BgLOG.net
By VoevSofiaEOOD , 23 April 2023
НЗОК ЗДРАВНА КАСА ЕНДОПРОТЕЗИРАНЕ ЗАПЛАЩА СМЯНА НА СТАВА

За всички на които им престои ендопротезиране смяна на тазобедрена става, както и на тези изписани от болница за въстановяване вкъщи.
Официална информация от здравната каса НЗОК.

На изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, упойки, операция, лечение в болницата с назначаване до два контролни прегледа в рамките на 30 дни след изписването, задължително записани в епикризата, в същото лечебно заведение за болнична помощ. НЗОК заплаща за медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ, само когато те са включени в т.нар. Списък с медицински изделия, които НЗОК заплаща в условията на болнична медицинска помощ. Документът е публикуван на сайта на НЗОК - рубрика „Болнична помощ“ - „Медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ“. НЗОК заплаща на лечебното заведение стойността на тазобедрената протеза, отделно от всички дейности по клиничната пътека. Например сумата, която НЗОК заплаща за протеза за тазобедрена става е  1080 лв., 1435 лв., ...
Всяко медицинско изделие се определя от лекуващия лекар. Доплащането от страна на пациента зависи от изделието, което е необходимо конкретно за неговия случай. Ако пациентът доплаща за медицинско изделие, той дава сума, която представлява разликата между стойността на изделието и тази, заплащана от НЗОК. Болницата задължително издава документи (вкл. фактура), в която е посочено точно за какво е плащането от пациента. 

Още по темата може да намерите на Ендопротезиране здравна каса НЗОК.
Legacy hit count
902
Legacy blog alias
81602
Legacy friendly alias
ЕНДОПРОТЕЗИРАНЕ--СМЯНА-НА-СТАВА--ЗДРАВНА-КАСА-ПЛАЩА-
Ежедневие
Интересни линкове
За BgLOG.net
София
Нещата от живота
Семейство
Разни
BgLOG.net

Comments

By milena.vulova , 28 September 2012
Колеги, говори се че от миналия месец има промяна в заплащането на квалификационните степени. Излязла ли е някъде официална информация? 
Legacy hit count
4322
Legacy blog alias
72167
Legacy friendly alias
Актуализация-на-заплащането-за-ПКС

Comments4

milena.vulova
milena.vulova преди 13 години и 7 месеца
Да, благодаря.
ZdravkoPenev
ZdravkoPenev преди 13 години и 7 месеца
Увеличението е повече от символично. С няколко жалки левчета.
MeryNikol
MeryNikol преди 13 години и 7 месеца
Здравко, аз стигнах до 3 ПКС, след което установих, че е безпредметно и смешно да се напъвам да стигам до 1-во. Досега получавах за това по 17 лева, сега гледам станали 20. Две години вече не мога да си избия парите, които вложих за въпросното ПКС. Това си е един жив ..../еди какво си/.
milena.vulova
milena.vulova преди 13 години и 7 месеца
Колеги, в  КТД пише "не по-малко от" и никой не посочва най- много, но понеже ние сме свикнали да получаваме все най- малко приемаме, че това трябва да получим и дори не се сещаме да искаме по-виоки ставки. Има колеги от страната, които за 2 ПКС получават по 100 лева.Както се досещате всичко зависи от директора и е много важно дали той има клас квалификация, сещайте се защо.
By augmentedreality , 8 February 2012
Образованието винаги е било и ще бъде от огромно значение за нашия просперитет. Изборът на младите в каква сфера да получат и развият знанията си е много важен и ключов момент. В тези трудни времена на криза, правилния избор ще изиграе важна роля в живота на мнозина. Въпросът е, накъде да се насочим? Виж най-търсените и добре заплатени професии в този линк
Legacy hit count
230
Legacy blog alias
47967
Legacy friendly alias
Образованието--ключов-момент-в-живота-ни-

Comments

By TonyPanayotova , 19 July 2009

Нима има такава страна? Можем само да мечтаем, защото у нас всичко е сбъркано. А какво ще кажете за коментарите?

http://www.dnes.bg/video/2009/07/19/kyde-uchitelite-sa-milioneri.74634

Legacy hit count
441
Legacy blog alias
31337
Legacy friendly alias
Къде-учителите-са-милионери-
Ежедневие
Нещата от живота
Коментари

Comments3

queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 9 месеца
Майчице, какви коментари! А иначе някъде там нещата просто са нормални. Народ, който не цени учителите си, заслужава съдбата си :(

Ще опитам да сложа видеото тук.


IvankaKalkandzhieva
IvankaKalkandzhieva преди 16 години и 9 месеца
Изгледах видеоклипчето с любопитство и тъжно безмълвие. Нима бих могла да коментирам нещо така далечно, непонятно и несравнимо с нашата реалност!
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 16 години и 9 месеца
    Аз предлагам да започнем да учим корейски  (стига с тоя английски)   и с бодра крачка и под строй - натам още наесен,Тони! :-)))
By TonyPanayotova , 19 July 2009

Нима има такава страна? Можем само да мечтаем, защото у нас всичко е сбъркано. А какво ще кажете за коментарите?

http://www.dnes.bg/video/2009/07/19/kyde-uchitelite-sa-milioneri.74634

Legacy hit count
301
Legacy blog alias
31334
Legacy friendly alias
Къде-учителите-са-милионери-
Ежедневие
Коментари
Нещата от живота

Comments3

DaniParvanova
DaniParvanova преди 16 години и 9 месеца
Препотих се чак... А този коментар "4 miliona godishno.... vsichki uchiteli v Bulgaria ne vzimat tolkova za 1 godina " ме натъжи повече от филмчето.
RositsaAtanasovaMin
RositsaAtanasovaMin преди 16 години и 9 месеца

Ха, ха...мечтиииииииииииии! В някой друг за нас живот, може би! Пък нека се настроим, кой знае...:)

Благодаря, Тони, че сподели!

MariaPetrova5
MariaPetrova5 преди 16 години и 9 месеца
Интересно и прелюбопитно! Днес в обществото ни - "даскал" е "мръсна" дума. Срамно и обидно!  Гледат те със зле прикрито съжаление и почуда, когато кажеш, че упражняваш тази професия, следва и идиотското- "че защо аджаба, толкоз, ли нямаше к,во- тц, тц, тц..." ,а ти вместо да превключиш умно на друга тема - продължаваш извинително да се пънеш защитавайки избора си и....получаваш още по- голяма доза съчувствие. СРАМНО!!!! Обществото ни с помощта на поредица-"веши в занаята" министри и доста  "добронамерени" медийни репортажа, неусетно превърна уважаваната и престижна  някога учителска професия в нещо СРАМНО! Мисля, че този път новият ни министър на образованието ще работи за нас , а не против нас- но и с нас, защото и този процес е двустранен. "Искайте и ще ви бъде дадено!"
By nelipetkova , 13 July 2009
    Както е известно,и досега да си класен ръководител не беше никак лесно. Много работа и отговорност,при това без заплащане.Не броя онези прословути 18 лв.,от които все се случва така ,че да вземем само част,а те не стигат дори за  телеф.разговори с родители и ученици. В много училища класните са задължени да са в училище точно онези 45 мин., когато по график е ДЧК, без значение,че точно пък тогава нямат конкретни ангажименти. Ясно е,че все пак средства в образованието има. Пример-интернет за учители. Питам се, не е ли възможно да има ДТВ за класното ръководство?
Legacy hit count
1118
Legacy blog alias
31115
Legacy friendly alias
Класен-ръководител---

Comments

By hrabrova , 5 June 2008
 

До директорите на всички начални, основни и средни училища, чиито учители са били квестори на ДЗИ на 01.06.2008 г, 07.06.2008 г. и 08.06.2008 г.

 

В срок ............ юни,  да се изпрати справка за начислен извънреден труд за 5 часа на квесторите за ДЗИ проведен на 01.06.2008 г, 07.06.2008 г. и 08.06.2008 г.за работа в почивни дни съгласно КТ.

Справката да се изготви съгласно приложената таблица и да се изпрати на хартиен носител с подпис и печат на директора и по електронен път на адрес ........................., като на реда относно запишете „справка за извънреден труд на квестори”

Колеги остава загадка, защо всичщки мислеха, че няма да се плати на квесторите за извънредния труд. Мисля си, че всички оправдания за позволеното преписване май ще останат неоправдани.

Legacy hit count
4240
Legacy blog alias
19727
Legacy friendly alias
ЗАПЛАЩАНЕ-НА-КВЕСТОРИТЕ

Comments22

ananan
ananan преди 17 години и 11 месеца
Ето случай, в който ми е толкова горчиво да изляза права....
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 11 месеца
Вероятно объркването дойде от факта, че за националните изпитни тестове в ІV и V клас изрично беше подчертано, че на квесторите и на проверяващите писмените работи учители в никакъв случай не бива да се заплаща.
hoaxer
hoaxer преди 17 години и 11 месеца

Квесторите на матурите всъщност не са заплатени.

Заплащането е по КТ за извънредна работа в почивните дни, а не заплащане за квестор. На квестори, дежурили в работни дни не се заплаща нищо.

То само това оставаше - МОН да наруши чл. от  КТ.

 

hrabrova
hrabrova преди 17 години и 11 месеца
hoaxer, не съм съгласна с теб. Първо според КТ се заплаща за свършена работа(има и изключения, но не е време за коментар). Второ 1 и 3 са си работни дни(дори според заповедта на министъра те са неучебни, но присъствени- много ги обичам такива). Така, че заплащането е само за квесторите.  За съжаление и у мен се поражда същото усещане, като при Ани.
galjatodorova
galjatodorova преди 17 години и 11 месеца
hrabrova, 1.VІ. е неделя.
swetew
swetew преди 17 години и 11 месеца

Колко ще ви платят за 5 часа инзвънреден труд? И пак ли се продадохте за броени левове? И дали 15-20 лв. ще ви променят мнението за недоносените матури? Ако е така наистина това е края на учителската професия.

hoaxer
hoaxer преди 17 години и 11 месеца

1, 7 и 8 са неработни дни - събота и/или неделя.

За 3-ти не се споменава нищо в заповедта, защото си е работен ден.

Просто безплатна работна ръка.

hrabrova
hrabrova преди 17 години и 11 месеца

А защо да се заплаща, като това е част от задълженията на учителя. Нима са ви заплащали като квестори в рамките на поправителните сесии?

Защо пак изкривяваме нещата? Според мен не е важно дали ще ви платят или не. Като не ви харесва заплащането не стойте в системата. За съжаление всичик подозирахме какво ще се случи, роптаещи учители(после защо обществото не приема и подкрепя протестите на гилдията), преписващи ученици и самодоволен министър. Пак той води в резултата срещу даскалите.

swetew
swetew преди 17 години и 11 месеца

И аз се присъединавам към г-жа Шефката! Не отговорихте на въпроса дали заплащането определя отношението Ви към матурите. А че министъра, РИО и компания от сакпани подчинени се усраха тотално с "декоративните" матури в обществото спор няма! Г-жо директор, изкарвам повече от Вас?! Защо ли вие и такива като Вас не си подадете оставката, недоволни от възнаграждението под крилото на банда отрепки? Аман от отрепки!

hoaxer
hoaxer преди 17 години и 11 месеца

hrabrova Това, което твърдя е, че според цитираната заповед  квесторството не е заплатено.

Не коментирам дали трябва да се заплаща или не.

Спорен е въпросът дали  това е част от задълженията на учителя. От  нашето училище отидоха само две колежки, по тяхно желание. Бяха подведени, че трудът им ще бъде заплатен.

 

hoaxer
hoaxer преди 17 години и 11 месеца
swetew абсолютно си прав, и за мен това е последната година в училище
hrabrova
hrabrova преди 17 години и 11 месеца

Светев, аз отдавна не съм в системата на образованието. Имам право на мнение, най-малко защото имам деца. Принципно знам, че има скапани директори, експерти и учители, но има такива които съвестно си гледат работата и страдат заради масата сиви и бездушни колеги(за съжаление, последните ми се струват мнозинство). Иначе уважавам себе си и напуснах, макар че ми е ужасно мъчно за училището и с тъга ходя до сградата в която учат децата.Относно финансовото ми състояние, това не е тема която ще обсъждам публично, но ако се върна в образованието, опредлено няма да е за да закърпя семейния бюджет, а за удоволствие.

След като останах само родител, ми се искаше да бъда активен(такъв за какъвто всички казват че мечтаят), но не се получи. Занесох цветя- не по саксия за двете класни стаи, а по 10. Предложих да направим благотворителна акция, но училищното ръководство прецени, че е по-сигурно да събере поредните 10 лв. от родителите, отчетено е добра работа с родителите(според вас в  това ли се състои тя). Веднага след учителската стачка направиха първите родитерски срещи и ми се наложи да слушам мрънкането на едната класна и едва ли не извинението и за това че са стачкували. И знаете ли, мотива за стачката подменен от медиите(донякъде и от такива колеги, като нашата класна) май, май ще се окаже само заплащането. На фона на всеобщата мизерия, от кого искате подкрепа? Не беше ли логично да бъдат поставени въпросите за учебните програми, за материалната база, за безнаказаността на учениците и унизителното положение на учителите(не само финансово).

Само Светев, не приемам, че съм отрепка , защото съм била 5 години директор. Работният ми ден е бил повече от 9-10 часа, а работната ми седмица никога не е била само 5 дневна. Приемам го като лична обида, защото никога не съм си позволявала да си гледам работата през пръсти, никога не съм си позволявала да прехвърля отговорностите си на учителите, но никога не съм им позволявала да кръщкат, само защото им били малки заплатите.

И като за последно уважавам труда на учителя и се опитвам да възпитам същото у собствените си деца. Поне това мога да направя, като съвестен родител.

stefanov
stefanov преди 17 години и 11 месеца
Това е само искане за справка дали пари са изплатени. ще видим фишовете след три седмици...
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 11 месеца

".....А че министъра, РИО и компания от сакпани подчинени се усраха тотално..."  (цитат от коментара на от swetew на 05 Юни 2008, 23:12)

 1......    "министъра"  или министърът?

 2.......     "усраха"   или  осраха?  

     В 11 думи - 3 грешки ("сакпани" - нека да е печатна, но другите...?)

     Българска филология  - нали това  сте завършил,     г-н Светев?    Пак ли дублетни   форми?    Май прекалявате с дублетните форми!

     Правописът е един! :-(

persey
persey преди 17 години и 11 месеца
      Професоре, присъединявам се към тебе за нивото на правописа, че и на стила на някои пишещи. Не е само Светев. Я погледни на Храброва правописа, пък и словореда понякога. Тия хора не си ли четат писанията преди да ги пуснат " в употреба " ? А са завършили филология!?

        Храброва, крайно време е да спреш да бъркаш в сайта на РИО и да ни вадиш заповедите, които са САМО до директорите. Това май е наказуемо. Можеш да си ги четеш за собствено удоволствие и информация, но да ги вадиш по този начини...Ако беше отправено до учителите, нямаше да го публикуват в отдел "Директори".  Май заместничката ти трябва да си смени паролата.


hrabrova
hrabrova преди 17 години и 11 месеца

Първо това не от сайта, който визираш и второ виси в интернет страниците на още няколко РИО-та. Информацията е публична и не е ограничена за ползване, чрез пароли. Все си мисля, че попълването на справки, не е тайна предназначена за директори. 

Относно правописа и словореда, когато си в чат не са нещото което винаги съблюдава.

swetew
swetew преди 17 години и 11 месеца

Професоре, не се пени, брато (ето ти още правописни "грешки")! При  бърз набор и особено в нощните часове, се допускат къде неволни, къде умишлени неточности при набора, с цел емоционалност. "Министъра" не заслужава пълния член, щото е пълно хомо. А всички вие дето му ходите по гайдата се се "усрахте". Хайде малко жаргон, не казвай че зад "професорската катедра" (всъщност какво ти е образованието и имаш ли го въобще?) не си го чувал. В първия случай си напълнил гащите случайно. Но с "у" си го направил нарочно, миризливо и ефективно!(Баща ми е "прост" дърводелец, но ми е казал за тази разлика!) Да ти разяснявам ли различната семантика в народните говори между прост и проз?!

Относно филологията, книгите ми, публикациите ми, начина ми на мислене, просто никога няма да ги имаш. Затова досаждаш на мнозинството в този блог с копиране на чужди писания.(С копи и пейст трудно се допускат грешки!) Я се успокой и сметни колко запетаи съм изпуснал (щото има и такива!)! И не се Усирай от "злоба и завист"- вредно е за здравето.

Другарче, persey, нищо против тебе, но не давай акъл кой как да пише и ти пиши както искаш! Не сме в даскалото и не сме ти ученици. Тук са разрешени емоционалния, експресивен стил, употребата на  диалекта и жаргона, умишлената езикова и стилна провокация, съзнателно търсеното предизвикателство на оварварения език. Дай да забраним "Москва кръчмарска" на Есенин, нецензурните стихове на Пеньо Пенев, "упадъчния" варваризъм в лексиката на Гео Милев, изпълнените с "правописни" грешки стихове на Игор Северянин! ("Професор" ще те осветли кои са тия!) Да задраскаме ли от литературата "вулгарните" романи на Калчев? Да изгоним от блога Мейкъра, 100ян, Жоро Атанасов, мен, Лорда, Наско, Тош?! Айде сиктир бе! (Професоре, ето още грешки - записвай!)

 Щом моите постинги редовно надминават 1000 прочита, има кой да ги чете и харесва. Ти не ги харесвай и толкоз.

vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 11 месеца

swetew,    (защо хора със светли имена трябва да бъдат толкова тъмни и злобни?)    .......я, ми ти си можел освен да плюеш, и да се пениш! Но когато ТИ критикуваш е винаги  много лесно да яхнеш Пегас и да развееш грива!     А защо не можеш с достойнство, като мъж,   да приемеш критиката? Изля пет легена помия, като махленска тетка,  само и само да си оправдаеш правописните грешки! Та и persey  го отнесе! Когато двамата с другарчето ти недостоян оплюхте моето стихотворение, аз си замълчах, макар и на мен да ми стана криво!

 

А когато пишеш книги, публикации и други подобни - има едни хора, наричат се редактори, та те изглаждат стила и правописните грешки на такива като теб и компания!  Кой какви филологии има   е друг въпрос и тема на друг разговор!

   Не бих изпаднал в тази напълно излишна полемика, ако не ме беше предизвикал ти! Пиши си както искаш, не е мой проблем, но ти ме нападна с обиди след като подкрепих и  защитих Куини в спора й с теб!  Никога не мълча и не се предавам!

   И един дружески съвет -  дръж се по-достойно като човек, за когото се мислиш и имаш претенции да бъдеш.....Все пак тук не сме на мегдана, нито пък у дома пред софрата!

shellysun
shellysun преди 17 години и 11 месеца
professor, не се хаби! Някои хора не заслужават чак толкова внимание. Относно Храброва - поздравявам я с това, че един бивш директор все още милее за образованието, винаги информацията, която е споделяла с нас е била добронамерена и от полза. Та, с две думи, бъдете здрави и не хабете нерви за глупости.
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 11 месеца
  Права си shelly!    Ох, колко си права!   Но някои хора се взимат прекалено насериозно и се опитват да са ментори за чужда сметка! Та, затова нека им покажем, че и  другите тук нещо  знаят и могат!  Иначе ще вземат да се окичат с ореола  на  литературни гении.....И тогава става страшно! :-(((
hrabrova
hrabrova преди 17 години и 11 месеца
Благодаря ти Шели, винаги са били такива намеренията ми. Дълбоко уважавам Професора и му благодаря за ведрото и позитивно отношение, в сивата картина на родното образование.
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 11 месеца

  Уважението е взаимно! И аз благодаря за добрите думи!

   С поздрав към всички, които мислят, пишат и действат позитивно! :-)))

By diendi , 28 November 2007
Уважаеми   колеги,
пише Ви Дида Димитрова-председател съм на ОбС "Образование" към КТ "Подкрепа"-общ.Айтос.Преподавам физика и математика в СОУ "Хр.Ботев", гр. Айтос.  Бих искала да бъде изяснен следния въпрос:
Имат ли право директорите на учебните заведения да спират изплащането на действително проведените лекторските часове след стачката с обосновка, че по време на ефективната стачка не е взета НЗПЗ.На това основание, в училищата на територията на общ.Айтос, е блокирано изплащането на лекторските часове,като обяснението е ,че след като се вземе съответния норматив,може чак в края на учебната година да се начисляват часовете над него.Знаем, че няма основание да се променя Списък-Образец №1,след утвърждаването му от РИО-гр.Бургас,което е в началото на учебната година.Как стои въпроса при вас и с тези колеги,които работят на норматива или са с недостиг?На тях какво ще им бъде удържано?
Преди 2 години,на същото основание ни преизчисляваха заетостта,ако сме ползвали отпуск,поради временна нетрудоспособност и работодателя не е осигурил заместник на отсъстващия учител.След запитване до централата на КНСБ получихме писмен отговор,че е незаконно и действително проведените часове над нормата бяха изплатени.


Legacy hit count
1212
Legacy blog alias
16130
Legacy friendly alias
Преизчисление-на--лекторските-часове-след-стачката-

Comments7

IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 5 месеца
        Според мен нямат право да допълват невзетия норматив НЗПЗ с лекторските часове. Този норматив е разпределен пропорционално по месеци и седмици. За времето, през което не е полаган труд, учителят не е получавал заплата. Значи излиза, че тези които имат лекторски хем ще си изработят целия норматив (ще работят повече), хем няма да получат заплащане за лекторските часове( които ще попълнят ППЗНП ).Тогава си поискайте заплащането за месец и половина стачка, което дефакто ви карат да си изработите след това, щом няма да ви плащат лекторски. Нормативът на учителите може да се смята като годишен, но заплащането е месечно и няма нищо общо.По тази логика какво ще направят със заплатите на учителите без лекторски ? Излиза, че те са си на далавера. Или може би “за да има справедливост”още веднъж ще им удържат заплата и половина . ( по тяхната глупава логика )
     Търсете си правата, ако трябва и с добър адвокат ! Какво ли не правят местните чиновници, за да спестят още някой лев за по - стабилна премийка.
Donkova
Donkova преди 18 години и 5 месеца
Дида, а синдикатите не се ли предполага да разполагат с юристи, които да могат да отговорят на твоя въпрос? Струва ми се малко абсурдно, членският ви внос да служи единствено за заплати на т.нар синдикални функционери и режийните разноски на централите. Ако не ви осигуряват поне квалифицирани правни съвети, може би отдавна е било време да ги напуснете.
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 5 месеца
 Не само да ги напуснем, ами да ги взривим! Те,  ако не са на далавера ,взети заедно с управляващите! Колко пари им спестихме с нашата стачка - само те си знаят, а сега ще ни подхвърлят трохи, та ще си дирим правата с юристи! Това тук е БГ, не забравяйте, че всичко се мери с аршина на абсурда! Така че пийте една студена вода, колеги, а премийките ще ги лапат други!
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 5 месеца
         Оспорвайте го с точни аргументи. Толкова е безумно, че човек се пита как е възможно! Няма да издържи в нито един съд .
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 5 месеца
     Даже и в български !
tina_xris
tina_xris преди 18 години и 5 месеца
Само за сведение - това "ЧУДО" не е сътворено в Айтос - и в Габрово ни сюрпризираха по същия начин някъде към края на стачката...Нямам информация как точно се движи този въпрос към днешна дата.
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 5 месеца
            Изкуших се пак да кажа нещо. Обяснете на раздразнените от стачката общински чиновници ( и директори ), че учителите не са на годишно заплащане като земеделските производители. (независимо,че ЗНПЗ е годишен норматив). Докато учителите са стачкували, не са получавали никакво заплащане –нито за ЗНПЗ, нито лекторски. А ако искат да си го изработите (попълвайки го с лекторски ) потърсете да ви платят заплатите, които не са ви платили, докато стачкувате.  Ако пак не могат да го проумеят ( или не искат да го проумеят и мислят, че ние сме балъци ) обърнете се към съда. Отстоявайте си правата ! И пишете има ли развитие. (т.е. дали са им "уврели" главите )
By maca_23 , 21 April 2007
Здравейте колеги,
Отново се обръщам към вас с наболял въпрос.Искам да разбера има ли училища в България, в които поради недостиг на бюджета за съответното училище, се изплащат заплати на 90%?
Много бих се радвала ако няма такива, защото ако има, то тежко им  и горко на българските учители...
Legacy hit count
2115
Legacy blog alias
12368
Legacy friendly alias
90--заплащане-на-учителския-труд
Ежедневие
Размисли
За BgLOG.net
Нещата от живота
Коментари
Училище

Comments4

persey
persey преди 19 години
   Едва ли ги има, тъй като всички ние сме на нечия издръжка-общинска или министерска. Има и още нещо по този въпрос.Някои общинидават СБКО, но други-не.Моето училище е към МЗГ и на нас не ни годават.Все има нещо, което да ни спрат.Я стипендиите няма да ниодобрят,я чакаме аванса и заплатата си пак за одобрение.Едва ли ще имаподобрение ако училищата минат на делегиран бюджет, защото те пак щебъдат зависими от някого.И ще се получи така, че хем ти дават свободада управляваш, хем ти искаш позволение как и кога да си харчишпарите.От директора зависи как ще управлява бюджета.Като се имапредвид, че директорите са преди всичко учители, а не мениджъри, самоси представям какво ни чака.
Terkoto
Terkoto преди 19 години
Не съм чувала за такива училища - заплащане на 90%. Но това с делегираните бюджети не е обмислено добре. Има училища, чието ръководство е подготвено и делегираният бюджет се явява завършек на цялостната им работа. Но при нас не се получи така - директорът и помощничката му не само, че не могат да си планират работата, ами и този делегиран бюджет ги свари толкова неподготвени, че сега освен за заплати и някои неотложни ремонти, за друго няма пари. Незнаят как за каво и как да харчат, как да набират допълнителни средства и въобще като че ли искат да получават пари без да си дават много зор. А чували ли сте за директори, които не си вземат часовете? Има ли го в някое училище това?!
queen_blunder
queen_blunder преди 19 години
И аз не съм чувала за училища, в които заплащането да е 90%.
Terkoto
Terkoto преди 18 години и 10 месеца
И на нас ни предстои да преминем на делегиран бюджет.Директорите станаха "строги" . Нищо, че не си взема директорът часовете, той върши "по- важни дела" , а "послушна колежка " му кара часовете. А за заплащане - 90% - не съм чувала.
By OldFirefly , 12 January 2007
Тези дни се налага да преговарям за бъдещето си. Не е чак толкова драматично-опитвам се да убедя работодателите си, че печелят повече от мен, от колкото ми дават. И то доста повече.
"Преговори" е пресилено казано. Те ми предложиха схема, която определено е капан и има много подводни камъни. Аз ги знам, ще им направя контра-предложение, в което нещата ще са по-близо до моята истина. Това, което ме тревожи и ме кара да пиша е сковаващият страх. Страх, че няма да мога да преговарям добре, че съм отстъпчива, че няма да мога да представя нещата в истинската същност, така че когато работя да ми е приятно и добре и да се чувствам оценена. Непрекъснато имам усещане, че съм излъгана в очакванията си. Трудно ми е да водя самите преговори- не че не ме изслушват, но никога не се съгласяват дори частично с моите предложения. Нещата се усложняват и от това, че ще преговарям и  за заплащането на труда на целия си екип. 
Ако си тръгна от тази работа, страхувам се не от друго, а именно от това че ще трябва отново да градя от нулата, да се доказвам отново и тези три години тук са напълно пропилени. Бих искала да имам повече сигурност за себе си- вече не съм млада.
Парите са отвратителна тема за мен. Винаги. Бих искала да печеля по-добре, да се чувствам по-добре.
Мислех си, че ако някога разчитам силно на някого не бих искала да оставям в него усещане за празнота и недооцененост.
Знам, че съм банална, че нищо интересно не описвам. Но това е моят блог все пак ...  а това са малка част от днешните ми тревоги.

Legacy hit count
784
Legacy blog alias
10469
Legacy friendly alias
Завладяващия-страх-и-бъдещето
Невчесани мисли

Comments3

Monaxa
Monaxa преди 19 години и 3 месеца
Хей, привет на теб, мога да ударя едно рамо относно преговорите, доказването и пропиляването на времето. Ако искаш, думай и го правим. Хайде, весело и успех.
sestri4ka
sestri4ka преди 19 години и 3 месеца
Пробвай разни хитринки. Може да ти вдъхнат смелост. Като това да стоиш права, докато преговаряш (ще си по-висока от седящите), да си записваш контрааргументите им на твоите аргументи (за да ако не се сетиш веднага, как да ги отхвърлиш, да се върнеш към тях по-късно).
Гледай шефовете да са нахранени, когато отидеш при тях (ако имаш избор).
И накрая, ако резултата не те удовлетворява кажи - "предлагам да се съберем още веднъж за да доуточним нещата" и ако се измъкват - директно си им кажи, че не те удовлетворяват в този вид и трябва да си помислиш или посъветваш с колегите, измисли нещо.
Запиши си предварително на едно листче, как би могла да реагираш (вдъхва кураж, когато имаш готово изречение :)))

Аз от мой (много съм лоша) опит обикновенно се надъхвам, като си казвам, че шефовете нищо не разбират, че са абсолютни лаици и печелбари и ....ъъъ ... някои други гадни неща (наум, естествено).
kelvinator
kelvinator преди 19 години и 3 месеца

Логиката на нещата е такава. Помисли как да "опаковаш" предложението за вдигане на заплатите. С други думи помисли какво ще спечели ръководството, ако вдигне заплатите ви?

И какво ще загубят /шефовете/ ако екипът дружно се оттегли? И би ли се оттеглил екипът дружно?

В крайна сметка всеки се интересува от своята истина, не от истината на другите. Накарай ги да почувстват предложенията ти с представите за тяхната истина.

Имате ли "най-ниска алтернатива на сключено споразумение" под която не бихте слезли за нищо на света?

В същност най-лесно е да си тръгнеш...