BgLOG.net
By VangaEU , 16 August 2010

За България

"България е благословена страна! Неслучайно Силите ме изпратиха тук."

"Нужен ни е един Бог, един владетел и единен български народ" (1)

"Сини, червени, зелени - заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи" (1)

"Не се карайте, всички сте Божии деца. България ще се оправи - чакат я добри дни." (1)

"Гордейте се, че сте българи! Не отстъпвайте от род и родина! Не се продавайте на Америка за пари!" (1)

"България не е бедна. Тя има народ трудолюбив, работлив. Българският народ всичко може, по силите му е всичко да произвежда. Народът ни е учен за разлика от някои други народи. Най-ученият в света!" (1)

"Ще дойдат добри дни за България, за народите, които помагат на нашата държава. Защото тя ще бъде уважавана и тачена от велики държави. Ще мине време, България ще изправи снага, самочувствието на хората ще порасне." (1)

"Ще се отвори земята и ще се открие кои са българите. Не е вярно, че българите са чергари. Откъдето са минали, държава са оставили и бел град." (1)

"Българското писмо е едно от най-старите на земята." (1)

"Македония е българска земя. Тя не е държава, а част от българската територия."(1)

"Българите са силни - вижте за какво се пее в песните ни и ще разберете как предците ни са живели. Тачете празниците - те са средство за оцеляване." (1)

"Нашите планини и езера са сещени, като тия в Индия. Само че народът ни не го разбира. Ще дойде ден, когато при нас ще дохождат от цял свят и ще черпят енергия... Седемте рилски езера са райско кътче - то ни е връзката с Космоса. Затова Дънов е ходел толкова често там." (1)

За Вярата и Бога

"Написани са какви ли не книги, но никой не ще стигне категорично до верния отговор, ако не разбере и не приеме, че има духовен свят (небето) и физически (земята) и една върховна сила, наричайте я както искате, която ни е създала."

"Аз 40 години изпадам в транс и не съм видела ни Господ, ни Христос. Обаче знам: огън и светлина - това е Бог!"

"Бог е светлина - той няма образ. Кълбо от светлина е Бог. Никой не го е видял и няма да го види."

"В Бога не вярвате, а искате да ви помага. Без вяра при мен да не идвате, защото не аз, Той ви помага."

„В началото Бог сътвори небето и земята.” Ванга: „Написани са какви ли не книги, но никой не ще стигне категорично до верния отговор, ако не разбере и не приеме, че има духовен свят („небето”) и физически свят („земята”), и една върховна сила, наричайте я както искате, която ги е създала. Оттук трябва да тръгнеш, а след това, ако си достатъчно морално извисен, за да можеш да приемеш и разбираш висшето познание, Бог ще те възнагради и ще ти даде сила и помощ, за да разбереш в действителност кое как е станало.” (25)

"Без вяра човек е само кръв, а после дявол."

"Има Бог. И ако замълчите, и камъните ще проговорят за Бога. Така, както слепите знаят, че има светлина, така както сакатите знаят, че има здрави хора, така и здравите трябва да знаят, че има Бог!" (1)

"Христос няма фигура. Това е едно огромно огнено кълбо, в което не можеш да погледнеш от светлина. Само светлина. Друго не се вижда. Ако някой каже, че е видял Бог, да знаеш, че лъже" (24)

Тълкуване на текстове от библията: „Не можеш да разбереш библията, защото именно само я прелистваш. Това е чудодейна книга. Представи си, че познанието, съхранено в нейните страници, е разделено на пластове. Всеки според нивото на своето съзнание ще възприеме различно един и същ пасаж. Ако започнеш да четеш с нужното внимание и търпение, ще видиш, че всеки път, когато препрочиташ едни и същи изречения, ще ти звучат по друг начин. Познанието ще расте заедно с теб и ти ще проникваш все по-дълбоко към същината на действителните знания. Ето, ще ти дам пример. Да вземем книгата „Битие”. Там пише, че в началото Бог е сътворил небето и земята. За по-простата неука бабичка това е очевидно - тя вижда и небето, и земята. Но за по-младия, търсещ и интелигентен човек това изречение му посочва друго познание - в началото Бог (най-висшият разум) е създал небето (духовния свят) и земята (материалния свят). Това е най-вярната, най-категоричната истина. Основата на всичко. Ако науката беше възприела тази истина, сега нямаше да говорим за тайни, феномени и чудеса, а развитието на живота на земята щеше да е на много по-високо ниво. Но такова време ще дойде. Науката ще тръгне във вярната посока и ще бъдат разгадани много тайни - казвала съм ти го неведнъж.” (24)

За здравето

„Вечер преди лягане задължително си мийте краката, още по-добре е, ако можете да вземете душ. Така отмивате от тялото си не само праха, газовите изпарения от улиците и умората, но и всички негативни мисли и влияния, които нарушават съня ви.” (2)

„Научете се да почивате правилно. Денят е създаден за работа, а нощта – за почивка. За да сте здрави и работоспособни, си лягайте вечер в 10 часа и ставайте сутрин в 5-6 часа.” (2)

„Пийте често чай от горски плодове и растения. Те са чисти и са извор на здраве.”(2)

„Поне веднъж седмично яжте варено жито и пийте водата, за да се очиства организмът ви и да имате сила.” (2)

„Движете се повече и работете. Мързелът е болест, която уврежда не само нравствено, но и физически.” (2)

„Чистотата да се издигне в култ! Замърсяването, било то физическо или духовно, е обратно на създаденото от Бога, което е винаги и чисто, и красиво.” (2)

„Не се къпете с много гореща вода.” (2)

„Използвайте повече домашни сапуни и природни средства, които не вредят на човешкия организъм.” (2)

“Не пушете! Но преди ядене може да се почерпите с 20-30 гр. ракия.” (2)

“Никакво преяждане! Ако трябваше да ядем много, щяхме да имаме два стомаха.”(2)

“Сейте повече ръж! Ръженият хляб е по-здравословен от пшеничения. (2)

„За да сте здрави, яжте повече бели храни!” (2)

"Не отмъщавайте!" Ванга твърдо е вярвала, че човек е роден само за добри дела и трябва да се стреми към тях, защото всяко лошо деяние никога не остава ненаказано. То се наказва по най-жесток начин и ако не достигне извършителя, се прехвърля на потомците му. Като я попитат защо става така, а тя отговаряла: „За да боли повече!” (24)

"Няма нищо по-страшно от отчаянието. То е най-лошата болест. Няма цяр за него - то разяжда отвътре." (1)

За билките

"Не късайте цветята! Всяко цвете е като едно слънце или баня. Когато ги гледаш и им се любуваш, ти получаваш такова освобождение, както от слънцето или както след баня. Когато ги късате, не забелязвате как те плачат... Тъжно е да се откъсне клонче от дърво или от люляк, макар и там да остават и други цветове. А колко скръбно е да се откъсне лале или кокиче - то е все едно майка да изгуби единственото си дете... Говорят ми растенията, но те са много, а аз успявам да запомня малко." (1)

„България е благословена страна, защото тук растат много лечебни растения – пазете ги, за да ви пазят и те вас!” (2)

"Светът е започнал с билките и с билките ще свърши. Но билките от една страна лекуват само хората, които живеят в нея. Така е определено. Всеки да се лекува със своите билки." (1)

"Лекарствата затварят вратата, през която може да влезе природата чрез билките и да излекува болния организъм. За всяка болка има билка." (1)

„При лечението с билки, ако специално не е определено друго, предпочитайте да се поливате с водата от сварените билки, защото лечебното им действие най-бързо прониква през порите на кожата.” (2)

„Прекаленото вземане на лекарства е вредно, защото те затварят вратата, през която да влезе природата чрез билките и да възстанови нарушеното равновесие в заболелия човек.” (2)

За природата

„Ходете лятото боси, за да не прекъсвате връзката си със земята.” (2)

"Пускайте децата голи и боси през лятото. Нека се цапат, да играят навсякъде, за да се защитят после от всички болести през зимата." (24)

"В Природата е написано кой как да се лекува. Четете езика на Природата - чрез нея Бог говори." (1)

„Не прекалявайте с торовете и химикалите. Храната се отравя и природата вече се задъхва, а това води до много болести.” (2)

“В природата има хармония и ние сме част от нея. Няма „нежива” при-рода. Всичко „живее” и се подчинява на висша организация и разум.” (2)

За обичта

„Обичайте се, стремете се към добри мисли и дела, защото това е най-доброто лекарство за всички!” (2)

"Жената е огледало на мъжа, домът е огледало на жената, децата са огледало на мъжа и жената" (1)

„Обичайте се, защото всички сте мои деца!” (8)

"Да не се развеждате, да не се делите, че децата страдат, а и вие хаир от Бога няма да видите." (1)

„Трябва да бъдем добри и да се обичаме, защото бъдещето принадлежи на добрите хора и те ще живечт в един прекрасен свят, който сега ни е трудно да си представим!” (8)

"В събота не се женете - този ден е на мъртвите. Като ще правите веселба, нека е в неделя - в деня на Бога." (1)

За добротата

„Не е важно какъв си – важно е да си добър човек!” (8)

"Трябва да се обичаме и да бъдем добри, за да се спасим. Ако това не го проумеем с разума си, ще ни го наложат неумолимите закони на Космоса, но тогава ще бъде късно и ще ни струва много скъпо." (1)

„Да се бориш за мир, не означава непременно да си с пушка в ръка. Ако вдъхнеш на хората добри мисли - това е сериозна крачка към постигането на мира. Много ръководители от различни страни насочиха усилията си именно в тази насока. Ние нямаме друг избор. Трябва да бъдем добри и да се обичаме, за да се спасим. Ако това не го проумеем с разума си - ще ни го наложат неумолимите закони на космоса, но тогава ще бъде късно и ще ни струва много скъпо... " (24)

"Не търсете възмездие - рано или късно всеки плаща" (1)

„Ако вие в душите си не прощавате на никого, сте просто едно нищо. Ще бъдете като хартийки, носени от вятъра, които никога не ще намерят своето място на земята.” (25)

„За всеки човек идват периоди на трудности, дори и за най-богатите, и за най-силните. Затова човек трябва да бъде смирен, за да ги преодолее. (8)

"Затова казвам на всички хора, че съзнанието ни трябва да се променя към добротата. И това не е само пожелание. Земята навлиза в нов отрязък от време, което можем да охарактеризираме като време на добродетелите. Това ново състояние на планетата не зависи от нас, то идва независимо дали го желаем или не. Новото време изисква ново мислене, друго съзнание, качествено нови хора, за да не се нарушава хармонията във вселената. Много хора сега се стремят да се нагодят към днешните промени, но това няма да им помогне да влязат в бъдещето. Те са били нужни за времето, което си отива, и са изпълнили възложената им от небето мисия. Други, добри хора, сега ще служат на бъдещето и на опазването и развитието на живота.” (25)

"Ако на този свят даваш, и горе ще си имаш. Ако си имал две ябълки, по-голяма и по-малка, онази, която си дал на друг човек на Земята, тя ще те чака и на оня свят. Ако нищо не си дал на този свят, и на оня нищо няма да имаш." (1)

„Във всеки човек има и добро, и зло. Така е устроен човекът. За мен щастието се корени в търпението на човека.” (8)

„Алчността, казва Ванга, трябва да изчезне от лицето на земята. Това е много грозно качество, от което трябва да се пазим с всички средства. Не е нужно да се стремим да трупаме богатства, на земята има слънце и блага за всеки човек.” (25)

"Хората страдат и много от човешките същества са нещастни, защото не са надарени с умението да забравят лошото и да прощават." (1)

„Не е нужно да трупаме богатства. На земята има слънце и блага за всеки човек.” (8)

За децата

„Пускайте през лятото децата да играят навсякъде – нека да се цапат, да тичат... Така ще се защитят от болестите през зимата.” (2)

„Учете децата си от малки на труд. Давате им лош пример, защото и вие вече не се трудите. Давате им всичко наготово, задоволявате всичките им желания и така ги осакатявате, а после „благодарните” ви деца ви отвеждат в старчески дом.” (25)

“Не оставяйте децата без течна храна” (2)

„Когато раждате деца, трябва да знаете, че вие вече не принадлежите на себе си, а на тези деца. Дарявате живот, за който сте отговорни.” (1)

„Нищо няма да излезе от твоя син - каза Ванга на един министър. - Даваш му всичко наготово, без той да положи каквото и да е усилие. Още от четиригодишен си му купил апартамент и колата му е готова. Колко много грешиш с това възпитание. От тухлите на твоя син зид не става и всичко ще отиде на вятъра.” (25)

"Жената е огледало на мъжа, домът е огледало на жената, децата са огледало на мъжа и жената" (1)

„Законът в нашата страна трябва да се промени. Как трябва да се промени? Когато съдят разглезени и разхайтени деца, извършили престъпления, трябва да пращат в затвора родителите им, а не децата.” (25)

"Ще дойдат времена, само момите ще раждат, жените - не!" (1)

„Всички деца са еднакви. Дали майката е бяла или черна, дали е царица или просякиня, еднакво се радват за всичко, което им е най-близко - децата. Треперят майките, когато децата им са на изпит, а всичко в живота е изпит, изпитание. Към тези любещи жени присъединявам и онези, които се сдобиват и отглеждат деца, макар и да не са ги родили.” (25)

"И неродилата майка е майка. Ако не можеш да родиш, осинови дете. Изхрани го, изучи го, сватбата му вдигни и най-важното - гледай добър човек да го направиш. Това е най-важното" (1)

„Защо напоследък се раждат толкова много близнаци. Като че ли на групи, на групи пристигат тези деца. И това не е случайно. Това са души от „небесното войнство”, които масово идват на земята, защото предстои голяма духовна борба. Те са предвестници на новото време, което изисква нови хора. Не ви ли прави впечатление колко са интелигентни сега децата още от рождение. От съвсем малки говорят за техника, за коли и самолети, за компютри и апарати, за какви ли не неща, в сравнение с предишните поколения просто се раждат гениални. Предстоят много интересни събития, но трябва да имаме търпение да ги дочакаме.” (24)

За живота

"В тежки времена живеем. Хората помежду си нямат един с друг нищо общо. Майките раждат деца, но нямат мляко да ги кърмят. Казват, защото били нервни. Не е това. Просто децата нямат нищо общо със своите майки, те само са дошли на света чрез тях. Нищо не получават децата от майките: нито мляко, нито топлина. Дават ги съвсем малки в детски ясли, вечер ги слагат да спят отделно, рядко виждат усмивката на майчиното лице. Майките са недоволни, че съпрузите им не ги почитат достатъчно. Съпрузите пък смятат, че са се оженили само защото е трябвало да минат по реда си. Възрастните са недоволни, че младите не ги уважават. Никой с никого не е близък. Хората вече се интересуват само от пари. Мислят, че ако имат пари, всичко ще им е наред. Не знаят, че един ден тези пари няма да им служат за нищо..." (1)

"Бедността е цвете, на богатството не се радвайте. Бедността дава да се радваш на деца, приятели, роднини. А от богатството душата се разболява" (1)

„За всеки човек идват периоди на трудности. Дори и за най-богатите и за най-силните. Затова човек трябва да се стреми да бъде смирен, за да не умре в прегръдките на злото.” (25)

"Човек никога няма да спечели пари, ако не се занимава с подходяща работа. Той трябва първо да разбере какво най-много му харесва да прави, а не да робува на мода или нечии съвети. " (1)

„Не роптайте срещу страданието, което преживявате. Страданието е пречистващо средство, като една дреха, която не е чиста, ако не се изпере.” (24)

"Който краде, за здраве ще плаче" (1)

„Някой си мисли, казва Ванга, че като има пари, може да си купи и любов, но това е вятър работа. Любов с пари не се купува. Или пък си мисли, че като стане богат, всичко ще му е наред, но и това не е вярно. Работи, работи човекът, трупа пари и вещи и после вземе, та умре и остави всичко на друг. Който много събира, никога не го използва. Друг събира плодовете на труда му. Затова по-правилно е така: не трупай, парите са средство за живот, използвай ги всеки ден.” (25)

„Истината за света и космоса трябва да се търси в старите свещени книги!" (8)

"Понякога съм много нервна, а хората мислят, че съм лоша. А аз виждам обкръжението и обръча, който постепенно се стеснява около земята, преживявам мъките на всички хора и не мога, а и не смея да го обясня, защото един много строг глас непрекъснато ме предупреждава да не се мъча да обяснявам каквото и да било, защото хората заслужават живота, който водят. Как да помогна на тези хора, които все повече не зачитат никого, надпреварват се да придобиват пари и вещи..."

"Няма човек, който да е роден само за щастие. Ето - един е роден отличен работник, но няма щастие в семейството, друг има и двете, но пък няма здраве, трети е здрав, но пък децата са му болни и т. н. Във всеки човек има и добро, и зло. Така е устроен светът." (25)

"Не искайте много – не можете да му платите цената." (1)

„Няма хитрец, дори и най-големият, който да е надхитрил съдбата си. Ще хитрува толкова, колкото му е дадено от Бога. И после няма право на снизхождение!” (24)

„Нека знаят всички, че нищо не остава неизплатено на този свят. Хората вършат престъпления и мислят, че никой не ги е видял. Не е така! Всичко се вижда и идва време, когато провинилият се трябва да плати!” (25) 

"Работете сутрин и през деня. Никога вечер. Силите свише не помагат вечер, а без тяхна помощ нищо велико не може да се роди." (1)

За парите: „Ах, колко сте глупави, че ми искате числа на тотото. Ако аз имам нужда от пари, сама ще си купя билет или ще си попълня фиш, или ще открия къде има злато. Но на мен пари не ми трябват, защото за мен те нямат стойност. А и на вас не ви трябват! И после, защо мислите, че точно вие трябва да бъдете удостоени с такова благоволение. Ако имате нужда от пари, работете! Нека те да бъдат плод на ръцете ви и на ума ви! Но злато не ви трябва! Ще дойде ден, когато заритите под земята съкровища ще излязат на повърхността на земята, но ще се скрие водата. Можем ли да пием злато вместо вода? Кое е по-ценното според вас?" (25)

"Не спете на пода и близо до земята. Низшите духове са там и могат да ви обсебят" (1)

За Русия

*Според Ванга България ще има светло бъдеще само, ако поддържа тясна връзка с Русия. (авт.)

"Да не разваляте дружбата с Русия. В дядо Иван, а не в брат Джон е спасението" (1)

"Нови приятели създай, но старите не забравяй." (1)

"Не вярвайте на американците, дето си изпращат у нас развалената царевица, а на руснаците, които ще купят нашата царевица." (1)

"Русия няколко пъти ни е помагала, ще ни помага и в бъдеще, защото сме славянски, християнски народи, свързани от векове." (1)

Общи

„Свидетели сме на бурни събития. Промени настъпват във всички области на живота, разтърсват земята. Падат доктрини и диктатори, развенчават се стари митове, променят се понятията, разкрепостява се консервативното мислене, всеки изминал ден е наситен с нови неща до краен предел. Но това не е случайно - нищо не е случайно. Затова съзнанието ни трябва да се променя към добротата. Земята навлиза в нов отрязък от време - времето на добротата. Това ново състояние на планетата не зависи от нас. То идва независимо дали го желаем или не! Новото време изисква и ново мислене, друго съзнание, качествено нови хора, за да не се нарушава хармонията във вселената.” (8)

„Много хора се стремят да се нагодят към днешните промени, но това няма да им помогне да влязат в бъдещето. Те са били нужни за времето, което си отива. Други, добри хора сега ще служат на бъдещето и на опазването и развитието на живота.” (8)

"И когато готвите, и когато се храните, нека да ви спохождат само добри мисли и желание за добри дела - така ще благодарите на Бога за Неговата милост и природни дарове." (2)

"Не отказвай да кумуваш или кръщаваш - Божие дело е." (1)

"Когато ви е трудно и тежко, четете Библията - глава 13 на Евангелието на Йоан" (1)

"Не искайте да се облагодетелствате чрез моите вещи, моето име, авторитет и дарба, защото те са получени от хорското нещастие и който идва при мен с нечисто сърце и корист, хорската мъка го преследва и жестоко го наказва. Идвайте при мен като истински приятели, заради мен самата, за да ви отвърна и аз с моето приятелство. И все ме питате, питате. Защо не ме попитате аз как съм, тежи ли ми кръстът, който нося, имам ли някакви желания. Откъде да ви дам всичко това, което ми искате. Самата аз нямам нищо освен себе си. Какво мога да ви дам? Мога да ви дам съвет и поуки, но вие не разбирате и не се поучавате. Да ми дадете от себе си пък няма какво. Аз се нуждая единствено от духовна храна, а това малцина могат да ми го дадат, защото всички сте бедни духом. Само алчността е, която ви ръководи, но аз се гнуся от нея.”

Ти си силна, мила, ще ни дадеш на всички от силата си! (Реплика на посетителка)
Ванга: Ще ви дам, но да има за какво! (25)Източник: www.vanga.eu

Legacy hit count
1034
Legacy blog alias
40651
Legacy friendly alias
Ванга-и-нейните-съвети-към-нас
Ежедневие
Интересни линкове
За BgLOG.net
Невчесани мисли
Нещата от живота
България
Цитати
Възпитание
За всекиго по нещо
Загадки, логически задачи, илюзии, феномени

Comments2

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 8 месеца

Много, много интересно, особено както са компилирани мислите и' така.

Винаги съм вярвала в това:

"За мен щастието се корени в търпението на човека.”

"Не искайте много – не можете да му платите цената."

VangaEU
VangaEU преди 15 години и 8 месеца

И това:

"Лекарствата затварят вратата, през която може да влезе природата чрез билките и да излекува болния организъм. За всяка болка има билка."

:)

By Deneb_50 , 15 July 2010

Не ,благодаря ,и този ми е достатъчен.Не,че е кой знае какво.
 Както казваше един герой-“Животът е радост и тъга”-Не знам кое е първото,дали тъгата или радостта.Не,че не съжалявам за някои неща,но какво да се прави.Съжалявам за пропуснати шансове,че не съм раняван но по един по –особен начин.Ето по този:

“Когато в смъртен час Смъртта ще те погали

Да кажеш: Любих аз, за нищо аз не жаля.

И нека в любовта раняван си без жал,

но всичко на света за нея ти би дал.”

Алфред Дьо Мюсе

А иначе съм раняван,така:

Погледи бездушни и студени

се блъскат в мене като

в стъклена стена

и падат жестоко натрошени,

в сърце и тяло наранени.

Така,че сърцето ми е заприличало на лейка,понякога си мисля,че Станислав Лем и Дъглас Адамс са прави, като твърдят че не съществуваме, а си мислим,че не е е така. И накрая в мой стил,да знаете,че принцове почти не останаха или ако все още има-Не приличат на Брад Пит и Том Круз, а на Робин Уилямс и на Жерар Де Пардийо.
 Принцеси все още има,но повечето за съжаление са с кайма и кашкавал     
  А да,принцове все още се намират,но със сигурност белите коне са в повече.
     И едно допълнение за парадоксите(мое мнение)-Колкото по-вече месинджър програми се измислят-толкова по вече хората се отчуждават,колкото по вече средства за съкращаване на разстоянието има,толкова по-рядко си ходим на гости.
   Замислете са,кога за последно сте водили незаангажиращ разговор,просто за удоволствие  ,кога сте виждали истински усмивки,а не емотикони ?

Legacy hit count
510
Legacy blog alias
40264
Legacy friendly alias
Втори-трети-живот-книга-на-лицата--от-англ--
Невчесани мисли
Нещата от живота
Човекът и обществото

Comments10

MortishaMed
MortishaMed преди 15 години и 9 месеца
В тази публикация виждам много мои мисли, просто са в по-разбъркан ред. Като малка много често се питах коя съм аз, защо съществувам, сякаш се чувствах странно в тялото си. Сега май повече се разбираме. Или просто главата не ме слуша.

 По принцип съм напълно съгласна за модерните технологии - че ни завладяват и отчуждават. Имам усещането, че са като машините в матрицата - промиват ни мозъка, срещу нас са. Вероятно затова непрекъснато имам непреодолими спорове с компютъра си.

 Знам, че няма никаква връзка, но Мюсе ми напомня за един симптом в кардиологията. 

 Най-много обаче ми харесаха думите ти за принцесите - искрено се смях. И си спомних как веднъж на улицата някакви хора рекламираха лятна дискотека: "Вход за всички принцеси - безплатен." и една приятелка коментираше: "Аз ако съм принцеса дали ще си правя труда да идвам в дискотеката ви?" :)

 

 


blogIuliaZarkova
blogIuliaZarkova преди 15 години и 9 месеца
Технологиите не са ли само за бърза връзка или успешно свършване на професионалната работа? Поне аз я използвам така- а г-н Денев питаше кога за последен път сме водили смислен разговор? Мисля, че това зависи от човека-всеки ден съм близо до приятелките си, децата, доколкото е възможно и  покрай съпруга си- и бих ги заменила само ако съм далече от тях.
DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години и 9 месеца
Веднага ще ти кажа кога - онзи ден (в сряда) се видях с един човек от блога, пихме по бира, приказвахме си, разхождахме се из Борисовата градина и седяхме на старо, странно и сякаш нарочно превито дърво.

Няма парадокс. Програми се измислят, развиват се теории и се разработват "социални мрежи" - точно защото хората осъзнават отчуждението. Помисли - ние с теб на практика сме се виждали веднъж, а колко сме споделили за последните две-три години? Какво бихме си казали на следващото виждане? По- лесно ли се контактува в писмен вид? Хората променят начина си на мислене, обществото като цяло променя начина си на контактуване... Ето затова не виждам смисъл в писането на стихове, но пък не мога да не го правя...

П.с. За забелязване е, че мъж ми ми подари малка стихосбирка на Христо Фотев. Когато се опитах да я чета вечерта в трамвая, едно момиче ми отстъпи място! Друг път никога не ми се е случвало, сякаш гледат да ме заличат и смачкат заедно с книгата. Бих се радвала, ако жеста е заради Христо Фотев, а не защото съм изглеждала ужасно уморена :)))


Deneb_50
Deneb_50 преди 15 години и 9 месеца
Сори, Sluchaina ,поне за мен социалните мрежи засилват отчуждението, а не го премахват,да не говоря за това,че всяка социална мрежа е направена да се печелят пари,това се знае,още от времето на Алеко и Бр.Нушич(за парите става въпрос)
Много по лесно е да напишеш съобщение или да се обадиш по телефон,отколкото да сменяш превозни средства и да губиш от тъй скъпото време
  Просто стигаме до поантата на оня виц-Ти му правиш добро,пък то те оправя изотзад ;-)

 Диана,забравих да спомена,че се радвам,че ме опровергаваш,но за съжаление,изключенията не опровергават правилата


pestizid
pestizid преди 15 години и 9 месеца
Deneb, ами вчера. :))
Разбира се, преди това се уговорихме по телефона от вторник. :)
Но пък искрено се забавлявахме да си дрънкаме несериозни неща, а също и по-сериозни.

Макар че, аз също подкрепям Случайна. Съгласна съм че контактът очи в очи е много по-приятен, но понякога е трудничко осъществяването му. Трябва ли да се откажа от дистанционното общуване? Да, не е същото, все едно да ближеш захар през стъкло, както казвахме в училище, ... Но пък е по-добре от нищо.
DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години и 9 месеца
Анатоли, всичко на тоя свят е направено с цел печелене на пари - от както финикийците са ги измислили, те са цел за всички общества. От друга страна, не виждам нищо лошо в това. В края на краищата, посредством социалните мрежи аз общувам с хора, с които физически не мога да се видя - за мен е важен контакта, а не кой печели. Защото аз съм си спечелила моето :))). За мен е въпрос на лично усещане - ако се загуби границата, ако се отдава твърде много внимание, ако човекът отсреща лъже, ако ти самият не си искрен... Всичко това е въпрос на личен морал и собствено възприятие. И друг път съм казвала - то е също както разходка по оживена улица : срещаш хиляди хора, някой са луди, други са агресивни, трети са тихи и незабележими. А има и много свестни, с които можеш да си изпиеш кафето и да побъбриш и на живо - въпрос на твой избор  е какво ще направиш и къде точно ще се поставиш . :)))
kelvinator
kelvinator преди 15 години и 9 месеца

Технологиите. В качестовото си на мързеливец винаги съм се стремял да ги ползвам по най-парктичния начин доколкото ми е стигал акъла.

Имам делови отношения и с хора от Bglog.net и с хора от Facebook и това е най-малкото. Огромна част от бизнеса ми е интернет ориентиран. Без това няма как да мине. Но ми прави впечатление и друго: През последната година над 80% от операциите ни са с партньори дошли при нас по препоръка на други партньори. Нещо се променя. Някакви правила се пренаписват и трябва да сме адекватни.

А за чисто човешкото общуване - то си е удовлетворяване на лична потребност на всеки. Усмихвай се искрено и ще ти отговарят с усмивка. Понякога докато говоря глупости успявам да получа и да предам интересни послания.

Някой замислял ли се е какво символизират Бъртрам Устър и прислужникът му Джийвс - герои на един от най-великите хумористи П.Г. Удхаус?

Kopriva
Kopriva преди 15 години и 9 месеца
Прав си,Денеб! Благодаря!
blogIuliaZarkova
blogIuliaZarkova преди 15 години и 9 месеца
То е като в онази реклама по телевизията с двете старици: Едната казва, че социалната мрежа им се разпада. Другата пита- защо. Първата отвръща, че вече няма хора да се редят на опашките/ за плащане на сметки, пазар и т.н./ Но съм съгласна със Случайна-това е въпрос на лично възприятие. Е, аз излизам да се срещна с колкото се може повече приятели! Чао!
goldie
goldie преди 15 години и 9 месеца

Единственото хубаво нещо на технологиите е че по някакъв начин срещам хора, с които мислим на една вълна. Ако не се бяхме срещнали в нета, дали бихме се познавали?:) А иначе съм съгласна, че понякога технологиите изместват човека и дори удоволствието от директното общуване, както и обмяната на емозии, флуиди и други чуgди научни думи:)

P.S. Нямам нищо против живеенето и втория и 9-тия живот - само да ми се падне да ги живея!:)))

By RumyMarkova , 3 July 2010
СПОДЕЛЕНО
Legacy hit count
1
Legacy blog alias
40068
Legacy friendly alias
IN-MEMORIUM---прощалното-писмо-на-Маркес
Невчесани мисли
Нещата от живота

Comments

By Deneb_50 , 13 June 2010

Но да караме подред,преди доста време,още преди  г-н Дянков да каже,че кризата си отива,бях писал че няма такава.Сега леко се поправям-има,но вече се вижда че е изкуствено създадена.От кого и как –не знам,тук има доста икономисти,но никой досега ,нищо не написа за нея конкретно доколкото си спомням.
   Преди 2-3 дена медиите за масово манипулиране,опа –за информиране писаха,че в света са се появили още 14 милионера,писаха още че в България за този месец са продадени 1700 нови автомобила,най добро постижение за тази година.
  За това,третото, хич не ми се пише,но какво да правя като се случва-Не мога да разбера какво става с този свят-дали бавно не полудява.що за хора са тези които посягат на децата си като онзи изверг Йозеф Фридъл.Вече станаха толкова много и то от най-различни краища на света.

 Както някой беше казал-При криза богатите стават все по-богати,а бедните все по-бедни

Legacy hit count
440
Legacy blog alias
39817
Legacy friendly alias
Криза-е-едни-забогатяват-други-се-оавтомобиляват-а-трети-полудяват
Невчесани мисли
България

Comments11

Kopriva
Kopriva преди 15 години и 10 месеца
"тук има доста икономисти,но никой досега ,нищо не написа за нея конкретно доколкото си спомням "

 Е, не си съвсем прав, Денеб:) Още в "Зората" на кризата, докато предишното правителство гордо се тупаше в гърдите, какъв излишък нагласило в бюджета и как Бг ще е оазис сред сриващите се напреднали икономики, аз се опитах да намекна, че предстоят особено тежки  в икономическо отношение времена за България.Споменах го не, защото имам ясновидска дарба, а защото в оня момент работих- имахме (вече само майка има) фирма за консултански услуги по финансиране и оценка на малки, средни предприятия, имоти и селскостопанска техника.И докато хвърчаха балони от щастие, как Америка затъва и ние и се надсмиваме, забелязах първо (естествено) промяна в политиката на ВСИЧКИ банки, повлияна от промяна в ситуацията на международния пазар. Преведох и материал, в който се обръщаше внимание, че страните от Източна Европа ще са най- засегнати! Но бях отнесена от вълната за положително мислене в блога и замълчах:)))

  На другите въпроси, си си отговорил сам! Щом е изкуствена, значи има цел, щом богатите забогатяват, значи тяхна е била целта да превърнат,чрез механизмите на кризата виртуалните в действителни пари! И това логично, за да има равновесие се постига чрез обедняване на най-бедните, т.е. ние от Източна Европа! Като си прекрати бойкота, Чопар сигурно ще ме обвини, че вярвам в глупавите теории за конспирации, но ще сгреши!:)) Всичко е логично, макар и аз да съм по- скоро емоционална, отколкото логична!

 За лудите- вярно, че се увеличават, но това се разбира по погледите на хората, които срещаш, а в тоя, който споменаваш, по- скоро се е вселило ЗЛОТО! Лудостта би го оневинила, което той изобщо не заслужава!

 

 

 


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 10 месеца
Хм, според има поне 2 кризи, а може би и 3. Едната беше американската, която наистина не ни засегна много. Втората е европейската, която нямаше как да не ни засегне, но е изключително спорно дали не беше много качествена манипулация, която вероятно още не е приключила. Защото вероятно дефицитът на целия ЕС е по-малък от този на САЩ (не знам цифрите, ако греша просто ме поправете) и въпреки това кризата в САЩ не беше провокирана от дефицита, а от кофти банкова политика. И забележете, кризата в САЩ беше почти естествена, докато в Европа беше целенасочена атака срещу еврото. Третата криза, родната, се дължи не на някакви проблеми на финансовите пазари, а на гигантската безотговорност и некадърност на власт-имащите, както и на техните съветници. Плюс корупцията, с която малко или много сме се примирили. Плюс умелата пропаганда от страна на медиите. Боклуците както знаем циклично се прочистват, но когато цикълът съвпадне със световна или европейска криза нямаше как да не ни засегне. Но според мен никой от предишните управляващи не е предполагал, че еврото ще се срине. Ако не се беше стигнало до там, вероятно щях ме пак да закрепим някак годината и да си продължим да си свиркаме.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 10 месеца
Ето една статийка, която открих по въпроса с кризата. Изглежда, че Испания е била много много лоша :)
Kopriva
Kopriva преди 15 години и 10 месеца
 Дени, всичко е толкова свързано и взаимнозависимо, че онова което ти се струва, че се случва  на края на  Света, утре е факт и в твоето село:) При по- компетентно управление, разбира се Световната "измислица" можеше да бъде далеч по лека за българите, но и комунистическото ни бившо управление и реакцията му разбирам:) От 100 години твърдят, че напредналият капитализъм загнива и изведнъж си повярваха, че това е факт първо в Америка:))) И пуснаха червени балони на задовоство, вместо да прдупредят и предпазят хората!

 Така се получи и на местна почва:) В провинцията, където и без това си е от край време зле, изведнъж стана непосилно.И докато във Варна хората нощуваха пред бюрата по труда, вие от София обяснявахте, че криза няма и това са глупости! Глупостите станаха доста по- късно и в столицата за съжаление факт. И това го разбрах тук. Наложи ми се да изляза с колата рано сутрин преди месец и в индустриален квартал на единствена спирка за международни автобуси, под проливен дъжд, видях жена в 6 ч. сутринта. Изглеждаше съсипана и по отчаяния и поглед реших, че е българка.Оказа се, че е софиянка, която тръгнала по някаква обява за работа, но автобусът и пристигнал по- рано, а тя стои под дъжда и не смее да мръдне, защото от тая спирка имала уговорка да я посрещнат. Тръгнала без пари и мобилен телефон. Всичко оставила на децата си, защото закъсали. Не посмяла да помоли и някой от пътниците да и услужи с мобилен телефон, защото всички изглеждали отчаяни и притеснени.Добре поне, че имаше адрес и я закарах до бъдещето и раб. място. А предприела този, според мен отчаян риск, защото не могла дори и за 400-500лв. да си намери работа в София!!! По разказа, житейската и история и професията и, е интелигентна жена, но сама с две деца и нула финанси. Представяш ли си без пари и мобилен телефон при непознат рабородател! УЖАС! Но криза няма- всичко е наред в БГ!

 


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 10 месеца
Мдам, представям си го, защото все пак леля на същия принцип се озова в Испания. Горката жена :( Дано да й потръгне работата там... И браво на теб, че си успяла да й помогнеш.

Не знам, не мога да коментирам кризата в София, защото засега съм доста изолирана от бизнеса. Знам, че при компютърните фирми има сериозен спад в потреблението и че част от тях са затънали в заеми най-вече защото държавните поръчки, които са обслужвали така и не са им били изплатени, но тук пак опираме до некадърното управление. А иначе, че капитализмът загнива, то това и с невъоражено око е видно.


Kopriva
Kopriva преди 15 години и 10 месеца
 Какво ти, браво!!! Логична реакция след уроците и изводите през житейския ми път:))) Ако имаш възможност да помогнеш и прецениш, че човек се нуждае от помощ, изобщо не трябва да се колебаеш! Помислиш ли си и за миг, че подобна ситуация на теб "Никога" не може да ти се случи, "Немислимото" още в следващия миг те сполетява!:)

 Не знам от там какво "загниване" виждаш с "невъоръжено" око, Дени, но аз и лупа да взема в Германия никаква криза не усещам. Магазините, заведанията, парковете, кината............пълни с ведри, усмихнати, доволни хора. Те си мрънкат за щяло и нещяло и все нещо им пречи, най- вече чужденците, но да са обеднели или безработни недоброволно не виждам:))) По медиите ги съветват да си помагат на Държавата, да си купуват само немски стоки, да си почиват по немските си изкусвени паркове и да си пият немската бира.....Те въпреки щастливата си родина все пак си протестират, за да не се забравя, в чий интерес е избрано управлението! Криза се усеща в туристическите страни, защото намаля потока от туристи покрай стреса от криза. Те така и така са пестеливи икон. развитите нации, спомени им криза и те вместо 1000 започват да спестяват по 2000Евро като преди война! Гърция, Португалия, Испания,Италия се наслаждаваха на прекрасен, безгрижен живот покрай красивата си природа и дбре знаеш, че не са от най- работливите и сега опищяха Света, колко зле ще са, ако им вземат следобедния сън и 14- 15- 16-та заплата! А при нас естествено криза- от къде ще намерят иначе евтина работна ръка и правителства, готови да продадат и народа и земята и въздуха на безценица!


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 10 месеца
Мне нямам толкова предвид какво хората усещат, защото това си е субективно, а по-скоро икономиката в по-голям мащаб. Защото аз също не усещам криза, ама ето и ти казваш, че имало и в България :)

По-скоро говоря за това, че повечето управляващи започват да осъзнават, че дивия или по-скоро неуправляемия капитализъм, който толкова са защитавали, може би все пак трябва да бъде управляван. Което противоречи на идеята за саморегулацията на пазарите. Все повече хора се замислят и над консуматорското общество. Е, при нас това няма как да се усети, защото ние така или иначе сега тепърва проконсумирваме, но мама разправя, че в Испания магазините са се поопразнили. Но там това по-скоро се дължи на обедняване или паника. Както и да е, трудно ми е обобщавам, но според мен всичките финансови сътресения, които наблюдаваме, макар и добре манипулирани, са ясен знак, че системата ще се променя. Защото все пак, конспирация в система от няколко милиарда елемента, които стават все по-свързани, просто няма как да върви безупречно. Но това може и да е си е моят оптимизъм :)

Deneb_50
Deneb_50 преди 15 години и 10 месеца
Не знам,кое правителство,какво е оставило,но всяко следващо се оправдава с предишното,с международното положение,със скакалците и с каквото се сетиш.
  Както беше казал Големанов,партиите може да останат без електорат,но без кандидати за депутати и министри няма да останат.
А ние си живеем,постоянно в криза,само че сега развърза ръцете на т.н.капиталисти да загробят по-бърже малкото останали работещи предприятия.
И преди нея си съкращаваха работници по -същият начин.Както се казваше в една реклама,първо в други градове,после в София ще се усети.

Kopriva
Kopriva преди 15 години и 10 месеца
 Денеб, немските новини RTL явно ти четат блога и са ти откраднали наполовина темата:))) Току що съобщиха, че някакъв институт за социални проучвания в Германия установил, че бедните все повече обедняват, а богатите разполагат със все повече финанси! Каква изненада:))))
Deneb_50
Deneb_50 преди 15 години и 10 месеца
Ами може да си редактирам малко предният коментар :-)
"Първо в България,а после и в други страни".
  Не са само немските,а и англииските-Новото правителство обвинило старото,че похарчило не знам колко си  паунда,не по предназначение :-)))
goldie
goldie преди 15 години и 10 месеца
Кризата беше измислена в САЩ, за да е трудно на демократите да управляват. След всеки Буш следва студен икономически душ. Европейските, а и нашите политици се поучиха от челния опит на ХАмериканските републикански колеги и внедриха незабавно тяхното политическо откритие  в икономиката на стария континент.

Що се отнася до забогатяването и обедняването, респективно за увеличаването на милионерите и бедняците - думата, която ги обединява е ИНФЛАЦИЯ.:)))

Това, което написах по-горе е несериозно, защото съм на ВИЕ с икономиката, но джоба ми много олекна и ми трябва виновен, за да понесе последствията, защото на мен ми е все по-трудно да живея в непрекъната криза, от която няма излизане вече 2о години. Просто искам да разбера какъв е живота извън безсрочната криза?:)))


By DianaIlieva , 23 April 2010

Някои стаи са тихи и спокойни, но живи. Още с влизането се усеща живот. Други са мъртви. Сякаш от твърде много проветряване в тях е станало прекалено студено. Нещо такова се случи и с моята стая. Сутринта, когато съм излизала, вероятно съм забравила вратата отворена и стаята ми е станала студена. Нощният хлад се е наместил удобно в неоправеното ми легло, а вятърът е довлякъл някакви листа пред вратата. Късно е, отдавна е тъмно, а в стаята ми няма никой – всеки си има важна работа. Който пръв се добере до стаята – пръв ще усети пронизващия студ. В случая се падна на мен. Имах толкова много неща за казване, а ето, че няма на кого да ги кажа. Не е много умно да се говори с празна стая – тя поглъща думите и ги връща обратно с по- голяма сила. Телевизорът не оправя нещата – той дрънка чужди думи, които обикновенно не отговарят на мислите в главата ми. Затова изобщо не търся дистанционното. Всъщност, хубаво е човек понякога да поседи сам в студената си, празна и тъмна стая. Стига да не е за дълго. Ако е за дълго – думите се загубват. Губят смисъл и посока дотолкова, че накрая човек се отказва да ги употребява въобще. Думите са странно нещо. Сякаш живеят свой живот. Понякога, когато са казани на празна стая, винаги се намира едно тъмно ъгълче, което да каже: „Аха, хванах ли те! Ти си клише! И изобщо не си толкова добра, за колкото се представяш!” . Тогава можеш много дълго да убеждаваш околната тишина, че - да, може би, разбира се, че е възможно, кой ли пък претендира... Или, че – да,  не съм добра, никога не съм го твърдяла... Май само ББ оценява липсата на „диалогичност” и „комуникативност” като положително качество в някои ситуации. Но това е друг въпрос, няма да се отклонявам сега. Понякога, когато човек забрави какво точно беше дипломация, изплюва много верни неща. Но то е само понякога, пък и обикновено носи неприятни последици.

Въпросът беше за стаята. Харесва ми, когато намеря в нея някой, с когото да си кажа две думи. Може и повече думи. :)) Иначе защо всъщност да влизам? Мога да си мълча и без стая. Най- добре се мълчи без стая, всъщност. Не обичам идеята за стая просто така – да има, да не сме без... Сега за сега нямам избор, мога да постоя още малко в студената си, тиха и тъмна стая, а после със сигурност ще изляза. Тъпо ми е да си говоря с тишината – тя е толкова безлична, че рискувам да ме зарази. Но и да постоиш за малко в тишина не е излишно - можеш да чуеш стъпките на пролетта, поскърцването на старата ракла с дрехи за път, дори как растат борови връхчета за чай... Все интересни работи, ако има на кой да ги разкажеш. Иначе, колкото и да затоплям стаята, все ще си е студена. Мразя да ми е студено!

Legacy hit count
437
Legacy blog alias
38988
Legacy friendly alias
Стаята-61ED68DE8983442897B7071CD084CFCE
За BgLOG.net
Невчесани мисли

Comments9

KristiyanDochev
KristiyanDochev преди 16 години
Обичам този сайт, защото понякога мога да прочета такива работи.Откровения, които освобождават.Удивлява ме колко подозрително еднакви сме всички в иначе различните си съдби.И като виждам хора способни да се изразяват толкова живо, не се стърпявам да кажа SUPER.А относно стаите,студа и тишината  -става някак по леко веднага след като натиснеш бутона -Публикувай.
Поздрави 
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години

Стаята съвсем не е празна :). Ето, отнякъде заедно с вятъра се е появил приятел :).

 

No room would be  empty  if your mind is full  (The Little Buddha; 3:50 min).

 

И можеш да разчиташ, че, заедно с вятъра, аз съм винаги тук - заради часовата разлика още повече :))).

Kopriva
Kopriva преди 16 години
 Явно прекалено дълго е била отворена вратата и цялата топлина е отнесена от бури и студени ветрове.......Не знам дали някога ще се стопли, съмнявам се, но все пак се намират желаещи да чуят разни интересни работи, макар че желанието за споделяне в студена стая е замръзнало и скоро няма да се разтопи:)))
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години
Хм, ами щом е толкова студена и празна, порадвай и се, пък после си я затопли и напълни. И то без телевизора. Малко музика, малко танц, малко свещи и стаята ще светне във всички смисли на думата :)

Всъщност няма нищо по-тъжно от стая, която е била пълна и вече е празна. Ние в къщата, където живяха баба и дядо имахме доста такива за известно време. Особено се усещаше в стаята на дядо ми, защото тя беше изолирана и никой не влизаше в нея. Сега сложихме вътре компютър и вече е друга стая. Не е толкова самотна. Влизаме, излизаме, смеем се...Хубаво е, когато стаите са пълни със смях. Иначе за какво да съществуват?

В крайна сметка стаята е просто парче въздух оградено от 6 страни, което ние наричаме свой дом. Докато има хора, въздухът е жив. Когато няма хора, той става просто мъртва материя пазеща техните спомени. Когато прозорците са отворени за твърде дълго или хората си отидат, той се смесва с околния въздух и спомените се размиват. И става отново парче въздух оградено с 6 стени.


Kopriva
Kopriva преди 16 години
 "Стаята", която имах предвид няма стени.......Виртуална е, например блог :))))

  А, моята стая с нормални стени си е много топла и си я харесвам:))))

 


edinotwas
edinotwas преди 16 години
Ех  Случайна :)
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години
КоприНа, Ела, Дени - опитвам се да задържам топлината в стаята и заради вас, иначе ще ви простудя, ако решите да ми гостувате :)). Благодаря ви, че наминавате, без вас сигурно бих се отчаяла съвсем.

Ех, Наско! Веднъж и аз да си позволя да проявя малко оптимизъм - и ти да се окажеш прав за всичко!

  Pastor Kris, благодаря ви за оценката. Понякога става по- леко, друг път се колебаеш дотолкова, че натискаш някой друг бутон. Жалко за споделеното в тия случаи - то просто не стига там, закъдето е предназначено и се разпилява по вятъра. Ако беше стигнало, можеше да докосне някого, но...

 


 


Kopriva
Kopriva преди 16 години
 Не се отчайвай и продължавай да ни радваш с творбите си! Всички четем, макар и да нямаме време или желание да пишем и коментираме......А оптимизмът е опасно състояние. По-добре е умерен песимизъм- предпазва от разочарования и понякога ни изненадва с непридвидими положителни резултати! И аз заради вас- хората, които харесвам влизам в студената "стая", макар и да не съм съпричастна към първоначалната кауза."Огледалото" все ми повтаряше, че "се боря за изгубена кауза", но не знаеше, че тази кауза изобщо не е моя и се боря за приятелството ни:))) Приятелство между "непознати" , а не юзери, акаунти, потребители....... на някой си блог.......Жалко, че му мина котка път на блога....Тук има много интересни творци, събеседници, личности!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години
Не беше котка, Коприна, беше куче :( Но наистина жалко. И аз се хващам, че нямам много желание да пиша, а преди толкова ми беше приятно. Много странно състояние. Но пък при мен може и да е от преумора, не смея да обвинявам, който и да е блог или блогър.
By DianaIlieva , 5 February 2010

Копеле, искаш ли да си поговорим?

Не, че има какво толкова да си кажем... Писаното слово има свойството да остава, това му е готиното. Та, исках да ти кажа, че днес за втори път прочетох книгата, която едни хора са издали. Когато си писал тия неща, не си знаел, че ще излезе книга. Но тя все пак е тук, и аз не спирам да я чета все по- бавно. Даже не знам защо. Сигурно намирам в нея разни неща, които ме карат да се връщам. И бих си поговорила с тебе за тях.

„... И повече не си губя времето с хора, които от Попа до Раковски не могат да свалят една мацка или да намерят пет (хиляди) лева назаем.”

Вярно е, такива хора не заслужават времето, което ще отделиш да измислиш как да им кажеш „Здрасти.” А има такива хора – без приятели, без любов, без нищо истински ценно, което да споделят мълчаливо и през зъби...

„За да си богат, трябва да имаш психика на богат. За да си беден – също.”

И това е вярно. Оказа се, че средния вариант е най- кофти, и то не защото е нашият вариант. А защото е средна психика. Всъщност цял живот няма да мога да разбера богати ли сме, или бедни. Защото имаме – не е като да нямаме. Имаме любов, красиви и здрави деца, истински приятели, можем да се смеем на тъпи политически вицове и да мълчим красноречиво на строшените пейки на Попа, но къде отива всичко това, когато погледна пробитите обувки на красивото си дете? Мога да разгледам внимателно и панелката, която баща ми е купил през 80-те с труд и омерзение, да послушам как съседа си мие зъбите и пуска водата в тоалетната. След това ще си преразгледам ценностите за стотен път и пак няма да призная, че всъщност съм по- бедна от църковна мишка.

„Смятах да умра от срам, а се оказа, че ми било писано да умра от глад.”            

Ми не знам кое е по- кофти. Винаги има човек от какво да се срамува – дори от факта, че е стоял мирно, докато са му връзвали червена връзка като „пионерЧе”. Или от факта, че е карал майка си да глади тази връзка всяка сутрин. Но малко неща опират чак до умиране. Според мен никому не е писано да умре от глад. Повечето хора сами се докарват до гладуващо състояние. Най- разпространен е глада за разбиране. После идва глада за любов и този за свобода. После има взаимност, признание, себеуважение. Много съм гладна за себеуважение, да ти кажа. Но то пък тръгва от уважението, което вероятно съм пропуснала да заслужа със смахнатия си живот... А в основата на всичко според мен е онова тежко, красноречиво мълчание.  

„Винаги има нещо друго, ако после няма нищо.”

Така се случи и с нашия живот – имаше нещо, после имаше нещо друго, а после пораснахме и вече нямаше нищо. Това значи ли, че в началото е имало нещо друго?

 „От всички шапки най- тъжно е бомбето, когато не стои на мястото си.”

Хм, ако питаш мен, бомбето никога не е на място. Изгубило е мястото си, като че ли. Което е най- тъжно. Бомбето се върти объркано в ръцете на един неразбран и неразбиращ мъж, сякаш времето му е претичало през пряката, а трамваят е хлопнал врати под носа му. Тъжно. Дай да поговорим за политика по- добре.

„...България е ваксинирана единствено срещу това, в нея да не се случи нищо логично. Грип не се лекува с логика. Не се лекува и с идиотщина.”

Но пък нищо не ни пречи да пробваме, нали? Явно всички сме страшно амбицирани да се пробваме. Иначе не мога да си обясня това яростно зацикляне в шмъркаща позиция. Напоследък логиката поизостава за сметка на идиотщината. Но резултата пак е шмъркане, кихане и кански болки в ставите. Явно си прав – друго ще да е лекарството...

„Оставиш ли мършата да поведе стадото, и мирно да седиш, в чудо ще се видиш. И вместо всяко чудо за три дни – на всеки три дни – чудо. Което доказва, че си живеем чудничко, господа.”

Айде сега, „мършата”! То, че е мърша е видно, но защо е нужно да обиждаш? Тя мършата, сама по себе си, не е виновна, че е мърша. Нещата просто са такива, каквито са си създадени от природата, от господа, или от който там ги създава. Някой са си мърша още от самото си създаване, но не го знаят, не го оценяват и не го приемат. А ако една мърша се научи да говори глупости на сложен език, знаеш ли колко дивиденти може да събере само от ръкоплясканията на бабичките? То и това си е качество, копеле!

Е, поговорихме си, мисля. Ако се навърташ около Попа, може пак да се засечем. Не се посмяхме, но ще го оставим за друг път. Има още доста неща, които не сме обсъдили. Толкова ме е яд, че някой разговори в живота ми се случват задочно....

 

Legacy hit count
762
Legacy blog alias
37089
Legacy friendly alias
Задочен-разговор-с-едно-Софийско-копеле
Невчесани мисли
Нещата от живота

Comments8

Donkova
Donkova преди 16 години и 3 месеца

Много му обичах разказите. Ще си купя и новото издание. Имало непубликувани прочетох.

ПП Ама и теб доста си те бива. ;-))))))

Shogun
Shogun преди 16 години и 3 месеца
"Социализмът всъщност е извинение за собствената посредственост. Той и затова толкова дълго се задържа."
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 3 месеца
"Понякога се питам - дали социализмът нямаше да поживее по- дълго, ако не беше толкова тъп"

П.с. Благодаря, Мариа, има какво да се желае :).


ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 3 месеца
Много добре се е получил диалогът.
Как се казва книгата?
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 3 месеца
"Разкази на едно Софийско копеле" - логично :)).
Donkova
Donkova преди 16 години и 3 месеца
Валентин Пламенов ги е писал.
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 3 месеца
Ако не можеш да намериш книгата там, където си, пиши ми на мейл или на ЛС - имам резервен вариант :))
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 3 месеца
Благодаря - ще се възползвам :)
By Deneb_50 , 24 January 2010

Докато в Холивуд,продължават “Ледникова епоха”,а учените да ни плашат с глобалното затопляне,то в реалността май настъпи глобалното оттопляне .

Неделя е.Студено е.В някои научно-популярни филми за полярните области май има  по-вече живот отколкото в града ни по-това  време.Уж е кучешки студ, а навън са само бездомните кучета,може би ги топли надеждата че ще мине някой заблудили се минувач и да им подхвърли нещо за ядене.Толкова е студено,че даже и бензина бил замръзвал(не знам дали е възможно-не съм нито химик,нито физик).Само на вестникарите перата и мастилото не знам как не са замръзнали,че пълнят неделната преса с Азис и колежките му.Дори правят от мухата-слон,ее когато се налага правят и обратното.
Да,понеже е модерно да се пише за ББожественото,та да не остана и аз назад-.

Пресата вчера възхваляваше  ББожественото(а тука GEN ,пръв писа за нея, в последната си публикация),че успял  да отвори границата- не знам дали со шперц или е употребил паролата на Али Баба. Само че като си качил на хеликоптера си-от вятъра ли или от нещо друго май пак се е затворила.

Разликата във вестниците от вчера и днес е че вчера буквите бяха поне с големина 16 и на две страници,а днес са толкова малки,че се събират в едно каренеце-Не знам може би студа е виновен-както се знае от физиката всяко тяло подложено на студ се свива

Legacy hit count
767
Legacy blog alias
36739
Legacy friendly alias
Ледена-епоха
Забавление
Невчесани мисли
България
Човекът и природата

Comments28

Deneb_50
Deneb_50 преди 16 години и 3 месеца
да,ама във вестник Труд пише друго,та аз сега но кого да вярвам.Явно информацията ми е остаряла,но както ти казваш византииците са коварни,та нищо чудно пак да я затворят като се стоплят.GEN аз говоря за вестник "Труд" от днес а не за онлайн изданието му.
Deneb_50
Deneb_50 преди 16 години и 3 месеца

В-к “Труд(24.01.10 г.)-“Затвориха границата зад гърба на Борисов”

В-к”Телеграф”(23.01.10)-“Къде си глобално затопляне”

“През последните години чуваме теории за глобалното затопляне-Но каква е реалността днес?Адски студове с температури от -20 градуса.”

 

Е,не ви ли си струва,че постоянно ни манипулират?

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 3 месеца

О, да, напоследък все повече ми се струва, че медиите ме манипулират.
Затова си създадох  предпазна мрежа от специалисти: ако прочета нещо и смятам, че ме гъбаркат, просто се обаждам на някой от моите хора и го питам за компетентното му мнение.
Принципът работи и в обратна посока - ако на някого трябва помощ в малкото области, в които аз съм специалист - насреща съм :).

Колкото до политиката - тя е мръсен занаят.
Чистотата, прозрачността и доверието биха унищожили всеки политик.
Добрите от тях манипулират по-елегантно, това е разликата...

 

chopar
chopar преди 16 години и 3 месеца
Не виждам защо намесвате и глобалното затопляне, когато има лют студ. Едното не изключва другото. Няма нищо по-нормално за глобалното затопляне от такива резки температурни преходи. Но трябва малко да сте попрочели. Ясно ли ви е например, че в резултат на глобалното затопляне, ледовете, които се топят в Арктика попадат в северния Аттлантик и намалят силата на Гълфстрийм, който е радиатора на Европа. Силата на Гълфстрийм е отслабнала към момента с 30%. Такива зими като тази в Англия, Франция и Германия ще стават все по-чести за тях. А при нас както се убеждаваме с всяка година периодите на дълга топла есен ще се увеличават. Вече стигат до средата на януари. Та глобално затопляне не означава непременно само високи температури.
Deneb_50
Deneb_50 преди 16 години и 3 месеца
   shopar , Аз нищо не намесвам,просто съм вземал информацията от медиите,но наистина ми се струва  като на Ela Georgieva  , че те все по-често ни манипулират.Ето сега се промъкват информации,че истериите около птичия и свинският грип са били дирижирани умело от една фармацевтична(Познай от първи път ккакви медикаменти произвежда) компания-дали е истина,не мога да кажа.
chopar
chopar преди 16 години и 3 месеца
За свинския грип дали е манипулация не знам. Знам само, че през последните 10 дни в Бургас починаха двама мъже - на 27 и на 32г. от свински грип. Освен смъртта нещо да манипулира. Тя си е дин голям манипулатор междувпрочем. Както и любовта. Други манипулатори няма.
Donkova
Donkova преди 16 години и 3 месеца

Чопар, с целия ми респект към смъртта на хората, през последните 10 дни медиите са те уведомили за смъртта на 2 души, които са били болни от грип. Ако преди 2009-2010 беше обичайна праткика медиите да отразяват всеки съмртен случай в резултат на усложнения при грип, вероятно шяхме да забележим, че няма съществени промени в броя на жертвите. Дори обратното: през последните 20 г. броят на летталните изходи  по време на грипните епдимии бил намалял наполовина. Така изглеждат обобщените данни на СЗО, според моите приятели лекари. Не съм ги проверявала лично.

 

Shogun
Shogun преди 16 години и 3 месеца
Един е ББог, и Цветанов е неговият пророк. :)

Манипулират ни, ъф корс, ама и ние не сме вчерашни, след толкова десетилетия манипулации, и не се връзваме. Някъде да сте прочели за странични действия на ваксината за новия грип? Във Франция и Германия има хора, които са се парализирали от нея. Както впрочем и от предишни противогрипни ваксини. Ние обаче си живеем в блажено невежество, а някой умник трупа пачки.
chopar
chopar преди 16 години и 3 месеца
Е, па някой да ви е накарал под строй да се ваксинирате.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 3 месеца
О, да, караха ни, и още как, ама аз нали си слушам ритъма на моя барабан - вървях отстрани на Главната Партийна линия.
Сега осъзнавам, че наистина и в най-голямото Зло има нещо добро - ако животът ми в комунистическа България не ме беше направил толкова подозрителна към всеки, който твърди, че ми прави безплатно добро...
Shogun
Shogun преди 16 години и 3 месеца
shopar - скептиците не се ваксинираме, то е ясно. :)

Мисълта ми беше за манипулирането на информацията, което аз го виждам на всяка крачка, без да страдам от параноя - само се придържам към здравословна доза съмнение.
chopar
chopar преди 16 години и 3 месеца
Аз се ваксинирам. Една година не се ваксинирах и се проснах.
chopar
chopar преди 16 години и 3 месеца
Съмнение винаги трябва да има, но ако вземе превес идва параноята. А през последните 10-20 години много хпора по света ги тресе - то не бяха разни конспирации, световни правителства, заговори, нямало кацане на Луната, и прочие.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 3 месеца
Аз никога не съм се ваксинирала срещу грип и никога не съм боледувала...
А кацането на Луната  го е имало.
Chik_Cherik
Chik_Cherik преди 16 години и 3 месеца
Да имало е, но после май никой не отиде на Луната. То и Саадам нещо имаше  и му обявиха война ,после  го няма това нещо, даже и забравихме какво е нещото.

" На умряла лисица вера и нямам никаква. Който е глупав нека да вярва " нали така казваше мъдреца Радичков.


Deneb_50
Deneb_50 преди 16 години и 3 месеца
  Shogun -ке,не съм съгласен с теб,отчасти-Странични ефекти имат рекламираните лекарства-Тамифлу и Риленца(може би и ваксините против свинският грип)За инфлувак гарантирам,че няма-изпитане е на мой гръб поне 5 години(ако някой е алергичен към жълтЪци може и да е имал проблеми)

GEN   ,то и за лунохода никой не говори,даже и снимките изчезнаха-дали не е бил прав един чичко с мустаци ;-)-"Няма снимки,няма спомени-няма и луноход"


chopar
chopar преди 16 години и 3 месеца
Денеб ти сигурна ли си за това, което говориш за Луната, че не го говориш от някое специализирано заведение.
Shogun
Shogun преди 16 години и 3 месеца
Нещо май стана обърквация. Денеб е симпатичен мъж. А Ела говори за Луната. :)
chopar
chopar преди 16 години и 3 месеца
Deneb_50 wrote : GEN   ,то и за лунохода никой не говори,даже и снимките изчезнаха-дали не е бил прав един чичко с мустаци ;-)-"Няма снимки,няма спомени-няма и луноход"

 Аз това имах предвид.

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 3 месеца
Чопър, мисля, че Денеб просто ползва ирония...
Ма много пък ви е къс фитилът на всички днес, бе...Палите от нищо...
Deneb_50
Deneb_50 преди 16 години и 3 месеца

Естествено,че иронизирам-Нима само вие имате право да се съмнявате дали американците наистина са били на луната.

  shopar Ако беше погледнал в личният ми блог –в лявата  половина щеше да видиш,че не съм жена  :-)))
И между другото съм и с мустаци  ;-)) А ти  за кой  мислеше  в коментара си?
а ето  и един виц за сваляне на напрежението:

"Вървял един пиян руски войник из центъра на Москва, през 30-те години на XX век, по време на Сталинските репресии и скандирал:
- Смърт на мустакатият диктатор! Смърт на мустакатия диктатор!
Чул го един следовател, капитан от НКВД, хванал го и за да се натегне, директно го закарал при Сталин и му обяснил какво скандира този войник.
Сталин дръпнал от лулата си и попитал войника:
- Товарищ солдат, вы кого имеете предвид?
Войникът, като знае какво го чака, от страх изтрезнял и веднага съобразително отговорил:
- Я имею предвид Хитлера.
Тогава вожда се обърнал към капитана и сухо го попитал:
- А вы, товарищ капитан, кого имели предвид?!?"



chopar
chopar преди 16 години и 3 месеца
Аз никога не съм се съмнявал в кацанетона Луната.

Сори за мустаците.


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 3 месеца
Хубав виц :)

Подкрепям Шопар в казаното за глобалното затопляне и за кацането на Луната.

А за хората, които обичат да се съмняват в космическите програми - в момента на Марс има 2 прекрасни роувърчета Opportunity и Spirit (много са ми мили, признавам си), има и спътник. И още 1 наземна мисия - Феникс. Така че по-кротко със съмненията. За Луната не мога да гарантирам, но че на Марс има човешки произведения е абсолютен факт.

Deneb_50
Deneb_50 преди 16 години и 3 месеца
Сори за офтопика,но специално за   shopar и Мортиша мед,ако се чудят къде е изчезнала последната  ми публикация се намира тук: http://bglog.net/blog/Deneb_50/site/posts/?bid=37008

Много ми е интересно да ми се отговори,точно кои правила на блога съм нарушил за да се премести в личният ми блог.Иначе колкото и да ми е неприятно ще трябва да се съглася с Gen,че все пак има цензура в доста мека форма


Kopriva
Kopriva преди 16 години и 3 месеца
 Денеб, да не си засегнал Б.Б. ? Защо да ти е неприятно да се съгласиш с Ген? С него можеш да спориш, да се скараш, да се псувате или съгласявате..... Не е до юзер, а до тема в дискусията...... Няма лично отношение, иначе става много сложно за "разплитане"!
Deneb_50
Deneb_50 преди 16 години и 3 месеца
В смисъл-неприятно ми е да се съглася,че има цензура.
By heroin , 19 January 2010
    Признавам си... Франкофон сЪм пЪрво по образование, после, може би, по душа... Но пЪк сЪдбата си знае работата, щом ме е хвЪрлила в Елисейските полета :)

    Темата е за Париж! (Прчетете го на глас и чуйте само как звучи. На френски се произнасЯ "Пари" с лек акцент вЪрху френското "р".)

    Не е изключено сравнението с Рим да звучи неуместно, особено за хората, които не са запознати с двете култури. Затова мислЯ, че е неоходимо да уточним контекста.Самите французи се имат нЯкакЪв вид наследници на Римската империЯ. Затова ми се струва, че по- скоро става дума за Рим- ВеликиЯ град, който познаваме от древната историЯ, и не толкова за сЪвременниЯ Рим, който е един прекрасен град, ни е загубил прежното си величие.
    Сега да отдадем нЯколко абзаца почит и на Париж.
    Не е необходимо да си франкофон за да искаш да го посетиш. ЗабелЯзала сЪм, че доста голЯм процент от хората мечтаЯт да отидат в Париж. И то не е за самото ходене, а за романтиката, коЯто навЯва една такава мечта.
    -КЪде би отишла, ако имаше достатЪчно пари?
    -ВенециЯ, Милано, Париж, Верона...(Естествено, отговорЪт може да бЪде и "Карибите!", но според мен, това е плод на влиЯнието на американската култура. Лично мнение.)
    Та тЪй... и си загубих мисЪлта...
    Да минем по сЪщество..
    Защо правЯ сравнение между двата града ("мегаполиса" на по- сЪвременен език)? Според мен Рим наистина губи своЯ блЯсЪк след рухването на ИмпериЯта (Западната римска империЯ, ако не греша.) ВЪпроса е дали наистина Париж го наследЯва. Струва ми се, че френските крале имат голЯм принос за каузата. Не забравЯйте, че векове наред Париж е бил културен центЪр на Европа. Тук се зараждат повечето течениЯ в изкуството, литературата. КултурниЯт и интелектуален живот ври и кипи на ЛевиЯ брЯг на Сена. Енциклопедистите... Бащите на демокрациЯта... Бохемите... etc.Когато говорим за европейка култура през 19-ти век, става дума най- вече за френска култура. Наполеон преврЪща франциЯ в империЯ и вероЯтно се стреми да достигне блЯсЪка на Древен Рим. Париж е и град на греха! Рим е бил столицата на греха в античниЯ свЯт.Има много мЯсто за сравнение, и все пак..
    Не мога да кажа, че изразЯвам лично мнение, защото самата аз не сЪм сигурна, че бих се сЪгласила с едно такова твЪрдение. По- скоро сЪбирам мнениЯ, коментари. Важното е да има дискусиЯ, защото тЯ ни обогатЯва и ни помага да погледнем от различни позиции. :)

    Все пак и Париж вече не е в разцвета си.. Интересно ми е, разбира се, ако приемем условно линиЯта Рим- Париж- ... С кой сЪвременен град можем да Я продЪлжим?

Legacy hit count
675
Legacy blog alias
36619
Legacy friendly alias
Париж--Новият-Рим
Култура и изкуство
Невчесани мисли
Раздумка
Наука

Comments4

Chik_Cherik
Chik_Cherik преди 16 години и 3 месеца
Ню-Йорк
heroin
heroin преди 16 години и 3 месеца
И аз за него си мислех в интерес на истината :)
Chik_Cherik
Chik_Cherik преди 16 години и 3 месеца
Да, но може и да е Лондон. 
Да, но е Ню-Йорк защото съвременната култура е там,всъщност там са парите, които правят културата и  от своя страна тя се отплаща и популяризира  града. И в Париж ми се ходи по уличките където импресионистите и постимпресионистите са ходили , Монмартър ,площад Тертър и в Монпарнаст където Пикасо и сие са правили авангардното изкуство на Парижката школа в началото и средата на миналия век. А В Ню-Йорк искам да потъна в анонимността. То в всеки голям град си анонимен, но той не спи.Ставаш късно през нощта и влизаш в отворено кафене и казват можело да си побъбриш с непознатия. Една позната на мои познати разказваше ,че така  няколко вечери  си приказвала с Курт Вонигът. 
Но на мен ми се ходи в Корноул, Англия.
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 3 месеца
Ето нещо, с което никак не съм съгласна. Всеки град си има свой чар. Париж си е Париж - Лувър, Латинския квартал, Шан'з'елизе, Сена и още поне стотина неща, които могат да удивят и възхитят човека. Рим обаче си е Рим. Като се почне от Колизея и се свърши с Ватикана - Рим все си е Рим. Вечният град, останал да съществува доста дълго след империята си, с блясъка на старата слава. Може да е стара, но си е слава. Париж е ...ами друг. Градовете са като хората - всеки с гадния си, тежък характер, и едновременно с това - с прекрасната си усмивка...

Като става въпрос за други градове - лично аз много харесвам Прага. Но бих видяла с огромен интерес неща като Осло, Хелзинки, Рейкявик... Те са далеч от вашата линия, но носят други много забележителни черти на друг тип цивилизация.


By heroin , 17 January 2010
ВсЪщност не са ми чак толкова много годините... но живота ми става все по- скучен... кара ме да се чувствам стара...

 

ПЪрвиЯт пример, който мога да дам, е музиката.... вече не мога да понасЯм жици... не знам дали слушам само истински качествена музика или просто сЪм се превЪрнала в сЯнката си (коЯто е спрЯла да живее)... на много хора им се случва да се чувстват така... уж с времето отделят само песните, които наистина си струват, но дали... мислите ми са малко разпокЪсани..

 

когато си гледам разни стари снимки или си чета публикациите от преди2-3 години си спомням каква съм била на 16  ..СВОБОДНА ...И ВСЕ ЩЕ СИ ОСТАВАМ ХИПИ(надЯвам се това животЪт никага да не убие у мен)...

 

Сега се чудЯ дали обстоЯтелствата те правЯта такЪв.. или времето.. или самиЯт ти...

 

 

все още търсЯ идеЯ, за коЯто да се борЯ...I don't care about the money.... харесвам истинските хора, които не го превЯт за популЯрност, не за да изпЪкнат , а ЗА ИДЕЯТЯ.... "ветрогонци" ги наричаха Алековите герои... бохеми, може би..истински хора им казвам аз . идеалисти, може би... различни, понЯкога неразбрани... мечтатели... креативни личности с повече вЪображение от капацитета на средностатистическиЯ посредственик... надявам се, че още съм една от тЯх...

 

Все още сЪм различна... разбирам го всеки пЪт когато общувам с хора от начина, по който ме вЪзприемат... все още тЪрсЯ мЯстото си... „Свободата, Санчо, е едно от най-ценните блага..."

 

остарЯвам или пораствам? Има ли разлика? акоНЕ, ок.. Ако ДА- кое от двете се случва с мен..

 

 


Legacy hit count
646
Legacy blog alias
36546
Legacy friendly alias
ОстарЯвам---
Размисли
Невчесани мисли
Нещата от живота
Раздумка

Comments12

heroin
heroin преди 16 години и 3 месеца
Хи- хи.

Знаеш ли, мислЯ, че човек може да бЪде стар на 20 и млад на 50- както си го направи. Затова се страхувам, че може би сЪм остарЯла... на 20...

Порастването само по себе си означава развитие.. от една- две години насам не сЪм развивала потенциала си в никаква посока... постигнах много, но, сакаш, не се развих....

Не се оплаквам от живота си! Просто се страхувам, че буйниЯт огЪн, който нЯкога гореше в мен сега просто тлее.... страх ме е да не се превЪрне в пепел.

Това нЯма да ми попречи да живеЯ, но нЯма да е пЪлноценно.

 

БлагодарЯ за позитивниЯ зарЯд :) Наистина благодарЯ!

 

P.S.:О, да, Франк наистина е Синатра... Случват се такива неща:)


ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 3 месеца

Радвам се, че коментарът ми е изпълнил целта си :).

Аз свързвам стареенето с две основни промени - психологическа и физиологична.
Психологическата страна на процеса бих описала с една дума - предпазливост.
Колкото повече растем, толкова по-предпазливи ставаме. Докато сме още деца, сме  доверчиви; вярваме в Дядо Коледа и в собствените си безгранични възможности; приемаме без предразсъдъци новото.

В процеса на порастване, след като безброй пъти сме споделили тайните си, за да ги чуем разтръбени още на другия ден, след като сме получили нож в гърба или удар под пояса, потвърждаващ за сетен път, че "няма ненаказано добро", свикваме да се държим предпазливо към всичко ново. Т.е. част от нас умира, защото младостта предполага непредпазливост (когато знаеш малко, действаш бързо :).

Мисля, че ти си още далече дори от началото на този период.

Аксиома: ако тялото ти е на 70, но все още си способен да заговориш с добро  непознат на улицата, да накараш дете да се засмее, да дадеш последните си пари на някого, който ти казва, че бърза на среща с любимата си, а няма пари за автобуса - ти си млад (или ужасно глупаво непредпазлив, което е същото).
Втора аксиома, следствие от първата -- ако си на двайсет, но никога не би: тръгнала на автостоп за концерт на любимата си група, или никога не би си татуирала пеперуда на челото, само за да си като твоята най-добра приятелка, или никога, никога не би извършила нещо "глупаво" - това определено значи, че вървиш към седемдесетте - нищо, че все още зъбите ти не спят отделно от теб :).
Потенциалът ни е огромен, почти неизчерпаем на практика. Лошото е, че го осъзнаваме едва когато станем на 70...

 

heroin
heroin преди 16 години и 3 месеца
Eee, oще не съм прекалено безнадеждна! Я К О !
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 3 месеца
 Развеселихте ме!  Всъщност и аз на 20г. се имах за суперстар! :)))Някъде към 18г. спрях да си признавам годините. Дотогава с гордост ги афиширах и веднага се омъжих, да не остана стара мома :)))) Шефът ми каза, че като навърши човек 50г. пак започва с гордост да ги афишира и да се радва на всяка година вповече!
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 3 месеца
Рано за остаряване, късно за порастване... Според мен, просто ви е докривяло в момента. Не е трудно да остарееш на 20, но едва ли има сериозна причина да се върши такова нещо. Така, че - оправете си настроението и ще говорим пак, надявам се :)). Поздрави.
Shogun
Shogun преди 16 години и 3 месеца
Сещам се едно много подходящо стихотворение от поета Козма Прутков. Ще се опитам да го преведа, макар и нескопосно, но пък с най-добри чувства:

Съхне лист. Избяга лято. 
Късно ще се съмне.
Юнкер Шмидт от пистолета
иска да се гръмне.

Спри, безумни, знай - 
отново ще се зеленее.
Юнкер Шмидт, повярвай,
скоро лято ще изгрее.
(1854 г)

 Аз пък, като станах на 20, си знаех, че съм си девойка още - така се чувствах. Но имах приятелки, които ми казваха да не се подтискам от това, че животът вече е свършил и нищо хубаво не ми предстои. :) :) :) Не се оказаха прави. Купонът едва тогава започна, та и до сега. Желая го и на теб, Lady Sunshine!
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 3 месеца

 

 

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 3 месеца
Хахаха:                                                                                                                                  " Но имах приятелки, които ми казваха да не се подтискам от това, че животът вече е свършил и нищо хубаво не ми предстои."

 Те тия приятелки същото казват и на 30г. Да видим какво ще кажат на 40г. :))???

 А, според майка ми животът и сега започва и истински му се наслаждава на 60г.! Така че въпросът е явно на дух и на моментно състояние! :)


DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 3 месеца
Аз пък - понеже съм една вятърничава жена - на 20 изобщо не се замислях какво започва и къде ще свърши евентуално. На 20 исках Всичко - всички пътища, всички планини, всички пещери, цялото море, всичката истинска любов... И въобще не ми минаваше през ума мисъл за остаряване, артрит, дископатия и т.н. Просто исках неща и се опитвах да ги достигна. Не е ли това младостта - да умееш правилно да искаш?
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 3 месеца

В моя клас имаше една подобна смела, пълна с много огън и въображение ученичка.
Та тя веднъж ми каза, че иска всичко. А аз я попитах има ли място, където да побере всичко...

 

pestizid
pestizid преди 16 години и 3 месеца

Ela Georgieva, по повод "всичкото" един поздрав, :))


"Но в суетнята - фатално забравихте,
че аз съм Дама спатия.
Тесни и къси са ви ръкавите -
няма как в тях да ме скриете.
Като любимка на всички влъхви
ще ви го кажа на срички:
- Повече нямам време за блъфове.
Всичко на масата! ВСИЧ-КО!!!"

Маргарита Петкова
heroin
heroin преди 16 години и 3 месеца
Bien, Tres Bien!

 

Струва ми се, че просто го мислЯ прекалено много... ЗадЪлбочаването в разни житейско- философски вЪпроси води до тотално обЪркване, нЯкакЪв вид психоза и, естествено.. главоболие.. ТЪй ми се струва!


By DianaIlieva , 13 January 2010

Текстът е премахнат по желание на потребителя. В преработен вариант може да се прочете на следния линк :
http://sluchaina.blogspot.com/p/blog-page_24.html 
 Благодаря за вниманието към него!

Legacy hit count
1327
Legacy blog alias
36450
Legacy friendly alias
Въпроси-без-отговори
Размисли
Невчесани мисли

Comments10

Shogun
Shogun преди 16 години и 3 месеца
Любимият ми виц от детството:

Конят и волът ограбвали селския универсален магазин. Конят действал на първия етаж, а волът - на втория.

По едно време волът се навел през перилата и попитал:
-Колко?
-Осем, - отговорил конят.

Двамата продължили "работата" си.

След половин час волът пак се навел през перилата и попитал:
-Какво осем?
-А какво колко? - отговорил конят.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 3 месеца
Единственият смислен въпрос е "как" :) Ама и "колко" е важен...
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 3 месеца
Отговор на "Как?" е "Както Ви се харесва." :))

А относно "Колко?" - ами, колкото - толкова. Това е положението, за съжаление.


Shogun
Shogun преди 16 години и 3 месеца

Ето пример на въпрсои без и въпроси със отговор:

Старото сиво магаре Ийори, застанало само в най-сенчестия кът на гората, с разкрачени предни крака и клюмнала на една страна глава, мислеше за разни неща. Понякога си мислеше тъжно: "Защо?", понякога мислеше: "Закъде?", понякога - "Колко всъщност?", а понякога не беше много сигурно за какво мисли. Затова, като видя, че Мечо Пух крачи насам с тежките си стъпки, то се зарадва, че може да престане да мисли, а да му каже мрачно:

- Как си?

- А ти как си? - попита го Пух. Ийори люшна глава насам-натам:

- Не много как! 

DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 3 месеца
Любим отговор е това! В детските книжки всъщност има много мъдри мисли, затова ги препрочитам по хиляди пъти, особено когато ми е нужен верен въпрос :)).
goldie
goldie преди 16 години и 3 месеца

Без въпроси и отговори:

 + за поста,

++ за Мечо Пух, защото ми беше най-любимият герой от книжка

и

+++ за мъдростта на Ийори, щото не мога да го стигна по мъдрост:)))

kordon
kordon преди 16 години и 3 месеца
Моето мнение е,че ако отговорите,които получаваме на нашите въпроси,не ни удовлетворяват,това е защото : а) задали сме неправилно въпроса; б) задали сме го на неподходящия субект; в) нямаме достатъчно информационен капацитет,за да оценим правилно отговора; г) липсва ни мисловен потенциал,поради което не сме в състояние да осмислим наученото; д) твърде пристрастни сме,което ни прави необективни и тенденциозни в заключенията; ж) комбинация от някои или от всички гореизброени възможности; з)понякога е наложително сами да намерим верния отговор без да се осланяме и доверяваме на чуждия субективизъм и предрасъдаци.Както е видно,предполагам,причината за отсъствието на задоволително обяснение на нашите питания е основно в нас самите.Ако не сме достатъчно подготвени,настоятелни,съобразителни, иновативни и т.н.,ние винаги ще живеем в информационна мъгла,дори и верните отговори да са навсякъде около нас.Отговорността да се информираме и да търсим найстойчиво и неуморно истината е единствено наша и нищо (освен слабоумие,естествено) не оправдава нашата леност в това отношение.     kordon
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 3 месеца
Ами да, на практика е така - всяко взаимодействие с околния свят се основава на причинно-следствени връзки в нас самите. Коя истина е удачно да търсим според вас? Обективната, субективната, относителната или абсолютната? Доста  лесен за контрол и манипулация ще бъде светът, ако нещата с въпросите и отговорите бяха толкова лесни.
Riri13
Riri13 преди 16 години и 3 месеца
Аз мисля, че независимо колко въпроса задаваме, ние никога не може да знаем всичко...И като се замисля нужно ли е да знаем това което не знам?...Дори самата аз малко се обърках с това,което написах..., но това което исках да кажа е, че чрез въпросът "защо" може да се постигне доста(независмо,че наистина понякога е един от най-безмислените въпроси).Наприемр Сократ-доколкото съм учила за него той е човек, който е ходил и е задавал един единствен въпрос на хората "Защо?"...Така всеки рано или късно е стигал сам до извода си.Разсъждавал е и е философствал..Може би и ние трябва да направим така: Да се замислим, да си зададем въпроса "защо" и да не разчитаме, че някой друг може да отговори по-добре на него освен самите нас...

Иначе в цялото това нещо, което си написала, Sluchaina, има доста вярни неща, над който човек може да се замисли ;) 
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 3 месеца
Мда, Сократ всъщност е задавал всякакви въпроси непрекъснато. Но целта на неговите въпроси не е познанието като такова - т.е. той не пита, за да получи конкретен отговор и причина, той пита, за да научи другия на самостоятелно разсъждение и на причинно- следствени връзки. Това, което аз имах в предвид относно въпроса "Защо" е следното : Никога няма само една причина, която да се изведе и да остане като единствен и конкретен отговор. Затова ако човек иска да бъде точен, отговорът трябва да е толкова обобщаващ и неконкретен, колкото и въпроса.

Пример : Питаш съответното японско екс-гадже Защо е зарязало приятелката ти. Получаваш тъпия отговор, че изведнъж то е установило различията в културите и е изпаднало в културен шок, тъй да се каже. Ако беше задала въпроса "какво те кара да се чувстваш зле в отношенията ви", вероятно щеше да получиш почти същия отговор с леки вариации в полза на неговата емоция.  И щеше да научиш повече - напр., че той се е чувствал неразбран, неспокоен, не на място (или както там се е чувствал по японски)...което би било по- ценна информация. :)))