Харесва ми тая форма. Обичам да сменям местата на съседните и обхватните рими в (катрените) октавата. Не съм го измислил аз. Н. Лилиев и Р. Радков имат такива сонети. В един друг сайт, когато публикувах "Красавица" ме обвиниха в нарушаване на изискванията (емотикон усмивка).
Как се пишат "царските" сонети?Първа строфа тезата задава.С тези рими тя ни задължава.В равни стъпки свършваме куплета.Антитеза тук се появява:има мнение, че не е приетодвете рими да се сменят, етоточно както тук например става.Скачат с призив някои поети,казват "щом е схемата такавание трябва да наложим ВЕТО!"Тук въпрос-поанта ще поставя.Как тогава питам Ви, кажетенови схеми някой ще създава?!
Да пишем по схемата?! По коя схема? Там май са чули че има само две - "италиянска" и "шекспирова", която ти наричаш "английски тип". В Англия има автори, които пишат в стил "френски ренесанс" с терцети като "Сонет" на Пушкин, Пърси Б. Шели пише в своя форма - четири терцета и едно двустишие (Ода на западния вятър) , Едмънд Спенсър също има собствена схема на римуване, Дж. Милтън , О. Уайлд,У. Йейтс...пишат "италиански", макар да са англичани.
Приветствам идеята да се учим.:)
Когато някой непознат автор не използва познатаите ни схеми си казваме "тоя нищо не разбира". Там го казват така: опитва се да пишe.
Нямате права да коментирате тази публикация.
всички ключови думи