BgLOG.net
By TonyPanayotova , 19 August 2008
Само няколко дни не съм влизала в блога и не успявам да разгледам всички красоти, които сте сътворили! Благодаря ви, незаменими сте! Да поговорим отново за възпитанието  oooooo.ppt
Legacy hit count
366
Legacy blog alias
21366
Legacy friendly alias
Съвети-за-родители
Работа с родители
Училище

Comments2

DaniParvanova
DaniParvanova преди 17 години и 8 месеца

Много полезно ,Тони!!! Родителската любов трябва наистина да е безусловна. Хареса ми и "  Бъдете гъвкави и склонни да нагаждате стила си на възпитание". 

Има над какво да поумувам дори като родител!

VedaVeda
VedaVeda преди 17 години и 8 месеца
Благодаря, Тони! Работата ни с родителите, според мен, е далеч по-сложна, отколкото работата ни с децата. Затова се радвам на всеки материал по тази тема.
By VioletaNikolova , 16 August 2008

След многото писма до учениците, едно обръщение и към техните родители:

pismo do roditeli.doc

Legacy hit count
16158
Legacy blog alias
21313
Legacy friendly alias
Писмо-до-родителите
Работа с родители
1-ви клас

Comments11

DaniParvanova
DaniParvanova преди 17 години и 8 месеца
Чудесно обръщение към родителите, Вили! "Само заедно ще успеем!". Пожелавам на всички повече родители, които осъзнават, че съвместната ни работа е в полза главно на децата!!!
AnichkaPetkova
AnichkaPetkova преди 17 години и 8 месеца
Поздравления, Вили! Дай ,Боже, на всички колеги отзивчиви и разбрани родители и наистина тогава ще успеем да направим нашите деца знаещи, можещи и конкурентно способни.
ElisavetaIvanova
ElisavetaIvanova преди 17 години и 8 месеца
И мен ме вълнува темата за посрещане на първокласниците и техните родители. Очаква ни важната среща в началото на септември. Благодарна съм на всички колеги, които споделиха идеите си. Благодаря и на теб, Виолета! Успех!
Vili_vb
Vili_vb преди 17 години и 8 месеца
Виолета, идеята ти за писмо до родителите е прекрасна. Желая ти най-отзивчивите и толерантни родители!
VedaVeda
VedaVeda преди 17 години и 8 месеца
Wow, много впечатляващо писмо, Violeta Nikolova . Браво! Обръщението към родителите показва професионализъм. В разни писма се обръщаме към децата и се надяваме така да спечелим и родителите за наши съюзници. Но това директно обръщение към родителите, с толкова мили и точни думи, е много добро попадение.  Кога и как родителите получават това писмо, Вили?
VioletaNikolova
VioletaNikolova преди 17 години и 8 месеца

Благодаря ви, момичета! На всички пожелавам добронамерени и отзивчиви родители, защото те са важен фактор за успеха на нашата работа!

Veda Veda, такова писмо получиха родителите на моите първокласници миналата година на първата родителска среща. / Разбира се, може да му се намери място и в сценария по посрещане на първокласниците, но тогава вълненията са повече  и е възможно  да не му обърнат достатъчно внимание./ На родителската среща започнах с него, като им  го връчих официално и след като го прочетоха, продължихме с  таблото за родителите,избор на родителски актив , обсъждане на съвместната ни работа и т.н.

 

DaniParvanova
DaniParvanova преди 17 години и 8 месеца
Вили, понеже споменаваш родителски актив... Момичета, как го избирате? Вие ли предлагате родители или от  самите тях идват предложенията? И още... как става избора и на родители за настоятелството във вашите училища?
VioletaNikolova
VioletaNikolova преди 17 години и 8 месеца
Дани, за род.актив - предпочитам по желание или по предложение на самите родители, но с всеки випуск е различно.Имало е случаи, когато аз съм предлагала родители.Миналата година ми беше по - лесно чрез таблото РОДИТЕЛИТЕ  ПОМАГАТ  - раздадох им лепещи листчета и им показах  дейностите, където могат да се включат.Всеки сам прецени възможностите си за помощ и накрая заедно определихме отговорностите.Много бях доволна, защото по желание родителите се включиха както в актива на класа, така и в уч.настоятелство. 
VedaVeda
VedaVeda преди 17 години и 8 месеца
Благодаря, Вили! Досега не съм отправяла писма до родителите,имам проблеми и с избирането на родителска тройка ( така е въведено при нас) ,  но ще се възползвам от твоя опит. Публикуваното от теб е много полезно за мен.

Дани, поставяш много сериозен за мен въпрос. Лично аз  винаги съм се притеснявала с избора на родителски комитет. Може би, защото не мога съвсем точно да определя задълженията на тези хора. Ако поставя въпроса по желание, почти винаги желаещ не се намира. И аз проявявам разбиране - хората са заети, нямат време за допълнителни отговорности. Ако аз предложа някой - той не винаги е точният човек, защото аз го предлагам, понеже знам, че няма да откаже заради мен, но и той после не се чувства особено ангажиран. В крайна сметка започва да ми се струва, че този избор е "проформа". Случва се за различни неща да помагат различни хора (кой когато и колкото може) и да си призная минава ми еретичната мисъл за безсмислието на този избор. Така и не мога да кажа, че знам как да се избере родителски комитет след целия ми почти  20-годишен опит. Но пък винаги се намират родители, които да помогнат при нужда. Как мислите, колеги,  - какви задължения трябва да има родителският комитет?


queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 8 месеца
Чудесно писмо! Издържано във всяко едно отношение :)
VioletaNikolova
VioletaNikolova преди 17 години и 8 месеца
Благодаря за оценката, Куини!
By DaniParvanova , 7 August 2008

Видя ми се хубава тема за Часа на класа, а защо не и за родителска среща:)

Меморандум на едно дете.ppt

Keiko Matsui - 03 - Steps of Maya.mp3  (забравих да прикача мелодията преди малко)

Legacy hit count
2273
Legacy blog alias
21101
Legacy friendly alias
Меморандум-на-едно-дете
Работа с родители
Методически разработки
Час на класа
Извънкласна работа

Comments15

milenkova
milenkova преди 17 години и 9 месеца
Отлична работа!
IvelinaStamboliiska
IvelinaStamboliiska преди 17 години и 9 месеца
Имах подобно нещо  на лист, но така определено изглежда по-добре. Мисля, че е много подходящо за родителска среща. Много от съвременните родители едва ли се замислят върху всичко това...Поздравления за идеята!
PetiaIlieva
PetiaIlieva преди 17 години и 9 месеца
Браво, Дани! Чудесна работа! Нямаш спиране лятото! И дизайна е невероятно точно подбран!
VedaVeda
VedaVeda преди 17 години и 9 месеца
Имам меморандума от доста време. Даде ми го една учителка от детска градина. Така и  не съм го използвала. Представянето му от теб ме порази. Музиката е "настръхваща". Веднага ме осени идея - ще намеря повод, по който децата да кажат всичко това на родителите си (като рецитал), а твоята презентация ще тече на белия екран като фон, с музиката включително. Огромно благодаря!
pek68ilieva
pek68ilieva преди 17 години и 9 месеца
Чудесен материал, Дани, а идеята на Veda Veda за представяне като рецитал пред родителите ми допада.
shellysun
shellysun преди 17 години и 9 месеца
Прекрасно! Майсторска работа! Благодаря за естетичното удоволствие, което ми достави. Нашите родители познават меморандума, но твоята работа е чудесен фон за всякакви учителско-родителски срещи. Не спирай да твориш!
geriito
geriito преди 17 години и 9 месеца
 Браво, Дани! За пореден път съм впечатлена от твоите идеи. Със сигурност ще го използвам в подходещ момент . Благодаря ти!
Vili_vb
Vili_vb преди 17 години и 9 месеца
Отлично, Дани! Работа на професионалист.
DaniParvanova
DaniParvanova преди 17 години и 9 месеца
 За всички вас!!!
TonyPanayotova
TonyPanayotova преди 17 години и 9 месеца
Чудесно си ни го представила, благодаря ти!
maria.maria
maria.maria преди 17 години и 9 месеца
Да нямаш вълшебна пръчица, та всичко, до което се докоснеш,  се превръща в нещо прекрасно, atlantic?!
mrs_teach
mrs_teach преди 17 години и 9 месеца
Благодаря, atlantic! Бях оформила  меморандума като малка книжка, която децата да подарят на родителите си на първата родителска среща. С удоволствие ще използвам и твоята прекрасна презентация.
VioletaNikolova
VioletaNikolova преди 17 години и 9 месеца
Благодаря ти, Дани!Чудесно ( 3 в 1 ) се получава с идеите на момичета - рецитал на фона на презентацията и книжката за родителите като подарък - не може да не провокира вниманието.
chefkes
chefkes преди 17 години и 8 месеца
Благодаря!Мнооооого ми хареса!Не съм класен ръководител,но ще ползвам презентацията с удоволствие.
katerinamitsova
katerinamitsova преди 17 години и 4 месеца
Поздравления за работата и от мен!Аз съм родител и се радвам,че успях да видя това.:):):)  изпратих го и на мои близки приятелки майки(дано това не Ви е неприятно).Мисля,че колкото повече родители го видят и проумеят,толкова по-щастливи ще са ДЕЦАТА НИ!
By TonyPanayotova , 24 July 2008
Горещо ви препоръчвам и това  http://semeistvo.rozali.com/deteto/p131.html !

 

 

Legacy hit count
1824
Legacy blog alias
20812
Legacy friendly alias
За-първокласниците
Работа с родители

Comments2

RumianaPetrova
RumianaPetrova преди 17 години и 9 месеца

Тони, чудесна находка. Включвам текста и снимковия материял и ето ти една презентация за "Училище за родители".Спести ми време, даде ми и тема за дискусия с родителите, благодаря!

Ако попаднеш на нещо такова- давай го насам.

TonyPanayotova
TonyPanayotova преди 17 години и 9 месеца
Sarah, благодаря за препоръката, сайтът ме грабна веднага!
By SeviRabineva , 15 June 2008
Наръчник за родители на бъдещи първокласници на Tony ме накара да потърся какъв наръчник раздаваха моите колеги преди две години на родителите на бъдещите първокласници - Съвети към родителите .doc Учебния план І - ІV клас и необходимите пособия за училище бяха оформили в отделна брошурка.


 

Legacy hit count
1196
Legacy blog alias
19900
Legacy friendly alias
12-съвета-към-родители-на-бъдещи-първокласници
Работа с родители
Уроци, съвети, препоръки
Училище

Comments4

galjatodorova
galjatodorova преди 17 години и 10 месеца
Sarah, изключително ценни съвети! Мисля си,  че биха имали  голям ефект, ако бъдат дадени на родителите при получаването на удостоверенията за завършена ППГ, т.е. от детската градина, или пък в училище,още  при записването на децата в първи клас.  Така заинтересованите родители ще имат цяло лято да попълнят някои пропуски по отношение на децата си.
TonyPanayotova
TonyPanayotova преди 17 години и 10 месеца
Благодаря, Sarah, че сподели с нас! Непрекъснато се обогатявам с идеи и съм щастлива, че ви открих!
SeviRabineva
SeviRabineva преди 17 години и 10 месеца
Раздаваме ги на първата родителска среща, която се провежда в началото на юни.
galjatodorova
galjatodorova преди 17 години и 10 месеца
Това е добре. В нашето училище род. срещи се провеждат в началото на септември и тогава е късно, според мен .
By ElaGeorgieva1 , 20 March 2008
Вчера гледах домашни видеофилмчета на децата ми като малки. Останах поразена колко много и бързо са пораснали. Замислих се, че вероятно скоро ще започнат да предпочитат да общуват с приятелите си, вместо с мен...На какво още мога да ги науча? Какво още от моите познания и прозрения за света( понякога не съвсем правилни:)) мога да им предам? Докато са склонни да слушат все още...
Дъщеря ми е на 7--рано ли е да почна да я уча да готви?
 
За някои това може да изглежда маловажен въпрос, но не и за мен.За мен е важно да даваме на децата си не само правилните дози любов и разбиране, правилната духовна храна, но и правилно и грамотно да приготвяме храната им в най-баналния и ежедневен смисъл.

Светът е полудял--големите корпорации, в стремежа си да опаковат всяка храна в пликче(с колкото може по-голям срок на годност), майките, които се разкъсват между работата си и семейната вечеря, децата, които захранваме от бебета с вафли и чипс, защото за нас това е най-добрият начин да възнаграждаваме...
Мисля си, че най-лесно се учи на принципа "око да види, ръка да пипне". От друга страна ме е страх--кухнята само привидно е безопасно и уютно място--ножове, горещи котлони, люти подправки...

Но пък не искам да пропусна възрастта, в която децата са само ентусиазъм--има такива моменти, ако ги пропуснеш, не се наваксват...Детето ми се интересува от рецепти, даже ги учи наизуст:)). А и аз си мисля, че е дошло времето да разбием мита, че големи готвачи могат да бъдат само мъжете...
Вие какво мислите? Амбицията ли говори в мен или здравият разум?
Legacy hit count
1428
Legacy blog alias
18227
Legacy friendly alias
Колко-рано-е-твърде-рано-

Comments42

Pavlina
Pavlina преди 18 години и 1 месец
Да, не бива да се пропуска моментът, когато детето е ентусиазирано. Дъщеря ми помага при готвенето от петгодишна възразст и все още (в момента е на шест) не се е порязала. Има си една детска кулинарна книга с рецепти от цял свят, които са лесноизпълними. Самочувствието ù е, че тя готви, а аз ù помагам :). А най-горда е, когато баща ù я похвали и ù каже, че вече си има голямо момиче, което може да готви.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Благодаря за подкрепата! Хубаво е да знам, че и някой друг мисли като мен:)). В нашия случай съм по-загрижена за малката ми дъщеря( на 5), която,логично, иска да прави това, което е позволено на кака:)). А самочувствие наистина се изгражда само ако вършиш нещо, иначе само с гледане и "ауу, колко вкусно готвиш" не става...
Eowyn
Eowyn преди 18 години и 1 месец
По-добре на 7, от колкото като мен - на 23...
Още помня как навръх 10ия ми рожден ден майка ми ме изгони от кухнята, явно беше нервна. Е, от тогава не бях стъпила...
Така че щом я гони ентусиазъм - почвай, от дребните неща...
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Да, и аз тръгнах от същата гледна точка--аз се научих да готвя като студентка просто защото не стигаха парите за баровски живот по ресторанти. С времето обаче акцентът се измести не толкова върху спестовността, колкото върху правилното комбиниране на съставките и избягването на химията в готовите храни.
do100jan
do100jan преди 18 години и 1 месец
Най-добрите готвачи са мъже. Съжалявам. Дали една жена ще започне да се учи от 7, или вече като студентка, е без никакво значение за крайния резултат :)
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Ми и аз това казвам, Стояне:)). Време е вече да променим статуквото. И Маргарет Тачър това ще ти каже, ако я питаш:))
А в нашето семейство готвим всички и крайният резултат винаги е зашеметяващ. И, така като седнат гостите на хапка и пийка, не съм чула да питат мъжко ли е или женско ястието на масата;)).
svetlina
svetlina преди 18 години и 1 месец
Хе, давай, давай - не е рано, че даже и за малката - на пет можеш да украсяваш сандвичи, да правиш сокове от плодове по свой собствен избор, да подреждаш салфетките и ако й обясниш, че с тези дребни неща помага много на мама и кака, тя също ще е доволна.
Gennnnn
Gennnnn преди 18 години и 1 месец
Не им давайте на децата,още им е рано да готвят.Ами ако искат да ремонтират колата ,защото татко я ремонтира ,не е ли също,ще им позволите ли.Котлоните са опасни,вилиците също.Утре когато ви няма може да имат самоинициатива и хоп белята станала.Наводнили кухнята ,не изключили печката........Те трябва да си играят, да имат повече играчки.Там в играта ще се научат и да готвят и още други работи .Даже и като пораснат с момченцата ще си играят на Чичо Доктор.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Приветствам и първото мнение "против".Ricar, това, дето ти си го написал, аз съм си го мислила хиляди пъти.  Имам богато въображение--не съм пропуснала да си представя нито една злина, която дебне от мивката или газовия котлон.

Ама само защото на мен ми се вие свят, не мога  да искам Земята да спре да се върти.
И,за Бога, татковци, позволявайте на децата да ви  помагат--думи и изрази като "мухльо", "калпав", "с две леви ръце" обогатяват езиковата палитра на нашия език, но са си и доста грознички...
Иначе ти благодаря за идеята, която ми даде--ще накарам децата да ми обещаят, че няма да пипат котлона в мое отсъствие.
Gennnnn
Gennnnn преди 18 години и 1 месец
Тук не става въпрос за котлона, а за детската игра.Един много голяяяяяяяям учен някъде,много отдавна, беше написал, че само чрез игра децата се научават на нещата от живота.А това да готвиш, да переш, да чистиш ,няма тука игра.Това е ежедневие.Сори, повече да си играят децата.Щеше ли Еовинка такава хубава жена да стане ако се беше рано научила да готви?Едва ли.Разглеждах  скоро галерията на блога.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
:))
Вярно!
Gennnnn
Gennnnn преди 18 години и 1 месец
Вярно, е, я.
Аз от известно време все верни неща казвам ,но никой не ме слуша.Разбирам от всичко.Питаш и отговарям.Без притеснения.
Gennnnn
Gennnnn преди 18 години и 1 месец
ти си нова тука Ела или Ела ?
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Вярно. Нова съм.
Darla
Darla преди 18 години и 1 месец
В детската градина на сина ми вече няколко пъти са ги учили, как да пекат курабийки и питка.  Като и двата пъти синът ми донесе собственото си произведение много горд, и ентусиазирано ми подари курабийката във вид на сърце (беше по случай празника на влюбените :-)).  У дома също съм му позволявала да експериментира, когато естествено е пожелал.  Разбира се, не очаквам да стане великия готвач един ден, но съм на мнение, че от рано е добре да се развиват всякакви умения полезни им за живота!  Какво от това, че ще изцапа кухнята, или ще изостави всичко, когато е достигнал пика на своето задоволство от експеримента, важното е, че е опитал да го направи.  Въвлякъл се е, "изцапал си е ръцете", както се казва. :-)
Иначе и аз като Еоуин проявих интерес (инициатива) към готвенето далеч, далеч след детската ми възраст. Омъжих се и нямаше вече за кога да отлагам. :-))  Но, и до ден днешен НЕ обичам да готвя!  Вероятно, ако майка ми ме е поощрявала по-рано съм щяла да развия по-различно отношение към кулинарията. 

Малко офф топик: Моята дилема пък в момента е дали да запиша 6 годишния си син на училище сега, след като му се учи, или да изчакам да навърши 7.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Наистина важен въпрос...В някои страни децата тръгват в 1-ви клас на 6, но там материалът е по-достъпно поднесен и не товари така много, като в Бг системата. Ако трябва да отговоря от свое име, не като учител--аз бих изчакала. Детството е незаменимо, а и времето за игра е много важно. Разбира се, в повечето случаи се намесват фактори като: има ли кой да гледа детето, докато стане на 7, страх, че след 1 г. може да загуби ентусиазма си, и т.н.
Много е важно също доколко самото дете реагира спокойно и положително на нови ситуации--т.е. доколко зряла е нервната му система.
goldie
goldie преди 18 години и 1 месец
 Ela Georgieva
Детето трябва да има своето детство, но няма нищо лошо да се научи да ти помага. Аз имам племенник, който обича да участва в готвенето / винаги отговаря за миксера, за донасянето на бутилката с олио, за слагането на солта и т.н.; тук не става въпрос за готварско обучение, а за приобщаване на детето. Когато ми помага имам време и да си говоря с него,  а аз смятам, че е важно с детето да се разговаря и да бъде изслушвано/
Darla-Daisy На децата им се ходи на училище докато не стане трудно, но ако питаш мен, по-добре е да е на възрастта на по-големите деца. Племенникът ми непрекъснато повтаря, че е най-малкия в класа, защото не иска да е най-малък / а тръгна на училише от 7 г., просто е роден през есента/.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Да, златната среда като че ли е най-добрият отговор...
BasiDi
BasiDi преди 18 години и 1 месец
Няма такова нещо като рано.
 За сведение на Ricar, бащами ми позволяваше да бърникам из колата когато бях на 7. В последствие известно време си вадех хляба с това. Помага. Другото, което ми разрешаваше (а и обясняваше) от малък, беше електрониката и това е нещото с което си вадя хляба в момента - промишлена електроника.

Ела, все още нямам свои деца, но на база опит с племенници и племеннички - опитай, ако имат желание и с нужното търпение от твоя страна - всичко може да стане. Едно е човек да сбърка някъде с малко и да има кой търпеливо и с усмивка да му обясни защо и как, отколкото после да открива нещата по трудния начин.

Например, че оризът увира 10 пъти по-бързо от картофите ;)
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Много си прав--очарователно е, когато някой допуска елементарни грешки на 7, и трагично--когато е към трийсетте...
А за времето за варене-подсети ме за една моя самоинициатива преди години--да правя чушки, пълнени с боб, на фурна, без да имам представа как. (Бобът първо трябва да се свари малко, за да не стане рецептата "чушки със сачми").
Eowyn
Eowyn преди 18 години и 1 месец

И е трагично на 23 години да звъниш на мама, за да питаш как се прави пилешка супа. Нищо, че си красива, за което много благодаря, Рицар :)
Gennnnn
Gennnnn преди 18 години и 1 месец
Басиди, има такова нещо като рано.И то идва когато му дойде времето.Аз имам дъщеря на 9 години.Искаше да готви и не и се получи,след това не е и интересно.Като порасне и нещата ,които прави почнат да стават ,тогава вече ще я увлече към до измайсторяване  на нещата.Сега децата да си играят когато им дойде времето те ще го пожелаят.Не съм сигурен ,че сега точно това искат.Пък и да искат не трябва да им се разрешава.
Darla
Darla преди 18 години и 1 месец
Ela Georgiela & didi f - ще се вслушам в съветите ви!  Те всъщност са идентични с мнението на почти всички, с които съм говорила досега.  Ще ми бъде малко по-трудно чисто организационно, защото ще се върна на работа, но нека детето да си поиграе още една година. Защото после като се започне, иска, не иска - ще трябва да учи. :-)
do100jan
do100jan преди 18 години и 1 месец
Еовин, а още по-трагично е ако и мама не знае :))))
Eowyn
Eowyn преди 18 години и 1 месец
Знае :) А ако не вдигне, стигаме до втора инстанция - баба. :) Мама и бабите ми винаги знаят как се готви нещо. За това и аз се мъча да се науча, все пак и аз ще стана мама някой ден и мен ще ме питат после...Пък и друго си е да си спомняш детството с палачинките със сладко, гюзлюмите, какаовите топчета. :) А не с  Макдоналдс, хм.  Изместих темата...
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Ами, точно по темата си:)).
BasiDi
BasiDi преди 18 години и 1 месец
Gen, не разчирай много, че като стане на 15 ще гори от желание да готви ;)
 И в това няма нищо лошо.
 Баща ми, да е жив и здрав още дълго, се стараеше да ме запознае със всяко нещо,
към което проявявам интерес.Нито съм запомнил всичко, нито съм 
запазил интереса си към всичко, о много пъти съм му бил благодарен,
 че си е направил труда.

 Не се знае от коя трънка ще изскочи заека ;)
Gennnnn
Gennnnn преди 18 години и 1 месец
Баси , има неща  и като  дар Божи.То нито е зад трънката, нито е заек.Аз на него разчитам и никога не ме е предавало ,рано или късно идва.
gargichka
gargichka преди 18 години и 1 месец
Ела, според мен е чудесно, че децата ти са любознателни и активни и че проявяват интерес към различни дейности. Не спирай да ги поощряваш да се развиват. :) А готвенето може да бъде наистина много интересно, всъщност и за малки и за големи. Просто виж какво ги влече, какво ги вълнува...
Сега, за опасностите - ами то опасности има навсякъде, но нали мама е там да казва какво се прави и какво не. Опасността "вилица" не е по-опасна от най-обикновената детска ножичка, а се ползва доста по-често в ежедневието, бих казала!  Пък мен като малка ме беше страх от тигана (понеже може да ми пръсне олио) и се държах настрана като се пържеше ... абе .... децата много бързо схващат кое е окей и кое може да те опари. Не се притеснявай, занимавайте се, готвенето си е наистина занимавка. И има общо с играта - поне според мен са първи братовчеди. То навсякъде трябва да се внимава.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 1 месец
Да се включа и аз в кулинарната тема с един детски спомен.

Бях в първи клас, когато реших да изненадам майка ми по случай 8-ми март. Видя ми се недостатъчно само да й подаря картичка за празника, затова реших да я изненадам с един приготвен от мен десерт. Бях виждала как се прави, можех да чета и си рекох, че не е трудно просто да следвам инструкциите в книгата с рецептите.

Избрах си един лесен за приготвяне (според мен) крем, в който си спомням, че се слагаха масло, яйца и мляко и не се печеше. Само че указанията, които трябва да са били от сорта на: "разбийте маслото, прибавете яйцата и долейте млякото", аз ги разбрах като: "разбъркайте цялото това нещо с вилица". За миксера не се сетих.

Леко се притесних, като видях, че крайният ми продукт изобщо не приличаше на крем, защото в чинията се плискаха яйца, мляко и парченца масло, но аз не се отчаях, защото в книгата се казваше, че цялото това произведение трябва да стои два часа в хладилника. Тогава наивно си въобразих, че престоя в хладилника ще превърне моята смес във вкусен, пухкав крем. Зачаках да видя какво ще стане.

Междувременно майка ми се прибра от работа и като погледна моето "изкуство" се хвана за главата. Накара ми се здраво и не особено педагогично, така че от този момент нататък аз не изпитах желание да се занимавам с готвене, а тя никога не пожела да ме учи.

Когато се омъжих, вече нямаше как, трябваше да започна да готвя. Накупих си около десетина готварски книги и, честно казано, много бързо се научих. Сега готвя по правилата и даже смятам това за мое достойнство, отколкото недостатък, защото манджите ми са вкусни, а технологията - по-здравословна.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Благодаря за подркепата!
Gargichka, мисля, че позицията ти е правилна-не защото мислиш като мен:), а защото една от ролите на родителя е да не допуска грешките на своите родители. Точно защото на мен не ми разрешаваха, защото бяха прекалено загрижени за безопасността ми, сега аз не искам да внушавам на децата си, че навсякъде ги дебнат опасности.
И наистина на тази възраст всичко е игра--АКО е приятно на децата.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Queen_blunder, ти си разказала епизод и от моето детство! Спомням си как исках да се науча да меся хляб...след първия опит майка ми ме отказа:))сега пак съм се амбицирала и събирам от приятелки всички дребни хитринки за месенето.
Този път обаче ще стисна зъби, ще си прехапя езика и ще позволя на децата ми да опитат и те. Въпреки невероятната им способност с шепа брашно да сътворят Ватерло...
do100jan
do100jan преди 18 години и 1 месец
Благодаря ви, женки, че ми припомнихте каква тема бях приготвил за нелегалното си радио. Смятам сега да ви зарадвам с нея. Следете първа страница :)
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Отивам да чета!
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Стояне, вчера имахме гости и готвихме и двамата с мъжа ми. Как да си разделим славата и авторските права над агнешкото на фурна, като решихме двамата да сложим всеки от любимите си подправки?
svetlina
svetlina преди 18 години и 1 месец
Е, то е ясно, женската заслуга е от шията нагоре :)
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Благодаря, каза тя скромно:))
entusiast
entusiast преди 18 години и 1 месец
Най-добрите готвачи са мъже, но най-добрите готвачки са жени ;)
Eowyn
Eowyn преди 18 години и 1 месец
Ахаха, анонимний, това беше мъдро и готино :))
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Хмм, на гости ми е идвал анонимен дипломат:)).
Ivet_13
Ivet_13 преди 18 години и 1 месец
Анонимния коментар го пуснах аз, бях забравила да се логна. :)
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 18 години и 1 месец
Приятно ми е:).
Хора с чувство за хумор са винаги добре дошли в моя блог!
By vesselastoimenova , 19 February 2008
  Ех тези родители.....! Все нямат време И то за кого - за собствените си деца! А искат тази празнина да се запълни от педагозите:
  "Резултатите от анкетата показват още, че родителите очакват от учителите професионализъм, строгост, всеотдайност, безпристрастност при оценяването, по-големи изисквания и да обичат учениците си като свои деца"
Линк
  А какво искат децата? Дали искат да общуват повече с педагозите или със собствените си родители? И дали предпочитат педагозите да ги обичат като собствени деца или мама и тате?
  Хей, хора, намерете време! Всичко друго, освен детето ви, е меродавно и преходно!
 Обичайте децата си! Бъдете с тях и до тях, когато имат нужда от вас!
Legacy hit count
561
Legacy blog alias
17426
Legacy friendly alias
Липса-на-време----

Comments3

queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 2 месеца
Липсата на време при родителите да се занимават със своите деца е един от най-сериозните проблеми в нашата съвременност, защото децата се развиват нормално само, ако се общува с тях. Иначе изостават в развитието си, особено по отношение на мисленето и речта.
TatianaDimitrova
TatianaDimitrova преди 18 години и 2 месеца
Не знам какво се обърка в обществото ни,че днес все по-малко имаме време за децата си.
Снощи бях на родителска среща на дъщеря ми.От 20 деца в класа бяхме 7 родители(на 7 деца).На моите родителски срещи е същото.А ,като че ли децата днес крещят за внимание.
И като чета постинга се сещам за новините тази сутрин и за деветнадесетгодишният младеж,който пребил третокласника...Даваха родителите му.
Donkova
Donkova преди 18 години и 2 месеца
Доста изтормозващо е, че училището знае какви са последиците и какъв е проблемът, но не са в училище средствата за решаването му.  Съвременните родители дето "нямат време"  са хора, които не познават и/или вече не си спомнят света в състояние на "имане на време за общуване с децата".  Вижте как при всеки възникнал проблем бързат да търсят сметка на училището, сакън да не се окаже в тях. Рових, питах изобщо търсих има ли начин училището да помогне някак да се възстанови "родителското време за общуване с децата" - нищо не откривам. Едни повърхностни "училища за родители" само ми излизат и те с неясна особено идея. Или хиперболизиране на ролята на разните приятни събитие с децата, на които родителите да идват. Не отричам, че може да са много повече от сега, но не могат те да преобрърнат радикално "липсата на време".  Тази тема ме подсети да питам и тук - някой да има идея, каква би била полезната роля на училището в справянето с този наистина сериозен проблем на съвременността - изоставени деца в иначе "пълноценни" по закон семейства?
ПП Проблемът не е само наш, но тук пропорциите му са ужасни. Преди 2 месеца Французи ми представяха местна организация, която направила нещо като център за работа с деца "сираци на пълното работно време" - тези на които и двамата  им родители работят и няма кой да ги вземе на обяд или от 15,30 до 18,00 (по това време няма учебни занятия и децата се прибират в къщи). Както стана ясно - освен, че на все повече френски семейства им се налага майките да тръгват на работа преди децата да са достатъчно самостоятелни, и при тях се забелязват доста проблеми в общуването на родителите и децата.
By TarraNova , 20 January 2008
Здравейте! Черпя много ценна информация и идеи от този сайт! Благодаря! Ето и нещо от мен!
                                   

Меморандум на едно дете

 

Не ме разглезвайте. Зная много добре, че не мога да получа всичко, което искам. Аз само ви изпитвам.
 Не се страхувайте да сте строги с мен. Аз го предпочитам. Това ще ми позволи да разбера къде ми е мястото.
 Не ме насилвайте. Това ще ме научи, че силата е всичко. Аз ще откликна по-лесно, ако ме убеждавате.
 Не бъдете непоследователни. Това ме обърква и ме кара да се измъквам по какъвто начин мога.
 Не ми обещавайте. Вие може да не сте в състояние да изпълните обещанието си. Това ще ме накара да не ви вярвам.
 Не се връзвайте на моите предизвикателства, когато ви кажа или направя нещо, което може да ви разстрои. След това аз ще се опитам да извоювам още по-големи "победи".
 Не се разстройвайте много, когато ви кажа "мразя ви". Аз не искам да кажа това, а само да ви накарам да съжалявате за онова, което сте ми сторили.
 Не ме карайте да се чувствам по-малък, отколкото съм. Аз ще го компенсирам, като започна да се държа като "важна клечка".
 Не вършете неща вместо мен, които мога да свърша сам. Това ще ме накара да се чувствам като бебе и мога да продължа да ви използвам.
 Не обръщайте голямо внимание на "лошите ми навици". Това само ще ме насърчи да продължавам.
 Не ме критикувайте пред други хора. Аз ще възприема по-добре, ако разговаряте с мен спокойно и насаме.
 Не се опитвайте да обсъждате моето поведение в разгара на кавгата. По някои причини слухът ми в този момент е нарушен, а способността ми за контактуване още повече. Правилно е нещата да са такива, каквито се изискват, но е по-добре да поговорим за това по-късно.
 Не се опитвайте да ме поучавате. Вие бихте се изненадали колко добре знам какво е добро и какво е лошо.
 Не ме карайте да чувствам грешките си като грехове. Аз трябва да се науча да правя грешки, без това да означава, че не съм добър.
 Не ме гълчете постоянно. Ако го правите ще се наложи да се правя на глух.
 Не искайте обяснение за лошото ми поведение. Понякога не знам защо съм се държал така.
 Не поставяйте твърде много на изпитание честността ми. Лесно мога да се изплаша и да ви излъжа.
 Не забравяйте, че обичам да експериментирам. По този начин се уча. Моля ви, изтърпявайте ме!
 Не ме предпазвайте от последиците. Аз имам нужда от опит.
 Не обръщайте голямо внимание на леките ми заболявания. Аз може би ще свикна да се радвам на неразположението си, ако това ми носи повече грижи.
 Не избягвайте отговорите на честните ми въпроси. Ако го правите, скоро ще разберете, че съм спрял(а) да ви питам и търся информация от някъде другаде.
 Не казвайте, че въпросите ми са "глупави" или "безсмислени". Ако постъпвате така, много скоро ще усетите, че го правя, за да се занимавате с мен.
 Никога не се представяйте за идеални и безгрешни. Ще ми бъде трудно да ви следвам.
 Не се притеснявайте, че прекарваме малко време заедно. Важното е как го прекарваме.
 Не позволявайте страховете ми да предизвикват безпокойството ви. Така ще се страхувам повече. Вдъхнете ми смелост.
 Не забравяйте, че не мога да се справя без вашето разбиране и насърчение. Макар и често заслужени, понякога забравяте похвалите и одобрението. Изглежда само гълченето не го забравяте.
 Отнасяйте се с мен, както се отнасяте към приятелите си и аз ще бъда също ваш приятел. Запомнете, че е по-лесно да се учите от модел, а не от критик.

 

И още нещо - аз ви обичам много, моля ви обичайте ме и вие!

 

Legacy hit count
723
Legacy blog alias
16975
Legacy friendly alias
Меморандум-на-едно-дете

Comments6

queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 3 месеца
Здравей! Добре дошла :) Страхотен постинг. Написан е много мъдро и с дълбоко познаване на детската психика. Благодаря ти!
TarraNova
TarraNova преди 18 години и 3 месеца
Авторът на този постинг е неизвестнен (поне за мен), но сигурно е бил някой пораснал психолог, незабравил пламъчето на  детето  в себе си.
TatianaDimitrova
TatianaDimitrova преди 18 години и 3 месеца
Много ми хареса,Тарра. Ще го споделя с колежките си,но няма да е зле и да го закача в стаята на почти 12 годишната ми дъщеря.Да ми напомня отвреме на време,че и аз съм била на 12:))
Donkova
Donkova преди 18 години и 3 месеца
Аз съм го виждала в една детска градина на таблото със съобщения за родители.
Pavlina
Pavlina преди 18 години и 3 месеца
Преди време четох този меморандум в главната страница. Тук ще копирам тогавашния ми коментар, защото ми е интересно вие как гледате на някои постановки:

“С повечето неща съм съгласна. Но нека кажа как изглеждат в очите на един родител две от позициите на детето.

Не ми обещавайте. Вие може да не сте в състояние да изпълните обещанието си. Това ще ме накара да не ви вярвам.

Аз обещавам на дъщеря си, но само когато съм сигурна, че мога да изпълня обещанието си, и винаги го правя. По този начин и детето взема пример, че дадената дума трябва да се спазва, а освен това се убеждава, че може да разчита на родителите си. Бих редактирала така:

Не ми обещавайте много неща. Вие може да не сте в състояние да изпълните всички свои обещания. Това ще ме накара да не ви вярвам.

Малко се колебая по отношение на следната позиция:

Не искайте обяснение за лошото ми поведение. Понякога не знам защо съм се държал така.

Аз винаги искам обяснение за лошите постъпки. За всяко нещо си има причина, дори тя да е моментно раздразнение, хрумване. Според мен детето трябва от малко да си дава сметка или поне да се пита защо постъпва по определен начин. В противен случай се стимулира немотивираното му поведение”.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 3 месеца
Напълно съм съгласна с корекцията на първия цитат. За втория също си права. Мисля, че тук се визира по-скоро грубата форма на искане на обяснение от детето, но иначе децата трябва да си дават сметка защо са се държали по определен начин. В този смисъл напоследък все по-често в нашата сфера говорим за рефлексията, която е връщане към преживяното и по-дълбокото му осмисляне.
By queen_blunder , 18 December 2007

Един, както се оказва, нерешен проблем, започнал през миналата учебна година, но, за жалост, с нова сила продължава и през тази. Бившите ми ученици сега са пети клас и негативите от действията на въпросния татко, който не зачита нито училището като институция, нито учителите като хора, на които им се дължи някакво уважение, вече се поемат от моите колеги от среден курс.

.........................

Днес колежката по английски език дойде да ме попита какво ми е мнението за бащата на Р. С., защото той й е причинил големи неприятности в последните дни и работата стигнала до полицията. Разказах й за случая, описан тук, а тя ето какво ми сподели.

В началото на учебната година започнали да се събират пари за закупуване на учебник и тетрадка по английски език, които свободно не могат да се намерят на книжния пазар, а могат единствено да се поръчат от специално място. Всички петокласници внесли необходимата сума, с изключение на Р. С. Ученикът обяснил, че няма да участва в организираното закупуване, защото родителите му щели отделно да му ги осигурят.

До ден-днешен обаче това все още не е направено и петокласникът продължава да идва неподготвен на училище. Колежката започнала да отразява липсата на домашно в ученическата книжка, да изпитва, да прави контролни и да поставя съответните оценки. Бащата на Р. С., по същия начин както и миналата година, решил, че ще сложи учителката на мястото й, като толкова много си позволява да пише забележки и ниски оценки на сина му.

Вчера, по време на часа по английски, детето връчило на учителката си следното писмо, изпратено от неговия татко до нея. В него пишело ето това (дано съм запомнила съдържанието му точно):

Госпожо N,

Аз съм бащата на Р. С. Ще купя учебник и тетрадка на сина си, но имайте предвид, че ако вие не научите сина ми на английски език до края на учебната година, аз лично ще ви посетя.

Следвал неговият подпис, както и това:

Учител:

Бившият ми ученик обяснил на учителката, че баща му иска тя да се подпише и след това да му върне бележката. Тя казала, че ще му върне бележката, но не сега, а след среща с родителя. Написала писмо, в което настоявала бащата на следващия ден да се яви в училище за разговор.

Когато се прибрала вкъщи и показала писмото от бащата на Р. С. на съпруга си, той много се обезпокоил за нейната безопасност и накарал жена си за отидат в полицията, където депозирали жалба по случая.

Засега знам това. Историята, естествено, ще има някакво продължение, за което ще ви информирам по-нататък.

Legacy hit count
1153
Legacy blog alias
16507
Legacy friendly alias
Родителски-ултиматум
Размисли
Невчесани мисли
Нещата от живота
Училище

Comments9

vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 4 месеца
 Този "родител", май се е позабравил, трябва да му се напомнят правата и най-вече задълженията към собственото му дете и към училището! Защо не предложите на директора на вашето училище да го извика и официално да си поговори с него! Явно, той не зачита редовите учители, но може би ще се стресне поне от ръководството! Ако сега не го направите, той ще продължи да тормози колегите, защото си мисли, че не подлежи на санкции и всичко му е разрешено! Жалко и за детето, защото по този начин той изкривява и неговата психика, и един ден, може би, когато ще е късно, ще бере плодовете от това свое поведение! А виждате, че започва да става и агресивен! Просто трябва (според мен) да вдигнете нивото и с него да се разправят по-висшестоящи хора! Такива като него  са, обикновено, и страхливци! Така че, може би, ще подейства! С поздрав и желание да помогна!
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца

Професоре, забелязала съм, че в живота нормалните неща се срещат твърде рядко. Ако имахме директор на място, щеше да е лесно, но... нека да почакаме да мине конкурсът за директори, и дано Бог е милостив и ни прати човека, който да въздигне училището ни, защото то го заслужава, и ще ви разкажа за моралния облик на нашия началник.

Ще направя само една бърза илюстрация с днешна дата. Една колежка, на която вярвам, ми каза, че вчера директорката е говорила пред мои родители, че аз съм неграмотна и нищо не разбирам от български правопис. Тези хора, доколкото разбрах, има вероятност да преместят детето си в друг клас, силно повлияни от нейните думи. Защо го е говорила ли? Защото не съм от хората, които си мълчат. Аз съм от неудобните и не се срамувам от това.

В конкретния случай, описан в постинга, директорката е извикала бащата на ученика. Какво ще стане оттук нататък - не знам. Аз изобщо не вярвам на тази жена, защото съм била много пъти обект на интриги.

Въпросният татко не дойде миналата година, когато го повиках. Явно нямаше доблестта да го направи.

Изобщо всичко е много сложно, за съжаление... :(

vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 4 месеца
Aбсолютно си права за нормалните неща, след като живеем в Абсурдистан! А тази ваша директорка да вземе да влезе в този сайт и да види дали си грамотна или не, и на колко хора си помогнала! Сигурно тя самата е неграмотна, а и дали изобщо може да  си служи с компютър? Пожелавам ви един добър, способен и умен директор, такъв като теб, например!
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Професоре, ох, дано да е способен и умен! А аз нали знаеш, че не ставам за това? Ти самият много точно ми беше казал веднъж, че моето място е другаде, и беше прав :)

От години мечтая за нормална обстановка, в която да започна пълноценно да си върша работата. Ако с предстоящия конкурс за директори нещата отново се оплескат като предишния път, ще си търся работа в друго училище.

А за този сайт - това е моето скрито оръжие :) Може един ден да го използвам, ако се наложи :)
stefanov
stefanov преди 18 години и 4 месеца
Доста вероятно е директорката да вземе страната на родителя.

затова повечето колеги, които напускат училището са доволни от работата си - повече пари, по-малко тревоги.
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 4 месеца
КРАЛИЦЕ, твоето място  е при децата и ти го знаеш много добре, защото са малко добрите учители като теб! Ти просто си намерила призванието си! Жалко за слепите около теб, които не виждат какъв диамант притежават! Ако  не те ценят в това училище, и нещата не се променят към по-добро, просто им обърни гръб, те ще загубят, не ти! И аз отдавна се каня да направя нещо подобно, ама все вярвам в чудеса, и дано да ги има! Успех, и не се съмнявай - ТИ МОЖЕШ!
dorodtea
dorodtea преди 18 години и 4 месеца
Доживях и това,да канят на работа ценен учител.Благородно завиждам и искрено  се надявам,че това е само началото.Успех на всички вас!!!
ilkotasev
ilkotasev преди 18 години и 4 месеца
Целта на този баща е да тормози учителя.

Причините може да са всякакви-от обикновена простотия и лошотия до добре обмислен тормоз.

Някои мои разсъждения :

Изпратил е бележка на учителя и иска подпис.
Няма право.

За отсъствията се допуска "медицинска бележка", "бележка от родителя","бележка от клуба в който спортува"-пазят се за проверка.

В графата "Забележки" на ученическата книжка писал възражения.
Няма право.

Бащата не знае правилника на училището.
Сериозна грешка.Съмнения за безотговорност.

Трябва да бъде извикан по този повод. Отказа му може да се тълкува като родителска безотговорност, а от своя страна това е повод да бъде уведомен служител от "Закрила на детето".

Всеки учител в училището е длъжен при такова отношение към негов колега, веднага да приложи стриктно наредба №3 за системата на оценяване в частта за задължителния минимален брой писмени изпитвания и мотивите към тях. Индивидуалните писмени изпитвания на детето да се съхраняват при директора.

Класният ръководител в допълнителния час да запознае бащата с пропуските му по отношение на училищните дела и да изисква спазването на установените правила.

На родителска среща да бъдат уведомени родителите.

Много неща могат да се направят стига учителят да има подкрепата и разбирането на колегите си и ръководството на училището.

Учителката по английски все пак има мъж, логично е да отиде и да го пребие.


Жалко за детето.





queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца

Днес се наложи да замествам колежката от занималнята и едва сега съм онлайн. Не бих искала да пропусна да направя коментар към всяко изказване, затова ще следвам хронологичния ред.

Стеф, имам същите наблюдения върху такъв тип директори. Ако искат да вгорчат живота на учителя, подобен случай е добре дошъл за тях. Те са способни да изопачат истината по такъв начин, че цялата вина да се прехвърли върху учителя.

Нашата шефка не съм я виждала от вчера. Тя онзи ден ми е спретнала интригата, за която всъщност вчера сутринта научих. И понеже, за да е пълно удоволствието ми, моята класна стая е точно до дирекцията - една стена ни дели - и аз мога да усетя дали директорката е там, или не. Искаше ми се само да я погледна, защото с поглед мога да й кажа всичко, което мисля за нея, а с думи вече смятам да не контактувам.

Знаех от колегите от среден курс за вчера, че директорката е насрочила разговор с таткото. По-късно той се е обадил да каже, че е възпрепятстван. Обещава днес да дойде. Само че и днес той не идва. Странна работа. Нито директор се появява, нито родител, а се пуска в обръщение слухът, че някой с някого ще се среща.

Професоре, мнението ти за мен е твърде високо :) Ще ми се да отговаря на истината, но нека не забравяме, че колкото и да сме способни, не сме идеални, нали? Но ти си моят мил мотиватор, за което отново ще ти благодаря.

За чудесата – те ще се случат, щом вярваме в тях. Пък и нещата не стоят на едно място, а са в постоянно движение. Директорите идват и си отиват. От лошите директори всъщност има полза, защото те ни правят по-силни, по-информирани и по-мъдри. В борбата си с тях ние мобилизираме силите си и едва тогава осъзнаваме на какво сме способни.

Това съвсем не означава, че искам директорът ми да е от този вид, разбира се.

Асенси, чудя се коя дума да избера, за да изразя онова, което почувствах, след като прочетох твоя коментар. Трогната, впечатлена, развълнувана, поласкана, зарадвана – никоя не е достатъчно точна, но и не е твърде далеч от усещането, което изпитах.

Ако си позволя малко да помечтая, мисля, че с един директор като теб, който се вслушва в мненията на учителите, могат наистина да се постигнат чудеса. Онези чудеса, за които говори професорът. Един такъв шеф може да сформира екип от креативни хора, които да генерират постоянно нови идеи и да ги реализират. Страшно вълнуващ и неотразим би бил животът в едно училище, благодарение на него.

Само че реалността ме сваля на земята и ми казва: „Къде си тръгнала? Та ти, за да отидеш на работа в 51 СОУ, трябва да станеш преди 5 сутринта, защото пътят ти до там е около час и половина с градския транспорт. Общо с връщането стават три. Цели три часа от денонощието, което и без това не ти стига никога, за да свършиш всичките си поставени задачи!” 

Освен това силно се надявам в нашето училище да дойде точният човек. Ако обаче това не стане, ще подам молба за работа, адресирана до г-н Александров. Пък ще пътувам и ще ви разказвам преживелици от градския транспорт. Да не забравяме, че там могат да се наблюдават какви ли не интересни случки. Мога да припечеля някой лев, като посъбера материал и издам книга, озаглавена „Невероятни случки в градския транспорт”.

Асенси, благодаря за подкрепата :) Няма да забравя жеста ти!

Доротея, случва ми се да ме питат защо толкова много пиша в блог „Образование”, като не ми плащат. Досега отговарях, че имам сериозни причини, като една от главните е, че това е моята трибуна. От днес нататък ще добавя още една. Ще обяснявам, че представяйки се в блога, имам възможност да се презентирам. А това не е никак малко. Пожелавам на всички пишещи учители в „Образование” да бъдат оценени по достойнство от качествените директори.

Илко, ако не знаех, че си ми колега, щях да си помисля, че си директор или поне помощник-директор. Познаваш изключително добре нормативните ни документи и отлично умееш да си служиш с тях. Да, не всички възможности сме използвали, защото не сме се сетили за някои, които ти изброяваш, но утре ще обсъдя с колегите и останалите предложения.

Благодаря ти за съветите! :)

By swetew , 13 December 2007
Увод:  Първите две части на "Примери от учителското ежедневие" предизвикаха голям интерес, доста прочити и разнокалибрени оценки  В една свободна България като блога, това е нормално. В тях бяха описани съвсем реални, но нелицеприятни случки в училище. И ученици, и учители хич не са идеализирани образи и истината изглежда боде нечие самочувствие или самомнение.
В тази част ще "подхвана" и родителите. Този път съм се постарал отново да бъда реалист с примерите, ала да подбера нещо по-весело и по-малко спорно. Ако зад шегата прозира пак мъка, не винете автора.... Ако музиката е лошо композирана - "не  стреляйте по пианиста"!
Изложение: Първи епизод
Замъкнах се и аз на летен лагер на море.  Не мамя никого, не от любов към педагогическите предизвикателства. Но нали не мога да осигуря на децата си нормална почивка с даскалска заплата. Писах ги лагернички, а себе си ръководител да ги наглеждам отблизо.
Изглежда не по този начин мислеха масата родители, качващи децата си на влака за морето. Нали знаете, каква суетня е на тръгване. В определените за групата купета се формират компании, качват се куфари и торби. Разменят се прегръдки и наставления от сорта "Като пристигнете веднага да звъннеш по GSM-а" и така нанататъка. Идва заветната минута, свирва свирката, аз съм застанална вратата на вагона, да не би някое дете да му хрумне да слиза и да "загубим" човек още на старта. И няма да забравя картинката. Майка и татко крепко са се прегърнали на перона. Явно подпили, с неподправено щастливи, зачервени физиономии. Бащата не се сдържа и ломоти:
- Отървахме се за 15 дена! Сега тия /следва посочвание с показалец към мен/ да му мислат!
Епизод втори:
Родителска среща на девети клас. Присъстват между 3 и 6 родители по паралелките. Пак сносно, често стаите са оставали празни. Татко, костюмиран, добре облечен, умен и важен, поставя ребром въпроса за ниските оценки на щерка му. Опитвам се да му обясня, че девойката "я е ударил хормона", бяга от часове, даже съм я виждал пийнала в час. Поставям въпроса дали се упражнява родителски контрол, проверяват ли се тетрадки и бележник у дома, говори ли се с детето. Бащата е видимо объркан:
-Давам и по 10 лева на ден! Майка и е на нощни смени. Кой да говори с нея?
Епизод трети: Финалните дни на учебната година.
Аз им викам "Апокалипсиса". Тогава накуп ти идват преговор, един булюк изпитвания, бързи контролни, оформяне на документация и най-вече претенциите на деца и родители за оценки, които и през плет не заслужават. Майка, която не е стъпвала на родителска и каквато и да е среща нахлува в учителската стая. Причината - реална възможност нейното "златно" отроче да остане на поправителен изпит при мен. Всъщност, закъсняла е. Момчето е натрупало веч 6-7 "цафари", изходът от учебната година по български език и литература се отлага до поправителната сесия. Обяснявам  това накратко и дори давам списък, кои въпроси да понаучи до сесията, която е след 10-12 дни. Но майчицата не се побира в кожата. Тя не може да приеме факта, че нейното страшно умно и почти гениално творение ще остане с двойка. Опитва се да ме убеждава, но аз не се поддавам на внушение. Тогава тя нервно сграбчва за реверите на костюма току-що влезлия помощник-директор и минава на кресчендо:
- Кажи му , шефе, кажи му! Кажи му да пише една тройка на сина, па барем един учител да стане като порасне, ако не друго!
Развръзка: Изцяло положителна
1. Не ми се и спомня морския лагер. То беше една гонитба по плаж, по заведения, по градче на деца, докоснали свободата... Както казваше началник-лагера: "Ако се върнем живи, ще целуна земята на перона и който ме види пак "с деца на море" да ме убие директно!" Така и стана. Ако някой си мисли, че лагерите са безплатна почивка за учители, веднъж да пробва.... Няма да повтори, както за 17 години не повторих и аз!
2. Виж ти сензация - таткото бе "говорил" дъщеря си! Първо я нашамарил, после обещал още пари. Дали затова или защото момичето се разлюби с гаджето си, почна да посещава по-редовно часовете и изкара. Ех, като всички....
3. Въпросното момче, въпреки майчината протекция си замина "с песен" на поправка. Знанията му на юли не бяха кой знае колко по-различни. Но прецених, че съм го стреснал достатъчно и му писах тройката.
Заключение:
Лесно е да правиш родителски сдружения. И да надаваш вой до небесата за кривиците на образователната система. Не че ги няма, има ги в излишък! Но преобладаваща част от родителите са на мнение, че училището трябва да даде на децата всичко: култура, обноски, възпитание и познание. Тяхната роля се заключава в покриване на харчове. Купуваш си "индулгенцията" всеки божи ден и си праведник! А детето е готово и възпитано, ориентирано от само себе си.
Преди да ми възразите пак, отговорете си на въпроса:
-Кога за последно поговорих истински с детето си?

Legacy hit count
797
Legacy blog alias
16393
Legacy friendly alias
Примери-от-учителското-ежедневие---3
Ежедневие
Размисли
Приятели
Нещата от живота
Семейство
Коментари
Смях до дупка! :)
България
Български език

Comments