BgLOG.net
Споделяне на опит, разрешаване на проблеми, дискутиране
By lidia7608 , 21 April 2010

Това е един наболял проблем особено за детските учители.Не стига ,че не ни ги изплащат пък и не можем да ги използваме. До момента имам 38 дни миналогодишен отпуск, който вероятно ще загубя с новите министерски разпоредби.За тазгодишния не мога и да си мечтая да го използвам .Групите са  пълни за смесване и дума не може да става.Човек отвън не могат да назначат, защото нямало средства за заплата. Градината работи и лятото,за затваряне и дума не може да става защото родителите недоволстват. Пък дори и да се затвори за месец това са средно 20 дни, а останалите..........?

 

Legacy hit count
1002
Legacy blog alias
38934
Legacy friendly alias
Как-процедирате-с-отпуските-
Трудово-правна взаимопомощ
Възпитание и обучение в детската градина /3-7

Comments5

shellysun
shellysun преди 16 години
И аз мисля, че това е сериозен проблем. Дано не го сътворят така, че да изгубим старите отпуски. Ще взема да поканя г-жа Янка Такева да коментира тук.
adelinapollert
adelinapollert преди 16 години
Проблемът  действително  е  сериозен ,  още  повече  ,  че  усилено  се  говори ,  че  ще  ни  намалят  платената  годишна  отпуска . От  години  големият размер на отпуските  не  само  на  детските  учителки ,  а  въобще  на  учителите  е  трън  в  очите  на  обществото  изкуствено  раздухван . Така  , че  като  нищо    можем  да  се  простим  с  тази  извоювана   в  годините  "превилегия".
danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години
И на мен са ми казвали, че отпуската ми е много голяма, на което аз пък отговарям, че ми е съвсем достатъчна да релаксирам, да си отдъхна, да "се събера" за следващата учебна година...Имаме необходимост от освежителната глътка въздух, наречена отпуска, която в нашата градина си я получаваме.

Тези дни и за болничните се говореше. За да не се взимали фалшиви болнични - ще играе ножицата...Аз си оставам у дома само в краен случай и когото няма на къде, така че и с тази ножица не съм съгласна...А, и за заплатите става дума - нещо като във фризер за дълбоко замразяване...И пари за дрехи - пак там, във фризера...Те нали са много...Има неща не само гнило, но и извън рамките на нормата...

 

И накрая - и какво от това???


kemi52
kemi52 преди 16 години
Колеги,по повод големите ни отпуски -цялото ни общество гледа само това.Дали някой се замисля ,колко шум "поглъщаме"на ден и каква отговорност  имаме към децата?Или това е последното нещо за което трябва да се   мисли? Но лошото е ,че и нашите работодатели  -директорите и те в стремежа си да разпределят по лесно отпуските  мислят като другите  .
Donkova
Donkova преди 16 години

kemi52, замисля се човек на базата на някаква информация. къде и кога (любимите ми) синдикати публикуват информация за такива неща като шум, натоварване, проф. заболявания и пр. на учителите? или инспекцията по труда прави някакви наблюдения и анализи на условията на труд на различните професионални групи? или....

ПП. родителите също имат отговорности към децата. ако не си говорите с тях за друго освен за собственото им дете, никога няма да можете им обясните специфичната тежест на вашата отговорност сравнена с тяхната.  просто нещата, които са очевидни за вас, не обезателно са очевидни за всички останали групи хора и мнението им не е задължително злонамерено. по-често е просто погрешно, поради недостиг на информация.

By galinatrifonova , 20 April 2010

Не зная дали си спомняте, че миналата година, в края на лятото, писах 2 материала за дворовете на детските градини: http://bglog.net/blog/galinatrifonova/site/posts/?bid=31800 , http://bglog.net/blog/galinatrifonova/site/posts/?bid=31978 . Няма да повтарям написаното в тях. Искам само да кажа на тези, които са съгласни с мен, сега е момента да започнете да работите за промяната. Както направихме ние с колежката ми М. Минкова и директорката на ОДЗ 7 „Снежанка” – Плевен, г-жа Гатева.

Какво направихме ние?

Първо: родителска среща на двора. Седнахме учители и родители на пейка с лице към площадката и попитахме родителите какво не им харесва на двора. С радост установихме, че родителите мислят абсолютно еднакво с нас, дори в същия ред на нехаресване. Казахме им, че 30 години общината (чиято работа е двора на детската градина) нищо не е направила за промяна, и че в този момент на криза, едва ли ще промени позицията си. А децата им растат и не чакат. И ако искат нещо да се промени на двора за техните деца, трябва да го започнем сега. Предложихме им в понеделник да дойдат от 17 часа и да поработим върху площадката. Един баща каза, че това, с което се захващаме не може да стане за 2 часа и по-добре е да организираме трудов ден в неделя. При тази промяна в организацията, повикахме директорката и срещата продължи в много делови порядък: какви машини и инструменти ни трябват, кого да повикаме, колко време планираме да се работи.

Цяла седмица организирахме този трудов ден, но все не ни се вярваше, че нещо голямо ще се получи.

В неделя…..

Не зная как да ви разкажа за неделя.

В 8,45 часа дошли първите родители. Дори ние двете с колежката не бяхме дошли. Добре, че директорката се оказа ранобудна…. А в 9,30 вече имаше 24 човека на площадката с електрожени, резачки, прави лопати, мотики и какво ли още не. При това не бяха само бащи, но и дядовци, чичовци…. Някои родители, които не могли да отложат ангажиментите си, бяха изпратили близките си да ги заместят…. Не можете да си представите какво страхотно изживяване беше този трудов ден! От времето на студентските бригади не съм носена на така вълна от труд, удоволствие и дружелюбие Една майка ми казва:” И вие искате да ни сближите. Ами вижте кога се сближаваме!” И аз се замислих: Ние все правим някакви „мероприятия”, все планираме неща в стил „детска градина” на които просто заместваме децата с родителите, но като цяло отношението ни към тях е подобно: свръхобгрижване, дозиране, предварително предвиждане кое как ще се случи, контрол и презумпция: то днешните родители са едниииииииии……И в резултат насреща си получаваме режисирано и контролирано поведение, дистанция и неискреност. При това няма как да се почувстваме истински партньори, няма как да споделим усилията си и да си гласуваме взаимно доверие….А ние с нашите родители се видяхме едно към едно: кой как работи, как участва в общото дело, какъв е приносът му в общата атмосфера. Не зная защо, но имах усещането, че се надпреварвахме да бъдем добри, работливи и резултатни. Някак естествено сменяхме местата си и си предавахме инструментите….. А мъжете, (които бяха половината от участниците в трудовия ден) сякаш следяха с периферно зрение къде сме двете с колежката и директорката и все ни вземаха работата от ръцете:”Това не е за Вас, госпожо!” или „Дайте на мен: колко трябва да се направи…..” .Някои бяха дошли и с децата си и според мен това беше най-прекрасното: децата видяха как работят техните родители, къде и какво точно правят за градината, а и какви са отношенията им с останалите родители и нас. Казвам ви: атмосферата в понеделник беше съвсем различна от всичките останали понеделници. Сякаш нещо, родило се в неделя продължи и в понеделник….

А обядът!!!!! Имаме семейство, собственик на една от големите плевенски фирми за храна (което не им попречи в неделя да работят наравно с останалите родители). Събрахме малко пари и жената купи от тяхната продукция, а един от другите родители запали барбекю в единият края на площадката…… Барбекю, бира и хляб……Ммммммммм……Кратка почивка, около 40 минути и пак: работа, работа, работа! До 17,30 часа.

Резултат: 30 родители участваха в Буратиновския трудов неделник; превърнахме малкия пясъчник в алпинеум, а един опасен и никога не използван басейн в голям пясъчник, премахнахме около 50 кв. м. плочки и обърнахме и засяхме около 300 кв. м. площ, която не беше подновявана 35 години, преработихме една опасна пързалка в къщичка за игра, обезопасихме люлката с пясъчник под нея…. http://grupaburatino.blogspot.com/ 

И това е само началото…..Имаме още идеи – и ние, учителките, и те, родителите. И оживено си ги споделяме не само на живо, но и в блога на групата, и в имейли. А родителите гледат вече с очи на стопани площадката за игра и с очи на съмишленици към нас.:-)

И най-голямата ни печалба е тази нова близост и доверие между нас, която няма как да се получи по друг начин!

Забравих да ви кажа, че следващо решение на тази знаменита родителска среща е общ автопоход до близка живописна местност с еко пътека на всички семейства и деца на 1 май.

Сега с нетърпение чакаме този ден. И вярваме, че ще е още по- приятен и вълнуващ…..

   

Legacy hit count
791
Legacy blog alias
38911
Legacy friendly alias
Отново-за-дворовете-на-детските-градини
Семейство
Възпитание и обучение в детската градина /3-7
Предлагам...

Comments10

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години
Браво на вас, браво! Тази площадка като гледам на снимките ми е връстник, колко сиво и мрачно изглеждаше в началото...
Много ми харесаха възрастните, седнали на малките масички и столчета, и ядящи от купичките така познати ми от моeто детство!  
Чудесно начало!
Pavel_Lazarov
Pavel_Lazarov преди 16 години

Браво, Галина!

Браво на всички, малки и големи, от ОДЗ 7 „Снежанка” – Плевен!

galinatrifonova
galinatrifonova преди 16 години

:-)))

Знаех си аз кой ще ме разбере най-добре! Може би защото знаете към какъв двор се стремя.... Благодаря ви, Ела и Павел!

Предполагам и че разбирате, че дворът е само началото. Мечтата ми и целта ми са родителите: свободни, доброжелателни, активни! Иска ми се да стигнем до там, че моята работа да са само и единствено децата. Всичко останало: двор, материали за работа, организация на какво ли не - от празника на дядо Коледа до неделници като този да са работа само на родителите. Мечтая за истинско партньорство и знам, че осъществяването на тази мечта зависи само от мен и колежката.....

Впрочем аз се гордея с двора, макар, че съзнавам: на пръв поглед почти нищо не е променено: все същите железа, които и ти, Ела, помниш от детството си. А аз искам само дърво, пясък и трева. Е, за сега не може всичко да променя. Особено в това време на криза....Но този неделник събуди надеждите ми, че ще получа това, което искам. Макар и в рамките на по-дълъг период от време. Ще ви уведомявам какво успяваме да правим, без да се надяваме на кой знае каква финансова помощ. Не че ако я получим от някъде ще я откажем. :-)))

Павел, съжалявам, че не можах да дойда на сбирката в софия. канех се да пиша, но така и не успях. Извинявай!

Имам предложение: когато правите сбирките, правете ги в събота, за да може да се приберем за понеделник, ние, които живеем в провинцията.....

usmivka70
usmivka70 преди 16 години
Браво Галя,дерзай и надеждите ти ще се сбъднат!!!
danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години
Браво!!! Нямам време за повече в момента, но по късни доби - дано сколасам...
shellysun
shellysun преди 16 години
Пролет пукна (ние - не), хубаво е, че пак се намираме тук. Браво, Галя, просто браво!
danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години
   Няма "пукане"...Няма време и за това...

   Та, Галя, "бравото" ми е за родителската среща отвън на двора и за...барбекюто...Тези "неформални" срещи вършат много повече работа от "формалните"...

   Наскоро имахме семинар в градината. Темата се въртеше около детската градина и семейството...Права си - май обгрижваме и големите, както и малките, а не трябва да е така. Не може само да даваш и то еднопосочно. А и понякога си мисля, че ние си мислим, че родителите си мислят и накрая някой си остава само с мисленето...Те, родителите не биха отказали каквато и да е помощ, стига да успеем да се аргументираме, мотивираме и каквото искаш още...Отделен въпрос е дали го правим...

   И преди, и сега, екипът с който съм работила, сме се обръщали към родителите по важни проблемни - и не само - моменти за разрешаване. Последния път беше преди някоя и друга седмица - за изпращането на децата от подготвителната ни група. Знаете как е - организация, албуми, къде, как и...Дойдоха всички. Всеки помага с каквото може.

   И в нашата градина имахме наскоро един...съботник. Дойдоха родители от всички групи. От нашата група един татко издейства "чисто нов" пясък за всички пясъчници. Изхвърлиха се ненужни "неща" от мазето. Е, отново имаше и боядисване, и окопаване на гуми по площадките. Идват. Не е, като да не идват, но...и моето виждане е малко по..."засукано", но дано дойде ден, когато да "реализирам" мечтата си...Една от всичките /мечти/ е алпинеум...Само че на есен сме в апартамент с първа група, та след две години може и да ви се похваля.

  


galinatrifonova
galinatrifonova преди 16 години

E, dale,

Ние алпинеум си направихме, за да можем (както се казва в един виц) двете с колежката, а и всички желаещи от градината, да си съскаме в естевствена среда.

Не съм съгласна с твоето "не можеш само да даваш и то еднопосочно". Твърдо съм убедена, че от нас зависи равновесието в релацията даване/получаване. Ние сме си виновни, ако усещането ни е за еднопосочност. И не ми говорете, че днешните родители са еднииииииииии.... Спомнам си от лекциите по историята на педагогиката, че някой си разчел древноегипетски или древногръцки, или древноперсийски надпис ( на си спомням точно, но важното е, че със сигурност има "древно" в началото на думата), в който явно възрастен се оплаква от тогавашните "днешни" деца....Мисля си, че подобно мислене е само белег на нашето остаряване, а не точно картина на днешното състояние на родителството. Хайдеееееее, малко стана като твоето " мисля си, че те си мислят, че ние си мислим.....". Това най-много ми хареса! Цялата ни работа е такава: само мислим, а лудите се налудуваха, т.е. откраднаха парите, с които можехме да направим толкова много неща! Помните ли по време на стачката как се учудихме, че по време на преговорите излезе, че никой в министерството не знае къде са потънали милиони левове! Но аз се отплеснах...

Искам да кажа: - за мен дворът е метафора: ние променихме малко двора и той промени малко нас! Дано се пенсионирам след като съм участвала в пълната промяна на двора!

Нали разбирате какво значи това?!

danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години
   Мила ми Гальо,

   Явно не си ме разбрала, та ще направя опит да се поясня;(((

За "даването" става дума...Ако го бях сложила в кавички, може би щеше да звучи по-ясно...

   Виж сега, за мен винаги е меродавно правилото: Децата са първо и почти...единствено като "първо" на родителите, а от нас зависи как да ги приобщим към живота в групата, в градината - родителите. Да, при нас се включват и помагат. По-скоро имах предвид - дали е достатъчно???

   Хайдееее, май започнах да се оправдавам и аз не зная за какво...

А твоят двор, дворът за който пишеш - не е само двор в буквалния смисъл на думата, а предучилищното възпитание изобщо...Или греша???

   А алпинеума - хм...Не ми беше хрумнало да го "свържа" със съскащите;(((

 


galinatrifonova
galinatrifonova преди 16 години

Щом казваш.....

Аз обикновено мисля за МОЯ двор, МОЯТА група, МОЯТА детска градина. Но в този огромен клюкарник, Интернет, границите се размиват и без да искам се оказа, че копая в мнооооого по-голям двор и цветята, които посадих в алпинеума, май цъфтят на Витоша. :-))))

By danieladjavolska , 5 April 2010
   Така ги наричали прабабите ми, така ги наричат бабите ми, така ги нарича майка ми, така ще ги наричам и аз...

   Шарени перашки...

   Шарен, шарено...за българите означава красив, красиво!

   Шарени били чергите, с които постилали дома си българките, шарени били дрехите, които обличали българите, шарена наричали китката, която момата давала в знак на обич на своя любим, шарено било хорото, на което танцували момите и ергените, шарен бил кравая, приготвен за коледарите-пратеници на Бога, които благославяли дома и стопаните му.

   За шарен българите имат много синоними. "Пъстричко"е и красивото съчетание на цветовете, и шевицата, украсила женската риза.

   "Писана" е и хурката, дарена на любимата, и обредната погача за голям празник.

    "Перашка"е и шареното великденско яйце.

   Цветна е водата, в която топели момински китки и гадаели бъдещето.

   Цветен наричали и най-големия пролетен празник-тържество но възраждащия се живот-Гергьовден!!!

   Наричаме ги: великденски яйца, писани яйца, писанки, перашки, шарени перашки....В моят край, в северозападна България ги наричаме шарени перашки.

   Така ги наричам и аз...Така ги нарича и моето момиче - с малко подсказване от моя страна...все още...

    У дома не шарим яйцата, а ги боядисваме. Така както се боядисва прежда, вълнена...Сещам се веднъж, преди години, като отидох до баба ми за Великден и като видях перашките и... всичките еднакво червени...винено червени...

   Попитах я: Бабо, защо всичките са червени и как си ги "догодила" толкова еднакво червени???

   Баба ми: А, чича ти забравил да купи боя за яйца, та с боя за прежда за вълна ги боядисах...

   Аз: Бабо, но не е ли отровна тази боя???

   Баба: Да бе, отровна..грънци...Нищо няма да ви стане...Яжте там, па мълчете.../ Чували ли сте израза: Яж, па мълчи? Аз съм го чувала и то често..../

   Е, баба ми е вече много стара, та майка ми вчера е ходила до тях /баба и чичо/ да им занесе перашки, но споменът за онези шарени /в които нямаше нищо шарено, защото бяха поне петдесет яйца като две капки вода еднакви/ не е избледнял...

   Като се зададеше Великден и дворовете светваха...Там, в равнината всичко се усеща...И полъха на пролетния вятър, и мириса на пролетта...

   А цветята???

   Снощи говорих с майка ми...Зюмбюлите са цъфнали, лалетата. Шарено. Двор голям...От единия до другия край цветя...Шарено...Ухаещо, чисто...А зюмбюлите . розови, сини, лилави, бели, жълти. Майка ми все не ми даваше да късам белите и жълтите. Правели семе и така се размножавали. Ако откъсам стрък, няма да има още много, много бели и жълти зюмбюли.

   Ето, далече съм от бащиния двор, а мирисът на зюмбюли достигна до мен. То май цялото село ухае на зюмбюли в момента...

   Момент...Тръгнах от шарените перашки, но смених посоката. Какво да се правя!?! За мен Лазаре, Цветница и Великден са свързани в мислите ми...

   Винаги съм помагала при боядисването на перашките, затова и не спирам моето момиче да си изцапа ръцете с боите...Боя е...Ще се измие, но емоцията и преживяването остава...

   Тази година такива ги направихме /ще видите на снимките/.

   Но сякаш това не е достатъчно и си правим кътове у дома...Аранжираме, снимаме...Вчера гледам...дъщеря ми започва да ме "имитира". Кътове подрежда, аранжира...Съревнование ми обяви.../ хахаха, а това ме радва, наистина, не мога да си кривя душата.../.

   А като замисля нещо да правя с децата в групата, трябва да го направим и у дома /за да няма ревност/...Нормално май ще дойде да е ?!?!

   На фона на сивото наоколо...една черга, една погача да грейне като слънце...

   Преди години, като тръгвах от село към...големия град да търся нещото, което все търсех и не намирах, знаете ли какво взех със себе си /освен онзи голям куфар, дето от време на време го споменавам/???

   Взех няколко кратуни, дървени лъжици, битови неща...те ме топлят, сгряват...понякога...Така, както само те умеят...

   С шареното, скрито в тях...

   Великденска работилница в група "Камбанка"... и Шарен Великден у дома...

 

   

   

 

Legacy hit count
4851
Legacy blog alias
38610
Legacy friendly alias
Шарен-Великден---шарени-перашки
Приятели
Н Невчесани мисли
Семейство
Възпитание и обучение в детската градина /3-7

Comments3

DANIELAPETROVA3
DANIELAPETROVA3 преди 16 години и 1 месец

Ех, Дале.........."шарена" е душата ти. Толкова сладкодумно редиш мислите си, толкова "душевно" разказваш..........Мога да ти кажа само едно:"Сполай ти".

Пожелавам ти здраве и неуморност!

Даниела

danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 1 месец
Ей, адашке, шарен Великден и на теб....Навън пекна слънце /след дъжд/, хайде на разходка....
danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 1 месец
Благодаря ти мила Маря за "шарения" поздрав...

А, и за още нещо имам да ти благодаря...Направих го в поста за БДП-то, "индиректно", а тук ще го направя "директно"...Би трябвало да се сетиш защо...ти благодаря...Поздрави на Шумен...на децата, на родата...на теб, на...Май изчерпах списъка...

Ние се прибрахме от разходката. Уж слънце, а нещо хапе...Слънцето имам предвид...


By danieladjavolska , 27 March 2010
   Днес - 26 март, от 16 часа, Детският парламент в групата проведе "мини" заседание, поради ограничения петъчен състав на присъстващите /някои деца ги взимат на обяд, ходят на школа по рисуване/.

Въпросът, който беше поставен за разискване в Детския дискусионен клуб /който винаги предшества парламента/ беше:

Какво бихте направили вие, ако за един час сте на мястото на възрастните?

Габи: Ако бях на мястото на големите, щях да ходя на работа да изкарвам пари и да си купя лимузина. /Интересното в това изказване беше, че Габи го каза с такава чаровна усмивка, толкова спокойно, с такова нежно и мило гласче, сякаш казваше: Ще си купя...портокал.../

И колко пари ще са ти необходими, за да си купиш лимузина, Габи?

Габи: Колко?...Мисля, че 400 лева ще ми стигнат...

Иван: Ако аз съм голям, ще откривам вкаменелости от динозаври. Бих искал да съм динозавърски репортер и да давам тези вкаменелости по телевизията. И всичко това, за да дават хората пари на шефа ми, който ще ми казва да ги откривам - вкаменелостите, защото без шеф няма работа.

Люба: Ако бях голяма само за един час, щях да бъда лекарка на животните - "ветеринарка"- Защото животните са много сладки и мили и могат да правят всичко добро.

 Милена: Ако бях голяма, щях да работя в чужбина и да ходя на екскурзии, както си обичам. /Детето наистина ходи в чужбина, май до Мароко е стигало и обеща снимка с камили./

Виктор: Ако аз бях голям, щях да съм инженер, защото взимат много пари.

Лора: Промених си мнението от вчера...Все пак мисля, че много ще ми хареса езика на другите животни, за да мога да се разбирам с тях. А за да мога да ходя от място на място, ще си купя една огрооомна пчеличка, ще я яхна ето така и ще ходя с нея където си поискам.

Жоро: Искам да стана моторист.

Асен: Аз много обичам мама да ми купува неща, които много ми харесват и играчки. Ако бях възрастен, щях просто да си седя на стола и да си почивам.

Ивана: Ако бях голяма, щях да продавам дрехи и красиви рокли и то за като се жени някой.

Виктория: Ако аз съм голяма ще си купя кученце и с него ще си играя.

Така...Опитахте се поне за миг да влезете в ролята на големите...А сега си помислете първо, а след това ще си говорим върху следното: Ако от вас зависи и ви бъде предоставена тази възможност, какви ще бъдат първите три заповеди, отправени към големите? /И така започнаха "разискванията" в днешния ни парламент./

 Люба: Никой да не дразни децата, докато си играят.

 Родителите да не се карат на децата, докато са болни /иначе само ако направят пакост/.

Приятелите да са добри с приятелството си.

Иван: Големите деца да не нападат малките.

Децата да не се бият с остри неща, защото са опасни.

Децата да внимават много на заниманията.

Милена: Родителите да не пушат, защото ако имат деца, те ги опушват.

Да не бият и да не се карат на децата си като правят пакост, защото те са си деца.

Хората да си мият мръсните ръце - задължително.

Лора: Който има малко братче или сестричка и да речем братчето /има братче, по-малко/ направи някоя пакост, родителите да вярват на децата си, в случая на по-голямото, че не то, голямото е направило белята. Малките правят много бели...

Примерно...майката на детето или децата, не това е важно, има рожден ден и са поканили гости. Нека да донесат и на детето подарък, не само на майката. Какво като е рожденичка, та то е дете и обича да му носят подаръци.

Забранявам родителите да дават на децата ножици, ножове, защото са опасни.

Когато бащите говорят с децата си - защото бащите са си малко такива...заплашливи, нали знаеш, и когато бащите говорят с децата си, забранявам им да говорят за болести - на децата - и то вечерта. За шарки и ето такива страшни неща и то само, защото детето е направило някоя беля през деня...

Веднъж мама ме помоли да и принеса една чиния от шкафа и...взех тази, която беше най-отдолу...и паднаха всичките чинии, които бяха отгоре, а тате вечерта ми говори за болести. Не стига, че детето се е уплашило, а и за болести да му говорят е вече прекалено. А моят тате /лекар/ ми говори и обяснява за разни там болести, като за шарката например, където лицето се обезобразява.

Ръцете трябва постоянно да се мият, казва тате /обяснимо и разбираемо е?!?!/, преди да си пипаме устата, защото иначе става дезинфекция. /Имаше предвид...инфекция?!?/

Миленче: Родителите да си гледат много хубаво децата и да не пият. А пък...някои родители обожават пиенето...

Габи: Да се затворят всички заведения, в които се пуши или поне възрастните да не водят деца там, защото миналата седмица ходихме с тате на ски и по едно време той ме заведе в едно заведение да си починем и там...хм...беше много задимено.

 

Това беше от нас този път - от Детския ни парламент в "мини" състав. В понеделник ще проведем "разширено заседание" на което ще присъстват всички деца от групата и ако ви е интересно - ще ви "гостуваме" отново...

Докато си говорехме с децата, Габи каза нещо интересно, което от своя страна ми даде една много интересна идея...Децата понякога дават наистина интересни "зрънца", които могат да се развият...Но за това - по-късно или друг път.

 

 


Legacy hit count
804
Legacy blog alias
38432
Legacy friendly alias
Детски-парламент---Какво-бих-направил--ако-само-за-един-час-съм-на-мястото-на-възрастните-
Приятели
Възпитание и обучение в детската градина /3-7
Детски парламент

Comments

By danieladjavolska , 18 March 2010
Е, не че много ми се нрави, но понеже тази година на мен се падна "честта" да "участвам" в открита практика /миналата година - в открит момент пред родителите/, та след като всичко отшумя, да споделя...

И се питам има ли "закрита практика"...или "скрита"?...

А БДП-то си е повече от "сериозна наука", особено в детската градина, където от първа група подготвяме децата в подготвителна шофьорски книжки да "раздаваме"...Не че в първи клас няма да "учат" същото, не че като разглеждам книжката по БДП за първи клас и тази за подготвителна група откривам кой знае какви разлики, не че не се сещам за една "велика" мисъл: "повторението е майка на знанието", с която изобщо не съм съгласна, както и с една друга, че от "много глава не боли", а и "нека да си знаят децата"...

И още нещо...В другите степени на образованието, каквото и да направят, под каквато и форма да е, често се използва думата "проекти", докато при нас, детските, все още "заобикаляме" тази дума...но нека да "изложа" своята реализирана идея, която може да се нарече и един малък проект...Шегувам се, наистина, защото...Аз си зная защо...

Стига съм го увъртала, а да "давам" по същество...

Чудя се сега, в началото ли да започна с благодарностите или да ги оставя за накрая....Благодаря на колегите, които ми изпратиха материали, разработки, презентации. Понеже сме подготвителна група - равнозначно на големи, на децата казвах всеки път материалите от кого са и от къде. Така научиха и къде на картата се намира Шумен, а и други градове в България.

До момента децата знаеха основните неща - светофар, пешеходна пътека...основното. По принцип бяха наясно с кое е правилно и кое не на улицата, но някак си не можеха да "облекат" в думи това, което знаят.../а уж не им липсва дар слово?!?!/ В групата имахме едно табло, една книжка, не, две /закупихме си още една/ и знаете в книжките по Социален свят /на "Моливко"/ какви са темите по БДП - прекалено общи.

И така....

Всичко започна с една шега: Защо в морето няма светофар?

/Децата даваха невероятни отговори и то съвсем смислени при това./

Отговорът, официалният ни беше: Защото си има фар.

А по въздух как е? Самолетите имат ли необходимост от регулировчик?

И след като се разходихме по въздух и вода, време ни беше да се "върнем" на земята и да "разнищим" де що има...на улицата.

Предварителна подготовка на учителя /в случая - моята/.

SOS! SOS! SOS! Насреща ми е БДП...Сещате ли се кога нададох вой до небесата...Колеги се отзоваха на зова за помощ...Благодаря.

Избиране на подходящи материали, които да провокират интерес и желание у децата /иначе нищо няма да се получи/.

"Свирачът и автомобилите" на Джани Родари - колко е близък този разказ в момента до "автомобилната" ситуация в столицата.

Търсене на път - как тази информация да достигне до децата и те да усетят необходимостта от знания в тази посока.

Дали трябва или не трябва?!?

Не аз определям темите. Точка. Но и най-неинтересната тема може да се облече в интересни дрехи...

Равносметка за моментното ниво на групата /по посока БДП/. Търсене на формата /по какъв начин да се поднесе информацията, така че да събуди интерес у децата/. Че са любопитковци - такива са. Че обичат да се изявяват - и това е така. Но да се "затворим" само нашата група и БДП за компания?!? Нещо друго е необходимо, за да ни бъде интересно / и на мен включително/...

 

Предварителна подготовка на децата.

Основни понятия по БДП - улица, тротоар, улично платно, пешеходна пътека, светофар, кръстовище, регулировчик....

Правила за БДП.

Някои важни пътни знаци.

Всеки път започвахме с проблемна ситуация /някои го наричат "мозъчна атака", защото така е модерно/.

Пусках на децата презентации по темата.

"Запознахме" се с Пешеходко и неговите задачки-закачки. Опитвах се дори и шеговито да подхождам към разискваното с една единствена цел - да достигне до децата сухата "материя".

Рисувахме улицата, кръстовище, светофар, пешеходни пътеки - иначе казано - това, за което си говорехме. Защото ние наистина си говорехме...

Разигравахме игри - всякакви - от комични до сериозни. /Например: Разделяме се на групи и на всяка група се поставя тема, която децата да разиграят. Баба, майка и дете на тротоара чакат да пресекат. Възрастните тръгват на червено, а детето се дърпа назад и ги убеждава, че на червено в никакъв случай не бива да пресичат. Още ми звучи в ушите: Стой, бабо, недей! Ще ни сгазят колите.../

Правилата ги разучихме в римувания вариант. И всеки път търсехме отговор на въпроса: Защо? Защо не бива, не трябва и т.н. Иначе казано - опитах се децата да проумеят какво трябва да знаят за своята безопасност, защото, повярвайте ми, но всеки ден се натъквам на ситуации: Безотговорни възрастни пресичат на червено хванали детска ръка със своята възрастна ръка...И какво от това, че децата до 10 години нямат право или по-точно, ние, възрастните нямаме право да ги пускаме сами на улицата...Но това е друга тема...

Пътни знаци...Е, това просто ме разби, но си пускам аз небрежно някой и друг знак и какво ми беше изумлението, че някои от децата познават някои от знаците...Така е. Не живеят в инкубатор...И все пак, каквото и да знаят, само им пусках песента за пътните знаци - презентирана. Те взеха, че я запяха...

През цялото време се стремях не да акцентирам, а да показвам и да си говорим, и да търсим практическото в "това" БДП...Нещо като приказка за БДП.../Което отново ме подсеща за приказката на Джани Родари  "Свирачът и автомобилите", която беше още в началото, там, някъде при онзи въпрос: Защо в морето няма светофар?"/

Явно всячески се стремях да "зарибя" децата за каузата БДП...Хм...Направих им безплатна реклама ще излезе накрая...

До тук - добре. Но ни беше /или на мен по-скоро ми беше/ необходима нова живителна сила, която да освежи БДП-то в подгответо...

Хрумна ми да споделя с колеги от други градини и да помоля за рамо /вече ви писах по-горе, че рамена имаше достатъчно, но.../. Те, колегите взеха, че ми пристанаха на идеята и накрая в откритата практика в групата взеха участие колеги и деца от други градини - дали да не го нарека национална открита практика?!?! /обичам да се шегувам, най-вече със себе си, така че, ако не ви се чете баластра, прескачайте написаното в скоби/...

Преди да започне практиката /което ще рече преди 20 колеги да ни дойдат на гости в групата, хем предния ден им казах, че с бъклица не съм ги канила, що не вземат да не дойдат?!?! пред себе си имах: морска поща от колежка от друга софийска градина /няма да я споменавам, защото ще вземе да ми се разсърди - намигане, ти си знаеш!!!/ - презентация с основните понятия - картинки и думи, думите за мен, картинките за децата, заедно да го прочетем, писмо, придружено с колет от деца и тяхната учителка от друга градина от общината в която и аз работя - рисунки от деца по темата с въпроси на гърба на рисунките и цветни картони за индивидуална работа по правилата за безопасност, презентация за правилата "Моята улица" - благодаря на майката на Чочо....Децата и нея /майката, колежката/ я познават покрай Чочо, та нали негови рисунки има на изложбата в групата. Картите пътни знаци - малки и големи ги довърших предния ден, така че децата не бяха ги виждали. Индивидуалните листа за работа и тях не бяха виждали...Разчитах на моментната изненада.

Каквото и да бяха гледали до сега, за каквото и да бяхме си говорели, поемах един "огромен" риск с един спор, диспут...който бях решила на всяка цена да включа, та ако ще и "излагация" да стане.

Денят е четвъртък. Чиновете не са в обичайния си вид...а на една голяяма дъга, пред децата са материалите за индивидуална работа - цветна картина, за всяко дете различна, два индивидуални листа за самостоятелна работа, цветни моливи и два жетона - червен и зелен, карта с изобразен пътен знак. Това е. Време е да започваме.

...Деца, всичко започна с една шега, с един шеговит въпрос:

Защо в морето няма светофар? ....Няма си светофар, защото си има фар...Да, но ние пък си имаме морска поща от една друга софийска детска градина и сега ще я прочетем заедно. За мен са буквите, за вас картините. Аз буквите не си ги давам, ще ви помоля и вие да не си давате картините...Това ще рече - да ги "разчитате" сами, така че да не ги "чета" аз.

 Желаещи да прочетат писмото - много, а мониторът малък...

Справихме се с основните понятия - скрити в морската поща. Морската поща, наречена така...вече знаете защо...

След като стана ясно, че сме наясно с основните понятия, време беше да продължим.

Какво би се случило, ако в момента излезем на улицата и попаднем в ситуация - всеки прави каквото си иска, колите си вървят, пешеходците също. Кой когато иска пресича /и където иска/, колите си вървят по уличното платно без да се съобразяват с пешеходците.

Хаос.

За да няма подобни недоразумения, има правила за БДП.

Да си ги припомним. /Припомнихме си ги с презентацията "Моята улица"изпратена ми от...другия край на България..../ Децата казваха заедно правилата. След всяко правило следваше разискване - защо? Защо например на улицата не бива да се тича и играе? И така до последното правило.

Пред децата имаше цветни картини с различни ситуации /свързани естествено с БДП/.

Задачата към децата беше да разгледат внимателно картините и ако има нарушено правило за безопасно движение - да сложат червен жетон в горния десен ъгъл на картината, а ако няма - зелен.

След това някои от децата /не бяха малко/ разказаха пред всички защо са сложили един от двата цвята жетони. Има ли нарушено правило или не...Справиха се...

Време е за "Задачките на Пешеходко" /игра за внимание/.

Бях ги разделила в три плика - лесни, трудни и "много трудни". Попитах си с кои да започнем. Отговорите бяха различни. Имаше желаещи и за лесни, и за трудни въпроси. Желаещите си теглеха картон с изписан въпрос.Аз прочитах въпроса, а  децата отговаряха.

В този момент вмъкнах и детски рисунки от деца /от група "Мечо Пух" - от друга градина в общината/. Деца си избираха рисунка, /без предварително да виждат какво е нарисувано на нея/ и отговаряха на записаните въпроси на гърба на рисунката. Тематиката беше свързана с БДП...Не с вълшебния свят?!?

Трябваше да прекратим играта, защото бяхме точно на средата...

Пред всяко дете имаше индивидуални листа за работа.

Първи лист. Да изберат най-краткия и безопасен път до Лунапарка. Интересното в случая е, че за първи път го правеха и не избраха един и същ път. Две деца се затрудниха, на които обещах, че ще работим още по темата до края на годината.

Втори лист. Изпрати ми го колежката, която ни изпрати и морската поща /от детска градина от друг софийски квартал/. Още като видях картината и си казах: Точно за нас е. Пешеходна пътека, деца и тяхната учителка на нея. При нас първа група е във филиал. За да дойдат децата от първа група до централната сграда, минават по точно такава пешеходна пътека.

На децата казах, че като я видях за първи път картината и си казах: Точно за нас е и не мога да не я споделя с вас. Разгледайте я внимателно. Какво е изобразено на нея? А спомняте ли си в първа група, като бяхте ей толкова малки, как се е случвало да идвате тук, в централната сграда за празник, на театър? Кой е този знак, който е нарисуван? /Внимание - деца/ Задачата ви е, като се приберете довечера у дома, да оцветите картината и да си поговорите с мама и тате за тези четири години, през които бяхте и все още сте заедно /подготвителна сме - от есента - всеки по своя път/.

Е, дойде време за последното предвидено нещо, което и аз самата чаках с нетърпение. Предизвикване на спор между пътните знаци...

Пред децата имаше пътни знаци на цветни картони. Жълти - предупредителни, червени - забранителни, зелени - разрешителни и сини - указателни. Децата с еднакви знаци бяха съответно от една група. Четири групи. От всеки вид имаше и един голям знак, с които си припомнихме кои знаци какви са.

Въпрос към децата: Кои са най-важните знаци и без тях не можем? Можем ли с лека ръка да се разделим с някои от тях? Например...Да няма предупредителни знаци...или указателни...или забранителни, или разрешителни. Помислете си добре, преди да отговорите. Всяка група да си избере говорител, който ще говори от името на всички, като останалите имат право да допълват.

И така, кои са най-важните знаци и без тях не може на улицата?

Наистина започна спор. Предупредителните с плам се аргументираха. Видях, че при указателните нараства недоволство...Обаче в този момент забранителните се предадоха с аргумента /на техния говорител/: Ние се отказваме от спора, защото за нас всички знаци са важни и не може без тях.

Задължителните аргументирано изложиха своята теза, че са по-важни от всички, защото...Прекъснаха ги указателните, които не бяха съгласни с тях, тъй като те казват на хората - пешеходци и шофьори къде какво има...И ако на някой му стане лошо в колата и му трябва лекар, как ще разбере, че наблизо има болница и да отидат да потърсят лекарска помощ...Нали знакът с нарисуван червен кръст ще "му каже" точно това.

Отново се включиха предупредителните: Без нас не може. Ние сме най-важните знаци, защото предупреждаваме хората за някаква опасност и те ще могат да вземат мерки да не се случи нещо лошо на пътя...

Указателните: Не, не сме съгласни с вас. Ние сме по-важни, защото казваме на хората къде има спирка, къде има бензиностанция, ако е свършил бензина...

Отново се обадиха задължителните: А пък ние казваме на хората къде е само за пешеходци, къде има пешеходна алея или алея за велосипедисти и ако шофьорите не обърнат внимание на тези знаци ще пострада някой.

Дори в момента, в който обявих край на спора предупредителните и указателните продължаваха да спорят: Не се предаваме...И ние не се предаваме...

Е, всички знаци са важни...Едните с едно, другите с друго...Всички те имат своето важно място на пътя...

Казах на децата да вземат картите - пътни знаци и да дойдат при мен да им пусна песента за знаците и да си я изпеят.

Имаше ли смисъл от тази практика? За мен дори само заради спора между пътните знаци - да...Но за мен и за децата...

Не е за вярване може би, но когато съм с децата "околната действителност"...я няма. За тези 40 минути дори за миг не се сетих,че в групата има "гости"...Бях ги игнорирала като присъствие...

"Моята група" е моята крепост - когато съм на смяна и всяко външно присъствие нарушава ритъма и спокойствието ни...Съжалявам, но продължавам да си мисля...Кому е нужно това? Изяви, практики, открити моменти...Някои колеги са на мнение, че така си "сверяват" часовниците...Е, не зная моят /часовник/ дали е верен, но зная, че каквото си наумя и го правя - извън рамки и статукво...

Ако трябва да тегля за финал чертата - винаги ми е по-приятен и емоционален моментът на предварителната подготовка - за каквото и да става дума...

В този случай  - търсенето, комуникирането с колеги /извън рамките на градината/, пощата, писмата, рисунките, работата с децата....

А ако трябва да си отговоря на въпроса: Какво мотивира децата от трета и подготвителна група /имайки предвид, че става дума за вече "големи" деца/?

Отговорът ми ще е : Излизането...извън нашата детска...Общуването под каквато и да е форма с други деца - от други градини, от други населени места...Децата ми вярват, когато им кажа: Имаме поща, имаме колет, имаме зададени въпроси от деца от друга градина...и не бих ги подвела да си ги "измислям"...

Вече имаме и интернет в групата, така че и поща ще си открием.

И наистина - за край - писмото с което приключихме:

    "Весели и красиви камбанки, разбрахме, че скоро ще правите пътешествие в страната на пътните знаци.

Ние, децата от група "Мечо Пух" сме вече там и ви очакваме.

Интересно и трудно е в тази страна, но всеки от нас трябва да я посети, за да може да опазва както своя живот, така и на другите.

Група "Мечо Пух" ви поздравлява за вашата смелост и ви пожелава да растете умни и добри.

...И за да са спокойни мама и татко у дома, котаго сте на улицата или на игра, трябва да знаете трите златни правила:

Първо правило помни:

На червено не пресичай ти!

Второ правило е знай:

На шосето не играй!

Трето правило гласи:

Автобуси и трамваи не гони!

Приятно пътешествие!

Ще се радваме, ако се срешнем!

           От група "Мечо Пух" и госпожа Кръстева"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Legacy hit count
33246
Legacy blog alias
38106
Legacy friendly alias
Открита-практика---БДП
Възпитание и обучение в детската градина /3-7
Подготовка за училище /6-7 години/

Comments8

ValiaDobreva
ValiaDobreva преди 16 години и 1 месец

Помня SOS-a ти, но помня какво ти написах тогава. Пак ще ти го напиша. ПОЛУЧИШ ли СЕРТИФИКАТ ЩЕ ТЕ ПОКАНЯ КАТО ЛЕКТОР В МОЯТА ГРУПА, защото аз не съм квалифицирана толкова :)), че да мога да провеждам ситуации по БДП (много :–)..........

 Излишно напрежение костват откритите практики, иначе свършената работа е толкова, колкото и за една "неоткрита" ситуация.

Радвам се, че тази грижа вече е зад гърба ти. Със сигурност е било интересно на децата, защото предвидените задачи са били много разнообразни. БРАВО!

 И на мен би ми било интересно да присъствам на спора на пътните знаци. За следващата ти подобна изява да осигуриш видео връзка :)))

adelinapollert
adelinapollert преди 16 години и 1 месец
Тези  открити  практики  не са ли  вече  отживелици , само  натоварват  излишно  и дават  тема  на "разговори "  най  вече  на  супер  " компетентните по  всичко " в ДГ .А колкото  до  мен  ,мога  само  да съжалявам  ,че  не съм  присъствала  и да се  насладя  на  оргиналния  начин  на  поднасяне  на  информация  /не  лесна /.БРАВО  на  МЕЧО  ПУХ  , НО  ОЩЕ  ПОВЕЧЕ   БРАВО   лично  на теб ДАЛЕ !
danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 1 месец
Аделина, нашата група се казва "Камбанка"...а писмото /това с което завършихме/ е до нас от група "Мечо Пух" от една друга детска градина...

Ами....какво ще кажеш да си правим "открита практика" в нашата общност...Ето така...Представяш ли си, наред с колегите от градината и виртуалните колеги...Мечти...Мисля, че дори ще ми бъде приятно вашето присъствие...


danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 1 месец
Валя, то и аз си помня СОС-а, както беше го кръстила ти...В онзи момент ми беше светла Индия, по-светла от....сещай се...

Сертификат още нямам, но не той прави това, което трябва да се прави...С удоволствие приемам поканата, но защо ли си мисля, че нещо смените са ни еднакви /по засичането тук/...Нищо де...Ще го "изорганизираме" някак си...Макар и виртуално...

Та казваш видео връзка...Конферентна връзка...При наличие на нет, скайп, камера...Може и да се получи, но от на есен съм в друга сграда, без екстри, а и бебешорите, милите, все до БДП ще им е...((((


adelinapollert
adelinapollert преди 16 години и 1 месец
Дале ,  приеми  извиненията  ми  за името  на  групата  ти , май започвам  да  ставам   все  по  отвеяна  ,може  и от  възрастта  да е , вие  сте  къде , къде  по млади ! Но   ГОЛЯМОТО  БРАВО  си  важи  и  за  " КАМБАНКА ",  жесток  труд  си  хвърлила  да  реализираш   идеите   си.   А  колкото  до  "открита  практика " в  общността " ще е доста  интересно  да  се  пробва . Е  това  вече  ще  бъде   супер   интерактивност  и  то  виртуална  - дали  да  включиме   и  "спецът "  по  нея  ИК?   На прословутия  курс по  ИАМ   здравата   спорихме  с  нея  , защото  най  важното  за  нас  което  да  ни  помага  в  ежедневната  ни  работа   го  отмина  като   пътен  знак ,  по  важно  беше  да  ни  наложи  като   единствена   и  незаменима    нейната  рамка  на  технология   на  дадена  ситуация  с  прословутите  4 равнища  и  неизменно  присъстващите  АДИ- по  точно  любимото  и  "Не  се  сърди  човече "с  което  мога  да  започна  дори  ситуация  по  ФК .  Май  пак  се  отплеснах  ,но  ми  е  още  прясно  в  съзнанието  ,беше  в  понеделник.Ами  като  не  искам  да  работя  в  "рамка"  ! Приятно  ми  е  , четейки  твоята   " технология  "  { колко  по  простичко  щеше  да  е без  да  ползвам  този  термин  } да  усетя  ,че  и  ти  не  обичаш  рамките   и  шаблоните , а си  работиш  както  отвътре  ти  идва .  И стига  вече на  тия  открити  практики  и тем  подобни .Да  знаеш  само  как  ми  напомнят   т.н  "методични  обединения "  от  80 -те  години ,  никаква  разлика  няма  ,само  в  имената . Цял  живот  ще  помня  МО  ,което  проведох  пред  всички  учители  и  директори  на  район  "Люлин" в  ОДЗ 47 току  що  открито  и  аз  за първа  година  учителка  там  по  разпределение .Стресът  беше  огромен още  повече  ,че  трябваше  да  изнеса  "занятие"  по  музика  без  да  имам  музикален  профил   , просто  си  правеха  експеримент  на  мой  гръб  ,дали  може  да  се  справи  обикновенна  ДУ  ,ако липсва  музикален  учител  .Да-а ,какви ли  не опити  си  правеха  ,но  който  беше  учител  по  душа  оцеля  ,а  парашутистите   просто  се  отказаха  сами .И  въпреки  всичко  в  тази  градина  прекарах  най  хубавите  си  години  като учител ,цели  8  години .може  би  защото  всичко  си  правихме  сами,  дали  ли  се запазила  стената в  музикалния  салон  ,където  тогава  най  младите    рисувахме  приказна  зимна  нощ  с  герои  от  приказки  върху  огромно  платно  до  късно  вечер  и  никоя  не  бързаше  да  си  ходи !
ValiaDobreva
ValiaDobreva преди 16 години и 1 месец
Нищо не ти убягва :))) В една смяна сме, но то смените могат за един ден да се променят! Само въпрос на желание е, според мен...:)))
danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 1 месец
Готово!!!! Съгласна съм!!! Хайде сега да го и организираме..Валя...

Аделина, недей така...всички сме млади....там, някъде в сърцата и душите си....


nevena
nevena преди 9 години и 8 месеца
Сега чак виждам тази тема, отпреди 6 год. Всъщност тогава може и да не съм й обърнала внимание. Дале, добре ,че всичко си документираш. Ето и моя малък принос по темата за БДП. Може да потрябва на някой.
http://slides.bg/1617/?fb_action_ids=601662786650220&fb_action_types=og…

 
By maya123 , 7 March 2010
http://dox.bg/files/dw?a=8b50cf207e
Приятно гледане малки и големи зрители!
Legacy hit count
5027
Legacy blog alias
37938
Legacy friendly alias
Приказка-за-чудния-свят-на-здравето-от-Валентин-Петров
Възпитание и обучение в детската градина /3-7
Подготовка за училище /6-7 години/
Изкуство за деца
Трета възрастова група /5-6 години/

Comments1

MariRumenova
MariRumenova преди 16 години и 2 месеца
Благодаря за чудесната презентация! ЧЕСТИТ ПРАЗНИК!
By shellysun , 2 March 2010
 Или, може би, за радикална промяна към идеите ни за възпитание и обучение на децата. На нашата среща  /http://bglog.net/blog/shellysun/site/posts/?bid=35480/ имахме удоволствието да видим и чуем Анриета Далова. Ето сега детска градина "Златно зрънце" и Валдорфци ни канят да разберем повече за идеите на Рудолф Щайнер и за реалната практика в една Валдорфска градина - Ателиета_2010.pdf 
Legacy hit count
368
Legacy blog alias
37782
Legacy friendly alias
Покана-за-усъвършенстване
Приятели
Възпитание и обучение в детската градина /3-7
Предлагам...

Comments1

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 2 месеца
Миналата седмица се запознах с една от майките в школата по танци на децата ми. Поговорихме си и се оказа, че двете и' по-големи деца ходят във Валдорфско училище. Благодарение на Предучилищна педагогика и постовете на Галя аз знаех за какво става дума. Много хубави неща каза тя за обучението там, което е до 12 клас. 
Смятам да отида и на място да се запозная с обстановката.
Ето линк към сайта на чикагското училище.
By lidia7608 , 26 February 2010

Предстои ни тържество в градината и бих искала да помоля ако някой има

песничката "Жълтото цвете цъфтеше" да помогне.За жалост музикален ръководител

нямаме и се налага сами да се справяме с музиката.Търсих я в нета,но не успях да

намеря нищо.

Благодаря!

 

Legacy hit count
4372
Legacy blog alias
37676
Legacy friendly alias
Жълтото-цвете-цъфтеше-цъфтеше
Възпитание и обучение в детската градина /3-7
Трета възрастова група /5-6 години/

Comments8

ZoiaLazarova
ZoiaLazarova преди 16 години и 2 месеца
Ще дам текста,но мелодията  мога да кажа от къде да я вземете в понеделник или попитайте някоя по-възрастна учителка,не може да не я знае.  Нямам идея в момента как да ви напиша нотите.Успех.       

 Жълтото цвете цъфтеше,цъфтеше

 Добро ле,Добро Добранке,Добранке.

 Кой както мине береше,береше

Добро ле,Добро, Добранке,Добранке.

Моми минаха набраха,набраха.

Вити го венци извиха,извиха

Добро ле, Добро,Добранке,Добранке.                                   

 


MiraKoleva
MiraKoleva преди 16 години и 2 месеца
Здравей idia7608, изрових архивите си от института и ти предлагам нотите на "Жълтото цвете цъфтеше" дано ти свършат работа?! Разбира се, ако има кой да свири? 

lidia7608
lidia7608 преди 16 години и 2 месеца
Благодаря за положения труд,но не уточних,че ми трябва песначката в  mp3 вариант,за да мога да го пусна на уредбата,че няма кой да свири. Текста го знаем с децата, нотите също ги имам, но не умея да свиря добре.
RumjanaPantaleeva
RumjanaPantaleeva преди 16 години и 2 месеца

Здравей,мисля,че ще мога да ти помогна,но те моля да ми изпратиш имейла си,за да ти пратя моят вариант.Поздрави.Румяна

 

lidia7608
lidia7608 преди 16 години и 2 месеца
Руми,благодаря!Изпратих ти лично съобщение.Ще чакам.
MariRumenova
MariRumenova преди 16 години и 2 месеца
Здравей, Руми! Мога ли да те помоля да ми изпратиш и на мен песента " Жълтото цвете"! E-mail - rоsi_valcheva@abv.bg
MariRumenova
MariRumenova преди 16 години и 2 месеца
rosi_valcheva- това ми е скайпа
MariRumenova
MariRumenova преди 16 години и 1 месец
Привет! Руми, спешно ми трябва песента. Ако имаш време ми я изпрати. Предварително ти благодаря!
By marinka , 15 February 2010

                       

Тъй като вградих муз.файл в последните два слайда и презентацийката стана леко тежка я качих ето тук.

         ПРИЯТНО ЧЕТЕНЕ !!!!!

Legacy hit count
8074
Legacy blog alias
37365
Legacy friendly alias
Приказка-за-Баба-Марта-и-нейните-братя
Приятели
Интересни линкове
Събития
Интернет
Семейство
Възпитание и обучение в детската градина /3-7
Предлагам...

Comments11

MiraKoleva
MiraKoleva преди 16 години и 2 месеца

Както винаги си се постарала!За хубавите неща  красиво цвете! Скоро и аз ще се пресъединя!

nevena
nevena преди 16 години и 2 месеца
Жива и здрава да си Маря, чудесна приказка ,а и тъкмо навреме!
adelinapollert
adelinapollert преди 16 години и 2 месеца
БЛАГОДАРЯ -МНОГО ПЪТИ БЛАГОДАРЯ , скъпа  Маря !  БЛАГОДАРЯ за голямото сърце  и беэкористна  помощ ! Здраве  и успехи !
IordankaKafalova
IordankaKafalova преди 16 години и 2 месеца

Бъди жива и здрава,Маря! Радвай ни с все така хубави неща- това търся,това ми харесва,това нямам търпение да покажа утре на децата!

Благодаря ти, Маря!!!

marinka
marinka преди 16 години и 2 месеца

Радвам се, че мога бъда полезна!

Благодаря за пожеланията!

              

DANIELAPETROVA3
DANIELAPETROVA3 преди 16 години и 2 месеца
Много ми хареса.Пожелавам ти много здраве и късмет.Да ти донесе Баба Марта най-желаното и да си бяла и червена ,здрава и засмена!
galinatrifonova
galinatrifonova преди 16 години и 2 месеца
Благодаря ти, Маречка! И аз я копирах....:-) Сто пъти ти благодаря!
elenaKireva
elenaKireva преди 16 години и 2 месеца
Благодаря за приказката ,Маря! Да си румена,засмена и от бог благословена!Опитах се да я озвуча,сложих звука на най-високата скала,но при прегледа се чуваше много тихо.Какво да направя?
Galq_P
Galq_P преди 16 години и 2 месеца
И аз ти благодаря, Маря!

 


danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 2 месеца
Честита Баба Марта!

Вече я пусках на децата и я харесаха...Та кой ли няма да харесва тази баба, хем стара, хем се прави на дете...И се усмихва, и се мръщи, и се радва, и вилнее и пак се усмихва...Характер...Всеки го носи под мишница - характера. Та и Баба Марта не прави изключение.

А на вас и вашите деца желая да растете и да порастете, да побелеете като снежните върхове на Стара планина. Да сте с румени бузки, като цъфнал трендафил...Здраве и дълголетие...

 

 


ValiaDobreva
ValiaDobreva преди 16 години и 2 месеца

Честита Баба Марта, Маря! На теб и цялото ти семейство пожелавам здраве, здраве и пак здраве!

И благодаря за хубавата приказка!

By marinka , 14 February 2010

Здравейте, колеги!

Отдавна не съм публикувала тук, моля -- простете!

За колекцията с приказки от В. Сутеев -- Pry4ica-wyl6ebnica.ppt

                                      

           ХУБАВА ПРАЗНИЧНА ВЕЧЕР НА ВСИЧКИ!!!!

Legacy hit count
2560
Legacy blog alias
37349
Legacy friendly alias
--Пръчица-вълшебница--от-В--Сутеев
Приятели
Интернет
Възпитание и обучение в детската градина /3-7
Изкуство за деца
Предлагам...

Comments4

IordankaKafalova
IordankaKafalova преди 16 години и 2 месеца
Благодаря,Маря!!! Много хубава приказка,ще я използвам в работата си!
ValiaDobreva
ValiaDobreva преди 16 години и 2 месеца
Браво! Обичам приказките на Сутеев. Децата също.
marinka
marinka преди 16 години и 2 месеца
Благодаря , приятели!
feyata
feyata преди 16 години и 2 месеца
Поздравления, Маря! Харесвам приказките на  В.Сутеев, чудесен прочит си направила!