BgLOG.net
By Teri , 14 June 2016
Днес прочетох една новина - Uber е получила сертификат за инвеститор тип А, тъй като имала вече 20 назначени програмисти в България и планирала да назначи още 40 до края на годината. На пръв поглед чудесна новина. Сертификатът, който е получила и спестява доста бюрократични пречки за да се развихри компанията и да развие бизнеса си в страната ни. 

Защо Uber получава такъв сертификат?

Компанията беше изгонена от множество държави и не може да оперира свободно в тях поради спецификата на своята работа - тя се води оператор, който само координира самостоятелни шофьори да извършват превози. Събира и парите, отделя си такса за себе си и дава на шофьорите. Проблемът обаче е в това, че шофьорите не са наети на работа, не са лицензирани, съответно всеки шофьор носи отговорност сам за себе си. 
На фона на тези съображения за мен буди недоумение факта, че компанията е получила сертификат за инвеститор клас А. Има толкова много фирми, които имат повече от 50 служителя, но не са получили такива привилегии. Трудят се на българския пазар и се борят с родната действителност, плащат данъци и нямат и шанс да се преборят със системата. Те също хранят семейства. Собствениците на тези компании се чудят дали този месец ще могат да осигурят заплати за своите служители. Но те не получават привилегии. НАП и НОИ само им съскат, държат се грубо, правят им проверки и ги глобяват за всяко дребно прегрешение. На фона на това Uber получава сертификат. Недоумявам защо!?

Не мисля, че е работа на правителството да прави такива спорни жестове към чуждестранните "инвеститори". Нека се погрижи малко и за българските фирми, да се опита да облекчи най-малко тяхната борба с институциите.

Онзи ден бях в агенция по Вписванията. Няма такъв ужас. Едни дълги опашки, едно троснато говорене от страна на лелките зад гишетата. Няма кой да попиташ, няма кой да ти обърне внимание. Е, има, една консултантска фирма вихри бизнес на 20 метра от агенцията с адски солени цени за внасяне на годишни финансови отчети, пререгистрация на фирми, вписване на обстоятелства и други. Да не казвам, че на опашката видях най-низките страсти - хората си гледаха кой колко дебела папка има и се обсъждаха. Обсъждаха и мен, че съм на опашката с дете. Не му се радваха - напротив, аз бях в очите им враг, тъй като съм пред тях. Грозна картинка.

И ето, държавата стимулира хората да се мразят, да се нервират на опашки, да се борят с машината, а в същото време дава привилегии на съмнителни "инвеститори". Грозно. И утре НАП пак ще се бият в гърдите, че иззели оборота на някой си Илия, затворили цеха на Иван, глобили Петър...
За съжаление, явно това си ни е манталитет. "Да не се изложим пред чужденците" е стар и познат на всички ни израз. По-известен обаче е "Пак се изложихме пред чужденците". Искахме да стане по-добре, то пък стана както винаги си става...
Legacy hit count
462
Legacy blog alias
78448
Legacy friendly alias
Uber-с-екип-в-София
България
Човекът и обществото

Comments2

SeoKungFu
SeoKungFu преди 9 години и 10 месеца
Когато не ти харесва услугата преставаш да я финансираш и тя загива. Когато стоиш на навъсената опашка и я храниш нямаш основания да мрънкяш. I'm offshorе и не ги финансирам, понеже се обичам, уважавам и не искам да си го причинявам това кално, долно дехуманно отношение !
SeoKungFu
SeoKungFu преди 9 години и 10 месеца
Жалко само, че има такс и върху обичайните покупки, но това поне е минималистично :D

By ninnaa , 22 August 2012
Цените летят нагоре, заплатите не! След като цената на бензина мина 3 лева, а тока се увеличи с 13% и се очаква още да скочи, дойде време да се замислим. Всички цени се вдигат, а заплатите си стоят същите или в най-добия случай има малко увеличение, което е в рамките на 10-15лв. С това се опитват да ни замажат очите, но ако се замислите реално колко битови услуги и обикновени продукти се увеличават, тези 15лв не могат да ви помогнат по никакъв начин.

Като заговорим и за пенсионерите, те бяха излъгани още преди много години, когато любимата им партия изхарчи пенсионния фонд. Горките хорица едва смогват сега и пак продължават да подкрепят комунизма, което според мен е нещо ненормално. Не виждам как може да се оправи нещо в следващите години, че да могат тези хора да изживеят годините си спокойно.

Всичко е в ръцете на младите!

За жалост или не, днешна младеж е много по-различна от тази преди 20 години. Масово се стои с часове пред компютрите, играят се всякакви онлайн игри, дори и хазартни или с насилие. Не се четат книги, нивото в училищата пада стремглаво всяка година. Да не споменаваме и висшите учебни заведения, където вече се влиза и с 3-ки. Въпросът е кой е виновен? Родителите или държавата? А може би и двете, защото хората са толкова заети, някои работят на по 2-3 места, само и само за да могат да издържат семействата си и да изпращат децата си на училище. Така не им остава време да им обръщат повече внимание и те биват приобщавани към улицата и нейните закони.

Лично аз не виждам светло бъдеще... Трябва да се направят прекалено много промени, които изглеждат нереални. След още 5-10 години съвсем на никой няма да му пука какво се случва в България и защо живеем все по-мизерно. Дано младите се осъзнаят сега, защото иначе ще е много късно.
Legacy hit count
685
Legacy blog alias
71839
Legacy friendly alias
Цените-се-вдигат--безработицата-също-расте

Comments

By IlianailievaDabova , 18 November 2011

 Това е първата тема за събота и неделя при мойте ученици.

 

Legacy hit count
559
Legacy blog alias
46971
Legacy friendly alias
Създаване-на-българската-държава-B1E36BE901904AED9F4AF4C7ABA5C02B

Comments2

pavlinamahova
pavlinamahova преди 14 години и 5 месеца
Благодаря!
ivankamyrvakova
ivankamyrvakova преди 14 години и 5 месеца
Много ми хареса-особено това, че има много снимков материал , а малко текст!
By kordon , 30 January 2011
  Едно е безспорно - Бойко Борисов не е съвършеният политик.Той разполага с не особено богат лексикален фонд,а в речника му присъстват първични понятия и символи.Обича да манифестира постиженията и успехите както на неговата персона, така и на управляваните от него партия и правителство. Понякога показва откровено непознаване на отделни въпроси и проблеми, което не му пречи да дискутира по тях,а това често му причинява конфузно объркване.Тактът и дипломатичността не са силните му страни.Определено е екстровертен,мезоморфен тип със силно изразен доминиращ характер,който не търпи мнение,противно на неговото.Често,особено когато се намира в обкръжението на негови избиратели и симпатизанти,демонстрира поведение, подобаващо по-скоро на градски бабабит.Вероятно списъкът с намиращите се в дисхармония с изискванията за идеалния политик черти и прояви на нашия министър-председател може да бъде продължен.Но целта ми в случая не е толкова да разобличавам недъзите му,колкото да съпоставя неговата политическа фигура и делата му с тези на неговите потенциални заместители. Единствените политически играчи извън ГЕРБ,които притежават потенциала (да не се бърка с "качествата") да поемат управлението на страната в този момент,са партиите БСП и ДПС.Всички знаем,че тяхната сила не е в симпатиите и подкрепата на целокупния български народ (защото такива просто няма),а в изумителната им способност да мобилизират твърдия си, почти фанатичен електорат,в подходящия момент.Ако в даден момент народът оттегли доверието си от Бойко Борисов,следващите,които ще управляват страната, ще бъдат мастодонтите от БСП,избрани с гласовете на червените бабички и дядовци, живеещи в един друг свят и в едно друго време,както и политическите спекуланти от ДПС,получили достъп до властта чрез купуването на цигански гласове,чрез натиск върху трудолюбивите,но малограмотни и политически наивни български турци,и,да не забравяме,чрез масираното гласуване на хиляди хора,отдавна живеещи в Турция и откъснати от реалностите в нашата страна.Така ние и страната ни ще попаднем отново в ръцете на безпардонни манипулатори,доказали политическата си немощ и некомпетентност чрез собственото си провалено управление,като Румен Петков, Румен Овчаров,Сергей Станишев,Татяна Дончева,Емилия Масларова, Ахмед Доган, Лютфи Местан,Четин Казак,Юнал Лютфи,Емел Етем и много други подобни креатури. Ще бъдем отново в отровната прегръдка на ДС, бившите членове на която дълбоко са се окопали именно в тези две партии. Да,Бойко Борисов не е съвършеният политик (а кой е?),но той определено е по-малкото зло в сравнение с политическите зомбита от БСП и ДПС.Пред всички загуби,поражения и щети,нанесени на държавата от некадърното и корумпирано управление на тези два мрачни политически субекта, прегрешенията на Бойко Борисов,изтъквани в настоящата компроматна война  (зад която отново прозира дългата ръка на Държавна сигурност), изглеждат като детска пакост.Защото именно при неговото управление доверието на европейските ни партньори и институции, загубено от тройната коалиция, започна трайно да се завръща.Именно при него европейските фондове,спрени заради огромната корупция сред бившите управляващи,отново се отвориха и започнаха,макар и бавно,да се усвояват.Също при него бяха разгромени бандитски групировки и сдружения,върлували необезпокоявано под протекцията или равнодушието на предишната власт.       Отново,благодарение и на личната му ангажираност,започна дългоочаквания строеж на нови магистрали,а стари такива,чиято реализация бе безкрайно протакана и оскъпявана от корумпираните бюрократи на старото държавно ръководство, бяха завършени или предстои да бъдат достроени.Изключително неизгодните договори за доставка на газ от Русия,сключени от продажните министри на социалистическата партия,бяха ревизирани от новото правителство,от което следва,че ще отпаднат излишните посредници.В казуса с отзованите дипломати,бивши служители на ДС,си проличава искреното желание да се скъса със злокобното минало.И всичко това,както и много друго,за което всеки непредубеден наблюдател може сам да се досети, се извършва при невероятната съпротива на компрометираните и аморални интриганти от БСП и ДПС,зад които стои човешкият и материален ресурс на Държавна сигурност,както и на престъпния свят,който се чувства сериозно застрашен от рестриктивните и агресивни мерки,предприети от правителството на ГЕРБ срещу него.Да,Бойко Борисов не е идеален,но отхвърляйки него ние избираме политическата корупция,срастването на властта с икономическите и бандитски групировки,източването на държавните ресурси, ехидното, високомерно и безпардонно отношение на онези,които би следвало да ни служат,активизиране на кримиалните елементи и структури и превръщането ни отново в ежедневни обекти на отвличания,обири,показни убийства, мащабни измами и т.н.                 И сега,когато ни заливат с компромати (били те и автентични), насочени срещу него и обкръжението му,следва да си дадем сметка дали ще простим политическата му незрялост или ще извикаме от дълбините призраците на ДС,които ще ни оплетат за пореден път в мрежата на своите корпоративни и криминални интереси.
Legacy hit count
1017
Legacy blog alias
43604
Legacy friendly alias
БОЙКО-БОРИСОВ-И-НЕГОВИТЕ-АЛТЕРНАТИВИ

Comments34

kordon
kordon преди 15 години и 3 месеца
  ElaРадвам се,че имаш свое собствено мнение по въпроса.Възможно е и да си права,но поне на този етап аз съм на друга позиция.Не се смятам за велик и непогрешим анализатор на политическите процеси в България,а просто изразявам своето виждане.Животът ще покаже кой от нас е прав...
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 3 месеца
аз ще се радвам да греша, защото обичам България повече, отколкото не харесвам ББ.
съзнавам, че ситуацията в страната е трудна, но в трудни ситуации държавата има нужда от водач с гръбнак (Франклин Д. Рузвелт, да речем - най-успешният амер. политик в едно не по-малко трудно за американците време --- въпреки че е бил в инвалидна количка).
мисля, че хората се подвеждат по външния вид, а всъщност мъжеството, умението да признаваш грешките си и да носиш последствията от тях идват отвътре. истински смелите не винаги са тия с най-големите мускули...
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 3 месеца
още нещо - наистина не ми е приятно да пиша по темата, защото имам усещането, че нападам беззащитен - но не е само до политическата му незрялост... не може премиерът на страна от евр. съюз да знае само родния си език (извинявай, ама 20 години след прехода какво е правил?)... той може да си говори на разбран български и без да прави дипломатически гафове всеки път, когато си отвори устата.
"аз дадох пари на...." е също абсурден израз, който ме хвърля в тъча - употребата на 1 л. ед.ч. в случая не само е неуместна и неправилна, поплулистка и издаваща огромен комплекс за малоценност. странно ми е, че никой в България не реагира - може би заради дългогодишните традиции да мислим за нашите общи пари като за чужди...
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 3 месеца
Ела, ако в български вестник напишат, че Анджела Георгиева е негърка , с къдрава коса и е комунистка, само защото е кръстена на Анджела Дейвис ще повярваш ли? Няма. Или ще им вярваш? Ти за всичко в България съдиш по вестници и все линкове към тях пращаш.Не им вярвай защото лъжат, Аджела Георгиева не е негърка.Живота не е само по вестниците.Действителността е съвсем друга, много по-добра от преди.
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 3 месеца
И казваш, че обичаш България.Ако толкова обичаш България няма да си в Америка.Българите сме тук .
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 3 месеца

Еее, Генчо, ти и на ЕГН ще почнеш да ми говориш :).
След като си от малкото хора, които знаят на кого съм кръстена, нима не знаеш, че политиците са до време - сменят се на всеки 4 години... и те не могат  да пречат на любовта ни...



SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 3 месеца

Ми то не е трудно човек да се досети, като си казвала на колко си лета.Три години преди ти да се родиш пък ги кръщаваха  Анита, на Анита Хегерланд, едно малко момиченце гостувало на Златния Орфей.

VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години и 2 месеца
Дайте да изберем пак Серго, че говори по интелигентно, и не прави гафове, и ползва по сложна терминология?! Аз пък предпочитам да разбирам какво точно се говори, и изключително много ненавиждам политици, които се уливат в термини и чуждици(направо ги псувам), да не говорим, че ако вникнеш в това което дрънкат, разбираш че в повечето случаи лицемерничат и лъжат.
kordon
kordon преди 15 години и 2 месеца
  Radigost,Прав сте.Използването на сложна терминология е един от способите за манипулация на електората,чрез който се придава авторитетна форма на безмислени или лъжливи твърдения.
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години и 2 месеца

За съжаление е така, а и електората в по голямата си част е толкова лесно манипулируем, че ум да ти зайде.

Ела, винаги когато наближат избори, започва едно ровене и търсене на мръсни ризки и чорапки с една единствена цел, знаем каква. Ние би трябвало да се опитваме да отсеем реалните критики от популистките, но ми се струва че твърде малко хора се опитват. Повечето теглят по една в сутршния блок, или където и да е и  това е.  Като дойдат избори... ''мама им гнусна няма да гласувам за никой''... и хоп Доган на 2ро място, и кво праим???Как да стане?

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 2 месеца
Ради, съгласна съм с казаното от теб.
Това, което ме сащиса и провокира да коментирам, беше твърдението (не само на Кордон, чува се от много места) - че "тази власт няма алтернатива".
Толкова години живяхме с набиваната в канчетата ни идея, че комунистите нямат алтернатива, че сега, като чуя такова нещо, ми иде да повърна.

 

Няма алтернатива???
Нека дам пример: има много велики футболисти - гениални, съчетали всички качества, нужни за успех в тази игра. Това обаче не значи, че само ЕДИН футболист е достатъчен на терена; това не значи, че той като се пенсионира, играта свършва... Напротив, всеки нормален отбор селектира и насърчава децата от най-ранна възраст, избира от детcките си отбори и така прави големите, гениални звезди...
Ние нямаме такъв детско-юношески отбор за политици, се оказва...
Обаче автоматично от това НЕ следва, че Бойко знае какво прави...

 

SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца

Виж те сега Доган никога не е бил на второ място. Или не живеете в България или не помните изборите от 90 та година насам, което си е непростим пропуск щом коментирате политически пост. 

Днес  наистина ББ няма алтернатива и мисля, че още десетина години няма да има, така че трябва комунистите да се примерят, в частност и вие, които го плюете и не харесвате.Вече в България нещата взеха да се случват,Ела .Само тъпите патки  и патароци от вестниците могат да бъдат и са черногледи в писанията си, по простата причина, че от това печелят.

Ела, ама ти и футбол съм сигурен не си играла ,така че сравнението ти с тази игра никак не ти е уместна. Спомням си преди време как спореше ,че тенис на маса може да се играе със синджир без да си хващала ракета / хилка/ и сега  пък с това сравнение ни пращаш по тъча или ни биеш дузпата. Футбола е колективна игра с много талантливи индивидуалности, но за да има голям отбор трябва да има изявен лидер. Ако няма лидер отбора ще е посредствен, макар по стечения на обстоятелствата  може и купи и първенства  да спечелва. Посредствеността в футбола не се помни. И в политиката също.

 Ти няма как да знаеш за най-великия клуб “Аякс”, защото тогава точно си се разхождала под масата , но този отбор с Неескенс, Хаан,  Бари Хулскоф,Крол, Джони Реп и още до 11 играчи, все безспорни таланти ако го нямаше геният Йохан Кроиф сигурно никой няма да ги помни до днес. Кройф, след неговото пременяване в друг отбор направи така, с своето отсъствие от отбора , че “Аякс” залезе. Без изявения си лидер се срина и почнаха да го бият и не до там силни отбори. ЦСКА беше един от първите победили го.

 Така е и в политиката днес в България, има един безспорен лидер с много добри държавнически качества и държавата  я бива. Все пак след като се знае ,че има и световна  криза и наследи комунистите  с тяхното некадърно управление, нещата не са толкова добре както ни се иска , но след още два мандата всичко ще се оправи.Аз си го харесвам ББ защото е българин , а щом съм  националист   всичко българско и родно ми  е мило.И ти даже, Ела,  защото си българка.:)))

SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца

Eла, изпълнявай препоръките на Ина и недей спори.:)))

А бе Инче ти когато пълнеше блога с твоите коментари,   някой да ти е направил забележка?  Нещо ментор се явяваш на Ела или заповедник.Защо Ела да не пише и да не спори? Нормално е по този начин да си казва мислите и ние си я четем, защото  ни е интересна.

Ела, не се подавай на манипулации от Ина, защото след време ако и за нещо  друго не им харесваш ще те наставляват  началнически.Пиши си тук и да не ти пука от никой какво казваш.Аз съм с теб и ще хвърлям по някой поглед на написаното от теб.Е, с месеци не отварям БгЛог, но пък после чета:)))

Kopriva
Kopriva преди 15 години и 2 месеца

 Не я наставлявам, а изразявам подкрепа с мнението и:) Както и да е, не е важно! Ще пише, разбира се, някои надничаме тук, заради забавните и постове!Ако имаше опция да харесам коментар, не бих коментирала......

Здравей,Ген!И аз се радвам да те видя!

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 2 месеца

 

Джип от кортежа на премиера се врязва във валяк. Водачът на валяка става, изтупва се и умрял от страх гледа как гардът от колата говори с някой по мобилния си телефон. След минута спира полицейска кола, катаджията прегръща нежно и грижовно шофьора на валяка и започва:
- Разказвай сега, братле - как го изпревари, как го засече...
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца
Ела, сутринта пак си закусвала с вестници:)))))
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца
Ама моля те, Ела, не чети тези пасквили .Ей, ти преди  да почнеш с линкове към вестници , преди две години , беше страхотна в постовете и коментарите.

Кво стана снегът стопи ли се при вас в Чикаго. Ако нямате слънце да  пратим ББ да ви стопли :)))

Инче, радвам се, че се радваш за мен.То и друго яче не може да бъде, аз съм си самата радост.:)))  
kordon
kordon преди 15 години и 2 месеца
  Ела,алтернативи,разбира се,винаги съществуват.Но в политиката,за съжаление,винаги се избира между поне две злини- по-голяма и по-малка. Все едно ти се налага да избираш между това да ти отрежат ръката и да ти отрежат главата.Всеки избира най-изгодния според него вариант. За жалост,обаче,в света на политиката нещата не са толкова ярко изразени.Тоест,по-трудно е да откроиш по-малката от двете злини,защото винаги съществуват сили,които се опитват да манипулират общественото съзнание,обругавайки противниците и приписвайки си несъществуващи заслуги.Затова е необходимо човек да притежава известна политическа грамотност и безпристрастност,за да открои лъжата от истината. Естествено нужни са и аналитични способности.Твоята теза е,че съществува алтернатива на ГЕРБ,затова ще те помоля да ни представиш политическата фигура или формация,която приемаш за по-добър избор от сегашното управление. Очаквам да изложиш и аргументите си в подкрепа на твоя претендент.
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца

Тука вече ще замълчат и Ела и Коприна. Те само говорят ,но никога не дават или не казват алтернатива.Тях ги е страх да се определят в политическия диапазон. Ще ми бъде интересно да го науча , но се съмнявам.

Страх лозе пази.:)

Kopriva
Kopriva преди 15 години и 2 месеца
Хахаха, не се тревожете, от наближаващата магнитна буря е....На Тошо навремето коя алтернатива бихте дали, на Първанов коя е алтернативата......? Ехоооо, ще се аргументира Ела и ще ви избере алтернативата....Мдааа,някой друг да носи отговорност и да ви доказва! Защо сами не вземете решение? Колко удобно!"Няма алтернатива, ще търпим!"Простотии!
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца
Инче, душко, ти заради магнитната ли буря се появи да коментираш тук?

Божее, тя каква била работата, а аз се надявам да кажеш на къде ти накланят политическите везни - на ляво или на дясно, а може би в средата.Толкова време с внимание ви чета , а не съм се сетил да питам що за политически  пристрастия имате.:))) Чакаме с нетърпение да чуем вашите алтернативи. Аз обаче се сещам и сигурно скоро тук ще цъфнат :))))
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца
Забелязвате ли ,че имам нов ник GK, подобно е като на АК, но не е автомат Калашников. Да се чете Gаубица Калашников:)))
kordon
kordon преди 15 години и 2 месеца
Koprina ,много удобно е да се критикува направеното или казаното от другите без да се предлага по-добър вариант.Предлагам след като имаш по-изгодно предложение да го видим наистина.Или е по-комфортно да стоиш в окопа и от там да обстрелваш опонентите без опасност да бъдеш засегната от тяхната критика...Ще имаш ли смелостта да изразиш категорична позиция и да я защитиш аргументирано?Все пак бих искал да узная кой е този непорочен светец,който според теб ще управлява България безгрешно,сигурно,справедливо,напълно законно,без да направи и една погрешна стъпка.Изключваме Исус,разбира се.
Kopriva
Kopriva преди 15 години и 2 месеца
 Ех, Кордон, какви окопи, какви стрелби:) Цялата държава е заприличала на отчаяна старица в запустяла къща, надничаща за приц, който да я спаси.Искаш да ти посоча някой с качествата на Исус:) Не мога.Трябва ли да ръкопляскаме безучастно на цирка и да повтаряме примирено в транс, че няма алтернатива?Малко критичност няма да ни навреди.Аз съм безпартийна и винаги съм била, но ако ме питате, кой се държи адекватно и анализира аргументирано, ще посоча Иван Костов.Само при споменаване на името му, сигурно ще последва замерване с камъни и затова излизам от безсмисления спор. Със здраве
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца

Инче, ама ти ромка ли си та харесваш Костов?  Опазил ни Господ  отново той да ни управлява.Тогава ще продаде цялата държава за 1 долар както продаде Кремиковци и Балкан.Е, честно мислих си ,че харесваш Станишев ама не съм си помислял, че имаш толкова перверзни политически предпочитания. 

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 2 месеца

 

Кордон - предлагам: теб.
ти си написал този пост - очевидно се интересуваш от политика; освен това си много интелигентен човек с интереси в областта на историята; със сигурност си ходил повече от веднъж на театър и знаеш поне 1 чужд език. Не се съмнявам, че може да се разчита на теб, че си честен човек и че вършиш добре пряката си работа.
Като теб и Ген има стотици българи - и аз познавам лично доста от тях. Свестни, умни, талантливи и работещи.

 Политическият "елит" не е някакъв специален клуб.

Политиците не са някакво богоизбрано племе, колкото и проруските подлоги да се опитват да ни внушат, че е така.  
И в Египет кастата на свещениците се е опитвала да не допуска обикновените хора да могат да четат...

 

(и при целия ми респект към институцията министър-председател, много моля да ми простите, че имам мнение, но г-н Борисов просто не става за този пост. той може да е чудесен пожарникар, гард и т.н., но за да водиш кораба на държавата през такива бурни води се иска нещо повече от една гола амбиция; нещо повече дори от любов към родината - и то се нарича компетентност.)

SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца
Ела, казваш думи, които всеки що годе владеещ словото може да ги изрече. Ти просто не предлагаш алтернатива, алтернативата е поантата в този пост. Всеки може да има аргументи против, даже и това, че българин не е стъпил на Марс също ще е в защита на противниците на ББ, но днес няма алтернатива за него.Това дали ние го харесваме или не, това дали знае езици, е без всякакво значение, политиката е реалност, а не мечти и пожелания. Когато, в случая отричаш , трябва да предложиш нещо по-добро  ти не предлагаш а сарказничиш.Така разговор или спор  в тази област не се води.

Най-лесно се проверява , ставаш  ли или не в политиката, когато след теб тръгват хора.В случая зад ББ застана половин България.Зад теб , Ела, колко ще тръгнат за да имаш правото да критикуваш днешната политика?
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 2 месеца

 

разбирам позицията ти; но не мога да се съглася с идеята за липса на алтернатива. логиката ви ми убягва. ако ББ е избран от "половината народ", щото нямало по-добра алтернатива, това не омаловажава ли избора му изцяло?
както каза Ина, върви избирай между Станишев, ББ и Първанов...
както и да е,
повтарям пак, че първа ще се извиня и ще призная, че не съм била права в оценката си за него - когато видя, че той може да прави онова, за което е избран.

 за това, че само си казваме думи, си прав. спирам.

 

kordon
kordon преди 15 години и 2 месеца
Koprina,аз,също като Ген,предполагах,че имаш аспирации към симпатичния и добре изразяващ се бивш премиер от БСП.Затова признавам съм изненадан от афинитета ти към г-н Костов.Сама разбираш,че той и неговата политическа формация нямат потенциала да бъдат алтернатива на сегашното управление.Аз смятам (да ме извини Ген),че негативният му образ до голяма степен се дължи на злоумишлена пропаганда.Според мен той има неоспорими заслуги за възраждането на държавата след катастрофата,предизвикана от управлението на БСП в периода 1995-1997 г. начело с Жан Виденов (странно,нищо не се чува за този човек).Достатъчно е да се погледне статистиката за нарастване на брутния вътрешен продукт,потреблението,чуждите инвестиции, конвертируемостта на лева,икономическите показатели и т.н. Но,уплашени от успеха на правителството на ОДС, комунистите спретнаха такава клеветническа кампания срещу Иван Костов, че дори симпатизиращите му се отвърнаха от него.Така се стигна до положението един от умелите играчи в българското политическо пространство днес да вегетира в миманса.Подобна е и сегашната обстановка.Срещу г-н Борисов се излива всякаква помия,дребни грешки се преувеличават до неузнаваемост,стари престъпления,извършени от предишните управляващи,се замазват и се използват всякакви прийоми от арсенала на Държавна сигурност.Нейният почерк лесно се разпознава в инсинуациите и компроматите,насочени срещу личността на премиера или правителството.Това се прави с цел да се дискредитира неудобния опонент и на следващите избори,при слаба избирателна активност, отново да получим като подарък БСП и ДПС.Защото Иван Костов,искаме или не,вече е политически труп,и горепосочените субекти са единствената алтернатива на ГЕРБ.Ето,алтернативи винаги има.Важно е какво ще ни донесат обаче...
kordon
kordon преди 15 години и 2 месеца
 Ела,благодаря ти за доверието.Все пак ще откажа честта,защото се чувствам по-добре в сегашното си амплоа.А и не бих понесъл толкова отговорности.Съгласен съм с теб,че за управлението на един държавен механизъм (както и за всяка друга дейност) е необходима съответната компетентност.Но тук отново опираме до въпроса за алтернативния заместник на Бойко Борисов.Дай ми идея кой може да поеме тежестта на държавното кормило.Защото,ако изгоним капитана на кораба по време на буря,а не можем да му намерим достоен приемник,съществува твърде голям риск от корабокрушение.
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години и 2 месеца

Да оставим мистър Б още 1 мандат, да се разгърне, и ако тогава не сме доволни, да търсим алтернативи. Сменят се на всеки 4 години, сменят се стратегии, идеи, манталитет, и нищо започнато не се довършва. Лично на мен ми омръзна. Отсявайте градивната критика от популизма.

Компетентността несъмнено е важен фактор, но си мисля, че при нас е по важно в какво обкръжение се намира Главния, и да не се влияе от негативни съвети дадени от закоравели интересчии попаднали в правителството, да има собствено мнение, и реална преценка за обстановката. Сергей, мисля беше пример за точно обратното.

Selenka
Selenka преди 15 години и 2 месеца
  Поздравления за написаното, нищо, че ще добавя факти: 
 Нещо не кореспондира увода с изложението, но,  съм на мнение също, Бойко да си довърши мандата и да си изпълни програмата. И да смачка престъпността, но не и опозицията, защото ще останем без демокрация. 
   Много сте се уплашили от червените бабички, та и нас плашите и ни разказвате брадясали вицове. Та днес хората  на   55- 70  години, които евентуално   ще гласуват   1989 г  са били на 33- 48 години- хората, които подкрепиха най яко синята идея , та чак я събориха от релсите. а ЧЕРВЕНИТЕ БАБИЧКИ СА В ГРОБИЩАТА,  натам отива и синята идея... Населението изнемогва, умира, от 9 паднахме на под 6 милиона...само за 22 години. 
   Да не гласуват за Бойко,  най синия днес от бои в гърдите, не ми се вярва.!   Освен, ако  доходите не мърдат,  инфлацията расте. Нацията се тресе от насажданата  омраза.  Има шанс, има три години напред, да се промени....кое?!
    Какво да се сърдя на Бойко- много приказва, много го заблуждават, а той нали  спортува, няма време да се замисли и да не се връзва на подчинените си. Вие осигурените няма как да разберете, как народа умира, хората нямат пари за хляб. Какво ви пука, по добре да оплюете опозицията.Тя няма как да попречи на управлението.   На другите страни дадоха извънредни пари, взеха заеми - да стимулират развитието.Ние ?! Няма такъв филм без пари  ИКОНОМИКАТА ДА СЕ ДВИЖИ... НИЕ ИЗОСТАВАМЕ ГРЪМОЛОМНО ОТ БЕЗДЕЙСТВИЕТО С КОЕТО СЕ ХВАЛИ  властта ....от арести икономика не расте, Съдът не ги осъжда, защото му се дават избирателно жертви, а истинските престъпници... правят обвинения чрез всякакви медии... 
 Нашата икономика направи неподозирани успехи със селското стопанство= миналата година. Тази е пълна скръб- животни се колят- няма кой да ги купи даже за месо, докато търговците ни внасят 20-50 годишни меса, купувайки ги на безценица и реализирани , като прясно месо  Със зеленчуците е същото. Сеем, без да орем, само фуражно жито. Веднъж убива хората, втори път нашите фермери. Да, не е бил Бойко тези 22 години Премиер, но на достатъчно високи постове... и той в кюпа!  До сега и трябва да се докаже вече с деиствия.  
 Фуража   нагоре с над 50%, а селяните за първи път не получиха
  - връщане на ДДС за горивата и няма да получат такива
- евросубсидиите,   за пряко плащане за  площт и
зпратени от ЕС, друг път се получават през декември
- повиши се осигурителната вноска
 това не ви тревожи и сигурно, ще ме обявите за мекере на БСП и ДПС-  Много сте далеч от истината, защото не в опозицията  е проблема и не се плашете, че ще дойде на власт- няма такава опасност! 
 Свързвам се с това което става на село, където живея, а не ме тикайте в разни партии.  Хората  чакат  помощ от  ...., а не приказки....Вие помислете ...
    
kordon
kordon преди 15 години и 2 месеца
 Selenka, Доста дълъг анализ наистина.В него има и верни неща.Но все пак липсва нещо важно - предложение за алтернатива на сегашното управление.Без него се губи смисълът на дискусията.А това,че според вас няма опасност опозицията да вземе властта в някой слънчев ден,показва недостиг на прагматизъм.БСП управлява еднолично страната през периода 1995-1997 и за този сравнително кратък промеждутък успя да доведе България до катастрофа,която никоя държава не познава в мирно време (много хора забравиха този катаклизъм,изглежда).А след няколко години,през които бяха в опозиция,те отново бяха избрани благодарение на способността си да манипулират общественото съзнание и да внушат на българите апатия към политическите процеси.Огорчението,пасивността, обезверяването,индиферентността,са оръжията на тези манипулатори. Защото тяхната сила е в слабата избирателна активност.Така че рискът да ни управляват доказани подлеци и негодници е съвсем реална.Но може би това е вашата воля ???
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години и 2 месеца

Selenka, увода и заключението ми може да не кореспондират, но и твоята мисъл е доста разхвърляна. Говориш за ''извънредни пари'', за опозиция, а именно когато част от тази опозиция беше на власт стопираха ''планирани пари'' от еврофондовете, поради горолломно и нагло крадене. Българската опозиция е обзета (в по- голямата си част) от мания за ровене и изваждане на показ на дребни грешки и популистко изтъкване на свои ''грандиозни ходове'', също и цитиране на всякъкви манипулирани статистики и прочие. Де да имахме кадърна опозиция... щяхме да си имаме и алтернатива.

''Ние осигурените'', кой е осигурен в това време? Дори и стола  на Борисов се клати, та ние ли ще сме осигурени, а и кои точно сме " ние осигурените"? А хора, умиращи от глад поради нямане на пари за хляб, извини ме, но ако имаш предвид работоспособен здрав индивид на възраст 20 до50 години, не съм съгласен. Да потърси работа по сериозно, все- пак има доста цигани които метат улиците, или ходят с камионите да товарят...и това е най елементарното.

И, ако си мислиш, че някой умира от страх да не падне Бойковото правителство, жестоко се лъжеш. Друго е по- плашещо!

By IlianailievaDabova , 18 July 2010

Презентацията представя онзи исторически период, през който се създава и укрепва българската държава на Долни Дунав. Поставено е началото на рубриката „Велики българи“, която има цел запознаване на учениците с живота и делото на видните личности от нашата история. Обърнато е специално внимание на управлението на кан Тервел - Спасителя на Европа в съответствие с историческата съдба на държавата, в която живеят децата, изучаващи учебния материал с помощта на тази презентация.

Legacy hit count
908
Legacy blog alias
40307
Legacy friendly alias
Създаване-и-укрепване-на-българската-държава
България
История и цивилизация

Comments

By YordanHalachev , 3 November 2009
ДАЛИ БЪЛГАРИТЕ ОТ ЧУЖБИНА ЩЕ СПАСЯТ БЪЛГАРИЯ ИЛИ БЪЛГАРИЯ ЩЕ СПАСИ БЪЛГАРИТЕ ОТ ЧУЖБИНА? Една на пръв поглед екзотична идея започна да циркулира в последните дни в българското общество. Емигрантите да дойдат да спасят държавата от пълния разпад, пред който е изправена. България ще дава и възстановява гражданството на около 30 хил. души годишно, заяви проф. Божидар Димитров, министъра без портфейл в правителството на Бойко Борисов, който отговаря за българите в чужбина.До сега максималният брой на разгледани и одобрени молби е бил 7113 на година, уточни Димитров при представяне на промените в Закона за българското гражданство. Всички лица, завършили висшето си образование в България - по образователна степен "бакалавър", "магистър" и научна степен "доктор" да могат да добиват българско гражданство. "Чужди мозъци не искаме да крадем, искаме тези, които сме подготвили с парите на българските данъкоплатци да могат да останат тук", каза Божидар Димитров. Той очаква до 3 месеца ректорите на университетите да изпращат документи на студентите, които са завършили своето висше образование в страната. Тези деца идват тук на 18 години, тук са първите им социални, икономически, политически, човешки, сексуални контакти, каза Димитров, визирайки студентите от Македония, Украйна, Молдова с български произход. Държавата им плаща образованието до бакалавърска степен, а след това магистърската степен иска да си я плащат като чужденци, ако нямат гражданство. Документите на българите, които са загубили своето гражданство - възрастните хора от Македония, например, където до преди години имаше Закон, според който българското гражданство е углавно престъпление. Божидар Димитров даде пример с човек с българско самосъзнание, който бил осъден на 3 години затвор за това, че кръстил близнаците си Плиска и Преслав. Основните промени в Закона за българското гражданство са, че молбите за българско гражданство ще се подават лично - в българското министерство на правосъдието или в наше консулство. Няма ясна статистика колко са българските имигранти от последните 20 години. Според министър Димитров, повечето наши сънародници нямат намерение да остават в чужбина.Очаква се промените в закона за българското гражданство и Закона за българските общности да бъдат внесени в парламента преди 16 ноември. Очевидно е, че от една страна, подобни желания са пряко следствие от негативното свойство на националния ни манталитет винаги да очакваме някой друг да ни свърши работата и да ни "оправи". И след като щафетата на очакването мина през всевъзможни субекти, в чието богатство бяхме втренчили отчаян взор, сега накрая стигнахме и до емигрантите От друга страна обаче като икономическа хипотеза и потенциален източник на растеж, идеята никак не е необоснована. Факт е, че основният проблем пред който е изправена българската държава, е безпаричието. Просто няма пари за нищо. Няма капитал за инвестиции, няма оборотен капитал, няма за обучение и получаване на ноу-хау, няма за сигурност, няма за поддържане на здравето на работната сила, няма за нищо. Времената на тоталната изолация и откъсване от корените минаха и обективно погледнато, като се съобразяваме с правилата на новия свят, можем спокойно да окачествим българите в чужбина просто като наши сънародници, работещи малко по-далеч от родните си места. Но самата територия на държава като такава все повече губи значението си в новите условия на света. Европейският съюз тотално зачеркна всякакви граници и вече изгражда статута на европейския гражданин.Възприемането на емиграционната диаспора като нещо отделно е израз на все още недораслото мислене на частта от нацията, която си е останала тук. Това не е ненормално по принцип. В България остават предимно по-консервативните хора - пенсионери, малцинства, по-бедни и необразовани, както и една супер елитна върхушка. За подобно общество е нормално по-трудно да възприема новите реалности. Което обаче ни най-малко не значи, че те не са факт. Просто отстрани погледната България е толкова ясна и прозрачна и предпоставките за трагичната картина са толкова очевидни, че изобщо няма какво да се обяснява. На българите в чужбина като чувства не може да им е нещо друго по отношение на България, освен "мъчно". Ей така - мъчно.
Legacy hit count
594
Legacy blog alias
34530
Legacy friendly alias
ДАЛИ-БЪЛГАРИТЕ-ОТ-ЧУЖБИНА-ЩЕ-СПАСЯТ-БЪЛГАРИЯ-

Comments2

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 6 месеца
 И аз гледах предаването и чух изказването на Божидар Димитров. Процедурата  за даване на бълг. гражданство била страшно тромава и бавна. Добре, че са се обърнали към "внос" на млади интелигентни хора с българско самосъзнание, а не както ни заплашваха, че поради липса на специалисти ще се обърнат към азиатци за работници. Те азиатците сигурно също като нас ще се втурнат да работят за "без пари":))

 

 Учениците от бълг. училища разглеждат възможностите за кандидатстване в чужбина и всеки си мечтае да напусне Бг. Надявам се тези, които кандидатстват за бълг. гражданство да не го правят със същата цел- като път към Западния свят, поради членството ни в ЕС. Тъй както преди членството ни се търгуваше с фалшиви гръцки паспорти :))

 


chopar
chopar преди 16 години и 6 месеца
Абсурд. Особено пък с Б.Д.
By Vili_vb , 16 October 2009

Тази презентация ще използвам в урока си със същата тема. В нея съм използвала един от шаблоните на queen_blunder за затвърдяване и проверка на знанията на учениците.

  Създаване на българската държава.ppt

Legacy hit count
7100
Legacy blog alias
33952
Legacy friendly alias
Създаване-на-българската-държава-
Човекът и обществото
3-ти клас

Comments13

ValentinaTodorova
ValentinaTodorova преди 16 години и 6 месеца
Поздравления! Чудесно си се справила и този път! ++++ Благодаря  ти!
TatjanaJordanova
TatjanaJordanova преди 16 години и 6 месеца
Точно, прецизно, ясно! + + + + + + + +
shery61
shery61 преди 16 години и 6 месеца
Много ми хареса урокът! Аз също съм привърженик на повече картинки.Така децата ще имат възможност да сравняват! Пък и учителят има свобода!


GaliaLubenova
GaliaLubenova преди 16 години и 6 месеца
Браво и от мен! Интересен подход!  Смятам,че на  децата ще им хареса!

 

+++++ и от мен!
galjatodorova
galjatodorova преди 16 години и 6 месеца
Ех, че е хубаво!!! Браво, Валенце!!!
maya123
maya123 преди 16 години и 6 месеца
Много ми хареса оформлението и замисъла. Обаче ми се струва, че трябва да се поправи на 12 слайд. Верният отговор за Аспарух се появява преди да се натисне ПРОВЕРИ. Аз го изчистих при мен.
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 6 месеца
Прекрасна е работата ти! Твоите презентации ми правят винаги много приятно впечатление с естетичността и прецизността си. Издържани са във всяко отношение. 
lidiqganeva7
lidiqganeva7 преди 16 години и 6 месеца
Вале, страхотно! Особено теста. Ще изпитвам на него. Уау, госпожата вече мисли как да получи обратната информация:). Благодаря!
HristinkaNikolova
HristinkaNikolova преди 16 години и 6 месеца
СУПЕР Е ВИЛИ!ПРОДЪЛЖАВАЙ ВСЕ ТАКА!
DaniParvanova
DaniParvanova преди 16 години и 6 месеца
Страхотна разработка, Валя! Страхотна!!! А и проверката в последните слайдове много ми допада. Материалът в 3 и 4 клас се припокрива и с удоволствие ще я пусна на моите четвъртокласници.
stanislavahristova
stanislavahristova преди 16 години и 6 месеца
Понеже и аз съм на тази вълна - БЛАГОДАРЯ! Прекрасно средство за обобщение и проверка! Ще влезе и в моя час по ЧО.
Vili_vb
Vili_vb преди 16 години и 6 месеца
Момичета, благодаря ви за хубавите думи! Радвам се, че презентацията ви харесва и ще я използвате! По-голямо признание за вложения труд от това няма!
By rrosen , 15 September 2009
По времето,когато Арабския халифат се управлявал от халиф Юмер, един негов приятел от Мека го посетил в дома му.
Било вечер,той го заварил зает с държавни дела.Халифът с уважение посрещнал гостенина си и го попитал поради какъв повод е посещението - личен или за държавни дела.  Гостенинът казал, че идва при него по личен повад. Юмер го помолил малко да почака. След като приключил със служебните си задачи, угасил светещото кандило и запалил друго.Посетителят с изумление попитал за причината. Юмер му отговорил следното:
,,Маслото в кандилото,което изгасих е собственост на държавната хазна.За мене неговото ползване е законно и допустимо само тогава,когато върша държавни и народни дела.Ти пък си ми приятел, а с теб ще водим частен разговор.Маслото на второто кандило е закупено с моите лични средства.Ако държавното имущество се ползва за лични нужди,тогава то разпръсква не светлина,а мрак и материално притеснение."
Legacy hit count
475
Legacy blog alias
33020
Legacy friendly alias
Подобен-управник-повече-няма-да-се-роди--препоръчано-за-всички--които-работят-в-държавните-институции-

Comments4

AmonRa
AmonRa преди 16 години и 7 месеца
За жалост е така.Въпреки ,че по време на средновековието арабите са били светлинни години пред европейците в момента ситуацията не е такава.
rrosen
rrosen преди 16 години и 7 месеца
Vorax, всяка империя изживява свая възход и упадък. Ако желаеш изгледай и петте части на този филм.
AmonRa
AmonRa преди 16 години и 7 месеца
Съвсевм нормално е една велика империя да падне.А и като цяло исляма е ако мога да се изразя "ъпдейтната" версия на християнството ,но както става винаги всяка една добра идея  е изопачена с цел власт и пари.
rrosen
rrosen преди 16 години и 7 месеца
Vorax, ако желаеш виж rosen - "Юдаизъм, Християнство и Ислям - едно и също послание".
By plankov , 14 July 2009
Тези дни ми се наложе да ходя на зъболекар, принципно събирайки всичките си идиотски осигурителни вноски за различни осигурителни рискове месечно плащам 900 лева осигуровки, от които 160 лева са здравни. Което практически означава, че при равни други условия, ако бях в една нормална страна всеки месец щях да мога да си поправям поне по един зъб и то такъв с пулпит. Та отивам аз по спешност при някаква дентална лекарка, която леко почва да ми обяснява, че трябва да си дам здравнооисгурителната книжка /онази синичката/, аз й казвам, че съм я загубил и съм готов да не минавам по пътя на здравната каса /щото много се нервя а бюрокрацията в здравеопазването/. Тя ми казва, ма вие сте длъжен да я носите, аз й казвам ми нямам. ТЯ: Извадете си.
Както и да е - спешно ми оправиха зъба, без да минавам по пътя на здравната каса, при което все пак аз реших, че плащайки всеки месец по толко пари за здравно осигуряване - имам пълното право да си ползвам услугите. Вместо някаква си безработна кака от ромски произход /която само ражда деца и точи от бюджета социални помощи, че и на всичкото отгоре внася по има няма десет лева, за да ползва същия пакет услуги като мен, с тази разлика, че аз не ги ползвам, а тя ги ползва./
Та отивам аз до РЗОК, и там им казвам, загубил съм си здравната книжка - искам дубликат. Така 45 минути кесих с такси, което броеше неотмолимо изминаващите минутки и ги умножаваше по 0,18 лв, та кесих и се разправях, че при мойта лекарка този номер го няма. И при тях го нямало. И кво правим - викам аз? Еми кво, ми не можете да имате здравна книжка, докато не си намерите номера. Естествено аз се развиках - и им казах, че ми писна от тяхната тъпа бюрокрация, която задължава всяко едно джипи да се превръща в един писар, дето да си води кви ли не записки, дето да прави кви ли не тъпотии, вместо да обръща внимание на болния. А същия този болен е и здравно осигурен, който им плаща заплатите на същите тези лелки, дето ми пушат в лицето и ми се смеят ехидно. А мойта лекарка номера не го пази, щото го е подала преди 8 години в РЗОК, но тогава те са ползвали некаква си досовска програма, дето вече не се била ползвала. И сега Джипитата ползвали друга програма, която не е със същата база данни, или нещо такова.
В нашата татковина, какво е сбъркано в цялата схема.
Сбърканото е, че ние нямаме опит да управляваме инвестиционни фондове. Освено това инвестиционния фонд трябва да е мотивиран икономически да играе сериозно на капиталово-паричните пазари. Да осъзнава какви са му разходите, и какви са му печалбите. У нас, НЗОК е монополист, който:
1. НЕ умее да управлява ефективно поверените му пари, просто щото няма конкурент
2. Пак не умее да управлява ефективно парите, щото го я.управляват доктори, а те от инвестиции не разбират
3. И пак е неефективен, щото е бюджетно предприятие, което само харчи пари, които са му поверени
4. Като всяка държавна структура е доволно бюрократизирано
5. Парите не следват пациента, напротив, с нашите пари се субсидират всякакви губещи болнични заведения, чието съществуване е факт, само щото я има НЗОК
6. Злоупотребите с източване на пари от НЗОК са добре известни, проблемът е в корупцията, която се създава, щото това все пак е държавна институция, а не частна такава
7. Естествено в условията на монополизъм, монополиста изобщо, ма изобщо не е мотивиран да прави квото и да е.
8. Спомняте ли си, че като създадохме здравната каса, и хоп - появиха се 10 нови чисти лимузини за шефовете на здравната каса... и нова сграда. Това не е нормално?!?
9. В момента здравната каса, поради неефективното си управление не се интересува от това, кой колко има нужда от лекуване, а напротив всяка болест е сложена в дадени рамки
10. Освено това принципа на солидарността - не е нормален - според мен трябва да има гарантиран минимум за всеки човек, и ако някой иска допълнителни услуги следва да внася допълнителни вноски. Абсурдно е да се внася този "абсолютен поголовен данък", който не се интересува от това дали ти си много болен /ест генерираш повече разходи/ или си много здрав / и не генерираш никакви разходи/, а се интересува от доходите ти. Това е чиста проба комунизъм. Стига толкова комунизъм. Дано новото управление да промени това. И да въведе частни здравно-осигурителни каси. Да живее пазара.
Legacy hit count
1143
Legacy blog alias
31160
Legacy friendly alias
Здравното-осигуровяне-или-защо-е-толко-сложно

Comments30

vasilvasilev1
vasilvasilev1 преди 16 години и 9 месеца
       Б Р А В О !         НАПЪЛНО  ЧИСТ КОМУНИЗЪМ!
                                   НО НЕ ЗА НАС, А ЗА " ТЯХ !?"
 То "комунизъм" сега има и в "прогнилите, западните" страни, при нас си е чиста проба далавера.
                                   Дано новото правителство е наистина "НОВО"!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 9 месеца
"ако някой иска допълнителни услуги"-ти сериозно ли мислиш че някой ИСКА допълнителни услуги. И какво става ако ти се роди дете с някакъв дефект или пък ако ти развиеш хронична болест. Какво става тогава с искането?  

Освен това, проблемът че си си загубил книжката си е изцяло твой. Как аз не си я губя? Пазя си я, защото това е документ. Вярно, изглежда смешно, испанската ми карта за здравноосигуряване е доста по-секси, но това е документ и трябва да се пази. Като не си я пазиш-сам си си виновен. Проблемът с бюрокрацията е ясен, но от него няма как да избягаш, въпреки че можем да опитваме.

А колкото до зъболекарите, просто си попаднал на овца. Но позволи ми да се осъмня, че плащаш 900лв осигуровки, това би значело че заплатата ти е сигурно 3000лв. Ако е така поздравления, но тогава защо разчиташ на касата, а не си внасяш за частна поликлиника-не знам. Но ако не е така, то бих искала да ти напомня, че касата поема 1 (или 2) пломби на година, и едно вадене на зъб мисля. И под пломби разбирай най-обикновени пломби. Фотополимерите са с доплащане. Та, за зъби, не чакай от касата. И не знам на колко места по света зъболекарите са част от задължителното осигуряване.

Teri
Teri преди 16 години и 9 месеца
2000-ната година фирмата, която тогава щеше да прави софтуера на НЗОК - АремисСофт покани около 40 журналиста, включително и мен, да посетим тяхната централа в Никозия, Кипър. Беше ангажиран специален самолет, който да ни извози до там, да ни изчака и да ни върне. Идеята беше, че искаха да ни покажат каква стабилна фирма са, напук на всички твърдения тогава, че били мошеници. Е, върнахме се, малко по-късно се разбра, че фирмата действително никаква работа не свърши.

Та ми стана интересно, що пари се тръснаха да ни водят там, да ни глезят и да ни показват колко стабилни са. Но всъщност всичко си беше един кьорфишек.

Shogun
Shogun преди 16 години и 9 месеца
Точно така е, както казва Дениджейн. За зъби касата ти поема нещо като 2 зъба, по 15-тина лева на зъб. Т.к. никой не иска сребърна амалгама в устата си, всеки път се доплащат доста пари.

Но иначе е ясно - където има монопол, нещата са безстопанствени, понеже сме им в кърпа вързани.

Доколкото знам, в Германия можеш да се осигуряваш към частна каса, срещу повече пари, съответно получаваш повече услуги и те носят на ръце.


Eowyn
Eowyn преди 16 години и 9 месеца

Ми че и тук можеш да се осигуряваш на частно.

Аз имам частна застраховка. Не включва заъболекар, та при моята си ходя по здравна каса, обаче включва всякакви чудесии, даже ЖК и раждане.

Частната застраховка даже и по-евтино ще ти излезе, моята е 25 лв на месец.

Ако не ти е социална придобивка, можеш да се свържеш с която и от фирмите да е и да видиш какъв пакет и за колко пари ще ти го предложат. Не съм ходила още при нашите, да чукна на дърво, здрава съм си. Но всички, които са ходили, казват буквално, че те носят на ръце и нищо не плащаш допълнително.

Тъй че и тва е вариант.

За липсващата книжка, съжалявам, но съм съгласна с Дениджейн. Това е документ, който като всеки документ, трябва да се пази.

lorddesword
lorddesword преди 16 години и 9 месеца
че трябва да се пази - трябва, но винаги се случва нещо - я да ти отраднат сака с документите, я пожар у вас (по вина на комшията), винаги може да се случи нещо и те са длъжни да могат да ти издадат дубликат по ЕГН-то например, а не по някакъв си номер, който и те едва ли позлват...
Terkoto
Terkoto преди 16 години и 9 месеца
максималния доход за внасяне на осигуровки е 2000 лева, ако доходът ти е над тази сума не ти прибират нищо. 900 лева са осигуровките за сметка на фирмата и тези, които са за моя сметка. Да, аз ползвам обикновено частни пътеки/ писал съм го, щото мразя бюрокрацията/, но при условие че кихам по 160 лева здравно, извинете, ама колкото и да получавам това няма никакво значение. Несправедливо е! А за загубения документ - нямам го заради пожар.
plankov
plankov преди 16 години и 9 месеца
Максималиня ос доход е 2000, над тази сума не се удържат осигуровки. а 900 лева са осигуровките за сметка на мен и работодателя ми.

Освен това, няма никакво значение колко получавам. Аз дося съм ползвал само частни истории, а не бюрократичните процедури

А книжката ми изгоря в един пожар. та...


Shogun
Shogun преди 16 години и 9 месеца
Еовинке, не знаех, че има такова животно и в България. Да чукна на дърво, да не ми се налага.... обаче тия 25 лева месечно не са си пари направо, ако срещу тях човек получава нещо по-добро.
koumynyka
koumynyka преди 16 години и 9 месеца
Еовинке,  ако и кажеш към кой плащаш само по 25 лв на месец, убеден съм че никой няма да го счете за скрита реклама. А аз специално ще ти благодаря.

 А по-нагоре имаше един въпрос - ако получаваш еди колко си, защо разчиташ на здравната каса. Ами отговора е лесен:

1. плащам си, макар и да не искам на здравната каса, очаквам и АДЕКВАТНО обслужване

2. а това че получаваш някакви пари, незначи, че не използваш по-голяма част за погасяване на кредити ;(. а сумите за здравеопазване са все по-големи, така че понякога е трудно да отделиш за частно осигуряване.

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 9 месеца
Ами аз не мога да разбера как може да си даваш многото пари, за да погасяваш кредити за разни неща, пък да нямаш пари за собственото си здраве, но явно може.

Не ме разбирайте погрешно, нямам нищо против взимането на 4-5 цифрени заплати. Но не виждам защо смятате, че като се осигурявате на повече пари трябва да получавате по-добро обслужване от касата от останалите. Това обезмисля солидарността като идея, и няма как да стане.

Не твърдя, че ситуацията в момента е блестяща, даже е доста неприятна. Но все пак да не се изхвърляме с твърдения "плащам по 900лв на месец, искам да ме носят на ръце". Аз не плащам по 900лв осигуровки на месец, но също искам адекватно обслужване. Ама няма. А най-искам да има истински контрол на храните, за да не ми се налага изобщо да си имам взимане-даване с касата. Ама и това няма.

Shogun
Shogun преди 16 години и 9 месеца
Е, ама те кредитите са, защото си придобил някакви неща, т.е. плащаш кредити, ама имаш някакви активи.

Въпросът, както аз го разбирам, е, че Планков не е съгласен със системата на солидарността. Аз лично съм съгласна с тази система на солидарност, понеже наистина ние работещите плащаме осигуровки, а почти нищо не ползваме. Обаче пък нашите родители-пенсионери, най-големите потребители на здравни услуги наред с малките деца, не плащат нищо, пък получават. Така че ние косвено ползваме солидарността в двете посоки - ние даваме, а децата и старците получават - това са все пак нашите деца и нашите майки и бащи. Според мен поне това е честно. Според някого може и да не е.


lorddesword
lorddesword преди 16 години и 9 месеца
да, шогун, честно е, но не е честно, когато на мен ми удържат килата пари от заплатата, а когато ми се наложи да ида на преглед и да си плащам като поп всяк оедно изследване

не е честен и фактът, че всяко джи-пи има определен брой направления, според хората, а не според нуждите им и в следствие на това, като ида към края на месеца и на него му свършили направленията, защото някоя баба с хилядите болежки ги е изразходвала и на мен ми се налага да си плащам, сякаш не съм осигурен. Честно казано, бих предпочел да не се осигурявам изобщо и ако стане нещ да ходя и да си плащам, щом така и така го правя, поне да си имам онези пари за мен си, ще се храня по-добре и още по-рядко ще ми се налага да ходя по болници


Ivet_13
Ivet_13 преди 16 години и 9 месеца
Наистина е по-добре човек да се осигурява на частно. То даже е по-добре тия пари, които ги даваме на Здравната каса всеки месец да си ги заделяме настрана, за да сме сигурни че ще ги има и ще можем да ги ползваме, когато се наложи. На сегашната ми работа го имаме това допълнително здравно осигуряване, като фирмата плаща по 30 лв на месец. Клиниката е Дженерали Закрила, макар че не искам да й правя реклама, защото не знам наистина до колко са добри. Ходила съм 2 пъти на преглед абсолютно безплатно.  Дадоха ми направление за специалист в друго лечебно заведение и се наложи да платя, но взех фактура и тия ми върнаха парите. В зависимост от месечната вноска знам че се включва и зъболекар, а също и цената на предписаните лекарства. Но при мен това е социален пакет към заплатата. Все пак това са по 300-400 лв на година само на един човек, ако някой реши да осигурява по такъв начин цялото си семейство малко ще са тези, които ще могат да си го позволят...
Shogun
Shogun преди 16 години и 9 месеца
Ивет, сещам се какво имаш предвид: това е здравна застраховка. Идваха тука едно да я хвалят тая застраховка, ама на мен ми се видя скъпо, при положение, че сега в момента не плащам практически нищо, не ми се налага - от време на време ходя на профилактични прегледи, които така или иначе ми се полагат към здравната каса, и плащам само за посещение тия 2,40 лева. Нищо друго не ми искат - това, дето Лорда казва, че му искат на всяко посещение - на мен практически нищо никой не ми иска.
lorddesword
lorddesword преди 16 години и 9 месеца
на мен, джи пи- то не ми иска, даже доскоро и потребителска такс ане сикаше, просот защото е точен, но за другите доктори не искат да ме пуснат без нарпавление, наскоро ми с еналожи да си правя ренгенови снимки, които уж трябвало да мина през здравната каса, а за какво се изръсих тогава толкова пари за тях? А за очния да не говоря преди няколко години, когато имах пак проблем с очите (т.е. аз не съм спирал да го имам - тогава просто се бе влошил)
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 9 месеца
Лорде, гадното в случая с бабите е, че някоя от тях може и да е твоята. Или друга близка роднина. Така, че няма как просто да им забраниш да ходят на лекар, защото така или иначе вече са стари.

Според мен изобщо не трябва да имат ограничение в направленията личните лекари, защото е абсурдно да прочетеш бележката "направления няма". Другият момент е, че не разбирам защо не си заделят личните по малко направления за всеки случай или защо пенсионерите и децата не вървят с друг тип направления, за да има и за останалите. Но ако наистина имаш спешна нужда, винаги можеш да отидеш в Пирогов и срещу няколко часа виснене да получиш изследванията, които ти трябват.

Аз също мисля, че солидарната система е правилна. Не бих казала, че е честна, защото честно щеше всички хора да получават необходимото лечение и то с необходимото качество, а не всички да получаваме еднакво некачествено лечение, но това няма да го решим сега. Но смятам, че както каза Шогун е правилно-сега плащаш, за да се възползваш по-късно. Защото колкото и да е неприятно, на човек не му трябва лечение само като е дете или като остарее-случват се всякакви непредвидени ситуации. А ако си заделяш парите, най-вероятно ще ги изхарчиш за друг вид особено нужни придобивки или пък няма да ти стигнат-защото ти спестяваш не само за себе си, но и за децата си, за родителите си, а и за теб като остарееш. Това не са малко пари.

И в крайна сметка, ако имаш повечко пари, винаги можеш да внасяш за частна клиника или направо да си платиш. А и мисля, че специално тази част от здравната система ще я реформират още хиляда пъти, така че кой знае накрая какво ще остане.

lorddesword
lorddesword преди 16 години и 9 месеца
дени, рзликата е, че тогава бях в Етрополе и нямах избор къде да отида, а пътят до София щеше да ми струва колкото и прегледа,
и аз нямам нищо против бабите, но нека, ако ограничават броят на направленията, които джипи-то да може да издаде, да бъде по еди-колко си на всеки пациент, а не по еди-колко си на лекар, защото така става споменатата от мен ситуация
Donkova
Donkova преди 16 години и 9 месеца

не е сложно. само е зле управлявано. щото... хората, които го управляват не мислят за клиента на здравната система, а за статистики, лимити и как да прехвъят отговорността за своите си безумни действия или бездействия върху по-долното ниво на системата. Така върху главата на джпито се стоварва работата на цялата система. Другите нива само обработват докладите икартоните му и си вадят данни, каквито им трябват, ако изобщо...

Който не вярва да прочете на Лорда предложението по-горе. Просто ли е? Логично ли е? Не иска и повече средства от сегашното безумно положение и вечните подозрения, че джипитата правят далавери с направленията. Освен с дефектно мислене на  умниците в системата, с нищо друго не може да се обясни, че са избарли за прилагане обратното решение.

lorddesword
lorddesword преди 16 години и 9 месеца
ами мария - ние сме така със всичко - вземи колите например - в коя друга държава задължителната застраховка е на колата? Трябва да е на клиента, защото извинявай, ама като си дам колата на двама приятели и те ми я блъснат и псоле ми вдигат застраховката, 'щото колата ми била рискова. Или друго - аз се блъсна 10 пъти, ама все със служебни коли, а моята не я карам и какво излиза - застраховката на моята кола е колкото на другите, а че аз всеки ден катастрофирам не се взима под внимание. Другат ани простотия е с данъка - значи за кола под 5 години коефициента, по който се умножава сумата за данъка е 2.8, между 5 и 14 е 1,5, а над 14 е 1, т.е. един приятел на баща ми за едно ауди 100 и един джип плати по-малко, отколкото баща ми за неговата кола, просто защото е по-нова.  Кажи м икак да ида да си купя нова кола при тия условия, като ми е доста по-евтино да си карам стария таралясник. Още повече, че старите модели се оказаха и по-надеждни от новите... После цяла Европа ни се сърди, че сме карали стари коли - ами да, ама при тях е обратното и човек го стимулират да си купи нова кола, а не да поддържа старата, освен по сантиментални причини... Още повече, че в някои страни даже, ако си върнеш старата кола ти правят отстъпка от цената на новата... И онзи ден ме питат някакви с камера и микрофон дали смятам, че ГЕРБ ще се справят с корпуцията, реших, че ще е грубо да им кажа, че имайки предвид с каква корпуция дойдоха на власт, по-скоро да я направят законна!!!
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 9 месеца
Лорде, това за корупцията ти и да им го кажеш, те няма да го пуснат после по ТВ.
А чухте ли новия лаф за Яне Янев, който казвал: "Спрете корупцията, искам да сляза"?  :)))
plankov
plankov преди 16 години и 9 месеца

Ми чудесно, като искаме солидарна система, нека поне да плащаме всички по еднаква сума бре. Тъй а по отношение на бабите и децата - държавата осигурява кинтите там. Аз например също съм супер против тази солидарност, щото ако бехме на индивидуален принцип - здрав съм... начи съм натрупал кинти по мойта сметка... начи майка ми ако има нужда от лекар/зъболкера, аз прехвърлям част от мойте пари към нея.

Не, не искам да ме носят на ръце, но искам да получавам адекватни здравни услуги... А такива няма и неможе да има при солидарно разпределение на кинтите, щото при растеж на безработицата се намаляват приходите в касата, а от друга страна високата безработица води до мизерия и по-висока заболеваемост. Освен това - да, всеки има право на здравни услуги, и всеки има право да бъде лекуван. Но, аз като плащам толкова пари - за къв съм изравнен по отношение на зъболечението. Айде, то другите болести ясно - ако си болен от еди какво си имаш нужда от лечение по един и същи начин. Качесствено. Но аз сега дефакто за да си оправям зъбите - отивам в 6 глуха, плащайки още веднъж същите тези суми.

Иначе имам и живото-застраховане със спестовен характер, което е трети вид пенсия/като се пенсионирам/, пък сега ако се разболея ми покриват лечението на определени болести. /и без да е реклама - Алианц предлагат такъв тип услуга/ и почват от 80 и стигат до супер много.

Та с тази осигуровка мойта, кихам на Алианц по 160 всеки месец - кат се пенсионирам ще получавам около 320 лв сегашни пари на месец.

А като кихам 500 лева сега за тъпата държавна пенсия ще получа сигурно пак толкова. Щото пак сме сбъркали принципа... Бе един инвестиционен фонд трябва да може като получи пет лева, да ти върне поне 7 и да му остане и печалба.

А нашата НЗОК е само на загуба, обяснено е защо. А принципа за солидарността - солидарност за един нормален пакет  услуги. Бонусът следва да се заплаща. Апропо - аз изобщо не искам да плащам никакви здравни осигуровки на този крадец НЗОК. Вие ако искате - плащайте. И при джипито си не ходя, щото не ме кефи. Значи това си е жив рекет. И да - тъпо звучи, но не ми пука за солидарността, щото покрай тази солидарност, има най-много кражби и предпоставки за такива злоупотреби. Щото никой не се интересува от това колко си внесъл, а колко пари са дошли, респ за кво можем да ги изхарчим.

Докато иначе щяха да си следят всяко разходче като луди /както правят вашите пенсионни фондове във връзка с ДЗПО/

Donkova
Donkova преди 16 години и 9 месеца

Планков, солидарно значи и че всеки плаща пропорционално на доходите си, а всички ползват еднаква услуга. Ма не си блъскай главата толкова с несправедливостта на солидарните системи, защото и онези от тях, които работеха перфектно допреди 5-6 години са в криза и предстои измислянето на новости в тази област, които няма да са нито толкова солидарни нито толкова "сложни". Солидарното осигуряване си отива заедно със социалната държава. От двайсетина години. Постепенно.

А за големия ни проблем с "инвестирането" на социалните ни застраховки, само да отбележа пътьом, че на хамериканците им отидоха на вятъра маса инвестирани пенсии във финансовата криза. Пък те без никакво съмнение са доста по добри от нас във фондовото инвестиране. Няма такива инвестиции, които да са без никакъв риск и винаги да връщат при вложени 5 лв. 7 лв. + печалба за инвеститицонния фонд. Просто няма. Не съм потив който иска  и такъв фонд да може да си избере. Ма да си поеме и риска от загубите едновременно с възможността да си увеличи вложеното. Пак за своя сметка.

plankov
plankov преди 16 години и 9 месеца
ма аз пък щи кажа, че пенсиите на хората не са гръмнали просто ей така, щото при доказване на вина от страна на одиторите и/или на управлението на компанията, в която е инвестирано има граждански иск. Ей точно заради това фалира Андерсън, които бяха от велката петорка /одитори/, сега вече говорим за великата четворка, щото никой не е заел мястото им. Та.... като има закони, има и защита. При нас, няма нищо... Има малоумщини, да не намесвам ся Закона за независимия финансов одит, че дося го чепках и обяснявах колко е малоумен и утежняващ бизнеса, без да постига реални резултати. У нас такива закони, колкото щеш
Donkova
Donkova преди 16 години и 9 месеца
и к`во като има граждански иск? Нали активите им на отговорните за кофти инвестицията са също преобладаващо в акции, на които им се стопи цената. Още по-прост пример: какво като влезе Бърни Мейдоф в затвора за ....150 години. Освен наличните му  към момента на осъждането пари (няма и 3 % от поверените му), какво друго ще получат ощетените?
plankov
plankov преди 16 години и 9 месеца
А ти какво, предпочиташ:

1 С твоите пари от здравни осигуровки да се купуват коли и сгради

2. Или да очакваш здравни услуги, вкл. лекарства - за кой ли път дупките в бюджета на НЗОК бяха за сметка на онкоболните? И при наличието на конкуренция - дали някой от играчите на пазара би си позволил лукса да забави животоспасяващи лекарства? Хм, не съм убеден, щото като се разчуе и се сещаш, че при равни други условия би следвало да има отлив на осигурени /т.е. клиенти/, които да внасят здравни осигурени в тази каса, която си е позволила точно този лукс...


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 9 месеца
Оф, конкуренцията не е панацея, особено пък за здравната система-вижте положението в САЩ. Вярно, хора като Планков и другите с големи заплати вероятно предпочитат американската система. Но на мен не ми харесва милиони хора да са без осигуровки, за да живее конкуренцията.

Нищо, не се притеснявайте, новият министър на финансите (ли беше?) искал да пуска държавните дялове на борсата. Особено от разните енергийни предприятия. Явно някои известни бизнесмени са решили да уедрят имането си. Може и до здравната система да стигнат-не се притеснявайте. Добре, че капитализмът и приватизацията на ключови отрасли е доказано работеща система, която няма никакви проблеми, иначе щях да се притесня.


plankov
plankov преди 16 години и 9 месеца
Да бе, ти като не ти хареса обслужването в пицария Х, отиваш в пицария У, нали??? За съжаление със здравето не бива да се шегуваме, и пак за съжаление, колкото по-малко данъци плащаме толкова по-работеща ще е икономиката. А по-малко данъци, означава и по-малка намеса на държавата в живота ни.

Чета аз, че държавата щяла да изхарчи 1 млн лв, за да осигури работа на 50 хора с увреждания /по народному инвалиди/. Този един милион denijane от къде точно смяташ, че ще се вземат??? Ефекта от цялата работа е 3 годишен. Значи искаш хора с увреждания за твои служители - наемаш ги и държавата ти плаща 3 години заплатата им по 300 лева + осигуровки... Извинете, ма .... то с толко пари че направим фирма дето да работи само с хора с увреждания. Егати... бе изобщо... /Изобщо осъзнавам проблема пред който са поставени хората в неравностойно положение, но кво правим като изтекат трите години???? Ако работодателят не ги задържи - тея хора пак остават на улицата... И ефекта е точно нула, излъгах - ОТРИЦАТЕЛЕН.

Та така и с НЗОК, дето субсидира яко една камара глупости като дейносто, в същото време мята на едно джипи 200 направления месечно /примерно, де, не им знам бройката/ и накрая на месеца - аз, дето не съм боледувал и имам спешна нужда за преглед и направление /щото мен точно това ми се случи миналата година - парализа в края на месеца, а аз вкарвам пари в тъпата НЗОК/ ами джипито вика - не може да те пратя на невролог, щото немам направления - изписа ми едни наркотици и аз чеках чинно да дойде първи, че да се наредя за направление. През това време - проблемът се изостри и ме вкараха по спешност в болницата. Прескочихме направлението... Е, това се получава когато някой горе не управлява своите пари. Той е зависим от властта и на всеки 4 години му е гарантирана смяната. Та, той шефа на НЗОК и другите му преки подчинени - каква мотивация да работят в името на народа имат. Баш никва. Ама супер никва. /Имат мотивация само да си осигуряват луксове за себе си/ За тва и онкоболните ще ни съдят, че не сме им дали лекарствата овреме.


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 9 месеца
Планков, съжалявам, но няма как да ме убедиш в либертарианските си идеи. И други са опитвали, не ми харесват и не могат да ме убедят. Аз съм социалистка и предпочитам държавата-майка. Много хора не са съгласни с мен, няма лошо. Но практиката показа, че американската разхайтена система не работи. Справка-новините. Не твърдя, че социализмът в твърдата си форма от преди години е решение-не е. Решението е в умереността и в рационалността. Хората предпочитат идеологията и лобистите-ок, имаме демокрация, избори, аз се съгласявам с желанието на мнозинството. Но не ме убеждавай.

А колкото до малцинствата, инвалидите, децата, пенсионерите и жените-практиката показва, че социалните промени не се задвижват от икономически нужди. Да ти плащат за 3 години е тъпо. Да се направят смислени закони срещу дискриминацията е умно, но трудно. Защото един инвалид би могъл да върши същата работа като един не-инвалид в много голяма част от ситуациите - хората не ги наемат за по-лесно. Обществото е инертно и има нужда от шут.

Пък за осигуровките, лесно се говори, когато си млад и здрав. По-сложно става, когато се окажеш с един куп хронични болести или някоя още по-голяма гадост. Не всичко в живота ни е под контрол, трудно е да го осъзнаем, но е факт. Гадостите се случват и колкоти и пари да взимаш, ако нямаш някой и друг ТЕЦ, един сериозен здравословен проблем не може да се плати толко лесно. Става въпрос за операции струващи над 10 000лв. За теб може и да е лесно, но хората взимащи над 2000лв предполагам, че са много малко. И за останалите това е сериозна сума. Кредит? Ако става въпрос за рак, множествена склероза, автоимунна болест или тежка травма, как точно ще го изплатиш, като си нетрудоспособен за години? Солидарността има смисъл. Проблемът е в управлението на средствата и той не се оправя с конкуренция, а с търсене на отговорност. За справка-виж адвокатите-конкуренция колкото искаш, досега не съм попадала на отговорен и инициативен. Чувала съм, че ги има, ама не са ми попадали в полезрението. Пък за наистина скъпи пари засега нямам.

plankov
plankov преди 16 години и 9 месеца
Мда, а кво правим с недоставените лекарства за онкоболните.

Освен това в момента именно държавата поема разходите за здравно осигуряване на децата и на учениците и на студентите и на пенсионерите.

Тя може и в бъдеще да си ги поема /като ни накара да плащаме солидарна здравна осигуровка/ ... само да не се налага именно тя да ги харчи.