BgLOG.net
By Shogun , 30 March 2010
Изпратиха ми нещо забавно, искам да го споделя с вас. Някой ще го възприеме сериозно, друг - не толкова, някой може да се възмути или да поспори. Но според мен, дали съдържа научна истина или не, има над какво да се замисли човек. 

Аз се замислих над това, че май повече се замисляме как да живеем, отколкото да сме заети с живота по същество. Човек разумен... От много разум, май вече е човек безумен.

И ето самата публикация, взета от вицове.ком. Какво мислите?

Докторът на медицинските науки Пауло Убиратан (Paulo Ubiratan) работи като главен лекар в болницата в Пуерто Алегре в Бразилия. 
По надолу ще намерите фрагменти от интервю, взето от него от местната телевизия 
Въпрос: Упражненията за сърдечно-съдовата система удължават живота, истина ли е това? 
Отговор: Сърцето е създадено за изпълнение на определено количества съкращения. Не ги похабявайте за упражнения. Вашият жизнен период ще изтече независимо от начина на използване на сърдечните съкращения. Това е все едно, да казвате, че вие можете да удължите живота на своята кола, като я карате с по-висока скорост. Искате да живеете по-дълго? Спете и уважавайте сиестата. 
В: Следва ли да се прекрати потреблението на червено месо и да се консумират повече плодове и растителна храна? 
О: Необходимо е да се разбере стратегията на ефективността на храненето. Какво ядат кравите? Трева и царевица. Какво е това? Растителна храна. По такъв начин задачата на животните - е да осигурят най-ефективния начин да "вкара" растителната храна във вашия организъм. Искате да ядете ечемик? Яжте пилешко. 
В: Следва ли да се намали употребата на алкохол? 
О: В никакъв случай. Виното се приготвя от грозде. Брендито - това е дестилирано вино, което означава, че от гроздето е отделена течност, благодарение на която вие извличате само полза от нея. Бирата се прави от ечемик. Не ограничавайте прекалено неговата употреба. 
В: Какви предимства дават редовните физически упражнения? 
О: Моята философия е такава: ако нищо не ви боли, не правете нищо. Вие сте си съвсем наред. 
В: Вредно ли е пърженото? 
О: В наше време храната се пържи в масло с растителен произход и се насища от него. Как може да бъде вредна допълнителната растителна храна? 
В: Как спортната зала помага да се намали наднорменото тегло? 
О: Абсолютно никак. Единственото, което могат да направят упражненията за мускула - е да увеличат размера на дадения мускул. 
В: Шоколадът вреден ли е? 
О: Това е какао. Още един представител на растителната храна. Хубав продукт който ви носи щастие. Животът не трябва да е едно пътешествие към гроба с цел да пристигнете там в добро здравословно състояние, с привлекателно и добре съхранило се тяло. По-добре да го започнете с чаша бира в едната ръка и хубав сандвич в другата и да го завършите след безкрайно практикуване на секс, с напълно уморено, използвано тяло, викайки: ето струваше си това прекрасно пътешествие!.. 
В: Какво бихте ни посъветвали още? 
О: Ако постоянното ходене беше полезно, то пощальоните биха били безсмъртни. Косатките плуват цял живот,ядат риба и пият вода, и въпреки това са дебели. Зайците бягат и скачат без почивка, но живеят не повече от 15 години. Костенурките не бягат и нищо не правят, и въпреки това живеят по 450 години.
http://vicove.com/list_vic_open.php?id=39644&listtype=&catid=26
Legacy hit count
2952
Legacy blog alias
38501
Legacy friendly alias
Живейте-здравословно--или---живейте-

Comments32

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 1 месец
Човекът определено е фен на растителната храна :) Макар и леко извратен :Р За мен беше по-скоро забавно четиво, благодаря че го сподели.

Единственият ми коментар е, че човек не хваща рак в следствие на цигари за 1 ден (нито пък е задължително да го хване)- понякога това което ти се случва се случва след години злоупотреби, през които си се чувствал добре. Вярно изходът от живота е винаги един, но има разлика в това как го завършваш. Дали ще е в болки или не особено достойно съществуване или кротко и доволно. И това понякога зависи от нас.

DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 1 месец
Хм. Ами човекът (т.е. лекарят) е прав за доста неща, според мен. Ето няколко : " Вашият жизнен период ще изтече независимо от начина на използване на сърдечните съкращения."; "ако нищо не ви боли, не правете нищо. Вие сте си съвсем наред."; "Животът не трябва да е едно пътешествие към гроба с цел да пристигнете там в добро здравословно състояние, с привлекателно и добре съхранило се тяло.". Дени, познавам хора, починали от рак на белите дробове, които никога не са пушили. Миналата година почина мой съсед на 68 с тежки белодробни изменения, със силикоза ( понеже на младини е работил в циментов завод). Пушеше като комин, задъхваше се на всяко стъпало - и познай от какво почина? От мозъчен тумор. Разказвам това, защото смятам, че човек достатъчно добре познава своя организъм, просто трябва да го слуша по- внимателно. Винаги се сещам как в последните седмици от живота си майка ми прояде сладко - никога не го е понасяла, пиеше дори чай без захар. Мразеше мед, бонбони, палачинки, торти и всякакви сладки неща. В последните си седмици ядеше само мед и течен шоколад. Което показва, че организмът си иска това от което се нуждае. Понякога човек се разболява без да има лична заслуга за това. Което според мен значи, че нещата са неконтролируеми. И излиза, че този човек е прав. 
Donkova
Donkova преди 16 години и 1 месец

Сори за далечната връзка с темата: Дени, сподели к`во излиза от експеримента в Андронния колайдер плийз? И за него се спори дали е здравословен за живота ни. Та в това съзрях връзката, де.

Иначе - ще ми се да съм ходила в Бразилия, за да си представя къмто какви начини на живот този дофтор си адресира препоръките. Ама не съм. И само мога да предполагам, че бразилците са полудели по някакви бог знае какви предписания за здравословен живот, които докторът не харесва. Или пък е някакво бразилско (докторско) чувство за хумор. Ако е това - прилича малко на английското и малко на това на нюйорксите евреи. Симпатично ми е, с други думи.

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 1 месец
Ех, Случайна, неслучайно сложих скобите. Да, може и да не хване рак в следствие на цигарите, но е много вероятно и да хване. Много по-вероятно отколкото ако не пуши. И въпреки това, хората не винаги хващат или пък не винаги хващат когато пушат. Все пак ракът не е толкова разбрано заболяване, че да можеш да кажеш кога и от какво се хваща с точност 100%. Но битката за ракът на белия дроб се води от много време, с променлива успеваемост. В началото хората не са можели да повярват, че цигарите биха могли да бъдат вредни. Сега не знам дали има някой, който да се съмнява в това. Така че дали ще е рак ли или емфизем, или астма, или стесняване на съдовете, все са вредни.

На мен много ми допадна идеята, че ракът е следствие на вирус. Някакси ми се вижда много логична. Хващаш вирусът и ако организмът ти е слаб или нещо му липсва е много вероятно да се разболееш. Ако организмът ти е силен, може и да не се разболееш, но няма как да сме сигурни какво значи силен, защото нито знаем кой е вирусът(-ите), нито какво точно прави.

А и не трябва да забравяме още нещо - някои субстанции увреждат ДНК-то на клетките (или по-точно части от него). Някои такива химикали са известни, други не са. Но очевидно това, с което влизаме в контакт може да има най-разнообразни резултати върху телата ни. Така че е очевидно, че има неща, които са 100% смъртоносни, такива които са 90% и т.н.

Изобщо не съм някаква радикалка, ям сладко като невидяла, особено, когато съм под стрес, карала съм дни изцяло на шоколад. Не искам да поучавам никой как да живее, защото не мисля, че не съм намерила идеала за живот за себе си. Но пък и не ми харесва, когато хората си намират удобни извинения за пороците си. Нито пушенето е полезно, нито свърхтеглото, нито алкохолизмът. Да се целуваш с пушач е отвратително (ако изобщо някой го практикува това в България, защото оставам с усещането, че май не е на мода). Цигарите са пълни с катран и този катран се оказва в белите ти дробове или по съдовете ти. Това не знам как може да мине за хубаво. Ок, пушете си, но не твърдете, че било хубаво и че нямало да ви навреди. Напротив, ще. Ако не здравословно, то на качеството на живот. Същото е с всичко останало. Свърхтеглото натоварва сърцето. Може и на човек да не му пречи като външен вид (още повече, че на много хора наистина им отива да са с малко повечко килограми), но ако това му намалява активността и се уморява по-лесно, значи пречи.

Изобщо не осъждам никой! Осъждам лекарят, който дава странни съвети. Страхотно е и да си хапваш добре, и да си пийваш качествено вино (а не спирт с оцветител или пък само спирт) и да правиш много секс, но практиката показва друго. Показва, че хората ядат страшно мазни храни, пълни с палмово масло, соя и други химии, газирани напитки с абсурдното си количество захар или подобия на захар, бързи закуски изядени на крак докато организмът им е в стрес, пият се обикновено високо-спиртни напитки до безпаметност, дишаме супер мръсен въздух, пълен с малки частички, които доказано повишават риска от белодробни възпаления, а секс ако се прави, то е за минути. Малко минути. И да даваш на хора, които живеят така още поводи да го правят ми се вижда направо безотговорно!

И последно - дълбоко убедена съм, че всеки има правото да живее живота си както намери за добре, щом не пречи на другите. Това включва и всякакви злоупотреби със себе си. Наркотици, алкохол, групов секс, садо-мазо, каквото там го влече, стига да не пречи или да не наранява другите. Основният проблем обаче идва когато човек не си даде сметката, че това което прави ще доведе до нараняване на другите. Имам личен пример - баба беше диабетичка от неясно колко години, но много. Имаше хиляда препоръки какво да яде, не ги изпълни. Вдигаше високо кръвно, викали сме лекар, не пожела да мине на инсулин, не пожела да си промени диетата, нито да отиде в болница. Накрая получи инсулт и се наложи да я гледаме на легло. И пак не свали килограмите. Вярно, никой не е застрахован от каквото и да е заболяване, наскоро моя позната получи и тя, въпреки здравословния си начин на живот - при нея проблемът май е бил стресът. Но когато отказваш да се съобразиш с тялото си, и ти се случи такова нещо, ми това не е ли нараняване на останалите? Това пак ли си е твоя работа?Значи ти ще си правиш каквото ти е кеф, а после някой друг ще отнася последствията, когато ти няма да можеш да се грижиш за себе си. Аз обичам баба и това не се промени от случката. Но не мога да поощрявам такова поведение, защото точно това прави този доктор.
Donkova
Donkova преди 16 години и 1 месец
Мерси, Дени. Полезно интервю. Препоръчвам четене на всички, които имат време. И като кажат какво са видели - да пишеш пост моля.
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 1 месец
Дени, аз лично съм твърдо убедена, че цигарите са страшно вредни за моя организъм - костваше ми 4 години кански мъки, повръщане, главоболие и скачащо кръвно, докато организмът ми се примири с идеята ми да пуша. Това означава, че нещото е сериозна отрова. Освен това загубих прекрасния си глас, вече не мога да пея и това е огромна загуба за мен, защото харесвах това си умение. 

Относно рака - ами да, и на мен преди година и малко лекарят така ми каза : " Няма нищо, което можеш да направиш, нищо, което мога да ти кажа като причина и нищо което да вземеш като превенция. Не знам защо се случва и единственото, което мога да направя е да го изрежа внимателно." Какъв е изводът? Според мен изводът е, че ако ми се яде пържола с тежък сметанов сос и пържени картофи - ще го направя без да се замислям. Бих се замислила дали да изпия чаша вино, или организмът ми ще предпочете бира в този случай. Кое е най- вредното нещо, за което се сещам? "Вкусна чаша", която обядвам всеки ден по липса на време.

Въпросът е там, че когато изядеш вафла и ти стане лошо (в случай, че си диабетик), просто трябва да го отчетеш навреме и да ограничиш, или пък изобщо да откажеш вафлите. Грижата за себе си е отговорност и към околните, за това си права. Което ме подсеща, че отказването от цигарите е май по- трудно от пропушването :(.


Donkova
Donkova преди 16 години и 1 месец
Случайна,  прочети Е-тата върху опаковката на "вкусна чаша". Според мен даже не са написали всичките, които слагат. По-добре е да пиеш просто една гореща вода. Ако не ти пречат суровите зеленчуци - вече има прилични моркови и репички. Обелването/измиването им не отнема повече време от вкусната чаша. Лесно се носят и в дамска чанта. И с плодовете така. С тва същото въображение дето пишеш с него, толкова хрумки ще ти дойдат. Само трябва мрачно да погледнеш на чашата...ако й завържеш "образа" за "пролетна умора", може и да се получи.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 1 месец
Мдааа, вкусната чаша е блааа. Също както и 3 в 1. Аз бих предпочела дюнер или хот-дог. Или фалафел. Или сандвич с топено сирене и зеленчуци, много обичах такъв докато учех. Тия бързи и вкусни неща, дето единствената им истинска съставка е вода +сол/захар и Е-та са много гадни. А и супата разширява корема и води до язви ако не е съчетана с нещо сериозно :)

Между другото, аз като пуших за първи и май единствен път, получих супер силна аритмия. Добре че нашите реагираха бързо и ме отказаха от цигарите завинаги, иначе кой знае какво щях да си причиня на сърцето.

Няма да ти казвам да ги откажеш, с мама съм пробвала всякакви стратегии, нищо не помага. Но искрено се надявам да намериш причина да ги откажеш. Щото да е приятно, като шоколада (намалява кръвното, стимулира отделянето на ендорфини) - разбирам защо е трудно да му кажеш "не ". Ама като е неприятно и смърди и ти се кашля и ти вреди, и не ти дава нищо положително, освен може би почивките за по цигара, ми за какво да го правиш. По-добре се пристрасти към секса, ако не друго, ще ти поддържа фигурата хубава и кожата глааадка :)
Shogun
Shogun преди 16 години и 1 месец
Имаше едно интересно шредаване в някаква си телевизия, за най-старата жена на света, грузинка. Уж била на 130 години. Цялата работа е много съмнителна, понеже излиза, че е родила на 59 години и се е пенсионирала на 85 години. Явно е просто с 30 години по-млада от това, което излиза по документи - навремето доста грешки са ставали с личните документи. Но не е в това въпросът. Синът на тая баба казва, че тя не спазва никакви специални диети - яде си обща храна, най-вече кисело мляко, сирене и овесена каша, и удря по някоя чаша водка. Представяте ли си, бабето си е на обща храна, нищо особено! :)

Та е права МарияД, че зависи кой какво намира за норма в живота.

Дениджейн, уби ме с това разсъждение за опасностите от ядене на супи!!!! :) :) :) Хахахахахаха, седя си и си се смея като лудите, добре, че няма кой да ме види.


Shogun
Shogun преди 16 години и 1 месец
В хода на разсъжденията на Случайна, има големи парадокси. Един познат ми разправяше за баба си, че доста мразела всякакви животни, никога не ги доближавала, и все пак се разболяла от кучешка тения.

Не зная дали това интервю е истинско или измислено, но ми е интересна гледната точка, че не трябва човек да се втелясват прекалено по измислени забрани и модерни теории. Много добре си спомням, когато бях малка, касисът беше вреден, после стана много полезен. Копривата беше полезна, ама много, а сега вече причинява камъни в бъбреците. Утре може пак да стане полезна, не знам. Цитрусовите имаха много витамини. После станаха излишни за нашите географски ширини - всеки да си яде, каквото вирее в неговата държава. Сега пак са полезни.

Истината е, че човек трябва да има малко мъдрост и да не се увлича по крайности. Аз лично съм точно такъв човек - на крайностите. Другият живот обещавам да съм много умерена, ще се родя някъде високо в планината и ще ям обща храна - мляко и овесени ядки. :)

По въпроса за секса - ами той също е движение, така че не можеш току така да отричаш движението, тук авторът леко си противоречи според мен.

 "За да имаш свежа мутра, всяка сутрин с Кама Сутра!"


ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 1 месец

"За да имаш свежа мутра, всяка сутрин с Кама Сутра!" - sooo cool :).

What about the evenings :)))?

DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 1 месец
Да, съгласна съм с всичко - и с Кама Сутра, и с гимнастиката ( стига да не прекаляваме, за мен всеки ден е много, защото съм си мързелива), и с вредата от Вкусна чаша и пушене. А най- вече с това, че в следващия си живот ще се постарая да се родя високо в планината, да съм умерена и да ям полезни, екологични неща - напр. домашно отгледани пилета и патета, плодове, мляко и сирене, никакво ГМО, никакви пестициди и нитрати... За сега обещавам само сериозно да се опитам да спра цигарите. Без да минавам на тютюн. Не знам дали това ще ме направи щастлива, не вярвам гласът и дробовете ми да се възстановят по чудо, но все пак ще опитам наистина сериозно. Пожелайте ми успех, че иначе не знам как ще се справя с новите цени на цигарите.

П.с. КоприНа, това е чудесно - съчетаваш полезното с приятното! Грижиш се за себе си по начин, който ти харесва, и си полезна за околните! Надявам се, че ти остава време да извадиш за себе си едно голямо удовлетворение :))).

kelvinator
kelvinator преди 16 години и 1 месец

Един път ми откриха диабет и ме пратиха и на кардиолог. А оня ми вика: "Пушиш ли?"

"Пуша, викам му, по две кутии на ден пуша, вечер пия ракия и половина, две и тия три неща".

"Ще трябва да спреш, и забрави за солта", казва той строго.

"А аз с терористи не преговарям. Ако можеш, цери ме така. Не виждам никакви причини да се измъчвам и да живея по-дълго в ограничения. Колкото ми е отредено, толкоз..."

Той рече, че не съм сериозен. Не съм та. Прабаба ми Петра живя до 103 или 108 години, не беше установено точно. До последно вдяваше губерка. Веднъж като й вадили паспорт се обърнала към четвъртия си син (имаше седем деца) и му рекла: "Жика, сине, буде знаеш када съм я родена, било е негде по Петровден, ама знам ли..."

 

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 1 месец
 Пожелавам ти успех, Случайна! Откажи ги и заради мен, тъкмо ще имам пример за подражание и стимул някога и аз да откажа и тютюна (за сега няма изгледи -с удоволствие свивам и дори връщам модата на цигаретата:)) Да, много ми харесва да им помагам да се чустват добре, с това което и на мен ми доставя удоволствие. Изобщо всичко, което си пожелах го имам, само нещо съм объркала посланието. Наслаждавам се на голяма къща, луксозна кола (да им се чудиш на акъла, как ми гласуват доверие да шофирам подобно скъпо возило:))), осигуриха ми зала за гимнастика и наоколо щъкат безброй малки деца (обожaвам бебета и малки деца). Всичко, което искам, но не е мое, което не ми пречи да се радвам на мига и да зареждам положителна енергия, която ще ми е нужна в България :)))
Darla
Darla преди 16 години и 1 месец
Копривке, каква е разликата да пушиш цигари и да минеш на тютюн? Я ме светни, че цигарите са единственият порок на моя мъж, с който се боря (засега неуспешно, дори и в колата пуши, когато аз шофирам, а това мразя) и моят единствен (порок), който не може да ме победи за нищо на света, та поне да му предложа алтернатива. :-) Ти къде си сега - в Майорка или в Германия? Поздравления за стандарта!

П.С. Между другото тук пушенето на публично място е забранено. Нито на улицата, нито на автобусната спирка, нито на обществено място (ресторант, заведение на открито, административна сграда), та дори и в собствената ти кола. Разбира се, някои пушачи (в т.ч. и моят мъж) нарушават тези забрани, но като цяло се съобразяват с тези ограничения, тъй като и глобите са доста солени. Жените пушачки са рядкост. Като цяло тази политика на мен много ми допада, защото съм непушачка и не обичам да се пуши около мен.


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 1 месец
Коприна, дете не само на един пушач съм, а на двама. Дядо ми пушеше доста, въпреки че имаше сериозни проблеми с белия дроб. Едва ли има нещо по-гадно от това да чуеш някой, който обичаш да се дави и да кашля ужасно, всеки път като запали. И въпреки това да пали. Така че...трудно мога да съм по-против.

Това за гимнастиката е супер новина. И за всички хубави неща, които са ти на разположение и ти се случват. Хубаво е човек да намира начин да прави приятни за него неща, където и да е.

Между другото доказано е, че леката гимнастика повишава устойчивостта на организма към вируси, вероятно мога да изкопая и статията, в която го четох. Другото нещо, което е доказано е, че стволовите клетки научават как да се превърнат в други клетки - мускулни, костни, сърдечни, нервни, по физическото напрежение под което са. Т.е. хората които имат проблеми  с костите например, трябва да ги подлагат на достатъчно напрежение, за да могат те да станат здрави и нормални. Иначе дори организмът да се опита да ги възстанови, няма да знае как. Така че, гимнастиката е важна, жалко е, че наистина не знаем колко е достатъчно. Предполагам, че по-сериозно изследване върху йога позите може и да даде идея кои са ключовите напрежения за всеки орган, но за съжаление, учените не обичат да изследват йога.

Вчера, по повод на разговора ни за пороците направих кекс. Не секс. Само кекс. И стана много хубав :) И съм много доволна. Много обичам кексове и сладкиши. Този не беше от обичайните силно-какаови кексове, които правя, защото братовчед ми е на някаква странна диета без какао, но пак стана сладък и вкусен. Трудно ми е да кажа дали е по-здравословен от сладкишите с много Е-та, все пак в тях има само чиста химия, докато в този има истински продукти получени с помощта на химия, но съм много доволна и си го ям с кеф.

А "За да имаш свежа мутра, всяка сутрин с Кама Сутра!" е мнооого добра идея. Само дето аз предпочитам вечер. Но, хайде, за максимално удовлетворение на мъжката част от населението, и така става.

DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 1 месец
Съвпадение - и аз снощи правих кекс :))). Само, че по повод нашия разговор правих специален, здравословен кекс с мед,  ябълки и орехи. Аз не ям такова нещо - не обичам нито мед, нито ябълки, но детето и мъж ми почти го унищожиха. Бях го предвидила за здравословна закуска с чаша топло мляко, ама....
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 1 месец
 Дарла, веднага ще усетиш разликата между тютюн и цигара. Цигарите, заради хартиите имат много по- остра и дълга остатъчна миризма, особено в кола :) Аз пропуших тютюн на Майорка,поради финансови съображения, но самото свиване на тютюн, това че 10 души да пушите едновременно не се задимява толкова, много по- бързо се проветря помещението и качественият тютюн ми допаднаха. За съжаление в Бг пак пропушик цигари заради противния каруцарски тютюн, с който снабдяват след сезона, но тук пак си "припомних" свиването на цигара:)

  В момента съм (както се изразяват местните) в Бавария, в близост до Мюнхен. Дойдох за едно, но се случи друго. Стандартът не е мой, а на хората, които са се родили в подходящото време, в правилното семейство и държава. Аз му се наслаждавам временно:)))

 


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 1 месец
Ми то кое удоволствие пък не е временно :) Важното е да му се порадваш колкото може повече.

Случайна :) И аз исках да сложа орехи в моя кекс, ама нямаше. Но и така е вкусен.  За ябълки винаги съм се чудела как се слагат така че да не остане тестен около тях.


Kopriva
Kopriva преди 16 години и 1 месец
 Дени, вярно, че всичко е за временно ползване на земята и човек не трябва много-много да се привързва към хора, животни още по-малко към предмети, но с хубавото толкова бързо се свиква....... А моето си е направо ирония на съдбата.:)) Преди 5 години се чудих в тази държава (Германия) как да се издържам, да пращам пари в Бг и да уча - докато си признавах българската диплома по икономика, което си е направо ново следване, тъй като дипломата ми послужи само за приемен изпит и цялото учене започва отначало (напълно разбираемо, че не ни признават икон. образование като ни виждат бълг. икономика) :))).  Сега сами ми осигуряват условия да се занимавам с това, което харесвам и ми предлагат да ми платят 3-годишно обучение по физиотерапия, но няма как да приема, защото съм тук да осигуря образование на децата си, а не аз да се образовам до безкрай.........въпреки, че идеята много ми харесва......:))  Осъзнах ползата от спорта за психическото ми здраве при първото ми окончателно прибиране от Майорка. Покрай разочарованието от провалените ми мечти и естествено последвалата операция се занимавах с какво ли не: йога, каланетика, тай-бо, пилатес......изчетох " всичко" за здравословния начин на живот, не се ограничих кой знае колко, но си направих своя система от упражнения без излишно натоварване :) и се обърнах към билколечение и хранителни добавки. Изобщо не предполагах, че ще убедя почти непознати  в ползата и ще им помогна да се чустват добре! Включих в комплекса и "Петте тибетци", за които бях чувала, но прочетах в поста на Шогун в "Задраве и красота". Изобщо "разговорите" по темата са ми много полезни! Благодаря!

 

 



DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 1 месец
Е, тибетците май са си класика :) Ако питаш мен, това 3-годишно образование изобщо не звучи зле. В крайна сметка, едното образование не пречи на другото. А и така помагаш на хората, помагаш и на себе си. Какво по-хубаво от това?
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 1 месец
 Ни най- малко не пречи! При условие, че едното в момента не го ползвам, а другото го нямам! :)))) Но не можем всички да сме ученици (цялото семейство) и да сме още 3години разделени! А предложението наистина е страхотно! 

 Тук е практика обучението по социални и здравни науки да се спонсорира от социални служби, държава или деаконисти ( различни евангилисти и църковни сдружения в помощ на възрастни хора, бедстващи, болни, деца, инвалиди......)  Например към Evangelisches Johannesstift има болници, санаториуми, старчески домове, служби за подпомагане и съвети......От заплащането за престоя в дадена лечебница или дом 30% са за обучение на нови кадри.

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 1 месец
О, имах предвид твоето образование и това на децата ти, че не си пречат :) Но си права, няма как да стане ако сте разделени. Но ако може да си ги вземеш при теб, ще е супер. Всички ще учите и ще се наслаждавате на спокоен и уреден живот. Не звучи зле, нали :)
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 1 месец
Амин! Звучи като молитва!

 Хубаво пожелание, Дени, но неизпълнимо в Германия. Тук са им железни пречките, за вземане на деца, нищо общо с Испания :)) За да ги взема трябва да докажа доходи, което е невъзможно, ако уча! А ако работя трябва да е на безсрочен договор, за да са сигурни, че децата ще посещават училище без ограниченията на временния ми договор.......и т. н. и т.н. Този филм вече съм го играла :))) 

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 1 месец
Е, добре де, какво ще стане ако просто дойдат там и останат? Няма да ги запишат в училище ли? Все пак би трябвало да имаш право да живееш, където си поискаш из ЕС, децата също.

А и то не пречи да поработваш докато учиш, предполагам. Все ще намериш начин ако решиш, пък и ето вече знаеш какво да очакваш. Предполагам, че децата на социално-слабите немци, например, не ги гонят от страната.

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 1 месец
 Не, няма да ги запишат на училище :))) И няма да ми разрешат да са тук, ако жилището, времето, с което разполагам , доходите, които са ДОКАЗУЕМИ не отговарят на  техните изисквания. Както и да е, Дени, това ми беше цел преди години и не успях да се преборя с бюрокрацията (работната ми виза беше временна- не става; студентската ми виза имаше ограничения за работа, следователно недостатъчни доказуеми доходи......) единственият начин беше брак с немски гражданин- абсолютно неприемливо.............. С течение на годините - 5, докато децата прекарваха тук ваканциите, аз сама се отказах от идеята да живея с тях в Германия.Отношението към чужденците щеше да им отнеме щастливото детство и да се отрази на самочуствието им. Възрастта им беше станала неподходяща..... За да се чустват добре или трябва да са много малки или да дойдат с изградено самочуствие и знания като студенти, иначе рискът е огромен сред многото националисти....
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 1 месец
Хммм, ами жалко тогава. Не знам, не мога да повярвам, че няма начин, защото виж колко турци има там, те дори не са европейци и пак успяват да отидат там цели семейства. А ти би трябвало, като европейка, да имаш повече права от тях. Но си права, че вероятно не си заслужава енергията, която ще хвърлиш, за да успееш, още повече ако отношението към чужденците е толкова гадно. Иначе много добре звучеше.

Пък и не мога да не се сетя за детето на мой познат, което говори английски, френски и немски, благодарение на това,че баща й обикаля постоянно и тя учи в местни училища. Някак си готино е :) Макар и малко дразнещо :Р

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 1 месец
 Дени, при турците е съвсем друга история.......Те са вече 3 поколение тук. Още началото на 70-години е подписана спогодба с Турция за наемане на работна ръка. Според спогодбата е било възможно работниците да бъдат със семействата си и са им били осигурени нормални условия на живот. Трудовите им договори са били неограничени и докато се усетят немците, се е създала Държава в Държавата- цели турски квартали, магазини, обичаи.........Почти всички вече имат немски паспорти. Някогашните наемници вече са пенсионери, а внуците им са в елитни немски училища.......За да предотвратят нова вълна от емигранти след падането на Берлинската стена Германия предприма мерки, налагащи ограничения за страните от Източна Европа (срочни договори, работа в определени сектори, визи, ограничителни мерки за привличане на членове на семействата........). Едва с влизането ни в ЕС срочните договори отпаднаха и престоят е възможен докато имаш работодател, но сферите на заетост са пак ограничени. Ако искаш да кандидатстваш за работа по твоята специалност, то е според спогодбите между България и Германия, безработицата в областта, в която кандидатстваш и всички немци и членове на нормални европейски държави са с предимство. Промени се положението и на българските студенти след влизането ни в ЕС. Ако фирмата, в която са практикували желае може да ги задържи след завършването им, което беше абсолютно невъзможно.......
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 1 месец
  Изобщо всяка Държава си сключва международни спогодби. Като имаш предвид нашето управление, политици и техните умствени възможности през годините , мислиш ли, че спогодбите са в полза на българите :))))?
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 1 месец
Абсолютен расизъм! Какво значи това нормалните членки да са с предимство, на нас какво ни е?! Определено доста ме разочарова, но какво пък, никога не съм си и помисляла да се местя в Германия. Но не мога да не се издразня зловещо на това как западна Европа дискриминира Източна. Защото и във Франция и в Испания и очевидно и в Германия, разни африканци или азиатци се ползват с повече права от европейците. Което е странно предвид това,че се предполага че сме граждани на 1 и същи съюз, а те не са. Вярно, това вероятно не би се усетило, ако ти си отиваш на работа с готов договор или както моя приятелка отиде докторантка там - няма проблеми, доколкото знам. Но все пак, не би трябвало да е така. Жалка история. Но вероятно ние сами сме си виновни, като никога нямаме адекватна дипломация...
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 1 месец
 Не се надявай на Държавата, Дени. Неин основен бизнес е посредничество на евтина работна ръка. Българите сами се справяме, въпреки гражданството си благодарение на умения, познания, чар:))) Погледни им страницата на Министерството на труда и социалната политика- спогодби от 92г, обнародвани 2003г.??? Ние влязохме в ЕС, толкова неща се промениха, но тяхната страница -НЕ :))
Shogun
Shogun преди 16 години и 1 месец
Между другото, това, че ако спортуваш, си изразходваш ограничените удари на сърцето, е абсолютно невярно, та даже и глупаво.

Да приемем, че наистина ударите са определена бройка, макар че не знам защо това да е истина. Но е истина, че спортуващият има по-нисък пулс. Да приемем, че умерено спортуващият има пулс 60, и спортува 1 час дневно, през който пулсът му се качва на 130. Тия 70 удара в повече за 60 минути, като се разпределят върху целия ден, изобщо не качват среднодневния пулс. Докато неспортуващият има пулс 80, така че той си хаби лимита с 30% по-бързи темпове. Освен това, нетренираното сърце в екстремна ситуация (висока температура например, когато пулсът се качва) няма да може да понесе толкова леко това качване на пулса, отколкото тренираното сърце.

By Shogun , 18 February 2008
Да не го пропуснете: то е на 21.февруари, в четвъртък други ден, в 05:30 часа!

А защо е най-важно: е, не знам, Дънов го определя така! :) Смята се, че прочистващи хранителни режими ще бъдат много успешни точно около това пълнолуние. Да не ви разправям за какво става дума: всеки е чел и за прочистване на черния дроб (онова с цвеклото и зехтина), и житената диета по Дънов... какво ли не.

А който не ги е срещал, ще му ги кажа.

:)
Legacy hit count
1389
Legacy blog alias
17409
Legacy friendly alias
Най-важното-пълнолуние

Comments

By galjatodorova , 4 January 2008
   Диетата се прави две седмици.
   През първата седмица се "яде" на всеки 2 часа:
   8 ч.- 1 чаша топла вода
 10 ч.- 6 сушени сини сливи
 12 ч.- 1 ябълка
 14 ч.- 1 домат
 16 ч.- 1 сварено яйце
 18 ч.- 1 кренвирш
 20 ч- 1 чаша кис.мляко
 22 ч.- 1 чаша топла вода
    Трудно е първите три дни .

    Следващата седмица е по- лесно поносима, ако си се справил успешно през първата.
Понеделник- 3 кофички кис. мляко
Вторник-       1,5 л прясно мляко
Сряда-            2 кг ябълки
Четвъртък-     6 сварени яйца
Петък-            300 грама филе/шунка,телешки салам/
Събота-          1 печено пиле
Неделя-           1,5 л газирана вода

   Това е една от успешните ми диети-свалих  10 кг. За близо 20 годишната ми война с килограмите / след като родих сина си преди 29 г тежах 76 кг при ръст 154 см, сега съм 46 кг/ , запомних и спазвам някои простички правила:
Ям плодове, но не ги смесвам.
 Плодовете се ядат преди ядене.
 Компотът е "мъртва"храна, така, че съм го отписала.
 По-малко месо, повече зеленчуци-сурови или задушени.
 Поне 2 л вода на ден.
 Когато сваля някой килограм се старая да задържа достигнатото тегло.
 Вкъщи сладкиши се правят много рядко, да  не кажа почти никога.
 Движение- във всичките му форми.
.....................................................................................................
   Стигнала съм до заключението, че ГЛАДЪТ Е МИСЪЛ и това доста ми помогна да преодолявам лакомията си.

Legacy hit count
7173
Legacy blog alias
16746
Legacy friendly alias
Моята-диета
Диети

Comments11

svetlina
svetlina преди 18 години и 4 месеца
Много хубаво, но аз мога да загина без хляб. Не че от два дни съм яла хляб, но не ми е вкусно без него, пък животът живот ли е, ако не ми е добре?
galjatodorova
galjatodorova преди 18 години и 4 месеца
  Аз съм същата, без хляб не мога, затова не се лишавам от него. Тук става въпрос за дните на диетата. Забелязах, че не изглеждах изтормозена от глад, а доста свежа.
   Другото важно е да се спазва с някой член от семейството или колежка- така взаимно се контролирате.
   Сега се сещам, че отдавна спрях да броя калории- много е затормозяващо. Кантарът също понякога ме е изнервял- просто не мръдва, затова използвам и шивашки метър- измервам всички интересуващи ме обиколки /талия, бедро, прасец, ръка..../, записвам ги и после следя накъде се движат нещата.Убедила съм се, че 1 свален кг не отговаря на 1 см.
  От 5- 6 години не пренебрегвам лунните фази, но вместо вода и чай ям плодове /без банани/ или зеленчуци, по възможност по-водни -портокали, мандарини, киви, домати, краставици....
Shogun
Shogun преди 18 години и 4 месеца
Страхотно! И колко време ти отнеха тези 10 кг?
И за колко време е безопасно да се поддържа тази диета?
galjatodorova
galjatodorova преди 18 години и 4 месеца
Десетте кг свалих за двете седмици. Лесна е, защото не изисква някакви особени храни или приготовления. Според мен се доближава до разделното хранене.
От собствен опит знам, че ако човек е по- млад, по-лесно се справя с килограмите, но и по-често си позволява да нарушава режима си на хранене, не ограничава алкохола......Някои пък шумно огласяват, че са на диета, а тайно си хапват, като си мислят, че не им се лепи и после се изживяват като страдалци. И аз съм го правила, затова го казвам.
karamellamedena
karamellamedena преди 18 години и 4 месеца
Ама аз се борих с някакви си 3 кг цели 2 месеца, а сега покрай празниците си ги върнах и ми иде да се гръмна. Ще опитам тази диетка, но искам да попитам мога ли да заменя с нещо друго сините сливи, трудно се намират...
galjatodorova
galjatodorova преди 18 години и 4 месеца
Не съм заменяла сливите с нищо друго, затова не зная. Не мисля,че няма по пазарите или в големите супермаркети. Поне 42 сливи! Всеки, който се захваща с диети, трябва да знае какво иска като краен резултат, да гони целта и да задържа достигнатото. Ама трябва воля, да не кажа голям инат!
Много зависи от организма на човека, от здравословното му състояние. Ако заболяване е довело до натрупване на кг, то трябва да се намеси лекар, но ако си е от чиста лакомия, тогава не е проблем да се поограничим малко.
svetlina
svetlina преди 18 години и 3 месеца
karamella medena, кажи в кой град си и все някой от нас ще може да ти помогне :) Донт уори :)
gargichka
gargichka преди 18 години и 3 месеца
Според мен, Галя, тази диета е подействала само защото ти по принцип вече си свикнала да си ядеш разумно и си водиш здравословен начин на живот, както каза ти, с плодове, зеленчуци и движение. То това е най-важното на практика - какъв ти е принципния начин на живот, а не толкова какво правиш една, две или три седмици. Тя една седмица или две пролет не прави, така да се каже.

И на практика се явява така, че човек реално няма смисъл да почва с разни режими и диети, ако след това мисли да кара по старата схема. Просто защото ще се тормози излишно и на всичкото отгоре без ефект. Затова по-добре първо човек да си изгради нормален и хубав що-годе здравословен начин на живот, пък после ако ще и само чай да пие.
(и по ирония на съдбата се оказва, че то "после" на човек не му се и налага да се спазва диети той ако си се храни добре, айде не за 2 седмици ама за 1-2 месеца започва да си го и забелязва).

А пък диетите лошото им е всъщност в онова, "после"-то. Защото независимо дали устискаш докрай или не, почти - да не кажа съвсем - винаги после все още си бъгнат, изтормозен и не можеш да си изградиш траен хубав режим - който всъщност е единственото нещо с трайни хубави ефекти. Нормално е да е така и е логично даже.
galjatodorova
galjatodorova преди 18 години и 3 месеца
Напълно сте права, gargichka! Страхотно име, харесва ми!
Преди доста години четох в някоя от многото книги на  тази тема, че през деня организмът  изхвърля, а през нощта преработва храната. Това ми дойде добре дошло, тъй като имах голям проблем- не можех да спя, когато съм гладна. Стигало се е да пържа яйца в два часа през нощта. Тогава се научих  да ям през деня плодове, зеленчуци и ядки, вечер- нещо по- леко и проблем вече няма.
Сега има толкова литература за здравословно хранене, че човек може спокойно сам  да си изработи някакви правила и да подбере от безкрайните съвети тези, които може да спазва, без това да води до някакъв дискомфорт.
Selenka
Selenka преди 17 години и 11 месеца
  Това е една от усшешните  публикации  Поздравлвния. И за Вашата човечност- искате да споделите опита си  Казват 70% от  бългатите са със свръхтегло. Вашата публикация е ужасно необходима. Браво. Ако имате и друг опит в човечността- моля напишете го. Умеете да пишете страшно увлекателно. Веднага си купих чбълки и за мен и кренвирши за кучето
elizareva
elizareva преди 15 години и 4 месеца
Честита Коледа!
By stylisima , 16 March 2007
Ако решите да спазвате диета с цел отслабване, имайте предвид, че тя може да бъде не само неефикасна, но и нездравословна.
В повечето случаи се прибягва до ограничение в количеството на приеманата храна, но заедно с това не се обръща внимание на качеството. Известно време след поредната диета, изтощени от глада, на който сте се подложили, с разочарование откривате, че панталоните отново не ви "събират" и че кантарът пак показва предишните килограми. Яд ви е на себе си и на всички онези, които са измислили храната.
Всеизвестен е фактът, че диетите са временно решение, а временното решение води само до временни резултати!
На какво се дължи това? Страхът, срамът, гневът са чувства, които се отразяват неблагоприятно на здравето. Те се пораждат от душевен и физически стрес и същевременно още повече го усилват. По някаква ирония стресът още повече усилва апетита. Посягате към храната, опитвайки се да успокоите нервите си. А като се лишавате от храна, изпадате в още по-голям стрес. Въртите се в омагьосан кръг: ту отслабвате с няколко килограма, ту ги натрупвате отново ...
Единствено по пътя на здравословното хранене ще успеете да отслабнете трайно. Ще възвърнете своето здраве и жизненост, които никога повече няма да искате да изгубите!

Ето и малко рецепти които можете да опитате и които не само че са вкусни, но и са здавословни!


Киви и грозде
Обелете 2 кивита, 1/2 банан и ги нарежете на парченца. Добавете 1 шепа зърна от грозде. Направете ги на пюре или сок с миксера. Изпийте веднага, но на бавни глътки, като се наслаждавате на вкуса.
Енергийност: 103 Kcal
--------------------------------------------------------------------------
Моркови и магданоз
3 моркова, 1 връзка магданоз и 3 малки ябълки се почистват и нарязват. Изстискват се на сок, към който могат да се добавят няколко капки зехтин и малко сол. Чрез този елексир организмът се освобождава от излишните течности, а кожата става по-мека.
Енергийност: 78 Kcal
---------------------------------------------------------------------------

Оризова салата

Продукти за 2 порции:
1 чаша ориз
1 с.л. зехтин
4 средно големи тиквички, на резени по 1/2 см.
1-2 с.л. вода
1 ч.л. риган (майорана)
1 ч.л. сушен босилек
4 чаши маруля (салатки)
2 чаши спанак (лапад), едро нарязан
Приготвяне:
На ориза: Индийският ориз е особено подходящ за тази рецепта.
1 чаша ориз
2 1/2 чаши гореща вода
1 с.л. зехтин
Сложете всички продукти в голям тиган, кипнете ги и ги разбъркайте. Оставят се 20 мин. под капак при ниска температура. Отстранява се от огъня. Капакът се вдига едва след 10 мин.
На тиквичките: В тигана се загрява зехтин. Прибавят се резенчетата тиквички и се овалват в зехтина. Поръсват се с вода и се обръщат няколко минути, докато придобият цвят. Прибавят се босилек и магданоз. Разбъркват се внимателно и се отстраняват от огъня.
На чесновия билков сок: 1 скилидка чесън - нарязана или счукана 5 с.л. зехтин
5 с.л. пресен лимонов сок
1/2 ч.л. кервел (шушан)
1/2 ч.л. риган
1/4 ч.л. мента
1/2 ч.л. мащерка
1/8 ч.л. естрагон
1/2 ч.л. морска сол, прясно смлян черен пипер
На салатния сос: Всички продукти се изсипват в купа и се разбъркват с вилица, миксер или кухненски робот.
На салатата: Марулята се измива, подсушава и нарязва. Заедно със спанака (лапада) се изсипват в голяма купа. Прибавят се оризът, тиквичките, маслините и салатния сок и се разбъркват добре.
Енергийност на 1 порция: 595 Kcal
----------------------------------------------------------------------------


                Карфиол с кашкавал

Продукти за 2 порции:
300 г карфиол
1 глава лук
2 с.л. зехтин
1 с.л. доматено пюре
1 ч.чаша ориз
4 с.л. настърган кашкавал
сол, черен пипер
Приготвяне:
Карфиолът се измива, почиства и накъсва на розички. Оставя се да престои един час в леко подсолена вода, след което се слага да се вари в друга вода с малко сол.
Ситно нарязаният лук се задушава в зехтина. Щом започне да се зачервява, към него се прибавя полусвареният карфиол и се задушава 10-15 мин. Прибавя се доматеното пюре, разредено с малко вода, и ястието се оставя да ври на слаб огън. Слага се оризът и се залива с 3 чаени чаши гореща вода.
Щом водата се поеме, ястието се наръсва с черен пипер, разбърква се и се изсипва в дълбок съд за сервиране. Отгоре се поръсва с настърганият кашкавал.
Енергийност на 1 порция: 430 Kcal
 

---------------------------------------------------------------------------


Зрял фасул в гювечета

Продукти за 4 порции:
3 ч. чаши зрял фасул
10-15 маслини
4 глави лук
3 домата
4 пиперки (люти)
2-3 с.л. олио (зехтин)
сол, червен пипер, магданоз, джоджен
Приготвяне:
Изчистеният и измит фасул се залива със студена вода и се вари на умерен огън, докато омекне.
Лукът се нарязва на ситно и се задушава в мазнината. Прибавят се половината домати, обелени и нарязани на ситно, и червеният пипер. Получената запръжка се прибавя към фасула, и щом заври се прибавят маслините, магданоза, джоджена и солта.
Ястието се обърква добре и се разпределя в 4 гювечета. Отгоре се подреждат по 2 резенчета домати и пиперка (по желание). Гювечетата се нареждат в предварително загрята фурна и се запичат при 200 градуса.
Енергийност на 1 порция: 400 Kcal

---------------------------------------------------------------------------

               Пълнени домати по мексикански


Продукти за 2 порции:
4 големи домата
1 чушка
40 г сварена млечна царевица
40 г сирене
маруля
Приготвяне:
Измийте доматите и отрежете горната им част.
Измийте зелената чушка, махнете семето и я нарежете на ситно. Добавете царевицата. Нарежете сиренето на кубчета и го прибавете към зеленчуците. Разбъркайте сместта добре и напълнете доматите с нея.
Поднесете доматите върху листа маруля.
Енергийност на 1 порция: 350 Kcal
 
----------------------------------------------------------------------------


Сирене на скара

Продукти за 4 порции:
400 г обезсолено сирене
1 голям домат
1 малка глава лук
червен пипер
олио
Приготвяне:
Сиренето се нарязва на филийки, след което се слага в намазаното с мазнина фолио. Върху всяка филийка се слага кръгче домат и по няколко колелца от лука. Поръсват се с червен пипер. Фолиото се загъва добре от всички страни.
Пакетчетата се нареждат върху скара или в тавичка и се пекат в умерена фурна. Енергийност на 1 порция: 353 Kcal

----------------------------------------------------------------------------


Спанакът е здравословна храна и великолепен източник на витамините А и Е, както и на фибри (влакна). Добавяйки бекон и пармезан към рецептата се получава невероятно вкусно и засищащо апетита ястие.


Спаначена салата с бекон

Продукти за 2 порции:
200 гр пресен спанак
3 тънки резенчета бекон, добре почистени от мазнините
60 гр сирене Пармезан
2 малки домата
3 стръка пресен лук
1 с.л. зехтин
30мл винен оцет

Приготвяне:
1. Поставете резенчетата бекон на скара или грил.
2. Почистете добре спанака и го нарежете на ивици. Разделете количеството на две равни части и го поставете в две отделни чинии.
3. Нарежете на кубчета доматите, а лука на тънки ивички.
4. Обърнете бекона.
5. В тиган сложете зехтина и го загрейте.
6. След като беконът е готов, махнете го от огъня и го нарежете на още по-малки резенчета, като се стараете да премахнете добре мазнините от него.
7. Добавете бекона към вече нарязаните пресен лук и кубчета домати, и разделете получената смес по равно между дветете чинии, където е спанака.
8. Отстранете зехтина от огъня и залейте сместта в чиниите. Сложете и оцет (на вкус).
9. И накрая - поръсете салатите с пармезан.

Mазнини: 20.7 гр
Белтъчини: 22.5 гр
Въглехидрати: 4.4 гр
Фибри: 3.1 гр
----------------------------------------------------------------------------



Спаначената салта е чудесен начин за започване на деня и освен това ще ви засити до обяд. Приготвя се само за 10 минути и съдържа само 160 калории!


Спаначена салата за закуска

Продукти за 1 порция:
150 гр спанак пресен
1 яйце
2 домата (средно големи)
2 тънки парчета шунка (без мазнина)

Приготвяне:
1. Измийте добре спанака и го оставете да се изцеди добре от водата. Нарежете го.
2. Сложете яйцето да се свари за 10-12 минути в предварително кипнала вода.
3. Нарежете доматите на резени и ги запечете на грила.
4. Докато изчаквате приготвянето на яйцето и доматите, нарежете шунката по ваш вкус.
5. Поставете спанака в чиния и поръсете отгоре нарязаната шунка.
6. Поставете нарязаното яйце и доматите върху леглото от спанак и шунка и се насладете на вкуса!

Mазнини: 7.4 гр
Белтъчини: 15.6 гр
Въглехидрати: 8.0 гр
Фибри: 4.9 гр

Енергийност на 1 порция: 160 Kcal

----------------------------------------------------------------------------


Салата с пиле

Продукти за 5 порции:
3 1/4 ч.ч. пиле без кожа (на кубчета)
1/4 ч.ч. целина (нарязана)
1 с.л. лимонов сок
1/2 с.л. лук на прах
щипка сол
3 с.л. майонеза (с ниско съдържание на мазнини)

Приготвяне:
1. Опечете пилето, махнете кожата и го нарежете на кубчета. Оставете го да изстине.
2. В голям съд смесете вече нарязаното пиле с всички останали продукти. Разбъркайте добре.

Mазнини: 7 гр
Белтъчини:22.5 гр
Въглехидрати: 4.4 гр
Холестерол: 78 мг Натрий: 201 мг
Калций: 17 мг
Магнезий: 25 мг
Калий: 240 мг

Енергийност на 1 порция: 183 Kcal

За да намалите съдържанието на натрий в ястието, не слагайте сол. Тогава съдържанието му в порция ще е 127 мг.

----------------------------------------------------------------------------


Супа от картофи и праз


Продукти за 6 порции:
    1 с.л. зехтин
    1 средно голяма глава лук, нарязана на ситно
    450 г праз-лук, нарязан на кръгчета
    450 г картофи, на кубчета
    500 мл прясно мляко
    500 мл вода
    1 зеленчуков бульон или 1 с.л. "Вегета"
Приготвяне:
1. Загрейте зехтина в тенджера и леко запържете лука, праза и картофите за около 3 минути.
2. Добавете млякото, водата, бульона или зеленчуковата подправка. Овкусете със сол и черен пипер.
3. Изчакайте ястието да заври, покрийте съда с капак и оставете да къкри на по-слаб огън за около 20 минути.
4. Прецедете зеленчуците от бульона и ги поставете в купа, подходяща за тяхното пасиране.
5. С помощта на блендер или пасатор смесете зеленчуцуте като разреждате от време на време с бульон до получаване на желаната гъстота.
6. Претоплете отново супата и поръсете с подправки по желание.

Може да сервирате супата и с крутони.




Източник: Michael van Straten 'Super Salads' - www.weightlossresources.co.uk , http://zdravoslovno.com/

Legacy hit count
4061
Legacy blog alias
11818
Legacy friendly alias
Здравословно-хранене
Кулинария
Здраве и дълголетие
Диети

Comments5

Shogun
Shogun преди 19 години и 1 месец
Абсолютно съм сгъласна, че с диета може да се увреди здравето, даже икато се отключи склонност към булимия или анорексия, а и смъкването нанякой килограм ще е временно. Затова е по-добре човек да се начояи къмдълготраен, добре обмислен (здравословен) хранителен режим, в който дане липсват жизненоважните за здравето съставки.
Katherine
Katherine преди 19 години и 1 месец
Поздравления за тази статия!!! И много благодаря за рецептите за салати. :)
Твърдо вярвам, че здравословното хранене помага за добро здраве и хубава фигура. То не означава диета и може да се изпълнява без кой знае какви лишения и усилия. Лошото е, че на фона на всичко останало, което ни се предлага като храни, излиза, че се налагат такива лишения и усилия... За сметка на тестени и шоколадови изделия, пържени истории, полуфабрикати, газирани и безалкохолни на корем и т.н. Аз за себе си поне открих, че животът без тях Е възможен. По-трудно е да устояваш на инерцията и рекламите. :)
stylisima
stylisima преди 19 години и 1 месец
Радвам се че ви е допаднало. Аз нямам воля за диета защото когато си кажа че нещо няма да го ям и точно това ми се дояжда! А това ми допадна защото мога да си похапвам вкусотии и най-важното да си почесвам крастата като ги приготвям;)

Ще сложа тези дни още салатки, защото си мисля че няма нездравословна салата, а ето сега това:


Магданозена салата

Продукти:
2 големи връзки магданоз
2-3 лимона
1 грейпфрут
10 маслини
сол на вкус


Приготвяне:
Магданоза се накълцва на ситно. Лимоните и грейпфрута се очистват от ципите и се накъсват на дребно. Маслините се нарязват на ситно. Всичко се смесва и се оставя да престои 1/2 час.
Поднася се като допълнителна салата към тлъсти месни ястия.

---------------------------------------------------------------------------


Зелева салата



Продукти:
1/2 или 1 малка бяла зелка
1 шепа начупени орехови ядки
2 чаени лъжички сусам
соев сос
олио или зехтин
малко лимонов сок(оцет)


Приготвяне:
Зелето се нарязва на тънки ивици, но не се стърже.Изсипва се в дълбока купа и леко се намачква с ръка. В тиган се загрява мазнината, изсипват се ядките и се запържват леко(не трябва да прегарят, защото нагарчат). Към края на пърженето се прибавя и сусама. Горещата мазнина с ядките се изсипва върху зелето. Салатата се разбърква и се овкусява със соевия сос и оцета(лимоновия сок). Ако е необходимо се добавя сол(зависи колко солен соев сос сте използвали).
Разбърквате всичко много добре и сервирате.
Наздраве!
Terkoto
Terkoto преди 19 години и 1 месец
Съдържанието ви е изцяло и дословно копирано от сайта ми - zdravoslovno.com!!! Моля, в подобни случаи да цитирате източника на крадената от вас информация, тъй като някой друг е подбирал и разработвал тематиката. Като изключим това, чудесно е, че сте привърженик на здравослвното хранене и желаете да го "рекламирате" в интернет пространството!
stylisima
stylisima преди 19 години и 1 месец

Да, признавам че си позволих тази волност но не с користна цел. Хареса ми всичко написано, допадна ми, привърженик съм на здравослодното хранене и за това го постнах тук. Надявам се да нямате нищо против това. А най-отдолу съм написала източника.

By stylisima , 7 March 2007
Тя се смята за почти идеална за отслабване.
Ябълките са ценен плод, в който присъстват почти всички необходими на организма витамини и минерални вещества, а също фолиева киселина, захар и пектин. За да се намали теглото и то да бъде задържано, ябълковата диета трябва да се провежда 1-2 пъти в месеца.

Съществуват няколко варианта:

1. В продължение на деня трябва де се ядат само ябълки и то толкова, колкото можем. Но задължително трябва да се приемат много течности. Препоръчително е това да са билкови отвари или чай.

2. За деня са ви необходими около 1,5 кг ябълки. При това вие не трябва да приемате никакви течности - достатъчни са ви течностите, съдържащи се в ябълките.

3. Още по-популярна е ябълково-млечната диета. 1 ябълка и чаша айрян се приемат 5-6 пъти дневно.

4. Седмична ябълкава диета:
- 1 ден - 1 кг ябълки.
- 2 ден – 1,5 кг ябълки.
- 3 ден - 2 кг ябълки.
- 4 ден - 2 кг ябълки.
- 5 ден -1,5 кг ябълки.
- 6 ден - 1 кг ябълки.
Може да се пие зелен чай и малко сухари от черен хляб.

Ябълковата диета – плюсове и минуси

Вариантите са няколко и всеки има своите специфични особености.
Ябълките са идеална основа за диета. В тях има витамини, микроелементи и вещества, подобряващи храносмилането. Но ябълковите диети не са полезни за всички, особено това важи за хората със стомашни проблеми или заболявания на червата. Например, хората страдащи от язва или гастрит с повишена киселинност не трябва да ядат кисели сортове ябълки, а да се задоволяват само със сладки или печени.
При недостатъчно производство на стомашен сок - точно обратното, трябва да консумират повече кисели ябълки. При камъни в бъбреците и хронични колити ябълките трябва да се ядат под формата на пюре.
Много внимателни трябва да са и хората, които страдат от алергии, независимо дали проявите са кожни реакции или астма. За тях да препоръчителни зелените ябълки, защото червено-оранжевите предизвикват изостряне на алергиите.

Ябълки, кисело мляко и мед
Най-лесният вариант на ябълковата диета е един разтоварващ ден. Той може да се провежда 1-2 пъти седмично. За 1 ден е препоръчително изяждането на 1,5 кг ябълки. Не трябва да се пият газирани напитки, а само минерална вода или слаб чай - черен или зелен. Дневно трябва да се приемат не по-малко от 2 л течности.
Ябълките изострят чувството за глад и много хора не могат да издържат само на този продукт и затова ябълките могат да се комбинират с кисело мляко (1-2 кофички дневно) или мед (3 ч.л. дневно).

“Тридневка”
По-продължителен вариант на диетата е разтоварването, продължаващо 3 дни. В храната трябва да се включат също белтъчини: месо, риба или яйчен белтък, но смесването на продуктите не се препоръчва - всеки ден може да се избира само по 1 продукт, който да се приема на обяд.
Ако предпочитате месо, препоръчителното количество е до 100 г дневно. Диетолозите препоръчват пилешко или говеждо.
Ако предпочитате риба, то тя трябва да е морска и порцията не трябва да превишава 150 г.
Ако изберете яйцето, то дневно можете де изядете само 1 белтък.
Два часа преди лягане можете да изпиете чаша айрян, но през останалото време трябва да сте само на ябълки.
Трябва да се пие и доста вода - 2-2,5 л дневно.

Ябълки и моркови
Най-продължителната ябълкова диета трае 1 седмица. И при нея се запазва принципа на тридневката, т.е. задължително трябва да се включи източник на белтъчъни. Порциите са увеличени двойно. Месо може да се яде до 200 г. 2 пъти дневно, а риба - до 300 г. Допустими са 2 яйчни белтъци. Към диетата се добавят сурови зеленчуци. Дневно могат да се изяждат по 2 моркова или чаша сок от моркови и 1 домат.
Количеството на ябълките е неограничено, като по-полезни са сладките или сладко-киселите сортове.
Твърде киселите ябълки не са подходящи за продължителни диети.

И пак казвам ако не ви понася не я правете!

Legacy hit count
44365
Legacy blog alias
11681
Legacy friendly alias
Ябълкова-диета
Здраве и дълголетие
Диети

Comments8

queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 2 месеца
И аз така знам - че ябълките са идеалната диета, но точно вчера една колежка каза, че някакъв известен диетолог (не му запомних името, но днес дано не забравя да я питам) твърди, че от ябълките се пълнеело. Представяш ли си?


stylisima
stylisima преди 19 години и 2 месеца
Ха сега, ще се окаже че вместо да спазваш диета за отслабване ще напълнееш ;)

Няма логика да пълнееш от ябълки, поне според мен. Ясно е че добрата диета е добре подбрани и съчетани продукти които по отделно може и да не вършат работа но в комбинация да правят чудеса.
Katherine
Katherine преди 19 години и 2 месеца
Аз се отнасям скептично към такива диети, при които трябва да ядеш едно и също в продължение на няколко дни. Ден-два за разтоварване - може, ама една седмица...?
Най-добрият начин за отслабване - и то трайно - отдавна е открит и не е никаква тайна. Той е да се приемат по-малко калории отколкото се изгарят от организма. Това може да стане като се намалят калориите приемани с храната, или като увеличат изгаряните калории със спорт. А може и комбинация от двете.

Също така никоя ударна диета не е за предпочитане. Добре е да става плавно - в продължение поне на 2-3 месеца отслабването. И най-хубавото е после да се поддържа режим на запазване на тегло - тоест да се приемат толкова калории, колкото се изразходват.
stylisima
stylisima преди 19 години и 2 месеца
Разбира се че си  права в това, ясно е че тези диети не са за да си развалиш настоението от мъчение като приемаш едно и също. Идеята им е за растоварване не толкова за отслабване.

За да получиш траен ефект от каквато и да е диета трябва режим на хранене, подбор на калориите които приемаш, повече движение (спорт). Вярно е че има много добри диети но и те не вършат работа ако не се съчетаят с начина ти на живот.
Tanichka
Tanichka преди 19 години и 2 месеца
И още нещо: освен разтоварване, те имат добър ефект и като прочистване на организма. Уточнявам веднага: след раждането на Траяна, след близо 50 дни активно тровене с лекарства за овладяване на кръвното ми и износване на бебето, ме изписаха от болницата с общо 16 лекарства (слонски дози!!), които пиех по специални схеми през целия ден. След два месеца ги намалиха до седем - ах, какъв лукс!

Та можете да си представите това какво натоварване на организма с химия е. Тогава реших да се прочистя, по лидия-ковачевски, но по-скоро като начало - по доктор-емиловски: Плодове, чай и мед.

Макар, че всички познати лекари изгубиха част от уважението си към мен, аз твърдо прекарах 20-25 дни на гореспомената "храна".След 10-я ден и доматки и краставички, и сок от моркови, целина,цвекло... Схващате ми мисълта. Само здраве се плискаше във вените ми (е, сигурно размесено с нитратчета от онова, което купувахме от пазара...:))))

Оставете настрана екстрата отслабване - тя беше като манна небесна за душата ми. Хубавата част беше в здравословни измерения - наложи се да намалят дозите на медикаментите, както и да изключат изобщо два от тях, най-гадните и силните, защото кръвното ми спадна до нормалното 110/70, апулсът ми от стотачка слезе на около 70.

На 25-я ден, освен че тежах десетина кг по-малко, бях и с две лекарства "по-лека". Уррра! И дозите на останалите 5 броя бяха от 1/3 до наполовина по-ниски. Така си и останаха и след това. Е, разбира се, че след предпазливите захранвания, все някога дойде "движението леко през просото", но си остана мисълта, че трябва да се мисли... И да се внимава с храната....

След още 3-4 месеца, повторих пак за 20 дни. Много добре ми се отразяваше на организма. Някои от кръвните ми показатели, които бяха грозни след изписването, се пооправиха след първия курс на прочистване. След втория - влязох в космонавтски норми.

Та, това са фактите. Иначе и аз не обичам крайностите, но след като направих общо към 5 такива курса от по 20 дни за периода до заминаването ни за САЩ, успях да докарам за 4 тези години (2001-2005) лекарствата си до два броя и то в символични дози, защото кардиологът ни не искаше да рискува да ме "оголи" без никакви... Не коментирам свалените междувременно килограми, които се дължаха в началото и на задържани течности от бричната бъбречна дейост..

Та, мисълта ми беше - това помага! Работи прочистването с плодове, чай и мед. Лесно се понася и дава прекрасни резултати.

Разбира се, стига девойката да не се унесе да го прави по 50 дни, както имаше една такава мома... Говоря да е без крайности. И всеки си знае състоянието - някой сигурно има нужда от медицинско наблюдение, макар че на мен не ми е ясно защо. Може да падне кръвното, кръвната захар, но пък приливът на енергия много ми харесваше. Направо можех да тичам с количката с Траяна...
malinita
malinita преди 15 години и 8 месеца
Вода ВИНАГИ трябва да се пие. Независимо от това какво друго се консумира - чай, супа, мляко, плодове, зеленчуци...

Водата си е вода и ни е необходима чиста (поне филтрирана, ако не може изворна, минералната не е подходяща за непрекъснато ползване, освен може би слабоминерализираните).

Пия водата по принципа на Д-р Ф. Батмандшелидж (има поне три негови книги на пазара, две може да се намерят тук: http://www.spiralata.net/booklist.php?fieldFrom0=60&LangID=0&Letter=* - "Тялото жадува за вода" и "Водата лекува, лекарствата убиват"). Малко съм обогатила метода - водата я структурирам, а солта е Хималайска кристална сол, съдържаща 84 минерала, а не е само натриев хлорид. И водата, и солта са необходими за хомеостазата. 

Подпомагам си организма с биологично активни добавки и с Матрицата на Здравето (информационна медицина). Много е важно да се поддържа равновесието - точно такива добавки съм подбрала за себе си, наред с Матрицата, която постига и това, заедно с общото хармонизиране на организма и премахването на причините за заболяванията, а не само симптовите. Не вземам никакви медикаменти от 15 години, общо взето не боледувам, но ако се случи, което е много рядко, овладявам положението максимум за 2 дена.  Мисля, че не е зле за човек на 64 год. Желая го от сърце за всички.



erikakaragyozova
erikakaragyozova преди 14 години и 11 месеца
Здравейте,

след хиляди изтезания и малки прегрешения се оказа, че нямям друг избор освен да прибегна и аз именно към тази диета с ябълките. Единственото нещо което маля е - всички които са минали по този път да пишат за своите постижения, защото това действа най-насърчаващо. Особенно тези които са имали повече килограми за сваляне. Накратко да кажа че аз от 5г. съм близо 20-25 кг. повече от нормалното ми тегло.На приливи и отливи правех различни диети. Понякога успявам с различните видове диети да сваля до 5кг. - 10 кг. и тъй като диетите не могат да продължат до безкрай си позволявам и по 2месеца почивка. В който период от време си възвръщам част от свалените кг. А сега нямам време и се налага до 10 дена да смъкна колкото мога повече. Надявам се да успея.

GeriGeorgieva2
GeriGeorgieva2 преди 14 години и 1 месец
Здравейте, 

     Аз направих диетата 3 дни само ябълки и чай и свалих 3 кг , а трябва да сваля 8-10 кг. Сега започвам захранване, но не съм сигурна какво трябва да консумирам - супите, соковете и салатите дали са добра идея? След 10 дни смятам пак изкарам 3 дни на ябълки и чай. Надявам се резултатът да е ефикасен, стискайте ми палци. 
By stylisima , 5 March 2007
Тази тема ми се иска да е в отговор на поредицата "моно диети" които си мисля да пусна. Наистина е трудно да избереш подходящата диета за себе си, в повечето случай тези дети са просто за разтоварване след празници.

Днес има много диети, обещаващи ефективно намаляване на теглото. Как да изберем тази, която действително ще подобри фигурата ни без да навреди на здравето ни? За хората, страдащи от затлъстяване, захарен диабет, хипертония, исхемична болест на сърцето е категорично противипоказано сами да подбират диетите си - само лекар-диетолог на основата на анализи е способен да състави дневното меню, което ще доведе до намаляване на теглото без това да се отрази негативно на здравето.
Ако наднорменото тегло не е в болезнен стадий и жената е практически здрава, тя може да прибегне до помощта на съществуващите популярни диети. Но избирайки диета, всеки трябва да се спазва основното правило: да консумира такива продукти, които могат да бъдат наречени традиционни, т.е. с които генетически е свикнал неговият организъм. Разбира се, не е нужно да се отказваме от екзотичните продукти - просто те трябва да са на втори план.
Думата “диета” в превод от гръцки не означава нищо повече от начин на живот. В широкия смисъл днес терминът може да бъде определен като начин/навици на хранене, а в по-тесния, който у нас най-често се подразбира – начин на хранене, водещ до намаляване на теглото.
За да изберем правилната диета, подходяща именно за нас, трябва да имаме представа от какво се състоят хранителните продукти, кои вещества в тях са полезни и кои вредни.
Монодиетите, включващи само 1 продукт, не се препоръчват. Наистина, след определен срок хората, спазващи тези диети, значително отслабват, но бързо възвръщат предишното си тегло, след като ги прекратят.
Монодиета може периодично да се прави като допълнение към основната диета, но само в продължение на един ден. Диетолозите наричат тези промени в храненето разтоварващи дни. Разтоварващата диета е подходяща например след “тежка” празнична трапеза, за да се “прочисти” организмът. Най-общо съществуват около 20 монодиети: плодова, зеленчукова, млечна, рибна, месна, оризова и т.н.
При избора си на монодиета трябва да отчетем личните си вкусови пристрастия. Необходимо е да се пробват няколко от най-вкусните диети и да се изберат от тях трите най-ефективни. Тези диети трябва да се редуват.
Ако нашата цел е да отслабнем по-бързо, диетата трябва да се спазва веднъж седмично.
Ако целта е оздравяване, трябва да се правят разтоварващи дни веднъж месечно. Специалистите препоръчват за тази цел ябълковата диета. В ябълките се съдържат много от веществата, необходими на нашия организъм, а освен това те са много полезни за профилактика на атеросклерозата. При тази диета трябва да се спазва едно много важно условие: през деня постепенно трябва да се изядат 1,5 кг ябълки без да се консумират никакви течности. Киселите ябълки предизвикват апетита, затова те не са подходящи за диета.

Съществуват диети, при спазването на които трябва да се приемат специални препарати. За много хора тези диети са психологически по-лесни от останалите. Те имат например следната схема: изпиване на чаша сок и приемане на жълтата таблетка, изяждане на ябълка и приемане на червената. Този график способства за строга дисциплина, а тя е залог за успех. Ако ви предлагат препарати и ви обещават, че ще отслабнете без да промените своето хранене - не им вярвайте. Таблетките действат само когато се откажете от определени продукти.
Много диети изискват 6-8 пъти хранене дневно. Практически това означава хранене в продължение на целия ден. Как се отслабва в този случай. За поддържането на теглото на определено ниво и за профилактика на заболяванията на стомашно-чревния тракт действително е необходимо хранене минимум 4 пъти дневно. Ако прекъсванията между храненията са по-големи, човек изпитва силен глад и не може да се контролира. Тогава той изяжда повече от необходимото.
Но честото хранене не означава, че трябва да се изяждат всеки път няколко неща. Това е допустимо само 3 пъти - на закуска, обяд и вечеря. В останалото време трябва да се консумират плодове, обезмаслена извара, зеленчукова салата, кисело мляко. Вечерята не трябва да бъде след 19 часа, за да може на следващата сутрин да се закуси добре. А приетото количество храна по време на закуска “изгаря” през първата половина от деня, когато обикновено активно работим.
В много случаи в първите дни при спазване на диета възниква чувството за неконтролируем глад, но трябва просто да се справите с този период. После този процес намалява и накрая изчезва. Препоръчително е да си водите дневник, в който да отбелязвате резултатите от своето тегло, с което съответно оценявате ефективността на диетата. На първо време измервайте теглото си всекидневно, а после - веднъж седмично.
• Ако възникне усещането, че сте се подмладили,
• ако се чувствате с повишена работоспособност и в чудесно настроение,
• раздразнителността и отпадналостта са изчезнали,
• ако максимално сте се приближили до своето идеално тегло,
значи диетата е успешна. Но ако нито един пункт от изброените не е налице, това означава, че диетата не е подходяща и трябва да търсите друго решение на проблема.
Ако се придържаме към основните правила за рационално хранене, организмът сам ще ни подскаже от какви продукти се нуждаем. При съществуване на вредни вкусови навици, например постоянна необходимост от нещо сладко, трябва да положим усилия да освобождаване от тях. Но дори при избор на подходяща диета и употребяване на пресни плодове и зеленчуци организмът може да не получава достатъчно количество витамини и минерални вещества. Едва тогава се препоръчва да се прибегне към синтетически поливитаминни препарати.

Така че мили дами диетат не трябва да е фикс идея, трябва внимателно да се подбере коя ще свърши достатъчно работа във вашия случай.
Legacy hit count
7139
Legacy blog alias
11624
Legacy friendly alias
Как-да-изберем-подходяща-диета
Размисли
Нещата от живота
Здраве и дълголетие
Диети

Comments2

queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 2 месеца
Чудесна статия, пълна с ценни съвети! Казах ли ти, че пишеш страхотно? :) За мен е удоволствие да чета публикациите ти :)
stylisima
stylisima преди 19 години и 2 месеца
Благодаря ти за хубавите думи, радвам се че се харесва това което пиша. Това не е нещо ново и измислено от мен, това е доказана практика с просто обърнато и внимание;)
By stylisima , 4 March 2007
Ще започна с поредицата диети които може да пробва всеки и да намери подходящата за себе си. Първата в поредицата мисля да сложа "Рибната Диета". Тази диета не е много сложна и изтощително, ако не помогне то поне няма да навреди ;)
Та ето я и нея:

Тази диета е с продължителност 10 дни. Още със събуждането изпийте чаша негазирана минерална вода.

Закуска: 2 чаши чай (за предпочитане зелен), 1-2 яйца (рохки, твърдо сварени, бъркани или на очи e без значение), 1 чаша кисело мляко или чиния обезмаслена извара, 1 таблетка (до 500 мг) аскорбинова киселина (витамин С) - след 10-ия ден тя може да се замени с някакъв плод.

В 11 часа: изпийте чаша вода. Изяжте половин риба, за да укротите глада и за да започне храносмилането. Дояжте рибата, като я редувате със задушени или варени зеленчуци с минимално добавени сол, пипер, чесън, босилек, кориандър. Завършете обяда с някакъв плод.

Обяд: изпийте 2 големи чаши вода преди обяд. След обяда в продължение на 2 часа не трябва да се приемат течности. Самият обяд трябва да се състои от 250 г риба (печена, варена или задушена във фолио без мазнина) или морски дарове. За гарнитура се препоръчва салата от марули, краставици, чушки, броколи или зелен фасул без мазнина. Салатата може да се подправи само с кисело мляко или с лимон. Допълнително може да се яде малко кисело мляко или обезмаслена извара.

В 17 часа: голяма чаша вода. Дневно трябва да се изпива не по-малко от 1,5 л вода. Вечерята е като обяда, но по-разнообразна. Редувайте топло и студено, риба и морски продукти, печено и приготвено на пара. Употребявайте различни зеленчуци.

Преди сън изпийте чаша чай – зелен или най-добре билков.

Ако не се чувствате конфортно с тази диета, просто я прекратете.
Legacy hit count
3394
Legacy blog alias
11610
Legacy friendly alias
Рибна-диета
Диети

Comments7

queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 2 месеца
Много е полезно да се яде риба, но дали е възможно да се издържи цели десет дена по три пъти на ден?

В кръга на шегата: дали няма накрая да засветим в тъмното :)
stylisima
stylisima преди 19 години и 2 месеца
Знаеш ли, повечето диети ми се струва че действат на всеки по различен начин. Ако аз например обожавам риба ще предпочета да направя тази диета ;)  Но ако не ми понася рибата определено "ще засветя" :) Тук в щатите много се говори за диетите, има различни типове диети, те залагат на индивидуалната диета, т.е. всеки организъм реагира различно на различните диети. Ако на един плодовете действат като унищожител на калории за друг просто не се усеща действие.
queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 2 месеца
Абсолютно си права! Би било много по-естествено за човешкия организъм да се избере диета, която да съответства на личния вкус и предпочитания.

Като каза, че в Щатите се говори за диета, искам да те попитам какво е мнението ти за американките. Вярно ли е, че са много немарливи по отношение на външния си вид, което включва и неконтролирано телесно тегло?

Вчера по новините съобщиха, че някаква американка не разбрала, че е бременна и като настъпил момента с термина, първо й станало лошо, после постъпила в болница и в крайна сметка родила. Причината била, че жената тежала само 120 килограма - показаха я между другото - и от дебелината си не е разбрала, че е била бременна.
stylisima
stylisima преди 19 години и 2 месеца
Ами какво да ти кажа, като дойдох тук бях втрещена от многото дебели хора които видях и от начина на обличане. Аз дойдох около 46 кг. и мои познати се шегуваха с мен, че тукашните ще ме помислат за болна;) -това е в кръгът на шегата.
Мога да пиша доста за начина им на живот, който не е много здравословен като се почне от дома и магазините та се свърши с Мак Донълдс. Има разбира се и хора които се стараят да живеят по-здравословно и им личи но повечето ядат в повечето случаи замразени храни, не готвят и разчитат на полуфабрикатите. От всичкото това се стига до затлъстяване.
А за това което си чула за тази жена не се съмнявам че е истина, тук за първи път видях жените да излизат на пазар (не всички) по домашни пантофи, с ролки на косите, с дрехи които показват немарливост и нечистоплътност.... мога много да ги изреждам но ще спра. Ще кажа само че ние българите може да сме бедни, може да сме всякакви, но не съм видяла в България лошо олечена жена и такава която да не се интересува от външният си вид.
stojcheto
stojcheto преди 19 години и 2 месеца
Абе сигурно и у нас има такива дето не се грижат много за външността си, но "как да ги стигнем американките"! Всъщност чували ли сте израз от рода -традиционно американско ястие. Аз знам традиционни български, руски, френски, немски, но американски.... не се сещам. Може би хамбургера или пържените картофки? А те пък дали не са измислени отнякой друг? И понеже немога да дам друг пример, а само от филмите по телевизията-вие да сте виждали американците да готвят манджа някога? Те слагат нещо в микровълновата или пържат някакъв бекон с яйца, или си поръчват готови пица или китайско. А пък магазините им ще се пръснат по шевовете от продукти, с които могат да направят чудеса. Друг е въпросът колко са качествени тези продукти.
Tanichka
Tanichka преди 19 години и 2 месеца
Аз нали ви казвах за американките? Ама на, някои решиха, че съм гадна зла вещица - а аз, добра душа, да споделя реших...

Ирена, и ти ли си тук в американско? Пиши, може и на лично съобщение - толкова се радвам, че има още блогери тук, които виждат нещата с американците реално!

Стойчето: Аз за повече от година и половина още не съм нито видяла, нито чула американка да готви. Но пък много ни жалят нас, готвещите. Колкото и да обяснявам, че ми е кеф, те упорито си мислят, че аз съм робиня на мъжа си. Като им обясня, обаче, че и "господарят" готви за робинята и децата, те вече се объркват....:))

Приятелчета на сина и дъщеря ни идват нарочно за по-дълго, с преспиване, че да имат възможност да похапнат поне 2-3 пъти домашна храна, например:

- за вечеря: пилешки филенца с гъбки и зеленчуци задушени (ядат и броколи, и моркови, и карфиол, защото са с кашкавален сос и си облизват пръстите, забравяйки, че гадните зеленчуци трябват да се изхвърлят),

- за закуска: български палачинки - с какъвто си искат пълнеж, от шунка и кашкавал до сладко,

- за обяд: домашно направени макарони с кашкавал (защото тук ги продават готови, вариш за 3-4 минути едни макаронени дребни барабонки и после им изсипваш един сух сос, който като се намокри чудотворно става чедър кашкавал....;))). Удивени са, че някой си играе да ги приготвя, като имало готови.

И най-голямото чудо - как така нашите деца имат хубави тела, като ядат домашна храна? Американците смятат, че домашната храна удебелявала хората, затова те си взимат fast food .....ха-ха.....

А, а за бременната жена - ще да е абсолютна истина. Аз тук наблюдавам една вече 11-ти месец е бременна, май ще излезе просто дебела, а?


stylisima
stylisima преди 19 години и 2 месеца
Знаеш ли Таничка че си абсолютно права, нещата са такива каквито ги описваш ти. Аз не се впуснах в подробности защото също като теб съм срещала неодобрение за това което казвам за американките! При тях най-добрата диета е с хапчета или тази операция със сложното име при която им отстраняват стомаха и оставят само част колкото яйце. Лесно е, не се напъваш да не ядеш, няма спорт, ядеш всичко което ти е вкусно....а резултатът....стройна фигура;)
By stylisima , 2 March 2007
Алтернативно приложение.
Картофът се смята за незаменим хранителен продукт. С неговия сок отдавна са лекували язви на стомаха и дванадесетопръстника, а съдържанието на калий определя неговото диуретичо свойство и прави картофа необходим във всекидневното меню на болните със заболявания на сърцето и бъбреците.
Картофената скорбяла се използва като противовъзпалително средство при стомашно-чревни заболявания.
Свареният картоф не е противопозакен дори при тежки форми на натравяния.
Предлагаме ви няколко рецепти с картоф, които според народната медицина помагат при лечение на някои широко разпространени заболявания:
-- При отоци на ръцете и краката обелете картофа от кората, настръжете го и наложете получената мека каша на отеклите места в продължение на 15-20 минути. Компресът може да се стегне с памучен плат или хавлиена кърпа.
-- При хипертония корите на 4-5 картофа трябва да се измият добре, залеят с 500 мл вода и да се варят в продължение на 15 минути. Отварата се охлажда, прецежда и приема по 1 чаша половин час преди ядене.
-- При остеохондроза се прави компрес от настърган картоф с мед. Този компрес се държи не по-малко от един час.
-- При изгаряне, гадене, повръщане и хроническо главоболие се пие сок от пресни картофи (половин чаша 2-3 пъти дневно).
-- Сокът, приготвен от сурови картофи, моркови и целина помага за прочистване от шлаката.
-- 3-4 лъжички от суровия картофен сок помагат при нервни разстройства.
-- Картофът се прилага и в козметиката. Сместа от настърган пресен картоф и пшенично брашно (в равни пропорции) помага при възпаление или лющене на кожата. Тя се нанася върху лицето на дебел слой, а отгоре се поставя салфетка, напоена с картофен сок. Маската се държи в продължение на 20 минути, след това лицето се измива със студено мляко, разредено наполовина с вода.


Legacy hit count
1596
Legacy blog alias
11598
Legacy friendly alias
Картофите-----
Кулинария
Здраве и дълголетие
Диети

Comments1

queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 2 месеца
Картофът е любимият ми зеленчук :) Аз го обичам, приготвен по всякакъв начин и колкото и често да го ям, не може да ми омръзне. И тъй като постингът е посветен на картофа, нека да дадем и малко история :)

Картофът (лат. Solanum tuberosum) е познат от древните индианци още преди 14 хиляди години. През 16-ти век е пренесен в Испания от Южна Америка. В България е познат в началото на 19. век. В диво състояние расте в Южна и Централна Америка. По важност стои на второ място след пшеницата.

By mishe , 2 February 2007
Една интересна статия, публикувана в Zdrave.bg:

"Жената прекарва средно 31 години от живота си, спазвайки някаква диета, въпреки предупрежденията на специалистите, че продължителните ограничения в храненето могат да доведат до много проблеми със здравето.

Резултатите от анкетата по поръчка на в. Дейли Телеграф (Daily Telegraph), показват, че повечето хора, които след Коледа започват диета, се отказват от нея на третата седмица, а тези, които спазват диета повече от 5 седмици, независимо дали са мъже или жени, не мислят за почти нищо друго освен за храна.

Диетологът Сен Портър коментира, че строгите диети, базирани на пресмятане на калориите, карат човек да се чувства потиснат: “Хората, опитващи се да се придържат към подобен режим, често попадат под властта на скуката, отдават се на “купони” или просто се връщат към стария си начин на живот”.

Почти половината от анкетираните 1840 мъжи и жени признават, че през началото на март започват диета, за да отслабнат за наближаващата лятна отпуска. Също толкова хора се подлагат на ограничения, защото са вдъхновени от идеята да носят модни тесни дрехи. “Хората искат да се избавят от излишните килограми и заради здравето си, и заради някаква своя фиксидея. Вярно е, че затлъстяването съкращава живота средно с 9 години, но да се отслабне “на бърза ръка” просто е невъзможно”, отбелязва Портър, като добавя, че в никакъв случай не бива да се пренебрегва значението и на физическата активност, независимо дали тя се изразява в спорт или просто в разходка."
Legacy hit count
1073
Legacy blog alias
10961
Legacy friendly alias
Жените-прекарват-на-диета-31-години-от-живота-си
Диети

Comments9

mishe
mishe преди 19 години и 3 месеца
Исках само да добавя, че четейки статията се сетих за своя немалък опит с диетите (макар да съм само на 25). Добре е, че преди около 2 години се отказах от всякакви стягащи съзнанието строги режими на хранене. Защото знаете ли какво? Откакто не спазвам диети, не съм имала проблеми с килограмите. Имам си само няколко прости правила: задължително се храня добре по три пъти на ден; предпочитам топлата храна, а към сандвичи посягам само в краен случай и се старая да си ги приготвям сама; старая се да се движа повече - ходя пеша, когато мога, спортувам, когато имам време; не се лишавам от любмия си шоколад и други сладки изкушения, но просто гледам да не прекалявам - така избягвам от опасното чувство за вина след това ...
Shogun
Shogun преди 19 години и 3 месеца
Мише, ти си щастлив човек. Дай боже всекиму.
Бих искала и аз да мога да кажа това за себе си...
queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 3 месеца
Мише, със всичките ти виждания по въпроса за правилното хранене съм изцяло съгласна с теб!

Благодаря ти за хубавата статия и чудесните съвети! :)
Katherine
Katherine преди 19 години и 3 месеца
Естествено, че е по-добре да се поддържа здравословен начин на живот редовно, а не периодично да се подемат страховити диети. 
Винаги съм се стремяла да се храня правилно, мога да кажа, че никога не съм била на диета (освен с лечебна цел, разбира се). Напоследък обаче съм намалила драстично движението, и забелязвам, че това ми се отразява неблагоприятно. Така че ще работя в тази посока, вместо да правя диети :)
Eowyn
Eowyn преди 19 години и 2 месеца
"диета" съм пазила веднъж - когато сложих брекети и просто нямаше как да ям нещо различно от попара и кисело мляко...Отслабнах 7 кг. за 3 месеца някъде ...и успях да си ги задържа.
Иначе, дори да се опитам - не мога да спазвам диети. Няма стимул на света, който да ме убеди, че трябва да си причиня подобно нещо.
Shogun
Shogun преди 19 години и 2 месеца
Михаела, ти имаш ли огледало у вас? Я иди до него.

Така: виж сега това момиче насреща.

Какъв стимул има да пази диета?

Правилно ли чух - никакъв? Ами и аз така мисля! :)
queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 2 месеца
А какво са брекети - срам не срам, но аз не знам какво означава думата :(
Tanichka
Tanichka преди 19 години и 2 месеца
Скоби за зъбки, дето се фиксират на всеки зъб - за да има Еовинка бляскава усмивка...:)))))))
mishe
mishe преди 19 години и 2 месеца
Ох, темата за диетите ми е много болна. Затова и винаги бързам да споделя мнение и да дам съвет, та дано спася някого от тази клопка. Не знам дали успявам, дали съм приела правилния подход, но се надявам. За не особено дългия си 25-годишен живот съм спазвала толкова много диети, че сега просто се ужасявам, като си припомням. Важното е обаче, че резултатите от диетите ми не бяха нито трайни, нито хубави - от здравословна, та дори и от естетическа гледна точка, понякога бяха даже крайни. Така от 14-годишна до, има-няма 22-годишна. Известна хармония с тялото си постигнах чак когато престанах да пазя диети. Но всъщност смятам, че основната заслуга за този благоприятен обрат е на любимия човек до мен :)