BgLOG.net
By aragorn , 2 April 2019
Надявам се, че поне някои от старите потребители, които създадохме това място, отвреме-навреме хвърлят по едно око тук.

Тъй като вече е 2019-та година, мисля, че е време да създадем една нова общност - Високи технологии. Ако има желаещ за администратор/и - Тери е насреща.
Предполагам, че много от Вас работят в ИТ сектора, или пък поне частично работата им е свързана с този сектор и ще могат да споделят в нея интересни неща от практиката си.
Мисля, че една такава общност ще привлече и нови читатели.
Макар, че и сегашните над 25000 регистрирани потребители ще са добра публика!
Пишете и в другите общности! 
Не забравяйте, че БГлог беше един от първите в България!
Да раздвижим това място и да върнем старата му слава! :)
Legacy hit count
2010
Legacy blog alias
80164
Legacy friendly alias
2019-е--Не-е-ли-време-
А За BgLOG.net

Comments2

SeoKungFu
SeoKungFu преди 7 години и 1 месец
В общоприетите термини на линеарното ни възприятие за време още много отдавна т.нар. "високи" "технологии" поеха по крайно деградиращо-дегенериращо разклонение на ВремеПространствените Линии на Реалността, тъй щото от някогашния им устрем и възвисени въжделения не е останало почти нищичко, което ги прави повече от вече скучно-безинтересни...Целият подем се заби в "апликациЙ" и пръстотъркане, осакатени ментални представи в сковани шаблони, наместо волен полет на мисълта всичко отиде в някаква кутийчеста безумна глуповата ограниченост...
Разбира се, съществуват непроявени, невидели все още бял свят алтернативи, които не пълзят в тази тиня, но те са непознати и невидими за онези, които смятат търкането с пръсти за интелигентна деятелност...
Teri
Teri преди 7 години и 1 месец
Хей, здравей :))
С удоволствие бих създал нова общност, стига да има кой да се грижи за нея. В момента на мода е сякаш Фейсбук с неговата краткосрочна публика, която търси лесносмилаема информация. Иначе идеята да се съберат общностите е добра и ще се заема тези дни да ги преподредя :)


By Teri , 13 May 2016
Имам една идея и ще помоля за мнението ви. 

В момента има създадени общности по интереси, както и по-профилирани, като например Начално образование, Предучилищна педагогика, Обществени науки и др.

Мисля си, дали ако се позволи на училище или университет да направи своя безплатна общност в BgLOG.net, това би било полезно и интересно за учебните заведения? Много от тях имат сайтове, които обаче нямат интерактивен елемент - статични са, съдържат само полезна информация, но липсва диалог с родители, ученици, студенти. Това е основата на моята идея, но дали има бъдеще? И дали някой от вас би съдействал за създаването на общност за неговото училище, университет, гимназия?
Също, ако можете да допълните с нещо идеята, ще се радвам да чуя вашето мнение :)

С поздрави, Тери - основател на BgLOG.net.
Legacy hit count
3
Legacy blog alias
78359
Legacy friendly alias
Идея---моля-за-мнение

Comments

By Teri , 13 May 2016
Имам една идея и ще помоля за мнението ви. 

В момента има създадени общности по интереси, както и по-профилирани, като например Начално образование, Предучилищна педагогика, Обществени науки и др.

Мисля си, дали ако се позволи на училище или университет да направи своя безплатна общност в BgLOG.net, това би било полезно и интересно за учебните заведения? Много от тях имат сайтове, които обаче нямат интерактивен елемент - статични са, съдържат само полезна информация, но липсва диалог с родители, ученици, студенти. Това е основата на моята идея, но дали има бъдеще? И дали някой от вас би съдействал за създаването на общност за неговото училище, университет, гимназия?
Също, ако можете да допълните с нещо идеята, ще се радвам да чуя вашето мнение :)

С поздрави, Тери - основател на BgLOG.net.
Legacy hit count
140
Legacy blog alias
78358
Legacy friendly alias
Идея---моля-за-мнение

Comments

By Teri , 13 May 2016
Имам една идея и ще помоля за мнението ви. 

В момента има създадени общности по интереси, както и по-профилирани, като например Начално образование, Предучилищна педагогика, Обществени науки и др.

Мисля си, дали ако се позволи на училище или университет да направи своя безплатна общност в BgLOG.net, това би било полезно и интересно за учебните заведения? Много от тях имат сайтове, които обаче нямат интерактивен елемент - статични са, съдържат само полезна информация, но липсва диалог с родители, ученици, студенти. Това е основата на моята идея, но дали има бъдеще? И дали някой от вас би съдействал за създаването на общност за неговото училище, университет, гимназия?
Също, ако можете да допълните с нещо идеята, ще се радвам да чуя вашето мнение :)

С поздрави, Тери - основател на BgLOG.net.
Legacy hit count
465
Legacy blog alias
78356
Legacy friendly alias
Идея---моля-за-мнение

Comments1

queen_blunder
queen_blunder преди 9 години и 11 месеца
Там е работата, Тери, че малко колеги биха искали да се ангажират да поддържат сайт, общност или каквото и да било друго, защото ангажиментът отнема доста време. Част от училищните сайтове са създадени на Moodle платформата. Определени хора са обучени и назначени, за да ги поддържат.

Иначе то е ясно - при нас вратите са отворени за всички, които искат да създадат своя общност. 
By Teri , 13 May 2016
Имам една идея и ще помоля за мнението ви. 

В момента има създадени общности по интереси, както и по-профилирани, като например Начално образование, Предучилищна педагогика, Обществени науки и др.

Мисля си, дали ако се позволи на училище или университет да направи своя безплатна общност в BgLOG.net, това би било полезно и интересно за учебните заведения? Много от тях имат сайтове, които обаче нямат интерактивен елемент - статични са, съдържат само полезна информация, но липсва диалог с родители, ученици, студенти. Това е основата на моята идея, но дали има бъдеще? И дали някой от вас би съдействал за създаването на общност за неговото училище, университет, гимназия?
Също, ако можете да допълните с нещо идеята, ще се радвам да чуя вашето мнение :)

С поздрави, Тери - основател на BgLOG.net.
Legacy hit count
286
Legacy blog alias
78357
Legacy friendly alias
Идея---моля-за-мнение

Comments2

shellysun
shellysun преди 9 години и 11 месеца
 Добре дошъл, Тери. Поздравления първо за идеята да стартираш страница на BgLOG.net във facebook. Мисля си, че е време дружината да се събере :))
 За новата идея - ами, знам ли. Чаровното и неповторимото на това виртуално място е, че тук хората се събират според влеченията и интересите си и това е обединяващият признак, както и уникалното "Авторът си ти!". Притегателният център е не институцията, а вътрешното убеждение на авторите, че са сред свои. Не знам дали един университет или училище могат да обединят хората на този принцип, та да създадат и развиват общност. И доколко ще е устойчиво това. Но пък, ако има желаещи - защо да не опитат?
TheodoraVelkova
TheodoraVelkova преди 9 години и 9 месеца
Здравейте, уважаеми колеги.

Биф искала да ви попитам/да потърся от вас идеи за годишно разпределение по АБВ игри на Просвета - 6-7 години.

Нямам предвид да предложите готови разпределения. А просто напътствия от ваша страна - как да го направя и защо.

Благодаря ви от сърце.

Поздрави!

Т.
By Teri , 13 May 2016
Имам една идея и ще помоля за мнението ви. 

В момента има създадени общности по интереси, както и по-профилирани, като например Начално образование, Предучилищна педагогика, Обществени науки и др.

Мисля си, дали ако се позволи на училище или университет да направи своя безплатна общност в BgLOG.net, това би било полезно и интересно за учебните заведения? Много от тях имат сайтове, които обаче нямат интерактивен елемент - статични са, съдържат само полезна информация, но липсва диалог с родители, ученици, студенти. Това е основата на моята идея, но дали има бъдеще? И дали някой от вас би съдействал за създаването на общност за неговото училище, университет, гимназия?
Също, ако можете да допълните с нещо идеята, ще се радвам да чуя вашето мнение :)

С поздрави, Тери - основател на BgLOG.net.
Legacy hit count
183
Legacy blog alias
78360
Legacy friendly alias
Идея---моля-за-мнение

Comments

By swetew , 2 May 2012

Напоследък рядко пиша разкази, а се отплесвам по жлъчни статии за нашите политици, "общественици" и държавници. Не че мерзягите-крадци не ги заслужават, но в крайна сметка човек май се пилее за дребни хорица и дребни неща.
  И когато сънуваш някакъв сюжет, това значи, че подсъзнанието се бунтува и трябва да му се подчиниш. Следват безброй редакции и доста часове пред компа, но сънят е в основата на сюжета и идеята. Пък както казваше великия Алеко: "Да вземе да ви хареса!".

Всъщност това е само анонс към разказа в общност "Литература", където смятам, че е подходящото място на художествена творба в съответния жанр. Както стиховете трябва да са в "Поезия", уроците и дидактическите задачи в "Образование" и т.н.
 Но "всеки знае себе си", а моят разказ е тук: http://bglog.net/Literatura/71149

Legacy hit count
462
Legacy blog alias
71150
Legacy friendly alias
И-след-това
Размисли
Култура и изкуство
Невчесани мисли
Литература
Поезия
Клуб Графоман

Comments

By queen_blunder , 21 June 2009
Ще обясня накратко. Преди година и нещо създадохме три образователни общности (”Начално образование”, „Предучилищна педагогика” и ОНГО), чиито линкове се намират вдясно и можете да разгледате самите общности. Сайтът ни обаче има незавършен вид. Необходимо е да се създадат и останалите общности, свързани с отделните културно-образователни области:

1. Български език и литература;
2. Чужди езици;
3. Математика, информатика и информационни технологии ;
4. Природни науки и екология;
5. Изкуства;
6. Бит и технологии;
7. Физическа култура и спорт.

Подновявам предложението си да продължим със създаването на общностите, но има два проблема:

1. Търсят се сериозни хора, които да поемат нещата и да администрират поверените им общности. Първоначално сайтовете са пусти и не се посещават, но след няколко месеца или година мястото се разработва и започват да идват хора. Онзи, който се навие да се занимава, трябва да има достатъчно търпение и воля да изчака да настъпи мигът, когато сайтът почва да функционира нормално.

2. Трябва преди всичко останало да се изработят хедъри (шапки) на общностите – аз не мога да се справя със задачата. Това са правоъгълните картинки над страниците с постингите.

Въпросът ми е има ли желаещи да участват?

Между другото, аз съм тук от 2005 година, администратор съм от 2006 година, но една стотинка не съм получила за дейността си. Така че - искам да предупредя, че това е напълно безплатен и доброволен ангажимент.

Legacy hit count
2338
Legacy blog alias
30368
Legacy friendly alias
Колеги--търсят-се-доброволци-ентусиасти-за-администратори-на-общности-
Размисли
Компютри
За BgLOG.net
Коментари
Училище
Новото образование

Comments50

queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Страхотно! Благодаря!:)

Не се притеснявай за ангажираността - след като дейността е безплатна, би било несправедливо да се иска пълно покритие като стоене пред компютъра. Затова идеята ми е да има по двама-трима админа, както е в другите общности. Така че, ако искаш да бъдеш с още някой, който ти допада като партньор и предпочиташ да контактуваш с него, ще е най-разумно да стане и той админ.

Освен това администраторството си има и някои предимства по отношение на това, че ти избираш каква политика да провежда твоят сайт, какви да бъдат ограниченията или възможностите по отношение на идеи и хора.

Сега ни трябва картинка - хедър с подходяща тематика за чуждите езици, и пускам веднага общността. Имаш ли някаква идея какво да представлява той, хедърът?

NinaJelezarova
NinaJelezarova преди 16 години и 10 месеца
Поли  включваш ли и мен?
ananan
ananan преди 16 години и 10 месеца

Много хубава идеята - за двама и повече администратори на една общност, тъй като на всички времето ни е адски кът и само изпитваме угризения като не можем да се справим с някоя от доброволните ни дейности, а не бива да е така.

Лично аз като администратор на ОНГО-то почти не успявам  да му отделя време и въпреки това благодарение на него сме се намерили с доста  съмишленици!

:-)

Предлагам, който чувства сили и желание да подпомага Обществените науки и Гражданското Образование - особено за начален етап - да заповяда като съ-администратор.

Освен това аз лично мога да помагам силно на Чужди езици - имам дипломи от СУ по философия и по англ. филология, преподавам английски език на всякакви възрасти от 15 години, както и философия на англ. език; работя по проект на Съвета на Европа за изработване на плурилингвистични учебни помагала за разпространение в целия съюз (също доброволна дейност).

Думата ми е, че имам за сподеееееееееееелянееееееееее ...

:-)

 

queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Нина и Ани, благодаря, че се отзовавате!

От опита ни досега излиза, че най-добре работи формулата един колега да поеме администраторството и той самият да си сформира екип, защото знаете, че всеки човек е различен и си има своя маниер на работа. Тоест, нека колегата администратор да направи избора. Добре е той да бъде в екип заедно с някой, когото познава.

Затова смятам, че Нели Станчева трябва да си каже мнението за "Чуждите езици" - с кого смята, че ще й е удобно и приятно да стопанисва общността, а що се отнася до админството въобще, както виждате има доста общности, които чакат екипите си.

Ето, ако решите, на първо време, Ани може да даде права на Нина, за да си помагате в ОНГО. Нина е начален учител, който също има поглед върху тази материя. Аз мисля, че всяка общност е добре да се поеме от учител от съответната специалност.

Този път съм решила, че ще отворя всички общности, дори на този етап да не се намерят администратори за всяка от тях. Просто не ми се ще да отлагаме отново момента... Даже се заех с изработването на хедърите, понеже така ме посъветва неволята :)

queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Готова съм! Заповядайте в общност "Чужди езици"! Моля да си кажете мненията и препоръките! Надявам се, че на първо време изглежда добре видът й :)

Когато Нели Станчева се логне, ще мога да й дам администраторски права.


hoaxer
hoaxer преди 16 години и 10 месеца

не ми е работа, но само да напомня, че вече има общност английски език и не е много разумно да се разпиляват или дублират постинги в няколко общности - губи се ценно време и е досадно да се чете едно и също на всички места, а и понякога и в един и същ прозорец (((

малко оф топик - когато търся нещо и съм на 13та стр напр, и искам да се върна на 12та, с бутон 'бак',  винаги ме връща на 1ва, много е неприятно, ако може да се оправи

също така от много общности, напр от 'начално обр', няма линк към 'бглог' и трябва винаги да се минава през 'образование'

queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
hoaxer, благодаря за напомнянето, ама би ли дал линк към тази общност "Английски език", че аз от тебе чувам за нея. Поразходих се из Бглог, но не видях такава. Говорим за БГлог, нали? Не за някое друго място из интернет. 

Освен това правим разлика между "категория" и "общност", надявам се.

В случая става въпрос за общност, съответстваща на културно-образователна област "Чужди езици". Освен английски, там може да се обсъждат въпроси, свързани с всички други изучавани (та дори и неизучавани) езици в училище.

Лично аз смятам, че ако общностите следват КОО (културно-образователните области), ще има по-добра прегледност и по-лесно ще се ориентират всички тук.

Това с бутона е неприятно, да! Но не е в моите правомощия. Оплаквания от този род правим в общност "Предложения", в която правим връзка с програмистите.

queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Да ти отговоря и на запитването за директен линк към БГлог. Просто тези общности, понеже са образователни, се обединяват около общност "Образование", която се явява като отделен сайт в БГлог.нет. Затова има линк в тях само към "Образование".
vorfax
vorfax преди 16 години и 10 месеца
Образованието, интересите и професиналните ми умения се припокриват с точки 3 и 5.

Деликатният момент наистина е доколко ангажиментите ми ще позволяват да бъда на разположение непрестанно. Изявявам желание да изпълнявам такива функции.

Доколкото хедърите, владея идеално Photoshop, CorelDRAW и други графични редактори, та няма да представлява за мен особена трудност изпълнението им. С малко вдъхновение и евентуално напътствия мисля, че ще се справя със задачата.


queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Ееееееееееее, vorfax, ако знаеш колко си нужен тук! Страшно се радвам, че си предлагаш услугите!:))))

Искаш да кажеш, че би се заел с общност "Математика, информатика и информационни технологии" и с "Изкуства"? Правилно ли съм те разбрала?

А за хедърите - какво мислиш да сменим първо картинката в "Образование"? Нека да се запази идеята за слънцето в буквата О, но всичко останало да се преработи! Съгласен ли си да опитаме?


vorfax
vorfax преди 16 години и 10 месеца
Мхм, опашката от аватара ми отмерва ентусиазмът ми ( :

Бих се захванал с "Математика, информатика и информационни технологии" и с "Изкуства". Надявам се бързо да привикна към обстановката и изискванията които налага тя.

За хедъра на "Образование" също съм съгласен. Жалко, че утре ми е много натоварен ден, но вече започнах идейното осмисляне на хедърите и се надявам скоро да имам готови проекти ( :


queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Прекрасно! Няма да бързаме, разбира се :)

Ще ти пусна сега администраторски права за "Образование". След последващото влизане тук ти вече ще виждаш малко по-различна картина. Ти ще ги получаваш автоматично тези права с излизането на всяка нова образователна общност.

Защо го правя? Защото, първо, ти се заемаш с нещо сериозно като администрирането на две общности.

Второ, за да създадем хедъри за другите общности, картинките трябва да си паснат с темите, дадени в админския панел с различни размери и цветове. В "Чужди езици" хедъра цветово го съчетах с тема в синьо. Освен това неговият размер не е същият като в "Образование" и затова се наложи да пускам пробно темата, а после да й правя скрийншот, след което да взема размера на хедъра.

Milenfo
Milenfo преди 16 години и 10 месеца
hoaxer, над хедъра в "Начално" и другите подобщности има линк "Заглавна страница" и от него се отваря главната страница - БГлог. Не е нужно да се минава през "Образование".
chopar
chopar преди 16 години и 10 месеца
Хехехе, заприличахте на тъкачки многостаннички. Трудов ентусиазъм вкрая на годината, бравос. Интересно ми е географията в коя групи науки ще я сложите, защото тя е единствената наука, която е природна и хуманитарна едновременно. Затова в учебните програми се казва География и икономика. Та дека да си я търся. И няма ли да падне едно досадно ограничение при качването на презентации относно размера, защото аз имам доста, но са големички тъй като обичам в тях да слагам видеа, фотопрезентации, флашанимации, а мога да постна някоя и друга като направите общността за науката ми.

И Куини не се сърди ама хедъра на Образование ми идва малко в повече инфантилен, аз разбирам, че повечето в блога сте начални, ама все пак...като отворя страницата и все едно попадам в детската градина. А и момиченцето наподобява много на онова от Първомайска лютеница.

Хайде сполука !

 


ananan
ananan преди 16 години и 10 месеца

Пък момиченцето си е екстра, мен ако питаш.

Може останалото от хедъра като фон наистина да се пипне малко по-тийн, но момиченцето вече е популярно, давали са го и по медиите и е като емблема на сайта.

Така си мисля на пръв поглед само, де.

:-)

queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Чопар, според мен, тия работи са точно за след края на учебната година. Аз все отлагах създаването на нови общности за времето, когато ще съм по-свободна. Сега е моментът. После ни завърта учителското ежедневие и става невъзможно.

Твоята наука География и икономика, доколкото ми е известно, по документи е към КОО Обществени науки и гражданско образование. Общността съществува от година и нещо, и в нея са добре дошли също така философите, историците и класните ръководители, които имат часове по ГО.

ОНГО се стопанисва от Ани, която по-горе се оплаква, че няма време за администрирането и аз напълно й вярвам, защото виждам, че е няма време. Така че моменталически излизам с предложение ти да поемеш общността – само кажи и веднага ти пускам админски права. Общността има нужда от нов изглед на сайта – нито хедърът, нито изборът на тема са сполучливи. Надявам се ти да съдействаш.

За големината на прикачените файлове не мога да помогна, но си мисля, че 10 МВ хич не са малко. Аз имам няколко приказки в презентационна форма, които съм озвучавала, и те са в рамките на 10 МВ. Ако ти искаш да качваш големи презентации до 100 МВ, ти препоръчавам slideshare.net. След това каченият файл може да се сложи с код в постинга и дори да се разглежда. Ето Деси как го е направила.

А за хедъра на „Образование” си прав. Но аз съм го създавала, когато хабер си нямах от обработване на изображения. Момиченцето в слънцето е моя ученичка, която тогава беше ІІІ клас, а сега е VІ за VІІ. Ани е права, че хедърът ни е известен именно с това дете, но аз смятам, че е време да захвърлим старата ни „шапка” и да нахлупим нова, по-модерна и по-хубава.
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Временно смених хедъра заради коментара на Чопар, само защото той каза, че момиченцето му приличало на реклама на лютеница и това направо ме бодна в сърцето.
ananan
ananan преди 16 години и 10 месеца

Не се отказвам от правата си на админ на ОНГО засега -

просто предлагам екипна работа.

Особено за изработване на нов хедър.

shellysun
shellysun преди 16 години и 10 месеца
Ехейй, поздравления!!! Браво, Куини, браво на всички! И добре дошла на новата общост "Чужди езици". Айде, на добър час на всички и здрасти на новите админи - добре дошли на тръстиката :)) !
chopar
chopar преди 16 години и 10 месеца
Куини, извинявай не исках да ти причинявам сърдечни болки с коментара си. Но бързата ти реакция ме изненада. Хедърите не са най-важното. поне според мен. Благодаря ти за поканата за администратор, но въпреки огромното ми желание засега ще се въздържа - просто нямам време. Но като поразгледам нещата може да дам някои съвети към администратора на обществени науки щом там са ми сложили науката.

 Ананан - споко, не съм искал да ти изземвам функциите, опазил ме Бог.


 


 


queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Шели, Маря, благодаря!!! Прегръщам ви! :)

Чопар, съжалявам много, но сърдечните ми болки са вече факт. Затова сега най-нахално ще искам компенсация за тях. И тя е, че на теб вече ти дадох админски права за ОНГО. Натискът, който осъществявам върху твоята личност, се надявам да го понесеш сравнително леко, разчитайки на изказването ти за „огромното” ти желание да помагаш.

Настоявам да опиташ, а иначе най-лесно е да се откажеш по всяко време от ангажимента. Искам да те уверя, че всички страдаме от недостиг на време и тъкмо в това е проблемът – общностите нямат достатъчно покритие и една част от тях пустеят.

Също така те уверявам, че Ани (на която не съм си помисляла да отнемам права) няма да има абсолютно нищо против спрямо нововъведенията, които ти си намислиш да сътворяваш в ОНГО. Лично аз те виждам като човек с въображение и хъс.

Хедърите, за жалост, са с различни размери в зависимост от темите, които се намират в админското меню. По-горе споделих по какъв сложен начин действам.

1. Избирам тема и я пускам, а тя излиза в общността;

2. Правя скрийншот на изгледа;

3. Изрязвам хедъра и така се осведомявам за размерите му;

4. Със същите размери правя нов хедър и го качвам в общността.

RadaGD
RadaGD преди 16 години и 10 месеца
Поли, сигурна съм, че Нели ще се справи с английския език - отговорен и сериозен човек е . Аз мога да пусна публикациите си по английски. А  нека да не забравяме Роси - тя е светило в английския в начален етап!!! Аз също мога да помагам където има нужда.

П.П. Нели, сложи си една снимка, за да не те разпознавам само по училището и да изпадам в догадки кой е.


chopar
chopar преди 16 години и 10 месеца
Куини, ти си един от много малкото хора, които са успявали да ми забият такова воле. Поздравления :-)) Сега сериозно. Имам няколко молби към теб. Надявам се да ми отговориш на имейла или по начин удобен за теб.

 1. Права и задължения на хакера, пардон на администратора.

2. Откъде да командвам пулта, функции някакви да ми обясниш  -какво точно трябва да правя и как.

3. Как мога да създавам промени в панела, който е отляво

4. И изобщо как и какво трябва да правя.

Примерно смятам, че общността е много обща и разводнена. Искам в панела отляво да има отделните предмети - География, История и т.н., които влизат в общността. Как да го направя. Има ли възможност да създам отделен бутон в този панел за правила и новини от администратора, за да не се загубва в общите теми.

Изобщо не съм наясно.

И хвърляй по едно око на общността ако нещо съм оплескал да позабършеш след мен, а ако пък нищо не съм направил да ме активизираш.

Аха мисля, че намерих нещо като пулт - администрация - то ли Е?

И друго - обявявам конкурс за хедър на Общността ОНГО, но това ще го пусна официално там,  първо да се избръсна, за да се появя по - официално пред колегите в общноста.

 


queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Раде, благодаря за отзивчивостта! :) На нас, началните учители, наистина може да се разчита за всичко. :) Дай да видим как ще се ориентират в обстановката новите админи. Нека те си изберат екипи. Ние можем да им препоръчваме разни хора, но решението нека бъде тяхно.

Чопър, още от волейбола - играта, която най-много обичам (и в чието име се съдържа термина „воле”) - съм научила, че както в играта, така и в живота, за точния и добър удар е важно внимателно да си следил играта и да можеш да предвидиш ходовете на противника :)))

Пултът ти е точно бутонът, на който пише "администрация". В менюто има различни раздели. Всеки раздел съдържа настройки, които могат да се променят.

Можеш да създадеш отделни бутони и връзки в панела за правила и новини от администратора. Можеш да слагаш анкети. Можеш да местиш или махаш модулите от рода на „Четени публикации”, „Дискутирани” и всичко останало. Можеш да избираш рейтингът на постингите да не е седмичен, а месечен. Можеш още много неща, свързани с права на потребителите, с логването им, с блокирането им, ако има нужда. С одобрение, неодобрение, изтриване на постове и др.

Изобщо, пробвай това и онова, без да се притесняваш. Аз така съм се научила - не са ми провеждали курс и много гафове не съм правила. Всичко е поправимо, принципно.

Там, в раздел „Съдържание”, ще откриеш категориите. Някои от категориите са се появили по погрешка в ОНГО, когато някой блогер реши да прати в няколко общности своя публикация, на която преди това й е избрал категории, съдържащи се в общността, където първоначално е писал.

Но категориите много удобно и лесно се трият и се добавят нови, каквито ти искаш, свързани с учебните предмети от КОО, и с други ключови теми, характерни за общността.

„Задължения” звучи стряскащо. По принцип смятам, че само при наличие на време и желание админът си влиза в ролята. Стане ли насила, пиши я бегала работата. Бъди спокоен за всичко, ще ти помагам, но не мога наведнъж да ти обясня нещата.

За хедъра конкурс значи, а? :))) Видя ли колко е лесно :))) Да е жив и здрав Ворфакс! Той е обещал, че ще съдейства за картинките. Иначе ще си ги правим ние :)

Хедърите са нужни, за да се пусне една общност в интернет. Затова толкова много ви занимавам с тях. А не ми се иска да са кви да е.
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Смених хедъра и темата на "Обществени науки и гражданско образование". Не казвам, че е станало нещо кой знае какво, но е малко по-добре от натрапчивото розово в предишния дизайн.

Това - докато чакаме някой да изрисува по-прекрасно шапо на общността :)


ananan
ananan преди 16 години и 10 месеца

Мерси, Поли, доста по-добро е.

На мен ми е малко строго в тоз му вид.

Все пак Гражданското образование включва предаване на най-широк и пъстър спектър от знания, умения и навици на нашите деца, включително практични умения за справяне с ежедневието, екологично съзнание, изграждане на толерантни и ведри характери...

 (Пиша това с всичкия срам, че не мога да седна и да изработя хедър сама - но това си иска специална подготовка, която е планирана, но точно сега работата е до гуша около мен пак...)

 

:-)

 

queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Ани, тебе си те тегли към Гражданското образование. Разбирам :) Обществените науки като география, история и философия са по-сериозни в същността си.

С оглед на това предлагам да създадем две общности:

Общност "Обществени науки" - с нея ще се занимава Чопър

Общност "Гражданско образование" - нея да администрира Ани.

Само че за целта ще трябва да изтрием настоящата общност, и ще ви кажа защо. Защото адресът е www........ /ongo и той не може да се променя! Според мен, не е страшно изтриването, защото в общността има малко публикации. Тези публикации ще ги пренасоча по-късно към новите общности.

Ани и Чопър, какво ще кажете за моето предложение?
chopar
chopar преди 16 години и 10 месеца
Съгласен.
ananan
ananan преди 16 години и 10 месеца

Съгласна!

Още повече - сега Гражданското образование е толкова важно като отделянето му в обособен предмет - това е залегнало и в новия закон, дето мина наполовина - та най-добре и ние да си го отделим, да сме като света.

Това е тенденцията и в европейските страни - предметът е "сивикс" (граждански науки), някъде има и "европейско гражданство" отделно.

:-)

 

chopar
chopar преди 16 години и 10 месеца
Вярно е. Гражданското образование е изключително важно, но не и по начина по който се преподава в нашите училища. Куини като решиш да ги отделяш пиши за да си избера темата (цвета)  на общността. Аз си избрах тема - ThisawayMuteGreen
ananan
ananan преди 16 години и 10 месеца

Точно така - и ние сме дето трябва да го направим както трябва! Само с констатации не става. Ще работим къртовски и ще стане.

Гражданското образование.

В таз робска страна.

:-)

 

.....................................

А не бихте ли ме открехнали откъде - платформа, сайт - и аз да надзърна да поизбера цвят, тема на хедъра ГО - простете невежата?

:-) 

 

 

chopar
chopar преди 16 години и 10 месеца
"Точно така - и ние сме дето трябва да го направим както трябва! " - Ще го направят хората, които не са били родени в негражданското общество до 1989г.

Избери си тема от администраторския модул - горе бутончето дизайн. И после бутончето Тема. Но аз разбрах от Куини, че всяка тема е с различен размер Хедър и затова и дадох направо темата, за да не стане, тя да сложи хедър пък аз да сменя темата и да се промени хедъра.


Pavel_Lazarov
Pavel_Lazarov преди 16 години и 10 месеца

Куйни,

Нещо се е скапал lay-out-ът (видът) на голямата общност.

Можеш ли да питаш програмистите какво става?

hoaxer
hoaxer преди 16 години и 10 месеца
за обикновения потребител има ли разлика между категория и общност?
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Ани и Чопър! Супер! Значи се договорихме! :))) Само че дали ще можете мъничко да ме почакате, че утре съм на работа - пак ще съм квестор на изпит след VІІ клас, и по-късно вечерта или на другия ден ще се заема с общностите?

Павка, голямата общност беше залята от поредната доза спам. Сутринта пратих съобщение на Румен програмиста, в което му споделих своите наблюдения, но нямам отговор от него. 

Чопър, първо ще пуснем новите общности, а след това там ще си правим упражнения по дизайн на страниците. Когато станем готови, ще го обявим официално.

hoaxer, разликата е огромна. Например, категория "размисли" съществува във всички общности на БГлог, но такава общност няма. Категория "английски език" същестува в общност "Начално образование", но тя касае възрастта І-ІV клас. Общност "Чужди езици" има категория "Английски език", но тя ще обхваща най-вече V-ХІІ клас.

Категориите са ключови теми в конкретна общност, а общността всъщност си е отделен, почти независим, сайт.

NellyStancheva
NellyStancheva преди 16 години и 10 месеца
Здравейте всички!
Днес порових в категориите на Чужди езици и премахнах някои. Иска ми се да добавя категории с други езици, но нещо бутон Добави нова категория не действа и ми се отваря бяла страница. По-късно пак ще се върна там. Дано не ми се разсърдят хора, които ще си потърсят любимата категория а тя ще е изчезнала. Очаквам предложения какви да бъдат специфичните категории за Чужди езици. 
Очаквам и предложение от някой от вас да работим в екип като админ-и :-)
Раде, не слагам снимка в аватара си за да не стряскам хората и да не им причинявам кошмари нощем ама специално за теб по някое време ще сложа, само да ми остане малко свободно време. Тези дни съм толкова затрупана от работа, че дишам със сламка.
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Нели, ти успешно си добавила категории с други езици. Аз сложих току-що само испански.

Продължавай в същия дух!


chopar
chopar преди 16 години и 10 месеца
Не мога да отворя разчупената композиция с Фотошопа. Иначе първия вариант ми харесва. Дори много.
vorfax
vorfax преди 16 години и 10 месеца
Супер, камък ми падна от сърцето, особено от теб да го чуя (:

Композицията е много сложна и е на 15-ина слоя. Може да съм ги оставил в TIFF-а и това да е някаква пречка. Изпращам повторно разчупената композиция, аз определено я предпочитам. Не разбрах само с Photoshop-а ли не можеш да я отвориш?

Виждам 5 детайла които може да пипна и кажи точният размер за темата която си избрал, за да пратя окончателният вариант (:
chopar
chopar преди 16 години и 10 месеца
Ееее, чак толкова претенциозен ли съм :-)) Сега - на мен по-вече ми харесва първият, неразчупен вариант. Размера - не знам как да го взема - направих както Куини - изрязох го и във Фотошоп му взех размера - но дали е така, кой, кой ще ми каже ??? Width - 996 pixels; Height - 127 pixels; съответно в сантиметри - 35,14 на 4,48мрезолюция 72 пиксела на инч. Но не знам дали е точно. Може и да съм го резнал неправилно.
vorfax
vorfax преди 16 години и 10 месеца
Ами не го режи, прати ми го цялото (принтскрийна).

Окончателният избор си е твой. Аз само ще си защитя позицията.

Първо цветовете са в много по-добра гама и се балансират в "разчупеният вариант". Второ "вълната" разхожда зрението из целият хедър и занимава съзнанието което от гледна точка на дизайна е по-издържано решение от първият семпъл вариант. Трето, вторият вариант ще омръзне много по-бавно от първият който се "хваща" веднага.

За размера - 999x136 (но има 2 подозрителни реда пиксели отдолу които не знам дали не би трябвало да се запълват в дадената тема).


chopar
chopar преди 16 години и 10 месеца
Видях, че си сложил хедъра на общността - наистина вторият вариант стои по-добре, заспа. Мисля, че е готово нали.
vorfax
vorfax преди 16 години и 10 месеца
Не е сложен от мен, ама мога да позная от кого (:

Имам 5 незначителни корекции. Това ли е окончателната тема за фона?


chopar
chopar преди 16 години и 10 месеца
Ами засега да, това е темата за фона и мисля, че нещата се финализираха. Само един въпрос - когато реша да сменя темата, горе хедъра ще се развали ли? Но сега това е темата.
vorfax
vorfax преди 16 години и 10 месеца
Ами доколкото прочетох, хедърът е с различен размер за различните теми, но в случая няма място за притеснения, защото мога за секунди да го променя с произволен размер ( :
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Момчета, вие сте свършили великолепна работа, докато съм отсъствала онлайн! Поздравления! :)))

Ворфакс, благодаря ти за сътворената красота! :) Хедърът на общност „Обществени науки” е прекрасен! Веднага си пролича сериозният ти опит с графични програми като Фотошоп.

Ани, промених правата ти в "Гражданско образование"!!!

queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
На мен страшно ми допада! Но аз съм начален учител, все пак. Хубаво е да се чуят и други мнения :)

Ворфакс, чакам с нетърпение твоето предложение за хедър на "Образование", която се явява обединяващ център на отделните образователни общности. Но в никакъв случай това не значи, че трябва да бързаш. Когато стане, стане :)


chopar
chopar преди 16 години и 10 месеца
Но аз съм начален учител, все пак. Хубаво е да се чуят и други мнения :) - това камък в моята градина ли беше ? Аз хедърите на другите общности няма да коментирам. А за хедъра на Образование мисля, че трябва да бъде последен и малко по-строго официален тъй като първо в него се влиза и чак след това в другите общности.
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 10 месеца
Защо пък камък в твоята градина? /sites/default/files/legacy-clientfiles/ClientFiles/d8b83c57-8627-4488-8f2f-4718347d8dbf/sm_rolleyes.gif

То не стига, че сме само трима ентусиасти засега, пък и ти като не коментираш, останах само аз.

Чудя се защо така пасивно се отнасят колегите към нашите действия.. Виж, ако поста беше покана до министъра, щеше да е друга активността, но понеже не е, ще си гукаме тук само няколко човека, които се броят на пръстите на едната ръка.

Затова после да не каже някой, че не му харесва нещо...

Ворфакс, вярвай ми, разкошни са хедърите! Хич не се двуоми!

Имам само следното мое размишление, което ще споделя с вас. Дали не е правилно да наречем общност "Образование" "Образователен блог портал" или само "Образователен портал" (е, различен от Националния), защото ние всъщност свързваме отделни образователни сайтове в едно цяло?

Какво мислите за това?

By Tanichka , 21 April 2008
Преместих стиховете на sekirata jupel в Общност Поезия, понеже прочетох в коментар, че самата авторка иска помощ за това.

Когато публикувате нещо свое, което бихте искали да поставите в дадена общност, под екрана на редактора има червен линк "Покажи разширени настройки" - кликнете на него и после изберете последния, четвърти таб "Мулти-общности". Вътре е мястото да си изберете общност, в която искате да се появи публикацията ви.
Legacy hit count
634
Legacy blog alias
18879
Legacy friendly alias
До-sekirata-jupel-и-другите-нови-потребители---как-да-публикуваме-в-дадена-общност-

Comments7

goldie
goldie преди 18 години
А знаеш ли как да кача една презентация  с яйцата на Фаберже? Че до сега направих 2 неуспешни опита.
pestizid
pestizid преди 18 години
Ха, какви сме значи! Ти ги премести, а аз половината ги скрих. Указанията на Куини са перфектни. Визирам "Съветите за начинаещи", точно под мотото "Авторът си ти" на шапката на общността. Според мен човек просто трябва да се огледа, преди да напише колко трудно се справя. И да не чака наготово, и да не си вярва толкова много.
goldie
goldie преди 18 години
Аз изобщо не си вярвам. Опитах се да кача две неща в моя си блог, но презентациите се качиха само в резюмето, а не можах да ги сложа при основния текст. Нещо някъде не правя както трябва. Затова попитах, може пък да ми кажете какво не правя както трябва.
pestizid
pestizid преди 18 години
Диди, не съм пробвала, но сигурно става с бутона Document Manager.
Dali_Презентация_от_27_картини.ppt

Не стана точно това, което исках, но сигурно е нещо такова. А на теб какво точно не ти става?

2-ри опит: IC~1.PPT

А, този път стана, :))
goldie
goldie преди 18 години
Качвам ги в резюме, но не и в основния текст
goldie
goldie преди 18 години
Успях!!!
Благодаря!!!!
Tanichka
Tanichka преди 18 години
Диди, извинявай, изпуснала съм въпроса ти - за каква презентация ставаше дума? Системата има спсиък от разрешени файл формати - за какъв формат говориш?

Пестицид, благодаря ;))
By queen_blunder , 16 November 2007
Предложението на Ани (ananan) горещо се приема от много учители, които са членове на нашата общност. В тази връзка, преди да създадем общностите на Уики педагогика, се налага да извършим малко предварителна подготовка, която се състои в изпълнението на план, съдържащ три важни точки, който трябва да осъществим:

1. Осигуряване на администратори за всяка общност. Бързам да ви успокоя, че за целта не е необходимо да имате някакви познания в областта на администрирането на сайта, защото ще бъдете обучавани и напътствани, докато навлезете в работата.

2. Преди да създадем общностите трябва да си изработим хедъри (шапки), които да сложим отгоре. Размерът на всеки хедър е същият, както на „Образование” – 1000 х 136 пиксела.

3. Да уточним все пак имената на общностите и броя им.

Очаквам вашите предложения по т. 2 и т. 3 и не се стеснявайте да се самопредложите за администратори, ако желаете да се включите в инициативата!
Legacy hit count
1878
Legacy blog alias
15926
Legacy friendly alias
Уики-педагогика-търси-администратори-за-общностите
Приятели
За BgLOG.net
Проекти

Comments25

ananan
ananan преди 18 години и 5 месеца

Заемам се с общност "Гражданско образование".

Не че тя е много ясна някому в МОН, но ние ще си я направим като света...

:-)

stefanov
stefanov преди 18 години и 5 месеца
Ще помагам за общност "Начално училище", но на моменти въобще нямам време... Мога да добавя ценни неща и за "Предучилищна педагогика"

Възможно е да се добавят препратки към сайтове и да се препоръчат програми.


shellysun
shellysun преди 18 години и 5 месеца
Куини, не знам дали е възможно, но аз си представям уики педагогиката така: подобщности към образование, отговарящи на основните раздели от научната и обществената сфера /напр. "математика", "български език", "социален свят" и т.н./ и възможност чрез филтър да се конкретизира възрастта, която е нужна на отделния потребител /напр. 3-7 г. 8-11 и т.н., отговарящи на отделните степени в образованието/ На същия принцип би трябвало да става и публикуването, за да може всеки специалист да сложи материала си на точното място. Отделно трябва да има подобщност и за родителите, наречена например"имам проблем", където родителят може да получи конкретен отговор на конкретен въпрос, ако не го е открил в специализираните по области и възрасти подобщности.
 Гордея се с всичко, което правиш, защото ТОВА ГО ПРАВИ УЧИТЕЛ!
   Бих се включила в сектора за предучилищна педагогика или при работа с родители.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 5 месеца
Ани, Стеф, Шели, благодаря ви и ви обичам! Под вашите грижи съм сигурна, че ще разцъфнат общностите на Уики педагогика. Това, с което се захващаме, е нещо доста сериозно, но и много необходимо на този етап, когато на българския учител му е дадена уж пълна свобода, за да проявява творчество в работата си, но в същото време никаква методическа помощ не му се оказва.

Шели, мислих върху предложението и стигнах до извода, че твоят вариант няма да е по-удобен, защото:

1. Ако създадем общности по предмети, ще ни се наложи да ги кръщаваме дълго и сложно, както в момента те се наричат по учебен план. Примерно културнообразователната област "Обществени науки и гражданско образование" включва 8 учебни предмета с различни имена, в зависимост от класа:

- Роден край - І и ІІ клас;

- Човекът и обществото - ІІІ и ІV клас;

- История и цивилизация  и География и икономика - V - VІІІ клас;

- Психология и логика - ІХ клас;

- Етика и право - Х клас;

- Философия - ХІ клас;

- Свят и личност - ХІІ клас;

2. Можем да изберем за имена на общностите названията на културнообразователните области, но се опасявам, че това също може да доведе един ден до объркване, когато умните глави от МОН решат да проведат поредната си псевдореформа и премахнат КОО.

3. Смятам, че онова, което няма да се промени, поради спецификата, произтичаща от възрастовите особености на децата, са етапите: детска градина и предучилищен етап; начален етап на основното образование; прогимназиален етап на основното образование и гимназиален етап на следното образование.

4. Нека част от общностите на Уики педагогика да обхващат отделните етапи, а други общности ще са общи за всички, както Гражданско възпитание, за която ще се грижи Ани.

И така - какви да са имената на някои от общностите на първо време? А след обмисляне какво липсва, ще добавим и други? Дотук се оформиха:

1. Предучилищна уики педагогика

2. Уики начално училище

3. Уики гражданско възпитание

Сега се питам да остане ли думичката "уики", или да се разделим с нея в името на лаконичността? Какво ще кажете? Май ще е по-добре без нея, а?
shellysun
shellysun преди 18 години и 5 месеца
Честно да си призная, не знам от къде идва това "уики", но на мен ми е симпатично, има отличителен смисъл, т.е. различно от официозите. Представям си го като педагогика он-лайн, жива, компетентна, отговаряща на съвременните проблеми, правена от действащи педагози. Не знам, но ми се иска да има нещо към името, което да носи смисъла на логото - да е отличител.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 5 месеца
И още нещо.

В тези общности някои категории могат да бъдат именно отделните класове.

Във раздел "Връзки" могат да се слагат всякакви препратки към сайтове, както предлага Стеф.

Администраторите ще видят, че дизайнът на страниците може да бъде различен от този в "Образование", а също така разполагаме с различни теми, които да се "вържат" с хедъра. Всъщност, ако искате, на първо време, докато си изработим хубави шапки на общностите, можем да си сложим по някоя съвсем обикновена, колкото да стартираме, а по-нататък ще я променим. То същото се отнася и за "Образование" и мислех да помоля онези, на които им се удава да работят с графични програми, да ни изработят нов хедър.
Nastroenie
Nastroenie преди 18 години и 5 месеца
Заемам се с общност, свързана с българския език и правописа . Мога и да редактирам статиите на колеги , които имат затруднения в това отношение /тъй като тук ще пишат и специалисти в сфери, твърде отдалечени от словото/ . Предлагам да има и една общност "Преживяно" , в която да можем да опишем интересни случки от ежедневието - в час, в междучасието, с родители , неща, които ни се случват извън преподавания предмет,  но с  които трябва да се справяме . Ако има други кандидати за "Български език", с най-голямо удоволствие ще се заема с "Преживяно".
ananan
ananan преди 18 години и 5 месеца
Ако се приеме делене на УикиПедагогика на етапи - за деца и за големи ученици - аз се заемам с Гражданско образование за големите, а то трябва да го има от детската градина! и не като отделен предмет - а пропита във всеки от предметите. Някак трябва да го имаме това предвид.
stefanov
stefanov преди 18 години и 5 месеца
Какво означава "Уики" - вижте отговора
Albena
Albena преди 18 години и 5 месеца
Куини,бих искала да помогна-в област изкуство,но определям себе си като такъв профан в работата си с компютър,че вместо да се получи добре,ще се обърка.Но с каквото мога и разбирам- разчитейте на помощ.
А, все се каня да споделя,че по време на стачката направихме приказката "Пепеляшка" е един добър режисъор-Вецислав Асенов в Младежки театър"Н.Бинев".Ако имаш възможност заведи децата да гледат приказката оживяла-има много песни,танци,красота и вълшебства.Мисля,че се харесва от деца и възрастни. Светли дни желая на всички! Заедно с :О) ал
IlianaGenova
IlianaGenova преди 18 години и 5 месеца
Здравейте!
Харесват ми Вашите идеи! Аз съм учител по Домашна техника и икономика V-VII кл.С каквото мога ще помагам само ми казвайте какво да е то?
Мога да помагам в уики техника и технология, или само техника,както решите.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 5 месеца
Страшни сте! Благодаря за готовността да създадем и развием новите общности :)

След като Стефанов ни даде линк към тълкуванието на думичката уики, т. е. думата не означава просто свобода при създаване и съхранение на информация, както аз си мислех, но и представлява мрежова технология за организиране на свързани помежду си уеб-страници, всяка от които може да бъде посетена и редактирана от потребителите по всяко време, като историята и всички версии на страниците се запазват, следователно ще трябва да се откажем от думата уики в названията на общностите.

Не че не е възможно да ги направим в уики вариант, ако дадем администраторски права на всички потребители, но не съм сигурна, че това ще бъда добро решение от гледна точка на това, че някой може да си направи глупава шега и да изтрие за нула време сътвореното с много усилия.

Значи до тук са:

Предучилищна педагогика

Начално училище

Гражданско образование


Заедно, предлагам ти твоята общност да се казва Изкуства и спорт, защото и двете биха могли да се съчетаят чудесно.

Към и Ани и Заедно! Администрирането не изисква пълно познаване на методиката за всички класове, защото няма такъв учител, който в областта примерно на Гражданското образование да е спец по всички въпроси за всички възрасти, но пък в една такава общност може да се поместват материали за всички класове, за да се създаде удобство при намирането им.

Настроение и Пепеляшка, какво ще кажете да се заемете с общностите за прогимназиален и гимназиален етап?  Нека да не ви плаши, че там ще се публикуват материали по всички предмети.

Как да наречем тези две общности? Разбирам, че Пепеляшка е учител в прогимназията, а Настроение, ти, в горен курс ли си? Ако е така, идеално се нареждат нещата.

Albena
Albena преди 18 години и 5 месеца
Куини,нищо против нямам да е общност Изкуство и спорт,така или иначе за да материализираш Духа,подготвяш инструмент-Тяло.Проблема-мой е в техниката-компютър, аз изобщо не разбирам какво се случва по всичките прозорци които отварям,гледам,чета или пиша.Толкова елементарно неволята ме е самонаучила.Как ще стопанисвам и организирам нещо, което не разбирам?
А и всички вие, колеги-човеци които опознавам чрез писане/добре го правите/ сте напред в материала. Не умея да пиша и си мисля, че колкото и помощ на този етап да ми се оказва,по-бързо ще се получи ако не го правя аз.Е,това са споделените ми опасения.Куини,справяш се чудесно и с доста по обем работа.Може и да ти хрумне с какво да бъда полезна в цялото. Искрено и с желание! :О) Ал
ananan
ananan преди 18 години и 5 месеца
Мила Албена - съветче от мен - заемай се с общност Изкуство и спорт и се учи на техническите подробности в крачка, както повечето от нас.
Не им се страхувай!
Ти носиш много по-важното - Духа на стопанина на една такава общност...
:-)
stefanov
stefanov преди 18 години и 5 месеца
"Уики" означава, че всеки може да добавя материали без особени регистрации и права, отпуснати от някого. Например пишете план на урок и след това друг колега дописва в него като го дообогатява. Тук наистина има проблем с това дали някои няма да затрие нещо хубаво, но софтуерната платформа е така направена (не знам как е тук), може да помни кой кога и какво е променил, за да  се възстанови оот модератор, администратор или както там е наречен. Друг уики пример: разказвате за нова технология, за нова практика, която сте приложили (при уики се отказвате от авторството си над продукта) и друг колега доуточнява, доусъвършенства, добавя още съдържание.

Проблемът с план-конспектите е, че опитните педагози нямат нужда от предварително рамкиране на урока. Урокът им е в главата, То е ценно за начинаещите, но пък там не е дообмислено. Друг проблем е именно в споделянето.

Доколкото схващам, тук искаме да преподредим линковете, които вече сме натрупали и да уточним как става добавянето на ново съдържание? Така ли е?
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 5 месеца
Албенка, аз преди 5 години не знаех откъде се включва компютъра, а днес преподавам компютри в училище :) Не се притеснявай! Даже ще ти е от полза да опознаеш и тази страна на високите технологии - как се администрира един сайт :)

Стеф, да, разбирам. При нас обаче е малко сложно. Доколкото знам и нашата платформа след последния си ъпдейт "помни" редакциите на постингите, но в случай, че се затрият голям брой публикации, ще падне много работа за възстановяването им от страна на един човек - администраторът. Мисля, че това не е нужно.

Уики библиотека има към всяка общност и в нея може да се правят корекции от много хора, а след това да се излезе с общ продукт. Нека обаче авторството да бъде защитено от външна намеса, за всеки случай.

Моите нови предложения са в противоречие на казаното от мен по-горе. Стигнах до извода, че най-добре е да си озаглавим общностите с имената на културнообразователните области, а именно:

1. Български език и литература (Настроение я поема)

2. Математика, информатика и информационни технологии

3. Обществени науки и гражданско образование (Ани я поема)

4. Бит и технологии (Пепеляшка я поема)

5. Изкуства и спорт (тук са две КОО, но нека да си останат - Zaedno я поема)

Списъка го продължавам с другите общности, за които взехме вече решение:

6. Предучилищна педагогика (Шели я поема)

7. Начално училище (Стефанов и аз я поемаме)

Стеф, само математиката + информатика и ИТ остана. Ще предложа на доц. Бабев, ако желае да се включи, но смятам, че ще бъде добре, ако ти вземеш и нея - зная, че имаш сериозни познания в тази област. Ако има тук някой друг специалист, да се обади. О-о, но всъщност Имхотеп е учител по информатика! Отдавна не е писал. Трябва и него да го питаме.
galina_fr
galina_fr преди 18 години и 5 месеца
:) Без претенции с радост ще се включа в Предучилищната педагогика, без претенции за администраторски знания, но с претенции за любов към работата!
hoaxer
hoaxer преди 18 години и 5 месеца
Малко със скептицизъм съм към начинанието, като се има предвид, че всяка достоверна и стойностна информация в интернет е платена, но естествено  няма как да разберем дали такава общност ще работи,, ако не опитаме.
Липсват природни науки и чужди езици - особено полезно може да бъде във връзка с току що въведения 'Чужд език на професията'.
DanielaPetrova
DanielaPetrova преди 18 години и 5 месеца

Аз съм математик и информатик. Но рядко сядам на компютъра и няма да съм от полза.

Съпругата на Бабев е също математик, но не знам дали ще има възможност. Ще я питам. Ще говоря и с още една колежка.

А аз мога да помагам с разработки и идеи за уроци (горен курс) - имам много, някои са в електронен вид. Имам много задачи за контролни работи и в момента разработвам помощни материали за 8. клас, които да улесняват усвояването на учебното съдържание и да спестят доста време от чертане и преписване от дъската.

babev58
babev58 преди 18 години и 5 месеца
На любезната покана за администриране отказвам (семейно - това по повод на предишната реплика). Причини много, за всяка една бих написал тема.
Ще се опитам да потърся младежи за тази работа (администриране на общност), но все пак употребих думата работа, а не хоби, увлечение.
За коментар на различни разработки и странични теми - бих се включвал и ще агитирам и други колеги, занимаващи се и с "школска математика".
stefanov
stefanov преди 18 години и 5 месеца
Какъв е изводът от горните реплики? Правим достъпът до подобщностите платен, за да го възприемем като работа, не като хоби, да е по-сериозно, достоверно и стойностно?

Това обаче ще противоречи на уики принципите и ще повтори съдбата на други подобни начинания, изискващи кооперативни усилия.
ananan
ananan преди 18 години и 5 месеца
Ами достъпът трябва да си е свободен - като всяко уважаващо себе си уики. Нали това е смисълът ...
Но трябва да се запазят правата на всеки автор - най-добре под лиценза на Creative Commons за всички помагала, публикувани в общността.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 5 месеца
Съгласна съм със Стефанов.

Лично аз, за онова, което правя тук, костващо ми време и усилия, а понякога и доста напрежение, не съм получила нито стотинка и никога, пред никого не съм поставяла подобно искане. Сигурно защото аз, като български учител, не съм свикнала да измервам стойностните неща в пари, а напротив - мисля, че най-прекрасните неща не могат да се купят или да се платят със всичките пари на света. Така разсъждавам. Тук получавам само нематериални ползи, на които особено много държа: комуникация с колеги, ученици и родители; трибуна, за да изразя позициите си; обмяна на идеи и опит и приятното усещане да се чувствам полезна за другите.

Също така не смятам, че безплатно разпространяваното знание е по-ниско качествено и надявам се да го докажа в сферата, в която се чувствам по-силна - началното образование. Знанието, според мен, трябва по принцип да е достъпно и безплатно, а вече друг е въпросът кой колко от него ще вземе и ще ползва - в това отношение ние, хората не си приличаме.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 5 месеца
Напротив - има и те следят стриктно да се изпълняват правилата. Във връзка с една статия, която пуснах в Уикипедия, доста хора ми се обадиха, за да ми помогнат със съвети. Останах с впечатлението, че там онлайн постоянно има  админи, които наблюдават какво се случва.
Albena
Albena преди 18 години и 5 месеца
Куини,не ми достига физическо време да седна и да съм с вас.само успявам да прочета и то набързо.Явно до пенсия ще си остана радетел на живото изкуство-всеки ден да докосваш поне 40 ръце и да гледаш толкова чифта очи.А при вас е прекрасно!Винаги когато мога идвам да чета....Благодаря! :О)ал