BgLOG.net
By IlianailievaDabova , 19 October 2009
Презентацията "Велики откриватели и пътешественици" е създадена с цел обогатяване знанията и представите на децата за личностите, извършили едни от най-значимите открития в областта на географията. Презентацията е насочена към обучението по география и икономика 5 клас, но може да се използва успешно и в работата по други учебни дисциплини (история и цивилизация, цикъл "Гражданско образование"), както и в часа на класа и в извънкласни форми на работа. В нея е обърнато особено внимание на българските достижения - космонавтика, изследване на Антарктида.

 

Велики откриватели и пътешественици.ppt
Legacy hit count
3280
Legacy blog alias
34029
Legacy friendly alias
Презентация--Велики-откриватели-и-пътешественици-
Час на класа
Извънкласна работа
География и икономика
История и цивилизация
Свят и личност

Comments

By IlianailievaDabova , 5 October 2009
Една дълго лелеяна мечта е вече факт - в Барселона отвори врати българско училище. Искам да споделя радостта от това събитие и емоциите, които го съпътстваха. В средиземноморския град живеят около 10 000 българи и откриването на наше школо, което да помага за съхраняването на българската идентичност и за разпространяването на достиженията на нашата култура в Каталуния, една от автономните области на Испания, e наложително.Необходимостта от обучение на роден език е изключително голяма. Нашите деца в Каталуния се справят чудесно с езиците, които се говорят тук - испански и каталунски, но на въпроса "На колко си години?" българчетата отговарят подобно на Кристиян :"Имам 6 години". Тъжно ... За да съхраним българското самосъзнание у децата ни, за да познават те миналото на родината ни и за да  заобичат българските обичаи и за да почитат нашите традиции,  е нужно училище.

 И то отвори гостоприемно врати за всички, които желаят да изучават роден език, отечествена история и география и приложни изкуства. Тържественото откриване на училището се състоя на 27 септември в сградата на бул. "Мирамар", където се провеждат учебните занятия  на учениците от I и V клас. Училището носи името на светите братя Кирил и Методий.

 

 Децата посрещнаха гостите, дошли да ги поздравят с български стихове и песни. Спонтанно се запя "Питат ли ме де зората", в очите на възрастните заблестяха сълзи...

  По стара българска традиция отец Иван Бонев благослови начинанието и всички присъстващи.

 

Поздравления поднесоха представители от Асоциацията "Свети Георги" за  приятелство и сътрудничесто между България и Каталуния, под чиято егида функционира училището. Те подариха икона на светия воин, която беше осветена. Поздравлeния по повод откриването на българско училище в Барселона се поднесоха  и от каталунската общественост в лицето на адвокат Серджи Санчо. Д-р Милен Бонев от името на родителите пожела здраве и успехи по пътя на усвояванетo на знания за родния език и култура и обеща безрезервна подкрепа на учителския екип. Прочете се поздравителен адрес от ДАБЧ. Деца и учители бяха посрещнaти на вратата на училището с пита и мед. "Да е сладко като мед учението", пожелаха развълнуваните родители.

 

 Екип от българска телевизия взе интервюта от представителите на българско-каталунската асоциация "Свети Георги", не отмина и най-малките ученици в училището.
  

От терасата на училището, разположено сред парковете на хълма Монджуик, се открива зашеметяваща гледка към Барселона.


Занимания в час по приложни изкуства.

 

Тук, в този български храм на знанието, най-малките деца се учат да четат и пишат на български език, придобиват знания за родината и нашите традиции и обичаи. Петокласници се запознават с тайните на красивата българска природа, с историята на Отечеството, с магията на езика и литературата ни. На всички, които желаят да усвоят народните танци, е предоставена възможност да се включат в групите по хореография.

Училището се посещава и от испански деца, които имат български приятелчета.

 

На всички ученици, учители и родители желая крепко здраве и да съхраним българщината. Там, където има българи, там е и България.

 

 ITID


Legacy hit count
1770
Legacy blog alias
33626
Legacy friendly alias
Отвори-врати-българско-училище-в-Барселона
Любов
Събития
Новини
България
Училище
Животът, вселената...
Работа с родители
Новото образование

Comments6

mimaor
mimaor преди 16 години и 7 месеца
Браво ! Нека всички деца и родители да са живи и здрави, да учат с радост езика и историята си ! Убедена съм , че всеки българин представя България там където отиде с всичко в себе си !
Magyar
Magyar преди 16 години и 7 месеца

Да, това хубаво нещо. Тук, в Унгария също има българско училище за българи. Интересно че в град Барселона живее десет хиляди българин. Какво правят там? Сигурно работат. Но чувах че работат там румънци, унгарци,... Какво има там, че трява толкова много работник?

Ей, ей, унгарците не направят училище за децата си. За родителите най много не е важно, знае ли детето нашият хубав език.

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 7 месеца
Чудесна новина! Да е честито на българите в Барселона! Поздрави от българското училище в Чикаго!
IlianailievaDabova
IlianailievaDabova преди 16 години и 7 месеца
Сърдечно благодаря на всички за милите думи! Наистина е радостна новина и всеки дава най-доброто от себе си. Затрогващо е желанието на децата да се научат да четат и пишат на родния език. Но знаем, че всичко започва от семейството. Приятно и ползотворно се работи с отговорни родители, които отделят от своето свободно време и от това на децата си, за да посещават БУ"Св. св. Кирил и Методий". Защото тук никой не идва по задължение, обучението по, да го нарека българщина,  е една напълно осъзната необходимост.
Поздрави и на Чикаго!
Успешна учебна година на всички колеги!
danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 7 месеца
Новината е повече от добра...Гледах репортаж по телевизията за българското училище в Испания. Желая ви успех!

И все се чудя, как така в България имаме един поглед върху образованието изобщо, а хората живеещи извън България - друг. И този, другият поглед ми е по-мил от кашата в българското образование в момента.

И понеже от тази година имаме у дома първокласни настроения - мисля че ограмотяването на малкия човек е един труден, отговорен, важен процес...И този процес не е едностранчив. В него участват, би трябвало да участват учители, деца, родители. Ако всеки е на своето си място ще е и по-лесно, и по-спокойно за самите ученици...

Успех! Да, наистина - там където има българи, там я има и България...


IlianailievaDabova
IlianailievaDabova преди 16 години и 7 месеца
Благодаря! В образователната система най-важно е всички участници да гледат в една посока и никой да не бяга от своите отговорности.В чужбина може да се види и хубавото, и лошото на нашето образование. Всеобщото мнение на българите е, че нашето е многократно по-добро. Но...се има предвид образованието, полученото от нашето поколение. Мога да твърдя, че то наистина е на високо ниво и ни даде широка обща култура. Но и ние българите имаме качества, които ни помагат да се справяме добре в различна среда - ние сме креативни, любознателни и трудолюбиви (е, има и изключения, но къде ли ги няма?)
Успехи на първокласниците!
By danieladjavolska , 3 April 2009
Огънят угасва,но не изстива-пламък от пламъка на българщината



Музика: „Де е България“-инструментал
Децата са извън залата.На сцената излизат три деца.

~Добър ден,скъпи родители и гости,дами и господа!
~Добре дошли на нашия празник,посветен на България,която е като огъня,който не само стопля телата ни,но и сгрява и душите ни.
~Човек обича детството си така,както обича дома и Родината си.

~А от къде започва Родината за нас,българите?
~Една дума само,България,побрала в себе си роден дом,роден край.
~И още-легенди и предания.Във всяка легенда има и истина,а каква е тя,истината за България?

~Който има очи да гледа, който има уши да слуша!



 Тримата:Така от край време започвали да говорят вестителите пред насъбрания народ.

  Музика: „Де е България“
  Излиза друго дете,отива при децата,които вече са на сцената.
~ И той,българският конник,продължава да върви по своя безкраен път,защото огъня
угасва,но не изстива.Вятърът отлита,но пак се появява.Водата винаги тече по нанадолнището.Колкото и високо да хвърлиш камък,той пак на земята ще падне.Дъх от дъха на вятъра.Пламък от пламъка на българщината.


  Музика: „Пробуждане“ -Теодосий Спасов


  Танц на самодивите-три момичета.

 В дъното на сцената има три дървета.Самодивите са скрити зад тях. Показват се от едната страна на дърветата, скриват се зад дървото, след това се показват от другата страна.Скриват се.Тръгват напред с вдигнати ръце, като правят въртеливи движения с тях.Спират.Взират се с лява ръка на челото, след това с дясна, с лява,като изнасят напред съответно ляв, десен крак /към публиката/.Взират се назад, към огъня. Танцуват в кръг около огъня. Спират, ослушват се, хващат се за главите и се скриват зад дърветата.



  Танц на нестинарката :

 Нестинарката излиза на сцената с икона в ръце.Обикаля огъня с нестинарски движения. Движи се в кръг.

 Самодивите се включват в нейния танц. Нестинарката и самодивите танцуват около огъня.
  Отиват при децата от групата.


  Музика: „Шопска сюита“
  Цялата група с провикване „Иииииии“излиза на сцената.Играят „на конче“ и застават
пред столчетата си.Шест деца излизат напред.


~Твоят път отдалече извива.Скулест хан,скулест кон-Аспарух знаме,конска опашка побива и зачева те с Дуло и дух.


~Родината!Какво е всъщност тя?Това е музиката на речта.Това е онзи непокорен
глас,кънтящ столетия,та до нас.




~.Питам своя татко що е татковина?Може би небето,чисто от коприна.Може би реките
Дунав и Марица,планината Рила с гордата орлица?Татко ми отвръща:

~Нашата татковина е местото свято,де роден си сине.Дето си израсъл под небе сурово,
дето си научил българското слово.

~Където тръгне твоят път,навред из родните предели,ще чуеш тихо да шептят старите
легенди.Извират те от всеки кът,подобно ручеи бълбукат,разказва дядото на внука.


  Музика: „Песен за българката“
  Напред излиза момиче с „шамия“в ръка.Другите деца се изтеглят назад.Шамията е на главата на момичето.Тръгвайки напред, то я сваля от главата си:

~Чуваш ли?Чуваш ли?В бистрите ручеи бликнала твоята песен звъни
и на овчарите гайдите грабнала халища луди плете.
Твоята песен шарени черги тъче и по земята на старите
българи буйни огньове кладе.

  Групата запява припева от песента:

  Чуваш ли?Чуваш ли?Твоята песен шарени черги тъче
  и по земята на старите българи буйни огньове кладе.

  Музика: „Пробуждане“-Т.Спасов

  Музика: „Тъпан“

~Глашатай.Излиза с тъпан,танцува.
Ехе-хе-хе-хеееей,хора,чувате ли ме?Насред село тъпан бие.Голямо надиграване между
млади и стари.Ехе-хе-хе-хеееей,хора,чувате ли ме?

  Музика: народна.Момичетата и момчетата се групират на две групи.Момчетата застават
в две редици отзад,момичетата застават в кръг.

  Момчетата: Хайде,моми,на хорото! /с въртене/

  Момичетата: /присмехулно/ Ихи-ихи-ихи-хииии!

  Момчетата: Хайде,моми,на хорото!

  Момичетата: Ихи-ихи-ихи-хииии!

  Танц: „Хайде,моми,на хорото“

  Момичетата се хващат на хоро.Движат се наляво,надясно.Хващат се момчетата.
Тичат на конче в двете посоки.Спират.Тръгват към центъра на кръга, /в центъра на
който е „огъня“/.Тръгват напред с „Ииииха!“Назад с „Ооопа“.Три пъти.




  Движат се в кръг с провикване „Ииииии!“-в двете посоки.Спират.Разтварят кръга.
Танцуват напред към публиката.Иха!

  Дете:Похвали се хвален юнак,снощи вечер на седянка,отзарана на кладенец,
че си имал добра коня,добра коня шестогрива,че обхожда за ден земя,за ден земя,
за нощ небе!

  Всички:Бре!Бре!Бре!Бре!

  Танц: „Закачка“-ръченица.Момиче и момче./Танцът може да се играе от една двойка деца-момиче и момче, или от три двойки деца.

Момичето взима стомна,минава пред „огъня“,кимва с глава на публиката,отива на
чешмата,налива вода.децата тропат с крака.Момичето се скрива зад пейката,която е
в центъра на сцената,зад огъня.Момчето се показва иззад едно дърво.Оглежда се.Търси
момичето.Отива до стомната,взима я.Пие вода.Оглежда се.Заиграва.Спира.Слага ръка
на челото-взира се-наляво,надясно,напред,назад.Заиграва.Излиза момичето,застава пред
момчето.Играе.Момчето спира.Оглежда момичето от едната страна,от другата,закача го,
дърпа му плитката.Заиграва.Момичето избягва назад и сяда на пейката.Момчето отива и
сяда до него.Прегръща момичето през рамо.Момичето се отмества,момчето също.В един
момент момичето се прави,че седи на пейката,отмества се,момчето също и в един момент
пада на земята.Подрусва се и пляска с ръце.Момичето изтичва напред.Играе.
Обръща се към момчето.Прави му „ядец“-три пъти.Отива при момчето,подава ръка.
Момчето става.Изтичват напред.Играят ръченица.

Лъжлив финал: Ииии-ха!

Отново играят.Финал: И-ха!

~Е, вретенце, ще вретенце, щевра кука кукурига,синя сая, пета пушка, завалюшка тумба люшка.

 Песен: "Прела баба"-песента се изпълнява с много движения.

 Танц: "Надиграване"-баба и дядо

 На мегдана излизат баба и дядо, играят ръченица.

~Момичетата: Хайде, бабо!

~Момчетата: Ебре, дядо!

~Момичета: Дръж се,бабо!

~Момчета: Опа, дядо!

 Бабата и дядото: И-ха!

 Песен: "Дядо свири на мегдана"

 Две деца:

~ Тумба-лумба шикалка,

   няма свадба никаква,

   срещнали се косове,

   строшили си носове,

   срещнали се мецани,

   скъсали си колани.

~Двете деца: Тумба-лумба шикалка

  няма свадба никаква.

~ Срещнали се вълците,

   строшили си зъбците,

   срещнали се раците,

   скъсали си калпаците.

~ Двете деца: Тумба-лумба шикалка,

  няма свадба никаква.

 Три момчета: Излизат пред всички.

~Хайде хо-па, хо-па, хоп!

  Трима шопи, шоп след шоп.

 Всички деца: Бре, бре, бре, бре!

~Бод-бодило, пар-парило,край плета се е родило. Хванахме го с ръкавица, сготвихме го на чорбица. Що е то? А сега де! Кой ще познае?

 Децата: /мислят/ Копривата.

 Всички: Бре, бре,бре, бре!

~Не се яде, ни пие, а вътре в нас се крие. Без него овчицата не блее, човекът не живее.Що е то? Кой ще познае? А сега де!

 Децата: /мислят/ Въздухът.

 Всички: Бре, бре, бре, бре!

 Музика: Ръченица

 Децата играят.Тръгват напред с пляскане и провикване: Иииии!, връщат се назад.И-ха!

~~ Чудни български традиции, и то едни от най-хубавите. Всичко, що е българско трябва да се знае и помни,, иначе какви ще сме българи, ако своето родно не тачим.Това е пламъкът, който сгрява душите и сърцата ни и подклажда огъня на българщината.

 

 

 

 

 

 




Legacy hit count
2370
Legacy blog alias
28231
Legacy friendly alias
Огънят-угасва--но-не-изстива-пламък-от-пламъка-на-българщината
Подготовка за училище /6-7 години/
Изкуство за деца
Трета възрастова група /5-6 години/

Comments5

IGLIKA56
IGLIKA56 преди 17 години и 1 месец

   Поклон! Много ми хареса, поздравления за сценария!

   Допадна ми , защото и аз работя със същата възрастова група!

ValiaDobreva
ValiaDobreva преди 17 години и 1 месец

В стил "daleto"! Много трудоемко, но със сигурност на децата им е било интересно.

Прави ми впечатление, че, може би пренаситени от модерните ритми на ежедневната интонационна среда, децата с голямо удоволствие възприемат и изпълняват народни песни и танци. Поне с децата от моята група е така и това много ме радва. Сподели, как протече празникът и отзивите от него?

От мен много ++++++++++++++ за идеята!

danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 1 месец
Да споделя как е минало...Добре, чакай да помисля малко....Беше преди....13 години все пак...

При всеки випуск един от празниците ни е такъв-включва българското като тематика.

Това беше първият ми празник в софийска детска градина. С колежката ми го разделихме на две-българско,народно и съвремие.Първата част беше приета много топло и с учудване от родители и гости. Все пак в спектакълът участваха "градски"деца!? Децата с желание разучаваха танците, думите не ги затрудниха...Директорката след празника си "призна", че до този момент е имала едно по-особено отношение към битовите празници, но вече май си променила била мнението...

Родителите-те се радваха на дечицата, а след празника казаха, че не са очаквали от децата си такова представяне....И на финала, но не лъжливия-аплодисменти, много аплодисменти за участниците и много, много цветя.

Все още съм в етап  "напъхване на куфара в компютъра"...

Тази година правихме коледен празник с децата от групата в която работя. За него-друг път. Първо ще пусна старото, да направи място на новото....Иначе в главата ми не е "подредено"!!!

.


TanqNikolova
TanqNikolova преди 17 години и 1 месец
Поклон !Отдавна мечтаех за такава хроника на българската история в ПГ, но ти осъществи мечтата ми!Надявам се с този випуск да направим нещо подобно.Прекланям се пред уменията  ,старанието и споделянето!
danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 1 месец
Таня, реших и вече го правя-да пусна в блога, в предучилищната, всичко, което е минало през ръцете и очите ми през  тези години!!!

Просто така, ако на някой нещо му хареса, да го ползва. Знаеш как е понякога при нас-моето не си го давам, но само "гепвам"....

Е, аз винаги съм била на противоположното мнение-сподели, кажи, помогни, ако можеш, търси позитивното, хубавото, иначе всеки може да намира кусури. Последното е и най-лесно!!!


By DanailT , 24 May 2008

Чести празник на всички българи!

Нека на този празник да помислим:

- че имаме писменост защото двама души са решили да погледнат по-далече от личния си комфорт и да надскочат егоизма и индивидуалзма.

- че имаме пример на двама души, които са платили висока цената, за да създават история;

- че днес всички им се възхищаваме, но малцина са тези, които правят нещо стойностно с живота си;

- че имаме шанса да изберем какви ще сме - резултат или причина...
Legacy hit count
1031
Legacy blog alias
19525
Legacy friendly alias
Посланието-на-24-Май
Ежедневие
Размисли
Приятели
Събития
За BgLOG.net
Култура и изкуство
Политика
Невчесани мисли
Литература
Нещата от живота
42
Поезия
Новини
Коментари
България
Цитати
Български език
Разни

Comments

By Tosh , 5 October 2007
В неделя брат ми претърпя злополука с колело в планината. Не му е първата, но докато първия път нараняванията му бяха като при падане с мотор и си беше съдрал кожата на няколко места, сега травмите са други: натъртвания на гърба, навехната китка, изкълчен десен глезен, навехнато дясно стъпало, разтегнати ставни връзки...

Веднага след злополуката брат ми можеше да си стъпва едва-едва на контузения крак, като стоварваше основната тежест на другия, но на следващия ден и вече пет дни не може въобще да стъпи на дясното стъпало.Движи се трудно с подскоци на един крак и с две патерици.

Това е въведението към абсурда, с който са се сблъскали брат ми и баща ми в спешното отделение в т.нар. Хирургии в Пловдив. Аз не ги придружих за да стана свидетел със собствените си очи, защото докарвах колелото - останало почти невредимо - от автогарата до вкъщи.

Брат ми ми разказва, че лекарят в ортопедията го питал къде го боляло най-много, за да го прати да снимат на рентген само там... Затова китката са я пренебрегнали.

От ортопедията го пращат на рентген... Баща ми разказва, че рентгенът бил на другия край на сградата...

Поне да има колички или носилки и санитари да помагат? От'де?!
Когато влизали, приемали възрастен мъж, и го поели с някаква единична счупена количка (защото нямало друга), но някой от придружителите му  трябвало да си остави личната карта, като гаранция...

А до ортопедията, където се очаква по някакъв начин да се доберат хора със счупени и изкълчени крайници, нямало никакви колички.

Малоумие или садизъм? И двете...

Тази история ме вдъхнови да напиша следния абсурден разказ, или виц...


Българско спешно отделение


В българско спешно отделение внесли носилка с пострадал.
- Прехвърляме го на сто! Едно, две, три, четири, пет, ... , 98, 99, 100!
"Пиуууууууууу"
- Няма пулс!
- Дефибрилации!
- Няма дефибрилатор.
- Час на смъртта?!
- Няма часовник...
- А онзи на стената?
- Няма батерии.
- Нямате ли телефони?!
- Нямаме желание да ги цапаме с кръв!
- Аз... имам... телефон... - изпъшкал пострадалият.
- Има пулс!
- Не е вярно. Няма пулс! Продължавам да чувам "пиуууууууууу"?!
- Няма кардиограф, откъде го чуваш?
- Нямаше лекарство за кръвно в аптеката - пищят ми ушите...
- Няма ми... нищо... - пропъшкал пострадалият, хванал се за главата и избягал.
- Час на изписване?
- Няма формуляр...

КРАЙ

:-) :-(


Започвам да си преосмислям оптимистичното мнение, че държавата ни не е чак "Абсурдистан"...
Legacy hit count
2326
Legacy blog alias
14972
Legacy friendly alias
Българско-спешно-отделение
Размисли
Литература
Нещата от живота
Семейство
Коментари
България

Comments5

alisbalis
alisbalis преди 18 години и 7 месеца
нямам думи...
много хубав разказ, браво :)
Tanichka
Tanichka преди 18 години и 7 месеца
Пълна идиотия, Тош.... А докторът не е ли подметнал тарифа, на която би прегледал брат ти както се полага? Те така правят обикновено...

Едно време се разказваше като виц случай, в който ортопед гипсирал здравия крак на пациента и го пуснал да си ходи по счупения. Красота в отношенията!!
Tosh
Tosh преди 18 години и 7 месеца
Май не е имало чак такива подмятания. Възможно е да се е подразбирало...

Сигурно в безплатната спешна помощ у нас се включват преглед само на едно пострадало място и само една плака за рентгенова снимка...
svetlina
svetlina преди 18 години и 7 месеца
А Сашко оцелял ли е все пак? Но в едно грешиш - не е трябвало да буташ колелото - той е трябвало сам да се вози до болницата и до рентгена и посел до аптеката... Мисля, че главното качество на клиничните пътеки е, че са дълги...
Shogun
Shogun преди 18 години и 7 месеца
Тая безплатна помощ ние си я плащаме, не забравяйте. Всеки месец внасяме пари за здравно осигуряване, които потъват неизвестно къде. А докторът те гледа в ръцете, като че ли си отишъл да го караш да ти работи ангария. Чудя се, като подписват някакви договори със здравната каса, за какво ли си мислят? Че тия плащания са нещо база, а за надстройката ще преговарят на парче?

Люта съм им, понеже миналия месец изписаха от болница роднина на мъжа ми, стара баба на 84 години, и даже с линейка я закараха до тях, жената беше в напълно безпомощно състояние. Бяха казали, че ще я държат 20 дена след операция на счупен крак, а я изписаха на четвъртия ден. Била голяма опасността от инфекция, от която бабата да умре, и вместо да правят нещо, за да предотвратят инфекцията, я изписаха, за да не им разваля статистиката. Всеки да си мре вкъщи, а не да ходи да им загрозява резултатите.
By swetew , 14 August 2007
Страшно обичам великата игра. Само дето в българско измерение не ми изглежда никак велика от доста сезони. Наблюдавах по всички спортни предавания репортажите от 1-ви кръг на родната "А" група. И не зърнах нищичко освен ниско темпо, несъвършена техника, аматьорски грешки и мизерни голчета.
Преди фанатиците от двата гранда да "скочат" за головете на Чиликов и Миланов ги моля още веднъж да прегледат записите в главите си. Елементарни, "балонни" центрирания, статична защита, "увиснали" вратари и леко отклоняване на топката с глава.
Като изключим махленския мач в Петрич, завършил с махленски резултат не съзрях един изработен гол за първия кръг във "висшата", "елитната" ни група.
Но видях други неща. Евалата на Янчев! С тоя каратистки ритник дето свали съперника даже Жан Клод Ван Дам сложи в малкия си джоб! Как не успя да го обезглави?! Дързост Тошко - 2-3 мача наказание и ще имаш възможност за нов опит.
Съдиите също бяха на общото ниво. Локомотивец съм от рождение, ама тая дузпа дето ни я свириха за втория гол и мене изчерви. А за колегата Цветан Георгиев какво да кажа? Свирили сме поне 40 мача заедно и разбирам как се чувстваш, когато пробваш да балансираш грешките с нови компенсации и грешки. Накрая справедливост има, но и двата отбора претендират.
Не крия, че съм песимист. И не от носталгия си спомням мачовете с участието на майсотри като Начко Михайлов /лека му пръст!/ , Панов, Денев, Бонев, Костадинов и прочее. Просто картината на нашата "висша" лига е такава, че ти иде да го удариш само на спомени.
Днес поне имаме възможност да гледаме чуждите шампионати.
Legacy hit count
667
Legacy blog alias
14134
Legacy friendly alias
Какво-ни-чака-в-новия-шампионат-
Невчесани мисли
Нещата от живота
Спорт
България

Comments3

cekina
cekina преди 18 години и 8 месеца
Да-признавам има връзка и то каква!?
А пък и защо не-момчетата се радват също. Това ги и амбицира, а и ги кара да четат. Днес момчетата на тази възраст нищо не четат. Не коментирам приятните изключения, а преобладаващата част от тях. Имах тайната идея-влизат прочитат нещо за отбора,а около това и малко информация за правопис и граматика:-Р
 Идеалистично, нали?
Няма да се откажа лесно, но сега само ги тествам-славистчета, де.
Може пък и да стане!
 Какво мислиш?
swetew
swetew преди 18 години и 8 месеца
Вярно, младите футболисти не четат. Те мислят, че само с яко блъскане, ритане и псувни ще станат велики. Само дето футболът изисква доста интелект и затова адмирирам начинанието ти. Вметвай в коментара головите ситуации в мача и коментарите ще бъдат още по-интересни!
IvanAngel
IvanAngel преди 18 години и 8 месеца
Аз искам едно нормално първенство без купени или продадени мачове. Искам Локо Сф и Литекс да се представят добре за УЕФА
 и ми се иска Локомотив Сф да стане шампион. Искам да се докаже, че има корупция в БФС и ФК Левски, след законен процес да отиде в Б група където им е мястото :)
By rumenpnikolov , 18 March 2006
Патриотизмът в България все повече се превръща в празна дума. Не случайно казвам "в България", защото извън България българите са много по-патриоти от нас. Нека не бъда разбиран криво - не коря българите, които са останали в България. Не ги обвинявам в глупост, че са направили този избор, но ги обвинявам в липса на патриотизъм. Доколкото ние стоим тук и сме призвани от тази позиция да браним българското, ние не се справяме с тази работа дори и задоволително.
Нищо, че развяваме български знамена след мачове или го правим на някой национален празник. Нищо, че мразим циганите и турците. Нищо, че по медиите все по-често се появяват патриотични предавания. Нищо, че в "Скат" непрекъснато излъчва патриотични възгласи от устите на хора, 90% от които, 90% от българите смятат за луди, макар и да ги гледат редовно. Нищо, че обличат Волен Сидеров в нови-новенички черни дрехи за да подчертаят националистичния му вид. Всичко това е само лай покрай кервана.

Докато ние търсим в каква най-привлекателна (и добре продаваема) форма да облечем своя патриотизъм, земята под краката ни става все по-малко българска. Колко версии трябва да чуем за хан Аспарух и Васил Левски, за Априлското въстание и Османската империя, колко възрожденски песни трябва да изпеем и колко пъти трябва да си спомним 1994 година и Христо Стоичков, за да спрат издевателствата над българските работници в чужди (и наши) фирми, за да спре износа на исторически ценности под носа на българските власти, за да имаме правителство и президент бранещи БЪЛГАРСКИТЕ, а не чуждите интереси?
Дали сме патриоти, когато се хващаме за гушите един друг, когато ни подхвърлят 3% увеличение на заплатата, в средата на годината, със задна дата и един на трима трябва да бъде съкратен? Дали сме патриоти, когато безучастно слушаме по централните новини, как вече втори месец полицията прави всичко възможно да залови изнасилвачите и убийците на две деца? Или как с наслада, след името на всеки именит престъпник, добавят и "творческия" му псевдоним? Дали сме патриоти, когато мечтаем да продадем къщата на дядо си на някой англичанин? Когато лъжем ближния си, защото политиката на фирмата, в която работим ни задължава да го правим? Колко са жертвите на "Цептер" в България? Ами на "Орифлейм", на "Хербалайф", на "Хоумшопинг"?
Къде започва патриотизмът? С Веселин Топалов ли, или с оставането пред телевизора когато, шведите за пореден път ни бият с 5:0? При някои от нас патриотизмът свършва още с 2:0. А какво остава след това? "И да паднем, и да бием - пак ще се напием..." На дъното на шишето с ракия ли е патриотизмът? Патриотично ли е да се сърдиш на някого, че е купил повече гласове от теб в конкурса за "Евровизия", когато сам си знаеш, че не можеш да пееш? Патриотично ли е да вдигаш рамене, всеки път, когато искат да сменят номерата на наследения от баща ти "Москвич"?
Патриотично ли е да не вярваш в НИЩО? Кои сме ние тогава? Граждани на света? Лумпени? Жертви? Електорат? Средна класа?
Не сме ли ние синове и дъщери на майките и бащите си, потомци на дедите си, които не са искали да бъдат други, а просто БЪЛГАРИ? Трудно ли е днес да бъдеш БЪЛГАРИН?
А пеем "Българин да се наричам, първа радост е за мене!" Защо смятаме, че тази радост трябва друг да ни я осигури?
А, Българи?
Legacy hit count
1880
Legacy blog alias
5408
Legacy friendly alias
За-кризата-в-патриотизма
България

Comments4

edinotwas
edinotwas преди 20 години и 1 месец
С огромно съжаление трябва да кажа че си прав напълно.
Искам с този пост да изразя ОГРОМНОТО СИ ВЪЗМУЩЕНИЕ от това, че фирми на територията на България си търсят кандидати чрез обяви на чужди езици. Аз в момента съм в търсене на работа, но отказах точно по тази причина да кандидатствам в две такива фирми. Това за мен е тотална поредна дискриминация на БЪЛГАРИТЕ и БЪЛГАРИЯ. Служителките ме гледаха "тъпо" с неразбиране как е възможно да отказва човек в нужда добър пост само защото обявата нее на Български.
Ами да може.

АЗ СЪМ БЪЛГАРИН.
ЖИВЕЯ В БЪЛГАРИЯ.
ИМАМ СВОЯ ЕЗИК,БЪЛГАРСКИ.
СВОЯТА ИСТОРИЯ, БЪЛГАРСКА.
СВОЕТО САМОСЪЗНАНИЕ БЪЛГАРСКО.

Моето мнение е, че трябва със закон да се забрани тази, порочна практика на унижение на БЪЛГАРСКОТО достойнство поне на територията на милата ни родина.
/визирам обявите за работа но не само тях/Но това е само една малка част от промените които трябва да се направят за да се възроди БЪЛГАРСКОТО у БЪЛГАРИТЕ
Ще си позволя да дам една идея на Куинче, А И НА ВСИЧКИ ВАС да организира с училището си екскурзии до БЪЛГАРСКИТЕ граници да им се обясни на децата на БЪЛГАРИЯ коя е истинската БЪЛГАРИЯ как НИЕ СМЕ ЕДИНСТВЕНАТА ДЪРЖАВА В СВЕТА КОЯТО ГРАНИЧИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ С СЕБЕ СИ, как Българските политици са ни продавали и продават и тези деца като пораснат и някои от тях станат политици ще си спомнят, къде са били на екскурзийка, ще им стане мило, ще се борят тогава за БЪЛГАРИЯ и тогава националното им самосъзнание ще се "включи" и тогава БЪЛГАРИЯ ще стане БЪЛГАРИЯ за които ние всички мечтаем. И като това стане БЪЛГАРИЯ ще излезе НА ТРИ МОРЕТА, за начало.
АМИН
Tanichka
Tanichka преди 20 години и 1 месец
Поздравления за прекрасната тема, rupani!

Не знам дали мечтата на edintowas да стъпим на три морета е осъществима и съществена, но мечтата да обичаме и уважаваме родината си е определено такава. Доколкото сме говорили с чужденци от всички страни, всяка нация е минала период на себеотричане и чуждопоклонничество. Може би е нормално за преходните периоди. Но ако ние, възрастните, се люшкаме в избора си, не бива да насаждаме грозни идеи в съзнанието на децата ни.

Едва ли българите в чужбина са по-патриоти от живеещите на родна територия. Може би идеализмът идва в повече заради разстоянието. Но не бива да се идеализират и чуждестранната реалност, което според мен е голяма грешка. Например ние с GeorgeAtha вече въведохме терминът "американска работа", като вариант на "българска работа", като смеем да твърдим, че измеренията му понякога са и по-криви от нашите родни... Трудно ви е да повярвате, но за нас е горчив факт. Нещата изобщо не са идеални извън България, просто са добре организирани на обществено ниво. Единиците имат плачевни качества и са далеч по-некадърни от БГ единиците. На ниво организираност, опбаче, настъпват разликите....

Мисля, че човек може да е патриот в чужбина, ако е бил истински такъв и в родината си. За жалост, обаче, всеки учебен ден на сина ни тук с САЩ започва с декламиране на крака на "The Pledge of Alledgence", с ръка на сърцето, да знаят кои са, къде принадлежат и че са част от "нация велика и разнообразна"...., но така и не можа да се въведе масово в нашите родни училища пеенето на БГ химна сутрин, например. Той си спомня слушане на химн по някакъв повод само 2 пъти за 4 години училище в Пловдив....

Дъщеря ни е на 5 г., но знае "Аз съм българче", макар интерпретацията й да е на моменти много забавна. Любимата ни част е "Аз българче и обичам вашите зелени планини..." Звучи някак тъжно вярно от нейната гледна точка -особено когато го рецитира по Скайпа на баба си в Пловдив...

Още веднъж, благодарност за темата!

Shogun
Shogun преди 20 години и 1 месец
Дали сме патриоти и има ли връзка с патриотизма:

*издевателствата на работниците, процентът на увеличение на заплатите - моля ви, какво общо има това с патриотизма? Това са трудово-правни отношения. Държавата е работодател само на държавните служители. Аз не съм и нямам близки държавни служители. Някой подозира ли французите в липса на патриотизъм? Вижте какво става там в момента. Хората си бранят правата, а не плюят по френската държава.

*ако сме купили боклук от Цептер, Орифлейм или Хоумшопинг - е добре, кой ни е крив? Това не е липса на патриотизъм, а пазар. Ако сме избрали българското, значи ли това, че няма да направим рекламация, или че продуктът няма да се повреди, или че няма да е с изтекъл срок на годност?

*ако престъпниците са известни: по-добре ли е да са неизвестни? И ако полицията не ги арестува - значи няма събрани доказателства срещу тях. Ако няма събрани доказателства - значи полицията работи лошо. Ако работи лошо - значи лицето Бойко Б. не е новият Левски, за когото на следващите избори си струва да гласуваме, а картонен герой и шарлатанин. Извод? Натиск върху съответните органи да работят както трябва.

*и изобщо: имаме ли проблеми? Дайте да ги решаваме. Не може да няма решение - след като другите са се справили. А и справили ли са се? Я ги питайте!

Интересно, че макар не съм съгласна с доводите на rupani , стигам до същия извод:

Няма да сме патриоти, ако чакаме някой друг да ни измете двора. Обаче ако дворът ни е мръсен - това не изцапва светлото име на БЪЛГАРИЯ.
Tanichka
Tanichka преди 20 години и 1 месец
Извинете, ще стъпя леко извън основната тема - за пазара на чуждестранни продукти в БГ... Искам да кажа добра дума за съдовете на Цептер, които не бива, според мен, да влизат в графата "боклуци, пробутване на пазара ни" - ние ползваме повече от 6-7 години големият комплект тенджери и смело можем да твърдим, че продуктът е уникално качествен. Доста скъп, но много качествен, което вероятно обяснява цената му... (дали винаги???)

Маниерът на продавач(к)ите на Цептер е наистина отвратителен, но ние първоначално се заинтерсувахме от качеството, не от маркетинговите им похвати. Освен това волно се подбъзиквахме с лелките, които настъпателно ни обсаждаха, и си купихме само онова, което си искахме, нищо повече. Беше доста забавно. Не мога да имам мнение за разните им там масажори, облъчващи лампи и прочие, но Жоро като опитен готвач си избра тенджерите и металните съдове, и са наистина много добри.

Като почитатели, донесохме и втори комплект с нас тук и американските ни гости останаха наистина възхитени от качеството на съдовете. Заведоха ни в магазин за качествена немска посуда за готвене и сервиране, и цените бяха в почти същите граници на парче. Разнообразието не беше съвсем същото, но става...

............................

Що се отнася за гаврата с цените спрямо не особено платежоспособния среден българин, който буквално бива изнудван от пазара да плаща космически суми за всичко, качествено и некачествено - може да зачекнем темата за пазара на автомобилите, например. Къде по белия свят има подобни цени например за употребяван 7-8 годишен автомобил? Е, ако можеш да живееш без Хоумшопинг продукт, какво ще правиш без кола, особено ако ти трябва, а не просто ти се иска? Изнудването е във всеобщ план...

А, сетих се нещо интересно относно патриотизмът тук. Ние с Жоро сме фатални почитатели на марката Тойота и (с 2 криввания в момент на увлечение към Мицубиши) знаем качеството на автомобилите им и се придържаме към него. Пичовете американци също. Накъдето се обърнеш - Тойоти, все оак сме високопланински район, надморската ни височина е 2250 м, сняг пада рядко, но като падне е 30-тина см поне...Та, тук това е май една от трите най-продавани марки, а цената на джиповете им (нови) е повече от достъпна, а и инвестицията е разумна, защото после колата си държи цената, дори след 5-6 години... 

Американците, обаче, се опияняват да си купуват американски боклуци, защото "така поддържат местната икономика". Няма да купуват колите на жълтурите, дето са им бомбардирали Пърл Харбър. Мирише на бой, пък като си спомнят и други жълтури из Корея и Виетнам - направо забравете японски коли.... Хубави и качествени ли били? "Вятър! Пропаганда на чуждите сили! От американският продукт по-ценен няма! Е, че коя кола не стои почти веднъж месечно в сервиза?" Ти им казваш, че само наливаш масло и бензин, той ти казва, че не може, лъжеш, пращаш я и ти в сервиза ежемесечно, но тайно, за да пропагандираш чужди интереси... И си карат гордо колата на родната автоиндустрия, цялата окичена със знаменца, патриотични цитати, панделки в подкрепа на US армията, и дори мисъл в главите им няма. Само патриотизъм.

Вчера бяхме в къщата на полковник от военновъздушните им сили. Вътре - на всяка полица знамена, книги, портрети, армейски каталози, статуетки на американския орел, пълна патриотична колекция...Ние и у БГ полковници сме били, ама знаете как е... А в гаража им - две чудовища на елитната родна автоиндустрия  - огромен пикап, да речем някакъв си Ford, на полковника и джип Cadilac Escalade на съпругата му. Едвам се побират в гаража им, но родни.... С Жоро се посмяхме, как ли би изглеждала кариерата на човека, ако вътре имаше Toyota Tundra за него и Lexus за нея, при положение, че цените са определно в полза на японските.... О, срам обаче, как!

Родното си е родно, по-скъпо, по-развалящо се, обаче родно! Е, това ни е много интересно. Нямат сметка от това, но поддържат родното. Дали някога ще "изглупеем" и ние българите така, от патриотизъм? И това "изглупяване" ли е точно?