BgLOG.net
Мисли по всякакви въпроси
By ElaGeorgieva1 , 11 December 2008

В началото на декември нивото на водата във Венеция се е покачило с 1,55 метра, заливайки тротоарите и първите етажи на сградите. Въпреки предупрежденията обаче жителите на града и туристите не пожелаха да останат "на сухо" и смело атакуваха града.

През 1872 г. в града се създава архив, в който се пазят данните за всички наводнения. Това е четвъртото от по-значителните. Рекордът държи наводнението от 1966 год. , когато водата се е покачила със 194 см.

   PHOTOS: Venice Flood Breaks Records, But Life Goes On

 

Няколко гондолиери закусват, чакайки клиенти :) :

   PHOTOS: Venice Flood Breaks Records, But Life Goes On

 

 Дворецът на Дожите. Водата почти покрива масите на прочутото кафене:

   PHOTOS: Venice Flood Breaks Records, But Life Goes On

 

"Много бързо стана - за 20 минути бяхме до кръста във вода", казва собственикът на тази сладкарница. Туристите обаче нямат намерение да прекарват времето си в хотела - тези две дами след закупуване на гумени ботуши са дошли да опитат венецианските сладки изкушения (гондолиерите не изглеждат особено привлекателни в гумени ботуши :):

   PHOTOS: Venice Flood Breaks Records, But Life Goes On

 

Спирка на водно такси. Повишените нива на водата пречат на някои от по-високите съдове да минават под мостовете: 

   PHOTOS: Venice Flood Breaks Records, But Life Goes On

 

На площад Сан Марко са издигнати временни мостове:

   PHOTOS: Venice Flood Breaks Records, But Life Goes On

Преди 5 години градската управа започва изграждането на стена, струваща $5,5 милиарда, която трябва да бъде завършена през 2011 г. Стената би предотвратила подобен потоп.

 

 

Снимки Мануел Силвестри/Ройтерс

Legacy hit count
4488
Legacy blog alias
24635
Legacy friendly alias
Венеция-наводнена--но-животът-продължава
Ежедневие
Нещата от живота
Разни

Comments25

goldie
goldie преди 17 години и 5 месеца
Венецианците си живеят във вода, така че едва ли са много изненадани, а пък туристите ходят да проверят как се живее във вода, така че сигурно им е било много интересно.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 5 месеца
Ми да, аз съм Риба и обичам водата, а и отдавна мечтая да ида във Венеция...Проблемът е, че част от мечтата ми е да пия кафе в онова прочуто кафене на Сан Марко, и ако се случех там на 1 декември, щях да изглеждам доста странно, кацнала на масата насред водата...
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 5 месеца
Само във Венеция съм усещала морска болест- като стъпих на гадното корабче и ми се гади около минута. Отврат.

За мен Венеция винаги е била мъртво място-фрашкано с туристи и проститут/к/и. Може би има и нещо хубаво в стария град, но аз не го открих.

Но не се радвам, че потъва де. Но може би хората ще започнат да осъзнават реалността на това което се случва по света. Има островни републики, които са толкова ниски, че само 1 метър повишение на нивото на водата и ще станат необитаеми :(

Magyar
Magyar преди 17 години и 5 месеца
Казват, че ако не направят нещо Bенеция (лагуната на Bенеция) ще "падне" в Адрията.
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 5 месеца
   Преди години имаше един филм за предсказанията на Нострадамус! Не знам дали сте го гледали, много беше впечатляващ! Та, там едно от неговите предсказания беше, че страната, която прилича на ботуш, ще бъде погълната от вода(и не само тя)! Сега като четох твоя материал си го припомних и ме обхвана едно много неприятно чувство, защото другото, което той предсказва, че една страна близо до море(може би нашата, а може и друга) ще е завзета от мъж с чалма на бял кон! А после вървеше предсказанието за 3-та световна война и край на света!  А всички тези неща са предхождани от земни катаклизми и катастрофи, като земетресения, наводнения и т.н. Гадничко! Да, носете си новите дрехи! Дано не е вярно!
monssita
monssita преди 17 години и 5 месеца
Ох, знаеш ли колко се радвам, че си засегнала тази тема! Нямаше на кой да мрънкам досега за Венеция.. :( Много ми е мъчно за този невероятен град! Спомените ми от там са невероятни - нито миришеше на описаните преди това "аромати" , нито ме хвана някаква болест. Вярно, че до преди това си го представях като града на проститутките и пошлостта, но в сегашната ми представа остана като невинния град пропит с история !!!

А като туристът - такова животно няма :D Дал е толкова пари, за да отиде до там, както и за хотел - та една вода ли ще го изплаши?! ;)) (Все пак го казва човек, измил си краката на чешма пред Колизеума...хаха)

Magyar
Magyar преди 17 години и 5 месеца
Професор. Тази човек с бялият кон сигурно е унгарският анти-адмирал, той вървеше винаги на един бял кон. :)
Kopriva
Kopriva преди 17 години и 5 месеца

Подсещане към приятеля на denijane:

Разбрах от какво има нужда Дени за Коледа!ШШШШТ,само да не чуе!Заведи я за 10дни във Венеция!Да усети атмосферата на града!

Gennnnn
Gennnnn преди 17 години и 5 месеца
Eх ,ако се влюбя ,както последния път, си обещавам да заведа любимата във Венеция.През зимата.И аз като рибок обичам много водата, и хванати за ръка,малко старомодно и прозаично, но ще храня гълъбите пред Сан Марко и целият от щастие ще се целуваме на Моста на въздишките.Знаете ли защо така се казва?А гондолиера ще пее песента за влюбените.Някой знае ли я?И гондолата ще се рее над тихите морски води ,а ние прегърнати ,малко старомодно и прозаично,отпред ще се заричаме във вечна любов,както във филма" Венеция през зимата"Някой гледал ли го е?

Венеция ,романтика.Къде си любима?Ох ,ах!


pestizid
pestizid преди 17 години и 5 месеца
Еееее, Ген, и филма съм гледала, и книгата съм чела. Ама като се заговори за романтика и веднага ми изникват в съзнанието стиховете на Никола Йонков:

Романтиката е сега в моторите,
които пеят по небето синьо.

А за моста на въздишките - много романтично звучи, ама по него съвсем не са се разхождали влюбени. То дали изобщо някой се е разхождал по него? Когато осъдените преминавали по коридорите към тъмницата, стигали до място, където виждали вода (това е Моста на въздишките) и въздишали по свободата си. Та затова така се казва.

А на мен много ми хареса да се возя на корабчето и се возих три пъти. Бях там един път (през септември ... ) и нито миришеше, нито беше наводнено, направих един куп снимки и пак ми се ходи.


Gennnnn
Gennnnn преди 17 години и 5 месеца
И след девет месеца ,преспивайки на това легло в Двореца на Дожите с любимата ,се роди дъщеря ни ще си я кръстя Венеция



Xandrina
Xandrina преди 17 години и 5 месеца
Gen, каква е тази приказка? До тук беше само романтично, но с това легло...много помпозно стана :)
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 4 месеца

Добро утро! О, докато аз съм спала, каква дискусия се е завихрила... Радвам се, че съм провокирала романтичната нотка в душите на четящите :).
Ген, едно време като гледах "Венеция през зимата", разбрах, че ако един турист иска да му се случи нещо интересно, трябва да пробва и други сезони, и неутъпкани туристически пътеки. Оттогава ми остана и желанието един ден да снимам с Nikon, което стана около 20 години по-късно.

Мони, и аз съм слушала лоши неща за Венеция от хора, които са били там, но това не убива мечтата ми. {Вярвам на преценката ти... BTW  твоите снимки от града са едни от най-добрите, които съм виждала}.


Въпреки туристическата индустрия мечтата за романтика у хората е още жива, което доказват и коментарите след поста :)))...

 

 

Gennnnn
Gennnnn преди 17 години и 4 месеца
Хандрина, Венеция  е любов,а любов без това легло е просто сиво  ежедневие.За да е щастлива приказката трябва да се прави любов на такова легло.
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 4 месеца

...и те заживели дълго и  щастливо....

 Ех, Ген, добре, че е останала романтика в теб! То леглото може и да не е толкова помпозно, може да е миндерче (за незнаещите малко дървени диванче от стари времена),  важното е любов да има!

   ;-)

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 4 месеца
Ооо, Коприва, недей така. В този студ и наводнения, само това ми липсва, да ходя да мръзна на мокро :) Щом не ми хареса, когато беше приятно топло, представи си на студа колко ще ми хареса.

Предпочитам да ме изпратите в някоя топла и морска страна с някой италианец. Това вече е романтика :Р

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 4 месеца

Дени, романтиката е стереотип. Повечето туристи "купуват" за романтично онова, което туристическите агенции им продават. И понеже повечето хора обичат удобствата, предпочитат топлите страни за романтично бягство.


И както Мони каза, туристът е особен вид животно. В повечето случаи тълпи от хора се бутат пред статуя на Микеланджело или картина на ДаВинчи, снимат, ако е разрешено, и отиват да се тълпят и блъскат пред нещо друго.

За мен колкото по-малко хора има на едно място, толкова по-добре. И понеже Венеция открай време е суперпопулярна дестинация, явно само извън сезона би могло да бъде по-безлюдно.
Точно затова толкова много ми харесаха тези снимки - много по-различни са, по-човешки. Позволяват ми да видя нормалното и не толкова комерсиализирано лице на този уникален град.

 

Колкото до романтиката - мисля, че мястото няма толкова голямо значение. Не е важно къде си, а с кого си :)...

 

princesatamani
princesatamani преди 17 години и 4 месеца
Не мисля, че романтиката може да бъде стереотип.Тя е преди всичко красиво изживяване на чувствата ,в красива обстановка-може да е свързана с природата, а може просто с едно красиво легло стар стил, да развихри много романтично страстите на влюбените.Стереотипно е да се мисли ,че Венеция е само реклама за пари.Тя е била и дано да си остане едно от най- красивите и  романтични места във света.Жалко че там има наводнения.
monssita
monssita преди 17 години и 4 месеца
То снимките са ти харесали заради мене, не за друго :)))) :P
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 4 месеца
Ммм, романтиката...

Ами какво да ти кажа, естествено е хората да предпочитат удобствата. Ако живеех в 5 звездно имение, сигурно за мен романтика щеше да бъде да доя крави и да се блъскам в градския транспорт. Но понеже ежедневието ми не е точно такова и парното е супер-скъпо, за мен романтика е да слезеш от самолета, да те лъхне топъл и влажен въздух, да се разхождаш по потник, къси панталонки и чехли и да те държи за ръката някой, с който не споделяте нуждата от около 15000 часа сън. Също към картината включвам многоцветни коктейли, масажи на плажа и безкрайно топло море, в което да можеш да стоиш неограничено време без да ти посиняват устните.

Друго нещо, което ми се вижда много романтично е почивката на планина. Уютно хотелче, супер-топло изолиращи дрехи, сняг и горещ шоколад. И много любов между пребиванията по пистите.

И двете неща съм ги изживявала в нелуксозен вариант, страшни са :) Истински лек за душата.

Пък за Венеция-може би си права да я харесваш, когато е празна. Може би и аз бих я харесала, ако съм добре топло-изолирана. Но аз така и не усетих Венеция, когато бях там, беше просто твърде замърсена от собственото си минало. Веднъж вече си навлякох гнева на една учителка за това изказване, но си стоя зад него. За мен сградите събират енергията на хората около тях, тези които изживяват нещо в тях. А във Венеция има такъв човеко-поток, каква част от него изобщо се свързва със сградите. Те ги гледат, снимат, пипат, говорят си. Но те не живеят там, не страдат там. Те са поток от мисли и чувства, объркани, очаровани, заслепени. Оставят след себе си само някаква празнота. И са толкова много.

Съжалявам, но просто ми беше трудно да свържа града с Мистериите на Венеция примерно. Или с миналото на Венеция, като морска сила. Нямаше как да усетя миналото на града. Всичко беше толкова изтъркано от гледане и липса на функционалност.

Много ми е интересно какво е усещането в Египет.

Но за всеки случай, всеки трябва да отиде във Венеция, да си прецени сам за себе си. Според мен ако отидеш с достатъчно очарование в очите, ще останеш доволен. Мен повече ме влечат по искрени места, такива в които има какво да видиш, но освен това, животът все още тече в тях.  Като Ватикана примерно или църквите в Рим, които все още се използват. Или нещо такова :)

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 4 месеца

Много се радвам, че въпреки очакванията ми този пост има толкова много коментари :). Тази сутрин тук е много студено (-19 по Целзий), а студът винаги ме настройва романтично...


Манка, романтиката е стереотип в смисъл, че за всяко време и за всяка култура различни неща се приемат за романтични.
Средновековните рицари и дамите на сърцето им; българските момци и девойки на седянка в началото на миналия век; или аборигените в Австралия - сигурна съм, че всички те си имат своите ритуали на ухажване. И това, което е приемливо и дори задължително при едните, може да бъде прието "на нож" от другите. 

В наше време рекламата до голяма степен влияе на това, което повечето хора смятат за романтично. {Огромно влияние оказват и т.нар. "любовни романи", които младите девойки четат в захлас до определена възраст, а след като се омъжат, откриват, че чорапите на съпруга им не миришат на теменужки :)}.
Та аз имах предвид, че ние често сме подведени да "купуваме" онова, което ни продават другите... 

 

Мони, твоето присъствие на тези снимки ги превръща в произведения на изкуството (четкам те, защото един ден ще си толкова прочута, че ще се налага да говоря само с агента ти :)...та се надявам тогава да си спомниш за скромния почитател на таланта ти :))). 

 

Дени, приемам твоите романтични картини на море и планина с една уговорка - вече не пия разноцветни коктейли. Много са коварни.  

Твоето усещане за Венеция е различно от това на други туристи -  и това си е съвсем в реда на нещата. Аз лично бих искала да отида - за да проверя сама какво бих усещала аз :).

 

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 4 месеца
А коварни :) Че за какво ги пиеш иначе :)

Ами пожелавам ти да отидеш и да видиш точно каквото искаш. Пък и при всички случаи, разходката до непознати места обикновено е приятно изживяване :)


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 4 месеца
"Феновете почти никога не постигат това което е на екрана"? А останалите постигат ли го? Щото ми звучи много смахнато. Да не говорим, че това на екрана свършва я със сватба, я с някое друго фундаментално житейско събитие. Ежедневието след това просто никой не го филмира. Иначе сигурно ще се докараме до масови самоубийства :)

Аз в Събота гледах "Да забравиш Сара Маршал" и съм много доволна. Обичам любовни комедии. Много ги обичам :)


ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 4 месеца
Мони, разбрах, че ще пеeш на коледния концерт в НДК?
By aragorn , 23 October 2008

Задавам като данъкоплатец въпроса си и не очаквам никакъв отговор от никого- все пак знам, че живея в България. Повод да задам /на себе си/ този въпрос беше пожарът, на който станах неволен свидетел и заснех преди три дни.

Тогава в самия център на столицата, в движение се запали един лек автомобил. И за няколко минути изгоря /за щастие без жертви/ в неспиращия трафик!

Ако се вярва на данните, изнесени в пресата от началото на тази година, финансирането по доизграждането на националната система 112 е в размер на 48 млн. лв. и е осигурено от бюджетния излишък за миналата година – т.е от събраните данъци от моите и вашите данъци. С част от тези пари трябвало да бъде разширен и доизграден столичния център на системата.

Като оставим настрана зрелищния пожар, какво се случи всъщност?

Стана авария, която за щастие не се превърна в бедствие. А някой, на когото му се плаща за това да се справя с такива ситуации за пореден път не си свърши работата.

Но можеше да стане страшно!

Леки коли, маршрутки, автобуси и тролеи минаваха или спираха на метър-два от горящата кола, която за късмет не избухна. Ами ако колата имаше газова уредба?

Ами ако тя беше избухнала - какво щеше да стане с хората в автобусите, тролеите и маршрутките?

Къде беше полицията? Нали всички сме гледали по филмите  – каквото и произшествие да стане – първи на мястото са полицаите, те ограждат терена, пренасочват движението, с две думи – обезопасяват района.

Защо това не стана, след като само на метри от мястото е бъкано с камери – пак платени с нашите данъци? Защото сме в България. Пак поради това полицаят пристигна последен – вижда се на последния клип.

Добре, че поне пожарникарите си вършат съвестно работата.

Пристигнаха за по-малко от три минути, спряха движението, загасиха пожара и свършиха своята работа и работата на някой друг - както обикновено става в Република Абсурдистан…

Браво, момчета!

Legacy hit count
814
Legacy blog alias
23143
Legacy friendly alias
Браво-на-пожарникарите--А-този-тел--112-всъщност-действа-ли-
Ежедневие
Размисли
Интересни линкове
Събития
Невчесани мисли
София
Нещата от живота
Новини
Коментари
България
Видеокастинг
Разни
Коментари.
Човекът и обществото
BgLOG.net

Comments4

taralezh
taralezh преди 17 години и 6 месеца
Браво! Наистина бързо се справиха!

Телефон 112 работи. В 4 сутринта им звънях, тъй като имаше легнал пиян човек на улицата, който крещеше и събуди целия квартал. Не знам дали 10 минути се смята за бързо в България, но след толкова дойде патрулна кола и го прибра.

В Берлин бях свидетел на един инцидент в метрото. Тогава за 2 минути пристигнаха няколко линейки, полицейски коли и отцепиха района...

Дано ги стигнем някой ден. А не само да гледаме сеир.

Shogun
Shogun преди 17 години и 6 месеца
Ще ги стигнем германците, спокойно. Само трябва да се навият да тръгнат срещу нас.
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 6 месеца
Шогун, те и да се навият - ние сме много бързи - обръщаме се и дим да ни няма:) Единственото успокоение е, че тогава ще са зад нас:)
goldie
goldie преди 17 години и 6 месеца
Като знам коя ми е родината, направо съм щастлива, че поне една институция все още работи. За този случай пожарникарите заслужават всички поздравления. Надявам се да има повече случай, в които да се възхищаваме от работата на държавни служители.
By aragorn , 21 October 2008

Вчера станах свидетел на този инцидент, който заснех с камерата.

Обърнете внимание на шофьорите на тролеи и маршрутки, които спират в другото платно сякаш не виждат пожара.

Legacy hit count
4464
Legacy blog alias
23108
Legacy friendly alias
Кола-изгоря-в-час-пик-в-центъра-на-София
Събития
София
Нещата от живота
България
Видеокастинг
Разни

Comments10

edinotwas
edinotwas преди 17 години и 6 месеца
потресен съм! какво малодушие! така никога няма да се оправим! как нито 1 не спря колата и не извади пожарогасителя от колата си!!!
blackpearl1
blackpearl1 преди 17 години и 6 месеца
Ужасно !

Вероятно такава ще бъде реакцията при каквато и да е друга ситуация.


zosororo2
zosororo2 преди 17 години и 6 месеца
Аз бях свидетел на подобен инцидент по пъта Варна -Добрич преди известно време. Просто колата се беше подпалила сама, а не в следствие на сблъсък, както ми се струва случая тук. Оказва се, че никой нищо не може да направи, защото когато се запали вътре купето, трябва да дойде пожарната за да го угаси. Така че колкото и хора да бяха слезли с пожарогасители, едва ли нещо щяха да направят. Най-много да пострадат покрай високата температура, която излъчва пожара.
gargichka
gargichka преди 17 години и 6 месеца
Аз нещо не разбрах .... Арагорн, ти като очевидец .... интересно ще ми е какъв е твоят коментар (респ. целта, която си си поставил за тази публикация)? И друго .... пожарна/линейка/полиция дойде ли?
mitko_man
mitko_man преди 17 години и 6 месеца
лек автомобил ,както и самолет се гасят първите 3-4 минтити,а после чакай пожарната.
Terkoto
Terkoto преди 17 години и 6 месеца
Интересно ТИ какво направи, за да го угасиш, това едно на ръка. И друго - какво точно очакваш да направят другите - да се хвърлят с голи тела върху огъня, за да го загасят хехехе? Да беше откършил едно клонче, па да идеш да гасиш, като си такъв загрижен...
Terkoto
Terkoto преди 17 години и 6 месеца
За съжаление няма какво повече да се направи, освен да се гледа от страни и да се чака противопожарен екип... Температурата, която се развива от изгарянето на всичките изкуствени материи в купето е невероятна. Така че, дори и някой да хукне с малкия си пожарогасител, който може да потуши само някакъв локален огън, едва ли ще направи нещо, освен да изхаби съдържанието на флакона.
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 6 месеца

Този пост все повече ме изумява. Съгласна съм, че е ценен с това, че отразява събитие, а авторът е бил точно по това време на мястото. На мен досега не ми се случвало да видя възпламенен автомобил на живо. И разбира се, бих снимала.

Но оттук-нататък всичко друго ми се струва някак странно. Да беше някой друг, а то точно Арагорн, който е речовит за десетима, е пуснал само клипа и почти нищо друго не е казал. Да беше споменал поне къде се е станал инцидентът. Определено, когато си там наблизо, се осведомяваш в общи линии за случилото се. Да речем, че той е бързал за някъде и не е имал време, но все пак случайни реплики се изпускат. Само че него го няма, за да коментира.

Другото странно явление, свързано с поста, е, че той набра за отрицателно време невероятен брой прочити. За всеки случай погледнах да видя дали някой не е копирал публикацията и не е дал линк към нея на друг сайт. Не открих такава връзка.

Добре, но откъде се взеха тези адски много прочити? На мен въображението ми работи, логиката невинаги, но въпреки всичко ми се струва логично да допусна, че има нещо, което привлича вниманието и създава прочитите. Кое е нещото? Явно не е в оскъдния текст. Ще трябва да е в клипчето. Щом е в клипчето, в което гледаме как гори някакъв автомобил, и край него се движат други коли и хора, ценното няма да е в пламъците. Ще е в страничната информация: колите и хората.

 (Знам, че много криминално взех да го давам, ама така ми изглежда)

В този ред на мисли стигам до извода, че клипът съдържа важна информация по случая. Възможно е прочитите да са направени от служители на полицията или хора, силно заинтересовани да разберат нещо. Да разкрият може би някаква загадка.

Ако сте стигнали с четенето до тук, ви благодаря за вниманието!

shellysun
shellysun преди 17 години и 6 месеца
"Секс, наркотици и рокендрол". И бездушие. Слагам плюс заради смелостта да покажеш истината.  И нека още сто пъти по толкова хора да я гледат. Защото това е само част от цялото - катастрофа: хората седят в кръг и гледат сеир или псуват водача, а на платното лежи ранен човек; деца в домовете - бедзушни коментари и анонимни благотворителни кампании с неясен изход; възрастни, ровещи по кофите -гнусливо заобикаляне на мястото; агресия и цинизъм в училищата - ....реакция - общи приказки....Но сме шампиони по гласуване за участници в реалити шоу-та и по тиражиране на жълти хроники. А е много просто - ако всеки си зададе въпроса "Това ли заслужавам и това ли искам за себе си, ако попадна в такава ситуация?", вероятно ще бъде по-склонен да помогне на непознатия, изпаднал в беда. Да има някой застрахован, та само седим и гледаме?
Vladimir78
Vladimir78 преди 17 години и 6 месеца
http://bglog.net/blog/Vladimir78/site/posts/?bid=5869

 

Интересно тоз Фен дет беше спрял колата отзад - за чий беше там ?!? Можеше и той да се запали ?!? Некои ора немат акъл за две пари.

By edinotwas , 21 September 2008

Циганин, ходжа и гей в народното събрание - Нищо ново, та даже и ни "управляват"

"Ром, ходжа и гей в "Биг брадър 4"" - сензация!
"
"Нещо голямо и ужасно, което до момента не се е случвало в нито един "Биг брадър"" по света,- Не е вярно случва се и в момента!

 

Нарича се български парламент !

 

Цигани, Турци продажници и педерасти ни управляват!
Чудя се, от къде ли Димитър Митовски и компания им е хрумнала идеята? И отговор не искам!

по материали на : нет инфо

 

 


Legacy hit count
378
Legacy blog alias
22373
Legacy friendly alias
циганин--ходжа-и-гей-в-народното-събрание---Нищо-ново
Ежедневие
Интересни линкове
Политика
Нещата от живота
42
България
Български език
Разни
Раздумка

Comments

By Tosh , 17 September 2008


 

 

 

 

 

 

 

 

Повече

 

Legacy hit count
469
Legacy blog alias
22274
Legacy friendly alias
Новини-от-филмовото-студио-на-Тош
Филми
Разни

Comments8

lorddesword
lorddesword преди 17 години и 7 месеца
Филмовото студио кога най-сетне щезаписва бой/ни сцени, мечове, стрелба с лък/арбалет, фентъзи мотиви, за да може и моя наостреност да се включи?

П.С. Може да направим филм - практически уроци по самоотбрана при улично нападение:)


Shogun
Shogun преди 17 години и 7 месеца
Тош, готино си излязъл! :)
svetlina
svetlina преди 17 години и 7 месеца
И каката ;)
Tosh
Tosh преди 17 години и 7 месеца
:-)

Не знам, Лорде... :-( Може. :)

Коя от всички каки?...


Tosh
Tosh преди 17 години и 7 месеца
- Някои неща още не искам да ги показвам, преди да са готови.
- Има и суров материал още от 2006-та :), за който обаче не остава време да монтирам, или пък смятам че не си струва занимавката засега. Зрителите все още са прекалено малко, трябва да се привлече внимание.
- Трябва да си купя по-добър хостинг.

Има качено видео с по-високо качество - репортажа: http://toshuniverse.com/video/tv  (180 МБ)  и "Шофьорът на Москвич", но вероятно ще са временно където са.

Ако се привлече критична маса интерес, може да ги пусна на торенти... :)

svetlina
svetlina преди 17 години и 7 месеца
Мммм аз тежа доста ;)
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 7 месеца
Сън - заповядай:)

Тош - и аз почти стигнах стотарката на кила - колко още ти трябват за масата? ;)


Tosh
Tosh преди 17 години и 7 месеца
Ако приемем 1000 зрители на филмче в първата седмица след премиера... Да кажем средно тегло 60 кг....
60 хил - 100 = 59900 кг. :)
Като включим Светлина - трябват ми още 59800 и нещо кг, и то само за такава скромна бройка... :P

By swetew , 2 August 2008
Споко, няма да ви занимавам с тв-недоносчетата, наречени "игри"! Не ме интересуват простотии с кутии и чисти късметчета, в които интелектът е сведен до нулата! Такива игри произвеждат масово олигофрени, които не знаят откъде изгрява слънцето (скорошен случай от игра по БТВ) или имат свежите идеи, Слави да покани Христо Ботев, че доста били слушали за него (скорошен коментар по Нова тв).

Приятели на дъщерите ме "зарибиха" с http://www.conquiztador.bg/. Не ща да пропусна споделянето с приятели, и на зарибяването, и на удоволствието.

Та, играта идва от Унгария не от Америка (значи не е тъпанарска!). Ние сме едва шестата страна, в която започва. Регламентът ще го прочетете сами, аз само ще ви обясня най-общо. Нещо като"Стани богат", но по-умно направено.

Играеш на живо срещу още двама играчи, избрани произволно от компа. Печелиш или губиш точки и територии в зависимост от отговорите на зададените въпроси. Има 2 вида въпроси: избираеми( избираш 1 от 4 възможни отговора) или познаваеми (познаваш с числа).

Ето за цвят и някои примерни въпросчета: "С кой свой труд Демокрит поставя основите на геометрията" (4 възможни отговора) или "Кой подред в Менделеевата таблица е елементът натрий? (познаваш с цифра). Както се досещате има въпроси от всички области на познанието: математика, химия, литература, медицина, история, космонавтика, биология. Е, не можеш да знаеш всичко! Именно затова научаваш сума нови неща!

 Играта си има и кусури! (То, сега пиша за Омир. И неговата "Илиада" има кусури, та една игра!). Ще срещнете доста играчи, които не разсъждават, а просто са изиграли повече игри и знаят механично някои отговори на въпросите. Лек срещу тях са новите въпроси, които всекидневно влизат в играта. Защото всеки регистриран играч при определени условия може да задава въпроси, одобрени от администраторите. Аз примерно имам вече 200 одобрени въпроса от българската литература и киното.

Играй на принципа "Не се сърди , човече!". Ще печелите или ще губите, ще променяте драматично хода на играта, понякога една цифричка ще дели успеха от загубата. Но винаги, винаги ще научиш нещо ново и интересно, ще бъдеш по-умен и чаткащ, не като идиотите на телевизора!

На определен етап (аз сега съм на него след изиграни над 800 игри) ще разбереш, че въпреки годините, усилията, образованието знаеш ...прекалено малко, а общата ти култура, уж толкова богата, още не стига. Както казваше един философ: "Разбираш,че събираш раковини на брега на океана на познанието".

Накрая да ви светна: "През коя година е бил изгорен в Константинопол водача на богомилите Василий Врач?" най-точно е 1111. Ако пък се падне "В кой български филм Апостол Карамитев, Константин Коцев и Георги Черкелов създават страхотен актьрски тандем?" - от 4- те възможности изберете "Бялата стая".

На желещите - приятно къпане в "океана" на познанието и приятни емоции, победи, точки. На останалите - да са живи и здрави и тв-диващините имат нужда от публика!

 

 


Legacy hit count
1399
Legacy blog alias
21019
Legacy friendly alias
Интелектуална-игра---не-може-да-бъде-
Размисли
Купон
Събития
България
Български език
Училище
Текстове на песни
Разни
Животът, вселената...
Човекът и обществото
Човекът и природата

Comments3

kaliopa_ina
kaliopa_ina преди 17 години и 9 месеца
Да, голяма краста е тази игра. Мен ме държи вече повече от месец.

А иначе - падаха ми се твои въпроси и бях сигурна, че онзи "swetew" там нещо ми е познат :) Е, вече съм сигурна :)


lasombra
lasombra преди 17 години и 9 месеца
Играта е много зарибяваща, хареса ми :)
swetew
swetew преди 17 години и 9 месеца
Носи си тръпката, няма спор! Онзи ден формулирах нова серия от въпроси за Павел Вежинов, Станислав Лем и филмите на Тарковски. Сега чакам да ги одобрят. 100% с въпросите на разни люде ще става още по-любопитно.
By Tintiava , 9 June 2008

 снимката е от протеста на 05.06.08 в парк "Марно поле"

    Във Велико Търново от 2 месеца насам се разяриха спорове, започнаха да се организират протести, гражданите се вдигнаха по паркове и градинки и се предвиждат бъдещи сериозни действия... всичко  се започна след  безогледната, но според  общината законна сеч на боровата гора в края на квартал Картала. Аз лично съм прекарала в нея част от детството си и се чувствам раздвоена между спомените за разходките с баща ми и настоящото ми схващане, че все пак е хубаво родния ми град да расте, за да може да се отварят и по-добри възможности за неговото развитие... една на глед нормална утрин започна и лекото "насилие" върху мен, упражнено от част от приятелите ми, които първи организираха протеста за спасяването на гората. За няколко часа вече успяха да ме накарат да изляза от скайп и да тръгна по улиците, за да мога да пречистя мислите си от всички чужди писмени мисли достигнали до мен... разбира се, след няколко крачки, започнах да срещам познати физиономии с флаери в ръце, тук там някой плакат, вече изпратен ми като файл и общо взето темата на разговорите беше една - "да спасим гората"... аз, да си кажа честно, уважавам този порив, и съм бунтар нещо по природа, но помислих и прецених, че гората е отдавна продадена и дори да се върже някой на дърво, ще режат през него... трябвало е ехеее, кога още да излезе информацията от тъмната общинска стаичка и да се правят революции, ето, преди 4-5 години така спасихме бездомните кучета, тук те неналитат много, или поне неналитаха тогава, разчу се за един ден, че ще ги избиват и се вдигнахме... и Света гора щяха да сринат, но пак навреме разбрахме... въпреки всичко обаче протестите тук продължават, последно на едно бдение в парк Марно поле се взе решение да се пуснат жалби до съда ... ето какво е написала една приятелка:

Търсим организация, адвокат и активни хора, които вярват, че гората над старо Търново може да бъде спасена. Разполагаме с документи за ''мръсна'' заменка, след която следва гола сеч на 53 декара гора. Въпрос на дни е! Помогнете! Ние сме група хора без организаця от квартал "Картала". Подаваме жалби, организираме събирания за информиране на общественоста в Велико Търново, но понеже никои от нас не се е занимавал с такава дейност до сега, срещаме трудности най - вече от организациаонен характер. Хората тук имаме огромното желание да спасим гората от която идва свежия въздух в града.
Моля, помогнете ни, не всичко е загубено, после ще бъде късно.
Документите, които сме събрали са в сайта документи гола сеч в Търново.
С уважение и надежда: Албена Момчилова
http://www.factor-vt.com/news-138.html 

Ето тук има и повече инфо за протестите. Не знам хора, вие си помислете каква е вашата позиция и дали има надежда някаква, аз поне си направих извод - в нашия град се зароди Гражданското Общество и това ме прави щастлива...

 

Legacy hit count
943
Legacy blog alias
19806
Legacy friendly alias
-За--и--Против--Гората
Размисли
Събития
Нещата от живота
Новини
Коментари
България
Разни

Comments6

Kopriva
Kopriva преди 17 години и 11 месеца
Информирайте и медиите.Гласността е сериозно препятствие за беззаконието.Поне ще се наложи да обяснят или излъжат,което ще изостри вниманието на обществото.
orri mm
orri mm преди 17 години и 11 месеца
Kopriva е права, трябва да се намесят и медиите. И аз съм от Търново, чувала съм за предстоящото изсичане. Все пак съм от друг квартал, където положението не е по-розово.  Преди 2 години по програма Красива България облагородиха една поляна от западната страна на училище Вела  Благоева - в момента я застрояват от долната страна. Зад Практикер сринаха току щто асфалтиран път за да строят блок...мога още да изброявам. Факт е че зелените площи изчезват - района над Качица, поляната от северната страна на СОУ Вела Благоева...

Тъжно ми е за града, толкова се променя.

Но се примирих, в момента който почнаха да строят под прозореца ми ...

Срещу парите и властта не знам какво можем да сторим...


 


Tintiava
Tintiava преди 17 години и 11 месеца
Медиите са алармирани!!!
shellysun
shellysun преди 17 години и 11 месеца
Е, да се надяваме, че няма да са и много корумпирани...
orri mm
orri mm преди 17 години и 11 месеца
Може и да са, но аз се информирах от тук.
Tintiava
Tintiava преди 17 години и 11 месеца
Излъчваха скоро репортаж по "Господари на ефира"...
By DanailT , 24 May 2008

Чести празник на всички българи!

Нека на този празник да помислим:

- че имаме писменост защото двама души са решили да погледнат по-далече от личния си комфорт и да надскочат егоизма и индивидуалзма.

- че имаме пример на двама души, които са платили висока цената, за да създават история;

- че днес всички им се възхищаваме, но малцина са тези, които правят нещо стойностно с живота си;

- че имаме шанса да изберем какви ще сме - резултат или причина...
Legacy hit count
1031
Legacy blog alias
19525
Legacy friendly alias
Посланието-на-24-Май
Ежедневие
Размисли
Приятели
Събития
За BgLOG.net
Култура и изкуство
Политика
Невчесани мисли
Литература
Нещата от живота
42
Поезия
Новини
Коментари
България
Цитати
Български език
Разни

Comments

By swetew , 18 May 2008

Всичко хубаво на този свят започва с... недоразумения?! Бях доста учуден, когато видях на мейла си извинително писмо. Неизвестен и доста любезен господин ми съобщаваше, че поради прибързаност без мое съгласие са препечатали един от разказите ми "Спомен" http://www.bglog.net/Literatura/17603 от тукашната общност "Литература" в техния сайт. Разбира се източникът бе цитиран добросъвестно, но все пак недоразумението бе налице.
Кликнах на поставения линк и влязох в общността "Моето детство", за да остана там дълги часове. Проектът е с "некомерсиална цел" и цели да събре част от атмосферата на отминалите десетилетия. Затова всички, които са били деца от 60-те до края на 80-те години могат да напишат нещо в него.
В различните рубрики като "Училище", "Пионерската организация", "Градовете тогава", "Нашите филми", "Музика" и доста други всеки може да си припомни миналото и да напише свой постинг за него, придружен със снимки, аудио и видео, със спомени и лично съпреживяване.
Лично аз веднага извиках дъщерите пред монитора. С огромно удоволствие изслушахме песните от "Войната на таралежите" и "Крокодила Гена", гледахме епизод от "Ну, погоди!", прочетох им с трепет за незабравимата лагерна песен "ЛекаР с ноЖ!". И те се развълнуваха доста, накрая ми подхвърлиха:
- Тате, май си намери света на миналото!
- Не аз, той ме намери - отговорих им с усмивка.
Накрая на постинга ще трябва да отбележа, че интересът към друг сайт не е "изневяра" на БГЛОГ(светнаха ми как и други автори от блога вече са публикували там!). Нали никой не мисли, че от целия виртуален свят трябва само тук да влизаме? И ни липсва общност "Ретро" (в общност "София" бе направен подобен опит, но за съжаление без успех).
Така че: за хората около "зрялата" възраст, които знаят сладката болка на носталгията, пожелавам приятно пътешествие в "Нашето детство". От миналото не може да избягаш, от детството няма по-прекрасен миг (справка стиховете на Дебелянов). Защо да не му се насладим още малко?
 http://detstvo.noviniteb.com/

Legacy hit count
2139
Legacy blog alias
19377
Legacy friendly alias
Сайт--Нашето-детство-
Купон
Приятели
Култура и изкуство
Литература
Музика
Коментари
България
Клуб Графоман
Цитати
Училище
Разни

Comments8

vaniavania
vaniavania преди 17 години и 11 месеца
Посетих сайта"Нашето детство".Разчувства ме. Браво на създателите!
The Maker
The Maker преди 17 години и 11 месеца
Светев, пича! Нидей да ма бийш, батка! Общност "София" тепърва ще започне здравото си развитие. Малко време да ми остане и само гледай!
swetew
swetew преди 17 години и 11 месеца
Мейкър, и аз помагам според силите си! Виж как последните материали в общността са си кажи-речи само мои. Давай, ще те подкрепяме всячески!
goldie
goldie преди 17 години и 11 месеца
Открил си много интересно местенце - това е моето детство. Малко си го бях позаключила в един шкаф заедно със списание "Дъга", "Тримата мускетари", "Айвънхоу" и так далеееееееее, но ще го по отупан от прахта и ще запозная племенника ми с него, защото онзи ден ме подложи на кръстосан разпит за филма"ХАН АСПАРУХ" - набавих и трите серии сега остава да си оставя един свободен ден и ще се върна към себе си.
swetew
swetew преди 17 години и 11 месеца
Уолтър Скот и Дюма прочетох чак през студентските години. Но какво ще кажеш за Ани Попова-Мутафова, Антон Дончев, Стефан Дичев, Константин Петканов? Въобще историческата поредица за 13000 години България я прочетох като ученик в техникума от първата до последната книга.
А от списанията си спомням "Славейче", "Дружинка", руската "Мурзилка". За някои от тях вече има материали в сайта.
goldie
goldie преди 17 години и 11 месеца
От БГ авторите започнах в 10 клас с "Алкивиад Велики" и  ми беше много интересно, защото преди това четях главно фантастика, е и  Джек Лондон, Карл Май..., а от списанията си спомням "Пламъче", а получавах "Космос", но за него се карах с баща ми. Той ми крадеше книгите и ги четеше преди мен - вкъщи имаше военно положение след като се върнех от библиотеката, защото аз ги взимах според моя вкус, а него го беше срам да се запише /от приятелите му селяндури от малък град, защото му се смееха, че си губи времето с четене/
swetew
swetew преди 17 години и 11 месеца
didi  за "Космос" има отделна статия в сайта. Наистина бе нов, необятен свт за нас. С дозиран западен привкус и с класическите разкази на Шекли, Азимов и Кларк.
swetew
swetew преди 17 години и 11 месеца

Г-н Минчев, благодаря Ви за хубавите думи за "Нашето детство". И също така за това, че ни правите такава реклама в блога си. Аз също забелязах, че през последните дни броят на регистриралите се в "Детството" се е увеличил, ето всъщност каква била причината... На читателите на Вашия блог ще кажа само, че съвсем не правим конкуренция на вашата литературна общност. Тематиката на "Нашето детство" е ограничена с някои условия, поради което повечето хубави статии в bglog.net не биха могли да се публикуват в нашия сайт. Появата на потребители от bglog в "Нашето детство" пък ще стане може би причина мнозина хора, пишещи при нас, да се появят във вашето интернет- общество.

Още веднаж Ви благодаря за хубавата Ви презентация на нашата страница. Надявам се скоро време пак да се появите с някоя "детска" история при нас :)

Поздрави!

Данаил- администратор в интернет проекта "Нашето детство"

Копирам коментара на колегата, направен по същия материал в общност "София". Проверете - не си го измислям! Но тук може би ще го прочетат повече хора и може би ще натиснат линка към сайта...