BgLOG.net
By queen_blunder , 27 March 2011
Скъпи колеги, тези дни в общността наша колежка описа много точно и вярно абсурдът, с който от години се сблъскваме – безсмислените, безполезни курсове на г-н Паунов, заради които се пропиляват ценни времеви и финансови ресурси. Ние я аплодирахме, подкрепихме, поставихме близо 80 одобрения на поста й, защото тя изрази нашето мнение – мнението на една цяла гилдия, но в крайна сметка се оказва, че нашата колежа е заплашена със съд и към нея са отправени тежки обвинения, че е нанесла персонална обида на г-н Паунов в качеството му на длъжностно лице. Съответно тя ме помоли да изтрия статията й, тъй като заради нея тя си има големи неприятности.

Пиша настоящия постинг, защото съм гневна от факта, че в нашата мила родина продължава да се действа тоталитарно, от позиция на силата, а не на разума, и искам да заявя, че ако се стигне до съд, ще бъда първият човек, който ще застане в защита на колежката. Нека да се изясняваме там, където му е мястото, и докато се изясняваме, ще поискам от г-н Паунов една проста демонстрация: да изпълни с един клас ученици теста за ІІ клас, който тази година в нашето училище бяхме принудени да закупим срещу сумата от 60 ст. от всяко дете, но така, както го е описал в инструкцията – с проверката на двете тестови карти за определеното време - и след това да докаже целесъобразността му.

Мили колеги, не мога и не искам да мълча. Ако искаме нещо да се промени, трябва да го изразяваме ясно и категорично, пък да става каквото ще. Май много хора не си дават сметка, че ние, учителите, се превръщаме в най-големия професионален дефицит в страната - по-възрастните колеги се пенсионират, а по-младите не могат да оцелеят в тежките училищни условия. И, както е тръгнало, в скоро време няма да има кой да преподава на децата в училищата...

Поздравявам всички колеги като Мария, които имат доблестта честно и смело да говорят за проблемите, с една много любима моя песен.

Legacy hit count
4145
Legacy blog alias
44609
Legacy friendly alias
За-безсмислените-курсове-на-г-н-Паунов-и-за-свободата-на-словото-
Размисли
За BgLOG.net
Училище
България
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас
Невчесани мисли

Comments37

GinkaKosturkova1
GinkaKosturkova1 преди 15 години и 1 месец
Самият г-н Паунов ли е заплашил колежката? Очаквам предложения как да я подкрепим. Аз предлагам подписка. Поли сигурно знае как да се направи, за да се включим всички, които искаме този човек да спре с това издевателство над учителите ЗА ПАРИ.
stefanov
stefanov преди 15 години и 1 месец
И отново стоя на брега на реката 
и загледал водата замислен мълча. 
Тишина и мъгла бавно скапват душата, 
младостта отминава както всяка мечта. 


И макар че от кал сме направени, Господи, 
аз не искам във кал да прекарам живота си. 
И не искам тъй ням да стоя край брега 
да очаквам промяна и все да мълча. 

Как искам да живея в един различен свят! 
Не, не ми казвай, че греша - не ме дърпай назад! 
Моят път не е твоя, нека сам да вървя! 
Нека с риск да пропадна, поне за миг полетя! 

Моят свят не е твоя, искам сам да вървя! 
Но преди да пропадна, поне за миг да полетя!
queen_blunder
queen_blunder преди 15 години и 1 месец
Грети, индиректно през инспектората е била заплашена, като преди това е била издирвана с име, което не е било съвсем точно. Подписките не вършат работа в съда, но не се съмнявам, че ако се наложи, в съдебната зала ще дойдат повече колеги, отколкото хора тя може да побере.
stefanov
stefanov преди 15 години и 1 месец
Миналата година имаше подобен проблем с пост, където се описваше как вместо за сугестологията се появява курс, в който лекторката говори против българските жени, от които отдавна не била част. Нещата се развиха по подобен сценарий.

Не можем да говорим за свобода на словото, нито за елементарен контрол на качество на образователна услуга. Ето една тема за размисъл на годишното събрание на Сдружение НО. И ако в София не можете нищо да направите, какво остава за провинцията?!
queen_blunder
queen_blunder преди 15 години и 1 месец
Стефанов, за този мой пост от миналата година получих заплаха за живота си по телефона от същата тази особа, на която го бях посветила. Тя наистина е способна да ме ликвидира - каза, че за нея не представлява проблем да плати на някого, за да ме премахне. Повярвах й, защото бях забелязала, че й липсват морални задръжки в доста отношения. Махнах поста, понеже тази жена е световно неизвестна личност, без някакво обществено влияние, малко хора я познават и конфликът ни щеше да се счете като междуличностен, но с г-н Паунов нещата са доста по-различни. Него го познаваме всички.
RumiGeorgieva
RumiGeorgieva преди 15 години и 1 месец
Здравейте, колеги! Напълно споделям мнението ви относно нарапчивото присъствие на г-н Паунов в обучението по БДП. Преди 3 години рискувах и не работих по "изключителните" помагала на въпросния господин. Издателство "Рива" /също с одобрени помагала по БДП от МОН, сега МОМН/предлага не толкова скучни тетрадки "Сами на пътя".Та реших да разчупя леда и започнах да работя по тях. Заедно с моя колежка от прогимназиялен курс дори участвахме в национална програма. В град Ловеч се състоя двудневна работна среща - семинар. По-късно и в София бе организиран такъв семинар. Та от срещите ни с колеги от страната стана ясно още тогава, че обучението по БДП с тези помагала не е ефективно. Прекаленият дидактизъм, еднообразието в помагалата и необмисленият брой часове по класове са предпоставка за нежелани резултати. Така че аз отдавна не работя по "метода на Паунов". Сега използвам помагалото за час на класа на издателството /разпространява го издателство "Просвета" , в което са включени и теми по  БДП  като си ги разширявам с различни интерактивни забавни игри. Резултатът е много по-добър. Не се притеснявам от проверка. Защото мога да докажа какво знаят моите ученици. Тестове, тестове, тестове. Побъркахме ги тези деца от тестове. А сме учили особеностите на детската психика. Вярно е, че психологическите особености на децата сега са по-различни. Но има един психологически фундамент, който никога няма да се промени. Защото е част от природните закони.

Моят съвет към вас: Не се стахувяйте. Прилатайте това, което смятате, че ще е ефективно във вашата работа. Важен е резултатът. А при необходимост, знаете как да докажете правотата си.


MimaBozhkovaIvanova
MimaBozhkovaIvanova преди 15 години и 1 месец
Поли, Стефанов, благодаря ви. Няма невъзможни неща. Как съда ще оправдае лъжата на господина, който е провел "опреснителния" курс за 4 часа, а по документи се води, че ни е "обучавал" цял месец?! Пълно безумие и наглост! Заедно ще успеем! Аз съм с вас! Сдружение НО трябва да реагираме!
igeorgieva
igeorgieva преди 15 години и 1 месец
Ходила съм на курс при г-на, но беше отдавна. Ще подкрепя колежката. Не ми допадат материалите с които ни ЗАДЪЛЖАВАТ да работим. Преди много години, когато се въвеждаха отказах да ги закупя, но ми ги донесоха като задължителни. Бях готова да работя с проверка на знанията, но не стана / всичко се закупувало / После се отказах и просто си плащам.

Не приемам и действията срещу колежката.


Aneliq
Aneliq преди 15 години и 1 месец
Всичко опира до парите, колеги! Бях на негов курс за по 50 лв. преди 5-6 години. Какво се е променило, питам аз? Каква е ползата от 5 минутките в края на часовете? Питам, но ще ви кажа- има издадена книжка по за 2-3 лв., която трябва да се закупи, за да се проведат. Имам я, отворих я само, за да напиша конспекта, който искаше. Странното е, че документа му беше издаден от СУ. Значи тук освен той, намеса има и най- старото ни висше учебно заведение. Аз предлагам да започенем да караме от сега децата да решават листовките за шофьорски курсове, че са по-скъпи - по 10 лв. комплекта. А както се вижда и инспекторатите са зад него, тогава какво може да се направи?!? И нас ни натискат за тестове, тетрадки, ама то е защото директорите са натиснати от РИО-тата... Голяма е машината с всичко това!
VqraNenova
VqraNenova преди 15 години и 1 месец
Демократична държава! Право на мнение! Нямам думиииии....! Та то по тази логика, трябва да бъдем всички изгонени от работа и съдени за това, че изразяваме свободно мнението си! Кой има пряк достъп до децата?! Господина ли? РИО-тата ли? Нима нашато мнение, като преки участници в образователния процес е най-маловажно! Ще отчитат висшестоящите в държавата ниска неграмотност, докато не се чуе и нашето мнение, което мисля е най компетентно! Възмутена съм от постъпката на г-на!
MeryNikol
MeryNikol преди 15 години и 1 месец

Благодаря на Поли и на всички колеги за единомислието по въпроса, защото малко неща в днешно време могат да обединят хората. Поли, песента от филма " Дунав мост" е възможно най- точната! Искам към момента само да доуточня, че засега само съм предупредена за евентуални неприятности, но все още не ми се е случило нищо такова. За мен най- неприятното ще бъде, ако нещата си останат същите. А най-приятното ще е, ако съумеем да стопираме този курс. Знаете ли, че ако седнем да опресняваме чрез курсове всичко по изучаваните предмети, от курсове главата си няма да можем да вдигнем. Опреснява се нещо, при което има промени, новости, нещо, което е забравено.

На всеки 4 години ли се променят правилата за движение, знаците ли променят формата си, кръстовищата ли я променят, светофарите ли я променят или техните светлини стават различни? За регулировчик няма да коментирам, защото вече го направих. Те такова животно нЕма. Кажете КОЕ налага опресняване по БДП, КОЕ? Единствените актуални курсове са онези, които са свързани с интерактивните методи  и въобще всичко, свързано с компютри и съвременния начин на преподаване. Или курсове, помагащи да се справяме с агресията у децата, нещо свързано с психологията им. Че се сетих за още нещо, ама хайде да не почвам и за него... То пък беше организирано от ЕОН...

chopar
chopar преди 15 години и 1 месец
Нямам думи. Подкрепям колежката. Според мен трябва да се действа до Министерството. Някой или група от колеги трябва да напишат много издържано и аргументирано писмо, в което да се разкрие цялостната схема на г-н Паунов за финансово облагодетелстване /защото отй се явява монополист/, след това аргументирано да се посочат недостатъците на системата на г-н Паунов и най-вече нейната неприложимост и накрая да се помисли за предложение за нова система на провеждане на тези часове - в МВР, в КАТ, в школи и т.н.
RozalinaPaskaleva
RozalinaPaskaleva преди 15 години и 1 месец

Съжалявам,  че съм пропуснала постинга. Твърдя като колегите,  че този курс, на който всички бяхме принудени да платим по 50 лв. на  г-н Паунов, бе напълно ненужен. Още в началото той гневно изрецитира срещу недоволството ни някаква законова наредба на МОН (тогава), според която на всеки 4 години се правели опреснителни курсове по БДП. Не че я търсех сериозно, но така и не я открих тогава. Дори и да е така, законите обслужват потребностите на хората. И след като ние – потърпевшите преценяме, че тази законова база е порочна, редно е  държава с претенции за демократична уредба, каквато мисля е нашата (за претенциите говоря), да промени закона си в тази му част. Абсурдно е всички учители да констатират едно и също, а историята да си остава непроменена.  Ами в законова държава живеем, нали така? Ще търсим правата си. Правото на словото е част тях. Имаме си свое министерство, имаме си законодателни, граждански институции, институции на изпълнителната власт...Е, поне  институции си имаме! Да почнем ходенето си (защо ми идва на ум думата "по мъките"?)от МОМН.

Като казах "потребностите на хората", в частност на децата, нека уточня. Те имат нужда не от петминутки, нито от тесове проформа,а  от реална грижа, която да включи всички обществени фактори, защото детето към и от училище, па било то в учебно или извънучебно време,  е  детето на обществото и държавата ни. Нали един бивш министър на образованието по време на една всеизвестна стачка каза, че „образованието и грижата на държавата са за децата”? Ами нека тя си поеме реално ангажиментите, обслужвайки със законите си не определени личности, а децата си.

gniagilova
gniagilova преди 15 години и 1 месец
    Колеги, вчера бях на прословутия курс на господин Паунов в Добрич. Не мога да опиша възмущението си. "Обучението" , на което присъстваха 33 учители, продължи от 13.25 до 15.30 . Естествено имаше и почивка, за да си платим пропиляното време- 30лева за господина и 15 лева да диплома от СУ. На голяма част от присъстващите се наложи  да заплатят с лични средства тази диплома, но каква работа ще ни свърши тя, на кого е нужна? Питам се дали някога ще спрат издевателствата над  нас?
queen_blunder
queen_blunder преди 15 години и 1 месец
Руми, и аз използвам за часа на класа помагалото "Спазвам правилата" на Витанов, в което се съдържат задължителните теми по БДП. В същото това помагало има и тестове за края на срока и за края на годината, но не! - ние бяхме принудени да си закупим тестовете на Паунов. Помолих за един мой ученик със СОП, който на всичкото отгоре е и от социално-слабо семейство, да отпадне това изискване да си купува тестовите карти, но се оказа, че не можело - всички ученици без изключение трябва да платят въпросните 60 стотинки. 
queen_blunder
queen_blunder преди 15 години и 1 месец
Миме, хайде да измислим как точно да реагираме! Цивилизованият начин е първо да се напише аргументирано писмо до МОМН, под което да следват наши подписи. Как да се оформи това писмо? Дайте предложенията си!
queen_blunder
queen_blunder преди 15 години и 1 месец
Ика, при теб абсурдът е пълен! Ти не работиш с материалите на Паунов, но плащаш с парите на децата, понеже нямаш право да откажеш.
queen_blunder
queen_blunder преди 15 години и 1 месец
Анелия, всичко опира до парите, разбира се! Схемата ни е до болка ясна. 

Държавата отпуска пари за квалификация. Част от тези пари регулярно отива за заплащане на безсмислените опреснители курсове по БДП, на които ни пращат през няколко години и тези курсове са задължителни за всички класни ръководители в България. Като пари от хазната, това си е сериозна цифра.

Само че бизнесът върви успоредно с продаване на книжки, като в тях уроците и петминутките са разработени от учители и вероятно са взети от задължителните изпити - миналата година за изпита разработих и пратих на г-н Паунов 1 урок и 3 петминутки. Тоест, излиза, че ние сме автори на съдържанието на книжките, които г-н Паунов ни продава на курса. Забелязали ли сте също така, че съдържанието в тези книжки се преповтаря? 

Пари се взимат и по линия на тестовите карти, което не е малка сума, защото това са 60 стотинки, но се взимат от всички деца в начален курс от цялата страна.

queen_blunder
queen_blunder преди 15 години и 1 месец
Вяра, Мери, Чопър, Рози, Галя, бих искала да ви репликирам в отделен коментар, но нямам това време. Истината е, че всички ние говорим на един и същи език, виждаме проблема по един и същи начин, а сега ни остава и да се преборим за разрешаването му. 
shery61
shery61 преди 15 години и 1 месец
Само това липсваше- да ни заплашва колега! Браво, Паунов! Нямам думи... Подкрепям всички ви, колеги! Тази година работим по" Рива" и наистина е по- разчупено, по- интересно! Мисля, че господинът ни подценява!
LiliaKostadinova
LiliaKostadinova преди 15 години и 1 месец

Абсолютно подкрепям възмущението на всички в този пост от ТЕСТОВЕТЕ И 5-МИНУТКИТЕ на господина!

Че трябва незабавно да се реагира е ясно - може би до РИО-тата, до МОМН, защо не и с отворено писмо до медиите ни - масови и професионални!

Ако толкова е важно да учим децата точно по тези помагала, то поне някой компетентен "чиновник" да си направи труда да ни убеди аргументирано и с подпис под становището си / това все пак ще е някаква отговорност от страна на институциите/

Но аз си мисля, че и този господин, който ни събира и "обира" задължително...?!?!...също трябва да получи такова писмо с нашето мнение за неговите материали /които всъщност са наши/

Малко емоционално ми се получи, но наистина трябва да реагираме бързо и в целта!

RumiGeorgieva
RumiGeorgieva преди 15 години и 1 месец
Здравейте, колеги! Съгласна съм и подкрепям инициативата за писма да МОМН и г-н Паунов. Но има и нещо друго. Никой не може да ни задължи да работим по неговите помагала. Това е като при учебниците - избираш учебник и работиш по него. А що се отнася до курсовете, то те също не са задължителни. Няма нормативен документ,който да ни задължава. Квалификационната дейност е по желание на учителя. Той има право да избере темата. И то е логично - училищата са с различни специфични особености. Ето вече се увеличи броят на училищата, в които има деца със СОП. Други - с деца от различни общности и т. н. Нещата са съвсем ясни и простички. Защо да си усложняваме и без това тежкото ежедневие. Необходимо е само едно - г-н Паунов да осъзнае проблема и в името на децата да ни остави да си вършим спокойно работата. А ние си я  вършим твърде добре. Това го доказва нашата общност. Мисля си, че ако господина и тези, които го подкрепят често посещават нашата общност, ще ни разберат.    
MeryNikol
MeryNikol преди 15 години и 1 месец
Достатъчно много неща се казаха, достатъчно факти се изложиха. Мненията на колегията са еднопосочни, аргументирани и обосновани. Идеи за действие има. След като всичко необходимо е налице, можем да се обединим около една идея и да пристъпим към изпълнението й.
GinkaKosturkova1
GinkaKosturkova1 преди 15 години и 1 месец
rumcais, със сигурност г-н Паунов няма да се осъзнае. Всъщност той си е отлично осъзнат и си е хванал тлъст кокал, който доброволно няма да пусне. Подкрепям идеите за писмо до МОМН, с копия до регионалните инспекторати и до "Господари на ефира". Възможно ли е на събранието на сдружението да се покани човек от РИО - София, а чрез него и представител от МОМН ? На срещата ни в училището на Поли и Деси беше симпатичната експертка на нач. учители от София. Тя видя ,че сме много и сме сериозни, и отговорни хора. Може би ще ни подкрепи и ще отнесе въпроса  по- нагоре. Все пак нашата връзка с  МОМН са тези гл. експерти. Защо не я поканите?
MeryNikol
MeryNikol преди 15 години и 1 месец
Аз съм съгласна и с предложението на Иван Павлов, и с предложението на Грета. Готова съм не само виртуално да си отстоявам позицията, но и реално да си я изложа.
igeorgieva
igeorgieva преди 15 години и 1 месец
Поли, приемам, че има много абсурди и затова заставам зад колежката. Участвала съм във всички комисии за избор на учебници, но въпросната тетрадка и тестове / аз ползвам само тях не съм ходила на курса за който пишете/ ги нямаше в задължителната документация. Тези помагала се появяват в началото на учебната година и просто плащаш за тях - избор нямаш. Не съм убедена, че тези теми трябва да се предават задължително по издадено помагало и тестове, на който и автор да са те.Няма издаден учебник за тези теми, който да е задължителен.Нека да се обърнем към МОН с въпрос:  Как да се преподават темите и да споделим проблемите си. 

 

Мисля, че първо трябва да се пише до министерството и ако не реагира да се обърнем към господари ...

 


Rossiross
Rossiross преди 15 години и 1 месец
Съгласна съм с всички, но се замислям-значи в министерството има някой, който толерира господина.И разсъждавам на глас-нашето министерство би трябвало да се вслуша в идеите на учителите, тези ,които ежеминутно са между децата и най-добре откриват пропуските  и "пробойните" в системата.Трябва  да се зададе логичния въпрос-кое налага на 4 г опреснителни курсове. Аз съм шофьор от 32 г и досега не ми се е налагало такъв .А сигурно и при вас има такава пародия-колежка, шофьор, но нежелаеща да изкара курса, не може да преподава в часовете БД.
ValentinaDekova
ValentinaDekova преди 15 години и 1 месец
Съгласна съм с всички колиги и Ви подкрепям. Аз също съм шофьор от 10 години, но миналото лято за пореден път карах опреснителните курсове на Паунов по БДП дистанционно, т.к. иначе не можеше да си водя часовете на класа. По-голяма безмислица не знам да има, още повече, че не намирам нищо ново.
DanielaVelcheva
DanielaVelcheva преди 15 години и 1 месец
Аз бях една от присъстващите на този така "ценен" курс, за който говори Мария. Дори за този ден бях поканила репортерката на Нова телевизия, но тя не реагира. Безсмислено е да повтарям всичко, което казват колегите. Напълно съм съгласна с всички. Дисковете, които ни бяха "подарени" срещу сумата от 45 лв., на всичкото отгоре при повечето колеги се оказаха дефектни, просто на тях няма нищо.  Тези дни, колеги от други училища, които бяха "обучени" през есента за 2 часа като нас, получиха своите така ценни документи. На тях пише, че са преминали 5 дневен курс. Що се отнася до тетрадките на издателство "Рива", аз също работя с тях. Те са интересни и достъпни за децата.  А какъв е смисълът от двата теста, които трябва да се попълват? Това го направих преди 3 години и когато ги раздадох на родителите "да ги запозная с постиженията на техните деца", както е по указание, знаете ли какво направиха те?Ами просто ме попитаха за какво им е тази "щуротия" (сами можете да се сетите за точната дума), и на излизане до един ги изхвърлиха в коша. Време е наистина да спрем тези безумия в българското образование. Ще подкрепя всяка инициатива, в подкрепа на Мария и премахването на тези курсове.
RalicaVasileva
RalicaVasileva преди 15 години и 1 месец

ЗНАЧИ И ДНЕС ИМА.........ВЪЗРАЖДАНЕ .........!!!АПЛОДИСМЕНТИ !!!!

RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 15 години и 1 месец
Колеги, досега се въздържах от коментар по този въпрос, защото ми е страшно неприятен. Аз също съм активен шофьор от 30 години, но нямам право да преподавам БД, защото не съм изкарала коментирания от вас курс и НЕ ИСКАМ да го карам. За мен този курс е обида и унижение на тримесечния ми труд в шофьорския курс /защото през 1981г. шофьорският курс беше 3 мес., а не като сега няколко дни/, както и на знанията и уменията ми като правоспособен шофьор. Ще ми каже някой, че в шофьорския курс не се учи методика. Аз съм готова да се състезавам с въпросния господин по това, кой ще изнесе по-добър урок по БД от нас двамата. Подкрепям всички действия, които ще предприемете.
queen_blunder
queen_blunder преди 15 години и 1 месец
И така, колеги, нека да обобщим дотук какво сме постигнали. С постинга на Мария + коментарите, и с продължаващия пост от моя страна + коментарите, дадохме ясен сигнал, че напълно разбираме каква е "далаверата" и че настояваме монополът с безсмислените, и дори вредни, за децата и учителите курсове на г-н Паунов да бъде ликвидиран.

Факт е, че публикациите се радват на всеобщо внимание от всички, които по някакъв начин са свързани с проблема. Имам предвид, че информацията е достигнала до когото трябва и оттук-нататък би следвало да очакваме някакви действия в някаква посока. Би трябвало, ама надали...

В една цивилизована държава, при публично излагане на даден проблем, обикновено се вземат мерки - осъществява се цивилизован диалог между различните звена - учители-министерство-квалифициращи институции - и се търси решение на проблема. У  нас обаче такава практика няма. Ние си говорим, а отсреща - мълчание.

Някои колеги се уповават на сдружението "Начално образование" и се надяват, че то ще предприеме някакви действия по въпроса. В тази връзка бих искала да изясня, че БГлог и сдружението са две различни понятия, макар че членовете на сдружението са членове и на общност "Начално образование", която обаче е неформална общност, докато сдружение НО е институция.

Аз не бих могла да говоря от името на сдружението, не само защото с вчерашна дата вече не съм негов член, но дори и да бях, решенията в едно сдружение се вземат след гласуване на общо събрание и един човек би могъл да бъде изразител на мнението на едно сдружение само, ако мнозинството му гласува правомощия да бъде негов говорител.

Лично моята персонална ангажираност е свързана с общност "Начално  образование". Блогер съм и явно ще си остана такъв, което значи, че за мен е важно да мога да изразявам всичко онова, което мисля, пък да става каквото ще. Ако като редови начален учител изпратя в МОМН запитване относно курсовете на г-н Паунов, подкрепено с линкове към този пост, в 30-дневен законосъобразен срок ще трябва да получа отговор на запитването си. Би било полезно за нас да научим доколко е задължителен е "абонаментът" ни за курсовете, книжките и тестовете на господина. Защото ако се окаже, че всичко това е манипулация на местна почва, поне можем да й се противопоставяме.

Другият вариант си остава - "Господарите..."
RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 15 години и 1 месец
Какво се случи на годишното събрание на сдружението "Начално образование"? Никой ли няма да разкаже?
MeryNikol
MeryNikol преди 15 години и 1 месец

Непонятна ми е позицията на членовете на УС на Сдружението, но те явно абдикират от най- големия проблем към момента на началното учителство и не оправдават очакванията на колегите. Явно за една шепа хора няма никакво значение мнението на по-голямата част от общността, което ме навява на други мисли... Дали с тях обаче или без тях , докато не намеря отговор на въпросите, които всички тук поставихме, няма да се спра! Искам ясен, смислен и логичен отговор/отсега обаче знам, че няма такъв/ на следните въпроси:

1. Защо и какво налага на всеки 4 години да се прави курс по БДП?

2. Какво дe факто се " опреснява"?

3. Защо колеги, които имат шофьорски курсове,  трябва да посещават курса?

4. Защо шофьорите не ходят на опреснителни курсове, а учителите ходят?

5. Чия беше " гениалната" идея за целия този ФАРС?

6. . Ако училищата са учебни полигони на КАТ, къде е необходимото оборудване и защо няма назначени специалисти?  

7.  Защо след като БДП е в задължителната подготовка на учениците, те трябва сами да си закупуват съответните помагала?

8. . Кой наивник смята, че тестовата проверка в края на първия и в края на втория срок е обективна, след като обучението не е ефективно по много причини?

9. В писмо на МОН / тогава/от 27. 08. 2008 г. до Регионалните инспекторати се говори за придобиване, повишаване и поддържане квалификацията по БДП. Това ли е ЕДИНСТВЕНИЯ ПРЕДМЕТ, КОЙТО СЕ НУЖДАЕ ОТ ПОДДЪРЖАЩА КВАЛИФИКАЦИЯ? И ЗАЩО?

10. Като практически неприложима, докога ще бъдем задължавани да пишем в материалните книги петминутката?

Колеги, допълвайте с въпроси, които съм пропуснала да задам. Ще бъдете полезни!

 

 

RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 15 години и 1 месец
На мен не са ми отнети всички часове на класа, а само половината /16ч./ - за БД, които води правоспособна колежка. Останалите 15 часа са си мои.
shery61
shery61 преди 15 години и 1 месец
Защо не се проверява как протича един такъв "курс", въпреки критиките към него?! Защо не се правят курсове по други важни предмети? Успех и подкрепа и от мен!
queen_blunder
queen_blunder преди 15 години и 1 месец
Роси, сигурно ще получиш отговор на въпроса си за годишното събрание на сдружението от самото сдружение.

Мери Никол, и за мен е непонятно да се боиш да изразиш позиция в днешния 21 век, но в същото време разбирам, че това е въпрос на личен избор. Мога да определям и да нося отговорност само за собствените си постъпки и думи.

Сещам се сега за едни думи на Левски, който казва:  "За отечеството работим, байо! Кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и да вървим напред. Ако ще да бъдем хора, на драго сърце да обичаме оногова, който ни покаже погрешката - инак той не е наш приятел"...

Мария, с теб ще продължим да задаваме въпроси и да посочваме "кривиците", за да се "поправим", ако може, защото иначе няма "да вървим напред". Ти си обхванала много пълно проблема и си дала точни формулировки.

На мен мен ми идват наум и такива варианти:

Какво мотивира и налага „опресняването на знанията” – допускането, че учителите на всеки 4 години забравят правилата за безопасно движение и методиката на тяхното преподаване, или нещо друго?

Какво мотивира разпоредба, която гласи, че учителите, които не са посетили курса на г-н Паунов, нямат право да водят часовете по БДП? С какво те са по-малко компетентни от другите, след като общото мнение на учителите, посетили въпросните курсове, е, че на тях не се научава нищо ново и полезно, което да се прилага в практиката?

By kordon , 19 November 2010
 Икономиката на НРБ през погледа и в признанията на висши партийни и държавни функционери                                                                                                                              През целия период на т.нар. "преход" ние сме съпътствани от един неизменен и несекващ носталгичен рефрен,който възпява добрия живот в годините на социализма,обусловен от успехите на народното стопанство под вещото ръководство на Партията.В името на справедливостта трябва да се изтъкне,че през тоталитаризма се живееше по-спокойно,за всички имаше работа, заплатите се получаваха без изключения и винаги навреме,битовата престъпност бе в много по-ниски размери,а организираната въобще не съществуваше,бе изградена модерна инфраструктура,подържана в добро състояние,хората имаха възможност да почиват на планина или море,имаше изградени държавни стандарти в индустриалната и хранителната промишленост и т.н.Тогава изниква въпросът защо при всички тия постижения и при всеобщото благоденствие във всички сфери на живота, социалистическият модел на управление се разпадна и потъна в небитието?Защо при наличието на такова богато материално наследство и при толкова висококвалифицирани специалисти,останали като завещание от този период, страната изпадна в политически и икономически хаос,от който не може да се измъкне вече над две десетилетия?                                                                      След спорната дата 10 ноември1989 г. отпаднаха много ограничения,едно от които касаеше и достъпът до информация (разбира се,не в пълна степен).Наличните данни показват,че розовият образ на социализма е преди всичко дело на пропагандата,а в действителност икономиката на Народна Република България е била в плачевно състояние,преминала е през няколко банкрута,които са били скрити от обществото,съществуването на марионетната комунистическа клика е било поддържано със солидни дотации от СССР,което ни е обвързало с него до невиждани дори и в системата на социалистическия блок мащаби,а сравнително високият жизнен стандарт на населението е бил изкуствено подхранван от огромни държавни субсидии,които поради своята изначална порочност,са отслабвали страната и са я водили към неизбежното сгромолясване в пропастта.Ако тези заключения изглеждат като субективно частно мнение,нека за по-голяма достоверност се запознаем с мненията на видни личности,управлявали в онези времена партийните и държавни органи.        Гриша Филипов,министър-председател на НРБ (1981-1986),завеждащ икономическия сектор в ЦК на БКП.От 1958 г. Гриша Филипов работи в апарата на Централния комитет на БКП, а от 1964 г. - на Министерския съвет. През 1968 г. става първи заместник-председател на Държавния комитет по планиране с ранг на министър. От 1971 г. е член на Държавния съвет. Избран за министър-председател на НРБ (1981-1986) г., след което отново е член на Държавния съвет до края на 1989 г.:"С решение на Януарския пленум през 1950 у нас се сложиха основите на тоталитарната система на управление на страната,оформи се командно- административната система на управление.Тези принципи бяха заимствани от Съветския съюз на Петия конгрес на партията (1948).Още оттогава насам у нас беше подценен пазарът и пазарната икономика.Фактически по този начин се отричаше ролята на пазара.Взаимоотношнията между социалистическите страни не бяха пазарни.Не можахме да изградим и пазар вътре в страната.От тази гледна точка управлението на нашата икономика от самото начало се осъществяваше с помощта на административно-командни средства и методи.Ние имахме пари,имахме цени, имахме кредити,имахме речалба,но всичко това беше категория без съдържание. Това беше дефектът на тази система.Безспорно отговорност за това положение носи цялото партийно и държавно ръководство."                              Станко Тодоров,министр-председател на НРБ (1971-1976,1976-1981)Участва в правителството като министър на земеделието (1952-1957), председател на Държавната планова комисия (1959-1962) и вицепремиер (1959-1966). След приемането на Конституцията от 1971 оглавява Министерския съвет и остава на този пост до 1981г.:                                                                         "Нашата промишлена продукция трудно пробиваше на международните пазари, защото не беше на необходимото техническо и технологично ниво.През целия период растеше делът на предприятията от тежката промишлност и ставаха структурни промени,които не винаги бяха съобразени с реалните възмжности на Блгария.Беше допуснато увлчение в развитието на тежката промишленост в ущърб на останалите отрасли.Форсирането към коопериране на селското стопанство в планинските и полупланинските райони беше една грешка.Аз по това време отговарях за селското стопанство.А кой е решавал тогава-то се знае.Инициативата беше на първия ръководител в страната Тодор Живков.А моята отговорност се състои в това,че не се противопоставих.Положението но страната не беше благоприятно.Слабото развитие на промишлеността и кооперирането в селското стопанство,макар и при слаба механизация,освободиха много работна ръка и имаше безработица.А в самото селско стопанство поради ниските изкупни цени трудоденят се заплащаше ниско.Налице бяха сериозни икономически трудности.От българския народ не можеше да се крие изостаналостта на селското стопанство,тъй като тя беше очевидна за всички."                                                   "Системата на дотациите не благоприятстваше за ефективното развитие на икономиката и нейните отрасли,особено тези,които живееха на дотации. Ръководствата на тези организации бяха с вързани ръце,тъй като те бяха зависими от Министерството на финансите и плановия комитет по отношение на своите резултати и оперативни действия.Освен това те не можеха да извършват съвременна модернизация и обновление на производствените мощности,тъй като трябваше да разчитат на инвестиции от централните органи,а с извънплановите инвестиции и дотации трудно можеше да се получат допълнителни средства.По този начин стимулът в ръководството на тези предприятия за усъвършенстванена производствния процес,за внедряване на научно-технически постежения за производство на конкурентноспособни изделия беше убит.Фактически дотацията по планов път още в началото на годината покриваше неефективността и загубата в края на същата година."   -протокол за разпит на Станко Тодоров от 28 март 1991 г. от АНСлС (Архив на Националната следствена служба),дело №4/1990.                                             Причината за дотиране на нефунциониращи производства Станко Тодоров обяснява така:                    "Нерентабилните производства не ни се предалагаха за внос от страните-членки на СИВ.А ние нямахме достатъчно валута,за да ги внесем от капиталистическите страни. Поради това за някои от тях плановият комитет беше принуден да ги планира за производство,тъй като нямаше начин да се задоволят нуждите от тези стоки за страната.Всичко това беше в резултат от ниското техническо развитие у нас."                                                                       Людмил Ангелов,заместник-министър в Министерството на строителството и строителните материали през 80-те години,обяснява за дотациите в неговия ресор:                                                                                                                          "В резултат на цените на основните строителни материали,което беше един постоянен процес,редица строителни организации в страната изпаднаха в тежко финансово състояние.Това наложи чрез разпределение на печалбата на строителния отрасъл да обезпечаваме с дотации тези организации,тъй като за самия отрасъл дотации не се предвиждаха.Изменението на цените на горивата и енергията доведе до влошаване на финансовото състояние на циментовите и на керамичните заводи и за тях се отделяха ежегодно 60-70 млн. лева дотации."    Георги Атанасов, министър-председател и член на Политбюро на ЦК на БКП от 1986 до 1990 година.От 1977 до 1984 година Атанасов е секретар на Централния комитет на БКП, а от 1981 до 1984 година е и заместник-председател на Държавния съвет и председател на Комитета за държавен и народен контрол с ранг на министър в правителството на Гриша Филипов. През март 1986 го заменя като председател на Министерския съвет, а по-късно същата година оглавява и 75-тото правителство на България:                              "Икономиката беше поставена в един процес на непрекъснати реорганизации и то в една обстановка,когато тя вече беше в дълбока криза.От 1986 ние се оказахме с празни ръце-нямаше какво да изнасяме,за да получим валута.Аз съм дълбоко убеден,че една от грешките на нашата икономика е нейната едностранна насочености обвързаност.Ние фактически скъсахме всички мостове освен този,който ни свързва със СИВ (Съвет за икономическа взаимопомощ-икономическа организация на комунистически държави и нещо като Източен блок).България понесе всички последици от трудностите,които изпитваше съветската икономика и икономиките на другите страни-членки на СИВ.И затова,когато в Москва кихнат,ние вече сме болни от грип.Когато в Москва завали,ниие вече трябва да сложим ботушите."                                                            Тодор Живков,български политик от БКП, който в продължение на 35 години (1954-1989) е партиен и държавен ръководител на Народна република България (НРБ).От 1954 г. е избран за първи секретар на ЦК на БКП и става вторият човек в управляващата партия след нейния генерален секретар Вълко Червенков. През април 1956 г., след премахване на партийната длъжност генерален секретар на ЦК на БКП, той оглавява БКП. По-късно (1981) неговата длъжност първи секретар е преименувана на генерален секретар. Той е министър-председател на България в 70-то (1962-1966) и 71-то (1966-1971) правителства - втори по продължителност период на този пост в българската история след Станко Тодоров. От приемането на Конституцията през 1971 г. до края на 1989 г. е председател на Държавния съвет, т.е. фактически държавен глава:                   "Аз не твърдя,че народът е живял в изобилие-такова беше времето.Ние сме идеализирали Съветския сюз.Той за нас беше образец.И трябва да бъда сега подлец,за да кажа,че още тогава съм бил наясно какво е било положението в Съветския съюз,Ние постепенно виждахме и започнахме посстепенно да чувстваме,че съветските хора живеят по-лошо от българските граждани.Очевидно е,че ЦК на БКП и генералният му секретар (тоест самият той-Тодор Живков) са били под влиянието и в плен на илюзията,че победата на социализма в Европа е гарантирана.И накрая,понеже говоря откровено, искам да подчертая,че тази политика за тогавашните условия беше правилна (?),но започна да ражда своите парадокси и противоположности.Бавно,но сигурно бяхме осъдени на технологично и информационно изоставане,тъй като нашият пазар беше главно социалистически.От 1985 моделът на развитие,който бяхме избрали,започна да се руши.Ясно беше,че той крие в себе си предпоставките за своето ликвидиране."
"У нас съществува прекомерна централизация в планирането и в ръководството на икономиката,стигаща по същество до опекунство.У нас всичко се подработва централно и на хората не им се дава възможност да мислят.Те такова задължение не чувстват,защото няма за какво да мислят". -изказване на Т.Живков на заседание на ЦК на БКП и правителството от 23 януари 1964 г.         "Как става така,че десетилетия наред капиталистическият строй,който е исторически обречен и се раздира от непреодолими антагонистични противоречия,ни изпреварва, а в икономиката ние продължаваме да вървим след него,особено през последните години,когато той завоюва нови позиции в научно-техническия прогрес."-извадка от "Съображения за някои основни проблеми в развитието на реалния социализъм", връчени от Тодор Живков на Михаил Горбачов през юни 1985 г.                                                                                                             Емил Христов,председател на Съвета по управление на икономиката към Държавния съвет на НРБ:                "Социалистическата система не можа да доработи механизма на личната и колективна материална заинтересуваност,а се опита да я замени със системата на принудата.Вместо интерес,подбуждан от пазарни потребности да се произвежда нужното и то да е качествено,действаха задълженията на плановите задания, осъществявани с всички мханизми на обществено-партийния апарат-партия, профсъюзи,комсомол.Всичко беше впрегнато,за да се осъществят задължителни задачи да се прави онова,което не беше мотивирано от собствен интерес.Този принцип на принудата роди тоталитарната система.При тази тоталитарна система неизбежно се развива високо самочувствие на управляващите,че те са компетентни във всичко,че тяхното решение  най-правилното."                                              Как функционира социалистическата икономика ни илюстрира Ради Багрянов, ръководител на Висшия експертен технико-икономически съвет,чрез примера със ЗТМ (завод за тежко машиностроене) "Червена могила"-Радомир:                                                                                  "Загубите от завода в Радомир са много по-големи от похарченото за строежа (за издигането му в многокилометров радиус през 80-те години са отделени милиард и половина лева, а в него е предвидено да работят около 20 хил. души, далеч повече от цялото население на Радомир. Строежът му буквално изцежда родната икономика, напънала се да бъде рекордьор в индустриализацията, а това, че така и никога не започва да функционира, окончателно го превръща в свиден паметник на абсурда).За да може да съществува,в завода са вложени като дотации определени суми.Само за 1989 те са 59 млн. лева,а за 1990-30 млн. лева.За всички години дотациите надхвърлят сумарно няколкостотин милиона лева.Изводът е,че през цялото време заводът в Радомир работи на бюджетно дотиране,тоест на загуба при предварително планирана такава."     Източници:                                                 "Тайните фалити на комунизма",Христо Христов                                                                                                       http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2007/11/07/395403_razsledvane_ikonomicheskoto_dosie_na_komunizma_-_chast/                                                                                                http://vek.bnt.bg/absurdi-i-kuriozi/c466,11-zavodat-chervena-mogila--radomir.html                                                                                                                                           http://bg.wikipedia.org/wiki/Категория:Български_политици_(1945-1989)                                                                                                                                                                      
Legacy hit count
3182
Legacy blog alias
42334
Legacy friendly alias
ИСТИНСКОТО-ЛИЦЕ-НА-КОМУНИЗМА-В-БЪЛГАРИЯ

Comments1

Kopriva
Kopriva преди 15 години и 5 месеца
 А всички, които тъгуват по "големия вожд"  могат внимателно да изслушат думите му тук!
By PetarKalinov , 7 March 2010
Различните нации се определят по три основни признака – религия, език и най-общо казано бит (различните ритуали, навици и привички). Имаше един „мил“ човечец, който набърка и расовата теория, но за щастие притежаваше много лични оръжия и се самоуби. В последно време се натрапва и един четвърти признак, който за съжаление на този етап няма намерение да се самоубива. Това е принадлежността към приказния свят на родното разузнаване и разузнавачи, който в крайна сметка може и да се обособят като отделна „висша“ нация на дебелокожите.
Характерни за българската нация са източноправославната християнска вяра, българският език и купищата ритуали от бита, който са познати и на най-малките деца – поставянето на мартеници, зарязването на лозата, кукерските обичаи, лазаруването, особените начини на празнуване на отделни църковни празници и т.н.
Очевидно е, че по тези признаци ние сме най-близо до бразилците и кариоките са най-близо до нас. Шегувам се. Жестоката истина, която в момента не изнася на българските бивши разузнавачи, е, че имаме най-много сходни черти със сърбите и руснаците. Съвпадението с тези момиченца и момченца по признака религия е стопроцентово. Още по-тежко е положението на тема „език“. Сръбският, руският и българският езици са производни на черковнославянския език. Черковнославянският език, според агент Гоцев и инженер Ганев е производен на канадския. Шегувам се. Ама и те яко се шегуват. Черковнославянският е близък до езика, който се е говорел по нашите земи при пристигането на азбуката на Кирил и Методий по времето на княз Борис І. Поради липса на добре обучени разузнавачи в онези векове, които да насаждат омраза между народите, българските просветители спокойно са се движели и са разпространявали писмеността и словото в посока сегашните руски земи и Сърбия. Самият академик Лихачов споменава за двете българския влияния, които са част от началото на руската култура. Благодарение на тези две влияния изучихме тълпа разузнавачи в Русия, които днес смело ни водят към европейското нищо.
Остана да поговорим и за бита. Вярно е, че за разлика от нас със сърбите руснаците предпочитат водката, но това се дължи на един грузинец, който за да популяризира „перното“ им изсече главите и лозята. Иначе е достатъчно да погледнем в личното си всекидневие и да преценим дали повече приличаме на английски джентълмени или на дървосекачи в тайгата. Изключение правят разузнавачите ни, но те, както уточнихме, са в процес на формиране на нова своя си нация. Смениха ватенките с костюми в спортно елегантен стил, минаха на по-тъмни на цвят и по-солени като цена питиета, ориентираха се към аристократични дейности и спортове, за които не се иска особено мислене.
Бивш разузнавач няма. Дори и голи да тръгнат пак ще ги познаем по изисканите маниери, по добрите обноски и по огромното им желание да ни сочат правия път, дори когато те самите са залутани по кривите си пътеки. Помага им това, че винаги са двама – онзи с маниерите и онзи, който и майка му не иска да го среща. Завършилите престижни руски учебни заведения и школи, получавалите заплата като за двама от народните пари, ползвалите се с всички облаги за тогавашния и сегашен елит не могат да виреят в бистра вода. Защото в мътна вода шарани се ловят най-добре. Натрапват ни тезата, че русофилството е най-голямата болест и болка на българина. Но всъщност нищо не боли повече и не е по-смъртоносно от рака с метастази, който са те. Те изсмукват последните жизнени сили на по принцип здравия български организъм, като преследват едничката важна за тях цел – личната облага на всяка цена. Под предлога, че провеждат лечение, доносниците всячески облъчват и унищожават различните от тях. Пита се – когато успеят да унищожат и последния читав българин дали отново ще „заобичат“ Русия, за да могат да се прехвърлят там и като пиявици да засмучат, както са го правили и преди.
Legacy hit count
712
Legacy blog alias
37913
Legacy friendly alias
Държавна-сигурност---еманацията-на-нацията
Любов
Podcasting
1-ви клас

Comments

By PetarKalinov , 5 March 2010

Във връзка с манталитета на г-н Инджев да налага цензура и да не пуска мнения различно от своето съм принуден да търся всякакви начини да изразя гледната си точка. Още повече, че Ивайло обижда мен и семейството ми, като ни нарича лъжци и анонимници.

Г-н Инджев, моля,
не обиждайте родителите ми! Те са почтени хора и никога не са работили нито за пропагандата, нито за репресивния апарат на тоталитарната държава. Вие може ли да се похвалите с подобно постижение? Сложете си ръката на сърцето и ми кажете истината, защото много хора си легнаха комунисти, а на сутринта се събудиха демократи. Чувал съм, че БНТ и БТА са били основни стожери на демокрацията в България. Оттам се пръкнаха и много „дисиденти“. Горкият бай Тошо, ако знаеше колко душмани има, сигурно сам щеше да хвърли оставка още през 1960.... Вижте повече
Г-н Инджев, моля ви не ми препоръчвайте „патриотизма“ на Джендо, макар и да сте му фен. Някак си не разбирам този тип патриотизъм – да вдигнеш на въстание хората, да им подпалиш къщите, а ти самият при първата трудност да се юрнеш към Влашко и след залавянето ти да обясняваш на турците, че си циганин.
Демокрацията уважава различното мнение. Както може да има русофоби, така може да има и русофили, че даже бразилофили, тогофили и други. Вие мразите ли почитателите на Того?
У вас обаче тоталитарните нагласи надделяват. Чуете ли различно мнение и започвате с личните обиди. Очевидно искате всички да са в униформа и под строй да следват единния курс на партията и нейния пророк цар Ивайло.
Научете и малко повече за интернет, преди да ме обявявате за анонимник. Достатъчно е да натиснете върху името ми под всеки мой коментар, за да разберете всичко за мен. Или може би комплексът от вашите анонимни години е толкова силен, че постоянно подозирате другите в анонимност и конспирация.

http://petarkalinov.blogspot.com/2010/03/blog-post_06.html

Legacy hit count
1381
Legacy blog alias
37874
Legacy friendly alias
Отворено-писмо-до-Иво-Инджев
Любов
1-ви клас
Български език и литература
Втора възрастова група /4-5 години/

Comments19

Teri
Teri преди 16 години и 2 месеца
Аз Иво Инджев го уважавам много и често чета блога му. Въпреки това, не изключвам да се чувствате засегнат от негова постъпка. Бихте ли дали някакъв линк, къде се е случило това, което ви е засегнало? Името ви е достатъчно рядко, че да не сте анонимен, да.
chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Руските имперски амбиции на съвременната Московска Рус са повече от противни и по наглост и арогантност надминават всякакви граници. Никой руски дипломат или който да е от тази нагла държава няма право да изисква каквото и да е то нас. Да си затварят устите. Достатъчно сме ги траели.
divedi
divedi преди 16 години и 2 месеца
Никой по света няма основания да уважава Република Булгаристан или Мангалистан. Населението на Булгаристан напълно заслужава презрителното отношение към себе си и бандитското си подобие на държава, защото за морални ментори на бившата държава и нация се изживяват ченгета, бивши комунисти, дечица на манипулатори от вестник "Разбойническо дело" като агент Ивайло.
divedi
divedi преди 16 години и 2 месеца
Не виждам защо трябва да враждуваме с руските си роднини. Обикновените руснаци имат топло, приятелско отношение към България. Взаимно сме си помагали и смятам, че в бъдеще ще имаме все по-добри и близки отношения. А истеричните русофоби просто трябва да си пият хапчетата.
divedi
divedi преди 16 години и 2 месеца
Трябва ли Канада и Мексико да враждуват със САЩ? Не е ли по-добре, че днес Франция и Германия са съюзници, а не врагове?
divedi
divedi преди 16 години и 2 месеца
Писнало ми е от ченгета като Кеворкян, Инджев, Коритаров, Гарелов и Бочаров! Има ли поне един известен журналист, който да не е бил слушалка? Все много знаят, все акъл раздават! Гореспоменатите още от дете ги помня. И вечните Андрей Райчев, Дайнов и Иван Крастев, номенклатурните издънки, лакеи на всяка власт! Доносници, разкарайте се! Гнус ме е от вас!

 


chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
divedi wrote :
Не виждам защо трябва да враждуваме с руските си роднини. Обикновените руснаци имат топло, приятелско отношение към България. Взаимно сме си помагали и смятам, че в бъдеще ще имаме все по-добри и близки отношения. А истеричните русофоби просто трябва да си пият хапчетата.

Опала - откога руснаците са ни роднини. За обикновените руснаци кой говори. Тук коментираме политическият им елит. За ченгетта по-горе си прав. Обаче те такива като тебе русофили ги докараха на власт през 1944г.

PetarKalinov
PetarKalinov преди 16 години и 2 месеца
Да не забравяме все пак, че ченгетата стъпиха у нас и благодарение на сегашните ни господари.
chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Да не забравяме, че сегашните ни господари всъщност са старите ни господари.
divedi
divedi преди 16 години и 2 месеца
Защо ми харесват руснаците? Защото дъртите и гадни ченгета, комундета, номенклатурни дечица и съветски възпитаници са против тях! Точно те се пребоядисаха за една нощ и станаха най-яростните демократи и русофоби.
chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Доводът ти издиша отвсякъде.
PetarKalinov
PetarKalinov преди 16 години и 2 месеца
Напротив, напротив, точно това е доводът и аз изобщо не го чувам да издиша. Оказва се, че всеки българин с агентурен псевдоним е завършил в Русия, ял е хляба на братушките, получил е отлично образование, а в момента ги плюе като каруцар. Храни куче, да те лае! Оказва се, че американският президент обича повече руснаците и ги предпочита за съюзници пред европейците, отколкото родните пребоядисани ченгесари.
chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Не мога да схвана мисълта ви. Извинявайте, но тя е за жълта книжка. Ще правите свирки на руснаците заради това, че някои били ченгета пък после станали русофоби. Идете се прегледайте. Отношението към Русия е лично отношение на всеки и няма и не бива да има нищо общо с това какъв бил еди кой си. Мразя руският политически елит, а и русите като народ в момента не са ми особено приятни. И това няма нищо общо с ченгетата от ДС или пребоядисалите се червени изроди. Да ви имам малоумната логика. Що не си признаете просто, че сте ограничени хора и ще ви повярваме.
chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Хубаво бе Петре. Не мога да ти разбера идеите или политическото верую. Аз моето тук многократно съм го изразявал. Ненавиждам ченгетата от ДС, комунистите, Русия, терористите. Вашето обаче не мога да го разбера. Нямате ясна позиция. Пишете против ченгетата от ДС, но само защото те сега били русофоби и пречели на нормалните като вас русофили, пък те били прикрити. Като си русофил те какво те бъркат. Кажи аз съм русофил. Аз заявявам, че съм русофоб /въпреки цялата ограниченост натези понятия/ и от тук нататък да си спорим честно и откровено. Малко е путиновска вашата позиция.
PetarKalinov
PetarKalinov преди 16 години и 2 месеца
Не обичам ДС и нищо производно на тази служба. Не обичам КГБ и нищо производно на тази служба. Харесвам руснаците, англичаните и много други. Харесвам българите, колкото и странно да се стори това на някой. В Русия терористите вилнеят, защото за съжаление продължават да ги управляват болшевиките. Страх ме е, че и у нас положението е същото. Позицията е много ясна-не искам да мразя един човек, защото го управляват лумпени. Аз не само пиша против ченгетата, повръща ми се от ченгетата и от ДС, от тесногръдието им, арогантността им и безочието им. Да, аз съм русофил. Не Русия, а болшевиките в Русия заедно със САЩ и Англия ни набутаха в тези ....... вече 65 години. Но харесвам народ, на който сме дали писменост и от него са се пръкнали гениални творци. А хората са шарени, изтъкани от много качества, болшевиките искаха да ни направят еднакви.
chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Така, това вече е малко по-ясно. Но да си русофил означава да харесваш и политическата им клика. А творците. Творци имаха навремето - къде е сегашният им Тарковски. Оооо, не - сега имаме Никита Михалков, който прославя имперските амбиции на Путин. Или Висоцки. Ооо, не сега има Любе - любимите на кагебиста Путин.

А, относно ролята на САЩ и Англия да сме в тези лайна, единственото, за което се сещам е това, че Чърчил не започна Трета световна както смяташе срещу Русия страхувайки се от ядрените оръжия. Жалко, уранът щеше да се разсее след около 200 години, но поне комунисти нямаше да има. А и Рузвелт - така харесваше сталин и ненавиждаше Чърчил заради старото му европейско мислене. На такива мисли ме налетяха.


chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Боже, Боже, направо иди да ги посрещнеш на брега на Дунава. Да не си забравиш питката и солта.
divedi
divedi преди 16 години и 2 месеца
Чопар, ти си психопат и потенциален масов убиец! Слава Богу, че в американските и британските щабове не е имало луди за връзване като теб, а трезвомислещи военни! Имаш нужда от спешна психиатрична помощ!
chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
:-)) Диведи, ти от хипербола не разбираш ли. Не направо ме уби от смях. Това за бомбата беше по-скоро в емоционален стил.