BgLOG.net
By Teri , 11 November 2022
Много странно беше решението Русия да се оттегли от Херсон. Новоназначеният генерал Сергей Суровикин на среща с министъра на отбраната Сергей Шойгу докладва и предлага руснаците да се изтеглят от Херсон, а Шойгу веднага приема и дава напътствия това да стане безопасно. Дните преди това Русия евакуира жители към своя територия. Киев не вярва руснаците да се оттеглят толкова бързо, но се оказва, че два дни по-късно тях ги няма и те ликуват в Херсон. В същото време всеки се притеснява, че Путин може да прибегне към ползването на тактически ядрени оръжия и по този начин да се опита да сломи желязната украинска защита. Някои казват, че това изглежда като да е капан на Русия, но никой не казва, че вероятно всичко това се прави само за да се опразни районът и там да се стовари ядрена бомба. 
Не ми се иска да бъда лош пророк, но това струпване на странни факти ми изглежда, като да е решено там наистина да бъде взривена такава бомба.
А ако това се случи... Не ми се мисли какво ще стане. НАТО вероятно нямат да имат причина да реагират, тъй като няма да е задействан чл. 5. Но е възможно Европа да поиска да го задейства заради радиоактивно замърсяване. И веднъж задействан, ще стане страшно. Неслучайно в момента Европа приема правила за бързо и безпроблемно придвижване на войски из континента. Искрено се надявам Путин да не прибегне до това. А ако го направи, то отговорът да е бърз и точен и да сложи веднага край на тази сатрапия. Без други последици за света и Европа.
Legacy hit count
1411
Legacy blog alias
81497
Legacy friendly alias
Ядрена-бомба-в-Херсон-
Политика

Comments2

StolenLaptop
StolenLaptop преди 3 години и 4 месеца
Дай Боже да не се стига до подобна ескалация и да зацарят Мир & Любов по Земята !
Stratovarius
Stratovarius преди 3 години и 4 месеца
летс сее :)
By Teri , 12 September 2022
Руският президент започна една война, която постави на изпитание целия свят, но най-вече Европа. Изопнаха се нервите на всички, които преживяха пандемията и вече виждаха искрица надежда за стабилизиране на обстановката. Оказа се, че цялата "военна операция", както я нарича Москва е била внимателно планирана. Неслучайно Путин построи тръбата през България за да снабдява с газ Сърбия и Унгария. Пардон, построихме я ние, като дадохме 3 млрд. лева за да се построи от руски строители, с руски материали от уж арабска компания.
Още миналата година Путин внимателно опитваше да дестабилизира пазара на газ, като се стараеше да не издава своите геополитически планове. В резултат, Европа навлезе във войната с намалени доставки, скъпа енергия и покачваща се инфлация. 

Днес Украйна се опитва да изтласка агресора от своята територия и печели симпатиите на цял свят. Сатрапът усеща, че се проваля и единственият изход за него е или да бъде убит в преврат или да бъде изправен на съд за военни престъпления. Това го прави отчаян, а наред с това увеличава и риска от предприемане на необмислени и съдбоносни ходове, като да натисне червения бутон и да стартира първата в света ядрена война.

Докато той праща невинни ученици да се бият на фронта в защита на някаква негова измислена кауза, Путин се опитва да всее раздори в Европа и има благотворна почва за това. Години наред в страните в Европа са били инфилтрирани агенти, които са вербували голям брой лица да работят в осъществяване на своята хибридна война. Високите цени на горивата, на стоките и храните допълнително карат европейците да се разколебаят в подкрепата си за Украйна. А това не трябва да се случва, защото ще е един предвиден шахматен ход на Москва, който ще доведе до множество размествания на дъската и разтурянето на представата ни за цивилизация, европейски ценности и солидарност. 

Успешното вклиняване в Европа ще даде основания на сатрапа да повярва в своята сила, след което да открие и допълнителни военни фронтове. Разбира се, България е една от страните, които са най-застрашени.

Войната не е за територия. Войната е за ценности. Ние не можем да разберем "Руский мир", затова трябва да ни се помогне да го почувстваме. Като зачеркнем своя цивилизационен избор и се превърнем в мужики. Не трябва да позволяваме това. Не трябва да позволяваме и на политиците ни да предават вярата ни в "Чиста и свята република", завещана ни от Апостола. Ние сме част от Европа и не сме на страна на агресора. Неговият свят не е нашия свят. Заедно в Европа можем!
Legacy hit count
990
Legacy blog alias
81438
Legacy friendly alias
Защо-е-важно-да-устоим
Политика
Невчесани мисли

Comments

By kordon , 5 May 2022
ПУТИН И РУСИЯ В КАПАНА НА САЩ 

Автор: Виктор Кордон 

Инвазията на Русия в Украйна неизбежно поставя въпроса за причините за този акт на видимо непровокирана руска агресия. Изобилието от коментари както на мастити експерти, така и на политици, а също и на обикновени хора, показа, от една страна, фрапиращо неразбиране на геополитическите процеси от страна на болшинството от коментаторите, и, от друга, стряскащо и вредоносно разделение в българското общество по линията русофилство-русофобство. И това несъмнено се отразява негативно върху качеството на анализите. Поради това те са издържани почти изцяло в духа на ирационалното противопоставяне между русофили и русофоби и се ограничават до крайностите “Путин е прав” и “Путин е престъпник”. Това води до липсата на каквито и да е опити за целесъобразно анализиране на ситуацията, на причините за конфликта и на мотивите на главните играчи. Затова в този материал си поставяме за цел да внесем яснота в тази, очевидно, тъмна материя за българския наблюдател, който традиционно страда от политическо невежество, историческа неграмотност и дълбоки предубеждения.  

Както знаем, всяко събитие, независимо от мащабите му, си има дълбоки причини и предистория, и войната на Русия срещу Украйна не прави изключение. Ключ към правилното разбиране на това явление може да ни даде един друг позабравен и недобре познат конфликт отново по границите на Руската федерация – руско-грузинската война от 2008 г. 

Обявилата независимостта си през 1918 г. Демократична република Грузия е нападната от Червената армия през 1921 г. и инкорпорирана насила в състава на Съветска Русия под названието Грузинска съветска социалистическа република. Желанието на грузинците да се освободят от съветските окови нараства към 1989 г. с отслабването на СССР. Това подтиква съветските ръководители да подстрекават сепаратистките амбиции на Южна Осетия и Абхазия, съществували дотогава като автономни области в състава на Грузинската ССР. Въпреки това Грузия обявява своето възстановяване на независимостта на 9 април 1991 г., като по този начин става първата небалтийска република от Съветския съюз, която прави това. То усилва още повече подкрепата на Москва за абхазците и южноосетинците в опит да отслаби Грузия и да я върне в орбитата на Кремъл.  

За Русия Южен Кавказ, в който е разположена и Грузия, представлява район от особено стратегическо значение, защото се явява буферна зона между нея и Близкия Изток. Черноморското крайбрежие на Грузия, част от което се намира в Абхазия, също е важна зона за руските интереси. Освен стратегическите, Русия има и сериозни икономически интереси в този регион, свързани с достъпа до основни петролни резерви. След като през 2000 г. Владимир Путин става за първи път президент на Руската федерация, разногласията с Грузия отново ескалират. През 2002 г. Русия започва да раздава паспорти на жителите на Абхазия и Южна Осетия без разрешението на Грузия. Тази политика на “порусначване” или “русификация” на населението на тези области става основа за бъдещите претенции на Русия към тези територии. 

Притискана от Кремъл, Грузия се обръща към Запада като единствена възможност за отклоняване на руската агресия. Когато през 2004 г. президент на Грузия става Михаил Саакашвили (учил и работил в Украйна, Съединените щати и Западна Европа), той обявява за свой приоритет връщането на Абхазия и Южна Осетия под грузински контрол и влизането на страната му в НАТО. Грузия засилва отношенията си с НАТО, участва в мисии на организацията в Ирак и Афганистан и в редица взаимни военни учения със страни-членки, приема натовски военни инструктори да обучават нейните войски и изпраща войски на обучение. Това още повече разгневява руснаците. След като Грузия депортира четирима руски шпиони през 2006 г., Русия започва пълномащабна дипломатическа и икономическа война срещу Грузия, последвана от преследване на етнически грузинци, живеещи в Русия. 

На 5 януари 2008 година в Грузия е проведен необвързващ референдум за членство на кавказката република в НАТО, на който 77% от гласувалите се обявяват за присъединяване към евро-атлантическите структури. Напрежението в региона се засилва непосредствено след обявената независимост на Косово (на 17 февруари 2008 г.). Именно в отговор на косовската независимост Руската федерация заявява, че ще преосмисли отношенията си със самообявилите се грузински републики. По-късно същата година, по време на срещата на върха на НАТО в Букурещ през април 2008 г., американският президент Джордж Буш предлага на Грузия и Украйна да бъде предоставено членство в Алианса (Германия и Франция се противопоставят). В отговор на което Путин заявява, че разширяването на НАТО към Русия "ще бъде прието като пряка заплаха за сигурността на страната ни". Под указанията на Москва абхазките и южноосетински сепаратисти започват провокации срещу грузински населени места, граждани и военни обекти. Тази провокация предизвиква ответна реакция на Тбилиси, а с това и ескалация на конфликта, в който Русия намира претекст да се включи и в крайна сметка да спечели. В резултат Абхазия и Южна Осетия обявяват “независимост”, която е призната само от Русия, Никарагуа, Науру, Венецуела и Сирийската Арабска Република (все видни демократични страни).  

С какво ни помага историята на руско-грузинския конфликт да разберем ситуацията с руската инвазия в Украйна?  

Между тези на пръв поглед привидно различни и далечни по време и като разстояние събития все пак има достатъчно близки паралели, които ни указват основанията, подбуждащи руската страна да прибегне до тези крайни мерки. И двете страни са бивши съветски републики, граничат директно с Русия, управлявани са от неподлежащи на контрол от Кремъл фигури, желаят да се присъединят към вражеския за Русия Атлантически съюз и имат ключово за руската сигурност стратегическо местоположение. До голяма степен развитието на събитията в Украйна са идентични с тези в Грузия.  

През голяма част от историята си областите, населени с украинци, са били част от Полша и Русия, а в някакъв момент и от Австро-Унгария. След хаоса на Първата световна война и на Руската революция от 1917 г. западните украински територии са присвоени от Полша, а останалата част – от СССР. Няма да се спирам на престъпленията на комунистите срещу украинския народ, едно от най-големите от които е Голодомора, приел характера на геноцид, отнемайки живота на милиони души. Също като Грузия и Украйна обявява независимостта си през 1991 г., а суверенитетът й е признат от международната общност.  

През 1994 г. в Будапеща под председателството на Ядрения клуб, Украйна доброволно се съгласява да се откаже от ядрения си арсенал, останал й в наследство от СССР, и да го върне на юридическия наследник на Съветския съюз – Руската федерация. В замяна на този акт Великобритания, САЩ и Русия стават гаранти за суверенитета и териториалната цялост на Украйна. Това означава, че Русия, Обединеното кралство и Съединените щати се съгласяват да поддържат териториалната цялост на Украйна чрез т.н. Будапещенски меморандум. През 1999 г. Русия е една от подписалите Хартата за европейска сигурност, чрез която „потвърждава присъщото право на всяка участваща държава да бъде свободна да избира или променя своите договорености за сигурност, включително договори за съюз, докато те се развиват“. Тоест нападението на Русия над Украйна е нарушение не само на международното право, но и на договорите, които Русия е подписала, и на гаранциите за суверенитета и териториалната цялост на Украйна, които Москва сама е дала на тази страна.  

В годините след разпадането на Съветския съюз няколко бивши страни от Източния блок се присъединяват към НАТО, отчасти в отговор на регионалните заплахи за сигурността като руската конституционна криза от 1993 г., войната в Абхазия (1992–1993) и Първата чеченска война (1994 г. –1996). Руските лидери описват това разширяване като “нарушение” на уверенията на западните сили, че НАТО няма да се разшири на изток, което е доста наивно, тъй няма официално заверени такива обещания.  

Президентските избори в Украйна през 2004 г. са силно противоречиви. По време на предизборната кампания кандидатът на опозицията за проевропейска интеграция Виктор Юшченко е отровен, в което бе заподозряна Москва. През ноември премиерът Виктор Янукович (открито подкрепян от Кремъл) е обявен за победител, въпреки твърденията на наблюдателите за фалшифициране на избори. По време на двумесечен период, известен като Оранжевата революция, големи мирни протести успешно оспорват резултата. След като Върховният съд на Украйна анулира първоначалния резултат поради широко разпространени изборни измами, е проведен втори тур, който довежда на власт Юшченко като президент и оставя Янукович в опозиция. В Русия разглеждат Оранжевата революция и други цветни революции за демокрация в постсъветските държави като подстрекавани от западни страни, за да подкопаят националната сигурност на Русия. Руският президент Владимир Путин описва руските протести през 2011–2013 г. като опит за прехвърляне на Оранжевата революция в Русия.  

Както бе казано по-горе, на срещата на върха в Букурещ през 2008 г. Украйна и Грузия правят опит да се присъединят към НАТО, като президентът на САЩ Джордж Буш настоява за приемането им. Германия и Франция не се съгласяват, за да избегнат враждебността на Русия. НАТО в крайна сметка отказва да предложи за приемане Украйна и Грузия, но излиза с изявление, в което се съгласява, че „тези страни ще станат членове на НАТО“. Путин изразява категорична опозиция срещу кандидатурите на Грузия и Украйна за членство в НАТО.  

През 2010 г. Янукович печели президентските избори. Поддръжниците му са от южните и източните региони на Украйна, които приветстват близките връзки с Русия. До януари 2013 г. повече от половината от министрите, назначени от Янукович, или са родени в района на Донбас, или са направили някаква решаваща част от кариерата си там. Над 46% от бюджетните субсидии за социално-икономическо развитие са отпуснати за администрациите на Донецка и Луганска област  – 76,2 милиона долара срещу 87,5 милиона долара за цялата останала част от страната.  

След като Русия оказа натиск върху Украйна, през ноември 2013 г. Янукович отказва да подпише Споразумението за търговско асоцииране на Украйна със Западна Европа, въпреки огромната подкрепа за договора във Върховната Рада, което веднага разпалва народното недоволство. Започва Евромайдана – вълна от демонстрации и гражданско неподчинение, започнала в нощта на 21 ноември 2013 година, когато украинският президент Виктор Янукович отказва да подпише споразумението за асоцииране с Европейския съюз, като вместо това иска да засили отношенията между Украйна и Евразийския съюз, където Русия е основен играч. Протестиращите се обявяват против възможността за задълбочени връзки между Украйна и Русия. Като цяло тези протести са насочени към поддържане на законно установения геополитически курс на Украйна към Европа, което означава за Русия по-нататъшно оттегляне на Украйна от руския контрол. На следващата година Янукович е отстранен от президентския пост, а няколко дни след това с помощта на руския Спецназ напуска Киев и избягва в Русия. Лидерите в рускоговорящата Източна Украйна декларират продължаваща лоялност към Янукович, което води до проруски вълнения.  

Размириците са последвани от незаконно анексиране на Крим от Русия през март 2014 г. и войната в Донбас, която започва през април 2014 г. с образуването на две подкрепяни от Русия сепаратистки квази-държави: Донецката народна република и Луганската народна република. 

На 7 февруари 2019 г. Върховната Рада, парламентът на Украйна, гласува за изменение на конституцията, за да се посочи, че дългосрочната амбиция на страната е да се присъедини към Европейския съюз и НАТО.  

Главният съветник на Путин по националната сигурност, Николай Патрушев, според който Западът е в необявена война с Русия от години, е водеща фигура зад актуализираната стратегия за национална сигурност на Русия , публикувана през май 2021 г. В нея се посочва, че Русия може да използва "насилствени методи" за "осуетяване или предотвратяване на неприятелски действия, които застрашават суверенитета и териториалната цялост на Руската федерация"

По време на струпването на руски войски по границите на Украйна, предшестващо нападението през 2022 г., Русия отправя искания към САЩ и НАТО, включително правно обвързващо споразумение, което не позволява на Украйна да се присъедини някога към НАТО, и премахването на многонационални сили, разположени в източноевропейските държави-членки на НАТО. Русия заплашва с неуточнен военен отговор, ако НАТО продължи да следва „агресивна линия“. Такива искания от страна на Русия, разбира се, са абсолютно несъстоятелни, тъй като те не зачитат правото на всяка страна сама да определя своя политически, икономически и отбранителен път на развитие и съюзите и блоковете, в които да членува. 

Очевидно след като НАТО, ЕС и засегнатите страни отказват да изпълнят неоснователните руски ултиматуми, Русия поема по пътя на войната, както в случая с Грузия. Това води пряко до руската агресия срещу Украйна, започнала на 24 февруари 2022 г.  

Каква обаче е ролята на САЩ в тези събития? 

Всъщност участието на Америка в украинските събития е съществено, дори първостепенно. Може да се каже, че американците имат основен “принос” за руското нападение над Украйна, колкото и парадоксално да звучи това за незапознатите с материята. Тази страна има щастието или нещастието да се намира на западната граница на Русия, което автоматично я превръща в предмет на силни аспирации. На нейна територия от дълго време се води многостепенна и мащабна война на различни нива, която често протича извън полезрението на публиката. САЩ отдавна финансират и отглеждат там разни организации и отделни лица, които обработват общественото мнение и го насочват в изгодна за американците посока в противовес на руското влияние. Така се стига до момент, в който украинците започват да импонират на западния обществено-икономически модел, рекламиран широко от американската пропагандна машина, и да се стремят към него. Но ние не можем да обвиняваме само американската пропаганда или пък украинския народ за този избор, защото само силно идеологически обременени индивиди с много ограничен мисловен хоризонт могат да предпочетат руския модел пред западния. Така че стремленията на украинските граждани към Запада са обусловени от естествено желание за постигане на по-добър живот, към което се стреми всеки от нас. Само че някои неориентирани особи (русофилите) погрешно смятат, че могат да го постигнат, следвайки сляпо Русия. 

Всъщност интересът на Съединените щати към Украйна не е предизвикан от загриженост за нейното благополучие (каквато не се очаква в света на политиката), а от чисто геополитически съображения. Техните главни цели са такива, каквито са били винаги – да не допуснат усилване на своите врагове. И, колкото и да е странно за някои, основните им врагове не са китайците, а Русия и Германия. През 2015 г. Джордж Фридман (George Friedman) в интервю за руски медии изказа еретичната и непонятна за някои мисъл: “Най-опасният съюз за САЩ е този между Германия и Русия – германските технологии и капитали и руските човешки ресурси”. А г-н Фридман не е случаен човек, той е американски политолог и основател и директор на частната информационно-аналитична разузнавателна компания Стратфор, в която работят много бивши служители на ЦРУ. През същата година в своя реч той заявява: 

“Първичният страх на Съединените щати е от германските технологии и капитали и руските ресурси и човешка сила като единствената комбинация, която адски плаши САЩ от векове.
… 

Първостепенният интерес на Съединените щати, заради който в продължение на век водихме войни – Първата световна, Втората световна, Студената война – бяха отношенията между Германия и Русия, защото обединени, те са единствената сила, която може да ни заплаши, и да се уверим, че това няма да се случи”

Противно на общоприетите наивни представи, именна Западът, в лицето на САЩ, Великобритания и Франция, предизвиква две световни войни, за да предотврати сдобиването на Германия с евтини ресурси било чрез придобиването на колонии (Първата световна война), или завладяването на богати на суровини територии (Втората световна война). Великите държави приемат като смъртна заплаха възможността Германия да получи достъп до безплатни ресурси или дори до такива на ниска стойност. Причината е в огромния потенциал на германския народ, който дори и при липсата на собствени суровини и необходимостта да ги купува по международни цени, произвежда и изнася огромни количества качествени стоки, което Западът възприема като висша опасност за икономическите си интереси. 

Няколко бързи факта потвърждават тази теза. Германия разполага с 17 пъти по-малко население и работна сила от Китай и 27 пъти по-малка територия, но произвежда само 3,9 пъти по-малко стоки и изнасят само 1,4 пъти по-малко такива. В същото време БВП на Германия на глава от населението е 4,2 пъти по-голям от този на Китай. А най-фрапиращото е, че по износ на глава от населението Германия изпреварва Китай 9,4 пъти! И това е при положение, че германците не разполагат със свои ресурси. 

Ето защо сближаването между Германия и Русия, което би осигурило на германската икономика суровини на изгодни цени, се разглежда на Запад, и особено в Съединените щати и Обединеното кралство, като заплаха от най-голяма величина. Затова единственият начин да предотврати неизбежното по-задълбочено руско-германско сближаване (един от изразите на което щеше да бъде “Северен поток 2”) САЩ виждат в отравянето на отношенията между тях. За тази цел те използват слабото място на Русия - нейният първичен страх от заемането от страна на НАТО на стратегически позиции по нейните граници и в частност в Украйна. 

Поне две събития служат като ясен знак, че именно Съединените щати се притесняват от задълбочаване на отношенията между Германия и Русия и се стремят да ги възпрепятстват с цената на всичко. Първото е настойчивото американско предложение за приемане на Украйна и Грузия в НАТО, осъществяването на което неминуемо би разтрогнало отношенията на Русия с европейските страни, в това число и с Германия. Разбирайки, че това би попречило на връзките й с Москва, от които и двете страни имат полза, Германия отхвърля американското предложение. Според устава на НАТО всички страни трябва единодушно да гласуват, за да бъде прието каквото и да е предложение. Тоест дори и една страна може да наложи вето. В конкретния случай към Германия се присъединяват и други държави, което блокира американския проект. 

Второто е яростното противопоставяне на Вашингтон на проекта “Северен поток 2”. Американците си дават сметка, че с евтиния руски газ Германия става още по-конкурентоспособна и икономически силна, което би увеличило и политическото й влияние. Но неотстъпчивостта на Берлин показва на янките, че и по този начин не могат да преустановят руско-германските икономически контакти. 

Виждайки, че не може с политически натиск да въздейства върху европейците, и конкретно на германците, Америка решава да използва по коварни прийоми. Принуждавайки Русия да нападне Украйна, чрез силен и постоянен натиск по границите й, САЩ поставят Европа пред невъзможност да продължи взаимоотношенията си с Русия. В този случай ЕС е принуден да осъди действията на Москва и Путин, да им наложи санкции и да преустанови връзките си с тях, въпреки очевидната икономическа неизгодност на този акт. Така Путин, Русия и Европа попадат в капана на САЩ, който е пригоден преди всичко за Москва и Берлин. И засега американският план работи поне приблизително според очакванията на Вашингтон.  

Бидейки все още глобален хегемон, Съединените щати разполагат с лостове за влияние в почти всяка точка на планетата, включително и по границите на Руската федерация. Тези инструменти (политически, дипломатически, икономически, информационни, шпионски, военни) им позволяват да формират удобни за тях условия в сферите им на влияние, а също така и да оказват натиск върху областите извън техния обхват. Русия също разполага с известни възможности да влияе на определени страни, но в сравнение с американските нейните са силно ограничени. Тъй като Украйна е област, в която се сблъскват американските и руски интереси, тя става обект на особено внимание и от двете страни. За Русия тя е от жизненоважно значение за собствената й безопасност, поради което Москва се стреми да я държи на всяка цена под свой контрол. За Америка Украйна има висока стойност, защото чрез нея може да оказва натиск върху Русия и да влияе на отношенията между нея и европейските страни, и преди всичко на тези с Германия. Защото спрямо Германия американците имат специален интерес от най-висш порядък, както изяснихме вече.  

В български контекст, водени от своето пословично невежество и дълбока слепота българските русофили силно се надяваха Китай да застане зад Русия, с която заедно да натрият носа на омразния Запад, и най-вече на янките. За тяхно огромно съжаление обаче това не се случва и няма да се случи. Поне не и при тези обстоятелства. Китай се въздържа от директна подкрепа за Русия по няколко причини. Едната е, че се страхува от западни санкции, които могат да му нанесат колосални и непоправими щети. Ако Западът спре да купува китайските стоки, преустанови инвестициите си в страната, изтегли предприятията си от нея и й прекъсне достъпа до западни технологии, Китай ще се върне в каменната ера, защото без Запада Китай е кръгла нула. Другата причина е в това, че ако китайските интереси изобщо съвпадат в някаква степен с руските, то това е само в много ограничени аспекти и Пекин не вижда повод да се намесва в конфликт, който няма да му донесе никакви икономически, финансови или териториални изгоди. Третата причина е, че Китай умело се възползва от затрудненията на Русия и си осигурява изгодни сделки за сметка на руската страна, която в момента отчаяно се нуждае от каквито и да е финансови потоци. Което показва, че с настоящата война Русия окончателно се превръща в нещо като суровинен придатък на Китай, който няма нищо против. Следователно инспирираната от САЩ война в Украйна носи дивиденти и на Китай, но само ако не се меси пряко в нея, което той няма да стори, поради изброените по-горе причини. А ние можем само да адмирираме китайските управляващи за мъдрата политика и да се присмиваме на русофилите за липсата у тях на какъвто и да е здрав разум.   

Но да се върнем на международното поле. Създавайки напрежение в даден регион, САЩ се опитват да пренаредят в своя полза съществуващата до момента неудобна за тях конфигурация. След това те предлагат помощ на засегнатите страни за решаване на проблем, който самите американци са създали. Тоест причинителите на болестта се явяват нейни лечители. 

Но да виним американците за този им начин на действие е меко казано наивно, защото всеки в тяхното положение постъпва по същия начин. Римляните, британците и всички други народи с имперски амбиции са използвали сходни методи, водейки се от прастария принцип divide et impera (разделяй и владей). Руснаците също влизат в това число, само дето техните възможности са крайно ограничени на този етап. Затова американците си позволяват, при това с успех, да предизвикват смут на техните граници, което създава извънредно безпокойство у руските политици и ги принуждава да предприемат изключително непопулярни и дискредитиращи ги в очите на международната общност мерки, но наложителни от тяхна гледна точка. Войната в Украйна е точно такова събитие, предизвикано от американските провокации, които в крайна сметка поставят Москва пред съдбоносна дилема. На управляващите в Кремъл им се налага да избират между това, от една страна, да наблюдават пасивно как големият им враг – Съединените щати – създава около тях санитарен кордон и ги обгражда с вражески държави, контролирани от Вашингтон и въоръжени с американско оръжие, включително и ядрено, и, от друга страна, да реагират активно и открито да се противопоставят на американските интриги и попълзновения, което значи да предприемат военни действия. В случаите с Грузия и Украйна руснаците избраха войната, което носи съответните позитиви и негативи. 

Ала казусът с Украйна е много по-комплициран, защото тя представлява обект на сериозен интерес от американска страна, което означава, че американците са готови да се бият за нея до последния... украински войник. Украйна не само предоставя плацдарм на Америка за по-нататъшно настъпление срещу Русия (което може да протече под различни форми), но и й дава възможност да преустанови за неопределено време отношенията между Русия и Европа. По този начин ще секне притокът на европейски пари за режима в Москва и същевременно ще бъде уязвена конкурентоспособността и дори сигурността на европейските страни и преди всичко на Германия, към която САЩ винаги са имали особено отношение. Тази несигурност ще принуди европейците да търсят американските ресурси и военна и политическа помощ и ще ги отблъсне от Русия. Така държавите в Европа ще станат още по-зависими от Съединените щати и ще им се налага да се подчиняват на тяхната воля. А Русия, лишена от европейските пари, стоки, инвестиции и технологии, ще потъне в дълбока криза. Недоволството на руското население от намаляването на стандарта му на живот може да бъде използвано за предизвикване на граждански конфликти, смяна на властта с удобни марионетки и дори разцепване на руската територия на по-малки и по-лесни за контролиране субекти. Това е планът максимум на американската администрация.  

Дали и до каква степен този план ще се осъществи предстои да разберем, но е много вероятно крайният му вариант да донесе сериозни проблеми на страните в обсега на настоящия конфликт, сред които е и България, защото разпадането на Русия би предизвикало мощни трусове, които неизбежно ще засегнат близките й държави. В този смисъл такова събитие би имало силни негативни последици за нашата страна и за дълго би я разстроило в политическо, икономическо, финансово и социално отношение, още повече, че и цяла Европа, а може би и голяма част от света, ще бъде в криза.

Legacy hit count
738
Legacy blog alias
81421
Legacy friendly alias
ПУТИН-И-РУСИЯ-В-КАПАНА-НА-САЩ

Comments

By Kulokran , 9 July 2019
Кремъл е бесен. Обидиха Путин. Кой? Георгий Габуния, водещ на предаването "ПостСкриптум" в грузинската ТВ Рустави 2. Клипове с протестиращи грузинци обикалят нета. Но не става ясно как именно е бил обиден Путин. Намерих записа в оригинал и разбрах. Момчето-журналистче няма фантазия да обижда, но инак разбирам чувствата му. На света му писна от Путин. 
А обидата, която Кремъл демонстрира с пяна на уста, говори, първо, че Путин се приравнява с уличния език, което е просторно за журналист, но не и за политик. 
Второ, тая обида се възприема от Русия така, както мюсюлманите вряскаха, обидени от карикатурите за пророка Мохамед. 

Legacy hit count
879
Legacy blog alias
80350
Legacy friendly alias
Путин-акбар

Comments2

Kulokran
Kulokran преди 6 години и 10 месеца
Трето, Москва очаква - седнали ли сте удобно? - грузинският държавен глава да се извини, ТВ "Рустави 2" да бъде закрита. Путин като пророка Мохамед. 
За Путя свърши хубавото грузинско вино и вкусното хачапури. 
Teri
Teri преди 6 години и 10 месеца
Путин нещо много взе да се взима насериозно. За съжаление руснаците все ги влече твърдата ръка, империята.. И си патят от това. То тяхното вече става пародия, как го търпят... но сигурно е благодарение на страха, все пак Путин показа рогцата си.
By Teri , 2 June 2016


 


Има едно проклятие. То гласи:
 „Дано живееш в интересни времена!“


Тери Пратчет

В "Интересни времена" живеем. Това е безспорно. И човек не може да не се замисли докъде ще доведе всичко това.

От една страна имаме един побеснял президент в лицето на Владимир Путин, който така се възгордя от своята позиция, че започна да се превръща в заплаха за Запада. От друга страна виждаме Ердоган, който върви по същия път, тъпчейки всичко, което Бащицата Ататюрк е завещал на Турция, най-вече светския живот и уникалната комбинация от цивилизация и мюсюлманство.
Още по-надолу пък се вихри Ислямска държава, която обяви халифат и протегна ръка към Европа за да напомни за времената, когато Мохамед с огън и меч е печелил нови последователи на новата си религия. ИД печели сърцата на все повече привърженици по същия начин по който Мохамед преди векове сгря сърцата на обезверените и чудейки се в смисъла на живота бедуини, давайки им същата вяра, с която техният пророк ги е спечелил тогава.

А в Европа - орди от сирийци, афганистанци, иракчани и палестинци атакуват бляскавите столици на Стария континент в търсене на по-добър живот. Отиват там обаче носейки това от което бягат - своята религия и виждания на живота, същите, които всъщност са довели до разрухата от която бягат. Отиват в цивилизована Германия и се опитват да налагат своите разбирания за живота, без да осъзнаят, че може би не те са правите, след като са отишли на място, което е по-добро за живот от техните родни градове и села. Строят се огради между държави, които последните години се опияняваха от свободата и въодушевено празнуваха Денят на Европа. Въвеждат се отново паспортни проверки, а полицаи са нащрек. Викът "Аллах Акбар" буди паника.

Още по на запад пък Великобритания обвинява Европейският съюз за всички свои несгоди, невиждайки, как Лондон се е превърнал в град в който не можеш да се разминеш с човек, който да не носи чалма, да няма точка между веждите или индийски тюрбан, да пазарува в мола с фередже. Бях там и останах втрещен от многоцветността, а минавайки покрай Лутън помислих, че съм в Ориента. Честно, уплаших се - градът нямаше нищо общо с представите ми от романите на Агата Кристи, Чарлз Дикенс, Артър Конън Дойл...

Още по-назапад, та чак отвъд океана Америка е на път да избере един човек, който печели привърженици с езика на омразата. Днес дори Северна Корея обяви, че подкрепя Доналд Тръмп за президент на САЩ. Как ви се струва това?

Във Венецуела пък обявиха двудневна работна седмица, тъй като няма ток. Няма и тоалетна хартия. Няма и пари, тъй като цената на петрола се срина. Пропадна така, че лъснаха всички пробойни в обществата, които досега живееха охолно, харчейки и горейки в атмосферата "Черното злато". Това злато ни направи толкова болни, че докторите се изродиха в бизнесмени, на които и лихварите биха завидели.
На Филипините пък кандидадатът за президент, който се очаква да спечели изборите днес обявил, че журналистите за да ги убиват, значи са виновни. В неговата страна само за миналата година са убити над 130 журналиста, което поставя Филипините на първото място по брой убити журналисти в света.
В България пък си имаме за премиер едно лице, което копира простоватият манталитет на Тодор Живков. "И аз съм прост и вие сте прости, затова се разбираме" - изцепва се той, журналистките хихикат, простолюдието се хили с болните си зъби, а на следващия ден градският транспорт е с нова, по-висока цена. 100 души протестират пред общината, но цените не помръдват дори при разкритието за чудовищна корупция в Центъра за градска мобилност. 

В Гърция пък удариха дъното, а носовете на Гордите Елини продължават да сочат към небето. Денем се протестира до дупка, вечер се танцува сиртаки и се ядат плата след плата. Европа налива пари, а вместо да се затегнат дупките на коланите, Гордите Елини сочат кредиторите като източник на своите тегоби. Блокират граници, стачкуват, умилкват се на Путин. Както впрочем се умилкват на Путин и в съседна Сърбия, сякаш забравили, че имат за цел да се присъединят към Европа.

А Европа.... Европа върви към своя провал. САЩ също. Само Китай успява да печели напук на всичко, Южна Корея продължава да ни удивлява с технологии, а Япония отново вероятно ще избухне на технологичната сцена и ще учуди света със своя гений.

Кофти се получава по света. От всичко написано дотук сигурно добихте представа какво искам да кажа. Всичко негативно събрано накуп. Дали досега не живеехме в някакъв нов Бел Епок - период на относителна спокойност? Какво ли ни очаква след това? Дали не наближава Третата Световна война? Надявам се, че не. Надявам се. Но всичко около мен показва, че тази лудост няма накъде другаде да избие. Нормалността е толкова малко. Здравият разум, любовта и добротата са много по-слаби...
Legacy hit count
520
Legacy blog alias
78427
Legacy friendly alias
Какво-ли-ни-чака---
Невчесани мисли
Коментари
История и цивилизация

Comments

By DenitsaDeni , 8 September 2009
Колкото и да ми се искаше да се въздържа, просто не мога. Както знаете днес ББ и президента Първанов са се джафкали. По принцип, не бих имала нищо против историята, но по телевизията чух нещо, което просто нямаше как да пропусна.

"Изградено е взаимно доверие и директна връзка между мен и премиера на Русия Владимир Путин, заявява Бойко Борисов.
И завършва: "Всичко това събужда човешка завист, която за мен е разбираема".

" линк

Добре, това може ли да бъде изказване на премиер на държава?

Знам, че някои хора тук харесват г-н Борисов, аз все още няма да коментирам управлението му, защото е твърде рано да се каже какво ще направи, пък и засега всичко е много лъскаво и обещаващо.

Но такива изказвания просто няма как да не ме възмутят. Някак просто не мога да разбера как може срещата между двама министър-председатели да доведе до взаимно доверие и директна връзка. Те ще работят заедно или ще се женят? Проекти за милиарди, от които зависи не просто България, но специално за Южен Поток и Европа, са замразени, а първата официална среща между хората, които ще решават какво ще стане с тях води до романтика?! Това е пълна глупост. Нямам нищо против чувството за хумор на г-н Борисов, но в случая имам чувството, че ни се подиграва.

Не съм прочела още всичко написано от Първанов, ще го прегледам, но отговорът на ББ е просто смешен. Така могат да си говорят докато пият ракия. Но ако ще ни губят времето, предпочитам да е с факти, а не с глупости.

А и големите енергийни проекти, които щастливо замразиха, и заради което Русия и Турция се заобичаха необичайно бързо, затова са големи, защото изискват сериозна работа, за да се получи максимума за страната. Аз все още не виждам сериозна работа, която да кипи около тях. Не виждам и сериозно отношение към тях. Ако ББ реши, че те не са изгодни за България, това е негово право и задължение, но трябва да го подкрепи с факти как точно те ще навредят на България и каква по-добра алтернатива той може да предложи. Пък с Путин дали ще се обичат или мразят, мисля, че на всички ни е напълно все едно.

Legacy hit count
1030
Legacy blog alias
32808
Legacy friendly alias
Идилия-или-идиотизъм---

Comments50

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 8 месеца
Дени, нали знаеш как става английската ливада? Садиш трева; поливаш, косиш, поливаш, косиш...и така 300 години.
Shogun
Shogun преди 16 години и 8 месеца
Според Пипи Дългото чорапче, учтивият въпрос изисква и учтив отговор. Ето моят учтив отговор: Идиотизъм е, ама ти нещо друго ли очакваше?
GenesisGenesisoff
GenesisGenesisoff преди 16 години и 8 месеца
Ами, Дени, наистина това е пореден епизод в стилистиката на новия ни премиер и както се казва: to be continued... А колкото до Седефчов, човекът отчаяно си търси кауза.
alexanderbeleff
alexanderbeleff преди 16 години и 8 месеца
  Не е за вярване, обаче Белефф се накефи на гоцето, щото по време на трагедията в Охрид /Бог да прости загиналите/ употреби дословно ".... българите и гражданите, живеещи тук"! /в Македония- б.а./

  Колкото до Б.Б. никога няма да забравя култовата фраза, казана в изборната нощ...... ей сеа ми звъня Меркел....чухме се и с Гордън Браун ..../на какъв ли език са говорили- б.а./ ....

РОДИНА, РОДИНА...........................


AlekAleksandar
AlekAleksandar преди 16 години и 8 месеца
Аз пък си мисля, че ББ е истински мъж и пич тези дни.И всички, които го иронизират  просто им личи нещо  в разума.

Дени ,ти която разсъждаваш не на парче ,тука нещо вадиш думите   от контекста.И ги тълкуваш превратно.

 Аз с теб се разминавам много в това кое как трябва да е  ,но уважението ми към твоите размисли в постовете е било, че гледаш нещата от всичките им страни.А тука си взела едни думи  от цялото и хоп -такъв бил.Малко Славитрифовско ми звучиш .

chopar
chopar преди 16 години и 8 месеца
Дени, като влезеш в страницата на Гоце да не забравишдаси сложиш пионерската връзка. Много ще ти отива на ориентацията. За мен каквото ида каже едно тъпо ченге от ДС и ловец на защитени от Закона животни е идиотско.
AlekAleksandar
AlekAleksandar преди 16 години и 8 месеца
Е, Чопър , имай уважението  де.Дени ,така мисли и няма нищо общо с това, че Първанов е агент и ловец.
chopar
chopar преди 16 години и 8 месеца
Ген, Дени доколкото разбрах от постовете и коментарите и е едно момиче с голям капацитет във физиката и нула интелект в политиката и живота на обществото. Такива са всички леви. Което не пречи да е умна и специалистка. Но да си гледа физиката. Че току виж станала министър на науката и техниката :-)
goldie
goldie преди 16 години и 8 месеца

Сега да си призная, аз нямам големи познания в политиката, но директната връзка е възможна:

1. По Жиесема

2. По ония червения телефон, на който се кланяше бай Тошко

И двата варианта са възможни, но щом и Обама има директна връзка с Путин и щом Путин има директна връзка с Обама, защо пък Б.Б. да няма директна връзка с двамата.

Teri
Teri преди 16 години и 8 месеца
Ни най-малко не съм комунист. Даже дълбоко в себе си изпитвам презрение към БСП, но не съм съгласен, че политиката на Борисов е правилна. Помнете ми думата, ще видите какво ще се случи скоро. Ще станем за смях, а след като вече думите и скандалите престанат да вършат работа, ще станем по-бедни и от Виденово време. Нужно е само малко търпение. Когато имаме прост и самовлюбен човек на върха, друго не ни очаква.
alexanderbeleff
alexanderbeleff преди 16 години и 8 месеца
   ........много като тебе вече пуакаха.....::)))
vorfax
vorfax преди 16 години и 8 месеца
Това е популистко изказване, излишно е да се търси особен смисъл в него.

Пак ще чакаме, да видим ): Кога ли ще спре този цикъл на трепетно очакване и безтрепетно изтръпване...


entusiast
entusiast преди 16 години и 8 месеца
Аз още не мога да повярвам, че Бойко ни е премиер :)
vorfax
vorfax преди 16 години и 8 месеца
Това е Американската мечта изпълнена в модела на Страната на неограничените възможности.

Аз пожелавам успех на правителството. Нека харчат за розови баварци и "златни" асансьори, народа като усети подобрение в условията на живеене оцеляване, няма да им държи сметка.


DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 8 месеца
Дени, популисткото изказване цели да се хареса на публиката и да направи изказващия се още по- популярен. Това значи, че спокойно може да е напълно безсмислено и невярно. Затова мразя популизма :) А чувството за хумор на ББ е доста...ами плоско за моя вкус. За сега съм отчела за себе си няколко положителни хода, но наистина е още рано за оценки. Нищо не разбирам от енергетика, но ако наистина проектите са нерентабилни, защо да не ги замразят докато поотмине прословутата криза?
Donkova
Donkova преди 16 години и 8 месеца
Уви и двете изказвания са еднакво излишни. Нито на Гоце блогът му е предназначен за диалог с изпълнителнта власт по енергийните приоритети, нито на изпълнителната власт й е работа да коментира "завистта" на върховния главнокомандващ. Определено Е идиотизъм. Две вълни идиотизъм излизащи от двата тротоара на Дондуков се сблъскаха на мегдана отпред. И ни опръскаха с глупост. Хич не е обнадеждаващо, че така ще изглежда "най-доброто за тук..." Дано да не.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 8 месеца
@Ела- мда, това напомня на една друга поговорка- "Цял живот, учи,...,...,учи" :)

@ Шогун - ми май не, ама все пак се надявах.

@ chopar -  е, добре че си ти да ми кажеш какъв ми е капацитетът в политиката. А пионерска връзка никога не съм носила.

@Ген - Ген, както виждаш все още не съм почнала да плюя ББ, наистина му давам възможност да се докаже, защото вярвам в хората, и вярвам, че добрите намерения не винаги водят към ада. Но все пак, това изказване беше просто твърде ... неподходящо. Малко все едно сме в детската градина - на сложните въпроси се дават глупави отговори и ни се усмихват снизходително. Това просто не ми харесва.

@Случайна - съгласна съм, че ако са нерентабилни трябва да бъдат замразени, но не съм съгласна това да се прави без ясни причини (под ясни имам предвид аргументирани точка по точка) и без ясна идея за последствията от това действие. И ОСОБЕНО без ясни планове с какво ще ги заместят или как ще осигурят по-добри условия за България.

От въпросните проекти се интересувам от доста време, и като чух в Москва, че Путин иска да включи Турция в Южен Поток и направо изтръпнах. Защото каквото и да си говорим, България има нужда да бъде в тези проекти (всичките), по много причини (е, Белене може да се замести и с други неща, но е спорно кое е най-доброто). А ако Турция влезе в Южен Поток, може и да измислят как да ни заобиколят. Което е доста неприятно. И точно затова, ББ трябваше да има ясен план, да замрази проектите за кратък период от време (и то да даде СРОК за официално становище), докато проучи документацията и условията и да си насрочи среща с Путин за доуточняване на клаузи, които не харесва. Това беше правилното поведение. Това което става ще ни навреди.

Популизмът си е популизъм, но и бизнесът си е бизнес. Между другото, Русия си е купила някаква енергийна компани в Турция. Така че можем да ги очакваме и в Набуко. Както виждате, совите не са това, което бяха и е редно да си го признаем и да се възползваме от това, а не да се съгласяваме в последния момент с неизгодни условия.

@ Мария- мдааа :) Точно опръскана с глупост се чувстам. Само дето вече не е точно забавно.

@ всички - току що прочетох "словото" на Президента. Препоръчвам ви го. Ето линк. Повечето неща, които казва са съвсем верни, поне спрямо това, което аз знам към момента. Или можем да кажем принципно верни, след като никой не знае какви са точно уговорките с руската страна по тези проекти. Впрочем, новото правителство разсекрети ли тези договори? Все пак пропуснах първите му няколко седмици и не знам какво са правили (освен да се джавкат със Серж), а ми е много интересно каква е истината. А ако не са ги разсекретили, защо не са?!

Както и да е, мисля, че Първанов е прав за всичко освен за регионалната ядрена електроцентрала, която той предлага-просто защото не съм сигурна, че капацитетът й ще е достатъчно голям, за да обслужва целите Балкани, а с малък капацитет, това е предпоставка за големи скандали. Въпреки, че наистина звучи доста идилично-да си направим балкански енергиен пазар. Но...засега не вярвам в него.Мда, както и предложенията за мнооого родни инвеститори в Белене, което звучеше като ода за Ковачки.

Не знам защо Първанов говори за тези неща в блога си, а не официално, може би не иска да става твърде известно, че и той е направил доста по въпроса (а вероятно не би трябвало, предвид правомощията му), или пък не е знаел как ще реагира обществото на опита му за намеса в работата на правителството, но както и да е. Според мен е прав да задава тези въпроси, аз също ги задавам. Както написах по-горе-популизмът си е популизъм, бизнесът си е бизнес.

AlekAleksandar
AlekAleksandar преди 16 години и 8 месеца
Дени, не виждаш ли, че това е постановка на Първанов.Точно сега ,при траур и погребения той се репчи.ББ го постави на място .Чета днес, че консултативен съвет щял да свиква Първанов.Пак някакви козметики ще прави.Да си стои в президенството и да не излиза от там до края на мандата и тази институция да я махнат.Тя си е един паразит в държавата.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 8 месеца
Ген, извинявай, но националният траур няма нищо общо със това, за което говори Първанов. Може би изборът на дата не е най-подходящ, но това не значи, че въпросите поставени от него не са актуални. Даже напротив. На нас може и да ни е тъжно, но работата по тези проекти си върви и ние трябва да вземем отношение по тях по възможно най-бързият начин. Вътрешни проблеми страната ни винаги ще има - от това няма как да се избяга. Но това не значи, че трябва да си зарежем външната политика и да се оставим на течението, защото си имаме добро извинение.

Аз също си имам добро извинение да не работя, но работя, защото никой не се интересува от моите извинения. Или ще работя и ще си свърша работата, или ще си почивам и някой друг ще ми я свърши.

Това е едно от нещата, които много ме дразнят в ББ, че е склонен да си мисли, че светът ще ни чака, защото сме му много симпатични. Ми може и да сме симпатични, но никой няма да ни чака, всеки си гледа интересите и ако ние не си защитим нашите, просто отново ще бъдем прецакани. И то не от другите, а от себе си.

chopar
chopar преди 16 години и 8 месеца
С Дени няма смисъл да се спори на тема Първанов, пардон Гоце - очевидно тя обича гнусните създания от Държавна сигурност, Путин - Дени си е просто една ****, Русия и нейните енргийни проекти - имам чувството, че Дени е много силен лобист на руската енергийна политика. Във всеки втори пост и коментар лиже проектите на милия Путин-Медведев.

Дени - запомни, понеже си много млада и лява - трагично съчетание водещо до деградация на моралната и умствената субстанция на човека - няма как да е комунист и дда е прав, няма как да е ченге от ДС и да е прав. За мен това земноводно никога не е било Президент. А след като уби нейде из любимата му Азия животното застрашено от изчезване, вече не и човек.

Това, че не си носила червена вратовръзка не означава, че не си като едновремешните комсомолски секретарки. Още по-зле. Обяснявам си чегеварската ти левострастност с това, че най-вероятно си израснала в номенклатурно червено семейство. Ако ли не, ще го отдам на младежката ти глупост.

Прощавай за силните думи.

Редакция на vorfax: моля разяснявайте руски думи с неприлично съдържание на български език.
chopar
chopar преди 16 години и 8 месеца
Търговия и договори и проекти с Русия=на търговия, проекти и договори с Дявола.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 8 месеца
Точно защото си спомням януари, затова смятам въпросните проекти за важни. Пък за извиването на ръце - ако се замислиш, не е луд този който яде баницата, а който му я дава. В случая и на България и на Европа - вместо да се финансират алтернативни източници, те финансират нови тръби и улавяне на въглеродния двуокис - нещо което няма смисъл ако не ползваш въглища, газ и нефт. Е, като искаме нефт, газ и въглища, трябва да се примирим с това че Русия ги продава. Освен ако не смятаме да разчитаме на Алжир, вместо на Русия. Или пък на Турция, което поне според мен е по-лошо. Предполагам, че е въпрос на вкус. Но при всички случаи, смятам че в случая, колкото повече, толкова повече, което ще рече, в колкото повече проекти участва България, толкова по-добре.

Колкото до Първанов-под играч имам предвид, че явно често се е напъвал в преговорите по тях. Успеваемостта е спорна. Но той няма как да има пряка отговорност към тях. Не съм и твърдяла, че има общо, пък и той мисля, че не е. За вице-президента бях забравила :)

@chopar - не ти махам отвратителния коментар просто, за да могат всички да се отвратят. Би трябвало да те е срам от написаното. Мен ме е срам заради теб.

И за твое сведение, аз лобирам само за истината, както я разбирам аз към момента. Извади си главата от пясъка и се огледай. Студената война в оня й вид свърши. Сега враговете са различни и трябва да се справяме с тях.

А за проектите говоря, просто защото ме дразни мълчанието на управляващите. И защото не се сещам за много милиардни международни проекти, в които участваме.

chopar
chopar преди 16 години и 8 месеца
"@chopar - не ти махам отвратителния коментар просто, за да могат всички да се отвратят. Би трябвало да те е срам от написаното. Мен ме е срам заради теб." Дени, мен не ме срам. Ненавиждам всичко ляво, с изключение на хомосексуалистите. Докато има хора, които се определят като социалисти, както ти правиш в няколко коментара по други постове, а и проличава от коменатрите ти, аз ще бъда като бясно куче. Чуя ли за социалист, комунист, нацист и се хващам за кобура. Сори. Но вие сте **** на човешкия род. Колкото и да умни сте и каквито и големи специалисти да сте в областта си. Единствените, за които допускам компромис са Сартр, Джани Родари и Кърт Вонегът. Може би и за Федерико Гарсия Лорка. За тези социалисти поне си спомням - ти не си сред тях. Сори.

Редакция на vorfax: моля, без обиди.

AlekAleksandar
AlekAleksandar преди 16 години и 8 месеца
и Пикасо
chopar
chopar преди 16 години и 8 месеца
Мда. Верно.
goldie
goldie преди 16 години и 8 месеца
И Жерар Филип е симпатизитал на левите идеи...
chopar
chopar преди 16 години и 8 месеца
Е, стига де. Сега така и до Христос ще стигнем.
Shogun
Shogun преди 16 години и 8 месеца
:) Голям смях. Трябва да си ляв, или комуняга, за да намираш изказването на ББ за отношенията му с Путин за комично? Май от едно се стигна до сто и едно.

На ББ-то повечето му изказвания са комични. Обаче печели поради усещането за твърда ръка, което явно действа успокояващо на народа. А що се отнася до действията му - хайде да му дадем въпросните 100 дни, съвсем сериозно, как може да коментираме нещо, което още не е ясно какво е и до какво води.
Donkova
Donkova преди 16 години и 8 месеца
мисля, че ББ печели също и защото изглежда себеподобен на големичко множество български граждани.  това не е специфично българска болест. просто са периоди в състоянието на обществото. Буш-син изкара два манадата носен от гласовете на хора, които му харесваха това, че си представяха как могат да пият по бира с него и да си разбират един друг на приказките.
vorfax
vorfax преди 16 години и 8 месеца
ch - ч
AlekAleksandar
AlekAleksandar преди 16 години и 8 месеца
МарияД, значи това е болест ? Е нека да съм болен тогава ,но не искам да приличам на Костов с неговата визия и езуитски изказ или пък на царя по разбираеми причини.За другите ,комунистите , не ми се прави пралел ,защото там ако намеря прилика направо се самоубивам.Днес е денят за защита от самоубийстава.Има и такъв ден.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 8 месеца

@ chopar - на кого и за какво допускаш компромиси мен не ме касае. Аз съм такава каквато съм и твоето държание на бясно куче няма как да промени каквото и да е. Но след като аз се държа с теб възпитано, очаквам от теб същото. Пък омразата ти към социалистите си я изливай на някое друго място.

@ Шогун - съгласна съм, че трябва да му дадем време, за да видим управлението му, но в случая става въпрос за отношението му към хората и медиите. И това че се опасявам, че това може да се прехвърли и в действията му (или по-скоро в липсата им).

Ако беше казал вместо тези глупости "говорих с г-н Путин и му съобщих, че ще имам официално становище по въпроса с проектите след месец/два/пет" нямаше изобщо да го коментирам, защото това ми се вижда съвсем нормално изказване. Но тия приказки, просто говорят за лошо отношение към а)медиите б)хората в)проблемът.

@Мария - не мога да повярвам, че някой би искал да пие бира с Буш-син :)

@Ген - не се засягай толкова. Всеки си има виждания и симаптии в политиката, не мисля, че който и да е тук иска да те обиди. Не е болест, по-скоро етап от развитието на обществото. Щом ББ е избран с такова мнозинство, значи България иска той да я управлява. Това е положението. Мисля, че част от идеята на демокрацията е да уважаваш мнението на мнозинството, каквото и да е то.

Donkova
Donkova преди 16 години и 8 месеца
Дени, ти може и да не можеш да повярваш, но се оказаА, че из земите американски наричани "среден запад" или царевичен пояс, или земята на "червените вратове", а също и в Аляска и други неприличащи на Ню Йорк, Бостън, Фриско и ЛА места, по собствено американски си сондажи това си е била съществена причина за избора на избирателите.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 8 месеца
Потресаващо :) И в Аляска ли?! Ами...както казах, трябва да уважаваме избора на мнозинството, колкото и тъп да е той.
AlekAleksandar
AlekAleksandar преди 16 години и 8 месеца
Айде сега и Буш го отнесе.Ама кажете кой е примера ви за подражание и еталон в политиката.Мен не сте ме виждали явно аз не съм.Слушам
danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 8 месеца
Аз бих го нарекла...идилия...по балкански или балкански синдром...Проблемът е там, че не знаем как да е, но и така не искаме да е.....Ако пък знаем как да е, то някой трябва да ни го направи, а ние да чакаме финалната линия, за да търсим кусури...По тази част много ни бива, направо златни медалисти....
goldie
goldie преди 16 години и 8 месеца

Може ли само да се усмихна:)))

Много готина дискусия...

GEN , аз по принцип мразя всички политици, особено нашенските, но ако бях още малко по-тъпа щях да харесвам Желязната лейди Маргарет, обаче и тя има доста черни точки, затова се ограничавам до цар Иван-Асен II

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 8 месеца
Дени, колко хубаво, че си тук, изпълнена с енергия да отстояваш каузата си! Още не съм в час, но ще наваксам, за какво иде реч! Ако си говорите за Б.Б.- веднага ще си призная, че не го харесвам, но нямам избор, освен да се надявам, че греша, още повече не харесвам...,  не, напълно ме отвращава Станишев, но пък само социалистите знаят за добродетелите му! А,кого харесвам.......хм, харесвам много хора и вас харесвам, но пък  вие не сте и няма изглед, предвид искреността ви, да станете политици, не и сега, не и в България.....
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 8 месеца
Ген, нямам еталон в политиката. Имам еталон за поведение и то е да се държиш адекватно на ситуацията. Не мисля, че някой човек може да бъде съвършен в каквото и да е, особено пък в политиката, но това не значи, че не трябва да се стремим към това.

Коприва :) Само не разбрах в случая каква ми е каузата :) Просто изразих възмущението си и от там тръгна лавината. Но какво пък, докато се държим прилично всичко е наред.


Kopriva
Kopriva преди 16 години и 8 месеца
E, Дени ,ако ти не знаеш, каква ти е каузата, аз как да разбера??? (Шегувам се!) Нали, вече споменах, че не съм в час, но ще наваксам! Радвам ти се,че си тук и непримиримо отстояваш, онова, което си мислиш за правилно.....
alexanderbeleff
alexanderbeleff преди 16 години и 8 месеца
 Уффффф, Аз пък си мислъ, че ше е най-добуе да вземеме да избеуеме ицето стоичков- той поне знае как да им тегуи по една на копеуетата .......пък и тя разуиката не е кой знае каква........имам пуедвид със сегашните батковци ...:)
kelvinator
kelvinator преди 16 години и 8 месеца

Преди няколко месеца един близък на Р.Овч. рече: "Абе ние да изхарчим два-три милиарда за Белене, па нека после да спрат строежа... "

А за президента - пощальон - то си се вижда. Като се върна то Македония рече, че донесъл папка със снимки. Твърде скъп куриер. На всичкото отгоре генерал Никола Колев се наложи да замазва пред Бареков, че легището в Охрид е много кофти и не може един да кацне, а друг да излети.

chopar
chopar преди 16 години и 8 месеца
Дени, докато в бглог срещам хора заяваващи, че са социалисти както ти , или хора проповядващи открито тероризъм и нацизъм като Белеф и Росен ще бъда бясното куче на бглога. Срещу злото, на което вие симпатизирате ще се отговаря със зло. Видях, че Ворфакс ми е сложил звездички в по-горен коментар. Ворфакс - малко уточнение - аз не обиждам Дени, а казвам, че социалистите, комунистите и нацистите са изметта на човечеството. Така, че няма нужда от звездички.

Бойко не ми е симпатичен. Ще го познаем по делата му. Но днес просто ми направи удоволствие - на въпроса за влечугото Първанов и неговите енергийни размисли и страсти Бойко отвърна - не ме интересува. Точно така. Въпреки, че срещу изметта човек трябва да се бори. Независимо дали се казва Първанов, Станишев, Путин, Чавес, Кастро, Садам, хитлер, Мао, Пол Пот или просто Дени.


Shogun
Shogun преди 16 години и 7 месеца
Да, много ми хареса онова мнение на Дениджейн в постинга за модераторите, че Чопар се характеризира най-добре със своите коментари. Такива неща като добър тон, първи седем години и прочие явно тук не играят. Човекът се изживява като бясно куче. БГлог си е огледало на обществото, какво да се прави.
vorfax
vorfax преди 16 години и 7 месеца
Винаги съм се чудил как една истина пречи на други истини...
goldie
goldie преди 16 години и 7 месеца

Защото всеки си държи на неговата истина.

Хубавото на относителните неща в живота е че дават възможност всеки сам да си избира ценостите.

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 7 месеца
А аз дори няма да коментирам. Както пишеше в Татко Мумин и морето - " Не си струва да се разочароваш за водните кончета. Те са красиви, но трябва да им се наслаждаваш като на красив пейзаж". А в случая е точно обратното - грозно е, но някои като не можеш да промениш нещо, по-добре просто да замълчиш.

Между другото, разбрах защо ББ мълчи за Белене. Чака от ЕС да му помогнат да реши дали проекта си струва. :) Като се замисля, това правителтво може и да ми хареса. Ще изпълнят европейската мечта. Да слушат внимателно Брюксел и да изпълняват. Така де, по-добре Брюксел отколкото други играчи.

chopar
chopar преди 16 години и 7 месеца
Дени, със сигурност Брюксел е по-малкото зло от Москва. Макар и зло, то поне мисли отвреме на време. Другото зло затваря свободомислещи хора в лудниците.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 7 месеца
Хм, предпочитам да мисля за Брюксел като за добро. Но те наистина са за предпочитане. Или поне докато не се окажем в спорна ситуация с Гърция или Турция. Тогава - кой знае.

А по въпроса за свободомислещите хора...да, със сигурност е по-добре да си жив, на свобода, и ако може и някой да те слуша, но за съжаление, към момента в най-оптималния вариант са първите две. Което е по-добре от нищо. Но да не се изхвърляме. Както Белеф каза по друг повод - няма много страни, които да не са си доставяли удоволствието да избиват хора, които са им неудобни. Москва не е точно вълк-единак. Просто другите си правят по-добра реклама. 

chopar
chopar преди 16 години и 7 месеца
Дени, това, което ме вбесява в Путиновото поведение е имперската му амбиция, но той е далеч от Наполеон. Той почти възроди сталинизма в модерната му форма. Не мога да уважавам такава страна или такъв премиер, президент или диктатор какъвто е. Такива хора са поне за затвора. Затова и ... ама да не говоря, че пак ще се ядосам. А Белеф нека да ми посочи нормална демокрация, в която затварят свободомислещи журналисти в лудницата. Ами няма.
By entusiast , 13 January 2009
След като Великата Руска Империя на другаря Владимир Владимирович ни показа най-новата стара игра "тука има газ, тука нема газ" в която ние само гледахме липсващото топче другарят Сергей Дмитриевич заминава за Москва завтра. Странното в случая, по-скоро очевидното е, че новината за това дойде от ИТАР-ТАСС цитирана в 16,39 от агенция Фокус. Пресслужбата на Станишев прати късо съобщение поне половин час след руската официална информация. Тоест новината е: Вова викна Сергей на килимчето! Инициативата е на руската страна
Искайки да изкарам някой лев, цял ден се опитвам да излъжа някой да се хване на бас, че Серго като се върне ще запее нова песен. Ще каже нещо от типа, че в Украйна са крадци и измамници, даже не си мият отверстията за да доставят чистоплътно удоволствие на голямата мечка. Никой не се хвана на въдицата. Писна ми от гадното лизогъзачество на комунягите наричащи се социалисти. Ей гадове, за колко милиона комисионни ни продадохте?
Искаше ми се още много да напиша, но се ядосах!
Отивам да протестирам!
В знак на протест ще пия полска водка, а не руска. 
А вие к'во се ослушвате?
Имате последен шанс да научите руски, не е като да не съм ви посъветвал отдавна
Legacy hit count
1152
Legacy blog alias
25553
Legacy friendly alias
Нафта-газ--нафта-газ--Станишефф------аз

Comments14

danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 3 месеца
Аз ли криво го разбирам,или работата си е съвсем крива????

Гледах новини,не по българската телевизия/телевизии/.Руски поназнайвам, /явно е от славянската ми жилка,другите жилки няма да уточнявам/.Първо,обичайна размяна на обвинения:Русия казва-пускаме газ.Украйна казва:Не,не ни пуска Русия газта.В Русия отиват европейски наблюдатели.Застава немец при "кранчето"В Русия.В Украйна също чака немец.Немецът в Русия пуска газта.Немецът в Украйна казва:Не пристига газ до тук!?!?Къде е газта се пита във задачата?Другарят Путин получава извинение от Еврокомисията...за несправедливото обвинение....Аз ли не ги разбирам славянските езици,или пак не знаеме къде сме!?!?


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 3 месеца
До колкото разбрах Украйна не пуска газта умишлено, защото това направление, по което Русия и я пуска не и изнася.
danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 3 месеца
Какво значи не и изнася!?!?Когато подписваш договор и не го изпълняваш търпиш санкции!!!Да са мислили преди,не после!?/че няма да им изнася/.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 3 месеца
Ми всички това питаме. Но някой им е казал да направят цирка и те го правят.

Както каза Ген, забележи как хубаво пасва поведението им с настъплението на Израел в Газа. Точно когато клането пардон сраженията отиват към максимума си, Украйна решава, че не им харесва отношението на Русия към тях.

Какво да правиш-световна политика. Да гледаме и да се смеем. За да не плачем.

Пък и аз имам ново отношение по въпроса- много хубаво си стана. 1) Европа видя, че на Русия не и пука и ще си защитава интересите -бне съвсем неочаквано, но надеждата умира последна. 2) Сега пак ще се разпищят за Набуко и като видят, че само Иран може да запълни дупката, може би най-накрая Европа ще защити Иран и балансът ще се възстанови. 3) В най-добрия случай, Европа ще зацепи най-накрая, че енергийната зависимост независимо от кой не е хубаво нещо и ще започне да инвестира в истински зелени проекти. 4) Може дори да си пуснем АЕЦ-а ако кризата продължи поне месец. Това ще е неочакван бонус!

А най-веселото е, че ние можем да изкараме 1 месец на студено, макар и да е без съмнение тегаво- но ще си пуснем АЕЦ-а и ще се стоплим. Но Германия не може да изкара 1 месец без руски газ, защото все пак тя е най-големия производител в ЕС. Не е ли фундаментално весело :) /малко ме е яд, че ЕС не се намеси веднага в конфликта и ЕК заяви, че нямало засегнати, въпреки че България беше на студено, та сега да видят какво е да си малко засегнат/

danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 3 месеца
А така,нека видят какво е!?!?Българинът не се засяга лесно,но Европата си пада малко обидчива!?При нас спряха парното/ почти/,и топлата вода.Имало авария,така че и аз се чувствам малко засегната,и малко на студено..Нека и те видят какво е!!!..
entusiast
entusiast преди 17 години и 3 месеца
Не съм коментирал световната политика, а политиката на лизачите на гъзъ на Путин. Германия може да зависи от руския газ, но те купуват газа на 2 пъти по-ниска цена от нас. Русия не може да си позволи да им спре газа защото и нейната хазна е празна заради падането на цената на петролните продукти. Ние пък сме единствената страна без свястен резерв. Единствената страна сме и без други доставчици въпреки близкото ни географско положение до други възможности. Ние нямаме никаква енергийна политика, освен политиката обслужваща Русия и интересите на две енергийни лобита у нас.
entusiast
entusiast преди 17 години и 3 месеца
Договора на Бъки Валяка можеше да е още в сила, ако през 2008 нашите гъзолизци не го бяха предоговорили, за да вземат по-големи комисионни срещу 2 пъти по-високи цени за нас.
entusiast
entusiast преди 17 години и 3 месеца
Не мога да кажа почти нищо добро и Костов :)
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 3 месеца
напомня ми на времето, когато един познат за гаврата сложи снимка на Костов и му направи некролог, но вместо да напише "за съжаление почина...", бе написал: "почина, за радост на целия български народ" :)
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 3 месеца
Няма значение на каква цена купува Германия газа, въпреки че не съм сигурна че е по-ниска от нашата. Ако имаш инфо, дай.

Важното е, че Русия може да спре газта на всеки, който не отговаря на условиата и. Както и всяка друга страна, при монополни доставки. Затова приоритет на ЕС трqбва да е енергийната независимост. Нещо което някои страни отказват да разберат. Е, сега ще го разберат. В Австрия руската газ през Украина е намалена в 90%, не знам как е в Германи, но ще го усетят.

entusiast
entusiast преди 17 години и 3 месеца
За 2009 г. разчетната средна годишна цена на газа в Германия е определена на 280 $. Източник - изявление на президента на Украйна Виктор Юшченко предоставено ми посланика на Украйна в България Виктор Калник. 
България плаща 440 $. 
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 3 месеца
Хм, възможно е и такава да е цената.Въпреки, че точно на Юшченко няма да повярвам особено. Преди време търсих цените, на които страните внасят газ, но така и не ги намерих експлицитни. Както и да е, важното е, че Германия внася газ от Русия, но и от Норвегия и Холандия. Което значи, че има някаква конкуренция, която може да сваля цената. Освен това и ползва доста повече от нас, което значи, че може да са се споразумяли за отстъпки с Русия.

А пък ние например плащаме по-малко от Румъния, която е по-близо до Русия от нас.

entusiast
entusiast преди 17 години и 3 месеца
Незнам кой е писал това, но е пълна глупост :) ти как си представяш Русия да купува газ за 340 $ :) Тоест според Путин Русия купува газа по-скъпо отколкото го продава на запада, защото цената на транзита в Европа достига 11 $ на места в западна Европа за 1000 кубика за 100 км. Договора на Газпром с Таджикистан предвижда купуването на газ между 225 и 295 $.

А цената за крайния потребител и у нас е над 550 $ заради няколкото посреднически фирми по веригата. Посредниците са навсякъде между другото. Посредник има и между Газпром и Нафтогаз.

 Печалбите на българските Овергаз са над 60 %.

 


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 3 месеца
Виж сега, печалбите на българските фирми са наша работа, а не руска. Като им даваме толкова, толкова ще взимат.

Цената на газта от Азия и на мен ми се видя малко височка, за да е вярна, но да кажем, че там включват и цените за подкупи и манипулиране на пазара. Или пък просто са сложили най-високата цена, на която купуват, което ще рече, че средната сигурно е около 270$-280$.

Въпросът е, че явно повечето страни в Европа купуват на около 500$, което мога да го повярвам, защото пасва на нашите 440 и румънските 470 (ли бяха, или 550, бях го пуснала някъде едно време). Важното е, че не смятам, че имаме някакво основание да искаме по-евтин газ освен заради по-малкото разстояние на транзит. А за цените в България- link можеш да видиш, че в България почти всичко е от най-евтините в Европа. Отново, колко нашите фирми печелят от посредничество, си е наш проблем.


By alexi_damianov , 19 January 2008
Трябва да ви кажа, че вече леко се вбесявам на тая тема. Преди малко като видях "независимото" ВВС за 100ен път да ни обявява за някакъв руски агент в Европейския съюз и ми прикипя.

Надуха ми главата с тоя "Южен поток"! Навсякъде пишман демократи и защитници на националната независимост пищят, че сме го лапнали на Путин. Еми лапнахме го(проекта за тръбопровод)! Ама беше доброволно и съвсем не бяхме първите - майка Европа отдавна има опит в тая сфера. Ако ЕС не го искаше "Южния поток", него просто нямаше да го има. ЕС се съгласи да бъде зависим от руския газ и малката българска бедна сестричка просто изкозирува и дигна фустата. Изобщо... какво искате!?

Извадка от чл. 20 на Директива 2003/55/ЕС по отношение на възможността за отказ на достъп до газопреносната мрежа на дадена страна-членка:

"Следното може да бъде взето под внимание:

а) необходимостта да се откаже достъп когато има несъвместимост на техническите спецификации, която не може да бъде преодоляна по разумен начин"

С две думи, ако братята европейци решат, че не искат да си вържат тръбичките с тръбичките на "Газпром", могат да не го направят. Причини в разтегливите разпоредби на тая директива - колкото искаш, ще извадя още, ако искате. Ако братска Италия, която е крайната дестинация на Южния поток, беше рекла: "Тцъ, не щем ги руските тръби, щото са криви", "Газпром", Медведев и Путин щяха ведно и групово да отидат по дяволите с имперските си претенции.

Но - не, братята европейци решиха, че руският газ ги кефи достатъчно много, за да целунат отново на батюшка Путин императорския... пръстен. Е, кво ревете тогава?

И още нещо - нали има конкурентен проект на "Южен поток" - "Набуко"(но не от Верди, а от OMV)? Какво по-добро ни предложиха от ЕС за тоя газопровод? Изобщо, какво ни предложиха от ЕС? Или само излизахме със съвместни декларации? Наистина, какво искате?

С "Набуко" голямата радост била, че той не идвал от "диктаторската страна" Русия. Така е - той идва от Иран и Азербайджан. Две страни с работеща демокрация и пълна липса на руско влияние.

Legacy hit count
781
Legacy blog alias
16959
Legacy friendly alias
Набуко--Южен-поток-и-другите-глупости--Изобщо----какво-искате-

Comments3

Stormbringer
Stormbringer преди 18 години и 3 месеца
А, тоя филм вече сме го гледали:
"Това, което исках за всички, получих за себе си. Какво повече искате?"
Иван Кулеков
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 3 месеца
Не разбирам какво искаш да кажеш, извинявай.
Kopriva
Kopriva преди 18 години и 3 месеца
"Всичко е само игра,всичко е само спектакъл!"
 Най-смешното в новините вчера и изобщо за целия ден е,че "изненадващо"били подписани договори.Нас само зимата ни изненадва,правителството е като отворена книжка с картинки.Няма изненади!
By alexi_damianov , 17 January 2008
Америка унижава България както се унижава васал.

Това заяви генералният секретар на Българска комунистическа партия ( БКП ) Владимир Спасов в предаването на Нова телевизия Коритаров лайв.

Той изложи причините, поради които БКП протестира срещу визитата на американския президент Джордж Буш.

Изключителното неравнопоставеното икономическо отношение между България и САЩ, изтъкна Владимир Спасов като първа причина.

По думите му това неравнопоставено положение съществува отдавна - още от 90-те години. САЩ не са третирали България като високоразвита държава, защото това увеличава митническия внос, уточни Спасов.

Като втори аргумент за протестите на БКП Владимир Спасов изтъкна политическата зависимост.

По думите му България е изпаднала в едностранна зависимост от САЩ, като даде пример с договора  за базите от 2007 година, който бил неизгодно сключен под американски натиск.

България се превръща в американски сателит по отношение на военните бази и войната в Ирак, заяви Спасов.

С подписването на споразумението за американските бази, според лидерът на БКП, това ще създаде „гръбнакът на американския империализъм на Балканите".

Владимир Спасов припомни, че американските бази среща съпротива в общата европейка отбранителна стратегия.

САЩ все още имат дълг към България от 70 млн. лв., каза лидерът на БКП, като е категоричен, че това е унизително отношение, защото това е търговски дълг, върху който не се начисляват данъци. Така той се стопява и България губи.

На въпроса дали според него България ще отстоява европейската си самоличност пред САЩ по отношение на Косово и други въпроси Владимир Спасов заяви, че ако ОНД и Русия окажат достатъчно силен натиск независимостта на Косово няма да бъде призната, но ако Вашингтон вкара свое мощно въздействие, то „ ще имаме действия в друга посока".

Задачка - закачка: който разпознае оригиналния автор и статия и ги намери в Интернет, печели бонус! :)

Legacy hit count
1249
Legacy blog alias
16937
Legacy friendly alias
Америка-унижава-България-както-се-унижава-васал

Comments6

Paideia
Paideia преди 18 години и 3 месеца
Ще пробвам чиста спекулация - НОВ (негово олигархическо величие) Путин?
Tanichka
Tanichka преди 18 години и 3 месеца
Комунизма и глупостта май са обречени да вървят винаги ръка за ръка.

Само не разбрах, каква точно "високоразвита страна" визира г-н Спасов?
"....По думите му това неравнопоставено положение съществува отдавна - още от 90-те години. САЩ не са третирали България като високоразвита държава, защото това увеличава митническия внос, уточни Спасов....."

България ли ще да е тази високоразвита страна? Хахахахаха!!!!!
Analysis
Analysis преди 18 години и 3 месеца
Видяла жабата, че подковават вола и тя вдигнала крак.
Ние обаче, продължаваме да сме против!...Или против Буш или против Путин.Само един град от тези страни е колкото цялата наша мила родина....За да усетиш разликите е добре поне една година да си живял в тези държави.(но не като турист а като постоянно живеещ и   данакоплатец).Тогава можеш да доловиш как работи системата и дали трябва да сравняваш.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 3 месеца
Уф, това което говори този господин е несериозно. Проблемите със САЩ надминават далеч "унизителното" отношение (което те така или иначе имат към абсолютно всички страни различни от тяхната) или влиянието което прокарват (та ние ли ще се борим с гадовете при положение, че цялата европейска комисия не може да удържи напъните на една американска компания Монсанто и СТО )
Но това което искам да кажа и ще го кажа тук щото много ме мързи да го пиша отделно е, че ми дойде до гуша да слушам тъпи протести срещу визитата на Путин. Абе хора, човекът е докарал цял самолет супер влиятелни хора. На никой ли не му прави впечатление? Става въпрос за нещо голямо. Кога е последното държавно посещение от друга страна включващо половината управление на страната (щото съгласете се в Русия гигантите поне не се крият, че управляват страната).
Общо взето искам да кажа-"стига ревали!". Принципна разлика в изборът Сащ/Русия няма, като изключим митингите по които част от ревящите днес са висяли и фактът, че едната страна е поне малко по-близо до нас от другата и да кажем, че има някакво основание поне да я е грижа маааалко повече. Отворете си очите най-сетне, дали ще те оправляват олигарси или мулти-компании е все едно. Като изключим че олигарсите поне ги знаеш кои са та можеш да ги псуваш по именно.

Пък и в крайна смета всичко е пари, престанете да се преструвате (и да си вярвате), че има нещо друго. А както виждаме президентът Путин вижда пари в България. Ми ако има за него, все ще остане някоя троха и за нас. По-добре от нищо.

Русия не е минало хора, тя е бъдещето, поне докато не измислят и приложат нов енергиен източник, който да осигури милата ни Европа. Харесва ли ви или не, това е положението.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 3 месеца
Добре де, прочетох оригиналът, и коментарите ми са почти същите.
България и Русия не могат да бъдат равнопоставени, най-малкото защото Русия е страна от половин континент, която командва газоподаването на голяма част от Европа, а България и е просто на пътя.
За дълга-ми то и Либия ни дължеше неща, ама вече не ги дължи.

Колкото до Южен Поток, както и аз написах, не мога да разбера защо ЕС се съпротивлява, според мен е по-добре да имаш повече газ от колкото по-малко. Като не го щат, няма да го ползват и няма да го плащат, очевидно. Така само ние ще сме прецакани. Много ми е странна тази история, в която ЕС предпочита Африка пред Русия. Вярно, в Африка те диктуват правилата, но до кога е друг въпрос...С парите идват и лакомията както практиката показва. А видхме Либия колко време се гаври с Европа и нашите сестри. Това определено показва апетити, не знам защо Саркози си мисли, че може да се бори с тях повече от колкото с Путин.
Аз бих предпочела малко по-здравословен енергиен климат в Европа, нещо което може би ще стане ако успеят да приложат в по-голяма степен подновяемите източници. Кой знае...
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 3 месеца
  При такива продажници-управляващи, само който не е поискал ( и съответно не им е напълнил личния джоб) , само на него не сме станали васали…Лижем з-----и всякакви!
 Не знам как стана, но без да искам натиснах минус, вместо плюс. Съжалявам, Алекси.