Хм.
1: Ако приемем, че кръстът е надгробна плоча, заради издаденостите, които са под него , то, на картината виждам, как лицето най-вероятно представлява душа, а ангелът до нея я отнася в друг свят. Изгревът създава чувство на чистота и свежест, на свобода. Все едно душата отива на по-хубаво място...
2: Ако приемем, че издаденостите под кръста са планини, най-високите планини на земята и символизират света, то тогава, в случай, че кръстът е символ на вярата, се набляга на това, колко е нищожен нашия свят, ако нямаме ценности. Лицето е наполовина скрито изпод тялото на ангела и ангелските крила, което може би означава, че ангелското (божественото) присъства навсякъде около нас, в зависимост от това, готови ли сме да го видим.
Определено много асоциации ми навява, което е много важно за една абстрактна картина. Ти ли си я рисувал?
Today is the best day of your life!
...макар, че рисунката е една и съща ;)
Да, моя е- ако не се лъжа - май е първата цветна, около 1991г. До тогава рисувах само в черно. Искам да събера повече мнения, после ще кажа какво съм нарисувал/според мен/. Ако ви харесва може да кача и други подбрани /общо рисунките са към 70/.
Ако някой от вас чете Алтернативни разкази - вижте №7 "Картина от една изложба" - майтап, който си направих с критиците- говори се точно за нея.
Долу "Карма" ли пише?"Голгота" (хълм), "Всеки си носи кръста", "разпятие", "страдалец", "мъки" - човешка фигура пред кръста с присвити колене. Прилича на женска заради гърдите, задника, бедрата. Създава се впечатление и за женска прическа, макарче там където краката се срещат с корема се вижда едно по-тъмно петънце, което ако не е случайно, навежда до съмнения за пола. Може би нарочно е направено, с цел да се получи впечатление и за двата пола, а може би фигурата е женска.Изгрев-залез, начало-крайЛице с едно око с ирис и другото само загатнато, има си и врат и "хълмче", което може да се сметне като загатната яка на риза и горната част на сако.Женска фигура (хоризонтално) в типична еротична поза в профил. Две фигури заедно страдат?Първата фигура с двойнствени полови белези и женската фигура се сливат при главите, и от края на ръцете и на двете фигури излиза ивица,която може би е втората симетрична половина от предполагаем силует на птица, както се рисуват "чайки".Има черно петно с "процедена" надолу боя - ръцете са забити за кръста и тече кръв?Виждат се загатните с очертания много очи?, освен двете на лицето, на мястото където се очаква да има очи, ако това с черния ирис е око и над него има коса.Едното е гледано в профил долу вляво, другото е в анфас по диагонал в средата на рисунката.Има едно малко оченце под гърба на женската фигура. Това което бях нарекъл "загатната ръка" също може да се види и като око (две залепени една под друга огледални графики на Гаусово разпределение).Още едно контурно диагонално око се вижда в средата на лицето.От дясната част на силуета на птица заедно с други линии, излизащи от главата в дясно, също може да се получи впечатление за око с ирис и дори "зеница", през която прозира "слънцето".Синьото очертание вдясно от лицето, съчетано с фигурата до кръста, ръцете на двете фигури и десния край на дясното "крило" на птицата също образуват форма като на око.Има бяло петно с бяла вертикална ивица през него насред синята щриховка, може би това е "ирис".Върху лицето има очертания които освен като очи, както ги класифицирах по-горе, могат да са мещо друго.Над бялото петно за което споменах по-горе има подобие на купол на танк с оръдие, "веждата" на дясното око може да се възприеме като очертание на предната част на танка.Под черното под кръста има синьо, което е отделено от другото синьо - може би кръв от мъжката фигура до кръста?Петънцето в ляво от окото в анфас - не знам какво е, "бенка".Синьото очертание зад лицето прилича и на сърце, пресичащите се сини линии вдясно и завъртяното синьо централно над главата приличат на аортата и на не знам кое.Едната половина на лицето е светла, другата тъмна. Може би игра с боичките.Край на анализа на изображение.
Тош, http://geocities.com/todprog
Трудно ми е да кажа какво точно виждам.. Всъщност правя някакви странни асоциации... Виждам паднал ангел... Изгубена душа... Мъртъв Бог... Мъртво слънце... И в същото време всичко е изпълнено с живот и устрем за спасение...
Харесва ми цветовата реализация - интересна гама си подбрал.
И мен не ме бива многов "анализ на изображение"... Това, което си представям, е човек, койтоси е позволил прекалено много...позволил си е да има крила и съответноса му ги приковали...Слънцето отзад ми показва напрежение, сякашдопълнително утежнява положението...Лицето е наполовина в сянка, но пакима блясък, желание за нещо повече...
Как се чувстваш, когато хората се опитват да разгадаят какво си нарисувал? Никога не съм могла да рисувам и не съм го изпитвала. Не ти ли е неприятно, когато примерно това, което си искал да покажеш, си остава скрито за повечето погледи, всеки като гледам си го пречупва през призмата на настроения, разбирания, аналогии...Тош е направил по-подробен разбор, ама пак не е сигурно, че това си имал предвид...Или пък се радваш, когато виждаш, че картината предизвиква някакви усещания в тези, които наблюдават...Много ми е интересно
Страшно интересни ми бяха коментарите Ви.
А те ме накараха самият аз да се вгледам по-надълбоко в това, което съм нарисувал. И да видя с чужди очи това, което не бях забелязал до този момент.
Ами първо е редно да кажа, че когато ме блъсне музата и взема писеца никога не знам какво ще нарисувам. Всичките тези рисунки са рисувани точно по този начин - не знам какво почвам и какво ще стане като я завърша.
Най-интересното е, че започнах да ги рисувам както казах някъде през 1990 или 1991г. - просто гледах една снимка на картина на Йеронимус Бош/в списание "Младеж";))/, взех писеца и мастилото и нарисувах един елемент от нея. А после и следващата част от рисунката, която си беше мое творение. Когато рисувам винаги излизат или по 2 или по 3 рисунки - никога само една. Първия човек, на когото ги показах ми каза "Не ги показвай на друг" - сигурно да не ме приберах едни добри хорица с бели престилки.;)
Та конкретно за тази какво си мисля, че изразява: човешката същност. И по-точно - разликата между материалната и духовната същност на човека, на твореца и конфликта между тях.
Материалното е здраво свързцано със земята-лицето - то е и видимо и невидимо. За него няма какво да се каже. Духовното е това, което ни дава криле, което се опитва да ни въздигне и да ни отнесе извън границите на вещественото - в духовния свят. Но то винаги е свързано с материята ни - поне докато сме живи. За това и душата /"ангелът"/ е сякаш с нозе, които са пуснали корени в земята. Но това не стига на материята - за да контролира духа тя го е заковала на кръста. Мисля, че много от вас са чували изразът "приковани криле".
Слънцето символизира жаждата за знание, стремежа към усъвършенстване, новото, което макар и да дава живот, понякога можа е да е пагубно и да изгаря.
Кръстът е това, което всеки от нас носи - собствената си карма - да бъде вечно неразбран и вечно да търси, да се усъвършенства въпреки пречките, които му поставят.
И да оживява дори да е с цената на адски мъки и приковани криле.
Това е основното в рисунката - пак казвам според мен.
Много ме радва това, че ви накарах да се замислите - май това е целта на всичките ми такива рисунки- може би за това са толкова абстрактни и "завеяни". И , че освен "анализ на изображение" постигнах и "анализ на въображение" ;)
Солидарност. На 73.246%. ;)
Качих няколко в албума.
Дано ви харесат!
Не знам.
Регистрирай се сега за да коментираш и за да не изпускаш най-новото в общността. Ще се радваме да видим твои публикации тук!
Още архиви