BgLOG.net
By queen_blunder , 29 August 2011
Скъпи колеги, повечето от вас помнят постинга на Мери-Никол във връзка с курсовете на г-н Паунов по БДП. Публикацията не беше първата по рода си, но предизвика най-силно раздвижване на пластовете в образователните институции и влезе в конфликт със свободата на словото - изконното право на всеки български гражданин.

Тук много от вас отправяха апели за действия от наша страна и от страна на сдружение "Начално образование". В крайна сметка двете с Мери-Никол, като действащи начални учители, взехме решение да обобщим мненията на общността и да ги изпратим в образователното министерство. След тримесечно очакване да получим отговор аз отидох на крака до МОМН, за да го потърся и да попитам защо се бави.

Срещнах се с експерта - Чавдар Здравков, до когото нашето писмо беше стигнало и пътят му беше спрял. В разговора ни той няколко пъти подчертаваше дебело, че написаното в писмото ни не отговаря на истината и че учителите, които мислят обратното, са над 29 хиляди души, защото толкова са избрали да посещават курсовете на г-н Паунов. Припомних му, че тези курсове са задължителни и че самата аз също попадам в това число, без да съм искала да посещавам курс с този лектор.

Седмица по-късно с Мери получихме дългоочаквания "хабер" от МОМН.

Прикачвам първо текста на нашето писмо.

БДП-Паунов.doc

А това по-долу е сканираният текст на писмото отговор от МОМН. В него ще прочетете нещо, в което сме били заблуждавани масово, а именно - че няма разпоредба, която да гласи, че учителите, които не са посетили такъв курс, нямат право да водят часове по БДП.

Първа страница

Втора страница

Legacy hit count
14697
Legacy blog alias
45950
Legacy friendly alias
За-курсовете-по-БДП-на-г-н-Паунов-и-кореспонденцията-ни-с-МОМН
Политика
България
Гражданско образование
Безопасност на движението
Приятели
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас
Коментари

Comments50

MeriGeorgieva1
MeriGeorgieva1 преди 14 години и 8 месеца
Слагам +  на вашето писмо и - на отговора на МОМН.  Според мен нищо конкретно няма да се промени, пак ще ходим на  безмислените курсове и ще работим с помагалата на г-н Паунов.
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Благодаря, Мери!

С Мария направихме онова, което чувствахме, че е необходимо да направим като учители и граждани, с очакването на всички възможни последствия за нас. Както и да е... 

Чак сега осмислих думите на експерта г-н Здравков!

Той ми говореше, че над 29 хиляди учители са поискали да посетят квалификационните курсове на г-н Паунов, а то какво било обяснението - че няма такава разпоредба, която да ни задължава да ги посетим. Следователно сега тази цифра - над 29 000, се тълкува като масово участие на учителите в курсовете на Паунов, но не защото някой ги е задължил, а защото те самите са поискали да се запишат за участие. 
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
... Излиза, че ние, учителите, няма от какво да се оплакваме - никой не ни задължава нито да посещаваме курсовете на г-н Паунов, нито да купуваме негови помагала, след като има 40 одобрени такива от МОМН.

Да ни пита човек за какво роптаем и защо сме седнали да пишем писма до министерството!

Ах, как е измислено всичко! Така, че вината да е в нас.
RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 14 години и 8 месеца
Поли, господинът от Министерството е прав. Няма разпоредба, която да ни задължава да посетим  курсовете на Паунов, но има разпоредба, според която ако не си преминал обучение по БДП, нямаш право да си водиш тези часове на класа. Министерството не организира обучение с друг автор и по друго помагало, освен с горепосочения. Тогава .... за какво става дума. Както винаги си измиват ръцете, за да си оправдаят простотиите.
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Не, Роси, не, миличка. Виж какво пише в края на писмото. Отрязах го само него. 


RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 14 години и 8 месеца
В такъв случай, защо се снимат удостоверенията на Паунов и се прилагат към Образец 1. При нас не се заверява Образеца без тях.

Пак го прочетох: няма разпоредба да посещават ТОЧНО курсовете на Паунов, защото има и други подобни. Аз така го разбирам.


queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Да, Роси, явно само за курсовете на Паунов става въпрос. За четирите години давност нищо не се казва - пише само, че учителите следва да са преминали обучение по методика и да имат сертификат.

Всъщност, изборът на обучител по БДП не е на учителите, а на ръководството на училището. В такъв случай - няма измъкване!

П. П. Изтрих си предишния коментар.
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Rosica Aleksandrova wrote :
Поли, господинът от Министерството е прав. Няма разпоредба, която да ни задължава да посетим  курсовете на Паунов, но има разпоредба, според която ако не си преминал обучение по БДП, нямаш право да си водиш тези часове на класа.


А някой знае ли коя е тази разпоредба? Защо в писмото отговор от МОМН тя не е цитирана?
RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 14 години и 8 месеца
Така е. Но директорът няма да избере това, което ние не искаме. Бедата идва от там, че ние сме като едно стадо. Накъдето ни тласнат тръгваме и винаги чакаме някой друг да ни организира нещата /както е в държавата ни, впрочем/. Министерството или Инспекторатът организира курсове с Паунов и ние се юрваме да ги караме, за да вземем документ. После плачем. А има и други възможности за подобно обучение, но нали трябва някой да  ни го организирааааа...... ;)
RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 14 години и 8 месеца
Не не знам за такава разпоредба. Нека я цитират коя е, ние ще си я намерим, ако им е сложно да ни я изпратя.
PepaFilina
PepaFilina преди 14 години и 8 месеца
Аз категорично отказах на ръководството в моето училище да бъда записана в такъв курс!!! Последствия нямаше. Така че, това за стадото донякъде е вярно.
pnikova
pnikova преди 14 години и 8 месеца
Малко зле ми подейства това писмо и тъжно звучащите коментари. Поемам 1 клас и нямам спомен да съм карала този курс нито преди 4 години, нито през последните 4. Часовете по БДП в 1 клас са 16.  И?

Роси, какво ще избере директорът е ясно - това, което предлагат от РИО. И ще е луд, ако не го направи. Малко са му другите главоболия...

А за писмото-отговор от МОМН - не за пръв път се сблъсквам с подобно чиновническо отношение и с несъстоятелност сами да тълкуват наредбите и разпоредбите си - една от друга по-объркани и по-сбъркани.

Хайде стига, че си създадох "настроение" за начало на учебната година...


queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Песъчинке, а на мен не ми става ясно кое има задължителен характер и кое - препоръчителен.

Също така, навсякъде в това писмо от 2008 година се посочва период не по-дълъг от 2010 година, тъй като в края на 2010 година изтича срокът, поставен от ЕС пред страните-членки, страната ни да намали броя на убитите и ранени при катастрофи с 50% в сравнение с 2004 г. 

В това писмо е написано, че то се отнася за подготовката и организирането на учебните години от периода 2008-2010 г., сега предстои учебната 2011-2012 г. 

Заради което имам основания да смятам, че давността му е минала и в момента няма действаща разпоредба за курсове по БДП, закупуване на тетрадки, помагала и тестове и всичко останало, което ние знаем. 
OlgaKonstantinova
OlgaKonstantinova преди 14 години и 8 месеца
Здравейте, момичета. Подкрепям ви напълно. Бях една от 29000, които посетих "доброволно" за втори път този курс. Няма да повтарям всеобщото мнение за ползите и настроенията от тях. Категорично съм против изискването за 5 минутката в края на последния час и нейното вписване в материалната книга. Разделяйки се с децата в последния час, има още куп важни неща, които трябва да кажеш. Съгласна съм, че няма нищо по-важно от здравето и живота на децата, но ако управляващите  разрешат шофьорите да карат с още по-повече промила в кръвта, цялото образование да превърнем в БДП, пак няма да можем да ги защитим.
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Олга, тази петминутка е една грандиозна недомислица, сътворена от хора, които и понятие си нямат от училище и учебен процес. 
RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 14 години и 8 месеца
Аз съм шофьор от 1980год. и до 2008год. си водех часовете по БДП, като директорът снимаше шофьорската книжка за приложение към образец 1. Мислите ли, че в прословутите курсове научаваме повече, отколкото в шофьорския курс. Ще кажат, че в курса се учи методика и ще ми стане много смешно, като знам как се учи!

Пепи, сега ще ти вземат тези 16 часа и нормативът ти ще падне.


pnikova
pnikova преди 14 години и 8 месеца
:) Росе, шегуваш се, нали :) Лошо, ама ще им ги дам... Ами дали ще ме карат да връщам пари за последните 4 години....

Досега четох наредбите и заповедите - няма да ми ги вземат! Те Наредбите са с изтекъл срок, а нови не видях - хи, хи...


MeriGeorgieva1
MeriGeorgieva1 преди 14 години и 8 месеца
Аз имам категория С от 27г., но вече 2 пъти посещавам курсовете на г-н Паунов- да се смееш ли, да плачеш ли?!
pnikova
pnikova преди 14 години и 8 месеца
Предлагам да се посмеем :)))))
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Специално за Роси и за всички, които не са имали "щастието"  като мен да присъстват на курс, воден от г-н Паунов, поради което те са считани за методически неподготвени, разказвам в какво се състои курса. 

1. Г-н Паунов ни раздава един лист, който съм сканирала от двете страни. Драскала съм тук и там, за да знам какво означават абревиатурите, защото ми звучат адски странно и неразбираемо. 

Първа страница.
 
Втора страница.

2. Обяснява ни съдържащото се на този лист и особено много му харесва да използва думи, производни на думата "технология", защото ако искате да знаете, по-добрият урок, съвременният такъв, има технологичен модел и не е отживелица като традиционния. Тук обърнете внимание на схемите във втория лист, за да видите как изглежда дидактическата технология, технологията на пълното усвояване при петминутката и схемата, на която пише "тема на урока". Не искайте да ви обяснявам схемите, защото и тогава, на курса, не успях да ги схвана.

Пише на с. 2 за някакви коМстантни фактори, които, според мен, трябва да са коНстантни, но няма да коментирам, защото вероятно аз не разбирам.

3. Иска от нас в срок да му предадем един развит урок по БДП и три разработки на петминутки. 

4. После започва да прави реклама на своите помагала, тетрадки и др. неща, които е донесъл и ни поканва да си ги купим.

След като сме изпратили нашите курсови работи чакаме много дълго - с месеци, за да си получим сертификатите. 


Сега убедихте ли се, колеги, във "висотата на моята методическа подготовка по БДП"?
RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 14 години и 8 месеца
Пепи, няма шега! На мен ми взеха часовете по БДП тази година. Води ги колежка, посещавала въпросния курс.
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
cr wrote :
... който отговаря на условията може да си води часовете.
Аз не отговарям


А ти предполагам се убеди от горния ми коментар в сериозността на методическата ми подготовка по БДП!

Аз не съм шофьор и по никакъв начин не мога да приема, че шофьорите знаят по-малко от мен за безопасността по пътищата.
pnikova
pnikova преди 14 години и 8 месеца
И аз не отговарям на условията!
pnikova
pnikova преди 14 години и 8 месеца
Голям купон ще е в 1 клас някой друг да ми вземе повече от половината часове в часа на  класа. Малииииии.... Давам ги! От раз!
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Песъчинке, може никой да не иска да ги води, че ако се зачетеш каква е контролната дейност при провеждането на тези часове, лошо ще ти стане. 
dreamdream
dreamdream преди 14 години и 8 месеца
Здравейте, колеги! Да се включа и аз в коментарите, че темата е страхотна! В нашия град имахме честта да караме курс на Паунов през 2005 г. Абсолютно същата история, както разказа колежката по-горе. С тази разлика, че ние ужасно се забавлявахме с особената интонация и жестикулиране на господина. А и не сме получавали екстри като тези листчета. За сметка на това бяхме поканени да си купим всичките му книжлета с "методически разработки", които, нали се сещате, че са преписаните наши/ваши курсови работи, които сме длъжни да му изпращаме.

В началото на миналата учебна година нашият директор също получи някакво писмо от РИО за "опреснителен курс" и реши, че пак трябва да ходим. Но ние си направихме справка със сертификата на Паунов, където НИКЪДЕ не пише, че има "срок на годност". Изтълкувахме го, че е валидно во веки веков. Шефът се съгласи и така и не отидохме на никакъв курс, а си водим часовете по БДП без проблеми. Така че, май и от нас донякъде зависи какво и кога ще посещаваме.


mariapetrova8
mariapetrova8 преди 14 години и 8 месеца
Здравейте, колеги. Чета коментарите по темата и нещо ме жегна - поглеждам си УДОСТОВЕРЕНИЕТО, а то от......2005 год. Живеем в страна "като една човешка длан", а законите и разпоредбите различни, или по-точно се тълкуват различно. При нас досега не се е чуло за опреснителните курсове на г-н Паунов /дано да не се и чуе/, но това е най-безсмисления курс, на който съм присъствала.
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
dream dream, благодаря за включването! Много е важно да се изясни какво точно се върши на тези квалификационни курсове. Полезният ефект лично за мен беше равен на нула. Нищо не разбрах от лекцията на г-н Паунов, но после трябваше да му разработвам урок и петминутки. 

При вас не е имало листчета, явно защото това се случва през 2005 година, а при нас, тъй като курсът се проведе по-миналата година и трябваше да се отчете някакво развитие, някакъв напредък в обучението на учители, ни бяха раздадени такива листчета. Аз обаче не ползвам написаното на този лист, защото за мен това пълни безсмислици, от които нямам полза в работата ми с учениците. 
dreamdream
dreamdream преди 14 години и 8 месеца
Това за полезния ефект от курса изобщо не подлежи на коментар - то е ясно, че е нулев. Но мен вече толкова години ме яде мисълта ЗАЩО трябва да ходя на курс за нещо, по което съм държал методика в университета??? Ама ставали много ПТП-та и загивали и деца. Така е, но с такива курсове и петминутки абсурдите и ужасите по пътищата няма да се оправят.
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
dream dream, ако си държал методика по БДП в университета и имаш документ за това, не би следвало да посещаваш курс по БДП, според оная заповед по-горе, която коментирахме.

Само че навсякъде, из различните кътчета на България и в различните училища, се поднася нееднакво информацията, често пъти в изопачен вид, и затова единствено в една свободна блог медия бихме могли да се ориентираме горе-долу какво се случва.  
RalicaVasileva
RalicaVasileva преди 14 години и 8 месеца
  А аз да се похваля от 1993г. съм шофьор,но нямам и толкова метри изминат път с колата .Питам ги тогава ,кое ме прави компетентна-документа ли ?!50 лева?!
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
az wrote :
  Питам ги тогава ,кое ме прави компетентна-документа ли ?!50 лева?!


Понеже отговор от отговорните институции тук няма да получиш, ще ти отговоря аз. 

Категорично смятам, че 50-те лева те правят компетентна. "Капка по капка - вир", както е казал народът.

29 000 квалифицирани учители по 50 лева прави близо милион и половина левчета  (1 450 000 лв.) А като сложим и парите за помагала, тетрадки, тестове и всичко останало, сумата набъбва. 
RalicaVasileva
RalicaVasileva преди 14 години и 8 месеца
Абсолютно си права!Напълно съм съгласна с всичко и всички тук !Благодаря ти ,че отвори темата за "абсурдите в България".
MeryNikol
MeryNikol преди 14 години и 8 месеца

Време е да се включа по "любимата" си тема. Като за начало бих казала, че отдавна свърши филмът" Сезонът на канарчетата", след който въпросните канарчета запяха различна песен от общоприетата. Пък общоприетата песен всички я знаят- дават ти тон за нея без значение дали ти харесва и ти трябва да я подхванеш. Да, ама НЕ!/ по Петко Бочаров/ И след това писмо от МОМН ще имаме доста работа.

На мен, колеги, още в края на май ми върнаха 45-те лева в училище, защото не слушам и запях своята си песен, която не беше на една честота с песента Паунова. Сега ми взеха 16-те часа в предстоящия 1 клас, което ме прави много щастлива, да ви кажа честно. Но идеята беше не да се спасяваме поединично, а да постигнем нещо смислено на фона на безсмислието за всички учители, които по каквито и да е било причини си губят времето на този курс.

Аз няма да се уморя да задавам въпроса КОИ СА ТЕЗИ НЕПРЕКЪСНАТО ИЗМЕНЯЩИ СЕ УСЛОВИЯ В ПЪТНОТРАНСПОРТНАТА ОБСТАНОВКА?

ЗА КАКВИ ПРАКТИЧЕСКИ УМЕНИЯ, ЗА КАКВИ ПЕТ ЛЕВА ИДЕ РЕЧ, СЛЕД КАТО НЯМА ПОДХОДЯЩО ОБОРУДВАНЕ И БАЗА, ВЪЗ ОСНОВА НА КОИТО ДЕЦАТА ДА ГИ ПРИДОБИЯТ? Аз миналата година с 4 клас разполагах само с помагалото на Паунов и няколко табла, които всъщност са уголемен вариант на някои от страниците му. Най-добре е да приложа и мнението на Янка Такева по въпроса. Ето го и него.

Важно!!!.PDF

 

КОЙ ОТ НАС ХОДИ НА КВАЛИФИКАЦИЯ ПО ВСИЧКИ УЧЕБНИ ПРЕДМЕТИ, КАКТО ПИШЕ В ПИСМОТО от МОМН?

ЧАКАМ!!!  Да разбера каква актуализация на политиката по обучението на децата предстои. Но само с чакане не става. Трябва да се действа! А могат да действат двама, трима или петима , но те да имат подкрепата на всички онези, за които филмът" Сезонът на канарчетата" отдавна е приключил.

 

daniela68
daniela68 преди 14 години и 8 месеца
Здравейте, колеги! В нашата община също бе проведен такъв курс преди години и миналата година през месец юли се оказа, че удостоверенията са с изтекъл срок и трябваше да изкераме този опреснителен курс с г-н Паунов, макар че имам книжка от 1986г. и имам претенции за добър шофьор. Курсът протече в рамките на 2-3 часа, бяха ни демонстрирани разни помагала и нищо ново като методика. Не сме разработвали уроци и тем подобни. Когато след време получихме удостоверенията бях изненадана, че курсът ми е продължил от 08.07.2010 г. до 08.08.2010г. с тематика "Интерактивни технологии и техники в обучението по БДП". Невиждам смисъл да се харчат грешни пари за нещо, което не е ефективно.
Bonidimitrowa
Bonidimitrowa преди 14 години и 8 месеца

29 000 квалифицирани учители по 50 лева прави близо милион и половина левчета  (1 450 000 лв.) А като сложим и парите за помагала, тетрадки, тестове и всичко останало, сумата набъбва.     На ход е НАП/дано прочете/

 

DaniNikolova
DaniNikolova преди 14 години и 8 месеца
Аз пък започнах да се чувствам извън борда - не съм карала курсовете при Г-н Паунов, а при една от другите лицензирани фирми. Лошото е, че не само този курс е направен, за да се отчита дейност. Много от курсовете, които посещавам и имат за цел да повишат квалификацията ми, всъщност повишават само умората ми и с нищо не провокират идеи или насоки за работа.

Поли, радвам се, че намираш сили да се бориш с тази машина МОМН! Някой ще каже, че едва ли БДП - то ни е най-големият проблем, но от някъде трябва да се започне.

Пък да продължим и с писмото за матурите и там май отговор липсва?


queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
О, dani, нищо чудно някой да ти каже, че ти не си разбрала, че си ходила цял месец на курс, а да те убеждава, че само са ти се сторили 3 часа :)

 Мери-Никол, поздравления за включването! :) Дано да можем истински да разчитаме на синдикална помощ. Времето ще покаже.

 А за непрекъснато изменящите се условия в пътно-транспортната обстановка, които обосновават ходенето на такива курсове, ще попитаме в следващото си писмо до МОМН.
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Boni dimitrowa wrote :

29 000 квалифицирани учители по 50 лева прави близо милион и половина левчета  (1 450 000 лв.) А като сложим и парите за помагала, тетрадки, тестове и всичко останало, сумата набъбва.     На ход е НАП/дано прочете/

 



Да, "на ход е НАП" - идеално предложение! Благодаря! :)
MeriGeorgieva1
MeriGeorgieva1 преди 14 години и 8 месеца
И при нас беше като при Дани- отидохме  за 2 часа и си получихме удостоверенията срещу съответната сума :)
pnikova
pnikova преди 14 години и 8 месеца
Знаех си аз! Ех, Meri Nikol, връщаш ме години назад...

За мен най-положителното е, че може би ще остана без въпросните 16 часа. В интерес на истината досега, през годините, много съм се старала да претворя темите в качествени уроци, защото считам, че са нужни.

Искам да ти отговоря и на въпроса КОИ СА ТЕЗИ НЕПРЕКЪСНАТО ИЗМЕНЯЩИ СЕ УСЛОВИЯ В ПЪТНОТРАНСПОРТНАТА ОБСТАНОВКА? - дупките, мила ми Мери, ДУПКИТЕ. Те се изменят непрекъснато, множат се, роят се. Такава тема няма. Нито има тема като как да се опазят дечицата, лавирайки между паркираните автомобили на тротоарите...а нали, милите, точно там трябва се движат...



queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Dani Nikolova wrote :
Аз пък започнах да се чувствам извън борда - не съм карала курсовете при Г-н Паунов, а при една от другите лицензирани фирми. Лошото е, че не само този курс е направен, за да се отчита дейност. Много от курсовете, които посещавам и имат за цел да повишат квалификацията ми, всъщност повишават само умората ми и с нищо не провокират идеи или насоки за работа.

Поли, радвам се, че намираш сили да се бориш с тази машина МОМН! Някой ще каже, че едва ли БДП - то ни е най-големият проблем, но от някъде трябва да се започне.

Пък да продължим и с писмото за матурите и там май отговор липсва?




Дани, не че имам сили да се боря, но така се завъртяха нещата с този Пауновски курс, че не можеш да останеш настрани и да гледаш безучастно! НЕ МОЖЕШ!

Не искам да съм мишка, която да се крие в дупката си, когато трябва да имам позиция. Ще се срамувам от себе си, ако го допусна. Ето затова избрах да съм част от свободната общност на началните учители, защото при нас, тук, всичко е много по-истинско и чисто, отколкото на много други места в реалния живот. 

За писмо, свързано с матурите, нищо не знам и не съм в течение. 
gniagilova
gniagilova преди 14 години и 8 месеца

 Песъчинке, не се радвай много, че са ти взели часовете по БДП, защото може да се окаже, че пак ти ги водиш. Връщайки се назад във времето се сещам, че са ми вземали тези часове (въпреки сертификата на г-н Паунов) и са запълвали с тях хорариума на колега от прогимназиален курс. Познай  кой проведе реално тези часове през учебната година?! Дано не те поставят в подобна  ситуация.

    Относно обстановката по пътищата. Каква полза от нашата работа в училище, когато детето излизайки на улицата и качвавайки се в семейния автомобил ежедневно наблюдава поведение, което не се подчинява на никакви правила! Тати кара след употреба на алкохол, не спазва ограниченията на скоростта, не слага колан, а госпожата нека си говори и да ходи на опреснителни курсове. Питам се, кога ли ще престанем да си прехвърляме отговорности?!

MeryNikol
MeryNikol преди 14 години и 8 месеца

Песъчинке, та дупките по пътищата са константна величина! Не си струва заради това да се организира цял курс и да се разиграват хората.

Между другото днес си намерих удостоверението за професионална квалификация по методика на обучението по БДП. Курсът е завършил на 22.10.2006 година, а удостоверението е с дата 17. 11. 2006 г. Курсът е бил шестдневен, но предполагам, че е бил в по- сбит вариант. Нямам никакви спомени оттогава. Помня само, че не го е водил мастодонта Паунов. Издадено е от ТУ- София и ПФ- Сливен, като курсът е включвал 5 модула, които сега няма да изброявам. Накрая има подпис на ректора на ТУ проф. д-р инж. К. Веселинов.

Хайде кажете ми сега какво да го правя това удостоверение, след като има черно на бяло, че съм била на курс, а пък не мога да си водя часовете? Не че се натискам, но въпросът е принципен.

Нали всеки курс се провежда еднократно, получаваш за това удостоверение и си гледаш работата. Какъв е този доживотен курс по БДП през 4 години?

queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Meri Nikol wrote :


Между другото днес си намерих удостоверението за професионална квалификация по методика на обучението по БДП. Курсът е завършил на 22.10.2006 година, а удостоверението е с дата 17. 11. 2006 г. Курсът е бил шестдневен, но предполагам, че е бил в по- сбит вариант. Нямам никакви спомени оттогава. Помня само, че не го е водил мастодонта Паунов. Издадено е от ТУ- София и ПФ- Сливен, като курсът е включвал 5 модула, които сега няма да изброявам. Накрая има подпис на ректора на ТУ проф. д-р инж. К. Веселинов.

Хайде кажете ми сега какво да го правя това удостоверение, след като има черно на бяло, че съм била на курс, а пък не мога да си водя часовете? Не че се натискам, но въпросът е принципен.

Нали всеки курс се провежда еднократно, получаваш за това удостоверение и си гледаш работата. Какъв е този доживотен курс по БДП през 4 години?



Мери, съветвам те да занесеш удостоверението си в училището и да кажеш, че ти имаш завършен курс по методика на БДП. Този документ ти е достатъчен да водиш часовете, защото написаното в писмото на МОМН за опреснителни курсове през 4 години има препоръчителен характер, понеже е писмо, а заповедта на МОМН, тъй като е заповед, документ с друга тежест, има задължителен характер, и в нея не се говори за опреснителни курсове през 4 години. 

И ако ти откажат в училището да уважат удостоверението ти, в следващото писмо до министерството ще зададем конкретния въпрос, свързан с твоя случай. 

Този път нямам колебания, че съм права. Много неща изчетох и с много хора се консултирах. 
PepaFilina
PepaFilina преди 14 години и 8 месеца

Здравейте!

Нека учителите да покажем характер и след 15-ти септември да откажем да вписваме в КНИГАТА тази малоумна петминутка.

Важно е да предупреждаваме децата за опасностите на пътя, да се опитаме да ги научим да се пазят до степен, че те да учат и своите родители, но ежедневното вписване на тази отговорност е безумие...

 Ако в това се изразява отговорността ни, колко ли още петминутки /етични, възпитателни, нравствени, спортни.../ще трябва да впишем?

mamamecana
mamamecana преди 14 години и 8 месеца

Колеги, напълно ви подкрепям!

Наистина подобно отношение към колегията е нетърпимо. В днешно време много от преподавателите в университетите си позволяват да провеждат лекциите некоректно. Имала съм тук-там по някой преподавател, който казваше, че определя датата за изпита, показва ни книгата му, дава ни конспекта и оттук нататък всеки сам да се оправя. Това и до ден днешен не го разбирам, особено пък и защо си плащаме за подобно отношение без разяснение дори!

Това е! Изразих недоволството си! Благодаря, че ме изчетохте!

queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Pepa Filina wrote :

Нека учителите да покажем характер и след 15-ти септември да откажем да вписваме в КНИГАТА тази малоумна петминутка.

Важно е да предупреждаваме децата за опасностите на пътя, да се опитаме да ги научим да се пазят до степен, че те да учат и своите родители, но ежедневното вписване на тази отговорност е безумие...

 Ако в това се изразява отговорността ни, колко ли още петминутки /етични, възпитателни, нравствени, спортни.../ще трябва да впишем?



Прекрасно казано: "Ако в това се изразява отговорността ни, колко ли още петминутки /етични, възпитателни, нравствени, спортни.../ще трябва да впишем?"! 

Пепи, предложението ти за протест е разумно, но неизпълнимо. Знаеш защо. Защото за съжаление при една част от хората страхът е водещ при вземане на подобни решения, а при други водещо е желанието да се харесат на началството. 
MeryNikol
MeryNikol преди 14 години и 8 месеца
Поли, благодаря, но предварително знам резултата. А за предложението на Пепи си права. По всичко личи, че ще има следващо писмо.Прекалено много са неяснотите. Пък ние имаме право да получим отговор на всичките си въпроси.
RuskaTodorova
RuskaTodorova преди 14 години и 8 месеца
Да отговоря и аз на това, кои са тези "непрекъснато изменящи се условия в пътнотранспортната обстановка", които изискват учителите непрекъснато да се квалифицират, за да провеждат уроци по БДП и 5-минутни в края на последния час. Ами, че много просто: това са все повечето мощни автомобили, повечето разбити улици, безразсъдното шофиране, неспазване на Закона за движението по пътищата и Правилника за приложението му, безнаказаното поведение на участниците в ПТП (правиш нарушение, дори отнемаш човешки живот, "хващаш си" добър адвокат, признаваш вина в съда и те осъждат "условно", какъв ти е проблемът, никаккъв?!), учиш правилник и го прилагаш само докато вземеш "книжката" (и то я получаваш най-много за месец), пък после... Иди, че обучавай децата с няколко часа  и ежедневни 5-минутки, за да им спасиш живота. Полза НИКАКВА!!! Вместо да ни искат на нас опреснителни курсове, предлагам на всеки нарушител и водач на МПС освен акта и отнетите точки, всеки ден да ходи до КАТ да му провеждат 5-минутка, а за по-големи нарушения и отнета "книжка" да се задължава с нов "опреснителен курс" теоретичен и практически, докато си възстанови правата. Децата-жертви на ПТП в повечето случаи не са виновни. Дори да са запонати в училище с БДП и да им е проведена 5-минутка, да са участвали в общински и областни викторини по БДП (5-8 кл.) какво от това, когато пияният (или неправоспособен) шофьор е седнал зад волана??? Защо всички проблеми на обществото трябва да се мъчат да разрешават само чрез образованието, защото ЕС искал да намалим наполовина убитите и ранените при ПТП спрямо 2004 г.?
By DianaIlieva , 13 October 2009

Предлагам да погледаме "Блестяшки". Възможно е това да подобри идеята за аромат. Мислете за всякакви позитивни, розово-лилави и ароматни неща докато гледате картинките. 

Така по- добре ли е? Мога да задам и мъдър въпрос, който ще събуди заспалата ви мисъл и ще ми даде материал за психоанализа : В каква чаша предпочитате всъщност да си пиете кафето сутрин? Защото аз си го пия в огромна, порцеланова и червена...

Ето още една и стига за днес - надявам се нечие настроение да се е подобрило, което беше основната цел на поста ...

 

Legacy hit count
1836
Legacy blog alias
33858
Legacy friendly alias
Щом-е-необходимо---

Comments22

pestizid
pestizid преди 16 години и 6 месеца
 И сега ще ми порасне ли ампутирания крак? (Нямам ампутиран крак, за протокола, друга ми беше първичната реакция, сори за заяждането.)
За кафето - огромна, порцеланова, с лого и слоган и ми е подарък. Макар, че бих искала да получа персонална магическа чаша от някой сайт за персонализирани подаръци. :))
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 6 месеца
Ха, и мойта ми е подарък - донесоха ми я от Лондон пък!

Ми ще помислим и за магическа чаша щом трябва...:))

Простете всички, но понякога и аз се ядосвам, заяждам се на дребно и се тръшкам!


pestizid
pestizid преди 16 години и 6 месеца
Аааа, Копривке, кафенцето си го пия без захар. Силно и горчиво. Ей, имаше един такъв тест, където на описанието за кафето, отговаряше отношението ти към живота, оня спам с кучето, котката, кафето и някакви необятни морета и океани, :)) Ама като сме отворили темата, докато си джиткам насам-натам, съм разбрала разликата между лате и капучино, :))

edit: Сега се сетих, кафето съответстваше на друго.:))  На живота отговаряше океана. 21:15
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 6 месеца
Коприва, кафето сутрин го пия без никаква захар - с надежда, че живота ми ще е сладък :)) А по обяд пия капучино с кафява захар (2бр.) и канела - защото животът ми не се подслажда особено. Ето, давам пълен отчет, а ти нищо не споделяш :)...

П.с. Мерси за любимата песничка, винаги ми е приятно да я чуя.


Shogun
Shogun преди 16 години и 6 месеца
Източник: спам
pestizid
pestizid преди 16 години и 6 месеца
Леле, леле, посипвам си главата с пепел. Как можах да реагирам първосигнално?! Трябваше да отговоря с: "Аууууу, миличка, как си се сетила! Какви страхотни картинки. Благодаря ти, че ги сподели с нас!".

Случайна, виртуално капучино за теб. Там наистина правят капучино, :))
Картинката е прекопирана от тук:


Shogun
Shogun преди 16 години и 6 месеца
На Пестицид - черен хумор за ампутирания крак:

След операцията докторът казва на пациента:
-Имам една добра и една лоша новина. Лошата новина е, че погрешка в бързината сме ви отрязали здравия крак.
Пациентът пита:
-А каква е добрата новина?
-Добрата новина е, че като прегледахме по-внимателно другия ви крак, той също се оказа здрав, така че няма да го режем.
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 6 месеца
Пак се нервирам. Вижте, професор или каквото сте там, с вас се опитват да говорят мислещи, големи хора, а вие отговаряте с шарени картинки. Ако се опитвате да изразите несъгласие с пишещите тук, правите го много тъпо. Аргументите са важни, не шаренийките с позитивен характер. Като не искате да четете - ами не четете. Много поздрави на другата страна на глобуса, съществувайте в мир и любов и не дразнете!
AmonRa
AmonRa преди 16 години и 6 месеца
Аз сутрин избявам да пия кафе.Предпочитам двойна доза черен чай.
lorddesword
lorddesword преди 16 години и 6 месеца
за теб - зелен с изпъкнали коренчета :р
AmonRa
AmonRa преди 16 години и 6 месеца
Лорде, нали осъзнаваш, че ще се прибереш и единия боккен ще ти го навра в хралупата? :)
goldie
goldie преди 16 години и 6 месеца

 Е, аз не пия кафе, но предлагам по едно виртуално на всички...

 

lorddesword
lorddesword преди 16 години и 6 месеца
щом не са шишарки :Р
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 6 месеца
Ники, черния чай върши същата работа като кафето :) И аз го обичам, особено привечер през зимата с ром и лимонче :)

Така и така тая тема е за празнословие - поне да си попразнословим :)

Диди, благодаря за кафето - капучино или лате? Не знам как ги докарват тия красиви картинки, аз не ги мога.


lorddesword
lorddesword преди 16 години и 6 месеца
дидке - хората са измислили фотошопа :Р
lorddesword
lorddesword преди 16 години и 6 месеца
това е за хора без работа
lorddesword
lorddesword преди 16 години и 6 месеца
или с много работа :)
Donkova
Donkova преди 16 години и 6 месеца

нее. това е за  хора дето вземат време да си гледат капучиното. т.е. или са в дълбока депресия или знаят на практика какво е "карпе дием".

 иначе има и лесен начин. метален шаблон от алпака + малко сито пълно с какао, канела или друга контрастна и по възможност безвредна пудра. ръсващ два пъти над шаблончето и ... това е.  така съм го виждала в италианска кафетерия извън Италия. пък шаблончета видях и тук на някоя от луксозните витрини на магазини за посуда. Алеси май беше.

DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 6 месеца
Мария, аз съм от хората, които могат да сготвят нещо вкусно, но не могат да подредят порция. Затова в къщи има разделение на труда - когато има гости или някакъв повод, аз готвя нещата, а мъж ми ги подрежда и украсява, защото това наистина не го мога. А пък като става въпрос за течности, пяна и прецизност - никога няма да успея да го постигна и затова дори не се опитвам вече :)
lorddesword
lorddesword преди 16 години и 6 месеца
"вече"!?
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 6 месеца
Ами разбира се - нали за да знам, че не го мога, трябва да съм пробвала :)
pestizid
pestizid преди 16 години и 6 месеца
Опитай се пак

Туй да ти е все в умът – опитвай се пак!
Ако не случиш първи път – помъчи се пак.
Покажи, че си юнак.
Дръж се, ти щеш победи.
Само постоян бъди - опитай се пак!
Не може ли отведнъж, помъчи се пак.
Ако би че го не знаш, опитай се пак!

ПЕТКО РАЧОВ СЛАВЕЙКОВ
By alexi_damianov , 18 May 2008
Катерих се по стръмни скали, прескачах бездънни пропасти, затъвах в преспи и посрещах леден вятър с гърдите си. Сразявах змейове и хора, преплувах реки и разгадавах тайни пътища. Местех наранени стъпала напред, протягах одраскани от тръните ръце нагоре. Вървях, тичах, катерих се, пълзях напред, защото вярвах, че Го търся. Той седеше там, на един от върховете на далечните сини планини и държеше в ръцете си Отговора. Един въпрос – на толкова имаш право, ако стигнеш до трона Му. Един въпрос, а после вечно мълчание.

Дойде денят, в който далечните сини планини се превърнаха в близък каменист хребет. Вървях с потътрящи се крака по козята пътека, а тръните закачаха парцаливите ми крачоли. Толкова време. Толкова усилия. Толкова болка. И най-сетне Го намерих. Знаех, че Той е там – всяка трепереща от преумора жилка на тялото ми го чувстваше.

Влязох в пухестия облак, покрил последните стъпки до трона Му. Всичко в мен натежа с оловото на изхабените сили. Да поседна за малко? Да спра за малко? След всичките години, в които устните ми жадуваха да зададат Въпроса, не бих позволил на нито един миг да бъде изхабен в нелепа заспала почивка.

Ето Го. Не седеше, не стоеше, нито се носеше над земята. Просто беше там. Прегазил реки, блата и трупове на сразени врагове, изкатерил непристъпни върхари и посякъл страха си с безмилостна решимост, най-сетне Го намерих.

-Дойдох да задам въпроса. – казах аз. Не получих отговор, но знаех, че Той ме беше чул.
-Какъв е смисълът? – извиках аз. Мина цяла ера на страдание и усилие, докато жадувах да изрека тези думи.

Мълчание. Празнота. Нищо. Гласът Му не прогърмя страховито, не чух думи в главата си, не се появи тайнствен надпис. Нима всичко беше измама? Нима Той бе просто евтина измислица на селски знахари?

Обърнах се. Надолу се виеше пътеката, по която се бях изкачил. Бях се катерил и слизал, падал и ставал, побеждавал и губил, безмилостно лял своя и чужда кръв. Само един път, само една посока – напред. И всичко това, за да стигна до Него, за да задам Въпроса. Въпросът за смисъла. И да получа мълчание. Защото точно то ми беше необходимо, за да разбера своя Отговор. Своя смисъл. Напред.


Legacy hit count
714
Legacy blog alias
19373
Legacy friendly alias
Какъв-е-смисълът-

Comments3

Selenka
Selenka преди 17 години и 11 месеца
  Думите са безсилни да кажат смисъла на живота,
Смисълът на живота е тайнство. То е в мислите - единствената територия, на абсолтна свобода. Никой не наднича в мислите  Само ти можеш да прочетеш смисъла на живоеа си. Там са мечтите, надеждите, равносметката.
   Ако божиите врати бяха нейде в полето или небето, щяха да са обсадени от чакащи благоволение. Не, пътят на всеки до Бог е в главата му, най лесния достъп да искаш прошка  да обещаеш .
да си по добър. По различен и приличен. Човек е смъртен, о това не го притеснява, защото е до всеки. Човечеството е безсмъртно,  В това е вплетен смисъл от всеки човешки живот. Да се твърди, че вживотът няма смисъл  е грях. Трябва да се живее- в това  е  обясението Животът не издава квитанции. Няма заден ход/
  .
   
svetlina
svetlina преди 17 години и 11 месеца
Според мен грехът е да твърдиш, че животъг няма "умисъл", но имаме свободата да се чудим какъв е смисълът и има ли почва той у нас. А пък нали само религиозните признават думата "грях". Я си представет какво им е на безбожниците. Сигурно са много смели. Те също вървят по пътя на Алекси, падат, стават, нараняват си краката, някои знаят, че търсят смисъла, други просто вървят, трети дори твърдят, че са открили отговора.... За смисъла не знам, но знам нещо друго: хората не могат без да вървят - дали напред, назад, надясно... хорат вървят. Бих казала, че най-човешкото е да вървиш нанякъде и не защото "човекът е човек, коагто е на път", а защото човекът не е статичен, той е любопитен, смел, понякога дори безразсъден. Това ни е в длъжностната характеристика. А някой оплаква ли се?
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 17 години и 11 месеца

А Бог каза "НЕ"

Помолих Бог да вземе моята гордост,

а Той ми отговори: "Не".

Каза ми, че гордостта не може да се отнеме,

от нея човек сам се отказва...

Помолих Бог да излекува дъщеря ми,

прикована в леглото от своя недъг...,

а Той ми отговори "Не".

Каза ми, че душата й е невредима,

а тялото й е само временно...

Помолих Бог да ми даде търпение,

а Той ми отговори: "Не".

Каза ми, че търпението е резултат от изпитания

и не се дава, а трябва да се заслужи...

Помолих Бог да ми подари щастие,

а Той ми отговори "Не".

Каза, че ми дава благословение,

а дали ще бъда щастлив, зависи от мен...

Помолих Бог да ме предпази от болката,

а Той ми отговори: "Не".

Каза ми, че страданието отделя човека

от житейските грижи и го приближава до Него...

Помолих Бог да ми даде духовен ръст,

а Той ми отговори: "Не".

Каза ми, че духът трябва да израсне сам,

а Той само ще го подрязва,

за да го накара да даде плод...

Помолих Бог да ми даде всички неща,

за да мога да се радвам на живота,

а Той ми отговори: "Не".

Каза, че ми дава живот,

за да се радвам на всички неща...

Помолих Бог да ми помогне да обичам другите

така, както Той ме обича...

И Бог каза: "Ти най-накрая разбра

за какво трябва да молиш..."

Молих Бог да ми даде сили

и Той ми прати изпитание,

за да ме закали.

Молих Бог да ми даде мъдрост

и Той ми прати проблеми,

за които се налага да мисля ден и нощ...

Молих Бог да ми даде смелост

и Той ми изпрати опасности.

Молих Бог да ми даде любов

и Той ми изпрати нуждаещи се от моята помощ...

Молих Бог да ми даде благоденствие

и Той ми прати възможност...

Нищо от това, за което Го молих,

аз не получих даром...

Но получих всичко, от което имах нужда...

Бог чу молитвите ми...

 ( Не мога да посоча автора, за съжаление...)

By ninarichy , 8 May 2008
 Днес случайно срещнах Николай Николов, поздравих го и завързахме приказка. Разказах  за нашия блог и го поканих да се регистрира.  
http://namshub1950.blogspot.com/
 Получих е-поща с интересен линк, много е забавно :)
http://vbox7.com/play:8f854f4e
Legacy hit count
471
Legacy blog alias
19191
Legacy friendly alias
Среща-3C4B608B44154F4887048AC41075DD16

Comments1

queen_blunder
queen_blunder преди 18 години
Нинче, чудесно! Аз също го каних преди време, още докато течеше учителската стачка. Все си мисля, че той си направи акаунт при нас, но не го е използвал. Остава само да се досети как се е логвал, но ако не си спомня, може спокойно да си направи нова регистрация.

Ще се радваме да го видим сред нас :)
By alexi_damianov , 1 January 2007
Катерих се по стръмни скали, прескачах бездънни пропасти, затъвах в преспи и посрещах леден вятър с гърдите си. Сразявах змейове и хора, преплувах реки и разгадавах тайни пътища. Местех наранени стъпала напред, протягах одраскани от тръните ръце нагоре. Вървях, тичах, катерих се, пълзях напред, защото вярвах, че Го търся. Той седеше там, на един от върховете на далечните сини планини и държеше в ръцете си Отговора. Един въпрос – на толкова имаш право, ако стигнеш до трона Му. Един въпрос, а после вечно мълчание.

Дойде денят, в който далечните сини планини се превърнаха в близък каменист хребет. Вървях с потътрящи се крака по козята пътека, а тръните закачаха парцаливите ми крачоли. Толкова време. Толкова усилия. Толкова болка. И най-сетне Го намерих. Знаех, че Той е там – всяка трепереща от преумора жилка на тялото ми го чувстваше.

Влязох в пухестия облак, покрил последните стъпки до трона Му. Всичко в мен натежа с оловото на изхабените сили. Да поседна за малко? Да спра за малко? След всичките години, в които устните ми жадуваха да зададат Въпроса, не бих позволил на нито един миг да бъде изхабен в нелепа заспала почивка.

Ето Го. Не седеше, не стоеше, нито се носеше над земята. Просто беше там. Прегазил реки, блата и трупове на сразени врагове, изкатерил непристъпни върхари и посякъл страха си с безмилостна решимост, най-сетне Го намерих.

-Дойдох да задам въпроса. – казах аз. Не получих отговор, но знаех, че Той ме беше чул.
-Какъв е смисълът? – извиках аз. Мина цяла ера на страдание и усилие, докато жадувах да изрека тези думи.

Мълчание. Празнота. Нищо. Гласът Му не прогърмя страховито, не чух думи в главата си, не се появи тайнствен надпис. Нима всичко беше измама? Нима Той бе просто евтина измислица на селски знахари?

Обърнах се. Надолу се виеше пътеката, по която се бях изкачил. Бях се катерил и слизал, падал и ставал, побеждавал и губил, безмилостно лял своя и чужда кръв. Само един път, само една посока – напред. И всичко това, за да стигна до Него, за да задам Въпроса. Въпросът за смисъла. И да получа мълчание. Защото точно то ми беше необходимо, за да разбера своя Отговор. Своя смисъл. Напред.


Legacy hit count
292
Legacy blog alias
19374
Legacy friendly alias
Какъв-е-смисълът-

Comments

By alexi_damianov , 1 January 2007
Катерих се по стръмни скали, прескачах бездънни пропасти, затъвах в преспи и посрещах леден вятър с гърдите си. Сразявах змейове и хора, преплувах реки и разгадавах тайни пътища. Местех наранени стъпала напред, протягах одраскани от тръните ръце нагоре. Вървях, тичах, катерих се, пълзях напред, защото вярвах, че Го търся. Той седеше там, на един от върховете на далечните сини планини и държеше в ръцете си Отговора. Един въпрос – на толкова имаш право, ако стигнеш до трона Му. Един въпрос, а после вечно мълчание.

Дойде денят, в който далечните сини планини се превърнаха в близък каменист хребет. Вървях с потътрящи се крака по козята пътека, а тръните закачаха парцаливите ми крачоли. Толкова време. Толкова усилия. Толкова болка. И най-сетне Го намерих. Знаех, че Той е там – всяка трепереща от преумора жилка на тялото ми го чувстваше.

Влязох в пухестия облак, покрил последните стъпки до трона Му. Всичко в мен натежа с оловото на изхабените сили. Да поседна за малко? Да спра за малко? След всичките години, в които устните ми жадуваха да зададат Въпроса, не бих позволил на нито един миг да бъде изхабен в нелепа заспала почивка.

Ето Го. Не седеше, не стоеше, нито се носеше над земята. Просто беше там. Прегазил реки, блата и трупове на сразени врагове, изкатерил непристъпни върхари и посякъл страха си с безмилостна решимост, най-сетне Го намерих.

-Дойдох да задам въпроса. – казах аз. Не получих отговор, но знаех, че Той ме беше чул.
-Какъв е смисълът? – извиках аз. Мина цяла ера на страдание и усилие, докато жадувах да изрека тези думи.

Мълчание. Празнота. Нищо. Гласът Му не прогърмя страховито, не чух думи в главата си, не се появи тайнствен надпис. Нима всичко беше измама? Нима Той бе просто евтина измислица на селски знахари?

Обърнах се. Надолу се виеше пътеката, по която се бях изкачил. Бях се катерил и слизал, падал и ставал, побеждавал и губил, безмилостно лял своя и чужда кръв. Само един път, само една посока – напред. И всичко това, за да стигна до Него, за да задам Въпроса. Въпросът за смисъла. И да получа мълчание. Защото точно то ми беше необходимо, за да разбера своя Отговор. Своя смисъл. Напред.


Legacy hit count
349
Legacy blog alias
19375
Legacy friendly alias
Какъв-е-смисълът-

Comments