BgLOG.net
By Kataneca , 6 January 2012

Спомням си за „бягащия” електронен надпис на светлинното табло, когато Бойко Борисов бе посрещнат на входа на БАН.  Небрежност, станала комична и не говори добре за служителите там. Бдителните като мен откриха неточности, колкото пръстите на едната ръка (!), а вие?

Legacy hit count
2945
Legacy blog alias
47510
Legacy friendly alias
Колко-грешки--неточности--има-в--Добре-дошъл-г-н-Министър-Председател--
Правопис и правоговор

Comments7

queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 4 месеца
Катанец, добро утро!

Явно с теб ще си хортуваме тук, докато не се престраши някой да се включи в разговора. :)

Не успях да намеря грешки, колкото са пръстите на едната ти ръка.

Открих една езикова (която непрекъснато допуска Милен Цветков), свързана с числото на миналите деятелни причастия при учивата форма, в думата "дошъл" - трябва да е в мн. ч. - "дошли", и три правописни грешки:

- липсва запетаята пред обръщението (пред г-н);

- "председател" не се пише с главна буква, а с малка буква;

- "председател" не се пише разделено, а полуслято, с тире: "министър-председател".

Не мога да открия петата грешка, освен ако тя не е липсващият препинателен знак (в случая възклицателен) накрая.
Anieze
Anieze преди 14 години и 4 месеца

Привет, грешките наистина са пет. Първа - дошли, втора - запетая пред обръщението, трета -министър  с малка буква ,   четвърта - председател с малка буква и пета - полуслято писане с тире.

Успешна година на всички и късмет!

queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 4 месеца
Ирен, привет!

А аз мисля, че при главната буква в названието на длъжността няма грешка. Направих справка с Нов правописен речник (2002 г.) и в него, на с. 32, пише следното:

Нарицателните съществителни, които означават титли, звания, длъжности, професии и др, се пишат с главна буква само, ако са в началото на изречението, и при обръщения и адресиране.

Един от примерите в речника е: "Уважаеми г-н Министър-председател". 
Kataneca
Kataneca преди 14 години и 4 месеца
Браво, виждам, че ти откри всичко! Грешките са 4, но може да се сложи и препинателен знак (като възклицание накрая) в приветствието. Все пак Бойко Борисов е, не кой да е!  Този гаф ще си остане задълго в съзнанието ми. Преписвам това, което ти забеляза:

- думата "дошъл" - трябва да е в мн. ч. - "дошли",

- липсва запетаята пред обръщението (пред г-н);

- "председател" не се пише с главна буква, а с малка буква;

- "председател" не се пише разделено, а полуслято, с тире: "министър-председател".

 - липсващия препинателен знак (в случая възклицателен) накрая.

 

 

 

Anieze
Anieze преди 14 години и 4 месеца
Да, права си, Куини, проверих в речника.  Конструктивната  критика  е полезна.
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 4 месеца
Iren wrote :
Да, права си, Куини, проверих в речника.  Конструктивната  критика  е полезна.


Ирен, благодаря ти за коментара и за включването в дискусията! Изключително ми е приятно да се запозная с теб - с човек, който не се притеснява да каже, че - например - в този пункт се разминава с речника. Признаването на грешка е доблестна постъпка - рядко срещано явление, на което истински се възхищавам. 

Ирен, ако днес грешиш ти, утре ще сбъркам аз, но признаването на грешката не е страшно, защото така се учим и вървим напред. Моят ник неслучайно означава "Кралицата на грешките" (на гафовете=грубите грешки), защото се не срамувам да призная, че пътят ми е осеян с грешки и от тях научавам най-много. 

Катанец, не се знае през март-април, когато излезе следващата версия на правописния речник на БАН, какво ще повеляват правилата. 
Anieze
Anieze преди 14 години и 4 месеца
Привет, уча се всеки ден!
By DenitsaDeni , 15 November 2009
Симеон Дянков просто прекали. Направо избеснях като прочетох статията по-долу, но нямаше как да я споделя тук, защото интернета ни изчезна. Така че сега ще го направя.

Аз също съм се изказвала срещу БАН, но не мога да приема такова отношение от един министър. БАН може да имат много проблеми, например остарелите им разбирания и разбира се, борбата за власт, но просто подобно изказване е напълно непростимо от представител на властта.

Не е вярно, че науката по света се развива само в университетите, повечето страни имат подобни институти. Поне за Германия и САЩ знам със сигурност, защото шефът ми беше в Германия тази година в един такъв институт, а за САЩ е ясно, те обичат разните там агенции.

И какво значи " науката по време на криза не е нещо основно". А кога е основно? Когато има достатъчно пари за крадене и може да ни се подхвърли някой кокал? И както и да е, ако оставим възмущението настрана, един от основните приоритети на ЕС е развиването на науката точно по време на криза, защото когато старият модел се скапе, точно науката може да създаде предпоставките за нов модел. Да не говорим за Лисабонската стратегия, под която сме се подписали и която изисква инвестициите в науката да не падат под някакъв процент от БВП (нашият е на абсолютното дъно!)

Много ми е интересно министър Дянков дали ходи пеша на посещения по света и у нас, дали ползва услугите на лекар, дали ползва услугите на мобилни телефони и компютри. Ясно ви е, защо толкова ме е яд - защото това само допринася за лошото отношение на обществото към науката, когато това отношение е напълно неоснователно! Аз лично, когато готвя публикация или работата ми потръгне работя по 14-16 часа на ден. Колко ми плащат дори няма да казвам, защото е обидно за самата мен. И това е по проект, който сме спечелили в МОН. Не пари, които просто получавам от някъде на добра воля, явили сме се на конкурс и сме го спечелили!

А министър Дянков ще си позволява да ни обижда от позицията си на министър?! И да ми говори за поощряване на даряването в науката. Подобно изказване според мен плаче за оставка. Не за друго, а защото показва некомпетентност. Науката просто не може да оцелее на дарения и да се развива в нейната пълнота. Да, в САЩ има много патенти, но повечето от тях не се държат от университетски изследователи (още повече от малки университети като нашите), а от корпорации, които наемат въпросните изследователи, когато надушат нещо продаваемо. В унивеситетите и институтите обикновено правителството спонсорира фундаменталната наука, която не произвежда продукти, а теории. Но при всички случаи, има известна разлика между един световно известен университет, в който разните корпорации се трепят да "даряват", защото за тях това е добра инвестиция - намаляват им се данъците, получават реклама, а и имат интерес от работната ръка, която университета обучава, и нашият малък Софийски университет (и БАН) плюс минус още няколко, който първо, че е световно неизвестен и второ, че в България просто няма дарители от такава величина, които да инвестират. Да не говорим, че тези които имат толкова пари обикновено са престъпници. Ми как ще стане тая работа, господин Министър? Кой ще дарява. Как виждате вие този модел. Или да закрием СУ и БАН и да ставаме селско-стопанска страна. Защото поне аз не мога да разбера какво е това, което България произвежда освен проститутки (и незаконна дървесина, естествено). Да, услугите са си услуги, държавната работа си е държавна, но нали някой нещо трябва да произвежда. Аз просто не мога да видя здравословен цикъл на икономиката, не виждам благата които създаваме. Защото такива блага имат нужда от наука, имат нужда от хора, които да създават нещо ново. Кой ще го прави това ново нещо? Ако това отношение към науката продължава, наистина няма да има никой, който да може да създаде нещо ново. Може би имам идеализирана идея за икономиката, според която производството създава богатство, не знам. Но според мен е непростимо един министър да си позволява да обижда науката и никой да не го наказва за изказванията му.

Дянков обиди БАН

13.11.2009, 13:56 (обновена 13.11.2009, 16:41)
news.bg

По време на криза науката не е нещо основно. В БАН не правят наука, а работят „феодални старци".

Това заяви финансовият министър Симеон Дянков в отговор на коментара на държавния глава Георги Първанов.

Според него с упреците си, че в Бюджет 2010 се съкращават средствата за наука, президентът всъщност защитава своите приятели в БАН.

По думите на Дянков наука по света се развива в университетите, а не в центрове като БАН.
Самата идея за БАН е от сталинистко време", отбеляза той.

Фактът че се намаляват парите за наука като цяло, финансовият министър обясни с това, че по време на криза трябва да се защитава реалната икономика и да се взимат мерки срещу безработицата.

По-рано президентът заяви, че кризата не може да бъде използвана като алиби за съкращаване на разходите в сферата на науката и на научните изследвания.

Ако не искат да чуят президента на България, да чуят президента на Съединените американски щати, посочи той в словото си по повод 65-та годишнина на Съюза на учените в България.

Ако средствата за наука продължават да се орязват, ограничават или в най-добрия случай се задържат на орязаното в рамките на тази година ниво от 0,3 %, забележете, от БВП, не можем, нямаме право да говорим убедително за Лисабонска стратегия, за икономика и общество на знанието, отбеляза държавният глава.

Чудесно е, че имаме намерение да поощрим дарителството в спорта, а защо само в спорта, попита той.

Защо не и в науката и образованието, защо не в здравеопазването, заяви още Георги Първанов.
Според него са необходими същностни промени в структурата, в модела на развитие и финансиране на българската наука и развитие на кадрите и научното поприще. линк


Legacy hit count
659
Legacy blog alias
34922
Legacy friendly alias
Дянков-и-феодалните-старци

Comments23

palavnica
palavnica преди 16 години и 5 месеца
Дянков показа колко струва още по време на предизборната кампания. Ама нали ББ е нещо като месия, та сега ще търпим и единия и другия. И цялата пасмина, барабар с Вежди и БожДим.

 И да добавя, че въпросния Дянков ежедневно обижда някого, най-малкото здравия разум. Ама кой ти гледа, нали не става дума за БАН.

А относно Гоце, който някакси след 8 години президентство, изведнъж видя какво се случва в държавата, какво да кажем? Пари за наука се съкращават не от вчера, но той си ни е цар на нищоказването...
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 5 месеца
Дени, не се ядосвай.... Наясно е обществото! Точно поради подобно отношение кум наука, култура, образование, здравеопазване има "изтичане на мозъци" от десетилетия и затова сме в положението, в което сме!
palavnica
palavnica преди 16 години и 5 месеца
Ооо, я един минус от мен, че да не ти се вирва носа :))) А и да правиш компания на другата минусопреброителка :))) Иначе постинга ти ми допадна, само нямаше нужда да даваш гластност на Гоцевите безсмислици.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 5 месеца
Дени, нямам честта да познавам господина, но изследвам речта на бг политици от доста време.
Какво се чудиш на изказването му? Повечето от нашите политици са от школата "Шопска с домашна ракия"...По-различно е нЕкак от школи като Оксфорд, които са толкова стари, че не им се помни годината на основаване...
И учи ли се в бг училище реторика или каквото и да е умение да говориш пред хора?
Или да мълчиш - което често е още по-важно умение от говоренето?
А без наука е ясно какво става...
palavnica
palavnica преди 16 години и 5 месеца
Ela Georgieva, този идва от Световната банка. Направо от Ню Йорк скочи тук, в България. Което не пречеше да ни залива с комунистически популизъм още по време на предизборната си кампания. Ама пак добре, че я проведе той, а не БМухобойко, че тогава какви дебилизми щяхме да чуем. Но явно го бяха предупредили тогава да си мълчи. Виж, сега вече няма спиране. Двамата с Дянков се надпреварват кой по-голяма глупост да каже. Отвреме на време се включват и разните Цецки, Румита и други жени в критическата, станали шефчета, само защото са се лензили на бившия комунист и пожарникар (и мутра, и телохранител на Тодор Живков, и на гражданина Симеон Сакскобургготски).
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 5 месеца
От NY или Париж - школата си ни е изначално Made in BG. Човек ако до 6-годишна възраст не е научил някои неща....няма почти никакъв шанс да ги научи...
Един от безценните уроци, които се преподават в семейството - можеш да си мислиш каквото си искаш, но не и да говориш каквото ти падне...особено ако си публична личност с държавна заплата... 
Donkova
Donkova преди 16 години и 5 месеца
.... и ни увреждат силогизмите тези хаймани недообразовани.... казва се "синодални старци". във времената нарични общо феодализъм средната пордъжителност на живота в Европа е била... около 40 години и старците в съвременния смисъл на думата - са били едно чудесно почти божестевно явление.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 5 месеца
Дени, благодаря, Мария, и на теб -  пак научих нещо ново. Този силогизъм не знаех откъде идва...
Donkova
Donkova преди 16 години и 5 месеца
до висините на църковната йерархия - място в синода - логично се стига на преклонна възраст, защото няма текучество и мандатност. пък и защото, както казваше преди години една мъдра и мълчалива касиерка - митрополитите "не са пили студена вода потни".
palavnica
palavnica преди 16 години и 5 месеца
Обаче...

Дянков има предвид, че структурата на БАН е феодална. Та не намесвайте синода. Въпреки близоста на звученето, това едва ли е лапсус.

Също така...

Нека не забравяме, че в БАН има: Централна лаборатория по оптичен запис и обработка на информация (ЦЛОЗОИ), Централна лаборатория по приложна физика – Пловдив (ЦЛПФ), Институт по електроника (ИЕ), Институт за правни науки (ИПН), Център по наукознание и история на науката (ЦНИН). Хм, особено центъра за изследване на... науката :))) е страшно полезен, надявам се :))) И нека не забравяме, че това става с държавни средства. Тоест и с моите данъци.

А че по света има институти - има. Ама че академии на науките (като нашата и руската) има само в бивши соц. страни - има. Та да имаме и това предвид, ок?

Donkova
Donkova преди 16 години и 5 месеца

@ Палавница "структурата на БАН е феодална"?! дефинирай феодална , моля. първата известна академия извън Антчиността е от Ренесанса.

и.... не се нуждаем от твоето одобрение, за да си говорим с Ела за силогизми и значението им.

palavnica
palavnica преди 16 години и 5 месеца
MariaD, ама моля, говорете си. Предполагам, че не ви преча, като пускам по някой коментар в блога на denijane?

Феодална в този случай означава - израстване не по заслуги, а по кръв. Шуробаджанащина по нашему. Връзкарство също така. Пожизнени длъжности въпреки резултатите.

И ме извини, че отново коментирам без твое разрешение :))) Или не, ти ми даде заповед и аз изпълнявам. Значи всичко е наред.

DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 5 месеца

Това за феодалната структура на БАН съм го чувала и друг път, но не помня точния контекст. Май беше при избирането на  председател на БАН?

Все пак, не съм съгласна с изказването, но какво ли пък да се очаква от научния гений Дянков?

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 5 месеца
Първо, в БАН хората не се издигат по кръвна линия. Не е и точно по заслуги (поне не винаги), но този феномен се наблюдава във впечатляващо много страни и институти и университети (примерно, шефа на някакъв екип от 10 души си пише името в статиите на тези хора без да е работил кой знае колко-НАСА). Да не се заблуждаваме, науката не се различава от останалата част от обществото по корупцията си. Но има нещо наречено уважение към институциите. Също както някой от другите министри не би си позволил да нарича министерство на Финансите - министерство на боклуците, така и не може един министър да обижда по такъв начин БАН. Въпрос на възпитание, както Ела отбеляза. Всеки човек трябва да се научи в семейството кого и кога да уважава и как да изразява уважението си.

Второ, палавница, не си права. Нито в заядливито си отношение към останалите блогери (което няма да коментирам, защото сте големи хора), нито в обвиняването за всичко на социализма. Ти да не си някво алтер-его на шопар? Институти от типа на БАН има в повечето страни, да, в България е малко по-централизирано, но това не е качествена разлика. И е вярно, че в БАН има много проблеми, но те могат да бъдат решени с трезва политика по финансирането на науката. А не с обиди към хора, които имат статии в най-реномирани списания и които са общували с учени на световно ниво. Има и плява, но то къде ли няма.

Много ме зарадва, че в статията имаше стотици коментари в защита на БАН. Което не е толкова защита на БАН, а на науката в България като цяло. Защото не може да въвеждаш пазарен принцип (конкурсите с проекти към МОН), а да не въвеждаш и съответното заплащане и организация на труда.

Мдам, благодаря на всички за коментарите. Палавнице - нямаше нужда от минуса, моите публикации обикновено имат доста минуси, отдавна не се връзвам нито на тях, нито на плюсовете.

Shogun
Shogun преди 16 години и 5 месеца
Тоя момък Дянков въобще си ги говори, без да мисли. Според мен, трябва да сложат към него някой, който да ходи след него и да чисти изцапаното.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 5 месеца
:) Чудесна идея :)
chopar
chopar преди 16 години и 5 месеца
БАН сами са си виновни. Може би полезните хора там са 10-20%. Докато не разкарат склерозиралата тъкан от там да се отнасят още по-сурово с тях. Дянков просто каза това, което всички нормални хора в тази страна мислят. Язък за все пак младите и кадърни учени ако ги има там. Но БАН трябва коренно да се промени. Иначе - на боклука и толкоз.
Donkova
Donkova преди 16 години и 5 месеца

В предишния кабинет имаше министър "поразяваща уста" - Петър Димитров. Понеже не говореше много, ми остави впечатление, че вески път като проговори - отронва някой бисер

Очевидно и в този кабинет ще има - Дянков. Само дето изглежда, че неговият дебит е много по-голям.

Дени, извинявай -  последен оф-топ за Палавница:

Цитат: Дянков има предвид, че структурата на БАН е феодална.Та не намесвайте синода. Въпреки близоста на звученето, това едва ли е лапсус. -  Тази категоричност на изискването ти имах предвид, че е неприемлива. А не мнението ти. То си твое и аз съм последният човек, който има желание да ти го променя.

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 5 месеца
@shopar: Е, то какво ли друго да кажеш ти. Я си продължи мисълта как и 90% от СУ сме боклуци, най-добре цялото висше образование в България да се закрие, за да ти е по-спокойно. Пък и това са си пари хвърлени на вятъра, нали? Който иска да ходи да учи, винаги може да го направи в чужбина.

Не познавам целия БАН, но хората, които познавам са стойностни и не заслужават такова отношение. И ми е безкрайно интересно как пък нормалните хора в тази страна са толкова информирани за дейността на БАН и ползите и вредите от нея. Но вие си знаете.

@Мария - нали знаеш, че аз обичам оффтопика. И точно този и на мен ми беше интересен, защото не си давах сметка колко смисъл се крие зад "феодални старци". Благодаря ви.

igeorgieva
igeorgieva преди 16 години и 5 месеца
denijane   Всички около мен са за Дянков." Каруцарският език "доведе и "каруцарско мислене." 
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 5 месеца
ika wrote :
denijane   Всички около мен са за Дянков." Каруцарският език "доведе и "каруцарско мислене." 

Сериозно ли? Ужас! Аз се надявах, че и останалите хора му се възмущават на глупостите, но всъщност...хората са го избрали един вид, предполагам, че не е точно изненада. Жалко.

chopar
chopar преди 16 години и 5 месеца
Ето една статия от "Капитал" по темата. Дени и Джейн едва ли ще се съгласят, но това е истината.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 5 месеца
Шопар нещо си се объркал за мнението и на Дени и на Джейн. Аз работя в СУ, няма как да не мисля, че БАН трябва да се реформира. Всички го знаят. Но също така се знае, че дори и да се пенсионират всички над 65, то пак тези които ще останат ще са част от тяхната мафия. Не е въпросът само за пенсионирания, става въпрос за съставяне на съвсем нов модел за управление, който да ограничи на мафията .

"Учените имат право, че парите за наука в България са крайно недостатъчни - те са под 0.5% от брутния вътрешен продукт, при положение че заложеният в Лисабонската стратегия стандарт е минимум 3% от БВП. Прав е и министър Дянков, който в случая говори от името на данъкоплатците. Да се наливат пари в нереформираната и управлявана по социалистически модел БАН е форма на самоубийство, особено по време на криза."

Парите за наука са брутално малко. С парите по моя докторантски договор например, мога да си позволя САМО заплата + 2та лаптопа, които си купихме в началото. Нямам стотинка за ходене по конференции, въпреки че ВАК изисква изнасяне на доклади за защитата. И това е проект, който МОН е подготвил с идеята, че аз накрая трябва да защитя някак. Да виждаш противоречие?

Та искам да кажа, парите които дават за наука са толкова малко, че е смешно да се твърди, че сме тежали на данъкоплатците. Парите, които се разсипват по бюрократични причини са с порядъци повече. Трябва да се реформира не само БАН, а и всички институции в държавата. Не с цел "управление на държавата като корпорация, какво лошо?", а просто оптимизация. 

Другият момент е, че "науката" не е БАН! БАН е част от научната общност в България, но не е всичко. По университетите също работят много качествени учени. А парите за всички ни са много много малко. Освен това част от парите се разпределята и за проекти. Така че на практика, БАН каквито и проблеми да има, пак не разсипва чак толкова много. Това е по-скоро някакъв прах в очите, колкото да оправдаят, че няма да увеличат парите за наука, отколкото искрена грижа за науката в България. 

Както и да е, аз съм напълно съгласна, че БАН трябва да се реформира. Но има разлика между добронамерени реформи и чисти обиди. А Дянков точно това направи. Обиди хора, които не заслужават това. Нещо повече, обиди институцията, която те представляват и за пореден път навреди на името на науката в България. И средно-статистическият човек ще се запита - ми защо изобщо да давам пари за наука, като тя нищо не ми носи. А това просто не е вярно. Само в катедрата ни са привлечени стотици хиляди левове европейски пари по европейски проекти, пари, които се инвестират ВЪВ България. Т.е. не е вярно, че данъкоплатеца не получава нищо! Просто това нещо не е толкова очевидно. 

Да не говорим, че приказките за науката и бизнесът са ми втръснали ама до козирката. Не знам колко трудно може да е да разбереш, че не всяко изследване може да има директно приложение в бизнеса. 

А за импакт фактора? Там пък каква е мафия, направо ми се повръща. Ама наистина. И всеки човек, който се занимава с наука, знае какъв е зорът да публикуваш в списание с висок импакт фактор без да продадеш нещо от възгледите си (е, може би освен за нанно-нещата, защото те са сравнително млади специалности и мафията все още не е сформирана). За съжаление, за разлика от обикновената преса, която търси сензации, в нашия бизнес е точно обратното. Така че това не може да бъде единствен критерий за продуктивност, въпреки че идеята да се стимулират финансово добри статии е супер. 

Така че, аз съм изцяло "За" реформите в БАН. "За" съм и за реформи в "СУ". Но тези реформи трябва да се носят добро на всички, а не просто да служат да се свали старото ръководство и да дойде ново, също толкова скапано. 

By acecoke , 21 February 2007
Четейки статията на Ванката Ангел реших и аз да си размърдам веществото по тези проблеми...

"Държавата отдавна забрави БАН. БАН - това е един неудобен проблем. Никой, дори тези, които работят там незнаят, какво точно става в тези институти. Оставени са на самотек, с жълти стотинки колкото да не умрат от глад.
И сега какво мнение да кажат тези хорица, бе то насреща си като имаш няколко милиона, а ти не смееш да загубиш и това подаяние от 300 лева, какво да се обаждаш. Я си кроткай.
Ще чакаме по - добри времена."

Ванка, били ми казал дали това са твои размишления или на този ст.н.с. Бешков от Националния природонаучен музей. Аз лично не вярвам, че няма човек, който се е докоснал по някакъв начин до БАН да не знае какво става там. Пък и с теб сме говорили по този въпрос не веднъж именно в барче в БАН.

Обаче като се замисли човек "Оставени са на самотек, с жълти стотинки колкото да не умрат от глад." не противоречи ли с "...а ти не смееш да загубиш и това подаяние от 300 лева..."? Защото 300 лева не са много жълти. Няма значение. След година ако все още "Никой" не знае какво става в БАН, ще ви кажа...

Още нещо ми хвана окото в тази статия, но преди това погледнете този линк. Там може би ще видите колко човека са подкрепили "Натура 2000". Прави ли ви впечатление, че на прима виста не се виждат хора от "Шабленското, Варненско-Белославско и Дуранкулашкото езера, Дервентски въвзвишения, Провадийско-Роякско плато, района на Емине-Иракли, комплекс Камчия, Калиакра, Галата, Мелнишки пирамиди, Добростан, р. Места, Бакарлъка, долината на р. Батова, Палакария, Рупите-р. Струмешница, Триград-Мурсалица, плаж "Шкорпиловци", долината на р. Луда Камчия и зоната на Среден Пирин-Алиботуш."?!? Абе, хора, вие били ли сте в Добростан?!? Ми че там има една лампа в цялото село. Как очаквате тези хора да подкрепят проект за защитаване на природата, когато имат само нея, и когато няма какво да ядат. Ми естествено че ще се случва "Хората се опасяваха, че евромрежата може да спре инвеститорският интерес към тези зони на страната". Как ще обясните на гладния, че има нужда от природа. Това си го казаха и хората от Банско и Разлог по-време на дискусията по ТВ-то за ски-курорта. С какви очи мога да кажа на някой местен, че искам гора и планина, след като аз живея на топло и съм нахранен, а той се чуди как да си купи хляб. /дори ме фаща малко срам/

Ох болно ми е, ама лошото е, че в нашата криворазбрана демокрация нищо не се случва както в културният и интелигентен свят...

Кой е виновен тогава? Ха, виновен ли казах?! Я да видим по-нататък в статията:

"Ученият предупреди, че ще бъде потърсено решение извънрамките на България, чрез международни институции."

Да се надяваме, да се надяваме. Обаче какво ще стане... геноцид май. Зашото за половината население от държавата зависи то да оцелее (буквално) от тази "Натура 2000". Я да видим, ако господа еколозите спечелят - ми то ще стане гражданска война?!? Но за виновен говорихме. Кой може да каже кой е виновен и кой не?!

"По неговото мнение научните аргументи за отложените зони садостатъчно убедителни, но министрите не са се вслушали в становището наекспертите."

Това не ви ли звучи като "Съдът в Либия не се вслуша в докладите на международните експерти". Кого ощетява процесът в Либия? Семействата на медиците ни или "имиджът" на държавата?! Какво цели кампанията "Не сте сами"? Свобода за медиците или медиен имидж?! Защо бТВ и другите от кампанията "Не сте сами" не го каже това на тези, чийто хляб зависи от "Натура 2000"? Ами стига само Банско, Разлог и околията да се изсипат в София и ще соринат и бТВ-то и който се опита да им каже че не са сами...

Не знам, не знам. Писна ми от лицемерие. Спомням си Ентусиаста и новооснованата от него "религия". Много, много отдавна. Искам и аз там :(((

"Бедни, бедни, Македонски, защо не умря при Гредетин"*

*"Немили-недраги", Иван Вазов (май?!)

Legacy hit count
1099
Legacy blog alias
11418
Legacy friendly alias
За-БАН---НАТУРА-2000--и-в-к--Монитор-
42

Comments12

IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
http://bglog.net/BGLog/11395
http://bglog.net/BGLog/11400
http://bglog.net/BGLog/11403
Aнтон, по какъв начин печелят бедните хора от защитените природни обекти? Аз мисля, че интересите тук не са свързани по никакъв начин с обогатяването на социялно слабата прослойка на обществото. Становище на учени от БАН по въпроса - няма. Пък и да има какво от това, когато са намесени икономически интереси?
acecoke
acecoke преди 19 години и 2 месеца
Сам си отговаряш, Иван:

"Икономически интереси" -> Работа за местните -> Хляб

Народът има нужда от хляб и зрелище. "Натура 2000" му ги доставя и двете. Колко сме тези, които имаме нужда от планина и гора? Това се вижда, когато пуснеш постинг "Айде на Витоша...", "Айде на Лакатник..." или нещо подобно. А я виж като пуснеш "Айде на кръчма..." колко повече идват ;)))

Успешен ден и повече усмивки на всички!
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Мдааа... :( много жалко, наистина, но явно не си даваш сметка, какво ще стане, ако се унищожи и малкото ни останала природа... хм.
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Най - малката беда ще е, че "местните" ще останат отново без работа, а поради скапалото се, сухо време, няма да имат и ракия, за да удавят мъката...:)))
entusiast
entusiast преди 19 години и 2 месеца
Какво да кажа.... Подписвам всяка петиция защитаваща целостта на природата. Най-добре се чувствам високо в планината на палатка или хижа с елементарни удобства. Обаче, ако имам шанса да продам наследствени земи за космическа сума от над 100 евро за квадрат, както вървят в Банско, ще го направя... Колкото и да е жалко парите, които могат да спасят семейството от бедността стоят над всичко. Друг е въпросът, че протестиращите селяни си нямат представа какво всъщност е НАТУРА и са използвани от мутрите за протести. То всъщност май никой няма реална представа в държава ни. Да не говорим за екоорганизациите...корупция, източване на европари, битки кой е по-велик...
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Ето малко инфо за "местните", от "лицемерите":

Незаконна кариера в Никополско плато - подробно описание на случая
В Никополското плато са установени са 31 вида птици от Директива 79/409 на ЕС и 9 местообитания от Директива 92/43 на ЕС. Поради тези причини платото е включено в системата на проекто-защитените зони, както по Директива 79/409/ЕС (код № 96, ОВМ от 2005 г.), така и по Директива 92/43/ЕС (код №BG0000247). Мястото е от първостепенна важност в страната за опазване на хабитат 6250 Pannonic loess steppic grasslands, както и едно от най-важните за популациите на Testudo graeca, Elaphe quatorlineata sauromates, Coracias garrulus, Bubo bubo, Buteo rufinus, Circaetus gallicus, Calandrella brachydactyla, Spermophilus citellus, Rhinolophus ferrumequinum, Rhinolophus euryale, Rhinolophus mehelyi, Myotis myotis, Myotis blythii, Myotis emarginatus, Myotis daubentonii, Myotis capaccinii, Miniopterus schreibersii, всички тези видове, включени в Директиви 92/43 и 79/409, както в Закона за биологичното разнообразие.

В непосредствена близост до Никополско плато на 13.04.2005 г. започва работата по проект ТГС 2002/000-623-61 „Изграждане на (граничен контролно пропусквателен пункт) ГКПП и фериботен терминал Никопол – Турну Мъгуреле”, финансиран от програма ФАР на ЕС. Преди това инвеститорът – МРРБ е възложил доклад по ОВОС, който е изготвен от „Танго-консулт” ЕОД. Инвеститорът декларира, че изпълнителят „Транс – проект” АД, гр. София при строежа на фериботния терминал ще използва действуващи кариери за варовик и няма да разкрива нови или да разширява стари кариери. Поради това МОСВ не е издало решение, което визира този тип дейности – добив на материали. Въпреки това през юни 2005 г. подизпълнителят на проекта „Техноинженеринг груп” АД отваря за експлоатация две нови, нелиценизрани и незаконни кариери в НАТУРА 2000 сайта Никополско плато (землища на с. Въбел и на с. Муселиево). При експлоатацията на тези незаконни кариери са унищожени 30% от срещащите се в сайта площи от местообитание 8210 Calcareous rocky slopes with chasmophytic vegetation, 5% от местообитания 6240 Sub-pannonic steppes и 6250 Panonnic loess steppes. Унищожени са още 1 от 7 двойки Buteo rufinus, 1 от 4 двойки Bubo bubo, 10% от популацията на Testudo graeca в района, която съставлява съществена част от популацията на вида в Северна България. Двете кариери се намират в едно 4те находища в света (2 в България и 2 в Румъния) на Dianthus nardiformis (включен като „рядък” в международната категоризация на видовете IUCN), като е унищожена 30% популацията му в едно от двете български находища – Никополско плато. Взривена е скална ниша, местообитание на прилепи. Унищожени са популации на 5 защитени вида растения от Приложение ІІІ на Закона за биологичното разнообразие. Нарушени са Директивата по ОВОС, Директива 92/43, 79/409 и член 4 на Бернската конвенция, Споразумението за защита на европейските прилепи (EUROBATS) и Законите за биологичното разнообразие и за подземните богатства.

По сигнал, на 26.07.2005 г.и след проверка РИОСВ - гр. Плевен спира дейността на кариерата при с. Муселиево. Започват опити от страна на местната власт в лицето на община Никопол, и от държавната власт (в лицето на областния управител на Плевенска област – Цветко Цветков), за узаконяване на дейността на незаконните обекти. Това става, въпреки доказаната вреда, която причиняват кариерите върху НАТУРА 2000 мястото Никополско плато, и въпреки че не само неправителствени организации, но и водещи научни организации, като Институтът по ботаника на БАН и Националният природонаучен музей изпращат протести до отговорните органи.

Община Никопол отдава на концесия на „Техноинженеринг груп” АД имот №159, землище на село Муселиево, под предлог, че мястото е стара кариера. В предназначението на имота обаче, който се поддържа от фирма „Териториален кадастър” – гр. Плевен е записано „пасище с храсти”, т.е. имотът е земеделска земя. За да избегнат процедури по ОВОС, община Никопол и общинска служба „Земеделие и гори” незаконно променят с протокол предназначението на имота в „кариера”, което е земя за промишлени нужди. Нещо повече, освен че процедурата не е спазена, е направена явна фалшификация. Понеже представителят на фирма „Териториален кадастър” не е съгласен с незаконната процедура и подписва протокола с особено мнение, неговият подпис е фалшифициран в общинска служба „Земеделие и гори”. Изготвена е „експертиза” от името на Биологически факултет на СУ „Свети Климент Охридски” и Националния природонаучен музей, която „доказва”, че кариерата не причинява вреди на биоразнообразието в региона. Националният природонаучен музей протестира против фалшификацията и неправомерно преписаното му авторство и изготвя „контраекспертиза”, в която доказва голямата вредност на обекта.

Фалшификациите и незаконните действия, които допускат община Никопол и общинска служба „Земеделие и гори” са разкрити при разследване, проведено от Албена Симеонова – общински съветник в община Никопол, земеделски производител в региона и директор на природозащитно неправителствена организация – „Фондация за околна среда и земеделие”. Фактите за незаконните действия получават отглас в медиите и са обект на две парламентарни питания – до Министъра на околната среда и водите, и Министъра на земеделието на горите. Министърът на земеделието и горите назначава проверка, която констатира фалшификация на документи и неспазване на процедурата, което е признато от него при отговора в Парламента. Той обещава санкции за виновните лица и органи, които и до днес не са факт. От отговора на Министъра на околната среда и водите става ясно, че директорът на „Техноинженеринг груп”АД – Косьо Тодоров е глобен от РИОСВ – гр. Плевен с глоба 5000 лв. по Закона за подземните богатства. За унищожението на уникално биологично разнообразие (защитени видове и местообитания) все още никой не е санкциониран. Няма рекултивация на нарушеното място. Продължава нелегалния добив на малки количества от взривената маса от местните жители, които достигат до там с автомобили и каруци.

Заради огласените от нея факти, Албена Симеонова става обект на преследване от областния управител на Плевен – Цветко Цветков, който открито подкрепя „Техноинженеринг груп”АД, включително пред медиите. Той злоупотребява със служебното си положение с цел лично отмъщение на Албена Симеонова, защото не е прикрила информацията за незаконните действия на „Техноинженеринг груп” АД, на общинската служба „Земеделие и гори” и на община Никопол. Областният управител изпраща няколко проверки от областна служба „Земеделие и гори”, запорира банковите сметки на нейната фирма, заплашва я със саморазправа и т.н. Този натиск от страна на висш държавен чиновник продължава под различни форми и днес.

IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Защитените територии в България се определят се от Закона за защитените територии и са създадени да опазват най-ценните и редки видове и места в страната. В зависимост от начина им на управление, се разделят на 6 категории:

* национални паркове – 3
* природни паркове -10
* резервати - 55
* поддържани резервати - 35
* природни забележителности - 457
* защитени местности – 175

Тъжната истина:

* Въпреки разнообразната ни и богата природа, защитените територии на страната обхващат едва 5% от нейната територия.
* Въпреки съществуващите закони и малката площ на защитените територии, те са ежедневно заплашени от унищожаване чрез застрояване, изсичане на горите, бракониерство, изграждане на обекти за добив на електроенергия, транспортна инфраструктура...
acecoke
acecoke преди 19 години и 2 месеца
Иван, опасявам се, че си чел това (постинга ми), което съм написал не през ред, ами през два, а освен това допускам, че е възможно да търсиш лично отношение в него, което е безпредметно, защото такова няма. Недей тъй, моля. Дай ПО-КОНСТРУКТИВНО, ако обичаш.

Препрочети, размисли обективно, брой до десет и тогава се изказвай по този начин - "Ето малко инфо за "местните", от "лицемерите", ако искаш написаното от теб да изглежда зряло, а не заядливо. На мен лично ми стои доста грозно и обидно. Дори е и доста безпочвено, според мен. Но не по-безпочвено от "явно не сидаваШ сметка, какво ще стане, ако се унищожи и малкото ни останала природа". Кое е толкоз явно, посочи го?!

Лека вечер и повече усмивки!

ПП Някои неща са в болд, за да ти наблегна на тях, в случай че решиш да четеш между редовете добавено после: (или през тях).
ППП С риск да се повторя - не търси нищо лично, защото НЯМА. Опитай се да прочетеш това бавно, все едно го е писал неизвестен автор.
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
Чета, чета, всичко чета :) Особено по теми, които живо ме интересуват в последно време. Наближава и изпита по Екология, трябва да е в началото на Март. Така, че много чета. И твоя пост много внимателно прочетох, и коментара също. Мисля, че съм повече от изчерпателен. Колкото до закачката ми за лицемерите, мислех, че си я схванал. Щом не си, то приеми моля, моите извинения. Знаеш, че сме хора на науката и приспор от такова естество - нищо лично!!! Темата е интересна, нека не я разводняваме с глупости, нали?
Лека вечер и на теб + повече :)

IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
И ти чети нищо, че не болдвам много :) Чети, чети и не се цупи ;)
Katherine
Katherine преди 19 години и 2 месеца
Колкото и да чувствам, че не е правилно решението на Правителството, entusiast  е прав - парите винаги са преди всичко.
Природата не може да се защитава сама, а ние не я защитаваме защото е по-изгодно да я използваме за бърза употреба. Не мисля, че е лицемерно да се защитава природата - помислете, че ние на нея разчитаме все пак! За хората, които живеят в тези села - би могло да се опита да се развива селския екологичен туризъм... Да се запази автентичността на тези места. Аз не казвам, че трябва да спре изцяло строителството, инвестициите в България. Но поне в тези райони, които наистина са уникални, с растенията, с птиците, с релефа... Защо да не опитаме да запазим тях? Защитавайки поминъка на хората - се получава така, че разсъждаваме на дребно, докато всъщност пропускаме общата картина на нещата...


"Only after the last tree has been cut down.Only after the last river has been poisoned. Only after the last fish has been eaten. Only then will you find that money cannot be eaten". Cree Indian saying

"Само след като последното дърво бъде отсечено. Само след като последната река бъде отровена. Само след като последната риба бъде изядена. Само тогава хората ще разберат, че парите не се ядат..." Индианска поговорка

IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 2 месеца
:) 10 Х! Много ми допадна индианската поговорка! В простотата се крие съвършенство! Браво!

"Само след като последното дърво бъде отсечено. Само след като последната река бъде отровена. Само след като последната риба бъде изядена. Само тогава хората ще разберат, че парите не се ядат..." Индианска поговорка