BgLOG.net
By The Maker , 10 April 2007
Весковата идея за издаване на стихосбирка, приятели и колеги, едва ли ще трогне традиционните български издатели.
Та, затова ви предлагам, съберете се 60 автори и се включете с по 20 кинта на калпак.
Това ще ви гарантира издаването и отпечатването на една - сравнително скромна, стихосбирка от 64 страници (8 коли), формат А5, цветност 1+1 на тялото и 4+0 - корици, в тираж 500 до 1000 броя.
Успех!
Legacy hit count
1506
Legacy blog alias
12221
Legacy friendly alias
Стихосбирката-на-общност--Поезия----Идеи-и-Предложения
За "Общност Поезия"

Comments50

veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
Проблемът е, че 60 автора са твърде много и няма как да се съберат толкова, които да се включат в книжката.
Мисля, че хората, които пишат редовно тук  са около 10на, 15на души и ако всеки участва с по 3-4 стиха може да се получи нещо интересно (така ги виждам аз нещата :)
Относно финансирането - ще го мислим. Не е задължително книжката да е много скъпа - все пак е първи опит и целта е не да се продава на пазара, а по-скоро да я направим за собствено удоволствие и да я подарим на приятели и познати (или непознати)... :)
Като ми остане малко повече свободно време ще започна да изваждам стиховете, които са ми харесали и са публикувани тук, за да се започне и с някакъв подбор.
Ако и вие имате време и желание, може да изпращате любимите си стихове (публикувани в общност "Поезия") на bgpoetry(@)gmail.com.
Може би да направим някакъв подбор е първата крачка на начинанието ;)

alisbalis
alisbalis преди 19 години и 1 месец
значи по 120лв на автор (ако са десет)... проста аритметика  :)
The Maker
The Maker преди 19 години и 1 месец
Заглавие: А защо, Веско, не помислим за периодично издание?

За вестник иде реч. Хем ще излезе по-евтино, хем ще се включи и общност "Литература".
16 страници месечно, примерно.
Предпечатът от мен - гратис.
efina
efina преди 19 години и 1 месец
Хм...
Направо не знам от къде да започна...

В интерес на истината, аз обичам да си чета понякога стари неща - разбира се
не мои, защото моите имам къде да си ги чета, не е необходимо да ги търся в блога.Ето защо, идеята за книжката ми хареса.Още повече, че бройката ще е
възможно ограничена, защото ще е за лично ползване - "Поезия и приятели",
ако мога така да се изразя.

Сумата, която е посочил Мейкъра...ами, мисля, че може да се намали.
Всичко е според "зависи".Аз имам един коз, който още не съм употребила,
но когато това стане, ще говоря с конкретни цифри(ако изобщо остане идеята
за книжката).Ха!Аз мога да си я направя ръчно за себе си!!!

Така...Вестникът.
Хубава идея.И щедра.Но се отдалечава космично от първоначалната.
Щом е вестник, значи ще излиза всеки месец...
Кой ще го чете?Как ще се финансира?
16 страници.Ще можем ли да ги запълним всеки месец?

Мога да задавам въпроси до безкрай - царица съм в това, за това ще спра до тук.

Която и идея да изберете, аз ще ви подкрепя и ще помогна с каквото мога -
дори финансово, макар, че не държа моите неща да присъстват.:)
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
Идеята за вестник също е добра.
Ще ми се обаче на първо време да завършим идеята за малка книжка на общността, а после да помислим, дали ще можем да се справим и с периодично издаване.
Иначе, ако от общност "Литература" участват 2-3 разказа и от тук - 10на стиха, то не виждам какъв е проблемът да се сглоби един ежемесечник...
Има толкова хубави писания, които са достойни да бъдат издадени и да достигнат до още читатели...

:)
Иначе - относно книжката, и аз ще участвам с някаква сума... (около 100, 200 лв, не знам още точно с колко :)
pestizid
pestizid преди 19 години и 1 месец
Идеята за вестник предполага периодичност. Това все пак е условие. Еднократното издание може да се направи, с частно финансиране дори, но смятам, че периодиката е по-сложна за изпълнение.
The Maker
The Maker преди 19 години
Заглавие: Ако ще е гарга - да е рошава!

Гле'йте с'а, френдове, даже в пет броя да е стихосбирката - не я правете да изглежда евтино и като самиздат. Или я правете сериозно, или се откажете. Думите трябва да имат 'убави дрешки. Така мисля аз.
А що се отнася до вестника:
1. Въобще не е скъп проект - Това ще е някъде около 400 кинта месечно, може и по-долу - зависи къде го печатим и на каква хартия.
2. Пълни се много лесно, оти има с к'во.
И последно - периодиката е много по-лесна за изпълнение, pestizid. Стига някой да се заеме сериозно с нея и да знае как. Знам със сигурност, оти с туй са занимавам от 15-тина години.
Бъдете здрави!
Katherine
Katherine преди 19 години
Аз мисля, че на първо време е по-добре да е книжка.
Предлагам да видим колко хора биха се включили с някаква сума със сигурност. Аз засега мога с около 50 лева.
Ако може да сложим и тема на главната страница, защото не знам хората колко често влизат тук, за да видят тази тема.
The Maker
The Maker преди 19 години
Заглавие: И за книжката - предпечатът от мен

Няма проблеми, хора. Със сигурност предпечатната подготовка на продукта ще я поема.

Бъдете здрави!
acecoke
acecoke преди 19 години
Ето и моето мнение - за еднократна (или неколкократна ;)) книжка бих помогнал с подобна сума, 20 лв.. Със стихове не мога, оти съм инженер :))))))))

Периодично издание, в кооперация с "Литература" - подкрепям както мога, всякак даже. Даже тука съм си записал в тевтерчето идея за бъдещ разказ (копната буквално):
"С бат' Боре на Война утепваме врага от смех! И пиене! - РАЗКАЗ"...
В смисъл, има с какво да бъде фул вестничето, че и не за пълнеж, ами ПЪЛНО(ЦЕННО).

Не на последно място - това е най-ползотворната общност, т.е. и регулярно стихоиздание няма да остане празно.

Успехи, Веско!!! Вервам в теб и Мейкъра, и ще помогна с каквото мога!


veselin
veselin преди 19 години
Започвам този weekend с някакъв подбор на стиховете, които са публикувани и ще го давам подред - от най - първите стихове (Февруари 2006).
Ако някой иска да помогне, може да си наделим периодът Февруари 2006 - Април 2007 на няколко части и всеки, който желае, да си избере някаква част, от която да извади стиховете, които да му харесали най-много.

Примерно :

1 - Февруари 2006 - Май 2006 (вкл.)
2 - Юни 2006 - Септември 2006 (вкл.)
3 - Октомври 2006 - Декември 2006 (вкл.)
4 - Януари 2007 - Април 2007 (вкл.)

Пишете моля ви в темата тук, ако решите да помогнете.
А, подбраните стихове изпращайте на bgpoetry(@)gmail.com като прикачен WORD file, за да е възможно най-лесно да се събере всичко.

Благодаря! :)
efina
efina преди 19 години
По въпроса за парите, предлагам да се обяви някакъв максимум - примерно 50лв.,
а който има желание да участва с повече, да се ориентират към допълване на желаната сума, ако се наложи накрая.

Днес реших да започна своя подбор от днешна дата назад, смятайки, че тъй като този период ми е познат, ще е по - лесно.Нищо подобно!Чета си и всичко ми харесва.
Първите десет бяха попълнени скорострелно, а до 60 - 70 с това темпо надали ще се
се върна и до 2006г.

Явно не ставам за критик.
pestizid
pestizid преди 19 години
Ами освен да взема периода: 1.Февруари 2006 - Май 2006 (вкл.)
Смятам, че ще съм безпристрастна, а и е крайно време да се запозная с първите неща на общността. Финансово мога да участвам също със сума до 100 лева. Колко стихотворения приблизително трябва да се подберат и докога?
veselin
veselin преди 19 години
:)
Супер! :)
Предлагам до другата седмица (включително събота и неделя) да сме готови с подбора на стиховете.
Аз започвам от утре с периода : Юни 2006 - Септември 2006.
Иначе - всичко, което ти хареса и мислиш, че би изглеждало добре в една книжка на общност "Поезия", би могла да включиш...

Мисля после да ги изпратим на Валентин Дишев за редакция.
Както и на Алиса - за да си избере стихове, по които ще има картини ;)

После... ще го мислим... :)
alisbalis
alisbalis преди 19 години
Ехей... това вече звучи сериозно :))

veselin
veselin преди 19 години
Току що приключих с подбора от Юни до Септември 2006.
Мисля малко по-късно да продължа и нататък... :)
lacrima
lacrima преди 19 години
Здравейте,отдавна не съм влизала тук.Бройте и мен със скромната сума от 20 лева, която мога да отделя за тази добра идея!Съжалявам ,че немога да дам повече но тези мед.заплати се надявам някой ден да го увеличат.:-)

За съжаление нямам много достъп до компютъра на последък затова няма да мога да се включа в подбора на стихове.Така ,че се надявам Веско да не се сърдиш.
Липсвате ми много.До скоро.
Katherine
Katherine преди 19 години
Аз започнах с най-старите стихотворения, които не бях чела - още от създаването на общността - и само за февруари 2006 си харесах 5-6 стихотворения :)

Чудя се дали не е добре за един и същи период да има предложения от поне двама-трима различни "критика" и да бъдат избрани стихотворенията, които се припокриват най-много пъти.
efina
efina преди 19 години
Мдааам, Кате...

Аз минах почти целия творчески път на общност "Поезия" и мога с прискърбие да ви съобщя, че имам над 200 стиха, които тепърва трябва да отсявам, а как точно -
идейка си нямам!?

Ще дам прост пример с " пясъчния" двубой между Веско и Asgen, който е с поне
10 стиха, кой от кой по - хубави.

Катето е права - всеки трябва да прочете всичко, за да може да направи лична преценка.
pestizid
pestizid преди 19 години
Несъмнено ще трябва да си разменим периодите. Най-малкото заради субективизма. Аз се улавям в прекалена критичност, например. И да се изберат нещата, които се припокриват. Има логика, защото не е задължително, това, което аз харесвам, да се харесва и на другите.
veselin
veselin преди 19 години
Ами така май ще е най-добре... :)
The Maker
The Maker преди 19 години
Заглавие: Действайте, колеги, чекам

Бравос, нещата вървят с пълна пара. Като сте готови - свиркате и започвам предпечата.

Бъдете здрави!
alisbalis
alisbalis преди 19 години
Аз не мога да се включа в подбора засега, и поне още две седмици - почти нямам достъп до интернет в свободното си време. Затова ще се отсланям на вашите преценки, и евентуално ще се включа в подбора към май, ако не е приключил дотогава. Ако е приключил - Веско ми има имейла - пращайте...
Katherine
Katherine преди 19 години
Ами нека не прибързваме - поне 1 месец може да правим подбор. Аз също няма да имам много възможност да чета тия дни, че трябва да привършвам един сайт.
Ще се радвам да се включат и други също :)
aragorn
aragorn преди 19 години
Подкрепям идеята +20лв. от мен
momo
momo преди 19 години
и аз
efina
efina преди 19 години
Мисля, че най - малко 5 човека трябва да участват с подбор на стиховете, така, че нека
да отпуснем желания месец.Аз също разполагам с малко време напоследък, но в
помощ ми е това, че съм чела повечето неща преди време.Така, че тези дни ще
направя последната отсявка и ще предам списъкът си:
автор - произведение - линк
или...?

По въпроса за печатането...
Лично на мен 1200лв. ми се струват като сума, която няма да съберем.
Няма смисъл да премълчаваме очевадното.
Разтърсих се сред приятелите.Имам две оферти - печатница и едно издателство -
до 500лв.- според всички изложени от вас изисквания.Естествено има някои въпросителни, които зависят от организирането на самата книжка, но мисля, че
ще успеем да се справим, без това да е за сметка на книжката.Разбира се, казаха ми,
че може някъде да намерим и по - евтин печат, но съответно не се знае какво ще е качеството.
Това са прости проучвания, така, че всеки може да се включва с оферта.Не казвам
непременно, че моето предложение трябва да стане.Хубаво е да имаме избор.

Парите.
Аз участвам със сигурни 100лв., а в зависимост от времето, може и с повече.

И Веско, с твоите стихове ми беше най - трудно, щото трябваше да клъцна някои не защото не стават, а защото станаха много:)
veselin
veselin преди 19 години
При мен кълцай смело, защото аз не мисля да участвам с повече от 6-7 стиха, по-голямата част от които ми се ще да са от по-новите ми. (нищо, че съм публикувал толкова много тук).
Иначе, линк няма да е необходим. Достатъчно е име на автора, заглавие на стиха и стих.
1 месец е добре.
Само да не ни домързи много и да провлачим нещата. На мен затова ми се щеше да е ударно - за седмица.
Но пък наистина е по-добре да се включат повече хора в избора на стихове...

Ами... Лека вечер от мен за днес! :)
alisbalis
alisbalis преди 19 години
Въпроси и предложения:
1. Всеки ли ще чете (или е почнал да чете) всички стихотворения? Ще бъде добре да се знае кой го прави (освен Ефина) или кой смята сериозно да го прави.
2. Колко стихотворения искаме да останат - около 60 ли със сигурност?
3. След като при горкия Веселин пристигнат 10-ина списъка с по 60-70 стихотворения, той (или който трябва да го прави) как ще се занимава със засичането на повтарящите се? На ръка да се прави ми звучи доста трудно. А ако се повтарят само 10 стихотворения? Тогава трябва да се търсят всички с по-малък брой повтаряния и т.н., докато се запълни бройката. ( Веско ако не се лъжа се занимава с компютри, вероятно може да направи програмка за подбор :Р ?)
4. Не е ли по-добре един-двама да направят груб подбор и да разпратят списъци със избраните да кажем 100-ина стиха, а тези, които получат списъците да ги прекарат пред следващата цедка, така да се каже?
5. Може би трябва да обявим някакви критерии, по които да се избира хубаво стихотворение, просто за информация, пък който иска да ги спазва.
6. Може би ще е добре тази тема да стои на видно място на страницата на общност Поезия, или да има нова тема която да обобщава нещата и да не се маха оттам докато не напреднем с идеята.

Бройте  към 100тина  лв от мен.
Поздрави :))
pestizid
pestizid преди 19 години
Чета от началото към края, съвсем методично. Стигнах до м. юли 2006 г. След това ще направя втори подбор и чак тогава ще пращам на email-а. Дано не се забавя много, пък и сЕдмицата е дълга, :))
veselin
veselin преди 19 години
Предлагам подбора да е до края на месеца... Т.е. имаме още почти 2 седмици.
После от получените стихове ще събера всички, които не се повтарят и ще ги изпратим за редакция на Вальо.
Може да стане и без програмка, защото програмирането дори на елементарни неща не ми идва много отвътре ;)
Ами... Темата е вече на 1ва страница и няма да я свалям оттам.
Промених малко и заглавието, за да не създаваме нова... Твореца да не ми се сърди :)
kaliopa_ina
kaliopa_ina преди 19 години
Здравейте, приятели! Аз малко поизостанах, нямах достъп до нет-а в последно време. Но сега съм на линия:)
Аз също бих опитала да редуцирам архива до някакъв приемлив брой стихове. Във всеки случай надявам се през уикенда да мога да изпратя на Веско "моя" списък. Без да имам претенции, разбира се.
Много са резонни въпросите на alisbalis, аз също мисля, че трябва да има някакъв приблизителен краен брой стихове; че трябва да има няколко "списъка" с подборки, защото това гарантира някаква безпристрастност.
Бих искала да помогна с каквото е възможно. Ще се включа и някаква сума, със сигурност. Но ако мога да свърша и нещо друго - с удоволствие. Освен тук, можете да ми пишете и на e-mail: inaiv(@)mail.bg
Веско, аз не участвам много активно в блога, но ако това не е пречка, бих могла да ти изпратя списъче с петдесетина стихотворения.
veselin
veselin преди 19 години
:) Здравей, Ина! :)
Изпращай и въобще не се притеснявай! :)
Аз много се радвам на твоето участие в сайта, защото харесвам стиховете ти (а и разказите - особено много :)
Ще сложа само скоби около @-та, за да не стане така че да получаваш за в бъдеще нежелан спам... :)
Поздрави! :)
efina
efina преди 19 години
Здравей и от мен, Ина!

Аз също смятам, че нямаш причина за притеснение, даже за себе си мога да кажа,
че съм ти благодарна.

Хей, хора!Включвайте се, без притеснения!Никое мнение няма да е излишно.
kaliopa_ina
kaliopa_ina преди 19 години
Добре :) Вече съм се позарила в архива :)
momo
momo преди 19 години
Защо не се отвори пост "Избрани стихове" или нещо такова и там всеки да добавя линкове към стиховете, които смята, че трябва да бъдат в книжката..?
veselin
veselin преди 19 години
Защото ще се изгуби елементът на изненада. :) По-добре да не ги изкарваме засега на първа страница, за да ни е и по-интересно и след редакцията, и при издаването на книжката.
Така поне ми се струва на мен, че е по-добре.
veselin
veselin преди 19 години
Ако някой държи да види какъв е бил подбора на останалите и какво се е получило в крайна сметка, нека да пише на email на общността... - обещавам да препратя ситховете, които са получени там.
veselin
veselin преди 19 години
:)
Днес получих и първия Word file с подбор на стихове! :)
Благодаря, Ина! :)
Мисля, че книжката ще се получи и че резултатът ще е добър... С удоволствие препрочетох много от стиховете, които Ина е подбрала, и които са ми любими и на мен.. :)
Ами.. Изчаквам до края на месеца, за да получа и вашите предложения и после да сглобим цялостната "скица" на книгата. :)
Оттам на сетне остава да си я направим "цветна" и да я завършим :)

Слънчева седмица ви желая! :)
pestizid
pestizid преди 19 години
На мен ми остават последните два месеца, т.е. най-новите публикации и след това ще ги чета втори път.
kaliopa_ina
kaliopa_ina преди 19 години
Още докато четях архивите, си мислех, колко са се променили във времето нещата на отделните автори. И все към по-добро :)
Та искам да споделя една идейка: когато се уточнят произведенията, дали да не се даде възможност на автора да си "пипне" стихотворението. Защото след известно време човек пораства, пък и се "отстранява" от собствения си текст. И може би трябва да се даде шанс, ако някой иска да се самокоригира. Защото всяка книга е сериозно начинание, струва ми се :)
Поздрави!
veselin
veselin преди 19 години
Със сигурност всеки ще има възможност да си самокоригира стиховете, ако реши.
Иначе - вече имаме и втори Word file от efina. :)
Аз съм доста обнадежден за това, което ще се получи... Големи емоции ще са... (а те вече и са, защото удоволствието от едно такова нещо не е само в крайния резултат, а и в процеса на достигането му :)
Ами... изчакваме до края на месеца, за да видим още "гледни точки" и после "сглобявам" получените файлове в един и ще го пуснем тук, за да обсъдим и да видим кое, какво, що и как :)
veselin
veselin преди 19 години
Благодарности и на Momo!!! :)
veselin
veselin преди 19 години
Както и на Дона! :)

Вече имаме 4 различни подбора + моя - 5 :)
Има ли още някой, който ще изпраща в близките дни своята "гледна точка"? :)
Katherine
Katherine преди 19 години
Ако има възможност да изчакаш още два дни и моя милост :) 
veselin
veselin преди 19 години
Катя, задължително! :) Срокът до края на месеца си остава... Аз само си питам, за да се информирам :)
veselin
veselin преди 19 години
Ще се постарая до края на седмицата да пусна нова публикация с избраните от всички нас стихове. :)
Благодаря и на Katherine за участието в подбора! :)
veselin
veselin преди 19 години
Уха... Бая изморително си е. Засега спирам. По-късно днес, или в близките дни продължавам. До края на седмицата ще публикувам всичко, което сме избрали.
efina
efina преди 19 години
Ето ме и мен най - после тук.Тея дни с тея празници...
Абе, нещо не си представях подбора по този начин и съм малко объркана.

Веско, всъщност, в моя списък се сетих, че липсва нещо, което бях оставила за накрая,
въпросната снимка №5, по която се написаха много хубави работи.

Ако трябва помощ, насреща съм.
alisbalis
alisbalis преди 19 години
ехаа, прекрасно ще стане :)))

а сега сериозно - с тези списъци какво трябва да се прави? не са ли много дълги - макар и пълни с прекрасни стихове?
може би всеки автор да си избере кои да останат, така че да стане нормално дебела книга?
иначе мисля, че ще е много трудно да се реши, т.е. много хаотично ще стане ако всеки казва "това да остане, това не" . разбира се ако имате по-градивни предложения, с удоволствие ще ги приема :)
By nadita , 30 March 2007
Забравям за нормите с които
строих стена от премълчавания,
сега съм по гола от истината
и не искам да остана във лъжата.

Не се нуждая от твоята любезност,
аз мога да бъда и мълчалива,
но когато рибите изплуват,
ще съм първата вълна
неочаквано докоснала брега ти.

Тръгвам, но не откривам
най-удобната за мен посока,
преди мъглата да е скрила хоризонта,
зад завесата се чувствам сигурна,
безначална и безпосочна.

Броя прашинките полепнали
в прозореца на утрините
и все не ми достига смелост
да съм обичана в една игра на жмичка,
в която някой ми подхвърля кърпичка,
без да е разбрал, че ранимото
като бумеранг се връща.

Не искам повече отколкото бих могла да взема
и почти съм сигурна, че на-вярната посока
се крие в сянката на моето обичам те.

Legacy hit count
505
Legacy blog alias
12060
Legacy friendly alias
Бумеранг-ED13B7DDFEA146E2A11F32F078F75600
За "Общност Поезия"

Comments2

alisbalis
alisbalis преди 19 години и 1 месец
Броя прашинките полепнали
в прозореца на утрините
и все не ми достига смелост
да съм обичана в една игра на жмичка,
в която някой ми подхвърля кърпичка,
без да е разбрал, че ранимото
като бумеранг се връща.

Много, много е хубаво и изразява нещата толкова добре!
efina
efina преди 19 години и 1 месец
Много неща се крият в думите "обичам те ".Любовта е невероятна...
Усмивки!
By veselin , 29 March 2007
На 2 април (понеделник) от 18.00 часа в поредицата "Поети с китара" в читалище "Николай Хайтов" (зад кино "Изток") ще се състои концерт на Иво Георгиев от Кърджали. Интересен и оригинален поет, добър китарист и читав човек, носител на ПОКИ от Харманли, истински поет с китара!
Заповядайте!

Ето и едно видео от "Кръстопът на Думите" IV, което е в негово изпълнение. :)
Legacy hit count
620
Legacy blog alias
12040
Legacy friendly alias
Концерт-на-Иво-Георгиев-------2ри-Април
Любовна лирика
Събития и Конкурси
Музика
Поезия
Любими автори
Предложения
За "Общност Поезия"

Comments1

efina
efina преди 19 години и 1 месец
Веско, не мога да не ти благодаря за тази информация, защото със сигурност
щях да пропусна удоволствието да се насладя на изпълненията на Иво Георгиев.
Следващия път, обещавам и репортаж от събитието...
А на Иво, пожелавам все така да ни радва, пък ние ще сме търпеливи с
настройването на китарата :);)
By veselin , 29 March 2007
Поредният Кръстопът на думите ще се случи днес- 29 март от 18.00 часа в Галерия-книжарниця "София прес" /ул. Славянска 29/.
Участници в събитието: поетите Таньо Клисуров, Велин Георгиев, Венета Архангелова и Боян Бойчев.
Водещ - Иван Есенски
Заповядайте!
Legacy hit count
545
Legacy blog alias
12039
Legacy friendly alias
-Кръстопът-на-думите--VI--------Днес---18-00-часа
Събития и Конкурси
Поезия
За "Общност Поезия"

Comments

By veselin , 26 March 2007
Здравейте, приятели!

От известно време си мисля, че спокойно можем да съберем най-хубавите стихове, публикувани тук (а те никак не са малко) в Антология на общност "Поезия" (Заглавието би могло да е и съвсем друго).
Не знам на вас как ще ви се стори идеята, но на мен никак не ми се струва невъзможна.
Единственото препятствие за момента би могло да бъде финансовата част, защото за една такава книга със сигурност ще трябват 500, 600 лв. (поправете ме, ако греша).

(Тираж 500 бр, джобен формат, 60-70 стр.)

Кажете как ви звучи всичко и имате ли някакви предложения или идеи.

Аз мисля, че Alisbalis идеално би могла да се справи с илюстрациите на книжката, ако има време и желание :)
Бихме могли да помолим и Валентин Дишев да е радактор. :)

Ами... оставям темата отворена... Пък да видим какво ще излезе :)





Legacy hit count
407
Legacy blog alias
11983
Legacy friendly alias
Антология-на-общност--Поезия-
За "Общност Поезия"

Comments18

pestizid
pestizid преди 19 години и 1 месец
Много хубава идея, мисля...
alisbalis
alisbalis преди 19 години и 1 месец
Да, и на мен много ми се нрави :)
Прекрасна идея даже :)
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
Чудесно! :) Да разбираме, че си имаме вече и художник на книжката :)

Сега остава само да изнамерим и спонсор на събитието и всичко ще е перфектно.
Чудя се, дали има издателства в България, които биха спонсорирали нещо такова и имате ли някакви предложения.
Аз лично ще се поразтърся из интернет и ще пусна после няколко предложения. :)
Може да им изпратим email с описание на идеята, както и подбрани стихове, с които да ги убедим да ни финансират :)
Ех, колко хубаво звучи...
(ама ми се струва, че няма да е много лесно) :)

Пишете, ако ви хрумне нещо...

efina
efina преди 19 години и 1 месец
Уф!Пак писах и не се запамети...

Идеята е страхотна.Пишете ме.

The Maker
The Maker преди 19 години и 1 месец
Заглавие: 500 кинта няма да стигнат

Все пак е редно антологията да има търговски вид, а не да изглежда като заводска многотиражка.
Около бон и половина ке требат.
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
Творецо, ти, като човек, който е по-навътре в тази сфера, би ли могъл да ни посъветваш към кои издателства бихме могли да се обърнем, така че да имаме наи-голям шанс. И въобще, мислиш ли, че някой би се навил да финансира нещо подобно?
Katherine
Katherine преди 19 години и 1 месец
И аз смятам, че идеята е чудесна :)
Като за начало - бихме могли да се опитаме да се самофинансираме. Мисля, че каузата е достатъчно достойна. Можем да сложим постоянна тема за читателите на общността, банер или нещо подобно... а и не само тук - и на други места където е възможно. Аз лично бих участвала - с каквото мога.
Само това антология ми звучи прекалено тежко... предлагам да е нещо по свежичко, цветно.. :) Тук има много любители на цветовете и чудесата, може нещо в тоя дух.

Веско, страхотен си!
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
За целта трябва да има банкова сметка в България, където всеки желаещ да ни помогне, да има възможност да преведе дори символична сума...
Аз за жалост нямам такава сметка и не знам как се и открива (в БГ)...
Идеята за банер е добра... Можем да помислим какво да пише на него, така че да е интересен и да не се натрапва...
Ако имате идеи за банера (а и конкретни предложения), може да пишете и на bgpoetry(@)gmail.com

alisbalis
alisbalis преди 19 години и 1 месец
Според мен едва ли много хора ще се ентусиазират да пращат пари за тази кауза. Затова пък идеята за самофинансиране е по-лесно изпълнима, или да се пробва някое издателство.
Ей сега ми хрумна едно предложение за заглавие - Макова градина (или Градина Макове) или нещо от този род де.... ама то заглавието да беше кахъра :))
efina
efina преди 19 години и 1 месец
Вчера, след като си затрих коментара, не ми се пишеше пак, но днес съм
отново ентусиазирана.Ще пиша тук, за да бъде достъпно до всички.

Ясно е, че започвам с моите въпроси:

Не разбрах идеята точно - любителска или с рекламна цел?
Щото двете са различни.Ако е любителска, значи не е толкова сложно.

Всъщност, аз съм за любителска.Примерно нещо като промоция за втория рожден ден на общност "Поезия".Самофинансирана и разбира се, красиво направена.
Малко бройки, само за приятели.И да си направиме голям купон...

Нещо такова си представям аз.
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
Аз също имах това предвид.
Мисля, че можем да успеем и с по-малко от 1500 лв да направим нещо красиво.
А, ако има 500 бройки, може за всеки да има по 5-10, за да подари на приятели и познати, а другите - да бъдат подарени на случайни хора по улицата (примерно)...
Нещо като "Безплатни прегръдки"....

efina
efina преди 19 години и 1 месец
Мда, сега нещата стават по - ясни и надявам се да съм права - по - лесни.
Имам нещо на ум, но може и да се окаже нищо, така, че няма да говоря предварително.
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
Недей... И аз ще мисля... 
Щом толкова хора сме ентусиазирани от идеята, няма как да не я направим реалност ;)
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
Трябва също да решим дали илюстрациите вътре да са графики, или цветни :) И също - ако става въпрос за около 50 стиха, сигурно ще е добре да има около 4-5 рисунки.
Алиса рисува чудесно, но мисля, че силата й е в цветовете и сме длъжни да се съобразим с това.
efina
efina преди 19 години и 1 месец
Да.Цветни.И на Алиса.Лично съм голям фен на картините й.
Тези дни гледах някои, които не съм виждала.Невероятни са.
Във всяка от тях присъства отражение...И сякаш нещо от нея.
Те са идеално допълнение за книжката, още повече, че носят
духа на човек от общността.

alisbalis
alisbalis преди 19 години и 1 месец
Благодаря за хубавите думи.
Аз също мисля, че силата ми е в цветовете. Но най-важното в книгата ще е съдържанието, а не илюстрациите :)

svetlina
svetlina преди 19 години и 1 месец
Постарайте се целия свят да научи за идеята. КАжете на приятели. Моеж и на някоя от сорта на Зорка Първанова и вярвайте ми - има кой да помогне. Тея пари някои хора ги харчат за една вечер. Е, не съм аз, но определено искам да видя книжка със поетичницветове и Алиса. Давайте смело. Ще успеем и със самофинансиране, но няма да е лесно. И аз нямам банкова сметка, от която да ви преведа. Но обещавам да намеря начин...
При толкова ентусиазъм все ще стане нещо, така че почвайте да избирате произведения...
acecoke
acecoke преди 19 години и 1 месец
Хубава идея. Мисля, че ако спечелим конкурса на в-к "Роден глас", там наградата е 1000 лв. и можем да ги вложим в тази книжка. Това разбира се засега е само мое предложение, пък и трябва преди това да спечелим, нали се сещате ;)))
By veselin , 18 March 2007

Здравейте,

Казвам се Йордан Петров и съм от екипа доброволци, организирали кампанията за болната от левкемия 3-годишна Дари от Варна.

Благодарение на Вас и още хиляди отзивчиви българи в интернет пространството, кампанията беше изключително успешна и детето вече е на лечение в Израел.

http://www.save-darina.org/content/category/1/22/35/

Цялата история на момиченцето преместихме в архив - http://www.save-darina.org/oldsite

Това даде надежда на много родители с болни дечица и те ни потърсиха за помощ и съдействие.

Решихме да продължим инициативата и да превърнем сайта на Дари в информационен благотворителен портал.

Така save-darina прерастна в „Спаси, дари на..." и в момента помага на нови три деца със спешна необходимост от подкрепа:

–        Светльо от Пловдив, болен от тежка лимфоидна левкемия,

–        Ивет от Добрич с туморна формация в коремната кухина и

–        Данко от София, страдащ от детска церебрална парализа.

Повече за обновения ни сайт можете да научите на http://www.save-darina.org/

Пиша Ви с молба отново да се включите в нашата инициатива, като поставите банер на „Спаси, дари на..." или на отделни деца на Вашия уеб сайт.
Банерите можете да намерите в секция "Документи": http://www.save-darina.org/component/option,com_docman/task,cat_view/gid,14/Itemid,33/

Искрено се надяваме на Вашата подкрепа, за да дадем всички заедно шанс за живот и пълноценно детство и на други малки българчета.

Благодаря!

Legacy hit count
347
Legacy blog alias
11846
Legacy friendly alias
Писмо-до-общност--Поезия-
Събития и Конкурси
За "Общност Поезия"

Comments2

veselin
veselin преди 19 години и 1 месец

Радвам се изключително много, че са събрани средствата за Дарина. Дано лечението й мине успешно.

Новият банер на сайта вече е сложен в лявата зона на Общност "Поезия". Надявам се по този начин да можем да помогнем на още деца и инициативата да продължи да се разраства в интернет пространството, а и не само.

efina
efina преди 19 години и 1 месец
Аз също се радвам за събраните средства и също стискам палци лечението й да мине успешно, макар, че...

Макар, че...Защо има толкова болка в този свят?Чии грехове изкупва това и другите
деца с тази съдба?Какво ще разберат те от детството си?Как ще погледнат за в  бъдеще
на живота?

Преди няколко месеца се роди най - малкото бебе в България - 450гр или 460...
Няма значение.Беше невороятна борбата му за живот...Вече го няма...

Може би така е по - добре?!Може би то щеше да е следващото дете с неясна съдба,
отгледано с инициативата "Спаси, дари...".Още едно дете без детство?Още едни
родители, които заспиват изтерзани, а утрото ги посреща с нова надежда за чудо...

Преди години се запознах с една жена от Варна.Дъщеричката й тогава беше на 5 - 6
годинки.Диагноза - рак.Операции, химиотерапии...Ад.Срещнах ги след няколко години, през които бяха преживяли всичко това.В детето вече нямаше нищо детско.Гледаше ме
като възрастен човек, а порастналите му очи се забиваха като пирони в сърцето ми.

Не, не казвам, че не трябва да се борят...Просто се чудя защо животът е толкова несправедлив.Защо децата трябва да преминават през това?!
By veselin , 15 March 2007
:)
Здравейте, приятели!!!

Ето, че се отдаде възможност да се прибера за малко до България и нямам търпение да се видим.
От втори до седми април ще бъда на родна почва и после отлитам към немските територии :)

Та... Полетът ми е на 7ми април към 14:30 (около 2 часа по-рано трябва да съм на летището).
Та...

Идеята ми е да се срещнем някъде към 08:00 или 09:00 на центъра в София (трябва да уточним лесно място за среща... Примерно - Хотел Плиска).
После - отиваме някъде на пастички и кафе... :)

Нямам търпение да се видим!

Денят е събота, така че, трябва да ви е удобно... :)

Пишете в темата тук, за да се доуточним :)

До скоро!!! :)
Legacy hit count
338
Legacy blog alias
11814
Legacy friendly alias
Среща-на-общност--Поезия----7ми-април---8-30-сутринта---
За "Общност Поезия"

Comments20

pestizid
pestizid преди 19 години и 1 месец
Идеята за сутрешно кафе е добра, още повече или най-вече защото се оформят три почивни дни, все пак е Великден. Хе, какво съвпадение! Аз ще пътувам на 07.04. (може би), но мога да си купя билет за по-късно. Е малко ми е рано, но ще се "жертвам". :))
Пък в района на Плиска ми е страшно удобно. Ама не съм само аз, нали?
Веско, ако е удобно, остави някой мобилен телефон за контакт. Може и на лично съобщение.
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
Имам една глобулска карта, но не помня какъв ми е номера.
Ще пиша тук, като съм сигурен. :)
alisbalis
alisbalis преди 19 години и 1 месец
Еха... пастички и кафе до Плиска - страхотно, блазе ви... Аз пак ще пропусна.
Нищо де - за хубавите неща се чака дълго :)))
Приятно изкарване на който успее за срещата!


efina
efina преди 19 години и 1 месец
Аз пия и кафе, и боза - виж с бирата не съм на "ти", но ще компенсирам с повече
пастички :)))
7 - ми ми е много далече като дата, защото при мен нещата просто се случват, но
много се надявам да ми се "случи" да имам възможност да дойда.
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
Ани... Много държа да се видим! :)
Katherine
Katherine преди 19 години и 1 месец
Аз за съжаление нямам никаква възможност да дойда :( Ангажирана съм и трите дни около Великден във Варна. А толкова ми се иска да се видим..
pestizid
pestizid преди 19 години и 1 месец
Предлагам място на действието:
До паркинга пред хотел Плиска има едно кафе, бяло е на цвят, казва се Валерия. Не е кой знае какво, но е прилично. Има кафе, сок, бира, сладкарски щанд, масички отвън, хубава гледка. Работи всеки ден от 06:00-22:00 часа. Други идеи има ли?
Пък Веско ще ги обобщи в една анкета, хе-хе...
Имам намерение да се появя поне за час, стига да не се успя. :))
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
Аааа, никакво успиване! :)
На мен идеята ми се струва добра. Ако ли не, може да тръгнем без посока нанякъде, покрай Плиска и да си намерим някакво място! :)

efina
efina преди 19 години и 1 месец
Хахаха...Аз съм специалист по посрещането.Веско, само да не пътуваш с онзи влак от
 
Пловдив, който пристигаше в София в 6ч. сутринта(следващия май беше в 9ч.).

Ако съм права(не ми се рови в разписанията), но аз съм печен посрещач и не ме плаши

ранният час.Пък и може да ти спретна компания - вече пуснах поканата, на който трябва.
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
:)
Леле... :) Супер!!! :)
Не знам още как ще пристигна (може и да ме докарат и да се видим направо на Плиска). Въпреки, че идеята за влак или автобус също е актуална. :)

Ще пиша тук като го измисля... :)

Много се радвам, че ще се видим, Ани!!!! :)
Нямам търпение! :)
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
0896 343 265 - това трябва да ми е номерът в България... Само да си изнамеря и SIM картата, че не знам къде съм я забутал все още ;)

:)
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
И да си носите яйца да се чукнем :)
efina
efina преди 19 години и 1 месец
Исках само да кажа, че много ми се искаше Варна, Нови пазар? и Холандия(някъде там)
да не са толкова далече на 7 - ми...
pestizid
pestizid преди 19 години и 1 месец
Припомням:
07.04. е тази събота. Веско, уточни все пак час! Това 08:00 или 09:00 е много разтегливо. А за яйцата е рано. Според традицията чукането с яйца е в неделя.
Ще пътувам в 13:15, така че ще имам възможност. По въпроса за успиването - ще си навия будилниците на тИлИфоните. :)))))))))))  И мислете как да се познаем, 'щото аз съм срамежлива. <3
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
Здравейте! :) Вече съм в България, но засега - в Русе. (големи приключения бяха с пътуването до България и се забавихме малко.)
След малко потеглям за Пловдив и ще съм там до петък вечер.
В събота сутринта задължително ще се видим в София - ще пиша утре най-вероятно дали към 8 или 9 ще мога да пристигна.
Глобълският ми номер не работи - закрили са ми картата.
Затова - който иска да ме намери, нека е с SMS на немската ми карта : +49 176 24659475
Чао засега!
И до скоро! ;)
Teri
Teri преди 19 години и 1 месец
Много ми се искаше да дойда, обаче по Великден ще съм в Габрово с Pavvvlina. Ех, жалко! Надявам се да стане хубава среща и да я документирате със снимки и после да разкажете тук как е минала :) Аз ще бъда в сърцето си с вас :)
Katherine
Katherine преди 19 години и 1 месец
Ех, въздъх пак....
А кога ще направим среща във Варна? :) Хайде лятото, а? А?  :) 
veselin
veselin преди 19 години и 1 месец
Среща в 8:30 на хотел Плиска (автобусните спирки от страната на хотела :)
Аз ще хвана първия автобус, който е от Пловдив (мисля, че тръгва в 6:30) и ще съм там навреме... :)
После ще го мислим къде ще ходим ;)
Нямам търпение да се видим! :)

До скоро! :)
pestizid
pestizid преди 19 години и 1 месец
Обичам Варна, ееееееееееееех. Може.
Веско, там съм! Е, поне 90%.
Teri
Teri преди 19 години и 1 месец
На 10-ти април ще бъдем с Павинка в Пловдив. Можем да се видим с Пловдивчани тогава :))) Само да се разберем! Кажете ако имате желание да направим една Пожарна :)
By skyman , 10 March 2007
ИВАН НИКОЛОВ

Силен човек

Един от многото,
които
се будят всяка сутрин рано,
говорят малко, но разбрано,
и гледат винаги открито...

Синът му болен
беше, само
дванайсет месеца живял.
Не беше казал още "Мамо",
не беше истински се смял.

И не намираше причина
да си отива от света...

Синът му,
първият,
почина.

Бащата сключи зла уста.
А в ъгъла на две-три крачки,
заварени от вечерта,
мълчаха детските играчки
в полувиновна самота.

И вазичката от бюфета
не чакаше букетче мак -
юмруче чакаше,
което
немирно да я блъсне пак.

Бащата с дланите корави
приседна -
глух и натежал,
в нощта, която ще остави
сред къдрите му
кичур бял.

Мълчеше.
Страдаше.
Обаче
животът сам не разреши
такъв голям и строг -
            да плаче,
такъв суров -
        да се теши.

В зори един младеж почука
и той му кимна със глава.
(Защото хлопнал бе с юмрука
и бе задъхан
при това.)

Младежът се разсърди даже,
но си спомни изведнъж,
че беше пратен
да му каже
как ги обърка тоя дъжд.

Уж спря за миг над язовира,
а сграби
сухите бърда
и към стената занапира
потоци яростна вода.

Заля площадките, гаража,
понесе камъни със яд.
И ту бълбукаше в кофража,
ту се отдръпваше назад.

Свистяха пръските й коси,
разплискани
от бряг
до бряг...

Вода,
вода,
която носи
греди и разпокъсан мрак.

Младежът впрочем не попита
защо е тихо в този дом.
Стоеше,
затаил в очите
въпрос,
зададен мълчешком.

А силният не каза нищо -
привикнал беше да мълчи,
минутна слабост не отприщи
сълза във строгите очи.

И тръгнаха.
А вънка бяха
запели в кипналия мрак
капчуците от всяка стряха,
капчуците над всеки праг.

И полегатите откоси
на непресекващия дъжд
дотичваха с крачета боси,
завръщаха се
отведнъж.

А те вървяха.
И отново,
нахлупил до очи каскет,
бащата бързаше сурово -
със цяла крачка по-напред.

Какво по бузата му стича -
вода
или сълза на мъж?
Сълзата винаги прилича
на малка,
светла капка дъжд.

И другият мълчеше строго.
Небето ли се провали!
Това е все пак твърде много:
вали, вали,
вали, вали.

А упоритост ей такава
е вече сигурна черта,
че тоя дъжд ще продължава
до вечерта...

До вечерта?

Но силният запомни само,
че мълчалив
като преди,
подпира камъни със рамо,
пренася някакви греди.

Съблече мократа си риза
и към водата тръгна пръв.
А по брадата му заслиза
една гореща струйка кръв.

Подхващан от талази мътни
над сплетените железа,
той свари мълком
да преглътне
една нечакана сълза...

Когато в шлюзите се свлече
и ахна лудата вода,
стояха хората,
но вече
не забелязваха дъжда.

А той,
отпуснал длани груби,
закрачи с уморен вървеж
и след минута се изгуби
зад първия висок строеж.

И там,
край някаква барака,
изпълнил своя дълг нелек,
човекът седна.
И заплака.

Заплака силният човек.

Един от многото,
които
се будят всяка сутрин рано,
говорят малко и разбрано,
а ако плачат -
        плачат скрито.
Legacy hit count
3111
Legacy blog alias
11747
Legacy friendly alias
Иван-Николов-FC9FC1A341E24CD9B34A4A60C1CA28C4
Поезия
Любими автори
За "Общност Поезия"

Comments6

pestizid
pestizid преди 19 години и 2 месеца
Благодаря. Много е силно, думите са прости, но е страшно мъжкарско и истинско.
skyman
skyman преди 19 години и 2 месеца
Нали, ;)
efina
efina преди 19 години и 2 месеца
Много силен стих!
stivir
stivir преди 18 години и 9 месеца
Костилка

Тя цяла сутрин бра череши,
затъна в калната градина,
сияние на сок и слънце
те ослепи с отблясък риж...
Сега в улуците небесни
изтича ден като година
и ти, обзет от странна мисъл,
с костилка в зъбите мълчиш.

С една звезда над тебе точно
тупти тържествено всемирът,
с ухание на сън и мляко
заглъхват стъпки на жена.
И в твоя недочетен вестник
петна черешови прозират
навярно там, където трябва
да има кървави петна!

Седни разсеяно на прага
и вечерта ще те обземе,
спокойно запали цигара,
неуязвен, неуязвим...
Ти знаеш своята присъда:
в това немилосърдно време
опрян на вятъра живееш,
горчи ти атомния дим.

А в късен час над твойта стряха
светкавица ще мине кратка,
в прозореца се блъскат птици
като залутани души...
Дозрява в тъмното череша -
загадката си е загадка:
плодът, разбира се, е сладък,
костилката не се троши!
__________

от "Подземна вода", 75 г.
stivir
stivir преди 18 години и 8 месеца
Песен за другаря

Не шумете, той заспива.
Ще сънува може би
харманлийски тополи,
свиленградските върби.

Търся най-добрите думи,
съчинявам песента
за другаря, който крачи
със усмивка по света.

Той е неприлично весел
и необичайно млад.
И живее в малка стая
със единствен куц креват.

Късно вечер се завръща
моят уморен другар
с куп изписани тетрадки
и един учебник стар.

И над газената лампа
в плунощния покой
се завъртват, закръжават
пеперуди в светъл рой.

И сънят се сили, сили
клепките му да слепи.
Той си мисли нещо свое
и не бърза да заспи.

Идват най-добрите думи,
продължава песента
за другаря, който знае
да будува през нощта.

Месецът отвънка спира
точно в миг един и същ
и тогава става златна
стаята му изведнъж.

Той заспива много късно.
И сънува може би
харманлийските тополи,
свиленградските върби.
stirrr
stirrr преди 18 години и 3 месеца
разбира се, третият стих е "харманлийските тополи", членувано    
By edinotwas , 9 March 2007
Жената е свещ,
Жената е огън.
Но внимавай,
да се не опариш ти!
Legacy hit count
408
Legacy blog alias
11732
Legacy friendly alias
Жената---
За "Общност Поезия"

Comments

By veselin , 8 March 2007
Здравейте, приятели!

Тъй като отдавана не сме подновявали модула "Екипът си Хареса", ми се ще тези дни да обнародваме там заглавия към по-нови стихове, публикувани в общност Поезия.

Ще се радвам много, ако помогнете!

За целта - изпращайте на email bgpoetry(@)gmail.com вашите предложения и любими стихове, а аз обещавам в близките няколко дни да дам линкове към тях в модула.

Заглавие на стиховете и линк към тях ще са необходими. :)

Поздрави!!!
Legacy hit count
181
Legacy blog alias
11715
Legacy friendly alias
Екипът-си-хареса
За "Общност Поезия"

Comments3

veselin
veselin преди 19 години и 2 месеца
Дотук - само две предложения :)

Няма да кажа за кои стихове иде реч  ;)

Чакам още изненади!!! :)

veselin
veselin преди 19 години и 2 месеца
Благодаря за помощта!!! :)
 
Ако има стихове, които чувствате, че сме пропуснали, пишете! :)

В подбора дотук участваха : efina, Alisbalis, Katherine, pestizid и аз :)
efina
efina преди 19 години и 2 месеца
Все пак, аз никъде не си виждам любимия "Златотърсач", писан по също толкова любимата картина на Алиса и хм...пиша, пиша!!!