BgLOG.net
By Teri , 13 November 2011
Здравейте приятели!

Не съм писал отдавна, но постоянно следя блога и сайта и някои, на които съм помогнал знаят за това. Благодаря на всички, които ми сигнализираха за проблеми през последните месеци и можех своевременно да ги реша!

Какво се случва с мен... ами всякакви работи. Най-хубавото е, че вече ще ставам татко :) Мая е бременна в шести месец, след като ходихме по мъките миналата година по различни доктори, всеки от които искаше по една камара пари за най-различни изследвания и на база тях ни уверяваше, че бебе по нормален път няма как да стане. Тръгнахме по неприятният и дълъг път на процедурите Инвитро и ни одобриха за процедура през месец март.

Но, ето че сменихме топлия климат на България с този на дъждовна Англия за няколко месеца и чудото взе че се случи :) Чудото се случи и вече расте, рита, а ние купуваме детски дрешки и се вълнуваме така, както никога досега не сме се вълнували :) Вече се знае, че ще си имаме момиченце, за което сме много щастливи. Винаги съм си мечтал за дъщеричка! Разбира се, някой ден се надявам да имам и син :)

 За съжаление нашата бременност е от трудните, а допълнително се усложни от това, че в пети месец Мая получи възпаление на апендисит. Първо имаше контракции, което наложи да я заведем в Майчин дом за наблюдение, а там откриха, че това е апендисит.

 По спешност беше приета в Пирогов, а там... там да не попадаш. Като разбраха, че е бременна ни предложиха ВИП стая, която случайно била свободна. Струвала 50 лв на ден и можело да стоя с нея постоянно. И така стана, бях с нея неотлъчно, като дори ми дадоха легло.

Другият избор беше да лежи в коридора, каквито случаи имаше. Късаше ми се сърцето като ги гледам хората там.

 В Пирогов обаче само това му беше хубавото. Оказа се, че там никой не и обръща внимание. Оставяха я с пълна подлога по цял ден. Когато бях при нея (налагаше ми се все пак да излизам по работа за малко през деня) отивах при санитарките и им казвам, че подлогата трябва да се смени. Казват - Добре, пиленце и това е. Нищо не правят и явно искаха да им бутна рушвет, но заради това отношение, което заварих рушвет никога не бих им дал.

 Да не му се налага на никой да посещава Пирогов! Там е една машина за пари и се опитват от всеки, дори и от бременна жена да вземат такива.

 Сега сме добре и това е най-важното :) Бебка рита, прави салта и си смуче пръста, а понякога на видеозона я виждаме да стои и в поза свещ :)

 Та това са новините от мен :)

Legacy hit count
755
Legacy blog alias
46928
Legacy friendly alias
Ето-ме-и-мен---

Comments9

kotka_sharena
kotka_sharena преди 14 години и 5 месеца
Тери, много се радвам за вас, че ще си имате бебенце. Живи и здрави да сте, малката принцеса също, а по- нататък ще и направите и едно братче да си играят заедно.

Иначе за отношението по болниците... повечето са така. Аз за момента имам късмет и  попадам на горе- долу разбрани доктори, но като чета през какви ужаси минават хората, в това число и вие... абе по- добре да не ти казвам...

Още веднъж - живи, здрави и щастливи. :)

 


goldie
goldie преди 14 години и 5 месеца
Живи и здрави!!! Щом най-лошото е минало сега само най-добро да следва!!! 
Що се отнася до болничната помощ винаги казвам:"Да не му се налага на човек да опира до услугите на доктор!":(



shtepselinka
shtepselinka преди 14 години и 5 месеца
Живи и здрави Терко! Лошото е минало! Сега само хубави работи! :)

Дано всичко е наред! Радвам се с вас за хубавата новина! :)

Успехи и много радост!


ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 14 години и 5 месеца
късмет и лека бременност на Мая отсега нататък!
много щастие ви желая!
Deneb_50
Deneb_50 преди 14 години и 5 месеца
Много късмет,щастие и здраве  и от мен 
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 14 години и 5 месеца

Сега розово момиченце, а след време и момченце! Да сте живи и здрави, леко раждане на съпругата и много щастие и радост занапред, Тери! :)))


Kopriva
Kopriva преди 14 години и 5 месеца
Супер!Ще си имате бебе!Най-голямото щастие!
Eli_an67
Eli_an67 преди 14 години и 5 месеца
и леко появяване на бебешока на бял свят, а ние ще стискаме палци и ще чакаме почерпка ! :) Синът ми е 4 курс студент по медицина в болница"Лозенец", наистина болница на ниво!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 14 години и 5 месеца
Честито и от мен, Тери! Желая и на тримата здраве и щастие. И дано всичко да мине по най-добрия за мама и бебе начин. Това е наистина прекрасна новина.
By ladyfrost , 24 March 2010
На 29 и 30 май в София ще се състои Първата международна конференция за раждането и акушерството "Раждане с любов и мъдрост".

Съвременните научни изследвания потвърждават, че начинът, по който протича раждането, оказва огромно влияние не само на физическото здраве, но и на психическото и социалното благополучие на майката и детето, както в краткосрочен, така и в дългосрочен план. Ето защо е изключително важно практиките, които се прилагат в областта на родилната помощ, да се базират на научни доказателства и факти, за да бъдат в най-добър интерес на майката и детето.

Конференцията "Раждане с любов и мъдрост" е насочена към цялото ни общество - към специалистите работещи в областта на родилната помощ - акушер-гинеколози, акушерки, неонатолози, към психолози, студенти, институции, медии и разбира се към бъдещите и настоящи майки. Целта на конференцията е да подчертаем необходимостта от преосмисляне и промяна на прилаганите практики в областта на родилната помощ и въвеждане на нови критерии за оценка на практиките в съвременното акушерство. На примера на развитите държави ще бъдат разгледани модели, които работят, и ще бъдат предложени конкретни стъпки за промяна. Надяваме се, че темите, които ще бъдат засегнати, ще помогнат за по-доброто разбиране на процеса на раждането и ключовите потребности на раждащите жени и техните бебета.

Конференцията е организирана от Сдружение "Естествено" и Фондация "Житно Зърно" с подкрепата на ENCA (The European Network of Childbirth Associations), Midwifery today и Софийски Университет Св. Климент Охридски, факултет по педагогика. Говорители ще бъдат някои от най-известните защитници на естественото раждане в цял свят. Конференцията ще бъде съчетана с годишната среща на ENCA - мрежа, която обхваща асоциации в подкрепа на естественото раждане от 17 държави от Европа.

Каним ви да посетите конференцията. Така ще подкрепите добрите родилни практики и ще обогатите знанията си чрез опита на водещи международни специалисти в областта на акушерството и неонаталните грижи.
Заповядайте!

Повече информация - тук!

Legacy hit count
2675
Legacy blog alias
38390
Legacy friendly alias
Конференция--Раждане-с-любов-и-мъдрост-
Събития
София
Семейство
Здраве
България

Comments

By ladyfrost , 11 August 2009
От август сдружение "Естествено" стартира месечни срещи в морската столица. На 22 август (събота) ще се състои прожекция на филма "Нежното раждане" и дискусионна среща на тема "Вагинално раждане след секцио".

Програма:
Прожекция на филма "Нежното раждане" (Gentle birth choices)

Филмът ни показва най-доброто от световните практики на естественото раждане - раждане във вода, вагинално раждане след секцио, раждане в различни пози, с присъствието на братя/сестри, емоциите на бащата, раждане вкъщи или в родилен център, както и вокализации и ефективни техники за справяне с болката. Всеки от асистиращите раждането е спокоен, вдъхва увереност и уважение. Вниманието на зрителите е завладяно от сцените на 6 раждания и интервюта с родителите, акушерки и лекари. Целта на тази прожекция е да покажем на българските зрители колко различно би могло да бъде раждането. А на тези, които мечтаят за едно напълно естествено, нежно раждане да вдъхнем кураж да отстояват това свое право.

10:00 - 10:15 - Начало, кратко представяне на Сдружение "Естествено"
10:15 - 11:00 - Филм "Нежното раждане"
11:00 - 11:30 - Дискусия по филма

11:30-12:00 Почивка

Дискусионна среща на тема "Вагинално раждане след секцио"

Процентът цезарови сечения в България нараства главоломно през последните години. Все повече жени не искат този сценарий да се повтаря при следващите им раждания, а темата "Вагинално раждане след секцио (VBAC) става все по-актуална. Защо вагиналното раждане след секцио е за предпочитане пред повторното секцио, когато няма други показания? Кои фактори оказват влияние на успеха на VBAC? Как да направим информиран избор по време на бременността и раждането? Какво да имаме предвид при избора на болница и екип? Тези и други въпроси ще обсъдим на срещата.

12:00 - 12:15 - Начало, кратко представяне на Сдружение "Естествено" и участниците в срещата
12:15 - 12:45 - Презентация на тема "VBAC факти"
12:45 - 13:45 - Дискусия по темата
13:45 - 14:00 - Приключване, контакти.

Срещата няма за цел да замени консултация с лекар, целта е взаимопомощ, подкрепа и обмяна на опит.

Водещи: Олга Дукат, Кристина Мартинова, Силви Алендарова.

Адрес: гр. Варна, бул. "Цар Освободител" 84, Медицински колеж (зад новата сграда на Факултета по Дентална медицина) Актова зала - 4-ти етаж. Залата е осигурена с любезното съдействие на Диана Димитрова, зам. директор на Медицински колеж, Варна.

Цена за участие: прожекция на филма - 5 лв., дискусионна среща - 5 лв., за двете събития - 8 лв.

За повече информация и предварително записване пишете на silvi.alendarova@estestveno.com.

Заповядайте!

Legacy hit count
1947
Legacy blog alias
31960
Legacy friendly alias
Дискусионна-среща-на-тема--Вагинално-раждане-след-секцио--във-Варна
Събития
Семейство
Новини
Здраве
Възпитание

Comments4

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 8 месеца

Похвална инициатива!


Освен в случаите, когато секцио не се налага по медицински причини, естественото раждане е най-доброто.

Въпросът е, че недобросъвестни лекари или неинформирани достатъчно жени агитират усилено в полза на секциото.
Жените имат различни лични причини да изберат секцио (пак казвам, когато не е наложително по медицински причини, секциото е неоправдано и вредно за майката и детето).
Лекарите ги разбирам, отчасти - правят го за пари и защото планират цезаровото сечение така, че да e в удобно за тях време.
Докато повечето родилки почват да раждат, когато се случи - няма как докторът да си планира почивките или празнуванията на рождните си дни...


Не разбирам жените, които избират операцията пред естественото раждане - затова хвала на такива инициативи.
Сега остава да се популяризира още повече и кърменето...

ladyfrost
ladyfrost преди 16 години и 8 месеца
Днес прочетох как се процедира с кърменето в една болница, мисля че в Япония беше. Напълни ми се душата! Ако тук се прилагаха и половината неща, много повече жени щяха да искат и да успяват да кърмят. Но и тук добре вървят нещата. Ла Лече Лига обучава нови косултанти по кърмене. "Естествено" прави също разилични срещи в тази насока. В Майчин дом София има консултативен кабинет по кърмене. Нещата се радвижват като цяло, което ми харесва и ме обнадеждава. Надявам се и естественото раждане да се популяризира успешно и на него да се гледа като нещо наистина нормално, а не като ексцентрична прищявка на луди.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 8 месеца

:)
Всичко е въпрос на навременна информация.
Никой не може да знае всичко, но точно затова сме хора - да споделяме и популяризираме знанията си.
Аз не можах да кърмя децата си - въпреки огромното ми желание (всъщност през първите три месеца - изцеждах по мъничко мляко с цената на най-геройските усилия в живота ми; и дохранвах с адаптирано мляко).
Но като открих Ла Лече и Бу - и чета с удоволствие и пращам линкове към блога на Бу на всичките си приятелки, на които им предстои да имат деца.
Не можах да кърмя поради независещи от мен причини, но избрах да родя нормално ВЪПРЕКИ съвета на доктора, на когото му трябваха парите (главата на детето ми била прекалено голяма, а аз възрастна (на 30, в прекрасна форма :)!!!) - така че трябвало да родя със секцио.). И въпреки съветите на една позната манекенка, която избра да роди с операция; и на една друга мамина глезана, която описваше колко страшно било естественото раждане...
Когато знам, че съм права, когато интуицията ми го казва, никой не може да ми промени мнението :).

Па който ще да ме има за луда.
Преди няколко дни четох, че нормалното раждане предпазва детето от проблеми с белите дробове вбъдеще - при естествено раждане стените на матката постепенно и равномерно притискат детето и изцеждат околоплодната течност, намираща се в дробовете му.
Така то е подготвено да поеме първата си глътка въздух с чисти дробове. Което не може да се случи при бързото изваждане при цезарово сечение.
Между другото - родена съм с операция, иначе и двете с майка ми да не сме оцелели.
Светла му памет на доктора, който е взел решението и е водил операцията.
 

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 8 месеца
Може ли линк за кърменето в Япония?
By bogoizbrania , 11 March 2009

След като се установи, че датата на раждане на Иесус е 17-ти Нисан, то трябваше да погледна за потвърждение и кога е датата на зачеването. То не се указва, но девет месеца преди раждането е първата половина на петия месец, а единствения празник тогава е, 8-ми Сиван - петдесятницата. Явно реалното благовещение в Лука е, когато на Земята слиза Светия Дух, описан в Деяния 1. Така виждаме затворен кръг, троицата в едно. Иесус праща светия Дух на Земята и то забележете малко след като Той самия се е отнесъл от нея. Но на същата дата 21 години по рано е и заченат и то в естествен човек-жена.


Другата поправка е за това къде е положен Иесус, остро разкритикувах идеята, че думата ( φατνη ) е ясли и че в същност Иесус трябва да бъде виждан от пасторите в ръцете на майка си. Но сега разбирам, че не съм прав, ( φατνη ) значи поило или корито, което се е запълвало с вода от там са поени животните. Този елак е бил ползван от Мария да се изкъпе първия път бебето, в последствие Мария Магдалена е донесла златните съдове. Поилото е било и символ за втория потоп. В Лк.13:15 ясно се вижда че добичетата са били завождани и в събота на „фатнето“ да се поят.


Поправката е за постинга за, "Време, Времена и Половин Време". При по внимателно вглеждане се вижда, че до потопа има приблизително 1700 години, до вавилонския плен за два пъти време 3400 години и следва половинка време неуказана, но логично изчислена на 800 - 850 години. Така успях все пак да уцеля срока на времето на изгонването от рая до втория потоп 4200 години, вместо да си коригирам постинга ще постна направо нов. Така Саурос получава поредната корекция и до уточняване, но предполагам за един блог това не е проблем.

Legacy hit count
201
Legacy blog alias
27498
Legacy friendly alias
Няколко-корекции-на-постове

Comments

By bogoizbrania , 30 January 2009

Това откритие дойде във вторник, когато започнах спор с някакъв младеж блогер, за когото имах съмнение за пристрастеност към опиати според начина на писане. Тогава като чели в отговор на моите остри и осъдителни нападки усетих появата на „балрог“, от дълбините на дрогираната му клавиатура, заяви нещо от вида „Оставил съм Господ да владее на небето, а аз ще владея на земята“. Понеже знам какво се случва на моста Хазад -Дум веднага си изтрих обвиненията, даже станах от компа и се зачетох в единственната книга за датиране на историята където автора комунист-атеист се издаде че в миналото никой не е могъл да предскаже слънчевите затъмнения, а лунните също са били голям проблем и други неща, от който ми дойде идеята да намеря небесни аналози на земния живот на Христос. И ето за сега скромните ми усилия.

В първия ден на тази година бях погледнах гръцкия на Йн.2 и там намерих правилното тълкувание на сватбата в "Кана". Повтарям си старото вече откритие, защото ще бъде включено в друго изследване. В Йн. 2 сватбата всъщност е деня на третия седемгодишен юбилей на брака на Йосиф и Мария, не някаква си сватба на непознати в чужд град. На 21-та годишнината Иесус е бил на 20 години.

Може с точност да се определи кога е бил роден Иесус според тази юдейска логика. Той е агнеца носещ греха на света, а агнетата се раждат в края на март, което съответства на месец Нисан. Ето защо е имало овчари на полето, те са помагали на раждането на овцете.

Иесус също е първия плод на земята, той е и изпълнението на Словото на СЗ символизирано чрез ечемика. Ечемичната жетва приключва на 22 Нисан, деня на възкресението, (да не се бърка с деня на оживяването, 17-ти). Деня на получаването на възкръснало тяло е и ден на получаването на човешкото тяло 21 г. по рано.

Тук има и един друг момент на датиране, който ще се опитам да упомена. Вярвам, че цикъла на Саурос ( Saros Cycle ), с който се редуват пълните лунните затъмнения е начин да се номерира деня на кръщението на Христос. Както съм обяснявал кръщението е било на река Йордан, Йоан е стоял на източния бряг, Иесус е дошъл от запад и ако е било сутринта сянката на Йоан е паднала върху Него, което символизира появата на Светия Дух. Някой хора отдават много голямо внимание на това кръщение и дори съм чувал твърдения и остри спорове, че Иесус тогава бил станал нещо там квото беше. Такова или подобно твърдение, не помня подробностите е доста опасно, не бива да смесваме нашето възприемане на нещата с реалното състояние на света. Кръщението само изявява за нас каква е Божията воля която е извън време и пространство. Момента на възприемане на нещо си не е толкова важен за самия Бог.

Все още не мога да осмисля напълно символизма на този цикъл и ще поставя две тези, който би трябвало да имат отношение към кръщението.

1. Периода от 18 г. 11 д. и 8 ч. е указание за периода от деня на раждането, 22-ри Нисан до деня на кръщението, което се пада на 1ви Нисан, ако броим срока като 11 месеца и 8 дена. Така получаваме и празник на първия ден на Нисан и всеки начален ден на седмицата през годината има юдейски празник, ето до къде доведоха споровете с отричащи неделята другари на едно място където позорно ме изгониха.

2. Другата теза е, че става на въпрос за 18 годишна възраст, но е станало на 11-ти ден, неизвестно кой месец, в 8 часа сутринта за да може сянката на Йоан да падне върху Иесус и така да се получи символично преминаването на Духа от представителя на Закона върху Господ. В тази теза се предава космическо измерение на всяко нещо извършено на земята от Господ, чудя се дали всяко нещо което и вярващия върши ще се отрази на небето.

Legacy hit count
593
Legacy blog alias
26113
Legacy friendly alias
Хороскоп-на-Иесус-Христос

Comments1

shellysun
shellysun преди 17 години и 3 месеца
Богоизбран, бъди уверен, че всяко нещо, което вярващият върши, ще се отрази на небесата. Както и да го тълкуваш. И нали знаеш, че името не е случайно. Така че, внимавай какви ги вършиш.
By queen_blunder , 12 June 2008

С риск да си навлека известни проблеми публикувам снимка от Главна класна книга, писана през 1937-ма година. На подобна находка не се попада всеки ден и не мога да се въздържа да не я споделя с вас :)

Бях чувала, че по онова време всички български ученици без изключение успешно са завършили учебната година, но все си мислех, че тази история е някакъв виц, измислица. Хаха! :))) Не можете да си представите какво бе учудването ми, когато попаднах на автентичен документ, според който  успехът на всички деца се повишава с една единица и повтарящи ученици няма да има. Ето го и текста, написан в оригинал с червено мастило под всеки списък, както ще видите, ако кликнете върху линка::

„... съгласно заповедта на Господина Министра на Народната просвета под №1524 от 16. VІ. т. г. се повишава по случай рождението на Н. Ц. В. Княз Симеон Търновски, общия годишен успех, по всеки предмет, с една единица. Всички ученици преминават в по-горно отделение.”

Legacy hit count
983
Legacy blog alias
19854
Legacy friendly alias
Щастливият-край-на-далечната-1937-ма-учебна-година
Размисли
Политика
Училище

Comments3

lilipetrova
lilipetrova преди 17 години и 10 месеца
Та сега рядко има повтарящи ученици.Повечето директори смятат,че добрите учители са тези,които не пишат двойки.И за това повечето учители вместо да пишат критерии,протоколи една дузина,те сами ще се изтормозат,пишат заветната тройка.Защото ако не я пишат,ще си имат проблеми,а в малкия град,връзките ще се задвижат и пак учителя ще бъде притиснат за тройка.
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 10 месеца
Да, Лили, приликите с повишаването на успеха в днешно време ги има, но в неписан вид. А в писан - единствено първолаците не могат да повтарят класа.
antoinetamilanova
antoinetamilanova преди 17 години и 10 месеца

Поздравления за находката, Queen_blunder!!!

Моята баба, която тази година става на 80г, е съвременник на тези събития. От нея съм слушала този разказ, но и аз никога не съм виждала автентичен документ. Благодаря!!!

By simeon_asparuhov , 14 March 2008

Благодаря ви за дейното участие! Ще се опитам да отговоря максимално подробно на всечки критики, защото може би останах, в известна степен, не разбран.
Ще започна с последните два на Shogun и на Eowyn. Както написах, следях последния месец и нещо бглог и наблюдавах проблемите ви с двата (дори бих казал трите) трола. Не съм трол и подигравките и обидите, с които троловоте се характеризират няма да бъдат намерени в моя блог. Същото време ви призовавам към реална толератност, което означава зачитане на чуждото мнение, дори и да бъде квалифицирано като сексистко. Убеден съм, че по-долу ще покажа, че не съм сексист и това, че не харесвам феминизма, не ме прави такъв. Наистина не бързайте с квалификацията трол, защото квалификациите пречат на истината. В крайна сметка това ми е първия ден тук!
Конкретно по двете точки на Шогун, ще кажа, че слоганът тук е "Авторът си ти", а това е отговорност. Авторът трябва да е честен към читателите си иначе не е автор. Честен означава да каже, това което мисли без значение реакцията. Искренността е  красотата на човешките отношение,а човек може да допусне другите до собствената си красота единствено когато е искрен, иначе цялото писане е безсмислено.

Освен всичко това, Шогун, много лошо впечатление ми направи израза ти за „малката група евентуални читатели”. Нима авторът пише за възможните си читатели, авторът първо пише за себе си и за своето собствено удоволствие. Той създава първо радост на себе си, ако писането не му доставя удоволствие, значи не е никакъв автор – той е писар.

Докато писах всичко това, коментари оставиха Elab и Arlina. На  първия благодаря, че не ме квалифицира веднага. На Arlina ще кажа само, че винаги когато четеш нещо си напълно свободен в разбирането му. Читателя е свободна питчка, която може да направи всякакво заключение от произведението. Чувства ли се ограничен, затова как да разбира произведението, той не е читател, а „зубрещ” ученик. Зубренето никога не ми е доставяло удоволствие. Да, когато съм чел Платон съм го разбрал, може би наистина по свой собствен, специфичен и уникален начин. Вие, когато сте го чела също сте го разбрала и се надявам това също да е по свой собствен, специфичен и уникален начин. Не твърдя, че е моя начин е по правилен от вашия, но настоявам, че вашия начин не е по правилен от моя. Когато човек е свободен, не може предварително да му задаваме изводите, до които достига. Уникалността показва свобода.

 

denijane има теми и разговори, които една жена не може да разбере. Самото изречение имплицитно включва и обратното – има теми, които един мъж не може да разбере. Може ли мъжът да разбере болката и удоволствието от раждането? Не! Богът, природата или както искате го наричайте, е направил нещата така, че аз НИКОГА няма да мога да разбера раждането. Това е нещо отвъд думите, всяко обяснение го изкривява и го прави невярно. И ще бъде глупаво и смешно, заради някакви обвинения в нетолератност и сексизъм да опитвам да твърдя, че имам и най-мъничкото понятие от това какво е да раждаш! Същото, Дениджейн, се от нася и за пълноценното мъжко общуване – от е отвъд думите, то е едновременно разбиране, което не може да се обясни. Тук не говоря за това може ли жената да кара автомобил, или да ръководи гиганска корпорация – МОЖЕ – това няма нищо общо с темата, която съм отворил.

Не тъврдя, че мъжката любов е по-възвишена (съжалявам, написаното не е редактирано и грешката е моя), твърдя че общуването е пълноценно когато включва и сексуалното. Това се отнася и за мъжете и за жените – липсва ли секса, възката е незавършена.

По нататъчните ти разсъждения считам за некоректни –не съм употребил думата разплод. Ние сме хора, а не животни. Но кажи ми, честно и откровено, нима за жената съществува нещо по-възвишено и свято от това да даде живот на дете. Нима жената би заменила детето си за цялата мъжка философия, творчество, приятелство. Аз смятам, че не!  Детето е върхът на жената и истинското хетеросексуално общуване има за цел именно създаването на дете. После казваш, че си падаш по гей-порно – предполагам на шега. Аз лично не си падам по никакво порно – то е плоско и не представя нито хетеросексуалното, нито хомосексуалното общуване. ОБЩУВАНЕ, в порното няма общуване, в него има само външните прояви на секса – грозно и кухо. Наистина се радвам на принципите ти за Свобода, Равенство и Братство, но ще кажа нещо, което може би ще предизвика гневът ти – погледни историята и ще установиш, че тези принципи са родени от истинско и пълноценно общуване между мъже.

 

Lyudmila Petkova, кажи ми честно промени ли се отношението към мъжа ти след появата на децата. Все пак не започна ли да му отделяш по-малко от вниманието си. Убеден съм, че да! В това няма нищо лошо, то е естествено – жената е насочена не към мъжа, а към венеца на своето съществуване – Детето. И пак ще задам въпроса – нима творчеството на мъжа ви се струва по-ценно от детето? Ако е така това ми изглежда сбъркано и неестествено – далеч по неестествено от хомосексуалния секс, направо извратено. Колкото до любовта между Данте и Беатриче, поне спред wikipedia.org двамата са се засичали един единствен път (а може би два пъти), в целия си останал живот Данте е изживявал своята любов към нея в компанията на съмишленици – мъже. Именно това пълноценно мъжко общуване го е карало да вярва в любовта си към Беатриче. Ако не е било то никога нямаше да има нито Божествената Комедия, нито политическата му творба – Монархията, нито пък някой от нас щеше да знае за Данте и Беатриче. Но това, както вече казах е неизразимо с думи.

 

В заключение искам да кажа, че да отчиташ различията между половете не е сексизъм, а добро зрение. А относно тролството, надявам се да ви убедя, че прибързано сте ме квалифицирали, ако не успея всички, то поне някой и с тях да имаме истинско пълноценно общуване.

Legacy hit count
789
Legacy blog alias
18094
Legacy friendly alias
Някой-обяснения-относно-предната-ми-статия

Comments6

Arlina
Arlina преди 18 години и 1 месец
да отговоря на частта, която е за мен:)
аз не написах нищо в противоречие с това, което Вие така любезно ми обяснявате:) останете си със здраве!
simeon_asparuhov
simeon_asparuhov преди 18 години и 1 месец
Arlina наистина не написа нещо в противоречие с отговорът ми - просто уточних, че съм разбрал Платон
Tedi_N
Tedi_N преди 18 години и 1 месец
Относно Платон мога да ви кажа това, онова....
do100jan
do100jan преди 18 години и 1 месец
Колко мъдри слова, но колко пропуски в уж дребните детайли.

На няколко места срещам "някой", като един път е в единствено число (правилно изписано), а друг път предполага множествено (като например в заглавието и в последното изречение). Чудя се наясно ли е автора къде и как се пише И, къде и как се пише Й?
simeon_asparuhov
simeon_asparuhov преди 18 години и 1 месец
Не do100jan, не се замислям на това - пиша го както ми е удобно. В крайна сметка мъдростта е в словото, а не в правописа.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 1 месец
Измислени са от мъже, защото по това време, мъжете са измисляли всичко. Ако жените са имали възможност да измислят, може би щеше да е измислено от жена. Когато жените са започнали да излизат на сцената, също са започнали да измислят велики неща. Въпрос на историческа действителност. Или може би дори е било измислено от жена, просто е било възприето по-добре от устата на мъж.

И не, не смятам, че детето е венецът на моето съществуване. Естествено е, да обичаш детето си повече от всичко, повече дори и от себе си, това осигурява продължаването на рода и е напълно обяснимо от биологична гледна точка. Както и от емоционална-да отгледаш част от себе си, от беззащитна клетка до самостоятелен индивид няма как да не те обвърже до болка.

Но това не е целта на моето съществуване. Не съществувам, за да раждам. Децата ще бъдат част от живота ми, надявам се най-хубавата, но с децата животът не започва и не завършва. Те са просто част от него. Всяка жена, която смята, че децата са смисълът на живота и е обречена на страдание. Защото децата порастват и те оставят сама с това, което си.

Разбирам какво имаш предвид с това, че общуването не е пълно без секс, съгласна съм. Но това важи за всички полове и всички комбинации. Сексът е върховното съзидание. Само той ни кара да се чустваме пълноценни. Това е положението. Но в никакъв случай не приемам тезата, че сексът между мъже е най-великият. Това е абсурдно. Сексът си е секс. Той е просто инструмент, хората, които го правят го правят велик или не.
И ако цял живот не си изпитвал истинска връзка, защото си бил с жени и когато си намерил своя мъж и си усетил истината и си решил, че затова сексът между мъже е най-дълбокия-ми не си прав. Това е просто твоят опит. Аз мога да ти кажа, че сексът между мен и приятелят ми е най-великият. И ще съм права за себе си. Въпреки че може да има хора, с които бих могла да правя и по-велик секс. Ама засега това е моят свят и моят опит. Няма начин да ме убедиш, че аз не съм права, а ти си.
И нали се сещаш, че дори за теб сексът между мъже да е велик, ще има мъже, за които ще е отвратителен. Както казах-позволи на хората да имат своите вкусове и предпочитания. Ако ти или който и да е харесваш мъже, това е чудесно, но не искай от всички да го правят. И не обяснявай влеченията си с разни философии, а просто ги приеми такива каквито са. Аз лично мисля и съм дълбоко убедена, че щом сексът е по взаимно съгласие, няма значение какви са участниците. Важно е човек да прави това, което му харесва разбира се само ако не наранява някой друг. Така че за мен тия философии са ненужни. Харесват ти мъже-ми ок. Такъв си, ок.Не можеш и не трябва да се променяш. Наслаждавай се на живота си и не се занимавай с тъпи обяснения за наклонностите си. Аз не търся философски обяснения за моите наклонности. Не ми трябват оправдания. Такава съм каквато съм и щом не увеличавам страданието, значи всичко е наред.

А за гей-порното, ми не се шегувам, харесва ми :) Харесват ми младите и здрави мъже, които си пъхат разни неща на разни места.
Ама то в порното не връзката е важна, а свръзката :) Хаха. Както и да е. Това беше лирично отклонение.
By theoss , 21 January 2008
На прага на рая аз стоях сам с моите мисли.
И едни ангели - добри и някои от тях лоши, които искаха да ме върнат.
Да стоиш там и да се взираш в красотите на онова блаженство е нещо, което не се случва всеки ден на човек.
Бях готов да отида. За мое щастие, имаше един проблем.
Болеше. И то много. На много малко моменти, но много.
Болката започваше от корема и се насочваше към сърцето, а от там директно в душата.
Мислех си, че тъй като това се ръководи от главния център, щеше ли да бъде по-добре ако изобщо нямаше.. нищо?!
Та да се върна на прага на рая.
Някои казват, че там има светлина. Човек влиза в тунела, а после вижда светлината и се опитва да се върне или да остане там завинаги.
Аз стоях на прага и се мъчех да открия този източник.. от къде по дяволите (това май е един от забранените изрази в рая) идва тази светлина?
Взирайки се, мисля че видях. И разбах. Или поне така си мисля.
Едно огромно огнено червено кълбо като райски магнит дърпаше душите на Добрите!
Welcome to the good life ми пееше една малка фея, която бе на своя пост, чакайки поредните жадни за "нещо по-хубаво" души.
Мислех да направя първата крачка.
Лек пристъп.
После още по-ярка светлина.
Усетих, че не трябва. Звуците на райските цветя, полъха на вятъра и ...
О боже. Какво всъщност правех там?
Та нима това, което съм, това, което имам не ми бе достатъчно?
Пуснах ръката на малката фея, казвайки й:
"Те ме чакат".
Събудих се.
"Слънце, как си. Добре ли си?"
"Мило, какво правиш?"
Някои неща са наистина около нас. Просто трябва да отворим очи.
И да най-важното - да ги пожелаем!


Legacy hit count
709
Legacy blog alias
16996
Legacy friendly alias
ВиЕмЕй-ACD0D9545C8F402A9C39BCF2D3FA04B0
Невчесани мисли
Нещата от живота

Comments9

svetlina
svetlina преди 18 години и 3 месеца
И какво ако си те пожелая? ;)
theoss
theoss преди 18 години и 3 месеца
Кой, мен ли?
svetlina
svetlina преди 18 години и 3 месеца
Зависи дали ти си лирическият герой.
kekla
kekla преди 18 години и 3 месеца
Сещам се какво каза сестра ми, когато след една упойка, която не била преминала след една гадна операция припаднала на път към тоалетната, каза че не й се събуждало, усещането било една такова прекрасно. Тя не е умирала, съвсем не, ама тази загуба на съзнанието е голяма работа, странни неща стават. Хубаво е да ти стига това, което имаш, но и да се стремиш в същото време нагоре, а това хипотетично е осъзнаването, че не си чак толкова беден, колкото си представяш :) Впрочем явно на лирическия герой не му е била съвсем добра душата, щом се е върнал, до сега едва ли някой е победил дядо Боже, освен ако той самият не е позволил :)
theoss
theoss преди 18 години и 3 месеца
Светлина аз съм да :)
А Кекле... лирическия герой си е добра душа...
И мисля, че именно дядо Боже си го е върнал. Просто той трябва да постои тук още много време :)
kekla
kekla преди 18 години и 3 месеца
Много време е доста разтегливо понятие :) Значи ти си добра душа .. хихихи, ма аз не знаех :) ако те е върнал той, значи е сметнал, че трябва да станеш още по-добра, сигурно иска да създадеш поколение :)аз сега нали съм на такава вълна и за това си обяснявам така нещата :) и аз това казах, че ако дядо Боже не реши да върне някой, той сам едва ли ще може :)
svetlina
svetlina преди 18 години и 3 месеца
Трябва, трябва, щото тука може някоя Светлина да си го е пожелала. Тя може и да не си спомня точно, но Дядо Боже знае. Не е нужно sikov да знае. Въобще нищо не е нужно. Просто прескачаш от един сън в друг чрез този или онзи магнит. Добра душа - значи положителните полюси те отблъскват, колкото и да не ти се ще. Така е при магнитите - скапана работа, но пък без препятствия нямаше да ни е интересно, нали?! ;)
theoss
theoss преди 18 години и 3 месеца
Ами да се надяваме, че "много време" наистина ще е много разтегливо :)
Светлина, значи отрицателни ме привличат така ли?
Ехх... аз си знаех, че моето призвание в живота е да правя хората по-добри :)
svetlina
svetlina преди 18 години и 3 месеца
Да, това е много хубаво призвание, само че при топлообмен топлейки, губиш топлина => май накрая ще излезе, че правейки хората по-добри, ти губиш част от себе си, после губиш и последната си част и ставаш безсмъртен, както каза Кеклето, щото вече живееш у всички, които си срещнал и с които сте се притеглили.
By acecoke , 18 December 2007
В неделя бях на изключително интересна и полезна лекция относно подготовката за раждане и ролята на мъжката половинка в нея и по време на самото раждане, както и в т. нар. "Златен месец" - първите 40 дни след раждането. Изнесе я инструкторката (не знам, дали думата е точна) по йога за бременни на Яна - курс, чиято цел е да подготви жените за по-приятно изкарване на безспорно най-хубавия ден от живота им.

И така - оказва се, че това, дето тука го правят нашите лекари, е съвсем не това, което би трябвало да правят. За да бъде раждането приятно и хубаво е нужно колкото малко, толкова и много.

Както скоро научих, раждането се предизвиква на хормонален принцип от хормона окситоцин, който е наречен хормон на оргазма. Той се отделя в жената, когато е спокойна и обичана. За разлика от него, адреналинът пречи на раждането, и се отделя, когато бъдещата майка бъде стресирана от нещо - лекари, акушери, прожектори, припадащ съпруг, викове от рода на "Push, push!!!" и т. н.

Научих и за т. нар. "дула" - духовна акушерка, която се предлага под наем в някои страни, работата на която е да осигури удобства на родилката. Тъй като тук у нас май още няма такова животно, ролята на съпруга е доста важна, защото освен да присъства и да се пули, дой е длъжен да подкрепя жена си и той да й осигурява удобствата. Също така си мислех, че може да гледа и страшно, когато екипът започне да претупва работата.

И така, бях убеден в някои неща - какво трябва и какво не, за да се подобри ситуацията:

- Всяка бъдеща родилка е задължително да мине очен преглед. Заблуда е, че тези с явни проблеми в зрението са застрашени, а другите не са. Секциото се избира само в случай, че този преглед покаже, че има риск от отлепяне на ретината (и в други случаи, предполагам, ама за това са прегледите). При проблеми с очите, жената трябва да ги стиска по време на напъните.

- Трябва да се стремим да стимулираме отделянето на окситоцин у жената, като я успокояваме и се грижим за нея. В никакъв случай не трябва да се вкарва изкуствено (може би само по някаква спешност).

- Мехурът с околоплодните води не трябва да се пука изкуствено. Рано или късно сам ще се спука, а водите, които "изтичат" са хубава смазка за безпрепиятстваноп излизане на плода.

- Добре е жената да изключи мисленето и да се остави на вродените си инстинкти. За целта трябва да прехвърлим отговорността по мисленето изцяло върху нас.

- По-вертикалните пози са за предпочитане, защото така и гравитацията си играе ролята. Хоризонтални пози, особено такива с вдигнати крака, са освен непрепоръчителни, а и опасни!

- За да помогнем на жената да се отпусне долу можем да се целуваме с нея, защото отпускането на устата водело до отпускане на долната уста :))

- За да предпазим жената от разкъсвания долу, е нужно долната уста да се масажира с топли компреси. Освен това, разкъсването е за предпочитане пред срязването.

- След раждането, бебокът трябва да се поеме от таткото. Важен е първият контакт очи в очи (бебетата можели да виждат до 30 см. веднага след раждането, а изцяло невинния поглед на новородено било неописуемо изживяване - смятам да проверя). Пъпната връв не трябва да се реже и прищипва веднага, а да се изчака да спре да пулсира. Оказва се, че някои вещества (желязо примерно) в големи количества се предават на бебето след раждането. Хубаво е пъпната връв да бъде прерязана от таткото, а бебокът да се постави на голата майчина гръд, за да може първите микроби, които нахлуят в него да бъдат тези на мама. Затова аклиматизацията в кувьоз веднага след раждане не е препоръчителна.

- Оказва се, че бебокът е развил сукателния си рефлекс още в корема, но ако не го упражни след раждането до час го позабравя, а предшественикът на кърмата (клоастра ли беше, кво ли?!) е много важен за първи гостенин в стомаха и червата на новия човечец.

- Къпането веднага не е препоръчително, защото бебето е покрито с естествен мехлем, който спокойно може да се остави да попие в кожата (не е страшно до 24 часа след раждането бебето да не се къпе).

- Дърпането на пъпната връв, с цел бързо изхвърляне на плацентата, както и инжектирането на разни боклуци също не е желателно. Тя ще си излезе рано или късно.

- Хубаво е бебето винаги да усеща присъствието на някой от родителите си, защото това са хората, с които то е свикнало по време на бременността. Дори, ако се наложи да остане в кувьоз, е хубаво ежедневно някой да го посещава.

Разбира се, тук става въпроз за нормално раждане без усложнения. Ако има такива, вече думата е на лекарите, затова не трябва да прекаляваме с лошото гледане :)))

Когато лекцията приключи ни пуснаха няколко унгарски филмчета с раждания в къщи. Бяха доста впечатляващи, но най ме изуми една кака, която се изроди сама в един аквариум пред погледа на двете си дечица. Беше много яко :)))

Та стигаме до заключението, че таткото трябва да присъства на раждането и да се грижи за партньорката си. Хубаво е тези неща да се договорят предварително с екипът, който ще изражда жената, и всичко да става спокойно и неприпряно. Да се надяваме, че ще успеем да си извоюваме желаното ;))



Legacy hit count
1361
Legacy blog alias
16501
Legacy friendly alias
Как-раждали-другите
Размисли
Семейство
съвети

Comments7

Eowyn
Eowyn преди 18 години и 4 месеца
Ооо, и аз съм гледала едно  за раждане в един басейн...Хич не ме привлече.

Имам едни статии за естественото раждане, нещо в този дух, но малко по-научно. Ще ги изкопая и ще ги пусна.

Ох, а колкото за присъствието на таткото, май се плаща :( Много тъпо.
acecoke
acecoke преди 18 години и 4 месеца
О, да, май към 200 лв. беше. Изедници! Май най-изгодно е някоя пакетна поръчка, щото излиза към 50-70% по-евтино. Само как звучи - търговия със здравето и живота - немам думи!
Shogun
Shogun преди 18 години и 4 месеца
Към спецовете: Защо да е по-добре разкъсване от срязване? Според докторите още от времето, "га ги раждахме по синорите", си е по-яко срязването, понеже: Като се разкъсва, има разтягане на кожата и после по има опасност да ти се смъкнат органите. И защото срязването по-така лесно зараства.
Ама може и да са остарели схващания.

Също ме зачуди това, че не се вади плацентата принудително. Не знам защо, ми се вижда някак.... опасно.
acecoke
acecoke преди 18 години и 4 месеца
Ами чисто емпирично - лекторката спомена, че като я срязали при първото раждане се оправяла 2 седмици, а като се разкъсала при второто - 3 дена.

Аз само докладвам! Не разбирам :)))
Shogun
Shogun преди 18 години и 4 месеца
Хаха, тази идея таткото да си плаща за участието в представлението, освен комерсиално, си има и чисто практическо обяснение: ми ако припадне, на докторите ще им се отвори допълнителна, несвойствена работа. ;)

P.S. Майтапа на страна, себеотрицанието на младите татковци в лицето на Автора, е впечатляващо. За такова нещо не са си и помисляли традиционните български бащи, и през ум не им е минавало да присъстват на раждане и да целуват родилката... Така че моите поздравления за което.
kekla
kekla преди 18 години и 4 месеца
Аз пък и бъдещата родилка поздравявам за решението й, защото и тя явно е съгласна.. аз може да съм уж съвременна, ама пази боже.. не исках никой познат да е близо до мен тогава.. камо ли Николай... В смисъл, че и от женска страна има доста неща да се променят, преди да стане нормално таткото да присъства на раждането на общото детенце :)





svetlina
svetlina преди 18 години и 4 месеца
а защо "Златният месец" е златен? Сори, ма най-тъпите се спънахме още на третия ти ред...
By Eowyn , 28 June 2007
:)
Уникално раждане за България

28.06.2007
Ледено бебе, заченато преди шест години се роди тази сутрин в Първа АГ болница “Св. София”.
Момченцето тежи 3 кг и 200 гр. и е дълго 51 см. То се роди отембрион, замразен през 2001-ва година. Раждането е уникално не само заБългария, но и за цяла Югоизточна Европа. Очаквайте подробности. /БГНЕС
http://news.netinfo.bg/?tid=40&oid=1065392
Чакам с нетърпение подробностите.
Legacy hit count
981
Legacy blog alias
13468
Legacy friendly alias
Първото-ледено-бебе
Новини

Comments2

kekla
kekla преди 18 години и 10 месеца
Леле! Леле! Разбих се от тази новина, направо ще се разплача, малеееееееееееееее! Еми, аз да ви кажа много се чудех какво е станало с това бебе... ама защо си мисля, че се чакаше юли... хихихи , помните ли, когато лежах в болницата докато още живях в Пловдив? Тогава имах честта да се запозная с майката на това бъдещо сладурче, което за моя ОГРОМНА радост е вече факт, а предполагам и за майка му, която толкова отдавна го чакаше и не беше загубила надежда, че ще си има дете.. нещо повече ние с нея бяхме в една стая, нещо се загубихме, макар че си обещахме да ходим на кафе, така и не й казах, че вече не съм в Пловдив, ама все се сещах и се чудех какво е станало... леле! Ще се пръсна, бе хора! Да е живо и здраво, милото! А и майка му, от която съм страшно много възхитена и много се надявам пак да видя и да си поговорим... верно в болницата не стигнахме до телевизора, голямо приказване му ударихме :)
Eowyn
Eowyn преди 18 години и 10 месеца
Хехе, супер, Кекле :) Радвам се, че те зарадвах. Обади и се да я поздравиш, сигурно ще се зарадва :)