BgLOG.net
By georgideshev , 11 February 2016

 Знам, че има моменти, когато си мислите какво ли бихте постигнали, стига да имахте възможност. Знам и че понякога просто може да те е малко страх да преследваш целите си.

Няма да повярвате колко лесно може да победите страха и да поемете контрола над живота си!

​ Чувствате се натъжени или отчаяни? 

 Имате ли проблеми да се вдъхновите или да се мотивирате да свършите дадена работа? Понякога просто ви трябва малко помощ.

Реализирахте ли целите си? Не ги отлагайте само защото „нямате време”! Няма да повярвате колко лесно е да тръгнете в правилната посока. Вижте това видео възможно най-скоро: http://easymotivationguide.com/

Legacy hit count
560
Legacy blog alias
78019
Legacy friendly alias
Не-позволявайте-на-страха-да-управлява-живота-ви

Comments1

SeoKungFu
SeoKungFu преди 10 години и 2 месеца


Вкарай малко повече и по-смислено-убедителен контент, бе píčo !
By goldie , 9 July 2014

Има дни, в които работенето ми идва в повече, особено когато след работенето не ми остават достатъчно пари, за да си купя всички дреболийки, които ми харесват и тогава идва тя – мята приятелка Депресията. Не знам защо токова много психиатри търся т начин да я лекуват. Дори не знам защо я смятат за болест. Аз я обичам. Когато ме обхване мога да си почина, губя ищях да чистя, да готвя, да пера – все неща, които не ме правят супер щастлива, а когато съм в депресия имам официално оправдадение да си нахлузя грозната пижама и да сепредам на мързела в цялата му красота...

След това идват другите хубави неща на депресията, като набиването на шоколад в неограничени количества и чувството за вина, което крещи някъде вътре в мен – защо не купи още една кока кола??? А тук е и неизказаната радост от факта, че така и не не си купих електронна везна, която да ме обвинява за всяко ново килце, като че ще тежи на някой непознат. На мен ми тежи, защо вади очи на тези около мен и какво ги бърка как точно живея или каква е моята програма за умиране, нали всички все някога ще умрем. Е, аз поне няма да умра гладна... Така че тези дни всичко в мен крещеше: „Добре дошла, моя любима депресия!“ Аз бих си живяла дълго и щастливо с нея, но просто трябва да работя, защото шоколада е с пари...

Тук е момента да се сетите, че пак чета някоя шантава книга, в която обещавам да бъда себе си и да не отстъпвам от осбствените си интереси, по интересното е че тези книжки искат да визуализирам как искам да живея, ама аз искам шезлонг на морския бряг, чадър над главата, сладолед, студена вода и гледка към едно спокойно море и да не работя... Малиии, мързелът е ненадминато желание....

И така днес обещах да бъда отговорна към себе си, за всичко, което съм сторила и за всичко, което искам да ми се случи от тук нататък, макар че то няма кой друг да е отговорен вместо мен за тези неща. Аз си го знам, само не разбирам, защо трябва да поставям мозъка си на такъв стрес, където думата отговорен е водеща. Моя мозък не иска отговорности, иска почивка или както е модерно да се казва РЕЛАКС... И така поставих мозъка си на мисловна диета, т.е. опитвам се да го принудя да разбере, че трябва да е отговорем към тялото, което го носи, за да го носи колкото се може по-дълго на пук на социалната система в милата ни родина... И така след като дадох всички необходими обещания 4 пъти на ден прочетени всеки път бавно по трипъти, започнах да разбирам, че щастието ми е толкова близко и крещи:“Не искам да бъда отговорна, искам да си мързелувам на воля!“

Така и така не обръщам внимание на тези призиви, с пълното съзнание, че като не чувам какво иска тялото, непремено опирам до аптеката, зашото то – тялото – като иска почивак намира начин да си я получи, но все пак някак ще отмина това откритие. Защото освен съответните обещания към себе си трябва да благодаря на 10 човека, за каквото се сетя.

Примерно мога да благодаря на майка ми, че ме е родила и отгледала, макър че ако ме беше питала сигурно нямаше да искам да се раждам, както и да е за случая се налага да й благодаря. Ааа, благодарностт задължително върви с някакъв мисловен подарък и като знам какви тръгаши за НЕК, ВиК и Глобъл и подарявам злато на кюлчета, няколко милиона от тотото и дълъг живот, за да изтезава осигурителната система по-дълго.

И като започнах с примерите, още по-примерно мога да благодаря на брат ми, че се роди след мен и на него тренирах възпитаване на момче, после му благодаря, че ми тупардиса малкия му син да го гледам и то след като знаеше, че не искам да имам взимане даване в малки деца. За целта му подарявам внучка, че да има него кой да го гледа на стари години. Пожелавам му я от сърце. Дано Бог ме чуе и наистина да му я даде.

Понеже имам две снахи и една кандидат снаха – сиамски близначки, които ползват един и същи мозък и на трите им подарявам пътешествие към далечна дестинация с еднопосочен билет и без право на завръщане. Така всички ще бъдем щастливи, а аз три пъти повече от тях.

До тук станаха пет човек. Време е да подкарам благогарностите към приятелите и приятелките, за всички кофти сценарии, в които ме вкарват, а после ми обясняват, че е било за добро, ама още не съм уточнила за чие добро.

На приятелка номер 1 благодаря, че ме накара да участвам в писането на дипломната ти работа – за известно време това хранеше мозъка ми, но продължи твърде кратко. Явно трябва да почна да пиша за себе си, че да ми е интересно по-дълго време. Тук бих подарила шестица, заради личния си принос, но великите преподаватели решиха да пишат петица, не че не съм доволна, но съм максималистка. Както и да е приятелката ми вече е магистър, подарявам й много работа и огромни успехи в работата, а и докторкса степен, защото ще ме включи в писането...

Мога да изкажа благодарност и на някой, който почти мразя. Сестрата на шефката ми. Е, това е рядко гадно човече, но ако не е тя няма да мога да оценя добрите хора, около мен. Подарявам и‘ мнооого пари. Тя като има пари тича из магазините и не ми досажда.

До тук май станаха 7. Малииии, как ще ги докарам до 10.

Ааа, ето една възможност. Тези дни на фейса ми се закачи един любител на обувки. За по-малко от 5 минути успя да ме извади от релсите. Много му благодаря, че ми даде възможност да се скарам с него, иначе трябваще да се карам с туристите, а туристите са клиенти, а клиентите винаги имат право, дори и когато целият свят върти на криво. На то зи образ му подарявам магазин за обувки, сигурно това ще го направи щастлив, а ако не го прави щастлив, нека си построй фабрика за обувки. Само да не ми пипа сините гумени, че с тях поливам цветята.

И тъкмо се чудех, кой да бъде девета жертва на благодарностите ми и телефона звънна, за да ме зарибяват на нова телефонна програма. Благодаря на мацката детто искаше да ми продаде нещо, което не ми трябва, затова и аз й подарявам нещо, което не и‘ трябва, не знам какво ще каже за нова гривничка с розови сърчица. Дано да и хареса.

Последната десета жертва на моите благодарности днес е всеки, които прочете този пост. Благодаря  горещо, че имате търпението да прочете всичко до тук, пожелавам ви невероятния успех на холивудските звезди, банковата слетка на Бил Гейтс, замъка на кралица Елизабет 2, ваната на Клеопатра и каквото още се сетите. И като споменах за Клеопатра – не прекалявайте с козматиката – лято е...

Всички жертви на моя психорелакс дарявам със златната светлина на моето сърце и искам като стигнете до тук да сте щастливи... Ако не за друго, поне поста свърши...:)

Legacy hit count
927
Legacy blog alias
76543
Legacy friendly alias
Моята-приятелка-ДЕПРЕСИТА

Comments9

Arlina
Arlina преди 11 години и 10 месеца
хм, Диди;) депресията, казват, ни помогала да не полудеем, така че в този смисъл, както и да гледаш си е много полезна, най-малкото заради това, че не се налага да ходим в психиатрии, които вместо места за почивка и лекуване, са заведения за полудяване и мизерия...
лицевите опори вършат добра работа срещу депресия, но шоколадът е много по-приятен, да:)) айде, горе главата, недей да се косиш за глупости и пробвай и сладолед;)
goldie
goldie преди 11 години и 10 месеца
Изключително се радвам да видя някой от добрата стара група на Заглавната, още повече се радвам, че е заради мой пост. Приятно и успешно!
Сладоледа го ползвам всяка неделя, сега ползвам от 2 дни палачинки с шоколад /представи си какво количество съм напържила/... А и от време на време ползвам шоколадова пита, това е невероятен гръцки сладкиш - хем е сиропиран като реване, хем е с шоколад. Като си помисля само и изпадам в депресия. Добре, че има сладкарница отсреща...:):):)
ААА, тези дни пъпешите са невероятно сладки и ароматни.... 
shellysun
shellysun преди 11 години и 9 месеца
ехоо, забравила си ме, я дай един подарък насам Депресията е важен момент преди отключване на гениалността, задължителна е щипка лудост и висока доза екстремизъм и си готов...преминал си към следдепресивнотожизнеутвърждаващоирадващото действие.Така че - напред! с депресия към прогрес! Прегръщам те.
goldie
goldie преди 11 години и 9 месеца
Тук човек винаги може да открие нещо ново и интересно. Много ми харесва това следдепресивнотожизнеутвърждаващоирадващото действие. Ще вземе да ми стане любимо. 
Приемам прегръдките, връщам приятно и успешно през цялото лято, а после още повече. :)
SeoKungFu
SeoKungFu преди 11 години и 9 месеца
Значи, в моя случай след много гадна, тежка и продължителна депресия от лани, включваща турбулентен стрес, срив, O.D. с успокоителни, последвала дълга и безмилостна апатия и бродене из ада приживе, и завършила, слава Богу, с невероятно подемно възстановяване месеци по късно, вече треа съм на етапа с гениалността, ама оно я тава си го знаем :D

Пожелавам ви да е мека, нежна и креативна, и в никой случай да не се налага да е така разрушителна, въпреки че съм благодарен за всичко, защото бе катарзисно !
goldie
goldie преди 11 години и 9 месеца
Когато шоколада не помага се минава на бира и после идва прозрението и гениалността... :) 
Deneb_50
Deneb_50 преди 11 години и 9 месеца
Познаваме се добре с твоята приятелка,но не мога като теб да се похваля че след нея идва щастието, независимо колко шжоколад ще изядеш.
goldie
goldie преди 11 години и 3 месеца
Тогава пробвай с бира :)
AdellzI
AdellzI преди 6 години и 8 месеца
Депресия ?! ?! Абе, я сипи едно узо и им тегли майната ;)
By VenkaKirova , 16 April 2012
Мислим си, че стремежът към по-добър живот, който расте с всяко изминало поколение, е нещо много хубаво. И наистина е така – постоянно се развиваме и вървим напред, от първобитния строй до капитализма. Построихме прекрасни градове, развихме изключителни технологии. Живей и се радвай!

И дори да разбираме, че желанията ни са егоистични, какво от това? Даже им се радваме, защото без тях как щяхме да достигнем цялото това великолепие? Да, ние се раждаме егоисти. Допускаме, че в определена степен това не е добре, за което ни говорят и религията, и морала. Но това не ни кара да страдаме. Плюем на морала и гребем купища пари, макар и по някога да чувстваме вина пред бедните и се стремим да им помогнем. Какво да се прави: всекиму – неговото. Така че, ако си затворим очите за това, което ни се струва негативно, може да се живее.

И едва с идването на глобализацията постепенно забелязваме, че не всичко е така просто в „датското кралство”. Глобализацията се стреми да обедини всички хора, живеещи на Земята, за което в самото начало много се радвахме. Появиха се нови възможности да се правят пари, икономиката стана глобална, най-накрая се появи възможност да се види най-отдалечената точка на планетата. „Тук беше Пешо!” Чувстваме се доволни и щастливи. Егото ни бушува, изискванията му нарастват. Искаме все повече да се издигнем над другите, да им покажем колко сме „печени”!

Заедно с това, обаче, сме свидетели, колко много се увеличиха ненавистта, войните, жестокостта, извращенията. „Така е било винаги, но са го криели от нас” – казват някои, „изключвайки” се по този начин от реалността, затваряйки се в своя тесен, но все пак личен, свят от интереси.

Но мнозина усещат все по-голяма празнота, разочарование, горчивина. Защо се случва така, че колкото повече учим и работим, в крайна сметка се чувстваме все по-зле, а светът става все „по-тъмен”?

Глобалната взаимовръзка е научен факт. Преди някъде живееха африканци, някъде – французи, китайци и всички бяха разделени. Днес всички сме взаимосвързани и взаимно зависими. Съединяват ни не само маршрутите за доставка на стоки и техните наименования. Ние сме свързани чрез някаква вътрешна мрежа, довела до глобализацията, а заедно с нея и до кризата, която да заяви „публично”, че връзката ни е неправилна, защото е егоистична и че цялото зло в света е от отсъствието на правилни връзки помежду ни.

Ние всички сме антиглобалисти. Не искаме друга връзка, освен тази, която ни диктува нашето его.

Искаме да си останем там, където се намираме, в егоистичното си разбиране за новия, тоест глобалния свят и затова да не го приемем. И да казваме: „Да става каквото ще!” Значи така ще стане. „Аз ще бъда” – както казва малката ми дъщеря. Ще продължавам да бъда вълк по отношение на другите, ще ръмжа по тези, които не приемам, ще им се нахвърлям, стараейки се да ги унищожа… Ще мисля само за своя малък, но същевременно голям проблем и ще съществувам само за себе си…

Ние – поданиците на егоистичната връзка, се страхуваме да я загубим, защото нямаме алтернатива. Страхуваме се от неизвестното и страдаме, страдаме …

Страхът е днешното общо състояние на света. Има малък страх – от това, че нямаме определени неща, например, пари или работа. И голям страх, роден от малките – страх от отсъствие на смисъла на живота. По-нататък какво? За какво да се живее? Страх от това, че не виждаме перспектива за добро бъдеще. И тогава, търсейки избавление от страха, започваме да търсим отговор у ближния си, започваме да мислим за него, като за необходим елемент от съществуването си, без който не виждаме бъдеще…

Сега, в днешно време, за пръв път в човешката история достигнахме точката на свободния избор.

Или се чувствам като горд индивидуалист, яхнал вълната на успеха си, и от такива като мен се състои социума. Или, чувствайки се като член на интегралното общество, преставам да мисля за себе си. Обслужвам тях и им осигурявам всичко необходимо. Обществото възпитава мен и аз възпитавам обществото.

Всъщност, това е колосален психологически момент, нова човешка психология, когато всеки усеща себе си и другите като единно цяло. Няма „аз” – има „ние”. Вече не се намирам на еднопосочна улица. Между нас има връзка, базирана на общата цел. Свързва ни желанието да не причиняваме зло на другия.

Така постепенно се изгражда абсолютно друга взаимовръзка. В нея аз започвам да разбирам, че грижата за ближния, за неговото благоденствие, ще ми осигури спокоен и щастлив живот.

Legacy hit count
376
Legacy blog alias
71049
Legacy friendly alias
Отбор--без-който-няма-да-оцелея-

Comments

By EkspertenKolektivZ , 12 September 2011

Източник, платформа "Направи си онлайн списание"
 

Изследването касае най-яростните критици на Бойко Борисов от мъжки пол.

(Придържаме се към ангажимента да публикуваме изводи от изследвания и анализи, правени от сериозни учени, които не искат да бъдат свързвани обвинения в политическо обслужване или със спорни за обществото резултати.)

Оказва се, че повечето от тях мразят Бойко като бивше гадже! Интересно е, че повечето, които се вълнуват силно от това да бъдат жлъчни с премиера, всъщност нямат тънко разбиране на неговите позиции, нито желание да вникнат в тях. 

 

Преобладаващото мнозинство от критиците продължават с нетърпимостта си, дори когато нямат особени несъгласия с идеите му, с което доказват, че неприязънта им има съвсем друг характер, много по-дълбок източник.

 

В изследването омразата им към него е определена като вербална агресия към бивш интимен партньор, поради това, че повечето смятат, че познават Бойко твърде добре, познават го сякаш отблизо и той им е “напълно ясен”. Нещо повече чувствата им към него са определено амбивалентни: респект, познаване на магнетизма, но и страх, силно желание за мъст. Дразнението от това да слушаш смели, самонадеяни приказки на определени от теб като надменни хора доказва неумението да се концентрираш върху темата, аргументите, защото не можеш да се отърсиш от физическото си отношение към това въздействие и неговия автор. Фиксираш се върху несъзнателния страх, че си в подчертано подчинено отношение спрямо магнетичната фигура, която трябва да бъде наказана заради това. Такива хора не могат да се фокусират върху крайния резултат от делата, смисъла на речите на дразнителя.

 

Такива хора имат бунт и срещу спомена си за преживявания в подчинено, очаровано положение и искат да се бунтуват, но не и в реалната ситуация, когато са в такова положение. За тях най-добре е да се критикува далеч и зад гърба на “бившето гадже”. В случая с политиката и Бойко Борисов за този психологически тип това е необходимостта да се сипят критики срещу този, който символизира тези отношения. На Борисов явно лесно му се получава да символизира този образ.

 

Жените имат шанс за по-естествено, необременено отношение към Б.Б., макар че и при тях понякога се задейства този заместен бунт срещу доминацията и свързаните с него лоши лични спомени. В изследването се говори предимно за мъжете, защото при тях като чели по-често се включва скритото “знам ги аз такива мъже- ще ги разоблича до край”. На този етап те търсят аргументи за такова разобличаване и най-лесно използваните са самоувереността на Б. Борисов, наричана “самохвалство” и неговата упоритост съчетана с директни, непреднамерени отношения, наричани от тях “глупост”. Речта на откровеността и директността не се харесва, когато не излиза от самите нас. При нас тя е тънък психологизъм, при другите е просташки инстинкт на произхода. Гоненето докрай на основния въпрос (често използван от Борисов инструмент) също не се харесва, когато идва от външен на нас човек- на този метод имаме право само самите ние.

 

Крайният ни извод е (с него ще разберете защо академична фигура не би се ангажирала да изкаже това), че са малко нормалните мъже, които имат абсолютни противоречия с Б.Б. Това ни напомня, че е нормално да си съгласен с някого, когато е прав, при положение, че си нормален мъж.

Като такъв, не ти идват мисли, че ако се съгласяваш с доминантен мъж и му симпатизираш ти се самоунижаваш и проиграваш почти сексуална подчиненост спрямо него. Точно обратното, в сексуална поза спрямо Б.Б. се поставят тъкмо тези мъже, които имат постоянна невротична енергия да го разобличават, да му се противят.

                                                                                                   Отново повтаряме: Бойко не ви е бивше гадже, той не ви налюбва, когато се съгласявате с него, уважаеми мъжлета!                                                                                             

Legacy hit count
887
Legacy blog alias
46155
Legacy friendly alias
Гневиш-ли-се-на-Бойко-Б----определя-какъв-мъж-си
Политика
Психология и логика

Comments8

SlynceLuna
SlynceLuna преди 14 години и 7 месеца
Как може да си тормозите мозъците с политика бе хора. На този свят има толкова хубави други неща, защо бе хора си вкарвате в главата политика. Баси, никога няма да прочета такъв постинг.
StrashnaAgencia
StrashnaAgencia преди 14 години и 7 месеца
Ами, явно има хора, които се тревожат по въпроса и ако не се тревожим ще сме от един друг свят. дай да станем всички будисти, за да се пазим от неприятната реалност. Не е ли по-добре да я променяме, а не да се пазим само заливайки се само с най-приятните, по класическите разбирания, усещания. Може и да не се затлачваш от политиката, може и да си щастлив и да си активен политически. Който не го може трябва да казва " Братче, кажи как го правиш", а не "Не се прави така"!
SlynceLuna
SlynceLuna преди 14 години и 7 месеца
Какво да ти кажа ако питаш мен.Питай и ще ти бъде отговорено.
 В коментара казах, че политически постинги не чета. Мисълта  ми е насочена  към по -приятни светове.  Джон Ленън го е казал - правете любов.......:)
StrashnaAgencia
StrashnaAgencia преди 14 години и 7 месеца
Е, ние как се разбрахме, както казват малките "Не е истина"! но щом правим нещата за повече щастие, значи всичко е ОК :)
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 14 години и 7 месеца
нещо за жените и ББ нема ли? ощетена съ почуствах
EkspertenKolektivZ
EkspertenKolektivZ преди 14 години и 7 месеца
Хахаха, искрено ме разсмя. Наистина трябва да включим и жените, там са не по-малко интересни отношенията, но може би малко по явни и затова не се нуждаят от много разкрития! :)
pestizid
pestizid преди 14 години и 7 месеца
За дамите може един пост с участието на Меглена Кунева например, :))
RamboSilek
RamboSilek преди 14 години и 7 месеца
Wow, написаното е направо страхотно. Но имам чувството че му липсва нещо. Струва ми се някак непълно. Липсва му химн, който да показва блясъка и величието на този човек в пълния му блясък! Като основа за него може да послужи малко поезия, посветена на същия този господин:

„Премиер, избран от народа”:

О, достолепни Генерале, поведи ни!
Ний вярваме във твоя свят обет!
От враговете – Де Пе Се /ДПС/ пази ни!
Проправяй бъдния ни път напред,
За да застане нашата България
Във Европейския съюз със чест,
Да заблести като небесна лъчезария
Да я приветстват всички! Светла вест!
Премъдри Господи Иисусе, благослови Ти Генерала и България!

А има подходящ текст и за хората, които не са негови фенове:

Любими генерале, как спокойно
заспиваме, над нас когато бдиш.
Вървим след теб - дружина стройна,
а ти в небето пак блестиш.
Бюджетът ни в ръцете ти е като в каса.
Недостижим, стабилен и корав.
Ний още си лазим пияни под масата.
А ти дори под нея ходиш прав.
Зад твоя гръб побират се в редица
осемте милиона верни чеда.
(Отворих касата. Във нея - пица.
Решил си и световния проблем с глада!)
Кажи, генерале, да търсим ли още
тунела и светлото в него, кажи?
Или да потънем в очите ти нощем
и да погледнем през твойте уши?
Така отминава световната слава -
каквото било е, не ще бъде пак.
И Бойко изгрява, и Бойко изгрява!
(А министерството на здравето предупреждава-
от твърде много слънце ще хванете рак!)

 


 


By IrinaKiriakova , 7 July 2011

 Много хора се оплакват, че животът им е празен, скучен, тежък, безсмислен, … А как да се запълни празнотата, как скуката да се замести с вълнуващи преживявания, как да отместим тежестта, как битието да придобие смисъл? Запълни, замести, отмести, придобие – все глаголи. Глаголите отразяват движение. Движението е в основата на виталността, промяната, развитието, адаптацията. Липсата му поражда проблеми, тоталната липса – смърт.

 Около нас кипи от потенциали, но за да се изпълнят е нужно движение. Както гласеше една мисъл „И най-дългото пътуване започва с една малка крачка”(Лао Дзъ), а моята преподавателка по психотерапия казваше: „Който има потребност, той се движи”.

Когато в нас се породи желание, то генерира енергия, която трябва да се превърне в движение, за да достигнем до удовлетворение на желанието.

 Съвременните технологии спомогнаха за масово обездвижване –  и в пряк и в преносен смисъл. Седим и пазаруваме, седим и се срещаме и запознаваме с хора, които седят другаде, седим и си плащаме сметките, седим и си поръчваме храна, седим и изпращаме подаръци, цветя, седим и някакъв модерен тренажор стимулира мускулатурата ни, … Вече не е нужно да търсим, защото има търсачки, не е нужно да ходим на кино, защото можем да си свалим филм на компютъра, не е нужно да посещаваме концерти, защото има съраунд, не е нужно да се обадим на близък или приятел, за да го чуем как е, защото можем да прочетем статуса му, не е нужно и да отидем на гости на някой, защото има скайп, не е нужно да се разходим сред природата, защото тя ще влезе в дома ни под формата на омекотител за дрехи или ароматизатор… А кога ще се срещнем?! Кога ще нахраним сетивата си с реалност, преди да атрофират!? Кога ще се движим?

В никакъв случай не обвинявам техническия прогрес(той съществува, благодарение на хора, които се движат), отговорността е изцяло наша – на хората! Питам се как ли би се отразило на целокупното човечество едномесечно прекъсване на електричеството? Мрак ли ще настъпи или просветление? Замислете се какво бихте правили – ден, два, седмица, втора, трета, … Трябва ли някой да ни дръпне шалтера, за да прогледнем?!

Всички изобретения са средства за постигането на определени цели. Проблемът на съвременното общество е, че превръща средствата в цели – искам да имам кола, а не средство за предвижване; искам да имам къща, а не дом, … Колата не върши работа, ако не зная къде да ида, къщата е просто кутия от тухли, ако не се насели с атмосфера и уют. Прекрасно е да имам луксозен телефон, но има ли на кого да се обадя и какво да споделя? Придобиването на средства не създава щастие!

Толкова сме се отдалечили от истинските цели и стойности в живота… и се чудим защо обществото ни е все по-болно. Говорим за движение на капитали, информация, стоки и все по-малко движещи се хора. Прекрасно е, че мога да спестя време като платя сметките си през интернет, но какво правя с това време, за какво го използвам?!

Ако продължаваме така фантастичните филми, в които машините превземат човечеството ще се окажат реалност, не защото са по-силни, обаче, а защото хората сами се превръщат в роби на техниката.

Време е да се събудим, да се раздвижим, да се срещнем, да си спомним вкуса на живота, да нахраним сетивата си, да развием потенциала си.

 „Човекът е човек, когато е на път!”

                                                                          Ирина Кирякова http://irinakiriakova.alle.bg/

Legacy hit count
570
Legacy blog alias
45612
Legacy friendly alias
Животът-е-движение

Comments6

goldie
goldie преди 14 години и 9 месеца
СЕДЯ, също е глагол, дори и значенито му да означава статичност.:)
SlynceLuna
SlynceLuna преди 14 години и 9 месеца
Застани на едно място и целият свят се извървява покрай теб. Движението и покоя си зависят от разстоянието, от което ги наблюдаваш. Не бързам за никъде - следователно ще пристигна.
SlynceLuna
SlynceLuna преди 14 години и 9 месеца

Движението и покоят са винаги заедно. Движението е обвито в покой, покоят е в движение. Движението е винаги от точка до точка, след това кротва. Покоят пък бълбучи до самовзривяване понякога. Кое  е правилно, ако търсим нагласа  към себе си, всеки сам избира.Кое е правилно, въпрос на вътрешна нагласа.

IrinaKiriakova
IrinaKiriakova преди 14 години и 9 месеца
Съгласна съм, че движението и покоят вървят заедно, както денят и нощта, радостта и болката, успехът и провалът, ... Че няма правилно и грешно е вярно, защото това е човешки критерий, в природата хищниците не са лоши и грешни, а част от равновесието. Именно за равновесието говоря, за вселенските закони, които са извън човешките ни критерии за добро и зло. Просто смятам, че част от проблемите на хората(от 8 години се занимавам с това) са в резултат на нарушено равновесие - необходимо е да сме активни и да сме пасивни, да се борим и да се смиряваме, ... няма как да постигнем определени неща, ако се придържаме само към един от полюсите.:)
SlynceLuna
SlynceLuna преди 14 години и 9 месеца

И аз съм съгласен с коментара ти.

Равновесието нека да е на здрава "почва" обаче, на острие си е атрактивно ,но опасно. :)

By MeriLin , 20 May 2011
Този мъж на два пъти е поразен от мълния в разстояние от една  минута и остава жив. Истина е! Късмет или нещо друго? Нямам идея. Издирват го!

Виж!

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/2//66/372/66372547_Strelka_blue_4.GIF

 

http://darkrunways.blogspot.com/2011/05/blog-post_16.html



Legacy hit count
267
Legacy blog alias
45265
Legacy friendly alias
Истина--е----видео-

Comments

By SilvijaAnova , 19 March 2011
Всъщност заглавието е малко заблуждаващо, защото все още не съм готова с целия учебник (все пак намерението ми е да го довърша). Това, което помествам е част от "Логика - Дял ІV, Истина и аргументация". Колеги, целта ми е да разгледате направеното досега и да ми напишете коментари. Използавала съм предимно урочните статии от учебника на "Педагог 6", тъй като е одобрен от МОМН, като съм се постарала да ги онагледя максимално, защото знам, че тази сложна материя е много трудно смилаема от учениците. Когато го завърша, към учебника ще има въпроси, задачи, тестове, прикачени филмчета и т.н. Но сега искам да разбера дали съм на прав път.

 

Ето и частта от учебника - Дял ІV Истина и аргументация.ppt

Ще се радвам, ако имате предложения.


Legacy hit count
7437
Legacy blog alias
44497
Legacy friendly alias
Електронен-вариант-на-учебника-по-Психология-и-логика---9-клас--ЗП--изд--Педагог-6-
Уроци, съвети, препоръки
Наука
Училище
Методически разработки
Психология и логика
Взаимоотношения

Comments11

Donkova
Donkova преди 15 години и 1 месец

Здравей,

Страхотно добре е направена презентацията. Свалям шапка за тъпрението!

ПП. Учебникът има нужда от радикално опростяване според мен.  Въпреки твоите сериозни постижения да естетизираш това съдържание, то изначално е недопустимо претоварено със схематично изсушено до чирузообразна форма знание и е напълно лишено от удоволствието да откриваме разните методи за аргументация с радост.   

SilvijaAnova
SilvijaAnova преди 15 години и 1 месец
Благодаря за добрите думи.

 

Аз също съм на мнение, че научността е малко вповече. Преподавам на ученици, за които дори и тази нагледност не е достатъчна, за да направи науката по-достъпна за тях. Но фактът си е факт - и следващата година учебникът е одобрен от МОМН (всъщност, доколкото разбрах от самото издателство, той е доста предпочитан в много училища от страната).
Donkova
Donkova преди 15 години и 1 месец

Доколкото си спомням г-жа Такева е съдружник в Педагог 6.  И също така - е член на тристранния съвет за социално сътрудничество в сектор образование, който периодично трябва да одобрява неща които предлага МОМН. Толкова по въпроса за "одобрението" и "предпочитането".

Важното е, че ти се опитваш да хуманизираш представянето на това знание за твоите ученици. И повишаваш шансовете им да развият умения, които вършат работа в пракитчески всички човешки дейности. За което заслужаваш цялото уважение към учителската професия на всички ни.

SilvijaAnova
SilvijaAnova преди 15 години и 1 месец
Отново благодаря за стимулиращата оценка.

Може би ще е интересно да се отчете факта, че докато бяхме на дял Психология, учениците бяха очаровани от нея. Лично от тях знам, че това беше предпочитания им час. Те са вече в такава възраст, в която времето сякаш тече по-бързо и те искат бързо да го опознаят; времето, в което започват да се интересуват от бъдещите си родителски задължения (затова им беше особено инетресно да разберат какви са родителските стилове на поведение, кое е правилно и кое - не при възпитанието). Затова смятам в  дял Психология да вмъкна клипчета, тестове за психодиагностика и т.н. Така те ще могат и да се самоопознаят, да разберат за себе си неща, които дори не са подозирали. Целта ми е науката да им помогне в сложния живот, който ги очаква, да ги направи по-подготвени и адаптивни.


zosororo2
zosororo2 преди 15 години и 1 месец
Здравей. Презентацията ти е много хубава. Самият учебник който си избрала на мен лично не ми харесва. Аз също преподавам философския цикъл в СОУ, и по отношение на психологията и логиката предпочитам учебниците на изд. "Нова звезда". Наистина темата за аргументацията и истината не е много лесна, но все си мисля, че няма нужда да се усложняват чак толкова нещата. Трябва да се направят възможно най-просто и да се обяснят така. Особено им е трудно на учениците да си го представят и да го свързват с нещо от тяхната реалност. Според мен при обучението по логика трябва да се набляга повече на практическото й приложение, отколкото на теорията. Теорията трябва да е сведена до минимум, и ако в практиката се наложи нещо да се даде допълнително като знание. Особено пък с толкова абстрактните за децата обяснения за силогизъм, ентимема и т.н.И за съжаление почти нито един учебник от одобрените по логика няма добри материали за упражнения. На мен ми се налага да си измислям сама упражненията, за да усвоим по някакъв начин теорията. И предполагам знаеш, че не е много лесно и, че  не винаги се получава. 

Иначе на мен наистина ми харесва до момента твоята презентация, но както са ти писали и колегите по-горе наистина е много затрупано с теория. Някои неща просто може да ги няма и така няма да е чак толкова научно...И трябва да ти кажа,че учениците ще се отегчат още на 5 -я слайд.;( разбира се зависи от учениците де.


SilvijaAnova
SilvijaAnova преди 15 години и 1 месец
Zoso - eдновременно съм и не съм на твоето мнение. Смятам, че уроците наистина са много сложни, но тъй като ненапразно съм писала, че това ще бъде електронен учебник, съм сметнала, че в един учебник е необходимо да има по-подробна информация (все пак това е ролята на един учебник). Но по него могат да се направят презентации, в които прекалената научност да бъде избегната.

Между другото - изпробвах урока за дедукцията (един от най-сложно обяснените в учебника) в клас. Както и очаквах, не успях да стигна до края, защото ми се налагаше да обяснявам с повече примери някои от точките в урока, напр. за правилата на силогизма. Най-лесно за учениците беше да възприемат ентимемата. Въпреки, че учениците ми са с доста ограничени възможности (училището е по транспорт), все пак с малко повече усилия от моя страна урокът бе завършен. 

Тъй като материята е изключително сложна, ми се иска към учебника да прибавя, колкото ми е възможно, допълнителни материали като тестове (особено за самооценка), клипчета, презентации на някои от темите, текстове за анализ и т.н.

Zoso, направила съм и първите три теми от дял Психология. Ако ти е интересно, мога да поместя учебника във варианта, до който съм стигнала дотук.

 


zosororo2
zosororo2 преди 15 години и 1 месец
Да любопитна съм да видя какво си направила. Колкото до учебниците, за съжаление не винаги са написани добре и достъпно за днешните младежи. А видят ли че има нещо по-сложно в учебника и вече си ги загубил като интерес и внимание.За съжаление, днешната младеж не държи особено на образованието...

Аз също съм се замисляла дали да не си направя труда да си готвя уроците като презентация...но пък после идва проблемът с техническото осигуряване на преподаването на такъв урок....и просто си карам по старо му.


zosororo2
zosororo2 преди 15 години и 1 месец
Много хубаво се е получило. Относно изработката наистина е добра. Интересно ми е дали редактираш по някакъв начин текста или дословно го взимаш от учебника? Жалко че не ползвам този учебник, иначе наистина бих се възползвала да покажа на учениците си тази презентация. Но не се знае, може и това да се случи, особено  темата за аргументацията и описанието на начините за водене на спор и дискусия ми хареса. Но все пак има доста информация и ми е любопитно как успявате да предадете всички уроци в малкото часове, които се преподава Психология и логика(доколкото разбрах преподавате в техникум, а там са още по-малко часовете, отколкото в СОУ)? Аз с такова съдържание едва ли бих могла да преподам и обясня всичко това. Всъщност бих могла, но едва ли учениците ще успеят да научат нещо...то направо трябва да препускаш по материала....

Аз специално съм на мнение, че учебниците трябва да се пишат само от учители, които преподават и знаят колко им е ограничено времето и колко информация могат да поднесат за това време. В крайна сметка, всички сме учили едно и също, защо да не можем да го и напишем като учебник, но да е по-достъпен и разбираем за учениците?Затова и ме интересува дали редактираш по някакъв начин текста от учебника?


SilvijaAnova
SilvijaAnova преди 15 години и 1 месец
Относно текста от учебника - използвам всички видове редакция  (но по-голямата част резюмирам). Събрала съм и доста материал от други източници - лекции от университета; Интернет; учебни тетрадки по Психология и логика; книги, които съм си закупила. Илюстративния материал е взет предимно от Интернет (картинки, клипчета, дори съм намерила една енциклопедия на наркотиците, която е много интересна), но комикса за Ид - Его - Супер-его е моя сглобка. Имам и доста материали за отношението Родители - Деца. Тези отношения съм намислила да ги направя във вариант разлистваща се книга... Имам много идеи, които все още са в работен вариант.

Относно количеството информация, която могат учениците да поемат в един час или през учебната година - материалът наистина е много. Налага ми се да сбивам част от уроците (напр.дедукция и индукция), за да включа други, които са по актуални, по-атрактивни или спомагат да дообясня други уроци (напр.агресията, толерантността, чувстваат и емоциите), т.е. излизам извън рамките на учебника, но не и на учебната програма.


zosororo2
zosororo2 преди 15 години и 1 месец
Да ясно ми е. То така или иначе учебниците за учителя са само ориентировка какво да преподава и дори и задължително е да се дава и допълнителна, особено любопитна  и интересна информация за учениците. Наистина ми хареса твоя комикс в темата за  Фройд. Искрено се забавлявах като го видях. Дори си мисля че може би трябва основно да се набляга на по-забавния начин за представяне на информацията /разбира се, където това е възможно/. По този начин се разчупва простото зубрене и усвояване на някакви задължителни неща, което пък прави абсолютно безинтересни темите за учениците. Ако ти трябват някакви материали, можеш да ми пишеш. На драго сърце ще ги споделя с теб. Имам добри тестове за проверка на знанията по психология и по логика. Ако ти трябва нещо такова ще ти ги пратя. Успех с начинанието, и дано осъществиш всичките си идеи.;)
SilvijaAnova
SilvijaAnova преди 15 години и 1 месец
Благодаря за отзивчивостта. Нямам нищо против да се възползвам от материалите ти.
By SilvijaAnova , 19 March 2011
Всъщност заглавието е малко заблуждаващо, защото все още не съм готова с целия учебник (все пак намерението ми е да го довърша). Това, което помествам е част от "Логика - Дял ІV, Истина и аргументация". Колеги, целта ми е да разгледате направеното досега и да ми напишете коментари. Използавала съм предимно урочните статии от учебника на "Педагог 6", тъй като е одобрен от МОМН, като съм се постарала да ги онагледя максимално, защото знам, че тази сложна материя е много трудно смилаема от учениците. Когато го завърша, към учебника ще има въпроси, задачи, тестове, прикачени филмчета и т.н. Но сега искам да разбера дали съм на прав път.

 

Ето и частта от учебника - Дял ІV Истина и аргументация.ppt

Ще се радвам, ако имате предложения.


Legacy hit count
18082
Legacy blog alias
44499
Legacy friendly alias
Електронен-вариант-на-учебника-по-Психология-и-логика---9-клас--ЗП--изд--Педагог-6-
Взаимоотношения
Училище
Наука
Психология и логика
Уроци, съвети, препоръки
А За BgLOG.net
Методически разработки

Comments2

dar4iu
dar4iu преди 13 години и 7 месеца
БРАВО !!!
dar4iu
dar4iu преди 13 години и 7 месеца
Някакво продължение на презентацията има ли ?
By SilvijaAnova , 19 March 2011
Всъщност заглавието е малко заблуждаващо, защото все още не съм готова с целия учебник (все пак намерението ми е да го довърша). Това, което помествам е част от "Логика - Дял ІV, Истина и аргументация". Колеги, целта ми е да разгледате направеното досега и да ми напишете коментари. Използавала съм предимно урочните статии от учебника на "Педагог 6", тъй като е одобрен от МОМН, като съм се постарала да ги онагледя максимално, защото знам, че тази сложна материя е много трудно смилаема от учениците. Когато го завърша, към учебника ще има въпроси, задачи, тестове, прикачени филмчета и т.н. Но сега искам да разбера дали съм на прав път.

 

Ето и частта от учебника - Дял ІV Истина и аргументация.ppt

Ще се радвам, ако имате предложения.


Legacy hit count
893
Legacy blog alias
44496
Legacy friendly alias
Електронен-вариант-на-учебника-по-Психология-и-логика---9-клас--ЗП--изд--Педагог-6-
Уроци, съвети, препоръки
Наука
Училище
Методически разработки
А За BgLOG.net
Взаимоотношения
Психология и логика

Comments

By SilvijaAnova , 19 March 2011
Всъщност заглавието е малко заблуждаващо, защото все още не съм готова с целия учебник (все пак намерението ми е да го довърша). Това, което помествам е част от "Логика - Дял ІV, Истина и аргументация". Колеги, целта ми е да разгледате направеното досега и да ми напишете коментари. Използавала съм предимно урочните статии от учебника на "Педагог 6", тъй като е одобрен от МОМН, като съм се постарала да ги онагледя максимално, защото знам, че тази сложна материя е много трудно смилаема от учениците. Когато го завърша, към учебника ще има въпроси, задачи, тестове, прикачени филмчета и т.н. Но сега искам да разбера дали съм на прав път.

 

Ето и частта от учебника - Дял ІV Истина и аргументация.ppt

Ще се радвам, ако имате предложения.


Legacy hit count
598
Legacy blog alias
44498
Legacy friendly alias
Електронен-вариант-на-учебника-по-Психология-и-логика---9-клас--ЗП--изд--Педагог-6-
Уроци, съвети, препоръки
Наука
Училище
Методически разработки
Психология и логика
А За BgLOG.net
Взаимоотношения

Comments