BgLOG.net
By Teri , 18 January 2010
Искам да помоля всички, които имат ценни за тях снимки във фотогалерията http://gallery.bglog.net/ да си ги копират на сигурно за тях място. Тази галерия е много остаряла, отдавна не позволява да бъде модерирана и само се пълни със спам чрез коментари. Регистрациите пък са невъзможни от близо 2-3 години. Затова решихме да се откажем от нея, тъй като не можем да я възстановим, а и не се връзва с идеята на сайта. Тоест, тя е нещо самостоятелно, което е наследено от старата система и няма връзка с функционалността на сегашния сайт.

Галерията ще бъде деактивирана след около месец - надявам се, че това време ще е достатъчно за всички да свалят снимките, които са важни за тях. След този срок галерията ще бъде архивирана (в случай, че някой е закъснял да си ги копира и има нужда от снимките си, защото няма копия), а на по-късен етап и изтрита.

Legacy hit count
507
Legacy blog alias
36591
Legacy friendly alias
Фотогалерия-B07A8D02EED8470E8C2DD4B4F489DF77

Comments2

edinotwas
edinotwas преди 16 години и 3 месеца
Жалко!

Галерията ни напомня за хубави моменти от нашето минало. Сигурен съм, че много автори няма да съумеят в този срок да преместят снимките си. Но по важното, вече няма да можем да виждаме тези снимки на познатото ни място или дори никъде...
Pavlina
Pavlina преди 16 години и 3 месеца
За мен това означава нещо далеч по-прозаично и времеотнемащо – да местя снимките, които съм качила в галерията, на друго място в интернет и после наново да ги вмъквам в старите си публикации :(.
By Teri , 14 January 2010
Честит рожден ден на BgLOG.net! :) Пожелавам му да продължи да се развива и да продължи да бъде място, което хората да харесват и да им дава възможност да изказват свободно своите мисли!

Днес се навършват точно 5 години от онзи момент, когато с подръчни средства направих сайта, нямайки все още идея какво ще се получи, но то се случи някак си самичко с хората, които дойдоха и дадоха своя облик и атмосфера :) Не мога да не отчета и едно от най-важните събития в историята на сайта - това, че се намериха хора в лицето на Жоро и Божидар, който приеха присърце идеята и дадоха всичко от себе си, за да я доразвият.

И след това всеотдайността на хора като Queen Blunder, Shogun, Shelly, BasiDi, shtepselinka, Janichka, Ace Coke и много, много други (рискувам да изпусна поне 100 човека, ако тръгна да изброявам поименно), които дадоха сърцето си за този сайт, създавайки чудесни и много посещавани общности, които дадоха възможност на хората да се организират по интереси и да бъдат много по-силни заедно. Да отстояват своите позиции и да върнат уважението към своите почтени професии, които бяха неглижирани прези годините на прехода.

Поклонявам се на всички тези всеотдайни хора, на всички вас, които допринасяте всеки ден за това сайтът да има този облик. Защото както ме поправиха в коментарите - скриптът не е толкова важен, важни са хората, които дават себе си и оформят цялостната атмосфера със своята активност.

Да ни е честит рождения ден на всички нас, които обичаме този сайт, свързал ни е с нови приятели и се е превърнал в част от нашето ежедневие! :)


Legacy hit count
874
Legacy blog alias
36464
Legacy friendly alias
Честит-рожден-ден--BgLOG----

Comments24

Terkoto
Terkoto преди 16 години и 3 месеца
ЧРД :) И аз пожелавам промени към хубаво на BgLOG.net.
Terkoto
Terkoto преди 16 години и 3 месеца
Но защо не е спомена Куини?! Тя успя да създаде огромна професионална общност. Искате или не тази общност е по-популярна от всички останали. Без тази общност бглог щеше да бъде поредния забравен от всички скрипт.
Teri
Teri преди 16 години и 3 месеца
Аз навсякъде споменавам Куини за нейния принос, просто сметнах, че ако спомена нея, ще трябва да спомена още стотици хора. И вярвам, че е ясно, че всичко това, което днес е сайта се дължи именно на всички тези хора, които са го направили такъв днес. Пред Куини мога само да се поклоня от почит за всичко, което е направила, нервите, които е изхабила и усилията, които е положила. Същото бих казал и за Шели, за Щепси, за Мишето, за много хора! А всъщност, би станало дума за всички вас! :)
Teri
Teri преди 16 години и 3 месеца
Даскалка, не е въпросът дали искаме или не. Общност Образование и общност Предучилищна успяха наистина да се превърнат в един голям идеен двигател и това е нещо, което е достойно за възхищение. И точно олицетворява желанието на създателите на сайта, да позволи той да бъде една сцена на себеизява, на взаимопомощ и на място, което да позволи на хората да бъдат по-силни, когато са заедно.
IlianailievaDabova
IlianailievaDabova преди 16 години и 3 месеца
ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН!


dorianadoriana
dorianadoriana преди 16 години и 3 месеца
Айде, за много години да е сайта!
И благодаря, че тук имам възможността да се изявявам!
:)
stefanov
stefanov преди 16 години и 3 месеца
Тери, в горния пост споменяваш някакви Жоро и Божидар, които не мен нищо не ми говорят. Разбира се не се и опитвам да се запозная в хора във външния БГЛог, защото е изпълнен с инстриги, сложнодумство, завист, тролове и откровени безделници. Защо мислиш, че има стотици хора от ранга на Поли?! Да не ми да има стотици общностти с пълняемост като НО и предучилищна?! Всъщност между нас казано, скрипта въобще не е от значение - важни хората. Защо ми се струва, че Куини е нещо обидена и вече не пише?! 
Teri
Teri преди 16 години и 3 месеца
Даскалка, а аз какво казах според теб? Кой въобще се съмнява във важността на хората? Нима не съм го написал достатъчно ясно?
Shogun
Shogun преди 16 години и 3 месеца
Честито на БГлог! Той е пример на хубава идея, която намира и признанието на потребителите. Предполагам, че няма как още в началото да се прецени доколко една идея е удачна - една диня можеш да я почукваш и оглеждаш, не така стои въпроса с идеите. ;)

даскалка е права, че хората са важните. Това са от една страна тези хора, които са вложили и влагат сърце и време, а и средства, за да го има БГлог чисто технически. И не по-малко важните са и тези, които пишат, защото те са тези, които харесват или не мястото и идеята и в крайна сметка правят от БГлог това, което е. Дайте да не се делим на рангове - рожденият ден не е подходящата дата за това. (Разбира се, всеки е в правото си да направи разбор по рангове в отделен постинг.)

Наздраве за рожденика!
Teri
Teri преди 16 години и 3 месеца
Съгласен съм с Даскалка по отношение на това, че не съм написал правилно нещата. Сънен и още недоизпил кафето, същевременно бързащ за работа се изпускат някои неща, но сега на спокойствие си оправих публикацията :)
Teri
Teri преди 16 години и 3 месеца
Ей го, веднага се хващам, че съм изпуснал толкова много имена. Веско (Поезия), The Maker, Janichka, Momo - надявам се, че никой няма да се сърди, ако не си види името. Всички сме създателите на това място и празникът е на всички нас, които се чувстваме създатели :)
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 3 месеца
Тери, Честит празник на теб, на Жоро и Божидар, и на всички, които се ползваме от идеята на БГЛог и от възможността за изява, която ни дава. Честит празник и на всички администратори, които работят за тази идея , и на всички, автори, които внасят смисъл и настроение. Благодаря Ви!

Тъкмо щях да отбележа, че си забравил Веселин и Мейкъра :)))

 


smal_girl
smal_girl преди 16 години и 3 месеца
Честит Рожден Ден и от мен.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 3 месеца
Честит рожден ден и от мен! Тук срещнах много хора, които много харесвам и уважавам и с които е удоволствие да си пиша, така че благодаря Бглог. И разбира се на хората, които се грижат за сайта по всички възможни начини.
goldie
goldie преди 16 години и 3 месеца

Teri, честит празник! За теб е най-голям и най-мил! Не се засягай на никой, особено, когато не знае какво ти струва от страна на нерви и търпимост. Нека нищо не вгорчава празника - нито думи, нито дела! Нека е празник!

ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН НА Bglog.net! Да са живи и здрави всички, които се грижат за него и го поддържат жив, интересен и разнолик!

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 3 месеца
ЧРД! Пожелавам основателите на блога, заради които прописах да се завърнат, обидените да се отсърдят, доволните да пишат по- често, тези, които само четат да пропишат и да се множат бглогерите!
pestizid
pestizid преди 16 години и 3 месеца
Честит рожден ден BGlog.net!
divedi
divedi преди 16 години и 3 месеца
Честит рожден ден на всички блогъри и читатели!
Eli_an67
Eli_an67 преди 16 години и 3 месеца
Честит рожден ден!
edinotwas
edinotwas преди 16 години и 3 месеца
Честит на всички Нас!

Как минаха 5 години Тери....
edinotwas
edinotwas преди 16 години и 3 месеца
Немога да разбера хората, които слагат минуси на този пост!
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 3 месеца
Аз никога не обръщам внимание на минусите, но за Рожден ден толкова минуси са направо странни и неразбираеми??? Толкова да е обиден и огорчен потребител и то на блог ми се струва ненужно хабене на отрицателна енергия :)))
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 3 месеца
Като знам Един Потребител колко акаунта има, изобщо не ми е чудно, че има толкова минуси. Хора всякакви, свят шарен...
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 3 месеца
Честито и благодарности на всички, които създадоха този сайт!
Чрез BgLog  аз намерих много приятели, които иначе нямаше как да познавам. И събрах на едно място старите, с които иначе нямаше как да общувам толкова пълноценно :).
Благодарности също и за хората "зад кадър" - един страхотен екип от магьосници-програмисти, които се грижат сайтът да функционира безотказно!
By Teri , 24 October 2009
Днес е 24 октомври и съм много щастлив, че празнувам 5 месеца от сватбата. Един чудесен ден, който дори беше много топъл и ми позволи да се разходя за 2 часа навън с любимата ми съпруга.
Последните месеци бяха доста безрадостни, пълни с негативни емоции, така че днес беше един хубав ден, такъв, какъвто отдавна жадувахме да имаме.
Същевременно има нещо, което смущава моята душа. И това е бунтарството на някои хора. Това, че са непримирими до дъното на костите си. Че тези хора, които са интелигентни и много енергични, се бунтуват срещу нещо много просто - налагането на правилото "пиши така, че читателят ти да бъде уважаван". То означава, че не могат да се ползват груби цинизми, не може да се обижда друг потребител, не може да се качва порнография. Това е едно нормално правило, което съществува в реалния живот, където не можеш да се държиш както ти идва отвътре, а се съобразяваш с хората около себе си. Може да обичаш да мляскаш и да ти пукат ушите вкъщи, но на официална вечеря трябва да ядеш бавно и да гълташ малки залчета, та да можеш да говориш за новите модни тенденции без да плюеш събеседника.
BgLOG.net не е официална вечеря, но от всеки, който пише тук се очаква да го прави по начин, който уважава читателя. Не псува, не пише цинизми, не пише гнусни думи. Това е уважение. Дори да не уважаваш този, към който се обръщаш, уважавай хората, които ще те чуят/прочетат. Ако искаш да го напсуваш, напиши му го на лични съобщения. Не е необходимо да занимаваш всички с твоите негативни душевни трепети. 
Това е нещото, срещу което се бунтувате. А всъщност няма смисъл. Ако се държите по начина, по който се държите сред общество, каквото е нашето тук, думичката модерация дори не би трябвало да ви притеснява.
Но явно има хора, които са много против модерацията. На тях ще кажа - когато публикувате нещо в ОБЩНОСТ, подлежите на модерация. Ако не ви изнася, имате си личен блог, който не излиза в общност. Там можете да псувате, да пускате незаконни неща (естествено, отговорността си е лично ваша и в случай на нужда ще съдействаме на полицията, тъй като нямаме избор), да обиждате и да правите каквото искате. Отговорността си е ваша.
Но отговорността е само ваша там. Когато публикувате в общност и публикацията ви бъде махната от общността, сърдете се само на себе си.
Доказал съм за вече почти 5 години, че съм толерантен към всички. Че независимо какво се пише, дори и да е нещо насочено срещу мен и е много неудобно за мен, то не бива модерирано. Доказал съм, че тук авторът има свобода да каже това, което мисли. Ако напише че не обича Бойко, няма да бъде махнат. Ако каже, че го обича - няма да бъде махнат. Независимо какво каже, стига да е законно и поднесено по начин, който уважава читателя, колкото и неудобно да е то, то стои. И ако утре ме пребият заради това, че в BgLOG има нещо неудобно срещу властта (щото мутрите не ги интересува, че Белеф е писал това, първо ще набият този дето държи сайта) пак няма да се откажа от това, да давам тази свобода. В това вярвам.
На който не му изнася, значи не уважава истинската свобода на словото. Поне според мен.
Сега отивам да се опитам, наистина да се опитам, защото вече съм достатъчно изнервен, да се потопя в днешния празничен ден.

Legacy hit count
855
Legacy blog alias
34217
Legacy friendly alias
За-модерацията

Comments8

The Maker
The Maker преди 16 години и 6 месеца
Да го кажем така - БГЛОГ изглежда така, както го градят авторите.
Когато авторите пишат грозно и БГЛОГ е грозен, когато авторите предпочитат да се замерят с л***а  БГЛОГ смърди като кенеф и прочее.
БГЛОГ е отражение на своите автори - и браво на неговите създатели, че държат това да остане така.
Въпросът ми е - искат ли авторите да убият БГЛОГ? 
Teri
Teri преди 16 години и 6 месеца
И още нещо. Ето ги правилата за модерация, които разработвам тези дни, но не са довършени. Един вид чернова, която ще бъде завършена скоро. Ако някой е против тези правила, които засягат модераторите, значи не е съгласен с тях. И е против условията за ползване на сайта.

Правила замодерация в BgLOG

 

Правилата, коитоще прочетете тук се отнасят за главната общност на BgLOG.net.Администраторите на другите общности са свободни да съставят свои правила и да ги следват тях.

 

Модераторите имат право да снемат от първа страница по своя преценка публикации, които:

-         Са незаконни, нарушават Конституцията на България

-         Съдържат обиди към други потребители на BgLOG.net, както и уронват доброто им име. Това се отнася и за публикации, в които не се споменава за кой точно се говори, но се подразбира.

-         Написани са неграмотно и има множество грешки в публикацията.

-         Написани са на български език, но на латиница.

-         Съдържа само чуждоезично съдържание, без резюме на български език.

-         Руши дизайна на BgLOG.net – това обикновено са публикации, които са копирани от други сайтове заедно с техните стилове; копирани от MS Word, Open Office и други текстообработващи програми.

-         Съдържа порнография. Софт еротика е позволена, но само ако се укаже в резюмето, че съдържанието е подходящо за лица над 18 години.

-         СПАМ. Понятието спам е широко и в случая се отнася за публикации, които целят да насочат вниманието на читателите към определен сайт с рекламни подбуди.

-         Копиранит екстове от чужди сайтове. Повтарящото се копиране и публикуване е дразнещо.Блог публикацията си има автор, който изразява мнение по даден въпрос.Елементарното копиране на чужди мнения не е мнение на блогер, нито е блог публикация.

-         Публикации, които нямат добре оформено резюме, което ги представя на първа страница. Авторът трябва да си направи труда да провери как излиза публикацията му на първа страница и в случай, че резюмето му заема голямо място (над 5-6 реда), съдържа големи шрифтове и вградено видео е длъжен да оформи резюмето си.

-         Публикации, подбуждащи към престъпен акт, със съдържание незачитащо свободата на хората да се самоопределят верски, етнически и расово и др.

Както виждате, тези правила не ограничават свободата на словото на никому. BgLOG.net има за цел да бъде една свободна трибуна на всеки, който иска да изкаже нещо, стига да го стори по културен и цивилизован начин.

Искам да подчертая, че законова отговорност за престъпления в BgLOG носят авторите на публикации и те трябва да съзнават своята отговорност, когато пишат публикация. С натискането на бутона "Съхрани", който публикува текста, те се съгласяват с тези условия всеки път, незавимо дали е публикация или коментар.

Teri
Teri преди 16 години и 6 месеца
То се е видяло, че вечерта ми е отишла, но искам само да подчертая, че правилата не означават, че трябва да сте тихи, смирени, хрисими. Спорете си на воля. Просто го правете като интелигентни хора. За мен само простака като му свършат аргументите почва да обижда и да псува, когато му свършат аргументите и почувства безсилие. Тогава става агресивен. 
Ако този вид хора си заминат от сайта, дори и да са ми лични приятели, да ги обичам много и да държа на тях, няма да се обидя, натъжа или почувствам предаден.
Държа да подчертая, че когато създадох този сайт, а след това го доразвих с моя съдружник, и двамата вярвахме, че това ще бъде една трибуна, а не арена. В началото бяхме само приятели, после дойдоха техни приятели, приятели на приятелите и атмосферата беше чудесна. Сега се събрахме хора отвсякъде. Един дошъл от гугъл, друг от линк, трети защото му е скучно. Четвърти защото му е харесал сайта, пети, защото иска да каже нещо важно, шести да сподели, седми да изрази идея, осми да помогне, девети да изрази себе си, десети да се влюби. И т.н.
Сайтът много отдавна не е затворен кръг от 10, 20 или 30 души. И трябва да се съобразим с това.
И на който не му изнася, че е нужно да се държи цивилизовано тук, може спокойно си тръгне. И не е нужно да пише трактати на тема свободата на словото на първа страница. И да заплашва. Приятелството е извън сайта, когато засяга сайта, приятелството го няма. Никога няма да позволя приятелството ми с някой да навреди на този сайт. Хау!
Teri
Teri преди 16 години и 6 месеца
Уважавам много Белефф - чел съм го, възхищавал съм му се. Уважавам много Келвинатор. Чел съм го, възхищавал съм му се. Цитирал съм и двамата преди приятели с гордост, че това са хора, които познавам покрай нещо, което съм инициирал аз.
Обичам и Ген. Но го баннах вчера. За пореден път написа нещо гнусно за евреите. Ей така, открито. Същевременно имам тук и приятелка, която е еврейка -всички я познавате. Като цяло евреите не ги обичам, но тази приятелка я обичам. И не само заради нея, а заради това, че се смятам за достатъчно културен човек, не съм казал никога нещо, което да обиди тази националност. Не заради нея, въпреки че би могло и да е заради нея ( защото тя може да е достатъчно силна, че да ме накара да променя мнението си). А заради това, че се смятам културен човек. Искам едно простичко нещо - нека главната общност на BgLOG е културна и цивилизована. Като дойде нов човек, да не го гоним с ритници и обиди. Да не го отвращаваме и той да си помисли, че една част от хората тук сме кохорта от нереализирани комплексирани помияри, сред които някои хора се опитват да бъдат човечни. Толкова много ли искам? Ако е много, значи е загубена кауза. Кауза Пердута.
Сполай ви. Отивам да се посветя на жена си. Това е най-важното нещо. Семейството, любовта. Потърсете я в себе си и утре ми кажете - прав ли съм.
pestizid
pestizid преди 16 години и 6 месеца

Teri, изключи телефона и лаптопа и приятно изкарване!

Пък аз искам да направя едно предложение. Да не е препоръчително потребителите да ползват еднакви аватари или подобни никове, които визуално трудно се различават. Ако се случи, правото да е на първия регистрирал се.

Ето и примери:
Angelk_87; Angelk 87
Ivan; lvan
TOMA; ТОМА
Iliana; lIiana
goldie
goldie преди 16 години и 6 месеца

Teri, Извинявай, че те принудихме да пишеш такива правила, но се надявам, че ще е в помощ на всички - както на модератора, така и на потребителите.

Благодаря, че въпреки всичките си лични проблеми си се постарал!

ivka
ivka преди 16 години и 6 месеца

С малко закъснение...

ЧЕСТИТ ПРАЗНИК, ТЕРИ! :)

Бъдете живи и здрави и Ви желая хубавите дни като вчерашния да са по често!

Напълно те подкрепям за модерацията и свободата на словото с моят коментар в общност "Приятелство" в постинга "Помните ли ги". И не става въпрос само да се прочете, а да се прочете с разбиране и всеки да си направи извод за себе си.

Целувам Ви и Ви прегръщам!

До скоро!

Shogun
Shogun преди 16 години и 6 месеца
Желая на Тери и милата му съпруга много щастие, и дано не бъде помрачено от дребни неща. А дребно е всичко извън любовта.
By queen_blunder , 26 June 2009
Забелязвате ли, че списъкът с образователни общности вдясно се е удължил чувствително? :) То е, защото в него са добавени още три имена: "Гражданско образование", "Математика, информатика и информационни технологии" и "Обществени науки".

Бързам да предупредя обаче, че хедърите ни не са готови и затова сложих надпис, че "сайтът е в процес на разработка". По-скоро шапката и дизайнът на страниците не са избрани окончателно и ще ни трябва време да създадем тези красотички. Лично аз съм захванала вкъщи генерален ремонт и ми е трудно да бъда напоследък онлайн, но като се освободя, ще се включа да помагам с удоволствие.

А сега Ани, Ворфакс и Чопър могат да си правят експерименти с външния вид на своите общности. Нека да бъдем търпеливи, защото хубавите работи не стават бързо :) Ако някой може да помогне с идея, съвет, умения да работи на програми графични редактори, да заповяда при нас :)

Може и да не са съвсем готови новите общности, но тъй като вече са пуснати в интернет пространството, им желая успех!

Legacy hit count
513
Legacy blog alias
30634
Legacy friendly alias
Три-нови-общности-се-появиха-преди-малко
Приятели
За BgLOG.net
Проекти
Новото образование

Comments5

chopar
chopar преди 16 години и 10 месеца
Куини, благодаря. Но не си виждам администраторския панел като влезна в Общестевни науки.
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Ами няма да си го виждаш, защото процедурата се задвижва едва, след като ти влезеш, демек - се логнеш, а аз вляза след теб и променя правата ти.

Така че, сега ти трябва да излезеш от сайта, и след минута, като влезеш отново, ще виждаш администраторския панел :)


queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Чопар, сложих ти темата, дето си беше избрал. Не съм сигурна дали все още искаш тя да си остане.
Terkoto
Terkoto преди 16 години и 10 месеца
Поли, неуморна си! Вече всички български учители ще имат малко интернет пространство, където да творят и да се информират за проблемите в своята област. Поздравления за инициативността и креативността ти!
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Благодаря ти! Мечтая си да видя завършен нашия образователен портал :) Все още се търсят администратори на общности, за да продължим нататък и да стигнем до финала в изграждането на сайтовете и връзките помежду им.
By swetew , 26 January 2008
Знам, че идеята не е оргинална! Но ще се опитам да я разгледам от всички страни, съвсем прагматично, за да бъде осъществена  и бъде издаден сборник на общността.
Първо: Необходимост
В общностите "Поезия" и "Литература" чета доста качествени произведения. Някои от блогерите превъзхождат като талант и изказ /това твърдя като филолог, критик и автор на 2 книги и 7 учебни помагала!/ доста от прехвалените, печатани в пресата и специализираните издания "творци".
Някои блогери като мен и Вальо Йорданов са успяли с "ходене по мъките" да издадат част от нещата си в книги и списания. Но повечето от талантливите автори в тези общности не могат и не са публикували досега върху бял лист. Блогът може и трябва да им помогне.
Наречете ме консервативен традиционалист, но не смятам, че виртуалното пространство изчерпва културния диапазон. Една издадена книга би популяризирала и легитимирала не само авторите и съставителите и, но и самият блог. Книгата може да бъде веществен и духовен продукт на една виртуална общност, нейна визитна картичка. Книга би могла да се подари, за нея може да излязат рецензии в пресата. Трудно може да респектираш приятел, познат, бъдещо гадже с лафа: "Виж на компютъра какво съм написал!" или "Виж в каква общност публикувам!". Ако извадиш книга и я подариш, ефектът ще е доста по-голям.
А все още не са се свършили хората /дори са мнозинство/, които нямат компютри, не притежават Интернет и четат книги. Убеден съм също, че и голяма част от регистрираните блогери ще проявят интерес към такъв сборник, за да прочетат пак и съхранят за деца и внуци най-доброто от творчеството в блога.

Второ: Съдържание
В сборника предлагам да бъдат включени в ограничения обем на 200-250 стр. стандартен формат стихотворения и къси разкази. Да ме извинят авторите на повести /и аз имам една/ и романи, но те се издават в отделни книги. Подборът може да бъде направен от "админите" на двете общности, подпомогнати от хора вещи и образовани, които те посочат. Хубаво е да се представят максимален брой автори в ограничения обем на сборника. Това значи, че от един автор се подбират 1-2 разказа или 2-3 стихотворения - наистина най-стойностните.
Предвиждам, че винаги ще има недоволства от рода: "Що включи тоя, а не оня?" или "Що това, а не онова?". Ама ако слушаме вечно черногледите и недоволниците, ще направим ли някога нещо?

Трето: Финансиране
Сигурно мнозина си казват: "С това трябваше да започнеш, мой човек!"
Ще карам поред. Най-напред смея да твърдя, че можем да минимализираме разходите до пределния размер чрез самостоятелна предпечатна подготовка. Ще се намерят хора, които да редактират сборника безплатно /един такъв пише в момента/. Компютърните ни специалисти могат да осъществят странирането с "Пейджмейкър" и изработката на корица.
Ако решим можем да намерим издателство, което да движи нещата или по-евтина печатница /чух, че в провинцията печатат на по-ниски цени/.
Но дори с черно-бяла мека корица и без предпечат, отпечатването на книга от 250 стр. струва ориентировъчно около 800 лв. Откъде ще дойдат те?
Предлагам одобрените за печат в сборника между 20 и 30 автори да "жертват" суми по 10-15 лв. Срещу тези мижави пари ще получат съответно 10-15 броя от сборника и ще имат за подарък с автограф.
За останалите средства могат да помогнат и други блогери отново срещу бройки от сборника. Може и да се потърси и намери рекламодател, чиято реклама да бъде поставена на корицата и страниците на книгата.
Но съм убеден, че и bglog трябва да помогне! На купона за третия рожден ден на блога Тери сподели, че засега рекламите при нас са малко и съответно приходите на блога минимални - към 50 долара на седмица. Вярвам му напълно! Тери е прекрасен човек и не умее да лъже /може би затова често не му върви с жените/. Въпросът е в разпределението на тези пари. След като можеше да се отделят 100 лв. за сметка в ресторанта при купона /който завижда, да е дошъл!/, може да се заделят и 200 за сборника?! На следващия рожден ден на блога вместо шапки с емблемата му, не е ли по-удачно да раздаваме книги с логото BGLOG на корицата?! /отново не критикувам, просто ме е яд, че никой не донесе шапка и на мен!/.
Пето: Ефект от мероприятието
Поне според мен огромен - за авторитета на общността и за стимул на блогерите. Чрез книгата ще стимулираме повече хора да пишат в блога, оттук повече регистрирани потребители и съответно читатели. А впоследствие логично и повече реклами. Така че тази идея може да се разглежда и като
инвестиция в бъдещето на общността.

Очаквам с интерес вашите коментари и особено тези на Тери, Таничка, Жоро. Поправете ме ако греша с цифри и факти.  Ако прегърнете идеята, да се съберем група оправни хора и да я осъществим!
Legacy hit count
1077
Legacy blog alias
17056
Legacy friendly alias
Заформих-идея---3-години-BGLOG---поезия-и-проза-
Събития и Конкурси
Любими автори
Предложения
За "Общност Поезия"

Comments20

alisbalis
alisbalis преди 18 години и 3 месеца
Колкото повече хора трябва да се синхронизират, толкова по-трудно ще стане ;) ... ние имахме такава идея в общност Поезия преди няколко месеца, но не се получи (мисля че поради липса на организация)
Все пак, ако се наеме един човек да организира и координира цялата работа, може и да излезне нещо...Успех!
Между другото, не мисля, че сборник би могъл да струва 200-300лв, освен ако не е професиално отпечатан, а се разпространява като фотокопие ;).
swetew
swetew преди 18 години и 3 месеца
"отпечатването на книга 250стр. ще струва около 800 лв" пише в постинга, не си правя илюзии. а за единия човек, ще видим. Но едва ли един може да свърши всичко.
pestizid
pestizid преди 18 години и 3 месеца
Swetew, а за какъв тираж става дума? Това е единствената ми неяснота, засега.

Освен това, Алис е права. Необходимо е да има организатор, който не само да умее, но и да разполага със свободно време.

Нашата идея от миналата година е един опит в тази насока. От идеята до окончателния подбор на 31 автори, представени с общо 69 стихотворения и прекрасните илюстрации на Алис. Като всичко това е колективна работа, обсъждана на страниците на Поезия. Има писменото съгласие на повечето от авторите, изразено в bglog/Poetry. Има декларирано съгласие за  помощ за предпечатната подготовка и идеи за заглавие на книжката, които винаги могат да се доразвият. Освен това участвахме в горещото лято на ПИБ, но не събрахме достатъчно гласове, но важното е, че опитахме.

Връщам се на изходната позиция - ОРГАНИЗАТОР.
alisbalis
alisbalis преди 18 години и 3 месеца
"отпечатването на книга 250стр. ще струвя около 800 лв" - наистина съм го пропуснала :)

swetew
swetew преди 18 години и 3 месеца
По-реалистичния тираж е 1000 броя. Просто ми обясниха, че тираж 500  поевтинява разходите едва с 80-100 лв. Радвам се на вашата готовност - това е голяма крачка напред! Но не написа и ти какъв обем заемат посочените произведения и автори. Може да ми ги пратиш по имейла като прикачени файлове.
Единственото ми съмнение идва от илюстрациите . Те доволно оскъпяват книгата, а ние правим нещо по-евтино.
swetew
swetew преди 18 години и 3 месеца
Да не пропусна да отбележа - ще събираме в сборника само непубликувани на друго място неща. Например моят разказ "Среща" е излязъл в "Пламък" и тук няма място. А кои от стиховете на Вальо Йорданов са вече публикувани в стихосбирката му и кои не? В сборника ще сложим /при съгласие на автора/ само непубликувани досега.
Не писах по-горе, но май както върви главния "луд" в работата по сборника ще съм аз. Дано има и други "луди" да помагат. Дето казваше чорбаджи Марко: "Лудите, лудите - те да са живи!"
efina
efina преди 18 години и 3 месеца
До колкото знам, Веско не се е отказвал от книжката на
"Поезия", но това е една друга тема.На мен много ми
хареса тримесечното издание "Глоси" - джобен формат,
87стр., побиращи стихове и проза.Веско, ти поддържаш
връзки с Валентин Дишев - разясни финансовата част.

Аз още от преди съм се заявила само във финансовата част.
Заявявам се отново.
veselin
veselin преди 18 години и 3 месеца
Здравейте и от мен! Аз засга съм зле с времето и ще мога да помагам след края на март, защото ми предстоят изпити и практика след това.
Относно финансовата част, мисля, че цената, която Светев е споменал изглежда реална, даже отстъпката, която ще ни направят, ако това е цената, ще е доста голяма.
Моята книга беше примерно 700лв, за тираж от 300 бройки и 100 стр. с цветни корици и 8 цветни илюстрации вътре. И пак беше с около 200 лв. отстъпка.
Аз също ще помагам финансово, а и не само, но ако се захванем да правим нещо, мисля, че трябва да е по-организирано от предния път и по-ясно кой с какво ще се наеме. И да няма обща отговорност, а всеки който участва, да  бъде отговорен за определена част (подбор, редакция, подреждане и т.н.)...
Така поне си мисля, че ще е правилно.
The Maker
The Maker преди 18 години и 3 месеца
Светев! Приятелю!
Тоя "Пейджмейкър" го зачертай с две дебели червени кръстосани линии.
Предпечат, пича, са прави или с култовия QuarkXPress, или с Adobe InDesign (който вече стана напълно читава програма - време беше).
Писал съм ти съобщенийце, в което съм ти дал ICQ-номера си.
Можем да побъбрим по темата.
Предпечатът на изданието, както съм писал и друг път, ще е гратис. Моята фирма би могла да го поеме, така да се каже.
Бъди здрав!
alisbalis
alisbalis преди 18 години и 3 месеца
напълно съм съгласна с Мейкъра!
swetew
swetew преди 18 години и 3 месеца
Намерих ти ISQ-то!
swetew
swetew преди 18 години и 3 месеца
Приемам подбора, направен преди няколко месеца. Резонно, последна дума има "админа" на общността. Можем да добавим някои стихове на Вальо Йорданов /ако не са публикувани!/ и Сечко, харесва ми  и новата пародия на Мейкъра.
В общност "Литература" също селекцията напредва. Скоро ще имаме готово, редактирано съдържание, което Мейкъра да странира.
The Maker
The Maker преди 18 години и 2 месеца
ОК, Светев! Ние сме в готовност. Само ще помоля файлът да бъде с разширение rtf, а не doc. Имам некои съображения за това. В тази връзка ще е добре онзи, който сглобява файла да се постарае да включи всички "болдове" и "италици", които са имали предвид авторите, за да подчертаят някои думи.
swetew
swetew преди 18 години и 2 месеца
Уважаеми съблогери, които печатате в тази общност. Селекцията почти приключи. Очаквайте съобщения във вашите пощи в блога като по-нататъшна стъпка за участие в сборника.
aragorn
aragorn преди 18 години и 2 месеца
Държа да споделя, че освен собствения си скромен ангажимент от 20 лв. съм говорил със спонсор, който обеща да помогне с трицифрена сума. Ще му се обадя още днес за да ви кажа дали към днешна дата ще помогне и с колко точно!
swetew
swetew преди 18 години и 2 месеца
Само така Страннико! Заедно можем да допътуваме до щастливия край и издадения сборник! Аз ще добавя, че вече получих съгласие от десетина автори и отказ само от двама.
Призовавам още веднъж всички да проверят пощата си в блога!
swetew
swetew преди 18 години и 2 месеца
Имам лични уверения от Жоро и Таничка, че ще дофинансират сборника! Има си хас да осигурим финансите, а авторите да се правят на велики! Вижте моля ви:
http://www.bglog.net/Poetry/13339  и пощите в блога
А за печаталите в общност "Литература"  остават само съобщенията по пощата.
alisbalis
alisbalis преди 18 години и 2 месеца
Този линк не се отваря... 
А това, че авторите не са влизали от няколко дена да си проверят пощите, не значи непременно, че се правят на велики ;)

P.S. Поправих линка, благодаря Алис.
pestizid
swetew
swetew преди 18 години и 2 месеца
Да бе, няколко дена. Това си е чиста литота!
Не упреквам никого, но ми се иска да не "изпускаме парата".
veselin
veselin преди 18 години и 2 месеца
Има много хора, които не са влизали от месеци в блога си с които се съмнявам, че ще успеем да осъществим връзка.
Може би проблемът е, че пощата в блога е сравнително скрита и не ти излиза съобщение веднага като влезеш, че имаш нова лична бележка, или пък някаква нотификация на и-мейл. Затова мисля, че доста хора може би не са видяли съобщенията си, а има и много, които просто са били много за кратко в общността, публикували са по няколко стиха и после са спряли да я посещават. За жалост ситуацията е такава.
Чудесно е, че въпреки всичко идеята за книжка е напът да успее.
Благодарности на Светев за възраждането на идеята и усилията, които му е коствало това, както и за съдействието на всички, взели участие преди това.
Ще е хубаво да се уточни някакъв начин на плащане, който ще е с превод на банкова сметка, или по някаква друга процедура.
Поздрави от мен!