BgLOG.net
By SilvijaAnova , 30 April 2012
Здравейте, скоро време не съм писала в сайта, но днес реших да го направя.
Разглеждах публикациите в общност "Начално образование", тъй като търсех някаква идейка за сценарий, и тогава се сетих, че скоро една от колежките ми в училището, в което работя, ме помоли спешно да й направя сценарий върху приказка. Тъй като работя в училището като Педагогически съветник, приказката трябваше да бъде част от урок, в който се разглеждат отношенията между хората. Веднага се сетих за "Франклин иска да командва в игрите". Направих сценария за куклен театър. Затова се съобразих с възможностите и изискванията на този тип театър. Премахнах някои сцени, а други подсилих във връзка с целите на урока, т.е. на децата трябваше да се изясни защо инатът не води до никъде, защо трябва да се съобразяваме с другите, що е приятелство, как трябва да се отнасяме с приятелите и т.н. Сценарият може да се използва и самостоятелно, и като част от урок за взаимоотношенията между хората.
Надявам се, че  сценарият ще послужи и на други колеги.
Legacy hit count
1176
Legacy blog alias
71133
Legacy friendly alias
Сценарий-----Франклин-иска-да-командва-в-игрите-
Приятели
Забавление
BgLOG.net
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас
Сценарии за празници и тържества
Възпитание
Извънкласна работа
Взаимоотношения

Comments

By zosororo2 , 29 March 2012
http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U

Понеже за пръв път пускам линк не знам как да го вградя да се вижда. Моля, някой с повече опит да помогне.;)

Приятно гледане!

Legacy hit count
640
Legacy blog alias
70895
Legacy friendly alias
Нещо-интересно-относно-образованието
Ежедневие
Компютри
Интересни линкове
Интернет
Новини
България
Училище
Разни
1-ви клас
Работа с родители
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас
Новото образование
Възпитание
Новото образование.
Образованието по света
Философия
Психология и логика
Гражданско образование
Взаимоотношения
Подготовка за училище

Comments

By marsi71 , 18 December 2011

Покана за

ЮБИЛЕЙНА НАУЧНО-ПРАКТИЧЕСКА КОНФЕРЕНЦИЯ

С НАЦИОНАЛНО УЧАСТИЕ

ПО СЛУЧАЙ 130 г. ПУВ

в България на тема:

"Класики и иновации в предучилищната педагогическа практика"

 

 

Уважаеми колеги, на 29.03.2012г и 30.03.2012 г. в гр. Асеновград ще се проведе ЮБИЛЕЙНА НАУЧНО-ПРАКТИЧЕСКА КОНФЕРЕНЦИЯ С НАЦИОНАЛНО УЧАСТИЕ ПО СЛУЧАЙ 130 г. ПУВ В БЪЛГАРИЯ И 50-СЕТ ГОДИНИ ЦДГ "НИКОЛА ВАПЦАРОВ".

 

ПРОГРАМА  НА  КОНФЕРЕНЦИЯТА

 

Участниците могат да представят своите разработки в секциите:

ü  1 секция: НОВАТОРСКА ПЕДАГОГИЧЕСКА ПРАКТИКА

ü  2 секция: ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТИ И  РАБОТА ПО ПРОЕКТИ , ПРАКТИЧЕСКИ ИДЕИ : ТЪРЖЕСТВА, ИДЕИ ЗА ИНТЕРИОРА И ДР.

 

Дискусионен  клуб :

„СИЛАТА НА УСПЕХА - УЧИТЕЛИ, ДЕЦА, РОДИТЕЛИ - ЗАЕДНО!

/Вашите идеи по темата за дискусията можете да изпратите предварително на посочения имейл /.

 

29.03.2012 година (чтвъртък )

 

11,30 ч.  Откриване на конференцията;

·         Приветствие от официалните гости;

11,50 ч. Представяне на участниците ;

12,20 ч. Въведение към темата на конференцията  :

·               Дискусионен клуб от 12,40 ч.

·               Кафе-пауза от 14,30 ч.;

·               Посещение на исторически местности край Асеновград и в детската градина.

·               Откриване на изложба детско творчество и самостоятелни изложби „Дядо и внуче”, „Мама и аз”, „Заедно с баба” -  с участието на художниците Д. Ненкин и Пенка Стоянова от 19.30ч.

·               Приятелска вечеря от 20 ч.

 

 

30.03.2012 година ( петък )

 

·               Работа по секции от 9,00 ч. до 11,30 ч.

·               Кафе-пауза 11,30ч.

·               Заключителна част – връчване сертификати на участниците от 13,00ч.

·               Отпътуване след 15.00ч.

 

     

 

 

 

 

 

 

 

Форми на участие :

с доклад,

с научно съобщение, 

с постер, 

слушател

Условия за участие:

Попълнена заявка.;

Темите за участие , както и докладите за сборника, да бъдат представени по имейл до 31.01.2112 г., а на самата конференция, презентациите да са на магнитен носител;

Право на участие -  с един материал.

 

Изискванията към техническото оформяне на докладите са следните:
Обем на доклада:

до 4 страници, без номерация на страниците. Текстът да бъде подготвен на MS Word 97 или следваща версия.
Шрифт и шрифтов размер на основния текст:

Times New Roman 12, normal.
Заглавие:

Times New Roman 16, normal, ГЛАВНИ; под него се изписват имената на авторите и организацията, която представляват - Times New Roman 12, italic.
Подзаглавия:

Times New Roman 16, normal.
Вътрешни заглавия:

 Times New Roman 16, italic.
Подчертавания в текста:

ITALIC (не bold).
Литература:

литературните източници се цитират в текста със съответния номер в квадратни скоби [ ] и се изброяват в края по азбучен ред - първо заглавията на кирилица, след това тези на латиница.

Срокове :

 Заявки за участие  до 31.01. 2012 г ,.

с пълните текстове на научните съобщения на имейл.                  

Докладите ще бъдат издадени  в сборник и раздадени по време на конференцията.

Разходите по пребиваване в гр. Асеновград – пътни, дневни, нощувка са за сметка на участниците.

Заявка за щандове, рекламни табла, изложби на издателствата, желаещи да представят свои издания -  до 25.02. 2012 г. ;

 

Адреси за изпращане на заявките:cdg_6@mail.bg, cdg6nv@gmail.bg

Контакти: 0331/6 8521, 0885509930, 0879839783, 0896208866

ЗАЯВКА ЗА УЧАСТИЕ

 

 

Форма на участие : доклад, научно съобщение, постер, слушател

 

Име,презиме,фамилия___________________________________________________________________________________________________________________Населено място:___________________________________________________

Длъжност:  _________________________­­_________________________

Месторабота : ___________________________________________________________________________Адрес за кореспонденция,телефон, e-mail_____________________________________     

___________________________________________________________________________Определяне на секцията за участие:____________________________________________________________________

Заглавие на научно-практическата разработка : ________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Съавтори:__________________________________________________________________

___________________________________________________________________

Брой нощувки……………………………………………………………………ОЧАКВАМЕ ВИ!               

                                                                

 

 

 

Legacy hit count
659
Legacy blog alias
47343
Legacy friendly alias
Покана-124C704CFFD44A1AA5788A1662F7FAA1
Събития
За BgLOG.net
Нещата от живота
Семейство
Коментари
България
Коментари.
BgLOG.net
Работа с родители
Новото образование
Втора възрастова група /4-5 години/
Възпитание и обучение в детската градина /3-7
Възпитание
За всекиго по нещо
Новото образование.
Методически разработки

Comments

By The Maker , 2 November 2011

ЧЕРВЕНИТЕ ЕСКАДРОНИ

in Englishen francais

В утрото на светла ера, с факела на нова вера,
идат бодри ескадрони с устрем горд и набег смел,
а над тях, кат хищни птици, кат настръхнали орлици,
спускат се и разпиляват гръм шрапнел подир шрапнел.

Кон изправя се, изцвили и, отронил сетни сили,
грохне мъртъв на земята някой воин поразен.
В миг уплашен спира коня, но наново той догоня
стъпките на ескадрона, в общий прилив устремен.

И развели буйни гриви, над пожънатите ниви,
като вихър отминават ескадрон след ескадрон.
Под копитата извива прах на облачета сиви
и премрежва с бронзов блясък огнения хоризонт.

Ето татък край върбите екнаха пушкала скрити
и вълни от кървав пламък срещнаха се гръд със гръд;
сви се буря безпощадна, зазвънтя стомана хладна -
кратка схватка, и наново ескадроните летят...

Ах, летете ескадрони! В устрема ви милиони
погледи са приковани със надежда и любов.
Свил десницата корава, целий свят се днес изправя
стреснат, трогнат, очарован от победния ви зов.

Нека в ужас, в изненада рухне всяка черна сграда
на световната неправда, на сподавения стон
и човекът да намери зад открехнатите двери
мъртви старите химери на бездушния закон.

Ах, летете вий сред сеч и дъжд от огнени картечи,
вий - развихрени предтечи на безоблачните дни!
С буря, мълния и грохот възвестете гордий поход
на възбунените роби, на червените вълни!

И когато сетний камък на обгърнатия в пламък
и разруха древен замък се отрони в пепелта,
вий слезнете от конете и земята целунете -
възцарете вечна обич, вечна правда над света.

Христо СМИРНЕНСКИ

Legacy hit count
488
Legacy blog alias
46795
Legacy friendly alias
Ние-пак-сме-тук----
Любов
Литература
Възпитание

Comments1

The Maker
The Maker преди 14 години и 6 месеца
Прочее! Некои циреи тук сами ще се сетят какво ги чака...
By smal_girl , 28 October 2011
Децата научават онова, което са изпитали

Ако децата получават несправедливи упреци,
те се научават да презират.
Ако децата са заобиколени с враждебност,
те се научават да се бият.
Ако децата растат в страх,
те се научават да се тревожат.
Ако изпитвате към децата съжаление,
те се научават да се самосъжаляват.
Ако към децата се отнасяте с присмех,
те се научават да се срамуват.
Ако децата се измъчват от ревност,
те научават какво е завист.
Ако децата живеят с чувство за срам,
те се научават да се чувстват виновни.
Ако проявявате към децата толерантност,
те се научават да бъдат търпеливи.
Ако вдъхвате на децата кураж,
те се научават да бъдат уверени.
Ако децата получават похвала,
те научават какво е благодарност.
Ако децата срещат одобрение,
те се научават да харесват себе си.
Ако се отнасяте към децата с благосклонност,
те се научават да търсят любовта в света.
Ако децата получават признание,
те се научават да следват целта си.
Ако обграждате децата с разбиране,
те се научават да бъдат щедри.
Ако децата живеят сред честност и почтеност,
те научават какво е истина и справедливост.
Ако децата живеят в сигурност,
те се научават да вярват в себе си и в хората.
Ако децата опознаят приятелството,
те научават, че светът е хубаво място за живеене.
Ако децата живеят в спокойствие,
те постигат хармония на духа.

Как живеят вашите деца?

Дороти А. Нолт
Из "Пилешка супа за душата"
Legacy hit count
548
Legacy blog alias
46744
Legacy friendly alias
Децата-научават-онова--което-са-изпитали
Семейство
Работа с родители
Възпитание
Психология и логика
Взаимоотношения

Comments3

VenkaKirova
VenkaKirova преди 14 години и 6 месеца
Хм, да. Всичко, което идва от сърцето, влиза в сърцето.
goldie
goldie преди 14 години и 6 месеца
Знаех си, че пилешката супа има нещо общо с приятната страна от живота, затова днес ще сготвя една супичка за разнообразие.:)
smal_girl
smal_girl преди 14 години и 6 месеца
Много харесвам историите от тази книга. Имат дълбок смисъл и повечето от тях могат да разплачат един истински чувствителен човек. :) Дано супиучката да стане вкусна. Аз по принцип не обичам супа. :D :D :D 
By queen_blunder , 17 September 2011
Може би за онези, които се намират далече от София, би било интересно как част от жителите на столицата днес отпразнуваха Деня на София.

С моите приятели слязохме с метрото на спирка „Софийски университет”. В градинката срещу университета чудният гайдар извличаше вълшебни звуци от своята гайда и за разлика от всички други улични музиканти той не беше сложил край себе си съдинка за събиране на пари. Свиреше от сърце и душа така, както години наред го е правил из различни кътчета на София.

Заснемайки клипа, си мислех, че за нашите деца едва ли има по-пленяваща и по-истинска илюстрация за гайдар и за гайда от тази...



Както си вървяхме, се озовахме в градинката зад Руската черква. Там бяха опънати палатки, в които, надниквайки, гледките ни препращаха назад, в миналия век. 

В ретро магазинчетата можеха да се напазаруват стари снимки във вид на картички, да се закупят мебели в ретро стил, а дамите да се издокарат по онзи живописен начин: с шапки, перуки и всевъзможни аксесоари така, както са изглеждали някога – включително и като булки. 

На импровизираната сцена слушахме музика, създавана в ония години, а група много мили и слабозрящи певици изпяха няколко стари градски песни.  



Наблизо се продаваше захарен памук и се демонстрираха умения за изработване на глинени съдове. 

В една от алеите бяха изложени фотографии на тема „Забравена София – на фокус”. 

Посетихме и Природонаучния музей, където разгледахме прекрасни кътчета за децата, създадени с образователна цел. 

Цялата фото разходка я публикувах в албум в Снимка.бг. Снимките ще ви разкажат в хронологичен ред и за други моменти от днешния ден. 


Legacy hit count
779
Legacy blog alias
46258
Legacy friendly alias
Денят-на-София-в-ретро-стил
Приятели
Интернет
Култура и изкуство
42
България
Възпитание
Гражданско образование

Comments5

Terkoto
Terkoto преди 14 години и 7 месеца
Прекрасна история и много хубави снимки към нея! Бихме искали да получим Вашето разрешение да публикуваме някои от тях на стената ни във Фейсбук, като споменем разбира се, името на фотографа. Поздрави! Ретро София Фест
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 7 месеца
Здравейте, Ретро София Фест! Имате разрешението ми да публикувате всички снимки, които си изберете! :)

За мен е комплимент, че са ви харесали моите снимки :)
Terkoto
Terkoto преди 14 години и 7 месеца
Здравейте, присъединяваме се към мнението за снимките на Ретро София. www.Rockabilly.bg , също отразява събитието и искаме позволение да ползваме Вашите материали.. info@rockabilly.bg
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 7 месеца
Привет, Rockabilly.bg! :)

Не съм очаквала, че моите материали, създадени чисто любителски, ще се харесат на хора, представляващи сериозни сайтове :) С удоволствие се съгласявам да бъдат използвани.

За мен е чест, че съм допринесла с нещо да се отрази събитието! :)  
goldie
goldie преди 14 години и 7 месеца
Цъкнах +, разгледах и съжалявам, че не съм била там :)
By peacedream , 23 April 2011

ВМРО - Свидетели на Йехова: Трябва ли ВМРО да бъде забранена за всяване на религиозна омраза?

По случая се води досъдебно производство по член 164 ал. 2 от Наказателния кодекс - за престъпление срещу вероизповеданията. Труд допълва, че ˝от Свидетели на Йехова вече се води дело срещу ВМРО - за всички изказвания срещу тях. Решение вече е излязло в полза на Йеховистите.˝ Сега пред Върховния Съд ще се приложат и матеряли от последните събития в Бургас. Прочети

Мутри и лумпени от ВМРО нападнаха молитвения дом на "Свидетели на Йехова" в БургасВъзпитание на децата: Образование на СърцетоЧудо: Небесна светлина изпълни стаятаЛЮБОВ И СЕМЕЙСТВОЕвропейският съд осъди България за нарушаване на правото на религиозна свобода
Legacy hit count
1081
Legacy blog alias
44937
Legacy friendly alias
ВМРО---Свидетели-на-Йехова--Трябва-ли-ВМРО-да-бъде-забранена-за-всяване-на-религиозна-омраза--C6EF8010F3D34CB99C73F81FF92EDADA
Любов
Интересни линкове
Политика
Невчесани мисли
Нещата от живота
Новини
Човекът и обществото
Възпитание
Предлагам...
Образованието по света
История и цивилизация
Религии
Философия
Психология и логика
Взаимоотношения

Comments30

chopar
chopar преди 15 години
Да бъде.
Kopriva
Kopriva преди 15 години
Трябва!
Terkoto
Terkoto преди 15 години
Аз съм Свидетел на Йехова от 12 години. Досега не съм видял нито един доказан случай на самоубийство, провокиран или извършен от Свидетел на Йехова. Ако това беше истина, нямаше да остана в тази организация! Ако заете нещо конкретно, пишете ми. КРЪВОПРЕЛИВАНЕ: Да, Свидетелите на Йехова не приемат тази мед. процедура. За това има 2 причини и нито една от тях не е, че искаме да умираме. Първата причина е Деания на апостолите 15:20, 29, Левит 17:11-14 и много други библейски стихове. Второ, съвремената медицина доказва, че кръвопреливането крие много рискове за пациента, както по време на операцията, така и постоперативно. Същевременно съществуват множество достъпни алтернативи за лечение на пациенти, дори с остра кръвозагуба. Ако искате повече информация относно това, мога да ви дам. ДАРЯВАНЕ НА ОРГАНИ: Свидетелите на Йехова не забраняват даряването на органи! ДЪРЖАВНИ СИМВОЛИ: Свидетелите на Йехова уважават държавата, в която живеят, нейните символи и това, което те символизират. Има обаче разлика между уважение и поклонение. Слушането на нац. химн с ръка на сърце, заклеване във вярност пред нац. знаме не е просто проява на уважение, а поклонение пред тези символи. Това е национализъм и вид идолопоклонство. Исус Христос е оставил хубав пример на ненамеса в политиката и поклонение пред нац. символи. Моля, виж Псалми 2:2, Евангелие според Йоан 6:15; Изход 20:4; Даниил 3 глава; Послание на Павел към Римляните, 13 глава. Уважение е едно, а ПОКЛОНЕНИЕ е съвсем друго!!!Ако Исус беше на земята днес кой химн щеше да слуша със ръка на сърце, или кое нац. знаме щеше да целува или да му се кълне във вярност? Или в коя войска щеше да служи? Имате ли други въпроси, на които бихте искали един Свидетел на Йехова да ви отговори? а_а@mail.bg И да не си мислите, че сега се опитвам да ви промия мозъка! Усмивка Просто споделяме мислите си, вие своите, а аз моите. Ако обаче нещо, от това, което казвам ви кара да се замислите, това не е защото хитро успявам да промия мозъка ви,... а защото започвате да виждате как реално стоят нещата. Свидетелите на Йехова са добри хора, добронамерени съседи и съграждани. Не ви искаме имотите, нито децата! Искаме само да ни дадете възможност да ви покажем кои сме... Ако и след това мислите, че сме опасни...добре, мразете ни. Ние обаче ви обичаме! Това е, приятели. Наско
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години
Знаете ли нещо за тези "свидетели", това е сложна схема за промиване на мозъци, и присвояване на имущество и пари. Според тези пазванти, всеки член на тяхната организация може да изкупи греховете си по два начина- или като дари всичките си материални блага, или като пролее кръвта си. На какво прилича това? Луди ли сте?
Kopriva
Kopriva преди 15 години
 И трябва да бъдат бити? Ако е истина, че "свидетелите" привличат лабилни младежи, то ВМРО привлича агресивни.С какво тогава са по-различни? От видеото ясно се вижда, че са събрани момчета, които биха тръгнали след всеки, който им обещае бой!Аз съм против подобно насилие и саморазправа.Към"свидетели",гадатели, ясновидци, цигани, малцинства ли трябва да бъде насочен гневът?
Arlina
Arlina преди 15 години
за другите не знам, но аз съм:) та, да предположим, че има държава, има съдебна независима система - тя е тази, която се произнася, кой-на кого-дали-изобщо-и как-промива-нечии-мозъци. не е работа на политическа партия да се занимава с лични разправи с каквито и да е било религиозни привържаници. пак да повторя, аз съм луда:)
и още нещо, а Вие знаете ли, че ВМРО са били така да се каже група за силово реагиране, от самото си създаване, или по-скоро в едни периоди от тяхното съществуване, модерно казано терористи, знам, че днешните не са такива и все пак, точно ВМРО ли са тези, които не промиват мозъци, че аз нещо не разбрах :) и по принцип мога да приема боя, но когато са почти равностойни противници, някак ми е твърде глупаво да се съгласявам, че едни бабаити/може не всички да са такива, разбира се/ тръгват срещу други някакви индивиди, които очевадно не са им в категорията, някак не е спортменско и е откровено комплексарско.
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

Коприна; след като законите в милата Родина не позволяват и с пръст да ги пипнеш, как според теб хората от Бургас-знаещи,че вътре са техни близки и приятели, които са склонни да се самонаранят, та как биха могли да гиспасят?

Не се заблуждавайте по миловидните им невинни физиономии. Сега ако  отворите сайта на Йехова, няма да срещнете тези неща, които по-горе споменах, което е естествено нали?!

Питам, коя агресия е по страшна- явната или прикритата и подмолна(и "зъконо-съобразна"). Защо тези сектанти се крият като мишки в невзрачни згради? Защо не излязат и смело изложат своите несъгласия с православието?!

Отговорете си, и ако искате споделете вашите отговори и с мен. Благодаря.

VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

А, и да питам, дали знаеш колко са Йеховите в Германия?

 

VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години
"В неделя вечерта членове на ВМРО и фенове на двата бургаски футболни клуба се събраха пред молитвения дом да поднесат цветя „за загиналите от отказа от лекарства и кръвопреливане".
DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години
Това е много интересно мнение. Всеки нормален (здрав психически) възрастен индивид има СВОБОДАТА да избере религия и никой бургаски (или марсиански) бабаит няма ПРАВОТО да оспорва тази свобода. Същото се отнася за лекарствата, кръвопреливането, донорството, самонараняването, летенето, ходенето пеша, алпинизма, бокса и пр. действия и бездействия. Разбира се, всички бабаити по света ( и на Марс) имат СВОБОДАТА да не се съгласят с вярванията на другите и да поднасят цветя където им хрумне. Факта, че не принадлежат към православната (или будистката) вяра ясно говори, че тези хора явно имат някакво несъгласие - каквото и да е то. Може просто да не им понася миризмата на тамян, какво значение има? Защо трябва да обясняват несъгласието си? И какво имате предвид с "невзрачни сгради"? Какви сгради трябват, за да могат да си се молят по начина, по който искат и на когото искат?

ВМРО претендира да е политическа партия (чл. 1 от устава на съответната). В такъв случай адекватното действие не е физическа саморазправа, а действия за законови промени. Иначе от политическа партия се преминава към улична банда, което е леко регресивно състояние, според мен. Естествено, имате свободата да сте несъгласен, не бих ви треснала с бухалка за несъгласието ви :).


Kopriva
Kopriva преди 15 години
Намерих някаква справка от август 2010г., в която се посочва,че в Света "свидетелите" са около 7,2 милиона.Нямам време в момента, но ако се поровя сигурно ще намеря и справка, колко са в Германия.Според мен са страшно много, но може и да се дължи на мисионерската им дейност да звънят по домове, да раздават брошури в паркове и по улици, да пропагандират....В Германия са доста силни, водят дела, настояват, отказват....но за побой над тях или особено негативно отношение (освен досада от напористите им проповеди)не съм чула....
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

кръвопреливането, донорството, самонараняването, летенето, ходенето пеша, алпинизма, бокса и пр. действия и бездействия

Как може да ги слагаш под 1 знаменател?!?!

За каква свобода ми дърдорите госпожо/ице, на фона на "загиналите поради отказа от лекарства и кръвопреливане?!?! В ред ли сте въобще?

DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години
А къде предлагате да ги сложа, господине? Ако аз искам да откажа да приема антибиотик, кръвопреливане или донорски орган, кой господ може да ме спре?  Ако човекът не осъзнае сам необходимостта от дадени действия, как си представяте да му ги налагате и той да се чувства прекрасно? Къде във вашия фон се вписват заразените от хепатит В или С и СПИН поради лекарска немарливост? Категоричните позиции изискват малко по- сериозна подплата от чисто емоционалното "ама те трябва", което така разпалено размахвате. Явно сте умен човек, предлагам да помислите пак. А на въпросът "в ред ли съм въобще", не се наемам да отговарям.

 


DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години
И, за сведение, не виждам разликата между т.нар. спорт бокс и съществителното "самонараняване". Същото се отнася за още няколко спорта, които (естествено) имам правото да избера да практикувам. По- добре да не споменавам какво си мисля за карането на кола!
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

"А къде предлагате да ги сложа, господине? Ако аз искам да откажа да приема антибиотик, кръвопреливане или донорски орган, кой господ може да ме спре?  Ако човекът не осъзнае сам необходимостта от дадени действия, как си представяте да му ги налагате и той да се чувства прекрасно? Къде във вашия фон се вписват заразените от хепатит В или С и СПИН поради лекарска"

Уважаема, вие да не сте от "братството", или просто сте ... Ходенето пеша/Кръвопреливането кажете колко прилики и разлики виждате? Ако Аз избера да ходя пеша, а ти предпочетеш да не ти прелеят кръв, но аз ходя в парка и не ме блъсне кола, а ти загинеш геройски, какъв е извода?

DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години
Не, уважаеми, не принадлежа към никакви формални и неформални групировки и сдружения, просто съм смахната. Ако аз предпочитам да не ми прелеят кръв, ще бъда благодарна да ме оставите на собствените ми разбирания. От друга страна, цял живот живея с кръводарител, заразен от хепатит още 1985-та. Прогнозите са за цироза/рак на черния дроб, благодаря. Ако вие изберете да ходите пеша, това си е лично ваш проблем и не виждам какъв извод трябва да вадя. Ако загина геройски от кръвозагуба, това също би следвало да е мой проблем и не виждам защо някой трябва да си вади какъвто и да било извод. Единствения извод в случая е, че големите хора за това са големи, за да си вземат самички решенийцата за собствената си кожа (кръвозагуба/артрит и пр.)
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

Eто, Моят проблем-ходенето, Твоят проблем-кръвозагубата, а общият ни проблем, или няма такъв? Искрено съжалявам за партньора Ти(извини ме за обръщенията, но мразя помпозността).

Предлагаш ли всички да мрем от кръвозагуба действайки превантивно срещу лекарски грешки, или Аз не мога нещо да схвана?!        

Избягахме от темата. Кажи ми как трябва да се чувстват близките на човек, който по свободолюбив начин се присъединил към едноименната секта, за 1/2 години коренно се променил, и на края го изгубили? Да смятат че е отишъл в царството на Йехова?

DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години
Аз нямам проблем с кръвозагубата, няма никакво значение и това, което се случи със съпруга ми. Предлагам /много държа на това!/ всеки да има правото да избира и това му право да се уважава.Ако искам да умра от кръвозагуба (или от калиев цианид) абсолютно държа никой да не си въобразява, че може да ми наруши правото на избор. Този разговор вече е воден тук, преди 2-3 години пак бях на същото мнение, темата беше на Професор. 

Близките на човека да не би да се надяват, че като набият другарчетата му, той ще се шашне и ще се прибере??? Как трябва да се чувстват? Ами като хора, които са си позволили да загубят близък. Съгласна съм, кофти е. Това, което могат да направят, е да се опитат да увеличат контактите си с него, да говорят за минали положителни преживявания, за общи спомени и пр. Ако тези контакти на човека се ограничават, могат а се обърнат към полиция, да поискат съдействие, попечителство дори... Има милион начини, но никъде и никога "насила хубост" не е довела до положителен резултат. Ваденето на хора от секта е много (ама наистина много) трудно. Добре е да се помисли защо хората стигат до тази пътека, а не как да я заличим.

 


 


VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

Напротив, трябва да се заличи всяка подобна организация на псевдорелигиозни мошеници, но не естествено с побоища(като не забравяме, че в момента няма друг начин, защото законът ги защитава), а с коренни промени в законодателдството и отстраняване на възможността такива отрепки да убиват и грабят народа ни!

По горе нещо не ме разбра, не казах че имаш проблеми с кръвозагубата, просто в предния ми пост дадох един пример, ти каза че евентуалната ти кончина си е твой проблем, с което не съм съгласен и ми е мъчно(разединени сме можеби нарочно). Това ли е свобода, всеки с проблемите си, всеки в сектата си...

Моите извинения, но ако това със съпруга ви няма никакво значение, защо изобщо го споменахте?!?!

По отношение на "близките на човека", след като, както казахме законите в тази държава защитават всякакви религии, и псевдорелигии, а бюрократичната машина със своята "бързина" е неефективен начин за справяне, немислимо е да говорим за Полицейска намеса.

"Хора които са си позволили да загубят близък", нима искаш да кажеш, че тези изчадия имат правото да вербуват и оплитат в религиознокорпоративните си мрежи всеки отчаян наш съгражданин?!?

Ти си болна жено и то сериозно, според мен човек който си представя демокрацията и свободата на избор по този начин (избор по какъв начин да умре) има сериозни ментални проблеми! Иди на психиатър!

Ако съм те обидил с нещо, извинявай!

                                    

VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

Извини ме но по горе стана въпрос за поднесени цветя в чест на загинали, на което ти отговори- "имат правото да поднасят цветя където им  хрумне", все едно са ги поднесли на паметника на сулюман паша, който не бе издигнат на шипка(нищо чудно  да стане и това). Моля имай поне уважението към тези хора, като не ти идва друго на ум!

 

DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години
Младежо, кой ти е насадил думичката "псевдорелигия"?  "Религия" по определение може да бъде всяка система от възгледи и практики, свързана с божественото. Изобщо не ми е ясно как решаваш, че нещо е "псевдо"?

Приемам извиненията ти. Не споменах факта със съпруга ми за да ми съчувстваш и да го тълкуваш, а защото е факт неединичен, който трябва да се има предвид, когато се вземат решения и се обобщава "en gros".

Някак си реши, че аз съм човек, който иска да умре и употребява свободата и демокрацията за да избере как точно да го направи? В грешка си :)))). Нямам никакво желание в момента да умирам и изобщо не намирам връзката между свободата и демокрацията и правото на избор за каквото и да е. Дали ще говоря, мисля, слушам Свободна Европа или умирам - това са все неща, на които аз имам право. Надявам се няма да ти хрумне да го отречеш? Съответно имам и правото на живот, мълчание, слушане на Шопен и немислене. Или не?

Изобщо не може да ме обиди един гневен младеж, извинявай за снизходителността. И за много неща си прав - и за тромавата система, и за това, че моралните и етични норми се изместват, и за това, че си гневен. Не си прав единствено за липсата на толерантност. Аз не се славя като най- толерантния човек тук, но ти брутално се опитваш да обосновеш отнемането на правото на избор/ свободата на цивилизован, здрав психически, вероятно пълнолетен човек. Това е тирания, младежо. Недопустимо е. Извинявай за което.

Относно цветята - ми разбира се, че имат право да поднасят каквото и където им хрумне. На кого дължа уважение - на хора, които не съм познавала никога, които съзнателно са направили своя избор да прекратят съществуването си по причини, ясни само на тях? Ми не мисля. Шипка няма нищо общо. Всеки човек е достоен и в живота, и в смъртта си на някаква форма на уважение. Имам достатъчното уважение, бъди сигурен.

Относно близките - съветвам те да се обърнеш към психолог, има си методики за справяне с такива случаи. Единствено от близките зависи дали човекът ще се върне при тях, или ще се отдели съвсем. Начинът не е нито бой, нито забрана и явна конфронтация. С такива методи няма да успееш да повлияеш в желаната посока дори на 5- годишно дете. Щом се е стигнало до такава ситуация, помислете как да я разрешите с общи усилия (семейство, приятели, близки - колкото повече, толкова по- добре). Това е социално явление, значи от него има необходимост. Помисли върху това. Факт е, че аз нямам необходимост от никаква църква/молитвен храм или подобно нещо, но това не означава, че трябва да се боря за забрана на църквите/ молитвените храмове по света. 

 


DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години
Неусетно преминах на "ти", моля да ме извиниш за бързия преход, но наистина намирам смислено основание в твоя гняв, което не променя позицията ми, че прилагането на тирания е недопустимо.
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

""Относно цветята - ми разбира се, че имат право да поднасят каквото и където им хрумне. На кого дължа уважение - на хора, които не съм познавала никога, които съзнателно са направили своя избор да прекратят съществуването си по причини, ясни само на тях? Ми не мисля. Шипка няма нищо общо. Всеки човек е достоен и в живота, и в смъртта си на някаква форма на уважение. Имам достатъчното уважение, бъди сигурен"

Говорим за наши Братя и сестри-Българи, които мрът под влиянието на секта Крещя!!!

За какво право на избор ми говориш, за какво достойнство, Ти Българка ли си, човек ли си, или говедо?!

Моите уважения!

Arlina
Arlina преди 15 години
Radigost, изглежда просто отказвате да проумеете какво се опитват да Ви кажат:)))/за това нямате вина, всеки има право да бъде некомпетентен/да го кажа меко// и не се явявам като адвокат на Sluchaina, сигурна съм, че тя може подобаващо да Ви отговори, но бъдете така добър да промените тона на постовете си, имате пълно право да мислите всичко за всеки, във всевъзможни пейоративни смисли, обаче, да обиждате публично, нямате право. лично аз мисля, че можете на лични бележки да го правите, но това е субективно мнение, така че променете тона, макар и да не искате да водите дебат, спор или, както искате го наричайте, по правилата:) останете си със здраве!
DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години
Arlina , благодаря за подкрепата. Радвам се, че наминаваш :).

Ради, доста интересен вариант на уважение, благодаря :)). Да, българка съм, родена съм в България и какво от това? Щеше да е същото ако бях китайка. Става въпрос за човешки същества преди всичко, националността изобщо няма общо. Човешките същества имат свободна воля. Ти, младежо, не си божеството, което ще отърве човешките същества от техния погрешен (според теб) избор. Крещенето нито ме плаши, нито помага - особено в нета. Като не искаш познатите ти да "мрът под влиянието на секта", иди при тях, поговори с тях, разбери къде е проблемът и от какво се нуждаят, опитай се да помогнеш като човек. И направи това навреме, а не в последствие, когато нещата вече са тръгнали по другата пътека. Дай им това, от което имат нужда, ако можеш, и тогава избивай на патриотизъм, национализъм и пр. дивотии. Този пост съвсем се обърка, с извинение към автора му. Смятам, че беше достатъчно. Пак бих поговорила с теб, ако имаш нещо друго за дискутиране :).


VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

Уважаеми дами, явно е, че колкото повече дискутираме, толкова повече позициите ни се разминават.

Приемам упреците на Арлина за тона ми, и ще се опитам да продължа по цивилизовано. Естествено това не може да промени фактите, които  говорят на висок тон.

Уважаема Случайна, ако имах възможността да познавам всички евентуални бъдещи членове на тази секта, бих разговарял с тях на драго сърце, но се сещаш  че не става. Сред моите познати липсват свидетели на Йехова, което не може особено много да ме радва защото гаранция, че това няма да се случи няма все още.                                                                                                                     

Благодаря ти за съветите все пак.

Изключително се възхищавам от начина по който боравиш с думички като; националност; свобода; воля; избор; патриотизъм; национализъм. Видно е че за теб те имат коренно различен смисъл(ако изобщо имат смисъл разбира се) от това което аз си мисля, че означават.

Щом казваш че Българските човешки същества трябва да действат водени от "свободната си воля", и след това да гледаме по новините как същата тази воля им изиграва лоша шега(благодарение на факта, че са станали свидетели на йехова, и какви ли още не мошенически организации), ако изобщо по новините кажат исттината за случилото се, което е трудно поради ред причини, които не ми се изброяват. И не трябва да  нарушаваме правото на всеки да избира религията си. И да толерираме подобни защитени от закона "религии"

То аз нямам какво да добавя, освен че доста така да го кажа се размиват понятията(за някои), до момента, в който мъдрите ви слова не ме провокират  отново:)

 

VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години
TheBamcf JIveja v USA i mnogo dobre znaja s kakvo se zanimavat Svideteli na Yehova.Imah okolo 5-6 posestenija v doma si.Trjabva da kaja,che po-nahalni hora ne bjah srestala v US.Dori,kogato ultimativno kazah,che ne iskam da idvat u doma, te se vrastaha otnovo.Iskaha ot mene da se otkaja ot deteto si,sapruga si,semejstvoto si.Te steli da badat moeto semejstvo,te steli da mi davat vjara i t.n.PREDUPREJDAVAM vsichki bulgari:PAZETE SE OT SVIDETELI NA YAHOVA ! Posle ne mojete da se otkachite ot tjah...Коментар от ютуб.
kotka_sharena
kotka_sharena преди 14 години и 11 месеца
Ради ли си, що ли си.. четох те и ти се чудих. И понеже виждам, че възприемаш себе си, като човек с отговори, ще си позволя да задавам въпрос. Със своята крайност, абсолютна убеденост в правотата си, с цялото усилие, с което се противопоставяш на тази или онази секта... какво те прави по- различен от тях? Според мен просто страната, която си избрал.
Сектите, религиите, политическата принадлежност, сексуалната ориентация и каквото още ти дойде на ум е въпрос на личен избор. Но понеже това не е твоя избор, дай да го осъждаме, а? Като цяло хората се противопоставят на неща, които не разбират, а очевидно и не искат да разберат.
Изключително съм благодарна на теб и такива като теб, които мило и драго дават "спасението" на всеки. Но някои просто  не искат да бъдат спасявани.
В природата действа закона на естествения подбор. Сред хората също. Всяко стадо си има мърша, но на човешкото е в повече.
Не съдя, не заклеймявам, не раздавам етикети. Всеки е господар на собствената си съдба и център единствено на своята вселена. Сами се раждаме и сами умираме. И ако през този кратък миг, наречен живот не се научим да обичаме себе си и да бъдем по- добри със себе си, няма как да го споделим с другите.
За да не бъда и съвсем извън конкретната тема на публикацията, агресията, колкото и възбуждаща да е за мен не е решението.
А тъй като съм свикнала да съм лошата, в страшния филм и честно казано обожавам тази роля, ще ти дам и  личен съвет. Научи се да чуваш и другите мнения, било те и различни от твоите. Не бързай да даваш мнение, ако не умееш да приемаш чуждото. Опитай се да разбереш, дори да ти се струва невъзможно. Задавай въпроси, но мисли върху отговорите. И последно, но не по важност... за човек, възприемащ себе си като патриот, очевидно си пропуснал доста важни уроци по български език. Поработи и в тази насока.

Успех!

on4e_bon4e
on4e_bon4e преди 14 години и 11 месеца
Свидетелите на Йехова, като всяка секта с непоклатими религозни убеждения, са тесногръда, невежа и манипулативна "организация с нестопанска цел", която ако не отрече, или не отхвърли нещо полезно и животоспасяващо, би загубила самоуважението си! Не смятам, че ВМРО всява религиозна омраза и ако изключим излизането от добрия тон при саморазправата със Свидетелите, то имат подкрепата ми. Добре знам колко агресивен и досден е мрежовият маркетинг на Йеховистите и колко предпочитани за действие от тях са районите около училищата - симпатични, млади, добре облечени Свидетели се заговарят уж небрежно-елегантно с децата в междучасието и почти като при флирт им разкриват от първа ръка божието слово. А родителите са последните, които научават за това! И аз не виждам друг начин за справяне със сектите, освен лична саморазправа...безкръвна, разбира се :)
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 14 години и 11 месеца


Как няма да са последни родителите, като децата получават заплахи с бесене, и какво ли още не. Гледах едно детенце, което разказваше как  му обяснявали, да не ходи на училище защото "тяхното училище" е по истинско, техните книжки са по добри....

 

Мили дами, спрете да ми говорите за свобода на избор, и свободна воля(м/у другото си намерих 2,3 от тези мазни популистки книжлета, и в тях се тръби само за тези добродетели)

Те вербуват децата ни!!!

Трябва да изискаме от правителството да ревизира закона отнсящ се към религиите в България, и да се забранят подобни "уповаващи се на библията-популистко-мафиотски, ако щете корпоративни, мошенически структури"

Мили дами, осъзнайте се моля!

By peacedream , 22 April 2011
Legacy hit count
515
Legacy blog alias
44921
Legacy friendly alias
Kнигата--Истинска-любов-и-забранена-любов
Размисли
Любов
Литература
Човекът и обществото
Човекът и природата
Възпитание
Уроци, съвети, препоръки
Извънкласна работа
История и цивилизация
Философия
Психология и логика

Comments

By SilvijaAnova , 2 April 2011
Колеги начални учители, докато подготвях материали за предстоящата кръгла маса на тема "Превенция на агресията", попаднах на две книжки издадени от Община Варна, дирекция "Превенции" по "Училищна програма за превенция на агресивното поведение І-ІV клас".

 Книжките съдържат типични ситуации, в които децата (най-вече от І и ІІ клас) попадат; разумен начин как да постъпят и лесни правила, помагащи им да бъдат добри и да си намират лесно приятели. Има книжка за  учители, има и книжка за родители. Надявам се да са ви от полза.    gradivna.pdf,   agresiq_knijka2_pass.pdf

Legacy hit count
756
Legacy blog alias
44673
Legacy friendly alias
Добрата-или-лошата-агресия
Ежедневие
Нещата от живота
BgLOG.net
1-ви клас
Работа с родители
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас
Да играем заедно
Възпитание
Психология и логика
Взаимоотношения
Методически разработки

Comments1

StelESTER
StelESTER преди 15 години и 1 месец
Агресията е тещо некотролируемо ... Притесненията ми са огромни, не знаеш кога ще се отключи и какво ще я провокира...
By queen_blunder , 26 February 2011
Една латинска поговорка гласи, че няма нищо по-скъпо за човешкия род от децата. Неотдавна виртуалният ни блог ме запозна с един татко, за когото древната сентенция важи с пълна сила. С него се заприказвахме по личните и така научих, че той е български музикант, емигрирал в Испания през 2003 година заедно със семейството си, в търсене на по-добри условия за живот. Името му е Петър Петров.

„Винаги ме е избивало на протест” – ми сподели той – „и предполагам, че е заради влиянието на изпълнители като Милена (и др. като нея) от края на 80-те години.” Като илюстрация ми изпрати свой запис на едно парче от 1995 г., версия на английска група, в което той пее и в което свири на всички инструменти без барабаните в творчески тандем с нашия съблогер Арагорн.

Чуйте го…


Upload Music


Преди няколко години обаче Петър претърпява злополука, която засяга дясната му ръка. Впоследствие загубва част от двигателната си сръчност, но за радост травмата не е чак в такава степен, че да не може да предаде уменията си на своя малък син Милен, когото сега ще ви представя.

Милен е роден в България през 2000-та година и тригодишен заживява с мама, татко и големия си брат в испанско село, близо до Валенсия. Детето показва отлични способности като инструменталист – свири на тромпет в духовия оркестър на селото и на китара под вещото ръководство на баща си.  

На този клип ще го видите с тромпета, седнал най-накрая. Той е най-малкият участник в духовата банда.



А тук заедно с баща си овладява и китарата.




Следва един от последните записи, чрез който можете да насладите на самостоятелното изпълнение на младия китарист.



Милен не се занимава само с музика. Детето явно е орисано да се посвети на изкуствата, защото много обича и да рисува. Всяка година печели училищния конкурс за коледна рисунка. Миналата година негова рисунка била избрана от кмета да бъде коледната картичка, която всеки жител от четирите села в зоната получил по случай празника.

Вижте я и нея…



Това беше краткия ми разказ за Милен, когото познавам от писмата на баща му до мен. Сигурна съм, че за това талантливо дете – бъдещ музикант и художник, един ден светът ще узнае. А за мен беше чест и удоволствие първа да разкажа за него :)

Legacy hit count
1587
Legacy blog alias
44074
Legacy friendly alias
На-вашето-внимание---единадесетгодишният-инструменталист-Милен-Петров
Интернет
Култура и изкуство
България
Възпитание

Comments5

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 2 месеца
Да е жив и здрав и много късмет да го съпровожда по пътя му! Пред таланта няма пречки, особено когато му помага толкова добър и самоотвержен баща!
Boneva_0010
Boneva_0010 преди 15 години и 2 месеца

Страхотна история! При това наша, българска! Много успехи, здраве и радост им пожелавам!!!

 

goldie
goldie преди 15 години и 2 месеца
Спомням си, че през лятото имаше няколко поста на таткото и после изчезна. Надявам се да прочете твоя пост и да му се зарадва.

 Дано това талантливо дете намери своя звезден път!!!


queen_blunder
queen_blunder преди 15 години и 2 месеца
Положителната енергия, изпратена с искрени благопожелания, вярвам, че ще достигне онези, до които е предназначена :)

Дидка, таткото е прочел поста - повярвай ми :) Той ми разказа за своя син. Иначе как бих могла да знам всичко онова, което написах? :)
goldie
goldie преди 15 години и 2 месеца
Радвам се, че пишеш за него, защото иначе не бихме могли да чуем, за това талантливо дете