BgLOG.net
By vesselastoimenova , 18 January 2009

  И така, двамата се споразумяха - пише пресата. Да, ама има трети, който може и да не  е съгласен.... и къде сме ние - на студено и тъмно ! Значи имаме нова поговорка - "когато двама се споразумеят,  а третият не е съгласен, то  губи четвъртият"! Дано не съм прав занапред! Дай, боже, газ!

http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=1266783

  

Legacy hit count
164
Legacy blog alias
25723
Legacy friendly alias
Двама-се-споразумяват---

Comments

By hunney , 11 November 2008
Уважаеми колеги, откъде мога да намеря примерен вариант на споразумение за партньорство между две училища ? Предстои ни да подпишем такъв документ  с  румънско училище, а ни се иска да разгрледаме няколко варианти, за да "изпипаме"  нашето. Благодаря предварително
Legacy hit count
782
Legacy blog alias
23674
Legacy friendly alias
споразумение-между-училища

Comments1

queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 5 месеца
Интересно! За първи път чувам за такъв документ, но сигурно някой от блогерите ще знае и ще ни информира.
By bluerain , 30 October 2007
 

Г-н Президент,

 

Стачкуващият колектив при 1 СОУ „Пенчо П. Славейков”, София настоява отново за Вашето съдействие относно продължаващата повече от месец стачка на педагогическия и непедагогически персонал в средното образование. До момента независимо от нашите усилия да се намери изход и разумен компромис от кризата, Правителството, а сега и Синдикатите, проявяват неразбиране към основни проблеми в системата на българското образование и спецификата на учителския труд. Удовлетворяването на искането на цялата учителска колегия за 4,7% от БВП  за Образование би потвърдило уверенията на всички управляващи, че образованието е национален приоритет. Българското учителство очаква от Вас да подкрепите Разума и Бъдещето на България.

За първи път ние, учителите, помислихме за бъдещето и на собствените си деца, но срещнахме ледената страна на управленско бездушие. През този месец на стачка българското учителство доказа своето единство и силен дух, независимо от опитите за манипулация от много страни. Убедени сме, че в България се роди новото гражданско общество, което досега беше само имагинерна величина. Считаме се за основна движеща сила в този процес.

            Всички сме наясно, че едностранното прекратяване на преговорите не е в интерес на цялото общество и обезсмисля нашия бъдещ труд. Висококвалифицираните специалисти вече се ориентират към други по-доходни сфери. Към това ли се стреми Правителството? Разчитайки на Вашата подкрепа и разбиране, се надяваме на енергични действия от Ваша страна. Нямаме търпение да се върнем в клас заедно с нашите ученици със самочувствието на европейски учители, изграждащи бъдещето на модерна България.

Нашето конкретно предложение е да съдействате за включването на Вашия финансов съветник г-н В. Димитров – като независим финансов експерт, на когото имаме доверие – да вземе участие в преговорите между Правителство и Синдикати за намиране на успешен изход за бъдещето развитие на образованието в България.

 

                        От стачкуващия колектив на 1 СОУ „Пенчо П. Славейков”, София



Legacy hit count
537
Legacy blog alias
15492
Legacy friendly alias
До-Президента-на-Република-България

Comments3

SvetalPlamak
SvetalPlamak преди 18 години и 6 месеца
Подкрепям! Както писмото, така и икономическите възгледи и компетентност на Венци. Предполагам, че сте го връчили в Президентството.
FirstLanguageSchool
FirstLanguageSchool преди 18 години и 6 месеца
Подкрепяме напълно! Надяваме се, че и г- н Президентът ще го прочете и ще вземе съответните мерки!
dinedoDoncheva
dinedoDoncheva преди 18 години и 6 месеца
           БРАВО КОЛЕГИ! НИЕ СМЕС ВАС!
By ananan , 29 October 2007
Идвам от Гарибалди - Крум Крумов от Подкрепа заяви още веднага след докладите на областните стачни комитети - независимо от крайното преброяване вече е ясно -

като цяло
 българските учители от страната
НЕ ДАВАТ МАНДАТ НА ЕНСК 
да подпише споразумението с правителството
 от 26 окт 2007 година
.

Имаше много овации.

Само десет града в бг дават мандат - Кърджали, Враца, Видин, Монтана, Габрово, Плевен, Пловдив - област, Разград, Силистра и Хасково под въпрос - още не било уточнено докрай. Останалите градове и области са гласували против.  Организацията обаче на профсъюзите е под всякаква критика - едни координатори докладваха за градове, други за области; едни докладваха брой училища, други - брой учители...

Все пак, когато стана ясно, че огромното мнозинство бг учители НЕ дава ГЛАСА си за това недоносче крум крумов обидено заяви - ами тогава да се излъчат хора от цялата страна, които да продължат преговорите. Ние, колеги, това можем...

И пушеше в залата през цялото време! ... ?!

Лично за мен едно от страхотните събития за деня беше, че най-сетне прегърнах на живо queen blunder!

:-)
Legacy hit count
1229
Legacy blog alias
15450
Legacy friendly alias
Ето-ни---да-се-знаем------БЪЛГАРСКИЯТ-УЧИТЕЛ-НЕ-ДАДЕ-МАНДАТ-ЗА-ПОДПИСВАНЕ-НА-СПОРАЗУМЕНИЕТО-от-26-окт

Comments37

Pavel_Lazarov
Pavel_Lazarov преди 18 години и 6 месеца
Стягайте се да заемете мястото на измислените синдикалисти на преговорите!

(А аз ако продължавам така, ще ме изгонят и от работата, и от вкъщи, и ще ви застигна.  )
tanyabalova
tanyabalova преди 18 години и 6 месеца
Браво!
Колеги, ние сме колектив, който стачкува ефективно на база общо събрание.Не участваме в никакъв синдикат, но стачкуваме  без колебание.
Бихте ли дали някакви координати към кого да се обръщаме  когато имаме въпроси и към кого да изпращаме протоколите от решенията , които взимаме и мерките , които предприемаме.
обаждайки се в синдикалните централи не искат и да ни чуят щом не сме членове.
Сега когато синдикатите се отдръпват и Вие будни български учители ще поемете нещата искаме да  да имаме  контакти и да сме в течение със случващото се.
Искаме и нашият глас да се чуе и да се прибавя към всеобщото учителското недоволство.

Учителка от Златица
AnaIgnatova
AnaIgnatova преди 18 години и 6 месеца
Не така, колеги, не така! Аз съм от Силистра и стачкувам от първия ден. Моето училище също. Какво значи Силистра дава - тук гласовете са поравно - 230 са съгласни, 217 не са съгласни да се подписва. Като ще броим да броим както трябва - аз не съм нито град, нито училище - аз съм човек и искам да се знае моят глас! И още на 32 души, с които работя всеки ден!
инж. Анелия Славчева, ЕГ "П.Яворов"
ananan
ananan преди 18 години и 6 месеца
Това беше докладването по микрофона - едни градове по брой учители, други - по брой училища - пълно объркване! ....
babev58
babev58 преди 18 години и 6 месеца
Гордея се с колегите си даскали, които въпреки масираната медийна кампания (в петък вечер програмите на радиа и телевизии бяха прекъсвани за да се съобщи "радостната новина") осъзнаха измамата.

Нека още веднъж да кажем, че това беше втори опит, след този от 17.10.2007, да се получи одобрение за фактически нулево увеличение на средствата за образование. Сговорът между министри и синдикална номенклатура продължава и в този момент. Ще има и следващи и зачестяващи във времето опити като предишните два.


НЕКА ИЗЛЕЗЕМ НА 31 ОКТОМВРИ ВЕЧЕРТА НА

       

ОГНЕНО ШЕСТВИЕ В ПРОСЛАВА НА БУДИТЕЛИТЕ И

 

ЗАЩИТА  НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА!

 

Сборен пункт  НДК, 18:00. Носете огън, светлина.

 

ДА СЕ ВДИГНЕМ СРЕЩУ БЕЗПРОСВЕТНОТO ЗЛО!


SvetalPlamak
SvetalPlamak преди 18 години и 6 месеца
Официално Тренчев и Ж. Христов напускат преговорите.Очаква се излъчване на нов единен стачен комитет, който да продължи преговорите.
Правени са опити за фалшификации, като за Варна са били дадени данни още в 9,00 сутринта, че варненци приемат споразумението.
Колеги, действайте кой както може, да бъдат подбрани качествени хора и експерти.
ananan
ananan преди 18 години и 6 месеца
Хайде, Павел, мисли за спешен билет към София май!
.....
:-)
Albena
Albena преди 18 години и 6 месеца
то както е тръгнало-ще изкараме ускорени професионални курсове и на палатков лагер с лаптопите ще доведем нещата до успешен край-е.........,(нещо по-важно-Н.Николов е казал,че продължава ефективната стачка и се готви ново проекто споразумение)-хайде,на работа момчета
Albena
Albena преди 18 години и 6 месеца
бабев58-НДК е един огромничък кръг-къде точно-на пилоните или.......
dorodtea
dorodtea преди 18 години и 6 месеца
 Какво друго можем да направим от провинцията?Дадохме предложения за новото споразумение!Следим какво се случва и разпространяваме информацията!Ако мислите, че е възожно още нещо да направим от разстояние с удовослствие ще го сторим!!!
 Днес имам удоволствието да ви споделя,че имам абсолютното основание да се гордея с колектива, в който работя.Въпреки неистовото желание на синдикални  лидерки да обърнат нещата и да ни убедят в добрите страни на споразумението, колегите ми с мнозинство отхвърлиха  унизителното предложение.Соделям го, защото отдавна не ми се е случвало да  усещам  колектива  с общо мислене!!!
Albena
Albena преди 18 години и 6 месеца
Доротеа,браво!-щаслива съм за вас,аз обаче съм разгромена(продължавам сама-добре че си пишем тук)-не зная какво ще гласуваме утре-независимо,че открих много добри колеги,струва ми се,че болшинството ще надделее за връщане в училище.
J_Georgieva
J_Georgieva преди 18 години и 6 месеца
Браво учители! Само напред. Продължавайте докато не стигнете до победа.Не се предавайте.Всички ви подкрепят!Не сте стачкували 5 седмици за да приемете това предложение.Аз ще ви подкрепям и ще продължавам да ви подкрепям!Победа!!!
dorodtea
dorodtea преди 18 години и 6 месеца
zaedno,не унивай.Затова сме тук!Аз вече някъде писах ,че откакто попаднах на този блог разбрах, че има истински учители и можем да си говорим професионално,да обсъждаме и др.Ние сме до теб!!!
Има и друго.Постъпи като мен, днес още рано сутринта разясних на колегите си всичко,което сме си писали тук през почивните дни и като  им го казах ясно и систематизирано просто вота се промени!ОПИТАЙ!!!
gabrielagabi
gabrielagabi преди 18 години и 6 месеца
Присъединявам се към Доротеа - какво можем да направим от провинцията, освен това, че няколко колеги сме се заели да следим всички публикации  в интернет и най-вече в този блог и да информираме своевременно колегите за случващото се.Браво на колегите от нашия колектив, че 100 % гласуваха против споразумението.Възникна един казус - как е възможно да не приемаш споразумението, но да прекратиш стачката и да започнеш работа? За съжаление един от колективите от нашата община постъпи точно така.При следващо споразумение и гласуване, първо ще трябва отново да се види % на стачкуващите и след това % на тези,които го приемат или отхвърлят.
Поздравявам всички колеги, които не спаха цяла нощ и работиха върху  Нашето предложение за споразумение,  колеги, гордея се с вас и ви благодаря за всичко, което правите.
Albena
Albena преди 18 години и 6 месеца
Мисля,че нямам шанс-явно не сме чак толкоз сплотен колектив,даже с днешния положителен вот сме учудили много от колегите си от другите училища със специален статут.Мен не искат да ме чуят-повечето сигурно си мислят,че е достатъчно,че са заявили ефективно стачкуване.Зная,че нищо не става бързо-важното е да вярваме,че ще стане-особено за тези след нас.Всичко останало за мен е маловажно.Благодаря и с усмивки да продължаваме това,което сме започнали!
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 6 месеца
Ани, Ани, в един друг постинг вече споделих, че най-прекрасното нещо в този пълен с напрежение, а и с немалко разочарование от синдикалните ни лидери, ден беше срещата ми се теб. А ти къде беше, когато Тренчев и Христов обясняваха как не са в състояние да продължат преговорите? Търсих те с очи, но не те намерих.

SkazanieSkazanie
SkazanieSkazanie преди 18 години и 6 месеца
Уважаеми колеги, помогнете ми! Днес моят колектив от Дойче шуле в Русе реши да не стачкува...Предадоха инетересите ни...Срещу всички се изправихме 16 души, но шефката на стачния ни комитет, след като надъха хората, реши, че прекратяваме стачката. Искам да продължа да се боря! Как да постъпя?!? Не мога да се примиря с овчедушието и страха на повечето мижитурки, които преклониха главици! Посъветвайте ме. Не съм синдикален член, защото отдавна престанах да вярвам на синдикатите. С надежда: Сказание.
П.С. Как ще се изправя утре срещу учениците си и ще им кажа:"Аз съм Никой, който иска да ви научи да бъдете ХОРА?"
ananan
ananan преди 18 години и 6 месеца
Николай Николов каза днес и по централните новини:
Всеки учител е свободен да избира дали да влезе в час или да продължи да стачкува!
Всеки решава според съвестта си... и ситуацията, естествено!
Слушайте сърцето си!
:-)
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 6 месеца
Ех, Сказание - какъв хубав ник! - моят съвет е да им кажеш истината...

Децата винаги разбират, когато си искрен с тях и високо го оценяват. Кажи им, че в живота невинаги човек има възможност да постъпва така, както мисли и както повелява съвестта му, понякога обстоятелствата го принуждават да отстъпи, но важното е, че духът му остава свободен.
lucyyordanova
lucyyordanova преди 18 години и 6 месеца
здравейте.
отмина още един ден. почти не мога да спя. какви са плановете и мислите в най-близко бъдеще.
Albena
Albena преди 18 години и 6 месеца
Сказание,аз също реших,ако утре и моят колектив гласува започване на работа,аз ще работя тук,ще ходя с колегите от другите училища на митинги и на таблото,което заедно с децата сме си направили ще си обсъждаме стойностни теми-тук има толкова много.Дерзай Сказание!,пръскай от вълшебната светлина по Божия свят.
SkazanieSkazanie
SkazanieSkazanie преди 18 години и 6 месеца
Аз им казах на моите ученици истината  - още тази вечер....Казах им, че ги учат мижитурки, които се страхуват от собствените си мисли, камо ли от друго....Утре ще отида по другите училища, ще говоря  с техните синдикални, непреклонили глави,
лидери, ще бъда с тях! Няма да оставя нещата така!!! Няма овчари и колари да ни управлят и да се гаврят с най-святото на този свят - знанието!!!
SkazanieSkazanie
SkazanieSkazanie преди 18 години и 6 месеца
Аз им кахах Истината на моите ученици. Те и без това я знаеха - преподават им мижитурки. Ще ида при другите училища, които на са се предали, ще бъда с тях, след като "моите" нямаха смелостта да бъдат себе си! "Човекът е роб тогава, докато сам не се признае за такъв!".
SkazanieSkazanie
SkazanieSkazanie преди 18 години и 6 месеца
Извинявам се за повторението на мислите, но сайтът бавно влключва....:)
Albena
Albena преди 18 години и 6 месеца
Куини,какво се случва с новото проекто споразумение?- всички хора,на които съм дала да прочетат предишните казват,че има много неясноти.Как ще се разпространи този нов проект-така че, да сме готови.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 6 месеца
Сказание, днес сайтът явно е претоварен и всичко става ужасно бавно. Моля за извинение.
SkazanieSkazanie
SkazanieSkazanie преди 18 години и 6 месеца
Разбирам за сайта. Хубаво е, че ви има! Не съм сам.......Дано Бог бъде с нас в най-святото дело на този свят! Бъдете силни! С обич: Сказание.
ananan
ananan преди 18 години и 6 месеца
Zaedno даде прекрасна идея!

Там, където учители някак си са принудени да започнат работа - нека обсъждат с учениците стачката!

Нека се говори много за нея! Да се вдъхновят децата!

Това се нарича ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ дето на никой не му беше ясно като как ще се преподава още от 1 клас!

Ами ето на -  ние вече го преподаваме!
Разкажете го сега и на децата, които утре ще влязат в у-ще!
Albena
Albena преди 18 години и 6 месеца
Ананан,мисля си, че до края на стъпките ми по земята ще се наложи да живея с душата си и да я следвам, а това не става по принуда.Ще науча учениците си да сложат ръка на сърцето и да тръгнат по пътя на душата.
AnaIgnatova
AnaIgnatova преди 18 години и 6 месеца
Разбирам, че някой се опитва да прави нови варианти на споразумение. Попаднах и на тектове по въпроса. Питам, защо се увличате по стари неща, които вече сме ги минали? Зарежете точките за реформата. В момента ни интересува само колко пари от бюджета ще се дадат за образование. Ако се отдели нужният процент, ще има и за заплати и за издръжка на училищата. Вече ми омръзна по съвети да се караме кой да проси пари от родителите било за хартия или тонер, било за нещо друго.  Сградите ще паднат на главите ни, а ние сме седнали да мислим пред кого да декларираме какво правим през свободнато си време. Споразумението трябва да има две точки: заплатите за тази година и заплатите за следващата. Другото трябва да се направи на трезва глава и за повече време. За следващата и по-следващите учебни години. Проблеми има много - като почнеш от учебниците и стигнеш до квалификациите. Не е работа за набързо скалъпено споразумение. Трябва да се седне, да се анализира, да се мисли и да се решава. Слава богу все умни и образовани хора сме - ще се справим.
AnaIgnatova
AnaIgnatova преди 18 години и 6 месеца
Съжалявам, ама страницата наистина се обновява много бавно :)
tina_xris
tina_xris преди 18 години и 6 месеца
Много далеч от началото на статията, но на място все пак: неДОорганизирани, неДОинформирани, габровци все пак продължават с протеста! Не съм съвсем наясно ЗАЩО така ни спрягаха по новините, че и тук така пише, че сме приели...но ние ОТХВЪРЛИХМЕ проекта за споразумение! По неофициални данни само две училища (ние за толкова знаем!) започват от утре учебни занятия. Причините са ми ясни, поне на мен...Сценарият е същият като в Казанлък, този, за който разказва dorodtea - вестта, че ТУК нещо се случва, колкото и невероятно да е, колкото и последователи на Тома Неверни да имаше сред нас...ОБЪРНА ВОТА! В двете училища не е имало КОЙ да разкаже...За съжаление! Защото и двете стачкуваха на 100% от началото!
А иначе всички ние много искаме да започнем! Не просто защото НИ НАТИСКАТ! Да, натиск има - днес към родителите се присъединиха и синдикатите! Съжалявам, че го казвам! Но всички така го почувствахме...
Да си пожелаем за ДЕНЯ НА БУДИТЕЛИТЕ положителен резултат!!!
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 6 месеца
И Ани, и аз днес носехме проектът на споразумение, изготвен в нашата общност. Ани даде един екземпляр на Юли Петров - председател към КТ "Подкрепа" на гр. Пловдив, който също е член на ЕНСК. Утре ще се свържа с една от колежките, които днес бяха избрани в разширения състав на Стачния комитет, и ще й го предам.
RosiPavlova
RosiPavlova преди 18 години и 6 месеца
По време на втория митинг чух въпрос: " А къде са ви директорите?"
За моя радост директорът на нашето училище изцяло подкрепя стачкуващите учители и помага с каквото може. Сигурна съм, че на много места не е така( за съжаление). Днес (вчера- 29.10), когато се събрахме в училище той лично разясни на колегите как стои въпроса с делегираните бюджети, тъй като нашето училище от 3 год, е на такъв бюджет. Оказа се, че дори с повишената издръжка на един ученик( проекто издръжка- 1151лв) парите няма да стигнат доникъде. Училището ни не е малко- ОУ с близо 500 ученика. Не ми стана много ясно обаче, дали парите за текущи разходи- ток, вода, ремонти и др., както и за работно облекло влизат в тази сума. Освен това не сме съгласни парите за работно облекло да се раздават поравно на целия персонал. Моля, ако някой е запознат по- добре с тези въпроси да  ми отговори. Защото в друг разговор чух, че тези пари- за издръжка на училището не влизат в сумата отпускана за издръжка на учениците.
Bozhidar
Bozhidar преди 18 години и 6 месеца
Съжалявам за бавното зареждане. Утре ще се опитаме да пипнем малко и сложим по-добра техника. Днес просто не искахме да спираме сайта, дори и за малко защото беше важен ден за вас.
Albena
Albena преди 18 години и 6 месеца
 

Будителю!

Който греши и страда, и дава кураж, когато и сам се страхува.

Който е беден и гладен, и грешник смирен. Но никога не мълчи-мастилото прави на меч, който спасява и води нашите души!!!

Честит празник!  

Бъди благословен, Будителю, с искрицата, с която водиш ни към нашето безсмъртие духовно!

 

Поднасям ти частица от прозрението на един велик човек, за когото преди година свърши „линейното” време, макар че той  отдавна пребивава в друго измерение...

Алескандър Фол отдавна води диалог с нас, за да осъзнаем космическата всеобхватност на битието на духа - безсмъртието на интелектуалната енергия като част от космическата. И за препускането в това линейно време, в което духът се чувства унизен,  търсейки да се съпостави с друг дух, а трябва да се съпоставя със силата на  мускулите.

 

Аз те познавам. И не ти съчувствам. Мога само да стоя пред теб като пред монумент, защото ти вече не си обикновен. Ти изстрада своята самота и я превърна в Познание, вървейки в друго време и измерение-самотен, безразличен към бързите скорости на всекидневието и лъскавите мерцедеси с мания за величие. Осъден да бъдеш „самотния пешеходец”, който се движи бавно във времето на календара. Но познаващ и други видове време, от които най-привлекателно е онова, в което се състезаваш само със своя дух, за да постигнеш неговото и своето съвършенство. И понеже състезание на старогръцки се обозначава като „агон”, то агонално е времето, в което живее духът. В това „пространството на самотността” най-добре разбираш, че човекът е духовност, а не материалност...

Защото духовността ни кара непрекъснато да си задаваме въпросите:

Как да проявим безсмъртието си в отреденото ни календарно време! Как да познаем и опазим онези, които могат да постигнат съвършенството на духа!

Защо мнозина носят хоругви, но малцина са посветени!...

 

Духът се ражда в търсене на пътя към отговора, не в намирането му

queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 6 месеца
Днес много хора ми се обадиха по телефона с въпроса дали е вярно, че стачното споразумение не е подписано, защото по радиото и телевизията се говори, че гласовете са 50 на 50.

Скъпи колеги, вчера присъствах на преброяването на гласовете и даже имам запис на колегите от цялата страна, които бяха дошли специално, за да направят съобщенията.

Процентите за страната (без София) бяха приблизително 53% ПРОТИВ споразумението и 47% ЗА, а само за София 25% ЗА споразумението и 75% ПРОТИВ. Което общо прави 60% ПРОТИВ и 40% ЗА, както ни съобщи Ники Николов на вчерашния митинг.
By SlaveykovSZ , 29 October 2007

Днес 29 октомври 2007 година
Второ основно училище „Петко Рачов Славейков”-

град Стара Загора


 

Педагогическата колегия на  Второ ОУ „Петко Рачов Славейков”



ЕДИНОДУШНО НЕ ДАВА МАНДАТ НА ЕНСК



ДА ПОДПИШЕ ПРЕДЛОЖЕНОТО СПОРАЗУМЕНИЕ

ОТ 26 ОКОТОМВРИ 2007 Г,



КОЕТО Е ОТСТЪПЛЕНИЕ ОТ ЗАЯВЕНОТО ОТ  НАС

20%+20%+20%

увеличение на работната ни заплата .



Председател на Стачния комитет:....................

                                                                   /Деана Иванова/



29.10.2007г

Гр.Стара Загора



Legacy hit count
349
Legacy blog alias
15447
Legacy friendly alias
ОТКАЗ-361E0A1CFF79413CA6035FBB76E44D01

Comments

By SlaveykovSZ , 29 October 2007

Днес 29 октомври 2007 година
Второ основно училище „Петко Рачов Славейков”-

град Стара Загора


 

Педагогическата колегия на  Второ ОУ „Петко Рачов Славейков”



ЕДИНОДУШНО НЕ ДАВА МАНДАТ НА ЕНСК



ДА ПОДПИШЕ ПРЕДЛОЖЕНОТО СПОРАЗУМЕНИЕ

ОТ 26 ОКОТОМВРИ 2007 Г,



КОЕТО Е ОТСТЪПЛЕНИЕ ОТ ЗАЯВЕНОТО ОТ  НАС

20%+20%+20%

увеличение на работната ни заплата .



Председател на Стачния комитет:....................

                                                                   /Деана Иванова/



29.10.2007г

Гр.Стара Загора



Legacy hit count
396
Legacy blog alias
15446
Legacy friendly alias
ОТКАЗ-EBA4FD0BC45A4AF2B59FEF154A8BB233

Comments

By SlaveykovSZ , 29 October 2007

Днес 29 октомври 2007 година
Второ основно училище „Петко Рачов Славейков”-

град Стара Загора


 

Педагогическата колегия на  Второ ОУ „Петко Рачов Славейков”



ЕДИНОДУШНО НЕ ДАВА МАНДАТ НА ЕНСК



ДА ПОДПИШЕ ПРЕДЛОЖЕНОТО СПОРАЗУМЕНИЕ

ОТ 26 ОКОТОМВРИ 2007 Г,



КОЕТО Е ОТСТЪПЛЕНИЕ ОТ ЗАЯВЕНОТО ОТ  НАС

20%+20%+20%

увеличение на работната ни заплата .



Председател на Стачния комитет:....................

                                                                   /Деана Иванова/



29.10.2007г

Гр.Стара Загора



Legacy hit count
357
Legacy blog alias
15445
Legacy friendly alias
ОТКАЗ-85F51C324F9C49B88BB09A795CBF68DB

Comments

By ananan , 26 October 2007
Мисля си - кога най после ще се събудим и ще поискаме в споразумението ясно да се запише ДЯЛ, ПРОЦЕНТ на стартовата заплата на учител СПРЯМО минималната работна заплата в страната!
Или спрямо средната заплата в обществения сектор!

Всичко останало е бомба със закъснител и вече е изядено от почти 50 процента инфлация - реалната, по джоба ми. А на 1 юли догодина... ?!?
Legacy hit count
494
Legacy blog alias
15326
Legacy friendly alias
Проценти---не-инфлационни-левове-ни-трябват-

Comments5

Antonia_55
Antonia_55 преди 18 години и 6 месеца
В понеделник бързо и сериозно трябва да действаме. Аз не съм съгласна естествено с това псевдоспоразумение. Не за това сме дали мандат. На митинг в понеделник пред синд. централи. Протест пред тях - предателите.
stefanov
stefanov преди 18 години и 6 месеца
Вече е безвъзвратно късно. Искането на проценти увеличение бе безсмислено. Спомнете си колко пари сте вземали преди 10 години - няколко хиляди.

Това трябваше де е стачка, която години напред да реши проблеми в бранша. Сега имаме някакви левчета, които отново няма да стигат, но следваща стачка няма да има - колегията ще се почуства употребена, синдикалистите ще са доволни и ще отидат да си нагледат имотите в САЩ, правителството е победител...


evageorgieva
evageorgieva преди 18 години и 6 месеца
Можем ли да не подпишем и да не се съгласим със синдикатите ?Кой ще води преговорите тогава? 20+ 20 +20,върху основната заплата не е ли около 650 лева? Съвсем оплетох цифрите! Помагайте !!!
ananan
ananan преди 18 години и 6 месеца
Можем! Споразумението е валидно само ако 50 процента + един от стачкуващите коликтиви (или учители - не зная!?!) - го подпишат!
Трябва непременно да извоюваме публичност на всеки положен подпис - поне да знаем на кого дължим всеки резултат!
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 6 месеца
ПРЕДАДЕНИ  СМЕ!!!  КОЛЕГИ,  КОИТО  МОЖЕТЕ,  ДЕИСТВАИТЕ!  ТОВА  Е  СРАМ  И  ПОЗОР!  ВСИЧКИ   ВЪН  О Т  СИНДИКАТИТЕ!  НЕ  МОЖЕ ТАКА  ДА СЕ ПОДИГРАВАТ  С НАС!  НЯМА ДА ИМ ПЛАЩАМЕ  ЧЛ.ЕНСКИ   В НОС,  ДА  ВИДИМ,  КАК ЩЕ СТРОЯТ  ПАЛАТИ!!  ПРЕДАТЕЛИ!
By asensi , 22 October 2007

ПРОЕКТ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

22 октомври 2007 г.

 

СПОРАЗУМЕНИЕ


На основание общите стачни искания на синдикатите и проведените преговори между страните,

 

водени от разбирането, че образованието е неизменен национален приоритет,

 

потвърждавайки своята готовност да работят заедно за развитие на българското образование, в съответствие с принципите и мерките в приетата от Народното събрание Национална програма за развитие на училищното образование и предучилищното възпитание и подготовка (2006-2015),

 

със съзнанието, че главното предизвикателство пред системата на българското училищно образование продължава да бъде повишаването на неговото качество,

 

уверени, че търсенето на диалог и отчитането на мнението на всички участници в образователно-възпитателния процес за промените в областта на училищното образование е необходимо с оглед изграждане и повишаване на доверието в системата,

 

СТРАНИТЕ СЕ СПОРАЗУМЯХА ЗА СЛЕДНОТО:

 

1. Министерският съвет да предложи на Народното събрание законодателни промени, по силата на които от 1 януари 2008 г.:

 

1.1. всички училища да придобият статут на второстепенни разпоредители с бюджетни кредити, като най-малко 80 % от средствата, определени по единните стандарти, се предоставят на разпореждане на съответното училище, а останалите средства се разпределят по утвърдена от първостепенния разпоредител формула;

 

1.2. да бъде създадена законова забрана за прехвърляне на средства от функция образование за други дейности, в т.ч. и за делегирани от държавата дейности по други функции; реализираните в края на годината икономии от средствата за образование, които остават като преходен остатък в общинския бюджет, да се разходват само за образование;

 

1.3. да бъде създадена законова забрана за назначаване на лица извън звената в системата на народната просвета за сметка на средства от функция образование.

 

2. Дабъдатсъздаденивъзможностизагъвкавподход приопределянетона възнагражденията и задължителната норма за преподавателска работа, както и да бъдат дерегулирани механизмите за определяне на числеността на непедагогическия персонал.

 

3. Дабъдесъздаденанормативнавъзможност, прижеланиеотстранана училищата, да се увеличи броят на учениците в паралелките.

 

4. Да продължи въвеждането на системата за диференцирано заплащане с нейните три стълба с активно участие на социалните партньори при разработването на критериите за оценка.

 

5. Да бъдат създадени механизми за допълнителна работа в извънработно време с изоставащи или особено надарени ученици и да се създаде програма за финансиране на повишените ангажименти на учителите извън учебната натовареност.

 

6. Дапродължиизгражданетонанационалнаефективнасистемазавъншно оценяване, в това число и провеждане на държавни зрелостни изпити в края на учебната 2007-2008 година.

 

7. Да бъде създадено нормативно задължение всеки учител,който предоставя образователни услуги срещу заплащане, да декларира пред директора това обстоятелство, кактоиотсъствиетонаконфликтнаинтереси. Неподаването  надекларацияили подаването на декларация с невярно съдържание да бъде уредено като основание за прекратяване на трудовото правоотношение.

 

8. В  зависимостот реализиранитеикономии,възнаграждениятана заетитев системата на народната просвета да бъдат увеличени от 1 ноември 2007 г. в допълнително уговорен между страните размер.

 

9. Да бъдат завишени стандартите за издръжка на един ученик през 2008 г., като средният стандарт достигне 1151 лева.

 

10. Дабъдепровежданаполитиказаувеличаваненавъзнаграждениетона учителитепрезединнияразходенстандарт,делегиранитебюджети,систематаза диференцирано заплащане, нормите за задължителна преподавателска работа и средните стойности на нормативите за пълняемост на групите и паралелките. Въз основа на това през втората половина на 2008 г. средната брутна работна заплата на педагогическия персонал да достигне 650 лв. (без средствата за диференцирано заплащане).

 

Страните се задължават да работят за постигането на целия пакет от мерки, описани в това споразумение.

 

Страните се задължават да се информират взаимно за възникнали проблеми в хода на реализацията на мерките и съвместно да търсят решения за преодоляването им.

Настоящотоспоразумениеможедабъдеизменяноидопълваноповзаимно съгласие на страните, изразено в писмена форма.

Legacy hit count
1099
Legacy blog alias
15246
Legacy friendly alias
Да-обсъдим--предложението--на-Министерския-съвет
Политика
Новини
Училище
Проекти

Comments22

asensi
asensi преди 18 години и 6 месеца
Никога не съм виждал нещо по-мъгляво и неконкретно..
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 6 месеца
И аз. Но ми трябва време да помисля...
Antonia_55
Antonia_55 преди 18 години и 6 месеца
Ясно е, че трябва да не подписваме. Или ще бъдат дотам нагли, че няма да ни питат?Защото нали обещаха...

swetew
swetew преди 18 години и 6 месеца
Т. 2 и т.3 са самоубийство за гилдията. Приемете ли ги - започват съкращенията и то без край. Без точни нормативи за деца в паралелка, без фиксиран норматив от часове на учител следва безхаберно опошляване на учебния процес и освобождаване на доста "излишни" даскали.
Не ми харесва и написаното в т.6. Матурите са уязвими юридически и фактически и не са подготвени с тези глупави тестове!
Единствено бегъл напредък виждам по т.10. Добре е, че диференцираното заплащане не влиза в обещаната брутна заплата.
Като цяло споразумението е заробване за сметка на малко повече пари. Приемете го ако искате. То образованието и цялата ни скапана държава и без това се сриват.
pipilota
pipilota преди 18 години и 6 месеца
Е, защо Ви караха да удобрявате нещо, което вече не е актуално.Сега трябва отново да върнат по колективи това споразумение и ако не сте съгласни пак да обработват протоколи и послем да чакат да насроват срещи за преговори иииииииииииииииииииииииииииииии май-май вярно ще има 5 и 6 седмица стачка.Само че започнаха някои(учители) да се връщат в клас и започваме ние (родителите ) дда се питаме за какво беше всичко.???
А вие задавате ли си този въпрос?
А аз се питам мога ли да кажа на децата си-  учителите ви са достойни хора - ето така се отстоява позиция , само че нищо не получиха, защото ......(тук не знам какво да кажа  , моля помогнете ми )
Antonia_55
Antonia_55 преди 18 години и 6 месеца
http://www.sbubg.info/
а това е друго , то е в сайта на СБУ и е от тази вечер
galina_fr
galina_fr преди 18 години и 6 месеца
Написано е толкова "размазано"! Сега искам да видя синдикатите как ще защитят мандата, даден им от 80% от колективите, като допирните точки са много малко! А къде отиде непедагогическия персонал? В детските градини това са помощник-възпитатели.
Много надуто и прекалено несериозно! Все едно казват - Ей сега ще видите вие!
И кого плашат?!
Antonia_55
Antonia_55 преди 18 години и 6 месеца
...защото ... правителството не държи много на тези неща, които не му носят кеш в момента , и защото гражданско о-во се гради бавно, и дано ти, мое дете, като пораснеш, вече да има резултат от тези на пръв поглед безплодни усилия. Стани учител дете мое все пак, ако искаш.
pipilota
pipilota преди 18 години и 6 месеца
Благодаря Антонина, но някак си това с кеша не ме устройва като  обяснение(иначе си много права).
Днес взех едно мъдро решение:
Ще посветя живота си от тук нататък на това децата ми да напуснат тази държава възможно най-бързо.
Paideia
Paideia преди 18 години и 6 месеца
Не разбрах това нов проект ли е и ще го одобрявате ли, като предишния?
Ако да - сложете си поне срокове. Както е написано нищо не пречи да получите през 2008 ЕДНО увеличение - през юли от тазгодишните си заплати до 650.Дотогава тези пари ще са като сегашните 300 лв. Ще ви е обидно повече отколкото миналия декември.
Също така - историята със средния "стандарт да издръжка", я разкарайте и ги накарайте да напишат 6-те стандарта, както ще ги увеличат - 4 са по категории общини и има 2 за професионални и училища по изкуствата. За  който не разбира пример - стандарт 2007 в София/Варна/Бургас/Русе - 792 лв./ученик и стандарт 2007 за ученик по идкуствата 1403 лв. Ако смятат средния като средно аритметично от тези двата - все едно няма увеличение. А като ги знаем колко различни начина знаят за смятане - по добре да си пошат точно колко ще бъде стадартът по категории общини.
galina_fr
galina_fr преди 18 години и 6 месеца
Това на СБУ е добро. Кое е вярното?!
Antonia_55
Antonia_55 преди 18 години и 6 месеца
Или да се опитаме все пак да я пооправяме по малко (държавата), белким стане по-поносима за децата...внуците...Казвам го без ирония.Но и аз не знам дали ще имам сили да продължа в тази професия. Дано намеря.
galina_fr
galina_fr преди 18 години и 6 месеца
Paideia, ние вече одобрихме друго, това не е наш проект. Това е техния шамар за учителството!
Не съм съгласна!
Antonia_55
Antonia_55 преди 18 години и 6 месеца
Благодаря, Paideia, има и други уловки. Трябва да си искаме процентите, защото средна брутна може да включва тези допълнителни часове. цялата т.10 ни казва, че ср. бр. може да е 650, но основната на средностатистическия учител реално ще е около 550. Но за съжаление май е късно Синдикатите не трябваше да приемат термина брутна, но постепенно ни го пробутаха. И не само него. Защо са всички точки. Трябва ли им споразумение да провеждат реформата? Не, могат да си го правят и без него. Законът им дава това право. Щом пълнят страници със "споразумения", знащи там са уловките. И същевременно бият и по даскалската ни съвест в новините...и на мен ми е мъчно, че не учат. Особено първокласниците...Тревожа се, че вече много време загубихме.Как ще преподадем материала? Но не искам януари пак да стачкувам, сега трябва да постигнем нещо по-съществено, и като заплата, и като СЪПРОТИВА НА МАНИПУЛАЦИИТЕ ( според мен и от страна на правителството, и от страна на синдикатите.Можем да откажем, нищо, че някъде са почнали работа, може пак да застачкуват като видят, че правителството нищо не им дава. Можем да замислим как да заявим несъгласие.
stefanov
stefanov преди 18 години и 6 месеца
Синдикални шефове: Разбрахме се за средна брутна заплата от 785 лв.
http://news.netinfo.bg/?tid=40&oid=1113618
"
Разбрахме се за начална заплата на педагогическия персонал от 440 лв. и за средна брутна заплата от 785 лв. за учители със стаж над 20 години, съобщи пред БГНЕС лидерът на КНСБ д-р Желязко Христов, след срещата в Министерството на финансите."

"

Все още остава открит въпросът за увеличението с 20% на заплатите от 1 ноември - търсят се 28 млн. лв., каза още лидерът на КНСБ.

Той уточни, че вече се говори за това увеличение от 1 ноември, а не от 1 октомври, тъй като по време на стачка участниците в нея не получават заплати."

galina_fr
galina_fr преди 18 години и 6 месеца
Това е пък третото твърдение днес! Което се тиражираше в новините в 19 часа. По кое ще се преговаря утре?
Paideia
Paideia преди 18 години и 6 месеца
"средна брутна заплата от 785 лв. за учители със стаж над 20 години"?!?!
за първи път чувам за средна брутна "със стаж над"
ами тогава да се уточни и СБРЗ за учители със стаж от 10 до 20, от 5 до 10 и т.н. Свършва стачката и ги изривате и Янка и Желязко и компания. С това представителство - по добре да сте без никакво. Безотговорни хора. И некомпетентни на всичкото отгоре.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 6 месеца
Позволих си да редактирам малко постинга, че имаше много нови редове, появили се по средата на изречението.

По точка 2.: да бъдат създадени възможности за гъвкав подход при определянето на възнагражденията и задължителната норма за преподавателска работа, както и да бъдат дерегулирани механизмите за определяне на числеността на непедагогическия персонал.

Това означава, че наредбите, които регламентират възнагражденията и задължителната норма за преподавателска работа ще бъдат премахнати или редактирани, така ли?

Точак 3: Да бъде създадена нормативна възможност, при желание от страна на училищата, да се увеличи броят на учениците в паралелките.

Увеличаването на норматива за брой ученици също е законово установен. Съответно това предложение е в разрез с нормативната ни уредба. Освен това, щом говорим за качествено образование, което да бъде държавен приоритет, увеличеният брой ученици изобщо не е пътят към него, а тъкмо обратното - обучението ще се провежда в по-тежки условия. 

По точка 4 - диференцираното заплащане е антиреформа в този му вид, която вреди на образованието, защото не оценява обективно учителския труд, а на всичкото отгоре пуснаха в действие само единия стълб, за да е пълна кашата. 

Точка 6 - външното оценяване в четвърти клас в края на миналата учебна година беше една истинска пародия, защото не беше "външно" проведено и по тази причина имаше възможност да се манипулират резултатите, и защото тестовете не бяха на добро професионално ниво. 

По точка 8 пазарлъкът изобщо не ми е ясно какво ще представлява.
swetew
swetew преди 18 години и 6 месеца
Грешка!
swetew
swetew преди 18 години и 6 месеца
В агенция "Фокус" са публикували този вариант - на правителството като вариант предложен от синдикатите?! Подла и долна манипулация!
ananan
ananan преди 18 години и 6 месеца
Пак питам -
КОГА ЩЕ СЕ ЗАГОВОРИ ЗА
СТАРТОВА ЗАПЛАТА НА УЧИТЕЛ
           РАВНА НА ДВЕ
                  ИЛИ ПО-ДОБРЕ НА ТРИ
                         МИНИМАЛНИ РАБОТНИ ЗАПЛАТИ
В СТРАНАТА?!

Нищо повече.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 6 месеца
Асенси, някога на лошите вестоносци са им отсичали главите. Като гледам отрицателните гласове, си мисля, че нещо подобно се е случило тук и с твоя постинг. Сигурна съм, че колегите в случая са гласували не персонално за автора на постинга, а за авторите на проекта за споразумение.

Казвам го, защото не бих искала да оставаш с неприятно чувство от реакцията на гласувалите.
By Antonia_55 , 20 October 2007
Да, ние сме "песъчинките", но все пак ... има едно нещо сега, което мога да направя - да сложа подписа си срещу думите "НЕ СЪМ СЪГЛАСНА".
Проектът за Споразумение, който ни предлагат синдикатите и правителството, е откровено изработване. Много си играят с думите! Поне да беше основна, а не брутна заплата. По-страшното е, че си играят освен с нашите"пари" и с БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ. Отново ще има не истинска реформа, а ИМИТАЦИЯ .
Разбира се, редовият учител не е длъжен да се задълбочава в тези неща, а може би и не може, той не е икономист или политик, затова  НЕ ТОЙ трябва да прави реформата. Помислете, защо превителството чака стачка, за да въведе реформи?! Правомощие и дълг на ПРАВИТЕЛСТВОТО е да прави реформи и после да носи отговорността за това. Учителят, синдикатите могат да вземат участие в обсъждане, да дават идеи, но НЕ ДА ВЪВЕЖДАТ!!!
А в този проект ние се споразумяваме за следното:
т.4  По силата на Закона за държавния бюджет от 1 януари 2008 г. всички училища да придобият статут на второстепенни разпоредители с бюджетни кредити.  (това е така нареченият делегиран бюджет)
Но  на сайта на МОН е публикувана" НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА ЗА РАЗВИТИЕ НАУЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ И ПРЕДУЧИЛИЩНОТО ВЪЗПИТАНИЕ И ПОДГОТОВКА (2006 – 2015 г.) " Колеги, ако не ви мързи, прочетете я. За да знаем накъде вървим. Според мен не е лоша ....но...(отново това "но") ако се изпълни, както е написана. А сегашното "Споразумение" и противоречи в частта за делегирания бюджет, който, пак според мен, е добрата посока на реформата, дори едно от основните неща в нея. Но въведен по спешност, се превръща в своята противоположност. Прилагам само извадки от Програмата, ако се интересувате, текстът е на стр. 32,33,34,35,36,37.:
Въвеждането на системата на делегираните бюджети във всички училища би следвало да приключи до края на 2008 г. До тогава трябва да бъдат извършени някои подготвителни дейности
и следват 2 страници дейности, които няма да бъдат извършени сега за 2 месеца, а нали разбрахме вече, че делегираният бюджет се основава на принципа "парите следват ученика". Ето какво се казва за него накрая:
Решението на този въпрос зависи от постигането на определени резултати по отношение на два други проблема – подобряване на материалната база в държавните и общинските училища и изравняване на критериите и механизмите за контрол на качеството на образованието по отношение на всички училища. Поради това принципът „парите следват ученика” би могъл да се въведе в завършен вид не по-рано от 2009 г.
И това е един пролем, който виждам аз, учителка по литература, а колко ли още има ...например т.10 от "Споразумението гласи:
  Продължаване на изграждането на ефективна национална система за външно оценяване. 
Аз и ти ли , колега, ще го изграждаме?! Писани са разни хубави неща, но аз и ти не можем да ги направим, може и трябва министърът и не му е нужно споразумение с нас, за д а ги извърши. Остава да се споразумеем, че ще предотвратим глобалното затопляне, и то зависи от нас в някаква степен, нали. Тогава защо ги има тези неща? Естествено за накакво изработване.Нека не го подписваме, колеги, нека постъпим интелигентно. Ако откажа да подпиша , това не означава, че съм против реформата. Ние не правим референдум за реформата, нали? Ако беше референдум, щеше да има само за или против, а не срокове и др. подробности, които не зависят от мен и теб. Ако беше референдум, щях да съм "за". Но то е споразумение    На основание общите стачни искания на синдикатите и проведените преговори между страните

а какви бяха те? Като следя всичко от юни до днес, ясно се вижда, че ги забравяме. Например първото  и единствено искане е

УВАЖАЕМИ Г-Н МИНИСТЪР, На основание на чл. 3, ал. 2 от Закона за уреждане на колективните трудови спорове от името на работниците и служителите, които представляваме предявяваме към Вас следното искане: 1. 100% увеличаване на работните заплати на заетите в средното образование, считано от 1 октомври 2007 г. и 1 януари 2008 г. Настояваме за започване на преговори по предявеното искане на 25 юни 2007 г. Предлагаме в началото да приемем процедура за водене на преговорите. ...

много дълго ще стане, да ви цитирам от сайта на СБУ как се променят термините. Тук напр. е казано в разговорен стил- работна, не  е ясно основна или брутна. И това е официалното ни искане!!! После в други документи вече става брутна. Янка Такева на митинга на 17.10. вече притрисната че отдолу викат"уууу" на думата "брутна",  се изцепи; "Абе, колеги, какво значение има брутна-основна". Честен кръст точно така каза, чуха я много хора, а после когато я наобиколихме извън трибуната и я питахме защо говорят за брутна , а не за основна, тя естествено започна да се хвали, че била магистър по не знам каква ки икономика... Колеги, съществено е!!! Разликата е значителна! Аз все още се чудя дали е от невежество и безотговорност, или е предварително замислен план за манипулация. Не знам, а и няма значение - и едното , и другото е гадно. И сега какво ни остава? Едно единствено право поне имаме - като ни го представят, да не се съгласим. Да разяснаваме, да питаме, да търсим информация. Ако сега не го направим, ако сега се поддадем на инерцията "аз - като останалите" ... това ще ни е поражението. И един да е подписът против в моето училище - моят ще е. Ей, и ако виждате, че в нещо греша, кажете ми, аз ще чета тук, искам да споделям точно в този момент с вас, защото този момент е най-труден, а тук намерих интелигентни хора.(PS В моето училище сега изразихме несъгласие и описахме защо)


Legacy hit count
914
Legacy blog alias
15206
Legacy friendly alias
ЕДИНСТВЕНОТО--КОЕТО-ЗАВИСИ-ОТ-МЕН---ОБИКНОВЕНИЯ-БЪЛГАРСКИ-ДАСКАЛ
Събития
Политика
Новини
Училище

Comments4

queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 6 месеца
За проектоспоразумението - в точка 2 се споменават средни брутни работни заплати - СБРЗ. Цитирам: "от 1 юли 2008 година - 20% за достигане на СБРЗ на заетите в средното образование 650 лева."

Не ме е мързяло да прочета Програмата - даже я пейстнах тук, когато тя излезе.

Национална програма за развитие на училищното образование


След което направих коментар върху нея, за който може да се каже, че не е претендира за изчерпателност.

Заложенитебомби” в Програмата за развитие на училищното образование


При делегираните бюджети се забелязват много несъвършенства, като едно от най-големите е, че работодателят директор ще има свободата, пък и мотива, да назначава учители с по-ниска квалификация и образование, за да не товари бюджета на училището.

shellysun
shellysun преди 18 години и 6 месеца
 От идеята за въвеждане предсрочно на делегираните бюджети излиза, че министерството се сили да прехвърли отговорността за това какво ще стане след въвеждането им на директори и екипи. Защото въвеждането на делегиран бюджет, без той да е финансово и нормативно обезпечен, без да са подготвени директорите да управляват такъв бюджет, без да се знае с колко точно се повишава издръжката на едно дете и един ученик, без да е вдигната стартово заплатата на работещите в средното образование, означава само оттеглянето на министерството от провеждане на истински и ефективни реформи. Без да съм икономист ми се струва, че най-важната стойност, с която трябва да са обвързани заплатите, е стойността за издръжка на един ученик/дете/ в системата. Ако правителството предлага 3пъти по 20 процента повишаване на средната брутна заплата, то повишаването на сумата за издръжка на един ученик също трябва да се вдигне с общия сбор на процентите. Иначе, като връчат делегираните бюджети, директорите няма да се справят с работните заплати - ще има или едно несъответствуващо на споразумението увеличение /каквото и да е то в крайна сметка/, или едно още по-голямо нищо за материалната база, или принудително изместване на по-квалифицираните учители от по-неквалифицирани, за да могат директорите да се вместят някак си в рамките на делегираните бюджети. Какафонията ще е пълна, като си представим, че и самите директори , колкото и да са съвестни и добронамерени, не са подготвени да се справят с такова управление. Парите, полагащи се за такова квалифициране за тази година са изхарчени /повечето в джобовете на  лектори като г-жа Лазарова/, а и никой не гарантира, че до януари ще има средства за подготовка на всички директори/Ей, как не се сетих, ами че и те ще ходят на частни уроци!/.
     С други думи, намирисва ми на опит за снемане на отговорността за катастрофата в образованието от стратезите на т.нар. реформи.
    Чакам мненията Ви.
shellysun
shellysun преди 18 години и 6 месеца
 PS  Не всичко ни е ясно. Няма ли тук университетски преподаватели? Нали и тези управляващи някой ги е учил? Колеги политолози, икономисти, юристи от ВУЗ-овете, помогнете ни, разтълкувайте неясното! Ето тук наистина можем да усетим Вашата подкрепа.
Paideia
Paideia преди 18 години и 6 месеца
по принцип си права, Шели. децентрализацията е един мокър сън на правителството, в щастливя край на който, то вижда синдикалните гемии запречили площад "независимост" в момента да "отплават"  към 262 общини. затова е "опасно" приемането на текстовете от споразумението, отнасящи се до децентрализацията без контра-предложения за срокове и пр. условия - делегиране през 2009 най-рано, но не преди промяна на ЗНП - през декември 2007 най-късно с ясно разписани "нови" функции и отговорности но всяко от нивата и "публично обсъждане на законопроекта с учителското съсловие" и пр.. наистина децантрализацията  не е добре подготвена. което никога не е било истинска пречка за въвеждането на "новости" в образованието.