BgLOG.net
By zlatkachardakova , 2 January 2013
Уважаеми, Дядо Коледа ( в лицето на администраторите),
Зная, че малко съм позакъсняла с желанията, но съм провокирана от отрицателния вот за поста на Румиела Маркова, за чудесните тренажори, които споделя с нас!
"Начално образование" е една своеобразна съкровищница, от която черпим идеи, готови разработки... Тук срещаме приятели, но понякога и разочарование! Отпивала съм от него, изпитала съм разочарованието от хапливи и обидни съобщения, откривала съм свои разработки, малко променени и качени по сайтове с друго име, но съм  превъзмогнала всичко това, защото споделянето  е в името на обща и голяма кауза...
Хубавото е, че лошото се забравя, а доброто се помни, така че помня само милите думи, приятелските топли благодарности и пожелания!
Но въпреки всичко, трудът да другия трябва да бъде уважаван и ценен по достойнство - идеите,  часовете работа пред компютъра,  спестеното време, когато ползваме готови материали, не бива да бъде омаловажаван и с лека ръка някой недоброжелател просто да постави "-"!!!
Дядо Коледа, ти можеш да сториш това!!! Кому е нужно да се поставят минуси? Нека бъдат само "+"! Всеки труд е значим!
Вярвам, че молбата ми ще се изпълни, нищо, че писмото ще пристигне със закъснение!
Щастлива да е Новата година за целия ви екип, за близките ви хора! Честита да бъде за всички колеги, докоснали се до тази съкровищница - нашия блог!
Legacy hit count
1675
Legacy blog alias
72935
Legacy friendly alias
Едно-позакъсняло-писмо-до-Дядо-Коледа
Коментари
Нещата от живота
За всекиго по нещо
Невчесани мисли

Comments14

DanielaAvramova
DanielaAvramova преди 13 години и 4 месеца
Подкрепям напълно казаното от Златка!
И едно конкретно предложение към администраторите-махнете червената ръчичка с отрицателния вот!Така направиха по мое предложение/подкрепено и от много други потребители/в сайта на bTV Аз,репортерът.На който нещо не му е харесало,просто няма да слага плюс и толкова.Но ще спрете така злоупотребата с минусите!

За много години!
Rossiross
Rossiross преди 13 години и 4 месеца
Честита нова година! Нека тя е още по-добра, по-толерантна и доброжелателно благоразположена към всички учители!
 Неуморни колеги от общността- желая ви преди всичко много, много здраве, много лични и професионални успехи, много поводи за радост и щастие!
Трудно е на човек да се противопостави на нечий  анонимен негативизъм. Но аз вярвам / и се надявам  /, че  коледният дух владее душите  на колегите  и те ще са по- добронамерени и  добри.    
cecovesi
cecovesi преди 13 години и 4 месеца
Защо ли не се учудвам, че това писъмце е написано точно от Злати?!
Тя е човекът, който ми помогна да публикувам в блога за първи път. Тя ми даде крилца, за да продължа да го правя. Има ли публикация без топлите и мили думи на Злати?
Преди бях само консуматор. Учих се от всички вас, възхищавах ви се. Всяка една публикация съм оценявала с положителен вот заради усилията и положения труд. Мисля, че един ценен съвет би свършил много по – добра работа от поставения „-„.
Не си закъсняла с писмото си, Злати. Дядо Коледа знае, че сега повече от всякога са ни нужни повече доброта, усмивки и положителни емоции.
БЛАГОДАРЯ, че те има, Злати!
Искам да благодаря и на останалите колеги в блога, които не спестиха време за мили думи, за ценни напътствия и съвети, свързани конкретно с моите публикации.
Мери, Русе, Шери, Юле, Ели, Светле, БЛАГОДАРЯ ВИ!
queen_blunder
queen_blunder преди 13 години и 4 месеца
За много години, колеги!

Прекрасно разбирам желанието ви, което е мое желание, откакто се въведе оценителната ни система в този й вид. Ако имах правата, щях да я махна на момента, но аз съм само администратор.

Администраторите, скъпи колеги, не могат да правят промени по платформата. Те могат само да организират функционирането на сайта дотолкова, доколкото им е позволено. 

За онези, които като Злати може би не знаят някои важни подробности, е редно да кажа, че БГлог е частен сайт. Той има собственици, които решават основните въпроси, свързани с политиката на сайта. Екип от програмисти реализира тези въпроси посредством онлайн платформата, която създава, поддържа и обновява. Администраторите би трябвало да се грижат ежедневно за своите общности и на тях им е дадено правото да въвеждат правила за функционирането на всяка от тях. 

Колеги, единствено правилата на общността са инструментът, който администраторът може да ползва, за да ограничи негативизма в сайта. Лично аз съм твърд привърженик на добрия тон и положителната атмосфера в сайта и като такъв съм ограничавала навлизането на тролове и недоброжелателни потребители в образователните общности. Убедена съм, че стриктното спазване на правилата е причината от всички общности в БГлог да продължат да функционират само образователните.

В останалите общности е позволено хората да бъдат такива, каквито са, без да се иска от тях да спазват основни етични правила. В резултат вече никой не пише и не публикува там. Хората избягаха. 

Писала съм многократно по въпроса с минусите. Преди малко се опитах да намеря един от последните си постове за минусите, които привличат минусописачите, но се оказа, че е изтрит, но не от мен. Няма значение, че съм администратор - и мен ме цензурират.

Следа от този пост намерих в този коментар: 

http://bglog.net/BGLog/45709#233746

Както виждате, страницата към поста не съществува.

Както и да е. В желанието си да убедя управата на БГлог да се премахнат минусите, преди време проведох допитване в три общности, в които имам админски права. Ето какви са резултатите - част от хората твърдят, че минусите не им пречат:

http://bglog.net/nachobrazovanie/29134

http://bglog.net/Obrazovanie/29135

http://bglog.net/preduchilishtnapedagogika/29136

Колеги, освен да ви кажа, че ви разбирам и съм с вас, с друго не мога да помогна. Много съжалявам, че човещината не всеки я разбира и приема като своя кауза (http://bglog.net/blog/queen_blunder/site/posts/?bid=23999). 

stefanov
stefanov преди 13 години и 4 месеца
Въпросът за това гласуването да е само позитивно е многократно обсъждан и предлаган на създателите на платформата, но до сега няма резултат. Тенденциозните негативни вотове са една от причината за отлив на много от водещите преподаватели. 

Но трябва да помним, че сме тук само на гости. 
queen_blunder
queen_blunder преди 13 години и 4 месеца
Стефанов, ние навсякъде сме на гости - и във Фейсбук, и във Webnode, и в Блоггер, и в Блог.бг, ако нямаме собствен сайт и домейн, което пак не гарантира пълна сигурност, че нещата няма да се променят, защото това е интернет пространство. Всички тези услуги се предоставят като безплатни, но сайтове, портали, социални мрежи, като изброените, си имат частни собственици. 

За отлива на водещи преподаватели съм на друго мнение. Там причините не се коренят в оценителната система. 
zlatkachardakova
zlatkachardakova преди 13 години и 4 месеца
Благодаря за изчерпателния отговор, Поли! Точно защото зная ролята на администраторите, се обърнах към вас! Вие сте хората, които могат да поискат промяна в платформата!
Никой от нас не е тук за "плюсовете"! Тук сме, за да черпим от чуждия опит, да споделяме своя! Но каквото и да си говорим "минусите" омаловажават труда на хора, създали стойностни материали, както е в случая на Руми! Те не са просто негативна оценка, а се стремят да обидят, да наранят... Ето това е проблемът - негативността, която според мен трябва да бъде ИЗХВЪРЛЕНА от това място, тя няма работа тук...
А за отлива на чудесни професионалисти - смятам, че причината  отчасти е и именно в негативизма!!!
Дано нещо да се промени! Не може няколко пъти да се повдига този въпрос и да не се стигне до вярното му решение! Трябва да се случи! 
MarielaGerenska
MarielaGerenska преди 13 години и 4 месеца
Често казано, докато четях всички коментари, ми се доплака! Ако искате ми се смейте, ако искате - не! Но това с минусите си е ЧИСТА ТЪПОТИЯ! ПОДКРЕПЯМ ВСИЧКИ, КОИТО ИСКАТ ДА МАХНАТ МИНУСИТЕ! queen, ПИШИ ИМ ВСЕКИ ДЕН - ДО ВТРЪСВАНЕ! Като им писне да четат все едно и също, току взели, че проумели! Белким променят политиката си! УСПЕХ!!!
RumyMarkova
RumyMarkova преди 13 години и 4 месеца
Да, този въпрос наистина помня, че е повдиган неведнъж. Дори бяха споменали, че тези два гласа са всъщност на един и същ човек с два поста и затова се появяваха винаги два отрицателни вота наведнъж. Наистина нямам нищо напротив отрицателния вот, но нека е придружен с коментар, така ще се получи един наистина конструктивен и градивен диалог. В случая мога да кажа, че може би това е защото си заключвам презентациите, с което затруднявам евентуално присвояване. Аз самата съм започнала от нулата и съм се учила изключително от този блог и от руските сайтове. Но човек трябва да се потруди и всичко ще се получи! Благодаря ти, Злати, за подкрепата и за болката ми, която изпитваш като своя, защото никой не е застрахован тук от нея. Всеки споделен материал тук е ценен, на каквото и ниво да е то, защото е положено в него усилие, пести на колеги време, което той ползотворно ще употреби за друго. Само се моля тези хора, които омаловажават нашия труд, да не са учители, защото просто ме е страх да си помисля за възпитателската им работа с децата, на какво ги учат и с какви ли лицемерни очи гледат своите колеги. А заради добрите отзиви и за изказаната нужда и от моя скромен труд аз ще продължа да публикувам! Не се отказвайте и вие, скъпи съблогери, и Господ да прости тези "слепи" минуси, защото те не знаят какво вършат и са за съжаление - не е лесно да живееш със завист в сърцето и с лицемерие на лицето! Успех на всички вас в полезните ви начинания!
DanielaAvramova
DanielaAvramova преди 13 години и 4 месеца
Мила rumark,смяташ ли наистина,че Минусчиите/защото според мен не е само един/ще се трогнат и засрамят от благородните ти мисли и чувства и ще спрат да слагат минусите?
Дали Господ ще ги прости е отделен въпрос,но не съм съгласна,че " не знаят какво вършат"-напротив,много добре знаят и за това го вършат!
И единствения начин да се спре тази гавра с труда на всички,които публикуват тук,си остава премахването на отрицателния вот!Докато го има,ще има и гавра,и Минусчиии!
NadyaGeorgieva
NadyaGeorgieva преди 13 години и 4 месеца
Аз нямам нищо против минусите. Хората, които поставят минусите са недостойни и никога не съм им обръщала внимание!
Аз също спрях да публикувам и да коментирам, заради хапливите думи, заради общностите които се бяха образували от така наречените "водещи преподаватели", които не оценяваха и не коментираха труда на другите учители!
Всички тук се учим и черпим опит един от друг - от това по-хубаво няма!
Мисля, че Поли е права "За отлива на водещи преподаватели съм на друго мнение. Там причините не се коренят в оценителната система".
Радвам се, че има много нови колеги, радвам се, че се учат и публикуват, радвам се, че всеки ден все още поглеждам кой какво прави, въпреки че нищо от това не ми трябва, защото не водя клас, но ми е приятно да видя, че учителите правят всичко за своите ученици и най-вече, че го споделят с колегите си.
Не се отказвайте колеги и не обръщайте внимание на дребвите хора!
Успешна и щастлива година!
RumyMarkova
RumyMarkova преди 13 години и 4 месеца
Поглеждайки днес страницата на блога се уверих, че минусите винаги вървят за ръка, което означава, че наистина са на един човек. При желание от страна на администраторите може да се проследи кой е той.
Блогът е от много голяма полза и за начинаещите преподаватели, и за техните "учители", защото много съблогери са с големи сърца и с великодушна ръка ни обучават (нисък поклон пред вас). Затова подкрепям мнението, че отрицателния вот трябва да се премахне, а за нередностите, които се отбелязват от съблогерите, администраторите своевременно да взимат мерки по тяхното отстраняване!!!!
ZdravkoPenev
ZdravkoPenev преди 13 години и 4 месеца
Първо Честита Новата 2013 година и за много години!!! Да сте живи и здрави всички, които пишете, публикувате безценни материали и които само четем наготово. Подкрепям всяка една от вас, колежки, които се възмущавате от минусите и от минусчиите, които ги поставят. Искам да ви дам кураж, да ви подкрепя, за да останете тук, за да продължите с вашата просветителска възрожденска дейност. Ще се възпротивя на всеки един негативен, лъчен или обиден коментар, защото вие заслужавате само и единствено уважение.
Ако можете да приемете един съвет от мен: тук ще цитирам думите на Поли: "както светът е невъзможно да бъде прочистен от завистници и злобари - те имат числено превъзходство спрямо добродетелните хора, така и тяхното присъствие в интернет не може да бъде елиминирано напълно." Та съветът ми е: не им обръщайте внимание, мили колеги, злобарите се хранят с вашето внимание и с енергията, която хабите, за недостойните им прояви. Те няма да се свършат или да си вземат поука, така че главите гордо вдигнати ако ще и сто минуса да ви сложат. Тяхното мнение не е меродавно, меродавно е това на всички, които сме с вас и ви подкрепяме!
Успех!
plamenka_g
plamenka_g преди 13 години и 4 месеца
Блогът е полезен не само за начинаещите учители, той е полезен за всички, които искат да "сверят часовника си"! Във всяка публикация е вложено време, труд, творчество и т.н. Всяка публикация има стойност, а тя не може да е отрицателно число - следователно този с минусите не е посещавал редовно часовете по математика в училище! Не се влияйте от такива неща! Напред, напред и само напред!
By antoinetamilanova , 31 December 2012
Училищен Call център...
Незабравими празници, колеги!
Legacy hit count
199
Legacy blog alias
72920
Legacy friendly alias
Да-изпратим-2012-г--с-усмивка---
Забавление
Нещата от живота
42
За всекиго по нещо
Невчесани мисли

Comments1

zlatkachardakova
zlatkachardakova преди 13 години и 4 месеца
Благодаря за прекрасните пожелания, Тони!!!
Пожелавам успех във всичко, което умееш, късмет във всичко, което не зависи от теб, и сбъдване на всичко, за което мечтаеш!!!
By MeryNikol , 11 November 2012
Колеги, редно е да ви информирам за срещата с Асоциация Родители, която се проведе преди седмица.  Поводът беше целодневното обучение. Ако се питате защо точно с тях беше срещата, ще ви обясня. Постингите ми по въпроса предизвикаха интерес от ваша страна, имаше много коментари, от които  нито един в полза на целодневното обучение в този му вид. Реших, че ако всичко това остане само в рамките на блога, смисълът е точно никакъв, затова изпратих линк към него на три места- до Асоциация Родители и до двата синдиката.
Познайте от раз кой реагира първи още на другия ден? Цвета Брестничка- председател на Асоциация Родители. Нормално е да питате:"Ами синдикатите?" От тях до ден днешен реакция никаква или както се казва на руски МОЛЧАТЬ, НЕ РАЗСУЖДАТЬ! Как да се обърнеш към тези хора друг път? Иначе редовно си плащам членския внос. Ще видим до кога.
 Сега думата ми е за хората, които също като нас проявиха загриженост относно поставения проблем, защото става дума за здравето на българските деца в училище и за техния комфорт. От наша страна бяхме трима учители и един родител. Предадох вашите мнения от блога, скайпа,електронната поща и Фейсбук, които бях отпечатала на листи. Изразихме загрижеността към децата на всички начални учители, защото няма какво да се лъжем- проблемите са много и всички бяха поставени тук без маска и без грим.
 След двучасовият разговор с Цвета Брестничка, Ева Борисова и Яна Алексиева се обединихме около няколко неща:
- Асоциация Родители ще се срещне с зам.- министър М. Дамянова
- изискване на инструкция за гъвкавостта на училището
- изискване на оценка за въздействието върху децата от целодневното обучение
- намаляване броя на децата в групите
- даване възможност на родителите да не бъдат безгласни букви, а да имат думата там, където се налага/ например спокойно да си вземат децата, ако те участват в извънучилищни дейности/

В края на срещата желанието ми беше листите с нашите мнения да бъдат предадени на зам.- министър М. Дамянова, защото няма друго място, откъдето в синтезиран вид някой в МОМН да добие реална представа каква е действителността в българското училище, благодарение на т.нар. целодневно обучение. 
Асоциация Родители ни увериха, че ще бъдем уведомени, когато срещата на по- високо равнище стане факт.
Благодаря на всички колеги, които си изразиха мнението! 
Legacy hit count
3025
Legacy blog alias
72466
Legacy friendly alias
Осъществена-среща-относно-целодневното-обучение
Размисли
Политика
Гражданско образование
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
Коментари
Нещата от живота
Невчесани мисли
Взаимоотношения

Comments7

RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 13 години и 6 месеца
А, дано от "този храст да изскочи заек"! Ама надали?
ZdravkoPenev
ZdravkoPenev преди 13 години и 6 месеца
Миме, ти освен талантлив учител и общественик, си и талантлив организатор. Поздравяваме те и ти се покланям за това, което си направила. Съжалявам, че не можах да дойда, защото бях много болен, но ти спокойно можеш да заместиш всеки един от нас с ерудицията си.
Като не можем да разчитаме на синдикатите (моите илюзии се изпариха през есента на 2007) дано родителите да направят нещо по въпроса и най- вече с намаляването на броя на децата в групите. Сигурен съм, че те ще се срещнат със зам. министъра, но резултатите няма да са видни поне до следващата учебна година, а тогава вече ще има и ново правителство. Това ме навежда на мисълта, че и новите зам. министри (а защо не и министри) ще трябва да ги запознаваме с проблемите на целодневното обучение. Силно се надявам тогава да мога да дойда и аз.
Още един път поздравления и благодарности от името на всички колеги!
shery61
shery61 преди 13 години и 6 месеца
Дани, очаквах това да се случи, щом ти се захващаш! Поздравления! Щом се намесват  родители, може и да се промени нещо! Дано!
zlatkachardakova
zlatkachardakova преди 13 години и 6 месеца
Мери, винаги съм знаела, че си човек, който извежда нещата до края! И понеже съм оптимист - вярвам, че това е началото на нещо по-добро за българския ученик. Може да е капка в морето, но всички сме наясно с нейната сила, когато има постоянство...
ivanova_m
ivanova_m преди 13 години и 5 месеца

Дано нещо се промени! Дано работата стане по-лека и приятна! Ако се намали броя на учениците ще може да се обърне по-голямо внимание на децата и ще бъдат по-подготвени за следващия ден! Няма как на 20+ деца да обърнеш еднакво внимание.. Няма как и да изпълниш дейностите по интереси като нямаш нужните материали! А после недоволните са много- директори, учители, родители... 

ElenaY
ElenaY преди 13 години и 5 месеца
Подкрепям написаното по-горе! Дано да има положителен резултат! Но не вярвам вече, че ще стане.
lilistefanova1
lilistefanova1 преди 13 години и 5 месеца
  Мили колежки, смятате ли че само учителите можем да променим образователната ни система? Като започнем с финасовите средства за образование в ограбената ни държава, със сградния фонд (Колко училища в България учат на една смяна, за да се превърне класната стая и в занималня и стая за отдих?), с непрекъснатите образователни експерименти по пътя "проба-грешка" и безброй още безумия, аз не вярвам. Не вярвам, и че Асоцияция Родители ще промени нещо, освен в някое или друго училище в София по лобистки причини.
    Бях като вас млада и ентусиазирана през 80-те години- въпреки, че тогава децата спяха по два часа след обяд, след няколко години се отчете "Бум" на гръбначните изкривявания. При сегашното учебно съдържание неврозите и психическия срив на ученика, който иска да докаже себе си, са гарантирани. На другата част от учениците просто не им пука- остава агресията и безхаберието им. От трета страна, на фона на декадата на ромското интегриране стои сериозният проблем,че много деца (повече от ромски и по-малко от български произход ) преминават в по-горен клас без да са покрили държавните образователни изисквания. Много от тях са на занималня и по свой начин лишават връстниците си от качествено образование, защото възпитателят трябва да обръща повече внимание на изоставащите, отколкото на напредващите (те могат и сами...).
   В момента в Народното събрание си върви новия Закон за образованието, но депутатите ( вярвам,че сред тях няма учители от Кариерата, разбирай: носели са дневник и са влизали в час;) не си дават сметка, че държвата е в опасност - след броени години едната половина от младото поколение ще е с неврози, а другата половина ще е оцеляла здравословно, но ще е неспособна да полага качествен труд. Бизнесът пак ще е недоволен от качеството на образованието и ще внася специалисти.
    Все пак, Мери, поинтересувай се в кои образователни системи в Европа и по света, ученикът може да е отсъствал от училище повече от една трета от годишния брой часове и пак да премине в по-горен клас, без да е положил изпит или докаже, че е усвоил пропуснатото. Зная, че това е възможно само в България. И в крайна сметка е виновен учителят, защото не е мотивирал достатъчно ученика.
By GinkaKosturkova1 , 8 October 2012
Честито! Учителите ще получат 5 % увеличение на заплатите!Това каза мин. Игнатов по новините в 18.00.  В лв - 22,50 за учители с начинаеща заплата, каквито са на болшинството от нас! 
Браво! Ашколсун! Оценени сме подобаващо!
Legacy hit count
2835
Legacy blog alias
72249
Legacy friendly alias
Заплати-F91BFAAA3CAC47F0B967FD0FB6D35E29
Новини
Новото образование
Ежедневие
Невчесани мисли

Comments6

LiliqStankova
LiliqStankova преди 13 години и 7 месеца
Ние ,ако сме хора на място доброволно ще се откажем от "повишението",защото то просто ще отиде в данъци.А пък и инфлацията отдовна ги е "изяла" тези 20-25лв.
ZdravkoPenev
ZdravkoPenev преди 13 години и 7 месеца
Аз лично не съм чул това изказване на министъра- чалгаджия, но щом казваш ти вярвам. Няма как да са 5 процента, защото дори и да увеличат с 5 пр. ЕРС, увеличението ще зависи само и единствено от директорите. Някои могат да увеличат заплатите с 10, с 15 процента, други с 0. Зависи от парите, с които разполага даденото училище.
А подаянията на гербаджиите преди изборите изобщо не смятам да ги коментирам- всеки разумен човек вижда и знае, че това е чисто популистки ход- идат избори и трябват пак глупаци, които да гласуват за тях.
NeliIvanova3
NeliIvanova3 преди 13 години и 7 месеца
А възпитателите ще получим ли въпросното увеличение или както правото на аванс и това щее мине покрай нас без да имаме право...?
zlatkachardakova
zlatkachardakova преди 13 години и 7 месеца
Процентното увеличение на заплатите пак ще ни прати на опашката с най-ниски заплати в бюджетната сфера. В армията около 10%  на 1500 лв. = 150 лв. увеличение, на учителските 5% на 500 лв. = 25лв. Искам да попитам какво се случва със съотношението в заплатите?!? Не ме разбирайте грешно, моят съпруг е офицер и увеличението на заплатата му е добре за семейството.
Какво ли ще направят директорите? С колко ще увеличат заплатите? Да не забравяме, че техните заплати се определят на друго ниво и те не са кой знае колко високи...С колкото и да увеличат нашите, то няма да е много, защото трябва да се запази съотношението на директорска и учителска заплата в училището...
cvetka
cvetka преди 13 години и 7 месеца
Браво!Браво!Браво !
В държава ,в която заплатите на полицаи и военни  са по-високи от тези на учителите няма как да искаме нещо да се промени към добро.
Да ни е честито увеличението на заплатите и увеличението на възрастта за пенсиониране !
GalinaIordanova
GalinaIordanova преди 13 години и 7 месеца
И аз съм доволна от повишението-всъщност очаквах го.Дано децата ми никога не станат учители!!!
By MeryNikol , 4 October 2012

 

Ако знам откъде да започна, ще бъде добре. Но откъдето и да започна, все ще става дума за целодневното обучение на нашите клети деца. От доста време насам се води оживена дискусия по темата в групата "Колеги" във Фейсбук. Публикувам с позволението на автора Жужа въпросното обективно мнение, което предизвика много коментари.

"ДНЕС ДВАМА РОДИТЕЛИ ОТПИСАХА ДЕЦАТА ОТ ПИГ. ПРИЧИНИТЕ СА ВСЕИЗВЕСТНИ ЗА НАС. ДЕЦАТА СЕ ОПЛАКВАТ ОТ ГЛАВОБОЛИЕ И ВЕЧЕР НЕ СА В СЪСТОЯНИЕ ДА ДОУЧВАТ. И В ДВАТА СЛУЧАЯ ИМА МЕДИЦИНСКО ПРЕДПИСАНИЕ ЗА ПОВЕЧЕ ПОЧИВКА И ИЗЛИЗАНЕ ОТ ЦЕЛОДНЕВНИЯ РЕЖИМ ПОРАДИ ШУМА И ПРЕСТОЯ В УЧЕБНА СРЕДА С ПОСОЧЕНА ДИАГНОЗА. ДЕЦАТА СА ЧЕСТО БОЛЕДУВАЩИ И НЕСПОКОЙНИ, НО НЕ И С ПРОБЛЕМИ В УЧЕНЕТО. ЕДНАТА МАЙКА СПОДЕЛЯ,ЧЕ СЛЕД УЧИЛИЩЕ ВИНАГИ ИМА НЕЩО ДА СЕ ДОУЧВА, ЗАЩОТО СЛЕДОБЕД В ДВАТА ЧАСА НЕ УСПЯВАТ ДА ЧЕТАТ ПО ЛИТЕРАТУРА ДОСТАТЪЧНО, НЕ МОГАТ ДА РАЗКАЗВАТ, ДА СЕ УПРАЖНЯТ САМИ , ПО АНГЛИЙСКИ НЕ УСПЯВАТ. КАКВО ИЗЛИЗА? ГАЛОПИРАМЕ, СБЛЪСКВАМЕ НЯКАКВИ УПРАЖНЕНИЯ- КОЙ РАЗБРАЛ,КОЙ ДОПИСАЛ, КОЙ МИСЛЕЛ, КОЙ ПРЕПИСВАЛ МЕХАНИЧНО- НЯМА ВРЕМЕ. ТАЗИ ЦЕЛОДНЕВНА ПРОГРАМА НЕ Е АДЕКВАТНА НА МАТЕРИАЛА И УЧЕБНИТЕ ПРЕДМЕТИ ЗА ДРУГИЯ ДЕН. ВСЕКИ Е ИНДИВИДУАЛНОСТ СЪС СОБСТВЕНИТЕ ПОТРЕБНОСТИ ЗА ВРЕМЕ И НАЧИН НА УЧЕНЕ. ПРЕУМОРАТА Е НЕИЗБЕЖНА ОТ ШУМА,ОТ ТЕМПОТО, ОТ ИНФОРМАЦИЯТА...КАКВИ ПРОЕКТИ ПРАВЯТ И КАКВИ ДЕЙНОСТИ ПО ИНТЕРЕСИ И ОТДИХИ, И КОНСУЛТАЦИИ В НИКАКВО ВРЕМЕ! ТОЛКОВА ЛИ Е ТРУДНО ДА НАМАЛЯТ ОБЕМА НА ЗНАНИЯ, ДА ИЗЧИСТЯТ НЕНУЖНИТЕ ТЕМИ, ДА НАПРАВЯТ ВМЕСТО ЗИП И КОНСУЛТАЦИИ ПО ОЩЕ 1 ЧАС БЕЛ И 1 -МАТЕМАТИКА, А СЛЕДОБЕД ДА СЕ РАБОТИ СПОРЕД ПРОГРАМАТА И ПОТРЕБНОСТИТЕ, УЧИТЕЛЯТ ДА ИМА СВОБОДАТА ДА ПРЕЦЕНИ ВРЕМЕТО И РАБОТАТА. УЧИЛИЩАТА ЗАПРИЛИЧВАТ НА ЛУДНИЦИ ОТ НЕВРОТИЗИРАНИ ДЕЦА И УЧИТЕЛИ. ТРАЙНИТЕ И ПРИЛОЖИМИ ЗНАНИЯ ГИ НЯМА ,ОБАЧЕ. РОДИТЕЛИТЕ ЗАПОЧВАТ ДА РАЗБИРАТ, ЧЕ ДЕЦАТА ИМ СА ОПИТНИ ЗАЙЧЕТА И НЕЩО КУЦА С ДВАТА КРАКА. ТОВА СПОДЕЛЯТ И СЕ ПЛАШАТ."

 Сега аз допълвам. Онзи ден едно дете ми каза по обед, че много му се спи, при което така ми стана жално за него, че... Спи ти се, не спи, тук ще стоиш- на чина. Министерството така иска, майка ти по цял ден е на работа, татко ти работи в Австрия. " Подходящите" условия за отдих са само две- игра на двора и седене на чина. Положенията са също само две- прав и седнал. Ама уморен си бил, спяло ти се, глава те боляла, без такива! Айде, глезотии!
 Тази година назначиха две току-що излюпили се от студентската скамейка момичета за възпитатели на 2 клас. Едната е с група от 29 деца, а другата е с 26, което е много. Вече и двете са стресирани и с 2-3 кг надолу. Идват на работа в 10, 30 и си отиват след 17 часа. Заради няколко по- трудно справящи се с домашните деца, задържат и бързосправящите се, и всички заедно трябва да натискат чиновете до 17:00 часа. И на другия ден пак има деца без някое домашно, защото има неща, които са за вкъщи, като например семейните празници и семейния календар по околен свят. Познайте като се прибере това дете, мозъкът му е вече пълен блокаж.
Та значи колко часа на ден са това? Сутрин от 8 ,вечер до 17= 9 часа. Един работен ден на голям човек е 8 часа.
 Е, АКО ТОВА НЕ Е САДИЗЪМ СПРЯМО ДЕЦАТА, ЗДРАВЕ МУ КАЖЕТЕ!
По въпроса прилагам и следната статия.

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1562577

Пък що статии съм изчела във връзка с това целодневно избудаляване, що нещо! И как в една не прочетох нещо положително!
Една уважавана от колегията колежка/ колега за жена няма да кажа/ сподели, че след 3 години внучето й ще бъде първокласник и никога няма да допусне то да бъде на целодневна "организация" в сегашния й порочен вид.
Друга колежка от София пък изрева, че в тяхното училище родители недоволствали, че часовете свършвали в 17 часа/понеже учат следобед/ и искали да има учители до 19, 30 часа!!!
Поредна уважавана учителка от Южна България пък сподели, че там масово се закриват занимални, защото на хората не им харесва, пък и на децата не се отразява добре.
Родители пък на изоставащи деца, които са зачислени цял ден в училище, са най- нагли и арогантни, когато децата не успеят да се подготвят по всичко и нещо остане за вкъщи. Та от една страна МОМН ни ....., от друга родители, които нахално и безпардонно се намесват в нашата работа. И няма кой да защити учителя- нито директор, нито инспектор, нито синдикат. На последните пък  искам да кажа много неща!
Ще споделя и още един парадокс. Понеже изискванията за участие в занималня са по- драстични и от сигурността на летище София, в някои училища се казва на родителите, че даже и червен дъжд да вали, децата трябва да са до 17:00 на занималня. Поради тази причина е отхвърлена молбата на едно дете, защото то ходи на извънкласни занимания от рода на пиано, спорт и английски, и ще му се налага да си тръгва в 16 часа.
ВИЕ НА ТОВА КАКВО МУ ВИКАТЕ?
Друга лудост пък е, когато децата са навън от 16 до 17 часа при хубаво време. Ако родител дойде да си вземе детето в 16,30 да речем НЕ МОЖЕ, защото той е бил уведомен още на първата род.среща, че занималнята е до 17 часа!
ВИЕ НА ТОВА КАКВО МУ ВИКАТЕ?
МОЛЯ, АКО НЯКОЙ ОТ ИНСПЕКТОРАТИТЕ ИЛИ МОМН ВЛИЗА ТУК ДА ЧЕТЕ, ДА НЕ ЧЕТЕ ПО ДИАГОНАЛ И ДА СИ ПОМИСЛИ КАКВО СЕ МЪДРИ ТАМ ГОРЕ, ПЪК КАКВО СЕ ПОЛУЧАВА ТУК ДОЛУ!
ИЗВОД: НЯМА НОРМАЛЕН УЧИТЕЛ, КОЙТО ДА ОДОБРЯВА ЦЕЛОДНЕВНАТА "ОРГАНИЗАЦИЯ" ВЪВЕДЕНА ОТ МОМН.
Legacy hit count
13517
Legacy blog alias
72219
Legacy friendly alias
ЗА-ЦЕЛОДНЕВНОТО-БЕЗУМИЕ-И-ХАОС
Размисли
Училище
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас
Нещата от живота
Невчесани мисли

Comments22

igeorgieva
igeorgieva преди 13 години и 7 месеца
Не одобрявам тази ЛУДНИЦА. Не мога да разбера МОМН, защо го допуснаха. Имахме горчив опит от 80-те години. Сега повтаряме стари грешки и правим същите изводи.
MeriGeorgieva1
MeriGeorgieva1 преди 13 години и 7 месеца
Както винаги -точно казано!
zlatkachardakova
zlatkachardakova преди 13 години и 7 месеца
Мери, отново точно в целта! Казани са всички горчиви истини, но най-вероятно и този път няма да ги чуе онзи, който трябва!
 Какви задачи, какви домашни, каква подготовка за следващия ден?!? Да се спрем само на факта, че малкият ученик е цял ден в обувки. И да продължим нататък: шум, стрес, умора, нервност, крясъци, борба с домашни, затиснати уши, за да се разкаже урок или да се заучи стихотворение, игра на двора с още около стотина уморени и изнервени деца, претъпкани стаи, ужас! Тежко и на възпитателя!
Поредното безумие в българското образование!!!
Ако някой наистина иска за помогне на българския ученик, нека създава безплатни школи по интереси, да разкрива, а не да затваря Центровете за работа с децата, да открива детски спортни комплекси,...! Да, всичко това струва пари и никой не иска да плаща. По-лесно е с жълти стотинки - училищни занимални...
Мисля, че не е далече моментът, в който българинът само ще си спомня за доброто българско школо, просто защото то си отива, за голямо съжаление!!!
Явно само ние, учителите, се тревожим от този факт....
Не е далече и времето когато даскалът - изчезващ вид, ще влезе в Червената книга на България...
ЖАЛКО!!! МНОГО ЖАЛКО!!!
MerlinAmbrosius
MerlinAmbrosius преди 13 години и 7 месеца
МНОГО ТОЧНО Е СПОДЕЛЕНО!!! МНОГО ЖАЛКО ЗА ДЕЧИЦАТА, КОИТО ИЗНАСЯТ НА ГЪРБА СИ  ТЕЖЕСТТА НА НЕЧИИ БЕЗУМНИ ЕКСПЕРИМЕНТИ!!!
DanielaAvramova
DanielaAvramova преди 13 години и 7 месеца
Да,точно споделено и точно написано!И останало нечуто от тези,които докараха нещата до тук.....
Да си учител в днешна България си е чист героизъм!!!
tanyabalova
tanyabalova преди 13 години и 7 месеца
Не знам само като това вече е опитвано и се е видяло, че не работи защо пак гои въвеждат.Аз съм 75 набор, първи випуск шестгодишни , спяхме в училище и добре , че много не помня от тогава. Имам бегли спомени за неща, с които не се справях и ми се караха-  нещо като работа с хартия , лепене( явно по дейности по интереси). След години се видя, че това не е добър вариант за никого и се премахна.Доскоро изхвърляхме останали  праисторически  останки от купените тогава игри за дейности по интереси( визирам едно пластмасово домино със задачки)
Синът ми сега е в първи клас . Не искам да ви описвам гнева си , с който отивам на училище и мъката , с която водя детето си в тая безумщина.
Препоръчвам на  всеки родител , ако има възможност да си прибира детето по-рано и никого не спирам да го направи. Започнаха главоболията на децата, оаквам развалени стомаси от гадна столова храна и потециални клиенти на космодиск от изкривени кости.
Дано някой чете, не само министри , а и родители, ама наистина загрижени родители , защото само те биха могли да променят това( стига да искат, в  което се съмнявам- за много хора това е удобна ситуация).

DochkaKyuchukova
DochkaKyuchukova преди 13 години и 7 месеца
И аз се опитвам да си обясня безумието наречено"целодневно обучение". Виждам колко са заети родителите, задъхани да осигурят необходимите средства за издръжка на семейството. Разбира се има и такива, които просто прехвърлят отговорността си за обучението на детето изцяло в училище. В някои случаи може и да е за добро, като виждам някои не особено лице приятни примери за родителска грижа. Идеята да се приберат децата в училище, вместо да се мотаят безцелно и безнадзорно из улиците си е добра. Това да се осигури само подготовка и в големите училища, вместо да се натъпкват с нов прием до пръсване по шевовете също е добра инициатива. Но добрите намерения свършват до тук. Лошата организация, планиране и осъществяване на проекта  го правят поредният цирк  в образователните реформи. Щели да правят ремонти на стаите по проект. Къде са? Защо закъсняха и не осигуриха нормални стаи за децата?  Защо не оставят избор на училището да прецени от това ли се нуждае или от още заплати, за да  наеме допълнително учители за големия брой деца. 
За пореден път се сещам за определението на Иван Хаджийски за българската работа- “Българска работа това е работа необмислена или недомислена, зле започната, без ръководство или нескопосно ръководена, която сякаш по задължение свършва със скандал, за да послужи само за позорна регистрация на печалните си герои." А би могло да е много различно........
PetjaPetrova8
PetjaPetrova8 преди 13 години и 7 месеца
Абсолютно вярно казано! Кошмарът с целодневното обучение е пълен! Аз съм възпитател с почти 30 деца - крещящи, тичащи, буйни и нежелаещи да учат. Лудницата започва с воденето на стола, където децата виждат поле за блъскане, гонене и борене, след като се наядат, а аз влизам в ролята на пъдар - тичащ и крещящ да пазят ред и тишина в стола, докато и другите деца се наядат, защото някои родители се притесняват, че децата им нямали време да се нахранят. След отдиха навън се започва наново в стаята - усмиряване, каране и постоянно повтаряне от моя страна на думите - запази тишина, не гледай, а пиши... Първи клас сме, толкова се уморяват миличките, а имат за писане и смятане. Някои са толкова бавни, че пишат плътно до 16.50 часа, а тъкмо на тези деца родителите ми правят проблеми, защо имали да дописват вкъщи, защо били грешни домашните... Да си възпитател е ужасно тежка задача, недоволни от теб са директор, родители, а понякога и класните ръководители, а когато си по-строг не се харесваш и на децата и всичко това - за една "прекрасна" заплата!!!
shery61
shery61 преди 13 години и 7 месеца
Мери, знам, че си си бунтар! За пореден път си го казваш право и вярно, за което те поздравявам! Не мисля, че нещо ще се промени! Европа ни натиска- това е! Доче, права си за мебелите- къде са, кога ще ни обзаведат?! Всичко е след дъжд качулка! Вчера се върнахме от Полша/ знаете по проект/, еми образователната им система е различна- следобяд са по 10 деца в група- как ще има изоставащи?! Нямам думи, защо не се научим от "хората"?!
NataliaDimitrova
NataliaDimitrova преди 13 години и 7 месеца
Начина на работа в училище, изискванията към учителите, смазването на децата...всичко това ме прави нещастна. Вече не се чувствам добър човек, защото през цялото време имам чувството, че участвам в заговор за унищожаване на децата.
Не харесвам съдържанието на  учебниците, не харесвам какво според нормите трябва да знаят децата. Най-много не харесвам как трябва да го научат.
Целодневното обучение е, както сами отчитате, поредното безобразие с децата.
Има много неща, които както казва Shery, са вече измислени от хората като организация.
Защо тогава е това насилие, което се случва у нас? Кому е нужно това?
Извинявайте за "изливането", но това място е единственото, в което може да споделиш мислите си за образованието у нас.
tanyabalova
tanyabalova преди 13 години и 7 месеца
Колеги , греша ли или има увеличение на месеците продължителност на проекта за целодневното. Защо ми се мотае нещо в главата, че  за край  беше сложена дата  ноември 2013, а сега гледам в сайта -октомври 2014.?
RumyMarkova
RumyMarkova преди 13 години и 7 месеца
Сама по себе си идеята е хуманна - децата да са обгрижени и подготвени за следващия ден. Знаете колко родители работят, колко от тях са полуграмотни, дори и неграмотни... Но изпълнението й е сведено до абсурда, защото училищата са на делегирани бюджети, някои вече пропищяха, че не им достигат помещения, в други - материалната база е крайно недостатъчна. Групите достигат 25-30 деца, работата с тях става непосилна и посредствена. За качествена работа може да се говори при групи от около 15 деца. Но не се ли отнася това и за класовете? Колкото по-малобройни са класовете, толкова повече внимание може да се отдели на всеки ученик. Съгласна съм с Natalija Dimitrova относно съдържанието на учебниците в началния курс, особено по Човекът и природата и Човекът и обществото в трети и четвърти класове. Същото може да се каже и за математиката в четвърти клас. Може още много да се говори за проблемите в образованието ни, но ще са наистина "глас в пустиня"!
RozalinaPaskaleva
RozalinaPaskaleva преди 13 години и 7 месеца
Поздрав за публикацията, Мери! Присъединявам се към всичко споделено от колегите.
...Преди години един колега вземаше децата последователно, като почваше веднага след часовете от желаещите и свършваше, докато има желаещи за учене под квалифицираната подкрепа на педагога. Когато се съберяха повечко деца, той разрешаваше на изчакващите да рисуват, да моделират, да оцветяват, за да може да работи с всякое индивидуално. А уроците по разказвателните предмети (с доста по-малък обем и на по-разбираем стил) ги четяха по средата на заниманията, разказваха и коментираха на групички, дообясняваха си ги - нещо от типа учене "деца за деца".  Щом е на принципа на личностния подход и се залага на желанието, резултатите са истински и стимулни.
Този педагог беше пенсионер, заместваше доста време болен колега и не се притесняваше от никакви проверяващи институции. Но успя, защото казваше, че времето, отделено за всяко дете, е златно. Да, тогава нямаше този безумен минимум за сформиране на ПИГ, да не говорим колко често броят ученици в нея го надвишава сега, а и учебните програми, учебниците не бяха така невротизиращи...
Защо никой от висшестоящите не иска да ни чуе, че колкото повече претоварваме децата, толкова повече те се отдалечават скорострелно от т. нар. образователни цели и очаквани резултати? Защо вместо целенасочено да ни превръщат в канцеларски машини, не можем да се възползваме от правото си да си изпълняване задълженията на учители? Нали ние носим отговорността за тези деца и резултатите им на ученици? Досега не съм чула автор на учебна програма, учебник, експерт от РИО или МОМН да е виновен за неуспеха на децата. След като ние сме тези, и твърдим, че бумащината, проектите, ДОИ и голяма част от учебната документация са в пречка, нямаме оперативната свобода да РАБОТИМ за децата, а не в роля на съучастници против тях?

Чета материала, пуснат от Тони, настръхвам, възхищавам се... Но и ми става тъжно. Оптимизмът трудно оцелява на фотосинтеза.
blogmivel
blogmivel преди 13 години и 7 месеца
Natalija Dimitrova wrote :
Начина на работа в училище, изискванията към учителите, смазването на децата...всичко това ме прави нещастна. Вече не се чувствам добър човек, защото през цялото време имам чувството, че участвам в заговор за унищожаване на децата.
Не харесвам съдържанието на  учебниците, не харесвам какво според нормите трябва да знаят децата. Най-много не харесвам как трябва да го научат.
Целодневното обучение е поредното безобразие с децата.

Кому е нужно това?
Напълно съм съгласна с вас. Отивам на работа с усещането за някаква лепкавост и мръсотия по себе си. Това, което се изисква от нас е нечистоплътно...
ruzhajankova
ruzhajankova преди 13 години и 7 месеца
Браво, Мери! Дано повече РОДИТЕЛИ прочетат нашите мнения и не тикат децата си в занималня. Шум, нерви, викане, бързане, умора ... и в крайна сметка - НЕДОВОЛНИ майки, бащи, учители и деца. Кому е нужно всичко това?
ZdravkoPenev
ZdravkoPenev преди 13 години и 7 месеца
Миме, и аз като теб съм на това мнение- БЕЗУМИЕ И ХАОС е тоя ш.бан проект! И издевателство над децата и възпитателите. Зверско издевателство както над тези малки и неукрепнали душички, така и над нашего брата многострадалния възпитател. Непоносимо, стресиращо, нестимулиращо и идиотско е всичко. Мотивацията ми е сведена до 0, работя като робот- разчитам на опита и практиката си. Вечер се прибирам изцеден, децата също. Какво да говорим повече?
Идиотска герберска недомислица!
RadostDyakova
RadostDyakova преди 13 години и 7 месеца
Напълно подкрепям всяка дума написана от вас. Но тъй като не прочетох нищо за сборните ПИГ реших да добавя още един акцент. Нашето училище е малко и паралелките ни са маломерни, но ПИГ, в която съм възпитател, е от 27 ученици от 1, 2 и 3-ти клас. Как се работи с ученици от три класа едновременно, като две от децата са със СОП? Нямам думи за това безумие...
MeryNikol
MeryNikol преди 13 години и 7 месеца
 elanor1, няма да отрека, че е много хубаво това, за което разказваш. Само че вие сте едни от малкото, при които нещата стоят на такава плоскост. Доколкото разбирам, ти работиш с деца от един клас, което си е предимство. Но съвсем по друг начин стоят нещата, където в една ПИГ са събрани деца от 2 паралелки и често уроците са плюс- минус един, два.
Прави сте, че не върви децата от занималните да пишат " Домашна работа", защото не са си у дома. Само че има ли значение дали класният ръководител ще даде домашно или възпитателят, който вие хубаво наричате учител по самоподготовка. Все едно- децата трябва да се подготвят и да затвърдят наученото.
Моите адмирации за климатиците! Колеги, кой друг ще се похвали за това? Как се учи следобед на нажежен въздух, дори и да са отворени прозорците?
Важно е всичко онова, което сте направили, за да се чувстват децата следобед по- облекчени- килими, дивани, макар и стари, прохлада. Колко са като вас?
Четейки коментарите на колегите дотук, изводът е, че или НЯМА БАЗА, или ако има е НЕДОСТАТЪЧНА. И в двата случая това е в ущърб на децата.

КАК ВИЖДАМ НЕЩАТА?
До 15 деца в група, съответно повече възпитатели и подходяща база.
Ето за това да се налеят пари. Пък тогава да се бием в гърдите, че по еди кой си проект нещата наистина вървят, а парите не са отишли за оня, дето духа.
ZdravkoPenev
ZdravkoPenev преди 13 години и 7 месеца
Meri Nikol wrote :

КАК ВИЖДАМ НЕЩАТА?
До 15 деца в група, съответно повече възпитатели и подходяща база.
Ето за това да се налеят пари. Пък тогава да се бием в гърдите, че по еди кой си проект нещата наистина вървят, а парите не са отишли за оня, дето духа.


Миме, поздравления за написаното! Ето го решението на това недомислено целодневно обучение. Знам, че няма да стане- парите вече са лапнати от "правилните" хора от гербаджийското правителство.
DanielaAvramova
DanielaAvramova преди 13 години и 7 месеца
Включвам се отново.
Мери Никол,аз не отричам,че е болезнен и важен въпросът,който повдигаш и съм абсолютно съгласна,че оптималния брой деца в такава група трябва да е до15!
не съм съгласна,че е все едно" дали класният ръководител ще даде домашно или възпитателят"-има значение!Омаловажават се функциите на колегата,който работи следобяд.
Аз имам 24г трудов стаж,от които около5-6г.съм работила следобяд,не по проекти-и с една паралелка,както сега и със сборни групи.И зная колко онеправдан е трудът на учителя,който работи следобяд!!
Колеги,има значение речника,с който си служим!
В чия диплома пише Възпитател?! Ние всички сме УЧИТЕЛИ! И самите ние,трябва да изискваме и употребяваме единствено и само това наименование за себе си и работата си! Това е моето мнение и считам,че има огромно значение!
MeryNikol
MeryNikol преди 13 години и 7 месеца
 elanor1, аз нося отговорност за това, което казвам, но не нося такава за това, как ти го възприемаш. Кой е казал, че се омаловажава работата на възпитателя?  Къде го прочете?
Аз самата съм била такава няколко години и през ум не ми е минало да принизявам този тежък труд.
Не мога обаче да разбера какво значение има кой дава задачите и упражненията за самоподготовка?

Разбира се, че всички сме учители, но май все по- малко. През последните години повече сме надзиратели, гувернантки и пъдари.
ZdravkoPenev
ZdravkoPenev преди 13 години и 7 месеца
Meri Nikol wrote :

Разбира се, че всички сме учители, но май все по- малко. През последните години повече сме надзиратели, гувернантки и пъдари.


Миме, не забравяй мъжката част от гувернантките. :) Аз бих добавил и бавачки.
By RROSY73 , 11 September 2012
И още нещо за образованието...
Legacy hit count
983
Legacy blog alias
72031
Legacy friendly alias
И-още-за-образованието
Новото образование
Невчесани мисли

Comments

By SisiIvanova , 24 July 2012
Ровейки се в интернет - попаднах на това. :) 
10 признака за това.doc
Legacy hit count
2255
Legacy blog alias
71645
Legacy friendly alias
10-признака--че-сте-учители
Забавление
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас
Ежедневие
Невчесани мисли

Comments11

TonyPanayotova
TonyPanayotova преди 13 години и 9 месеца
Всичките 10 признака с пълна сила важат за мен!
MeriGeorgieva1
MeriGeorgieva1 преди 13 години и 9 месеца
И за мен!
ViliDimova
ViliDimova преди 13 години и 9 месеца
И за мен... ^_^
dan4ikirova
dan4ikirova преди 13 години и 9 месеца
    Много са актуални.Със сигурност има още такива.
aknive
aknive преди 13 години и 9 месеца
Със сигурност важи за много от нас. Даже след семеен прочит на правилата.....дойде предложението да се поставят в рамка /хихихихи/?!?!?!
shery61
shery61 преди 13 години и 9 месеца
Разбираемо написано! Точно и вярно!
GalinaHristova1
GalinaHristova1 преди 13 години и 9 месеца
На 100% отговаря и за мен! Независимо, че все още съм в отпуска, мисълта ми е насочена все към "моите деца" и училището.
  Сага за учителството!
SilvijaAnova
SilvijaAnova преди 13 години и 9 месеца
Мъжът ми попита: "Това някой за теб ли го е писал?
amilinglady
amilinglady преди 13 години и 9 месеца
Присъединявам се и аз тук. :))) 
RalicaVasileva
RalicaVasileva преди 13 години и 9 месеца

Блазе ви колеги!При мен са 11-12 признака-много съм ..РАЗСЕЯНА И ПОЗАБРАВЯМ. Помогнете...!!!!!!!  :)                                                                              Много вярно !!!Значи аз наистина съм една от Вас .....!:) 

BiserkaGeorgieva
BiserkaGeorgieva преди 13 години и 9 месеца
Абсолютно вярно!!! Има какво още да се желае!!!
By GinkaKosturkova1 , 20 June 2012
Колеги, вече сме във ваканция и няма много публикации за учебни материали. Аз искам да ви попитам следното: Доволни ли сте от системата за делeгираните бюджети? 
Моля, аргументирайте мнението си, независимо от това дали сте доволни, или не сте!
И още един въпрос: Харесвате или не харесвате  министър Игнатов? Защо?

Въпросите ми не са провокативни. Просто искам да сверя моето мнение с вашето.
Legacy hit count
2298
Legacy blog alias
71477
Legacy friendly alias
Мнения-1971CF8AA34245AB8CCC8BB22CCBDF4E
Новото образование
Коментари
Невчесани мисли

Comments10

amilinglady
amilinglady преди 13 години и 10 месеца
Аз също ще се причисля към негативните мнения. Не е честно за една и съща работа в различните училища заплащането да бъде различно. Всички имаме еднакви дипломи и вършим едно и също. Проблемът е в това, че с делегираните бюджети се дават права на Директора и когато той не е добър мениджър учителите са страдащи. Мисля си, че ще е добре заплащането да бъде уеднаквено. Достатъчно диференциация имаме.
ZdravkoPenev
ZdravkoPenev преди 13 години и 10 месеца
Делегираните бюджети бяха въведени в края на 2007 и началото на 2008 в резултата на учителската стачка (помните ли я) от министър Вълчев (тоя със седенките). Те бяха въведени и с нашата, на учителите, подкрепа и бяха (поне в началото) с добри намерения- за "добрите" и "лошите" училища. Но тази идея, това нововъведение се изроди до такава степен, че вече никой в България не гледа качеството на образованието,  а само и единствено бройката на учениците. Това се усети почти веднага след въвеждането на ДБ. Изроди се до там, че нито едно училище не си позволява вече да наказва, и изключва учениците си, защото ги губи като паричен еквивалент. Стигна се и до там, че вече масово колегите и директорите не желаят да се оставят деца на изпити, защото ако ги оставиш, те отиват в друго училище, където за много по- малко знания ще им пишат много по- високи оценки. Изроди се до там, че ние, учителите, станахме зависими от учениците. Което води до това, че и учениците, и родителите загубиха и последната капка респект, която имаха към учителите. И ще става още по- лошо, колеги. Вече всеки, дори и най- неможещият и трудно обучаем ученик, влезе ли в едно училище основното, а по- нататък и средното образование ще са му в сърпа вързани. Само този, който не влезе в първи клас, няма да завърши 12- ти. Това е тъжната истина.
Има и други гротескни форми на тези ДБ, но е безсмислено да ги описвам.
ZdravkoPenev
ZdravkoPenev преди 13 години и 10 месеца
G. Angelova, не отговорих и на другия ти въпрос- харесвам ли министър Игнатов. Въпросът не е във физическото харесване или привличане. Въпросът е там, че и този министър, подобно на тези преди него, си няма и на хабер от средно образование. Аз започнах да го презирам от тогава, когато каза, че Азис е днешният герой за децата и за това нямало да забрани да се слуша тоя идиот в училищата. Това не е министър, това е пародия на министър.
RalicaVasileva
RalicaVasileva преди 13 години и 10 месеца
Кой от министрите на образованието е бил педагог ?!Поне аз не се сещам....Може би греша......
StankaIvanova
StankaIvanova преди 13 години и 10 месеца
Йорданка Фандъкова беше министър, но за съжаление мноооого за кратко.
GinkaKosturkova1
GinkaKosturkova1 преди 13 години и 10 месеца
Сега да споделя и моето мнение. Не харесвам тази система, най-вече за това, че учителят става зависим от родителите. Тази зависимост те кара да потъпкваш принципи, които са важни за нашата професия /взискателност, дисциплина и т.н./. Сега си затвяряме очите, за да не разгневим родителя и той да хукне към  друго училище. А често и една бройка е от значение за съществуването на паралелката. Не харесвам тази система, защото лично съм ощетена и получавам основна заплата на начинаещ учител, въпреки че имам 36 г. стаж. Върша работата, както трябва, че и повече дори.
Не харесвам С. Игнатов /нарочно не слагам пред името му Министър/, защото никога не го чух да защити авторитета на учителя, да се загрижи за социалния му статус, да възрази срещу финансовия му колега за абсолютно ниската издръжка на един ученик или да опровергае негативното отношение на обществото към учителите.

Йорданка Фандъкова беше зам. министър. За нея софийските учители могат да споделят мнение.
ZdravkoPenev
ZdravkoPenev преди 13 години и 10 месеца
Г. Ангелова, едно уточнение: Фандъкова никога не е била зам. министър. Бъркаш се с това, че беше зам. кмет по времето на кметуването на Борисов. Фандъкова беше министър само два- три месеца- лятото на 2009, преди да стане кмет през есента на същата година.
RozalinaPaskaleva
RozalinaPaskaleva преди 13 години и 10 месеца
Да, колегата е прав, че Фандъкова бе министър, макар и за кратко. Но по-важно е, че всички се обединяваме около мнението, че тези делегирани бюджети превръщат училището в пародия на търговско дружество, с директори, в чиито ръце и надраменна зона е съсредоточена повече власт, отколкото някои могат да носят, а авторитетът на учителя скоро ще се конкурира само с Марианската падина.
GinkaKosturkova1
GinkaKosturkova1 преди 13 години и 10 месеца
Сбъркала съм за Фандъкова. Простете за грешката!
Явно всички сме ощетени по един или друг начин от дел. бюджети. До сега няма коментар в негова защита.
Donkova
Donkova преди 13 години и 10 месеца
G. Angelova wrote :
Сбъркала съм за Фандъкова. Простете за грешката!
Явно всички сме ощетени по един или друг начин от дел. бюджети. До сега няма коментар в негова защита.


Има и други взможности -
а) в блога да няма активни участници от училищата, които ДБ са донесли ползи и радост.
б) да е малко рано да се правят обобщения на втория ден от поставнето на темата. и събрани едва 8 коментара.

Моите отговори:
- ДБ са прост финансов инструмент за намялавяне на бюджетните разходи за училищно образвоание и прехвълянето на отговорността за кризите от това намаляване върху училището (директора еднолично), каквато беше основната цел на двете последователни ултралиберални правителства - НДСВ и Тройна коалиция. Те не могат да направят нищо добро за училищното образование като качество, съвременни знания и умения за съвеменни деца и развитие на професионалисти. Но са изключително "полезни" на силно вкризилия ултралиберален проект за политика, защото въвеждат системата в хронична криза (убежедние, че няма друга начин освен Чоптимизиране") и легитимират абсолютно неоснователни, но затова пък повтаряни като мантри, тези за кадърност/некадърност на "директорите-мениджъри".
- Министър Игнатов - прилича на правителството от което е част.. И той страда от абсолютно погрешното схващане, че "работна група" и "законодателни промени" са универсалните решения на всички проблеми в образованието. И той като предшествениците си не може да убеди в нищо Министър ан финансите.  И него като повечето му предшетвеници, висшата администрация на системата го води накъдето си поиска без особени усилия. Според мен - няма да се запомни като министър. Не знам дали това е по-добре или по-зле, като сравнявам с неизлечимия "спомен" оставен от министър Вълчев.
By zlatkachardakova , 6 June 2012
Колеги,
Ставаме сутрин, пускаме телевизора и:
1. Тежка катастрофа с много жертви, често пъти и деца;
2. Пожари, предизвикани от немърливост или умишлени;
3. Нападения на млади хора в Студентски град;
4. Нападнати хора от кучета;
5. .....
6. .....
7. Земетресения;
8. Наводнения и градушки.
Решаваме да чуем нещо различно и пускаме радиото... и отново същите теми....
И когато решим да потърсим някъде нещо положително, приятно, интерсно и полезно, влизаме в блога..., но за съжаление все по-често и по-често срещаме и тук словесна агресия и лични нападки.
Призовавам всички вас, пазители на моралните ценности, носители на ценното и значимото за човека: Нека блогът бъде среща на професионализъм и позитивизъм! Нека игнорираме всичко неетично, неморално, всичко, което уронва престижа на УЧИТЕЛЯ!
Legacy hit count
1198
Legacy blog alias
71418
Legacy friendly alias
Оптимизъм-и-вяра-в-доброто----Да-спрем-словесната-агресия-и-негативизма-тук--в-тази-прекрасна-общност---
Ежедневие
Коментари
Нещата от живота
Невчесани мисли
Взаимоотношения

Comments9

igeorgieva
igeorgieva преди 13 години и 11 месеца
"Нека блогът бъде среща на професионализъм и позитивизъм!"
Да бъдем  приятели!
zlatkachardakova
zlatkachardakova преди 13 години и 11 месеца
Ира, искрено ми се иска всички да бъдем приятели, защото сме от една и съща страна на бариерата! Уж съм оптимист, а се страхувам да не съм влязла в ролята на Дон Кихот!:(
igeorgieva
igeorgieva преди 13 години и 11 месеца
zlatka chardakova Тези колеги, които познавам от блога са професионалисти и добри хора. Когато влизам си мисля за тях. Не се страхувам от ролята на Дон Кихот. Някой беше казал, че светът върви напред благодарение на  малко лудите. Винаги съм си мислила, че хората които не познавам са също така усмихнати и добри. За другите просто не мисля ...е и те са тук, но ...се надявам да станат по-добри.
Perper
Perper преди 13 години и 11 месеца
Напълно съм съгласна с теб, Злате! Блогът е място за професионализъм и който има какво да покаже като добра практика и помощни учебни материали - нека го направи от сърце. Хубаво, лошо, колегата се е старал и е вложил в материала време и усилия. Едни сега се учат и имат нужда от подкрепа, от други всички ние се учим. Няма място за завист, упреци и снизходителност, още по-малко от злостни коментари и минуси. На когото не му   харесва нещо- да го подмине.Ако хареса друго  - да го оцени .
shery61
shery61 преди 13 години и 11 месеца
Злате, явно имаш предвид нещо?! В това "кътче" срещнах макар и виртуални  истински хора, скромни професионалисти! Много научих от тях, наистина много, с което се гордея!
RalicaVasileva
RalicaVasileva преди 13 години и 11 месеца
Определено тук има много големи професионалисти! Възхищавам им се искрено!Ще ме извините ,но.......понякога изказаното "друго"мнение бива последвано с нападки и задължително оборване на "противника".Нека не се съревноваваме кой е "по-по най". Убедена съм ,че всеки е отличник в дадена област,макар и невидима за останалите понякога !Весела ваканция и дано поне тя е спокойна! Щастливо лято , колеги!!!!!!!!!
zlatkachardakova
zlatkachardakova преди 13 години и 11 месеца
Момичета много сте прави, тук има много професионалисти, сърцати колеги, които споделят труда и опита си - това е прекрасно! Но за съжаление се появяват и нападки, които / меко казано/ са неприемливи за това място!
А относно минусите - нека ги има, но не мога да проумея факта, че може да се поставят на споделени от колеги събития , а камо ли на детска изява...
При мен те се появиха след коментара ми в публикацията Четвъртокласниците най-добри по ЧП и ЧО, най-зле по математика...
Защо?!? Може би децата не заслужават уважение за постигнатото?!? Не го приемам и не го разбирам!!! 
Уважавам всеки споделен труд и отново призовавам: Да не допускаме махленски разпри, които са рядкост, но мястото им не е тук!
Минусите не ме плашат и ще остана , и ще публикувам, защото качествените, искрените, истинските, етичните са голямата част от колегите в общността, от вас, от които съм получила и научила МНОГО!!! Поклон и благодаря!!!
ZdravkoPenev
ZdravkoPenev преди 13 години и 11 месеца
Златке, защо изобщо обръщаш внимание на индивидите, които ти поставят минуси? И защо отделяш такова значение на тези минусчета? Да не би от тях да станеш по- лоша учителка или да ти отрежат от заплатата? Завиждащи хора ще има вечно, хора, които не оценяват труда на другите ще има вечно, така че не им обръщай внимание! Вслушвай се в думите на колегите, които те подкрепят, а останалите нека се давят в собствената си злоба и завист.
zlatkachardakova
zlatkachardakova преди 13 години и 11 месеца
Прав си, Здравко!!! Загърбвам ги и продължавам напред! Благодаря!:)
By DanielaGancheva , 23 May 2012

Отново зеленее месец май

и слънцето усмихва се, сияй!

Отново празник чука на вратата-

ваканцията вика пак децата!

 

Но те сега са в класната си стая -

последен час с учителката строга.

Говорят си отново за „нещата”,

които са по-важни от „урока”.

 

Изкласиха бързо класовете,

пораснаха децата-първолаци!

Не се смениха само гласовете

на днешните девойки и юнаци!

 

Поглежда ги учителката строга,

но този път наместо забележка

въздишка-стон сърцето й отронва

и не открива правописна грешка…

 

Тя вижда само личицата на

своите деца-порасли птички

и спомени нахлуват й в душата

за малките, разрошени главички…

 

И сякаш беше вчера първата им среща -

как гледаха я стреснати очички…

Сега е пак сред своите хлапета -

рисуват й за „сбогом”своите ръчички.

 

Сълзи напират, в гърлото засядат

и искат да прелеят от очите…

На всекиго от себе си раздаде -

да носят част от нея във душите…

 

Дано запомнят  правилата правописни…

И таблицата трудна ще им трябва…

Тя, класната, за всичко се погрижи

с цената на това - да е досадна…

 

За всички ще се моли и надява

най-важното й правило да помнят:

„Това, което даваш-получаваш”-

житейската й истина изконна.

 

В сърцето на учителката строга

след всяко име - въгленче остава…

След огъня на детското порастване

завинаги гори една жарава…

 

Но днес е празник!Всички са готови!

Готови са за следващо стъпало!

С очички, вперени във  хоризонти нови -

очите ваши - нейно огледало!

 

В тях се оглежда днес учителката строга

и вижда онова, което е раздала!

Там вижда „знам, научих, мога”-

това е всичко, за което е мечтала!

 

 

 

 

 

Legacy hit count
22907
Legacy blog alias
71337
Legacy friendly alias
Сбогуване-DA045E838AC54B899E58C53282207DAD
Размисли
4-ти клас
Семейство
Нещата от живота
За всекиго по нещо
Невчесани мисли
Поезия

Comments19

DanielaGancheva
DanielaGancheva преди 13 години и 11 месеца
Това е стихотворение, написано преди броени часове и посветено на моите ученици, с които ще се сбогувам догодина.Но това са чувства, които ме обземат всеки път, когато наближи 24 май, защото  е свят празник, който си честитим предимно помежду си и което е толкова тъжно,че ме боли физически.
Онези, на които сме се посветили, рядко, да не кажа изобщо не се сещат, че на този ден учителите им празнуват.И не е въпрос на букет цветя, а на отношение, което освен нас, никой не се опитва да възпита...
И все пак, аз съм там - вече 15 години, защото дори на едно дете да успея да предам онова, в което вярвам, дори само в един поглед да видя Светлината - значи си е струвало усилието!
Честит празник, колеги и носете с достойнство името - УЧИТЕЛ!
galjatodorova
galjatodorova преди 13 години и 11 месеца
Честит празник, Дани! Много е хубаво, а като се замислих... и аз май съм от досадните класни:)
zlatkachardakova
zlatkachardakova преди 13 години и 11 месеца
Честит празник, слънчево момиче! Честит празник, колеги! Прекрасни стихове!
shery61
shery61 преди 13 години и 11 месеца
Чудесно стихотворение! Точно за нас! Ще си го запазя за подходящ случай! Поздравления!
SvetlaIvanova2
SvetlaIvanova2 преди 13 години и 11 месеца
Дани, мила Дани, как успя да прочетеш мислите и чувствата ми в този специален ден! Благодаря ти за прекрасните стихове... Ще преглътна и ще се усмихна! Честит празник!
NeliManeva
NeliManeva преди 13 години и 11 месеца
Честит празник ! Благодаря за прекрасните стихове!
Честит празник на всички колеги!
RozalinaPaskaleva
RozalinaPaskaleva преди 13 години и 11 месеца
Мила Дани, от твоите думи искри толкова жива обич и нежна доброта. Е, "учителката строга" е винаги и добрата майка на много деца. Бъди вдъхновена, бъди озарена от любовта на своите растящи мъници. И догодина по това време нека сбогуването, което ще прелее в нова посока на едно оставащо във времето приятелство, да се превърне в ново чисто и прекрасно поетично откровение.Честит празник!
igeorgieva
igeorgieva преди 13 години и 11 месеца
Честит празник!!! Прекрасни стихове!
DanielaGancheva
DanielaGancheva преди 13 години и 11 месеца
Благодаря ви много, колеги!
ZlatkaVylchinova
ZlatkaVylchinova преди 13 години и 11 месеца
Трогателно и много вълнуващо! Благодаря! Честит празник!
RuskaTodorova
RuskaTodorova преди 13 години и 11 месеца
Благодарим ти, Дани, аз и моята колежка Донка Костова, на която предстои раздяла с нейните четвъртокласници. Прекрасни стихове!
TonyPanayotova
TonyPanayotova преди 13 години и 11 месеца
Поздравления, Дани, истинска, откровена, трогателна изповед!
Ще звучи на много тържества за сбогуване с випуска...Пожелавам ти творческото вдъхновение да не те напуска!
CvetkaZurkova
CvetkaZurkova преди 13 години и 11 месеца
Браво! Вълнуващо и трогателно! Чудесни стихове!
RalicaVasileva
RalicaVasileva преди 13 години и 11 месеца

Прекрасна поетеса с прекрасна душа !

GinkaKosturkova1
GinkaKosturkova1 преди 13 години и 11 месеца
Прекрасно!
antoinetamilanova
antoinetamilanova преди 13 години и 11 месеца
Благодаря Ви за тази прекрасна творба! С ваше разрешение ще я използвам при раздялата с моите четвъртокласници.
DanielaGancheva
DanielaGancheva преди 13 години и 11 месеца
antoineta wrote :
Благодаря Ви за тази прекрасна творба! С ваше разрешение ще я използвам при раздялата с моите четвъртокласници.


Удоволствието ще бъде изцяло мое, повярвайте ми!Да мога да кажа "и аз съм дала нещо на колегите от блога", което да използват е чест за мене!
katiabocheva
katiabocheva преди 13 години и 11 месеца
Прекрасно стихотворение!Толкова е трогателно, че не можеш да не се просълзиш! Само истински учител може може да го напише така! Благодаря Ви!
DanielaGancheva
DanielaGancheva преди 13 години и 11 месеца
     Аз съм тази, която се просълзявам от коментарите ви...Благодаря ви!Щастлива съм, че моите чувства са докоснали и вашите Учителски души!Нали знаете - няма бивш учител. Такива се раждаме и такива умираме, но умираме само физически, защото щом учениците ни си спомнят нашите послания към тях, то ние живеем вечно чрез онова, което сме посяли в душите и в сърцата на децата...