Върнете се към BgLOG | Профил | Публикации
всички ключови думи
Тук ще продължа идеята си вдъхновена от Кеплер. Като начало ще се разгранича от неговата идея за символизма на слънчевата система. Предполагал е, че слънцето символизира Бог-Отец, светлината е Христос, а пространството е Светия Дух. Аз мисля, че този символизъм не трябва да се търси във видението на Йосиф, което вероятно той е ползвал, а във Битие 1:1, където имаме директно приравняване на Времето-Бог, Материя-Христос, Светлината-Господ и Пространство-Свети Дух. Друго нещо, което бих отбелязал без лоши чувства е, че повечето му идеи са правилни и добри, той фактически е първия започнал да промотира теориите на Коперник, но както винаги винаги има едно но, изчисленията му в почти всички случай са били доста неточни или направо погрешни. Не го казвам с лоши чувства, за времето преди Нютон той е почти първия започнал да се опитва да пресмята движенията на планетите, а както знаем винаги има първи опит и е по важно участието и най вече идеята, резултата е бил доуточнен по късно.
На небосвода в Библията никога не е упоменат "Млечния път". Това звездно формирование е доминиращо нощта на Близкия Изток, то е толкова ярко, че често закрива светлината на луната да не говорим за другите планети на слънчевата система. Ще докажа, че в Библията никога не са с виждали звездите, които сега виждаме, а описаните звезди са всъщност планетите от слънчевата система, които са се виждали и са били 12 на брой. Не случайно Йосиф известен със сънищата си ни обяснява за; слънце, луна и 11 звезди. Младежа е виждал само толкова неща на небето. Предполагам планетите не са били толкова далече от слънцето и съответно земята и са били в някаква редица, следващи някаква нишка в траекторията си на небосвода. Тоест въпреки, че разстоянието на орбитите им не е било далече, планетите от времето преди Иесус са образували въртележка и гравитационните им сили са били в някакъв баланс на орбити доста близки до нашата. Това предполага и друга теория, явно не съм бил прав като съм предполагал че орбитата на земята е била по близо и съответно за това имаме няколко дена по малко, 360 а не 365,24.... Всъщност явно е била доста по далече, не е имало осово изместване, въртенето е било и по бавно, луната е била по далече и така е имало много по дълъг ден и съответно година с по малко дни но доста по дълги дни.
( H3556 כּוכב kôkâb ko-kawb' )
Думата за звезди в СЗ винаги се свързва със потомството на Авраам и Яков, а както знаем те имаха всъщност само 12 сина. Идеята натрапвана от преодите, че вярващите ще станат толкова много колкото милиардите звезди е жалка. Всъщност потомството на Яков-Израел е приравнено със 11-12-те звезди, които се виждаха на небето, тоест планетите на слънчевата система. За сега има общо осем по големи видими планети със земята. Вероятно Плутон и Церера са остатъци от другите липсващи четири планети. В цялото Петокнижие само на едно място изглежда да има критика за поклонение на звезди, всяко друго споменаване е свързано с синовете на Яков и 12-те племена. В Съдии и псалми има странни споменавания за звезди, а думата за "съзвездие" всъщност значи за някаква бесполезност или глупост.
По интересно е обаче появата на звезди в НЗ. В по преден постинг изясних, че думата за светкавица означава нещо като изгрев, само слънцето идва от изток и отива към запад. Сега обаче като се замислих, че това всъщност не е млечния път, а е възможно да е някоя от планетите или планетната въртележка която ясно се е виждала в нощното небе толкова ясно, че е заслепявала звездите заедно с луната. Също изясних, че "Витлеемската звезда" всъщност е светлинно явление указващо за личността на самия Месия. Виденията със светлина са свързани със личността на Иесус, а тези със глас за Слово от Духа. Там където е че звездите ще "паднат" от небето всъщност е че ще бъдат отмахнати от самото небе, не ще паднат някъде, Мт.24:26 и Мр.13:25. "Астера" ( αστερες ) явно е самата планета, докато ( αστερες* ) астреси-те са думи за траекторията на тези планети, думата е сходна с обръщане или извъртане, дори отвъртяли, думата за грешници или грешно връткащи се. Много странно място е Дн.7:43 където всъщност няма изобличаване няма молох или рефан, а става на въпрос за напомняне от страна на Стефан, за издигане на скинията като съгласие или покорство, не като "молокс", и "астрона" на теоса е всъщност следване орбитата на Бога, няма друг Бог рефан думата съответства на следващата част на стиха в която се казва че на техните отци им е дадено да имат направят видим образ на който да се поклонят.