Лято. Море. Бриз...
Излежавам се в бунгалото и се наслаждавам на почивката. Не мога да повярвам, че няма какво да правя. Дъщеря ми обаче не е доволна. За нея това е скука. По едно време се чуват детски гласове. Тя наднича през прозореца, поглежда ме плахо и ме пита:"Може ли?". Отговарям утвърдително и я предупреждавам да не напуска пределите на къмпинга. Тя изхвърча навън и вече я чувам как се запознава с останалите деца. "Най-после! Поне няма да мрънка, че няма какво да прави". Спокойно затварям очи и...в просъница чувам гласче, което пита:" Искате ли да играем на жмичка", а след това позната броилка, следва суетня, броене и думи, които съм забравила :"Кой зад мен, кой пред мен, кой от двете ми страни- три пъти по ред ще жми!". Тичане, смях, викове... и всичко се повтаря.
Не мога да повярвам, всякаш се върнах в детството, когато телевизионата програма беше само няколко часа, компютърът- машина от фантастичните романи, GSM- ма - устройство направено от две кибритени кутии и конец...
Излязох на верандата и с удоволствие наблюдавах играта на децата. Тогава разбрах колко много им липсва тя в прашния, презастроен град, където по тротоарите има място само за автомобили.
Стъмва се, но жмичката продължава с ...фенерче и е още по-забавна! Децата не искат да спират. Приличат на малки светулки. "Нека играят!"- споглеждаме се възрастните. Приятно е...
За това правя този пост, за да подканя всички на игра. Нека си припомним игрите от нашето детство, да ги споделим помежду си, а след това и с нашите деца. За да имат и те безгрижно ДЕТСТВО...
Играта е тази, която влияе емоционално-разтоварващо върху децата и тонизиращо върху целия детски организъм. А това е изключително важно за психическото и физическото им развитие.
1. Връвчица Две деца обикалят около два стола, които са обърнати с гръб един към друг. Под столовете е сложено въженце. По даден сигнал децата бързо сядат и трябва да вземат въженцето. Който успее да го вземе пръв е победител. Може да се играе на фона на музика, а децата да сядат на столовете при спирането й. 2. "Сладка" игра В стаята се разпръскват листове, на 8-10, от които е нарисувано шоколадово лакомство, а на останалите - люта чушка. Играчите трябва да събират листове в стаята, докато не съберат всички нарисувани лакомства. Играта е подходяща за рожден ден - тогава всеки лист с нарисуван шоколад, може да се замени за шоколадов бонбон или друга сладка изненада. 3. Клоун На стената се залепва плакат с клоун, на който липсва носа. Децата, едно по едно със завързани очи трябва да се опитат да закрепят от пластилин (или друг подходящ материал) нос на клоуна. 4. Картофено надбягване В единия край на стаята се поставят върху два стол по една чинийка с картофи (равен брой). В другия край на стаята също върху столове има празни чинийки. Целта на играчите е, с помощта на лъжичка да пренесат картофите от едната чиния в другата. Кой е по-бърз? Ако децата са много, може да се разделят на два отбора и да се направи щафетна игра. 5. Надуваема топка Водещия хвърля нагоре надуваема топка. Децата тичат или танцуват. Когато топката докосне земята всички трябва да се заковат на място и да не се усмихват. Който не спази тези условия - изгаря от играта. 6.Разпознай предметите В кутия се слагат различни предмети. Кутията се покрива с платнена наметка. Участник без да гледа бърка в кутията и се опитва да разпознае предмета, който е хванал. Приятна игра за рожден ден - може предметите да са награда за позналите ги.ИГРИ ЗА ЗАПОЗНАНСТВА 1. Снежна лавина Групата застава в кръг и първия казва името си. Втория казва името на първия и своето. Третия - името на първия, втория и своето. Заедно с името може да се каже и любима напитка, хоби и т.н. 2. Да опиша себе си с три думи. 3. Да се представим по по-различен начин. Всеки в кръга трябва да се представи с жест, или с някаква случка, или да прочете любимо стихотворение. 4. Топка по кръга. Всички сядат в кръг. В първия играч е топката. Той казва име на присъстващ в кръга и му подхвърля топката. Поемащия топката трябва да каже друго име и да хвърли топката към съответния човек с това име. И така докато не бъдат посочени всички от кръга. Топката не трябва да побада в някой за втори път. 5. Да направим визитка, съответсваща на личността ни. 6. Картончета Раздават се картони, разделени на квадрати. Във всеки квадрат има написано някакво качество на човек или някакви интереси. Напр. "Аз обичам да гледам телевизия", "Аз имам куче", "Харесвам научно-популярни филми" и т.н. Всеки трябва да намери хора с описаните в квадратите интереси - и да вписва имената им на съответните места на картона. И така докато не запълни всички клетки. В играта педагога може да включи качества, които са важни за да опознае детските интереси. 7. Кое животно съм? На всеки участник на гърба му се залепва картинка (или надпис) с някакво животно. За да отгатне кое животно е, всеки може да задава на другите въпроси, на които да се отговаря само с "да" или "не". Напр. "Имам ли пера?", "Хищник ли съм?" "Живея ли във вода?" и т.н. Който познае пръв животното, което е закачено на гърба му е победител.
1. Връвчица Две деца обикалят около два стола, които са обърнати с гръб един към друг. Под столовете е сложено въженце. По даден сигнал децата бързо сядат и трябва да вземат въженцето. Който успее да го вземе пръв е победител. Може да се играе на фона на музика, а децата да сядат на столовете при спирането й.
2. "Сладка" игра В стаята се разпръскват листове, на 8-10, от които е нарисувано шоколадово лакомство, а на останалите - люта чушка. Играчите трябва да събират листове в стаята, докато не съберат всички нарисувани лакомства. Играта е подходяща за рожден ден - тогава всеки лист с нарисуван шоколад, може да се замени за шоколадов бонбон или друга сладка изненада.
3. Клоун На стената се залепва плакат с клоун, на който липсва носа. Децата, едно по едно със завързани очи трябва да се опитат да закрепят от пластилин (или друг подходящ материал) нос на клоуна.
4. Картофено надбягване В единия край на стаята се поставят върху два стол по една чинийка с картофи (равен брой). В другия край на стаята също върху столове има празни чинийки. Целта на играчите е, с помощта на лъжичка да пренесат картофите от едната чиния в другата. Кой е по-бърз? Ако децата са много, може да се разделят на два отбора и да се направи щафетна игра.
5. Надуваема топка Водещия хвърля нагоре надуваема топка. Децата тичат или танцуват. Когато топката докосне земята всички трябва да се заковат на място и да не се усмихват. Който не спази тези условия - изгаря от играта.
6.Разпознай предметите В кутия се слагат различни предмети. Кутията се покрива с платнена наметка. Участник без да гледа бърка в кутията и се опитва да разпознае предмета, който е хванал. Приятна игра за рожден ден - може предметите да са награда за позналите ги.
ИГРИ ЗА ЗАПОЗНАНСТВА 1. Снежна лавина Групата застава в кръг и първия казва името си. Втория казва името на първия и своето. Третия - името на първия, втория и своето. Заедно с името може да се каже и любима напитка, хоби и т.н. 2. Да опиша себе си с три думи. 3. Да се представим по по-различен начин. Всеки в кръга трябва да се представи с жест, или с някаква случка, или да прочете любимо стихотворение. 4. Топка по кръга. Всички сядат в кръг. В първия играч е топката. Той казва име на присъстващ в кръга и му подхвърля топката. Поемащия топката трябва да каже друго име и да хвърли топката към съответния човек с това име. И така докато не бъдат посочени всички от кръга. Топката не трябва да побада в някой за втори път. 5. Да направим визитка, съответсваща на личността ни. 6. Картончета Раздават се картони, разделени на квадрати. Във всеки квадрат има написано някакво качество на човек или някакви интереси. Напр. "Аз обичам да гледам телевизия", "Аз имам куче", "Харесвам научно-популярни филми" и т.н. Всеки трябва да намери хора с описаните в квадратите интереси - и да вписва имената им на съответните места на картона. И така докато не запълни всички клетки. В играта педагога може да включи качества, които са важни за да опознае детските интереси. 7. Кое животно съм? На всеки участник на гърба му се залепва картинка (или надпис) с някакво животно. За да отгатне кое животно е, всеки може да задава на другите въпроси, на които да се отговаря само с "да" или "не". Напр. "Имам ли пера?", "Хищник ли съм?" "Живея ли във вода?" и т.н. Който познае пръв животното, което е закачено на гърба му е победител.
ИГРИ ЗА ЗАПОЗНАНСТВА
1. Снежна лавина Групата застава в кръг и първия казва името си. Втория казва името на първия и своето. Третия - името на първия, втория и своето. Заедно с името може да се каже и любима напитка, хоби и т.н.
2. Да опиша себе си с три думи.
3. Да се представим по по-различен начин. Всеки в кръга трябва да се представи с жест, или с някаква случка, или да прочете любимо стихотворение.
4. Топка по кръга. Всички сядат в кръг. В първия играч е топката. Той казва име на присъстващ в кръга и му подхвърля топката. Поемащия топката трябва да каже друго име и да хвърли топката към съответния човек с това име. И така докато не бъдат посочени всички от кръга. Топката не трябва да побада в някой за втори път.
5. Да направим визитка, съответсваща на личността ни.
6. Картончета Раздават се картони, разделени на квадрати. Във всеки квадрат има написано някакво качество на човек или някакви интереси. Напр. "Аз обичам да гледам телевизия", "Аз имам куче", "Харесвам научно-популярни филми" и т.н. Всеки трябва да намери хора с описаните в квадратите интереси - и да вписва имената им на съответните места на картона. И така докато не запълни всички клетки. В играта педагога може да включи качества, които са важни за да опознае детските интереси.
7. Кое животно съм? На всеки участник на гърба му се залепва картинка (или надпис) с някакво животно. За да отгатне кое животно е, всеки може да задава на другите въпроси, на които да се отговаря само с "да" или "не". Напр. "Имам ли пера?", "Хищник ли съм?" "Живея ли във вода?" и т.н. Който познае пръв животното, което е закачено на гърба му е победител.
ИГРИ ЗА КОНТАКТНОСТ И ОБЩУВАНЕ 1. Молекули Групата хаотично се разхожда из помещението или определен терен навън. Водещия (учителя) казва: "Молекули, обединете се по 3 (4, 5 и т.н.)." Играчите трябва бързо да се обединят както е било казано от водещия и да се хванат за ръце. Който остане извън група - изгаря от играта. Играе се докато останат двама - те са победители. 2. Определи Групата стои в кръг, а водещия минава и определя кой има най-топли ръце (нос, уши). 3. Безкрайно кълбо Групата застава в кръг и всички се хващат за ръце. В ръката на първия има топчица. Задачата е без да се пускат ръцете да се предава топчицата по кръга. (Ако децата са повече, може да се формират два отбора и кълбото трябва да се предава за време). ИГРИ ЗА СПЛОТЯВАНЕ НА ГРУПАТА (КЛАСА) 1. Фигури Цялата група е със завързани очи. По даден сигнал трябва да така да се подреди, че да се получи фигурата, която водещия казва - кръг, квадрат, триъгълник и т.н. 2. Колкото са пръстите Водещия назовава число, което не превишава броя на децата в групата. От групата трябва да излезнат толкова деца, колкото е оказаното число. Всяка игра числото се сменя. Така се развиват умения за разбиране в групата без думи. 3. С пръсти Цялата група на "Едно, две три" трябва да посочи с пръсти такава цифра, така че сумата на всички да се равнява на зададеното от водещия число. Източник - руски интернет сайтовеПубликация - KidsBG.com
ИГРИ ЗА КОНТАКТНОСТ И ОБЩУВАНЕ
1. Молекули Групата хаотично се разхожда из помещението или определен терен навън. Водещия (учителя) казва: "Молекули, обединете се по 3 (4, 5 и т.н.)." Играчите трябва бързо да се обединят както е било казано от водещия и да се хванат за ръце. Който остане извън група - изгаря от играта. Играе се докато останат двама - те са победители.
2. Определи Групата стои в кръг, а водещия минава и определя кой има най-топли ръце (нос, уши).
3. Безкрайно кълбо Групата застава в кръг и всички се хващат за ръце. В ръката на първия има топчица. Задачата е без да се пускат ръцете да се предава топчицата по кръга. (Ако децата са повече, може да се формират два отбора и кълбото трябва да се предава за време).
ИГРИ ЗА СПЛОТЯВАНЕ НА ГРУПАТА (КЛАСА) 1. Фигури Цялата група е със завързани очи. По даден сигнал трябва да така да се подреди, че да се получи фигурата, която водещия казва - кръг, квадрат, триъгълник и т.н. 2. Колкото са пръстите Водещия назовава число, което не превишава броя на децата в групата. От групата трябва да излезнат толкова деца, колкото е оказаното число. Всяка игра числото се сменя. Така се развиват умения за разбиране в групата без думи. 3. С пръсти Цялата група на "Едно, две три" трябва да посочи с пръсти такава цифра, така че сумата на всички да се равнява на зададеното от водещия число. Източник - руски интернет сайтовеПубликация - KidsBG.com
ИГРИ ЗА СПЛОТЯВАНЕ НА ГРУПАТА (КЛАСА)
1. Фигури Цялата група е със завързани очи. По даден сигнал трябва да така да се подреди, че да се получи фигурата, която водещия казва - кръг, квадрат, триъгълник и т.н.
2. Колкото са пръстите Водещия назовава число, което не превишава броя на децата в групата. От групата трябва да излезнат толкова деца, колкото е оказаното число. Всяка игра числото се сменя. Така се развиват умения за разбиране в групата без думи.
3. С пръсти Цялата група на "Едно, две три" трябва да посочи с пръсти такава цифра, така че сумата на всички да се равнява на зададеното от водещия число.
Източник - руски интернет сайтове
Публикация - KidsBG.com
Чудесно предложение , antoineta !
Благодаря и на demil и aveiskela за интересните игри!
Ето една "сладка" игра и от мен :
Няколко деца застават на стартовата линия.При даден сигнал всяко от тях поставя на носа си опакован бонбон /може и друго лакомство или предмет/ и тръгва напред.Целта е да се изминат 10 метра,без то да падне на земята.Печели този, който пръв успее да направи това.
Лакомството, разбира се, остава за награда.
Колеги, СТРАХОТНИ СТЕ!!!
СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРЯ НА demil, Алексиева и Виолета за прекрасните игри!!! Копирах всичко. Ще играя и аз!!!!!!
Ето две и от мен:
АСОЦИАЦИИ:
Едно от децата или водещия казва някаква дума / напр.: "трева"/, следващото дете трябва да назове първото му хрумнало нещо което свързва с тревата /напр. "Буболечка"/, следващото дете назовава отново нещо, което му хрумва при назованата дума и т. н. и т. н.
Варианти: да покажат думата, която им е хрумнала с жестове; да я нарисуват или със събраните думи да направят картинка или разказче.
ПРАВИ КАТО МЕН
Децата се подреждат в кръг, а посредата водещия имитира различни животни. Децата го повтарят. След това следва вариант - "Не прави като мен" - Водещ: "Аз съм лисица", а децата трябва да бъдат всичко друго, но не и лисица . Много е забавно и смешно!!!
ВЕСЕЛИ ИГРИ!!!
Ровейки се в различи сайтове открих златна мина http://detstvo.noviniteb.com/index.php?cstart=2&do=cat&category=games!!!
Просто е невероятно, какво могат да си спомнят хората!!!
Деси, поздравления, че подновяваш темата за игрите. На нас, бъдещите първокласници, ще ни е нужно да си ги припомним. Благодаря на теб, на наборчето Тони и другите колежки , които споделят своя опит. Аз от своя страна ще потърся в старите си тетрадки събрани от години т.нар. стихчета и броилки за "физминутки" и да ги публикувам.
Тони, ти кой клас ще поемаш наесен?
Станете част от общност "Начално образование" за да коментирате и да създавате свои публикации. Ще се радваме да се присъедините към нас! Регистрирайте се сега!
всички ключови думи