BgLOG.net
By DenitsaDeni , 18 July 2010
Вчера гледах Темата на Нова. Можете да изгледате клипчето на сайта им ако искате. За пълнота, ставаше въпрос за глобалното затопляне - има ли го, няма ли го и кой печели. Дотук добре. Само че не. Защото от Темата лъхаше поръчковост. Трима учени от БАН и 1 журналистка ни убеждаваха, че няма глобално затопляне (а по-скоро идва нов ледников период - все едно че има някаква съществена разлика), а само един мъж с неизвестно за мен име и професия, защитаваше обратната теза.

Накратко, моите лични убеждения са, че хората оказват достатъчно силен ефект върху климата на планетата, който трябва да бъде регулиран, за да няма проблеми. Защото в крайна сметка дали ще стигнем до глобално затопляне в рамките на това или следващото десетилетие (или по-следващото) е напълно несъществено. И в двата случая трябва да вземем мерки. И тези мерки са съвсем логични - едва ли някой човек може да отрече, че замърсяваме околната среда и то много. Е, защо едни трябва да имат правото да замърсяват, а другите трябва да ги гледат и да въздишат? Защо да е лошо да се замърсява в САЩ, но да е добре да се замърсява в Китай или в Африка(от същите компании)? Аз поне не виждам логична причина, освен "защото можем". Ами можем и да не можем.

Както и да е, забележете - не говоря за наука. Не е това моята наука, не искам да оспорвам данните на единия лагер или на другия. Факт е обаче, че има два лагера и те са достатъчно силни. И че и двата лагера се спонсорират от различни бизнес-среди. Т.е. безмислено е да се говори за наука, когато всичко е платено. Но може да се говори за рационалност.

А рационалността е проста - развитието на човешката цивилизация води до все по-голяма консумация на ресурси. ЕС от няколко месеца много интензивно прави планове как да си опази ресурсите - откакто Китай забраниха износа на някои редки метали, които са нужни за направата на техника. Т.е. ресурсите ни са ограничени и физически и политически. В такива условия, ефективността на производството и на консумацията и рециклирането е очевиден приоритет за всеки здраво-мислещ индивид.

Но да се върнем на филмчето на Нова телевизия. Какви бяха ключовите моменти в него.

1) Глобалното затопляне е доказана конспиративна измислица създадена от група учени, за да облагодетелства група хора. - Очевидна глупост. Climategate или изтичането на имейлите на разни учени беше не по-малко конспиративно мероприятие. Малко странно е хакер да открадне имейлите на климатолозите точно преди една от големите срещи за климата. Да не говорим, че първо, това са само група учени, не всички които подкрепят глобалното затопляне. Второ - че триковете, които толкова възмутиха обществото са нещо почти нормално за науката - всеки си има трик, за да изкара резултата си по-велик отколкото е - задължение на другите учени е да проверят резултатите, а негово собствено е този трик все пак в рамките на благоприличието. Не казвам, че тия "учени" не са виновни - виновни са, но за нещо много по-сериозно. И това е за спирането на публикации на отсрещния лагер, чрез резенцираните списания в които те са били рецензенти. Ето това вече е напълно незаконно и излага една невероятна слабост в цялата наука, не само в климатологията. Но това много удобно се пренебрегна от всички хора, за сметка на толкова по-важните имейли. И разбира се, виновни са и че не са си разкрили данните, но дали не беше по-логично противниковия лагер да си намери свои данни и да произведе каквито те намерят за верни резултати или да намери друг начин да изкопчи техните без да се стига до хакери (което е също напълно незаконно)?

2) "Хората са манипулирани от показването на изчезващи ледници със сладки бели мечета, но те не знаят, че снимките на ледниците са правени през зимата и през лятото, т.е. е естествено те да намаляват" - това точно е пълна лъжа и манипулация на общественото мнение. Сравненията не се правят между зимата и лятото, а между различни лета! В това поне съм сигурна, защото съм изчела сигурно 100 такива статии. А сладки бели мечета все още не съм видяла по тях. Нито пък пингвини. Нормално ли е един учен да говори така и с такова пренебрежение към обикновените хора? Ми ние като не сме климатолози да не сме случайно идиоти?

3) "На Ал Гор му беше дадена награда за мир, а не за наука."   - естествено, той не е учен, а политик. И той не е открил топлата вода или глобалното затопляне, само откри накъде вървят нещата и се възползва! Нищо неочаквано за един политик. Кофти за Нобеловите награди, но пък те дадоха награда и на Обама, пак за мир. И изобщо, не разбирам манията по личността на Ал Гор. Той не е казал нищо ново! Проблемът с глобалното затопляне се разглежда от около 20 години мисля, а може би и 30. Поставя се на различни нива, често и на съвсем политическо ниво. Например протоколът Киото, ограничаващ емисиите не се дължи на филма на Ал Гор. Но този протокол не беше подписан от САЩ. И точно затова филмът на Ал Гор беше толкова шокиращ за американците - защото часто от тях не живеят в нашата реалност. Техните големи замърсители се ползват от невероятни данъчни облегчения, както и да предпазни клаузи срещу искове. Например бедствието през 1984г в Индия, което избива 2-3000 души и уврежда 500 000 други. И американската компания колко мислите че им плаща? $470 милиона. Интересно ми е, колко щеше да плати в САЩ? И това не е единственият случай. Наскоро пак в Индия, американски компании произвеждащи ядрени реактори получиха защитна клауза срещу искове в случай на изтичане. Което е много удобно за тях, но обществото възстана и може би са отпаднали.

Каква е поуката? Че в САЩ, битката с корпорациите не винаги е на ниво Ерин Брокович - понякога просто те са невъзможни. И не само това, а и голяма част от хората са възпитани с идеята, че това е правилно, че всеки който може да произвежда, трябва да го прави независимо от цената. Както и че всеки трябва да консумира колкото се може повече пак независимо от цената и това кой я плаща. И затова филмът на Ал Гор беше толкова успешен. Да не говирим за разлива в Мексиканския залив, който може би ще посъбуди някои хора. Защото там нарушенията са не по-малко, както статиите на НЙ Таймс разкриха. Само че сега бедствието не е в Индия, а на тяхна територия.

3) Някаква журналистка заяви как на среща на високо ниво се обсъждало данък въздух - което била напълно незаконно, защото сме щели да станем роби на глобални структури вместо на енергото. - Поне засега не съм чула за план данък въздух, а уж следя нещата. Това което се обмисля сериозно и което аз напълно подкрепям е въвеждането на данък емисии за стоки от страни, които не контролират емисиите си. И това е съвсем логично - в ЕС предприятията заплащат за въглеродни квоти (някои предприятия - най-големите замърсители и тук не плащат). В другите страни компаниите нямат такива разходи. Съвсем справедливо е, да се въведе такъв данък, за да може стоките произведени в ЕС и извън ЕС да са еднакво конкурентни и за да се спре изтичането на компании извън ЕС. Да не говорим, че обикновено компаниите производителки извън ЕС са или европейски или американски, т.е. такива, които са отишли в по-бедни страни за да замърсяват спокойно. Но за данък въздух поне аз не съм чула.

4) Било несправедливо да се облагат емисиите, защото България не може да си построи заводи?!!!! -  И кои са тези заводи, които иска да строи България, че нещо не ми е ясно? Ние дори сегашната си квота за емисии не ползваме, а я продаваме! Това си е чиста проба лъжа и измама и долна манипулация! Ако искаме да строим можем преспокойно да го правим още доста време. Но ние не искаме. По-лесно е да се жалваме.

5) Слънчевите панели и ветрогенераторите били безполезни, идвало глобално застудяване и затова ни трябват евтини горива, за да се топлим. - Това вече изби рибата окончателно.

 - ветрогенераторите и сл. панели не са безполезни - Испания произведе 36 ГВЧ(гига) от вятър през 2009, сравнено с 52ГВЧ от ядрени ЕЦ. Това е много, ама много сериозна цифра. И тя е спестена от ядрено гориво и от изкопаеми горива! Ние не можем да се мерим с Испания, очевидно, но за мен това е очевидна полезност. И е смешно и тъжно, че един учен от БАН или СУ, не знам, но смее да се покаже по телевизията и да каже такава глупост.

  Алтернативните енергии са полезни и стават все по-евтини, защото технологиите се развиват. Инвестицията в тях е = инвестиция в новите технологии и те постоянно подобряват своята ефективност и намаляват своята цена. Ясно е, че всяка технология си има недостатъци, но ние вече знаем недостатъците на старата енергия и тя се свежда до монопола. Русия, САЩ, Сауд. Арабия, Норвегия и т.н. Някои страни го имат, други го купуват. А вятърът и слънцето са навсякъде. Единствено трябва да има желание да ги ползваш. И естествено инвестиции в новата инфраструктура. Което между другото за България би значело инвестиции на ЧЕЗ, ЕОН и ЕВН в нова инфраструктура, което представяте ли си изобщо те да направят някога?

- Идва глобално застудяване? Странно, времето в България/София упорито върви към тропически климат (което на мен поне изобщо не ми харесва), но дори и да приемем, че ще става по-студено, какво навежда тия хора на мисълта, че през ледници се копае по-лесно за нефт и въглища, не ми е ясно. Да не говорим, че ако идва застудяване, ще се нуждаем от дори повече и по-евтина енергия. Нещо което едва ли ще се случи, предвид това, че в България поне евтината енергия е митично създание.

В заключение. Знам че на много хора им се плаща много добре за да мътят водата на алтернативните източници. Това което мен лично ме притеснява е, че една телевизия си позволява да прави поръчкови репортажи толкова явно и че учени си позволяват да манипулират общественото мнение толкова директно. Вярно е, че в науката този проблем винаги съществува - винаги някой ще знае много повече от друг и ще може да го излъже по произволен начин. Въпросът е, че е редно да има някаква етика. Нещо като това да не злоупотребяваш със силата си. Когато се приемаше законът за ГМО видяхме доста български учени, които ни обясняваха какви сме маймуни и колко ни е страх от новите технологии, които са толкова добри за всички. За щастие тогава страхът надделя. Иронично е, че в момента учените ни убеждават колко лоши са новите технологии. И е тъжно, че и в двата случая, тези хора получават трибуна, без реално научно противопоставяне. Ясно е, че всеки журналист или човек може да избере да защитава коя да е теза и да го направи сравнително добре използвайки омразата или доверието на хората към учените. Въпросът е къде са самите учени, които трябва да бранят истината. Защо никой от тях не беше в нито един от случаите на бойната линия? Ето това не мога да си го обясня.

А по самата тема - за мен е ясно, алтернативните източници на ток, са нещо добро ако се използват по подходящ начин. Никой не може да ме убеди, че да не зависиш от ЧЕЗ или Топлофикация София, може да е нещо лошо. Както и да не зависиш от коя да е друга страна за тока си. Интересно как този репортаж съвпадна с победата на Бойко над Газпром. Победа отново обвита с мистика, но няма как, вече сме свикнали. Но съвпадение ли е наистина? Американският посланик иска да ни убеди колко хубаво би било за нас да изкарват шистов газ от Черно море, ББ иска да ни убеди как се е изправил пред злите империалисти в Русия и е изкопчил от тях най-невероятната цена за газ...Позволява си дори да признае, че Южен Поток може и да не е толкова лош за страната ни въпреки предишните 1500 изказвания против него. Големи съвпадения и много мистика. А средностатистическия гражданин си яде палмвото сирене и се чуди да мисли ли или да не мисли.

А тези, които трябва да са обществената съвест си получават парички и са доволни. Независими медии ама друг път.
Legacy hit count
1350
Legacy blog alias
40310
Legacy friendly alias
За-безкрайната-човешка-глупост

Comments25

chopar
chopar преди 15 години и 9 месеца
Тук бях публикувал някои ресурси.

Ето нова връзка за тях.

 Дени, само една лека поправка. Не е правилно да се говори за глобално затопляне, а за глобални климатични промени. Защото /и това учените отдавна преди да стане "модна" тази тема го казаха/ в едни региони ще има затопляне и засушаване, а в други региони - проливни дъждове, наводнения, бури.

Ал Гор не каза нищо ново, но извади от прашасалите чекмеджета на учените онова, което те дотогава не смееха да кажат на висок глас и по-популярно на широката общественост. Ал Гор постигна целта си - и тя не бяха паричните суми, които спечели от филма. Целта му беше да бие камбаната. И той успя.

 Твърдо смятам, че хората, които отричат глобалното затопляне или климатичните промени, като резултат от ролята на човека са или идиоти или лобисти на големи компании в определени сфери.

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 9 месеца
Chopar wrote :

 Твърдо смятам, че хората, които отричат глобалното затопляне или климатичните промени, като резултат от ролята на човека са или идиоти или лобисти на големи компании в определени сфери.

Или и двете? :)

Съгласна съм с всичко, което си написал, наистина е по-добре да се нарекат глобални климатични промени, но да си anti-GW си е вече почти религия, не е толкова просто й да смениш името :)

Мен повече ме потресе това колко нагло и безцеремонно се държаха в Темата тъй наречените учени (и мои познати метереолози се държат по същия начин по темата). Това най-малкото не е професионално.

Харесвам Нова телевизия и чак толкова поръчков репортаж досега не бях засичала.

divedi
divedi преди 15 години и 9 месеца
Глобалното изменение на климата е причинено от Слънцето. Промени се наблюдават в цялата Слънчева система.

Климат и хора

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 9 месеца
Мдам, и забраната на Китай за износ на редки метали също е измама, всъщност Слънцето забранява, Китай само изпълнява.

Това са глупости. Май единствената планета с атмосфера, която се наблюдава сериозно е Марс. А там атмосферата е тъничка. Да не говорим, че никой никога не е оспорвал парниковият ефект на някои газове. Мисля че е доста просто да свържеш точките до това, че колкото и да пусне Слънцето с повече парникови газове, повече ще се задържи в атмосферата. И честно казано не разбирам кой плаща за тази световна измама след като парите са в хората държащи нефта, които нямат никакъв интерес от намалената консумация и повишената ефективност. Явно нещо ми убягва.

Kopriva
Kopriva преди 15 години и 9 месеца
Хората са причина за промените в климата и в екосистемата,т.е финансовата изгода е в основата на проблема, не  Слънцето!!!

  "Слънчевите панели и ветрогенераторите били безполезни, идвало глобално застудяване и затова ни трябват евтини горива, за да се топлим. - Това вече изби рибата окончателно." познай кои стоят зад това твърдение:)

 Съгласна съм,че "хората, които отричат глобалното затопляне или климатичните промени, като резултат от ролята на човека са или идиоти или лобисти на големи компании в определени сфери."


divedi
divedi преди 15 години и 9 месеца
Отвънка зелено, отвътре червено. Що е то? Зелените комуняги.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 9 месеца
диведи - спори с аргументи, а не с обиди. За никой не е тайна, че съм лява.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 9 месеца
Гугъл не е аргумент, всяко разумно търсене в Гугъл ще произведе резултат. А циклите на Слънцето не са тайна за никой. Въпросът е не само колко ще излъчи Слънцето, но и колко Земята ще задържи. Или отричаш, че на Венера точно заради парниковия ефект е толкова безумно топло?
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 9 месеца
На Венера няма хора, но има много парникови газове. Което е пряко доказателство до какво може да доведе безугледното им изпускане в атмосферата от наша милост. 

Освен това мисля, че достатъчно ясно съм го казала вече - за мен няма значение глобалното затопляне/застудяване или затъпяване. Има значение максимално доброто оползотворяване на ресурсите. Планетата е обща и следва да се ползва по начин, който ще бъде максимално полезен за всички живи същества на нея. Да не говорим, че силните на деня отдавна не са същите, сега картите са в Китай, Индия и Южна Америка. А Китай вече се оборудва сериозно с алтернативни източници, Южна Америка пък си ги произвежда. А ние си бъркаме в носа и се чудим как да направим Саудитските шейхове по-богати.


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 9 месеца
П.С. С удоволствие бих изгледала филмчето, но в момента линуксът ми отказва да прави такива неща. Така че...когато го оправя, тогава.
Kopriva
Kopriva преди 15 години и 9 месеца
 Диведи,това ли е новата политическа платформа на ВМРО? Няма нужда от катализатори,можете да си горите въглища,да подкрепяте АЕЦ,нефто-, газо-проводи, да ни облъчвате за да сме Финансово независими:) А всички закони ,норми,контрол върху вредните емисии  в нормалните страни са няква пропаганда с неясна цел????А хората,които са против замърсяване на околната среда- спирачка на прогреса в България???
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 9 месеца
Защото студеният ядрен синтез не е научна реалност? Поне аз не знам за нито 1 успешен опит.
Kopriva
Kopriva преди 15 години и 9 месеца
 Диведи,това за българските телевизии,изобщо няма да погледна,защото съм предубена,конференцията от Швейцария започнах да я гледам, но звукът от записа е много тих и ще я догледам,като е по-спокойно и няма странични шумове.Аз имам само въпрос,но не за да споря, а защото ми е интересно мисленето на хората в България,подкрепящи всевъзможни проекти и планове с единствен мотив- "финансова независимост" на България,ти наистина ли си вярваш и наистина ли смяташ,че Човекът няма нищо общо с промените,а "зелените" лъжат? Милиони хора по света демонстрират против вредни емисии,атомни централи,алармират за "парников ефект",за изчезващи животински видове,за катаклизми и промяна в атмосферата и те всички ли са зелени "комуняги"? Шегуваш се,нали? Търсят се начини да се използва метана от Черно море,обмислят се договори за проучване на Североизточна България за "шистов газ", за добив на нефт и платформи, за АЕЦ и прочие несигурни или отречени като опасни технологии!!!Ако наистина си вярвате,то Човечеството е в сериозна опастност и последни години!!!
Kopriva
Kopriva преди 15 години и 9 месеца
Ако това е бъдещето в интернет общуването,то Денеб е прав! Благодаря,за линковете,но къде е твоето мнение!Ти за риба ходиш ли,покрай река или море разхождаш ли се,планинар ли си,събираш ли билки,имаш ли пчели.......или някави животинки,знаеш ли че хората са все по-болни,че населението застарява, а младите умират преди да остареят.......?Виждаш ли промените?????Кой е Ал Гор и защо ми втълпяваш,че му вярвам? Аз вярвам на очите си!!!
divedi
divedi преди 15 години и 9 месеца
Изменението на климата не е причинено от човека, а от Слънцето.

Замърсяването на природата е нещо съвсем различно, причинено е от човека, с него трябва да се борим. Причината за смъртността е неправилното хранене и фармацевтичната медицина, която не лекува, а само третира симптомите.

Kopriva
Kopriva преди 15 години и 9 месеца
С други думи:Слънцето,което ни дава Живот,оправдава всички наши Човешки грешки и в Него е глобалната причина!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 9 месеца
Слънцето е виновно за абсолютно всичко, защото без него никой от нас нямаше да съществува така или иначе. Но не виждам някъде линк за парниковите газове, процента им в атмосферата, количеството изхвърляни всеки ден и ефекта им.

И прави впечатление колко упорито споменаваш Ал Гор. Ал Гор е никой, разбираш ли? НИКОЙ! Просто един политик, който е направил филм. Но той няма общо към доказването или отричането на глобалните климатични промени, нито неговите къщи или коли.


divedi
divedi преди 15 години и 9 месеца
Каква е причината за многото парникови газове на Венера?
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 9 месеца
Не мисля, че се знае. Също както не се знае и защо се върти на обратно и толкова бавно. Мога да предположа, но няма да е наука, а фантастика.

Но това че не знаем на Венера защо има такава атмосфера, не значи че не знаем кой излъчва парниковите газове на Земята. Растенията изхвърлят колкото или по-малко отколкото поемат и създават листна маса, която също намалява количеството. Животните също изхвърлят, но също както всяко живо същество и те имат право да дишат. Ние сме тези, които изхвърляме много повече отколкото поемаме и то не защото дишаме. И във все по-големи количества, просто защото населението на Земята се увеличава и забогатява, което значи, че консумацията му на луксозни стоки се увеличава.

Не знам защо си толкова отчаяно против признанието, че като вид, ставаме достатъчно много и развити, за да оказваме влияние върху планетата ни. Ами че ние това правим от самото си излюпване като съзнателни същества. Променяме околната среда. Първо малко, после много. Няма как да не дойде време, в което да започнем да вредим на Планетата като цяло, а не само на собствената си долинка. Е, вече е дошло. Къде например са китовете? Или и те са си умрели от естествени причини. Никъде не съм написала, че трябва да престанем да произвеждаме и да се върнем в 10 век. Но ние вече имаме необходимите технологии, за да замърсяваме много по-малко. Не се ползват, защото не са изгодни. Само че какво е това "изгода"? Това не е физически термин, парите не са абсолютни. Цената на технологиите обикновено зависи от състоянието на обществото в момента и това което смята за нужно. Има много малко неща, които са наистина скъпи за произвеждане откъм материали и време. Всичко останало са спекулации. Ако политиците т.е. хората решат, че искат ефективни уреди - произвеждат се ефективни уреди. Както стана с новите стандарти в ЕС. Да виждаш някой фалирал или самоубил се от ужас, че хладилника му харчи по-малко ток? Или пък уредите да са станали кой знае колко по-скъпи? Кой тогава губи от конспирацията за глобалното затопляне? Производителите на нефт, които не могат да си продадат квотата. Ми няма да плача за тях. Със сигурност много компании ще трябва да инвестират в нови технологии, но това макар и да е неудобно за тях е чиста печалба за човечеството, защото се инвестира в наука и се създават нови по-хитри уреди. Ми съжалявам, но аз виждам в това само полза. Особено пък за България, която така или иначе нищо не произвежда, квотата за емисии й е предостатъчна, само трябва отвратителните замърсяващи заводи да си инсталират пречиствателни инсталации. Е сигурна съм, че хората около тези заводи ще са много благодарни на конспирацията.

А колкото до Венера - напълно е възможно и живи същества да са я привели в това състояние без да искат или умишлено. Може нещо да я ударило. Всичко е възможно, защото за Венера се знае много малко. Но това което се знае е ,че там със сегашните технологии не можем да оцелеем. Или ще е отчайващо скъпо начинание. Честно казано не искам Земята да заприлича на Венера. А не е толкова трудно. Ако приемем, че парниковият ефект си има критична точка, след която е необратим. Не знам къде е тази точка за Земята, но не искам да разбирам на практика. И не виждам нужда за това. Всички печелим от ефективността и зелените технологии. Защо тогава да им се дърпаме само, за да сме против Ал Гор. Ми не ми пука за Ал Гор. Нито за скептиците, нито за фанатиците. Нито за хората, които искат да се върнат в средновековието. Аз искам технологията, която имаме да се ползва, а не само да чета за нея и да си представям какво може да се направи с нея. Хайде стига сме били маймуни, време е да станем хора и да поемем отговорността за планетата ни.


goldie
goldie преди 15 години и 9 месеца
Слънцето може и да е виновно за топлото и за още по-топлото, но и ние , ХОРАТА, сме големи мърлячи - то бомби ли не гърмяхме, потапяхме ядрени отпадъци в океана и непрекъснато рушим природата около жилищата си - така че нqма как да НЕ сме повлияли на планетата и на климата, за релефа да не говорим , него го съсипваме от хилядолетия, ако не ми вярвате погледнете какви дупки се копаят и не само в мините, а дори в собствените ни квартали:)
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 9 месеца
Що ли не се изненадвам? Колкото и да е добра технологията, като хората, които я ползват са калпави, тъпи и продажни, просто няма как да последва нищо добро.

И не мога да разбера, каква е тази Национална сигурност, която не се интересува от нещо толкова сериозно. Парите са си пари, но когато става въпрос за нещо, което може да нанесе такава вреда, трябва да се проявява малко здрава мисъл. Защото ако се случи най-лошото, ЕК с Интерпол ще ги намери тия безотговорни идиоти и ще ги осъди. Ама няма кой да мисли...

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 9 месеца
Въпреки, че наистина рециклиран уран звучи малко неубедително (защото наистина би трябвало да е по-скъп), по-скоро става въпрос за гориво с влошено качество или за reprocessed uranium(който е по-евтин доколкото разбирам и неособено желан). При всички случаи, самото съществуване на фирма-консултант говори за злоупотреба.
Kopriva
Kopriva преди 15 години и 9 месеца
Освен това,Дени във ФБ  ти задодох въпрос във връзка с твой коментар по друга твоя тема.Ако искаш можеш и тук да ми отговориш,тъй като е по-спокойно.Във ФБ е доста оживено.....Важното е информацията да стигне до хората и ако може да им помогне или предпази,въпреки че се съмнявам!!!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 9 месеца
http://arxiv.org/abs/physics/0612076

Това е статията, за която говорих. Казаха ми, че в нея са сметнали честотите на резонанс на мозъка (по-скоро черепа) и се е оказало, че те съвпадат с честотите, на които работят телефоните. Но ще трябва да прочета статията по-подробно преди да мога да кажа нещо по-сериозно. Като гледам статията не е публикувана никъде, няма и други версии от 4 години насам, което значи, че по някаква причина авторите са се отказали да работят по нея.

By chopar , 29 April 2010
Темата за глобалните климатични промени (термин, който вече замества твърде едностранчивото понятие глобално затопляне) е много нашумяла през последните години. Споровете между защитниците и противниците за човешкото влияние в тези процеси и сценариите за бъдещето стават все по-ожесточени. Съвсем случайно попаднах на дискусия по темата във вестник "Капитал". И от там скок-подскок на сайта на Научно-координационния център за глобални промени към БАН. От него изтеглих материали, които ще ви предоставя за да не си играете да ги теглете едно по едно. Повечето от тях са на български, но има и на английски, включително една дисертация. Ресурсите са много добри, особено поради факта, че разглеждат промените в климата на България. Формат на материалите - pdf. Има и прекраснапрезентаци на английски. Не съм променял имената на файловете - това са оригиналните им наименования.

 Материалите - http://dox.bg/files/dw?a=1c665f374a

 П.С. Макар и строго научни, качвам материалите и в Общност "Начално образование". Сигурен съм, че там има хора, на които ще им са от полза, а и общността е чудесна и интелигентна /макар и да празнува 8-ми март/ и съм решил да споделям всеки образователен ресурс с тях, който е по-интересен и значим.

 


Legacy hit count
1415
Legacy blog alias
39111
Legacy friendly alias
Материали-за-климатичните-промени-и-влиянието-им-върху-България
Уроци, съвети, препоръки
Училище
Човекът и обществото
Човекът и природата
Час на класа

Comments1

IvanAngel
IvanAngel преди 15 години и 10 месеца
Благодаря. Има нужда от повече наука в тези спорове и по - малко емоция :-)

Поздрави!


By chopar , 29 April 2010
Темата за глобалните климатични промени (термин, който вече замества твърде едностранчивото понятие глобално затопляне) е много нашумяла през последните години. Споровете между защитниците и противниците за човешкото влияние в тези процеси и сценариите за бъдещето стават все по-ожесточени. Съвсем случайно попаднах на дискусия по темата във вестник "Капитал". И от там скок-подскок на сайта на Научно-координационния център за глобални промени към БАН. От него изтеглих материали, които ще ви предоставя за да не си играете да ги теглете едно по едно. Повечето от тях са на български, но има и на английски, включително една дисертация. Ресурсите са много добри, особено поради факта, че разглеждат промените в климата на България. Формат на материалите - pdf. Има и прекраснапрезентаци на английски. Не съм променял имената на файловете - това са оригиналните им наименования.

 Материалите - http://dox.bg/files/dw?a=1c665f374a

 П.С. Макар и строго научни, качвам материалите и в Общност "Начално образование". Сигурен съм, че там има хора, на които ще им са от полза, а и общността е чудесна и интелигентна /макар и да празнува 8-ми март/ и съм решил да споделям всеки образователен ресурс с тях, който е по-интересен и значим.

 


Legacy hit count
202
Legacy blog alias
39113
Legacy friendly alias
Материали-за-климатичните-промени-и-влиянието-им-върху-България
Уроци, съвети, препоръки
Училище
Човекът и природата
Човекът и обществото
Час на класа

Comments

By chopar , 29 April 2010
Темата за глобалните климатични промени (термин, който вече замества твърде едностранчивото понятие глобално затопляне) е много нашумяла през последните години. Споровете между защитниците и противниците за човешкото влияние в тези процеси и сценариите за бъдещето стават все по-ожесточени. Съвсем случайно попаднах на дискусия по темата във вестник "Капитал". И от там скок-подскок на сайта на Научно-координационния център за глобални промени към БАН. От него изтеглих материали, които ще ви предоставя за да не си играете да ги теглете едно по едно. Повечето от тях са на български, но има и на английски, включително една дисертация. Ресурсите са много добри, особено поради факта, че разглеждат промените в климата на България. Формат на материалите - pdf. Има и прекраснапрезентаци на английски. Не съм променял имената на файловете - това са оригиналните им наименования.

 Материалите - http://dox.bg/files/dw?a=1c665f374a

 П.С. Макар и строго научни, качвам материалите и в Общност "Начално образование". Сигурен съм, че там има хора, на които ще им са от полза, а и общността е чудесна и интелигентна /макар и да празнува 8-ми март/ и съм решил да споделям всеки образователен ресурс с тях, който е по-интересен и значим.

 


Legacy hit count
505
Legacy blog alias
39112
Legacy friendly alias
Материали-за-климатичните-промени-и-влиянието-им-върху-България
Уроци, съвети, препоръки
Училище
Човекът и природата
Човекът и обществото
Час на класа

Comments1

chopar
chopar преди 16 години
Много благодаря за клипчето.
By chopar , 29 April 2010
Темата за глобалните климатични промени (термин, който вече замества твърде едностранчивото понятие глобално затопляне) е много нашумяла през последните години. Споровете между защитниците и противниците за човешкото влияние в тези процеси и сценариите за бъдещето стават все по-ожесточени. Съвсем случайно попаднах на дискусия по темата във вестник "Капитал". И от там скок-подскок на сайта на Научно-координационния център за глобални промени към БАН. От него изтеглих материали, които ще ви предоставя за да не си играете да ги теглете едно по едно. Повечето от тях са на български, но има и на английски, включително една дисертация. Ресурсите са много добри, особено поради факта, че разглеждат промените в климата на България. Формат на материалите - pdf. Има и прекрасна презентация на английски. Не съм променял имената на файловете - това са оригиналните им наименования.

 Материалите - http://dox.bg/files/dw?a=1c665f374a

 П.С. Макар и строго научни, качвам материалите и в Общност "Начално образование". Сигурен съм, че там има хора, на които ще им са от полза, а и общността е чудесна и интелигентна /макар и да празнува 8-ми март/ и съм решил да споделям всеки образователен ресурс с тях, който е по-интересен и значим.

 


Legacy hit count
523
Legacy blog alias
39110
Legacy friendly alias
Материали-за-климатичните-промени-и-влиянието-им-върху-България
Уроци, съвети, препоръки
Училище
Човекът и природата
Човекът и обществото
Час на класа

Comments1

IvoGrigorov1
IvoGrigorov1 преди 16 години
Интересни адреси. Не знаех че в България има подобна група, а и съм в бранша. Жялко че от 2007 насам не се подновява  :(
By DaskalPesho , 27 August 2008

Днес за първи път се осмелявам да пиша в блога. Отдавна чета и дори на няколко пъти пусках коментари, но това е първият ми пост тук.

В момента  разглеждам творенията си, съхранени на компютъра и видях тези две презентации, които ви предлагам. Правени са по една и съща тема, с едно и също заглавия са, но са различни като начин на представяне на темата. Затова и заглавието на поста  ми е 2 в 1. Надявам се да ви харесат и най-вече да ви са от полза.

prezentacia_1.ppt

prezentacia2.ppt

 

Legacy hit count
3822
Legacy blog alias
21579
Legacy friendly alias
2-в-1
Уроци, съвети, препоръки
Училище
Човекът и природата
Човекът и обществото

Comments9

galina_fr
galina_fr преди 17 години и 8 месеца

 за Даскал Пешо! Мъдро измислено и направено с любов, много ми харесаха и двете презентации. Но, все пак ми се иска да посоча фаворит (нали може? :) ) - първата, най-вече заради озвучаването, хем нашенско, хем по темата!

Замислих се и по 6-те точки накрая, а нали това е първата крачка, а тя е най-трудната. Благодаря за което!

Albena
Albena преди 17 години и 8 месеца
Браво! И на мен първата ми въздейства повече, въпреки че, това не е най-важното при подход и разрешеване на такива проблеми.
disanska
disanska преди 17 години и 8 месеца
И от мен браво!
Donkova
Donkova преди 17 години и 8 месеца

Аз бих ги предложила за използване в една извънкласна дейност - като отпарвна точка за дискуия. Ако, разбира се Даскал Пешо - няма нищо против. Тогава обаче коректно е да впиша и името на автора. Така че, моля Даскал Пешо, помисли дали ще ми разрешиш да изпилзвам твоя материал и ако - да - прати ми на лични каквото искаш да се знае за теб на първия слайн на презентацията (името ти, специалността ти, училището, в което работиш, мейл - за да ти пише някой или  нищо от това).

И добре дошъл!

 

queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 8 месеца
Великолепни презентации! На мен и двете много силно ми въздействаха - нещо, което трудно може да се постигне само с емоционално изложена реч пред учениците. Просто трябва да се разбере, че високите технологии трябва да влязат във всяка класна стая, като минимумът е да има поне един компютър, свързан с интернет.

Мария, Даскал Пешо е тук, по мои наблюдения (и ако не греша), още от учителската стачка. В момента ни оказва безценна помощ в общността на началните учители, за което сме му много благодарни.

VedaVeda
VedaVeda преди 17 години и 8 месеца
О, страхотни са, Daskal Pesho. Темата е безкрайно наболяла, а презентациите са въздействащи.  Благодаря ти за тях и се присъединявам към Куин с още благодарности за помощта, която ни оказваш в общност "Начално образование".
Ceni61
Ceni61 преди 17 години и 8 месеца
 Великолепно!Аз също бих използвала тези две невероянтно въздействащи презентации,но съм съгласна с MariaD ,че трябва да се спомене автора.А той наистина се е справил ЧУДЕСНО!Благодаря Daskal Pesho!
DaskalPesho
DaskalPesho преди 17 години и 8 месеца
 Благодаря за плюсчетата! Обичам добрите оценки.
Stormbringer
Stormbringer преди 17 години и 8 месеца
Чудесни презентации! С интерес изгледах и двете. Хубаво е, когато има такива проекти. Аз преподавам руски език и тази пролет натоварих моите единадесетокласници да съставят по пет-шест презентации в клас върху темата за 130 годишнината от Освобождението. Имаше подтеми като "Героите на Освободителната война", "Места на славата", "Оръжие и униформи от времето на Освободителната война", "Ход на войната". Целта беше да се пробват учениците в съставянето на ppt презентации и то на руски. Определено мога да кажа, че имаше доста отлични работи. Так че целта бе изпълнена. Хубаво е също така наред с показването да има и съответен коментар. Така може да се каже, че е постигната и практическата задача, защото компилирането на презентации не представлява голям проблем особено за нашите ученици, тъй като тяхната специалност е свързана с компютрите.
By DenitsaDeni , 12 October 2007
Току що чух, че Ал Гор е спечелил нобелова награда. Това е просто отвратително.
Едва ли бих могла да стана по-зелена от колкото съм сега, но ако трябва да бъдем честни филма му беше чиста пропаганда. Човек можеше да види как Ал използва различни техники, за да въздейства на хората. Беше гнусно. Не че това което каза не е вярно, но все пак, не е това начина.

Това което най-много ме безпокои е степента, в която се влияят от публичното мнение от Нобеловия комитет. Тези награди се дават за уникални постижения, които дават изключителен принос в развитиет на човечеството. С какво по-точно Ал Гор допринесе. Че направи филм с общо известни факти, които от горе на всичкото не бяха поднесени като такива, а едва ли не като негови лични открития. Ами не са негови. Животът му, той няма никаква връзка с глобалното затопляне.
"Аз бях следващият президент"??? Стига бе! Всичко беше един добре замислен театър, с който да си донесе известност!

По принцип му симпатизирах на изборите. Но сега ме дразни. Издразни ме още щом го видях да ползва думи и изрази на Тони Робинсън, за да изглежда забавен. Отврат. Толкова съм потресена!

Да бяха дали Нобеловата Награда, на някой от отвлечените журналисти в близкия изток, които въпреки всичко искат да останат там и да отразяват събитията, за да знае светът какво се прави там. Да ги бяха дали на някой от монасите в Бирма или на някой от учените, които се борят да докажат глобалното затопляне и го правят въпреки присмеха на всички останали. Да я бяха дали на някой от отговорните за решението на ЕС да намали вредните емисии- много повече от колкото АЛ Гор или САЩ са направили до сега за тази планета. Да я бяха дали на нашите сестри, които преживяха толкова много. Или на Майкъл Мур, чиито филми са толкова въздействащи и то не благодарение на заучени реплики.

Просто съм възмутена. Знаех, че са предатели, от Нобеловия комитет, но чак пък толкова. Трябва да хване някой и да ги разстреля и на тяхно място да сложи компютър. Поне тогава ще имаме истински лауреати. А на политически изгодни клоуни.
Legacy hit count
671
Legacy blog alias
15086
Legacy friendly alias
Ал-Гор-и-новата-му-нобелова-награда

Comments13

Katherine
Katherine преди 18 години и 6 месеца
"Не че това което каза не е вярно, но все пак, не е това начина."

Ами кое е начина??
Ако имаше български политик, който да защитава по този начин идеята си и да декларира, че ще направи нещо за опазване на околната среда, с удоволствие бих гласувала за него.
Katherine
Katherine преди 18 години и 6 месеца
Подбудите на политиците... Хм... Какви са им подбудите? Нима не са точно такива - да бъдат избрани?
Въпросът е да не се сетили "след дъжд качулка" или когато са видели накъде духа вятъра, или пък само да обещават, а после нищо не правят.
Но то си проличава рано или късно.

Сайтът е много хубав, мерси!
Tanichka
Tanichka преди 18 години и 6 месеца
"Да бяха дали Нобеловата Награда, на някой от отвлечените журналисти в близкия изток, които въпреки всичко искат да останат там и да отразяват събитията, за да знае светът какво се прави там. Да ги бяха дали на някой от монасите в Бирма или на някой от учените, които се борят да докажат глобалното затопляне и го правят въпреки присмеха на всички останали. Да я бяха дали на някой от отговорните за решението на ЕС да намали вредните емисии- много повече от колкото АЛ Гор или САЩ са направили до сега за тази планета. Да я бяха дали на нашите сестри, които преживяха толкова много...."

Denijane, ще си замълча за монасите в Бирма и отвлечените журналисти в Близкия Изток и каква връзка имат те с Нобеловата награда.

И ако беше чела малко повече, щеше да знаеш, че в САЩ са най-строгите изисквания за мерките за замърсявания на околната среда. Май ще да са направили нещо за планетата, щом въздухът в Ню Йорк е по-чист от този в Драгалевци...

Няма начин, обаче, да ти подмина идеята за Нобелова награда за медицинските ни сестри от Либия! Просто не ми се ще да преглътна подобен бисер.

Смятам, че Нобелова награда за Курвалък още не е създадена, но защо пък да не се създаде специално за наши сънароднички. Не мисля, че е останал глупак в държавата ни, който още да не знае, че първопричината за ареста на първите две са курвенски връзки с висшестоящи пичове в Бенгази, членове на кликата "анти-Кадафи".

Хайде, стига, с тия глупави подмятания, че те са просто светици, обречени от държавата ни на дългогодишни страдания. Всеки, погазил законите на държавата, в която се намира, подлежи на съд според нейните закони, особено ако престъплението му е значимо....

Поне след пристигането им у нас и всички ухажвания, с които ги обгрижиха правоимащите ни, би трябвало вече да сте дошли в съзнание и да прогледнете за слабите пунктове? Щели да съдят държавата, еди-кой-си от тях щял да става кмет?! Поредните наглеци, които си правят каквото поискат, където поискат, получават наказание и всички ревват в един глас колко невинно поругани са били те?

Ако арабски мед.сестри бяха обвинени, че са направили това със стотици български деца пак така ли щяхте да считате? Разбира се, че не са заразявали деца със СПИН нарочно. Но са виновни за погазване на законите на Либия, с което са били длъжни да се съобрзяват. И са търгували с какво ли не, както прави всеки българин живеещ там. Напълно е възможно кръвта да е била сред тези обекти на търговия - покрай домашната ракия и масовия курвалък.

Нобелова награда! Затова сме на този хал, защото в страната ни всеки втори човек не е в състояние да мисли логично трезво и аналитично. Как пък можа да го напишеш това?!?


Tanichka
Tanichka преди 18 години и 6 месеца
Рекламата е ясна. Обаче, фондацията му, която набира здраво милиони за тези проучвания включва някъде около 100 милиона долара Ал-Горчови лични пари. А и екологията е тема, която каквато и реклама да ти прави, според мен си струва. Дори ако говорим само за "Raising Awareness" по въпроса, пак си струва.

Тази нация е луда за чистота и опазване на околната среда. Поне в нашия красив щат е така. Всички национални паркове се пазят железно, не можеш където си поискаш да кладеш огньове или да си отсечеш дърво.

Никога преди идването ни в Щатите не съм виждала такива коледни кампании "Купи си изкуствено дърво - така спасяваш едно естествено"... Разбира се, че има и от елхов разсадник, да ти замиришело на дръвце - струват соленко, но така спасяваш елховите гори, щото потребяваш тия от разсадника. Мда... Ето това ме кефи. Хората си пазят природните красоти.

Иначе, тровят горите и страните на подчинените им васали. Това никой не отрича. Месят се в политиката на суверенни държави и се мислят за световен владетел. Това е грозно и нагло, но на това се противопоставят безброй хора тук, макар че на протестите им управляващите обръщат глухо ухо и не му дават много новинарски отзвук. Както се полага май на всички управляващи из света....

Но ако ще говорим как се опазва собствената природа - нещата са си добри, няма какво да си кривим душата. Може да се изпишат тонове мастило из списания, спонсорирани от немски автомобилни концерни, как японските хибридни автомобили можели да го духат, щото немските машини изобщо нямали вредни емисии.

Покупката на хибрид тук ти дава отстъпка от данъците (около 5,000 долара май беше - трябва да потърся точнат цифра). Което си е стимулиране чрез почесване на правилните топки на американския консуматор. Парите, и по-точно: спестените пари, са му любима топка.... Да не говорим пък колко пари ти се спестяват откъм самото ежедневно каране на хибрид.

Да, на десетата година (или там колкото в повече успееш да изкараш) тая батерия няма да става много за нещо... Тоест - ще подлежи на рециклиране, а ти ще трябва да си купиш нов автомобил. Но хората са луди за чистотата на околната среда и смятат, че самата им ангажираност с този въпрос (плюс, не забравяйте! - спестените от бензин пари, плюс опростената част от данъците) - си стува всяко пени. И скачат стремглаво в покупка на хибрид.

Когато "порастнаем" и можем смело да си го позволим - абсолютно гарантирано и нашето семейство ще караме хибриди. Задължитено - японски. За предпочитане - на Toyota/Lexus.

Дали ще са конкретно Highlander (Toyota), Camry (Toyota), RX или GS (Lexus - щото за LS Hybrid трябва да "порастна" като Майкъл Джордан височка), Altima (Nissan) или Civic (Honda) ще му мислим тогава. Но синът ни ни зададе този въпрос за хибридите, защото него го интересувало каква ще е природата, когато той станел голям, и искал и нашето семейство да допринесе за това. Това ми харесва. Много. Да не говорим какви красивички са гореспоменатите хибриди (лицемерна жилка проговаря у мен).....

А иначе, в Абсурдистан, всеки гледа само да плюе по това, което някой друг иска да постигне или да промени. Все е фалшиво, все не е достаъчно, все е реклама, все е лично облагодетелстване - ей такива съм ги слушала до повръщане. И не искам да ги слушам повече. Но да решиш нещо да направиш - а, не!, няма смисъл. Какво ще променя аз? Пък и може да си го отнеса. Я, по-добре да плюя на завет. Най-много себе си да наплюя при промяна на посоката на вятъра.

А иначе, излезте на Орлов мост, или където си харесате - и дишайте с пълни гърди онова, което ще дишате. То е подарък от нашите политици, които няма да старират фондация за спасяване на световната природа с личните си милиони. И не им пука дори каква реклама ще изпуснат по въпроса, ама изобщо дори, защото никаква реклама не им трябва - те държат Господ за където се сетите....
mishe
mishe преди 18 години и 6 месеца
Мила denijane, не си ли се замисляла, че подборът на хората, влизащи в състава на Нобеловия комитет не е случаен и че, вероятно, има причина Нобеловите награди да се определят от точно тези хора, а не от теб или мен, например. Помисли над това - какво ли тези хора знаят, могат и са преживели, за да имат именно те (а не ти или аз) авторитета и правото да присъждат най-престижните награди в света.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 6 месеца
Ще отговоря съвсем на кратко на всички постове.

Първо, аз съм зелена, ама мноооого зелена. И смятам опазването на Земята за втори приоритет след подобряването на качеството на живот.

Но Ал Гор не е зелен. Той просто яхна лекото съпротивление. Съжалявам, но за мен филмът беше пропаганда, направен и изигран, за да печели точки за Ал и ако може между другото да привлече малко внимание към Глобалното Затопляне. Вярно е, че няма лоша реклама и че филмът си изигра ролята, но той беше предназначен за американската публика, която по принцип може и много да пази своето, но не дава и пет пари за останалия свят.  И това е ФАКТ.

Виж протокола Киото, както и опитите на ЕС да въвлече САЩ в някаква програма. И тяхната реакция. Не ми говорете колко се пазело в САЩ, защото ми се повръща от тяхната смешна загриженост. "Трябва да се вземат мерки наистина, но все още не знаем какви". Смешковци. Ако беше за нова война или за цената на нефта щяха вече да са измислили 15 000 законопроекта, да са ги прекарали през ООН и  да са принудили целия свят да ги подпише. Просто не им изнася.

Вярно е, Глобалното Затопляне е факт и аз не го отричам. Просто смятам, че Ал Гор не заслужава наградата, защото той е просто хитрец, който е надушил накъде отива общественото мнение.
Колкото до медицинските сестри- виж какво Таничка- аз също не ги харесвам, нито начинът, по който някои медии ги превърнаха в звезди, но това което преживяха е ВАЖНО. Първо, техните лични страдания са си техни, но те направиха нещо което не ни се е случвало от Съединението на сам- обединиха българския народ. С право или не, кампанията Не сте сами е чудесна инициатива и аз я подкрепям напълно. Крайно време е да разберем, че поотделно сме нищо- само заедно имаме значение.


И  последно, към Мише- ооо, замислям се, повярвай ми. Но това не пречи да ме е яд. И най- ми е тъпо как за физика наградите закъсняват с 50 години, а на Ал Гор му дават награда за филм от миналата година. Смешно.
Teri
Teri преди 18 години и 6 месеца
Замислих се над това, което казва denijane, че като сме заедно, имаме значение, а поотделно сме нищо. Един вид се замислих дали е вярно. Все повече си мисля, че в България нещата често са много изкривени. Като сме заедно се превръщаме по-скоро в тълпа (изключвам някои прослойки, като учителското например), а индивидуалистите са често самотни войни.
Не ми допадат сестрите. Като се върнаха тук блесна техният манталитет в целия му блясък и ме отвратиха. Не съм съгласен, че САЩ правят нещо за екологията. Да, хибридни автомобили, но доколкото знам май само 1-2 щата имат такива преференции. И аз посочвам протокола от Киото като главен аргумент, че САЩ не щат да направят нещо за екологията.
А относно Гор... не знам, раздвоен съм. Не съм гледал филма. Но иначе смятам, че е достоен човек и съжалявам, че не спечели изборите, а вместо него се появи това чучело Буш.

Tanichka
Tanichka преди 18 години и 6 месеца
Тери, denijane, аз съм била досега в следните държави (последователността няма значение): България, Гърция, Турция, Германия, Холандия, Белгия, Франция, Италия, Швеция, Великобритания, Канада и САЩ. Доста места из САЩ. Дано не забравям някоя. Не говоря за съпруга ми, който е изръшкал повече от мен.

Някои са далеч по-чисти от други, така е. Белгия и Холандия правят едно впечатление на туриста и пътуващия по пътищата им, Германия и Италия са доста различни. Мръсотия се вижда в повечето страни, дори и по улиците. Британските паркове не приличат на гръцките паркове, поне аз не видях покъртителна прилика.

От моя личен опит, Щатите са най-чистата страна, която очите ми са виждали. Поне досега. Съперничат й Швеция и Англия (ама от 2004 г., преди полското нашествие). Не зная как е в Азия, там очаквам чудеса.

Вярно е, че живея в изключително чист щат - Колорадо е като природен резерват, но пък Жоро се скъсва от ежемесечни пътувания из всякакви точки на Щатите. А той е пътувал "много"  много. Ама много. И имаме поглед върху доста големи и малки световни градове.

Та, идеята ми е - вие двамата, от висотата на какъв личен опит, и  къде по-точно из Щатите пътувахте, че  се досетихте колко екологията хич я няма тук?  Моля, пояснете, за да знаем, защото за подобно становище, трябва да има обосновка. Или само я четете тая информация? Тогава, дайте линкове да я прочетем и ние, моля. Това в БГ пресата ли е, в щатската преса ли е, дайте линк - много ми е интересно.

Аз в българския период на живота си не бях се разхождала из планински пътеки, като тукашните, по които няма боклук никъде, кошчетата за смет са на всеки 10м, има и специални дървени кутии с торбички за кучешките изпражнения, за да не ги настъпвате, докато се наслаждавате на природни кратоти. Не бях виждала беседки с дървени маси и пейки за отмора и пикник-похапване на туристите, стратегически поставени на красиви места, за да се насладиш на гледката, докато отмаряш. Това го видяхме и в Швеция, и в хълмистите райони на Съри в Англия. Има си го и тук. Всичко си стои непокътнато, няма чупене, къртене, графити. Тоалетните се поддържат от рейнджъри и са по-чисти от тези, вкойто и да е БГ магазин, да речем.

А Жоро лови риба с негов приятел из езерата около града. Пъстърва, шаран, сом. И минава рейнджър и брои какво си хванал, за да знаят какво е темпото на риболовците.

Но българинът сигурно ще остане недоволен - "Педерастка работа ще е вси1ко това, зарежи! Като пудел подстриган на топки и боядисан в розово..." Подобни реплики се чуват от сънародници тук. Друго си е храсти, бодат се, забиват ти боклуци в лицето, няма къде да седнеш, освен на земята и ако улучиш кучешко лайно, ето - идеален момент за псувни, щото ние така искаме - да ни е трудно и да псуваме в захлас!! И нека да я изтребем тая пъстърва с мръсотия.

Нима България няма красоти? Имаше, но скоро няма да има. Всичко се изтребва, за да се купи после без пари. Навсякъде протести, но ние българите обичаме да говорим за екология. Иначе вървим километри из мръсните си улици, докато видим преливащ вонящ кош за боклук, където да си хвърлим бутилката от вода. Но пък - отново, чудесен повод за псувни!

Та да се върнем на Колорадото - привечер обичам да се разхождам край потока, който тече зад дома ни, или да ходя пеш до близкия парк - та накъдето и да ходя пеш, неминуемо пресичам разни по-оживени улици. На тези улици можеш да седнеш и да дишаш с пълни гърди, защото колите имат такива катализатори, че ако си затвориш очите и си запушиш ушите, по нищо не можеш да усетиш, че минава кола. И там тичат хора, усмихнати, здрави и свежи, слушат си i-Pod-ите и ти се усмихват, правейки ти път ти да минеш пръв по тротоарното стеснение. И нямат отровен вид, както когато се разходих в Пловдив един час пеш, а после ме боля главата два дни от надишаните отрови....

Затова питам, без да се заяждам -  каква точно информация за екологичност/неекологичност дава факта кой е подписал Протокола от Киото, ако дишам кристален въздух? България подписала ли е протокола от Киото?

Кой от вас в последната една година си е купувал нова кола от магазин в САЩ, за да е запознат с изискванията за автомобилите относно запазване на околната среда и защо точно този нов автомобил няма да допринесе за замърсяването на света? Аз съм, та съм наясно.

Освен това за първи път разбрах какво значи истински, действащ катализатор. И разбрах защо някои стари автомобили в САЩ плащат висок годишен данък тъкмо по причини, че не отговарят на тия изисквания. А относно хибридите -  ежедневно гледам хибриди по пътя си. А за пътешествието ни до Канада разбрах, че хибридите май са вече на всеки километър.

Или може би трябва да изясним какво значи "опазване на околната среда" и "правя нещо за екологията"?

Цитирам denijanе: "Не ми говорете колко се пазело в САЩ, защото ми се повръща от тяхната смешна загриженост. "Трябва да се вземат мерки наистина, но все още не знаем какви". Смешковци...."

И Тери: "Не съм съгласен, че САЩ правят нещо за екологията. Да, хибридни автомобили, но доколкото знам май само 1-2 щата имат такива преференции. И аз посочвам протокола от Киото като главен аргумент, че САЩ не щат да направят нещо за екологията."

Ще съм много задължена Тери и denijane да ми прояснят гледната точка по тези мои въпроси, защото аз наистина не разбирам. Ако мнението ви е резултат само на следене на пресата, достатъчно ми е само това да ми кажете.

Защото наистина онова, което вие пишете, не отговаря на онова, което виждам ежедневно. Тази разлика според мен се нарича "демагогия".


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 6 месеца
Ми аз не съм ходила в САЩ и ще направя всичко възможно да не отида. Освен ако не е напълно задължително. В който случай ще ми е извънредно неприятно. Но какво да се прави.

Да, черпя информацията си от пресата и интернет. Това че човек не живее някъде не значи, че не може да бъде информиран. Чела съм за мини за въглища в  Кентъки срещу които се борят хората (и то от източник, на който вярвам). Например. За това се сещам, щото по принцип не ме интересува колко е чисто в САЩ. Защото повечето развити страни изнасят производствата си на Изток. А и Китай също не подписа Киото. Но както и да е странно защо ли изследваниията посочват САЩ като един от най-големите замърсители? Чудя се...

Основното е не това. А фактът, че САЩ продължават да отказват да дадат ясен план за намаляване на вредните емисии или други конкретни действия. Всичко, което казваш се прави на щастско ниво, а не на федерално. Но няма обвързване с цифри. Няма поети ангажименти.

И освен това извини ме, обаче не си познала човека, с който да   спориш  за САЩ. Не го казвам с лоши чувства. Просто това е  положението. Аз съм поданик на ЕС и това е единственото нещо, в което вярвам. А и доста съм чела и слушала за САЩ, дори няма да давам примери. Просто ти си имаш своята родина, аз моята. Това е.
Tanichka
Tanichka преди 18 години и 6 месеца
Ти също не си познала, ама никак, защото ако четеш повече за хората, с които спориш, имаш шанса да разбереш, че в доста пунктове сте еднакви - например в отношението към американците.

Моята родина е България, точно както и твоята. Моето местоживеене е Америка, виж тук има разлика.

Пътувам доста и мога да видя неща, за които ти сега само четеш и слушаш, затова са пълни и с авторови измислици.И не винаги политиката се покрива с цифрите. Политиката е мръсен занаят, който дори не искам да заглеждам по-отблизо.

Затова дадох и лични факти, видяни от мен самата, които не са точното плюене, както ти би искала да чуеш. Но явно ти не искаш да чуеш това, искаш единодушно да си поплюем. Което няма да стане.

Затова, аз ще си допрочета каквото имам да чета из сайта и ще изляза на чист въздух в градината си, да се порадвам на зелено и красиво. А ти излез на терсата на панелката си и засмучи цигарка, защото си "много зелена".

Ще се радвам, ако загубя баса, че пушиш.... Ама май няма да го загубя? Пушиш ли?
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 6 месеца
Хаха, не разбира се :)
Май те зарадвах :) Хубав начин да започна деня...
А иначе балкона ми гледа към градина, което поне е някаква утеха и парка е сравнително наблизо.
Виж, аз също пътувам сравнително доста. Е, предполагам,че по американските стандарти не е много, но за българските е достатъчно. И знам, че външният вид понякога лъже. Може да е много чисто в градовете, но извън тях да се унищожават естествени брегови ивици за направата на плажове, планини за мат'рял, да се копаят мини, да има едни симпатични заводчета, които да плюят отрови. Въпрос на добре насочена пропаганда е кое хората виждат. А и това обикновено не се прави толкова видимо колкото в България.Но се прави.
И съм гледала дискусии в САЩ специално по повод електрическите коли и тези на газ (тогава Лексус още не беше пуснал страхотните хибриди които за мое учудване се срещат и в София вече и много ама много ме кефят) и отношението на хората беше толкова насмешливо "защо да сменя моята хубава кола с бавната тенекиена кутийка?" Вярно, от тогава минаха вече 2-3 или може би 4 години, но все пак, това го видях с очите си. А пък наскоро прочетох за някакви ново модели на електричество, единия от които биеше ферари и порше по ускорение. Страхотия :)
Виж, мнението ми за америка е създадено от много неща, които съм чула, прочела или видяла между редовете.
Сигурно си права затова колко е чисто и т.н. и чувала съм го и от други хора. Но въпросът е, че чистота е само повърхностното измерение. Радвам се, че някои щати са взели при сърце защитата на околната среда, но за съжаление  в момента нямам време да проверя дали са всички и количеството на емисиите  и тн. Професионална деформация, вярвам само на цифри и измервания.
Това, което ми харесва на ЕС е че се обвързва с план, с конкретни действия, да се надяваме че ще успеят да ги изпълнят. Аз лично правя всичко възможно да помогна с каквото мога.Дори са сложили защитата на околната среда в новата Декларация за правата на човека, която ще е притурка към конституцията. Ако мине. Дано да мине.
 А САЩ, те с Русия и Китай (в различни конфигурации) просто отказват да се обвържат с каквото и да е. И това не ми харесва изобщо. Мисля, че трябва целия свят да заяви ясно позицията си. И да действа.
Мда, и това ми напомня за няколко американци, с които сме водили много интересни спорове за околната среда- била конспирация с цел ...
Шантава история.Но, айде стига спам, успешен ден, че се улях.
Tanichka
Tanichka преди 18 години и 6 месеца
Ехе, мислех си, че си зелена пушачка!

А защо вярваш на цифрите - това не е ли наивно? Какво те топли цифрата, като се огледаш наоколо и видиш пушеците от комините и какъв е въздухът над магистрала Тракия (не че центърът на София няма да ти свърши работа)? Нали сме подписали Протокола? Кой ще спре чичо Спас да фурсира мръсния си москвич цял следобед пред блока, докато го поправя, а дечицата играят зад ауспуха? Това е замърсяване на въздуха, и то какво. А цигарения дим, който се издига от ред заведения с външни маси? Това за мен е демагогия, тотална.

Затова говорих за личните си впечатления - според мен онова, което хората виждат и дишат, е по-важно от цифрите.

Приятен ден!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 6 месеца
Е, аз силно казано говорех за България. Тя не ми е мерило за цивилизованост. А и реално Киото не е влязъл в сила, просто някои страни го спазват, а някои не. Ако следиш случайно събитията в Полша, ще знаеш за какво говоря. В момента малките страни са привилигировани, но пък и в това има логика. Поне за известно време.

А колкото до цифрите, ами ако видя реалните цифри, за мен те ще значат много повече от всички впечатления. Защото човешките впечатления лесно се манипулират. Измерванията са обективни, поне ако не са донагласяни.

Проблемът с твоите впечатления според мен е много прост- Америка е богата страна. Макар и да съм учудена от количеството Лексуси и Поршета в София, това не е мерило за страната. Няма как да искаш от чичо Спас да кара хибрид като горкият едвам си плаща парното. Та мисълта ми е, лесно е да започнеш промяната, когато го правиш за кеф. Аз например с такова щастие си купих първата зелена крушка за скромната цена от 12 лв. Което за мен не е малко. При нормални крушки 50 ст.Но можем ли да го изискаме от всички?
 Затова мисля, че е редно големите страни да дават тон и да подпомагат малките в усилията им да се грижат за природата, защото не е лесно. Но от друга страна, това трябва да става под формата на кредити и субсидии, а не намалени изисквания, защото иначе големите страни си изнасят мръсните производства и си решават проблемите. Както е сега. Но с Полша спъваща всеки опит за по-строги мерки положението е много сложно. Какво да се прави.

Ам, да, ако зависи от мен Европа трябва да бъде обявена за свободна от тютюн и генетично модифицирани растения. Но ще ме линчуват.
:)
By Katherine , 12 March 2007
Неудобната истина е филм на Ал Гор за глобалното затопляне. Не че не сме чували и преди за парников ефект, въглеродни емисии и други подобни. Не, това, което мен лично ме учудва е, че Ал Гор си е поставил за цел да убеди американската общественост, че има проблем... Защото се оказва, че прекалено много хора смятат, че всичко е наред.

Филмът е доста смислен между другото. Макар в продължение на един час да се цитират предимно цифри и факти, картината би трябвало да стане ясна дори и на най-големия скептик. Уви, това не е така.

Не знам защо на хората, които призовават да спрем и да се замислим какво се случва с природата на планетата ни, се гледа с насмешка. Смята се, че това са хора, които няма с какво друго да се занимават, та са опрели да спасяват света и т.н. 

Както зависи от всеки един човек поотделно, така зависи и от управлението на държавите като цяло да направят нещо. Ето например очаква се Европейският съюз  да приеме споразумение за намаляване на нивата на въглеродния двуокис.

Защо тогава в България все още думата природозащитна организация е нещо като мръсна дума, и защо се смята, че намаляването на защитените територии ще доведе едва ли не до икономическо убийство на тези територии, които можели така прекрасно да се развият, ако бъдело разрешено да се строи на тях...? Защо на никого не му пука за изсичането на горите и за още много други неща, свързани с екология? Защо и тук никой не признава, че има проблем?

Ще повторя отново само едно нещо - парите не могат да се ядат.
Legacy hit count
1204
Legacy blog alias
11619
Legacy friendly alias
An-Inconvenient-Truth
Ежедневие
Размисли
Филми
Нещата от живота
България

Comments8

acecoke
acecoke преди 19 години и 1 месец
Дали би го обяснила примерно на банскалии? И дали биха те разбрали?

Проблемът според мен е, че всяка една природна единица мисли точно като такава - единица! Само че човекът, за разлика от другите природни единици, е измислил парите и с течение на времето е забравил, че не стават нито за ядене, нито миришат като гората, нито стават да се разхладиш в тях, абе както е казал Франк Лойд Райт (архитектът) "Парите са тор, от която израстват хубави цветя". Да им е сладко на торните бръмбари.
Katherine
Katherine преди 19 години и 1 месец
Ейс, струва ми се, че от всички природни единици само човекът може да мисли... Ако естественият процес на развитие на човечеството води до унищожаване на природата - ами добре....

А иначе - явно не само банскалии, но и други хора имат нужда от повече разяснения по въпроса...
valena
valena преди 19 години и 1 месец
Гледах филма в неделя - в зала 1 на НДК и ми направи голямо впечатление! Спомняш ли си момента, в който Ал Гор разказа за сина си, който е претърпял катастрофа на 6 годинки, и как от този момент нататък целият му живот се е преобърнал и е започнал да си задава много въпроси за бъдещето ни и най- вече за това на нашите деца!
Питам аз - трябва ли да изживеем някаква трагедия и ние, за да преобърнем мисленето си?
Трябва ли да бъдат засегнати наши близки, не дай си боже децата ни, за да си зададем въпроса - накъде сме тръгнали?
И докога ще бъдем крайни егоисти - нали ние ще поживеем, следващите поколения да си берат грижата?  Питам!!!
Защото " следващото поколение" това е моят син и моята дъщеря!
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 1 месец
Парите са понякога смърдят. Така че може би е вярно, че са тор... Чудя се дали като ги перат помага или продължават да вонят?
borislava
borislava преди 19 години и 1 месец

А така, Катрин, мн хубаво си го казала – ако развитието предполага унищожаване на природата – добре.

Само ще добавя – на природата такава, каквато я знаем.

Само дето изобщо не изглежда природата - дори такава, каквато я знаем - да страда особено от дребните човешки намеси. Случайно да си забелязала, че ако едно окултурено място бъде оставено на произвола, то много скоро връща предишния си вид? Не е нужно да ходиш по разни диви места. Достатъчно е да хвърлиш един поглед на паркинга до вас и да потърсиш някой изоставен автомобил. Той обикновено е обвит с бурени, избили през асфалта... Какво да ти кажа повече.

А, сетих се, преди време четох една книга, май се казваше Кървава музика и е фантастичен роман. Та там не се промени просто природата, а изобщо формата на живот. Разбира се, имаше борба, носталгия... Но всъщност новата форма не беше по-лоша, дори беше мн по-добра.

Екологичните призиви винаги са ми звучали изключително закостеняло. Защо да приемаме, че щом децата ни няма да живеят като нас, те непременно ще живеят лошо?

Та аз няма да го гледам тоя филм:)

acecoke
acecoke преди 19 години и 1 месец
Малей, Борислава, и аз не бех очаквАл някога твоето мнение да покрие/изрази, па макар и частично, мои мисли, ама на... МН съм изненадан, както се казва ;))

Поздрави.
Katherine
Katherine преди 19 години и 1 месец
Бори, и ти си го казала много добре - "не изглежда природата - дори такава, каквато я знаем - да страда особено от дребните човешки намеси".
Може би не трябва да се притесняваме за природата.

Всъщност хората не се притесняват за природата. Притесняват се за себе си.
 
Какво ще се случи, ако човечеството изчезне:

http://gallery.bglog.net/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=53579&g2_serialNumber=1&g2_GALLERYSID=2ba5f75e8d28c3710c96e10c64fb94b3

deremi
deremi преди 18 години и 10 месеца
Ей, не мога да повярвам, че има хора, които се изказват за нещо, което не познават- тук визирам филма.
На всички вас, които смятате, че няма какво да ви каже- ами може да се изненадате! Аз съм гледала много подобни филми, посещавала съм лекции по въпроса, чела съм и т.н., но този филм определено беше много по- различен... за мен най- показателно беше, че спечели една от най- претенциозните публики, които познавам :-)
А иначе лично аз смятам, че именно като мислещи същества, хората носят най- голяма отговорност за това, което причиняват на света!

By Eowyn , 21 February 2007

Това е идея на Лид

С Лъчо измислихме нещо, което споделих с Радина и Димитър, които казаха, че одобряват и биха се включили. Ето идеята, за която Лъчо каза “Хм, ами как никой досега не се е сетил?” и с която смятаме да станем пророци в собственото си село:

За да предотвратим съсипването на планетата, искаме да покажем, че положението е критично и че всеки от нас може да помогне.

Смятаме да снимаме два вида кратки клипчета, в които ясно и достъпно показваме по един ефект от затоплянето или по едно нещо, което всеки от нас може да направи – индивидуално или в група. На клипчетата ще говорим ние, т.нар. “обикновени хора”.

Защо клипчета?

Защото повечето хора са навикнали с тази медия и я възприемат по-лесно от текстовете за четене. (Разбира се текстовете могат да бъдат друго начинание, сега обсъждам само клипче кампанията).

Защо кратки?

За да е по-голяма вероятността да бъдат гледани. An Inconvenient Truth е хубав филм, но не е нещо, което би се гледало масово. (Друг е въпросът как ще стане така, че да се гледат масово).

За да представяме ярко само по една идея, която да се набие в главите на хората. Ако са повече, едва ли ще бъдат запомнени наведнъж.

Защо ние?

За да покажем, че “обикновените малки хора” са загрижени и че могат да направят нещо.

Ако не ти стиска да се снимаш?

Ето възможност да се научиш да говориш пред други и да станеш по-уверен. Ама ако искаш да помогнеш и не си готов да говориш пред света, има и други начини – да речем да намериш информация и да я “смелиш”, да я предоставиш в простичък и достъпен вид, за да може да бъде представена във видео от друг. Това включва и текст, и графика – абе, каквото можеш! Давай и идеи.

Да направим ли специално място?

Където да се появява информация, където да се дискутира? Може, но хората няма да се сетят сами да отидат там. Така че освен на това място, което да служи за депо и щаб, предлагам всички да ъплоадваме в нашите собствени блогове и сайтове, като даваме и линкове за промотиране на “щаба”.

Как да разпространим идеята?

Да пишем и кажем на приятели, познати, съученици, състуденти, колеги. Да пишем на непознати хора, които се интересуват – клубове и пр. Организации. Да използваме всички езици, които знаем, всички връзки, които сме създали досега.

Колко време ще ни отнеме?

Всеки може веднъж седмично (или колкото му се откъсне от сърцето) да се запознае с една идея и да я сподели с думи прости във видео или да помогне на друг да направи видеото, най-малкото като му предостави обработената идея.

Айде, чакам коментари и пускайте мухата навсякъде!
________________
Аз ще се включа с моята приказка във видео формат. Надявам се да има и други от вас, които да се включат по някакъв начин в нейната инициатива :)

Legacy hit count
750
Legacy blog alias
11422
Legacy friendly alias
Да-спасим-света-

Comments2

IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Страхотна идея!!! Браво! Аз съм навит и мисля да споделя идеята с приятели! Мерси :))))
Katherine
Katherine преди 19 години и 2 месеца
И аз  прочетох за това в блога на Лидия. Наистина хубава идея, ще видя какво мога да направя по въпроса :)
By Magyar , 10 February 2007
Не знам какъв беше времето във Българиа, но тук във Будапещ още не видихме сняг. От 2002 зимите са много топли. Преди три години един богат унгарец основавал ски центер на най високият унгарски планина (K?kes, 1015 m). Но няма сняг и бедният бизнесмен сега вече загубил всичко. Един от първите мъченици на Climate changing.
Legacy hit count
615
Legacy blog alias
11187
Legacy friendly alias
затопляне-D319DDD0D3F642A9AB78C77FE5E82A43

Comments2

queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 3 месеца
Много ти е сладък разваления български :)

И ние още не сме видели сняг - няколко пъти прехвърчаха снежинки, но за кратко. Този богат унгарец е извадил лош късмет, ама така е в бизнеса: всичко е въпрос на риск.

Teri
Teri преди 19 години и 3 месеца
Наистина е сладък :)
Тук в България също се получи така. Правеха молебен за сняг мутрите, после снега дойде, а природозащитна организация поставила бомбички по пистите, че да предизвика лавина. Та после армията се мъчи да прави изкуствена лавина, та стана интересно.
Застроиха Банско като невидели...Хак да им е.