BgLOG.net
By Teri , 28 October 2022
Моята дъщеря учи в 40-то СУ Луи Пастьор. Учителите дават всичко от себе си, но обстановката е меко казано мизерна. Стараят се с подръчни средства да поддържат уютно в училище, като правят табла, кътове за изложба, все неща, които спират окото и го отвличат поне малко от мизерията наоколо.

Но училищния двор е в окаяно състояние. Лятото в процепите на асфалта бяха поникнали бурени, които стърчаха около 60-70 см. Частта от двора, която е пред лицевата част на училището е с доста пукнатини и е осеяна със стъкълца и различни боклучки. Децата играят цяло лято там, особено вечер, а есента и пролетта са постоянно навън да играят, когато чакат да ги приберат. Но играта на този асфалт е опасна именно поради всичките стъкла, които са навсякъде. Задната част на двора е в отчайващо състояние. Там асфалтът е така наронен, че постоянно стъпваш върху търкалящи се малки камъчета, които са се отделили от асфалта. Децата там тичат, залисани се гонят и понякога падат. Падане върху такива камъчета води до неприятно ожулени колена.

Пролетта учителят на дъщеря ми пусна подписка сред родителите, петиция към кмета на София Йорданка Фандъкова с апел да се направи нещо за двора, който е в безобразно състояние. До този момент няма и сигнал кметът да се е трогнал и да е взел мерки.
А иначе училището е отдало под наем на фирма физкултурният салон. Вместо децата да имат пълноценен физкултурен салон, те играят на двора или на втория етаж, над салона. В салона се помещава фитнес. Върти се бизнес. Защо децата се ощетяват и какви ползи носи този фитнес? Никой не си е направил труда да окачи поне едно уведомление, което да обясни на родителите причината в част от училищната сграда да се помещава фитнес зала. 
Съседното училище, Константин Иречек има басейн. Но този басейн е превърнат в бизнес, постоянно засичам флаери и рекламни винили опънати по оградата на 40-то училище, които рекламират басейна в другото. Басейнът е достъпен срещу вход. Отново бизнес в сграда, която е училищна. Не разбирам. Някой може ли да ми обясни защо е така? Дали наемите от тези бизнеси са помогнали да се асфалтира двора, да се сложи топлоизолация на училището? Такова нещо не виждам. А нехайството на общината е просто покъртително, при това в столицата на България.

Допълнително всяка година се събират пари от родителите за консумативи - маркери, листа, тебешири. Понякога се правят кампании за събиране на пари за покупка на различни неща, които да са от полза в обучението...

Кажете ми, как е положението във вашето училище в София, в друг град, село? По-добре ли е? Поддържана ли е сградата, двора? Изпитвате ли уют и ако да на кого дължите това - на усилията на директора, на кмета, на родителите?
Legacy hit count
1163
Legacy blog alias
81480
Legacy friendly alias
За-разрухата-в-училище
Училище
Физическо възпитание и спорт

Comments

By valiordanov , 11 October 2010
Тук птиците не пеят като в къщи,
а ме проклинат с някакво врещене.
Луната вечер също ми се мръщи
и вятърът като прокоба стене.

Когато слънцето протегне си лъчите
и по потта обилна ме познае,
обсипва ме с горещина сърдита
за лунната сърдитост без да знае.

Единствен телефонът ме целува
със гласове които си обичам,
но рядко мога с тях да си говоря.
Сълзите - непознати букви, сричам.

И Робинзон да бях, щях да загина.
Петкан отдавна вече тук го няма,
но той не е единственна причина
щом мисълта вгорчава даже хляба.

Заложих си живота на лотария
за своето дете да спастря нещо.
Виновните пируват във България,
а ние сме догарящите свещи!
Legacy hit count
313
Legacy blog alias
41599
Legacy friendly alias
Себеусещане-в-Атина-или-историята-на-едно-емигрантство-2

Comments

By valiordanov , 11 October 2010
Мириша на загнило и на старо.
Бълхи и кърлежи са мое ежедневие.
Една звезда си имам - силна вяра.
Престоя си отчитам за падение.

Не съм критичен, просто съм реален.
През този век от техника напреднал,
аз мрамори и камъни търкалям
и стискам зъби, за да не побегна.

Езика не разбирам и не зная.
Мазолите убиват по ръцете.
И кучетата даже не ме лаят,
а нервите са корабни въжета.

Обноските са много принизени.
Жената е продукт и цел и средство.
Мълча и не изказвам лично мнение...
Заспя ли вечер, плувам в свойто детство.

И нежно ме прегръща красотата
от спомените детски съживена.
България чрез мене си поплака.
От мен не е обаче огорчена!

16 септември 2010 г.
Legacy hit count
268
Legacy blog alias
41598
Legacy friendly alias
Себеусещане-в-Атина-или-историята-на-едно-емигрантство

Comments

By goldie , 2 April 2009

Живея в малък град, където няма от онези големи магазини, в които можеш да се загубиш, ако няма кой да попиташ какво къде се намира и обикновено срещаш служителите чак на касата, когато трябва да си платиш удоволствието от разходката с пълна пазарска количка. В моя град магазините са малки, с една-две продавачки и всички си се познаваме, всичко си е много гот, когато отида да си оставя в кварталния магазин скромната лепта от 20-тина лева всеки ден, но някак си идилията свършва, когато отида за някаква малка услуга: примерно да ми развалят 5 лв... И тогава се случва случката... оказва се че нямат дребни, Но нали съм си гадна и изобретателна, веднага изпращам племенника ми да си купи 2 бонбона за по 5 стотинки и изведнъж му развалят 5-та лева. Аман, от плиткодушие!

Днес отидох да купя за майка ми боя за коса. Човек ще реши, че това е лесно. Е, не е! Отивам в магазина, избирам боята, вадя 10 лева да я платя и 15-16 годишната продавачка ми казва, че няма дребни и ме помоли да отида в съседния магазин да си разваля парите и после да и’ платя. Аман, от плиткодушие! От 10 години работя в Гърция и не си спомням някой да ме е изпращал да си развалям парите в съседния магазин, защото там магазинерите знаят, че по този начин си губят клиентите!

Е, аз реших, че не ми е работа да обяснявам на онова дете как се прави търговия, защото като знам колко заплата и’ дават направо не си струва да си мръдне задника от стола! Взех си паричките и отидох в съседния хранителен магазин и помолих собственичката да ми развали 10 лева, а тя ми каза че няма дребни. Аман, от плитодушие! В този магазин оставям най-малко по 50 лв на седмица. Е, вече няма да повтарям тази грешка. Просто вече няма  да купувам нищо от там.

Излязох бясна, защото се почувствах изиграна, не просто обидена!

Влязох в съседния магазин за бои и химикали с молба да ми развалят 10-та лева. Оказа се, че и там нямат дребни! Там оставих 3 000 лв, само преди няколко месеца, когато правихме ремонт! И тук вече на глас изкрещях: Аман, от плиткодушие!

Изкочих на улицата и се развиках със следната тирада:

-          Е*ати, селянията просташка! Е*бати смотаната ви търговия! Е*бати колегиалността! Защо си губите времето тука да имитирате дейност като за нищо не ставате!

Отидох бясна обратно в магазина и видях как момичето много бързо пъха боята за коса в торбичка и ми казва:

-          Може да я вземеш и да ми платиш по късно...

Добре ама аз пък не искам да плащам по-късно. Аз искам да платя сега. Защо да взимам на вересия нещо, за което имам пари да си платя?

Казах и’ че аз съм от онези откачалки, които винаги си плащат сметките благодарих и за усилието да не ми продаде боята за коса, отказах поръчката и си тръгнах много обидена. Обидена съм, че живея в отчайващо неразбираща, отчайващо мизерна откъм правилни постъпки и действия страна. Обидена съм, от това че това лято пак ще работя в чужбина и там ще ме попитат как е възможно всичко това да се случва.

Имам чувството, че мизерията не е в джобовете ни, мизерията е превзела душите ни. Ми аз пък не искам да живея в такъв вид мизерия.

П.П. Държа да подчератя, че в момента на написването, вече не ме е яд и дори не ми е тъжно. Просто ми хрумна да ви разкажа за премеждията на един обикновен клиент в българската провинция

Legacy hit count
423
Legacy blog alias
28197
Legacy friendly alias
Аман--от-плиткодушие-

Comments9

pestizid
pestizid преди 17 години и 1 месец
Одобрявам протеста ти. На твое място изобщо не бих ходила да развалям обаче парите. Бих казала на продавачката тя да отиде, а ако ми откаже, точно като теб щях да си тръгна. Когато не съм доволна от обслужването (напоследък все по-рядко ми се случва) казвам, че отивам при конкуренцията, :)
goldie
goldie преди 17 години и 1 месец
Първо си помислих да я изпратя, но пред мен тя е едно дете, което сега се учи да работи, но в съседните два магазина бяха застанали собствениците, които знаят, че съм редовен клиент на техните магазини и ако не желаеха да направят услуга на онова дете от магазина за козметика, трябваше поне да се досетят, че аз след този циничен отказ няма да се върна и при тях като клиент. Защото за мен е проява на цинизъм, след като всеки ден си оставям парите в някой магазин, а един ден да поискам една толкова дребна услуга и да ми я откажат.
Kopriva
Kopriva преди 17 години и 1 месец
Диди,ти още ли имаш сили да се гневиш?Това тук е имитация на държава!Всеки имитира дейност.Прекупвачи,посредници,търговци,всички оперират с виртуални пари......Няма индустия,няма селско стопанство....Разцвет на далаверата!
Kopriva
Kopriva преди 17 години и 1 месец
Жалко за нас-хората!Тъгувайки от далече или примирявайки се тук,отстояваме земите си,докато ни зазидат в бетон!
Teri
Teri преди 17 години и 1 месец
Диди, аз преди 6 години (няма да забравя) отивам в Бургас и чакам Леля ми да се върне от някъде. Щях да бъда при нея лятото. И докато я чакам съм в едно кафене с багажа. И казвам - едно кафе, една кола и сандвич. И давам 50 лв. Онзи - ааа, отиди да развалиш. Оставих си саковете и тръгвам аз да развалям.. Развалям, развалям, ама в 10 сутринта никой няма. И се връщам с 50-толевката. И онзи бръкна някъде и извади пари и ми върна. Кафето беше студено, сандвича също, колата топла вече... Почувствах се кофти и повече не отидох нито веднъж в това кафене.
dorodtea
dorodtea преди 17 години и 1 месец
Всичко това ми е до болка познато, защото и аз съм от провинциален град.

Аз съм от онезиДон Кихоти, които са взели решение да се борят с вятърните мелници тук и сега.Не го казвам като геройство, а просто обяснявам ситуацията.

Жалко е наистина да се чувсваш  и усещаш като унизен и жалък с парите си, за нещастие  така е у нас!!!


Shogun
Shogun преди 17 години и 1 месец
Ами, според мен случаят е по-скоро доказателство за неразвит пазар. В този малък град с три магазина направо сте им в ръцете на тъпите магазинери - монополисти. Те си мислят някак, че и на главата да ви се качат, ще трябва да ги търпите. (Като казвам - по-скоро е доказателсто за..., имам предвид, че не е доказателство за мизерна държава. Ще ме извините за искрения патриотизъм, но така е: ако някой е простак и лош търговец, това не доказва нищо за държавата, а само за този лош търговец и простак). 

С това, че всичко се обяснява с "така е у нас", се размива личната отговорност на всеки. Нали, дай да караме през просото, то у нас е така!

А иначе  - естествено, и аз бих им се издразнила и бих направила скандал, та да запомнят кога са се е...и с мен. Но пък тая мацка, дето ти е предложила да вземеш стоката без пари, изглежда свястна. Ясно е, че само й е лоша организацията - да допусне да остане без дребни, а иначе я е грижа за теб.

На мен веднъж ми се случи следният куриоз:

Отивам да си купя вестник от будката, от която си купувам всеки ден. И вече като си отварям портфейла, виждам, че нямам и стотинка! Нещо де да знам как съм си забравила парите. Разстроена, връщам на дядото вестника и той - какво мислите, не само, че настоява да го взема, а да платя утре, ами и вади пет лева и ми дава, с думите - "Ама ти как ще караш цял ден без никакви пари, не може така!" Направо ме гръмна тоя дядо, а не ми знаеше даже името - само, че работя някъде отсреща и всеки ден купувам вестник.

goldie
goldie преди 17 години
Все още има хора със сърца!
By Teri , 18 July 2008
Преди ден се върнах от Созопол, където карахме годежната си ваканция с моето момиче. Изкарахме си чудесно и съм много щастлив, че имахме 4 дена почивка.

Но не е приказката за това, а за впечатленията ми от морето. Високи и с нищо неоправдани цени, мизерия и лошо обслужване. Примерно, чадър и два шезлонга на плажа излизат 25 лв. Което си е еднодневният наем на квартира за един човек, а на някои места в Созопол и за двама. От миналата година цените са тръгнали още повече нагоре и вече не можеш да не оставиш по-малко от 20-25 лв. на хапване в някое от капанчетата. И то ако хапваш пестеливо и пиеш само по една напитка.

Да не говорим за наемите - 70 лв. за стая в семеен хотел на ден е цена, която май не само на мен ми се струва безумна. Свидетелство за това бяха множеството табели "Свободни стаи", които можеха да се видят от всеки дувар на къща. Съдържателката на нашето хотелче сподели, че сезонът почва да се измества - вече започвал от август и приключвал към средата на октомври. Точно поради тази причина Созопол бил пуст май, юни и юли месец. Изместването се получило поради факта, че септември и октомври се считали от туристите за евтини месеци. Но ето ти изненада - сега това вече са скъпите месеци, а май, юни и юли (до средата на месеца) са евтините. Това означава, че сигурно от догодина търсещите по-евтина почивка ще пренастроят часовника и ще отидат юни и юли месец на море, а август и септември ще станат отново пусти. И така ще продължи надхитряването между българските туристи и собствениците в Созопол и другите градчета.

А самите туристи на морето? Българи, руснаци и малко чехи. В ресторантите много рядко забелязвахме руснаци - тях ги виждахме най-вече в супермаркетите, които купуваха хляб и салам за квартирата. Явно успяхме да изгоним платежоспособните туристи доста успешно. Затова и вдигнахме цените.

Няма да споменавам за качеството на обслужване, за мизерията на тоалетните по заведенията, за некачествените храни и другите дразнещи неща. Само ще спомена, че това е последното ми летуване на българското черноморие. За парите, които пръснахме там за 4 дена, можехме да изкараме 10 дена в хубав турски курорт, с включена закуска и вечеря в цената, транспорт и далеч по-качествени забавления, обслужване и условия.

Ето и една култова снимка, която илюстрира нивото на българското черноморие. Един от супермаркетите, всъщност, неговата външна стена бе оформена като "бутик" на открито с маркови стоки Adibas, Densel, Daisel и Ruma, и някъде сред дрехите можеше да се види тази табела. Табелата не беше само една, имаше я на още няколко места в "бутика". Аз и моята приятелка обаче не се престрашихме да разберем какъв е този масаж за левче, какво ти масажират за тази сума и как. Да не говорим, че доста се посмяхме на странното изписване на думата с едно "s".

 Ако не беше тъжно, сигурно щеше да е весело...

Важното е обаче, че аз и моята годеница не се оставихме тези неща да ни развалят настроението. На място се посмяхме именно на тези неща, но знам, че едва ли всеки човек би се посмял така. Все пак нашето настроението беше еуфорично и сякаш нищо не можеше да го смути. Така че, ако не сте в еуфорично настроение, а искате да си починете, не ходете на почивка на българското черноморие. Използвайте "промоцията", че все още сме част от ЕС и излезте навън с лична карта или посетете съседите. Няма смисъл да пълните джобовете на хората от черноморието, за които е в огромна степен вярна максимата "ден година храни".

Legacy hit count
858
Legacy blog alias
20652
Legacy friendly alias
Българското-черноморие---ден-година-храни

Comments11

antoinetamilanova
antoinetamilanova преди 17 години и 9 месеца

Познато преживяване. Да не говорим за безумното строителство, прашните  и мръсни улици и шумът - нищо общо с всепризнатите норми за ваканционен отдих. ЖАЛКО, че това се случва в НАШАТА РОДИНА. ЖАЛКО,  че сме напът да изгубим и последната останала ни "печеливша ръка"...

Но аз оставам оптимист, защото младите хора като теб, Тери, не са съгласни с това безумие. А бъдещето е във ВАШИТЕ РЪЦЕ. НЕ СЕ ПРИМИРЯВАЙТЕ!!!

ЖЕЛАЯ ВИ ЩАСТЛИВО БЪДЕЩЕ НА ТЕБ И ТВОЯТА ГОДЕНИЦА!!!

Shogun
Shogun преди 17 години и 9 месеца
От моите познати комай никой не ходи на традиционно летуване на нашето Черноморие: или заминават за Турция, или ходят на къмпинг. Каква е сметката на къмпинг, нямам идея, а няма и да разбера, понеже "не съм от тях, как' Сийке". Аз ходя на море само за два дена, с една нощувка между тях.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 9 месеца
Тери, хубаво е, че си споделил впечатленията си от първа ръка; аз не съм била на нашето море от 1999-та. И тогава не беше кой знае колко приятно, но сега явно всичко е излязло извън контрол. Жалко, най-вече заради това, че трябва да изнасяме парите си в чужбина и да правим бизнес на другите.
И няма кой да сложи край на тия безумия...
Teri
Teri преди 17 години и 9 месеца
Жалко е наистина, че голяма част от сънародниците ни мислят само за бързата печалба, без да осъзнават, че една дестинация се разработва с години, а може репутацията и да рухне за един сезон. Жалко е, че всички действат по този начин, без да се замислят, че като днес излъжат туриста, той ще разкаже на още 10 човека, които няма да дойдат там. А един доволен турист може да доведе 10 души на същото място.

Спомням си как си купих веднъж царевица за едно евро в Турция. Човекът ми я продаде така, че да се почувствам приятно от сделката и дори само заради нея (ако оставим царевицата настрана) да смятам, че си е заслужавало и да си тръгна с приятно чувство. Явно хората там бяха осъзнали, че всички заедно трябва да работят за това, че туриста да е доволен. Ако хотелиерите се държат добре с туристите, те може да доведат още хора или сами те да се върнат в града. Без значение в чий хотел ще отседнат - нали и техните съседи правят така, че да накарат гостите да се чувстват добре?


Eowyn
Eowyn преди 17 години и 9 месеца
Явно не изтървам много, като изпускам морето за 5та година.

Иначе и мой колега се върна от Турция с много добри впечетления. И много локум :)


ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 9 месеца
Една статия    по темата от моята любима журналистка Веселина Седларска.
lasombra
lasombra преди 17 години и 9 месеца
Ха-ха! Това ми прилича на онзеи по магистрала Тракия, дето пуснали промоция "фирка -- левче". Иначе аз ходя във Варна. И градът е хубав, и цените са нормални. Никога не съм обичал да ходя на курорти. Там е скучно и единственото развлечение е да се печеш, а за мен най-добрата почивка на море е ако се къпеш във ваната. Да не говорим за цените по курортите.
Stratovarius
Stratovarius преди 17 години и 9 месеца
Смешно и трагично, както всичко друго в България.
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 9 месеца
А пък аз снощи се върнах от Китен и съм във възторг от обслужването, хигиената и цените там. Нашата хотелска стая - чиста и уютна, ни струваше по 15 лева на легло. Храната, включена в цената на картата, беше разнообразна и вкусна. Плажът "Атлиман" беше толкова добре почистен, че дори мидички не можах да си събера. В заведенията цените също бяха съвсем, съвсем нормални с несъществена разлика. 
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 9 месеца
Ми да мрат от глад като са такива алчни, проблема е, че глупаците са повече от мошениците, иначе последните досега да се умрели от глад.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
И ние почивахме в чужбина. В Турция все още не съм била, но в Гърция за горе-долу същите пари (е, не са същите, но са близко) може да се почива и да ти е много по-спокойно и приятно. Да не говорим в Южна Испания колко е евтино преди и след сезона. Само трябва да си запазиш полет с Уизеър докато е време, че България Еър са големи обиржии. Може би и в Италия може да се намери нещо изгодно, но засега не бих посмяла, заради проблемите с боклука.

А за чадъра и шезлонга, честно казано никога не ми е било кеф да ползвам такива неща. Обичам да си легна на пясъка и да ме пече слънцето. А ако е силно, си мъкнем чадърче от вкъщи.


By vesselastoimenova , 29 December 2007
 Прочетох днес, че испанското правителство увеличава минималната заплата на 600 евро и се замислих:  дали е по-достойно да живееш в родината си мизерно, или да напуснеш родната  "кошара", търсейки предизвикателството да успееш "там някъде" ,но с цената на личното си  пренебрегване ?  А може би това е правилното решение, особено за един млад човек? Как мислите вие?:     
Ето ви линк: http://banks.dir.bg/2007/12/29/news2491585.html  
   Изключвам хората, които отиват  да учат в чужбина!
 Открих още нещо към темата и го добавям:http://dnes.dir.bg/2007/12/29/news2492231.html
Legacy hit count
1242
Legacy blog alias
16658
Legacy friendly alias
ДОСТОЙНИ-ТУК-ИЛИ-БОГАТИ---но-слуги---ТАМ-

Comments20

galina_fr
galina_fr преди 18 години и 4 месеца
Професоре, мисля че само ние с Вас приемаме заминаването в чужбина като "лично пренебрегване". Младите хора отиват и работят, научават езика, знаем че това става най-добре в самата страна и е богатство да знаеш един език повече. Разбира се, трудно е, носталгията е страшно нещо, но всички знаем, че парите са си пари. По-достойно се чувства човек, когато има в джоба си средства, с които може безпроблемно да си плати храната, топлото, телефона, транспорта, интернета, дрехите, наема...дано не съм забравила нещо - казвам го съвсем отговорно - това са нещата, които могат да си осигурят тези, които работят навън и то непрестижни работи...
Обичам родината си, уча и децата си да я обичат, но смятам, че засега нещата тук не са такива, каквито трябва да бъдат, за да живеем спокойно и достойно.
Съветвам всеки, който има възможност да опита живота навън, но да живее с мисълта да се върне в родината си щом реши, а не да руши всички мостове за връщане.
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 4 месеца
 Галина, напълно съм съгласен, особено  с последния абзац! Моят въпрос в заглавието е провокативен ,  да предизвика размисъл и да споделим мнения!  Защото, ние хората, сме различни, за всеки индивид е валидна различна ценностна система, всеки прави своя класификация на приоритетите и значимите неща! (Въпреки че най-важните се припокриват при повечето от нас). И все пак има частица "лично пренебрегване" ...? Как мислите, споделете!
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Аз си оставам тук. Мисля, че не бих могла да вирея другаде, защото няма да издържа на носталгията.
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 4 месеца
"Там" не е по-добре от "Тук".
Когато твоето "там" стане "тук", ти просто ще откриеш друго "там", което пак ще изглежда по-добре от "тук".
  Това е правило номер 6 от Правилата за човешките същества, които бях постнала на друго място. Според мен има голяма доза истина в него. Ако сме "тук ", си мечтаем и ни липсват разни неща от там. Като отидем "там", започват да ни липсват други неща. Затова човек би трябвало да е щастлив, не когато има повече, а да умее да се чувства щастлив от това, което има. Нещата винаги са почти едни и същи, прави ги различни отношението ни към тях.
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 4 месеца
 До Истина: и ти си права, така сме устроени, че винаги да се стремим към  нещо, което нямаме.  Малко на циганския, пардон, ромския принцип или  игра   "тука има, бате...., тука нема", само че  ще го кажем :   "тука има.., там  нема" или обратното в зависимост  от това, как мислим!
Donkova
Donkova преди 18 години и 4 месеца
Две неща в добавка към изходните данни на Професора, които обикновено се пренебрегват при разсъждението по темата:
а) 600 евро мин. заплата се съотнася и към други цени (наеми, стоки, услуги и т.н.) т.е сравнението "колко по-зле сме" е добре да НЕ се прави само в абсолютни размери на МРЗ. Казвайки това изобщо не искам да омаловажа факта, че в нормалните държави МРЗ не е "имагинерна величина" измислена в министерски кабинет за бюджетни цели, а количество пари с които реално може човек за преживее месеца без да гладува и да се превърне в длъжник на всички доставчици на комунални услуги. Това е съществена разлика между България и останалите страни от ЕС.
б) работата ми ме отведе за 3 години (2000-2003) в централата на организацията, за който работих в продължение на 10 години. Тя се намира в европейска страна където МРЗ е 1200 евро в момента, а социалните помощи за безработни са 600 евро. На мен лично от този трансфер доходите ми се покачиха 7 пъти. Стандартът ми на живот обаче остана непроменен въпреки смайващата разлика в доходите. И въпреки, че "комуналната услуга" топлофикация, свинското и някои други стоки -  бяха и все още са  по-евтини от българските им  аналози.  Редом с тях имах да плащам 250 гр. вкусен хляб за 1,20 евро, сирене за 16-32 евро кг. и наем за едностен апартамент от 350 евро. Сметките ми за телефон (интернет телефонията не беше още така разпространена) стигнаха "чудесните" нива от 120-180 евро месечно. Осигуровките ми - 527 евро месечно. Съжалявам за досадното изреждане на числа. Единствената му цел е да илюстрира, колко абсурдно изглежда сравняването на абсолютни стойности, между държави с различен стандарт на живот.
Иначе на всеки от сърце пожелавам да има възможност да учи или работи в друга страна. Ако може и да не е по някаква "принуда", а защото му е интересно - още по-добре.  За мен  опитът беше безценен и професионално и  личностно. От първия до последния ден. Не бих го заменила  за нищо на света. Да не говорим за странични ползи като 10-ината приятели, които този период ми подари и които нямаше да срещна никога, ако не бях приела тази работа.
Shogun
Shogun преди 18 години и 4 месеца
Аз не мисля, че може да има всеобща истина: някак си е индивидуално кой-къде-как-се-чувства. Ако човек се пробва навън и му хареса - лошо нЕма! Ако не иска да се пробва - също. Ако отиде и не му хареса - връща се, така направиха много хора. Колкото различни хора и ситуации, толкова и правилни решения, които не си приличат.
Аз имам какво да губя, ако замина, и това, което бих спечелила, не е равностойно на това, което ще загубя Затова и не заминавам никъде. :)
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 4 месеца
  Никой не споменава тук главната причина,  защо  така масово  се изнася българският народ и предимно младежите!  Ако тук им беше хубаво и комфортно, щяха ли да тръгнат да си търсят пътя зад девет царства в десето? А на тях не им е хубаво у дома и затова (за съжаление) тръгват по света!  НЕКА се замислят пак ония с бетонните глави, кой ще остане тук един ден да ги избира? Да си направят държава само от управляващи и да управляват себе си! Ама данъците, таксите......! Ще умрат от глад!
dorodtea
dorodtea преди 18 години и 4 месеца
Позволявам си да се включа ,за да разкажа нещо,което е част от реалността и се случва в момента.Моя колега напуща работа и заминава да работи точно като слуга в друга държава,защото тук освен ,че средствата  са малко ,тя не се чувства мотивирана и удовлетворена от работата си.За   професията си тук, тя има образование и квалификация,и какво от това?Последните години сякаш ни накараха да забравим,че освен роботи,изкарващи средсва за нормално съществуване,сме и хора с чувства, емоции и достойнство!Аз лично не бих заминала в чужбина, но ме боли за ставащото тук и не бих обвинила никой,който е взел такова важно решение за съдбата си!!!
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 4 месеца
 До Доротея!, не прятелко, ние не сме забравили, че сме хора с чувства и емоции, а не роботи!  ТЕ  ни карат да се чувстваме така!  Само да работим, да им връщаме две трети от изкараните пари още преди 10  число във вид на такси, данъци и т.н.!  Който не иска да бъде роб и робот, просто бяга!  Така ли е?  Затова  правилно не ги обвиняваш, всеки преценява индивидуално! И всеки решава сам за себе си, колкото и да е трудно! Помисли! С поздрав!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 4 месеца
Ам те 600 евро не са чак толко много за Испания...ние за една седмица профукахме толкова само за манджа по заведенията :) Е, вярно за 4 човека, ам пък и не сме ходили по шикозни заведени...И не броя закуските...И алкохолните вечеринки :)
А иначе, аз също мисля, че човек си мисли че там е по-хубаво от тук, само докато не отиде там. Първите години докато се установява сигурно е малко по-приключеснко, като се поустанови му става някак спокойно, щото не го гони НОИ и компания, ма после, като вече се установиш и се заринеш със задължения (не дългове, просто задължения) и то си става почти като тук. Е, малко по-уредено е може би, ма то простотията по хората ходи, не по дърветата :)
Аз засега не съм се залетяла за никъде, защото съм доста доволна от живота си, но ако в някакъв момент реша, че някъде ще съм по-доволна, няма и да се замисля. Все пак живеем в доста по-глобално време от преди и вече разстоянията не са това което бяха.

Та и моя съвет е-на който му се ходи, да ходи, но да не го прави като евакуация, а по-скоро като разходка. България ще стане хубаво място, просто и трябва малко време и бой.
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 4 месеца
 Toва за боя много ми хареса и е много точно! А за България - ще стане хубаво място, ако хората пожелаят да го сътворят!  С поздрав и тояжка! :) ;)
Kopriva
Kopriva преди 18 години и 4 месеца
 Много е индивидуално!
 Хората сме различни,обединява ни единствено,стремежа ни към щастие.
 Прочетох някъде,че за да си щастлив,трябва да отговориш положително само на 3 въпроса:
1.Доволен ли си къде живееш?
2.Доволен ли си,с кого живееш?
3.Доволен ли си с какво се занимаваш(работиш)?
Мястото ти е там ,където се чустваш добре!
Какво означава да си "достоен" тук?Бившите ни "достойни"комунисти,за съжаление са все още "тук",само парите им са "там".Много специалисти са пък "там",само не знам,какъв е критерият за богат и дали те се чустват богати.Това,което "тук" е богатство,"там"е нормален жизнен стандарт.
Разбирам въпроса и отговорът ми е,че не може да пренебрегнеш себе си,заради финанси!Дали "тук"или "там" важното е да си щастлив,а за да разбереш,къде,рискуваш и преценяваш.
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 4 месеца
  И отново тука има... там нема в соц.style!  Правилно  Коприва (колко хубав  ник), и точни разсъждения!  Затова съм включил и  понятието достоен, ти първа стигна до него!  Кой е достоен, да помислим, дали този, който е тук и е беден, но го е страх да тръгне (и е достоен) или този, който тръгва,( обича всичко тук), но тръгва, но е недостоен, защото бяга?  Наистина много сме различни, всеки е прав за  себе си и всеки греши за себе си! Но кой все пак е по-достоен? 
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Професоре, но дали достойнството човешко се определя от именно този избор: да останеш или да заминеш?
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 4 месеца
 И двата избора СА  достойни, стига да си наясно, какво искаш и как можеш да го постигнеш! Можеш да отидеш без да знаеш, какво искаш и да изложиш себе си и нацията си! можеш да отидеш и да докажеш, колко си кадърен и да прославиш нацията си!  Можеш да не отидеш и да докажеш себе си тук и да прославиш нацията на в ън! Можеш да не отидеш, нищо да не правиш и тук, и да оплюеш и себе си и нацията си! Ето, Кралице, 4 избора, ( а сигигурно има още 444) да избереш, дали да бъдеш достоен или не!
  Съгласни ли сте?
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
В такъв случай с теб  сме на едно мнение :)
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 4 месеца
 Винаги, Кралице! С поздрав и уважение! :))))
entusiast
entusiast преди 18 години и 4 месеца
Аз съм в Англия защото парите които получавах в БГ не стигаха за нищо, работата си обаче харесвах. Сега в Англия съм доволен от парите, които получавам, но не и от работата :) Така, че мисля да се приберем с любимата до края на годината, защото явно сме от хората за които парите не означават толкова много, колкото си мислехме преди година.
В случая с емиграцията достойнството не е точната дума. Няма нищо достойно да си седиш в България и да се оплакваш. Не е недостойно и да дойдеш тук и да миеш чинии и да метеш. Недостойна работа няма. Въпреки, че бг бях нещо като шеф на екип не виждам нищо недостойно да бачкам кофти работа и да спестявам пари. Обратното е по-недостойно. Да имаш престижна работа, да си скъсваш гъза от бачкане, а да няма с какво да си платиш наема, да не говорим за сметките. За какво достойнство можем да говорим в този случай?
И какви "слуги там"? И в БГ и "там" си "продаваш гъзъ" грубо казано, все си наемен работник, къде го видя това "слуга там".
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 4 месеца
     И все пак, както се пееше в една хубава песничка : " ....не всичко е пари, прятелю, не всичко е пари!"   А иначе уважавам мнението на един човек, който е изпитал на гърба си всичко, за което ние тук разсъждаваме на теория!  С поздрав и от дома " по-хубаво  си нема"! Така че стягайте куфарите и добре завърнали се на всички ! (дали сега или по-късно, няма значение). 
Весел празник ! С поздрав!
By alexi_damianov , 24 August 2007

Лежеше си там, хлъзгава и студена, и ме гледаше с мъртвото си око. Опнатото й на плота безжизнено тяло изглеждаше толкова... потреперих от погнуса, преди да се сетя за думата. Както и да е – нямаше да ми се размине чистенето, ако стоя отстрани и подсмърчам гнусливо.

Сложих пръст върху лигавите й хриле, а с другата ръка взех брадвичката. Голям рибок, сигурно повече от един удар ще трябва, за да отделя главата. ААА! Отскочих назад и изпищях като изплашено дете. Още е жива! Жива е, ти казвам, усетих гадната конвулсия, ледената тръпка, която пробяга през люспите й, усетих как взе да се подмята!

Вътре в себе си си набих един шамар. Всъщност нямаше никаква конвулсия, аз съм един долен страхопъзльо. Събрах цялата си смелост, сила и точност, рязко вкопчих пръсти в рибата и я праснах с брадвичката зад хрилете. Острието хлътна, нещо изхрущя и почна да мляска, докато вадех “оръжието”. Не успях с първия удар. Нещастният толстолоб не беше случил на добър екзекутор.

Забравих какво правя, къде съм и на какво ми мирише, хванах брадвичката и пак замахнах. Тоя път благите звуци от скършването на рибешки гръбнак завършиха със звънване на брадвичката в плота. Край...

Почесах се и избърсах избилите по челото ми едри капки пот... пипнах се с мръсни ръце. Голяма грешка! Сега ще трябва да се къпя 6-7 пъти, преди да спре да ме е гнус от собствената ми миризма.

Добре, поне като съм почнал – да действам. Междувременно от раната от отрязаната глава започна да тече кафяво-зеленикава рядка каша и да оформя живописна струйка към ръба на плота в посока мивката. Ммм, то допреди малко направо си миришеше хубаво в сравнение с това.

Взех ножа и се подготвих за най-забавната част – корменето. Промуших върха на острието в мекия корем и почнах. Всичко мина относително кротко и даже успешно, докато движението на ножа ми не произведе поредица зловещи глухи пукания. Разкъсах червата. Какво точно беше и на какво точно миришеше това, което изтече от прореза, не мога категорично да заявя. Но съм убеден, че толстолобът не беше успял да посети рибешката тоалетна преди да го уловят...

Така, а сега по същество. Трябваше да бръкна в разпрания корем и да извадя... о, не, не ми се мислеше изобщо. Просто пъхнах пръсти в разреза и... Няколко пъти подред правих тоя опит и няколко пъти подред се тръшках из кухнята, квичах като заклан и се тресях, обзет от тръпки на гнусотия. Край! Стига лигавщини!

Рязко отворих разпорената риба и мъжествено впих пръсти в слузесто-тинеста маса от черволяци и упорито дърпах, стисках и драх с нокти, докато хладни струйки блажени телесни сокове и остатъци от последната закуска на толстолоба обливаха ръката ми.

Последва половин час махане на люспите, което в сравнение с предишните операции беше една забавна игра и чудесен начин да си прекараш свободното време. Най-накрая, след тежки, почти родилни мъки, с цената на опръсканата в рибешки лайна и кръв кухня, успях да постигна една изчистена и готова за кулинарно приготовление и обработка РИБА. Ама риба - един път, направо не беше за изпускане. За по-сигурно се снимах с нея, в случай, че не успея да напиша тоя разказ. Толкова бях радостен и горд от себе си, че изобщо не забелязах как изцъкленото око ме гледаше, докато миех главата, как зловещо й увисна челюстта и всичките подобни красоти съпътстващи довършителните работи.

След още известно време кухнята беше лъсната до блясък и ухаеше на свеж ябълков оцет, с който натърках и последния квадратен милиметър по себе си и по помещението.

Вечерта дойде нежна и красива, както пишат романтичните писатели - аз, баща ми и домашния басет седнахме около масата. Обадихме се специално на майка ми, която при други обстоятелства със завиден битов героизъм беше извършвала гореизложения ритуал. Тя ме похвали за добрата работа. Е, не че нещо, ама наистина се справих нелошо... като за първи път.

Баща ми примлясна сладко, осмука една голяма кост и небрежно рече:
-Ммм, много хубаво! Искаш ли за утре да взема шаран?

23.8.2007

Плевен

Legacy hit count
1882
Legacy blog alias
14302
Legacy friendly alias
Рибата-42DE706E83194C37A170096F9BC24DFF
Купон
Невчесани мисли
Литература
Нещата от живота
Семейство
Хапка и пийка
Смях до дупка! :)
Рецепти

Comments14

efina
efina преди 18 години и 8 месеца
Хахахаха...

Хубаво разказче се е получило!
Поздравления за което.
Това е действителен случай?
Teri
Teri преди 18 години и 8 месеца
Дояде ми се рибка :)
Наистина си е голямо мъчение приготовлението :) Аз последните дни се мъча активно със скариди. То си цяло изкуство да ги ядеш :)
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 8 месеца
Мда, истински случай - от вчера. От който на мене категорично ми се отяде рибка за известно време напред :)
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 8 месеца
Рапунцеле, има едно такова нещо наречено художествена хипербола. Научи първо какво е то, замисли се дали съм го използвал в разказа, пък после ела да ми наставничиш.

Когато някой описва по тоя начин колко е бил страхлив/гнуслив/малодушен или някакъв друг род нещастник, той цели да спечели вниманието и доброто настроение на читателя, а не просто да похленчи пред публика.
Tanichka
Tanichka преди 18 години и 8 месеца
Скъпа Рапунцел/Рапунзел/както там се наричаш - защо не пробваш да си инсталираш кирилица? Това е едно от правилата ни тук. Не вярвам процедурата да е тъй непосилна за смел човек като теб.

А що се отнася до погнусата към мъртви животни или изкормвянето и готвенето им - какво общо има със смелост или готовност за живот? Навсякъде по света храната се продава във вид приятен за приготвянето й, тъкмо по тази емоционална и естетическа причина -  видът на цялото животно да не смущава емоциите на готвещите го. Затова и рибата се продава на филета, както и пилето е разфасовано, същото се отнася и за всеки друг вид месо, и етсетера...

И, да ти кажа честно, раждането на деца няма общо с мъртвите животни. Едното е даване на живот, другото е да сготвиш убито същество. Аз лично съм родила две деца, и то нелесно, готвя им всякаква храна, включително и животнински продукти. Поела съм стотици идиотски рискове в живота си и не се считам за страхливец.

Но не мога да пипам мъртво животно, нито да го изкормвам, нито да го готвя. Точка. И не считам това за липса на смелост, ни най-малко.

Смехорията за паралела между смяната на памперсите и мъртвите животни мисля да я подмина с мълчание, защото е бутафорна по мое мнение.

А разказът си е хубав, въпреки експресивността на описанието. Надявам се да си го оценила по достойнство, настрана от "малодушието" на автора по животинските въпроси.
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 8 месеца
П'силютно ти благодаря за подкрепата и категорически се съгласявам с тебе! Ако изведнъж по магазините вместо пилешко, телешко, рибено филе почнат да се продават пилета, телета и риби, 50% от населението ще се самовегетарианизира! Трудноописуем е ужасът да осъзнаеш, че се храниш с нещо, което преди това е живяло, припкало/плувало наляво-надясно и на всичкото отгоре не е изключено да си е имало име!

Млад съм още за деца и свързаните с тях тегоби, но съм сигурен, че не бих се чувствал на раждането на дете, както на убийството/изкормването на животно.

Поздрав за всички, които обичат да дават, а не да вземат живот.

Tanichka
Tanichka преди 18 години и 8 месеца
Art for art's sake? Writing a blog "for the sake of anything" nowhere else but on the Internet? Why not using a personal paper diary then?

Ако ще си пишем с идеята да си се четем самички - хартията върши прекрасна работа. Ако пък ни възбужда идеята да натискаме клавиши вместо да драскулчим с химикал - имаме Word, с помощта на който документа да остане във файловете ни... Разбира се, че блогът е с идеята да се чете. От други хора. И както и да кокетираме с факта как си пишем и не ни интересува какво мислят другите - разбира се, че ни интересува...

За мен грешката е в самото обяснение на Алекси какво е целял с този разказ. Нещо там не ми се връзват нещата, ама може би той по-добре пише, отколкото разяснява....

И пак не я разбирам твоята теза за самоуважението и достойноството, ама нейсе.

Преди месец-два, гарги бяха накълвали врабче в задния ни двор. Е, пробвах неколкократно да го хвана и изхвърля в боклука, но някак не ми дойде отръки. Изчаках мъжът ми да се върне на следващия ден и да го направи вместо мен. Смятам че и на него не му е било някакъв супер кеф да го свърши, но го направи за секунда. Та ако той беше седнал и описал чувтсвата си в блог - да речем за погнусата му или за отношението му към мъртвата птичка, вероятно би се намерил някой, който да му обясни колко мъжете не ги бива за ежедневните женски героизми... Което би било крайно глупаво, в неговия случай...

А, иначе, той е сменял памперси наравно с мен, готви далеч по-добре от мен и никога не ми се е налагало да сготвя за петнадесетина гости, да речем - това си е негов ресор... А, и между другото - като майка на 2 броя деца - никога досега не съм къпала бебе. Нито сина ни (който беше 4 кг и беше като теленце във ваната), нито дъщеря ни (която се роди 1.2 кг, но за пръв път я изкъпахме след като я изписаха от Сектора за недоносени, на 2.3 кг - тя пък беше като мишка във ваната). Та, никога не съм къпала невръстни бебета. Е, правила съм всичко останало обаче за тях. И съм ги къпала след като станаха по-големи човечета... Така си бяхме разпределили дейностите по бебетата - всеки прави онова, което прави по-добре от другия. Та, той къпеше бебета по-ловко от мен :))))

Та, не се заяждам с теб, Рапунзел, просто изказвам мнението си, че според мен не си права за такива аналогии, които отпочнаха от мъртви риби и стигнаха до това, за какво ги бива мъжете. Бива ги за страшно много неща, точно както и жените. Само дето всичките не са/не сме еднакви под небето... И затова понякога, като не ни се е случвало нещо досега, си мислим, че така е винаги и при всички. Не е.

Искрени поздрави! Мисля че ще е интересно да прочетем повече неща от теб.
Teri
Teri преди 18 години и 8 месеца
Драга ми Рапунцел. Самия факт, че не пишеш в блог ми подсказва, че не би го правила и за теб е сякаш непонятен този вид самоизразяване. Което ще рече, че ще поставиш негативен знак на повечето блогове. Опитай някой ден да напишеш нещо, нищо, че това не е сред твоите предпочитани начини за релакс, да видим какво би сътворила ти. Лесно е да се критикува, но трудно е да се създаде нещо и да се поднесе на публиката.
На мен лично разказа много ми хареса. И аз съм имал същите неволи. Това че не ми е хрумнало да ги опиша, не значи, че не бих го сторил.
И наистина, защо не смениш тази латиница с далеч по-приятната кирилица? Облечи в красива опаковка мислите си, когато ги хвърляш в интернет пространството, за да бъдат прочетени от повече хора. Аз лично се затрудних да прочета твоите мисли, защото са написани неразбираемо.
Какви са твоите начини за релакс? :)
Teri
Teri преди 18 години и 8 месеца
Ти не си просто неблогер, а човек, който не се съобразява с правилата в дадена общност. Аз не бих нахълтал у вас с кални обувки, също от теб очаквам да не нахълтваш с латиница на място, на което е прието да се пише на кирилица. Имаш си мнение, напиши го, това е твое право. Но си има някои норми, за които няма извинение вътрешния мотив "аз така съм свикнал, така ми харесва". Такъв начин на мислене е правилен дотогава, докогато не настъпва чужди интереси.
В това число аз мога да си ходя с калните обувки в къщи, но не мога да го сторя у вас.
И не разбирам, защо толкова бързо се отказваш от спор :) Ето, писа, писа, накрая обобщи, че тук сме си били самодостатъчни. Как го реши това, след като няколко души седнахме да си приказваме с теб най-учтиво и да споделяме своите си гледни точки. Това е едно културно обменяне на мисли, нещо като спор. Както ти сама казваш - не винаги трябва да очакваш, че хората ще са съгласни с теб. Ако бях съгласен с теб, щях да ти го кажа, независимо, че не си от "общността на блогерите". С това твое изявление ти показваш, че нямаш какво да кажеш. Правиш едно генерално заключение и казваш - ай сиктир, стига съм си губил времето тук.
С което показваш, че и ти си от хората, които не обичат да им се противоречи и са склонни да си намерят компания, в която винаги да са прави :)
Бъди жива и здрава и ти :)
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 8 месеца
Мдаа, май се получи така, че
1.разказах един виц с поука
2.един от компанията не го разбра
3.трябваше да обяснявам вица
4.това веднага уби всичко смешно в него
5. компанията почна да спори за какво точно е вица и трябва ли да се смеем на него
6.спорът прерасна в караница
7. караницата прерасна в житейски наставления

...а всичко щеше да бъде толкова по-лесно, ако тези, на които вицът им беше смешен, тихичко се бяха засмели, а тези, на които не им е смешен, тихичко се бяха нацупили.
Teri
Teri преди 18 години и 8 месеца
Не е възможно да се забрани употребата на латиница, тъй като някои хора пускат цитати на английски език, както и твоя мейл адрес впрочем, който си е на латиница. Ако се забрани технически латиницата, няма да може човек и мейлът си да напише. Затова това не е решение.
Съжалявам, ако съм изглеждал като негостоприемен за теб. Добре дошла!
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 8 месеца
Да-а, латиницата не е за писане на български език :)

Rapuntzel, допада ми това, че обичаш да спориш :) Ще ми бъде приятно, ако все пак решиш да се присъединиш към нас.

За разказа ще си призная без бой, че никак не усетих смешното. Даже напротив - със страх очаквах във всеки един миг да изскочи нещо, което да ме стресне.
mishe
mishe преди 18 години и 8 месеца
На мен пък разказът ми хареса. И ми се стори забавен - с последната реплика. Беше ми интересно как чистенето на риба може да се опише по подобен начин и дори мисля, че успях вляза в кожата на автора и да усетя какво ли е почувствал при мисълта на следващия ден да повтори упражнението :)

tutifruti
tutifruti преди 18 години и 3 месеца
Прочетох с голямо закъснение този разказ, но искам да кажа на Алекс, че е постигнал това, към което според мен се е стремял и му се възхищавам, че от една злободневна случка е успял да създаде едно приятно и увлекателно четиво с висока, бих казала, художествена стойност.
By acecoke , 21 February 2007
Четейки статията на Ванката Ангел реших и аз да си размърдам веществото по тези проблеми...

"Държавата отдавна забрави БАН. БАН - това е един неудобен проблем. Никой, дори тези, които работят там незнаят, какво точно става в тези институти. Оставени са на самотек, с жълти стотинки колкото да не умрат от глад.
И сега какво мнение да кажат тези хорица, бе то насреща си като имаш няколко милиона, а ти не смееш да загубиш и това подаяние от 300 лева, какво да се обаждаш. Я си кроткай.
Ще чакаме по - добри времена."

Ванка, били ми казал дали това са твои размишления или на този ст.н.с. Бешков от Националния природонаучен музей. Аз лично не вярвам, че няма човек, който се е докоснал по някакъв начин до БАН да не знае какво става там. Пък и с теб сме говорили по този въпрос не веднъж именно в барче в БАН.

Обаче като се замисли човек "Оставени са на самотек, с жълти стотинки колкото да не умрат от глад." не противоречи ли с "...а ти не смееш да загубиш и това подаяние от 300 лева..."? Защото 300 лева не са много жълти. Няма значение. След година ако все още "Никой" не знае какво става в БАН, ще ви кажа...

Още нещо ми хвана окото в тази статия, но преди това погледнете този линк. Там може би ще видите колко човека са подкрепили "Натура 2000". Прави ли ви впечатление, че на прима виста не се виждат хора от "Шабленското, Варненско-Белославско и Дуранкулашкото езера, Дервентски въвзвишения, Провадийско-Роякско плато, района на Емине-Иракли, комплекс Камчия, Калиакра, Галата, Мелнишки пирамиди, Добростан, р. Места, Бакарлъка, долината на р. Батова, Палакария, Рупите-р. Струмешница, Триград-Мурсалица, плаж "Шкорпиловци", долината на р. Луда Камчия и зоната на Среден Пирин-Алиботуш."?!? Абе, хора, вие били ли сте в Добростан?!? Ми че там има една лампа в цялото село. Как очаквате тези хора да подкрепят проект за защитаване на природата, когато имат само нея, и когато няма какво да ядат. Ми естествено че ще се случва "Хората се опасяваха, че евромрежата може да спре инвеститорският интерес към тези зони на страната". Как ще обясните на гладния, че има нужда от природа. Това си го казаха и хората от Банско и Разлог по-време на дискусията по ТВ-то за ски-курорта. С какви очи мога да кажа на някой местен, че искам гора и планина, след като аз живея на топло и съм нахранен, а той се чуди как да си купи хляб. /дори ме фаща малко срам/

Ох болно ми е, ама лошото е, че в нашата криворазбрана демокрация нищо не се случва както в културният и интелигентен свят...

Кой е виновен тогава? Ха, виновен ли казах?! Я да видим по-нататък в статията:

"Ученият предупреди, че ще бъде потърсено решение извънрамките на България, чрез международни институции."

Да се надяваме, да се надяваме. Обаче какво ще стане... геноцид май. Зашото за половината население от държавата зависи то да оцелее (буквално) от тази "Натура 2000". Я да видим, ако господа еколозите спечелят - ми то ще стане гражданска война?!? Но за виновен говорихме. Кой може да каже кой е виновен и кой не?!

"По неговото мнение научните аргументи за отложените зони садостатъчно убедителни, но министрите не са се вслушали в становището наекспертите."

Това не ви ли звучи като "Съдът в Либия не се вслуша в докладите на международните експерти". Кого ощетява процесът в Либия? Семействата на медиците ни или "имиджът" на държавата?! Какво цели кампанията "Не сте сами"? Свобода за медиците или медиен имидж?! Защо бТВ и другите от кампанията "Не сте сами" не го каже това на тези, чийто хляб зависи от "Натура 2000"? Ами стига само Банско, Разлог и околията да се изсипат в София и ще соринат и бТВ-то и който се опита да им каже че не са сами...

Не знам, не знам. Писна ми от лицемерие. Спомням си Ентусиаста и новооснованата от него "религия". Много, много отдавна. Искам и аз там :(((

"Бедни, бедни, Македонски, защо не умря при Гредетин"*

*"Немили-недраги", Иван Вазов (май?!)

Legacy hit count
1099
Legacy blog alias
11418
Legacy friendly alias
За-БАН---НАТУРА-2000--и-в-к--Монитор-
42

Comments12

IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
http://bglog.net/BGLog/11395
http://bglog.net/BGLog/11400
http://bglog.net/BGLog/11403
Aнтон, по какъв начин печелят бедните хора от защитените природни обекти? Аз мисля, че интересите тук не са свързани по никакъв начин с обогатяването на социялно слабата прослойка на обществото. Становище на учени от БАН по въпроса - няма. Пък и да има какво от това, когато са намесени икономически интереси?
acecoke
acecoke преди 19 години и 2 месеца
Сам си отговаряш, Иван:

"Икономически интереси" -> Работа за местните -> Хляб

Народът има нужда от хляб и зрелище. "Натура 2000" му ги доставя и двете. Колко сме тези, които имаме нужда от планина и гора? Това се вижда, когато пуснеш постинг "Айде на Витоша...", "Айде на Лакатник..." или нещо подобно. А я виж като пуснеш "Айде на кръчма..." колко повече идват ;)))

Успешен ден и повече усмивки на всички!
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Мдааа... :( много жалко, наистина, но явно не си даваш сметка, какво ще стане, ако се унищожи и малкото ни останала природа... хм.
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Най - малката беда ще е, че "местните" ще останат отново без работа, а поради скапалото се, сухо време, няма да имат и ракия, за да удавят мъката...:)))
entusiast
entusiast преди 19 години и 2 месеца
Какво да кажа.... Подписвам всяка петиция защитаваща целостта на природата. Най-добре се чувствам високо в планината на палатка или хижа с елементарни удобства. Обаче, ако имам шанса да продам наследствени земи за космическа сума от над 100 евро за квадрат, както вървят в Банско, ще го направя... Колкото и да е жалко парите, които могат да спасят семейството от бедността стоят над всичко. Друг е въпросът, че протестиращите селяни си нямат представа какво всъщност е НАТУРА и са използвани от мутрите за протести. То всъщност май никой няма реална представа в държава ни. Да не говорим за екоорганизациите...корупция, източване на европари, битки кой е по-велик...
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Ето малко инфо за "местните", от "лицемерите":

Незаконна кариера в Никополско плато - подробно описание на случая
В Никополското плато са установени са 31 вида птици от Директива 79/409 на ЕС и 9 местообитания от Директива 92/43 на ЕС. Поради тези причини платото е включено в системата на проекто-защитените зони, както по Директива 79/409/ЕС (код № 96, ОВМ от 2005 г.), така и по Директива 92/43/ЕС (код №BG0000247). Мястото е от първостепенна важност в страната за опазване на хабитат 6250 Pannonic loess steppic grasslands, както и едно от най-важните за популациите на Testudo graeca, Elaphe quatorlineata sauromates, Coracias garrulus, Bubo bubo, Buteo rufinus, Circaetus gallicus, Calandrella brachydactyla, Spermophilus citellus, Rhinolophus ferrumequinum, Rhinolophus euryale, Rhinolophus mehelyi, Myotis myotis, Myotis blythii, Myotis emarginatus, Myotis daubentonii, Myotis capaccinii, Miniopterus schreibersii, всички тези видове, включени в Директиви 92/43 и 79/409, както в Закона за биологичното разнообразие.

В непосредствена близост до Никополско плато на 13.04.2005 г. започва работата по проект ТГС 2002/000-623-61 „Изграждане на (граничен контролно пропусквателен пункт) ГКПП и фериботен терминал Никопол – Турну Мъгуреле”, финансиран от програма ФАР на ЕС. Преди това инвеститорът – МРРБ е възложил доклад по ОВОС, който е изготвен от „Танго-консулт” ЕОД. Инвеститорът декларира, че изпълнителят „Транс – проект” АД, гр. София при строежа на фериботния терминал ще използва действуващи кариери за варовик и няма да разкрива нови или да разширява стари кариери. Поради това МОСВ не е издало решение, което визира този тип дейности – добив на материали. Въпреки това през юни 2005 г. подизпълнителят на проекта „Техноинженеринг груп” АД отваря за експлоатация две нови, нелиценизрани и незаконни кариери в НАТУРА 2000 сайта Никополско плато (землища на с. Въбел и на с. Муселиево). При експлоатацията на тези незаконни кариери са унищожени 30% от срещащите се в сайта площи от местообитание 8210 Calcareous rocky slopes with chasmophytic vegetation, 5% от местообитания 6240 Sub-pannonic steppes и 6250 Panonnic loess steppes. Унищожени са още 1 от 7 двойки Buteo rufinus, 1 от 4 двойки Bubo bubo, 10% от популацията на Testudo graeca в района, която съставлява съществена част от популацията на вида в Северна България. Двете кариери се намират в едно 4те находища в света (2 в България и 2 в Румъния) на Dianthus nardiformis (включен като „рядък” в международната категоризация на видовете IUCN), като е унищожена 30% популацията му в едно от двете български находища – Никополско плато. Взривена е скална ниша, местообитание на прилепи. Унищожени са популации на 5 защитени вида растения от Приложение ІІІ на Закона за биологичното разнообразие. Нарушени са Директивата по ОВОС, Директива 92/43, 79/409 и член 4 на Бернската конвенция, Споразумението за защита на европейските прилепи (EUROBATS) и Законите за биологичното разнообразие и за подземните богатства.

По сигнал, на 26.07.2005 г.и след проверка РИОСВ - гр. Плевен спира дейността на кариерата при с. Муселиево. Започват опити от страна на местната власт в лицето на община Никопол, и от държавната власт (в лицето на областния управител на Плевенска област – Цветко Цветков), за узаконяване на дейността на незаконните обекти. Това става, въпреки доказаната вреда, която причиняват кариерите върху НАТУРА 2000 мястото Никополско плато, и въпреки че не само неправителствени организации, но и водещи научни организации, като Институтът по ботаника на БАН и Националният природонаучен музей изпращат протести до отговорните органи.

Община Никопол отдава на концесия на „Техноинженеринг груп” АД имот №159, землище на село Муселиево, под предлог, че мястото е стара кариера. В предназначението на имота обаче, който се поддържа от фирма „Териториален кадастър” – гр. Плевен е записано „пасище с храсти”, т.е. имотът е земеделска земя. За да избегнат процедури по ОВОС, община Никопол и общинска служба „Земеделие и гори” незаконно променят с протокол предназначението на имота в „кариера”, което е земя за промишлени нужди. Нещо повече, освен че процедурата не е спазена, е направена явна фалшификация. Понеже представителят на фирма „Териториален кадастър” не е съгласен с незаконната процедура и подписва протокола с особено мнение, неговият подпис е фалшифициран в общинска служба „Земеделие и гори”. Изготвена е „експертиза” от името на Биологически факултет на СУ „Свети Климент Охридски” и Националния природонаучен музей, която „доказва”, че кариерата не причинява вреди на биоразнообразието в региона. Националният природонаучен музей протестира против фалшификацията и неправомерно преписаното му авторство и изготвя „контраекспертиза”, в която доказва голямата вредност на обекта.

Фалшификациите и незаконните действия, които допускат община Никопол и общинска служба „Земеделие и гори” са разкрити при разследване, проведено от Албена Симеонова – общински съветник в община Никопол, земеделски производител в региона и директор на природозащитно неправителствена организация – „Фондация за околна среда и земеделие”. Фактите за незаконните действия получават отглас в медиите и са обект на две парламентарни питания – до Министъра на околната среда и водите, и Министъра на земеделието на горите. Министърът на земеделието и горите назначава проверка, която констатира фалшификация на документи и неспазване на процедурата, което е признато от него при отговора в Парламента. Той обещава санкции за виновните лица и органи, които и до днес не са факт. От отговора на Министъра на околната среда и водите става ясно, че директорът на „Техноинженеринг груп”АД – Косьо Тодоров е глобен от РИОСВ – гр. Плевен с глоба 5000 лв. по Закона за подземните богатства. За унищожението на уникално биологично разнообразие (защитени видове и местообитания) все още никой не е санкциониран. Няма рекултивация на нарушеното място. Продължава нелегалния добив на малки количества от взривената маса от местните жители, които достигат до там с автомобили и каруци.

Заради огласените от нея факти, Албена Симеонова става обект на преследване от областния управител на Плевен – Цветко Цветков, който открито подкрепя „Техноинженеринг груп”АД, включително пред медиите. Той злоупотребява със служебното си положение с цел лично отмъщение на Албена Симеонова, защото не е прикрила информацията за незаконните действия на „Техноинженеринг груп” АД, на общинската служба „Земеделие и гори” и на община Никопол. Областният управител изпраща няколко проверки от областна служба „Земеделие и гори”, запорира банковите сметки на нейната фирма, заплашва я със саморазправа и т.н. Този натиск от страна на висш държавен чиновник продължава под различни форми и днес.

IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Защитените територии в България се определят се от Закона за защитените територии и са създадени да опазват най-ценните и редки видове и места в страната. В зависимост от начина им на управление, се разделят на 6 категории:

* национални паркове – 3
* природни паркове -10
* резервати - 55
* поддържани резервати - 35
* природни забележителности - 457
* защитени местности – 175

Тъжната истина:

* Въпреки разнообразната ни и богата природа, защитените територии на страната обхващат едва 5% от нейната територия.
* Въпреки съществуващите закони и малката площ на защитените територии, те са ежедневно заплашени от унищожаване чрез застрояване, изсичане на горите, бракониерство, изграждане на обекти за добив на електроенергия, транспортна инфраструктура...
acecoke
acecoke преди 19 години и 2 месеца
Иван, опасявам се, че си чел това (постинга ми), което съм написал не през ред, ами през два, а освен това допускам, че е възможно да търсиш лично отношение в него, което е безпредметно, защото такова няма. Недей тъй, моля. Дай ПО-КОНСТРУКТИВНО, ако обичаш.

Препрочети, размисли обективно, брой до десет и тогава се изказвай по този начин - "Ето малко инфо за "местните", от "лицемерите", ако искаш написаното от теб да изглежда зряло, а не заядливо. На мен лично ми стои доста грозно и обидно. Дори е и доста безпочвено, според мен. Но не по-безпочвено от "явно не сидаваШ сметка, какво ще стане, ако се унищожи и малкото ни останала природа". Кое е толкоз явно, посочи го?!

Лека вечер и повече усмивки!

ПП Някои неща са в болд, за да ти наблегна на тях, в случай че решиш да четеш между редовете добавено после: (или през тях).
ППП С риск да се повторя - не търси нищо лично, защото НЯМА. Опитай се да прочетеш това бавно, все едно го е писал неизвестен автор.
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Чета, чета, всичко чета :) Особено по теми, които живо ме интересуват в последно време. Наближава и изпита по Екология, трябва да е в началото на Март. Така, че много чета. И твоя пост много внимателно прочетох, и коментара също. Мисля, че съм повече от изчерпателен. Колкото до закачката ми за лицемерите, мислех, че си я схванал. Щом не си, то приеми моля, моите извинения. Знаеш, че сме хора на науката и приспор от такова естество - нищо лично!!! Темата е интересна, нека не я разводняваме с глупости, нали?
Лека вечер и на теб + повече :)

IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
И ти чети нищо, че не болдвам много :) Чети, чети и не се цупи ;)
Katherine
Katherine преди 19 години и 2 месеца
Колкото и да чувствам, че не е правилно решението на Правителството, entusiast  е прав - парите винаги са преди всичко.
Природата не може да се защитава сама, а ние не я защитаваме защото е по-изгодно да я използваме за бърза употреба. Не мисля, че е лицемерно да се защитава природата - помислете, че ние на нея разчитаме все пак! За хората, които живеят в тези села - би могло да се опита да се развива селския екологичен туризъм... Да се запази автентичността на тези места. Аз не казвам, че трябва да спре изцяло строителството, инвестициите в България. Но поне в тези райони, които наистина са уникални, с растенията, с птиците, с релефа... Защо да не опитаме да запазим тях? Защитавайки поминъка на хората - се получава така, че разсъждаваме на дребно, докато всъщност пропускаме общата картина на нещата...


"Only after the last tree has been cut down.Only after the last river has been poisoned. Only after the last fish has been eaten. Only then will you find that money cannot be eaten". Cree Indian saying

"Само след като последното дърво бъде отсечено. Само след като последната река бъде отровена. Само след като последната риба бъде изядена. Само тогава хората ще разберат, че парите не се ядат..." Индианска поговорка

IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
:) 10 Х! Много ми допадна индианската поговорка! В простотата се крие съвършенство! Браво!

"Само след като последното дърво бъде отсечено. Само след като последната река бъде отровена. Само след като последната риба бъде изядена. Само тогава хората ще разберат, че парите не се ядат..." Индианска поговорка