BgLOG.net
By Teri , 29 September 2022
Изборите са само след няколко дни!
Призовавам ви да помислите, да изберете своя кандидат и в неделя да отидете и да пуснете своя глас!

Когато не гласувате, правите следното:
- Вдигате стойността на платения вот. Всеки платен глас ще се равнява на два гласа - вашият и платения.
- Позволявате на хора, които не сте избирали да решават вашата съдба през следващите 4 години, а последиците могат да се разпрострат и за повече години след мандата.
- Давате основание на политици, които са доказали, че крадат, да го правят още по-нагло. Справка оправданието за ремонта на жълтите павета - "Там има пешеходна пътека, колите спират и така пренаредените павета се разместват".

Помислете внимателно и отидете до избирателната секция. Дайте своя вот за по-добро бъдеще на България и децата ни!
Legacy hit count
1016
Legacy blog alias
81455
Legacy friendly alias
Да-не-позволим-на-другите-да-гласуват-вместо-нас-
Политика
Коментари

Comments3

arebemagare
arebemagare преди 3 години и 6 месеца

11 СТЪПКИ КЪМ СОЦИАЛНА ДЪРЖАВА

Предизборно и следизборно четиво за избиратели, кандидати за техния глас, администратори, настоящи и бъдещи управляващи


По Конституция България е демократична, правова и социална държава, но повече от 30 години след приемането на основния закон много от заложените в него текстове остават с пожелателен характер.

В неделя, 2 октомври, българските граждани ще отидат да пуснат своя вот на четвъртите парламентарни избори в рамките на 2 години. Уви, в условията на безпрецедентно преплетени кризи и стремглаво обедняване, социалните теми отново остават на заден план.

България е трайно на дъното на ЕС по доходи, трудови възнаграждения и неравенство в обществото. Емиграцията, особено трудовата, остава на високи нива и подкопава бъдещето на страната. Въпреки всичко това повечето политици и партии продължават да не виждат слона в стаята.

При това положение, надали трябва да ни изненадват критично ниската избирателна активност, разпадът на социалната тъкан, ежедневните прояви на противообществено мислене и поведение.


Време е да направим нещо, преди тези тенденции да са станали необратими. Съживяването на социалната държава е абсолютно наложително.

Тук посочваме 11-те безспорни стъпки, за които никое управляващо мнозинство досега няма време, желание, воля. Като граждани трябва да имаме смелостта да ги изискаме.
 
 
1. Увеличаване на минималната заплата до поне 850 лв.

При пазарна икономика МРЗ е един от малкото инструменти на държавата да влияе върху трудовите възнаграждения. Вдигането на МРЗ косвено оказва натиск върху работодателите за увеличаване и на останалите възнаграждения.

2. Необлагаем минимум в размер на МРЗ

След реформите от 2007-08 г. данъчната тежест за най-богатите е намаляла с 32%, докато за хората със средни доходи се е покачила с 463%. Това трябва да спре.

3. Премахване на максималния осигурителен доход

За да плащат всички своя солидарен принос към здравната и пенсионна осигурителна система. Край на регресивното осигуряване.

4. Частните пенсионни фондове – само на доброволен принцип

Край на гарантираните печалби за фондовете за сметка на негарантираните пенсии на гражданите.

5. Платеното майчинство – във всички случаи поне в размер на минималната работна заплата!

Според Конституцията „Жената майка се ползва от особената закрила на държавата“: държавата е длъжна да ѝ осигури достойни условия на живот.

6. Детски надбавки за всички деца!

Ако родителите на всички деца получават адекватни детски надбавки, без да е нужно да покриват доходни критерии и да преминават през тежки проверки, България отново ще има една демографска мярка по подобие на развитите европейски държави.

7. Достъпът до социално подпомагане да се определя спрямо чистите, не спрямо брутните доходи

Това е допълнителна бариера до ключови приходи за децата и най-уязвимите социално граждани, която трябва да отпадне.

8. Данъчното облекчение за деца да стане постоянна мярка

Пазарлъците с тази ключова мярка за подкрепа на семействата трябва да спрат, като сумата за приспадане от данъчната основа в увеличения ѝ размер от 6000 лв. на дете следва да се заложи в закона и да се прилага всяка година.

9. Гарантираният минимален доход да се изравни с линията на бедност


Това остава безсмислена мярка, ако не може да осигури поне сносен живот за хората. Дори Европейската комисия го разбира и препоръчва на управниците ни.

10. Когато срещу социалната помощ се полага труд, тя да е поне в размер на МРЗ

Четири пъти по-евтин е трудът на бедните, които имат нужда от социално подпомагане дори в настоящите нищожни размери, отколкото на работника, който получава минимална работна заплата.

11. Енергийни помощи поне за 300 kWh, колкото е средномесечното потребление на едно домакинство

Либерализацията на пазара ще доведе до ценови скок и за битовите потребители. Належащо е спешното приемане на определение за енергийна бедност. Държавата трябва да се погрижи не само за бизнеса, на който щедро раздава помощи, а на първо място – за гражданите, от които в крайна сметка произтича властта ѝ.
 

Очаквайте пълния текст на 11-те насъщни стъпки към възстановяването на социалната държава в България, с автори Ваня Григорова и Калин Първанов.

По идея на Колектив за обществени интервенции
 
 
 
arebemagare
arebemagare преди 3 години и 6 месеца
 

Избори 2022: три Българии, говорещи със себе си

от Петър Банков


Резултатите от изборите тази година не промениха значително политическото представителство в България. При рекордно ниска избирателна активност отново имаме фрагментиран парламент с дребни корекции в сравнение с миналата година: ГЕРБ и ПП си размениха местата, ДПС и ДБ запазиха нивата на подкрепата си от ноември 2021 г., макар и с дребни подобрения, докато БСП продължи свободното падане и вече е пета сила в парламента. Донякъде лъч светлина представлява фактът, че подкрепата за по-крайни (Възраждане) и по-умерени (Български възход) националистически и консервативни елементи всъщност е далеч по-ограничена от очакваната.

Усещането в настоящата ситуация е като някакво интермецо: конфигурацията в парламента е такава, че трудно ще се състави коалиция без някоя партия да наруши обещанията си от преди изборите. В този смисъл вторачването в математиката и всевъзможните коалиционни комбинации последните дни изглежда като напразно упражнение, което по-скоро извежда сложността на ситуацията, отколкото нейното решение. А за да има правителство, ГЕРБ умело прехвърли топката на т.нар. „партии на протеста“, призовавайки ги да съставят коалиция. Тук досегашната непримиримост на въпросните партии е поставена на изпитание: от една страна, продължителният им отказ би бил удобен претекст за ГЕРБ да ги обвини за провала на коалиционните преговори, но пък от друга, една евентуална колаборация с ГЕРБ не просто би делегитимирала въпросните партии, а и би нанесла сериозен удар по надеждите за демократизация на страната.

Говорейки за (де)легитимиация, изключително слаб фокус бе даден на рекордно ниската избирателна активност. В момента парламента е избран от по-малко от 40% от гласоподавателите. От тази гледна точка вълните от загрижени репортажи за автобусите към Кърджали, за избирателната активност в Турция или в ромските квартали, всевъзможните журналистически разследвания относно търговията с гласове и тяхната цена по-скоро създадоха друго впечатление, а именно: определени групи хора не заслужават конституционното си (а и човешко, преди всичко) право на глас. Но това не прави такова впечатление, просто защото предизборната кампания разкри наличието на три българии, всяка от тях със собствените си проблеми.

Първата
е тази на политическия елит, който проведе една нефелна кампания, изпъстрена от взаимни обвинения кой какво е направил, кой е виновен за това какво (не) е направено и въобще прехвърляне на топката на отговорността, вместо дискусия върху идеи и визии за това не просто как страната ни ще преодолее икономическата криза, но и как ще адресира вече съществуващите тежки социални и политически проблеми.

Втората
България е тази на самонареклия се просветен, данъкоплащащ, политически активен гражданин, който следи боричканията на политическия елит и взема отношение. За тази България кампанията премина под геополитчески деления, естествено с редовната щипка (само)ориентализация как все не ни достига да сме европейци, но пък същевременно как имало по-зле, само човек да обърнел поглед на Изток (или на Запад, според една немалка част от въпросната България). Явно заглъхването на изборната сила на БСП попритъпи притеснението „комунистите да не дойдат“, та сега филията и фобията станаха новите дъвки. В този смисъл войната в Украйна даде чудесен повод на голяма част от тази България да изживее неосъществената си мечта за някакво дисидентство, та се нагледахме на сериозна радикализация, в която и филите, и фобите застанаха на жертвената позиция „сами срещу всички“; идеологическият враг ще е соросод/четирихилядник, опорките ще са спуснати от Козяк/Митрофанова (и естествено възмущението ще е голямо как така тези две страни биват приравнявани). В тези вътрешни боричкания въпросната България показа неспособността и нежеланието си да се включи в разговорите на другите две Българии. Липсата на саморефлексия докара тази България до поредното претопляне на манджата как някой друг му е виновен – дали “тъпия народ”, че не гласувал; дали пак “тъпия народ”, че гласувал за Бойко/Копейкин/Радев; дали злите сили, които уж командват политическия ни елит, все едно цял свят само нази гледа. В последно време репертоарът беше обогатен и с това как българите в чужбина вече не били същите: ако през 2017 г. въпросната България чакаше с присвито сърце данните от Сидни, Бурса и Йоханесбург и дали те няма да осигурят жадуваното влизане на “Да, България” в парламента, то в последните часове на 2 октомври вече се пишеха траурни слова как мнозинството в чужбина гласува за ДПС и най-вече “Възраждане”. Нищо ново не е научено, нищо старо не е забравено.

И в тази обстановка на две Българии, занимаващи се със себе си, не е изненада, че и третата България – тази на политически пасивните и незаинтересованите и/или социално изключените – остана настрана от политическите боричкания. Интересно е да се види как дори отчаяният призив да се гласува за „по-малкото зло“ не хваща дикиш, още по-малко някакви клетви и заклинания за това кой имал и нямал право да се обажда, ако не гласувал. Първите две Българии така и не осъзнаха, че негласуването е присъдата върху тяхната компетентност и значимост; това е политически акт, ясно показващ нежеланието, ако не и обезвереността от това да се участва в политическата пародията, в която голямото деление е кой е морален или не, кой е корумпиран, кой е изтъркан образ, и всякакви подобни дискусии, които имат минимално отношение към ежедневието на мнозинството българи.

В този смисъл слабото представяне на левицата в България е симптоматично за въпросната липса на диалог. Най-многобройната откъм членове партия в България с претенции за лявост едвам успя да мобилизира около 230 хил. гласа, докато по-левите послания на партии като „Изправи се, България“ се изгубиха при липсата на структури и наличието на ефектни номера като изкарване на овце пред бензиностанции. Вляво все още отсъства онзи ясен разказ, който да представлява алтернатива както на личностните препирни на политическия елит, така и на символните войни на втората България. А в настоящата безпътица такъв разказ е безкрайно нужен.

Източник: dВЕРСИЯ

 
BorisKrumov
BorisKrumov преди 3 години и 6 месеца
Това са първите избори от много време насам, когато просто не мога да гласувам. Просто системата не включва невидимо маргинилизираните хора, които нямат адрес. Това е някакъв отстраним демократичен недъг: или може да се реши моделът на света да не допуска маргинализация( не моля никого за нищо и никаква помощ, но не разбирам защо от оплакващите се, че няма квалифицирана работна ръка работодатели никой пък не иска да наеме единицата висококвалифицирана на глобално ниво работна ръка, която съставлявам и представлявам ! ), или при допусната такава да има възможност да не ни лишават от това конституционно право, просто защото не сме минали икономическия ценз да имаме маршрутизируемо-еднозначен подслон. Fuck that !
By Teri , 8 September 2022
Ето че отново идват избори. Миналата година минахме през три избора, тази година ще се наложи да минем през още едни. Знаем какво се случи през тази толкова цветна 2022 година - имахме правителство, на което много от будните възлагаха надежди да промени България, но уви, действията на задкулисието отново направиха така, че да е необходимо да сложим мечтата си на пауза. Възроди се старото статукво, което сякаш се окопити и започна да размахва сбръчкан пръст и да нарежда, че държавата е счупена, че цените преди са били много по-ниски, че те са опитни и ще внесат ред в хаоса. А хаос нямаше, имаше опит да се внесе ред в държавата, на която сума години не и стигна времето да въведе елементарни услуги в полза на хората, като въвеждането на пълноценно електронно правителство, реформи в съдебната власт и прокуратурата, създаването на предпоставки за липса на корупция, която да изяжда парите на хората и те да получават срещу данъците си продукт със съмнително качество, който се разпада още преди да изтече гаранцията.
Ако живеете в София, само се огледайте около себе си. На власт в столицата е ГЕРБ с послушната си марионетка издигната за кмет, която вече 12 години оставя градът да се руши, да тъне в мизерия, тъмнина, кал... Въздухът, който дишаме е отровен, като вместо да се прави нещо по въпроса, се разместват датчици измерващи замърсяването, така че да покажат по-ниски стойности. Градският транспорт е доведен до просешка тояга, като нищо не беше направено за оптимизирането на неговите маршрути, повечето от които са абсолютно същите, като преди 30-40 години, въпреки, че градът и неговите жители са променили из основи своя живот и поведение, както и маршрути.
В малките градове и села положението също не е розово. Ако не си послушен, няма да получиш дърва за отопление на нормална цена или пък ще ти спрат напояването на нивата, ще пратят ветеринар да избие животните ти и други такива действия ще ти подскажат, че трябва да мълчиш.

Прокуратурата и съдът са се превърнали в параван за всички незаконни действия на обхванатата от пипалата на мафиотския октопод. Те могат да изперат всеки, да прекратят разследване, но могат да бъдат и безпощадна бухалка. И са го доказали неведнъж.

На всичко това трябва да се сложи край. И това можем да направим само ние като помислим добре за кой искаме да гласуваме - дали сме склонни да дадем гласът си заради сеир или кратък келепир или ще помислим трезво и ще се доверим на тези, които не само са ни обещали нещо, но и са показали, че могат да изпълнят обещанията си. А дори и да ни обещаят нещо, да не са го направили с мисълта, че това е просто обещание - такова действие се усеща, особено ако човек е наблюдателен.
Няма да ви казвам за кого да гласувате. Призовавам ви да го направите и да помислите за себе си и децата си в този момент, да подходите към процеса като към покупка на личен автомобил. И двете действия носят последствия за вас. Първото, гласуването или негласуването се връщат по най-разнообразни начини, като от нас зависи дали те да са в положителна или отрицателна конотация. И първото и второто могат да ни вкарат в разходи, а дори и да застрашат живота ни.
Legacy hit count
293
Legacy blog alias
81431
Legacy friendly alias
На-избори-като-на-избори
Политика
Невчесани мисли
София
Нещата от живота
Коментари

Comments

By The Maker , 6 October 2010
Не че й светя на женицата, Господ здраве да й дава, но г-жата Фандъкова явно е над физиологичните нужди. Благословена е тази жена - нито я е хващала диарията в неподходящ момент, нито знае какво означава пълен до пръсване мехур с урина.
Обаче, госпожо, останалите хора не сме като вас. Физиологичните нужди ни спохождат на най-неочаквани места из столичния град. И когато последний напън вече е настал, загряваме, че няма нито един свестен градски нужник, в който да облекчим своето тленно тяло.
Направете, госпожо Кмет, една разходка из поверената Ви от нас избирателите столица, и сама ще се убедите, че градските тоалетни приличат по-скоро на помещения след бомбандировка, а миризмата около тях съвсем не е като полъх на лек сутрешен бриз.
Не е необходимо, уверявам Ви, да ходите из крайните квартали. Там бездруго обществени тоалетни няма. Че за какво са им на хората - имат си кенефи вкъщи, пък могат да се облекчават и на теферич. Ама в центъра (визирам градинката зад Народната библиотека) - поне там направете някакво усилие да придадете на нужника ако не европейски, то поне приличен селски вид.
Въобще, започнете да изграждате обществени тоалетни. Това също е достойно дело. Казвам го като избирател.
Не е срамно на човек да му се присере, срамно е да няма къде да пусне лайното, г-жо Кмет.
Legacy hit count
481
Legacy blog alias
41542
Legacy friendly alias
Софийският-кмет-сере-само-вкъщи--може-да-стиска
България
София

Comments

By The Maker , 6 October 2010
Не че й светя на женицата, Господ здраве да й дава, но г-жата Фандъкова явно е над физиологичните нужди. Благословена е тази жена - нито я е хващала диарията в неподходящ момент, нито знае какво означава пълен до пръсване мехур с урина.
Обаче, госпожо, останалите хора не сме като вас. Физиологичните нужди ни спохождат на най-неочаквани места из столичния град. И когато последний напън вече е настал, загряваме, че няма нито един свестен градски нужник, в който да облекчим своето тленно тяло.
Направете, госпожо Кмет, една разходка из поверената Ви от нас избирателите столица, и сама ще се убедите, че градските тоалетни приличат по-скоро на помещения след бомбандировка, а миризмата около тях съвсем не е като полъх на лек сутрешен бриз.
Не е необходимо, уверявам Ви, да ходите из крайните квартали. Там бездруго обществени тоалетни няма. Че за какво са им на хората - имат си кенефи вкъщи, пък могат да се облекчават и на теферич. Ама в центъра (визирам градинката зад Народната библиотека) - поне там направете някакво усилие да придадете на нужника ако не европейски, то поне приличен селски вид.
Въобще, започнете да изграждате обществени тоалетни. Това също е достойно дело. Казвам го като избирател.
Не е срамно на човек да му се присере, срамно е да няма къде да пусне лайното, г-жо Кмет.
Legacy hit count
622
Legacy blog alias
41541
Legacy friendly alias
Софийският-кмет-сере-само-вкъщи--може-да-стиска
София
България

Comments6

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 7 месеца
Съвсем вярно. Не е нормално да трябва да ходиш в Макдоналдс, пък да си гледаш номерчето, пък не знам какво си, само защото няма нито една нормална тоалетна из центъра.

Освен това тоалетните са толкова важно място. Сещам се за някои заведения, в които наистина е удоволствие да ги посетиш с една или друга (или трета) цел. Та вместо да ни се носи името из Европа като на смрадлива турска тоалетна, може нашата добра и мила г-жа, т.е. кметица да вземе да изгради арт-тоалетни. Поне като ще е гарга, да е рошава :)

The Maker
The Maker преди 15 години и 7 месеца
Идеята с арт-тоалетните е чук! Виждал съм подобни в някои наши заведение - направо ти пълнят душата. Няма да давам примери, да не помисли някой, че правя реклама.
chopar
chopar преди 15 години и 7 месеца
То само с писане, чада не става. Спретнете си една протестна акцийка, петицийка, натискайте. Само с мърморясване из кръчми и блогове няма да стане.
The Maker
The Maker преди 15 години и 7 месеца
Чопар, френд, отново се изказваш неподготвен, но великодушно ти прощавам. В крайна сметка толкова са ти възможностите.
Но гледай да не те хване неподготвен диарията на обществено място в София.

Бъди рахат!


chopar
chopar преди 15 години и 7 месеца
По-важното е да не ме хване диарията на общественото мнение.
The Maker
The Maker преди 15 години и 7 месеца
Вече те е хванала, Чопи.

Но аз съм великодушен - продължи да спамиш.


By GinkaKosturkova1 , 15 November 2009
Честит ви нов кмет, колеги от София! Дано ви се осъществят мечтите и очакванията! А  кой ли ще е новият ни министър? Какви ли изненади ни готви пък той?!
Legacy hit count
271
Legacy blog alias
34941
Legacy friendly alias
Честитка-FAB4B1BAC10F4A238FC734D0DED1D7FC

Comments

By Shogun , 9 November 2009
Не щеш ли, денят за избори за кмет си дойде - в края на тази седмица.

Аз ли нямах време да се информирам, не ме ли информираха - няма толкова голямо значение. Факт е обаче, че не мога да направя информиран избор, понеже така и не разбрах кой какво ни предлага.

Честно казано, съм много претоварена с работа, така че нямам време да се ровя в Интернет, за да събирам - бисерче по бисерче - какви са КОНКРЕТНИТЕ неща, които различават кандидатите. Затова ви предлагам да направим Помагало за избиратели. То е насочено към тези, които не избират партийно, нито по друг предопределен начин. А към тези, които гледат програмите, защото после, като почнат да се изпълняват тези програми, да не се чудим как и защо.

Вчера цял час гледах при Цветанка Ризова представяне на двамата водещи кандидати. Доста пясък и празни приказки се изсипаха. В крайна сметка изчовърках следната разлика между двамата:

КУЧЕТАТА:

Фандъкова: Бездомните кучета ще се събират по улиците, ще се обезпаразитяват и кастрират, след което ще се връщат по местата, от където са взети. Т.е. това е познатата ни до сега схема.

Кадиев: Бездомните кучета ще се прибират в приюти, за тях ще се грижат някакъв период от време, те ще бъдат на разположение за "осиновяване" от гражданите. След като изтече определеният период, ако не са взети, ще бъдат подлагани на евтаназия.

Ако някой от вас е забелязал някакви разлики по конкретни въпроси, моля, напишете ги в това помагало, за да не купуваме пак котка в чувал.

Ако вниманието ви е привлечено от друг кандидат, не от тези двамата, също ще е полезно да се знае какви интересни идеи представят.

Legacy hit count
663
Legacy blog alias
34660
Legacy friendly alias
Помагало-за-избиратели

Comments22

Eowyn
Eowyn преди 16 години и 6 месеца
О? Аз не знаех, че ще има избори, камо ли кои са кандидатите, да не говорим, че били тая седмица...Добре че нямам право да гласувам в София, хаха. Айде, внимателно избирайте :)
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 6 месеца
Ами според мен основната разлика е в хората. На мен Кадиев много ми харесва, защото е вълк единак и е доказал, че не се съобразява с простотии (или поне това което той смята за простотии). Хареса ми още в ония интервюта на Капитал преди националните избори, както и това, че в блога си очевидно държи връзка с хората и гледа да подчертае, че комунист никога не е бил. 

 На Фандъкова основният й плюс е, че е "част от екипа на ББ", т.е. че като има проблем, ще тичка при супер бойко и ще му мрънка. Това си има плюсове, без съмнение, но на мен поне не ми харесва да има чак такава идилия в управлението. И не мога да разбера, защо за кметици винаги кандидатстват някакви анемични създания като нея. Къде са силните жени, които знаем че България ражда много. (Но това не е сериозен минус, разбира се, просто личен коментар.)

Още повече, че Фандъкова е добър министър на образованието. Бивш директор е и да кажем, че на теория трябва да знае какво прави, какви са проблемите и как да ги реши по най-добър начин за системата. Просто не мога да си обясня, защо ББ я пусна да става кмет. Или не вярва, че тя ще спечели (или пуска аванта на БСП или Кадиев) или някой друг иска да се намести на нейното място и той се чуди как да я разкара. Разбира се, не вярвам, че Фандъкова е добър министър на науката, но предпочитам образованието да тръгне, това за науката си е достатъчно голямо постижение. Пък и в МОН има достатъчно кадърни хора (както и много некадърни), които да движат науката.

Така че аз лично съм решила за кой ще гласувам, въпреки че се очертава да не съм в България за изборите, така че май ще пропусна.

 Ето ви от приоритетите на Кадиев. Мога да се обзаложа, че на Фандъкова са същите (или неговите са като нейните). Те просто проблемите са едни и същи. Няма как програмите им да са различни. Така че според мен хората трябва да гласуват за личност. Дори и партийният принцип е безмислен, ако гледаме програми. Въпреки че Кадиев беше написал някъде и социалната си програма, която беше левичка, но и слабичка (и малко вероятна). Разбира се, не вярвам никой от двамата да реши всички проблеми на 100%, "котараците" както Кадиев ги нарича, са много опитни в комисионирането си (например, Фандъкова все още не е намерила проблеми в МОН. МОН, които си лъснаха сградата до блясък с парите по договорите ни?!), но да кажем, че ако трябва да избирам между двамата, ще избера Кадиев.

Приоритетите:

- По-малко смет, по-малко плащаш

- Тротоарът е за пешeходците

- Градски транспорт – на метан

- Нито метър загубена зеленина

- Достъпни подлези за детските колички

- 12 000 нови места в детски градини

- Без каруци по улиците

- Кучетата- в приюти

- Квартални полицаи за всеки район

- Край на камиони и бетоновози в центъра на София

- Нощно зареждане на магазините в центъра

- Найлоновите пликове стават хартиени

- Улиците светят

Ето лявата програма от негов коментар в блога му:

Лява политика на местно ниво трудно се прави, освен в частта местни данъци и такси, което съм предвидил. Намаляване на данък сгради, 500 жилища за социално слаби, хосписи за долечение, купони за зъболечение на възрастни хора, купони за доплащане на лекарства на диспансеризирани хронично болни- ето ви част от левите мерки. Гарантирам ви, че другите нямат нищо ляво.

(блога на Кадиев с програмата, коментарите му са интересни)
Donkova
Donkova преди 16 години и 6 месеца

... към точния мапинг на възможностите между които ще избираме дето сте го направили, добавям:

1. една реплика на ББ от тази събота (не гледах телевизора и правех друго, та няма да слагам кавички, че не предавам дословно, но за смисъла гарантирам, че е точен): и като дойде кмет от опозицията и какво ще направи, ....няма да му мине нито едно решение, ....аз това дърво съм го ял две години......

2. сполучливия и съвсем нееднозначен слоган на подкрепата на Гергьовден за Фандъкова "Унивесален боец!" (цялото каре можете да видите тук)

Това от мен. Кадиев ми е твърде самотен, за да е успешен кмет, а Фандъкова ми е твърде "универсален боец", за да се справи със същото. Мисля, че ще бъде привидение, а не кмет. Жалко. Иначе е свестен човек, но какво от това. В случая  е сведена до функция на намеренията на ББ за София.  Мисля, че ще гласувам за Кадиев, просто за да има втори тур и да ги принудим да конкретизират велите си общи приказки.

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 6 месеца
Най-забавното е, че намерих сайта на Кадиев случайно докато се ровех из Туитър.

Права си, наистина са двете страни на 1 и същ медал. Но в крайна сметка, въпросът трябва да е "доволни ли сте от управлението на София досега?".  Аз не съм. Зад цялото дрънкане на ББ, всъщност прозират доста проблеми, за които странно защо не се споменава. Например любимото асфалтиране на улици, които след месец пак имат дупки. Хареса ми това намерение на Кадиев да направи информационни центрове из София, където да се помага на столичани да си напишат оплакванията към общината. Защото сега естествено можеш да се оплачеш - ако прежалиш един ден да отидеш до общината и да намериш някой да ти обясни как да го направиш. Пък в нашата община се влиза през охрана, врата с магнитни карти и т.н. Все по-трудно е да се добереш до човека, който ти трябва. Така че това е добра идея.

Пък цялата добра реклама с метрото - вие заглеждали ли сте се в картата на метрото? (ето я тук). Странно защо си мислех, че втория лъч е Илиянци-Хладилника. Ама се оказа, че вече не е така. Сега свързват Обеля с Надеждите. Нямам претенции кой лъч ще се избере, и двата ми изнасят, въпросът е какви са тези лъчове и чудеса и промени в движение. Толкова са объркващи. Мразя разклоняващи се линии. Да не говорим за зеления лъч, който не се предвижда в близкото бъдеще.

Другото което ме дразни са абсурдните билетчета в метрото. Толкова ли беше трудно да пуснат магнитни билети? А вместо това хартиени.И защо човек трябва да си валидира картата в градския транспорт, кое точно изисква това? Просто ме изумява на кой идиот му е хрумнало. В крайна сметка или имаш валидна карта или нямаш и това се установява от контрольорите. Защо трябва човек да си губи времето да валидира?

Или илюзията за сепариране на отпадъците. Точно преди малко видях как щастливо изсипват всички отпадъци в 1 камион. Ми защо тогава изобщо си играем да ги разделяме? За да може старците ровещи из кофите да ги намират по-лесно? Ами гаврата със Суходол, където сметището е вече планина и смърди от километри?!

Хубаво де, много неща ме дразнят сега. Няма гаранция, че Кадиев би се справил по-добре от досегашните управници, но някак си не ми се иска да гледам същия цирк още толкова. И това, което най ме дразни в управлението на ББ е медийната манипулация. Никога не говори честно за проблемите - или обвинява Станишев, или сменя темата и започва да говори за великите си дела. Ми не ми харесва.

Donkova
Donkova преди 16 години и 6 месеца
Дени, в ел. карта има брой пътувания. Като я валидираш се отчита 1 пътуване.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 6 месеца
Мне, става въпрос за картите, които са месечни. Те също трябва да се валидират доколкото знам. А те нямат мисля ограничен брой пътувания.
chopar
chopar преди 16 години и 6 месеца
Ами, има две кандидатури неприемливи за истинските десни. Слава богу, че не съм от София да гласувам. Но комунистите ще си гласуват за Кадиев, а нормалните за другия кандидат дори да не е най-стойностния. Просто нормалността изключва гласуването за кандидат на БКП /БСП/, дори и той да е Бог.
Donkova
Donkova преди 16 години и 6 месеца
Чопар, заповядай в София. Нормалността отсъства тук. Впрочем не вярвам и там където си ти - тя де е в изобилие.
goldie
goldie преди 16 години и 6 месеца

А на мен ми е интересно кой е вдигнал мерника на министерския стол на Фандъкова?

А иначе и аз мисля, че тя за сега не е лош избор за министерстовото, както и не съм сигурна, че е добре да се откаже от него заради кметския стол.

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 6 месеца
Съвсем определено някой й го е вдигнал. Днес чух, че готвели поредните реформи, може би някой не е щастлив от тях, знам ли....Жалко, веднъж министърката да е учителка и наистина да разбира проблемите на учителките и те да я разкарат.
goldie
goldie преди 16 години и 6 месеца

Затова все още си мисля, че някой не желае нещата в образованието да тръгнат по посока на решаване на проблемите. Това е много жалко, защото образованието е за децата ни и в голяма степен неговото състояние ще предопределя бъдещето ни.

Все пак се надявам, че Фандъкова няма да се откаже от министерството, заради кметуването.

Shogun
Shogun преди 16 години и 6 месеца
MariaD wrote :
Чопар, заповядай в София. Нормалността отсъства тук. Впрочем не вярвам и там където си ти - тя де е в изобилие.

Даааа - много точно казано.

Съжалявам, че Фандъкова е била избрана за ролята на "универсален боец". Те, универсалните бойци, са легион и са навсякъде - хора, които ръководят сектори, от които не разбират. Докато Ф. в момента е в сектор, от който наистина разбира, има виждане, идеи и въобще - защо трябва да я местят от там? Тъпо.

chopar
chopar преди 16 години и 6 месеца
За мен Фандъкова е много странен избор за кандидат за кмет на столицата. Досега познавам само две жени достойни за политици - Маргарет Тачър и Ангела Меркер. Донякъде и Кондолиза Райс. Не виждам Фандъкова да е от техния ранг. Но пък селянина с колелото Кадиев - пфу.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 6 месеца
Много ми е интерено колко мъже "достойни" за политици познаваш. Може и да не харесвам Фандъкова, ама твойто изказване си мирише на сексизъм отвсякъде.
chopar
chopar преди 16 години и 6 месеца
Имах предвиo, като кандидат за кмет на столица. Като министър може би щеше да стои добре, кой знае. Никакъв сексизъм не съм вкарал. Дори дадох примери за жени, които слагат много мъже политици в джоба си. Сексизъм щеше д абъде ако бях дал като пример Путин :-)
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 6 месеца
:)))
Donkova
Donkova преди 16 години и 6 месеца
С риск да отвратя безвъзватно Чопар, потвърждавам намерението си да гласувам за Кадиев на първи тур. Затвърди ми се след като днес с кафето ми сервираха медиите електорално проучване по силата на което: 35% ще е активността, 68% ще гласуват за Фандъкова  и 10,5 за Кадиев. И черешката на тортата: поздравиха фандъкова, че "мъдро избрала да не се показва много много, за да изполва подкрепата за ББ и да я изберат още на І тур". Сори Чопар, но както казах някъде тук скоро - в това не виждам нито лява нито дясна политика. Просто сметки. Много мразим да ми изчисляват свободния избор.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 6 месеца
Ммм, Мария, гадост. Цифрите де. Жалко за Кадиев. Наистина ми се виждаше обещаващ. И не мога да разбера хората, какво толкова хубаво виждат в управлението на ББ досега, че го подкрепят с такава сила! Хубаво, нека спечели Фандъкова, ако това е волята на народа, аз нямам проблеми с изборите. Но не разбирам как може да има такава голяма разлика! Никой ли не мисли, че жената е учителка, и кметстването ще я отвлече от мястото, където тя може да е най-полезна?! Потресена съм. Явно никога няма да се научим, че човек не гласува, за да познае печелившия, а за изкаже мнението си. Ако мнението на всички е, че ББ трябва да управлява цялата страна без грам опозиция, ми хубаво, предполагам, че сами сме си виновни.

Много се радвам, че няма да съм тук да гледам срамът по телевизията.

@Шопар - честно казано не разбирам какво би значело сравнението с Путин. Освен ако не намекваш пак за твоите ексцесии, което май не ме интересува изобщо. Но така написано, определено звучеше сексистко, какво си имал предвид - само ти си знаеш. Много малко хора в България изобщо стават политици, за да бъдат като Маргарет Тачер и т.н. - стават политици, за да грабят и да си избиват комплексите. И точно затова сме толкова пропаднали.
Shogun
Shogun преди 16 години и 6 месеца
Като говорим за мъже и жени, по принцип една жена за да пробие като ръководител от голям ранг, тя наистина е просто по-добра от наличните кандидати-мъже. Аз така го разбирам shopar, и не мога да не се съглася - понеже и аз имам такива наблюдения. 

Резултатите - дайте да ги видим първо. :) Ако излязат да гласуват трима души, може точно моят глас да реши изборите, а аз още мисля. Нека да ме кандърдисват, сега или никога!
Shogun
Shogun преди 16 години и 5 месеца
Господ ли, Бареков ли ме чу, обаче най-сетне се сдобих с информация. Ето на какви разлики се натъкнах. И вече можах д направя моя избор - дано и вие успеете, ако още се чудите.

Детските градини:

Фандъкова: Има план за построяване на детски градини за 6000 деца за 2 години. Проблем - няма терени. Предлага решение - да се иска от всики министерства да дарят терени за детски градини. Вече ги е призовала към това, обаче никой не е откликнал.

Кадиев: Има план за построяване на детски градини за 12 000 деца за 2 години. Проблемът с терените - смята да го възложи за решаване на администрацията и да ги накара да намерят решение, т.к. според него администрацията все нещо трябва да върши.

 

Кучетата:

ПО-горе вече писах за разликите. Явно междувременно Кадиев се е отказал от евтаназията. Така че разликата остава - при Фандъкова кучетата се връщат на местата, от където са взети, при Кадиев са в приюти.

Пари за решаването на кучешкия проблем:

Според Фандъкова се прави регистър на кучетата, след което се събират пари от таксите, които се дължат.

Според Кадиев, инспектори ходят по парковете, проверяват домашните кучета дали са регистрирани и събират глоби. Целта е, хората да си регистрират кучетата и да си платят таксите.

Такса смет:

Фандъкова: Запазва това, което ни е познато.В момента такса смет се изчислява като процент от данъчната оценка на имота. Данъчната оценка зависи от неща като местоположение на имота, кога е строен и прочие. Така че за един и същи размер апартамент може да плащаме с вас различни суми, защото примерно вашият апартамент е на по-добро място. Вижда ми се доста несправедливо, понеже за това, че имам примерно голям и скъп апартамент, нали плащам данък сгради. Защо трябва да се натоварват хората и с още една такса за същото нещо, обаче с друго предназначение.

Кадиев: Такса смет пропорционално с количеството изхвърлян боклук. Това ми се вижда доста справедливо. Само че не знам как може да се реализира на практика. Чувала съм, че в Европата раздават някакви торби, имат някаква схема, така че да се знае кой колко изхвърля и за толкова да се плаща. Тук се боя от побългаряване.

Челен опит:

Фандъкова си е избрала Женева за модел. Смята да проучи техния опит и да го внедри.

Кадиев е проучил системите на Лондон, Ню Йорк и други градове, и така е формирал програмата си.

Donkova
Donkova преди 16 години и 5 месеца

Добавка към детски градини:

Фандъкова - изпуска удобно високата и непрозрачна цена на своя подход, който е обичайния подход в послездните 2 години. Само за тази години в бюджета на София имаше около 93 млн. лв. за строителствои ремонт и на ДГ - общински пари. отделно - парите по национални програми за МТБ на училища. И Кадиев и друг кандидат - някакъв архитект - повдигнаха въпроса за извънредно високата цена, на която се строи, но така и не го направиха достатъчно важен. А фаткавоа се направи, че не чува.

Кадиев - само бомбастично число. За  мен "администрацията да си свърши работата" - не е аргумент без да ми кажат как точно тя ще бъде принудена да го направи, щом като не го е правила през последните 6 години, откакто проблемът стои достатъчно драматично.

от двата подхода - определено този на Фандъковаа е за избиране, но при подобряване на прозрачонстта на разходите.

Добавка към кучетата:

Кадиев - постави и остана без отговор от Фандъкова - въпроса за таксите за кучета. С смайване разбрах, че майка ми е един от....452-ата столичани, които си плащат ежегодно тази такса от 26 лв. Това като източник на финансиране на мерки по отношение на животинките и на хигиената по парковете - ве се струва много по-удачно. И като се отказал и от евтаназията -  неговият подход е по-подходящ за избиране.

Добавка към количество боклук:

много съм за. но това е средносрочен за гонене резултат. прави се простокъдета се прави: хората не плащат такса смет, а си купупват чувалите за смет. например в Брюксел даже са го докарали до три вида чували - за всеки от видове боклуци и се изнасят въпросните чували в отрязък от 8 часа в 2 дни/седм. - общия отпадък и 1 ден/седм. за хартия и метали - точно определени за всеки квартал на тротоара, откъдето минават три вида камиони и ги събират поотделно. Само че, тук ще трябва да се мине през междинна мярка първо, чиято цел е да се научат хората, че неспазването на реда в изхвърлянето на отпадъци струва по-скъпо от спазването. И после системата ще поевтинее достатъчно за  да е ефектвина и да няма бокруци отлежаващи по тротоярите по няколко дни.

На този етап - Фандъкова - с приеритет на завода за боклук - е по-за избиране.

Добавка към челен опит:

Кадиев - проучвал е модели които нямат и в мокри сънища съвместимост със столична деййствителност.

Фандъкова - ГЕРБ игнорира систематично от 2 години опитите за сътрудничесство с Женева (вероятно защото контактите и инициативата за това сътрудничество  дойдоха от съветници от бившия Алианс за София) и споменаването им е неискрено, но пък предотврятява липсата на позоване на чужд челен опит, след като Кадиев сочи такъв.

Нито един от двамата не става за избиране по раззликите в челен опит.

И  каква излиза - няма очевидно по-добър избор в един кандидат. Дано поне докараме до втори тур напук на прогназите на социолозите. Все се надявам между двата тура да им се наложи да са по ясни и конкретни. 

Shogun
Shogun преди 16 години и 5 месеца
Днес чух нещо интересно. Общинарите (Герджиков) са внесли предложение да ни облагат с някакви безумни такси за паркиране пред нашите си блокове! Никъде да нямало възможност да се паркира без пари! Понеже тези площи пред блоковете били собственост на общината.

Аз не знам кое на кого е собственост. Дали асфалтираната просека пред нашия блок е собственост на общината, или на държавата? Не знам, но ако собственик е общината, изглежда логично тя да иска пари. Може да иска пари и за това, че ходим по техните улицата. Може да иска пари и за това, че дишаме въздуха над техните улици.

Само че аз се питам, защо все пак Фандъкова нямаше програма? Дали не е било, за да могат да ни изненадват с подобни драстични мерки? Да бяха казали, че това ще правят. Понеже Герджиков е част от техния екип, и не е стигнал до този хитър план, само като е преспал през нощта след изборите.

ЗАЩО СЕГА?
By Teri , 9 May 2008
Нещо свежо, което ми пратиха преди малко и се посмях от сърце :))

Legacy hit count
737
Legacy blog alias
19217
Legacy friendly alias
Лош-бил-кмета---

Comments4

gargichka
gargichka преди 17 години и 11 месеца
хахахахахахахахаха
Terkoto
Terkoto преди 17 години и 11 месеца
Видеото го качих аз, исках да споделя как Васко направо се гаври с най-известния кмет на БЪлгария. Влез в профила ми в youtube.com/sinay123 Там има и друг клип, излъчен по ТВ2 след кметските избори. Линка на клипа е: http://uk.youtube.com/watch?v=yYJ3YSFwpyM Приятно гледане.
Teri
Teri преди 17 години и 11 месеца
Да, и на мен много ми хареса :) Видях го и втория клип :)
By alexi_damianov , 14 March 2008
Ако някой не се сеща, имам предвид ето това:

Тогава толкова се вбесих от лемарщината на бат Мухобойко, че написах жалба до него, посредством имитиращия демокрация формуляр за жалби на невинни граждани сайта на Столична община. Отговорът още го чакам, но не ми е за това думата.

Някой от вас или ваш познат пострада ли от тоя сняг? Разбита кола, счупен крак? Ако да, има напълно законен начин да получите възмездие за страданието или за щетите, които са ви били причинени.

Из Закона за отговорност на държавата и щетите за вреди:

"Чл. 1. (1) (Доп. - ДВ, бр. 105 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 30 от 2006 г., в сила от 12.07.2006 г.) Държавата и общините отговарят за вредите, причинени на граждани и юридически лица от незаконосъобразни актове, действия или бездействия на техни органи и длъжностни лица при или по повод изпълнение на административна дейност."

"Чл. 7. Искът за обезщетение се предявява пред съда по мястото на увреждането или по местожителството на увредения срещу органите по чл. 1 и 2, от чиито незаконни актове, действия или бездействия са причинени вредите"

Накратко, може да подадете иск за обезщетение, ако сте пострадали от това, че бат Мухобойко не взе мерки да се изчисти снега. За което (колкото и да не го кефи) е длъжен именно той:

"Чл. 44. (1) Кметът на общината:

1. ръководи цялата изпълнителна дейност на общината;

2. насочва и координира дейността на специализираните изпълнителни органи;

...

11. (нова - ДВ, бр. 65 от 1995 г., изм. - ДВ, бр. 19 от 2005 г.) организира и ръководи управлението при кризи в общината;"
Legacy hit count
762
Legacy blog alias
18074
Legacy friendly alias
Помните-ли-големия-сняг-
Политика
София
Нещата от живота
Коментари
България

Comments2

Teri
Teri преди 18 години и 1 месец
Чакай ти да ти отговори... За него вероятно ти си "много малък" и не би си направил труда, независимо, че обяви че щял да бъде за диалог и прозрачно управление. Та той се стреми в премиерското кресло, защото било "по-лесно от това да си кмет".
Партия строи... по медиите обикаля. Няма време той за дребни неща.
Нямам думи, такава пародия сме в тази държава. От около 6-7 години всичко в България е една пародия. Избираме си хора да ни управляват по сантиментални или шоу причини, а София заприлича на бардак.
Вече с умиление си спомням времето на Софиянски...
tutifruti
tutifruti преди 18 години и 1 месец
Алекс, имам огромно желание да се срещна с теб и да обсъдим нещо. Не си дал никакви координати и не мога да ти пиша. Отговори ми на skype ако желаеш. Виж профила ми. Поздрави
By alexi_damianov , 6 January 2008
Разгледайте тези снимки от родния ми Плевен, които направих в петък вечерта... и помислете отново.

Това е улица в Плевен.


Това е тротоар в Плевен.


А това - паркиран автомобил в Плевен.


А ето това е текст от официалния сайт на община Плевен:

Петдесет снегопочистващи машини  работят второ денонощие на територията на  Плевен, още двадесет – в малките населени места на общината.
“Инжстрой” ЕООД почиства машинно 50 км улици в града и още 128 км от четвъртокласната пътна мрежа, “Чистота” ООД – близо 40 км, а “Шеле България” ЕООД  – 17 км. Отделно фирмите са ангажирани и с ръчно почистване на близо 70-сантиметровата снежна покривка в пешеходните участъци. Общо 150 служители на трите дружества са на непрекъснат двусменен  режим от по 12 часа.


Само да чуя някой да е нарекъл Найден Зеленогорски успешен кмет! Снегът в Плевен започва от дълбочина до коляно нагоре, на места стига до пояса. За три дни, в които бях там, не видях и кьорав снегорин да се мерне из улиците.

Даже на сайта на общината няма формуляр за жалба до кмета(като на www.sofia.bg), в който да можеш да ревнеш кански, па макар и безнадежно.

Legacy hit count
1061
Legacy blog alias
16766
Legacy friendly alias
Мислите--че-София-е-затрупана-със-сняг-

Comments8

Stratovarius
Stratovarius преди 18 години и 4 месеца
Какво се оплаквате, така е по зимно. Тук дори и да падне малко се топи до час ... Изключение миналата година :)
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Интересно :) Ако съдя по първата и втората снимка, в Плевен има или улици без тротоари, или тротоари без улици, но не и двете неща заедно :)
Eowyn
Eowyn преди 18 години и 4 месеца
Ми картинката беше същата и в Симеоново...Особено тротоарите...
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 4 месеца
Куини, поздравче за наблюдателността! Колкото и да е смешнотъжно, всъщност нещата стоят точно така, както казваш!

Стратовариус, не бих се оплаквал и бих се примирявал,че "така е по зимно", ако беше 18 век! Тогава 3 януари не е бил работен. Макар че, като се замисля, дори през 18 век беят е пращал някой да хвърли по една торба пясък или угар по по-главните пътища колкото да държи раята мирна.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Алекси, ако продължим несериозно по темата, бих казала, че почиствайки  улиците на този принцип, общинарите ви се грижат за безопасността на движението, защото пешеходците и колите се движат по различни пътища. Така силно се снижава вероятността от пътно-транспортни произшествия :-)
Stratovarius
Stratovarius преди 18 години и 4 месеца
Ми мен си ми харесва, сега да си почивам по това време в БГ ще е страхотно :)
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 4 месеца
Да, да си почиваш ще е страхотно. Да седиш вкъщи, да цъкаш греяното вино през устенца и да гледаш как снегът се сипе навън.

Но няма да е толкова страхотно, когато ще трябва да си навън и да се бориш с преспите и кишата, докато бързаш за работа!
Tanichka
Tanichka преди 18 години и 4 месеца
Алекси, направил си страхотни снимки - тръпки да те побият... Ако мога да направя един паралел между зимата в Бг и зимата в Колорадо - значи, зимата навсякъде си е еднаква. Сурова, студена и трябва някой да се погрижи за разчистването й. Толкова с приликите. Разликата е в това какво се прави.

Да кажа честно, и тук всяка улица не е изблизана - само по-значителните артерии. Например, ние живеем на една вътрешноквартална улична,  извиваща като подкова. По-главната улица, на която излиза, е почистена. Нашата не е. Навън в момента е минус 10*С и ще трябва да карам върху 10 см хрущящ лед.

Но: според закона, тротоарите са друго - те собственост на хората, живеещи зад тях, или държащи магазини или офиси там, и т.н. И всеки собственик на имота (или наемател тоже) е длъжен, като навали сняг, да си оттрупа тротоара и да хвърли снега в купчина не на улицата, и не на частта на съседа, а някъде по тревата или тротара по-назад - т.е. да не пречи на разхождащите се по него (щото тук тротоарите в жилищните квартали са само за джогинг или за разходка на куче)...

Та, тротоарът е грижа на обикновените хора и ги наказват, ако не го направят. Улицата е грижа на общината и има наказания, ако не го правят.

Така са урегулирани нещата и затова караме по опесъчени пътища, дори и при 60 см нападал сняг. Толкова ли е трудно да се въведат ясни разпоредби и да се спазват от двете страни? Май да, защото всеки се пази от евентуални ограничения като дявол от тамян. Може би затова обичам да знам какви са ми правата и какви са ми задълженията, както неведнъж съм казвала, а "свободолюбивите" сред вас души ме гледат с укор....

Направо се отчайвам с българската (не)управия! Не може чак пък такова тотално и нагло безхаберие. Верно, че никой нищо не може да им направи, ама чак пък такова нахалство в цивилизована страна.....
By alexi_damianov , 3 January 2008

Текстът по-долу току-що го пратих през системата за жалби на виртуалното деловодство на Столична община (благодаря за съвета, Тери).

Да, зная какво ще кажете - че никой няма да ме чуе. И че ще го хвърлят на боклука или ще ми отговорят след 3 години, че нищо не могат да направят. Да, зная. Зная и че няма да накарам бате Бойко да си размърда *ъ*а с моята жалбичка.

Но дори пренебрегнати, смачкани, забравени и затрупани от сняг, ние, гражданите на България трябва да покажем, че ни има. Че не пасем трева, че виждаме каква е истината и че няма да се примирим. Да, зная, че много преди нас се опитаха. И това е една чудесна причина да се опитаме и ние!

Потропайте и вие на вратата на кмета си, бил той на София, Плевен, Варна или Аврен. Напомнете му, че вие сте там, че късате от залъка си, за да му плащате заплата и искате нещо в замяна. Чисти улици, като за начало!

"Пиша Ви във връзка с огромните количества сняг, затрупали пътищата в София и затрудняващи движението вече втори ден.

Като жител на град София настоявам да вземете мерки за осигуряването на ефективното и безопасно придвижване в столицата, както сте длъжен да направите според чл. 17, ал. 1 и чл. 44, ал. 1 от Закона за местното самоуправление и местната администрация.

Нито правителството, нито концесионерите могат да бъдат оправдание за бездействие - първите не упражняват контрол върху Вас и дейността Ви, а вторите са под Ваш контрол.

Надявам се да направите всичко необходимо.

Алекси Дамянов"

Legacy hit count
2429
Legacy blog alias
16724
Legacy friendly alias
Жалба-до-кмета-за-снега

Comments8

Teri
Teri преди 18 години и 4 месеца
Добре си направил! Може би така трябва да направи всеки. Впрочем, моята жалба тогава не проработи, но пък строителя на следващия ден беше поразхвърлял някакви плочи по разкаляното трасе.
А, да, може кмета да вземе и да балира снега, таман фирмите, дето ще се жалват сега за неизпълнени поръчки ще имат работа :)
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 4 месеца
Страхотно предложение, Тери ! :)))
Janichka
Janichka преди 18 години и 4 месеца
Много добре си направил, поздравявам те. И аз съм пращала жалби чрез тази система и учудващо за мен, получих все пак някакъв отговор :)
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 4 месеца
 Janichka, техните отговори са обикновено "хвърляне на прах в очите" или все пак да не останете с впечатлението, че не се прави нищо по въпроса. Пък нали и бюрокрацията трябва да се захранва , та и тя да се чувства важна и значима.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Алекси, а какво се случва, когато в отговор на жалбата ти не е направено нищо, или почти нищо? Мога да ти кажа от личен опит - няма на кого да се оплачеш от бездействието на институциите. Което не означава, че не подкрепям твоята гражданска позиция по въпроса и форма на протест.

Може би трябва да завалят жалби, но освен тях и някакви други мерки да се предприемат. Мисля, че гражданите трябва да започнат да се обединяват в организации, които да влияят върху бюрократичната машина.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 4 месеца
Абе аз поне за първия ден ги разбирам, поне до някъде. Валеше много силно и беше доста сложно за чистене.
Въпросът според мен е дали в договора трябва да пише да чистят докато вали или след като спре. Защото съгласете се, докато вали е малко безмислено да се чисти, но пък ако не спре да вали 3 дена, това значи ли че не трябва да се чисти изобщо?
Аз си мисля, че трябва да е излишно подчертано, че улиците не трябва да бъдат заснежени за повече от няколко часа. Така поне като има обилен снеговалеж колите ще чистят, а няма да блеят.
Да не говорим, че трябва да им сложат джипиеси на колите, за да може да се следи колко точно работят. Но предполагам, че доста трудно ще се пробие лобито на някои "обръчи"...
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 4 месеца
За организациите - хем да, хем не. Добра идея, но как да направим организация "Жители на София за чисти от сняг улици"? Може и да постигнем цел - почистени улици, но на 25 август организацията ще е отдавна мъртва. А ако направим "Жители на София" и се борим  срещу цялото безхаберие? Тогава моментално ще се поставят чудесните въпроси: кой да командва, кой да взима парите, срещу какво да се борим и т.н. И се получава добрата стара позната българска работа.

За договорите - вярно, скапани са. Но и да са добри, пак ще се заобикалят. Заобикалянето на нормативни положения ни е национален спорт. Проблемът е в изпълнителната власт. Това, което направи възможно някои малки градове да бъдат с почистени улици е ефективният контрол на изпълнителната власт. А той е ефективен, щото властта е близко до хората в прекия смисъл. Познайте дали е така в София.
entusiast
entusiast преди 18 години и 4 месеца
В цял свят снегрините излизат още с първите снежинки. Ако оставят снега да навали и да стегне после могат само хубаво да го утъпкат и да осигурят ледена пързалка за коли и пешеходци докато има подходящи температури. Казвам ви го като човек израсъл и живял по места с повече сняг Може би точно това им е целта- повече време да прибират парички. По съшия начин се правят и ремонтите на пътищата. Ако се направят качествено, после кво ша правят :)