BgLOG.net
By TonyPanayotova , 3 January 2012
Мислех, че ще имам спокойна ваканция, но съобщението на сдружение "Образование и технологии" TimeMaschine.doc ме завладя и вече обмислям дейностите, които ще реализираме с класа. Ако и други са впечатлени от това предложение, можем да обменяме идеи.
Най-напред се заех с изработването на баджове за екипите.
И да не пропуснете срока за подаване на заявките 20.01.2012 г.

Legacy hit count
1589
Legacy blog alias
47489
Legacy friendly alias
Машина-на-времето
Проекти
Новото образование

Comments14

stefanov
stefanov преди 14 години и 4 месеца
Действам, Тони. Следващите дни ще изпратя писмото за присъединяване към проекта.
TonyPanayotova
TonyPanayotova преди 14 години и 4 месеца
Оооо, Стефанов, и ти не си мирясал през ваканцията! Няма отърване от тия вируси, Руми и Краси са нашите вирусоносители...
OlgaKonstantinova
OlgaKonstantinova преди 14 години и 4 месеца

Здравейте, може ли да получа по-подробна информация за този мащабен проект. Влязох в посочения адрес, но според поместената информация, първият етап е минал до Коледа, а вторият е до 21 януари Мога ли да се включа във втория или става въпрос за съвсем друг проект?

stefanov
stefanov преди 14 години и 4 месеца
Олга, виж текстовия файл горе. Това е всичко, което знаем за проекта, но ще е много забавно - от сега та чак до месец август.
TonyPanayotova
TonyPanayotova преди 14 години и 4 месеца
Olga Konstantinova, това, което сте видели е са състезанието "Знайко" вероятно. Цялата информация засега четем тук  TimeMaschine.doc 
OlgaKonstantinova
OlgaKonstantinova преди 14 години и 4 месеца
Здравейте отново, проявявам интерес, децата са ми в ІV клас и мисля, че мога да се включа в подобно начинание, но ако имам подкрепата ви. Приложената информация прочетох подробно, но не мога да вляза в посочения сайт, не знам защо. Ако нещо междувременно разберете, пишете.
katyatraikova
katyatraikova преди 14 години и 4 месеца
Здравейте! Никога не съм участвала в подобни проекти, не знам дали ще се справим с децата. Трудна ли е самата процедура?
TonyPanayotova
TonyPanayotova преди 14 години и 4 месеца
katya traikova , ние всички сме имали своя първи път, започнахме съвместно тук да се учим. Децата просто се забавляват! Процедура? За сега е нужно желание да се експериментира от Ваша страна, изпращане на заявка до 20.01 с нахвърлян план на действие и после нещата се подреждат...
katyatraikova
katyatraikova преди 14 години и 4 месеца
Благодаря за подкрепата! Ще предложа да децата да опитаме, наистина винаги има първи път. Още веднъж- благодаря!
stefanov
stefanov преди 14 години и 4 месеца
Аз ще разделя децата на 4 или 5 групи и всяка ще работи по определен етап от крайния продукт.
EkaterinaKaloianova
EkaterinaKaloianova преди 14 години и 3 месеца
A може ли да попитам,дейностите по този проект финансират ли се?
stefanov
stefanov преди 14 години и 3 месеца
Не, организаторите не финансират дейностите по "Машина на времето". Ако представите проекта на учениците си в Бургас, ще платите по-ниска такса. 

Може да се пробва да се съчетае с проект по "Успех", но развит до 68 часа, поне така си мисля.
EkaterinaKaloianova
EkaterinaKaloianova преди 14 години и 3 месеца
Аз бих работила по този проект и по ''Успех'',но няма със кого просто защото в нашето училище няма  от нищо нужда,според мнението на управляващите. Замина си  и успех, и машината на времето...
TonyPanayotova
TonyPanayotova преди 14 години и 3 месеца
Получих потвърждение, че заявката ми е приета, а Вие?
By RositsaGeorgieva1 , 8 July 2009

          Колеги, представям ви моята работа, с която участвах на областен кръг на "Училището - желана територия на ученика" - Плевен.  Проектът е реализиран с ученици от Начален етап на СОУ „Крум Попов”-гр. Левски. Представен е под формата на презентация в две части и доклад. В първата (теоретична) част е разгледана същността, целите и етапите на проектната работа. Във втората е показан примерен вариант на проектна работа с ученици от IV клас Литературен конкурс „Какво знаем за...”. Представени са моменти и от други проекти, осъществени с учениците. В доклада подробно е описана същността на проектната работа , както и идеи за по-голяма ефективност при работа по проекти с малките ученици.

Надявам се теоретичната част и презентацията "Ефективност на проектната работа с учениците в началното училище" да ви е полезна при бъдеща подготовка на екипна работа и организиране на учениците в проекти.

Ползвала съм материали на доц.д-р. Румяна Папанчева, доц. Красимира Димитрова, както и превод от английски автори.

Ето връзката: http://dox.bg/files/dw?a=df20c7546d

Legacy hit count
2937
Legacy blog alias
30963
Legacy friendly alias
Проектна-работа-с-учениците
Български език и литература
4-ти клас

Comments16

RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 16 години и 10 месеца

Роси, запознах се внимателно с твоя проект. Това е огромна работа.

DaniParvanova
DaniParvanova преди 16 години и 10 месеца

Децата обичат да работят по проекти. Така се чувстват по-големи и по-зрели, защото усещат, че им се гласува доверие да подготвят нещо сами и да се изявят. А и когато сами се занимават с изследователска работа, усвояват много повече информация.

 

zori74
zori74 преди 16 години и 10 месеца
Роси, поздравления и от мен! Чудесна си! Убеждавам се, че работата по проекти наистина върши чудеса. Имам желание и аз да реализирам някой проект с моите ученици. Моля те за съвет - залагаш ли темите и броя часове по проекта в годишното си разпределение?
CvetaGergova
CvetaGergova преди 16 години и 10 месеца

Поздравления!

Това което ни предлагаш /"Ефективност на проектната работа с учениците в началното училище"/ е чудесно!

GerginaNedeva
GerginaNedeva преди 16 години и 10 месеца
    Поздравления, Роси, за труда, който сте положили! Благодаря ти, че го споделяш с нас! Ти определено ни улесняваш, ако се захванем с такова нещо.
pnikova
pnikova преди 16 години и 10 месеца
И аз ти благодаря, Роси!

 

До дни трябва да предам дипломна работа на същата тема - само че е за проектите и мотивацията. Неоценим коректив в момента ми е твоята работа. Поклон за труда.

 

Моите проекти също са по модела на Румяна Папанчева и са осъществени с деца, които не изучават ИТ нито като ЗИП, нито дори в СИП. Резултатите са страхотни.
maya123
maya123 преди 16 години и 10 месеца
Пак като се прибера ще разгледам проекта най-подробно, защото сега се промъквам в интернет инкогнито. Но определено този начин на работа ме интересува, затова благодаря, Роси.
RositsaGeorgieva1
RositsaGeorgieva1 преди 16 години и 10 месеца

Благодаря, колеги, за поздравленията.Зори, радвам се, че имаш желание да реализираш проект с учениците си. С каквото мога ще помагам.По принцип е нужно да се планира дейността, така че децата да не бъдат ощетявани по някой учебен предмет.В зависимост от темата на проектната работа могат да бъдат използвани минути от Часа на класа, ЧО, ЧП, ИИ,ДБ, ИТ или ЗИП, на практика почти всички предмети.

Зори, с теб от курса по английски ли се познаваме? Питам те, защото по Методика имахме тема за проектната работа и аз имам преведени 10 идеи за по-голяма ефективност при проектната работа с учениците. Ако искаш мога да ги потърся и да ти ги пратя.

zori74
zori74 преди 16 години и 10 месеца
Роси, благодаря за отговора. Да, познаваме се от курса по англ. ез. във Варна. Ако имаш възможност, прати ми тези 10 идеи за проектна работа. Всякакви материали по темата ще са ми от полза. Радвам се, че си готова да помагаш! Благодаря! От снимките виждам, че материалната ви база е отлична. А класната стая си я превърнала в едно вълшебно островче. По всичко личи, че си съумяла да привлечеш учениците за каузата на училището. Такъв стремеж имам и аз и затова ще работя по въпроса. 
RositsaGeorgieva1
RositsaGeorgieva1 преди 16 години и 10 месеца
Зори, като погледнах пак цялата документация за проектната работа видях, че в доклада, който трябваше да представя за конференцията ги има идеите.Но все пак ти ги пращам- те наистина са универсални и полезни при обмисляне на някакъв проект с учениците.10 златни правила.doc
HristinkaNikolova
HristinkaNikolova преди 16 години и 10 месеца
РОСИ,ОТКАКТО СЕ ВЪРНА ОТ БЕЛОГРАДЧИК,ТИ СИ ЗАРЕДЕНА С ТАКАВА ЕНЕРГИЯ И НЕ ПРЕСТАВАШ ЗА ТВОРИШ!ПРОДЪЛЖАВАЙ ВСЕ ТАКА!СУПЕР СИ! + + + + + + + + +
galjatodorova
galjatodorova преди 16 години и 10 месеца
Поздравления за труда!!!
PetiaIlieva
PetiaIlieva преди 16 години и 9 месеца
Роси, поздравления за труда!!! Аз също се явявах на Училището  - желана територия с интердисциплинарен проект. Осъществих го с моите четвъртокласници през учебната година. Проектът беше добър и качествен. На общинското ниво нямах никакви проблеми. Но на областния кръг комисията тотално отхвърли проектната работа с довода, че не е подходяща за начален курс. Пак според комисията в малките класове можело да се използва само групова работа, всичко останало натоварвало учениците ..... Бях много разочарована, защото се опитах да защитя проектната работа с доводите на Руми Папанчева, но всичко беше глас в пустиня.
RositsaGeorgieva1
RositsaGeorgieva1 преди 16 години и 9 месеца

Лелее, Петя, така ли реагирала комисията! Абе те знаят ли изобщо за какво става въпрос. При нас, в Плевен,  не са коментирали отделните представяния, просто научихме след няколко дена кой проект е спечелил и нищо повече.Като знам какъв труд положих да събера всичко и да го представя в подходящ вид, колко време и средства, едва ли занапред ще правя подобни представяния. Докладът, който трябваше да представим на хартиен носител, незнам колко пъти го редактирах, според  техните многобройни изисквания.

И какво, натоварваме учениците а?

 

PetiaIlieva
PetiaIlieva преди 16 години и 9 месеца
На областния кръг след защитите направиха коментар за харесваните и нехаресваните разработки - комисията обясни защо не е одобрила някои проекти и защо е класирала точно тези за националния кръг. Имаше няколко особено добри проекта, които въобще не бяха класирани. Много се ядосах и за проектите на две колежки, начален курс от друго училище, които също се бяха справили чудесно, но и техните неща не бяха харесани. Аз също едва ли ще участвам в този формат, това обаче не значи, че ще спра да си работя проекти с децата - толкова им е интересно, а колко много знания и умения придобиват......
RositsaGeorgieva1
RositsaGeorgieva1 преди 16 години и 9 месеца

О, да разбира, се Петя! Екипната работа и работата по проекти е интересен начин за активизиране и мотивиране на учениците. А колкото до участията - влагаме усилия да покажем идеи и опит, но уви - не винаги се оценява това.

В крайна сметка важно е да сме удовлетворени от това, което правим с учениците, а наградата? Наградата са техните усмивки! А за теб

By GeorgeAtha , 5 July 2007
Ние отиваме фирмено да се порицаваме три дни - в хотел Троян Плаза в град Троян, от утре до неделя. Има няма 25 човека... Който от вас има желание - да дойде да си порицаваме заедно!, и да си мерим кой каквото има, извън публичното пространство.

Приемаме и партийни, и непартийни членове. Хотелът е хубав, с много добре цени, а може и управата да направи допълнителни отстъпки заради черните ни очи. Почти сме сигурни, де...

Да ходим с томахавките - дали ще копаем с тях или ще ги закопаем - ще решим, обикновено след 4-ия литър... нали?

Който не пие много, като нас - ще се кефи на компанията! Какво ще кажете?
Legacy hit count
1018
Legacy blog alias
13576
Legacy friendly alias
ще-порицаваме-Румен--White-Wabbit--Йонефф-и-още-10-ина-отговорни-за-новата-версия---в-Троян-следващите-3-дни--Заповядайте-и-вие-
Купон
Приятели
Забавление

Comments6

Tanichka
Tanichka преди 18 години и 10 месеца
Троян изглежда като едно добро място за изясняване на страсти, по-хладничко е, а и софрата ни там ще е голяма - вместо да се палите, защо не се поохладим малко? Винаги има място за още хора край масата..:))) Или да се изпразваш откъм емоции наистина се харесва повече?

Две вечери ще сме там, ако някой реши, че му се почива ден-два на теферич и иска да пийне с някои блогери (Микромакс ще е на изпит, обаче...:(() - знаете къде да дойдете.

Веселете се, не се карайте.
Teri
Teri преди 18 години и 10 месеца
Аз няма да мога, с 2 лева съм до понеделник..:(
Приятно изкарване и да разказвате после! :))))
pestizid
pestizid преди 18 години и 10 месеца

:))
Аз съм на Перперикон, на поетичните вечери, все пак поезията надделя! Обещавам да снимам.
:))
rusalka
rusalka преди 18 години и 10 месеца
Страхотно ще си изкарате! И аз заминавам за тия географски ширини утре.
divedi
divedi преди 18 години и 10 месеца
В ценовата листа на хотела, качена на сайта им, липсват цените! Хотелиерите явно нямат QA отдел. Кога българските предприемачи и бизнесмени ще се научат да използват по-ефикасно възможностите на интернет, а не само да чакат някой да им звънне по телефона?

Ценова листа - Хотел ТРОЯН ПЛАЗА
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 18 години и 10 месеца
Мите, не знам защо са махнали цените, имаше преди, ама ще питаме утре ... и ще пишем
By kelvinator , 13 December 2006

В момента правят одит в нашата фирма по повод HR и организацията като цяло.

При разговор с една от одитиращите стана въпрос за мотивацята. Тя застъпи становище, че абсолютно всеки може да бъде мотивиран. Говорим за екипна работа. Момичето е умно и беше много добронамерено. Само че на мен нещо не ми се връзва. Добре де, ако разполагам с един идиот и го мотивирам, какво ще се получи? Нищо повече от един мотивиран идиот. Дали пък в един екип не трябва да се мотивират само съзидаелите, за да поведат или увлекат останалите?

Според мен тези разсъждения не важат само за бизнес екипите, а за всички групи които са се формирали в името на една обща цел. И ако човек по природа е съзидател и активен в дадена група, то неговото мотивиране ще мултиплицира резултата от дейността на цялата група.

Добре, какво ще стане ако се опитаме да мотивираме тези които са отрицатели и винаги търсят причини една цел да не се случи. Или тези които непрекъснато мрънкат. Имам чувството, че това е все едно да пратиш патица на училище за орли. След като го завърши, тя неминуемо ще се сприятели с първия срещнат заек.

Преди да потвърдите или непотвърдите моето становище, обърнете внимание на една притча от Библията, която ще ви преразкажа:

Един господар щял да жени сина си. За сватбата поканил всички свои поданици. Дошъл часът на тържеството но никой не идвал. Господарятг изпратил слугите да ги поканят отново, защото юнците били сготвени и виното налято в делвите. Но хората отишли едни на лозето си, а други със стадата си.
Тогава Господарят изпратил слугите на кръстопътя да доведат всички, които преминат от там. Сватбата започнала, а един от гостите бил без сватбена дреха. Тогава господарят заповядал да го убият, защото "мнозина са поканените, ала малцина са избраните
".

Та питам се, не сме ли равни главно в едно: Че всички разполагаме с 24 часа в денонощието? Какво ще прави с тези 24 часа си е личен избор на всеки от нас.
И каква друга мотивация трябва да ни се прави освен да бъде обяснено на всеки от екипа каква е ползата за него от постигането на общата цел?

Вашето мнение е важно за мен.

Legacy hit count
1869
Legacy blog alias
10069
Legacy friendly alias
ЗА-МОТИВАЦИЯТА
Размисли
Приятели
Нещата от живота

Comments8

Katherine
Katherine преди 19 години и 4 месеца
На първи прочит, това което ми хрумва е, че съм съгласна, че всеки може да бъде мотивиран. Така е, защото всеки човек има някакви нужди, които желае да бъдат задоволени. За един  може да са парите, а за друг - личното развитие и усъвършенстване.

Съвсем друг е въпросът дали дадената фирма има нужда от идиоти - ако има, то тогава може да се правят опити да се задържат тези хора и да се мотивират да вършат това, от което фирмата има нужда. 

По същият начин фирмата преценя дали има нужда и от интелигентни хора.
Shogun
Shogun преди 19 години и 4 месеца
Никой не може, независимо от мотивацията, да надскочи себе си. Колкото и да ме мотивират, няма да стана шампион във Формула 1, просто защото нямам данни. Обаче мога да бъда мотивирана да участвам и да направя максималното, на което съм способна, и то сигурно е да се класирам на предпоследно място, при повече късмет.

Та това е смисълът на мотивацията: човекът да направи  максимално възможното, а не невъзможното. "Рожденият да пълзи, не може да лети", и ще е наивно да го очакваш да литне.
Gennnnn
Gennnnn преди 19 години и 4 месеца
Нещо не мога да разбера .Защо в екипа ви е нужен идиот?
olloro
olloro преди 19 години и 4 месеца
...Помислих си дълго дали да напиша коментар към твоята статия, не за друго ами на подобни теми съм доста многословен, но ще опитам накратко да обясна, какво имам предвид. Това, че правите одит във вашата фирма е добър показател - показва, че сте една зряла организация. Колкото и да е неприятен одитът е нещо необходимо и полезно, които не разбира защо е така, предлагам да помисли малко повече по въпроса. Никой не обича да му проверяват работата, но е задължително да се прави, дори и за най-висшите мениджъри. А ако има воля след това, направените изводи и препоръки да се въплатят в практиката - всичко е наред.
Относно твърдението на одиторката - то е толкова общо, че разбира се е вярно. И какво от това, какво ти е казала - едно нищо. Преди време се занимах...малко...с HR и ми се наложи да иззубкам безброи книги, книжки и книжлета на подобни теми. Все хубави неща, може да си говорим часове...но какво става напрактика. Виж практиката е друго нещо, дори в много сериозни организации този отдел е толкова осакатен от към функции, че си остава само старото ТРЗ-е. Липсва каквато и да било управленска воля да се приложи, каквато и да било добра практика. Дълго съм мислил, защо е така, само аз ли си мисля, че да държиш на щат трима високо кварифицирани служителя и единствения въпрос, които получават е:"Миче, ще ми кажеш ли, колко отпуска ми остава, защото искаме да ходим малко на вилата.". С повече наблюдение над процесите, които протичат в едн фирма, а и с откровенни разговори с HR служители, картинката взе да се прояснява. Келвинатор, ти го наричаш "мотивация", аз го наричам "влияние". Обяснявам, фирмата е ограничена откъм бюджет, ресурси, възможности в тази среда на ограниченост, тя трябва да оцелява и да се развива. От 50-те години насам умни хора са направили елементарни изчисления, че фирмата не може да си позволи да "мотивира" всички свои служители финансово, с развитие, предоставени възможности и тн. Затова служителите се разделят на две откъм барикадата и зад нея едните се мотивират директо от "Счетоводен отдел" и нямат никакав досег с HR, а за останалите остава това което аз наричам "евтината психология" С две думи става въпрос за пари и един HR, колкото и скъпо да е платен винаги излиза по-евтино. Не ми се сърди, че елемнтализирам иначе сериозната тема, но ми се струва, че истината е някъде тук. Пример, не си ли забелязъл, че отделите, които които създавт реална стойност се "мотивират" само по един единствен начин с увеличаване цифричките върху фиша именно , защото тези отдели са много важни за фирмата, защо в никоя организация никой мениджър не занимава тези отдели с толкова прехвалените напоследък мотивации и тн. С неизброимите методи за мотивация, техники на въздействие, лидерство и любимото ми...РАБОТА В ЕКИП с тези неща се занимават само обслужващите дейности в една фирма, защото те са без пари.Факт! И ето дейността на HR - това е човека, който е обучен да ти каже: "Г-н Иванов, тази година свършихте отлична работа, но няма да ви увеличим заплатата, а и за вашия отдел премахнахме бонусната система" Така трябва да ви го каже, че вие да се почуствате щастлив, мотивиран и най-важното да останете да работите при тях и следващата година на същите условия. И успяват тези HR-и, затова аз твърдо подържам тезата, че на тях трябва да се плаща много пари, ама много.
От древността са известни само три начина за мотивиране на човека: пари, власт, удоволствия! Тъй като аз съм обикновен човек, ако искаш да ме мотивираш - моля избери си едно от трите. Всичко останало ми губи времето, което и без това ми е малко.
Последно - всичко зависи от гледната точка. Ако аз съм мениджър във фирма и някой ми направи изявление, като горното ще му кажа:" Не си прав, господинчо, ела, седни да ти обясня колко хубаво нещо е нефинансовата мотивация...и така ще му редя приказки за светлото бъдеще докато го зомбирам напълно и после ще го пратя на струга от сутрин до мрак. Цинично, ама... пак да повторя става въпрос за пари, а въпросите за пари са винаги цинични. А ако си обикновен служител -отваряш си очите, правиш кавото е по силите и възможностите те си за да не позволиш да те манипулират евтино. Ако не се получи просто блееш в синхрон със стадото...а Големия Брат те наблюдава...

Келвинатор, това е мое мнение и не бих искал да те засегна с нещо.

Поздрави!
kelvinator
kelvinator преди 19 години и 4 месеца

Olloro, изобщо не ме засягаш, защото това е и мое мнение. Още повече, че аз написах, че ме интересува мнението на всички. Пълна истина е това, което казваш за по-големите структури, в каквито и аз съм работил. Изпитал съм го лично, и като мениджър естествено съм го правил.
Доходите в нашата фирма се формират не на база работна заплата, а получени комисионни възнаграждения. Аз също много отдавна съм превъзмогнал темата заплата. И това е една от най-печелившите промени в убежденията ми, респективно в реалностите ми. Следователно подобен тип "мотивация" при нас няма как да стане.
Аз също споделям мнението, че една от най-переспективните инвестиции е точтно в хората. И винаги съм се стремял да го правя финансово или духовно, ако другият човек е проявявал интереси към това.
Въпросът е в кого точно и какво следва да се иннвестира. Защото за мен "абсолютно всеки" звучи като "никой".

Колкото за "идиота" това беше илюстрация. Прекалено обичам колегите си, за да считам някого за идиот.


rumenpnikolov
rumenpnikolov преди 19 години и 4 месеца
Мда, на мен този термин "колектив" също ми изглежда все по-антипатичен. Може би защото съм индивидуалист. Моя грешка. Но си мисля, че дейсвтвително всеки идиот може да бъде полезен за колектива, стига да му се даде подходяща задача и подходяща аура на задачата. Това за патката и орела ми се струва малко дървено, защото за мене патката си е патка спрямо една гледна точка, но спрямо друга може да се окаже и орел. В това е майсторството на шефа, да разбере къде патката е орел. А иначе един умен орел може да се сниши и до нивото на патка, стига да си направи простата сметка, че колективът така ще е по-ефективен. В крайна сметка един трябва да кара влака. Това многократно съм го изпитвал на гърба си. Е, нищо не им пречи и да се сменят де, но не по време на движение :)
Monaxa
Monaxa преди 19 години и 4 месеца
Относно мотивацията - ами много е лесно. Наполеон Бонапарт е  измислил медалите като начин за отличие и награждаване и съответно е завладял Европа. Юлий Цезар е знаел имената на почти всичките си войници и те са го следвали до смърт навсякъде. Така че в този случай няма патки и орли, има просто мотивирани и демотивирани хора. Но пък от друга страна това е само моето мнение, а темата е много обширна.
kelvinator
kelvinator преди 19 години и 3 месеца

В същност одитът си струваше. Направиха се сериозни промени в организацията, които лично аз вярвам, че ще доведат до успех.