BgLOG.net
By sonjailieva , 28 August 2014
Моля Ви за малко помощ, да допълните предложените от мен критерии,така че да се обхване оптимално добре развитието на уменията на детето по отношение на диктовките. Смятам,че попълнен този лист е подходящ за класно портфолио и страхотен подарък за колегите в прогимназиален етап.Критерии за оценяване 1.pdf
Legacy hit count
897
Legacy blog alias
76672
Legacy friendly alias
soni

Comments3

queen_blunder
queen_blunder преди 11 години и 8 месеца
Чудесна идея! Благодаря!

Може да се добави озвучаването на беззвучни през звучни, слятото или полуслято писане на сложни думи, правописът при представките, също и така нареченият условен правопис, който се отнася до правописа на глаголите в 1. л. ед. ч. и 3. л. мн. ч. в крайна ударена сричка, правописът на думи, съдържащи А и Ъ в крайна неударена сричка.
queen_blunder
queen_blunder преди 11 години и 8 месеца
И за още нещо се сетих - правопис на съществителни собствени имена. Едва ли съм изчерпателна. Може би и други колеги ще добавят по нещо. 
gala_hope
gala_hope преди 11 години и 8 месеца
Аз бих добавила - графично оформление на текст - вече в 3 и 4 кл. да се отчита, а като по-конкретен критерий - краснопис, още от 1. кл. 
Членуване с кратък и пълен член за 4 кл. 
By NedaDimova , 1 August 2013
Колеги, фен съм на руската образователна система. Ползвам руския опит и контактувам с колеги от различни краища на Русия. Много ми харесва руския сайт   http://www.proshkolu.ru/  и имам своя страница и приятели там. Скоро с мен се свърза Светлана Панюкова и ми предложи участие в конкурс за уеб портфолио. 
За съжаление / може би/, аз продължавам  да отричам използването на  портфолиото в условията на българското училище.  http://bglog.net/blog/NedaDimova/site/posts/nachobrazovanie/%D0%9F%D0%BE%D1%80%D1%82%D1%84%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BE-FA56E8A1293342638F1A818708DD0B0E 
Отказах на Светлана Панюкова участие в конкурса, но обещах да предам поканата на мои колеги. 
Затова, колеги, тези от вас, които проявяват интерес към изработването на портфолио и приемат присърце използването му, могат да се включат в конкурса, обявен в Русия.  
http://4portfolio.ru/
Legacy hit count
633
Legacy blog alias
74431
Legacy friendly alias
Покана-за-участие-в-международен-конкурс-за-уеб-портфолио
Интересни линкове
Информатика и информационни технологии
Новото образование
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас
Взаимоотношения

Comments

By TonyPanayotova , 10 April 2013
Много се изговори и изписа за портфолиото, изразиха се мнения "за" и "против". Нас още никой не ни е задължил, просто го приех като начин да изразиш себе си! Няма лошо в това учениците да се научат да показват постиженията си, хубавите си страни! Включихме и родителите с осигуряване на папки и джобове, при оформянето на страницата за семейството. Засега страниците са за първолаци, но през следващите учебни години ще допълваме с нови. Децата с удоволствие оформиха титулната страница, започнаха да подреждат в папката. Като гледам пламъчетата им в очите, когато показват папката и желанието им да се похвалят на всеки, съм убедена, че си заслужава!
http://photopeach.com/album/exuyw4
My portfolio on PhotoPeach
Legacy hit count
2994
Legacy blog alias
73711
Legacy friendly alias
Първокласна-идея-за-портфолио
Училище
Новото образование
Нещата от живота

Comments7

Donkova
Donkova преди 13 години и 1 месец
Хубави деца. Хубава класна стая.
Хубав шаблон, но и хубави моливи и флумастри. Всички деца в класа имат.
Никой не си е забравил снимката. Хубаво филмче - очевидно сте имала време и достъп до правилната подкрепа, за да се научите как се прави такова филмче. Очевидно и всички родители са взели присъце идеята и нещата с портфолиото са потръгнали при вас и ви радват - и Вас и децата. Пожелавам Ви от сърце да продължите така до 4 клас.
Имам въпрос:
Какво бихте посъветвали колега, на който 2-5-или половината родители отказват да го последват, или има 2-3-повече деца, които нямат моливи и флумастри в хубави цветове?

TonyPanayotova
TonyPanayotova преди 13 години и 1 месец
Мария, много благодаря за оценката! Даааа, имах невероятния шанс да попадна в тази общност и да науча толкова много неща!!! Този випуск ми е много проблемен. Имам си и ромчета, които чупят флумастри и моливи и късат листовете, които съм им дала, имам си хиперактивни деца, имам си и фрустрирани родители! Но и те се включиха! С флумастри си услугват, снимките съм направила и изпринтила на личния си цветен принтер, ще осигуря папки на 2-3 дечица, защото знам, че нямат възможност и така, когато имаш желание, намираш начин. Точно половината родители влизат в групата на класа във Фейсбук и следят новините и съобщенията, но живея с надеждата, че и другите ще ни последват.
Та отговорът на въпроса е, че няма невъзможни неща и винаги можеш да намериш решение. Когато приемеш портфолиото откъм хубавата страна, изработването му няма да ти тежи. Когато някой ти го наложи и ти постави срок, ще търсиш причини.
 
IlianaToteva
IlianaToteva преди 13 години и 1 месец
Гледах клипчето във фейсбук и искрено се зарадвах от видяното. Убедена съм, че до ІV клас папките ще се препълнят. И това му е ценното на портфолиото -  да показва пътя, извървян от децата. Още повече, че се прави с желание и с общия труд на деца, родители и учител... За съжаление при мен нещата стоят по различен начин. Децата ми са петокласници, но не владеят добре български език. Четенето, писането, самостоятелната работа са тежки задачи за тях. Всяка трудност ги обезсърчава и мотивацията /ако изобщо я има/ пропада... Въпреки това, не се отказвам.  Опитвам се да им създавам различни възможности за успех, защото това усещане е нужно, както за тях, така и за мен самата... Можете да ги видите ето тук. Те са страхотни деца, но всичко постигаме с мноооого труд. Ако днес напреднем с една мравешка стъпчица, утре се връщаме с две назад.  И си мисля, че поддържането на портфолио  е нещо чудесно и полезно, но трудно постижимо за нас на този етап. И все пак... не съм се отказала :)
RozalinaPaskaleva
RozalinaPaskaleva преди 13 години и 1 месец
Зарадвах се от сърце и аз. При нас наложеният формат на портфолиото се превърна в някакво досадно досие, ангажимент на учителя... Разни управляващи, разни идеaли... А вие сте големи сладурковци! Браво!
MarielaGerenska
MarielaGerenska преди 13 години и 1 месец
Чудесно си се справила! Поздравления! Амааааа................. Май бая ще се озориш с цял клас дечица - 100% билингви, които дори и в 4кл. едва успяват да си напишат правилно трите имена. Освен това - подкрепа от родители получаваш 0%! Когато приоритета на родителите не е образованието, няма как то да е приоритет и на децата! Колкото и да се стараем да образоваме, социализираме и интегрираме билингвалните деца от ромски произход, май ще претърпим провал. Болно ми е за тези дечица, защото те нямат никаква вина, че не са се родили в по-добра среда. Болно ми е и затова, защото образователната ни система не предлага адекватно образование за тях. Те идват в 1клас без да знаят българскя език, а учебниците са съставени за деца, които от бебета го говорят! За какво говорим ... ПОРТФОЛИО... АДЖЕБА, КАКВО ЗНАЧИ ТОВА? И при нас идваха експерти да ни "обучават" и в прав текст ни го казаха - "Така и така ще стане задължително, ами вземете и вие сами си го направете - и вашето, пък и на всички ваши ученици. Какво от това, че нямате съдействие от родителите, какво от това, че техният приоритет не е образованието.... и т. н."
Та така... РАБОТИМ... Ама за нормалната  учителска работа  все по-малко време остава... ЖАЛКО Е!
IlianaToteva
IlianaToteva преди 13 години
Истината е, че се озорвам... :) Но какво друго ми остава, освен да подхождам позитивно?!...  И да не се отказвам да опитвам... Няма как иначе да работя тази работа в това училище с тези деца. Успех на всички, които продължават да го правят, въпреки трудностите! :)
TonyPanayotova
TonyPanayotova преди 13 години
 Iliana, прекрасно е това, което си направила за възпитаниците си! С каква цена, ти си знаеш! Важното е, че гориш в професията си! Дано някой оцени достойно труда ти, отдадеността ти!
Mariela Gerenska, уважавам и твоята позиция! Дано имате право да направите вашия избор относно портфолиото! 
By RositsaAtanasovaMin , 7 April 2013
Знам, че ви е любимата тема, напоследък и моята. Тук искам да разбера кои от колегите  в крайна сметка взеха, че направиха електронно портфолио на своите ученици?Разбрах за Роси Александрова, друг някой? А да има деца, които сами си го направиха? С какъв инсрумент? Много обичам да питам, дааа, но така се намира пътя! :) Тук имам идейка, ако някой се интересува, моля! Споделете вашата, ще се радвам да я обсъдим!
Legacy hit count
4626
Legacy blog alias
73697
Legacy friendly alias
Електронно-портфолио-на-ученика
Интересни линкове
Интернет
Проекти
Приятели
Новото образование
За всекиго по нещо

Comments5

antoinetamilanova
antoinetamilanova преди 13 години и 1 месец
Роси, ти обичаш да питаш, а аз обичам да отговарям на смислени въпроси. Подкрепям идеята, че създаването на портфолио не трябва да бъде самоцел, че неговото внедряване трябва да е добре обмислено и мотивирано (това са част от доводите на колегите, които се противопоставят на идеята) и в същото време съм наясно, че няма по-добър инструмент, който да отчита индивидуалния напредък и развитие на ученика (за мен). Мога да говоря дълго на тази тема, но сега няма да го направя, само ще кажа, че когато при мен идва ученик от друго училище, единствения начин, по който аз мога да добия представа за него - способности, интереси, социални умения, изяви и т.н. е чрез портфолиото. То говори много не само за ученика, но и за семейната среда и за трудът на колегата, при който ученикът е учил преди това. 
Тази година преподавам ИТ в 5. клас. Всички петокласници в моята група си направиха портфолиа. За основа използвах weebly.com \EDU|. В свободния учителски профил може да присъединиш до 40 ученика, които могат да направят свои сайтове до 5 страници (свободна версия).  Пак в свободната версия хостингът и трафикът са неограчени. Това не налага търсенето на места за съхранение на "артефакти". С платформата се работи лесно и на децата и ме изключително интересно да направят свои сайтове. Учителят може да контролира процеса на работа и достъпността през Интернет. Тъй като сайтовете са лични, аз съм им дала ограничена достъпност - невидими са за търсачките и достъпът до тях е с парола.  Петте страници организирах по следния начин: Начало (за мен) - в него децата направиха свое творческо представяне като използваха Глогстер ЕДУ т.е вмъкнаха глог в сайта; Моите постижения - страница, на която описват накратко нещата, с които се гордеят; Моето интереси  - любими занимания, хоби и т.н.; Календар - използвахме календара на СкайДрав, в него отбелязаха по дати всички свои ангажименти (тренировки, участия в състезания, класни, контролни, празници - семейни, на приятели, национални и т.н.. Последната страница, с която най-много се гордеем е "Ученически дневник". weebly предлага възможност за създаване на блог страница. Ученици използваха блога, за да създадат свой електронен дневник. Всяко събитие, в което участваха описваха (и продължават да описват) в отделна статия. Вече сме в края на година и резултатът, който виждам е повече от добър. В началото се налагаше да ги подсещам да отразят в порфолиото си едно или друго събитие, сега вече сами се сещат и ми изпращат линк, за да ми покажат публикацията си или оформлението на страницата. 
Като учители, вероятно сте наясно колко много умения разви тази дейност у петокласници, затова аз няма да ги изброявам. Само ще кажа, че аз не мога да отхвърля идеята за ученическо порфолио, но в същото време искам тя да има своята обосновка и конкретна приложимост.  
Що се отнася до начален етап, на първокласниците съм направила папки в SkyDrive, където събирам най-интересното от техния училищен живот и развитие. Когато му дойде времето, те сами ще организират своя портфейл :). Използвам SkyDrive, защото папките там могат да бъдат управлявани по един много удобен начин. 
Това е моя опит. Смятам да го опиша, но кога ...- НЕЗНАМ :))))

Работа с Уибли и Глогстер. 
RositsaAtanasovaMin
RositsaAtanasovaMin преди 13 години и 1 месец
Страхотна работа,Тони! Благодаря ти, че сподели:)
Това с weebly като платформа е много добра идея. Браво! Не се и съмнявам, че си я реализирала перфектно. Поздравления! Ще ми се да мога да дзакна отнякъде :)
Споделям мислите ти относно полезността на електронното портфолио, на мнение съм също, че много има да се работи в насока стандартизиране, отчитане на постижения и съхранение, както и използване на данните. Мисля, че просто е въпрос на време и надявам се на добра експертна работа. В момента аз  виждам идеята така: лесно и приятно като изпълнение от учениците, ненатоварващо извънаредно и преангажиращо преките задължения на класния ръководител като основен фасилитатор, включване помощтта на родител, учители по предмети, психолог, директор (да е пълна картинката), добра инструментална и материална обезпеченост на проекта - неща, без които няма как да се получи успешно взаимодействие нито мащабност. Мисля, че тези, които го поискаха изпревариха събитията и настроиха народа отрицателно поради факта, че не дадоха точните инструкции. Да не говоря, че не чух за едно смислено обучение в тази насока - навсякъде нещата са казани 'по принцип така би могло', което ме кара да мисля, че все още няма компетентни на тази тема там, където трябва.
aknive
aknive преди 13 години и 1 месец
  И двете сте ми много скъпи на сърцето. Винаги съм се удивлявала на многото ВИ знания и заразителния ВИ ентусиазъм. Знам, че в технологиите съм мнооооооооого назад, а пък с английския език съм "така скарана", че изобщо не си говорим с "Него". Та ... моят скромен опит в ученическото портфолио е в сферата на многото допълнителни занимавки, работени в клас, вкъщи и подписани задължително от родител. Тук е мястото отново да кажа ...... ТОНИ, БЛАГОДАРЯ ТИ!!!!!!!!! НА ТЕБ ДЪЛЖА МНОГОТО МАТЕРИАЛИ, КОИТО СЪМ ПОДГОТВЯЛА ЗА УЧЕНИЦИТЕ, а пък те ги обожават и ти благодарят!.   Материалите събирам в отделни папки и съхранявам в училище. Имам отделна папка и за класа, защото в нея пък са съхранени сценариите от проведените изяви пред родители, учители и деца. Това е "моят принос", които доказва развитието на всеки ученик. Със сигурност не съм се доближила до идеалния модел за ученическо портфолио, но това е от мен....
RositsaAtanasovaMin
RositsaAtanasovaMin преди 12 години и 11 месеца
Благодаря ти, Жени, за споделеното! :)
RositsaAtanasovaMin
RositsaAtanasovaMin преди 12 години и 11 месеца
Мислите ли, че хартиеният носител на портфолиото е удобен при съпровождането на ученика нагоре по образователната стълбица? Аз мисля, че електронният носител ще е по-гъвкав и по-лесен за достъп, по-приложим и по - полезен.
By VqraNenova , 13 January 2013
Отново управлряващите са решили да попречат на пряката ни работа-преподаването, за да затрупват с излишни бумащини българския учител! Работно време 8 часа, ама друг път! Няма събота, няма неделя! Работиш за 483 лв. основна заплата. Колко ли допълнителни възнаграждения ще получиш с делегираните бюджети?! Всичко се облага с данък и  в крайна сметка теглиш от банкомата 500 лв. Та по същестнвоооо. Портфолио на всеки ученик! Ако някой има идея как да го направим нека сподели. Днес цял ден работих и достигнах до този рецултат портфолио 1.doc Все още имам какво да коригирам, но смятам към тези страници, да ги наречем титулни, да прилагам материали на учениците.
Моля ви, колеги, споделете как оформяте портфолиото си!
Legacy hit count
38041
Legacy blog alias
73040
Legacy friendly alias
Портфолио-на-ученик
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас

Comments21

EkaterinaBakyrdzhieva
EkaterinaBakyrdzhieva преди 13 години и 3 месеца
Който е работил по Програма "Стъпка по стъпка", ще си спомни, че тогава правехме нещо подобно, което най-вече включваше самостоятелните работи на ученика и някоя рисунка, събрани в индивидуални папки. Най-силно си спомням недоволството ми от незаинтересоваността на родителите към тях и неудобството от липсата на място, защото се получаваше доста дебела папка на класа, която се чудех къде да съхраня. Тогава това беше безсмислено и безполезно. Давам си сметка, че и сега ще стане така, ако не променим начина на ползване на портфолиото, да направим така, че то да ни служи - на нас, на родителите и на децата, да стане едно от "оръжията" ни в работата. За целта е необходимо време - да се започне не е необходимо много, пък и то е еднократно, после вече децата сами ще го допълват и подреждат. Но за да се ползва пълноценно от всяко дете - това означава разглеждане, сравняване, обсъждане с учителя, насоки... Кога да става това? В Час на класа ли - че какво по-напред в него? В Часа за консултациите? А моя клас е от 24 деца... Ами когато са още в първи и не могат сами да се справят?
Не, не ме разбирайте криво, харесвам идеята за портфолиото, но не мисля, че всичко по него е изяснено и най-вече смятам, че ни трябват свободни часове за подобни дейности. Навсякъде чуваме различни неща, точно заради неизясненост и неуточненост. При нас, например, инспектората иска предложения от методически обединения по училища, въз основа на които да се направи след обсъждане един обобщен и валиден за областта типов вариант, който да се ползва от колегите. Пак добре, че ни питат, друго си е експерта да ти е млад и напредничав човек. Ще видим какво ще се роди от предложенията, но това беше редно да стане на ниво министерство, за да е единна система, а и щяхме да сме улеснени, ако не друго...
След като обсъдихме с колегите темата /и трябва да кажа, че почти никой не вярва в полезността на мероприятието, повечето го приемат като още една тежест, като ненужна бумащина/, решихме да предложим само най-необходимото. Предложенията са на първоначален етап, ето и нашето: СЪДЪРЖАНИЕ НА ПОРТФОЛИОТО.doc
cecovesi
cecovesi преди 13 години и 3 месеца
Здравей, Вяра! Преди време бях публикувала електронен вариант на ученик и на класа. Иначе всяко дете има папка, в която събирам всичко, но не съм правила още титулни страници, защото всичко това е свързано с много консумативи.
VqraNenova
VqraNenova преди 13 години и 3 месеца
Fate, днес съм обиколила около 20 руски сайта и достигнах до извода, че старанието на нашите управляващи е да взаимстваме от руснаците. Kitket, че е излишна бумащина е факт. Явно в тази държава бумащината преобладава пред пряката дейност на преподавателя, както и на лекаря! Весииии, нашите експерти искат листи, мила! Не ги интересуват от къде ще се вземат пари за консумативи! Спасение по единично!
MeriGeorgieva1
MeriGeorgieva1 преди 13 години и 3 месеца
Аз събирам самостоятелните работи,анкетните карти от родителите, молбите за ЗИП, сложила съм и снимка. Казаха, че трябва да слагам и бележките за отсъствията, но на мен ми се вижда голяма бумащина.Колко големи трябва да са тези папки и класьори -не знам! От утре класът ми става с 28 първокласника и просто не виждам кога ще имам време да подреждам папки, като с 6 от тях започвам от елементи на букви :)
zlatkachardakova
zlatkachardakova преди 13 години и 3 месеца
Верче, благодаря за огромния споделен труд! За сега съм далече от всичко това, но следя всички ваши публикации по темата, защото и на мен няма да ми се размине, само дето ще е на по-късен етап!

milena.vulova
milena.vulova преди 13 години и 3 месеца

Здравейте, включвам се, за да споделя и моето мнение. Ясно е, че пак ние ще подпомагаме основно и тази дейност, но не бива да се забравя, че това е инструмент, който цели да научи от най-ранна възраст ученика да прави своята самооценка и като такъв е негово  задължение, а в началото подпомаган от родителя. Възможно е в самото начало да не тръгнат всички ученици, но последователно всички ще се включат.Целта е още от малък всеки да започне да гради своята професионална автобиография. Нека не отнемаме това право на ученика и той да бъде активния в тази дейност, а ние да се насочим към своето учителско портфолио, което е наш ангажимент. 

DochkaKyuchukova
DochkaKyuchukova преди 13 години и 3 месеца
Много четох за портфолиото, мина и едно обучение набързо. В крайна сметка разбрах едно- при нас ученикът не може да си го води сам. Не виждам и как един учител ще го направи за 20 и кусур деца. Или то няма да е истинско портфолио с очаквания ефект, или ние просто трябва да свикваме да не спим. Истината е, че то е полезно, ако се води както трябва. В нашата реалност обаче това си е илюзия. Затова според мен освен нашето професионално портфолио е необходима да водим и такова на класа ни- да е общо и да показва цялостната работа в класа като екип.
shery61
shery61 преди 13 години и 3 месеца
Излишна бумащина! И ние събираме всички материали на децата в папки! Защо да не е така, а портфолио?! Кога ще го попълваме?!
GinkaKosturkova1
GinkaKosturkova1 преди 13 години и 3 месеца
Моите деца имат папки, в които аз подреждам в отделни джобове самост. работи, работни листове, Сам. работи - ВН и накрая ИН. Всички те са подписани от родителя. Не преподавам рисуване и затова нямаме рисунки.  Нямам титулна страница със снимки или данни за ученика и не мисля да правя. При нас не е имало никакви указания как точно да изглежда и да съдържа портфолиото.
Вие предлагате хубави идеи, но няма да взаимствам и да правя нищо повече от това, което правя. Просто нямам време. 
pipi78
pipi78 преди 13 години и 3 месеца
Присъствах на обучение за ученическо портфолио. И ето определението което ни бе дадено на въпроса:Какво е ученическо портфорлио?
Ученическото портфолио е колекция от данни, подготвени, представени и поддържани от ученика като самооценка на неговите постижения и напредък в усвояването на знания, умения.
Според мен тези папки, които ги събираме въобще не е ученическо портфолио. В ученическото портфолио ученикът преценява какво да включи.
milena.vulova
milena.vulova преди 13 години и 3 месеца
Много точно и професионално мнение. Понякога изморени, забързани и претоварени се движим по течението и не обръщаме внимание на доста неща. Аз също бях на обучение и споделям горното мнение. Ще добавя, че в портфолиото на ученика може да има само една самостоятелна работа за цялата учебна година и то тази, която ученикът подбере. Всички останали материали ще се подбират от самия ученик. Разбирам и това, че този инструмент ще влезе с новия закон и ще играе ролята на "самооценка", когато отпаднат оценките до 4 клас. Хубаво е да се разбере всичко за портфолиото, като не се прибързва да се правят различни интерпретации, защото понякога сами се товарим с излишни неща. Доkато стане задължително ни препорьчаха където има инициативни деца и родители да започнат с комплектоването на портфолиото, но само който желае. Когато останалите видят вероятно сами ще започнат да правят своето и така всички ще се ангажират.
LiliaKostadinova
LiliaKostadinova преди 13 години и 3 месеца
    Колеги, преди още да знам какво е ПОРТФОЛИО аз правя с моите ученици нещо подобно. В първи клас работим в училище с децата. Всяко дете има папка, надписана от родителя. Тези папки стоят в класната стая. Периодично в часа на класа говорим за тези папки, разглеждаме ги, обсъждаме какво сме сложили в тях. Всяко дете само преценява какво да остави и какво да махне от папката. В началото с моя помощ, а по-късно и сами, децата оформят в края на първи клас една прилична колекция от техни постижения. В края на годината те с гордост я показват на родителите си и я прибират вкъщи. Във втори, трети и четвърти клас те сами правят тези папки като в края на годината отделяме една седмица, в която децата ги носят в училище, показват ги на съучениците си и на мен и отново си говорим и ги обсъждаме.  През тези четири години аз също събирам по няколко важни творчески продукта на учениците си през съответните години. Запазвам ги и в края на четвърти клас, когато вече са завършили, аз им ги показвам и последната ни среща става много забавна.
    Дали за това са си мислили нашите управници..... не знам. Но ако това придобие задължителен характер, аз ще работя така, както съм работила досега. 
    В това, което аз правя с моите ученици виждам смисъл! Какъв е мотивът и каква е целта на "образователните корифеи" ... не знам и не разбирам!!!
chopar
chopar преди 13 години и 3 месеца
Портфолиа ще имат не само малките ученици. Аз преподавам на 360 ученика и да правя портфолио на всеки ученик ще е просто убийство. Минах обучение. Обучителят от някакъв университет се беше постарал - презентация, обяснения, материла, но... по система, която не е българска и очевидно неприложима за нашата образователна система. Самият той каза, че няма идея какво портфолио ще изискват от Министерството и как ще изглежда. Питам се, тогава, защо изобщо се минават тези обучения. Но на 360 ученика портфолио не мога да правя.
SimonaTodorova
SimonaTodorova преди 13 години и 3 месеца
Здравейте! В нашето училище от тази учебна година въведохме портфолиото. Моите ученици са 1-ви клас и не съм включила кой знае какво, но предполагам,че с годините ще се увеличи. Сега ще се опитам да кача едно примерно, но не знам дали ще се справя.
SimonaTodorova
SimonaTodorova преди 13 години и 3 месеца
Всъщност някой би ли ми обяснил как да го кача?
VqraNenova
VqraNenova преди 13 години и 3 месеца
Симона, влез в лични съобщения!
RositsaAtanasovaMin
RositsaAtanasovaMin преди 13 години и 3 месеца
Системата ми изтри първата част на коментара...в кратце ще я повторя...Правя езиково портфолио на учениците си от 2007. Организирах го така: закупих папки, листи - цветни и бели и джобове. Накарах ги да събират всички материали през годината в папките- тестове, работни листи, проекти. Няколко пъти през годината синхронизирахме броя и качеството на материалите, както и правихме равносметка всеки докъде е стигнал и какво още може да направи. Накрая на годината поощрих най-усърдните. Най-добрите работи запазих,
 за да покажа нагледно на следващия випуск какво се очаква от тях. В началото на тази учебна ни направиха обучение за учителско и учениково портфолио. Много приказки и нищо показано на практика...та им подарих една от моите папки-портфолио. От 2009 работя с глогстер и правенето на портфолио е бързо, лесно и приятно..правя го за всичките си ученици, които са пожелали да работят в Глогстер и имат ученически акаунт.

NataliaDimitrova
NataliaDimitrova преди 13 години и 3 месеца
Изчетох написаното по-горе, също и в училище с колеги коментирахме нещата. Остана нещо за доизясняване, което не срещнах никъде.
При изготвяне на портфолио на ученика от учителя, наред със съхраняване на  различните негови работи. е необходимо да има оценяване на развитието на ученика - от 1-ви до 4-ти клас. Това не е просто събиране на материали, било то всички или най-добрите, а оценка и мнение за развитието на детето.
Анализът  се прави от учителя.
Как трябва да изглежда този анализ? Оценката на база постиженията по ДОИ ли трябва да бъде или по-задълбочена - скока в развитието на детето? Ами ние готови ли сме да кажем за всяко дете колко се е развило? НВО със сигурност не е лицето на подобно оценяване.
На мен прословутото портфолио, за което така и не изпратиха истински насоки и изисквания, ми прилича на досие. И да ви кажа...досие на никой не искам да водя.
gpenka
gpenka преди 13 години и 3 месеца
Здравейте! Кажете ми как да правя портфолио на всеки ученик, когато преподавам английски език на всички ученици в училище от 2-8 клас?! Това е толкова обемиста информация. Да, събирам им проектите, правим постери, тестовете за ВН, ИН са събрани по класове... но да  правя папка на всеки ученик, ми се вижда  безмислено и невъзможно. Не знам как да подходя, може би на няколко ученика от всеки клас или на няколко класа, не знам.. Умувам още. 
VqraNenova
VqraNenova преди 13 години и 3 месеца
На нас ни обясниха, че това е задължение на класните ръководители. Те трябва да напътстват и помагат  децата за изработване на портфолиото. Прави сте, че това е задължение на детето, но как един първокласник или второкласник, ще успее да оформи сам портфолиото си, при условие, че дори и ние не сме наясно точно какво се изисква. Електронно портфолио не е лошо, Роска, но малките деца няма как да се справят с това! Просто ни хвърлят отново в един недоизяснен за тях филм с който си мислят, че ще променят системата в българското образование. Не е това начинаааааааа.......... Променете учебниците, господа министри, дайте ни повече време за упражнения и затвърдяване на материала. Освободете ни от бумащината и ни оставете да си вършим пряката работа.
SvetlaIvanova2
SvetlaIvanova2 преди 13 години и 3 месеца
Vqra wrote :
...Променете учебниците, господа министри, дайте ни повече време за упражнения и затвърдяване на материала. Освободете ни от бумащината и ни оставете да си вършим пряката работа.

Именно, Верче! Но няма да го направят, защото не искат, защото не знаят, защото не им пука, а пък и не смеят. Те самите са виновни за състоянието на образованието у нас.
By elenaKireva , 28 November 2012
Добра вечер колеги! Днес ни бе съобщено ,че от РИО изискват да направим портфолио за всяко дете.Има ли и при вас такова изискване, посочено ли е в някоя наредба и какво трябва да представлява?
Legacy hit count
2126
Legacy blog alias
72617
Legacy friendly alias
Портфолио-на-децата

Comments

By antoinetamilanova , 8 January 2012
 Време е да си наслагате раничките за утре и да прочете нещо за вдъхновение.! Наслука в класната стая през новата 2012 година, колеги!

 

Портфолио на учителя с OneNote Web App в SkyDrive

Legacy hit count
24358
Legacy blog alias
47542
Legacy friendly alias
Идея-за-портфолио-на-учителя
Уроци, съвети, препоръки
Училище
За всекиго по нещо

Comments3

RuskaTodorova
RuskaTodorova преди 14 години и 4 месеца
Тони, ти си истински учител-новатор! Благодаря за споделеното! Успешна Нова година!
IskraGantcheva
IskraGantcheva преди 14 години и 4 месеца
Благодаря ти Тони!!! Изключително полезен материал!
GalinaMarinova1
GalinaMarinova1 преди 12 години и 8 месеца
Благодаря, Тони! Много полезен и достъпен урок!
By queen_blunder , 22 March 2010
Идеята да споделя с всички вас каквото знам по въпроса възникна у мен заради чудесния пост на Рози, която показа великолепните приказки на своите ученици, и заради коментара на Деси по повод виртуалните книжки. Наистина прекрасно са се справили дечицата! Как да не ги стимулираме, показвайки творбите им във вид на книга, албум, списание, вестник, портфолио, презентация или нещо друго, за което се сетим.

Ще са ни нужни само няколко минути за това.

1. Трябва да се регистрираме в сайта Іssuu.

2. Натискаме бутона "Browse", за да качим нашия файл, който може да е документ на WORD, PowerPoint, в *pdf формат и т. н.

3. Следва попълване на бланка с описание на:

 - заглавието на документа (Title);

- думи, свързани с описанието на документа (Description);

- думата, която ще стане част от адреса на файла (web name) - непременно на латиница;

- ключовите думи (key word) - минимум две на  брой, които също трябва да са на латиница;

- да изберем типа документ;

- да изберем категорията;

- езика;

- мястото, където се намираме;

Ето едно видео, което направих, за да покажа как се попълва тази бланка. В бързината съм объркала и езика, и местоположението.

Видео - За да си увеличите размера на видеото и да прочетете дребните букви, натиснете бутона Ctrl и без да го отпускате, скролирайте с мишката (завъртете колелцето й).

4. Натискаме бутона "upload document" и ъплоудването, качването, се стартира.

Сега сме готови да разгледаме и прочетем виртуалната книжка, като тази, която децата на Рози са сътворили. А също така можем да изтеглим файла във вида, в който сме го качили. Можем да копираме embed кода и да го сложим в ученическия сайт за четене, където всички деца и родители ще видят детското творчество.



Приятно публикуване, колеги! :)


Legacy hit count
7205
Legacy blog alias
38358
Legacy friendly alias
Да-си-направим-виртуални-книжки--албуми--списания--вестници-и-да-ги-публикуваме-чрез-Іssuu
Интересни линкове
За BgLOG.net
Интернет
Български език и литература
Работа с родители
Уроци, съвети, препоръки
Училище
Компютри
Информатика и информационни технологии
Приятели
Български език
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас
Сайтове на класове
Работа с компютърни програми

Comments42

RozalinaPaskaleva
RozalinaPaskaleva преди 16 години и 1 месец

Скъпа Поли, не бях на компютъра. Обадиха ми се да видя нещо... и още съм като в унес.Синът ми ползва в момента компютъра .Отстъпи ми го за малко - поне да благодаря! Не мога в момента да мисля, нито да се държа адекватно. Моля те, дай ми известно време! Нека  разгледам първо сайта, да опитам да кача нещата, че нещо не съм пръв приятел с технологиите! И тогава чак те моля да изтриеш поста тук. Децата ще са на върха на щастието.Благодаря!

queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 1 месец
Хахх, великолепно, много свежо! Подаръкът ти е твърде голям, ако трябва да го сравнявам с моите заслуги. Според мен, трябва да го видят повече хора и да бъде публикуван в отделен постинг. Страхотно се е получило :)

Когато ти качиш приказките на децата през своя акаунт, аз ще ги изтрия в моя, но ти ще ми дадеш линк към тях, за да може указанията ми в настоящия пост да имат завършен вид :) Но ние не бързаме за никъде - когато имаш време, тогава :)


GenovevaJotova
GenovevaJotova преди 16 години и 1 месец

Поставям поредното си плюсче на чудесната идея, Поли! Ще се възползвам от нея. Рози, предполагам, че няма да имаш нищо против да използвам приказката в края на учебната година - забавна и поучителна е!

GalinaNinova
GalinaNinova преди 16 години и 1 месец
Много ми харесват и двете предложения - за Червената шапчица и виртуалната книжка. Ще се пробвам. Имаме много произведения и децата ще бъдат щастливи да ги прочетат в този вариант. Благодаря ви!
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 1 месец
Стефанов, всички ние сме на светлинни години от теб! Благодаря за линковете!

Да, сайтът Каламео беше другият подобен сайт, който сега се сещам, че съм научила от теб. Смътно си спомнях за него, и на Мозилата сред моите стотици отметки, така и не можах да го открия, нито да се сетя за името му. Като че ли Каламео е още по-удобен за нашите нужди.

Геновевче и Галка, благодаря!
DaniParvanova
DaniParvanova преди 16 години и 1 месец

Чуднооооооооооооо, чудно е Поли! Поредното полезно предложение от теб. В момента се пека на голям огън, но се надявам през ваканцията да ми остане време и да споделя нещо в този сайт:)

Рози, хареса ми новият прочит на приказката!!!

stefanov
stefanov преди 16 години и 1 месец
ужас, пак тази физиономия :) Наистина не знаех, че проекта в включен в сайта http://itlearning-bg.net/ 
DaniParvanova
DaniParvanova преди 16 години и 1 месец

Ееееееееееееееее, как са пропуснали??? Ама и аз съм една.... трябваше да ти кажа!

Хайде сега стискайте палци, защото нашите момичета са в Берлин!

SisiIvanova
SisiIvanova преди 16 години и 1 месец
Благодаря, Поли!
aniavramova
aniavramova преди 16 години и 1 месец
Поли,благодаря!
joristoqn
joristoqn преди 16 години и 1 месец
Mомичета, браво за чудесната идея! Ще се опитам да направя подобна книжка!

Дано да успея!


Milenfo
Milenfo преди 16 години и 1 месец
Поли, благодарности и от мен, че се грижиш за нас и ни напътстваш почти ежедневно! И на Стефанов, разбира се!
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 1 месец
Благодаря ви, момичета :) И нали няма да забравите да се похвалите с виртуалните книжки на дечицата? :)
pavlinamahova
pavlinamahova преди 16 години и 1 месец
Хиляди поздравления,Поли!Само да пораснем...
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 1 месец
poli wrote :
Хиляди поздравления,Поли!Само да пораснем...


Ми нали знаеш, че сме "връстнички" :) На първо време ние можем да си направим албумчета с детски рисунки, а съвсем скоро ще започнем да съчиняваме.

Елиана, тук можеш да го публикуваш, като натиснеш бутона за вмъкване на HTML код и в изскачащото прозорче на нашия текстов редактор пейстнеш embed кода, който ти генерира сайтът Каламео.
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 1 месец
Елиана, писали сме заедно. Не откривам ембед кода на твоя материал и си мисля, че то е, защото е със запазени всички права.

П. П. Грешка! Не защото е със запазени права, а защото е защитена публикацията.
Eli_an67
Eli_an67 преди 16 години и 1 месец
Тъкмо и аз реших,че това е проблема.Защитих публикацията,защото не е моя ,а просто беше на работния ми плот и я ползвах да се уча на нея/Дано Имур не се ядоса:(/
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 1 месец
Ако искаш, пробвай с нещо друго, за да упражним слагането на код в блог постинг и съответно - визуализирането на материала тук, при нас:)
Eli_an67
Eli_an67 преди 16 години и 1 месец
Аз коригирах и разреших достъп, но въпреки, че намирам кода, немога да го кача тук.Къде бъркам?
Eli_an67
Eli_an67 преди 16 години и 1 месец
А Стефанов ме е изпреварил.Добре, но къде го пействате?

 


stefanov
stefanov преди 16 години и 1 месец
Седмата иконка на онлайн редактора тук - между Paste и Undo
Eli_an67
Eli_an67 преди 16 години и 1 месец
А и сега направаих същото, значи просто е трябвало да натисна съхрани, въпреки празния екран. Благодаря ви и на двамата ! Поли, дизайна на книжката на Деси Миленкова е много красив .Ще съм ти благодарна, ако някога, когато имаш време, обясниш как и къде го е намерила. От публикацията и разбрах, че е в Берлин и немога да я попитам лично?Предварително благодаря !
RozalinaPaskaleva
RozalinaPaskaleva преди 16 години и 1 месец
Мисля, че успях и  то от първи опит:))) Ама да не бързам да се радвам . Това ли  е правилният линк? Ох... дано!
RozalinaPaskaleva
RozalinaPaskaleva преди 16 години и 1 месец

Научете ме и мене!!! Как става тая красотийка? О, Куинка, забравих да кажа- децата са безкрайно щастливи от твоя жест и казаха: ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ! Цял ден само за това говореха, взеха адреса на сайта, обаждаха се по телефони на майките си....щуротека.Колко му трябва  на детето да се почувства значимо  и окуражено да създава чудеса!!! Сега искат красиво оформена виртуална книжка. Ами учителката им като не може:(((

 

queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 1 месец
Рози, следвай съветите в коментарите и ще успееш :)
RozalinaPaskaleva
RozalinaPaskaleva преди 16 години и 1 месец
Ох, не съм ги погледнала още, заемам се!
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 1 месец
Изтрих твоята книжка от моя акаунт и я сложих в моя пост.
Eli_an67
Eli_an67 преди 16 години и 1 месец
Благодаря ! Има още толква много да уча :)))
RozalinaPaskaleva
RozalinaPaskaleva преди 16 години и 1 месец
Момент, това е правено в другия сайт- calameo. Точно почнах да се ориентирам в предния, че хич ме няма в тези неща. Ако някой има готово уроче, може ли да предложи, че с твоето, Поли, без проблем се справих, пък си зная НЕвъзможностите! Само, ако може!О, писали сме заедно. Благодаря за редактирания пост!
ElisavetaIvanova
ElisavetaIvanova преди 16 години и 1 месец
 БЛАГОДАРЯ, МИЛА ПОЛИ!! МНОГО, МНОГО СЪМ ЗАЕТА ПРЕЗ ТЕЗИ СЕДМИЦИ, НО СИ ОБЕЩАВАМ, ЧЕ ЩЕ РАЗГЛЕДАМ И ТОВА БЕЗЦЕННО ПРЕДЛОЖЕНИЕ И ЩЕ МУ НАМЕРЯ ПОДХОДЯЩОТО ПРИЛОЖЕНИЕ!!
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 1 месец
Момичета прекрасни, благодаря ви!

Рози, ще помогна, но няма да е тази вечер, че ми се струпаха доста задачки за утре.
RuskaTodorova
RuskaTodorova преди 16 години и 1 месец
Благодая, Поли, че споделяш твоите знания с нас! О-о-о-х, кога ли ще се науча да бъда поне мъничко като теб по отношение на ИТ?!?!
RozalinaPaskaleva
RozalinaPaskaleva преди 16 години и 1 месец
Благодаря, че отново мислиш за нас! Не бързаме! Върши си работата спокойно:)
tedialexsandrova
tedialexsandrova преди 16 години и 1 месец
благодаря.и за книжките и много ми харесаха дори че ми помогна с блестящите картинки.
MimaBozhkovaIvanova
MimaBozhkovaIvanova преди 16 години и 1 месец
Мила Поли, благодаря ти за поредния полезен урок! :)) Дано успея скоро да сътворя нещо по тази твоя чудесна идея. :))
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 1 месец
Благодаря ви, Русче, Теди, Миме! Старая се да съм максимално полезна. Това, което разбирам, обсъждайки с колегите публикациите в блога, е, че онагледяването и достъпните обяснения са необходими. Затова следващото онагледяване във видео формат можете да го дръпнете от тук, с което изпълнявам обещанието си към Рози. Иначе линкът към Каламео е този.
RozalinaPaskaleva
RozalinaPaskaleva преди 16 години и 1 месец
Как не съм видяла вчера? Желая ти само едно нещо - здраве, че май те изтощаваме /особено невежите-не обиждам никого, визирам своите "компетентности"/. Всичко останало си имаш. Грижи се за себе си! Много, много благодаря!
Terkoto
Terkoto преди 16 години и 1 месец
Поли е явление и за пореден път го доказа!
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 1 месец
Рози, в блога не се изтощавам, а напротив - зареждам се с идеи и енергия :) Изтощавам се, когато съм на работа по цял ден, както бях през изминалата седмица. Интересно, че вече никакви компенсации не се дават за двойната работа поради липса на средства. Не съм сигурна, че дълго време ще се издържи да се работи на този принцип.

Ще се радвам, ако съм успяла да обясня на "прохождащите" в технологиите колеги как да публикуват виртуалните книжки в двата удобни за целта сайта. Знам, че на много колеги са им нужни ясни и прости обяснения с много онагледяване. Когато имам време, с удоволствие ще споделя каквото мога и знам.
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 1 месец
Анонимен wrote :
Поли е явление и за пореден път го доказа!


Явно някой мой приятел се е записал като анонимен заради системата, която ни изхвърля постоянно... Не зная кой е, но ето заради такива изказвания съм си спечелила "фенове", които рядко пропускат да сложат минус на моя публикация :)) Което по никакъв начин не ме тревожи, а само ме развеселява :) 
joristoqn
joristoqn преди 16 години и 1 месец
ПУБЛИКАЦИЯТА Е МНОГО ПОЛЕЗНА!
By vicatalog.com , 26 February 2010

http://www.vicatalog.com

ОПИСАНИЕ:
Изработка на уеб сайт, уеб дизайн и презентация на фирми
и организации чрез страница в портала.

 VICATALOG.COM не е обикновен каталог, уникалният
начин по който представяме нашите партньори и клиенти
позволява на посетителя да получи пълна визуална яснота
и актуална информация за дадения обект, чрез
индивидуалната презентация, която изготвяме. Основните
елементи, които се съдържат в презентирането на дадена
фирма са: богат снимков материал които позволява на
посетител да добие пълна визуална представа за дадения
обект, фирма или организация. Другият основен компонент
в презентацията е текстовата информация, чрез която се
дава пълна яснота относно дейността на дадения обект.

 За контакти: e-mail

Legacy hit count
74
Legacy blog alias
37673
Legacy friendly alias
vicatalog-2A26790020364D55AA416721B6CE43EF

Comments