BgLOG.net
By Desi67 , 4 September 2010

Колеги, вчера разбрах, че ще водя модул"Велосипедисти".Намерих нещо в мрежата, преработих го и ето какво се получи-

модул колоездене.doc

Legacy hit count
425
Legacy blog alias
40915
Legacy friendly alias
ФВС-МОДУЛ--Велосипедисти-

Comments2

shery61
shery61 преди 15 години и 8 месеца
За първи път чувам за такъв модул в начален етап! Интересно е!
RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 15 години и 8 месеца
И аз не бях чула за такъв модул, но е полезно да получат знания за безопасно колоездене. Добре е при такъв модул училището да  има велосипеди.
By OUKiriliMetodii , 16 June 2010

Здравейте!

Някой чел ли е нещо за часовете по ФВС в начален етап - при нас се говори, че от догодина те задължително се поемат от учител със специалност/специализация ФВС. Трябва да предложим на директорката примерни часове, които да предаваме догодина, а не знаем - дали да пишем ФВС. Вашето мнение, моля

Legacy hit count
3964
Legacy blog alias
39851
Legacy friendly alias
Въпрос--колеги

Comments13

elimineva
elimineva преди 15 години и 10 месеца

Тази новина е много интересна за мен!

То не бяха езици, то не бяха квалификации по информационни технологии, та сега и физическото!

Колеги, защо имаме изпит по методика в университета по физическо възпитание и спорт и то при това толкова тежък?!

Отговор: За да не преподаваме!!!

В нашето училище тези часове си се водят от физкултурниците. Знаете ли, че господинът който влиза в моя клас не се грижи за децата ми и аз му върша работата. Той не идва да вземе учениците, аз му ги свалям в салона; той не им помага да се преобличат, а аз ги организирам;Много често този колега отсъства и учениците се нараняват и бият в нeговите часове.... Да не забравя - отсъства или закъснява за час и аз водя на няколко пъти неговите часове, за да не изгубя тренинг !!!!!!!!Мога да изпиша още много , но се изморих !!! 

Поредната измислица за допълнително обучение от страна на нас - началните учители - мисля, че тази новина води към подобно умозаключение! Опровергайте ме, ако греша !

stefanov
stefanov преди 15 години и 10 месеца
Ако се вземат часовете по физкултура, как се допълва до 21 часа седмично?
galinawelinova
galinawelinova преди 15 години и 10 месеца

Колеги, за принудително вземане на часовете по ФВС не съм чула, но откакто съм в София (а това са 17 години) часовете в нашето училище се вземат от физкултурниците. Директорът твърди, че без специализация по ФВС начален учител не може да ги води.

Ако се вземат часовете по физкултура, как се допълва до 21 часа седмично?

Допълват се със ЗИП и СИП ( ако има такъв)

stanislavahristova
stanislavahristova преди 15 години и 10 месеца
Имаше по едно време такъв слух май.............
AnnaPeneva
AnnaPeneva преди 15 години и 10 месеца

Аз предлагам да направим петиция против тази идея. Ние сме издържали

изпитите си по всички методики и имаме право да водим часовете по всичко!

Децата в начален етап имат необходимост и от обгрижване и друго отношение ,

различно от това, което ще получат от физкултурниците.

Те държали ли са изпит по възрастова психология ? Познават ли психиката на децата от 7 до 11г? Отговорът

е НЕ!

ЦЕЛТА Е ПРОСТО ОТ НОРМАТИВА НА НАЧАЛНИЯ УЧИТЕЛ ДА СЕ ВЗЕМАТ

ЧАСОВЕ И ДА СЕ ОПРАВЯ НОРМАТА ПРЕПОДАВАТЕЛСКА ЗАЕТОСТ НА ДРУГИ ПЕДАГОЗИ, С НЕДОСТИГ!

elimineva
elimineva преди 15 години и 10 месеца
Anna Peneva wrote :

Аз предлагам да направим петиция против тази идея. Ние сме издържали

изпитите си по всички методики и имаме право да водим часовете по всичко!

Децата в начален етап имат необходимост и от обгрижване и друго отношение ,

различно от това, което ще получат от физкултурниците.

 

Те държали ли са изпит по възрастова психология ? Познават ли психиката на децата от 7 до 11г? Отговорът

е НЕ!

ЦЕЛТА Е ПРОСТО ОТ НОРМАТИВА НА НАЧАЛНИЯ УЧИТЕЛ ДА СЕ ВЗЕМАТ

ЧАСОВЕ И ДА СЕ ОПРАВЯ НОРМАТА ПРЕПОДАВАТЕЛСКА ЗАЕТОСТ НА ДРУГИ ПЕДАГОЗИ, С НЕДОСТИГ!

ПОДКРЕПЯМ!!!

VqraNenova
VqraNenova преди 15 години и 10 месеца
Напълно съм съгласна с мнението на Ели и Ани! До кога ще носим на гърба си колеги, чиито часове не достигат и им се прави катедра! Няма лошо, осигурява се хляб на още един човек! Но при условие, че някои от нас се нагърбват само с основни предмети, ограмотяват и проверяват тетрадки и след работно време, подготвят тестове и какво ли още не... Не съм съгласна! Значи началният учител не е специалист по БДП и понеже трябва да се свърши работата на някой институции трябва да се квалифицира! Държал е изпит по методика на ФВС, но по този предмет се явява като неспециалист! Къде е логиката?
galjatodorova
galjatodorova преди 15 години и 10 месеца
За мен по- интересно е "... Трябва да предложим на директорката примерни часове, които да предаваме догодина, а не знаем - дали да пишем ФВС." Вие ли си определяте кой какви часове да води? Това за първи път го чувам.

При нас физическото се води от специалист, ние допълваме с часове и в други класове.

 


RumianaPetrova
RumianaPetrova преди 15 години и 10 месеца
Картинката навсякъде е една и съща......При нас Музика и ФВС е на специалисти. И ние допълваме с часове в други класове....... Изводите????
OUKiriliMetodii
OUKiriliMetodii преди 15 години и 10 месеца

Госпожо Тодорова, стигна се до там ние да предлагаме какви часове да водим, защото има доста нач.учители с капризи - напр. не искат да водят Музика, а искат Домашен бит и подобни. Затова директорката реши, че ще си предлагаме в края на уч.година примерни часове за следващата, а при изготвянето на образеца тя ще реши дали ще ги спази, дали ще промени малко, или ще ги промени тотално.

А иначе - доколкото намерих, това за ФВС от специалист го има само в някаква програма на МФВС, за да отиват децата в 5 клас физически подготвени. От МОМН - нищо по въпроса все още.

Затова чакаме да видим дали ще има официален документ, или не.

При нас досега всеки класен с няколко изключения си водеше и ФВС, и модул.

Благодаря на всички, изразили мнение по въпроса.

elka_kn
elka_kn преди 15 години и 10 месеца
Колеги, никак не е лошо предметите от художествено-естетическия цикъл да се водят от специалисти. Жалко е, че минавайки покрай училище, не чуваме да се лее песен, не виждаме в стройни редици да подскачат малчугани, няма ги малките природолюбители с блокче и боички в ръка, които се любуват на природата и я претворяват върху листа. Дотук - така! Но нали всеки един от нас е придобил някаква специалност през студенските си години? Защо ние самите не поемем тези учебни предмети. Аз съм специалист по музика - ще водя музиката във всички класове, друг - специалист по ФВС - поема спорта и т. н. Учителите, които влизат в нашите класове за по 1 - 2 часа, провеждат часовете си формално, без желание и съпричастност. Ами-и, това е!
TeodoraKaneva
TeodoraKaneva преди 15 години и 10 месеца
Това и аз за първи път го чувам,но в Пловдив отдавна не е така,защото експерът НО задължи директорите първо да правят норматив на началните учители и тогава да се дава на специалисти.Експертът по ФВС,пък организаира в едно училище открит урок /само за начални учители/и след това раздаде примерни план-конспекти по типове уроци,за да могат децата в 5кл.да са подготвени,тъй като много колеги използват този час за други образователни цели.Даже ни предложиха и презентации на колеги специалисти ,които можем да използваме в часовете/fvs-plovdiv/или нещо подобно,ако се интересувате ще го потърся и предоставя.
DilqnaEvtimova
DilqnaEvtimova преди 15 години и 10 месеца
Подкрепям тук изложенияте мнения на колегите. Не случайно има професия "начален учител" и по време на обучението си за такъв всеки от нас учи всички методики. Според мен взиманета на часове от нас е за да се направи норматива на другите колеги, но лошото е, че това се обяснява с факта, че не сме достатъчно компетентни в това и онова. Колкото до часовете по ФВС по мое мнение, особено в големите училища за децата от начален етап във физк. салон все не достига място. А после не били подготвени... Мисля, че нистина трябва да изезем с мнение по въпроса и бих се подписала под такава петиция. Определено спецификата на работата на един начален учител е много по-различна от тази на един предметник.
By DaniParvanova , 24 October 2009

За този час с колегите се спряхме на модул "Туризъм". След днешния ден съм убедена в правилния избор. Въпреки мъглата сутринта, настроението ни беше приповдигнато. А след като слънцето напече, беше приказно. Маршрутът ни днес включваше Хасковски минерални бани, местността Шарапаните, хижа Аида и вр.Аида. Походихме си:)))

Новите ми ученици попитаха:
- Госпожо, а кога и на нас ще ни направите клип, както на бившите си ученици?

Можех ли да откажа? Обещах да е готов днес и си изпълних обещанието.

Разходете се с нас!

Legacy hit count
6873
Legacy blog alias
34220
Legacy friendly alias
Допълнителен-час-по-ФВС
Игри
Физическо възпитание и спорт
Забавление
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас

Comments17

CvetaGergova
CvetaGergova преди 16 години и 6 месеца

Дани, новите ти ученици изглеждат щастливи, като след сбъдната мечта!

Невероятна разходка!Благодаря за удоволствието!

ElisavetaIvanova
ElisavetaIvanova преди 16 години и 6 месеца
Хубави дечица, хубави "госпожи", хубаво време, чудесна разходка! Благодаря, Дани!! Какво представляват Шарапаните? Защо така са наречени? :)
Milenfo
Milenfo преди 16 години и 6 месеца

И аз това щях да питам, но Ели ме изпревари.

А иначе - хубав избор на модул сте направили: добро съчетание на полезно и приятно. Пожелавам ви още много такива дни занапред.

antoinetamilanova
antoinetamilanova преди 16 години и 6 месеца

От години избирам модул туризъм. Ако ме питате защо, личицата и очите на учениците на Дани и колежката Иванова, ще ви отговорят. Емоциите при тези излети и екскурзии са наистина силни, впечатленията трайни, а ефекта е широкоспектърен...

Поздравления за избора на маршрут и чудесните фотографии!!!

DaniParvanova
DaniParvanova преди 16 години и 6 месеца

Злати, благодаря за отговора на питането. Доста подробен е! Информационната табелка в местността беше много пестелива.

Тони, абсолютно си права за емоцията в очите и душите ни. Децата се чувстваха великолепно, а ние с колежката доволни, защото виждахме грейналите им очички.

Пожелавам  слънчев ден и на останалите колеги, които днес ще пътуват по същия маршрут с малчуганите от 2 и 3 клас.

stefanov
stefanov преди 16 години и 6 месеца
При нас родителите се оплакаха, че има туристически модули, изискващи допълнително натоварване в събота. Не може деца да получават безплатно образование и в същото време да се изисква от родителите да плащат на туристическа фирма за тези допълнител часове сред природата (защото според друго оплакване не може учители да организирпат само пътувания и да събират пари, за да се возят цял ден без пари), не е възможно излизане в парка в блок от няколко часа, защото се нарушава режима на самоподготовката.

Затова допълнителният час е сложен в програмата и децата обикалят в кръг по гуменнки (защото според друго оплакване не можем да ги задължаваме в никакъв случай да идват със спорстно облукло, каквите са предписанията на мобилната група). Не живея ли в странен град?!


antoinetamilanova
antoinetamilanova преди 16 години и 6 месеца

Мммммммм наистина много странна реакция...-(. Аз бих ги попитала (родителите)  каква е ползата за децата им от този още по- странен час по ФКС-модул?

А на колегите изпаднали в тази патова ситуация бих им препоръчала на родителски срещи да показват практики на колеги ( като тази на Дани) провеждащи ФКС - модул туризъм? Нека родителите видят разликите и сами преценят!

DaniParvanova
DaniParvanova преди 16 години и 6 месеца

Чета и не вярвам на очите си.... Наистина не вярвам...

В интерес на истината, аз също имах подозрения дали родителите ще са склонни да плащат тези мероприятия, които не са и много.  Освен това ги заложихме в близки местности. Разходите  на едно дете за вчерашния ден бяха  5 лв. (пътувахме с микробуси, защото всички по-големи автобуси се оказа, че са ангажирани). Получи се малко конфузна ситуация, защото децата от 2 и 3 клас плащат по 3,50 лв. (с голям автобус). Обяснихме и това на родителите и освен болничките, всички други бяха на линия.

Следващият ни заложен маршрут е до с.Златна ливада (има чудесен манастир на св.Анастасий и аязмо към него). Полянката в двора на манастира е идеална за игра. По груби сметки, пътните ще излезнат 2 лв. за голям автобус или 3 лв. за микробус.

Бягане в кръг .... направо ще падна... И как да обичам после физкултурата??? Ще я намразя за цял живот. От 15.09. съм втора смяна, а часовете ми по ФВС са заложени като 4 ( от 15.20 до 16.00 ч. В двора има големи дървета, но над игрищата е слънчево. Няколко пъти уведомявам ръководството, че ще карам часа си в паркчето до училище (междублоково пространство, превърнато от общината на детска площадка). Срещам разбиране и никакъв проблем, че ще изведа децата извън училище. Охраната знае, така че дори и някой да ни потърси, ще знае къде да ни открие. Тези часове трябва да носят полза на децата, а не да ги отвращават.

TonyPanayotova
TonyPanayotova преди 16 години и 6 месеца
Наистина прекрасна разходка сте си направили! Благодаря, че ни направихте съпричастни!
pinkflower
pinkflower преди 16 години и 6 месеца
Благородно ви завидях за тази разходка :)
maya123
maya123 преди 16 години и 6 месеца
Дани е майстор на разходките, защото туризмът е в сърцето й. Така и децата са случили на учител. Допълнителния час с моя клас го води физкултурникът в училище и обикновено играят волейбол (или поне нещо подобно). Започна да им харесва. Устройват си състзания и има големи емоции. но жалко за липсата на туризъм. Децата се нуждаят от въздух и изразходване на енергията сред природата.
DochkaKyuchukova
DochkaKyuchukova преди 16 години и 6 месеца
И аз завидях благородно на Дани и учениците и. При нас най често организираме състезания за учениците. Но поне спортуват , не просто да бягат в кръг. Ама и нашите деца са все сред природата. Стефанов и неговите ученици са за истинско съжаление. Повечето от тях едва ли често са сред истинска природа.
DilqnaEvtimova
DilqnaEvtimova преди 16 години и 6 месеца
Дани, страхотно сте си прекарали! И ние избирахме модул туризъм - при нас няма такива възможности като при вас, но ходехме до дигата край Дунава и един път на целодневен поход по екопътека. Тази есен си изненадаха с писмо от инспектората, че модул туризъм могат да водят само "учители с ВИФ"(т.е. с НСА) или начални , които са ходили на курс по туризъм. Останалите могат да водят само подвижни игри. Е, в крайна сметка дадоха часа на възпитателите. Но определено смятам, че туризмът е много по-полезен за децата и аз ви завиждам за преживяното.
Vili_vb
Vili_vb преди 16 години и 6 месеца

Дани, поздравления да отличния избор, които сте направили с колегите! Укрепвате физическото здраве, но поднасяте и храна за душата. Усвояването на уроците за природата и историята на родния край е непринудено и оставя трайна следа в детското съзнание.  Радвам се, че родителите ви разбират и подпомагат. Клипът ти е превъзходен!

 

gala_hope
gala_hope преди 16 години и 6 месеца
Дани, поздравления и от мен!

При нас, както при Стефанов, модул "Туризъм" не се практикува в начален етап, при това по препоръка на мобилните групи.


Ancheto13
Ancheto13 преди 16 години и 6 месеца
Дааа, изкарали сте супер! И децата, и вие със Стелка изглеждате щастливи. Пожелавам ви да имате още по-приятни преживявания занапред в туристическия модул. Комбинацията между теб и Стели е взривоопасна откъм страхотни обучителни и забавлителни мигове - и двете сте майсторки и в двете направления!!! :)
DaniParvanova
DaniParvanova преди 16 години и 6 месеца

Благодаря за хубавите думи, колеги! Заслугата за направата на клипа е моя, но както се вижда от снимките, с децата говори главно Стела. Тя разказваше така увлекателно, че на моменти апаратът ми се ококорваше още повече. Греещите очички и щастливите усмивки са наистина признак за удовлетворение.

Ани, вярвам, че тази взривоопасна комбинация ще донесе големи емоции за децата. Още повече, че от следващите ни пътувания се включва и другата колежка от екипа. Тя не си води този час, но като видя клипа ми каза:" Стана ми мъчно за моите деца. От другия път идвам с вас".

 

By zdrizdr , 12 September 2009

В началото на всяка учебна година учениците се инструктират, но в много от книгите за инструктаж липсва такъв, та въпросът ми е дали имате вече готови? Ще е полезно за всички.

Благодаря Ви!

Legacy hit count
11640
Legacy blog alias
32937
Legacy friendly alias
Инструктаж-BA4F674CA935489D8F7D3067E880ED23
Домашен бит и техника
Физическо възпитание и спорт
Час на класа
Информатика и информационни технологии
Безопасност на движението
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас

Comments4

zdrizdr
zdrizdr преди 16 години и 7 месеца

Много благодаря!

 

DianaKostova1
DianaKostova1 преди 16 години и 6 месеца
Благодаря Ви !
VqraNenova
VqraNenova преди 15 години и 7 месеца
Ще съм безкрайно благодарна, ако някой сподели инструктаж по ДБТ. Понеже от много години не предавам този предмет, тази година имам честта да работя с децата и по ДБТ. Изисква се тетрадка по инструктаж. Ще се радвам, ако споделите идеи.
By DilqnaEvtimova , 6 September 2009
Тази таблица използвам, за да записвам резултатите от нормативите по ФВС.

Normatiwi fws.doc 

 


Legacy hit count
21202
Legacy blog alias
32715
Legacy friendly alias
Таблица-за-нормативите-по-ФВС
Физическо възпитание и спорт
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас

Comments4

RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 16 години и 8 месеца
А критериите за оценка имаш ли, Дилянче? Преди години имаше едни таблици с точките за оценка на резултатите. Отдавна не съм ги виждала.
DilqnaEvtimova
DilqnaEvtimova преди 16 години и 8 месеца
Роси, тъкмо и аз се сетих за тях - трябва да имам една таблица, ще я потърся и ще я споделя. Мисля, че имаше точките и в книгите на учителя.Но, обещавам да потърся.
ElisavetaIvanova
ElisavetaIvanova преди 16 години и 8 месеца
Диляна, Роси, в книгите на учителя има поместени нормативните таблици, обяснителни бележки към системата за оценяване, описание на тестовете за оценяване на физ. дееспособност. И тази документация ни очаква отново....
DilqnaEvtimova
DilqnaEvtimova преди 16 години и 8 месеца
Знам, Ели, но в нашето училище за някои класове няма книги за учителя.
By ElitsaMladenova , 21 September 2008
И последно за тази вечер / спирам вече, обещавам :) / едно тематично разпределение на модул по ФВС - ,,Туризъм'', пак за 4-ти клас тук, което завърших днес.
Legacy hit count
8552
Legacy blog alias
22370
Legacy friendly alias
Модул-ФВС---Туризъм-----4-ти-клас
Физическо възпитание и спорт
Тематични планове, разпределения
4-ти клас

Comments7

RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 17 години и 7 месеца
Лети, много хубаво си направила тематичните си планове. И ние така ги направихме, само че аз съм 3 клас. Поздравявам те за това, че ги публикува, за да могат да се ползват от много хора.
ElitsaMladenova
ElitsaMladenova преди 17 години и 7 месеца
Благодаря, Роси! Гледам да качавам уж добре направени и огледани  материали, но изискванията навсякъде май са различни. А защо ли?!
liusia
liusia преди 17 години и 7 месеца

Освен че са различни изискванията, различен е и хорариума часове по ФВС-модул. При нас във Варна модула по ФВС - 4клас е 1 час седмично. А това защо?

 

pipi78
pipi78 преди 17 години и 7 месеца
И при нас е 1 ч. Мисля, че по новите "програми" навсякъде трябва да е 1 ч.
Milenfo
Milenfo преди 17 години и 7 месеца
И аз малко се зачудих. Вярно, че в началото бяха половинки часовете в трети и четвърти клас, но от няколко години (3 или 4) вече допълнителният час е 1 ч. седмично за всички класове.
GerginaNedeva
GerginaNedeva преди 17 години и 7 месеца
   Leti, наистина добре си огледала материалите и са направени хубаво. Днес ме вдъхнови и като се възползвах от твоята публикация и се съобразих с изискванията на РИО- Силистра, си направих учебната програма за ЗИП -бел за ІІІ клас. Благодаря ти!!!

 Нашата директорка на съвет съобщи, че от тази година няма половинки модули, а е вече 1 час седмично.


ElitsaMladenova
ElitsaMladenova преди 17 години и 7 месеца
Знам, колеги, че е така навсякъде, но в нашата община / и май единствено в нашата!? / модул ФВС ,,се отпуска'' само 0, 5 часа . А децата искат, децата имат нужда  и от повече игри и от повече спорт и от повече туристически мероприятия!  Та за тях това е радост, повечето за съжаление водят извънредно заседнал живот. :(
By kamiborisova , 12 September 2008
Остана ми да направя разпределението по ФВС-модул 4 клас. Моля помагайте отново!
Legacy hit count
2978
Legacy blog alias
22093
Legacy friendly alias
Отново-молба-за-помощ----EEF2CFB831594D1C9EAEDA0797EF4142
Физическо възпитание и спорт
Тематични планове, разпределения
4-ти клас

Comments4

ElisavetaIvanova
ElisavetaIvanova преди 17 години и 7 месеца

Здравей, kami borisova! Потърси във Всички публикации моя постинг на 05.09 с Тема:  Молба за помощ-Разпределение по ИИ. В него съм помогнала с Разпределение по Физическо възпитание и спорт и Час на класа. Дано да ти е в полза.Успех!

VaniaPetkova
VaniaPetkova преди 17 години и 7 месеца
MODUL.doc Това е моят модул по ФВС. Дано да свърши работа! Успех!
ElisavetaIvanova
ElisavetaIvanova преди 17 години и 7 месеца
Извинявай, Ками, не съм те разбрала правилно. За съжаление моят модул е писан върху готовите формуляри , на ръка, затова нямам файл...