BgLOG.net
By alexi_damianov , 9 September 2008
 

Вървях с тътрещи се от умора крака из буренясалите покрайнини на столицата. Пронизаният ми хълбок се тресеше болезнено с всяка крачка. Коленете ми трепереха, сякаш всеки момент щяха да ме предадат и да се сгромолясам сред крайградската пустош.

 

„Изправи глава!” скастри ме някой вътре в мен. „Ти си боец, а не мамин лигльо!”. Крачките ми станаха по-бързи и отчетливи, изпъчих гърди и вдигнах поглед. Все още усещах болката от раната, но сякаш не ми пукаше толкова за нея. Не ми пукаше, че може да е смъртоносна. Не ми пукаше и че претърпях срамно поражение, нито че си тръгвах от родната си страна.

 

Спомням си дните, в които Черните все още не притежаваха Княжеството. Всеки ден имаше кланета, бой, ужас по улиците. Животът беше едно постоянно изнервящо очакване – къде ще бъде битката днес, колко ще са жертвите, дали няма аз да съм една от тях?...

 

Стражите бяха малко, с ръждясали оръжия и недохранени коне. Черните почти винаги надделяваха. Всеки ден кръвта на верните на Княза хора обливаше каменните улици. Позорът и слабостта тегнеха над Княжеството като старческото слабоумие над немощния владетел. До една нощ… онази страшна нощ, която промени целият ми свят.

 

През деня Черните плениха трима стражи и ги обезглавиха пред тълпата на тържището. Позор. Шок. Невиждана досега дързост на кръвожадните банди. Когато научил, княжеският пълководец бил обзет от огнен бяс. Първо крещял оглушително, необуздано буйствал сред хладните стени на княжеския дворец. После внезапно замълчал. Взел меча си, събрал отряд от най-добрите си бойци и след залез слънце потеглили. Какво ли им е било на войниците… Никой не попитал къде и за какво отиват, защото добре знаели какво ги чака. Смърт. Тяхната или чуждата.

 

В тихият мрак на дълбоката нощ, десетина мъже, прикрили блясъка на доспехите си с обущарска вакса, нахлули в бърлогата на Черните. Неудържими като вятъра, безмилостни като огъня, единни като вълци, княжеските бойци потопили в кръв и смъртно страдание гнездото на злодеите.

 

Мълвата плъзна мълниеносно по калните улици на селата и отекна в каменните ъгли на града. Дойде оранжевият блясък на хладното есенно утро. Селяните се събраха в крепостта, защото знаеха, че има какво да видят. Сред сламата и конските изпражнения на тесния градски площад, червените лъчи на слънцето огряха шестте набучени на кол глави на разбойническите предводители. Тържището на столичната крепост стана позорище за останките на шест от седемте Черни главатари. Спомням си зловещо подбелените очи на отрязаните глави и окървавените медальони на гърдите на обезглавените трупове.  Черните туники и златните змейове сякаш бяха загубили страховития си вид.

 

Княжеският пълководец се изправи на дворцовата кула и говори на събралото се множество. Държа реч, пламенна и справедлива. Закле се да очисти Княжеството от бандитите, да изтръгне с камата си всяко сърце, затаило в себе си коварният помисъл на престъплението.

 

Хората го гледаха с неразбиращи очи. Някои започнаха да ликуват, но бързо се умълчаха под невидимия натиск на стотици сърдити погледи. Помня добре тази тълпа, грубите лица на тези хора. Сиво-кафявият шаяк на дрехите им, разкрасен от мазни петна и слама. Тогава бях само дете, сополивото хлапе на семейство крепостни селяни, но разбрах много добре. Те не се радваха.

 

Битката с Черните, със Злото, означаваше още дълги години на кръвопролития, трудности, страх. Висока цена, която поданиците на Княжеството не бяха готови да платят. Те искаха своето мъничко спокойствие, тих и кротък животец в сламените колиби. Трева за кравите си и просеник за трапезата си. Които кървавата и изтощителна война с Черните можеше да им отнеме. Затова, за пръв път в своя сив и глупав робски живот, те решиха да променят съдбата си. И го направиха.

 

Следва продължение

Legacy hit count
973
Legacy blog alias
21972
Legacy friendly alias
Черни-небеса

Comments2

MagiNazer
MagiNazer преди 17 години и 8 месеца
Интересно и увлекателно четиво.С нетърпение очаквам и следващата част.Успехи! :)))
svetlina
svetlina преди 17 години и 7 месеца
Ах, ах, ах, пак на части, а, тарикатчето ми то! Ще те чета, ти си знаеш ;)
By lasombra , 5 September 2008
В една книга на Тери Пратчет се спонемава, че идеите обикалят свободно и изведнъж влизат в нечия глава. Проблемът бил, че най-често главата била неподходяща. Бил известен случай, когато идеята за създаване на идеалното общество ударила малко, объркано пате, което се споминало от шока.

Бях позабравил за това си хрумване, но тъй като в блога имаме ентусиаст в областта на изкуствения интелект (ИИ за по-кратко), както и програмисти, реших да я споделя. Може пък да влезе в работа на някого. Това е само идея на човек, който се интересува от програмиране само за обща култура. Някои подробности съм разработил, за други бих могъл да дам предложение. Техническите подробности (като конкретни проблеми, свързани с програмирането) не мога да обсъждам по очевидни причини. Ще се радвам, ако някой намери идеята за полезна да драсне един-два реда за благодарност на lasombra007(at)gmail.com

И така... идеята!

Грубо казано, ИИ е програма, която може да се самообучава. За целта й трябва информация, възможност да я анализира, и най-важното -- възможността да прави грешки в предположенията си. Последното (а то е най-важното) е неизменна част от обучението на всяко живо същество. Представете си човек, който от раждането си е бил държан в безопасна среда, изключваща всякакви потенциални наранявания или заплахи за живота му. Ако на двадесет годишна възраст той бъде пуснат в реалния свят, максималната продължителност на живота му ще бъде до първия светофар. Учим се от грешките, които ние правим, а не от това, което ни преподават в училище. Там ни дават елемента на информация, мозъкът ни я анализира и пробва спорните моменти. Известно ви е, че предупреждението никога не спира едно малко дете от това да оближе котлона, напротив!

Разбира се, това е много опростено обяснение, но смятам, че е горе-долу точно. Нека сега разгледаме за пример ИИ, чиято задача е да планира отбранителната стратегия на дадена страна. Създателите на този ИИ очевидно ще имат информация за състоянието на въоръженията на отделните страни, видовете оръжия, които могат да бъдат използвани (говоря общо: ядрени, биологически, метателни, авиация, прашки, водни пръскала и т.н.). Как да бъде обучен ИИ?

Възможно е да се създаде електронна игра от рода на Counter Strike (всъщност именно сюжета и популярността на тази игра родиха идеята), която да може да се играе единствено през Интернет връзка. Сюжетът ще бъде водене на военна и икономическа политика в настоящите условия в света. Играчите няма да се познават помежду си, или в краен случай играчите от един отбор ще се познават. Това е с цел повишаване на популярността, разбира се. Никой няма да играе игра, в която поне частично не може да избира съиграчите си. Сървърът ще добавя по свое усмотрение ботове, само че никой няма да знае кой е бот и кой не. Сървърът на играта записва всяка поредица от действия и я изпраща на ИИ. Така ИИ ще има достъп до милиарди възможни сценарии на развитие на бойните действия. От най-вероятните, до случаите, в които някой от играчите просто се лигави, преследва свои лични цели за отмъщение и т.н.

Когато на ИИ се зададе въпрос, да речем "да нападнем ли Ирак", ИИ анализира последните събития в света (очевидно ще трябва да го абонират за вестници), след което започва да търси съвпадения в разиграваните ситуации. Дава предположение какво ще се случи при даден избор, както и предложение как да се стигне до желан резултат. Спорните моменти се проверяват чрез ботовете. Все пак, съгласно принципа изведен от Азимов, последното решение трябва да лежи в ръцете на жив човек.


Legacy hit count
1154
Legacy blog alias
21858
Legacy friendly alias
Идея-за-интересуващите-се-от-изкуствен-интелект
Размисли
Компютри
Забавление
Програмиране

Comments23

lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
мдам, като представител на диагноза "програмисти" смея да добавя, че за обработката на данните само ще ти отива захранването на средноголям град - на теб оставям да изчислиш парамерите на машината, която да го свърши:)

Идеята си я бива, но имам два въпроса - първо, защо всички първата им асоциация за ИИ е за военни цели? И второ - защо всички се втурват на мащабните проекти? Изобретателят на първите мускети едва ли си е представял, че ще има днешните картечници. Тези, които са направили първите автомобили едва ли са си представяли, че ще се появи нещо като "Тръст", а братя Монголфие или дори братя Райт едва ли са мечтали дори за нещо като Конкорд или МИГ-31. Трябва да се започне с нещо по-просто, да речем ИИ, който да ти носи вестника и чехлите и да успява да ги анмира независимо от това, къде са забравени чехлите и къде е оставил пощальона вестника. После може да се премине на ИИ, който може да иде до магазина и да купи нещо, като се съобразява със светофарите, колите и т.н.

Вярно, че решаването на човешките съдби е доста по-лесна задача, но все пак...

Иначе за едно нещо си абсолютно прав - за да бъде наречен интелект трябва да бъде способен да се самообучава - т.е. да се учи от грешките си. (Вече следващото ниво е, ако се учи и от тези на другите около него:))


lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
На Стратовариус не виждам смисъл да отговарям. В първото изречение съм написал, че не съм програмист, и че това е само идея. Ако Страто може само и единствено да програмира, а в останалото е пълна дупка (включително и в нормалното общуване), това не е мой проблем.

Първо, не си разбрал, че в постовете си изказвам мнеие, предположение или идея, без да се смятам за върховен авторитет по въпроса, или да искам всеки да се съгласява с мен. Второ, думите "глупак", "глупости" и прочее със същия корен явно са залегнали в речта ти като стафиди в козунак. Приемам такива определения, ако -- например -- съм се обявил за най-големия хакер на света, или твърдя, че "щях да го направя, ако не бяха тези бъркащи се навсякъде хлапета" (цитатът е от "Скуби Ду"). Щом почвам поста с уточнението, че изказвам само идея, без да твърдя че е гениална, смятам, че не заслужавам подобни обиди.

Затова ще направя нещо, което до момента не съм си позволявал: отсега нататък всеки твой коментар към мой пост ще бъде премахван, без оглед на съдържанието му.


Лорде, знам каква машина трябва... или по-точно като се опитам да си я представя стига до дъното на иначе бездънното ми въображение :) Дал съм пример с военни цели, защото се вдъхнових от CS. Иначе има по-кротки приложения, които няма да изискват компютър с размера на Мултивак. Например програма за преводи, която праща превеждания и преведен текст на централен сървър, като по този начин ИИ се научава на основните граматични правила на дадения език. Или програма за морски шах, която извежда правила от рода на "аз ако играя тук, той ще играе там" наблюдавайки ходовете на двама играещи по Интернет.

Идеята е да се наблюдават действията на живи хора, но без тяхното знание. Разбира се, това решава проблема с обучението. Не решава по-сериозните проблеми, като анализът на данните, огромният капацитет за съхраняване на натрупаната информация, да не говорим за безумната скорост на работа, необходима за подобно начинание. Изследвания са показали, че докато караш колата си из града мозъкът ти трябва да взима над 1000 решения всяка секунда, основани на знания и предишен опит. Световното господство със сигурност ще изисква повече :)

Колкото до другия ти въпрос, предполагам че ИИ се свързва с военни действия, защото за болшинството от човечеството пътят към идеалния световен ред започва с "първо ще избием евреите, негрите, педерасите..." или каквото там им пречи.

lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Страто, виждал съм изпълнения на Турбо Пролог 2.0 и знам какви възможности има, учил съм ИИ в университета - просто това, което аз наричам интелект е малко по-различно от виждането на повечето с мечти за ИИ. Затова и задълбавам в тези неща и това е моето виждане - интелект е, ако може да иде до магазина и да ми купи нещо, съобразявайки се с колите, камионите, велосипедистите, котките, кучетата, бабичките, циганите с каруците и още куп неща, които никой не се е сетил да му напише в условните инструкции. Това е интелект - да съобрази нещата и акто не намери решение, да вземе някакво, след което да анализира случилото се с това му решение - точно това е сложността на задачата, точно затова казвам, че трябва да почне от по-простите неща. Т.е. тук трябва да се съглася с теб - най-простото е да играе на морски шах. Но има една малка подробност - морския шах е игра с краен брой комбинации и за една съвременна машина не би бил проблем да ги научи всичките. А на улицата никога не знаеш какво може да ти се случи. Точно тук идва интелекта и по това се мери интелигентността - коолко добре можеш да се справиш в напълно непозната обстановка с невъзможно голям брой вероятни развития.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 8 месеца
Лорде, абсолютно съм съгласна с последния ти коментар.
Много ми хареса това за условните инструкции и мястото на циганина в тях (особено ако е с каруца - тогава са най-непредвидими).
lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Лорде, в твоя пример с отиването до магазина, идеята ми е ИИ да наблюдава как хората го правят. Както малкото дете наблюдава възрастните. Също така при анализа на данните не просто да търси множество А в множество В, ами да обърне внимание какво правят хората, когато нямат готово решение. Пак аналогия с децата -- когато се намерят в безизходица, започват например да се чешат по главата и да псуват, защото от баща си са видели, че така се подхожда когато колата се развали и не знаеш какво й е.
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Омбре, (надявам се нямаш нищо против да те наричам така, просто ме мързи да ти пиша цялото име, пък и смятам, че мога да си позволя такова обръщение:)) чак сега ти видях пост-а:) Въпреки че ние не осъзнаваме капацитета на мозъка си, и обикновено сравняваме хората с по-голям капацитет с компютри, факт е, че още няма компютър (или поне допреди 5-6 години официално нямаше), който да има капацитета дори на една мозъчна клетка.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 8 месеца
Да, да не говорим, че повечето от нас ползват само 5-6% от капацитета на мозъка си...значи ние имаме още 95% място за развитие. А при компютрите говорим (все още само)за донасяне на вестника и чехлите.
 
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 8 месеца
Коментарът ми излезе два пъти. Винаги когато реша да бъда високомерна, проклетата машина ми го връща...
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Ела, мен ако питаш, някои хора и толкова не ползват (никой, не ме пита, иначе бих казал, че част от тези хора всъщност нямат и какво да ползват:))

А и това за чехлите и вестника е образно казано, защото това е по-скоро робот (който пак е компютър, но тогава има други функции, на които би трябвало да се наблегне също, което би довело дискусията вече до много заплетено нещо, в което най-вероятно не бих се навил да участвам)

Страто със сигруност е най-запознатият с ИИ от досега коментиралите, защото аз се отказах да се занимавам с подобно нещо,  поради горе-изброените ми разбирания (а и боя ме влече повече от мисленето:))
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Ела, с втория коментар доказваш наличието на ИИ:р

И една много малко известна истина - Компютърът/машината не прави каквото искаш, а каквото му кажеш!

И допълнението на обикновения юзър - всъщност не прави и каквото му кажеш, а каквото си иска:)


ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 8 месеца

Когато ме налегне чувството ми за малоценност, защото нищо не разбирам от компютри, обичам да цитирам една мисъл:
"Компютрите са безполезни. Всичко, което могат да ти дадат, са отговори."

42


Хе, така си е. Всеки родител знае, че няма нищо по-трудно от това да отговориш на някои детски въпроси...

lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Кои? Този за бебетата или за това къде е отишъл някой роднина след погребението, или други, незивестни за мен:)?

 И както каза Дълбока мисъл: "А какъв е въпроса?"

lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Лорде, замислих се върху твоите думи за коли, бабички, цигани и прочее. Всъщност, подлагайки себе си на анализ, на хората не трябва да им се казва по отделно кое какво е. В повечето случаи са асоциации от рода на "кола -- движи се бързо -- спира бързо -- вероятност за оцеляване при сблъсък 50%", или "камион -- движи се бързо -- спира бавно -- вероятност за оцеляване 10%" и т.н. След това се стремим да поставим непознатото в някакви познати групи. Например, ако се движи бързо и спира бързо, значи е кола. Ако при пресичането се натъкнем на каруца с газотурбинен двигател, очевидно е, че няма да се разминем безнаказано :) Отделен въпрос е, че от малки знаем правилото "щом е непознато -- СПРИ ДОКАТО НЕ РАЗБЕРЕШ КАКВО Е, ИЛИ НЕ ОТМИНЕ!" Никой с всичкия си няма да влезе в непозната пещера без да работи с всичките си сетива за да набере информация.

Редакция: Ами той Дъглас Адамс върху "Какъв е въпросът?" цяла серия романи написа :)


ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 8 месеца
Ми въпрос от типа "Не е честно" - като например горчивият и много дразнещ въпрос: "Мамо, защо ти можеш да пиеш бира, а аз не?".
Или от серията "Любознателни въпроси": "Мамо, защо тати не обича баба (т.е. тъщата си)" и т.н., и т.н. 
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
да, именно - човека действа на принципа на асоциативното мислене. Т.е. ти влизаш в стая, виждаш нещо и мозъка ти почва сравненията - плоско, с 4 подпорки и издадена плоскост от едната страна, това е стол (става за изкл. малки части от секундата). Ти може да не си виждал точно този тип столове, но ан базата на видени десетки други със специфични особености подобни на това, което си видял, ти вече си исгурен, че това е стол. Така действа мозъкът ти за всичко останало в стаята, както и за самата стая. Сега си го представи всичките тези сравнения изнесени в центъра на София, в делничен ден, в 12:00 на обяд и ще добиеш представа горе-долу на какви изчисления е способен мозъкът ти за части от секундата! Сега разбираш, че на практика интелекта ти действа по доста прост начин, но с такъв огромен капацитет - на практика, с всяка секунда се самообучаваш.-това е човек, това е дърво, това е намсиквоси. Мозъкът ти получава огромно количество информация, която калсифицира. На практика нито едно от нещата, които виждаш за пръв път не ти е познато, но вследствие на сравнителния процес, ти успяваш да установиш, че това са хора, пътища, автомобили:)

Сега може би вече повече разбираш защо почнах за ИИ с носенето на чехлите - компютъра (поне в познатия на мен вид) работи с краен набор от инструкции. Вярно, че не му се дават всичките иснтрукции и той все пак си генерира някакви решения, но това е "ограничен ителект", приложим само при пределените условия, без изкл. или само с предвидими такива. И тук идва номера с онова дете от изолатора - пусни го на улицата и живота му би бил прекратен при първия светофар.


lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Ела - ами не е честно пък! И аз да съм на негово място и аз бих се ядосвал:) На мен баща ми никога не ми е отказвал бира, друг е въпроса, че ми е сипвал едно напръстниче:) Обаче да речем, ако му бях поискал кафе едва ли би ми дал повече от една глътка, а за цигара не ща и да си помислям:)
lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Като изключим обидите, че съм пишел глупости, за мен винаги най-големия проблем в създаването на ИИ е бил че програмистите и психолозите говорят на различни езици. Винаги съм смятал, че такива като мен, дето знаят от всичко по малко, без да са задълбали в дадена област могат да бъдат полезни. Най-малкото, трябва неспециалист с богата обща култура, който да даде насоки към кого да се обърне съответният специалист щом срещне затруднения. Един път спорех с един програмист как трябва да работи ковпютър, който кара кола. Отначало човекът не можеше да разбере и дума от това, което му говоря (той през живота си не бе сядал зад волана). Когато обаче извлякох от килера малкото си познания в програмирането и терминологията му, успяхме да се разберем за по-малко от половин час, та той даже почна да ми тика в носа някакъв алгоритъм, написан на салфетка (аналогията с Джон Атанасов и идеята му за компютъра е случайна :) ). Не мога да кажа, че алгоритъмът беше издържан, защото разговорът се водеше след третата водка, но важна е идеята :) Та хубаво е човек да се интересува от много неща. Ако не друго, то поне се разширява кръгът от хора, с които можеш да общуваш.
lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
"Изкуственият интелект не може да се мери с естествената глупост"

Неизвестен автор

Tosh
Tosh преди 17 години и 8 месеца
LaSombra, google: Darpa Urban Challenge. За самокаращи се коли...

Прав си че е необходима интердисциплинарност, поздравявам те за разностранните ти интереси! Типичните програмисти са най-невероятните създатели (проектатнти) на мислеща машина.

Идеята, която излагаш според мен обаче е много обща, необходимо е по-голямо задълбочаване в това КАК да станат нещата.

..


Страто, говориш за пенсионерски ИИ и какъвто се преподава в най-общите курсове в унито. Лисп е интересен език за програмиране, да, и с него преди 40-50 години са правени интересни неща за времето си. Пролог - японците хвърлиха милиарди долари през 80-те години за машина от "пето поколение" и не постигнаха нищо.
Пролог - експертни системи, в които хамалската са напъхани правила.

Методи за търсене в граф - много модерни изследвания преди 40-50 години. Търсиш в граф -  добре, но кой ще разложи проблемите на подмножества от състояния? По какви критерии? Как ще стане това разлагане?
 ...

Статистически методи - нещо по-съвременно, по-смислено и обещаващо.
Моделиране на процеси, подобни на процесите в мозъка - обещаващо направление.

...

Джеф Хокинс, Борис Казаченко, Тодор Арнаудов - учени които според мен имат известна представа от това какво е разум и как би могъл да работи и да се моделира.  Бих добавил Хуго де Гарис, който се опитва да симулира развитието на кората на главния мозък чрез хардуер.

Препоръчвам тях за четене.

Тодор беше позарязал работата в тези насоки, но загрява за грандиозно завръщане в състезанието... :-[

И нито една от горните личности не е просто "програмист".

lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Tosh, знам че идеята е обща. Всъщност ми хрумна, понеже за мен игрите винаги са били безсмислен разход на психическа енергия. Та докато работех в компютърния клуб се замислих каква полза би могла да се извлече от блъскащите по клавиатурите хлапета. Тогава ми хрумна, че всъщност само за един час в целия свят се разиграват милиони ситуации със заложници, и че ако биха могли да бъдат анализирани шаблоните в поведението на замесените лица, то биха могли да се разработят нови начини за преговори и водене на операциите по спасяване на заложниците.

Иначе предполагам ще се съгласиш с мен, че човек, който е само и единствено програмист може да е гениален такъв, но ще си остане един прост кодировчик. Трябва да имаш познания извън голата логика, за да можеш да създадеш нещо наистина гениално, което да преобрази света на ИТ.


lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Тук се изказахте много правилно относно кой да го измисли - поглеждайки назад във времето ще видите, че огромна част от изобретенията, които са тласнали прогреса напред, са дело на "лаици":)
Deneb_50
Deneb_50 преди 17 години и 8 месеца
Ако не се лъжа-Артър Кларк или Айзък Азимов имаше един разказ за един робот,който се учил като наблюдавал робота,който се явявал нещо като майка за него.Искам да уточня,че и а з не разбирам нищо от програмиране и  от ИИ също,но вероятно има нещо което машините усещат как се отнасяш с тях
By alexi_damianov , 2 February 2008
До това гениално умозаключение стигна Хюман райтс уоч, че даже има и смелостта да го разпространи по света. Диктаторски режими са обявявани от западните сили за "приятели на демокрацията" само защото са техни съюзници.

Не разбирам... да не от Вашингтон да са спрели да им плащат като хората? Откъде смелост за това "откритие"? Точно тук и точно сега. Десетилетия след като Иди Амин Дада, Мобуту Сесе Секо, Саддам Хюсеин (да, да, същия), Анастасио Сомоса, Аугусто Пиночет гълтаха милиони долари в гориво, бомби и злато, в името на това да са същите такива "приятели на демокрацията"...

Не разбирам! С какво горкият бай Мушараф да е по-виновен от тях? Или демократично избраният Хамид Карзай? Нима убиват повече или по-жестоко? Или по-грубо нарушават човешките права?

Разбира се, че не. Просто вече минаха достатъчно години от Студената война, че даже и от 11 септември и нищо вече не ни плаши толкова много, че да не забелязваме малките сатани от Третия свят, с които се съюзяват нашите демократични държавни глави. И затова от време на време трябва да се дава публичност на разни екзалтирани комсомолци като Хюман райтс уоч, които да казват това, което всички си мислим. Но нищо повече.

На снимките долу: демокрацията и нейните приятели.

Legacy hit count
449
Legacy blog alias
17159
Legacy friendly alias
Диктатори-се-правели-на-демократи--Верно-----

Comments

By alexi_damianov , 19 January 2008
Трябва да ви кажа, че вече леко се вбесявам на тая тема. Преди малко като видях "независимото" ВВС за 100ен път да ни обявява за някакъв руски агент в Европейския съюз и ми прикипя.

Надуха ми главата с тоя "Южен поток"! Навсякъде пишман демократи и защитници на националната независимост пищят, че сме го лапнали на Путин. Еми лапнахме го(проекта за тръбопровод)! Ама беше доброволно и съвсем не бяхме първите - майка Европа отдавна има опит в тая сфера. Ако ЕС не го искаше "Южния поток", него просто нямаше да го има. ЕС се съгласи да бъде зависим от руския газ и малката българска бедна сестричка просто изкозирува и дигна фустата. Изобщо... какво искате!?

Извадка от чл. 20 на Директива 2003/55/ЕС по отношение на възможността за отказ на достъп до газопреносната мрежа на дадена страна-членка:

"Следното може да бъде взето под внимание:

а) необходимостта да се откаже достъп когато има несъвместимост на техническите спецификации, която не може да бъде преодоляна по разумен начин"

С две думи, ако братята европейци решат, че не искат да си вържат тръбичките с тръбичките на "Газпром", могат да не го направят. Причини в разтегливите разпоредби на тая директива - колкото искаш, ще извадя още, ако искате. Ако братска Италия, която е крайната дестинация на Южния поток, беше рекла: "Тцъ, не щем ги руските тръби, щото са криви", "Газпром", Медведев и Путин щяха ведно и групово да отидат по дяволите с имперските си претенции.

Но - не, братята европейци решиха, че руският газ ги кефи достатъчно много, за да целунат отново на батюшка Путин императорския... пръстен. Е, кво ревете тогава?

И още нещо - нали има конкурентен проект на "Южен поток" - "Набуко"(но не от Верди, а от OMV)? Какво по-добро ни предложиха от ЕС за тоя газопровод? Изобщо, какво ни предложиха от ЕС? Или само излизахме със съвместни декларации? Наистина, какво искате?

С "Набуко" голямата радост била, че той не идвал от "диктаторската страна" Русия. Така е - той идва от Иран и Азербайджан. Две страни с работеща демокрация и пълна липса на руско влияние.

Legacy hit count
781
Legacy blog alias
16959
Legacy friendly alias
Набуко--Южен-поток-и-другите-глупости--Изобщо----какво-искате-

Comments3

Stormbringer
Stormbringer преди 18 години и 3 месеца
А, тоя филм вече сме го гледали:
"Това, което исках за всички, получих за себе си. Какво повече искате?"
Иван Кулеков
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 3 месеца
Не разбирам какво искаш да кажеш, извинявай.
Kopriva
Kopriva преди 18 години и 3 месеца
"Всичко е само игра,всичко е само спектакъл!"
 Най-смешното в новините вчера и изобщо за целия ден е,че "изненадващо"били подписани договори.Нас само зимата ни изненадва,правителството е като отворена книжка с картинки.Няма изненади!
By alexi_damianov , 17 January 2008
Америка унижава България както се унижава васал.

Това заяви генералният секретар на Българска комунистическа партия ( БКП ) Владимир Спасов в предаването на Нова телевизия Коритаров лайв.

Той изложи причините, поради които БКП протестира срещу визитата на американския президент Джордж Буш.

Изключителното неравнопоставеното икономическо отношение между България и САЩ, изтъкна Владимир Спасов като първа причина.

По думите му това неравнопоставено положение съществува отдавна - още от 90-те години. САЩ не са третирали България като високоразвита държава, защото това увеличава митническия внос, уточни Спасов.

Като втори аргумент за протестите на БКП Владимир Спасов изтъкна политическата зависимост.

По думите му България е изпаднала в едностранна зависимост от САЩ, като даде пример с договора  за базите от 2007 година, който бил неизгодно сключен под американски натиск.

България се превръща в американски сателит по отношение на военните бази и войната в Ирак, заяви Спасов.

С подписването на споразумението за американските бази, според лидерът на БКП, това ще създаде „гръбнакът на американския империализъм на Балканите".

Владимир Спасов припомни, че американските бази среща съпротива в общата европейка отбранителна стратегия.

САЩ все още имат дълг към България от 70 млн. лв., каза лидерът на БКП, като е категоричен, че това е унизително отношение, защото това е търговски дълг, върху който не се начисляват данъци. Така той се стопява и България губи.

На въпроса дали според него България ще отстоява европейската си самоличност пред САЩ по отношение на Косово и други въпроси Владимир Спасов заяви, че ако ОНД и Русия окажат достатъчно силен натиск независимостта на Косово няма да бъде призната, но ако Вашингтон вкара свое мощно въздействие, то „ ще имаме действия в друга посока".

Задачка - закачка: който разпознае оригиналния автор и статия и ги намери в Интернет, печели бонус! :)

Legacy hit count
1249
Legacy blog alias
16937
Legacy friendly alias
Америка-унижава-България-както-се-унижава-васал

Comments6

Paideia
Paideia преди 18 години и 3 месеца
Ще пробвам чиста спекулация - НОВ (негово олигархическо величие) Путин?
Tanichka
Tanichka преди 18 години и 3 месеца
Комунизма и глупостта май са обречени да вървят винаги ръка за ръка.

Само не разбрах, каква точно "високоразвита страна" визира г-н Спасов?
"....По думите му това неравнопоставено положение съществува отдавна - още от 90-те години. САЩ не са третирали България като високоразвита държава, защото това увеличава митническия внос, уточни Спасов....."

България ли ще да е тази високоразвита страна? Хахахахаха!!!!!
Analysis
Analysis преди 18 години и 3 месеца
Видяла жабата, че подковават вола и тя вдигнала крак.
Ние обаче, продължаваме да сме против!...Или против Буш или против Путин.Само един град от тези страни е колкото цялата наша мила родина....За да усетиш разликите е добре поне една година да си живял в тези държави.(но не като турист а като постоянно живеещ и   данакоплатец).Тогава можеш да доловиш как работи системата и дали трябва да сравняваш.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 3 месеца
Уф, това което говори този господин е несериозно. Проблемите със САЩ надминават далеч "унизителното" отношение (което те така или иначе имат към абсолютно всички страни различни от тяхната) или влиянието което прокарват (та ние ли ще се борим с гадовете при положение, че цялата европейска комисия не може да удържи напъните на една американска компания Монсанто и СТО )
Но това което искам да кажа и ще го кажа тук щото много ме мързи да го пиша отделно е, че ми дойде до гуша да слушам тъпи протести срещу визитата на Путин. Абе хора, човекът е докарал цял самолет супер влиятелни хора. На никой ли не му прави впечатление? Става въпрос за нещо голямо. Кога е последното държавно посещение от друга страна включващо половината управление на страната (щото съгласете се в Русия гигантите поне не се крият, че управляват страната).
Общо взето искам да кажа-"стига ревали!". Принципна разлика в изборът Сащ/Русия няма, като изключим митингите по които част от ревящите днес са висяли и фактът, че едната страна е поне малко по-близо до нас от другата и да кажем, че има някакво основание поне да я е грижа маааалко повече. Отворете си очите най-сетне, дали ще те оправляват олигарси или мулти-компании е все едно. Като изключим че олигарсите поне ги знаеш кои са та можеш да ги псуваш по именно.

Пък и в крайна смета всичко е пари, престанете да се преструвате (и да си вярвате), че има нещо друго. А както виждаме президентът Путин вижда пари в България. Ми ако има за него, все ще остане някоя троха и за нас. По-добре от нищо.

Русия не е минало хора, тя е бъдещето, поне докато не измислят и приложат нов енергиен източник, който да осигури милата ни Европа. Харесва ли ви или не, това е положението.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 3 месеца
Добре де, прочетох оригиналът, и коментарите ми са почти същите.
България и Русия не могат да бъдат равнопоставени, най-малкото защото Русия е страна от половин континент, която командва газоподаването на голяма част от Европа, а България и е просто на пътя.
За дълга-ми то и Либия ни дължеше неща, ама вече не ги дължи.

Колкото до Южен Поток, както и аз написах, не мога да разбера защо ЕС се съпротивлява, според мен е по-добре да имаш повече газ от колкото по-малко. Като не го щат, няма да го ползват и няма да го плащат, очевидно. Така само ние ще сме прецакани. Много ми е странна тази история, в която ЕС предпочита Африка пред Русия. Вярно, в Африка те диктуват правилата, но до кога е друг въпрос...С парите идват и лакомията както практиката показва. А видхме Либия колко време се гаври с Европа и нашите сестри. Това определено показва апетити, не знам защо Саркози си мисли, че може да се бори с тях повече от колкото с Путин.
Аз бих предпочела малко по-здравословен енергиен климат в Европа, нещо което може би ще стане ако успеят да приложат в по-голяма степен подновяемите източници. Кой знае...
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 3 месеца
  При такива продажници-управляващи, само който не е поискал ( и съответно не им е напълнил личния джоб) , само на него не сме станали васали…Лижем з-----и всякакви!
 Не знам как стана, но без да искам натиснах минус, вместо плюс. Съжалявам, Алекси.
By alexi_damianov , 23 December 2007
Не, не критикувам - просто питам. Ако някой знае - да отговори. Защото докато говорителите на телевизора се подпалиха от думички като независимост, война, криза и т.н., говорителите на Външно министерство са в дълбока и непростимо безразлична летаргия. Докато в Съвета за сигурност играят на канадска независимо ли да бъде проклетото Косово или не, българските дипломати все още си разгряват китките. Докато другите се надпреварват да викат да или не, България само си мънка нещо неразбираемо под носа, и всичките й изречения започват с "Може би...".

Чакаме ли? Мене ми се струва, че чакаме. Чакаме да видим накъде ще повее вятъра, та и ние да се понесем по него. Чакаме да видим силните какво ще направят, за да направим същото.

Това не е хиперинфлацията в Зимбабве. Това дори не е геноцида в Дарфур. Това е независимостта на Косово - една неизгаснала кибритена клечка едва на 100-200 километра от нашия сламеник. Това е и наш проблем. Стига сме се офлянквали - ако ще казваме нещо, да го казваме, за да натежи и нашето перце на везната на тоя проблем.

Или поне да не се оплакваме, че никой не е чувал за нас и не ни познава. Защото за да те познават, трябва да си някой, да си важен, да имаш воля. А не да си онази послушна балканска мижитурка.

И за да изясня какво имам предвид под изразяване на позиция, ще го покажа: моята позиция е против независимостта на Косово. Поне сега, поне в този свят. В този свят, в който няма една мярка за това, дали един народ заслужава да има своя държава - против съм. В който кюрдите и индианците Дакота  са мръсни отцепници, а албанците и чеченците са борци за свобода - против съм. Казах! Кажете и вие.
Legacy hit count
720
Legacy blog alias
16580
Legacy friendly alias
А-каква-е-българската-позиция-за-Косово-

Comments4

Magyar
Magyar преди 18 години и 4 месеца
Алекси Димианов. Много е интересно каквото пишеш. Унгарците също не искат да казват нищо, защото ако казват "не", тогава говорят срещу унгарските малцинства в Романиа, Словакия, Украйна...., но ако казват "да", ще говорят срещу унгарците в Сербия. Знаете че сербите са малко агресивни. Не знам какво ще бъде по добро за нас, ако има свободно Rigómező (Косово), или ако не.
Stormbringer
Stormbringer преди 18 години и 4 месеца
Мисля, че Magyar добре е схванал сложността на целия този проблем. Косово е един много сложен казус, от чието разрешаване зависи много. По принцип, позициите и на сърби, и на албанци сами за себе си са логични и справедливи. Въпросът обаче опира до осъществяване на едно глобално право, което неминуемо ще рефлектира и върху други точки на Балканите и в Европа (а може и другаде). Затова и никак не е лесно да се вземе една определена и категорична позиция...
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 4 месеца
Затова моята позиция е против, защото все още няма утвърдена, призната по целия свят мярка за това кога един народ заслужава независимост и кога - не. Албанците вече достатъчно отдавна населяват Косово, за да казват "наше е" - там са погребани прадядовците им. Но кюрдите например, или осетинците, или баските, много по-отдавна живеят в Кюрдистан, Осетия, Баския. И там лежат прапрапрапрапрапрапрапрадядовците им, сигурно. Защо на едните да дадем независимост, а другите да ги смачкаме? С какво са по-добри?
Stormbringer
Stormbringer преди 18 години и 4 месеца
Общопризнато е, че един народ заслужава свободата си, когато узрее за нея. Така е било и с българите, така е било и с много други... Но има и много фактори, които спъват този процес и тези фактори са световните сили за деня. В дадения момент световните сили са против създаване на държава на кюрдите, например, но с благосклонност гледат към създаване на нация "косовари". Само една световна сила е против, но не се знае какво би станало, ако албанците в Косово едностранно обяват независимост. Има сценарий, по който при такова развитие на нещата всички вкупом ще си отдъхнат, защото по този начин повечето играчи в тази игра просто ще си измият ръцете.
By Shuravi , 26 October 2007
    От известно време по незнайно каква причина у мен се е зародило желание да посетя Афганистан. Чудя се дали наистина българите не сме дошли някъде оттам и не ме тегли някаква сила да се върна на мястото където са живели нашите предци. Пътуването ми едва ли ще е скоро съдейки по продължаващите вече  близо 30 години вълнения в страната и затова, реших да използвам времето за да опозная страната задочно или както е казал народа "Не спи в чужда къща ако не познаваш стопанина и". Уви не открих особени източници на иформация, за жалост и не владея добре английски и ми е трудно да чета публикации на този език. Поради тази причина материалите за страната които открих бяха предимно на руски. Оттам се зароди и моят интерес към някои събития започнали още преди да се родя и приключили когато съм бил още хлапак, а именно войната в Афганистан 1979 - 1989 година.
    Предполагам темата едва ли ще развълнува много хора, но ще се постарая в няколкото статии които мисля да публикувам тук да изложа с точност събитията случили се в тази необявена война.
    Това е моята първа публикация, така, че моля да бъдете снизходителни към допуснати от мен грешки.
Legacy hit count
733
Legacy blog alias
15321
Legacy friendly alias
Войната-в-Афганистан-1979---1989-г-

Comments

By micromax , 17 August 2007
Скоро попаднах на едно клипче в youtube - http://uk.youtube.com/watch?v=Hzm66Ani4oI#Zr_o2X2UZxI
Беше ми направило впечатление един коментар, кото ми изглждаше много странен на фона на клипчето показващо как хората изтрелват ракети по други хора, както и много други неща, които по принцип се вършат по време на война.

"the world would be better with peace but it would never work + im joining the Army soon so ill be the middle of this "

Човека смяташе, че ако се прсъедини към армията и ако прави както всички останали изтрелвайки ракети и пускайки бомби, щял да направи света по-добро място за живеене.

И аз естествено реших да му кажа и моето мнение, което твърди, че обивайки хора не те прави по-добър, нито може да помогне за постигане на мир по света.

"why do u think, that joing the army will change something. killing people you will be like all the others. this must stop. no one can kill anybody. stop the wars and stop supporting them being soldiers."

И ето какво ми отвръща момчето:
"i wanna join up to do wot my duty as an Englishmen to defend what is ours and to defend the fredom that all those heros of yesterday paid the ultimute price so that this post would not be wrote in german so im not goning to be sitting here bitching about the world il sighn up and as my name says kill as i will be traind to the way of the british warrior

to smell the blood of his enemy
to cry the tears of the fallen
to not step back
to stear death in the face
to live for his countrey his familey
to crush those who stand in his way
this is the way of the british warrior "

От това мого ясно проличава психологията на повечет американски и анлийски войници, "защитавайки" мира и  "борещи се" за онеправданите. От къде на къде реши, че има нещо негово в Ирак, както и другите простотии, които наговори.
Ами да си гледат работата. При промивае на мозъци като това и като много други, света скоро няма да стане по-добро място за живеене. Че вече и луната щели да заселват.
Legacy hit count
619
Legacy blog alias
14196
Legacy friendly alias
What-does-it-mean-to-be-an-english-soldier---
Нещата от живота

Comments

By divedi , 22 April 2007
(Забележка: Не симпатизирам на "Атака".)

Моят коментар на "Оттеглям си подкрепата за Волен. Става все по-жалък. Язък".

Кои са защитниците на Европа от арабските и турските нашествия? Каква е българската роля в тези събития?

Решителна е намесата на България през 718 година, при втората обсада на Константинопол от арабите. Арабските армии са разбити, а Византия продължава да воюва успешно с тях в следващите няколко века.
Siege of Constantinople (718) - Wikipedia

Войната с арабите през 717-718 г.
"На 25 март 717 г. за византийски император е коронясан Лъв III, поставил началото на Сирийската династия. През лятото на същата година Маслама, брат на халифа Сюлейман преминал Дарданелите и блокирал по суша Константинопол със 180 хилядна армия. Флотът на арабския пълководец бил също огромен - според арабски източници наброявал 2500 кораба.

Египетски моряци-християни дезертирали от арабския флот и дали ценна информация на Лъв III за тактиката и намеренията на Маслама. С помощта на гръцки огън императорът разгромил вражеския флот.

През 718 г. Тервел изпратил армията си на помощ на Императора. Тежката зима, гладът и епидемиите били пагубни за обсаждащите по суша. Когато българите избили 30 000 араби край стените на византийската столица, войната приключила.

Блокадата по море била снета на 15 август 718 г., точно една година след началото на обсадата. При оттеглянето си оределият арабски флот бил сполетян от буря и само 5 кораба се добрали до Сирия. Арабските летописци оценяват загиналите по време на похода на около 500 000 души.

Победата на коалицията, ръководена от Лъв III (освен Византия и България тя включвала хазари, арменци и другите кавказки народи) над армиите на Халифата спряла исляма на източната граница на Мала Азия за около 6 века."
Източник:Уикипедия

Турското нашествие в Европа продължава няколко века и протича на няколко етапа. С Османската империя воюват: балканските народи, Унгария, Полша, Хабсбургската империя (Австрия), Венеция, Испания, папската държава, рицарски ордени и Русия.

Решителна за спиране на турците е битката при Виена през 1683 година, където полската кавалерия, командвана от Ян III Собиески, разгромява огромната турска армия на великия везир Кара Мустафа паша.
Ottoman wars in Europe - Wikipedia
Battle of Vienna - Wikipedia

Legacy hit count
830
Legacy blog alias
12377
Legacy friendly alias
Защитниците-на-Европа
България

Comments

By kelvinator , 17 February 2007

Иска ми се да ви разкажа за един случай, който породи у мен доста въпроси.

Преди няколко месеца ми се обади мой стар приятел. Той е собственик на средна фирма, която се развиваше доста успешно. Изнасяше продукция както в Европа, така и в Русия. Имаше дългосрочна визия за развитието на бизнеса си. Отделяше време и пари за социални програми и обучение на персонала си.

Причината да ми се обади беше, че по негово мнение е подложен на активна атака от страна на конкуренцията. От друга страна въпреки всички негови усилия, хората му ставали все по-некомпетентни. Бил предаден, по-скоро продаден от най-близките си сътрудници. Добрите специалисти напускали въпреки високите заплати.
Искаше от мен съвет как да организира контраудар срещу един от основните си конкуренти, който го атакуваше директно.

Имам богат опит в областта на фирмената сигурност и трябва да ви кажа, че там номерата, макар и в рамките на закона са доста гадни. Като нищо могат да ти направят сериозни пакости на бизнеса, ако не си внимателен.

Направих някои проучвания на конкурента, който го атакуваше. Имаше пробойни и можеше да се направи добра операция. Само че това щеше ли да реши проблема на приятеля ми?

Продължихме да се срещаме и да разговаряме. Установих, че в двете години през които не се бяхме срещали той се беше променил. В началото той имаше напълно положително отношение към бизнеса и хората си. Живееше с мисълта и радостта, че създава добро. Тогава благата го обливаха свободно, обилно и без спир.

А сега? Сега имаше видими промени във възгледите му. Ще се опитам да ги формулирам кратичко:

1.Считаше, че хората с които работи не дават адекватно на това, което според него той е инвестирал в тях. Поради това беше въвел такава свирепа дисциплина, че хората му бях буквално сковани.

2.Беше генерализирал становището си за нелоялните служители до такава степен, че считаше че всички го крадат.

3.Преди една година беше назначил за директор на правния си отдел един амбициозен и способен мъж, който го беше убедил в рамките на този период да удвои служителите си юристи. Естествено този отдел трябваше да оправдае съществуването си, в резултат на което бяха заведени безсмислени дела там, където нещата можеше да бъдат решени с преговори. Тези дела бяха както срещу бизнес партньори така и срещу бивши служители.

4.Поради създаденото напрежение беше започнал да проявява припряност в резултат на което бизнес проектите му не се развиваха като естествен процес.

5.Изобщо вече не провеждаше мероприятия с които да убеди хората си каква ще бъде ползата за тях след реализацията на определени негови проекти.

И най-важното: Той имаше убеждението, че е в състояние на война. Той очакваше атаки и те се случваха. Самият той искаше да атакува.

Започнах да му задавам много въпроси. Най-важните бяха: Ако спечелиш всички битки на всички фронтове, които си отворил ще разшириш ли бизнеса си? Кои са твоите съюзници и кой има интерес да те подкрепи в тези битки? А кой има интерес да те употреби в тези битки? Става въпрос за пари все пак...
Има ли възможност тази война да бъде спечелена още преди да бъдат организирани директни атаки? (Мисълта не е моя, а на Сун Дзъ).

Макиавели казва, че в злото се влиза светкавично, опустошително, винаги с много голяма кауза. Веднага след като бъде постигната целта, принцът трябва да се оттегли от злото. Попитх го как се вписва той в този принцип?

И още един въпрос: Какво ще се случи, ако заменим думата война с думата игра?

Какво ще се случи? Не знам. Всичко зависи от отговорите, които той намери.

Аз промених своя живот, когато разбрах два основни принципа:

Другите се отнасят към мен така, както аз самият се отнасям към себе си;

Моите реалности са абсолютно отражение на моите убеждения. Ако променя убежденитята си, ще се променят и реалностите ми.

А вие как мислите?



Legacy hit count
867
Legacy blog alias
11342
Legacy friendly alias
ЗЛОДЕЙСТВАТА-403FB7638B614C62A3AE53C569E52A21
Размисли
Приятели
Нещата от живота

Comments5

barborko
barborko преди 19 години и 2 месеца
Аз лично мисля, че проблемите които имаме, се намират "в нашите глави" и от там те преминават към човешки облик, благодарение проектирайки на нашето мислене върху арената наречена "живот"...Напълно подкрепям двата основни принципа, описани от  kelvinator-а!!
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 19 години и 2 месеца
Димитре, Мите, Г-н Велков (кажи как да те наричам, по-голям си от мен и не искам да те обиждам или проявя неуважение) много се радвам като чета постовете ти, и макар че ми доставят огромно удоволствие и ме изпълват с надежда, рядко коментирам.

Дано да можем да се видим някога в БГ, на някой от купоните на БГЛог или на спонтанните срещи организирани от Тери, мисля че много ще си говорим.

Абсолютно съм съгласен с теб по това, което си написал за приятеля си. Ако той по принцип е бил добър ръководител и предприемач преди, аз го отдавам на някоя или сувкупност от следните причини: стрес, самозабравяне (колко съм велик) или лоши съветници... Много добре си го посъветвал.

А за двата ти принципа - страшно добре си ги описал и трябва да си щастлив и доволен човек ако ги спазваш ... Браво.

kelvinator
kelvinator преди 19 години и 2 месеца

Жоро, наричай ме Митко.
Аз също мисля, че причините за случилото се на моя приятел са комплексни. Аз вярвам, че той ще се оправи, защото познавам пътя му, както и нещо много важно: Той има куража да поиска помощ. Но това не е най-важното. Познавам и други успели хора преминали през подобни блата.

Пуснах този пост по една друга много по-важна причина. Сигурен съм, че на всеки от нас в един определен момент от живота се е налагало да си задава подобни въпроси. На всеки един от нас се е налагало да върши злодейства. Въпросът е защо и с каква цел. Диалектика. Няма как да се усетим добри, ако не сме били и лоши.

Да. Аз съм щастлив човек. Бих казал много щастлив човек. Но, нали разбираш, че и аз съм водил много безсмислени битки, вършил съм и постъпки, с които не се гордея особено, страхувал съм се от неща, които никога не са се случили...

Благодаря за поканата. С удоволствие ще дойда на някоя от срещите. А струва ми се, че имаме и много общи интереси :)



HPIM1896

IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
много хубава снимка! Точно от риболов имам нужда, ако знаете как само са ми опънати нервите, още малко и ще се скъсат :(Нищо не би ми помогнало така както един ден с приятели на риболов :)...
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
а по темата - беше много интересен пост, благодаря !