BgLOG.net
By lasombra , 14 September 2008
Красимир Горсов, бащата на пострадалата в катастрофата на Максим Стависки Мануела, която е в кома и на лечение в Израел, започва работа във фондация „Развитие”, съобщиха вчера от фондацията. Горсов ще издирва деца, които са в положението на дъщеря му. По-късно Горсов ще се включи в дейността на създадената организация. Преди месец гръмна скандал, че бащата на Мануела е похарчил част от дарените пари за хазарт. Тогава „Развитие” пое ангажимента да съхранява парите за пострадалото момиче.

Източник

Коментарите оставям на вас. Помислете обаче дали изразът "започва работа" означава, че ще му плащат за това?

Legacy hit count
371
Legacy blog alias
22140
Legacy friendly alias
Г-н-Горсов-в-действие
Нещата от живота
България
Човекът и обществото

Comments1

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 7 месеца
Никога не съм харесвала въпросния индивид и все по-малко го харесвам с всяка следваща изцепка. Надявам се хората да си извадят някаква поука от случката.
By alexi_damianov , 24 November 2007
Една от темите тук ме бъзна на тази така любима моя разтеглива тема - правата человечески.

Един от сериозните въпроси на световната общественост е защо и как Китай си позволява да не ратифицира Международния пакт за граждански и политически права. С две думи, че тоталитарният режим в КНР не допуска създаването на реална политическа опозиция, потиска свободното изразяване и сдружаване и тъй нататък, и тъй нататък. Даже покрай Олимпиадата се надигна сериозен вой, че ще се провежда в тази тоталитарна източна държава. И демократичната общественост изобщо е разбунена по въпроса.

Съгласен. Но...

Отбелязва ли някой от т.нар. демократична общественост, че кралят на Саудитска Арабия изобщо не си е подигнал царствения пръст, за да подпише, макар и лицемерно, въпросният международен документ за правата на човека? И още, че в тази страна все още управляват по Корана и кълцат ръце и глави, ако кихнеш по време на молитва?

Надигал ли е някой навремето вой от т.нар. демократична общественост, че зимната Олимпиада от 1984 се провежда именно в една тоталитарна държава - Югославия (защо е тоталитарна - справка: италианците от полуостров Истрия и българите от Македония)? Искал ли е някой човешки права и свободи за потиснатите народи в СФРЮ?

Отговорът на всички тези въпроси... не е "не". Отговорът е "САЩ". Не друг, а именно "кръстоносецът на демокрацията", и сега, и тогава е бил склонен да прости и най-гнусните престъпления на страстната си любовница, внедрената шпионка респективно в Източния блок или в ислямския свят.

Убеден съм, че немалко от тези, които четат това, няма да ми повярват. За тях имам един последен аргумент - добрият стар Гугъл. Пробвайте да напишете "China human rights", а после "Saudi Arabia human rights" и сравнете броя на намерените страници. Направете същото с "Beijing olympics human rights" и "Sarajevo olympics human rights". Все още имате възражения? Слушам...
Legacy hit count
970
Legacy blog alias
16040
Legacy friendly alias
Като-си-говорим-за-човешки-права---
Ежедневие
Размисли
Интернет
Политика
Невчесани мисли
Нещата от живота
42
Новини

Comments2

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 5 месеца
Аз нямам възражения. Само допълнения.
Саудитска Арабия е любим американски съюзник- не чакай някой да им се противопостави на тях. Виж за Югославия нямам обяснение за тази любов, може би има нещо което не знам. Сигурно има :) Но ми е интересно какво е.
Но както и да е, не мисля че трябва да държим ислямските страни отговорни, защото обществата им не са на същото ниво на развитие като нашето. Не казвам че това оправдава убийства, а просто че към тях можем да проявим някакво търпение. Щото ако трябва да се борим за човешки права в ислямския свят, това ще значи да изтрепем 50% от тях-всички мъже и после вероятно  и жените щото част от тях наистина мислят, че това е правилно. Така че на тях им трябва още малко време да узреят за свободата.
За мен тези, които трябва да дават тон и пример са западните и утърдили се деморации. Тези които твърдят, че човешките права са приоритет за тях, а в същото време ги потъпкват безнаказано, обикновено на чужда почва, но често и у дома.
Това което мен ме притеснява освен липсващия подпис е и липсата на прилагане на този пакт. Защото едва ли някой ще има лице да твърди, че тези права са основно и неопревержимо присъщи на всяко човешко същество при всички обстоятелства. А на това му се вика лицемерие...

Пък в Китай съм чувала, че някои хора си живеели доста добре. китайски и руски мултимилионери са сред новите клиенти на ферари.
Чак се чудят какво да ги правят. Явно не е толкова зле. Е, калинките винаги страдат, ма пък то не може да се каже, че калинките в България не страдат.
А ето един много интересен блог, на който попаднах днес.
http://arabwomanblues.blogspot.com/
За заинтересованите.
ivogelov
ivogelov преди 18 години и 2 месеца
.......
By acecoke , 21 February 2007
Четейки статията на Ванката Ангел реших и аз да си размърдам веществото по тези проблеми...

"Държавата отдавна забрави БАН. БАН - това е един неудобен проблем. Никой, дори тези, които работят там незнаят, какво точно става в тези институти. Оставени са на самотек, с жълти стотинки колкото да не умрат от глад.
И сега какво мнение да кажат тези хорица, бе то насреща си като имаш няколко милиона, а ти не смееш да загубиш и това подаяние от 300 лева, какво да се обаждаш. Я си кроткай.
Ще чакаме по - добри времена."

Ванка, били ми казал дали това са твои размишления или на този ст.н.с. Бешков от Националния природонаучен музей. Аз лично не вярвам, че няма човек, който се е докоснал по някакъв начин до БАН да не знае какво става там. Пък и с теб сме говорили по този въпрос не веднъж именно в барче в БАН.

Обаче като се замисли човек "Оставени са на самотек, с жълти стотинки колкото да не умрат от глад." не противоречи ли с "...а ти не смееш да загубиш и това подаяние от 300 лева..."? Защото 300 лева не са много жълти. Няма значение. След година ако все още "Никой" не знае какво става в БАН, ще ви кажа...

Още нещо ми хвана окото в тази статия, но преди това погледнете този линк. Там може би ще видите колко човека са подкрепили "Натура 2000". Прави ли ви впечатление, че на прима виста не се виждат хора от "Шабленското, Варненско-Белославско и Дуранкулашкото езера, Дервентски въвзвишения, Провадийско-Роякско плато, района на Емине-Иракли, комплекс Камчия, Калиакра, Галата, Мелнишки пирамиди, Добростан, р. Места, Бакарлъка, долината на р. Батова, Палакария, Рупите-р. Струмешница, Триград-Мурсалица, плаж "Шкорпиловци", долината на р. Луда Камчия и зоната на Среден Пирин-Алиботуш."?!? Абе, хора, вие били ли сте в Добростан?!? Ми че там има една лампа в цялото село. Как очаквате тези хора да подкрепят проект за защитаване на природата, когато имат само нея, и когато няма какво да ядат. Ми естествено че ще се случва "Хората се опасяваха, че евромрежата може да спре инвеститорският интерес към тези зони на страната". Как ще обясните на гладния, че има нужда от природа. Това си го казаха и хората от Банско и Разлог по-време на дискусията по ТВ-то за ски-курорта. С какви очи мога да кажа на някой местен, че искам гора и планина, след като аз живея на топло и съм нахранен, а той се чуди как да си купи хляб. /дори ме фаща малко срам/

Ох болно ми е, ама лошото е, че в нашата криворазбрана демокрация нищо не се случва както в културният и интелигентен свят...

Кой е виновен тогава? Ха, виновен ли казах?! Я да видим по-нататък в статията:

"Ученият предупреди, че ще бъде потърсено решение извънрамките на България, чрез международни институции."

Да се надяваме, да се надяваме. Обаче какво ще стане... геноцид май. Зашото за половината население от държавата зависи то да оцелее (буквално) от тази "Натура 2000". Я да видим, ако господа еколозите спечелят - ми то ще стане гражданска война?!? Но за виновен говорихме. Кой може да каже кой е виновен и кой не?!

"По неговото мнение научните аргументи за отложените зони садостатъчно убедителни, но министрите не са се вслушали в становището наекспертите."

Това не ви ли звучи като "Съдът в Либия не се вслуша в докладите на международните експерти". Кого ощетява процесът в Либия? Семействата на медиците ни или "имиджът" на държавата?! Какво цели кампанията "Не сте сами"? Свобода за медиците или медиен имидж?! Защо бТВ и другите от кампанията "Не сте сами" не го каже това на тези, чийто хляб зависи от "Натура 2000"? Ами стига само Банско, Разлог и околията да се изсипат в София и ще соринат и бТВ-то и който се опита да им каже че не са сами...

Не знам, не знам. Писна ми от лицемерие. Спомням си Ентусиаста и новооснованата от него "религия". Много, много отдавна. Искам и аз там :(((

"Бедни, бедни, Македонски, защо не умря при Гредетин"*

*"Немили-недраги", Иван Вазов (май?!)

Legacy hit count
1099
Legacy blog alias
11418
Legacy friendly alias
За-БАН---НАТУРА-2000--и-в-к--Монитор-
42

Comments12

IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
http://bglog.net/BGLog/11395
http://bglog.net/BGLog/11400
http://bglog.net/BGLog/11403
Aнтон, по какъв начин печелят бедните хора от защитените природни обекти? Аз мисля, че интересите тук не са свързани по никакъв начин с обогатяването на социялно слабата прослойка на обществото. Становище на учени от БАН по въпроса - няма. Пък и да има какво от това, когато са намесени икономически интереси?
acecoke
acecoke преди 19 години и 2 месеца
Сам си отговаряш, Иван:

"Икономически интереси" -> Работа за местните -> Хляб

Народът има нужда от хляб и зрелище. "Натура 2000" му ги доставя и двете. Колко сме тези, които имаме нужда от планина и гора? Това се вижда, когато пуснеш постинг "Айде на Витоша...", "Айде на Лакатник..." или нещо подобно. А я виж като пуснеш "Айде на кръчма..." колко повече идват ;)))

Успешен ден и повече усмивки на всички!
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Мдааа... :( много жалко, наистина, но явно не си даваш сметка, какво ще стане, ако се унищожи и малкото ни останала природа... хм.
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Най - малката беда ще е, че "местните" ще останат отново без работа, а поради скапалото се, сухо време, няма да имат и ракия, за да удавят мъката...:)))
entusiast
entusiast преди 19 години и 2 месеца
Какво да кажа.... Подписвам всяка петиция защитаваща целостта на природата. Най-добре се чувствам високо в планината на палатка или хижа с елементарни удобства. Обаче, ако имам шанса да продам наследствени земи за космическа сума от над 100 евро за квадрат, както вървят в Банско, ще го направя... Колкото и да е жалко парите, които могат да спасят семейството от бедността стоят над всичко. Друг е въпросът, че протестиращите селяни си нямат представа какво всъщност е НАТУРА и са използвани от мутрите за протести. То всъщност май никой няма реална представа в държава ни. Да не говорим за екоорганизациите...корупция, източване на европари, битки кой е по-велик...
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Ето малко инфо за "местните", от "лицемерите":

Незаконна кариера в Никополско плато - подробно описание на случая
В Никополското плато са установени са 31 вида птици от Директива 79/409 на ЕС и 9 местообитания от Директива 92/43 на ЕС. Поради тези причини платото е включено в системата на проекто-защитените зони, както по Директива 79/409/ЕС (код № 96, ОВМ от 2005 г.), така и по Директива 92/43/ЕС (код №BG0000247). Мястото е от първостепенна важност в страната за опазване на хабитат 6250 Pannonic loess steppic grasslands, както и едно от най-важните за популациите на Testudo graeca, Elaphe quatorlineata sauromates, Coracias garrulus, Bubo bubo, Buteo rufinus, Circaetus gallicus, Calandrella brachydactyla, Spermophilus citellus, Rhinolophus ferrumequinum, Rhinolophus euryale, Rhinolophus mehelyi, Myotis myotis, Myotis blythii, Myotis emarginatus, Myotis daubentonii, Myotis capaccinii, Miniopterus schreibersii, всички тези видове, включени в Директиви 92/43 и 79/409, както в Закона за биологичното разнообразие.

В непосредствена близост до Никополско плато на 13.04.2005 г. започва работата по проект ТГС 2002/000-623-61 „Изграждане на (граничен контролно пропусквателен пункт) ГКПП и фериботен терминал Никопол – Турну Мъгуреле”, финансиран от програма ФАР на ЕС. Преди това инвеститорът – МРРБ е възложил доклад по ОВОС, който е изготвен от „Танго-консулт” ЕОД. Инвеститорът декларира, че изпълнителят „Транс – проект” АД, гр. София при строежа на фериботния терминал ще използва действуващи кариери за варовик и няма да разкрива нови или да разширява стари кариери. Поради това МОСВ не е издало решение, което визира този тип дейности – добив на материали. Въпреки това през юни 2005 г. подизпълнителят на проекта „Техноинженеринг груп” АД отваря за експлоатация две нови, нелиценизрани и незаконни кариери в НАТУРА 2000 сайта Никополско плато (землища на с. Въбел и на с. Муселиево). При експлоатацията на тези незаконни кариери са унищожени 30% от срещащите се в сайта площи от местообитание 8210 Calcareous rocky slopes with chasmophytic vegetation, 5% от местообитания 6240 Sub-pannonic steppes и 6250 Panonnic loess steppes. Унищожени са още 1 от 7 двойки Buteo rufinus, 1 от 4 двойки Bubo bubo, 10% от популацията на Testudo graeca в района, която съставлява съществена част от популацията на вида в Северна България. Двете кариери се намират в едно 4те находища в света (2 в България и 2 в Румъния) на Dianthus nardiformis (включен като „рядък” в международната категоризация на видовете IUCN), като е унищожена 30% популацията му в едно от двете български находища – Никополско плато. Взривена е скална ниша, местообитание на прилепи. Унищожени са популации на 5 защитени вида растения от Приложение ІІІ на Закона за биологичното разнообразие. Нарушени са Директивата по ОВОС, Директива 92/43, 79/409 и член 4 на Бернската конвенция, Споразумението за защита на европейските прилепи (EUROBATS) и Законите за биологичното разнообразие и за подземните богатства.

По сигнал, на 26.07.2005 г.и след проверка РИОСВ - гр. Плевен спира дейността на кариерата при с. Муселиево. Започват опити от страна на местната власт в лицето на община Никопол, и от държавната власт (в лицето на областния управител на Плевенска област – Цветко Цветков), за узаконяване на дейността на незаконните обекти. Това става, въпреки доказаната вреда, която причиняват кариерите върху НАТУРА 2000 мястото Никополско плато, и въпреки че не само неправителствени организации, но и водещи научни организации, като Институтът по ботаника на БАН и Националният природонаучен музей изпращат протести до отговорните органи.

Община Никопол отдава на концесия на „Техноинженеринг груп” АД имот №159, землище на село Муселиево, под предлог, че мястото е стара кариера. В предназначението на имота обаче, който се поддържа от фирма „Териториален кадастър” – гр. Плевен е записано „пасище с храсти”, т.е. имотът е земеделска земя. За да избегнат процедури по ОВОС, община Никопол и общинска служба „Земеделие и гори” незаконно променят с протокол предназначението на имота в „кариера”, което е земя за промишлени нужди. Нещо повече, освен че процедурата не е спазена, е направена явна фалшификация. Понеже представителят на фирма „Териториален кадастър” не е съгласен с незаконната процедура и подписва протокола с особено мнение, неговият подпис е фалшифициран в общинска служба „Земеделие и гори”. Изготвена е „експертиза” от името на Биологически факултет на СУ „Свети Климент Охридски” и Националния природонаучен музей, която „доказва”, че кариерата не причинява вреди на биоразнообразието в региона. Националният природонаучен музей протестира против фалшификацията и неправомерно преписаното му авторство и изготвя „контраекспертиза”, в която доказва голямата вредност на обекта.

Фалшификациите и незаконните действия, които допускат община Никопол и общинска служба „Земеделие и гори” са разкрити при разследване, проведено от Албена Симеонова – общински съветник в община Никопол, земеделски производител в региона и директор на природозащитно неправителствена организация – „Фондация за околна среда и земеделие”. Фактите за незаконните действия получават отглас в медиите и са обект на две парламентарни питания – до Министъра на околната среда и водите, и Министъра на земеделието на горите. Министърът на земеделието и горите назначава проверка, която констатира фалшификация на документи и неспазване на процедурата, което е признато от него при отговора в Парламента. Той обещава санкции за виновните лица и органи, които и до днес не са факт. От отговора на Министъра на околната среда и водите става ясно, че директорът на „Техноинженеринг груп”АД – Косьо Тодоров е глобен от РИОСВ – гр. Плевен с глоба 5000 лв. по Закона за подземните богатства. За унищожението на уникално биологично разнообразие (защитени видове и местообитания) все още никой не е санкциониран. Няма рекултивация на нарушеното място. Продължава нелегалния добив на малки количества от взривената маса от местните жители, които достигат до там с автомобили и каруци.

Заради огласените от нея факти, Албена Симеонова става обект на преследване от областния управител на Плевен – Цветко Цветков, който открито подкрепя „Техноинженеринг груп”АД, включително пред медиите. Той злоупотребява със служебното си положение с цел лично отмъщение на Албена Симеонова, защото не е прикрила информацията за незаконните действия на „Техноинженеринг груп” АД, на общинската служба „Земеделие и гори” и на община Никопол. Областният управител изпраща няколко проверки от областна служба „Земеделие и гори”, запорира банковите сметки на нейната фирма, заплашва я със саморазправа и т.н. Този натиск от страна на висш държавен чиновник продължава под различни форми и днес.

IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Защитените територии в България се определят се от Закона за защитените територии и са създадени да опазват най-ценните и редки видове и места в страната. В зависимост от начина им на управление, се разделят на 6 категории:

* национални паркове – 3
* природни паркове -10
* резервати - 55
* поддържани резервати - 35
* природни забележителности - 457
* защитени местности – 175

Тъжната истина:

* Въпреки разнообразната ни и богата природа, защитените територии на страната обхващат едва 5% от нейната територия.
* Въпреки съществуващите закони и малката площ на защитените територии, те са ежедневно заплашени от унищожаване чрез застрояване, изсичане на горите, бракониерство, изграждане на обекти за добив на електроенергия, транспортна инфраструктура...
acecoke
acecoke преди 19 години и 2 месеца
Иван, опасявам се, че си чел това (постинга ми), което съм написал не през ред, ами през два, а освен това допускам, че е възможно да търсиш лично отношение в него, което е безпредметно, защото такова няма. Недей тъй, моля. Дай ПО-КОНСТРУКТИВНО, ако обичаш.

Препрочети, размисли обективно, брой до десет и тогава се изказвай по този начин - "Ето малко инфо за "местните", от "лицемерите", ако искаш написаното от теб да изглежда зряло, а не заядливо. На мен лично ми стои доста грозно и обидно. Дори е и доста безпочвено, според мен. Но не по-безпочвено от "явно не сидаваШ сметка, какво ще стане, ако се унищожи и малкото ни останала природа". Кое е толкоз явно, посочи го?!

Лека вечер и повече усмивки!

ПП Някои неща са в болд, за да ти наблегна на тях, в случай че решиш да четеш между редовете добавено после: (или през тях).
ППП С риск да се повторя - не търси нищо лично, защото НЯМА. Опитай се да прочетеш това бавно, все едно го е писал неизвестен автор.
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Чета, чета, всичко чета :) Особено по теми, които живо ме интересуват в последно време. Наближава и изпита по Екология, трябва да е в началото на Март. Така, че много чета. И твоя пост много внимателно прочетох, и коментара също. Мисля, че съм повече от изчерпателен. Колкото до закачката ми за лицемерите, мислех, че си я схванал. Щом не си, то приеми моля, моите извинения. Знаеш, че сме хора на науката и приспор от такова естество - нищо лично!!! Темата е интересна, нека не я разводняваме с глупости, нали?
Лека вечер и на теб + повече :)

IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
И ти чети нищо, че не болдвам много :) Чети, чети и не се цупи ;)
Katherine
Katherine преди 19 години и 2 месеца
Колкото и да чувствам, че не е правилно решението на Правителството, entusiast  е прав - парите винаги са преди всичко.
Природата не може да се защитава сама, а ние не я защитаваме защото е по-изгодно да я използваме за бърза употреба. Не мисля, че е лицемерно да се защитава природата - помислете, че ние на нея разчитаме все пак! За хората, които живеят в тези села - би могло да се опита да се развива селския екологичен туризъм... Да се запази автентичността на тези места. Аз не казвам, че трябва да спре изцяло строителството, инвестициите в България. Но поне в тези райони, които наистина са уникални, с растенията, с птиците, с релефа... Защо да не опитаме да запазим тях? Защитавайки поминъка на хората - се получава така, че разсъждаваме на дребно, докато всъщност пропускаме общата картина на нещата...


"Only after the last tree has been cut down.Only after the last river has been poisoned. Only after the last fish has been eaten. Only then will you find that money cannot be eaten". Cree Indian saying

"Само след като последното дърво бъде отсечено. Само след като последната река бъде отровена. Само след като последната риба бъде изядена. Само тогава хората ще разберат, че парите не се ядат..." Индианска поговорка

IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
:) 10 Х! Много ми допадна индианската поговорка! В простотата се крие съвършенство! Браво!

"Само след като последното дърво бъде отсечено. Само след като последната река бъде отровена. Само след като последната риба бъде изядена. Само тогава хората ще разберат, че парите не се ядат..." Индианска поговорка

By acecoke , 7 April 2006

Четейки последния (и единствен) постинг на Джонефф, в главата ми се зародиха стари мисли, които ме посещават от време на време в някои по специфични състояния на душата, когато бивам неразбран от околните. При нормални обстоятелства щях да го оставя като коментар, но по разбираеми причини ще го изнеса отделно, защото не съм нито истински програмист, нито рибар*.

За съжаление, настоящото битие на нашия свят видоизменя някои дефиниции на обикновените думички. Такъв е случаят и с думата „общество“. От много много години насам тя се е видоизменила и е станала доста по различна от речниковото й значение. Дали изобщо е била някога такава, май никой не знае, а само историците и богословите могат да предположат.

Та как живее човек. Ражда се. Расте, яде, се*е, спи. Като порасне повечко, тръгва на училище. Учи се да обича приятелите си и да споделя всичко с тях. В последно време е модерно да използва приятелите си и да не споделя нищо с тях. Учи се да прави секс и си мисли, че се влюбва. След като порасне още мъничко, започва да се учи да работи. Покрай работата се научава да краде и да мами. После се научава да обича. Или поне така си мисли. Създава семейство, опитва се да се налага на половинката си. Раждат му се деца и започва да ги превръща в себе си. През цялото време следва модните тенденции в дрехи, закупуване на жилище, търсене на високоплатена работа, в която не му се налага да работи, пускане на тото и таене на надежди за големия джакпот и големите пари, които ще изтрият с вълшебна гумичка всичките му проблеми... Хм, малко ми заприлича на „Трейнспотинг“**, но как да е.

Поглеждайки малко по-абстрактно върху това т. нар. общество, индивидът ще си рече, че му прилича на стадо овце. И ще сбърка. В стадото няма мошеници, няма крадци, няма лицемери и шизофреници. Стадото е съставено от напълно еднакви овчици, които не мислят никому лошото, малки агънца, които преработват тревичката в тор и евентуално един коч, който следва природните си инстинкти. Стадото има високо КПД, защото от тревичката произвежда тор, мляко, месо, вълна, а защо не и любов. Съвременното общество произвежда данъци, които доста често укрива.

Какъв трябва да е човек, за да може да стане част от това общество. Трябва да е еднакъв с другите. Както всички знаем – еднакви хора няма. И май единствения начин да си еднакъв с другите е да се правиш на такъв или поне да не се набиваш. Колкото и да не ти харесва обществото, се налага да влизаш всеки ден в допир с него. Най-малкото, защото сиренето и бирата са с пари и трябва да работиш. И в повечето случаи работиш за някой. Имаш идеи, които не се подчиняват на общата „овча“ мисъл. Споделяш ги. Сочат те с пръст – черната овца. Какво правиш в такъв случай? Преглъщаш и замълчаваш и се пускаш по потока, въпреки, че си добър плувец. С други думи ставаш лицемер със себе си. Или просто напускаш работа - „Ау тоя жизофреник ли е?! Харесва му работата, добър е в нея, получава купища пари, а напуска?!“.

Такъв е животът, мили ми Джонефф. И такова е обществото, в което живеем. Същото това общество е родило лошите секти. Не религиите, а обществото. Същото това общество е открило алкохола и цигарите, но алкохолиците и пушачите се раждат от обществото, а не от алкохола и цигарите. Същото това общество произвежда наркоманите, въпреки че всеки знае колко са опасни наркотиците. Същото това общество е построило лудниците, където затваря всеки, който отказва да бъде част от него. Сетих се за една книга на Куелю „Вероника решава да умре“. И не точно за главната сюжетна линия, ами за историята на всеки един от лудите в „здравното“ заведение...

Какви да бъдем тогава? Връщам се пак на филма „Трейнспотинг“. „Choose life“ се казваше в началото. А главният герой отговори „I chose not to choose life. I chose something else“. Аз бих сложил кавички на думата life а точно това something else бих определил с една дума – живот. Не знам дали ще ми повярваш, Джонефф, но си мисля, че на моменти те разбирам. Ако те познавах девет месеца по-рано, щях да те разбирам повече, защото в Германия е лесно да си шизофреник. Тук обаче, в БГ-то трябва да си малко или много лицемер. Или просто те затварят...

Legacy hit count
1415
Legacy blog alias
5816
Legacy friendly alias
Общество-на-шизофрения-и-лицемерие
Размисли
Приятели
Невчесани мисли
Нещата от живота
42

Comments19

joneff
joneff преди 20 години и 1 месец
А защо рибар има звездичка? А на Trainspotting има две?
acecoke
acecoke преди 20 години и 1 месец
Ами смятах за бележка под линия, ама забьiл.
* рибарите, както и програмистите не споделят занаята си. Сетих се за това дето ми разправяше за писането и триенето на 3 изречения по-горе.
** А трейнспотинг може не всички да са го гледали. Най-общо филм, който вниква в душата на наркоманите.
acecoke
acecoke преди 20 години и 1 месец
Намерила си и ти кой да обичаш Laughing
Shogun
Shogun преди 20 години и 1 месец
Обществото наистина е странно нещо: странното е точно стадното чувство - как всеки гледа да се хареса на другите. И аз го правя естествено. Но не мисля, че тези, които се различават - черните овчици - са отхвърлени: според мен ги уважават и се съобразават с тях. Това е моят жизнен опит, всеки съди от своята камбанария.

Много е интересно тази мисъл за овцете - живеят, превръщайки тревата в тор. Има нещо хипнотично в цялата работа: как се носиш по течението, правиш компромиси с това-онова, а душата ти спи, и когато един ден се събуди - оказва се, че като Рип Ван Уинкъл си проспал живота си....

Затова - докато съм още тук - гледам да съм будна, та поне да не съжалявам за начина, по който съм прелетяла през  живота...
Shogun
Shogun преди 20 години и 1 месец
Хахаха, ама от Джонефф верно само един постинг останал!!!!Surprised

Е, не е толкова смешно де: жалко за някои много хубави неща...
entusiast
entusiast преди 20 години и 1 месец
Meeeeeeee! Meee-ee-e--eeee-e-e!
 
В нашата държава ако си вършиш както трябва работата значи си луд.

Затова : Меее-еее-ее--ееееееее!
joneff
joneff преди 20 години и 1 месец
Знаеш ли кое е по-жалко? Пропуснал съм да сейфам едно нещо, а на негово място съм сейфал друго..

След малко ще прочетете за това..
dedale
dedale преди 20 години и 1 месец
ще ми се да внеса малко оптимизъм и да кажа,че във всеки един момент от живота ни,можем да го променим,даже сега като излязох навън под дъжда,като ме понаваля и се почувствах някак различно

BasiDi
BasiDi преди 20 години и 1 месец
Хм, абе темата някак се извъртя, та се сещам за един стар виц, за японските гробища. Не знам дали е наистина само виц, ама е поучително. Отива инженер Ганев по някаква работа в Япония и един ден преди да си тръгне, решава все пак да пообиколи малко да разгледа. Не щеш ли, попаднал на гробище. Позагледал се по-внимателно в надписите на надгробните плочи и се учудил - пишело неща от сорта на "Ми Пуко Танаки - 1903-1974, живял 2 месеца" или "Чи Ти Ли - 1815-1911, живял 1 година". Попитал минаващ наблизо японец за какво става дума, щото математиката явно не излиза. И японеца му обяснява: Това е времето, през което дадения човек е живял наистина пълноценно и е бил истински щастлив. Позамислил се инженер Ганев и когато се прибрал в България, първите думи били: Жена, като умра някой ден, на плочата да пише "Мъртво роден"... Та ... схващате намека...
micromax
micromax преди 20 години и 1 месец
Добре де, животът понякога е гаден. Така си е. Понякога те е яд, че си се родил. Ама и вие прекалявате с песимизма. Вярно, днес е мако кофти ден и на много хора им идват едни тъмни мисли. Ами нека продължим да мислим. Защо подяволите живеем този живот. Защо избираме да сме гадни и да ни е гадно. Нали сами управляваме живота си. Има доста фактори, които ни пречат този процес да преминава гладко, но общо взето всичко е в наши ръце. За мен най-гадното докато си управлявам живота е вземането на решение аз или някой който обичам.
Често се е случвало да избирам между собствените си желания и тези на семейството примерно. Това е най-голямата причина, която може да ме спре да направя нещо. Втората под ред причина е безпаричитео. Има лесни начини да се опаричи човек, но тоагава пък трябва да рисуква свободата си и спокойният си сън. Айс, ти спомена нещо за програмисти. Знаеш за if..else...  Това е универсалната команда за мен. Животът е поредица от if-else.
Постоянно вземаме някакви решения на основата на нещо си и последвалите събития се отразяват за следващите ни решения. Сами сме си господари на живота.
Ако ни е гадно нека се сетим за бутилката колко е пълна. Нека изберем пълната част. Нека се опитаме да погледнем на гадния живот с други очи. Ако сами сме си виновни за нашето си положение тогава кой ни е крив. Другия път ще внимаване да не се случи пак така.
Ако някой друг е виновен му теглим една майна, гледаме да изплуваме и продължаваме напред с нова поредица иф клаузи. Животът продължава и не пита. А трудностите изграждат характера и те правят по-силен. Щом са го казали, сигурно е така.
Само трябва да насочим правилно тази сила в нещо креативно, вместо да злобеем срещу околните. Queen Blunder беше казала да се опитваме да гледаме винаги положителното в един човек. Тогава животът ни ще стане много по-весел. На няколко пъти го пробвах с хора, които са ми неприятни със някой си свои чарти. И успях. Наистина сега се чувствам по-добре в тяхно присъствие...
Абе всичко зависи от нас. Твърдял съм го и продължавам да го твърдя. Ако искаме да ни е гадно ще ни е гадно. Ако искаме да си направим веселото начини колкото щеш.
.
Tosh
Tosh преди 20 години и 1 месец
Тони, не си прав за програмистите и занаята... Не знаеш какъв дух на взаимопомощ цари във ФМИ. При това, един колега, за когото знам че е ходил на риба и това му харесва, е един от най-услужливите пичове. ;)
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 20 години и 1 месец
.... бях обещал на един с две имена тука, че няма да пиша повече ама на, пусто покрай служебните задължения прочетох и поста на Тони .. и не мога да не кажа, че съм горд, че познавам и него и още един куп готини хора покрай бглог ....

Уникани сте момчета и момичета!

Стеф, вица за японските гробища ме изстреля в космоса! Ще се опитам да си го направя на фанелка или просто плакат в офиса!
acecoke
acecoke преди 20 години и 1 месец
Микромакс, приятелю, мойто не е песимизъм. В никакъв случай. Бих го нарекъл реализъм. Даже аз съм един от най-големите оптимисти, познати на човечеството. Постингът ми беше с основна цел да се обоснова защо най-сетне разбрах постъпките на Джонефф с триенето му на постинги и защо на моменти го разбирам.

Тош, знам, че не съм прав. Не знаеш какъв дух цари в нашата фирма. Това е споменато във връзка с едно изказване на Джонефф за това как някога, някъде, като на някого му хрумнела гениална идея я представял и я изтривал. А за рибарите съм по-скоро прав, отколкото греша. Не познавам твоя приятел, но дали той е истински рибар и дали е услужлив в обучението на млади рибари?
Shogun
Shogun преди 20 години и 1 месец
Entusiast, я допълни списъка с лудите с още един - с мен.
Tosh
Tosh преди 20 години и 1 месец
За профирибарите нямам представа, мога само да предполагам че е така заради дивата конкуренция. :) Пичът не е професионалист в риболова и не си изкарва с това прехраната :), но предполагам че - може би точно затова - би споделил това което знае, ако двамата, или пък един отбор ФМИ-сти, отидем на риба. :)


taralezh
taralezh преди 20 години и 1 месец
Ейс, хубав кратък обзор как живее един човек!

Пък аз имам някои правила, с които ми е по-леко:
1. Не се събирам с хора, които ме натоварват, напрягат, изнервят и затрупват с ненужна и уж пикантна информация (културен начин да кажа думата 'клюкари').
2. Ядосвам се най-много за 5-10 минути и после ми минава.
3. Не обичам да съм със стадото, но не ми пречи да съм в него. Когато искам, мога да изостана и избягам. В училище ме наричаха 'странната', но това не ме е обиждало. Харесва ми да съм такава.
4. Има един хубав стих-съвет в Библията (Матей 10:16):
Ето, Аз ви изпращам като овце посред вълци; бъдете, прочие, разумни като змиите и незлобливи като гълъбите.
5. И последно, както е казал певецът:
Always look on the bright side of life...


aragorn
aragorn преди 20 години
Айси, няколко пъти по различни поводи съм казвал, че в БГ общество в смисъла на живеещи съвместно хора с цел да съществуват заедно в мир, разбирателство и взаимопомощ НЕ съществува.
Общество може би има във Франция, ако се сещате за какво говоря.
За мен единственото общество на територията България е БГлог и се гордея, че съм част от него! Казах!

acecoke
acecoke преди 20 години
Хау, бели братко! Напълно подкрепям коментара ти. БГЛог е естествено създадено общество, а всичко естествено е и истинско. За разлика от криворазбраната ни квазидемократична цивилизация.
taralezh
taralezh преди 20 години
И аз се присъединявам към мненията ви.
Горда и щастлива съм!