BgLOG.net
By Teri , 30 June 2016
През 2014 г. се нанесохме в апартамент в ж.к. Люлин 7. Хубав квартал, хората са приятни и има пространство и въздух. Предблоковото пространство обаче беше като като лунен пейзаж с огромни кратери. Пуснах сигнал, като получих отговор, че е планирано да бъде извършен ремонт на пътя, при това същата година. Отговорът цитирам по-долу. Една година по-късно не се беше случило нищо, лунният пейзаж продължаваше да съпътства ежедневието ми, а същевременно виждах как постоянно се полагат усилия за облагородяването на квартал Изток. Дори в обедната ми почивка видях инспектори, които оглеждаха една градинка и няколко дена по-късно дойде група работници и закърпиха бордюри, оправиха асфалта, дори направиха една ограда към пътя.

 Трудно ми беше да се оттърся от усещането, че явно в по-близките към центъра квартали хората са повече хора от тези, които си плащат данъците в другите столични квартали. Затова пуснах нов сигнал чрез системата call.sofia.bg, за която ние данъкоплатците платихме доста пари за да можем да общуваме електронно с общината.

Година по-късно получих отговор! Може да го видите с цялата му прелест тук
Сигурно няма да е трудно да видите, че от общината смятат случая за приключен, а от отговора разбирам, че ми отговарят за състоянието на уличното осветление, къде... в жк Изток! Отговорът на общината може да видите като щракнете на Отговори и свалите PDF файла.

0775.pdf - ето го и самия отговор, качвам го и тук, ако случайно го изтрият от call.sofia.bg.

Няма да ви казвам как се почувствах. В сигнала си аз съм посочил дори GPS координати, написал съм, че съм свидетел, как в ж.к. Изток се полагат усилия, а в Люлин не и съм изразил разочарованието си от това като данъкоплатец, а те ми пращат отговор за лампите в Изток. И тези хора получават заплати от нас, ще идат на море с парите, които сме им дали. И ще си почиват доволни от свършеното, а то е едно нищо. Ще се радвам да се даде гласност на тази случка, която демонстрира за пореден път абсурда в който живеем.

Можете да видите и първият ми сигнал към общината тук - Отговорът е видим без да се сваля PDF и гласи:
 " Със стартирането на текущия ремонт за 2015 г. ще се пристъпи към изпълнението на месечните програми, изготвени от районите. Ще бъде предложено на района да включи в програмите и ремонт на посоченото от Вас място. "

Впрочем, имам и друг сигнал към call.sofia.bg. Този път за едно много шумно заведение, което мъчи квартала всеки ден, особено събота и неделя, когато целият квартал през деня и до късно през нощта се лее гнусна чалга. Не говоря за обикновената чалга с която сме свикнали, а с чалга която се изпълнява на живо и е предназначена най-вече за вкусовете на едно братско нам малцинство. Сигналът е тук

Знаете ли какво се случи с този сигнал? Викнаха ме в районното за да ми обяснят, че нямало как да отчетат сигнала, тъй като явно нарушението се случвало по време, когато няма дежурни инспектори. Помолиха ме учтиво да напиша, че съм уведомен, че следващия път е нужно да сигнализирам директно в участъка за нарушение, а не да сигнализирам общината, тъй като те не можели да реагират адекватно при техен сигнал.

За завършек прилагам клип, който заснех до заведението преди няколко месеца. Не е в самото заведение, но дава представа.


На фона на всички тези безобразия цената на билета за градски транспорт стана 1.60 лв, а нашата кметица разваля договор за поставянето на спирки за градски транспорт след като беше показана поредната корупционна схема.. Постепенно се превръщаме в гето и за съжаление вече не виждам шанс за промяна. Дори будният граждански глас трудно може да се пребори с това статукво, интереси и корупция. Явно и вече се изпитва умора, тъй като протестите срещу безумствата се извършват най-вече във Facebook и е достатъчно да си щракнал, че се присъединяваш за да се почувстваш като изпълнил гражданският си дълг.
Legacy hit count
667
Legacy blog alias
78491
Legacy friendly alias
Столична-община---некадърност-и-корупция---вижте-само-
София

Comments1

SeoKungFu
SeoKungFu преди 9 години и 10 месеца
Първо на първо, съжалявам, че трябва да го кажа, но моля те, свали линка, който локира къде живеете, и в коя детска градина най-вероятно ходи детето ти, понеже света, в който живеем не е достатъчно красиво местенце, за огромно, тъжно съжаление !
By queen_blunder , 26 September 2011
А добрият учител в същността си е творец. 

Той не иска да пропилява времето си в попълване на десетки безполезни таблици, непривично му е да пише ненужни неща, които си остават само на хартия, от рода на разни планове и планчета за щяло и нещяло, отчети, анализи, диаграми, раздути до безобразие разпределения, в които освен преписи на учебната програма като цели, задачи и очаквани резултати, вкарване на разни графи за индивидуална работа и забележки, от нашия сайт се осведомих, че в някои училища имало изисквания за още допълнителни графи, в които да бъдат напъхани също така и методи и средства на работа.

 Боже, как се сбутва всичко това на един лист А4, та дори и хоризонтално ориентиран!?

А върхът на всичко от тази година се оказа нововъведеното в някои училища „разпределение за организиран отдих”, което оглави собствената ми класация на глупостта и безсмислието. В тази връзка в скоро време очаквам да поискат от нас да пишем разпределение за организирано прекарване на междучасията. Петминутките на г-н Паунов, които сме длъжни на разработваме и да провеждаме, съвсем не са достатъчни, за да доубият творческия ни порив. 

Всеки добър учител мисли за новото, изненадващото, необикновеното, което ще сътвори специално за срещата си с децата, за да ги кара да се удивляват, учейки се. Да ги пленява отново и отново в името на своите образователни цели и в името на всичко онова, което той възнамерява да прави с учениците си. 

Но като че ли никой не се интересува, че на учителя му е нужно време, за да се приготви за своя учебен час – да поразмишлява, да попрочете това-онова, после да създаде урока си и необходимия образователен продукт. Вместо това учителят е превърнат в пленник и в заложник на чиновника с главно Ч. С всяка изминала година на добрия учител все по-малко време му остава да се посвети на най-важното и най-същественото в работа си с децата, защото все пак денонощието се състои от 24 часа и ние не можем да го удължим, колкото и да ни се иска. 

Чиновникът с главно Ч през последните години произведе безумна нормативна и поднормативна база, продуцираща бумащина в мега размери. Издигна бумащината в култ, обявявайки за най-кадърни учителите, които попълват стриктно документацията си. Въведе йерархия, за да контролира безсмисленото писане на безмислени неща със съответните санкции в случай на неизпълнение, удобно забравил, че спрямо природата това безразборно харчене на хартия се явява престъпление заради изсечените дървета.

 Потресаващ е фактът, че ежедневно се изписват тонове хартия, без някой да чете написаното, което после с години събира прах из разни архиви и хранилища. 

..................
Между другото, колеги, аз през четирите почивни дни не почивах, а писах документация – да не ви я изброявам цялата, защото всички знаете в какви количества тя ни се изсипва на главите в началото на годината. Предполагам, че и вие по този „смислен” и „приятен” начин сте си прекарали празника и почивните дни.  
Legacy hit count
3551
Legacy blog alias
46378
Legacy friendly alias
Най-опасният-враг-на-твореца-е-чиновникът-с-главно-Ч
Размисли
Училище
България
Гражданско образование
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас
Нещата от живота
Невчесани мисли
Взаимоотношения

Comments32

RalicaVasileva
RalicaVasileva преди 14 години и 7 месеца
Абсолютно си права!Въобще , кога бяха празниците ?!Понеже ...аз нищо не усетих-дати ,графи ,списъци и какво ли още не !Боже ,та аз съм вече книжен плъх , но не и  Творец !
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 7 месеца
Самата аз се изумих, че цялото това време - четири дни! - уплътних в писане на документация и когато снощи една приятелка ми се обади по телефона към 22:30 с извинението, че може би ме е обезпокоила късно и вероятно съм си легнала вече, аз в този момент плувах в листове хартия, описах й ситуацията към момента и й отговорих, че няма да мога скоро да стигна до леглото си. 
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 14 години и 7 месеца
Пълна безумица, Поли, измислена от хора, които никога не са били Творци, а  не се и опитват да се запитат, що е това!                                                                                 Аз също се измъчих със цялата тази бумащина, та дори и до мигрена стигнах! Но докато организирано мълчим и продължаваме да пишем  безропотно всички тези планове, справки  и анализи, Ч  ще продължи да ни товари и да  губи ценното ни  време със собственото си слабоумие! Пълно безхаберие, господа Ч!                               Оставете ни да бъдем Учители, а не буквоеди!
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 7 месеца
Професоре, благодаря за коментара!

Изоках си болката и по одобренията разбирам, че е споделена. Също като теб копнея да бъда просто учител, а не книжен плъх, както се изрази az в своя пост. 

Моля се да се върнат онези дни, когато учителят имал достатъчно време, за да подготвя уроците си и с удовлетворение да върши пряката си работа, за която е призван. 
dreamdream
dreamdream преди 14 години и 7 месеца
Как се сбутва всичко на лист А4 ли? Шрифт с размер 8, за да не може никой да го прочете, включително и аз! Така и така не чета останалите графи, а само тема и дата...

Наистина обезумяха с тези бумащини, а като си помисля - учебната година едва започва!!! Ще има графици, справки, планове, анализи, протоколи, декларации... и любимите ми служебни бележки, че детето посещава редовно училище. Аз съм просто една секретарка на класа си! Доволен съм, когато ми остане време да си поговоря спокойно с децата в междучасието.


RosicaDimova
RosicaDimova преди 14 години и 7 месеца

Много пъти съм си казвала, че не бива да се впрягам на всяко нещо и да изричам на глас всичко, което мисля, но напоследък ми се отваря приказката...

Та става въпрос за бумащината - отвратителната бумащина, която и мен оплита в мрежата си...

В България си имаме поговорка - "Присъстващите правят изключение..." Та наблюденията ми не визират никой от пишещите в блога... 30 години съм посветила на началното образование и продължавам да се вдъхновявам от колегите, които започват и завършват работния си ден с поредната идея и от светещите детски очи, които не лъжат, когато не им харесва...

Много от нещата, които и аз пиша на пръв поглед изглеждат излишни. Не крия, и аз се ядосвам. Ама защо не си сложим ръката на сърце и не признаем, че единствено написаното понякога е доказателството за добре подготвената работа в клас. Не вярвам да ви оценяват само заради начина по който е  написано/преписано  разпределението или тематичния план. Ама достатъчно често съм чувала "Ами никой не ми е казал, че може така", "Не съм мислила за това", "А бе аз друг път...ама днеска..."...

Всъщност, докато вие, най-работещите, се възмущавате, думите ви се подемат от колежката, дето "люпи" семки, докато е при поверените и ученици, разговаря седнала на прозореца по мобилния телефон, пак докато е в т. н. учебен час или пък, не дай си боже, доизтрезнява ...

Страшно е, но е истина... И децата обижда и унижава с думи, които не мога да напиша тук, позволява си да удари, а за предварителната подготовка - не си и помисля.

Аз съм за документацията. Отнема време, но показва  черно на бяло компетентности, усърдие, творчески подход. За да оцелея в морето от бюрокрация, определям приоритети - сериозно подготвени документи и такива, които само обновявам. Едно от разпределенията си подготвих през лятото, докато си прехвърлях учебника, тетрадката и разни други резерви. Отделих време и на ровичкане в нета... И знаете ли защо? За да е интересно на учениците ми и на мен. А и понеже следя този блог, знам, че имаше и други като мен, които още през лятото подготвяха учебната година... 

Сега бих искала да ви поощря и успокоя. Разпределението не е измислица на БГ образованието. Има го във всички цивилизовани държави. Различен е само принципът на изготвянето му. Има държави, в които то се получава от директора.   Това на мен въобще не ми харесва ... друго си е творчеството, което ни вменява чл. 127/1 от ППЗНП. Разпределението е необходимо на нас и ако си спомняте времената преди 10 години, когато всичко пишехме на ръка - сега сме си много по-добре.

Разпределението като част от бумащината в БГ училището е една от отликите ни с Хаджи Генчовото училище, в което също не искам да бъда учител, макар да си падам по романтиката...

И понеже вече всеки е приключил по своя си начин с разпределението, нека позитивно сменим темата...

 

queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 7 месеца
dream dream wrote :
Как се сбутва всичко на лист А4 ли? Шрифт с размер 8, за да не може никой да го прочете, включително и аз! Така и така не чета останалите графи, а само тема и дата...

Наистина обезумяха с тези бумащини, а като си помисля - учебната година едва започва!!! Ще има графици, справки, планове, анализи, протоколи, декларации... и любимите ми служебни бележки, че детето посещава редовно училище. Аз съм просто една секретарка на класа си! Доволен съм, когато ми остане време да си поговоря спокойно с децата в междучасието.




Мечтателю, поставени в тези условия на работа, които ни превръщат в писарушки, ние ставаме длъжници на учениците си. Нима не можем да отсеем важното от маловажното, същественото от несъщественото, смисленото от безсмисленото?...

Да, трябва да водим документация - разбира се, че тя принципно е необходима, за да докажем, че сме работили, но нека ангажиментите ни бъдат изчистени от излишната бумащина - тя отнема твърде много скъпоценно време и енергия, които могат да се вложат в други дейности, свързани с пряката ни работа. 

Например в едно разпределение - годишен тематичен план - освен дата и тема на урока друго не е нужно, за да се разпредели през цялата учебна година учебното съдържание по даден предмет. 
DanielaAvramova
DanielaAvramova преди 14 години и 7 месеца
professor wrote :
Пълна безумица, Поли, измислена от хора, които никога не са били Творци, а  не се и опитват да се запитат, що е това!                                                                                 Аз също се измъчих със цялата тази бумащина, та дори и до мигрена стигнах! Но докато организирано мълчим и продължаваме да пишем  безропотно всички тези планове, справки  и анализи, Ч  ще продължи да ни товари и да  губи ценното ни  време със собственото си слабоумие! Пълно безхаберие, господа Ч!                               Оставете ни да бъдем Учители, а не буквоеди!
                                             Абсолютно съгласна!
zlatinaatanacova
zlatinaatanacova преди 14 години и 7 месеца
Като майка искам детето ми да получи удовлетворение от обучението ,  да харесва училището и да усети онова  топло отношение,което ще го насърчи и накара да вярва,че има смисъл да учи ,а въобще не ме интересува как  и кога учителката си пише разпределението  и не  искам да я оценявам по него и по тия бумащини-та добрият учител действа  ,работи и твори с децата-когато е до тях и с тях, няма как да не планува темите, да не  мисли върху урока- сигурно не взема готови разпределения ,но  няма как  творец-професионалист  да харесва да му отнемат времето с  такава бюрокрация. Поздравления , колеги за написаното от вас и съхранете заряда за стойностните,възвишени неща . 
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 7 месеца
Gyga, благодаря ти и те поздравявам за здравомислещата позиция на родител!
ElisavetaIvanova
ElisavetaIvanova преди 14 години и 7 месеца
Към темата, подхваната от Поли, ще прибавя едно запитване. Как успявате, колеги, да осигурите подписи на учениците си в документи, декларации, инструктажи?  Нима е предвидено такова време в графика за часове и междучасия или в допълнителния час на класа е възможно да оставим целия клас да се подписва. Аз имам задължение да осигуря подписи за: Запознати с условията на безопасен учебен труд, Декларация за получени учебници, специален списък за родителската среща с подпис- ученик и родител, че са запознати с ПВТР, инструктаж за работа в компютърния кабинет, подписи в два списъка за Допълнителния час по ФВС - единият - с "да", другият - с подписи, инструктаж за безопасен учебен труд във физкултурния салон. Вярвам, че не моето ръководство е измислило всички тези наши задачи... Сега моите ученици са в 4 клас и става по-лесно и по-бързо, но  децата в 1 клас имат нужада от повече време .. Няма да продължавам, защото знам, че ме разбирате, но .. това е положението, "черно на бяло" трябва да има!
DochkaKyuchukova
DochkaKyuchukova преди 14 години и 7 месеца
Темата много ми допадна. Както ми е напряло..... Работя повече от 20 години. Обожавам работата с децата и непрекъснато мисля  как да ги заинтригувам.  Последните две години явно напипах точната жилка на нещата и работя с удоволстлие. Децата са нетърпеливи да работят, а мен непрекъснато ме "сърбят ръцете" да измисля нещо ново и различно и да ги провокирам. Но наред  с това, което ми е пряк ангажимент, аз осигурявам редовно посещение на учениците без никакви заплахи. Те  водят войни с родители, които измислят ангажименти през учебно време, защото за тях това е пропускане на забавлението. В тоя смисъл мисля, че съм успял учител. За всичко това обаче се изисква неимоверна работа по предварителното планиране и подготвяне на интересните неща. Овладяването на приятната емоция отнема междучасията. Проверката на изпълнените упражнения си изисква своето време. При голям клас това е още повече. И за капак... всичката оная бумащина, за която писаха всички по-горе. 
Поли, права си, че денонощието е само 24 часа. Не знам, но ми се струва, че по заповед на някой министър или чиновник, то може да стане 48 часа. Но, миличка...... ще си пишем всичко като попове и ще  си траем, просто защото не можем безучастно да " присъстваме" в клас и да  имитираме работа, а в останалото време да  попълваме прилежно документите, за да изпъкнем с едни гърди напред.
MeryNikol
MeryNikol преди 14 години и 7 месеца

Поли, шапка ти свалям за напипването на винаги актуалната тема за книжните плъхове в образованието! Хвала/ с ударение на последната сричка/!!! Ако знаеш колко съм ритала срещу ненужната бумащина в нашите среди... И съм се питала на кого е нужно нещо толкова ненужно?

Аз, за разлика от  Rosica Dimova, съм против ошашавянето от документация най- вече в началото и в края на учебната година. Ако някой може да ме оцени по купищата листи, които тогава ще изпиша, може да стана учител на годината и да ме поканят за 24 май на среща с президента,да вляза в новините  и ... един Господ знае още какво! Щото така мога да издокарам нещата на хартия,че ви е бедна фантазията!

Важна е практиката и всичко, което можеш да дадеш на едни малки деца. А глупавото писане за щяло и нещяло ти изяжда от ценното време, поради което се чувстваш като изцеден лимон, от който и да искаш да си направиш лимонада/ по Дейл Карнеги/ няма как да стане.

Много уважавам и Dochka Kyuchukova , която лично не познавам, но тук чета нейни публикации. Та несъгласието ми е свързано с изречението" ще си пишем всичко като попове и ще си траем, просто защото не можем безучастно да " присъстваме" в клас и да имитираме работа, а в останалото време да попълваме прилежно документите, за да изпъкнем с едни гърди напред." НЕ!!!

Никой само от послушно и изрядно попълване на документация не е станал авторитетен учител или поне аз не познавам такъв. Всичко е в нашите ръце, стига да се захванем да го променим. Просто досега никой не се е захващал с този горещ картоф. Но си струва!

Аз например съм бунтар и много обичам да нарушавам глупави заповеди или искания. Спазвам строго принципа" Всичко, което може да се наруши, се нарушава." И понеже няма как да подмина в коментара си " любимия" на учителската гилдия г-н Паунов, ще кажа, че петминутка не провеждам, каквото ще и да ми струва. Между другото  по този въпрос имам много последователи!

Та в заключение да отправя няколко призива:

" СТОП НА ИЗЛИШНАТА ДОКУМЕНТАЦИЯ!",ама кой да чуе?

" ДАЙТЕ ШАНС НА ПРЯКАТА РАБОТА С ДЕЦА!", ама кой да чуе?

" УЧИТЕЛЯТ ТВОРЕЦ СЕ ПОЗНАВА ПО ДЕЛАТА, А НЕ ПО ДОКУМЕНТАЦИЯТА!", ама кой да чуе?

vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 14 години и 7 месеца
Meri Nikol ,подкрепям всяка дума, казана от Вас!
DaniMladenova
DaniMladenova преди 14 години и 7 месеца
Подкрепа  и от мен! За съжаление това е реалността ни :-(!
chopar
chopar преди 14 години и 7 месеца
Не ви ли е ясно, че в нашата образователна система изобщо не е важно обучението на децата. Аз лично от 15 септември съм в нервозно състояние заради документацията. И най-важното, което Поли е написала - не ми остава време за да мисля как по-качествено да си предам уроците. Но, както казах в родното ни образование не това е най-важната цел.
DochkaKyuchukova
DochkaKyuchukova преди 14 години и 7 месеца
Мери Никол, просто не си разбрала черния хумор в изречението ми. Аз също съм от вечните бунтари но... освен  да си образуваш нови нерви и да минеш на хапчета, защото си сам срещу всички.... друго едва ли можеш да постигнеш. Виждам колко добре поставени и облагодетелствани са всички, които "присъстват в час" без инициатива и плам. Те са там, за да са  спазват кодекса и да чакат числото със заплатите. Те винаги са от онези, прилежни с документацията, които ми сочат за пример. 
Чопар е напълно прав- в нашата система все още приоритет е написаното, а не изпълненото. Докато това не се промени.... ние просто ще си се нервим и ще продължаваме да догонваме прилежните колеги.
MeryNikol
MeryNikol преди 14 години и 7 месеца

Извини ме тогава, Доче! И аз съм съгласна с констатацията на Чопър. Днес си направих труда да преброя от колко листа ми е разпределението по ЗИП/ БЕЛ и ЗИП/Математика.  По първия ЗИП преброих 16 листа, от които важните за учителя са 7, а по втория преброих 9, от които нужните са 5. Всичките останали 13 листа са хвърлени на вятъра, язък за материала и за мастилото!

Какво му трябва на един учител?

Една титулна страница и няколко страници с темите и датата. И ПИТАМ.

На кого му е притрябвало представянето на учебната програма? НА МЕН НЕ!

На кого му е притрябвало учебното съдържание по ядра? НА МЕН НЕ!

На кого са му притрябвали методическите указания по прилагане на учебната програма?  НА МЕН НЕ!

Вземам на подбив и очакваните резултати, които са толкова много, че могат да станат неочаквани. Моля, ако има тук компетентни колеги, които могат да отговорят на зададените от мен въпроси, да ми пишат!

GinkaKosturkova1
GinkaKosturkova1 преди 14 години и 7 месеца

Колеги, какви са тези разпределения за ЗИП по 16 листа?! При нас са само  3 страници- 1 титулна, 2- общо представяне, цели, очаквани резултати, специфични методи за оценаване/ всичко това е 1 страница в най- сбит вид/, 3- таблица с глобалните теми и броя на часовете. Самите разпределения по ЗИП на нас не ни ги искат. Те се проверяват от директора.

Имахте ли колеги, септемврийски съвещания? Ние още не. И става така, че указанията ги получаваме след сроковете за предаване на  разпределения и програми за ЗИП .

RumyMarkova
RumyMarkova преди 14 години и 7 месеца
Да не забравяме, че всички тези изисквания са съставени от кабинетни величества, чиято работа е не да влизат в клас и да подготвят уроци, а да отчитат дейност чрез  такива нелепи нововъведения във Великата Бумащина. Но за жалост върху нашите гърбове, тъй като цифрите и фактите трябва да дойдат от нас. Лекарите също се оплакват от бумащината - превърнали се били в секретарки... Но те поне имат медицински сестри, които я поемат. Да въведат помощник - учителите, та да ги товарим тях с нея :)
MeryNikol
MeryNikol преди 14 години и 7 месеца

Много благодаря на greta! Относно септемврийските съвещания на нас във Великотърновска област ни казаха, че такива няма да има. В интерес на истината през последните години те бяха ненужни и отегчителни, защото инспекторката си четеше протяжния доклад къде е ходила и какво е гледала. Слушахме някакви отчети, от които никой не се интересуваше, а после се даваше думата за въпроси.Някои колеги колеги задаваха такива, но безобидни. Ако все пак беше отправен някой по- щекотлив въпрос, инспекторката едва ли не го приемаше лично и започваше да се държи като ощипана госпожица. Положителното беше, че се виждахме с колеги, с които иначе нямаше къде да се засечем. И толкова. Всеки го отчиташе като загуба на време.

Относно разпределенията по ЗИП излиза, че изискванията за това какво да се включи в едно такова разпределение, е лично решение на съответната инспекторка, а нашата явно така си придава важност. Ако е така, лично на имейла й ще съобщя, че от следващата учебна година най-тържествено отказвам да разтягам локуми, пък тя ако ще да ми го заверява.

Затова са ми важни и мненията на още колеги! Моля, споделете!

RosiIvanova
RosiIvanova преди 14 години и 7 месеца
Проследих постовете на всички колеги до тук и се чудя в една система ли работим. От единия инспекторат изискват едно, от другия-друго... И съм благодарна, че нашият експерт иска програмите за ЗИП кратичко (около 3-4 листа излизат общо), но в тях вписваме само обобщени теми- не повече от 7 за годината. Всички "задължителни атрибути" също са кратки. Но вече съм много ядосана от друго- ще правя трети път разпределение за ЧК, защото в началото на учебната година се уточни график за посещение на "зелен автобус" и трябваше да се впише в този час.На 20.09. пристигна писмото от зам.-министър Дамянова, дейности по което също трябва да включим в това разпределение. Та ето ни 3 разпределение за ЧК. Дано не се налагат промени и в другите разпределение след съвещанието, което необяснимо не е в началото на септември, а в средата на октомври.

 

Ох, казах си поне какво ми тежи.
ivjina
ivjina преди 14 години и 7 месеца
Страхотна тема се е получила! Дано някой "отговорен" за това да я прочете. Във всяко училище има бумащина. Тя не е само на ниво учител, а и в канцелариите. От директорите искат всевъзможни справки и отчети, които те смъкват надолу, към нас... Ние, учителите наистина се превърнахме в отчетници, писарушки и всевъзможни такива дейности, а за подготовка на работата ни с децата остава все по-малко време.
Днес се замислих и върху нещо друго-имаме задължителна консултация с ученик/ци - къде да я провеждам, след като в стаята ми има целодневно деца (моите ученици са 2 клас и са на целодневно обучение!)??? Ще правя някакви комбинации, но пак децата страдат от някои "умни" идеи.
Колеги, пожелавам Ви много търпение и дано все пак нещо да се промени, но към по-добро! Дано отново да имаме възможност да творим и да се радваме на срещата с децата! Успех!
MeryNikol
MeryNikol преди 14 години и 7 месеца
Темата е прекрасна! Само че е необходимо да има отклик в онези среди, за които става дума .
shery61
shery61 преди 14 години и 7 месеца
EliAleks wrote :
. Аз имам задължение да осигуря подписи за: Запознати с условията на безопасен учебен труд, Декларация за получени учебници, специален списък за родителската среща с подпис- ученик и родител, че са запознати с ПВТР, инструктаж за работа в компютърния кабинет, подписи в два списъка за Допълнителния час по ФВС - единият - с "да", другият - с подписи, инструктаж за безопасен учебен труд във физкултурния салон. Вярвам, че не моето ръководство е измислило всички тези наши задачи... Няма да продължавам, защото знам, че ме разбирате, но .. това е положението, "черно на бяло" трябва да има! 

А книгата за подлежащи за I клас с по 25 имена на деца и родители, адреси, месторождение и то по няколко пъти ?!! Навсякъде е едно и също, Ели! Страхотна тема, Поли! Поздравления!

 

 

 

cvetka
cvetka преди 14 години и 7 месеца

         Колеги , точно днес бяхме извикани при директора и ни бяха съобщени нови изисквания за годишните разпределения , а ние вече сме ги предали за утвърждаване .Може ли да се правят според вас "Септемврийски съвещания " в средата на м.октомври и всяка година , всеки  експерт да си измисля все нови и нови абсурдни неща , които да пишем в годишните разпределения.

         И аз като колегите искам повече време за работа с децата , а не всяко междучасие и след работа да се чудим кое първо  да напишем  от всичките ненужни бумащини.

             Бъдете здрави и успех ,колеги!Дано някой прочете всичко изписано и нещо да се промени към по-добро!

MeryNikol
MeryNikol преди 14 години и 7 месеца

Може би някой се е вдъхновил от популярния стих на Гео Милев, че септември ще бъде май, само че този път с препратка към октомври!

 Да,cvetka, в страната на абсурдите това направо си е нормално да се случи. Само дето никой не може да си отговори на логичния въпрос за какво ще иде реч, след като вече сме се качили на влака и сме го подкарали. Написали сме си нужната документация и всеки си е подхванал работата. Ако изискванията са за следващата учебна година, може някак си да се преглътне, макар че сме едва в началото на тази. Ако обаче става дума за тази, беден ми е речникът какво да кажа по въпроса...

На нас тази хумористична новина още не ни е съобщена, затова следващата седмица ще съм в очакване... на Годо!

ReniAleksieva
ReniAleksieva преди 14 години и 7 месеца

 

Пздрав за всики, които имат смелостта да се бунтуват...

Васко Кръпката - Ден След Ден

Храстът казал на дървото
Слез и ниско залегни
Виждаш, буря се задава
Тук до мен и ти се наведи
Ще преживеем дружно с тебе братко
Ще се скатаем от вятърът студен
Ще оцелеем сладко сладко
Ден след ден

Дървото, клоните разклати
Погледна тъжно старата гора
Обрасла от досадни храсталаци
Вещаят бури, а цял живот пълзят
И преживяват си под чужда сянка
Така на завет от вятърът студен
И оцелявам сладко сладко
Ден след ден
Ден след ден

И така животът продължава
Вечният си мъдър кръговрат
Някой постоянно оцелява
Защото други срещу бурята, стърчат
Ден след ден
Ден след ден
Ден след ден
Дeн след ден

queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 7 месеца
Благодаря ти за поздрава с тази много любима моя песен на Васко Кръпката - "Ден след ден"! Смятам, че го заслужавам, защото се разпознавам в образа на бунтара, и вярвам, че да си бунтар е трудна, но доблестна и честна позиция. 

Възпитавана съм от родители начални учители да търся вината за всичко случващо се у себе си, но както те с времето проумяха, че „прекаленият светец и Богу не е драг”, че Истината е онова, което е, без излишното самонатрапване на чувството за вина, поради факта, че светът е грешен и несъвършен, така и аз си поставих за задача да работя върху себе си, за да променя моята позиция и тя да бъде адекватна спрямо хората, които пречат на прогреса, на движението напред, като казвам онова, което мисля и чувствам. 

Парадоксално е обаче, че лъжата, ласкателството и лицемерието продължават да са предпочитаната форма на поведение и днес – в уж демократичното ни общество – те да се считат за „успешни” социални умения.

Странно и нелогично изглежда желанието на заелия по-високо място в изкуствено създадената обществена йерархия да чува неистините, да му се поднасят заблудите, но това е само на пръв поглед. С илюзията за правилност, с която властимащите се обграждат, се внушава на обществото, че нещата са такива, каквито на управляващите им се иска да изглеждат, а не такива, каквито са в действителност. Причината? – истината е нелицеприятна и тя трябва да бъде скривана, поради което се налага информацията да бъде манипулирана. 

Какво е да си бунтар? От моя житейски опит бунтарството има безброй негативи – стигала съм до тежко дисциплинарно наказание, заради което съм доказвала правотата си в съда; преживях държавната бюрократична машина да не ме допусне до ръководна позиция, въпреки че при опита си да пробия в системата бях сред малкия процент кандидати, успели да издържат тежкия писмен изпит; многократно върху мен разни хора са осъществявали всевъзможен психически тормоз, понеже съм от неудобните и т. н. 

Излиза, че да си привърженик на Истината е загубена кауза, но въпреки преживяното, смятам, че има смисъл да си й верен по следните причини: 

1. Печеля себеуважението, което е необходимо на един човек, за да живее в хармония със себе си – ако не се харесвам, не отговарям на собствената си ценностна система, не бих се чувствала удовлетворена и спокойна; 

2. Печеля чистия поглед, с който гледам учениците си, защото професията ми изисква да бъда докрай истинска пред децата, без двоен стандарт и прочие…

3. Радвам се на одобрението на Съдбата, която постоянно ми показва, че Той е на моя страна, когато съм честна, искрена и надмогнала страховете си. С Негова помощ Пътят нагоре и напред е открит. А Доброто? Доброто се нуждае от подкрепа, то има нужда да се воюва за него, за да е силно и непобедимо.  
MeryNikol
MeryNikol преди 14 години и 7 месеца

Последните убийствено точни коментари на Поли, плюс убийствено точния поздрав с песента на Васко Кръпката са възможно най- логичният завършек на темата, защото каквото и да си говорим, както и да се пеним, винаги ЖИВОТЪТ Е КАТО ПРЕДСТАВЛЕНИЕ- В НЕГО НАЙ-ЧЕСТО НАЙ-ЛОШИТЕ ИЗМЕЖДУ ХОРАТА ЗАЕМАТ НАЙ-ДОБРИТЕ МЕСТА /ПИТАГОР/

Но бъдете сигурни в едно, колеги. НЯМА ДА Е ВСЕ ТАКА!Нали ако всичко продължава дълги години по един и същи начин, развитието спира. И това ще мине... И други ще дойдат на тези постове...

By fizilla , 28 April 2009
Дали има някой, на който може да му хрумне да направи нещо толкова глупаво, като да лети с Боинг 747 и два придружаващи изтребителя F-16 ниско над небостъргачите в Манхатън без особена основателна причина? Съгласно закона за неограниченото човешко слабоумие1разбира се може!
А необходимото условие е да заемаш достатъчно висок пост в американската държавна администрация. И така, ето историята:

Луис Калдера, директорът на военния офис на Белия дом, дава миналата седмица зелена светлина за излитането на Еър Форс Уан в компанията на двата изтребителя за заснемане на фотосесия в околностите на Ню Йорк. Целта на занятието е да се обнови снимковия архив на президентския самолет, който както изглежда в последните години не е имал много време да почива. Сами по себе си нещата дотук изглеждат достатъчно тъпи, но абсурдът кулминира всеобхватно, след като никой в администрацията не се сеща да предупреди горките жители на Ню Йорк за цялата тази акция. В следствие на това, те бързо изпадат в паника при гледката и близо хиляда души се евакуират. Е.. все пак е разбираемо. Последният път, когато са виждали ниско летящи Джъмбо джетове, беше на злощастния 11ти септември преди осем години. И така, както пише в този блог, мероприятието се превръща в тест ала "Дай да видим, колко човека можем да накараме да скочат от прозореца на 68мия етаж".




Честно казано бях изненадан от тази история. Като цяло харесвам хората около Барак Обама (включая него) и не мислех, че толкова скоро ще се издънят с нещо толкова очебийно глупаво. По неговите думи той самият не е знаел, както не е знаел и кмета Блумбърг, и сега най-вероятно ще хвърчат глави.

От друга страна реших да видя колко би струвала една такава фотосесия и по някои много груби и съмнителни сметки стигнах до сумата от над 320 хиляди долара. Това включва следните допускания: разходът на Еър Форс Уан на час във въздуха е 60000$ , същият разход за един F-16 е 50000$, общо трите самолета са летели 2 часа (по моя преценка), а разходите по самата фотография не са включени. Естествено 320 хиляди са капка в океана от държавните разходи, но защо да ги даваш за да летиш с три самолета около статуята на свободата, когато всичко това може да се свърши с Photoshop за половин час от земята?



1Закон:
Lim time -> t (Human_Idiocy) не съществува за никое t ≥ 0!

Доказателство:
Доказателството е очевидно и затова се предоставя на читателя.
Legacy hit count
821
Legacy blog alias
28982
Legacy friendly alias
Fly-over-in-NYC--Нов-апогей-на-административната-безмозъчност-

Comments

By fizilla , 20 April 2009

Хасково , засрами се ! Вчера с изумление гледах новините по бТВ и Нова телевизия, които документираха фрапиращата проява на масова интелектуална ерозия у хората в този иначе приятен български град. Накратко: топастрологът на вестник “Стандард” , Емил Лещански, е предрекъл земетресение от шеста степен по скалата на Рихтер в малките часове на 19ти април. Уви, вместо дабъде игнорирано (както би следвало да бъде и всяко друго астрологическо послание), неговите думи биват размножени от медиите и сред хората, довеждайки всички до психоза и групова паника. Резултатът е налице. В седмицата предиуречената дата броят на застраховките за недвижими имоти в Хасково скача двойно , а в навечерието на Великден стотици жители се евакуират от къщите си ( въпреки опроверженията на сеизмолозите от БАН ) и прекарват цялата нощ в страх и очакване на апокалипсиса. Едни с тракащи от студ зъби, други с чашка ракия, трети пред чевермето .. Земетресението така и не се случва и постепенно общественото настроение градира към гняв и желание за съд и саморазправа с Лещански.

Цялата тази история ме депресира донякъде. Отчасти поради откровено трагикомичната наивност и склонност към суеверия на хората. От друга страна- защото по принцип вярвам, че колективното мнение тендира по-скоро към правилни решения, а този случай доказва именно обратното. Също така смятам, че хората в днешно време все по-рядко упражняват способността си да мислят критично, рационално и да правят справка с реалността относно нещата, които им внушават другите. Причините са много и не искам да влизам в безкрайни и детайлни разсъждения върху тях. По-скоро смятам да напиша нещо за астрологията, което се надявам да накара хората да се замислят и да спрат да се занимават с нея. Осъзнавам, че това няма да се случи бързо. Всъщност най-вероятно и никога няма да стане напълно, но все пак човек трябва да опита. И така:

Астрологията, противно на схващането на много хора, не е наука. Тя не покрива критериите на естествените науки като обективност, опитна и теоретична основа, методика и така нататък. Затова астрологията спада към категорията на псевдонауките , което по същество означава, че е поредната измислена от някого неработеща и недопринасяща с нищо добро за останалите хора дейност. Защо това е така?

Теория на астрологията

Астрологичните прогнози почиват на хипотезата, че движението на небесните тела (главно планетите от Слънчевата система) и тяхното разположение в момента на раждането на човек определят чертите на неговия характер и най-общо казано по-нататъшното му битие. Това включва признаци като екстровертност, комуникативност, интереси към различни сфери от живота: изкуство, техника, наука, търговия, склонности към развитие и деградация по ред показатели и още много други. Многобройните школи си служат с различни и донякъде противоречиви фактори, които според тях влияят на личностните характеристики на хората.Така например западната астрология в днешния си вид разчита на движението на всички планети от Слънчевата система плюс Луната и Слънцето, докато китайската игнорира Плутон, Уран и Нептун, но за сметка на това взема под внимание близките комети. Всъщност редно е да се каже, че западната астрология интегрира постепенно тези три планети едва след като биват открити от астрономите в хода на последните триста години. В същото време наталната астрология твърди, че мястото на раждане има решаващо значение, а други- че точното време, в което е зададен въпросът към астролога. Като цяло между астролозите липсва консенсус относно необходимата предварителна информация за изготвянето на един качествен хороскоп и болшинството използват някаква индивидуална комбинация от техники. Ако астрологията беше истинска наука, това нямаше да е така, защото хората щяха да са проверили експериментално и независимо един от друг всички тези неща и щяха да са наясно кое в каква степен е важно. За съжаление методиката за проверка куца чувствително в случая. Факт, чиято причина се крие главно в   

Липсата на рационално обяснение

              Рядко някой от астролозите дава конкретен отговор на въпроса: “Как небесните тела влияят на живота на хората?”.Става дума за фактическия механизъм на действие, с който те ни действат и който остава забулен в тайна от хилядолетия. Никой до сега не е регистрирал (тоест измерил) по какъвто и да е пряк или косвен начин наличието на сила, с която планетите или Слънцето определят детайлите на живота на хората, за които се говори в хороскопите. (Тук естествено възниква въпроса: а защо само на хората?Ами на останалите животни?) От време на време се намира някой, който да излезе с думите, че има природна сила, видите ли, която върши тази работа. Това не е вярно и би могло да подейства убедително само върху интелекта на човек, който е имал трудности в гимназиални курс по физика. Проблемите с физичните сили са много:

Първо, тяхното действие зависи винаги от разстоянието между обектите. Накратко: колкото по-далече са две неща, толкова по-слаби са силите между тях. Това означава, че влиянието на Плутон върху хората трябваше да бъде доста по-малко от това на Марс например, а двете заедно- нищожни в сравнение с това на Луната. Нищо подобно обаче не се твърди в хороскопите. Напротив, там всички планети имат равна пропорция на действие.

              Второ, никъде не става ясно коя точно от физичните сили е отговорна. Имайки предвид,че изборът (между фундаменталните физически сили ) не е много голям: гравитация, елетромагнитна, силна или слаба сила, можем да си позволим да изследваме възможностите една по една. Последните две сили (слабата и силната) действат на ниво елементарни частици, което ги прави практически неосезаеми на разстояния по-големи от една трилионна част от милиметъра (0 цяло и ...петнайсет нули след запетаята и един метра), така че автоматично отпадат от класацията. Електромагнитната сила също не става, понеже планетите като цяло са слабо  електрически заредени и действието на магнитното им поле е нищожно. Особено в сравнение с това на самата Земя и на Слънцето. Ако елетромагнетизмът беше отговорен за небесната намеса,  последните Земята и Слънцето трябваше да са доминиращ фактор в хороскопите, но това, както знаем, пак не е така.

              Остава една последна възможност- това да е гравитацията. Нека да проверим. Следвайки формулата на Исак Нютон , тази сила е пропорционална на масите на телата умножени по някаква константа и обратнопропорционална на квадрата на разстоянието между тях. С други думи:

F = G*m 1 *m 2 /r 2 ,

където F е силата, измерена в нютони, G e константата (равна на 6.67* 10 -11 m 3 kg -1 s -2 ), m 1 е масата на едното тяло в килограми, m 2 – масата на другото тяло пак в килограми, а r е разстоянието между тях измерено в метри.

              Нека сега да сметнем на колко е равна гравитацията, с която Сатурн действа на едно бебе, което тежи 2 килограма, в момента на неговото раждане. Масата на Сатурн е 5.6846  ×  10 26 kg или приблизително 95 пъти повече от тази на Земята. С една дума- тежко. В същото време обаче, и той не е като да ни е зад ъгъла на улицата. Разстоянието между Сатурн и Земята варира между 1.1955 и 1.6585 милиарда километра в зависимост от времето и въртенето на двете планети около Слънцето. Разликата от половин милиард километра също е повод за размисъл, но да нека да го оставим за момент. Да предположим, че нашето бебе е имало късмета да се роди, когато със Сатурн сме били най-близо, и съответно гравитацията е била най-силна. Напомпвайки всички тези числа във формулата на Нютон получаваме следния резултат:

F = 6.67 * 10 -11 m 3 kg -1 s -2 * 5.6836 *10 26 kg * 2 kg / (1.1955*10 12 m) 2 ≈ 5,3 *10 - 8 m*kg/s 2


              Или с други думи силата на гравитацията е приблизително равна на 5.3*10-8 нютона. Хм.. малко слабичко. За сравнение: един нютон е силата, която е необходима, за да се засили един килограм каквото и да е с ускорение един метър в секунда. Съответно, с 5.3*10-8нютона, което е близо петдесет милиона пъти по-малко, забравете да помръднете нещо, което е близо до Земята. Но дори това да не е проблемът.. Правейки същата тази сметка с Юпитер, когато е най-близо до Земята, показва, че гравитацията, с която той действа на новороденото бебе, е равна на 7.313*10-7нютона, или близо 13 пъти повече от Сатурн. Така, нека сега да предположим, че в момента на раждането в стаята има две акушерки, всяка по 65 килограма (или общо 130 кила), които са на половин метър от бебето. Гравитацията, с която те действат на него по същата тази формула, е равна на 6.9368*10-8 нютона. Това е повече отколкото Сатурн и по-малко от Юпитер. Ако имаше нещо вярно във версията за гравитацията, би било редно да отчетем и присъствието на акушерките при съставянето на хороскопа на горкото бебе. Естествено никой себеуважаващ се астролог няма да го направи и да те пита, колко акушерки е имало, докато са те раждали. Лесно се вижда освен това, че е достатъчно да вкараме още няколко човека в стаята, за да неутрализираме и гравитационното влияние на Юпитер, както и на всички останали планети взети заедно впрочем. Да не говорим, че самата сграда на болницата, в която се случва раждането оказва милиони пъти по-голяма гравитационна сила, отколкото цялата Слънчева система (с изключение на Земята), при това точно два пъти по-малка от гравитацията върху едно бебе, което тежи не два, а четири килограма. И така нататък и така нататък. Използвайки наученото по физика от 9ти клас, бързо се вижда, че астрологията няма никаква физична основа, на която да се опре в методите си. Нещо повече- всеки, който може да умножава и да дели, е в сила да разобличи подобни псевдонаучни глупости за някакво въображаемо действие на небесните тела върху живота на Земята.
              Най-често все пак астролозите имат достатъчно акъл и в желанието си да не прогонят клиентите просто премълчават за естеството на силата, която действа според тях между планетите и хорските съдби. Същевременно този вакуум се скрива в до болка познатата от други сфери религиозна мистика, в която само те и още малцина техни колеги привидно са успели да проникнат и прегърнат. Докога? Както винаги: най-лошият враг на заблудата е срещата с реалността и така лека полека стигаме до секцията посветена на

Научните изследвания на астрологията

              Изключително много обикновени хора, когато бъдат запитани дали вярват в астрологията, отговарят, че мислят, че в нея има нещо вярно, но съвременната наука не е напреднала достатъчно, за да го обясни. Това не е така. Съвременната наука е доказала, че астрологията е една безсмислена и безпочвена смесица от окултизъм и псевдо-психология и в следващите редове ще цитирам част от примерите, които потвърждават това.
              От близо шестдесет години се събират систематично статиски и се правят различни изследвания, които дават оценка за коректността на астрологичните прогнози. Ако астролозите наистина имаха силата да предсказват бъдещето, миналото и съдбата на хората, това щеше да се види при прегледа на голям брой независими един от друг хороскопи, както и при стандартните статистически тестове, на които се подлагат всички подобни теории. Уви, натрупаните с времето резултати показват засега абсолютно консистентно, че хороскопите дори, когато са направени максимално акуратно, информирано и професионално, не притежават прогнозираща сила отвъд статистическия шум. На прост език това означава, че всичко, което предсказват астролозите са бабини деветини.

              Например, в едно от изследванията, които четох наскоро бяха направили следния тест. В рамките на група от двойки хора, които са родени на едно и също място и по едно и също време (т.нар. time twins) са събрани данни за характерите им, социалния им статус, кариерата и здравословното им състояние. Ако имаше нещо вярно в астрологията, тези хора щяха да си приличат по всички тези показатели и да водят доста сходен начин на живот. Реалността обаче е друга. Между участниците в изследването се оказва, че няма никаква осезателна връзка. Докато всеки астролог би предсказал точно обратното. Резюме и един много дълъг списък от подобни изледвания може да се намери и в тази статия на Джофри Дийн от Университета в Пърт, Австралия, и Иван Кели от Университета в Съскечуан, Канада. А пък като една наистина изчерпателна, прецизна и систематизирана колекция от проучвания препоръчвам и материалите на сайта на The Scientific Exploration of Astrology. Фил Плейт, който е астроном и скептик, има също адски добър и забавен постинг на своя блог относно астрологията. Накрая, ето и едно видео на Джеймс Ранди- бивш професионален фокусник, радио водещ и основател на фондацията “Джеймс Ранди за образование”. Аз си умрях от смях, докато го гледах. По същество той разобличава някакъв астролог, който е дръзнал да му направи хороскоп в youtube (историята с хороскопа започва на петата минута от видеото):

 



                Потресаващо е колко много хора вярват на казаното и написаното от астролозите без да се замислят. Като започнем от редица известни личности, които несъмнено дават кофти пример на останалите, минем през голяма част от собствените си познати, приятели, роднини и колеги, и свръшим с продавачките по будките за вестници и таксиметровите шофьори (нищо против последните). Всички, с които съм говорил, са ми разказвали горе-долу едно и също. Всеки си е намерил някакво потвърждение за себе си и е твърдо убеден, че именно то е ултимативното доказателство за вярността на цялата теория. Най-често става дума за шепа хороскопи, които описват правилно чертите на характера му или които веднъж - два пъти се предсказали някакво събитие, което в последствие се е случило наистина. Защо обаче никой не се сеща за купищата хороскопи, които не са познали нищо?? Нито някой си задава въпроса, каква е вероятността нещата, които пише в тях, да се се случили по чиста случайност. Например, колко често някой стар приятел се сеща за мене и решава да ми се обади по телефона? Или колко често се случва да се сдобия с някаква дребна сума пари? Обикновено хороскопите са пълни с многозначителни и твърде неточно формулирани прогнози, които всеки може да напасне към ежедневието си. Инстинктивно хората търсят приликата вместо разликата. Един прост експеримент, който илюстрира това и който всеки може да направи, е да вземе вчерашните хороскопи за всички зодии, да ги прочете и да види, кой от тях описва най-добре това, което в действителност му се е случило. Естествено, при това не бива да гледа кой хороскоп за коя зодия е, за да намали ефекта на самозаблудата. Това усложнява малко процеса (но ако сте двама, няма проблеми: единият просто трябва да изтрие заглавията на хороскопите и да даде останалото на другия). Ако повторите този опит достатъчно пъти, ще видите, че средно 1/12-та от хороскопите съвпадат с вашата зодия, което е горе-долу, колкото се очаква по чиста случайност. До същите изводи може да стигне човек и, ако вземе хороскопите за своята зодия от няколко различни източника и започне да търси противоречията в тях.

Заключение

              Есенцията от цялата тази история е: Астролозите (самозаблудени или не) вредят с действията си на останалите хора. Чрез тях се възпитава един лош (и неморален) мироглед, в който липсва допир с реалността, в която всички ние живеем. Случилото се в Хасково е поредният пример, при това наистина достоен за учебниците по история. Пълно безобразие е, че медиите съучастват, вместо да противодействат, на този абсурден цирк на суеверието. Най-вероятно поради факта, че всяка телевизия, вестник, новинарски сайт и радио имат в екипа си поне по един астролог, те така и не казаха очевидната истина, че хората в Хасково са реагирали като лумпени благодарение на предоставената медийна трибуна и тиражирането на откровеното невежество и доказано шарлатанство, наречено астрология.

Legacy hit count
1957
Legacy blog alias
28721
Legacy friendly alias
Защо-астрологията-е-вредна-или-трагедията-на-масовото-невежество

Comments21

lorddesword
lorddesword преди 17 години
+ за статията, въпреки, че не я прочетох съвсем подрообно

Но като четох това за съденето, се чудя да се смея ли, какво да правя - по принцип, от една страна ми е писнало от разни такива Doompreachers и е крайно време някой от тях да си го получи за шарлатанството, но от друга, като се замисля - какво им е виновен той, че те са една банда глупаци? Не е луд тоя, който яде баницата и доколкото ми е известно всеки е свободен да пророкува каквото си иска (аз например пророкувам, че ако ковна една бира, до половин час ще изтичам до офиса/вецето и както там го наричат). Това, че хасковлии (ине само те) са банда малоумници, чиято обща интелигентност е по-малка от на муха-дебил си е лично техен проблем, но в този случай, вместо да се покрият и да се направят на ударени, сякаш нищо не се е случило, тая банда кретенозаври решава да даде още по-голяма гласност на глупостта си - т.е. доказват за пореден път, че не само са се държали като глупаци, но и са глупаци, защото не виждат колко жалки и безмозъчни изглеждат, искайки  д анабедят друг за собствената си глупост...
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години
Според мен, не астрологът трябва да бъде съден, а медиите. В крайна сметка, астрологията не е призната наука (противно на твърденията на автора) и следователно той не може да бъде считан за специалист. Тогава в качеството му на какво може да бъде съден? Ми то ВСЕКИ може да се появи някъде и да каже нещо, нали това е идеята на свободата на словото. Кой и защо му вярва е вече съвсем друг въпрос.

Колкото до физическото обяснение за астрологията, това е малко смешно. Все едно да търсиш физическо обяснение, защо на гледането на карти Таро (или на бобчета ако искаш) не трябва да се вярва. Астрологията няма НИЩО общо с физиката и следователно не можеш да търсиш причинно-следствени връзки между тях. С изключение на факта, че всичко в природата се подчинява на законите на физиката. Което важи и за бобчетата, всъщност :)

И за да е ясно-не съм от пълните скептици-в предсказанията има смисъл, но той е личен. Няма как да е глобален.

fizilla
fizilla преди 17 години
Lord deSword, Deni: Мерси за коментарите :)

Според мен също медиите и самите хора са главните виновници. Вестник "Стандард" и останалите, които са тиражили глупостите на Лещански, могат (и трябва!!) да бъдат осъдени за разпространяване на подвеждаща, непроверена и (в самата си същност) безпочвена информация. Те абсолютно целенасочено са заблудили хората и са ги наплашили. 

Другият виновник за хаоса са самите хора. За мен лично е възмутително, че общата им култура е толкова ниска, че да не могат реално да оценят на кой може да се вярва повече- на един астролог или на един сеизмолог. Очевидно е, че първият не разбира абсолютно нищо от земетресения (и каквото и да е друго нещо свързано с природата), докато вторият е учил доста и това му е работата. 

@Deni:
Физичният подход към астрологията звучи смешен, защото физическо обяснение за нея практически няма. Това обаче само показва в колко неловка позиция попадат астролозите, когато се наложи да се обосноват за прогнозите си с нещо друго освен с древните ведически книги (китайските скриптове, вавилонските глинени плочки и т.н.). Гадното при астрологията е, че тя е адаптирала част от математиката и малко от термините във физиката и астрономията и за един необразован човек това започва да звучи доста убедително. Практически обаче няма разлика между гледането на Таро, махало, нумерологията, бобчетата, астрологията и съзерцаването в кристалната топка. Резултатът винаги е плод на въображението на участниците и може да има нещо общо с реалността само по чиста случайност. 

Иначе, за личния смисъл на предсказанията- и на мене ми стопля душата като прочета, че съм силна личност, че съм музикален, имам чувство за хумор (хм.. дали има някой, който смята за себе си, че няма чувство за хумор?) , или рационален, решителен и т.н. Честно казано обаче, подобни сведения никога не са ме мотивирали към някакви реални действия. Това е все едно да отидеш на психоаналитик и той да ти каже- ти си силен, ти си умен, ти си красив, действай! Естествено никой професионален психоаналитик няма да си позволи такова нещо, защото знае, че това е пълна измама. Човек не е нито едно от тези неща, само защото някой му го е казал. Той трябва да направи нещо сам, за да ги заслужи. Затова съм скептичен и към личната полза от хороскопите. Те просто няма как да имат нещо общо с истината.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години
Това което описваш не е лична, а отново опит за глобална интерпретация на хороскопите. Личният хороскоп е друга работа (не са ми правили, но на приятелят ми са му правили и той каза, че е предсказал някои събития в живота му).

Както и да е, аз говорех по-скоро за личната полза от гледане на карти, примерно, астрологията е твърде професионална и е трудно човек сам да си направи хороскоп. Докато на карти всеки може да си гледа. И на практика всичко се свежда до много внимателна само-психоанализа. Така че има полза и то голяма. Има и известна предсказателна способност, но това може да има много обяснения-всичко в природата се подчинява на закони, включително и отношенията между хората и ако на карти си си изяснил голяма част от тях, можеш да предвидиш развоят на някои ситуации и евентуално да ги предотвратиш или поне да си подготвен. Но това можеш да го направиш и без карти, просто като осмисляш ситуацията-картите са само за удобство.

Колкото до изречението, че на сеизмолозите може да се вярва повече отколкото на астролозите-това е просто не вярно. Никой не може да предсказва земетресения (поне не и доколкото знам), което ще рече, че и никой не може да ги отрече. Ако един сеизмолог каже, че някъде няма да има земетресение, това си е абсолютна лъжа. Вероятността навсякъде е еднаква и се определя от статистика и от геологията на района. От там нататък, всичко са спекулации.

Така че съм съгласна, вестниците и медиите са за бой. Защото толкова им хареса паниката, че изобщо не се постараха да обяснят, че вероятността прогнозата да е вярна е точно толкова голяма колкото и да не е вярна.

П.С. Характеристиките на зодиите също са доста полезни. Поне аз намирам много добра корелация между тях и хората от съответната зодия.

IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 17 години

Подкрепям  тезата и обосновките и. В описанията на един зодиакален знак наистина има толкова много положителни и отрицателни характеристики, че човек лесно може да се открие, както сред част от едните, така и сред другите ( и да си затвори очите за несъвпаденията...  )  Признавам, че ми е било любопитно да чета и да откривам съвпаденията или несъответствията за даден човек, но и без зодиите, т.е. независимо дали ги има или не, той би бил такъв, какъвто е, не защото те са  предопределили, а въпреки тях... Това, което има значение за оформянето на една личност са най-вече генната обусловеност, семейната и социалната среда... Докато зодиите по-скоро служат за забавно четиво, мисля, че да си направиш хороскоп ( и да се ръководиш в действията си по него ) е твърде глупаво нещо...почти колкото да повярваш на предричането на въпросния Лещански за предстоящо земетресение.

Иначе, колкото до предричането на събития ( извън темата за астролозите) има такива, които са успявали ( успяват) да го правят, но те са единици ( т.нар. ясновидци...не самозваните) като Едгар Кейси, Нострадамус, Ванга..., но принципът на предричането е съвсем друг...Обяснението е, че имат достъп ( чрез развитие на свръхсъзнанието си ) до т. нар. Акашови записи, където има информация за мислите, чувствата и действията на всеки човек ( процентът на вярно предричане е доста висок, но пак не е 100, тъй като колкото и да сме подчинени на така наречената съдба ( т.е. нищо не се случва случайно, дори и да ни изглежда такова, важен е все пак и свободния избор на човека... А, може би и него правим в рамките на конкретна съдба и предопределеност... Малко се отклоних от темата за астролозите...:-)

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години
Значи Акашовите записи са по-достоверни от хороскопите? Това е малко странно твърдение, защото по същество, всеки опит за предсказване се свежда до опит за достъп до "мястото", където я има цялата информация. Как го наричаш няма особено значение. Значение има само способността ти да черпиш информацията. Така че принципно, не би трябвало да имаш повече рационални причини да вярваш на Ванга или Нострадамус, отколкото на Лещански или който и да е друг астролог.

А колкото до пълното социално обуславяне, не съм съгласна с него. През целия ми съзнателен живот са се опитвали да ме обусловят, изключително неуспешно. Кое определя тогава степента, в която човек ще позволи на средата му да го промени? Да не говорим за събитията пък, които са успявали да ме обусловят и които са били напълно странни и нехарактерни за средата ми. Т.е. процесът е двустранен-от едната страна е всичко, което наследяваш, от другата е всичко което ти се случва. Не можеш да отделиш едното от другото.

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години

Хубав текст по случая: Полина Паунова, "Новинар"

                    

          Таборът отива към небето

Бай Вълчо не се страхува от земетресения, скакалци и огън. Нито от други библейски прокоби. Казва, че ако му е писано да се удави, няма как да го обесят. И е прав. Бай Вълчо пие на пластмасова маса в началото на прочулия се с палаткови лагери хасковски парк „Кенана”.


Пие с цялата челяд, която яде салата от еднократни опаковки и смуче домашна гроздова. В нощта срещу Великден, когато според прозрението на някакъв си астролог градът трябваше да се срути, бай Вълчо има рожден ден. И всички репортажи по „телевизора” го подсетили как може да изнесе пластмасова маса в парка, за да пие на теферич.


„Така ще имам голям рожден ден, който мине, ще го черпя, я виж колко еднократни чашки съм си взел, а ракията и без това е 70 градуса. Няма да остане трезвен никой от страхливците по поляните”, обяснява удивен от собствената си прозорливост Вълчо, който навършва 62 години.


След което естествено ме задължи моментално да се разпиша със сериозна глътка от гроздовия спирт. Чудно лекарство било. Пък и човек веднъж навършвал 62, как ще го обиждам така с откази, продължава с аргументацията си Вълчо.


През деня бай Вълчо продава варена царевица на същото място. От време на време подарява, като види някое разревано дете. Не печели добре, ама кой в днешно време има пари, застрахова се веднага пийналият хасковлия. Така, ако имало земетресение, нямало да загуби кой знае колко. Апартаментът му не бил застрахован. Животът му не бил застрахован. Този на жена му и децата му – също.


Добре де, не чакаш ли земетресението, целият град е притеснен – връщам го аз на актуалната тема. Какво земетресение, бе? Спасението чакам! Я-я-я да ти сипя от моята ракия, не се превземай, строява ме бай Вълчо. И ми обяснява, че ще се трогне, само ако някой предскаже спасение. Всички други дивотии били, за да се харчат пари.


Спасението обаче било друго, дори и да не се сбъдне, хората щели да се радват известно време. Хубаво де, ама сега, като не се случи никакво земетресение, хората пак ще са щастливи, опонирам му аз. Не е същото! – повишава тон Вълчо. Нямаме надежда – заявява гордо и патетично той. После се разсмива и добавя, че не му пука.


Ебал съм ти и земетресенията и черните котки, в София имат време да си мислят само глупости, а тука народът е прост – вярва на прокоби и предсказания, продължава хасковлията. На мен така ми е хубаво – с жената, сина и снахата, и ракийката – обяснява бай Вълчо. И пита с очакване – „Ама нали съм майстор?”.


Бай Вълчо е единственият човек в Хасково, който на Великден не беше забравил да чака Спасението. Той е по християнски простодушен и добър. Нищо че има възможност да подарява само царевица и ракия. И докато покрай нас минаваха със страхлива стъпка тълпи млади и стари, мъже и жени, които търсеха свободно късче небе, да не би да им падне тухла на главата от предвещаното бедствие, 62-годишният мъж беше единственият, намерил покой и сигурност.


Опорна точка в себе си. В същото време на километър-два навътре в парка тревожни в суеверието си дребни души търсиха мир в палатките си и спасение в импровизирания табор.


С очи в небето смирените преди злия среднощен час (4 ч) жители на един град се молеха по християнски и споменаваха Великден с молба за защита от бедствия. Десет минути по-късно Възкресението се изличи от паметта на табора, който вече се отказа от небето.


Лицата се изкривиха от псувни с кофти ударения, а християнските молби моментално се превърнаха в закани. Единственият, който се усмихваше щастливо, си остана 62-годишният бай Вълчо. Дали заради 70-градусовия първак или Спасението, историята мълчи.


Ясно обаче е едно, суеверията говорят за един безкрайно опростен народ. Който на Великден избира да вярва повече в Земетресение, отколкото в Спасение. И дали ще държи най-дебелата свещ, докато обикаля църквата, или ще зъзне на палатка, е горе-долу едно и също. Защото дори вярата ни е сбъркана. А таборът у нас най-често върви на майната си…

 

    

 

princesatamani
princesatamani преди 17 години
Звездите са гигантски горещи кълба от йонизиращи газове, подобно на нашето Слънце, които са мощен източник на електромагнитно излъчване. И като такова няма как да не влияят върху много наши процеси и оттам няма как да не са оказали влияние върху създаването ни в зависимост от това под какви звезди сме родени- а тези,  които са най ярки са се съчетали в рзалични геометрични фигури-наречени съзвездия.Това според мен е логичното обяснение на влиянието им .
Shogun
Shogun преди 17 години
Един поп вчера обясняваше по телевизията, че ако астрологът е извършил престъпление, то в това престъпление има очевидно съучастие, и то е на хората, които са го подкрепили с доверието си. Видя ми се интересна гледна точка.

Един вид - аз ако ти кажа да скочиш от балкона, ти ще скочиш ли? Ако да, кой е виновен?

От друга страна, наистина това малко прилича на телефонен тероризъм, така че - да го съдят за всяване на паника и тормоз.

IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 17 години

denijane, със сигурност е коренно различен начинът по който гадаят ( предказват ) астролозите и споменатите гадатели, добили световна известност...( явно има за какво ) Може биако се беше случило земетресението и Лещански щеше да добия световна известност. :-) Не съм много наясно как астролозите  правят хороскопите, но със сигурност не ползват т.нар. световна памет, а правят някакви „изчисления” на база дата, час на раждане и т.н., разположение на планети и не знам си още какво...Тези гореспоменатите са известни още и с успешната си лечителска дейност приживе и то там къдетодруг не е успявал да помогне, т.е. изпадайки в някакво особено състояние са могли да „видят” кое е най-точното лечение, което би помогнало на конкретния човек. Едгар Кейси е можел да види и предишните прераждания на даден човек..., предрекъл е и следващото си прераждане... Знам, че според християнската религия не трябва да се вярва на гадатели, а единствено в Бог, макар, че и Ванга и Едгар Кейси са били дълбоковярващи и целият им живот е преминал в помощ на хората... ( Знаем , че Ванга е кръстница на хиляди дълго жадувани деца, дошли на бял свят, благодарение на помощта и...просто защото е знаела какво трябва да се предприеме и всеки случай е различен ). Така, че дори и да нямаме ние конкретно обяснение, факт е че са имали тези способности (дарба).

Колкото до социалното обуславяне на личността...не съм казала, че е пълно. Просто казах, че има значение социалната среда ( ненапразно ясложихна последно място ), хората с които ни среща живота и ни повлияват по някакъв начин ( понякога дори един единствен човек може да изиграе силна роля в нашия живот...) При всеки е различно... Но, според мен се почва отгенетиката, през семейната среда...и социалната е дооформяща... Това, че ти отхвърляш социалното обуславяне е пак един вид обуславяне, на това, което си ти самата, защото ти правиш своя свободен избор да харесваш или не харесваш, да се съгласяваш или да не се съгласяваш с нещо или с някого...:-)

   Колкото до случаят с Хасково ако някой постъпи глупаво, то е благодарение на собствената му глупост и наивност и най-напред той самият си е виновен... Ако не беше така, какво значение би имало предсказанието на някой астролог (ако никой не би му обърнал внимание...)

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години
Ми въпреки измерванията и сметките, поне това което съм чела като упътвания за астролози, пак има доста голяма свобода за интерпретация. А щом се интерпретира, значи човек по някакъв начин се опитва (ако иска) да получи вдъхновение-което значи че търси достъп до мястото, за което говорим.

Много е лесно да говориш за Ванга, защото всички "знаят" за нея. Ако утре срещнеш друг истински гадател/астролог/лечител, как ще решиш дали да му/и се довериш? Питам защото хората са склонни да вярват в общоприети неща, но когато трябва да вземат самостоятелно решение правят пълни глупости. Също като с Хасково.

Тъпото е, че никой от хората в коли и градинки не се е сетил, че при едно земетресение над 5-6-та степен, дори земята може да се разцепи и на практика никъде не е безопасно. Да не говорим, че предсказанията обикновено са неточни откъм време (пък и място), така че върви разбери кога опасността е отминала.

IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 17 години
Въпросът беше за принципната разлика в начина на предричане при астролозите и истинските гадатели, които са малцина., и едно е да търсиш достъп до "мястото" ( всеки може да го търси ) а друго е наистина да го получаваш. А, иначе аз лично не бих отишла нито при гадатели, нито при астролози. Колкото до лечителите...и между тях има наистина добри, но има много самозвани... Всеки сам решава за себе си...
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 17 години
Към FiziLLA : Подминавам с усмивка обръщението ( прозвуча ми като „ колко не си в час” или „как може толкова наивно да разсъждаваш” ). Ще ми позволиш да не се съглася с твърденията в коментара ти...Да се твърди, че няма принципна разлика между изброените ми звучи най-малкото несериозно. Това, че нещо ( все още) не е доказано (в лабораторни или други условия) как точно се случва съвсем не означава, че то не съществува... А и резултатът не доказва ли наличието на тези способности, просто не е известен  точно механизмът... Дали мястото ще го наречем Акашови записи или по друг начин е все едно...Факт е че единици са успявали (успяват) да черпят такава информация... (Ванга „гледаше” на захар, а тя е с кристална структура и поема информацията от биополето на съответния човек... дори не е било необходимо да присъства самият човек). Да припомня, че предсказва падането на кулите-близнаци и потъването на подводницата „ Курск” ( дори тогава са милели, че става дума за града и как би могъл да потъне... ) И тук се сещам за Вера Кочовска , на която са направени всевъзможни изследвания в Япония и в Русия ...с ядреномагнитен томограф е доказано т.нар. трето око ( тя е с незатворена фонтанела като Ванга). С Кирлианова фотография пък е установено, че аурата и коренно се различава от тази на обикновен човек...
Donkova
Donkova преди 17 години

Лещански, може да го съди, ако иска  Стандарт - за предоставена невярна информация.

А хората - би трябвало да съдят Стандарт. Те с Лешански отношения договорени нямат, недоговорени също, както и личен контакт. Ако са били подведени от грешна информация - то е защото Стандарт е нарушил "договора" си с читателите си - че ги информира надеждно.

ПП Отбелязвам тази досадна и съвършена очевидност, само защото правъсадната ни система така се държи напоследък, че няма да ме изненада абсурдът да видя открито произвадство срещу Лещански от граждани. Въпреки пълното отстъствие на правни основания.

 

fizilla
fizilla преди 17 години
@MariaD: Абсолютно съм съгласен. Медиите трябва да бъдат съдени.  Въпреки че няма тежестта на закон, в етичния кодекс пише следното: 

1.1.2 Няма да публикуваме информация, за която знаем, че е невярна.
1.1.3 Няма да подвеждаме обществото и ясно ще посочваме къде са използвани
манипулирани текстове, документи, образи и звуци.
1.1.4 Ясно ще разграничаваме фактите от коментарите и предположенията.

И малко по-надолу:

Една публикация е “в обществен интерес”, само когато [...] предпазва обществото от опасността да бъде сериозно заблуждавано.


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години
Аз не мога да разбера защо изобщо трябва някой да бъде съден. Разни астролози постоянно вещаят всякакви драми по вестниците (особено жълтите), с какво това предсказание е по-различно от другите? Освен с това, че медиите много си го харесаха. Ми медиите са за бой и те трябва да бъдат санкционирани. Защото не са казали всички гледни точки по въпроса достатъчно ясно.
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 17 години

FiziLLA , проблемът е никакъв, не си ме засегнал... просто споделих , че не ми харесва това обръщение и не го считам за... да речем подобаващо.

Това, че не е доказано обаче, също така далеч не означава, че то съществува.”

Явно упорито отричаш фактите около живота на тези пророци, които доказват съществуването на „нещото” ( каквото и да е то, и както и да се нарича). И Земята дълго време е „била” плоска, докато не се е закръглила в един момент ( и дори корабите започнали да изчезват зад хоризонта ) :-)

Никого не убеждавам за нищо, а  изказах личното си мнение по разглежданата тема ( поне за момента... докато някой не ме убеди в противното ). И засега оставам на „наивното” си такова...:-)

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години
Добре бе, аз не мога да разбера защо искате доказателства за нещо, което не е научно?! Не можете да прилагате научни методи към нещо, което може да бъде измерено само от човешкия мозък. Но това не значи, че нещото не съществува.

Примерно-физиците много обичат да говорят затова какво е имало преди големия взрив. Или какво има в черната дупка. Или за паралелните вселени. Това са все твърдения, които НЕ могат да се докажат по никакъв начин към момента. Това спира ли ни да ги обсъждаме? Не. Даже си е забавно. И докато не искаш на някой пари за приказките си, имаш право да твърдиш каквото си искаш, хората сами решават дали да ти вярват(пък някои и пари успяват да изкрънкат). Но твоите твърдения и чуждата вяра нямат НИКАКВО отношение към реалността-нещата съществуват или не независимо от нашето мнение по въпроса.

Колкото до въпросните Акашови записи, не съм сигурна, че това което вие наричате така е това което аз си мисля, но все едно. Акаша е 5-ят елемент според херметизма, още може да се нарече и Дух. Елемент от херметична, не физична гледна точка. Акашовите записи би трябвало да е информацията за всичко минало, настоящо и бъдещо. Интересен аналог можете да намерите в идеята за паралелните вселени. Ако нашият живот е една нишка от сноп възможности, всяка от които съществува в някакво по-общо пространство и ако времето няма абсолютен смисъл, а само относителен-примерно то показва къде точно се намира съзнанието в момента спрямо снопа и нишките в него, то какво пречи на даден човек да си пренесе съзнанието по-напред или назад по нишката и/или снопът? Освен това, че не знаем как да го правим, нищо. Но това не значи, че не можем по принцип да го правим, може би само че е твърде трудно или необичайно и само единици могат да го правят контролирано.

Освен това, помислете си как когато сте били малки и примерно ви е било трудно да си представите целият квартал като едно цяло, а не като части от образи (аз все още не мога да си представя София като цяло). Когато обаче сте пораснали, малко по малко, сте видяли, че кварталът е едно цяло състоящо се от улици, които се пресичат и свързват една с друга и т.н. Може би, когато мозъкът на човек "порасне", той получава същото прозрение и за времето. Все едно се е качил на самолет и вижда връзката между всички места, които преди това са били далечни.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години
Още един добър текст по темата: тук.
fizilla
fizilla преди 17 години
@Ela: 10х много за линка:)) Статията е чук! 
...
Досега разчитахме на бай Лещан предимно за съвети дали четвъртъкът е подходящ за извънбрачно преспиване с русата колежка. Защото свещениците ни отказваха предварителна информация. Те искат да разберат за вътрешноведомствената ни изневяра, чак когато сме я приключили и се чувстваме гузни. Сексът беше толкова учудващо редовен, че натоварихме консултанта на половия ни живот с нови очаквания. Така, както уцелва седмичната еякулация, вероятно може да познае и деня за земетресение. Бай Лещан не е виновен за неслучилото се предсказание. Сами пожелахме да го вземем насериозно и би трябвало да сме разочаровани единствено от себе си.
...

Thumbs UP! :))
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години
Просто не мога да се удържа - давам линк към още един текст по темата ....
By Katherine , 12 April 2007
През почивните дни ходихме на разходка до нос Калиакра. Като изключим това, че входът е три пъти по-скъп от преди 2 години, на всяка крачка се чува румънска реч и че има поставени прожектори, които нощем осветяват скалите, друго не се е променило.

Аз и не искам да се променя... Дори сегашната навалица ми дойде в повече и ми се искаше да продължим още на север - към Камен бряг и Тюленово, където се надявам, все още не са налазили "туристите". Може да звучи егоистично, но не искам повече туристи, искам си непокътнатите, запазените, неопетнените от стъпките на стотици хора, скали. Чудя се колко от хората са успели да оценят наистина красотата и силата на това място. Защото на няколко пъти се чуваше "Хм.. някакви скали...".

Какво беше изумлението ми, когато докато търсех още информация за Калиакра, попаднах на тази статия. Не можах да повярвам...

Накратко - става въпрос за суперлуксозен курорт в арабски стил, който се планира да бъде построен на няколко метра от нос Калиакра! А аз мислех, че там е резерват!

Освен че самата сграда изглежда невероятно глупаво с арабските си кули, се предвижда в скалите да бъдат изсечени стъклени асансьори, а басейните ще бъдат пълнени с морска вода!

А това са снимките и визуализициите от самия сайт на комплекса - http://azuredelmar.com/gallery.php.





Направо ме заболя сърцето.... Звучи толкова нелепо. И изглежда още по-нелепо. А е истина. Какво би могло да спре този абсурден строеж?


Министерски съвет на Република България <GIS@government.bg >
Министерство на околната среда и водите <press@moew.government.bg>
Министерство по европейските въпроси <mtsankova@mfa.government.bg>
Министерство на регионалното развитие и благоустройството <press@mail.mrrb.government.bg>
Президент на Република България <press@president.bg>
Legacy hit count
769
Legacy blog alias
12243
Legacy friendly alias
Приказка-за-абсурда
Ежедневие
Коментари
България

Comments3

Deneb_50
Deneb_50 преди 19 години
Нищо не може да го спре,г-да управляващите,ако има начин ще продадат и нас,така ще си изпълнят дълго лелеяната мечта,те да са управляващи без да има управлявани,които да им пречат.
 Като бе казал вътрешният менестър на Фердинанд-Царю,не закривай НС,то е като 1 голямо WC,хората  като си кажат болката и им олекне и по-вече нищо не правят.
А по-интересно е кой е взел комисионната за да разреши стротелствоот в тази защитена зона
Tanichka
Tanichka преди 19 години
Съвсем логична посока - България е уникално красива и винаги надупена за чужди инвестиции....

Понеже в развитите страни има здрави закони за запазване на природните резервати, а трябва все някъде това да се построи, къде другаде да е? Като не може да изградиш арабски дворец в национални паркове като Йелоустоун или Йосемити - хайде, в Мексико. И мургавелците да се радват, че парички ще им идват от туризЪма. Майната им на красотите в третия свят! Той и без това третият свят е само обслужващ персонал на първите два, който и да влиза в тях.

Сега ще изчезнат дивите прасета от Калиакра - ще дойдат тълпи питомни прасета с бански....

Terkoto
Terkoto преди 19 години
И аз мисля, че нищо няма да го спре. И крепостта ще бастисат. Турците не успяха да я сринат съвсем докрай, но ние българите сами ще си го направим. А знаете ли, че хълма, на който са останките от крепостта Урвич е частно имение, в което е построена имитация на крепост. Има крайно недрюжелюбна охрана с кучета. Човек не може да отиде да види останките.
By afterd , 26 May 2006
Съдържание /Етапи/:

1. Чудене

2. Писане

3. Прочитане на написаното

4. Preview

5. Изпращане и чакане на коментари ;P

================================================
*етап 1*

Щом съм стигнал до тук, значи чуденето вече е приключило..

------------------------------------------------------------

*етап 2*

Всъщност чуденето се оказва, че не е спряло.. Например ми е интересно това къде ще се появи.. Като пост в моя блог? Който още го няма.. Или с тази публикация, блогът ще се създаде?.. Или аз не мога да намеря къде са  ми отговорите или тях наистина ги няма.. Както често ми се случва... напоследък.... Но както и да е, ще се борим.. Уж.. За какво, е въпросът. Едно време четох малко Камю.. На повърхността се вижда главно безсмислието... Абсурдът. За какво да живееш, след като всичко умира.. Поне с такава идея тръгнах да чета.. После установих, че не било точно така, а че въпреки всичко, животът си струва, точно заради това, което преживяваш когато минаваш през различните неща /трудности, радости, проблеми, победи../. Да живееш точно поради, и въпреки, Абсурда. Или.. важно е пътуването по пътя!... И сигурно някога тогава съм почнал да пътувам.

Винаги ми е било интересно как срещаш някакви хора през живота си, прекарваш време с тях и след това никога не се виждате... На някои дори не помня имената.. А бяхме приятели. Помня обаче, преживяванията. Моментите, в които сме мълчали, в които сме се смяли.. Разходките, хек-а... След това всеки поема своя път. Всъщност и преди това е бил на него, просто сега посоките ни се разделят. С някои се старая да поддържам връзка.. Един-два мейла на година, картички. Не на всички получавам отговор. Но това е нормално. Всичко избледнява. Ако не се поддържа. А как да се поддържа ако няма интерес?....

Пиша тук не за да получавам отговори.. Свикнал съм да си говоря сам ;) Не ми пречи. Понякога е тъжно и самотно, но на сутринта всичко отново е "розово".. Електриково розово.. С жълти отблясъци. Изгаря очите ми... Виждам черни петна!.. Примигвам... Бързо.. Розовото постепенно изчезва, с напредването на деня.. Отстъпва място на сивото.. То все повече потъмнява. През нощта. А тя понякога, е спокойна...

Нещата не са толкова зле. Правя се ;р ;]... Всъщност нещата са много зле. Но и да го признавам, това не ми помага.. А и често (понякога..) зле-то се превръща в нещо добро.. Стига да имам търпение да изчакам.
Търпение... Нещо, което си мислех, че имам. Все още може би го имам. Затова обаче понякога ми се губи "границата на търпението". Прекалявам. Но забелязвам, че рядко някой се впечатлява от това. И най-често това не е човекът, който бих искал да забележи. И ми става още по-тъжно от това.....

Но да не натъжавам читателите си съвсем още с първия пост.. Въпреки че се съмнявам, че някой ще изтрае да чете до тук... ;] Но пък..  who knows... А и при *етап 3* установих, че всъщност не съм писал кой знае колко много :P

Кремчетата растат не винаги там където ги очакваш.. Котките единствени понякога ги намират.

Ти, който четеш предния абзац и се чудиш какво съм искал да кажа - успокой се и не го мисли. То просто не е било за теб.. ;]

------------------------------------------------------------------------
*етап 3*

access granted
------------------------------------------------------------------------
*етап 4*

approved
------------------------------------------------------------------------
*етап 5*

if (reader !== "TurningPoint") {
    echo "done!";
}
else {
    echo "still under construction";
}

;ppp~ ;]
Legacy hit count
1112
Legacy blog alias
6743
Legacy friendly alias
публикация---
Невчесани мисли
42

Comments6

kotka_sharena
kotka_sharena преди 19 години и 11 месеца
Добре дошъл :)
Усмихнах се преди да успея да се натъжа. После остана само усмивката. Защото знам, че каквито и изпитания да ни предоставя живота и ти и аз и много други ще се справим. Обикновено в мен говори надеждата. Тази сутрин говори знанието, че ще бъде така. Не питай от къде знам, котките шарени винаги знаят:)

Точка 1... не ти е нужна:) Няма защо да се чудиш. Просто бъди:)

Тази публикация създаде твоят блог. Сложи едно ново начало, на което се радвам да се насладя. Всяка нова публикация ще ме радва и дано дойде време да пишеш и не така тъжно.

О, живота си струва! Все си казвам, че колкото и гаден да е ще го живея, пък ако ще и на  инат. Не може вечно да вали, нали?:) Струва си той, заради онези мигове, споменът, за които е вечен! По дяволите, по ангелите - СТРУВА СИ! И точно такъв го желая с горчив привкус. Стига ми, че нещо съм дала!

Но какви ги говоря... та ти знаеш – важно е пътуването по пътя:)

 

Мисля си как се поддържа, ако няма интерес... Може би просто се създава интерес. Не, не е никак лесно, знаеш, но ако беше лесно, щеше ли да ни е интересно? Сигурно съм луда. Падам, а мога да летя. Да ти покажа ли?:) Просто затвори очи. Казвал ли ти е някой, че имаш красиви криле?:) Лети!:)

 

Имат ли значение отговорите, когато и въпросът стига? Нужен ли е въпрос, когато имаш отговор. И въпросите и отговорите, всичко е  у нас самите. Да си говориш сам  е изкуство! Съвършено. И твърде самотно.

 

Ужасни цветове. Дори аз самата примигнах прочитайки за тях. Но аз разбирам. Искам да ти покажа... майското небе, пролетното зелено и котешките цветове. Не само да покажа, искам да ти дам. Вземи от мен всеки цвят, който си харесаш. Не бой се, аз нямам цветовете, които виждаш сутрин. Имам само от онези красивите, които ти липсват. И искам да ги споделя с теб, така както ги споделям с други.

 

Някой ден слепите ще прогледнат и болните ще оздравеят. Някой ден, за който всеки ден се моля да е днес.   

За да се научиш да летиш е нужно търпение. Ти го имаш, защото знам, че летиш. Потърси го в себе си. Когато то се изчерпа обаче... трябва да решиш на къде да продължиш. Макар, че животът е път без посока. Но с цел:)

 

Странно ли е, че някой стигна до твоето тук?:Р Не се съмнявай и в това. В теб има достатъчно съмнения и така.

 

Нечаканите, но желани гости са прекрасна изненада. Ти не си гостенин. Ти не дойде за да си отидеш. Дойде за да останеш. Защото ти вече намери своето местенце в мене.:)

 

П.С. Разбрах още в началото.:)

ladyfrost
ladyfrost преди 19 години и 11 месеца
Добре дошъл!
Хубаво пишеш и честно да си кажа без думи ме остави!
Tanichka
Tanichka преди 19 години и 11 месеца
Добре си ни дошъл! Верно е, че минанваме през живота на бърз кадър и хората, които са ни били близки после избледняват и на тяхно място идват други и после други..., което е тъжно..... Но пък явно няма как - сигурно ще презадръстим ограниченото си сърдечно пространство иначе. Чистиш килера на принципа на естествения отбор и продължаваш по краткия си път...

Поздрави и чакаме още много такива хубави писания!
aragorn
aragorn преди 19 години и 11 месеца
Хе-хе, странна птица си ти! Добре дошъл и си бъди все такъв! :)
queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 11 месеца
Добре дошъл при нас:) Великолепна е публикацията ти. Много ме впечатли :)
afterd
afterd преди 19 години и 11 месеца
Благодаря на всички за милите думи. :) Въпреки че не го написах за това, някъде дълбоко на нещо в мен му е приятно да чува, че всъщност е харесвано..

Предварително се извинявам ако не се впиша особено в никоя общност. Едва ли ще страня нарочно, просто понякога имам нужда само да споделя... От местенце, което да си е мое, в което да посрещам и изпращам гости, да се грижа за тях.. Неочаквани, но желани гости..

Имало един надпис на една тениска едно време - "Keep The Distance!".. Някога, по пътя, съм избрал да живея с тази идея.. Дори почти помня кога. В момента не смятам, че е било най-мъдрото ми решение... ;) В много моменти ме е спасявало, но пък дали точно тези моменти не са причината всичко да почне да се дели?.. Не знам.. Когато искаш да можеш да си сам, за другите става трудно да успяват да бъдат с теб.... И ако успееш в това начинание, няма те да са виновни..