Време, времена и половин време

( καιρον και καιρους και ημισυ καιρου )

В От.12 където е едно от малкото места, с които съм се съгласил с нетрадиционо тълкуване на пасажа от китаец наричан Уочман Ни. Споменава за бременна жена преследвана от първо дракон после и змей ( οφεως ). Това е видение и то ни оставя с една много неясна идея тази жена от кого е забременяла и защо детето и е описано много подобно на Иесус. Едва моите открития могат да изтълкуват по пълно идеята на Уочман Ни, която е преведена на английски от много съмнителна личност и вероятно за западните читатели неговите открития трябва да се откриват отново. Според Уочман Ни или поне това, което е достигнало до нас се вижда, че жената не е израелския народ, защото тогава мъжът и би бил ясен, но в описанието на Откровение той е мистерия. Тоест мъжът на жената в От.12 не е Бог, не е и Месията, а е третата личност на троицата Светият Дух, жената е човешкия дух и тяхното дете е Новото създание. Сега ще изясня защо мъжът и Светия Дух е скрит в това видение, това е защото както аз открих автора на Откровението на Йоан е не апостол Йоан, а Йоан Кръстител. Само тази специална личност от СЗ бе удостоена с честта да получи видения за бъдещето, които събития бяха достъпни само за виделите Месията и повярвали на неговите апостоли. Все пак Йоан не бе толкова специален да види във видения самия Свети Дух, но поне жена му и дете му можеше. Ето защо описанието на Новото Създание прилича толкова много на пророчества за Месията в СЗ, текста е просто прибавен в последствие имитирайки този пасаж. Същото важи и за тази фраза за "време, времена и половин време", тя също може да се намери в СЗ, понеже просто са я изкопирали, превели и вкарали в Данаил. В Стиха 12:14 главната обърквация за съжаление е другаде, думата ( ερημον ) не е пустиня, както обяснявах, а е дума за духовна връзка, думата е почти идентична с "ерео", дума за пророчество и духовно водителство.


Но да спомена какво означава този пасаж, "Време, времена и половин време" е характеристика на срока на юдейския свят, дори не и за СЗ защото Светия Дух слиза на земята много преди това, което наричам „втори потоп“.

( καιρον ) указва периода от изгонването от рая на Адам и потопа - 1200 години.

( καιρους ) е "двете" времена от потопа до вавилонския плен - 2400 години.

( ημισυ καιρου ) половината време е периода от плена до втория потоп - 600 години


Указания; раждането на Иесус се пада около закръглено 100 г, преди края на тези 600 години, но не много преди тях за да може апостол Йоан да доживее на старини до новия свят, както се указва в Евангелието му. Както виждаме самия плен е разтеглен много повече от възприетото, причината е, че в Лука имаме 14 поколения в повече от колкото в Матей, който пропуска периода на пленението. Това указва значително по дълъг период от изчислявания с приблизителни данни и съмнителни пасажи в Ездра и пророците. Така получаваме общо 4200 години на юдейския свят, 3600 до плена. Популярните хронологии свиват интервала до 4004-35++, но аз си харесвам числото 4200 за възраст. Като съм съгласен с хронологията до времето на плена.

Ето така се изяснява стиха на 12:14, жената не е в "пустинята", а в духа и Новото Създание, за това е ново, защото не го е имало преди Йоан Кръстител. Духа и жената са съществували през цялото време, но както указва стиха са били в "пустиня", не са се проявявали видимо и осезаемо в материалния свят, но това не значи че ги е нямало. Друго очевидно трансформиране на от тази книга са имената на ангелите, Михаил и Гавраил се срещат и в СЗ, като е очевидно, че ангелите не би трябвало да носят гръцки имена. Дракона с много глави и рога също пренесен от тук. За сега не е ясно защо веднъж се нарича драконта ( δρακων ), а на края на главата е змия ( οφεως ).

Въпроса за връзката на ( ημερας χιλιας διακοσιας εξηκοντα ) от ст.6 и ( καιρον και καιρους και ημισυ καιρου ) от ст.14 не е съвсем ясна. Възможно е този срок от 1260 дена да се отнася до следващия стих за войната на Михаил и ангелите му срещу "драконта" и неговите ангели. Това са точно 3,5 години по 360 дена. След тази война небесното царство е завзето от Иесус, това вероятно е периода около земното дело на Иесус.

В общи линии главното в главата е открито, остава да се изяснят подробностите, вероятно за няколко часа не е добре да се показват наведнъж толкова открития и ще се разглежда в бъдеще тази важна част.