BgLOG.net
By queen_blunder , 29 November 2009
Скъпи колеги, срам не срам, но за първи път, откакто съм тук, ще отправя една молба. Тя не е никак скромна, но е от сърце :) Шегувам се...

Става въпрос за това, че времето ми във връзка с подготовката за работната среща в София никак не достига и ми идват в повече ангажиментите. Два дена - вчера и днес, подготвях презентацията "Пътят на общностите", ровейки се надълго и нашироко в двете общности, за да обобщя и акцентирам върху най-интересното, и така и не съм я довършила.

Освен това правя един сериозен проект за училището и трябва да го предам в срок.

Молбата ми е следната. Може ли някой колега, който ще присъства на семинара ни в София, да подготви и изнесе лекцията, озаглавена "Приемственост между детската градина и първи клас през погледа на началния учител"? Ако не може, ще се понапъна още малко и сигурно ще се справя. Но ако някой има желание и е разработвал тази тема, с най-голямо удоволствие му отстъпвам мястото си. 

Legacy hit count
1685
Legacy blog alias
35307
Legacy friendly alias
Молба-1CB7E1F746504480803D56CDAB73D0D6

Comments25

MariaDimitrova
MariaDimitrova преди 16 години и 5 месеца
Поли, нямаш проблем. Точно по тази тема съм разработила и презентация. Ще ти подготвя материала в рамките на 10 - 15 минути.
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 5 месеца
А аз мога ли да те прегърна първо виртуално, а после - реално?

Има хора, с които животът ме среща по много интересен начин. Един от тези хора си ти. Знаеш за какво говоря...

Ще променя програмата и ще те впиша като лектор през втория ден на моето място.

Два дена вися пред компютъра и очите ми станаха на понички. Бях си поставила доста повече задачи за изпълнение, но съм се била надценила. Не стана просто... Времето излетя.

Благодаря и... ще черпя :)

MariaDimitrova
MariaDimitrova преди 16 години и 5 месеца
Поли, няма нужда да черпиш. За какво са приятелите? Моля те, прочети си личните съобщения.
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 5 месеца
Да, Роси! :) Поздравления за страхотния приятелски жест на Мария!

С нея сме се виждали не много пъти - карахме квалификационен курс в ДИУУ, но връзката ни е силно човешка. По-точно - разменяме си жестове на човечност.


queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 5 месеца
Мария, ЛС-то още не съм го получила.
RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 16 години и 5 месеца
Поли, и аз я познавам от дете! Била е ученичка в нашето училище. Впечатленията и спомените ми са чудесни!
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 5 месеца
Оооо, светът наистина не е голям. Това ми напомня на нещо прочетено от Паулу Куелю, който казва, че когато двама непознати се срещнат, няма начин в разговора им до петия човек, за когото разговарят, да не открият общ познат.
RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 16 години и 5 месеца
В България тази мисъл важи на 100%.
MariaDimitrova
MariaDimitrova преди 16 години и 5 месеца
Благодаря ви за хубавите думи. Поли, пиши ми на ewdi@abv.bg .
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 5 месеца
А може би за една малка България числото от хора, споменаващи се в разговор между непознати, да е по-малко от 5 :) Знае ли човек :)

Промених програмата за срещата и вече името на Мария фигурира в нея.


queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 5 месеца
Хааххххххх :) Някой ми е тряснал минуса :) Не че не се сещам кой, но все пак да си кажа, понеже не страдам от излишна скромност  - според броя на публикациите ми, предложени в полза на колеги, родители и деца, съм един от най-продуктивните учители в сайта. Статиите ми са трицифрено число - не зная точно колко. 

Смятам, че имам "очи" да помоля за помощ и не съм като някои, които само затова влизат тук. И не, защото не мога да се справя със задачата, а защото не ми достига времето.

DaniParvanova
DaniParvanova преди 16 години и 5 месеца

Поздравление за приятелския жест, Мария!

П.П. Откога се слага минус и на човечността?

ElisavetaIvanova
ElisavetaIvanova преди 16 години и 5 месеца
И аз се опитвам да си отговоря на въпроса за отрицателния вот .....   
lidiqganeva7
lidiqganeva7 преди 16 години и 5 месеца

Предполагам се досещаш защо е този емотикон, Куини. Искрено ще съжалявам, ако е заради нещо друго този отрицателен вот.

queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 5 месеца
Оооооооо, милички, моля ви се не се тревожете заради някакви си два минуса - те си вървят задължително към почти всичките ми публикации.

Важното е, че доброто отношение към жеста на Мария е изразен с цели 15 плюса дотук. Което е страхотно и ви благодаря!

Всеки персонално отговаря за мислите и за делата си. Вярвам, че всяко нещо, което ни се случва, е точно такова, каквото ние сами сме го предизвикали с действията и думите си. Няма случайни неща.

galjatodorova
galjatodorova преди 16 години и 5 месеца
Я да трясна един плюс пък аз! Това 15 не ми харесва- 16 е по- добре.

Браво на Мария!!!


Eli_an67
Eli_an67 преди 16 години и 5 месеца
Плюс и от мен за приятелството и човечността + !Така се радвам,че ще се запозная с вас наживо на  5и6!
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 5 месеца
Благодаря, Галка! Благодаря, Елиана! Благодаря ви, че гласувахте за приятелството, което се познава в трудностите.

Знам, че вие гласувате най-вече против отрицателните вотове, които показват неодобрение на нещо от някого. Всъщност, благодарение на оценителната система, която смятам, че е способна да съсипе сайта - зависи кой как реши да я използва, наблюдавам интересни човешки реакции и те ми дават поле за размисъл.

Ще ви дам пример с едно стихотворение за човечността, на което една трета от гласовете са неодобрителни вотове. Интересна човешка реакция, нали? Но не е невъзможно да се обясни, ако си наблюдавал случващото се в сайта.

gala_hope
gala_hope преди 16 години и 5 месеца
Плюсче и от мен за приятелите!
shellysun
shellysun преди 16 години и 5 месеца

Мария,плюсче и от мен - и аз благодаря от името на предучилищниците. Тази тема е много важна за нас и бяхме поканили Куини да бъде гост-лектор с нея още преди да решим да правим обща среща, за нашата среща, която предвиждахме да се състои на 28-29 ноември. Наистина съжалявам, че Куини няма време да я разработи, но я разбирам. В същото време, чудесно е, че ти се ангажираш с това, за да не отпадне изобщо темата.

   Всички начални и всички детски учители се сблъскват с един и същи проблем - как точно детските трябва да подготвят децата, за да е лесен прехода в училище и какво категорично не трябва да правят при подготовката, за да не възпрепятстват работата на колегите си. При вас често се получава бариера при научаването на децата да изписват буквите ръкописно, когато в градината са се научили да пишат "печатно". И не само това - в градината въртим теми, които вие после повтаряте в училище, дори и методите за обучаване донякъде съвпадат и децата губат интерес към ученето. Наистина, добре е,макар и на неформална среща, да изясним подводните камъни, които пречат на успешната адаптация на децата в училище и намаляват ефективността на учебния процес. При нас Далето се зае с трудната задача да направи преглед на изискуемото по ДОИ и да сподели през погледа на учител с достатъчно опит къде бъркаме и къде намираме правилна посока. Надявам се същото да направи и Мария, за да си бъдемвзаимно полезни и да споделим чисто практически моменти, които ще ни помогнат в работата.

HristinkaNikolova
HristinkaNikolova преди 16 години и 5 месеца
 Първо, браво на Мария!Интересна и полезна тема!Обширна и необхватна!Смятам, че е така, защото освен нашата предстояща среща семинар, не съм виждала на друго място подобни семинари.А би трябвало да има повече, защото ние сме свързани,  макар че подготвителната група е на различни места.Има ги и в училще и в ДГ.Голямо разискване ни предстои!Колкото до минусите не са прави тези, които ги поставят.Когато организирах нашата среща го изпитах върху себе си.Боли от това, че се пишат без основание, но разбрах, че няма да се променят, тези които ги слагат.С нетърпение чакам срещата!Момичета, зная, че сте изморени, но малко остана!Радостта и удволетворението от тези срещи е неописуемо! Това са моите плюсчета! + + + + + + + + + + + + + +
feyata
feyata преди 16 години и 5 месеца
И аз се включвам с поздравления към Мария и + за Поли
RositsaGeorgieva1
RositsaGeorgieva1 преди 16 години и 5 месеца

Поли, знам какъв всеотдаен човек си и предполагам колко много сили и време влагаш за сайта, а и в подготовката за срещата. Браво на Мария, че в такъв напрегнат момент се отзовала на молбата ти. Сега прочитам поста ти и се радвам, че има вече лектор по темата. Аз лично имам направено клипче по проект в нашето училище "Празнуваме заедно"-става въпрос за поздрави и изработване на подаръчета от четвъртокласници за бъдещите първокласници, гостувания на децата от детските градини в училище, изработване на картички, мартенички и посещения в градините, заедно боядисване на яйца и т.н. Всички знаем, колко усилия е нужно за привличане на първокласници и запълване на паралелките в училище, за това инициативите на колегите ни бяха насочени в тази посока. На срещата, предполагам,  ще имаме време да обменим идеи по темата.

Относно стихотворението ти за човечността - особено много ми допаднаха последните 2 реда.

Р.Р. Поли, не обръщай внимание на гласовете! Гледай гордо и само напред!

                                                  Сърдечни поздрави и виртуални прегръдки!

queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 5 месеца
Благодаря за одобренията! Оценявам ги. Сигурна съм, че Мария ще се справи чудесно.

Росито, никога не е излишно, даже напротив, да споделим добрия опит. Непременно донеси клипчето. Ще бъде чудесно включване от твоя страна.

Иначе... последните два реда казват всичко... Толкова е безсмислено да се издребнява, да се завижда, да се злобее, да се ..., абе много може да се изброява, ама... Нали беше друга темата?...  

VqraNenova
VqraNenova преди 16 години и 5 месеца
Стига с тези плюсове и минуси! Махайте ги и това е разрешение на въпроса! Нека уреждаме лични взаимоотношения на ЛИЧНИ СЪОБЩЕНИЯ. Какъв е проблема? Аз също съм се сблъсквала с неодобрение на публикации от двама, трима човека и знам, че всичко е на лична основа. Като деца сме? Обществена тайна е, че - се пише на колега, който не ти допада като характер. Бъдете по-смели като мен и се обосновете, ако не чрез коментар, то на лични!
By kelvinator , 6 May 2009

Моля, ако някой може да ми каже как да преобразувам файл от word в PDF.

Предварително се извинявам за досадния въпрос.

Legacy hit count
387
Legacy blog alias
29257
Legacy friendly alias
МОЛБА-071C7A79C4144D2881A6BB50BF3F8C15

Comments4

pestizid
pestizid преди 17 години
Аз го правя с една програма dopdf (1, 35 MB, за Windows XP). Това всъщност е виртуален принтер, но го ползвам за конвертиране в PDF формат. И от Excel става. Може да има и друг по-лесен начин. Прати ми мейл на ЛС, за да ти я изпратя. Ако имаш въпроси, пиши.
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години
Келвинатор, безплатният пакет Оpen Оffice отваря документи, записани в Word, и много лесно ги експортира в pdf формат.
kelvinator
kelvinator преди 17 години
Благодаря на всички!
Shogun
Shogun преди 17 години
От две години сме на опън офис, малко е дървено, но се свиква. Ако искаш да си останеш на уърд, тогава можеш да си инсталираш опън офис и да го ползваш само за pdf-ирането. Но можеш да пробваш въобще да минеш на опън офис: свиква се, както с всичко на тоя свят. :)
By MarianaKardjieva , 26 April 2009
Направих своята първа презентация,но не знам как да я кача в блога.Отивам на иконата с червеното кламерче и послееееееееее.............................
Legacy hit count
393
Legacy blog alias
28901
Legacy friendly alias
Помощ-2C866D78501B4E4496A9B9B8E920FFD8

Comments2

lidiqganeva7
lidiqganeva7 преди 17 години

После: 1. Upload Document 2. Browse 3. Upload 4. Insert

Успех!

MarianaKardjieva
MarianaKardjieva преди 17 години
Едно голямо БЛАГОДАРЯ!!!!!!!!!!!!!!!!!
By MarianaKardjieva , 20 April 2009
Колеги,търся готова презентация за Народен театър-София или за Народната библиотека.Благодаря предварително!
Legacy hit count
310
Legacy blog alias
28725
Legacy friendly alias
Молба-23DC07D6D57240F895BB3B8B64BBD379
4-ти клас

Comments1

RadaGD
RadaGD преди 17 години
До сега такава презентация не е имало публикувана тук и едва ли някой от колегите има направена. Темата е ограничена и не е застъпена в нито един от учебните предмети.
By aniavramova , 23 March 2009
Приятели,нуждая се от вашите идеи и най-вече помощ.Мислех си ,че съм готова за тържеството на буквите,което съм решила да е на два етапа- първо в класната стая и след това да отидем до детската библиотека/по идея на Тони/.Но когато започнах да правя коронките разбрах,     че незная как да направя букварчето и читанката.Моля ви да ми помогнете.Благодаря ви предварително.
Legacy hit count
9488
Legacy blog alias
27898
Legacy friendly alias
Молба-63A4A7D0493D4FBBB0F0527D5B7763B2
Събития
Български език и литература
Домашен бит и техника
Изобразително изкуство
Извънкласна работа
1-ви клас

Comments10

anush74
anush74 преди 17 години и 1 месец
Немога да ти помогна.Имам направена - разтворена книга,но я нямам ,за да я кача.
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 1 месец
Аз не съм им слагала на моите деца коронки - бяха лично направени от тях цветенца с красиви букви, закачени на гърдите им, но защо да е трудно да се направи коронка с читанка и буквар.

Според мен най-лесният вариант е да сканираш буквара и читанката, по които учите, и да ги принтираш на цветен принтер. След това листът се изрязва по края на фигурата и се залепва върху коронката, която се предполага, че е от картон. Това е вариант, ако те не са във вид на разтворена книга, а на затворена.

BojkaAleksandrova
BojkaAleksandrova преди 17 години и 1 месец

Когато аз бях " първокласник" Букварчето и

Читанката бяха нарисувани точно като корицата

на учебниците, по които работим. Големината им беше горе- долу,

колкото една четвърт от лист на картон. Завързани с панделка и закачени

за вратлетата. Утре ще ги потърса, за да ги снимам и да ти ги покажа

/ ако до тогава не си измислила нещо/ .

MarianaKardjieva
MarianaKardjieva преди 17 години и 1 месец
При нас пък колегите водещи първи клас откъснаха кориците,останали от стари учебници ,залепиха ги на по-големи картони,вързаха по един конец или връв и ги закачиха на вратлетата.
aniavramova
aniavramova преди 17 години и 1 месец
Благодаря ви ,приятели,за предложенията.Наистина това с учебниците е страхотна идея.Стари немога да намеря,а дори да има при нас децата хич не умеят да ги пазят.Затова ще сканирам и ще ги направя.Благодаря ви още веднъж.
antoinetamilanova
antoinetamilanova преди 17 години и 1 месец
Етотук има кориците на букварчетата. Можеш да ги копираш .
aniavramova
aniavramova преди 17 години и 1 месец
Благодаря ,Тони.
anihristova
anihristova преди 17 години и 1 месец

Здравей,dago! Аз също не съм правила коронки , а медальончета с детелинки за буквичките, а за букварчето и

читанката си ги направих на компютъра. Ако ти харесват, ползвай ги!

bukvar.ppt

P3120578.JPG

maria.maria
maria.maria преди 17 години и 1 месец
Привет и от мен, dago! И аз днес правих коронките за читанката и букварчето. За букварчето използвах корицата от моята тетрадка №3  - снимката на нашето букварче, а на мястото на номера на тетрадката залепих три цветчета. За читанка използвах една картинка от руски сайт - оригинална картинка на букварче.gif и я преобразих по следния начин - коронка за читанка.doc . И така се получиха следните коронки - DSCI0411.JPG     DSCI0412.JPG Успех!
aniavramova
aniavramova преди 17 години и 1 месец
Благодаря на всички ,които се отзоваха.Ани и maria.maria ,страхотни са и коронките и медальончетата.Благодаря ви още веднъж.Сега започвам да творя по вашите идеи.
By natalinatali , 5 September 2008
Колеги, търся разпределение по БЕЛ за 1клас на изд."Булвест"

Благодаря ви предварително!


Legacy hit count
329
Legacy blog alias
21859
Legacy friendly alias
молба-5E8A9A038D8D49279C4007DCEFC8F414

Comments

By GeorgeAtha , 25 July 2007
Разбира се, закъсняваме с конвертирането на базата данни на БГЛОГ и затова не можахме да пуснем новата система миналата седмица. Не сме спрели да работим по въпроса, да знаете. Предвид закъснението обаче имаме малко нужда от тестове - и на преводите и на основната функционалност преди да направим прехвърлянето.

Може ли желаещите да помогнат и потестват да се регистрират и дадат знак с пост, за да ги направим администратори и потестват фрази, термини и обща функционалност тук:

http://testbg.blogtronix.net

Пишете по един пост в системата там и веднага някой от нас ще ви направи администратори.

Моля, попълнете си потребителския профил с колкото е възможно повече данни. Тази тестова система няма да бъде използвана след прехвърлянето и всички вкарани тестови данни ще бъдат унищожени впоследствие. Тестовата система ще е налична за около 5-6 дни само...

Благодаря предварително

Жоро
Legacy hit count
1880
Legacy blog alias
13860
Legacy friendly alias
Да-потестваме-малко-----
За BgLOG.net
Софтуер

Comments42

GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
Бульо Винке, на латиница ги пишем тез имена да ти кажа, на латиница, няма как  URL  на блога да ти е на кирилица. Тия служебите неща се пишат на латиница. сега ще поправим малко текстовете , за да укажем това както трябва. мерси!
Teri
Teri преди 18 години и 9 месеца
Потребителско име от 2 символа също е недопустимо. Най-малко 5 символа трябва да бъде адреса на блога.
Eowyn
Eowyn преди 18 години и 9 месеца
url е на латиница, нищо, че не му личи, явно проблемът е бил в двете букви...:) Сега пак отивам да пробвам. И да, наистина са малко неясни указанията...
Пробвах, регистрирах се. С българския си и-мейл обаче. Писмото, което получих е цялото в питанки и нещо не зацепвам какво да правя. Пробвах с всички енкодинги, с никой не се разчете.
Явно няма да тествам :):):):)
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
аха, вече сменяме текста, не е при теб проблема, не сме указали правилно в бг версията...
Teri
Teri преди 18 години и 9 месеца
Винке, точно това е целта, да ги направим по-ясни :) Ето ти помогна - сега ще сложим текст, който ще указва че трябва да е на латиница и с най-малко 5 символа :)
Eowyn
Eowyn преди 18 години и 9 месеца
Опа, вие сте писали, пък аз си редактирах горния коментар. Я ми прочетете горния коментар пак, да не се повтарям :):):):)
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
не редактирай коментарите, пиши нови, за да знаем как върви процеса (timeline), мерси много, дай ни 10 мин и пак ще те хвърлим на мъките ...
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
Бульо, направих те администратор вече, кликай на онзи линк в welcome мейла и давай! Честито!
THE_AI
THE_AI преди 18 години и 9 месеца
Aбе кога съм се регистрирал на тоя сайт? Не помня, ама ме имаше :)
Teri
Teri преди 18 години и 9 месеца
Мдам, няма как да се потвърди регистрацията така. И линковете не работят
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
не разбрах, моля те поясни какво не се получи, за да го орпавим веднага - не сме превели нещо ли?

Не намирам SunSearcher като регистрация, но имай предвид че това е потребителска база, която не е синхронизирана с бглог и просто не си влизал вътре. Опитай нова регистрация.... и пиши - да знаем какво е станало. Благодаря предварително
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
с кой потребител си?
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
ок, одобрен си, както и си администратор вече ... голяма работа е комисията ...
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
прати ми тия двете пощи , моля те, прерпати ги на
george (at) consultcommerce (точка) com
Deneb_50
Deneb_50 преди 18 години и 9 месеца
изобщо не ме пуска,пише неправилна парола и мейл,а отгоре пише,вече сте регистриран влезте
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
@SunSearcher - кликни на писмото с потвърждението дето си получил, там дето се казва, че си одобрен, там кликни. ако пак не те пусни, пак пиши

@deneb - поискай да си получиш паролата, да ти я прати на мейла дето е регистриран в системата

и пак пишете ... мерси
Teri
Teri преди 18 години и 9 месеца
Да, писмото при регистрация не съдържа линкове :(
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
Ooops! само да си погледнем бакиите за момент....
Deneb_50
Deneb_50 преди 18 години и 9 месеца
Доколкото разбрах в новата версия ще се влиза с мейла с който си регистриран в БГлог.нет  и паролата която е валидна за сайта,ако нещо съм в грешка,моля да ми поправите.
Не разбрах също дали трябва да се регистрирам наново в новата версияили не.
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
@денеб - имаш ли регистрация за testbg.blogtronix.net . Ако нямаш - трябва да се регистрираш и тогава да опиташ пак. Регистрацията ти в бглог няма нищо общо с тази на тестовата система.

@SunSearcher - при нас нещо е проблема (дори няма да пиша "май") гледаме го, опитай да се регистрираш с друг и-мейл адрес, и той да не е абв.бг , ама изчакай да дам знак кога сме пуснали днес наново нещата ....

пак много благодаря на всички !!!!
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
Тери, линковете ги няма, оправихме го - ще ги има след малко ...
Pavlina
Pavlina преди 18 години и 9 месеца
Май се регистрирах, но не съм се логнала още, защото чакам съобщение по имейла. При регистрацията системата отхвърля псевдоним, написан с кирилица, и се възмущава, че са използвани шпации. Или поне аз стигнах до този извод, след като написах псевдоним Павлина и видях забележката в червено. После написах Pavlina и това беше прието.
Teri
Teri преди 18 години и 9 месеца
Значи не е било псевдоним, а ID, трябва да го видя да е по-ясно
Pavlina
Pavlina преди 18 години и 9 месеца
Тери, говоря за прозореца, в който едното поле е Рersonal URL, а другото е Псевдоним и е описано така: “Псевдонимът е вашето име, с което ще се представяте пред другите в системата”.

Освен това, като не съм се логнала, не виждам коментарите към статиите, а не мога да преценя дали виждам и целите статии, или само краткото описание.
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца

виждам

PavlinaRegular

като регистриран потребител в админ-а, след малко ще качим нова версия с малко пооправена регистрация. Пак се извиняваме за проблемите, ама верно е по-разчина тази версия от онази на Ханглийски дето е ... (не се оправдавам!)
Pavlina
Pavlina преди 18 години и 9 месеца
Поправка: виждам коментарите и без да съм влязла като потребител.
Deneb_50
Deneb_50 преди 18 години и 9 месеца
О.К.Разбрах и моля да извините лаици като мен,за които ИТ-технологиите са тера инкогнита
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
след малко ще разпратим писмата за оторизация наново до всички потребители, които са регистрирани, но още нямат потвърден логин. ще пусна и коментар тук.
Pavlina
Pavlina преди 18 години и 9 месеца
Блазе ти! Получих съобщение, цялото въпросителни и няколко разумни думички с латиница за разнообразие. Не успях да го прекодирам разумно в http://2cyr.com/decode/.
Teri
Teri преди 18 години и 9 месеца
Сънчо, тази инжекция разказа играта :) Верно трябва да има JS филтър, иначе много ядове ще се берат. Ще ти махна публикацията там от първа, за да се вижда интерфейса както трябва. Полезен тест!
Teri
Teri преди 18 години и 9 месеца
Не мога дори да я изтрия, липсва бутона
Teri
Teri преди 18 години и 9 месеца
Прав си :)
Продължавай!
А в краткото описание май е най-добре изобщо да не се допуска код, постоянно руши дизайна
zefira
zefira преди 18 години и 9 месеца
   Получих линка. Регистрацията ми е успешна. Но при опит да пиша в блога, постът ми не се публикува. Какво означава това "удобрение от администратора"? Иначе нещата ми изглеждат добре. Поздравления!
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
току-що сложихме нова версия с малко поправки и нови неща. пишете впечатления ...
Pavlina
Pavlina преди 18 години и 9 месеца
Съжалявам, но в мое лице губите един ценен тестер :). Съобщението, което получих на abv, е с въпросителни, може да пробвате да ми изпратите имейл на pvarbanova (at) homelan.bg.

Слава Богу, стана най-сетне! :)
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
Павлина, имаше настройка от правата - постовете и коментарите да чакат одобрение, ако са от потребители с по-ниски права. Някой си е играл и сменил това, вижда се всичко вече. Давай нататък, дори си админ ...
Pavlina
Pavlina преди 18 години и 9 месеца
Благодаря за администраторските права :), обаче аз не съм била админ и вероятно няма да мога да се възползвам от тях. Като обикновен потребител ще си кажа мнението. Видях, че Дани е написал доста неща, които и аз ги мисля. По-късно ще разцъкам. :) Ама Жоро, пак ще кажа, доста грешчици забелязах на пръв прочит в българския интерфейс – и буквени, и правописни. Знам, че функционалността е много важна, обаче такива дребни неща дразнят не само мен, предполагам. Доколкото разбрах, след като системата се обнови, грешките не могат да се поправят и трябва да се чака следващата версия.
Teri
Teri преди 18 години и 9 месеца
Павлинче, моля те, събери ми грешките в един списък, аз ще ги оправям. Да е нещо подобно на следната схема:

Линк (мястото където се вижда грешката), "Сгрешена дума" - "Правилна дума". Точно това е целта да пуснем сайта тестово - да изчистим именно тези грешки, които те дразнят, затова ако имаш време и желание ще се радвам, ако посочиш няколко проблемни места с грешки :)
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 9 месеца
Грешките могат да се оправят и сега, и после. Моля те, напиши какво имаш предвид, защото така или иначе ще сменяме начина на представяне или работа на някои от модулите. Напиши какво и как да сменим според теб и заедно да дискутираме тези неща.
Pavlina
Pavlina преди 18 години и 9 месеца
Добре, ще се съсредоточа върху това. Тери, ще ти пиша лично.
ladyfrost
ladyfrost преди 18 години и 9 месеца
абе това чак сега го видях... и се пробвах да потествам... НО... нито можах да влезна, нито да се регистрирам. Да не сте спрели тестването? Или не е достъпно за всички? Или...?
divedi
divedi преди 18 години и 9 месеца
Какво става с новата версия?
By queen_blunder , 22 February 2007
В отговор на молбата на Canvas публикувам образци на документи, свързани с официалната кореспонденция, които съм сканирала от Нов правописен речник на българския език от 2002 година - издание на Института за български език при БАН.

МОЛБА

molba


АВТОБИОГРАФИЯ

avtobiografia


ЗАЯВЛЕНИЕ

zaiavlenie


УДОСТОВЕРЕНИЕ

udostoverenie


АДРЕСИРАНЕ НА ПОЩЕНСКИ ПЛИК

plik
Legacy hit count
346818
Legacy blog alias
11443
Legacy friendly alias
Образци-за-оформяне-на-документи
За BgLOG.net
Уроци, съвети, препоръки

Comments12

Shogun
Shogun преди 19 години и 2 месеца
Поли, на мен нещо не ми се зареждат. Пак бъгче?
queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 2 месеца
А пък аз не мога да разбера защо мой постинг отново е махнат от главната страница? Кой маха отметката на "одобрен"? Изглежда само на мен ми се случва, защото никой друг не се е оплакал :(
queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 2 месеца
Нели, в момента галерията ни не се зарежда и затова нищо не виждаш, но това е временно.
loqman
loqman преди 19 години и 2 месеца
Доколкото знам, според европейските изисквания изобщо не съществува понятието Молба. Това писмо е или заявление, или жалба или каквото и друго да е, но не и молба. Престанете да се молите за щяло и нещяло за неща ,които така или иначе ни се полагат. 
queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 2 месеца
Да, съгласна съм, че за европейските изисвания може да не съществува понятието "молба", но ние тук все още си караме по българските, които са регламентирани на този етап съвсем официално от Нов правописен речник на БАН.
Shogun
Shogun преди 19 години и 2 месеца
Много  интересно  е  наистина, как се е развило това с "Молба" в бюрократичната писмена традиция в България.

В Германия със сигурност го няма, под никаква форма.  Няма го и в Русия.

Още по-интересно -в руската бюрократична традиция, ако подаваш молба за нещо("Заявление"), не пишеш отдолу "с уважением", а самоси полагаш подписа. За разлика от търговскатакореспонденция,  където  уважението  си  присъстванавсякъде, а даже исвръхуважение - пример  с  немското: "hochachtungsvoll"- малко прекалено  официално, при насняма  форма с чак такова  прекалено  уважение.

Та си мисля - ние едва ли сме изобретили топлата вода: да не би "молбичките" да съществуват във френската традиция?
Eowyn
Eowyn преди 19 години и 2 месеца
Никаква идея нямам. Не ми се е налагало да пиша подобно нещо на френски, най-вероятно съм била избягала :):):) Ще попитам приятелката ми, която учи във Франция и ще ви пиша тия дни, защото тя утре пътува.
iramira
iramira преди 19 години и 2 месеца
Здравейте отново! По темата - и в полските официални писма не съм срещала нещо такова като МОЛБА. А иначе най-отдолу се пише z poważaniem което е с уважение.
VanyaStancheva
VanyaStancheva преди 19 години
Здравейте!
Късно реагирам на публикацията, но имам какво да добавя в контекста на коментарите към нея.
Четох преди време в едно интервю на министър Николай Василев, че срещата му с граждани го е провокирала да вземе управленско решение. Попитали го докога българският гражданин ще се моли на институциите и той осъзнал, че изписването МОЛБА трябва да отпадне. Така, според думите му в интервюто, е разпоредил от всички нормативни документи да отпадне думата "Молба" и да се заменени със "Заявление".
Струва ми се, че това действие на министъра трябва да бъде приветствано като първа стъпка в разрушаването на стереотипите в отношенията държава-граждани, като поне на формално ниво еманципира позицията на втория субект. За действителни промени можем само да се надяваме в близко бъдеще, така че горкият, нищо не подозиращ данъкоплатец да получава полагащото му се, без да изпада в унизителната роля на просител пред висша инстанция.
queen_blunder
queen_blunder преди 19 години
А къде е записано това черно на бяло? Можеш ли да посочиш източник?
Shogun
Shogun преди 18 години и 8 месеца
Ходих в последно време по разни инстанции, наистина не искат вече молби. :)
Panteley
Panteley преди 8 години и 2 месеца
Здравейте. Как се отварят образците на документите?
By acecoke , 8 April 2006
Четейки постинга на Павлина за недъгавата ни администрация се замислям отново за официалния документ наречен молба. Навсякъде трябва да се подава молба. В полиция, КАТ, университети, съд, община и къде ли не още. От къде накъде трябва да ви се молим, уважаеми държавни служители? Нали вашите заплати идват от джоба на данъкоплатеца? Нали вашата работа е да сте в наша услуга? А отгоре на това и се държите надменно все едно, че цялата държава работи за вас! Не забравяйте, че ВИЕ работите за тази държава! Аз протестирам!!!

ДА ПРЕМАХНЕМ МОЛБАТА КАТО ОФИЦИАЛЕН ДОКУМЕНТ!!!
Legacy hit count
693
Legacy blog alias
5838
Legacy friendly alias
Защо-да-ви-се-молим--
Ежедневие
Размисли
Нещата от живота
Коментари
България

Comments11

Shogun
Shogun преди 20 години и 1 месец
Моля  живеещите в Германия, Швеция и САЩ да кажат - как там се нарича аналогичният документ?
acecoke
acecoke преди 20 години и 1 месец
Ами обикновено се попълва някаква форма-заявление с личните данни или директно договор да речем. Аз в Германия за 11 месеца не срещнах термин "молба".
gogogif
gogogif преди 20 години и 1 месец
Близо десет години се тормозя от некомпетентни служители и от тази форма: "Молба". Баща ми - и той се е тормозил, тормозила се и майка ми, и баба ми , и дядо ми. И кой ли още не! Но неискам това да  тормози децата ми! 
                                       АЗ ПРОТЕСТИРАМ!
BasiDi
BasiDi преди 20 години и 1 месец
Нещото се казва ФОРМУЛЯР - кратко, ясно, международно и без никакво молене.
Tanichka
Tanichka преди 20 години и 1 месец
Най-близкият аналог, за който мога да се сетя е Application form, който обаче няма чак толкова силен момент на "молене за нещо", нали? Иначе, документите, които попълваме тук по всякакви поводи се наричат с най-общото название "еди-каква-си paper/form to fill in"...

За мен не толкова названието "Молба" е унизително, тъй като то спада в групата на отдавна десемантизираните (т.е. обезсмислилите се) понятия. За мен подаването на тази молба и отношението на служителите, които ни обслужват е унизителното.

Не знам дали това би ви подобрило настроението, но между насмешливите термини "българска работа" и "американска работа" няма особени разлики в дълбокия смисъл... Просто американските служители като цяло, като практика на поведение, са усмихнати и нарочно любезни....Прекалено любезни дори, но в границите на фирмената политика. Но иначе, като личностно човешко отношение или личен човешки ангажимент към клиента е същото безразличие. Никога няма да ти позвънят обратно, без значение колко съобщения си им наоставял. Така е при държавните учреждения, банковите институции, кредитните бюра, фирмите свързани с издаването на документи, и прочие...

Това, разбира се, не се отнася за частния сектор или магазините, където фесът се клати от интереса и всеки клиент е съществен. Но на общинско, държавно и каквото там друго ниво си представите, тук също са нагли, само че усмихнати. Не мислите ли, че това е дори още по-отвратително?

Представете си намусената безчувствена леля от последната институция, в която сте ходили. Хайде, сега, си я предствете същата патка, но усмихната и ви нарича "госпожо, гопожице или господине" през 10 секунди... И държи да я наричате "Радка", да речем. Свойски, щото тя ще ви помага да си свършите работата. Блее и гледа през вас, но ви се усмихва и е любезна. И хич не й пука за вас, но се усмихва. И ви лъже, че е прегледала документите ви и да дойдете след 3 дни пак, когато всичко ще ви е готово. И се усмихва. И пак гледа през вас, госпожице....

Няма ли да ви се поиска да я отстреляте на секундата. Защото знаете, че като дойдете след 3 дни, вариантите са:

    1. Отново се запознавате любезно с Радка и заемате начално положение, като във сутрешната физ-зарядка едно време: "разкрачен стоеж, ръцете леко встрани", и приказката почва отначало, до след 3 дни отново...

    2. Радка е вече или повишена или уволнена, но в който и да е случай, започвате от начален стоеж - с Надка, която след 3-4 дни също ще е или повишена или уволнена, или ще замине да гледа майка си в Аризона, която е била блъсната от метеор..

И пак е въпрос на нерви. И на много срещи от по "след 3 дни"... И ако на БГ Радката все пак може да й кажете на 30-тата среща какво мислите или да намерите начин все някак да се докопате до горното стъпало, т.е. някой шеф, покрай познати, тук не може. Ще си се усмихвате докато някой ви пожали, да речем Катка....

Същото си е май навсякъде, само дето Радка е Ребека, родом от Минесота, Надка е Нейдин, родом от Квебек, и искаш да им теглиш една сочна хубава българска цветиста, но им се усмихваш.

За да бъда точна - да, случва се далеч по-рядко отколкото в БГ, но факт е, че се случва.

Вероятно онези, които са се докосвали до иностранната бюрокрация, да речем дори в посолствата из София в просене на визи, са изпитвали желанието да размажат нечия усмихната любезна нагла физиономия. Друго си е намусена леля, кисела и гадна, поне според мен си е някак "в реда на нещата".....

Shogun
Shogun преди 20 години и 1 месец
Моля организаторите за цензура. Тези постинги се четат и от хора с лабилна нервна система и мръсни думи като "посолство" според мен трябва дас е избягват, за да не се предизвикват нервни кризи сред потърпевшите - като мен.

Откак ме изгониха грубо от посолството ни в Будапеща, защото съм била влязла от погрешния вход - направиха ме на две стотинки, а аз бях в голяма беда, човек без документи... добре че отвън ме чакаше познат, който ме вкара през парадния вход и все пак ми свършиха работа - обаче с връзки... айде да не си говорим за посолства, щото получавам обрив, гадене и пристъп на амок.... И това - като го сравня с любезността на полицейските служби на унгарците, които даже ми осигуриха преводач с немски посред нощите, дадоха ми куп доброжелателни съвети и само на ръце дето не ме пренасяха между стаите...
monnio
monnio преди 20 години и 1 месец
Мен също ме тормози това с моленето. Още в основното училище обсъждахме това извращение. Молба звучи унизително, но какво да се прави...закостеняла система. Помни ли някой още фразата с която завършваха молбите преди 15-ина години? "Надявам се молбата ми да бъде удовлетворена". Има безгръбначни същества които още го пишат, за да се харесат на чиновника или когото и да било там... Имах неудоволствието да раобтя с един такъв. Той бе член на една управляваща сега партия, гордееше се с това и имаше съвсем резонните амбиции за политическа кариера в нея. Като нищо ще стане депутатин след 10-ина години. Да пази Господ...
Shogun
Shogun преди 20 години
Моннио, нали знаеш какво се пише под такава молба: "С уважение".
Има и още една форма: "С почит"

Един мой познат пишеше "С подпис"

:)))


Janichka
Janichka преди 20 години
Хехе, харесва ми това "С подпис".
Иначе като се замисля е наистина глупаво да се пише "Надявам се молбата ми да бъде удоволетворена", но често съм го слагала, когато молбата ми е един ред и някак кратка изглежда :) Съмнявам се, че някой го пише, защото се надява :)
IvanAngel
IvanAngel преди 20 години
Laughing И аз, и аз го добавям. А понякога даже има и елемент на надежда...Cool
plankov
plankov преди 18 години и 4 месеца
хм, напоследък формулярите са и от типа
Искане :)
Но иначе има една държавна институция, която ме накара да напиша молби (различни техни бланки) за един мой проблем
на едната от тях долу пишеше: Декларатор :) 
Иначе знаете ли, че данъчната администрация ни третира като клиенти. Мен ето това ме дразни.