BgLOG.net
Приятелството е най-ценно на света!
By queen_blunder , 8 March 2009

Когато прочетеш стихове на друг език и те толкова силно те развълнуват, че поискаш да чуеш същите послания и на български език, се получава нещо такова…

 

 

 

Аз съм жена

 

Аз съм Жена. Това първо значи – Актриса.

Сто лица в мен живеят, роли хиляди имам.

Аз съм жена! Това значи – Неземна Царица.

На всички земни царе - най-скъпа любима.

 

Аз съм Жена! Това значи също - Робиня.

Познавам соления вкус на обидите зли.

Аз съм жена. Това значи  - Сурова Пустиня,

способна в миг кратък да те изпепели.

 

Аз съм Жена. По неволя съм Силна и Ловка,

защото все водя с живота неравна борба,

но всъщност съм Нежна и Слаба, до болка.

Жена съм. А то значи – Уникална Съдба…

 

Аз съм Жена. Със Страст и Любов покорявам,

но Труд и Търпение са участта ми нелека.

Аз съм Жена и Голямото щастие ти дарявам,

 което ти лесно пилееш по разни пътеки…

 

А съм Жена! И затова съм Много, много опасна.

Огън и Лед живеят в съдружие винаги в мен.

Аз съм жена. Това значи Красива, Прекрасна

от детството мое до последния ми земен ден.

 

Скъпи приятели, нека това клипче бъде моят личен поздрав към всички жени днес! Това, което видяхте, не е точно превод, а личен прочит на стиховете на Наталья Очкур. Не претендирам, че е станало нещо кой знае какво. Преводът и оригиналът са тук.

Legacy hit count
4072
Legacy blog alias
27394
Legacy friendly alias
Аз-съм-жена
Размисли
Приятели
За BgLOG.net
Нещата от живота

Comments9

Shogun
Shogun преди 17 години и 2 месеца
Поли, знам, че правиш хубави клипчета, но това направо... нямам думи - станало е нещо вълнуващо.
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 2 месеца
Благодаря ти, Нелка :) А пък аз вече си бях помислила, че на главната страница на блога вече са решили да не ми говорят... :))) Ми защото никой не коментира от доста време, та затова :)

Но пък благодаря за оценките!:)))

Да ти кажа под секрет, че с клипчетата от този род, в които се създава творчески продукт, а не се пуска просто някакво записано с камерата видео, имам много беден опит. По-точно с правенето им, но специално този клип има завиден брой прочити. За три дена са се събрали...

Views: 1,153

Толкова показва в този момент броячът в ю туб.

Защо клипът се е харесал? Сигурно, защото е направен със сърцето ми. Няма друго обяснение.


DanaGer
DanaGer преди 17 години и 1 месец
Куини,хорта нямат думи.Ти си казала всичко :)За мен винаги е удоволствие да те чета,макар и да не коментирам.
Shogun
Shogun преди 17 години и 1 месец
Поли, толкова много ми хареса това стихотворение, че се разтърсих из нета да науча нещо за авторката. Намерих само 2 стихотворения, едното ми хареса и ще го публикувам тук, за да го видите и вие. Иначе информация за нея не намерих - изглежда, е съвсем нова поетеса, която твори в момента.

Сказали мне – желание есть грех,
Спросила – а для всех ли? Да, для всех.
Мол, это блуд твою терзает плоть,
И бес в тебе сидит, а не Господь.

И это бес? Когда твоя рука
Моей руки касается слегка,
Когда земля уходит из-под ног,
И это бес? То что тогда есть Бог?

И это блуд? Когда я без вина
От глаз твоих придирчивых пьяна,
Когда твой поцелуй волнует кровь,
И это блуд? То что тогда любовь?

(Наталия Очкур)

Кратък речник: блуд - разврат, блудство; бес - бяс; слегка - леко; без вина - без вино
Май даже и тези думи са си ясни, а останалите още повече.


queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 1 месец
Дана, благодаря ти! Почувствах се специална...
Shogun
Shogun преди 17 години и 1 месец
Поли, ценна информация: нямаше и да я намеря, защото няма как да се сетя  да търся Наталия като Шевченко. Значи е от Киев? Интересно...

На мен твоят клип повече ми харесва, по-красив е. На руския клип ритъмът е прекалено бавен според мен, макар текстът, естествено, си е по-добър в оригинал.



Terkoto
Terkoto преди 17 години и 1 месец
Девчата, к сожалению, не знаю болгарского, но хочу поблагодарить вас всех за интерес к моему творчеству, а особенно - Поли, за чудесный клип. Спасибо большое. Ритм стиха в переводе, на мой взгляд, чудесен. Еще раз спасибо. Искренне ваша, Наталья Шевченко (Очкур)
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 1 месец

Большое спасибо, Наталья! С большим удовольствием читаем твои стихи! А этот клип ты увидишь ещё здесь и здесь.

 

Скъпи приятели, не ви казах, че се обадих на поетесата чрез нейния сайт. Не очаквах да получа обратна връзка, но ето – тя ни удостои с вниманието си. Което й прави чест!

 

Не смея да говоря много, много на руски, защото падежите са ми трудни и се страхувам да не се изложа като сбъркам някъде, но ако някой като Нелката е уверен в себе си и желае нещо да й каже, нека да коментира.

Shogun
Shogun преди 17 години и 1 месец
Наталья, спасибо тебе за чудесные стихи. Здесь у нас в этом блоге собралось небольшое общество любителей хорошей русской поэзии, и признаться, я Поли очень благодарна, что она познакомила нас с твоим творчеством. Твои стихи прекрасны и впрямь трогают сердце.

Надеемся, что скоро порадуешь нас чем-то новеньким. Успех тебе!


By GalinaHristova1 , 18 February 2009

Колеги, от дълго време се опитвам да направя регистрация в Bglog, но ето най-сетне се получи.Искрено се радвам, че Ви има. Глътка свеж въздух сте за мен. Почти всяка вечер съм с Вас, но без регистрация. Сега вече се включвам и се надявам да бъда полезна и да стана част от ГОЛЯМОТО СЕМЕЙСТВО на работещи учители. Във Ваше лице срещам мои съмишленици по душа. Аз обичам децата, също като всички Вас и вече 21 години съм в ролята на Дон Кихот, в борбата си с вятърните мелници.  Като за начало искам да Ви представя моя роден град  - Севлиево. Не съм професионалист, като по-голяма част от Вас, но се опитах и ето резултата.

Sevlievo.ppt

 

 

Legacy hit count
931
Legacy blog alias
26761
Legacy friendly alias
Прекланям-се-пред-Вашия-професионализъм--колеги-
Ежедневие
Размисли
Приятели
Забавление
Литература
Нещата от живота
Коментари
България
Български език
Училище
Човекът и обществото
Човекът и природата
1-ви клас
Математика
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас

Comments4

danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 2 месеца
Не се отваря,Галина!Бъди готова да те погнат за добре дошла,че си объркала общността например....Но не връзвай кусури,само се правят на лоши влизащите тук.Не хапят,не бодат,а когато искат,могат да са много мили...
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 2 месеца
Добре дошла!
Севлиево е чудесен град, но линкът наистина не се отваря.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 2 месеца

Видях презентацията. Хареса ми :). 

Поздрави!

danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 2 месеца
Красиво е!!!
By Wishsong , 12 February 2009
Legacy hit count
857
Legacy blog alias
26553
Legacy friendly alias
Ако-можех-да-летя-или-Летящите-хора
Приятели
Интересни линкове
Събития
Забавление
Интернет
Нещата от живота
Спорт
Видеокастинг
Човекът и природата

Comments3

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 2 месеца
Гледах го наскоро това видео, наистина е много впечатляващо.
SlynceLuna
SlynceLuna преди 17 години и 2 месеца
Това ми се видя монтаж.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 2 месеца
Ако вярваме на Уикипедия не е монтаж. Но пише, че се искат 200 скока с парашут + инструктур или 500 скока с парашут преди да можеш да летиш с такова нещо. Наистина прилича на летене на сън, но като се разбиеш на сън се събуждаш, все пак..
By edinotwas , 4 January 2009
Какво става с БГЛОГ БЕ хора?

Получих и аз "спам"  http://bglog.net/blog/swetew/site/posts/?bid=25153 Гледам и не вярвам на очите си. Светев баннат?!  И защо? Защото напсувал някого? Защото.....? !

Не съм чел всичките му постове, но това да изказваш мнение и да те баннат защото си изказал мнение различно от приетото, желаното. Мнение което е против  власт имащите и за това ти мнение да те санкционират си е чист комунизъм!!!  А комунизъм и БГЛОГ са 2 противоположни  идеи. Или греша.
Legacy hit count
884
Legacy blog alias
25261
Legacy friendly alias
какво-става-с-БГЛОГ---
Приятели
Интересни линкове
За BgLOG.net

Comments15

pestizid
pestizid преди 17 години и 4 месеца
Наско, и ти ли?! Да не започваме отново, pls. Тъкмо исках да предложа да сваляме от главната страница всеки пост, съдържащ мръсните думи Светев и Достоян.

ЧНГ!


shellysun
shellysun преди 17 години и 4 месеца
Може ли да сваляме и всеки пост, съдържащ "админ", "главен", "администраторки",  "учители", "правила"и "уважение". Забелязала съм, че и те са мръсни думи. Да не скандализираме идеята за свободата на словото, де...
Teri
Teri преди 17 години и 4 месеца
Грешиш Наско. Става дума за правила и арогантност. Нищо друго. Познаваш ме от 10 години и мисля, че няма нужда да се доказвам и на теб. Честита новата година!
edinotwas
edinotwas преди 17 години и 4 месеца
Сега по прочетох няколко негови поста и коментарите и не видях нещо за което да бъде баннат! /според мен /

btw Кога ще излезе сборникът на БГЛОГ, който Светев без пари редактира преди няколко месеца? И за който доста хора отделихме сумата, която беше поискана. Надявам се, че наистина ще излезе за рождения ден на блога, както бяхме говорили с с теб по коледа.

п.с. Честита Нова Година и на теб Тери


Teri
Teri преди 17 години и 4 месеца
Сборникът ще излезе, но няма да е за рождения ден на сайта. Не съм запознат докъде е стигнал печата и ще питам Мейкъра също за това. Белият Заек каза, че няма да даде директно пари за допълнително финансиране от страна на нашата фирма на Светев за този сборник. Затова ще ги дадем директно на Мейкъра, който също се занимава с това - графично оформление и печат. Нито аз, нито Божидар - Белият Заек имаме вече доверие на Светев. Впрочем, безплатно сборника беше така добре подбран, че в него беше включена и песен на Графа от мое име. Тогава той ми прати само нещата, които е подбрал да излязат от мое име, така че не знам дали няма и други гафове. Надявам се да ги е съгласувал с авторите.

Колкото до парите, които Светев събираше от авторите - беше по 20 лв. на човек и аз дадох тогава, не знам дали ги е дал вече за печата, не съм осведомен. Ако не ги е дал, ще се радвам, ако се срещнеш с него (аз нямам желание) и да ги вземеш и да ги предадеш на Мейкъра.


edinotwas
edinotwas преди 17 години и 4 месеца
Жалко, щеше да е хубаво да ислезе за рожденния ден.

За първи път чувам че на Светев му се плаща да редактира сборника!    (Ако правилно съм разбрал.)

 


Как е станало включването на песента ? Ти ли си му я изпратил или той я взел от някой твой пост? Силно съм изненадан! Мен лично ме е питал.

 


Ще опитам да направя последователни срещи и ще те държа в течение.

Teri
Teri преди 17 години и 4 месеца
Не съм казал, че му е плащано за да го състави сборника. Той го прави доброволно. Не ме е питал кои заглавия да се включат. Просто ги беше включил и когато го питах - кажи какво мое ще е вътре ми прати ако не се лъжа PDF и вътре беше и тази песен. Всичко беше взел от моя блог.
swetew
swetew преди 17 години и 4 месеца
"На лъжата краката са къси!" - написах го вече веднъж. А ето и стината като за последно:   За сборника на БГЛОГ!
Teri
Teri преди 17 години и 4 месеца
Не мисля че съм излъгал с нещо. Ти в тази публикация казваш почти същото. Не съм казал, че не го правиш доброволно, въпреки, че Наско ме е разбрал така. Важното е сборникът да се доведе до край. Щом казваш, че си го съставил професионално, вярвам ти.

Сега си спомням, че ти тогава сам ме потърси и ми прати инфото за моите публикации, сред които беше включена и песента на Графа, та може и аз да греша и да ми е останало грешно впечатление, за което се извинявам.


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 4 месеца
Уф...Аз предлагам да се забрани банването за 1месец освен за спам или надхвърляне на броя публикации на първата страница. Или за груби и директни обиди. И ще стане толкова кротко и спокойно.



edinotwas
edinotwas преди 17 години и 4 месеца
Здравей Тери,
Днес наравих среща с опит за взимане на парите от Светев, ОБАЧЕ  Срещнах непредвидена съпротива от членове на нова, непозната до момента за мен, фракция наричаща се: "Коализия за Устойчиво Развитие и Европейски  Ценности", която вместо да ми даде парите ти предлага членство.




GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 17 години и 4 месеца

Ехо, какви са тези разправии бе хора? ... И страсти! Разбрал съм се още преди 6 месеца за финансирането на остатъка на сумата за публикуването на сборника с Борката и Светльо. Не разбирам какви са тези приказки и караници и от двете страни. Пари, ходене и взимане на пари, редактиране на творбите и какво ли още не се дискутира тук, без да има каквато и да е причина за това.

Моля, спрете да се дърляте като цигани! С Тери лично съм се разбрал с е-майл относно сборника преди време, и за финансовата част, и за това кой как е зает,и какво прави за изготвянето на тези начинания. Ако имам нужда от помощ, ще информирам и изрично питам всеки един от хората в бглог, който е изразил желание да помага по списването на този вид творби в бъдеще.

Този сборник е готов, набран, редактиран вече неколкократно, офертата за принтирането е одобрена и не разбирам за какво са тези дискусии. Аз организирам и координирам тези неща и не виждам защо са тези полемики!

Моля, прекратете дискусията в тази и форма.

lorddesword
lorddesword преди 17 години и 4 месеца
Жоро рече и отсече - евалата, каза ли им го!?

Сега няма нужда да  пиша публикация със заглавие: "Я се сбийте, че ще е по-тихо" :)
Shogun
Shogun преди 17 години и 4 месеца
Благодаря за пояснението на Жоро. Бях направила запитване другаде, ще го изтрия. Ей, хора, май само Жоро е пълнолетен от нас... хайде да си направим детска градина.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 4 месеца
По-добре вместо да се бият да се оправят всеки с всеки, ще е много по-забавно :) И накрая всички ще са доволни :Р Пък може да публикуват филмчето вместо сборник и ще изкарат и пари.

П.С. За да е ясно - горното не обида към никой, а шега. Шегите водят до смях. А смехът лекува. Така че хайде да се посмеем малко вместо да се бием.


By queen_blunder , 24 December 2008

С тази приказка регистрирам участието си в конкурса на TheMaker. Написах я, окуражена от добрите думи на скъп за мен човек, който харесва начина ми на изразяване. Идеята за отмъщението на Снежанка ми даде моята ученичка Стаси, след като прочетох приказката на моите второкласници до средата и им предложих да я продължат. 

 

Тъй като приказката стана доста дълга, а и все още не съм я завършила, ще я публикувам на части.

 

*    *    *    *    *

 

Слънцето грееше ослепително и хиляди диамантени искрици просветваха в снега. Около къщичките в селцето на Дядо Коледа се суетяха джуджетата, които постоянно влизаха и излизаха през вратичките. Занасяха в склада готовата продукция от работилничките си. После я подреждаха така, че по-лесно да я натоварят на шейната.

Еленчетата наблюдаваха усърдието им с топли, усмихнати очи и поклащаха отвреме-навреме одобрително рогцата си.

Снежанка обикаляше из помещенията и отмяташе в списъка готовите подаръци. Изпълнението на задачите вървеше по план и сърцето й ликуваше. Тя си представяше как и тази година всички деца ще получат мечтаните подаръци. Как скоро ще засияят усмивки по лицата им. 

Реши да се отбие при Дядо Коледа, който се намираше в съседната къщурка. Прииска й се да му сподели задоволството си от неуморната работа на джуджетата.

Отвори бавно скърцащата врата и надникна в стаята му. В полумрака Дядо Коледа седеше по средата на един стол и гледаше през светлото прозорче с най-тъжния поглед, с който можеше да гледа един човек.

Снежанка направи няколко крачки. Той не помръдна, сякаш изобщо не беше усетил присъствието й. Тя застана пред него и замаха с ръка пред очите му, но старецът дори не мигна.

- Дядо Коледа, какво се е случило? – попита Снежанка загрижено. – Защо си тоооолкова кахърен?

Дядо Коледа бавно премести погледа си към момичето и посочи с пръст пощенската кутия, закачена на стената. Снежанка надникна в кутията и видя, че е съвсем празна. Погледна стареца с питащи очи, а той изрече с мъка в гласа си:

- Тази година само едно едничко детенце ми е изпратило писмо – и развя листа, който държеше в ръката си. - Изглежда децата вече не вярват в мен. Чуй какво пише в писмото:

„Мили Дядо Коледа,

Пиша ти това писмо, за да проверя дали съществуваш. Мама каза, че за Коледа не е сигурно, че ще имам подарък, понеже заплатата й не достига, за да ми вземе онази пластмасова свирка от магазина до нас. Когато я попитах дали Дядо Коледа ще ми донесе подарък, ако му изпратя писмо, тя ми отговори, че Дядо Коледа не съществува. Той е измислен, за да се залъгват децата.

Аз съм ученик във втори клас и моите съученици също не вярват, че има Дядо Коледа. Моят приятел Кирчо ми каза, че какво като съм бил добро дете през цялата година. Те, добрите хора, само страдат от лошите, а не получават подаръци.

Аз обаче реших за всеки случай да ти пиша, защото все още вярвам в теб.

С уважение: Жорко”

Старецът спря да чете и въздъхна:

- Снежанке мила, ти знаеш ли какво ще последва, ако и Жорко престане да вярва в мен?

- Какво ще стане, Дядо Коледа? – със свито сърце попита Снежанка.

- Аз ще умра, скъпо дете, и никога повече няма да се случват чудеса в живота на хората. Те ще заживеят без мечти, без обич, без надежда, че бъдещето ще им донесе здраве, любов и щастие. Вярно е, че има още няколко дни до Коледа, но предчувствам, че пощенската ми кутия ще остане празна. В предишни години получавах първите си писма още през септември. А сега сърцето ми подсказва, че хората са се обезверили напълно и тази година ще е по-различна от останалите....

- Ооох! – изхлипа момичето. – Но аз няма да позволя това да ти се случи! Няма! Та ако ще да извърша най-голямата лудост на света.

Снежанка изхвърча навън и влетя право в склада с подаръците. Взе звънчето, с което викаше джуджетата за оперативка, и започна с всички сили да го тръска. Те се сепнаха и се ослушаха, а след това всяко хукна по посока на звука. Събраха се за секунди и насядаха около нея.

- Слушайте внимателно какво ще ви кажа, джуджета! – нареди Снежанка и им разправи подробно какво се е случило с Дядо Коледа. Описа им колко нещастен е той сега. Докато слушаха разказа й, джуджетата се споглеждаха и цъкаха с уста.

- С какво можем да помогнем? – неуверено попита едно от джуджетата.

- Ето с какво! – отговори Снежанка. – Имате на разположение три дни, за да измайсторите по една камбанка за всяко семейство. Но не каква да е, а пееща. И тя няма да е обикновена камбанка, а вълшебна, защото искам да може да пее в хор определена песен едновременно с всички други камбанки.  

Освен тази задача обаче, вие не бива да изоставяте и другата си работа – да подготвите подаръците за децата. Разчитам, че ще справите без моя помощ, тъй като аз ще отсъствам през тези три дни. Смятам да отида на гости при моята баба - Баба Зима, която живее горе в планината. 

И така, мили джуджета, аз ще тръгвам, а вие не забравяйте, че до Коледа трябва да сме готови с всичко. Ясна ли съм?

- Дааа! – отговориха джуджетата, макар че нито едно нямаше и най-бегла представа какво е решила Снежанка и как ще успеят да помогнат на Дядо Коледа. Но всяко от тях вярваше безрезервно, че чудесата наистина се случват и затова никой не зададе повече въпроси.

*    *    *    *    *

 

Следва продължение…

 

Legacy hit count
1032
Legacy blog alias
24962
Legacy friendly alias
Отмъщението-на-Снежанка--1-
Приятели
За BgLOG.net

Comments7

goldie
goldie преди 17 години и 4 месеца
Това, което си написала звучи като истинска вълшебана приказка. Аз ще чакам с нетърпение ОТМЪЩЕНИЕТО.
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 4 месеца
Благодаря ти, Дидка, и честита Коледа! :) Радвам се, че ти харесва приказката.

След малко ще пусна следващата част. Искам още веднъж да я поогледам. Понеже нямам опит в писането на измислени творби, тъй като обикновено разказвам действителни случки, сега ми е интересно да наблюдавам как при всяка редакция или написване на нов момент се раждат интересни решения.

Определено писането на приказки може да се превърне в забавление за автора.

goldie
goldie преди 17 години и 4 месеца
Докато бях ученичка най-мразех да пиша теми по литература, после мразех рефератие и есетата, после открих bglog.net и започнах да пиша всеки ден. Надявам се писането на приказки да ти хареса, защото на мен ми са интересни и ще се страя да ги чета. Струва ми се, че имаш душа на разказвач.
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 4 месеца
О, благодаря ти за комплимента :)

Всъщност, когато бях малко момиченце, и нямах все още нито братче, нито сестриче (понеже сестра ми се появи на бял свят, когато бях вече ученичка), аз си бях самодостатъчна. Можех с часове да си играя с играчките, като им влагах реплики и ги поставях в различни ситуации. Казано по друг начин: говорех си сама.

Другото, което обичах да правя тогава, беше да си разказвам сама на себе си приказки. И обикновено много се увличах, защото проследявайки си някакви измислени сюжетни линии, забърквах героите си в какви ли не заплетени ситуации, от които после трябваше да ги измъквам.

:))))

След като пораснах, спрях да измислям приказки и това не се отрази добре на моето въображение. Разбрах, че ако спреш, загубваш полека-лека способността да фантазираш.

goldie
goldie преди 17 години и 4 месеца

Когато прочетох този твой коментар си помислих, че сигурно в някой друг живот сме били роднини. Аз също си измислях приказки като дете и дори си правех кукли от цветята на двора и което е по-интересно не си играех с куклите, които ми купуваха, а дядо ми побесняваше, защото много си обичаше розите. Моят брат е с 3 години по-малък, но харесваше игрите, които сама си измислях, защото имаха сюжет, като в малък театър.

Сега племенниците ми си имат всякакви лъскави игачки, но някак им липсва фантазия да си играят с тях или поне моите наблюдения са такива.

А пък сега, когато си сама може да се научиш да си почиваш, като си спомниш приказките, които си измисляла като дете и се опиташ да ги напишеш.

danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 4 месеца
Честита Коледа!

Шестгодишното ми барометърче в къщи хареса първата част на приказката и с нетърпение очакваме втората.

Куин,това,което си правила като малка-да фантазираш,или иначе казано-да си говориш сама...барометърчето го прави в къщи,понякога и два прибора за хранене стават главни герои в моментен театър.Поощрявам тези и фантазии.Като се сетя,и аз съм го правила...По обичах обаче да слушам радио-театри и да се вживявам в нечии роли.Не се отказвай...Пиши!


queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 4 месеца
Диди, сега децата разчитат да бъдат забавлявани, а те самите (с много малки изключения) не умеят да си измислят забавления. Това е една от най-големите ми болки на мен като учител. Ако не ги организирам да играят, те общо взето скучаят.

Приказките, които съм измисляла като дете, няма да мога да си ги припомня. Забравила съм ги. Само си спомням, че повечето бяха за животни. Ми тогава се бях превърнала във фабрика за приказки.

Сигурно на моменти съм изглеждала много смешно, защото си спомням, че разказвайки си някаква история, напрежението растеше и съответно стигах до кулминацията й - някоя заплетена, безизходна ситуация. Но явно разказването силно ме е унасяло, защото в този миг си задавах въпроса: "И сега какво ще стане по-нататък?", след което се сещах, че продължението го определям аз като автор и съответно се впрягах да мисля какво ще се случи.

Далето, честит празник и на теб!

И аз мисля, че в никакъв случай не бива да спираш твоето барометърче да си фантазира с каквото иска и както иска. Пак ще се повторя може би, но повечето от днешните деца трудно фантазират. Затова такива нестандартни прояви трябва непременно да се поощряват.

By queen_blunder , 21 October 2008

Една презентация, изтеглена от тук и несъмнено правена от ученик, ме накара да се усмихна и дори да я превърна в клип. Защо съм сигурна, че е ученическо творчество ли? Отговорът ясно се откроява в клипа :))) 

В този ранен час какво по-хубаво може да си кажем от един, неизтъркващ се от употреба, поздрав като: „Приятен ден!”?  Желая ви усмивки и добро настроение днес с песента от "Брилянтин", с Шрек или... без него. 


Legacy hit count
1597
Legacy blog alias
23089
Legacy friendly alias
Приятен-ден-с-Шрек-
Приятели
За BgLOG.net
Забавление

Comments11

Shogun
Shogun преди 17 години и 6 месеца
Ето и резултатът: :)
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 6 месеца
Да, това се искаше, Нелка :)

Замислих се дали правилно съм се изразила. "Приятен ден!" какво е? Пожелание или поздрав?  Щом "Добър ден!" е поздрав, значи и  "Приятен ден!" също можем да го отнесем към поздравите. В тази връзка си помислих, че ние, човеците, бихме могли да се  поздравяваме вместо със стандартното "Добър ден", с "Приятен ден!", "Хубав ден!", "Чудесен ден", "Прекрасен ден!" и т. н.

Всъщност най-важното може би е не как точно сме се изразили, а дали не сме пропуснали да се усмихнем и да кажем нещо мило на хората около нас. Защото напоследък все си мисля, че при отлагането за утре, или за някой друг път, може да се случи така, че да загубим завинаги тази възможност.

Shogun
Shogun преди 17 години и 6 месеца
Edин познат винаги казваше: "Лек и приятен ден", вместо "Добър ден".

А един друг познат, швейцарец, вместо "Добро утро" казваше "Einen wunderschoenen guten Morgen", т.е. "Едно чудно хубаво и добро утро". :)

Явно ще има поддръжници на твоята инициатива.


queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 6 месеца
Значи и аз попадам в графата "откриватели на топлата вода" :) Даже при твоите познати поздравите са още по-интересни. Това ме подсеща за нещо от рода на:

Вълнуващ и щастлив ден!

или

Приказно красиво утро!

или

Очарователна вечер!

Ами хубаво би било...

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 6 месеца
Куини, очарователно е, че си се сетила да напомниш колко е важно да сме учтиви :). Помня една мисъл на Сервантес "Нищо не струва толкова евтино и не се цени толкова скъпо, както вежливостта".
За съжаление сред нас думите "моля", "извинявай" и "благодаря" не са толкова популярни (особено втората). А в българския има толкова думи, които изразяват учтивост...
Сполай ти :)!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 6 месеца
Много сладко :) Аз пък много харесвам поздравът "Здравей", защото го свързвам с "бъди здрав".
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 6 месеца
И това, ако не е интуиция... Ще се самоцитирам:

Всъщност най-важното може би е не как точно сме се изразили, а дали не сме пропуснали да се усмихнем и да кажем нещо мило на хората около нас. Защото напоследък все си мисля, че при отлагането за утре, или за някой друг път, може да се случи така, че да загубим завинаги тази възможност.

На един човек от днес нататък няма да е възможно да му кажа нищо мило и хубаво вече.

Току-що ми съобщиха, че единственият ми по-близък роднина (като изключим сестра ми) - моят любим, скъп вуйчо, е починал днес следобед. Човекът, който юнашки се бореше с рака цели 11 години и не му се даваше! За много лекари неговият случай се определяше като изключителен за медицината, защото още преди единадесет години на вуйчо ми му бяха сложили етикет БЕЗНАДЕЖДНО БОЛЕН.

Почивай в мир, мили ми вуйчо!
Shogun
Shogun преди 17 години и 6 месеца
Поли, моите съболезнования за вуйчо ти. Знам какво е, губила съм близки по този начин.

А по темата на постинга - идеята ти е чудесна и се присъединявам от сърце. Това, че и други хора са се сещали за подобно добро послание, прави нещата още по-хубави.

Чудесна лунна вечер на всички!


edinotwas
edinotwas преди 17 години и 6 месеца
поста ме накара да се усмихна :)

и от мен ...моите съболезнования.


danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 6 месеца
Казват,че животът е едно справяне.Тези моменти на раздяла с близки са доказателство за това.

Щях да напиша нещо забавно,но...моментът е неподходящ.


queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 6 месеца
Благодаря ви за съболезнованията. Животът е едно справяне, да. Наистина, много точно е казано.

А пък справянето с разделите с хора, които обичаме, става  отчасти, след много време и никога не се преодолява напълно.

Опитвам се да се освободя от хватката на натрапчивото в такива мигове Безсмислие на живота, което се опитва направо да ме удуши с костеливите си ръце. Искам да му се противопоставя, но на моменти никак, ама никак не успявам.

By edinotwas , 20 October 2008
Един приятел скоро си купи кола и книжка, така де изкара шофьорски курс. От месец и полувина е шофьор още незнае как да потегля от спряло състояние на баир и му гасне почти всеки път колата ( особено хубаво е на светофар с коли зад него :) )  издраска я и почупи фарове стопове и пр.  абе с една дума, компютърджия зад волана :)  тежко' на застрахователят му, но това е друга история :)

Да се върнем, на самочуствието.
Вчера тръгнахме да обикаляме родните магистрали, аз той и още един негов приятел  (професионален шофьор ) видял какво ли не на пътя, луд за трима зад волана. (I'm angel of road :D )Та прибираме се ние от Петрохан към София и имаше възможност за изпреварване, казваме му как и кога да изпревари, кога да прави нарушения и кога не(баси приятелите :))) . По едно време водихме колоната :) 
В един момент както си карахме (леле как говоря "карахме" )нормално,  с около 100 - 120 км в час придобил самочуствие, шофЕрът ни реши да изпреварва, а от среща се задаваше кола, аз и другия "навигатор" веднага му казахме да преустанови и в почти последния момент той се отказа, като ни  изпсува  (това май е първият път когато го чух да псува! А го познавам от мнооого години (после се извини де ) стрес!!! )  та пичове и пички  днес можеше да не си говорим пишем и пр. с вас заради едно самочуствие на пътя и заради неправилна преценка, породена от липсата на опит, който се придобива само с каране.

 

Та пичове и пички-пчелички, карайте бързо карайте много бързо, ама първо се научете да карате, овладейте колата, повъртете се с нея за удоволствие на някоя писта. Изгорете сто резервоара гориво там на пистата.  Усетете я ! Станете едно цяло с колата! Обичайте я! И тогава карайте с 300 с 400 с колкото си щете, но преценявайте риска, нека ТЯ колата да бъде продължение на вашите мисъл, дух, тяло, не вашия гроб.


Legacy hit count
838
Legacy blog alias
23086
Legacy friendly alias
шофирането-и-самочуствието
Приятели
Невчесани мисли
Нещата от живота
Животът, вселената...

Comments10

queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 6 месеца
Финалните изречения са много на място казани!
Darla
Darla преди 17 години и 6 месеца
Е, много добре казано!  Аз слушах съветите на Наско, и сега съм доста добър шофьор. :-)
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 6 месеца
Факт...Жалко, че не всички имат приятели като вас. Или че не всички ги слушат.
lasombra
lasombra преди 17 години и 6 месеца
Напълно съм съгласен с всичко написано. И една добавка -- ако чуете някой да твърди че е добър шофьор, не се качвайте с него в едно ППС, пък било то и магарешка каручка. Ключът към добрите шофьорски умения е никога да не си сигурен в нищо.
Darla
Darla преди 17 години и 6 месеца
LaSombra, ами ако не съм сигурна, че мога да закарам мен и децата ми от точка А до точка Б, и обратно, както и много други го правят, тогава не виждам проблем да се работи върху самочувствието за шофиране.  Да, има шофьори и шофьори - с умения и без такива; внимателни и самоуверени, спокойни и нетърпеливи....  Както има и добри лекари, адвокати, учители и т.н., тоест хора с компетенции и умения.  А, между другото за мен също е недопустимо (и наистина не бих се качила в колата му), професионален шофьор да поощрява каране в нетрезво състояние !  В този случай, наистина никой не е сигурен в нищо! :-)
lasombra
lasombra преди 17 години и 6 месеца
Хе-хе... Не поощрявам никой. А уменията нямат нищо общо със самочувствието. Племенникът ми, който преди 2 месеца си изкара книжката, иска да става матаджия, ама при цялото му самочувствие удари "Фиестата" на заден в единственото дърво на целия паркинг :)
edinotwas
edinotwas преди 17 години и 6 месеца
Благодаря Дарла!
Darla
Darla преди 17 години и 6 месеца

Добре, по-ясно ли е, ако кажа, че съм удовлетворена от шофирането си ? Доволна съм от себе си и оценявам правилно уменията си!  Защо да не се радвам, че постигнах една своя мечта да имам собствена кола и да правя нещо, което обичам - да я управлявам ?  Ако преценя, че нещо не мога да направя (например паркиране в изключително тясно пространство, така че да пъхна колата на сантиметри между странични две други), не го правя!  Ще помоля по-опитен от мен да паркира вместо мен, ако няма такъв - няма да рискувам. 

От друга страна няма как да не се стремя да шофирам правилно, тъй като постоянно с мен в колата е двегодишният ми син.  Ако някой си мисли, че да возиш дете е лесно, нека да опита. Да, зависи от детето, но моето не е от най-послушните.  Постоянно тръпна в притеснение да не открие как да откопчае коланите на столчето си, защото ще стане наистина невъзможно да го возя. От друга страна ми коства неимоверна концентрация, и то към няколко неща едновременно - към пътя, към колата, към детето.  Затова, да вярвам в себе си и възможностите си е самочувствието, което ми е необходимо, за да знам, че мога да се справя! 

lorddesword
lorddesword преди 17 години и 6 месеца
Дарла, направи си колани с катинарче:)
Darla
Darla преди 17 години и 6 месеца
Днес, привечер, видях последствията от ужасна катастрофа между три автомобила на бул. "Панчо Владигеров" !   Случка, която ме накара да се замисля, че инцидент може да стане на прав участък, при достатъчно място на двете пътни платна, при сух път - тоест, при най-благоприятни условия.  Един господ знае, кой кого е искал да изпревари, и с каква висока скорост е карал (в този участък и аз шофирам с мин. 70 км/ч), но предниците на двете коли бяха размазани, а третата кола беше изхвърлена извън платното на поляната.  Не видях кръв, мисля, че жертви не е имало, но е възможно и да е имало при такъв силен удар (съдя от състоянието на автомобилите).  Така че, да караме разумно и внимателно !!!
By queen_blunder , 4 October 2008
Исках да създам клип с една от най-любимите ми песни на Георги Минчев - "Сребърни ята", и си сбъднах желанието. Дали е станал добре - вие ще кажете. Умувам дали да го пусна на моите второкласници, защото ми се струва, че песента може да се възприеме и от тях.


Legacy hit count
1347
Legacy blog alias
22649
Legacy friendly alias
-Сребърни-ята----Георги-Минчев
Приятели
Музика
Нещата от живота

Comments14

antoinetamilanova
antoinetamilanova преди 17 години и 7 месеца

Браво!!! Клипът е станал чудесен!Браво!!! Клипът е станал ЧУДЕСЕН!!! ПОЗДРАВЛЕНИЯ!!!

На мен ми трябваше повече време, за да разгадая програмата....:))))))))

За второкласниците не съм убедена, но .....ЗАЩО ПЪК НЕ????!!!....

 

blackpearl1
blackpearl1 преди 17 години и 7 месеца
   Прекрасен спомен,

   сребърни ята, падащи листа,

   с нежни стъпки идва есента.

   Докосва струните на спомена,

   белязал радост в нашите сърца

   за  МИГ ОТ ВЕЧНОСТТА.


pestizid
pestizid преди 17 години и 7 месеца
Когато преди много години чух за пръв път "Снегът на спомена" в очите ми имаше сълзи. Е, сега се случи отново, независимо, че съм слушала "Сребърни ята" много пъти. Поздравления и изобщо не се колебай дали да пуснеш клипа на твоите второкласници. Отговорът е ДА!
Kopriva
Kopriva преди 17 години и 7 месеца
Поздравявам те за страхотния клип!Ромнантика,красота и тъга!Второкласниците са много емоционални,със сигурност ще оценят и клипа и песента и най-вече учителката си!
veselin
veselin преди 17 години и 7 месеца
Клипът се е получил много добре. Имаше няколко ефекта, които си уцелила на много подходящи места - с перото и с едно листо, ефектът преди който беше като от капки дъжд. Поне това ме впечатли мен.

Коя програма ползваш? Sony Vegas Video или друга някоя?

Shogun
Shogun преди 17 години и 7 месеца
Браво на теб, Поли! Майстор си, няма какво да се каже.
danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 7 месеца
Красиво е!Мисля,че децата ще възприемат клипа,зависи какви цели си поставяш.Ако е да усетят есенното настроение-има го,красотата в кадрите-не им е чуждо.Не на последно място,като се има предвид,че тяхната госпожа го е направила специално за тях-няма как да не усетят посланията ти към тях.

Обикновено дойде ли есен и започваме да говорим за сбогуване:с лятото,с морето,с птиците и...Затова и есента е живописно красива,нещо като компенсация,дадена и от майката природа.А с повторението на кадрите с ятата се е получил красив ефект.

Това е една от песните,които обичам да слушам.

Преди три години ми хрумна в един детски спектакъл-празник на подготвителна група да направим реверанс и намигане към родителите на децата.Направих проучване,анкета,допитване-каква музика и танци са били характерни за времето,когато са били на 20 години,родителите.След набавяне на тяхната музика,направихме коктейл от танци и песни от тяхното по-младо време.Беше възприето от децата и емоционално,и с интерес.Когато една музика е хубава,тя сама въздейства,без чужда помощ.Успех!


queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 7 месеца
Благодаря ви, приятели :)

А сега ще ви съобщя как мина експеримента с моите второкласници. Първо, предупредих ги, че ще чуят песен, която е за възрастни. След това им казах, че искам да споделят съвсем честно мненията си за песента и клипа.

Чуха се следните коментари:

Много, много хубава песен...

Харесва ми, защото е на български език...

Страшно ми хареса...

Госпожо, ще ни я пуснете ли пак?...

Всичко ми хареса: и песента, и картинките...

Якооо...

.......

Всичките коментари бяха силно положителни, а освен това, докато слушаха, беше настъпила пълна тишина - нещо необикновено за нашия клас. Само две деца казаха, че не им харесва текста на песента, което много ме учуди, но пък си рекох, че наистина са много малки, за да оценят всичко.

Shogun
Shogun преди 17 години и 7 месеца
Интересно, какво не им е харесало в текста. Направо ми е любопитно. :) Начинът на разсъждение на децата ми е безкрайно интересен.
А моето мнение съвпада с това: Якооооо...
edinotwas
edinotwas преди 17 години и 7 месеца
Което си е хубаво, хубаво си е!
Браво Кралицо!
IvelinaStamboliiska
IvelinaStamboliiska преди 17 години и 7 месеца
Вълнуващо...и красиво....и вечно...независимо на колко си години...
Deneb_50
Deneb_50 преди 17 години и 7 месеца
За мен ще е страшно интересно ,ако им пуснеш "Арлекино"(само като песен)на Е.Димитров и да ги питаш какво си представят и как разбират текста й

А  от Г.Минчев любимите  ми песни са "Бяла тишина" и "Стар албум"


queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 7 месеца
Благодаря за добрите думи и за идеите.

Нели, аз се опитах да изтръгна обяснение от децата защо текстът не им харесва, но те не можаха да ми отговорят.

Денеб, интересно предложение даваш за "Арлекино". Би било добре да се опита :)

А на мен освен "Бяла тишина" другата много любима моя песен на Г. Минчев и на любимия ми Н. Йорданов е "Някога, някога...".


GerginaNedeva
GerginaNedeva преди 17 години и 7 месеца
Впечатляващо! Благодаря ти, Куини!
By Hristena , 29 August 2008

От известно време си мисля много интензивно за разделите и сбогуванията. Може би защото за пореден път ми се наложи да се разделя с някого. Не, не си мислете още нищо, нека по-добре първо се опитам да конкретизирам значенията, които тези две понятия носят за мен.

1. И двете, сбогуване и раздяла, мога да бъдат свързани със загубата на много близък човек, роднина, който ни напуска от този свят.

2. Другото значение е това на раздялата с любим човек, партньор, обикновено от другия пол. За причини нека сега не говорим.

3. Третата раздяла е тази с приятел, сроден по душа, по интереси, някой, към когото се привързваме по разни причини, когото обичаме, респектираме и ценим.

Няма да се задълбочавам в отделните значения и тънките разлики между сбогуване и раздяла, а бих искала да споделя нещо по повод третата категория. Няма и да конкретизирам географските координати, виновници за случката, защото те не са толкова важни. По-важни са чувствата, нали?

Всеки върви по пътя си, склонна съм да вярвам, че е предварително предначертан. Случват се най-различни неща, понякога хубави, друг път лоши. Човек стеща най-различни хора по този път, някои от които оставят дълбоки следи в полсêдващия път.

Legacy hit count
2
Legacy blog alias
21639
Legacy friendly alias
За-разделите-и-сбогуванията
Размисли
Приятели
Невчесани мисли

Comments

By lasombra , 21 August 2008
Постоянно излиза темата за бездомните кучета и "бедите" които те причиняват. Тъй като обичам всякакви животинки, особено кучета, реших да напиша няколко реда в защита на косматите същества, вдъхновен от две мисли на американския хуморист Джош Билингс. "Кучето е единственото същество, способно да те обича повече, отколкото обича себе си" и "Единственото нешо, което парите не могат да купят, е размахването на кучешката опашка."

 Кучетата са били неразделни другари на хората от момента, в който хората са се появили на този свят. Намирани са скелети на умрели от студ пещерни хора, върху които има кучешки скелет, сякаш животното се е опитвало да предаде от топлината си на човека, за да го спаси. В съвременния живот кучето е незаменим партньор на човека, било то като полицейско куче, куче-спасител в планината, водач на слепи хора, или просто приятел. Кучетата са способни да се привържат към стопанина си до степен да предпочитат да умрат вместо него. Единственото истинско щастие за кучето е да зарадва човека.

Кучето е способно на състрадание отвъд нашите човешки разбирания. Всеизвестен е фактът, че кучешката слюнка съдържа ензими, унищожаващи повечето от известните вируси и бактерии. На няколко пъти ми се е случвало да се порежа, и кучета (включително и моето собствено) да се опитват да оближат раната, за да ми помогнат. Те знаят, че това помага на тях, и се стремят да облекчат и страданието на човека.

На кого пречат бездомните кучета? Постоянно се твърди, че разнасят болести (от които можеш да се разболееш дори през живота си да не си виждал куче), или че хапят. Това за болестите няма дори да го коментирам. Не отричам, че кучетата хапят. Кучето обаче хапе когато се чувства заплашено, докато хората убиват за лично удоволствие. На мен също са ми налитали кучета, но съм успявал да ги укротя само с думи. Въпрос на подход. Има възрастни хора, които щом видят куче размахват бастуна като превантивна мярка. Какво е странното тогава? И на мен да ми размаха бастун, и аз ще го сръфам! Играя си с непознати улични кучета, и никое в процеса на играта не е стиснало толкова силно, че да ми причини болка. Освен това повечето кучета предпочитат да избягат пред това да нападнат. Дори техните недотам изискани предци, вълците, нападат човек само при самозащита, а не за храна, освен ако не са на границата на гладната смърт.

Да желаеш да причиниш болка и смърт на едно беззащитно животно е толкова лошо, колкото да причиниш болка и смърт на човешко същество. Животът е един, независимо от биологичния вид. Който не чувства в душата си любов към животното, не може да обича хората. Този, който взима камък или вдига пушка към животното не зачита живота като такъв, неспособен е да прояви тези качества, които ни правят хора, и със същия непукизъм утре ще хвърли камък по човек, или ще го застреля. Родителите, които толерират децата си когато причиняват болка на улично куче, им показват, че останалите живи същества нямат стойност и отглеждат потенциални убийци.

Да се иска да се избият уличните кучета защото някое е ухапало, е точно толкова смислено, колкото да се иска да се избият хората, защото някои от тях убиват.

Няма оправдание за насилието и егоизма. В крайна сметка хората са по-малко от половин процент от живите същества на Земята. Да искаш да изтребиш един вид само защото ти пречи е отвратително! Също толкова отвратително е да си считаш за венец на природата и да се правиш на Бог, решавайки кой да живее и кой да умре, пък било то куче или човек.

Legacy hit count
2393
Legacy blog alias
21399
Legacy friendly alias
Кучета-461C88306E094D1CB0705047A61579FD
Ежедневие
Размисли
Приятели
Невчесани мисли
Нещата от живота
Човекът и природата

Comments46

veselin
veselin преди 17 години и 8 месеца
LaSombra, мога само да те поздравя за написаното! Напълно съм съгласен с всяка една дума.
myzuka
myzuka преди 17 години и 8 месеца
Много се дразня, като чуя някой да се изказва, че всички бездомни кучета трябва да се изтребят, защото някои хапели. Ами ще хапят, бе, животни са, случва им се, ако не друго, то поне да сгрешат. Ние нали затова сме човеци, да сме по-умни и мъдри, за да не допускаме да се случват гадости. Кучетата няма как сами да си построят приют, да се изкъпят, да се ваксинират и да им остане само да очакват някой любвеобвилен господар да ги прибере... Затова си има хора. Но не и в България.
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
А откъде са се появили бездомните кучета в такива количества!? Вярно, сега се и размножават, а преди това? Нали първите бездомни с били точно домашни, които са изхвърлени навън по една или друга причина (някои може и да са били изгубени, но едва ли са чак толкова много). И явно изхвърлените са били доста, защото ако са едно и две не биха успели да се размножат толкова мащабно. Така че излиза, че хората са виновни за появата не бездомните кучета. Като имаше един случай, в който някакъв тип си беше изхвърли кучето на улицата, защото се оказало, че не било чистокръвно....
veselin
veselin преди 17 години и 8 месеца
Много често го има и случая някой да си вземе куче и след като не може да го гледа, да го изостави на улицата. Или ако има малки кученца, да ги изхвърли някъде. Т.е. за бездомните кучета в България сме си виновни само ние.

Гледах преди време едни репортажи от българските "приюти". Беше отвратително и направо бях поразен. Имаше животни, които бяха убивани с ток и върху които се издевателстваше, както и такива, които бяха отровени. Страшна гледка.

По-жестоко същество от човека няма и докато не се научим да живеем в хармония с природата и с всичко, което ни заобикаля, много ще има да патим.


lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Лорд, това пък е връх на снобарщината -- да вземеш куче за да се хвалиш че е породисто. Моето куче съм го прибрал от улицата, или по-точно то си дойде при мен. Качи се на третия етаж и легне пред нашата врата, при това през лятото (ако беше през зимата, да кажеш че просто е търсило топлинка). Така спа една седмица пред нас и съседите настояха да го изпъдя. Аз не исках друго куче след като първото ми умря като дете, защото съм жалостив, но предпочетох да си го прибера за приятелче, отколкото да го изгоня.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 8 месеца

Много обичам животни.  И съм убедена, че хуманността на едно общество се измерва чрез отношението му към по-слабите и беззащитните - децата, възрастните хора, инвалидите, животните.
Но също така съм убедена, че едно дете никак няма да обича кучетата, ако е ухапано и наплашено до смърт от някое.
За три години в Чикаго и околностите не съм видяла и едно бездомно куче да се мотае по улиците.

 В София вероятно става въпрос за пари - на някого не му е изгодно да се приберат кучетата от улиците, защото така ще секне далаверата... Затова и има толкова нахапани, обезобразени и наплашени хора, които, пак казвам, се озлобяват срещу кучетата, а всъщност виновни са няколкото човека, които се хранят от тая далавера.

VedaVeda
VedaVeda преди 17 години и 8 месеца
Кучетата...имам доста опит с тях. Няма лошо куче .Има лоши хора, които то е имало нещастието да  срещне. И после се защитава - затова хапе, или участва в глутницата, която напада. Преди време дъщеря ми донесе поредното куче вкъщи (имаме и друго)  - малък, сладък ротвайлер, като плюшена играчка. Бяха й го подарили. Аз обаче, имайки опит с голямо куче, което ни откраднаха, започнах да обяснявам, че не можем да го задържим, то ще стане огромно, пък и породата е опасна, ами ако започне да напада... ГЛУПОСТИ!!! Дъщеря ми,  ме гледа, гледа и накрая каза : "Мамо, нали знаеш какви стават нашите кучета!" Сега имаме наистина огромен ротвайлер( е, не много истински) , който е най-дружелюбното куче на света - водили сме го сред много хора и кучета, той се радва  на всички , обича всички и ако  случайно настъпи някого, после го ближе по крака половин час и се мъчи да си постави главата под ръката му, за да бъде погален (вероятно чак тогава си мисли, че му е простено).

Та бездомните кучета не са лоши, за жалост лошите сме ние. Кучето иска единствено да го обичаме.

LaSombra, абсолютно съм съгласна с тебе!
lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
При нас има един бултериер, който се гали като коте. Друг пример е една питбулка, която налита на всеки за да го оближе от глава до пети. Собствениците и на двете кучета казват, че обичат съответно бултериери и питбули, а не са ги взели за да ги озлобят и да плашат хората с тях. По начало дребните породи са по-злобни. Едрите кучета осъзнават силата си и не се плашат толкова лесно. Мисълта ми е, че не ротвайлерът или питбулът е злобен, а собствениците му. Ако си зъл, и болонка да вземеш, целият квартал ще пропищи от нея.
VedaVeda
VedaVeda преди 17 години и 8 месеца
Точно така! Абсолютно!
gargichka
gargichka преди 17 години и 8 месеца
Е... да се избиват кучета е в днешни дни вече малко варварско. Тук из немско има такива акции да се осиновяват "застрашени от избиване" кучета от Източна Европа и аз лично познавах едно семейство, което си беше взело едно бездомно от Румъния.

Но аз пък съм за това да се кастрират и прибират по приюти. Ами .... много са. Мен лично ме е хапало бездомно куче и брат ми също го е хапало. И за себе си мога да гарантирам, че нищо, нищичко не му правех! Аз за мойто ухапване после ходих да ме ваксинират против бяс, те са една серия от сума ти инжекции. Брат ми не ходи, защото го знаехме около кой блок живее неговото бездомно куче (неговият ухапател?) и доктора каза да го наблюдаваме 2-3 седмици дали ще умре. И то не умря. Та си спомням в тая връзка, че баща ми 2 седмици редовно ходеше и го хранеше онова куче :) :)

Та.... Може не всички псета да хапят и/или разнасят болести, но достатъчно, за да им излезе име и да е все пак по-добре да ги няма из населените места. (което не означава, че трябва да ги изколят, разбира се)

lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
На мен пък не ми пречат в населените места. Нищо не може да се сравни с усещането, когато непознато куче излезе от някой храст или изпод някоя кола за да ти се поклони и да ти подаде лапа. Все едно ти пожелава "приятен ден". Мразя цитати, но има един от Уудроу Уилсън (президент на САЩ), който напълно изразява моето виждане по въпроса: "Ако кучето не дойде при теб след като те погледне, замисли се какъв човек си".
veselin
veselin преди 17 години и 8 месеца
Както се разви така темата се сетих за един много интересен филм на Гаел Гарсия Бернал, който гледах преди време и който доста ме впечатли. Ако не сте го гледали, го препоръчвам. - Amores Perros Филмът е тежък, но определено си струва да се гледа.

 



gargichka
gargichka преди 17 години и 8 месеца
Aми, LaSombra, просто има хора, които умеят да общуват с кучета и такива, които не умеят. Дали тези, които не умеят, са "лошите хора", а тези, които умеят, са "добрите хора" - това надали е съвсем еднозначно. Предполагам, че тази способност в голямата си част се учи, както повечето други неща. Предполагам също, че, примерно ако човек сам има или е имал куче, ще му е по-лесно да общува с други кучета, отколкото ако никога не е имал.

Мен примерно ме е по-скоро малко страх от кучета, отколкото да съм кой знае какъв комуникатор с тях. И ето на, (пак?) набързо попаднах в категорията на "лошите хора". Въх!


lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Ако си имал куче, цялото ти мислене, цялата ти ценностна система се променят. А всички казват, че децата и кучетата са най-добрите индикатори за това какъв е един човек. Ти би ли искала (предполагам, че си момиче) да наречеш свой приятел човек, при вида на който децата се разплакват, а кучетата се крият под колите?

Ще ти разкажа един случай. С майка ми вървим през задните дворове на местността "Черния кос" до Владая. Някакъв човек, който очевидно не е очаквал непознати да минат от там, си беше пуснал добермана-пазач. Та кучето ни вижда, решава че сме заплаха за териториалната цялост на двора му, и напада. Щом се преближи на около три метра аз клекнах, подадох си ръката напред и почнах да му приказвам нещо от рода на "Е защо сега така правиш? Я виж какъв си хубав, а лаеш! Няма, няма, спокойно!" Доберманът ми хвърли един поглед и налетя на майка ми. "Стой там!" -- креснах му. И кучето -- подчертавам, специално обучено за пазач, по думите на стопанина му -- седна и ме остави да го хвана за нашийника и да го върна в двора, където излезлият при звука на лаенето стопанин си го върза.

Наистина има хора (включвам себе си в това число), които просто разбират кучешката душа и естествено могат да общуват с животните. Не отричам, че при мен голяма роля играе това, че от момента, в който съм навършил една седмица, та до осмата ми година съм имал куче. Но общуването може и да се научи, стига да има желание. А научиш ли се да общуваш с кучетата, ставаш по-добър човек.
gargichka
gargichka преди 17 години и 8 месеца
Да де, ама значи ли, че ако не умееш да общуваш с кучета, си от лошите? Кучетата само лошите хора ли хапят?
gargichka
gargichka преди 17 години и 8 месеца
Иначе аз искрено се изумявам и възхищавам на хора, които имат тези способности..... за мен това е нещо като чудо :)
lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Не, гаргичке, ако предпочиташ кучетата да бъдат изтровени вместо да се опиташ да ги опознаеш, тогава си от лошите. Иначе никой не е лош единствено защото не се е научил да общува с животните (кучета в частност). А кучетата хапят тези, които дълбоко в себе си искат да ги наранят. Не ме питай как, но го усещат. Може да те е страх, но кучето няма да те захапе, ако не ти мине през акъла мисълта "ако ме нападне ще го ритна". Предполагам познаваш такива хора, които при вида на куче мислят само как да намерят камък. Да си видяла куче да отиде при такъв човек, дори през живота си да не го е виждало?
galina_fr
galina_fr преди 17 години и 8 месеца

Обичам животните и за мен е много показателно какъв е човек по неговото отношение към животните. И мен ме е хапало куче, обаче грешката си беше изцяло моя. В семейството ми винаги сме имали куче, сега също. То си е член от семейството. Но, да разкажа - преди години в първия ден на отпуската времето беше прекрасно и тръгнах за кварталната баничарница да зарадвам рано рано домочадието с топли банички. Излизайки, видях един далматинец - красавец и половина, но беше сам, без стопанин. Загледах се по-внимателно, личеше, че кучето явно се е загубило и е гладно. Естествено, извадих една баничка и - грешка - му я подадох, без да я пускам. Може да ви се стори глупаво, но не исках да я хвърля на земята. Добре, че не забравих да не си дърпам ръката - кучетата инстинктивно стискат, докато "плячката" мърда. Тази случка, обаче не ме кара да спра да обичам кучетата, вината за нея беше моя, не на кучето.

 LaSombra, поздравявам те за постинга!

 

lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Докато се ровех из кучешки цитати (което ме накара да напиша това), попаднах на това стихотворение за кучето от Байрон. По-долу съм се опитал да го преведа за тези, които не говорят английски

    But the poor dog, in life the firmest friend,
    The first to welcome, foremost to defend,
    Whose honest heart is still his master's own,
    Who labors, fights, lives, breathes for him alone,
    Unhonored falls, unnoticed all his worth,
    Denied in heaven the soul he held on earth –
    While man, vain insect! hopes to be forgiven,
    And claims himself a sole exclusive heaven

Горкото куче, най-добър приятел на човек
Което го обича и за него е нащрек
Отдало честното сърце на своя господар
За него труди се, живее, диша, брани го със жар
Без почести умира, неосъзната е неговата цена
Непристъпен е раят за душата му от таз земя
Докато човекът, насекомо жалко на прошка се надява
И райските блага за себе си присвоява


kekla
kekla преди 17 години и 8 месеца
Интересно как само един охапан и потърпевш от куче се изказа.. при това доста добре се изказа предвид случилото се. хората сме виновни за това,че животните са това, което са и не съм съгласна,че трябва да се избиват.. ама таз приказка да си говорим с животните и да ги разбираме.. айде айде, то да ти загризе дупарата, пък ти го разбирай. Кучетата усещат децата, но тези, които безприченно ги нападат, не мога да забравя как изглеждаше едно тригодишно момиченце след нахапване от куче.. и да ми излизаш с номера.. абе нали сме цивилизовани... не мога да приема и тава как свободно пепелянка ще се ири из детска градина и няма да я убият.. щато разбираш ли това било защитен вид! Не сме цантъра на вселената, но е логична да се защитим. Не съм за това да се избиват кучета, но съм за това да се избиват тези озлобените, дето нападат без причина и пречат на нормалното съществуване на хората. Аз преди не обичах кучета, фенка съммного повече на котки, заради това, че се налага да се бориш за обичта им, кучешката обич също я почитам, но зя мен тя до галяма стебен е глупава обич, не се налага много да се стараеш да я имаши не непременно е истинската обич към която трябва да се стремиш. Но все пак и кучетата са хора :) Така де, и сред тях има глупави, има умни, има злобни (за мен е без значение,че някой ги е направил злобни в случай,че охапе дедето ми без да ги предизвиква)... С времето покрай един близък човек, който обожаваше кучетата и си говореше с тях станах някак по-близка и аз с този вид животинки, но пак повтарям.. да се убиват ми е жал, но ако няма кой да прибере такива озлобени животни, по-добре да измрат, против обикновенните мастийки нямам нищо против, като излизам с беба с количката спирам пред всяка мастийка и я оставям да си говори с нея.. но пак казвам, а скочи да я ухапе някаква гад, душа я и не ми мигва окото. Както хората убийци ги прибират по затворите, така и кучетата трябва. Добрите кучета да си ги ваксинират и да си ги пускат.. аз нямам против, дори ги храня с пържоли.. ама това там е друга история :)
princesatamani
princesatamani преди 17 години и 8 месеца
  Интересна за мен тема и актуална.Отдавна ми се искаше и на мен да споделя чувствата си,относно кучето-приятел на човека.Историята помни невероятно силни епизоди от приятелството на човека с кучето,когато то е отгледано с любов и възпитано.Историята помни разкъсани хора на парчета-последния супер жесток случай беше преди години в Севлиево -млада жена минавайки покрай охранявано от кучета бизнес място не вързани си получиха закуската.Всеки ден в спешно отделение пристигат деца и хора ухапани от кучета ,уплашени до смърт.и травмирани за цял един живот.Гледали сме много кучета и все бездомни ,от съжаление ,които много сме обичали. Имунизирали сме ги но някои умряха от заболявания.Най интересния случай беше с Чоки.Беше знойно лято.Някой се беше отказал от него.ЗАпочнахме да се грижим за него.Много красив.Той изпълняваше командите ми.МОлих го да посреща детето ми на спирката -живеехме далеч от нея. Той отиваше все в галоп  и я чакаше докато пристигне автобуса и придружаваше детето ми до в къщи .Толкова му бях благодарна.Но когато му се лаеше и играеше беше неудържим,силен и хората ги беше страх от него.Вече го няма на този свят.Дядо го прехранил с кокали и го загубихме.Та да си дойда на думата.Станаха много.В стремежа си хората да отдават любовта си на живо съшество,разочаровани от хората около тях,в стремежа си да се опазят от крадци особено по селата, станаха много .Не се спазва култура на разходка-водят ги без намордници и без каишки.Нямат определени зони,окупирали са градините и места за разходка на хора.Страшно е опасно е неприятно е ,не всеки ги обича толкова професионално или е коректен любител.Веднъж отивам на спешен адрес-отварят врвтата и върху мен куче ,избягах в асансьора и ги накарах да свалят детето долу.Много се изплаших.Сега преди да вляза питам имате ли куче? Ако успеем да повишим културата си за много други неща сигурно ше успеем и с кучетата.И така и тяхната съдба ще е по лека и ние повече ше ги обичаме.
lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Понеже двата последни коментара са горе-долу в един дух, ще отговоря и на двете ви. Прави сте. И нямам нищо против "асоциалните" кучета да бъдат затваряни, кастрирани, или дори умъртвявани при нужда. Както призовавам хората да се научат да живеят с кучетата, така поддържам, че кучетата, които не могат да живеят с хората нямат място тук. И аз при цялото си кучелюбие съм целил един такъв звяр с камъни, защото налита на всичко живо и не се укротява от приказки. Но тези случаи са малко.

По въпроса за каишките и намордниците.

 

 Това е моето куче. От време на време го давам на децата в квартала, когато играят на полицаи (какви полицаи са без полицейско куче? :) ). Оставя се да го дърпат за ушите и опашката, заобикаля котки от пет метра, плаши се от резки звуци, а когато някое току-що проходило детенце защъпурка към него, сяда и навежда главичка за да го погалят. Е него ли да го мъча с каишка и намордник?

Тъй като се смятам за отговорен стопанин обаче, примерно го държа когато трябва да минем покрай малко дете. Много е плашлив, и ако детето направи някое по-рязко движение може да излае (Джефи, не детето) и да го изплаши. Не съм от тези, дето ще кажат "Е, голяма работа". Щом съм го прибрал да се грижа за него, трябва да нося и съответната отговорност, нали така? Но има безотговорни стопани, които пускат четирикраки злоби (и то озлобени от стопаните си, защото кучето прилича на собственика си) на свобода. Такива хора дават лошото име на кучкарите. Има и други, които знаят, че кучето им е зло и не го пускат от повода. Нещо повече, като ме видят, че се приближавам с Джефи викат от сто метра да го пазя. Това са наистина съвестни собственици. Любовта към животните не се изчерпва с това да наричаш "лош човек" всеки, който е пострадал от куче. Тя е и отговорност.

 Умението да общуваш с животните също е отговорност. Често ми се е случвало, да речем, да превеждам хора покрай зли кучета, или да спасявам домашни такива от нападенията на улични. Така че не твърдя че всички кучета са добри. Твърдя обаче, че повечето са добри, и че не може да си човек, ако искаш всичкикучета да бъдат изтровени.

skitnik
skitnik преди 17 години и 8 месеца

Много се радвам, че си написал този пост. Това е една много болна моя тема. Не мога да разбера хората, които не обичат животните. Освен всичко друго се занимавам и с обучение на кучета. Винаги съм живял с куче, обичам ги и се радвам и на тяхната безгранична любов и преданост. При тях няма задни мисли, всичко е по детски чисто и искрено. Кучетата обичат и да има ред и йерархия, ако няма си ги създават сами. А страхът от кучета се налага на децата още от малки от баби, майки, лелки, стринки, които плашат децата си с кучетата.

Моята дъщеря е на 6 месеца и като види куче грейва от щастие. Надявам се повечето хора да са такива, но уви...

Много ми хареса всичко, което си написал, но най-вече това:

"Няма оправдание за насилието и егоизма. В крайна сметка хората са по-малко от половин процент от живите същества на Земята. Да искаш да изтребиш един вид само защото ти пречи е отвратително! Също толкова отвратително е да си считаш за венец на природата и да се правиш на Бог, решавайки кой да живее и кой да умре, пък било то куче или човек."

 

 

lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
skitnik, в тази връзка искам да споделя един случай. Едно момиченце на около 3 годинки реве и се къса, а майка му се мъчи да го успокои. В това време моето куче минава покрай тях и майката вика "Ей сега ще кажа на кучето, че си лоша..." Първата ми мисъл беше, че ще допълни "...и ще му кажа да те ухапе!" и се приготвих за една тирада в смисъл да не плаши детето с кучета. Жената обаче довърши: "...и като му кажа че лоша, това куче няма да ти е приятел!" Имал съм много случаи, в които детето се плаши, а възрастният с него му казва нещо от рода на "Няма страшно, кучетата са добри, ей сега баткото ще го викне да го погалиш. Видя ли колко е добричко?" Така че има надежда :)
danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 8 месеца
Има надежда за кого и за какво?

Няма да има нахапани хора не само от бездомни,но и от домашни кучета ли?

Лесно е да се каже-обичам животните,в случая кучетата.Аз също ги обичам,но и разбирам хората,които се страхуват от тях.Не всеки умее да общува с тях и оставя да го води инстинкта за самосъхранение/както е и при животните/.

Живяла съм в къща с двор пълен с животни.Гледала съм и пиле,и гълъб,и котки,и кучета.Сега само 160 литров аквариум ми напомня за онова време.Имах две кучета Инка и Ингус/кръстено на едно граничарско куче от книгата "Засада на черната пътека"/Бяха големи приятели с котките,дори им отстъпваха дипломатичноНе ме беше страх от кучетата .Не само от моите,но и от чуждите.

Да,обаче....Един хубав летен ден/ преди години/ вървя си аз ,рееща се в облаците и изведнъж....едно грамадно черно куче ми скача.Започва да ми се зъби и да ми се "кара"лаейки страшно.Уплаших се,признавам си...До там беше да минавам спокойно покрай непознати кучета.

Някой би казал:Проблемът е за психоаналитик!Дали?

Има озверени и озлобени от хората кучета,насъскани от тях.Има и уплашени от кучетата хора,които се страхуват от тях.

Аз искам само да си вървя спокойно на вън и да не ми скачат озлобени от други хора кучета/да не говорим за ухапване!?/.Нищо лично.Те не ме познават-аз не ги познавам.Всеки по пътя си.

Реалната ситуация е друга.Тръгваш на работа,зимата,рано сутринта,на спирката глутница гладни кучета.Нямаш време да ги ухажваш,тръгваш да обикаляш докато срещнеш друг човек да си пазите заедно страха.

Друг случай.С детето съм.Черно грамадно куче се спуска към нас.Ами ако не спре....Дете пищи...За секунди изчезват всички добри намерения към злобните кучета.Детето ми също обича животните,като всяко дете,но ето,че едно такова куче може да разбие любовта му.

Вървя си аз по улица в краен столичен квартал и...пак се спуска голямо куче към мен.Не го дразня,вървя си.Развиках му се,а то насреща ми оголило зъби.Като излезе стопанката му,майко мила..като започна да ми се кара...Кучетата усещали лошите хора и т.к. аз съм лош човек и нейното куче не ме харесвало-затова ми скачало.Разпитах хора,които живеят на същата улица за същото това куче.Оказа се,че то се спуска и скача на всеки,който мине по улицата.Хайде сега,всички ние лоши,само то добро!

Съгласна съм,че кучетата усещат страха,но какво да направят хората с такъв проблем?Да си оставят страха в къщи?Де да можеше така!Не могат и да си стоят само у дома,никакво излизане,само и само кучетата да се разхождат необезпокоявани.

Сещам се в момента за един руски филм:един пуст град в който имаше само няколко човека и глутница озверели кучета се разхождаха из този град.

В един момент като да станахме заложници на кучетата.При тях е битка за оцеляване,а при нас как е?Не всички говорят на езика на кучетата.Ако някой го знае,да каже.

Едно уточнение:Виждала съм как овен,бик и дори сиамска котка нападат.След нападението от сиамката гърба и краката на стопанина бяха изподрани до кръв.

И още нещо:Миналата седмица едно домашно куче ми отвори работа да шия панталоните на съпругът ми.На излизане от блок му скача куче.Добре,че само панталоните са пострадали...иначе инжекции.И той е гледал кучета,последно немска овчарка,но ето,че с това куче не са се разбрали.По-точно кучето не му е дало възможност да си поговорят и да се разберат.Същото куче се спускало и на други хора.Докато стопанинът заключи вратата на апартамента и кучето на входната врата на блока.Който му се изпречи насреща-скача.

Да обичаш животно води след себе си грижи и отговорност.Ако не можеш-не го прави.Ако не можеш да му подсигуриш свобода,територия/в апартамент все си мисля,че им е малко тясно/,не го мъчи животното.

И се питам:ако куче ухапе,обезобрази или причини смърт кой носи отговорност/всякаква/:кучето или собственика на кучето?

И последно-колкото и да обичам животните,имам доверие само на тези,които познавам от малки.


lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Ами явно има причина за да те нападат. Или просто си се изплашила и приемаш всяко куче като потенциален нападател. Знам че това не е довод, но защо при мен идват за почесване и ласка, а не за да ме нападнат? В най-лошия случай кучето ми хвърля един поглед за да ме предупреди да не се занимавам с него, и си продължава по пътя.
danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 8 месеца
И не допускаш,че преди да ме срещне което и да е куче/не всички налитат/ не е било озлобено от някой добър човек или добър стопанин....Интересна гледна точка...Не си правя генерални заключения на база няколко кучета,но ги има и такива с които е по-добре да не се срещаш...Може на хиляда случая един да е потърпевш,но да не си на негово място.Аз животни не бия,кучета не бия,храня ги,когато имам възможност и да търся хипотетично причина...Да открия човека,който е озлобил кучето и какво...да го набия.Хм.
lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Добре тогава, ето какво се прави ако те нападне куче.

Преди всичко, не мислете как ще го нараните. Противно на схващанията, кучетата не усещат страха, а омразата. Освен това правете разлика кога кучето лае със злоба, и кога за да каже нещо (има и такива случаи). Ако лае без да ръмжи и да се зъби между излайванията, ако опашката му е вирната нагоре и главата му е изправена, а не хоризонтално, това означава че няма да нападне. Много вярна е старата поговорка, че куче което лае не хапе.

Ако кучето налита, не правете резки движения. Бавно клекнете и протегнете ръка с дланта нагоре, като го гледате право в очите и му говорите като на разлудувало се дете. Нещо от рода на "Е какво е сега това? Я по-спокойно! Защо се сърдиш? Няма, няма, хайде кротко!" Повечето кучета не нападат докато им говориш. Ако това не помогне, сменете тона на "Я млък! Шт! Марш оттук!" Не бъдете заплашителни и не правете резки движения (например да тропнете с крак... голяма грешка! За кучето това е начало на бойните действия). Използвайте интонацията, която бихте използвали ако детето не се усмири.

Ако кучето не спре да налита, изправете се, наведете леко глава, озъбете се насреща му и почнете да издавате ръмжащи звуци, като не спирате да го гледате в очите. Знам че звучи смешно, но за тях не е. В повечето случаи ще продължи да ръмжи, за да запази достойнството си докато се оттегля. Последното решение е (ако нищо дотук не помогне) да се приготвите, изнасяйки по-силния си крак назад, готови да го ритнете щом се спусне. Целете с в гърлото, а не в гърдите или предните лапи. Все пак стигне ли се дотук, значи сте попаднали на един от онези асоциални зверове, които дават лошо име на останалите кучета, и той напълно си заслужава ритника!

И още нещо важно -- никога не се обръщайте и не хуквайте да бягате. Загледайте се какво правят кучетата, щом видят котка. Отначало кучето и котката стоят един срещу друг и се гледат. В един момент на котката нервите й не издържат, обръща се и хуква да бяга, а кучето се спуска след нея. Не правете тази грешка!
danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 8 месеца
Изпробвани методи-вършат работа!Аз говоря точно за онези,асоциалните зверове.Въпросът опира до тях,останалите никому не пречат.Напротив,радват пейзажа.
lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Ами и аз това обяснявам -- да мразим всички кучета защото някое може да те ухапе е точно толкова оправдано, колкото да целим всеки човек с камъни, защото някой може да те ограби или изнасили. И при тях, както и при хората, си има истински гадини, злобни и агресивни. Но с повечето, както и с повечето от хората, можеш да се разбереш, или в най-лошия случай -- да си гледате живота без да си пречите взаимно.
kekla
kekla преди 17 години и 8 месеца
Ха, сега си спомням, че веднъж от далече се спуснаха две кучета срещу мен и бях на място, където никой не може да ми помогне и не мога да извикам за помощ.. странното е, че не се панирах, пък от страх забравих, че ме е страх. И викам.. ами то така и така те са по-бързи от мен... и се спрях с лице срущу по-злобното и точно така.. почнах да му се карам като на непослушно дете.. ама от къде ми дойде на ум и аз не знам, никой не ми го беше казвал, а пападнах в такава ситуация за пръв път и дано з апоследен... и верно по-злобното куче се оттегли, а другото дето беше с него подви опашка, ама после като се осаферих... иначе и аз различавам кучешкия лай, например това, дето си защитават територията, когато чуждо куче дойде и като го подгонят останалите. Често, ако в този момент минава и човек той се шашка,че лаят по него. ама и аз пак казвам. Не ме интересуват причините,че едно куче е злобно, когато е застрашен някой, да яде бръмбалото и толкова. Причините ме интересуват после, когато трябва да се направи нещо по въпроса да не се създават повече такива добичета.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 8 месеца
Леле що писания :) Аз пък ги изчетох всичките.

И съм съгласна с ЛаСомбра-наистина има хора, които просто не умеят и нещо повече не искат да умеят да общуват с кучета. Възприемат ги като зверове и като врагове. Което животните усещат и стават агресивни. Примерно мама толкова я беше страх от моето куче. И като дойде и го гледа и той я гледа и аз вече откачам от ужас какво ще стане. Но за радост, тя започна да му дава кокали на килограм и видя че е просто един голям плюшен глезлъо :)

Но не мисля, че вината на всеки ухапан си е само негова. Ако едно куче е било систематично тозмозено, независимо от кого и е изплашено или превъзбудено може да ухапе и без да бъде провокирано. Затова си мисля, че тези кучета наистина трябва да се прибират, защото са опасни. Пък ако са няколко, вече става страшно. И не само те трябва да се прибират, но и бившите им стопани. Пък и настоящи. Щото някои стопани изобщо не искат да овладяват агресията на песовете си. Или защото им харесва, или защото не знаят как. А начин винаги има.

Както и да е, според мен всеки който си купи или прибере куче, трябва да минава на задължително училище за стопани поне веднъж на 10 години. Примерно вместо данък . И да им се слагат чипчета и изхвърли ли го-глоба.

VedaVeda
VedaVeda преди 17 години и 8 месеца
Пак ще се намеся. Сигурно имам късмет, но не съм хапана от куче. А покрай мен винаги е имало кучета. Спомням си случка - в Германия. Както си вървяхме с една българска приятелка, излезе доста голямо улично куче от храстите. Нямаше как да сме го предизвикали. Като оголи едни зъби, като зала, заръмжа, чак аз се изплаших... моята приятелка замръзна от страх (и добре, че замръзна) . Така му се скарах, точно като на дете, но  явно не съм направила заплашителни действия обаче, и кучето, както се правеше на лошо, се върна в храстите и ни остави да си продължим. После моята приятелка се смя и каза, че кучето явно разбира български, защото аз в паниката  си не ми е минало и през ума да кажа немска дума.:)))
Kopriva
Kopriva преди 17 години и 8 месеца

Много обичам кучета,но понякога и мен са ме плашили.

 Преди години,проявявайки характер,реших да се прибера пеш посред нощ от дискотека(пеш,защото нямах пари и посред нощ,защото компанията ме отегчи).Обявявайки,че си тръгвам,всички ме изгледаха с насмешка.Знаейки,колко съм "смела" очакваха като се охладя на тъмно на бегом да се върна в дискотеката.Тази реакция естествено ме подтикна да "покажа характер"-рисковете на пубертета.

 Попаднах в ситуация.На баир посред нощ,зад мен хилещи се пияни младежи,пред мен глутница кучета.За секунда не се и замислих и чувайки само ударите на сърцето си,минах през глутницата озъбени кучета.Смътно долових бягащи стъпки и възгласи в обратна посока на изплашените пияни "смелчаци".И до днес съм благодарна на "страшните"бездомни кучета!

lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Veda Veda, аз съм пробвал да им говоря на руски и има добър ефект. А виж, английски не разбират :)

 Kopriva, На мен много пъти ми се е случвало да се връщам от дискотека или купон разочарован. По онова време начинът ми за общуване с момичетата беше горе-долу като на Джони Браво, и ненужно е да казвам, че разочарованията ми бяха постоянни. Та винаги се е намирало някое куче, което да излезе от някой храст и да дойде все едно иска да ме разведри. А веднъж една кучка, след като я погалих, отиде под близкото стълбище и ми донесе едно от малките си, че да погаля и него :)


Kopriva
Kopriva преди 17 години и 8 месеца
Връщайки се назад във времето,аз и днес съм сигурна,че оная глутница бездомни кучета,макар и да ме уплашиха не ме утешиха,а ме спасиха!Варна,началото на прехода,с типичната атмосфера по черноморието(чеченци,руснаци,групировки........).Кой не би предпочел "страшните"бездомни кучета?
lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Я, ти си била варненка? Браво, браво :) Нали знаеш че според едно скорошно проучване във Варна били най-красивите жени, даже повече като процент от Лос Анжелис? Така де, на мен Варна от край време си ми е слабост. Не съм от тези, дето се пекат като кебапче на плажа, но след залез слънце атмосферата край морето е... как да кажа... романтична. Особено нагоре към спирка "Почивка", където предприемчивостта на българина все още не е унищожила плажа с капанчета и мирис на пържена цаца.
Kopriva
Kopriva преди 17 години и 8 месеца

За последните 8г. Варна ужасно се е променила.От романтичните места,по които тъгувах в странство няма и следа.Плажове,изкуствени палми,навалица,задръствания.......Пребродих цялото черноморие да си търся романтично,спокойно местенце-без успех.

 Вярно е,че има много красиви хора(сравнявайки с местата,където 8г.живях).В сравнение с онези места има и много повече изнервени и отчаяни.

 Направете  среща на блогери и във Варна!Все пак е лято!И тук си остава през лятото,въпреки промените,много по-привлекателно от София!

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 8 месеца
Странно, защо, когато общувах с гейове и на Варна и се носеше име на град на лесбийките. Това по въпроса с красивите жени. Иначе естествено, че нямам нищо против Варна, как мога да имам против, който и да е морски град :)
lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Дени, това че са лесбийки не означава че са грозни. Освен туй мъжете са склонни да обявяват за лесбийка всяка жена, която не им обърне внимание.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 8 месеца
Ооо, аз не съм казала, че са грозни :) А и, компанията не беше мъжка. :) Беше просто обратна.
Kopriva
Kopriva преди 17 години и 8 месеца
Пъстър свят.Имаме всякакви!Тук отдавна сме свикнали и приемаме и различни и подобни.Лично аз нямам наблюдения по въпроса къде,колко лесбийки има.Възможно е да са се концентрирали покрай морето.Тук анонимността е по-голяма,а и хората се занимават предимно със себе си и останалите не са им особено интересни,ако не са им в предпочитания кръг.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 8 месеца
Ми и аз нямам, поне не наскоро, защото отдавна вече не движа с "веселата" компания. Просто тогава така се говореше и за тях Варна, беше Меката на веселбата. А Пловдив - на травеститите, но за това нямам наблюдение, защото не съм си общувала с травестити. Просто слушах някакви истории. Така че моля нито варненци нито пловдивчани да не се обиждат, хората, които ми ги разказваха бяха все пак повечето умерени гейове. Нормално е лесбийките и травеститите да ги впечатляват. Или поне тогава беше.

Аз лично нямам протви никой, важното е да става купон :)

Всъщност и двата града бяха като символ на забавленията, може би просто защото бяха извън София, а може би защото хората имаха гаджета и от двата :)

lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Като се заговори за любовта на кучетата - май не е нужно да разказвам историята, в която Хитър Петър доказваше на чорбаджията, че кучето го обича повече от жена му:)
Shogun
Shogun преди 17 години и 8 месеца
Веднага бих се съгласила с тезата ти, ако децата ми не бяха хапани от бездомни кучета. Това малко ми променя гледната точка, сещаш се в каква посока.

Аз самата бях атакувана от глутница кучета една късна вечер между блоковете. Не ме ухапаха, понеже им заговорих, обаче много се изплаших.

Обаче много харесвам домашните кучета, даже писах един постинг преди време за това. Предполагам, че покрай познанството ми с този изключителен пес вече съм малко по-обиграна в отношенията си с всички останали кучета.

Обаче това не променя убеждението ми, че на изоставени и бездомни кучета мястото им не е по улиците и между блоковете. Който обича тези кучета, да поеме и отговорността за ваксинирането и отглеждането им, в противен случай да бъдат прибирани в приюти. А собствениците на домашни любимци да се погрижат кучетата им да не са заплаха за околните.

Иначе излиза, че както спасяването на давещите се е задача на самите давещи се - така и в случая ухапаните сами са си виновни, понеже са злобни по душа и нямат право на глас за протест.

lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Отново казвам: има кучета, които хапят, както има хора, които изнасилват и убиват. Но да целиш с камъни наплашеното животинче, което е на ръба на гладната смърт, защото някое друго куче на друго място те е ухапало е жестоко и нечовешко.