BgLOG.net
By Teri , 12 September 2022
Близо две години нямахме достъп до Западен парк в София. Причината беше - ремонт на представителната част на парка. Първоначално ремонтът трябваше да отнеме една година, но след това информационната табела на входа на Люлин след тунела изведнъж се смени и се появиха още няколко месеца бонус. Когато и те изтекоха, табелата просто беше махнаха и остана да стърчи само основата и.
Общо около две години отне този емблематичен ремонт, а след като най-накрая той привърши се оказа, че за тези пари, които бяха дадени на строителя не може да се построи мост над реката и да се направи вход откъм Люлин 10, затова тази дейност беше възложена отделно, разбира се на доста по-висока цена.

В крайна сметка, ремонтът накрая се състоя. Аз и моето семейство бяхме зажаднели да го посетим и още на откриването бяхме там. Поне веднъж-два пъти на седмица отиваме там и за съжаление, виждаме как се руши. Още на първата седмица чешмите почнаха да се чупят, а след това дълго време не работеха. Първата година фонтанът на алеята работеше и децата се забавляваха да се къпят в него. На втората година той просто пресъхна. Тази година не работеше.

В парка на няколко места има тоалетни. Много симпатични къщички в кафяв цвят. Проблемът им е, че досега така и не съм ги видял работещи. Винаги са заключени и хората са принудени да търсят облекчение в храстите наоколо или набързо да съкратят разходката си за да се отправят към къщи.

На няколко места бяха поставени едни странни неща, които така и не стана ясно какви са. Някой каза, че били стойки за връзване на велосипеди, около които се очаквало и увивни растения да пораснат и да ги направят красиви. Така и не се случи нищо друго с тях освен да почнат да се разпадат на втората година.

Паркът редовно се наводнява при дъж. Спаси София писаха по темата, че при ремонта не е направено нищо за отводняването на парка, който има много глинеста почва и е нужен дренаж. Такъв няма и днес. Затова алеите са отрупани с наноси и изровени от поточета улеи, което прави трудно разходката по тях.

В опит да замаже липсата на решение, общината е натрупала едни огромни буци пръст около алеите. Казвам буци, тъй като си личи по размера им, че са копани и стоварени с багер. Стоят грозно и неравномерно отстрани на алеите...

Да не говорим, че асфалтът сякаш не е стигнал за всички алеи, затова някои са посипани с дребни камъчета. Те пък под въздействието на природните стихии (и липсата на канализация по-скоро) на места са се струпали на масиви, като в следствие на това има доста оголени до кал участъци.


На това му се казва калпав ремонт, ремонт през пръсти. Някой би казал, че се нарича и корупция. Неприятното е, че за него сме платили ние със своите данъци. Ако майстор направи такава поразия в нашия дом ще го изгоним и няма да му платим. Но общината нехае и е забравила думата "поддръжка". Вероятно целта е след година да има нужда от нов голям и скъп проект за ремонт?
Legacy hit count
387
Legacy blog alias
81437
Legacy friendly alias
Безумният-ремонт-на-Западен-парк

Comments1

BryanCrane
BryanCrane преди 2 години и 2 месеца
Неудобната част е, че нашите данъци бяха използвани за плащането му. Няма да плащаме на майстор и ще го изхвърлим от къщата си, ако остави такава бъркотия след себе си. Общината обаче е забравила израза "подкрепа" и пет пари не дава.  
lobotomy dash 
By Teri , 12 September 2022
Близо две години нямахме достъп до Западен парк в София. Причината беше - ремонт на представителната част на парка. Първоначално ремонтът трябваше да отнеме една година, но след това информационната табела на входа на Люлин след тунела изведнъж се смени и се появиха още няколко месеца бонус. Когато и те изтекоха, табелата просто беше махнаха и остана да стърчи само основата и.
Общо около две години отне този емблематичен ремонт, а след като най-накрая той привърши се оказа, че за тези пари, които бяха дадени на строителя не може да се построи мост над реката и да се направи вход откъм Люлин 10, затова тази дейност беше възложена отделно, разбира се на доста по-висока цена.

В крайна сметка, ремонтът накрая се състоя. Аз и моето семейство бяхме зажаднели да го посетим и още на откриването бяхме там. Поне веднъж-два пъти на седмица отиваме там и за съжаление, виждаме как се руши. Още на първата седмица чешмите почнаха да се чупят, а след това дълго време не работеха. Първата година фонтанът на алеята работеше и децата се забавляваха да се къпят в него. На втората година той просто пресъхна. Тази година не работеше.


В парка на няколко места има тоалетни. Много симпатични къщички в кафяв цвят. Проблемът им е, че досега така и не съм ги видял работещи. Винаги са заключени и хората са принудени да търсят облекчение в храстите наоколо или набързо да съкратят разходката си за да се отправят към къщи.

На няколко места бяха поставени едни странни неща, които така и не стана ясно какви са. Някой каза, че били стойки за връзване на велосипеди, около които се очаквало и увивни растения да пораснат и да ги направят красиви. Така и не се случи нищо друго с тях освен да почнат да се разпадат на втората година.

Паркът редовно се наводнява при дъж. Спаси София писаха по темата, че при ремонта не е направено нищо за отводняването на парка, който има много глинеста почва и е нужен дренаж. Такъв няма и днес. Затова алеите са отрупани с наноси и изровени от поточета улеи, което прави трудно разходката по тях.


В опит да замаже липсата на решение, общината е натрупала едни огромни буци пръст около алеите. Казвам буци, тъй като си личи по размера им, че са копани и стоварени с багер. Стоят грозно и неравномерно отстрани на алеите...

Да не говорим, че асфалтът сякаш не е стигнал за всички алеи, затова някои са посипани с дребни камъчета. Те пък под въздействието на природните стихии (и липсата на канализация по-скоро) на места са се струпали на масиви, като в следствие на това има доста оголени до кал участъци.


На това му се казва калпав ремонт, ремонт през пръсти. Някой би казал, че се нарича и корупция. Неприятното е, че за него сме платили ние със своите данъци. Ако майстор направи такава поразия в нашия дом ще го изгоним и няма да му платим. Но общината нехае и е забравила думата "поддръжка". Вероятно целта е след година да има нужда от нов голям и скъп проект за ремонт?
Legacy hit count
860
Legacy blog alias
81436
Legacy friendly alias
Безумният-ремонт-на-Западен-парк

Comments

By VoevSofiaEOOD , 18 June 2018
Съдържание на страницата

I. Журналистически разследвания на СЕГА, МОНИТОР, ТЕМА, БНТ
II. Съвети как да се предпазим от злоупотреби с нас



I.1 Лекарите нехаят, социалните работници не разбират, инвалидите страдат
Автор Искра Ценкова, вестник Сега от юни 2018г.


По-долу публикувам пряката връзка към пълния текст, който може да прочетете публикуван във вестник Сега. Предоставената пряка връзка и снимките към статията са с разрешението на авторката Искра Ценкова.

Част от публикацията


" Държавната субсидия за помощните средства вече няма да се дава на хората с увреждания а на търговците които често продават боклуци. След 1 юли 2018...парите няма да влизат в банковите сметки на хората с увреждания...
Да тръгнеш на море с току що купена инвалидна количка и тя да те изостави защото...


Вижте пълния текст с пряка връзка на страница 

Правата на хората с увреждания, възрастните хора, инвалидите и болните


Други журналистически разследвания на тема помощи от Агенция за социално подпомагане за хора с увреждания и инвалиди.
​I.2  Да ограбиш инвалид Монитор, БНТ, ТЕМА
 
I.2.2 ТЕМА. Да ограбиш инвалид.
 "ТЕМА извървя процедурата от името на реално нуждаеща се възрастна жена. Насочихме се към ДКЦ в столичната болница...

I.2.3 МОНИТОР. Лекари в далавера с инвалидни колички
"Лекарите от комисиите са в схема с търговците на инвалидни колички...

II. Практични съветиКорупция при помощ от АСП
"Преди да посетите личния лекар, лекарските консултативни комисии(ЛКК), Териториалната дирекция социално подпомагане, лицензираните фирми за помощни средства информирайте се!..."

Legacy hit count
1863
Legacy blog alias
79787
Legacy friendly alias
журналистическо--разследване--вестник--сега--как--да--се--предпазим
Ежедневие
За BgLOG.net
Нещата от живота
Човекът и обществото
BgLOG.net
За всекиго по нещо
Взаимоотношения

Comments

By Teri , 7 July 2016
Съвсем наскоро се появи новина в която се посочват даренията, които се правят към лекари от страна на фармацевтични организации. Тази новина сякаш премина без да направи голямо впечатление на хората, а би трябвало да алармира обществото, тъй като касае всички нас.
Много пъти съм се чудил защо като отида на лекар ми предписват някакви лекарства, които са нови, екзотични, често много по-скъпи. Отивам при моето Джипи и то ми съставя рецепта от гледайки брошури, които стоят под стъклото на работната и маса. Накрая ми дава грижливо написана рецепта за Шуслерови соли. Разбира се, това ме вбеси и заявих, че нямам нужда от такива измислени илачи и искам да се предпише истинско лекарство. Това се е случвало много пъти, включително и педиатърката на детето ми много обича да изписва "ново лекарство, представено наскоро на една конференция". Оказва се, че това лекарство го няма в аптеките, но всички са готови да го осигурят до няколко часа, ако го заявим.
Друг път ми предписват антибиотик. Клацид, който е доста скъп. Отивам в аптеката и там ми казват, че нямат, но дали държа да е той? Аптекарката ми казва, че разполага с българския аналог Клацар, който е доста по-евтин. Още тогава ми светна една лампа и почнах да гледам какво ми предписват и в аптеката да правя малка ревизия. Понякога аптекарите също се дърпат. Винаги съм се чудил как става магията лекарите да печелят от това, че предписват едни или други лекарства и новината потвърди подозренията ми, че става дума за една мафия, която се заиграва със здравето на хората с основна цел да изпразни джобовете им спекулирайки с най-ценното за тях.

Фармацевтичната индустрия спонсорира голям брой лекари у нас, повечето с малки суми за участие в конгреси и регистрации, вариращи между няколокостотин до 3000-4000 лева в масовия случай, като максимумът, който са получили единици лекари е около 15 000 лева. Наред с това десетки и дори стотици хиляди левове фармацевтичната индустрия е наляла в здравни организации като различни медицински дружества и дори съсловната лекарска организация Български лекарски съюз (БЛС).

 Най-щедрите суми за пътувания и хонорари на един лекар идват от две компании, като това са Астра Зенека  с най-голям хонорар от 15 444 лева и Новартис - 15 242 лева.

По-често спонсорството за командировки е от порядъка на около 3000-4000 лева, като най-много лекари са подпомогнати с до 1000 лева, показват справките на компаниите. Тези данни обаче са валидни за 60% от спонсорираните лекари, които са се съгласили имената им да бъдат публикувани.

За мен това положение не е нормално и със сигурност не отговаря на никаква етика. Лекарите получават веднъж пари от Здравна каса, втори път от нас за да ни прегледат под формата на потребителска такса, трети път и от спонсори, на които плащаме ние, като купуваме предписаните техни лекарства.

Следващият път когато лекар ми предпише лекарство ще го питам защо ми е предписал това, ще искам обосновка. Да ми обясни защо това лекарство, а не друго. Ще питам каква е цената на предписаното лекарство и ще настоявам да ми каже кои са аналозите му и да спомене и техните цени. След това ще настоявам в рецептата да се впише това, което сметна за правилно, а не това, заради което лекарят ще получи бонус. Не искам да си играят със здравето на детето ми, нито с моето здраве. Не вярвам в хомеопатията и не искам да ми предписват неща, които са от 18-ти век и науката вече е отрекла категорично. Не ме интересува маркетинга на въпросните плацебо лекарства, интересува ме единствено здравето ми и това на близките ми. И не искам да се спекулира с него.
Надявам се и други да последват моя пример, а на тази порочна практика да се сложи край. Чух, че в Германия имало лекари, които членували в клуб "Плащам сам обяда си". В кабинетите им имало такива плакати и означавали, че докторът не робува на маркетинг стратегиите на големите фармацевтични корпорации. Ако има такива лекари в България, имената им трябва да се знаят и всеки като избира личен лекар да може да го направи информирано.
Legacy hit count
376
Legacy blog alias
78509
Legacy friendly alias
Спонсорирането-на-лекари
Коментари
Невчесани мисли

Comments

By Teri , 30 June 2016
През 2014 г. се нанесохме в апартамент в ж.к. Люлин 7. Хубав квартал, хората са приятни и има пространство и въздух. Предблоковото пространство обаче беше като като лунен пейзаж с огромни кратери. Пуснах сигнал, като получих отговор, че е планирано да бъде извършен ремонт на пътя, при това същата година. Отговорът цитирам по-долу. Една година по-късно не се беше случило нищо, лунният пейзаж продължаваше да съпътства ежедневието ми, а същевременно виждах как постоянно се полагат усилия за облагородяването на квартал Изток. Дори в обедната ми почивка видях инспектори, които оглеждаха една градинка и няколко дена по-късно дойде група работници и закърпиха бордюри, оправиха асфалта, дори направиха една ограда към пътя.

 Трудно ми беше да се оттърся от усещането, че явно в по-близките към центъра квартали хората са повече хора от тези, които си плащат данъците в другите столични квартали. Затова пуснах нов сигнал чрез системата call.sofia.bg, за която ние данъкоплатците платихме доста пари за да можем да общуваме електронно с общината.

Година по-късно получих отговор! Може да го видите с цялата му прелест тук
Сигурно няма да е трудно да видите, че от общината смятат случая за приключен, а от отговора разбирам, че ми отговарят за състоянието на уличното осветление, къде... в жк Изток! Отговорът на общината може да видите като щракнете на Отговори и свалите PDF файла.

0775.pdf - ето го и самия отговор, качвам го и тук, ако случайно го изтрият от call.sofia.bg.

Няма да ви казвам как се почувствах. В сигнала си аз съм посочил дори GPS координати, написал съм, че съм свидетел, как в ж.к. Изток се полагат усилия, а в Люлин не и съм изразил разочарованието си от това като данъкоплатец, а те ми пращат отговор за лампите в Изток. И тези хора получават заплати от нас, ще идат на море с парите, които сме им дали. И ще си почиват доволни от свършеното, а то е едно нищо. Ще се радвам да се даде гласност на тази случка, която демонстрира за пореден път абсурда в който живеем.

Можете да видите и първият ми сигнал към общината тук - Отговорът е видим без да се сваля PDF и гласи:
 " Със стартирането на текущия ремонт за 2015 г. ще се пристъпи към изпълнението на месечните програми, изготвени от районите. Ще бъде предложено на района да включи в програмите и ремонт на посоченото от Вас място. "

Впрочем, имам и друг сигнал към call.sofia.bg. Този път за едно много шумно заведение, което мъчи квартала всеки ден, особено събота и неделя, когато целият квартал през деня и до късно през нощта се лее гнусна чалга. Не говоря за обикновената чалга с която сме свикнали, а с чалга която се изпълнява на живо и е предназначена най-вече за вкусовете на едно братско нам малцинство. Сигналът е тук

Знаете ли какво се случи с този сигнал? Викнаха ме в районното за да ми обяснят, че нямало как да отчетат сигнала, тъй като явно нарушението се случвало по време, когато няма дежурни инспектори. Помолиха ме учтиво да напиша, че съм уведомен, че следващия път е нужно да сигнализирам директно в участъка за нарушение, а не да сигнализирам общината, тъй като те не можели да реагират адекватно при техен сигнал.

За завършек прилагам клип, който заснех до заведението преди няколко месеца. Не е в самото заведение, но дава представа.


На фона на всички тези безобразия цената на билета за градски транспорт стана 1.60 лв, а нашата кметица разваля договор за поставянето на спирки за градски транспорт след като беше показана поредната корупционна схема.. Постепенно се превръщаме в гето и за съжаление вече не виждам шанс за промяна. Дори будният граждански глас трудно може да се пребори с това статукво, интереси и корупция. Явно и вече се изпитва умора, тъй като протестите срещу безумствата се извършват най-вече във Facebook и е достатъчно да си щракнал, че се присъединяваш за да се почувстваш като изпълнил гражданският си дълг.
Legacy hit count
668
Legacy blog alias
78491
Legacy friendly alias
Столична-община---некадърност-и-корупция---вижте-само-
София

Comments1

SeoKungFu
SeoKungFu преди 9 години и 10 месеца
Първо на първо, съжалявам, че трябва да го кажа, но моля те, свали линка, който локира къде живеете, и в коя детска градина най-вероятно ходи детето ти, понеже света, в който живеем не е достатъчно красиво местенце, за огромно, тъжно съжаление !
By kordon , 11 July 2013

    Днес българската държава е в дълбока криза – криза в политиката и в икономиката, културна, социална и демографска криза, криза на идеите и ценностите, криза на морала и духовността. Това е колосален катаклизъм, който може да се определи като национална катастрофа, в която губим своя облик и идентичност, губим своите идеали и принципи, губим интелектуалния си ресурс, губим население и капитали, губим своя български дух и характер. Тази катастрофа е безпрецедентна с това, че се случва в мирно време, в период без големи войни, които пряко да ни засягат. 

    Хипотезите за причините, довели нацията до такова крушение, са безброй – едни обвиняват политическата класа, други – политическата система, трети – формата на държавно управление, после следват Конституциятаизбирателния закон,  партиите, олигархията, мафията, Държавна сигурност, циганите, комунистите, турците, Русия, евреите, САЩ и планът Ран-ът, корупцията и т. нат. Вероятно всеки си има своя лична класация на виновниците за днешното ни бедствено положение. Но като че ли никой не вижда вината у себе си, вината на всички нас като граждани, които имат отговорности и задължения към обществото, към държавата.

    Гореизброените фактори в действителност са само извинение, с което се опитваме да прикрием греховете си, лъжейки самите себе си, да оправдаем собственото си бездействие, апатия, аполитичност, незаинтересовност, неинформираност, политическо невежество и историческа неграмотност. Затваряйки очите си за горчивата истина, ние се стремим да прехвърлим отговорността на други – вътрешни и външни сили, заблуждавайки самите себе си. Но докато си крием наивно главите в пясъка, никога няма да излезем от този омагьосан кръг, защото по този начин не виждаме и не можем да дефинираме главния проблем, който се намира в самите нас. Всички „виновници”, които сочим днес (Конституцията, политическата система, политиците, изборния кодекс и др. под.), представляват не причина, а следствие от нашата обществена дезинтеграция, от неспособността ни да се организираме, да се сплотим пред общите проблеми, да извършим компромиси, да разпознаваме вредните и полезните практики, от прекалената ни търпимост и толерирането на порочните явления, от примиряването ни когато нашите права са погазени. Конституцията, законите и правилата, по които работи нашата обществена машина, както и политиците и политическия модел не са вирусни щамове, дошли от космоса, а са функция на нашето общество, което ще рече, че са резултат от нашето действие или бездействие, че са в пряка зависимост от възможностите ни да работим като колектив.

    Българските политици са част от нас, те се раждат, възпитават, образоват и квалифицират в недрата на нашето общество, ние ги излъчваме и ние ги избираме. Те, като народни (т. е. наши) представители създават Основния закон и всички останали закони, чието качество зависи от възможностите и качествата на хората, които ние сами сме издигнали (или сме позволили да се издигнат) на тези длъжности и на които сме предоставили съответните прерогативи. Ако сме политически незрели и наивни, няма да сме в състояние да издигнем кадърни и полезни кандидати, а ще пратим в Парламента шарлатаните, които са успели да ни заблудят с баснословни обещания, патос и демагогия. Те съответно ще създадат законова база, която да обслужва техните частни интереси, както и тези на стоящите зад тях клики. Ето защо трудностите, пред които сме изправени на този етап, са породени от лекомислието и безхаберието ни, от политическата ни неадекватност.

    Това може да се сравни с брането на гъби в гората. Ако си опитен берач, ще събереш много и хубави екземпляри. Но ако нямаш необходимите познания, със сигурност все някога ще бъдеш подлъган от някой отровен двойник, имитиращ успешно ядливите гъби. Колкото човек е по-неопитен, толкова по-лесно може да бъде заблуден. Но вината няма да е у гъбите, а в нашата некомпетентност.

    По подобен начин стои и въпросът пред българското общество. Ако то е достатъчно политически и цивилизационно грамотно, ще съумее да възпита и издигне компетентни свои представители в законодателния орган (Наородното събрание) и изпълнителната власт (правителството, Министерския съвет). Те ще конструират подходяща законова основа, благоприятстваща икономическото, политическото и културно развитие на страната и ще съдействат за спазването на тези правила. Ако ние сме достатъчно активни и социално ангажирани, ще следим постоянно политическите процеси, ще изискваме безкомпромисно от политиците да не се отклоняват от начертаните рамки и норми, да вършат своята работа прозрачно и съвестно, ще инициираме широки дебати по важните обществени проблеми, т. е. ще бъдем неуморен и ревностен коректив на политическите деятели. Само непрестанната активност и бдителност на гражданското общество може дапринуди политическата класа да се отнася отговорно към своите задължения.

    Но ако ние отслабим своето внимание, ако не се интересуваме енергично от извършващото се в политическата сфера, ако не търсим отговорност от управляващите, ако търпим грешките и своеволията им, това е ясен сигнал за политическите дейци, че могат безнаказано да прекрачват границите на закона и своите правомощия, да злоупотребяват с властта, дадена им от народа, и дори да си създават удобни за тях правови норми.

    Твърде много хора не се интересувт от политика, мотивирайки индифирентността си с удобното оправдание, че тя е дело и задължение на политиците. Но това е все едно да не се интересуваме и грижим за собственото си здраве, защото това било отговорност на медицинските служители. Та, ако ние не обръщаме внимание на физическото си и психическо състояние, нима можем да виним лекарите, че не сме здрави? А политиката е сфера, която засяга всички нас, и ако не проявяваме интерес към нея тя ще изпадне в криза, ще заболее, също както ако не се отнасяме достатъчно отговорно към здравето си.

    Тезата, че политиката е област, запазена само за политиците и поради което не си заслужава да се занимаваме с нея, още повече, че „нищо не зависи от нас” (както гласи пораженческото оправдание на безразличните и нехайните), упорито се насажда в общественото съзнание, отблъсквайки хората от тази жизненоважна материя. Тази позиция обаче обслужва само два вида субекти – първо, безотговорните особи, които с подобни басни се опитват да оправдаят престъпното си неблагоразумие; второ, средите и силите, които извличат дивиденти от всеобщата пасивност и инертност. Става въпрос за користолюбивите и корумпираните политици, които се възползват от неинформираността и безхаберието на обществеността, за да сключват срещу солидни финансови компенсации неизгодни договори и концесии и да приемат поръчкови закони в услуга на криминални структури. Безучастието и равнодушието на гражданите дава възможност в Парламента, в Министерския съвет, на кметските места, в общинските съвети и като областни управители да се настаняват нечистоплътни индивиди, които безнаказано ограбват националните ресурси, улеснени от липсата на граждански надзор. Ето защо проблемът не е в институциите и в техните служители, а в отсъствието на ефективен контрол от страна на обществото.

    Случващото се от 1989 г. насам е отлично доказателство, че българското общество е политически некомпетентно и исторически незряло, че не се е научило и продължава да не се учи от грешките, които върши перманентно, и закономерно ги повтаря с неумолима последователност. А уроците и поуките от целия процес са, че отговорността за нашата съдба, за нашето бъдеще, за нашия национален просперитет е само наша. Колкото и да обвиняваме политиците, Конституцията, политическата система и др. такива, вината за хроничната криза, в която се намираме вече няколко десетилетия, е изцяло наша.

    Търсенето на други виновници е признак за малодушие и представлява отказ да се поеме бремето на отговорността за собствените грешки. Поради тази наша национална особеност винаги да обвиняваме други за слабостите и пропуските ни, днес се намираме в това незавидно състояние на непрекъснато обществено боледуване. Защото докато се вторачваме неразумно в другите, търсейки чужди вини, ние пропускаме да забележим собствените си грешки („Защо гледаш сламката в окото на брата си, пък гредата в своето око не усещаш? Лицемерецо, извади първом гредата от окото си, и тогава ще видиш как да извадиш сламката от окото на брата си?" (Мат. 7:3, 5), да ги анализираме и да си извадим правилните изводи. Затова постоянно газим в едно и също блато и не можем да се измъкнем от него, лишени от ориентири, ценности и принципи. И това ще продължава докато не прогледнем, докато не се взрем критично в себе си и не осъзнаем, че нашата съдба е изцяло наша отговорност.

    Ако ние не се интересуваме от своя имот, скоро той ще започне да се разпада, ще обрасне в растителност и плевели, в него ще се настанят нежелани лица, които ще го ограбват и рушат, т. е. нашите интереси ще бъдат накърнени. Но вината за това няма да е на природата или на натрапниците, а в нашата безотговорност и незаинтересованост, поради които сме допуснали да бъдем сериозно ощетени.

    В такава зависимост и логическа последователност се намират и българското общество и политическите процеси в страната ни (а и навсякъде по света). Отнасяйки се безучастно и с неприкрита досада към събитията и лицата в политическото пространство, ние позволяваме в тази наша собственост (държавата) да избуят „плевели” и да се настанят неприемливи персони, които не само че не градят, но дори и унищожават и малкото ни постижения. Поради нашата незаинтересованост те си присвояват принадлежащото на нас и на наша територия си създават собствени, устройващи тях правила. Но вината не е на грабещите и рушащите, а на тези, които въпреки интересите и правомощията си позволяват да се случва това безобразие – т. е.вината е наша.

Автор: Виктор Кордон
Legacy hit count
224
Legacy blog alias
74259
Legacy friendly alias
ВИНАТА-НА-БЪЛГАРСКОТО-ОБЩЕСТВО

Comments

By VoevSofiaEOOD , 20 April 2013


Всички хора с увреждания
, деца и възрастни , трудно подвижни, лежащо болни, инвалиди, възрастни хора трудно подвижни или лежащо болни имат право на целева помощ от Агенция "Социално подпомагане" отпускана за закупуване на помощни средства и медицински изделия.
Не е задължително Експертно решение ТЕЛК. Важно е състоянието и увреждането удостоверено със съответните медицински документи.
Публикацията е от Георги Воев, управител на "Воев-София" ЕООД, удостоверение за регистрация № 099/2008 на МТСП-Агенция за хората с увреждания

Информацията е обновена на 02.05.2013

Предполагам че статията ще е полезна , като информация за много хора.
В моята многогодишна практика се убедих, че много хора не са запознати с  правата си.
 Счита се, че хората с увреждания са само инвалидите с Експертно решение ТЕЛК и много хора не знаят например, че възрастните хора трудно подвижни или лежащо болни вследствие напредналата възраст могат да са хора с увреждания без даже никога през живота си да са постъпвали в болница и имат правата на такива.

Тези които са се сблъсквали с корупционните практики описани в статията, ако искат могат да споделят случаите тук или на електронната ми поща etvoev@abv.bg.
В официална кореспонденция с мен директора на една от големите болници с 2 лекарски комисии в нея, които изписват помощни средства включително и  антидекубитални дюшеци за лежащо болни, твърди че няма такива корупционни практики в поверената му университетска болница. Моята информация е друга. В същата тази болница, както и други болници в които има Лекарски консултативни комисии /ЛКК/ в много груб вид съществуват корупционните практики описани по-долу. Страха на хората за сега прикрива мащабите на тези практики.

В същото време има болници с ЛКК, от които през годините до сега  хората с увреждания и близките им нямат оплаквания за приложени корупционни практики върху тях.



Препечатвам статията със съкращения от публикувания в сайта ми http://www.etvoev.com/  кратък вариант в раздел "Помощ за закупуване"

Разширеният вариант с много подробности
е на страница http://voevmedical.com/?page_id=1656

=======================

Целева помощ от Агенция "Социално подпомагане" отпускана на хората с увреждания,
за закупуване на помощни средства и медицински изделия:
инвалидни колички рингови и акумулаторни с джойстик и скутери, тоалетни столове и столове за баня, комбиниран стол, бастуни, патерици, канадки, проходилки, 3 и 4 опорни бастуни, гръдни епитези, слухови апарати и батерии и други
Страница от http://www.etvoev.com/


Всички хора с увреждания, деца и възрастни , трудно подвижни, лежащо болни, инвалиди, възрастни хора трудно подвижни или лежащо болни имат право на целева помощ от Агенция "Социално подпомагане" отпускана за закупуване на помощни средства и медицински изделия.
Не е задължително Експертно решение ТЕЛК
.
Важно е състоянието и увреждането удостоверено със съответните медицински документи.
Реда и условията при които се отпуска помощта подробно са обяснени на страница
http://voevmedical.com/?page_id=1656 

На същата страница са обяснени подробно:

 1. Вашите права и злоупотреба от служебни лица с тези права. Съвети

С подробности са описани случаите и начините на злоупотреба от длъжностни и служебни лица: лекари в ЛКК издаващи Медицински протоколи, лични лекари, служители в лицензирани фирми. Дадени са конкретни примери и съвети как да противодействате на корупционните схеми и как да защитите правата си.
Някои от съветите :

Когато ви предлагат/ лични лекари, фирми, лекари от ЛКК и други/ да ви извадят Медицински протокол на ЛКК
без да се ангажирате  вие с това опитайте се да разберете за сметка на какво ще е това. Ще имате ли възможност за избор. Ще ви дадат ли възможност да си изберете подходящите за вас помощни средства и от други доставчици.
Не подписвайте Запис на заповед, пълномощно
на непознати хора, Приемо-предавателни протоколи за помощни средства преди да сте получили помощта и т.н..

Бъдете внимателни когато:
Искат да ви издадат проформа-фактура
без да сте я поискали. Закона не изисква издаването и.
В ЛКК при получаване на Медицинския протокол присъства представител на лицензирана фирма
Когато от ЛКК ви изпращат във фирма да си получите медицинския протокол
Когато личния лекар, лекаря от ЛКК, служителя в АСП  ви препоръчват фирма без да сте ги питали за това
Когато пред "Социално подпомагане" ви чака служител от фирма за помощни средства
Когато искат да ви докарат в къщи помощни средства без да сте ги избрали и видели и без да знаете къде е офиса на фирмата за помощни средства.

Какво трябва да знаете, за да се ориентирате?
Вие получавате от Агенция "Социално подпомагане" пари с които да си купите помощни средства. Те са ваши пари. Те не са пари на лични лекари, лекари от ЛКК, служители от "Социално подпомагане" или на фирмите доставчици.
Например: Получавате от "Социално подпомагане" целева помощ за закупуване на инвалидна количка 486 лв. Когато платите и получите количка с произход от Европейски съюз всичко е наред. 
Когато платите за количка с произход от Европейски съюз 486 лв. а получите количка с произход от страни извън Европейски съюз/Китай?/ стойността и е 336 лв. Тогава не е наред. Разликата от 150 лв./от вашите пари/ отиват в джобовете на лични лекари, лекари от ЛКК, служители от "Социално подпомагане" или на фирмите доставчици т.е. тези които са реализирали корупционната схема. Въпроса е че вие сте помогнали за да го извършат това, за ваша сметка. Получили сте нещо което струва по-малко пари, а сте платили повече. 

Злоупотребено е с правата ви за ваша сметка, с парите отпуснати от държавата за вас.
Потърпевши сте вие.

Избора е ваш дали да се доверите на такива хора и фирми и да им предоставите парите отпуснати за вас. Това са вашите пари, които те ще получат.

Тук е мястото като управител на "Воев-София" ЕООД, удостоверение за регистрация №099/2008  да декларирам че фирмата ни не плаща комисионни на лекарски комисии, лични лекари и други и не участва в подобни схеми. Работещите във фирмата осъждаме такава практика. Целта на информацията публикувана по-горе е както да помогне на хората с увреждания и близките им, така и да се "осветлят" корупционните схеми.

 2. Медицински протокол на ЛКК. ТЕЛК.Лекарски консултативни комисии/ЛКК/ в София

Дадени са подробни указания и информация какво трябва да се направи за да бъде издаден Медицински протокол от ЛКК. Особеностите за лекарските консултативни комисии/ЛКК/.

 3. Заболявания. Помощни средства.
Според състоянието, уврежданията и заболяванията какви помощни средства се полагат.

 4. Нормативни документи.    

Закон за интеграция на хората с увреждания/ЗИХУ/ и Правилник за приложението му ППЗИХУ/.


Видео репортаж на ББТ на тема: Безплатни помощни средства.

---------------

От същия автор публикации :
На страница http://bglog.net/blog/VoevSofiaEOOD/site/posts/

Legacy hit count
397
Legacy blog alias
73773
Legacy friendly alias
Помощ-за-закупуване-на-помощни-средства-за-хора-с-увреждания--Ред-за-отпускане-и-корупционни-практики-
Ежедневие
Семейство
Човекът и обществото
За всекиго по нещо

Comments

By VoevSofiaEOOD , 20 April 2013
Актуализация 23 октомври 2018г.

Важно! Има нов ред за отпускане на безплатни помощни средства и променени лимити на целевата помощ от Социално подпомагане.

Подробности може да намерите на страница Нов ред, лимити помощ АСП от 2018


Всички хора с увреждания
, деца и възрастни , трудно подвижни, лежащо болни, инвалиди, възрастни хора трудно подвижни или лежащо болни имат право на целева помощ от Агенция "Социално подпомагане" отпускана за закупуване на помощни средства и медицински изделия. Не е задължително Експертно решение ТЕЛК. Важно е състоянието и увреждането удостоверено със съответните медицински документи.
Публикацията е от Георги Воев, управител на "Воев-София" ЕООД, удостоверение за регистрация № 099/2008 на МТСП-Агенция за хората с увреждания

Предполагам че статията ще е полезна , като информация за много хора. В моята многогодишна практика се убедих, че много хора не са запознати с  правата си. Счита се, че хората с увреждания са само инвалидите с Експертно решение ТЕЛК и много хора не знаят например, че възрастните хора трудно подвижни или лежащо болни вследствие напредналата възраст могат да са хора с увреждания без даже никога през живота си да са постъпвали в болница и имат правата на такива.
Тези които са се сблъсквали с корупционните практики описани в статията, ако искат могат да споделят случаите. В официална кореспонденция с мен директора на една от големите болници с 2 лекарски комисии в нея, които изписват помощни средства включително и  антидекубитални дюшеци за лежащо болни, твърди че няма такива корупционни практики в поверената му университетска болница.
Препечатвам статията в съкратения вариант публикувана в сайта ми http://www.etvoev.com/

Разширеният вариант с много подробности е на страница http://voevmedical.com/?page_id=1656


Целева помощ от Агенция "Социално подпомагане" отпускана на хората с увреждания,
за закупуване на помощни средства и медицински изделия:
инвалидни колички рингови и акумулаторни с джойстик и скутери, тоалетни столове и столове за баня, комбиниран стол, бастуни, патерици, канадки, проходилки, 3 и 4 опорни бастуни, гръдни епитези, слухови апарати и батерии и други
Страница от http://www.etvoev.com/




Всички хора с увреждания, деца и възрастни , трудно подвижни, лежащо болни, инвалиди, възрастни хора трудно подвижни или лежащо болни имат право на целева помощ от Агенция "Социално подпомагане" отпускана за закупуване на помощни средства и медицински изделия. Не е задължително Експертно решение ТЕЛК. Важно е състоянието и увреждането удостоверено със съответните медицински документи.
Реда и условията при които се отпуска помощта подробно са обяснени на страница
http://voevmedical.com/?page_id=1656 

На същата страница са обяснени подробно:

 1. Вашите права и злоупотреба от служебни лица с тези права. Съвети

С подробности са описани случаите и начините на злоупотреба от длъжностни и служебни лица: лекари в ЛКК издаващи Медицински протоколи, лични лекари, служители в лицензирани фирми. Дадени са конкретни примери и съвети как да противодействате на корупционните схеми и как да защитите правата си.
Някои от съветите :

Когато ви предлагат/ лични лекари, фирми, лекари от ЛКК и други/ да ви извадят Медицински протокол на ЛКК
без да се ангажирате  вие с това опитайте се да разберете за сметка на какво ще е това. Ще имате ли възможност за избор. Ще ви дадат ли възможност да си изберете подходящите за вас помощни средства и от други доставчици.
Не подписвайте Запис на заповед, пълномощно
на непознати хора, Приемо-предавателни протоколи за помощни средства преди да сте получили помощта и т.н..
Бъдете внимателни когато:

Искат да ви издадат проформа-фактура без да сте я поискали
. Закона не изисква издаването и.
В ЛКК при получаване на Медицинския протокол присъства представител на лицензирана фирма
Когато от ЛКК ви изпращат във фирма да си получите медицинския протокол
Когато личния лекар, лекаря от ЛКК, служителя в АСП  ви препоръчват фирма без да сте ги питали за това
Когато пред "Социално подпомагане" ви чака служител от фирма за помощни средства
Когато искат да ви докарат в къщи помощни средства без да сте ги избрали и видели и без да знаете къде е офиса на фирмата за помощни средства.

Какво трябва да знаете, за да се ориентирате?
Вие получавате от Агенция "Социално подпомагане" пари с които да си купите помощни средства. Те са ваши пари. Те не са пари на лични лекари, лекари от ЛКК, служители от "Социално подпомагане" или на фирмите доставчици.
Например: Получавате от "Социално подпомагане" целева помощ за закупуване на инвалидна количка 486 лв. Когато платите и получите количка с произход от Европейски съюз всичко е наред. 
Когато платите за количка с произход от Европейски съюз 486 лв. а получите количка с произход от страни извън Европейски съюз/Китай?/ стойността и е 336 лв. Тогава не е наред. Разликата от 150 лв./от вашите пари/ отиват в джобовете на лични лекари, лекари от ЛКК, служители от "Социално подпомагане" или на фирмите доставчици т.е. тези които са реализирали корупционната схема. Въпроса е че вие сте помогнали за да го извършат това, за ваша сметка. Получили сте нещо което струва по-малко пари, а сте платили повече. 

Злоупотребено е с правата ви за ваша сметка, с парите отпуснати от държавата за вас.
Потърпевши сте вие.

Избора е ваш дали да се доверите на такива хора и фирми и да им предоставите парите отпуснати за вас. Това са вашите пари, които те ще получат.

Тук е мястото като управител на "Воев-София" ЕООД, удостоверение за регистрация №099/2008  да декларирам че фирмата ни не плаща комисионни на лекарски комисии, лични лекари и други и не участва в подобни схеми. Работещите във фирмата осъждаме такава практика. Целта на информацията публикувана по-горе е както да помогне на хората с увреждания и близките им, така и да се "осветлят" корупционните схеми.

 2. Медицински протокол на ЛКК. ТЕЛК.Лекарски консултативни комисии/ЛКК/ в София

Дадени са подробни указания и информация какво трябва да се направи за да бъде издаден Медицински протокол от ЛКК. Особеностите за лекарските консултативни комисии/ЛКК/.

 3. Заболявания. Помощни средства.
Според състоянието, уврежданията и заболяванията какви помощни средства се полагат.

 4. Нормативни документи.    

Закон за интеграция на хората с увреждания/ЗИХУ/ и Правилник за приложението му ППЗИХУ/.


Видео репортаж на ББТ на тема: Безплатни помощни средства. Актуален и през 2018г!

Legacy hit count
767
Legacy blog alias
73791
Legacy friendly alias
Помощ-за-закупуване-на-помощни-средства-за-хора-с-увреждания--Ред-за-отпускане-и-корупционни-практики-
Ежедневие
Семейство
За всекиго по нещо

Comments

By BojanPenkov , 29 June 2012
Здрасти, както може би знаете Vbox7 и In The Palace Short Film Festival проведоха конкурс за късометражно кино. Резултатите от този конкурс бяха фрапиращи.

Условията бяха да във филма да има Любов, Море и Замък, под 5 минути.

Класиралите се филми:

http://vbox7.com/play:f284e221d6 - Историята на Жак, от mermay - интересна приказка (аудио) и слайд шоу.. под 5 минути е, но не отговаря на главното изискване да е късометражен филм, морето присъстваше, за замъка и любовта не съм сигурен (малко по-надолу съм включил и определение за "филм"). На всичко отгоре това слайд шоу не е създадено за този конкурс, а за друг. И е качено още на 30.09 - определено най-фрапиращата селекция за финалист.

http://vbox7.com/play:5dc09ed303 - Късометражен филм ( in the palace ) лято ,море,любов и още нещо, от snapback - готино клипче наистина, с разни 3D абстракции и After Effects.Колегите са се справили прекрасно. Под 5 мин..

http://vbox7.com/play:314d705ed5 - Любовта - крачка към промяна, от vladchooo - пак много добро филмче, под 5 мин, но пък при тях липсваше морето (има река, или язовирче, може би езерце - нещо такова минава за море, ама..).

http://vbox7.com/play:23750e9662 - Любов, работа и още нещо .. (in the palace), от turboidiots - Не бих казал, че може да се мери с горните 2, но все пак отговаря на всички критерии. Морето им просто премигва, а сюжета им няма нищо общо с любовта и замъка и общо взето просто са метнати там.

http://vbox7.com/play:9de299affd - Приказка за цар Мидас, от turbalan - може би най-лошото от всички (не само класирали се, а като цяло). Присъства само замъка. И ЦЯЛОТО филмче е килнато на ляво.. имам предвид - трябва да си изкривите главата, за да го гледате. Под 5 мин

http://vbox7.com/play:8c2106ad3f - from the Keeper's Palace to The heaven sea, от joker_23 - филмче в което просто се споменава думата "замък" (отговаря на условието), любов няма, и морете е доста по фантазия.. Пълно с правописни грешки след като е наблегнато именно на текста, !ДОРИ Е СБЪРКАНО ИМЕТО НА ФЕСТИВАЛА! отново под 5 мин.


Като цяло бях шокиран от селекцията, не защото не съм класиран, ами защото само клипчетата на vladchoo, snapback и turboidiots отговарят на УЖ ЗАДЪЛЖИТЕЛНИТЕ УСЛОВИЯ.
Като цяло съм сигурен и, че са използвани нелицензирани елементи (като музика примерно), като пред закона не е оправдание, че е аматьорско по принцип. Нашето беше с безплатна песен, към която сме поставили линк на facebook страницата си (няма скрито-покрито).

Обявяването на победителите стана около 13:00 на 28.06, при обявена дата 27-ми. (Не се учудвайте, че пише 27-28.06 в последствие го промениха, както и промениха други работи В ПОСЛЕДСТВИЕ). Ще си кажете един ден не е кой знае колко, но при положение, че In The Palace Film Festival започва на 29.06 разликата от ден си е голяма разлика.

От моя страна писах на Vbox7 и ги попитах каква е системата, по която са оценявали филмчетата, защото според мен това е един задължителен елемент при публичен конкурс, те от своя страна ми казаха, че НЕ ТЕ са направили селекцията, а от In The Palace, което значи, че Vbox7 единствено са предоставили платформата. Естествено веднага писах до Директора на In The Palace, всички членове на журито и останалите имейли дадени на страницата с контакти.

Като цяло до последно не вярвах, че така ще се получи, въпреки, че разни хора ме предупредиха, че може да станат разни такива изцепки!


Определение за "Филм"

"Филмът е разказ, реализиран чрез бързо сменящи се изображения. Те се създават чрез записване на поредица от фотографски снимки, чрез използване на анимация или чрез други техники за визуални ефекти. Филмите най-често са предназначени за показване по телевизията или в кината."

Дефиниция за Слайд Шоу (от английски)

"any display in the form of a series of static images, such as on a computer screen"

По този критерий приказката за жабока Жак АБСОЛЮТНО отпада (е, така де.. явно не, явно конкурса е бил за "Късометражни слайд шоута").

Не си мислете, че аз сам си изфабрикувам тези определения, всеки може сам да ги провери (и нека да го направи). Слайд Шоу и ФИЛМ (било то пълнометражен или късометражен) са 2 АБСОЛЮТНО РАЗЛИЧНИ РАБОТИ!


Нека всеки, който ме подкрепя да изпрати писмо до всички от http://www.inthepalace.com/en/2012/contact_us не зависимо дали съдържа ТЕКСТА ОТ ПРОФИЛА МИ (http://www.vbox7.com/user:boby_29) текст, ТОВА видео (http://vbox7.com/play:61797672e5) или им напишете нещо лично от себе си.

Нека разберем, защо сами нарушават правила, които те са създали. Нека видим дали победителите са се знаели още преди започването на конкурса, нека видим поне кой и по какъв начин е оценявал участниците. 

В последствие се оказва и, че ОРГАНИЗАТОРИТЕ реално не предоставят такава награда, каквато са казали. НЕ ПРЕДОСТАВЯТ достъп до конкурса изцяло на техни разноски, както бяха КАЗАЛИ! Осигуряват 1 СТАЯ ЗА 1 ДЕН, без включени дори пътни... за храната нямам информация!

Това, за което се борим не е мястото в конкурса, не и наградата.. Това за което се борим е поне едно публично извинени от организаторите на конкурса, за изключително некоректния избор на финалисти и заради некоректното отношение и подвеждане на финалистите!
Legacy hit count
473
Legacy blog alias
71541
Legacy friendly alias
Некоректност-от-страна-на-Vbox7-и-In-The-Palace-при-проведеният-от-тях-конкурс

Comments3

BojanPenkov
BojanPenkov преди 13 години и 10 месеца
При каквото и да е развитие по въпроса, статията ще бъде обновявана.
goldie
goldie преди 13 години и 10 месеца
Това е България, човече. Тук конкурсите не се правят, за да се печелят, а се правят след като вече са спечелени, за да се направи "прозрачен" победителя, а не конкурса.... 
Иска ми се да крещя: НЯМАМ ДУМИ! БЕЗ ДУМИ! БЕЗ КОМЕНТАР! 
Ама усещането да си състезателен кон изпреварен от драглива кранта е много гадно.:(

П.П. Може да не сте разбрали условието на конкурса. Може да е било учасвайте с късометражен филм, за да ви бие слайдшоу за изтривалки. Може и спонсора на 1-та нощувка да е китайска фабрика за производство на изтривалки с френски етикет ЖАК - плюшения жабок.:(
jamesbeen
jamesbeen преди 13 години и 10 месеца
Явно това е поредната гавра по нашенски, първо едно, после друго и най - накрая излиза съвсем различно. Неразбираемо е защо ги правят тези конкурси, след като всичко е предварително уточнено. По този начин хората се обезверяват. Лично аз не се изненадвам, но при положение, че човек е амбициозен и идеалист, какъвто предполагам е Божан ( Божан или Боян), тогава нещата загрубяват. Не знам дали ще му се извинят, за мен това не би оправило нещата, мисля че това, което му остава е да продължи да се занимава със това което му харесва и ако е наистина добър, рано или късно справедливостта ще възтържествува. Успех.
By kordon , 30 January 2011
  Едно е безспорно - Бойко Борисов не е съвършеният политик.Той разполага с не особено богат лексикален фонд,а в речника му присъстват първични понятия и символи.Обича да манифестира постиженията и успехите както на неговата персона, така и на управляваните от него партия и правителство. Понякога показва откровено непознаване на отделни въпроси и проблеми, което не му пречи да дискутира по тях,а това често му причинява конфузно объркване.Тактът и дипломатичността не са силните му страни.Определено е екстровертен,мезоморфен тип със силно изразен доминиращ характер,който не търпи мнение,противно на неговото.Често,особено когато се намира в обкръжението на негови избиратели и симпатизанти,демонстрира поведение, подобаващо по-скоро на градски бабабит.Вероятно списъкът с намиращите се в дисхармония с изискванията за идеалния политик черти и прояви на нашия министър-председател може да бъде продължен.Но целта ми в случая не е толкова да разобличавам недъзите му,колкото да съпоставя неговата политическа фигура и делата му с тези на неговите потенциални заместители. Единствените политически играчи извън ГЕРБ,които притежават потенциала (да не се бърка с "качествата") да поемат управлението на страната в този момент,са партиите БСП и ДПС.Всички знаем,че тяхната сила не е в симпатиите и подкрепата на целокупния български народ (защото такива просто няма),а в изумителната им способност да мобилизират твърдия си, почти фанатичен електорат,в подходящия момент.Ако в даден момент народът оттегли доверието си от Бойко Борисов,следващите,които ще управляват страната, ще бъдат мастодонтите от БСП,избрани с гласовете на червените бабички и дядовци, живеещи в един друг свят и в едно друго време,както и политическите спекуланти от ДПС,получили достъп до властта чрез купуването на цигански гласове,чрез натиск върху трудолюбивите,но малограмотни и политически наивни български турци,и,да не забравяме,чрез масираното гласуване на хиляди хора,отдавна живеещи в Турция и откъснати от реалностите в нашата страна.Така ние и страната ни ще попаднем отново в ръцете на безпардонни манипулатори,доказали политическата си немощ и некомпетентност чрез собственото си провалено управление,като Румен Петков, Румен Овчаров,Сергей Станишев,Татяна Дончева,Емилия Масларова, Ахмед Доган, Лютфи Местан,Четин Казак,Юнал Лютфи,Емел Етем и много други подобни креатури. Ще бъдем отново в отровната прегръдка на ДС, бившите членове на която дълбоко са се окопали именно в тези две партии. Да,Бойко Борисов не е съвършеният политик (а кой е?),но той определено е по-малкото зло в сравнение с политическите зомбита от БСП и ДПС.Пред всички загуби,поражения и щети,нанесени на държавата от некадърното и корумпирано управление на тези два мрачни политически субекта, прегрешенията на Бойко Борисов,изтъквани в настоящата компроматна война  (зад която отново прозира дългата ръка на Държавна сигурност), изглеждат като детска пакост.Защото именно при неговото управление доверието на европейските ни партньори и институции, загубено от тройната коалиция, започна трайно да се завръща.Именно при него европейските фондове,спрени заради огромната корупция сред бившите управляващи,отново се отвориха и започнаха,макар и бавно,да се усвояват.Също при него бяха разгромени бандитски групировки и сдружения,върлували необезпокоявано под протекцията или равнодушието на предишната власт.       Отново,благодарение и на личната му ангажираност,започна дългоочаквания строеж на нови магистрали,а стари такива,чиято реализация бе безкрайно протакана и оскъпявана от корумпираните бюрократи на старото държавно ръководство, бяха завършени или предстои да бъдат достроени.Изключително неизгодните договори за доставка на газ от Русия,сключени от продажните министри на социалистическата партия,бяха ревизирани от новото правителство,от което следва,че ще отпаднат излишните посредници.В казуса с отзованите дипломати,бивши служители на ДС,си проличава искреното желание да се скъса със злокобното минало.И всичко това,както и много друго,за което всеки непредубеден наблюдател може сам да се досети, се извършва при невероятната съпротива на компрометираните и аморални интриганти от БСП и ДПС,зад които стои човешкият и материален ресурс на Държавна сигурност,както и на престъпния свят,който се чувства сериозно застрашен от рестриктивните и агресивни мерки,предприети от правителството на ГЕРБ срещу него.Да,Бойко Борисов не е идеален,но отхвърляйки него ние избираме политическата корупция,срастването на властта с икономическите и бандитски групировки,източването на държавните ресурси, ехидното, високомерно и безпардонно отношение на онези,които би следвало да ни служат,активизиране на кримиалните елементи и структури и превръщането ни отново в ежедневни обекти на отвличания,обири,показни убийства, мащабни измами и т.н.                 И сега,когато ни заливат с компромати (били те и автентични), насочени срещу него и обкръжението му,следва да си дадем сметка дали ще простим политическата му незрялост или ще извикаме от дълбините призраците на ДС,които ще ни оплетат за пореден път в мрежата на своите корпоративни и криминални интереси.
Legacy hit count
1017
Legacy blog alias
43604
Legacy friendly alias
БОЙКО-БОРИСОВ-И-НЕГОВИТЕ-АЛТЕРНАТИВИ

Comments34

kordon
kordon преди 15 години и 3 месеца
  ElaРадвам се,че имаш свое собствено мнение по въпроса.Възможно е и да си права,но поне на този етап аз съм на друга позиция.Не се смятам за велик и непогрешим анализатор на политическите процеси в България,а просто изразявам своето виждане.Животът ще покаже кой от нас е прав...
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 3 месеца
аз ще се радвам да греша, защото обичам България повече, отколкото не харесвам ББ.
съзнавам, че ситуацията в страната е трудна, но в трудни ситуации държавата има нужда от водач с гръбнак (Франклин Д. Рузвелт, да речем - най-успешният амер. политик в едно не по-малко трудно за американците време --- въпреки че е бил в инвалидна количка).
мисля, че хората се подвеждат по външния вид, а всъщност мъжеството, умението да признаваш грешките си и да носиш последствията от тях идват отвътре. истински смелите не винаги са тия с най-големите мускули...
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 3 месеца
още нещо - наистина не ми е приятно да пиша по темата, защото имам усещането, че нападам беззащитен - но не е само до политическата му незрялост... не може премиерът на страна от евр. съюз да знае само родния си език (извинявай, ама 20 години след прехода какво е правил?)... той може да си говори на разбран български и без да прави дипломатически гафове всеки път, когато си отвори устата.
"аз дадох пари на...." е също абсурден израз, който ме хвърля в тъча - употребата на 1 л. ед.ч. в случая не само е неуместна и неправилна, поплулистка и издаваща огромен комплекс за малоценност. странно ми е, че никой в България не реагира - може би заради дългогодишните традиции да мислим за нашите общи пари като за чужди...
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 3 месеца
Ела, ако в български вестник напишат, че Анджела Георгиева е негърка , с къдрава коса и е комунистка, само защото е кръстена на Анджела Дейвис ще повярваш ли? Няма. Или ще им вярваш? Ти за всичко в България съдиш по вестници и все линкове към тях пращаш.Не им вярвай защото лъжат, Аджела Георгиева не е негърка.Живота не е само по вестниците.Действителността е съвсем друга, много по-добра от преди.
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 3 месеца
И казваш, че обичаш България.Ако толкова обичаш България няма да си в Америка.Българите сме тук .
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 3 месеца

Еее, Генчо, ти и на ЕГН ще почнеш да ми говориш :).
След като си от малкото хора, които знаят на кого съм кръстена, нима не знаеш, че политиците са до време - сменят се на всеки 4 години... и те не могат  да пречат на любовта ни...



SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 3 месеца

Ми то не е трудно човек да се досети, като си казвала на колко си лета.Три години преди ти да се родиш пък ги кръщаваха  Анита, на Анита Хегерланд, едно малко момиченце гостувало на Златния Орфей.

VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години и 2 месеца
Дайте да изберем пак Серго, че говори по интелигентно, и не прави гафове, и ползва по сложна терминология?! Аз пък предпочитам да разбирам какво точно се говори, и изключително много ненавиждам политици, които се уливат в термини и чуждици(направо ги псувам), да не говорим, че ако вникнеш в това което дрънкат, разбираш че в повечето случаи лицемерничат и лъжат.
kordon
kordon преди 15 години и 2 месеца
  Radigost,Прав сте.Използването на сложна терминология е един от способите за манипулация на електората,чрез който се придава авторитетна форма на безмислени или лъжливи твърдения.
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години и 2 месеца

За съжаление е така, а и електората в по голямата си част е толкова лесно манипулируем, че ум да ти зайде.

Ела, винаги когато наближат избори, започва едно ровене и търсене на мръсни ризки и чорапки с една единствена цел, знаем каква. Ние би трябвало да се опитваме да отсеем реалните критики от популистките, но ми се струва че твърде малко хора се опитват. Повечето теглят по една в сутршния блок, или където и да е и  това е.  Като дойдат избори... ''мама им гнусна няма да гласувам за никой''... и хоп Доган на 2ро място, и кво праим???Как да стане?

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 2 месеца
Ради, съгласна съм с казаното от теб.
Това, което ме сащиса и провокира да коментирам, беше твърдението (не само на Кордон, чува се от много места) - че "тази власт няма алтернатива".
Толкова години живяхме с набиваната в канчетата ни идея, че комунистите нямат алтернатива, че сега, като чуя такова нещо, ми иде да повърна.

 

Няма алтернатива???
Нека дам пример: има много велики футболисти - гениални, съчетали всички качества, нужни за успех в тази игра. Това обаче не значи, че само ЕДИН футболист е достатъчен на терена; това не значи, че той като се пенсионира, играта свършва... Напротив, всеки нормален отбор селектира и насърчава децата от най-ранна възраст, избира от детcките си отбори и така прави големите, гениални звезди...
Ние нямаме такъв детско-юношески отбор за политици, се оказва...
Обаче автоматично от това НЕ следва, че Бойко знае какво прави...

 

SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца

Виж те сега Доган никога не е бил на второ място. Или не живеете в България или не помните изборите от 90 та година насам, което си е непростим пропуск щом коментирате политически пост. 

Днес  наистина ББ няма алтернатива и мисля, че още десетина години няма да има, така че трябва комунистите да се примерят, в частност и вие, които го плюете и не харесвате.Вече в България нещата взеха да се случват,Ела .Само тъпите патки  и патароци от вестниците могат да бъдат и са черногледи в писанията си, по простата причина, че от това печелят.

Ела, ама ти и футбол съм сигурен не си играла ,така че сравнението ти с тази игра никак не ти е уместна. Спомням си преди време как спореше ,че тенис на маса може да се играе със синджир без да си хващала ракета / хилка/ и сега  пък с това сравнение ни пращаш по тъча или ни биеш дузпата. Футбола е колективна игра с много талантливи индивидуалности, но за да има голям отбор трябва да има изявен лидер. Ако няма лидер отбора ще е посредствен, макар по стечения на обстоятелствата  може и купи и първенства  да спечелва. Посредствеността в футбола не се помни. И в политиката също.

 Ти няма как да знаеш за най-великия клуб “Аякс”, защото тогава точно си се разхождала под масата , но този отбор с Неескенс, Хаан,  Бари Хулскоф,Крол, Джони Реп и още до 11 играчи, все безспорни таланти ако го нямаше геният Йохан Кроиф сигурно никой няма да ги помни до днес. Кройф, след неговото пременяване в друг отбор направи така, с своето отсъствие от отбора , че “Аякс” залезе. Без изявения си лидер се срина и почнаха да го бият и не до там силни отбори. ЦСКА беше един от първите победили го.

 Така е и в политиката днес в България, има един безспорен лидер с много добри държавнически качества и държавата  я бива. Все пак след като се знае ,че има и световна  криза и наследи комунистите  с тяхното некадърно управление, нещата не са толкова добре както ни се иска , но след още два мандата всичко ще се оправи.Аз си го харесвам ББ защото е българин , а щом съм  националист   всичко българско и родно ми  е мило.И ти даже, Ела,  защото си българка.:)))

SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца

Eла, изпълнявай препоръките на Ина и недей спори.:)))

А бе Инче ти когато пълнеше блога с твоите коментари,   някой да ти е направил забележка?  Нещо ментор се явяваш на Ела или заповедник.Защо Ела да не пише и да не спори? Нормално е по този начин да си казва мислите и ние си я четем, защото  ни е интересна.

Ела, не се подавай на манипулации от Ина, защото след време ако и за нещо  друго не им харесваш ще те наставляват  началнически.Пиши си тук и да не ти пука от никой какво казваш.Аз съм с теб и ще хвърлям по някой поглед на написаното от теб.Е, с месеци не отварям БгЛог, но пък после чета:)))

Kopriva
Kopriva преди 15 години и 2 месеца

 Не я наставлявам, а изразявам подкрепа с мнението и:) Както и да е, не е важно! Ще пише, разбира се, някои надничаме тук, заради забавните и постове!Ако имаше опция да харесам коментар, не бих коментирала......

Здравей,Ген!И аз се радвам да те видя!

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 2 месеца

 

Джип от кортежа на премиера се врязва във валяк. Водачът на валяка става, изтупва се и умрял от страх гледа как гардът от колата говори с някой по мобилния си телефон. След минута спира полицейска кола, катаджията прегръща нежно и грижовно шофьора на валяка и започва:
- Разказвай сега, братле - как го изпревари, как го засече...
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца
Ела, сутринта пак си закусвала с вестници:)))))
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца
Ама моля те, Ела, не чети тези пасквили .Ей, ти преди  да почнеш с линкове към вестници , преди две години , беше страхотна в постовете и коментарите.

Кво стана снегът стопи ли се при вас в Чикаго. Ако нямате слънце да  пратим ББ да ви стопли :)))

Инче, радвам се, че се радваш за мен.То и друго яче не може да бъде, аз съм си самата радост.:)))  
kordon
kordon преди 15 години и 2 месеца
  Ела,алтернативи,разбира се,винаги съществуват.Но в политиката,за съжаление,винаги се избира между поне две злини- по-голяма и по-малка. Все едно ти се налага да избираш между това да ти отрежат ръката и да ти отрежат главата.Всеки избира най-изгодния според него вариант. За жалост,обаче,в света на политиката нещата не са толкова ярко изразени.Тоест,по-трудно е да откроиш по-малката от двете злини,защото винаги съществуват сили,които се опитват да манипулират общественото съзнание,обругавайки противниците и приписвайки си несъществуващи заслуги.Затова е необходимо човек да притежава известна политическа грамотност и безпристрастност,за да открои лъжата от истината. Естествено нужни са и аналитични способности.Твоята теза е,че съществува алтернатива на ГЕРБ,затова ще те помоля да ни представиш политическата фигура или формация,която приемаш за по-добър избор от сегашното управление. Очаквам да изложиш и аргументите си в подкрепа на твоя претендент.
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца

Тука вече ще замълчат и Ела и Коприна. Те само говорят ,но никога не дават или не казват алтернатива.Тях ги е страх да се определят в политическия диапазон. Ще ми бъде интересно да го науча , но се съмнявам.

Страх лозе пази.:)

Kopriva
Kopriva преди 15 години и 2 месеца
Хахаха, не се тревожете, от наближаващата магнитна буря е....На Тошо навремето коя алтернатива бихте дали, на Първанов коя е алтернативата......? Ехоооо, ще се аргументира Ела и ще ви избере алтернативата....Мдааа,някой друг да носи отговорност и да ви доказва! Защо сами не вземете решение? Колко удобно!"Няма алтернатива, ще търпим!"Простотии!
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца
Инче, душко, ти заради магнитната ли буря се появи да коментираш тук?

Божее, тя каква била работата, а аз се надявам да кажеш на къде ти накланят политическите везни - на ляво или на дясно, а може би в средата.Толкова време с внимание ви чета , а не съм се сетил да питам що за политически  пристрастия имате.:))) Чакаме с нетърпение да чуем вашите алтернативи. Аз обаче се сещам и сигурно скоро тук ще цъфнат :))))
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца
Забелязвате ли ,че имам нов ник GK, подобно е като на АК, но не е автомат Калашников. Да се чете Gаубица Калашников:)))
kordon
kordon преди 15 години и 2 месеца
Koprina ,много удобно е да се критикува направеното или казаното от другите без да се предлага по-добър вариант.Предлагам след като имаш по-изгодно предложение да го видим наистина.Или е по-комфортно да стоиш в окопа и от там да обстрелваш опонентите без опасност да бъдеш засегната от тяхната критика...Ще имаш ли смелостта да изразиш категорична позиция и да я защитиш аргументирано?Все пак бих искал да узная кой е този непорочен светец,който според теб ще управлява България безгрешно,сигурно,справедливо,напълно законно,без да направи и една погрешна стъпка.Изключваме Исус,разбира се.
Kopriva
Kopriva преди 15 години и 2 месеца
 Ех, Кордон, какви окопи, какви стрелби:) Цялата държава е заприличала на отчаяна старица в запустяла къща, надничаща за приц, който да я спаси.Искаш да ти посоча някой с качествата на Исус:) Не мога.Трябва ли да ръкопляскаме безучастно на цирка и да повтаряме примирено в транс, че няма алтернатива?Малко критичност няма да ни навреди.Аз съм безпартийна и винаги съм била, но ако ме питате, кой се държи адекватно и анализира аргументирано, ще посоча Иван Костов.Само при споменаване на името му, сигурно ще последва замерване с камъни и затова излизам от безсмисления спор. Със здраве
SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца

Инче, ама ти ромка ли си та харесваш Костов?  Опазил ни Господ  отново той да ни управлява.Тогава ще продаде цялата държава за 1 долар както продаде Кремиковци и Балкан.Е, честно мислих си ,че харесваш Станишев ама не съм си помислял, че имаш толкова перверзни политически предпочитания. 

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 2 месеца

 

Кордон - предлагам: теб.
ти си написал този пост - очевидно се интересуваш от политика; освен това си много интелигентен човек с интереси в областта на историята; със сигурност си ходил повече от веднъж на театър и знаеш поне 1 чужд език. Не се съмнявам, че може да се разчита на теб, че си честен човек и че вършиш добре пряката си работа.
Като теб и Ген има стотици българи - и аз познавам лично доста от тях. Свестни, умни, талантливи и работещи.

 Политическият "елит" не е някакъв специален клуб.

Политиците не са някакво богоизбрано племе, колкото и проруските подлоги да се опитват да ни внушат, че е така.  
И в Египет кастата на свещениците се е опитвала да не допуска обикновените хора да могат да четат...

 

(и при целия ми респект към институцията министър-председател, много моля да ми простите, че имам мнение, но г-н Борисов просто не става за този пост. той може да е чудесен пожарникар, гард и т.н., но за да водиш кораба на държавата през такива бурни води се иска нещо повече от една гола амбиция; нещо повече дори от любов към родината - и то се нарича компетентност.)

SlynceLuna
SlynceLuna преди 15 години и 2 месеца
Ела, казваш думи, които всеки що годе владеещ словото може да ги изрече. Ти просто не предлагаш алтернатива, алтернативата е поантата в този пост. Всеки може да има аргументи против, даже и това, че българин не е стъпил на Марс също ще е в защита на противниците на ББ, но днес няма алтернатива за него.Това дали ние го харесваме или не, това дали знае езици, е без всякакво значение, политиката е реалност, а не мечти и пожелания. Когато, в случая отричаш , трябва да предложиш нещо по-добро  ти не предлагаш а сарказничиш.Така разговор или спор  в тази област не се води.

Най-лесно се проверява , ставаш  ли или не в политиката, когато след теб тръгват хора.В случая зад ББ застана половин България.Зад теб , Ела, колко ще тръгнат за да имаш правото да критикуваш днешната политика?
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 2 месеца

 

разбирам позицията ти; но не мога да се съглася с идеята за липса на алтернатива. логиката ви ми убягва. ако ББ е избран от "половината народ", щото нямало по-добра алтернатива, това не омаловажава ли избора му изцяло?
както каза Ина, върви избирай между Станишев, ББ и Първанов...
както и да е,
повтарям пак, че първа ще се извиня и ще призная, че не съм била права в оценката си за него - когато видя, че той може да прави онова, за което е избран.

 за това, че само си казваме думи, си прав. спирам.

 

kordon
kordon преди 15 години и 2 месеца
Koprina,аз,също като Ген,предполагах,че имаш аспирации към симпатичния и добре изразяващ се бивш премиер от БСП.Затова признавам съм изненадан от афинитета ти към г-н Костов.Сама разбираш,че той и неговата политическа формация нямат потенциала да бъдат алтернатива на сегашното управление.Аз смятам (да ме извини Ген),че негативният му образ до голяма степен се дължи на злоумишлена пропаганда.Според мен той има неоспорими заслуги за възраждането на държавата след катастрофата,предизвикана от управлението на БСП в периода 1995-1997 г. начело с Жан Виденов (странно,нищо не се чува за този човек).Достатъчно е да се погледне статистиката за нарастване на брутния вътрешен продукт,потреблението,чуждите инвестиции, конвертируемостта на лева,икономическите показатели и т.н. Но,уплашени от успеха на правителството на ОДС, комунистите спретнаха такава клеветническа кампания срещу Иван Костов, че дори симпатизиращите му се отвърнаха от него.Така се стигна до положението един от умелите играчи в българското политическо пространство днес да вегетира в миманса.Подобна е и сегашната обстановка.Срещу г-н Борисов се излива всякаква помия,дребни грешки се преувеличават до неузнаваемост,стари престъпления,извършени от предишните управляващи,се замазват и се използват всякакви прийоми от арсенала на Държавна сигурност.Нейният почерк лесно се разпознава в инсинуациите и компроматите,насочени срещу личността на премиера или правителството.Това се прави с цел да се дискредитира неудобния опонент и на следващите избори,при слаба избирателна активност, отново да получим като подарък БСП и ДПС.Защото Иван Костов,искаме или не,вече е политически труп,и горепосочените субекти са единствената алтернатива на ГЕРБ.Ето,алтернативи винаги има.Важно е какво ще ни донесат обаче...
kordon
kordon преди 15 години и 2 месеца
 Ела,благодаря ти за доверието.Все пак ще откажа честта,защото се чувствам по-добре в сегашното си амплоа.А и не бих понесъл толкова отговорности.Съгласен съм с теб,че за управлението на един държавен механизъм (както и за всяка друга дейност) е необходима съответната компетентност.Но тук отново опираме до въпроса за алтернативния заместник на Бойко Борисов.Дай ми идея кой може да поеме тежестта на държавното кормило.Защото,ако изгоним капитана на кораба по време на буря,а не можем да му намерим достоен приемник,съществува твърде голям риск от корабокрушение.
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години и 2 месеца

Да оставим мистър Б още 1 мандат, да се разгърне, и ако тогава не сме доволни, да търсим алтернативи. Сменят се на всеки 4 години, сменят се стратегии, идеи, манталитет, и нищо започнато не се довършва. Лично на мен ми омръзна. Отсявайте градивната критика от популизма.

Компетентността несъмнено е важен фактор, но си мисля, че при нас е по важно в какво обкръжение се намира Главния, и да не се влияе от негативни съвети дадени от закоравели интересчии попаднали в правителството, да има собствено мнение, и реална преценка за обстановката. Сергей, мисля беше пример за точно обратното.

Selenka
Selenka преди 15 години и 2 месеца
  Поздравления за написаното, нищо, че ще добавя факти: 
 Нещо не кореспондира увода с изложението, но,  съм на мнение също, Бойко да си довърши мандата и да си изпълни програмата. И да смачка престъпността, но не и опозицията, защото ще останем без демокрация. 
   Много сте се уплашили от червените бабички, та и нас плашите и ни разказвате брадясали вицове. Та днес хората  на   55- 70  години, които евентуално   ще гласуват   1989 г  са били на 33- 48 години- хората, които подкрепиха най яко синята идея , та чак я събориха от релсите. а ЧЕРВЕНИТЕ БАБИЧКИ СА В ГРОБИЩАТА,  натам отива и синята идея... Населението изнемогва, умира, от 9 паднахме на под 6 милиона...само за 22 години. 
   Да не гласуват за Бойко,  най синия днес от бои в гърдите, не ми се вярва.!   Освен, ако  доходите не мърдат,  инфлацията расте. Нацията се тресе от насажданата  омраза.  Има шанс, има три години напред, да се промени....кое?!
    Какво да се сърдя на Бойко- много приказва, много го заблуждават, а той нали  спортува, няма време да се замисли и да не се връзва на подчинените си. Вие осигурените няма как да разберете, как народа умира, хората нямат пари за хляб. Какво ви пука, по добре да оплюете опозицията.Тя няма как да попречи на управлението.   На другите страни дадоха извънредни пари, взеха заеми - да стимулират развитието.Ние ?! Няма такъв филм без пари  ИКОНОМИКАТА ДА СЕ ДВИЖИ... НИЕ ИЗОСТАВАМЕ ГРЪМОЛОМНО ОТ БЕЗДЕЙСТВИЕТО С КОЕТО СЕ ХВАЛИ  властта ....от арести икономика не расте, Съдът не ги осъжда, защото му се дават избирателно жертви, а истинските престъпници... правят обвинения чрез всякакви медии... 
 Нашата икономика направи неподозирани успехи със селското стопанство= миналата година. Тази е пълна скръб- животни се колят- няма кой да ги купи даже за месо, докато търговците ни внасят 20-50 годишни меса, купувайки ги на безценица и реализирани , като прясно месо  Със зеленчуците е същото. Сеем, без да орем, само фуражно жито. Веднъж убива хората, втори път нашите фермери. Да, не е бил Бойко тези 22 години Премиер, но на достатъчно високи постове... и той в кюпа!  До сега и трябва да се докаже вече с деиствия.  
 Фуража   нагоре с над 50%, а селяните за първи път не получиха
  - връщане на ДДС за горивата и няма да получат такива
- евросубсидиите,   за пряко плащане за  площт и
зпратени от ЕС, друг път се получават през декември
- повиши се осигурителната вноска
 това не ви тревожи и сигурно, ще ме обявите за мекере на БСП и ДПС-  Много сте далеч от истината, защото не в опозицията  е проблема и не се плашете, че ще дойде на власт- няма такава опасност! 
 Свързвам се с това което става на село, където живея, а не ме тикайте в разни партии.  Хората  чакат  помощ от  ...., а не приказки....Вие помислете ...
    
kordon
kordon преди 15 години и 2 месеца
 Selenka, Доста дълъг анализ наистина.В него има и верни неща.Но все пак липсва нещо важно - предложение за алтернатива на сегашното управление.Без него се губи смисълът на дискусията.А това,че според вас няма опасност опозицията да вземе властта в някой слънчев ден,показва недостиг на прагматизъм.БСП управлява еднолично страната през периода 1995-1997 и за този сравнително кратък промеждутък успя да доведе България до катастрофа,която никоя държава не познава в мирно време (много хора забравиха този катаклизъм,изглежда).А след няколко години,през които бяха в опозиция,те отново бяха избрани благодарение на способността си да манипулират общественото съзнание и да внушат на българите апатия към политическите процеси.Огорчението,пасивността, обезверяването,индиферентността,са оръжията на тези манипулатори. Защото тяхната сила е в слабата избирателна активност.Така че рискът да ни управляват доказани подлеци и негодници е съвсем реална.Но може би това е вашата воля ???
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години и 2 месеца

Selenka, увода и заключението ми може да не кореспондират, но и твоята мисъл е доста разхвърляна. Говориш за ''извънредни пари'', за опозиция, а именно когато част от тази опозиция беше на власт стопираха ''планирани пари'' от еврофондовете, поради горолломно и нагло крадене. Българската опозиция е обзета (в по- голямата си част) от мания за ровене и изваждане на показ на дребни грешки и популистко изтъкване на свои ''грандиозни ходове'', също и цитиране на всякъкви манипулирани статистики и прочие. Де да имахме кадърна опозиция... щяхме да си имаме и алтернатива.

''Ние осигурените'', кой е осигурен в това време? Дори и стола  на Борисов се клати, та ние ли ще сме осигурени, а и кои точно сме " ние осигурените"? А хора, умиращи от глад поради нямане на пари за хляб, извини ме, но ако имаш предвид работоспособен здрав индивид на възраст 20 до50 години, не съм съгласен. Да потърси работа по сериозно, все- пак има доста цигани които метат улиците, или ходят с камионите да товарят...и това е най елементарното.

И, ако си мислиш, че някой умира от страх да не падне Бойковото правителство, жестоко се лъжеш. Друго е по- плашещо!