BgLOG.net
Най-красивото и стойностно нещо на света!
By arebemagare , 1 November 2022

„Жените не съзнават, че живеят затворени в рамките на майчиното потомство.“ Думите са на Даниел Фломенбом, известен парижки гинеколог, повлиян от трансгенерационната психоанализа, която както знаем е базирана на тезата за наследството на предците. Оказва се, че човек може да изпитва страх от гладна смърт, от заточение, от пленничество, от масов разстрел, а реално да обитава спокойни времена и житейските му обстоятелства да са подредени до степен на хармония. Защото (и) травмите се унаследяват. Така например поколения след оцелелите от Втората световна война имат натрапчиви усещания за предстояща бомбардировка, за арести, за депортация, за изтребване. Ако унаследените от предците травми не бъдат преработени, те блокират психическото развитие на наследниците. Именно този аспект на приемственост в болката изследва Бруно Клавие в книгата си „Семейните фантоми“.

Семейните фантоми са повторения в родословното дърво, проявяват се под формата на необичайни поведения или симптоми. Индивидуалното страдание е само проекция през поколенията. Личната болка се преплита с динамиката на общностите. До подобни заключения Клавие достига чрез дългогодишната си практика. Стотиците сеанси с пациенти дават тласък да напише книгата за семейните фантоми и в действителност съдържанието на изследването изобилства от казуси и пътища за разрешаването им. Прилича на ребус тази книга, на всеки въпрос идва отговор, стига да знаеш кого да попиташ.

"Вече бях обърнал внимание, че жените с повтарящи се по-скоро нещастни връзки с мъже, които имат еднакви лични имена, една и съща професия или друга обща черта, с изненада откриват, че тяхната майка навремето е била влюбена в човек, притежаващ същата особеност. Преди да го научат, те напразно търсят любовта, стремейки се несъзнателно да излекуват скритата сантиментална и често неосъзната рана, нанесена на майката."

Авторът обяснява как се изясняват психоаналитичните аспекти на едно родословно дърво – трябва да се установи какво е било ранното детство на нашите предци, последващия едипов период и как те влияят на поколенията. В хода на изследванията Бруно Клавие става свидетел на повторения при женското потомство на афективни и релационни схеми, при които дъщери, внучки и правнучки, подобно на матрьошки, се влюбват по един и същи начин. Всеки анализиран пациент е паразитен приемник и се чувства като омагьосан от повторенията в биографиите, и в този смисъл книгата „Семейните фантоми“ е опит да оневиним себе си заради нещастията, които ни се случват. Да се научим да преработваме болезнените травми, за да освободим себе си от фантомите и фантомите от баналността да се случват по един и същи начин, макар и на различни хора.

Клавие отделя специално внимание и на мъжете, описвайки трансгенерационния произход на донжуанството. С трансгенерационния подход авторът изяснява и причините за кръвосмешение, аборт, аутизъм.

"При изучаването и онагледяването на родословното дърво имената, датите на раждане, бракосъчетания, смърт и травми на предците са следи от тези сътресения, способни да предизвикат поколения след това същински „цунами“ в семейството. Разкриването на повторенията по родословната верига позволява да се премине от днешния симптом до вчерашния му източник, понякога през пет, шест и дори седем предишни поколения. Често това става с цената на изследователска работа, която да позволи на потомъка най-сетне да метаболизира утаечната емоция, която паразитира в него, без да принадлежи към онова, което самият той е преживял."

Със семейните фантоми Бруно Клавие обяснява и наличието на фобии. В основата на всяка фобия, твърди авторът, има тайна или травма, преживяна от предходно поколение. Най-уязвима група са децата, защото те могат да бъдат обсебени от незавършени и останали в тайна събития, свързани с миналото на техните предци.

Като лекарство срещу всеки семеен фантом Клавие посочва думите. Защото думите лекуват, защото разговорите изясняват, защото общуването свързва. И защото неизказаното се повтаря: задържаната емоция е формулата на всяка травма.

Книгата е с изключителен принос към теорията и клиничната област на психотерапията. Организирана е в четири тематични части, написана е на популярен език. Подпомага развиването на особена чувствителност към социалния и историческия контекст.


Източник: www.goodreads.com/review...


Вижте също и видеото, както и още за книгите на Даниел Фломенбом :

(Първата книга съдържа и важна историческа вметка под формата на послеслов от д-р Гергана Попова, преподавателка по философия в ЮЗУ спрямo еволюцията на ситуацията и правата на жените в България...)

Legacy hit count
1401
Legacy blog alias
81486
Legacy friendly alias
Семейните-фантоми-и-непреработени-травми-6D8C8D4EC30C4E0880EE5758ED8E76A7
Любов
Нещата от живота
Семейство
Човекът и обществото
Самостоятелна работа
Философия
Психология и логика
Взаимоотношения

Comments

By Janichka , 24 June 2016

23 юни 2016 г. – отдавна чакана дата – концертът на рок легендите QUEEN. Представях си как след него ще говоря само суперлативи. Така и ще направя!

Пристигнахме на стадион „Георги Аспарухов“ около 21 ч., за да пропуснем подгряващите групи. Според предварителна информация се очакваше QUEEN да излязат на сцената в 21:15 ч. и точно в уречения час, групата се появи! На други концерти обикновено феновете чакат най-малко половин час, а и повече. За мен това беше знак на професионализъм.

Както личи от горните редове, съм голям почитател на музиката на QUEEN. Смятам Фреди Меркюри за гений на музиката. Уви, той отдавна не е сред нас, но е оставил голямо богатство от музика и уникални текстове. Никой не може да го замести, както каза и самият Adam Lambert, но момчето (оказва се, че той е само на 33 г.) показа страхотно сценично присъствие, огромни гласови възможности и шоу, много шоу! Не знам с каква сексуална ориентация е, на моменти държанието му ми идваше в повече, но няма да споря – той може да пее, и то много добре!

Отдавна не ми се беше случвало да плача и да се смея едновременно. В няколко песни Queenредуваха вокалите на Adam Lambert с тези на Фреди Меркюри на екрана. Беше емоционално за всички. До мен имаше хора, които знаеха всяка дума от текстовете и пееха с пълно гърло.

В един момент Браян Мей се издигна на платформа сам на сцената и изсвири едно невероятно соло. В него разпознахме… „Хубава си моя горо“. Беше толкова красиво и толкова мило - музикантът беше разучил българска песен и ни я представи с едно много различно звучене. Освен този жест китаристът се появи и с тениска с надпис „SOFIA“, направи си селфи с публиката и българското знаме, каза 2 изречения на български. Знам, не е първият, който го е правил, но беше прекрасно…

Дни преди концерта четох, че групата обещава много изненади. Така и беше! Чухме уникални сола на барабаните от Роджър Тейлър и едно младо момче, което се оказа неговият син Руфъс. Прекрасното изживяване беше допълнено от страхотните ефекти, песен в чест на Дейвид Бауи и огромни количества истинска музика. Дори не знам как група с толкова години история зад гърба си, успя да вмести най-стойностното от творчеството си само в 2 ч. и 15 мин. Щастлива съм, че споделих това изживяване с моята половинка. В началото и той беше резервиран, но после го видях как скача и пее заедно с мен…

Legacy hit count
502
Legacy blog alias
78468
Legacy friendly alias
Концертът-на-QUEEN---Adam-Lambert-в-София
Купон
Любов
Забавление
Култура и изкуство
Музика
София

Comments3

Teri
Teri преди 9 години и 10 месеца
Ехааа, било е разтърсващо! Радвам се, че си го преживяла :)
Magyar
Magyar преди 9 години и 10 месеца
Аз също мисля, че музиката на Група Куен много добро.
queen_blunder
queen_blunder преди 9 години и 10 месеца
Много красиво изпълнение!

Seoslav, благодаря за линка към концерта в София! Намерих си още видеозаписи там. 
By Deneb_50 , 18 June 2015

                                                                                                                                                                                                                                         In memoriam

Танцуваме ли, танцуваме ли. Носим се в ритъма на страстно танго-едно напред, две назад. Сложила  лапичките  си през кръста ми, а аз ръцете си  на раменете ти ( ако котките имат рамене. ) Ако ни беше съзрял някой” гларус” би се изразил така за част  от крайниците ти-френско бедро,приятно окосмено( в черно-бяло).
Tанцуваме ли, танцувaме ли- макар че е приятно, вече се чувствам страшно изморен. Моля те да спрем, но ти танцуваш така  сякаш това е последният ти танц.
    Събуждам се, плувнал в пот, прегърнал  чаршафа и разбирам, че наистина те няма. За тебе напомнят само черно- белите косми  по  него и по мен и следите от лапичките ти по  белия теракот.
 18.06.2015

Legacy hit count
596
Legacy blog alias
77553
Legacy friendly alias
Танго
Любов
Нещата от живота

Comments4

SeoKungFu
SeoKungFu преди 10 години и 10 месеца
Тъй щото споделям увереното знание и мнението, че всяко живо същество има безсмъртна и вечна душа( именно поради това живите твари Божии са живи ! ), вярвам че точно заради това котето ти се явява и те посещава в съня ти !
Deneb_50
Deneb_50 преди 10 години и 10 месеца
Благодаря,  SeoKungFu Надявам се, че нашата принцеса вече е на" Моста  на дъгата"(gerundelka)  жива, здрава и весела и не тъгува  за нас, както ние за нея.
goldie
goldie преди 10 години и 10 месеца
Котките имаха по 9 живота ако не се лъжа. Искам да кажа, че не знам в колко живота се случват повторения, т.е. déjà-vu, казано на културен френски, обаче сънищата понякога имат същата роля. 
А'й, стига глупости! Коментарът е :ДОЙДОХ, ПРОЧЕТОХ, КОМЕНТИРАХ, за да не кажете че отсъствам. :)
Deneb_50
Deneb_50 преди 10 години и 10 месеца
Уви, Диди. На нашата  й бяха отпуснати само два. Но все пак благодаря за коментара.
By The Maker , 2 November 2011

ЧЕРВЕНИТЕ ЕСКАДРОНИ

in Englishen francais

В утрото на светла ера, с факела на нова вера,
идат бодри ескадрони с устрем горд и набег смел,
а над тях, кат хищни птици, кат настръхнали орлици,
спускат се и разпиляват гръм шрапнел подир шрапнел.

Кон изправя се, изцвили и, отронил сетни сили,
грохне мъртъв на земята някой воин поразен.
В миг уплашен спира коня, но наново той догоня
стъпките на ескадрона, в общий прилив устремен.

И развели буйни гриви, над пожънатите ниви,
като вихър отминават ескадрон след ескадрон.
Под копитата извива прах на облачета сиви
и премрежва с бронзов блясък огнения хоризонт.

Ето татък край върбите екнаха пушкала скрити
и вълни от кървав пламък срещнаха се гръд със гръд;
сви се буря безпощадна, зазвънтя стомана хладна -
кратка схватка, и наново ескадроните летят...

Ах, летете ескадрони! В устрема ви милиони
погледи са приковани със надежда и любов.
Свил десницата корава, целий свят се днес изправя
стреснат, трогнат, очарован от победния ви зов.

Нека в ужас, в изненада рухне всяка черна сграда
на световната неправда, на сподавения стон
и човекът да намери зад открехнатите двери
мъртви старите химери на бездушния закон.

Ах, летете вий сред сеч и дъжд от огнени картечи,
вий - развихрени предтечи на безоблачните дни!
С буря, мълния и грохот възвестете гордий поход
на възбунените роби, на червените вълни!

И когато сетний камък на обгърнатия в пламък
и разруха древен замък се отрони в пепелта,
вий слезнете от конете и земята целунете -
възцарете вечна обич, вечна правда над света.

Христо СМИРНЕНСКИ

Legacy hit count
487
Legacy blog alias
46795
Legacy friendly alias
Ние-пак-сме-тук----
Любов
Литература
Възпитание

Comments1

The Maker
The Maker преди 14 години и 6 месеца
Прочее! Некои циреи тук сами ще се сетят какво ги чака...
By peacedream , 23 April 2011

ВМРО - Свидетели на Йехова: Трябва ли ВМРО да бъде забранена за всяване на религиозна омраза?

По случая се води досъдебно производство по член 164 ал. 2 от Наказателния кодекс - за престъпление срещу вероизповеданията. Труд допълва, че ˝от Свидетели на Йехова вече се води дело срещу ВМРО - за всички изказвания срещу тях. Решение вече е излязло в полза на Йеховистите.˝ Сега пред Върховния Съд ще се приложат и матеряли от последните събития в Бургас. Прочети

Мутри и лумпени от ВМРО нападнаха молитвения дом на "Свидетели на Йехова" в БургасВъзпитание на децата: Образование на СърцетоЧудо: Небесна светлина изпълни стаятаЛЮБОВ И СЕМЕЙСТВОЕвропейският съд осъди България за нарушаване на правото на религиозна свобода
Legacy hit count
1081
Legacy blog alias
44937
Legacy friendly alias
ВМРО---Свидетели-на-Йехова--Трябва-ли-ВМРО-да-бъде-забранена-за-всяване-на-религиозна-омраза--C6EF8010F3D34CB99C73F81FF92EDADA
Любов
Интересни линкове
Политика
Невчесани мисли
Нещата от живота
Новини
Човекът и обществото
Възпитание
Предлагам...
Образованието по света
История и цивилизация
Религии
Философия
Психология и логика
Взаимоотношения

Comments30

chopar
chopar преди 15 години
Да бъде.
Kopriva
Kopriva преди 15 години
Трябва!
Terkoto
Terkoto преди 15 години
Аз съм Свидетел на Йехова от 12 години. Досега не съм видял нито един доказан случай на самоубийство, провокиран или извършен от Свидетел на Йехова. Ако това беше истина, нямаше да остана в тази организация! Ако заете нещо конкретно, пишете ми. КРЪВОПРЕЛИВАНЕ: Да, Свидетелите на Йехова не приемат тази мед. процедура. За това има 2 причини и нито една от тях не е, че искаме да умираме. Първата причина е Деания на апостолите 15:20, 29, Левит 17:11-14 и много други библейски стихове. Второ, съвремената медицина доказва, че кръвопреливането крие много рискове за пациента, както по време на операцията, така и постоперативно. Същевременно съществуват множество достъпни алтернативи за лечение на пациенти, дори с остра кръвозагуба. Ако искате повече информация относно това, мога да ви дам. ДАРЯВАНЕ НА ОРГАНИ: Свидетелите на Йехова не забраняват даряването на органи! ДЪРЖАВНИ СИМВОЛИ: Свидетелите на Йехова уважават държавата, в която живеят, нейните символи и това, което те символизират. Има обаче разлика между уважение и поклонение. Слушането на нац. химн с ръка на сърце, заклеване във вярност пред нац. знаме не е просто проява на уважение, а поклонение пред тези символи. Това е национализъм и вид идолопоклонство. Исус Христос е оставил хубав пример на ненамеса в политиката и поклонение пред нац. символи. Моля, виж Псалми 2:2, Евангелие според Йоан 6:15; Изход 20:4; Даниил 3 глава; Послание на Павел към Римляните, 13 глава. Уважение е едно, а ПОКЛОНЕНИЕ е съвсем друго!!!Ако Исус беше на земята днес кой химн щеше да слуша със ръка на сърце, или кое нац. знаме щеше да целува или да му се кълне във вярност? Или в коя войска щеше да служи? Имате ли други въпроси, на които бихте искали един Свидетел на Йехова да ви отговори? а_а@mail.bg И да не си мислите, че сега се опитвам да ви промия мозъка! Усмивка Просто споделяме мислите си, вие своите, а аз моите. Ако обаче нещо, от това, което казвам ви кара да се замислите, това не е защото хитро успявам да промия мозъка ви,... а защото започвате да виждате как реално стоят нещата. Свидетелите на Йехова са добри хора, добронамерени съседи и съграждани. Не ви искаме имотите, нито децата! Искаме само да ни дадете възможност да ви покажем кои сме... Ако и след това мислите, че сме опасни...добре, мразете ни. Ние обаче ви обичаме! Това е, приятели. Наско
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години
Знаете ли нещо за тези "свидетели", това е сложна схема за промиване на мозъци, и присвояване на имущество и пари. Според тези пазванти, всеки член на тяхната организация може да изкупи греховете си по два начина- или като дари всичките си материални блага, или като пролее кръвта си. На какво прилича това? Луди ли сте?
Kopriva
Kopriva преди 15 години
 И трябва да бъдат бити? Ако е истина, че "свидетелите" привличат лабилни младежи, то ВМРО привлича агресивни.С какво тогава са по-различни? От видеото ясно се вижда, че са събрани момчета, които биха тръгнали след всеки, който им обещае бой!Аз съм против подобно насилие и саморазправа.Към"свидетели",гадатели, ясновидци, цигани, малцинства ли трябва да бъде насочен гневът?
Arlina
Arlina преди 15 години
за другите не знам, но аз съм:) та, да предположим, че има държава, има съдебна независима система - тя е тази, която се произнася, кой-на кого-дали-изобщо-и как-промива-нечии-мозъци. не е работа на политическа партия да се занимава с лични разправи с каквито и да е било религиозни привържаници. пак да повторя, аз съм луда:)
и още нещо, а Вие знаете ли, че ВМРО са били така да се каже група за силово реагиране, от самото си създаване, или по-скоро в едни периоди от тяхното съществуване, модерно казано терористи, знам, че днешните не са такива и все пак, точно ВМРО ли са тези, които не промиват мозъци, че аз нещо не разбрах :) и по принцип мога да приема боя, но когато са почти равностойни противници, някак ми е твърде глупаво да се съгласявам, че едни бабаити/може не всички да са такива, разбира се/ тръгват срещу други някакви индивиди, които очевадно не са им в категорията, някак не е спортменско и е откровено комплексарско.
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

Коприна; след като законите в милата Родина не позволяват и с пръст да ги пипнеш, как според теб хората от Бургас-знаещи,че вътре са техни близки и приятели, които са склонни да се самонаранят, та как биха могли да гиспасят?

Не се заблуждавайте по миловидните им невинни физиономии. Сега ако  отворите сайта на Йехова, няма да срещнете тези неща, които по-горе споменах, което е естествено нали?!

Питам, коя агресия е по страшна- явната или прикритата и подмолна(и "зъконо-съобразна"). Защо тези сектанти се крият като мишки в невзрачни згради? Защо не излязат и смело изложат своите несъгласия с православието?!

Отговорете си, и ако искате споделете вашите отговори и с мен. Благодаря.

VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

А, и да питам, дали знаеш колко са Йеховите в Германия?

 

VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години
"В неделя вечерта членове на ВМРО и фенове на двата бургаски футболни клуба се събраха пред молитвения дом да поднесат цветя „за загиналите от отказа от лекарства и кръвопреливане".
DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години
Това е много интересно мнение. Всеки нормален (здрав психически) възрастен индивид има СВОБОДАТА да избере религия и никой бургаски (или марсиански) бабаит няма ПРАВОТО да оспорва тази свобода. Същото се отнася за лекарствата, кръвопреливането, донорството, самонараняването, летенето, ходенето пеша, алпинизма, бокса и пр. действия и бездействия. Разбира се, всички бабаити по света ( и на Марс) имат СВОБОДАТА да не се съгласят с вярванията на другите и да поднасят цветя където им хрумне. Факта, че не принадлежат към православната (или будистката) вяра ясно говори, че тези хора явно имат някакво несъгласие - каквото и да е то. Може просто да не им понася миризмата на тамян, какво значение има? Защо трябва да обясняват несъгласието си? И какво имате предвид с "невзрачни сгради"? Какви сгради трябват, за да могат да си се молят по начина, по който искат и на когото искат?

ВМРО претендира да е политическа партия (чл. 1 от устава на съответната). В такъв случай адекватното действие не е физическа саморазправа, а действия за законови промени. Иначе от политическа партия се преминава към улична банда, което е леко регресивно състояние, според мен. Естествено, имате свободата да сте несъгласен, не бих ви треснала с бухалка за несъгласието ви :).


Kopriva
Kopriva преди 15 години
Намерих някаква справка от август 2010г., в която се посочва,че в Света "свидетелите" са около 7,2 милиона.Нямам време в момента, но ако се поровя сигурно ще намеря и справка, колко са в Германия.Според мен са страшно много, но може и да се дължи на мисионерската им дейност да звънят по домове, да раздават брошури в паркове и по улици, да пропагандират....В Германия са доста силни, водят дела, настояват, отказват....но за побой над тях или особено негативно отношение (освен досада от напористите им проповеди)не съм чула....
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

кръвопреливането, донорството, самонараняването, летенето, ходенето пеша, алпинизма, бокса и пр. действия и бездействия

Как може да ги слагаш под 1 знаменател?!?!

За каква свобода ми дърдорите госпожо/ице, на фона на "загиналите поради отказа от лекарства и кръвопреливане?!?! В ред ли сте въобще?

DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години
А къде предлагате да ги сложа, господине? Ако аз искам да откажа да приема антибиотик, кръвопреливане или донорски орган, кой господ може да ме спре?  Ако човекът не осъзнае сам необходимостта от дадени действия, как си представяте да му ги налагате и той да се чувства прекрасно? Къде във вашия фон се вписват заразените от хепатит В или С и СПИН поради лекарска немарливост? Категоричните позиции изискват малко по- сериозна подплата от чисто емоционалното "ама те трябва", което така разпалено размахвате. Явно сте умен човек, предлагам да помислите пак. А на въпросът "в ред ли съм въобще", не се наемам да отговарям.

 


DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години
И, за сведение, не виждам разликата между т.нар. спорт бокс и съществителното "самонараняване". Същото се отнася за още няколко спорта, които (естествено) имам правото да избера да практикувам. По- добре да не споменавам какво си мисля за карането на кола!
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

"А къде предлагате да ги сложа, господине? Ако аз искам да откажа да приема антибиотик, кръвопреливане или донорски орган, кой господ може да ме спре?  Ако човекът не осъзнае сам необходимостта от дадени действия, как си представяте да му ги налагате и той да се чувства прекрасно? Къде във вашия фон се вписват заразените от хепатит В или С и СПИН поради лекарска"

Уважаема, вие да не сте от "братството", или просто сте ... Ходенето пеша/Кръвопреливането кажете колко прилики и разлики виждате? Ако Аз избера да ходя пеша, а ти предпочетеш да не ти прелеят кръв, но аз ходя в парка и не ме блъсне кола, а ти загинеш геройски, какъв е извода?

DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години
Не, уважаеми, не принадлежа към никакви формални и неформални групировки и сдружения, просто съм смахната. Ако аз предпочитам да не ми прелеят кръв, ще бъда благодарна да ме оставите на собствените ми разбирания. От друга страна, цял живот живея с кръводарител, заразен от хепатит още 1985-та. Прогнозите са за цироза/рак на черния дроб, благодаря. Ако вие изберете да ходите пеша, това си е лично ваш проблем и не виждам какъв извод трябва да вадя. Ако загина геройски от кръвозагуба, това също би следвало да е мой проблем и не виждам защо някой трябва да си вади какъвто и да било извод. Единствения извод в случая е, че големите хора за това са големи, за да си вземат самички решенийцата за собствената си кожа (кръвозагуба/артрит и пр.)
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

Eто, Моят проблем-ходенето, Твоят проблем-кръвозагубата, а общият ни проблем, или няма такъв? Искрено съжалявам за партньора Ти(извини ме за обръщенията, но мразя помпозността).

Предлагаш ли всички да мрем от кръвозагуба действайки превантивно срещу лекарски грешки, или Аз не мога нещо да схвана?!        

Избягахме от темата. Кажи ми как трябва да се чувстват близките на човек, който по свободолюбив начин се присъединил към едноименната секта, за 1/2 години коренно се променил, и на края го изгубили? Да смятат че е отишъл в царството на Йехова?

DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години
Аз нямам проблем с кръвозагубата, няма никакво значение и това, което се случи със съпруга ми. Предлагам /много държа на това!/ всеки да има правото да избира и това му право да се уважава.Ако искам да умра от кръвозагуба (или от калиев цианид) абсолютно държа никой да не си въобразява, че може да ми наруши правото на избор. Този разговор вече е воден тук, преди 2-3 години пак бях на същото мнение, темата беше на Професор. 

Близките на човека да не би да се надяват, че като набият другарчетата му, той ще се шашне и ще се прибере??? Как трябва да се чувстват? Ами като хора, които са си позволили да загубят близък. Съгласна съм, кофти е. Това, което могат да направят, е да се опитат да увеличат контактите си с него, да говорят за минали положителни преживявания, за общи спомени и пр. Ако тези контакти на човека се ограничават, могат а се обърнат към полиция, да поискат съдействие, попечителство дори... Има милион начини, но никъде и никога "насила хубост" не е довела до положителен резултат. Ваденето на хора от секта е много (ама наистина много) трудно. Добре е да се помисли защо хората стигат до тази пътека, а не как да я заличим.

 


 


VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

Напротив, трябва да се заличи всяка подобна организация на псевдорелигиозни мошеници, но не естествено с побоища(като не забравяме, че в момента няма друг начин, защото законът ги защитава), а с коренни промени в законодателдството и отстраняване на възможността такива отрепки да убиват и грабят народа ни!

По горе нещо не ме разбра, не казах че имаш проблеми с кръвозагубата, просто в предния ми пост дадох един пример, ти каза че евентуалната ти кончина си е твой проблем, с което не съм съгласен и ми е мъчно(разединени сме можеби нарочно). Това ли е свобода, всеки с проблемите си, всеки в сектата си...

Моите извинения, но ако това със съпруга ви няма никакво значение, защо изобщо го споменахте?!?!

По отношение на "близките на човека", след като, както казахме законите в тази държава защитават всякакви религии, и псевдорелигии, а бюрократичната машина със своята "бързина" е неефективен начин за справяне, немислимо е да говорим за Полицейска намеса.

"Хора които са си позволили да загубят близък", нима искаш да кажеш, че тези изчадия имат правото да вербуват и оплитат в религиознокорпоративните си мрежи всеки отчаян наш съгражданин?!?

Ти си болна жено и то сериозно, според мен човек който си представя демокрацията и свободата на избор по този начин (избор по какъв начин да умре) има сериозни ментални проблеми! Иди на психиатър!

Ако съм те обидил с нещо, извинявай!

                                    

VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 15 години

Извини ме но по горе стана въпрос за поднесени цветя в чест на загинали, на което ти отговори- "имат правото да поднасят цветя където им  хрумне", все едно са ги поднесли на паметника на сулюман паша, който не бе издигнат на шипка(нищо чудно  да стане и това). Моля имай поне уважението към тези хора, като не ти идва друго на ум!

 

DianaIlieva
DianaIlieva преди 14 години и 11 месеца
Младежо, кой ти е насадил думичката "псевдорелигия"?  "Религия" по определение може да бъде всяка система от възгледи и практики, свързана с божественото. Изобщо не ми е ясно как решаваш, че нещо е "псевдо"?

Приемам извиненията ти. Не споменах факта със съпруга ми за да ми съчувстваш и да го тълкуваш, а защото е факт неединичен, който трябва да се има предвид, когато се вземат решения и се обобщава "en gros".

Някак си реши, че аз съм човек, който иска да умре и употребява свободата и демокрацията за да избере как точно да го направи? В грешка си :)))). Нямам никакво желание в момента да умирам и изобщо не намирам връзката между свободата и демокрацията и правото на избор за каквото и да е. Дали ще говоря, мисля, слушам Свободна Европа или умирам - това са все неща, на които аз имам право. Надявам се няма да ти хрумне да го отречеш? Съответно имам и правото на живот, мълчание, слушане на Шопен и немислене. Или не?

Изобщо не може да ме обиди един гневен младеж, извинявай за снизходителността. И за много неща си прав - и за тромавата система, и за това, че моралните и етични норми се изместват, и за това, че си гневен. Не си прав единствено за липсата на толерантност. Аз не се славя като най- толерантния човек тук, но ти брутално се опитваш да обосновеш отнемането на правото на избор/ свободата на цивилизован, здрав психически, вероятно пълнолетен човек. Това е тирания, младежо. Недопустимо е. Извинявай за което.

Относно цветята - ми разбира се, че имат право да поднасят каквото и където им хрумне. На кого дължа уважение - на хора, които не съм познавала никога, които съзнателно са направили своя избор да прекратят съществуването си по причини, ясни само на тях? Ми не мисля. Шипка няма нищо общо. Всеки човек е достоен и в живота, и в смъртта си на някаква форма на уважение. Имам достатъчното уважение, бъди сигурен.

Относно близките - съветвам те да се обърнеш към психолог, има си методики за справяне с такива случаи. Единствено от близките зависи дали човекът ще се върне при тях, или ще се отдели съвсем. Начинът не е нито бой, нито забрана и явна конфронтация. С такива методи няма да успееш да повлияеш в желаната посока дори на 5- годишно дете. Щом се е стигнало до такава ситуация, помислете как да я разрешите с общи усилия (семейство, приятели, близки - колкото повече, толкова по- добре). Това е социално явление, значи от него има необходимост. Помисли върху това. Факт е, че аз нямам необходимост от никаква църква/молитвен храм или подобно нещо, но това не означава, че трябва да се боря за забрана на църквите/ молитвените храмове по света. 

 


DianaIlieva
DianaIlieva преди 14 години и 11 месеца
Неусетно преминах на "ти", моля да ме извиниш за бързия преход, но наистина намирам смислено основание в твоя гняв, което не променя позицията ми, че прилагането на тирания е недопустимо.
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 14 години и 11 месеца

""Относно цветята - ми разбира се, че имат право да поднасят каквото и където им хрумне. На кого дължа уважение - на хора, които не съм познавала никога, които съзнателно са направили своя избор да прекратят съществуването си по причини, ясни само на тях? Ми не мисля. Шипка няма нищо общо. Всеки човек е достоен и в живота, и в смъртта си на някаква форма на уважение. Имам достатъчното уважение, бъди сигурен"

Говорим за наши Братя и сестри-Българи, които мрът под влиянието на секта Крещя!!!

За какво право на избор ми говориш, за какво достойнство, Ти Българка ли си, човек ли си, или говедо?!

Моите уважения!

Arlina
Arlina преди 14 години и 11 месеца
Radigost, изглежда просто отказвате да проумеете какво се опитват да Ви кажат:)))/за това нямате вина, всеки има право да бъде некомпетентен/да го кажа меко// и не се явявам като адвокат на Sluchaina, сигурна съм, че тя може подобаващо да Ви отговори, но бъдете така добър да промените тона на постовете си, имате пълно право да мислите всичко за всеки, във всевъзможни пейоративни смисли, обаче, да обиждате публично, нямате право. лично аз мисля, че можете на лични бележки да го правите, но това е субективно мнение, така че променете тона, макар и да не искате да водите дебат, спор или, както искате го наричайте, по правилата:) останете си със здраве!
DianaIlieva
DianaIlieva преди 14 години и 11 месеца
Arlina , благодаря за подкрепата. Радвам се, че наминаваш :).

Ради, доста интересен вариант на уважение, благодаря :)). Да, българка съм, родена съм в България и какво от това? Щеше да е същото ако бях китайка. Става въпрос за човешки същества преди всичко, националността изобщо няма общо. Човешките същества имат свободна воля. Ти, младежо, не си божеството, което ще отърве човешките същества от техния погрешен (според теб) избор. Крещенето нито ме плаши, нито помага - особено в нета. Като не искаш познатите ти да "мрът под влиянието на секта", иди при тях, поговори с тях, разбери къде е проблемът и от какво се нуждаят, опитай се да помогнеш като човек. И направи това навреме, а не в последствие, когато нещата вече са тръгнали по другата пътека. Дай им това, от което имат нужда, ако можеш, и тогава избивай на патриотизъм, национализъм и пр. дивотии. Този пост съвсем се обърка, с извинение към автора му. Смятам, че беше достатъчно. Пак бих поговорила с теб, ако имаш нещо друго за дискутиране :).


VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 14 години и 11 месеца

Уважаеми дами, явно е, че колкото повече дискутираме, толкова повече позициите ни се разминават.

Приемам упреците на Арлина за тона ми, и ще се опитам да продължа по цивилизовано. Естествено това не може да промени фактите, които  говорят на висок тон.

Уважаема Случайна, ако имах възможността да познавам всички евентуални бъдещи членове на тази секта, бих разговарял с тях на драго сърце, но се сещаш  че не става. Сред моите познати липсват свидетели на Йехова, което не може особено много да ме радва защото гаранция, че това няма да се случи няма все още.                                                                                                                     

Благодаря ти за съветите все пак.

Изключително се възхищавам от начина по който боравиш с думички като; националност; свобода; воля; избор; патриотизъм; национализъм. Видно е че за теб те имат коренно различен смисъл(ако изобщо имат смисъл разбира се) от това което аз си мисля, че означават.

Щом казваш че Българските човешки същества трябва да действат водени от "свободната си воля", и след това да гледаме по новините как същата тази воля им изиграва лоша шега(благодарение на факта, че са станали свидетели на йехова, и какви ли още не мошенически организации), ако изобщо по новините кажат исттината за случилото се, което е трудно поради ред причини, които не ми се изброяват. И не трябва да  нарушаваме правото на всеки да избира религията си. И да толерираме подобни защитени от закона "религии"

То аз нямам какво да добавя, освен че доста така да го кажа се размиват понятията(за някои), до момента, в който мъдрите ви слова не ме провокират  отново:)

 

VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 14 години и 11 месеца
TheBamcf JIveja v USA i mnogo dobre znaja s kakvo se zanimavat Svideteli na Yehova.Imah okolo 5-6 posestenija v doma si.Trjabva da kaja,che po-nahalni hora ne bjah srestala v US.Dori,kogato ultimativno kazah,che ne iskam da idvat u doma, te se vrastaha otnovo.Iskaha ot mene da se otkaja ot deteto si,sapruga si,semejstvoto si.Te steli da badat moeto semejstvo,te steli da mi davat vjara i t.n.PREDUPREJDAVAM vsichki bulgari:PAZETE SE OT SVIDETELI NA YAHOVA ! Posle ne mojete da se otkachite ot tjah...Коментар от ютуб.
kotka_sharena
kotka_sharena преди 14 години и 11 месеца
Ради ли си, що ли си.. четох те и ти се чудих. И понеже виждам, че възприемаш себе си, като човек с отговори, ще си позволя да задавам въпрос. Със своята крайност, абсолютна убеденост в правотата си, с цялото усилие, с което се противопоставяш на тази или онази секта... какво те прави по- различен от тях? Според мен просто страната, която си избрал.
Сектите, религиите, политическата принадлежност, сексуалната ориентация и каквото още ти дойде на ум е въпрос на личен избор. Но понеже това не е твоя избор, дай да го осъждаме, а? Като цяло хората се противопоставят на неща, които не разбират, а очевидно и не искат да разберат.
Изключително съм благодарна на теб и такива като теб, които мило и драго дават "спасението" на всеки. Но някои просто  не искат да бъдат спасявани.
В природата действа закона на естествения подбор. Сред хората също. Всяко стадо си има мърша, но на човешкото е в повече.
Не съдя, не заклеймявам, не раздавам етикети. Всеки е господар на собствената си съдба и център единствено на своята вселена. Сами се раждаме и сами умираме. И ако през този кратък миг, наречен живот не се научим да обичаме себе си и да бъдем по- добри със себе си, няма как да го споделим с другите.
За да не бъда и съвсем извън конкретната тема на публикацията, агресията, колкото и възбуждаща да е за мен не е решението.
А тъй като съм свикнала да съм лошата, в страшния филм и честно казано обожавам тази роля, ще ти дам и  личен съвет. Научи се да чуваш и другите мнения, било те и различни от твоите. Не бързай да даваш мнение, ако не умееш да приемаш чуждото. Опитай се да разбереш, дори да ти се струва невъзможно. Задавай въпроси, но мисли върху отговорите. И последно, но не по важност... за човек, възприемащ себе си като патриот, очевидно си пропуснал доста важни уроци по български език. Поработи и в тази насока.

Успех!

on4e_bon4e
on4e_bon4e преди 14 години и 11 месеца
Свидетелите на Йехова, като всяка секта с непоклатими религозни убеждения, са тесногръда, невежа и манипулативна "организация с нестопанска цел", която ако не отрече, или не отхвърли нещо полезно и животоспасяващо, би загубила самоуважението си! Не смятам, че ВМРО всява религиозна омраза и ако изключим излизането от добрия тон при саморазправата със Свидетелите, то имат подкрепата ми. Добре знам колко агресивен и досден е мрежовият маркетинг на Йеховистите и колко предпочитани за действие от тях са районите около училищата - симпатични, млади, добре облечени Свидетели се заговарят уж небрежно-елегантно с децата в междучасието и почти като при флирт им разкриват от първа ръка божието слово. А родителите са последните, които научават за това! И аз не виждам друг начин за справяне със сектите, освен лична саморазправа...безкръвна, разбира се :)
VencislavCholakov
VencislavCholakov преди 14 години и 11 месеца


Как няма да са последни родителите, като децата получават заплахи с бесене, и какво ли още не. Гледах едно детенце, което разказваше как  му обяснявали, да не ходи на училище защото "тяхното училище" е по истинско, техните книжки са по добри....

 

Мили дами, спрете да ми говорите за свобода на избор, и свободна воля(м/у другото си намерих 2,3 от тези мазни популистки книжлета, и в тях се тръби само за тези добродетели)

Те вербуват децата ни!!!

Трябва да изискаме от правителството да ревизира закона отнсящ се към религиите в България, и да се забранят подобни "уповаващи се на библията-популистко-мафиотски, ако щете корпоративни, мошенически структури"

Мили дами, осъзнайте се моля!

By peacedream , 22 April 2011
Legacy hit count
514
Legacy blog alias
44921
Legacy friendly alias
Kнигата--Истинска-любов-и-забранена-любов
Размисли
Любов
Литература
Човекът и обществото
Човекът и природата
Възпитание
Уроци, съвети, препоръки
Извънкласна работа
История и цивилизация
Философия
Психология и логика

Comments

By ninka81 , 3 April 2011

Моля се времето да не лети когато сме заедно.

Всеки миг до теб е по-ценен от най-скъпият диамант.

Всяка моя мисъл е свързана с теб, само не ме питай „защо?”

Живеех в празнота,в бяла безлична стая,

където липсваха цветовете на дъгата.

В очите ти открих небето,в перчема рошав

разпознах палавият вятър.

В прегръдките твои усетих здравината на скалите.

Не спирам дори и за миг да мисля за теб,

защото в теб открих единомислие ,

разбиране , уважение , загриженост ,

толерантност и още милиард красиви чувства.

Какво ли бих правила ако ти не

беше открил точно МЕН сред

милиардите сърца на този свят.

Сигурно още щях да се лутам сама –

като самотен вълк в нощта .

Ти даде смисъл на живота ми ,

дари го с кокичета и минзухари ,

не искам живота ми да бъде на пауза

нито за миг , искам да изживея живота

си с теб , за да имаш достатъчно време

да ми покажеш и люляците и лалетата

и всяко едно красиво цвете .Пази ме от розите ,

защото дори и децата знаят –

че те са с бодли и кръвта ми могат да пролеят.

Ние заедно ще се пазим от бодлите на любовта

и от мрачните страни на живота ,

защото в любовта и в живота сме заедно,

надявам се да можем да бъдем заедно и в смъртта !!!

Legacy hit count
418
Legacy blog alias
44686
Legacy friendly alias
-Цветовете-на-дъгата-
Любов

Comments

By karambol , 25 September 2010

Наричат я Черната Роза,

а тя е все още дете.

Живота без капчица мозък

от тръни венче и плете

 

Наричат я Черната Роза.

Изгуби се тя във нощта

Живота й мръсен и грозен

лиши я от прости неща

 

Израсна в приюта

на нуждата в скута

със плюшено старо мече.

И днес във коптора

сред своите хора

на ум приказки му чете

 

Наричат я Черната Роза

Живота й ваза със смрад

Стои във заучена поза

настръхва от студ и от глад

 

Наричат я Черната Роза

Ще има  тя свое дете

Живота без капчица мозък

венчето му вече плете

 

И пак въвприюта

на нуждата в скута

със плюшено ново мече

А тя си мечтае

с бебчок да играе

и то непременно момче.

 

 Наричат я Черната роза,

 а тя е все още дете!

Живота без капчица мозък

от тръни венче и плете

 

Наричат я Черната Роза

Живота й ваза със смрад

Стои във заучена поза,

колите подвяват и хлад.

Legacy hit count
562
Legacy blog alias
41295
Legacy friendly alias
Черната-роза
Любов
Музика
Поезия
България

Comments2

karambol
karambol преди 15 години и 7 месеца
Несъвпадението на текста се дължи на това, че авторът не си помни текста.

Ще рече че има момент на импровизация. Мелодията естествено се сещате откъде е.  Май песента се казваше " Къде цъфтят дивите рози"


MortishaMed
MortishaMed преди 15 години и 7 месеца
Впечатлена съм. Музиката е идеална за стихотворението. От песента почти ме побиха тръпки. Получава се едно цялостно усещане за тъга, самота, безнадеждност. Брилянтна идея, с нетърпение чакам други товрби.
By PetarKalinov , 20 March 2010

„Пазете този член като очите си“

Това е посланието на последните дни. Една мила женица с патос и ентусиазъм избълва тези сакрални думи в ефира. С по-голяма артистичност от Сара Бернар. Жената говореше на микрофона и си вярваше. За всички българи над 18 години е ясно, че трябва да пазят този член или други каквито намерят като очите си. Все пак сме в демографска криза. Но какво да правят децата? Те, милите, не могат да разберат с какво този член е толкова важен. Като пораснат ще разберат. А аз ще обясня на техните родители защо този член е толкова значим.
Този член, мили родители, е толкова необходим, защото вече се успокоих, че България няма да е една от страните, произвеждащи инсулин. Инсулинът в световен мащаб се произвежда чрез ГМО технология. Ние няма да изнасяме инсулин, а ще внасяме. Това е прекрасно за чистия дебел джоб на нашенеца. Следователно ние все по-ясно и отчетливо ще усещаме този член.
Ликувай, народе! Няма да изнасяме и ядем български генномодифицирани домати. Ще ядем гръцки, турски и македонски такива. И правилно - нека да се бъхтят тези народи, а ние ще си плащаме и ще си почиваме. Пазете този член, дори под натиск.
Ясно е, че няма да изнасяме пшеница. Нека изнасят американците като по-глупави. Ние като по-умни ще се държим здраво за члена, за който те няма да се хванат.
Мили родители, не давайте пуканки на децата си! Ще нарушите чистотата на българската царевица, от която пуканки не стават. Нека с пакет пуканки в ръка в кината само американците да откриват нужния им член.      
Нека само простите германци да карат коли с гориво, произведено от мръсна генномодифицирана рапица. Ние ще си плащаме скъпо и прескъпо на братушките и ще си караме с чист руски нефт и газ. Така ще разберем какъв член са ни приготвили.
Нека Самоков си остане чиста бетонна туристическа дестинация. На нас ни е по-изгодно да си внасяме картофи от румънците и поляците. За да не строшим хатъра и на техния член.
Мили родители, мога да ви изредя още две страници, но ще стана отегчителен и за себе си. Да поговорим за наука, но без сълзи и сополи. Сталин забрани генетиката и благодарение на това и у нас се пръкнаха световни „умове“ в областта на тази наука. Благодарение на тях цялото население е генетично грамотно. Разбрах, че българите се интересуват най-много от генетика, на второ място от членове и чак след това от политика и футбол.
 Според един от плакатите на еколозите 93% от хората в България не знаят накъде вървят. Няма прогрес без наука. Като им е толкова мила чистата храна защо не се върнат при бащините си ниви и не оставят хората с градско мислене на мира. Градът не се интересува толкова от храната, колкото от духа. Дори и дошли отнякъде, в града се създават умовете, които ни водят напред. Ние обърнахме естествения ход на нещата и оставихме селото да ръководи града. Лошо няма. Глас народен, глас Божи! Само, където резултатите са плачевни.
Аз съм градски човек и цялата тази селска тупурдия ми е чужда. Но не мога да съм безпристрастен, когато виждам, че парите за пореден път от глупост се изплъзват от ръцете ни. „Пазете този член като очите си“! Само че ми обяснете от какво ще вадят пари утрешните българи и дали ще вадят нещо изобщо или други народи ще им вадят своя член.
Legacy hit count
493
Legacy blog alias
38279
Legacy friendly alias
-Пазете-този-член-
Любов
Смях до дупка! :)
Цитати
Човекът и обществото
Човекът и природата
Математика
Час на класа

Comments1

boristodorov56
boristodorov56 преди 16 години и 1 месец
Членоразделно!
By PetarKalinov , 7 March 2010
Различните нации се определят по три основни признака – религия, език и най-общо казано бит (различните ритуали, навици и привички). Имаше един „мил“ човечец, който набърка и расовата теория, но за щастие притежаваше много лични оръжия и се самоуби. В последно време се натрапва и един четвърти признак, който за съжаление на този етап няма намерение да се самоубива. Това е принадлежността към приказния свят на родното разузнаване и разузнавачи, който в крайна сметка може и да се обособят като отделна „висша“ нация на дебелокожите.
Характерни за българската нация са източноправославната християнска вяра, българският език и купищата ритуали от бита, който са познати и на най-малките деца – поставянето на мартеници, зарязването на лозата, кукерските обичаи, лазаруването, особените начини на празнуване на отделни църковни празници и т.н.
Очевидно е, че по тези признаци ние сме най-близо до бразилците и кариоките са най-близо до нас. Шегувам се. Жестоката истина, която в момента не изнася на българските бивши разузнавачи, е, че имаме най-много сходни черти със сърбите и руснаците. Съвпадението с тези момиченца и момченца по признака религия е стопроцентово. Още по-тежко е положението на тема „език“. Сръбският, руският и българският езици са производни на черковнославянския език. Черковнославянският език, според агент Гоцев и инженер Ганев е производен на канадския. Шегувам се. Ама и те яко се шегуват. Черковнославянският е близък до езика, който се е говорел по нашите земи при пристигането на азбуката на Кирил и Методий по времето на княз Борис І. Поради липса на добре обучени разузнавачи в онези векове, които да насаждат омраза между народите, българските просветители спокойно са се движели и са разпространявали писмеността и словото в посока сегашните руски земи и Сърбия. Самият академик Лихачов споменава за двете българския влияния, които са част от началото на руската култура. Благодарение на тези две влияния изучихме тълпа разузнавачи в Русия, които днес смело ни водят към европейското нищо.
Остана да поговорим и за бита. Вярно е, че за разлика от нас със сърбите руснаците предпочитат водката, но това се дължи на един грузинец, който за да популяризира „перното“ им изсече главите и лозята. Иначе е достатъчно да погледнем в личното си всекидневие и да преценим дали повече приличаме на английски джентълмени или на дървосекачи в тайгата. Изключение правят разузнавачите ни, но те, както уточнихме, са в процес на формиране на нова своя си нация. Смениха ватенките с костюми в спортно елегантен стил, минаха на по-тъмни на цвят и по-солени като цена питиета, ориентираха се към аристократични дейности и спортове, за които не се иска особено мислене.
Бивш разузнавач няма. Дори и голи да тръгнат пак ще ги познаем по изисканите маниери, по добрите обноски и по огромното им желание да ни сочат правия път, дори когато те самите са залутани по кривите си пътеки. Помага им това, че винаги са двама – онзи с маниерите и онзи, който и майка му не иска да го среща. Завършилите престижни руски учебни заведения и школи, получавалите заплата като за двама от народните пари, ползвалите се с всички облаги за тогавашния и сегашен елит не могат да виреят в бистра вода. Защото в мътна вода шарани се ловят най-добре. Натрапват ни тезата, че русофилството е най-голямата болест и болка на българина. Но всъщност нищо не боли повече и не е по-смъртоносно от рака с метастази, който са те. Те изсмукват последните жизнени сили на по принцип здравия български организъм, като преследват едничката важна за тях цел – личната облага на всяка цена. Под предлога, че провеждат лечение, доносниците всячески облъчват и унищожават различните от тях. Пита се – когато успеят да унищожат и последния читав българин дали отново ще „заобичат“ Русия, за да могат да се прехвърлят там и като пиявици да засмучат, както са го правили и преди.
Legacy hit count
712
Legacy blog alias
37913
Legacy friendly alias
Държавна-сигурност---еманацията-на-нацията
Любов
Podcasting
1-ви клас

Comments