BgLOG.net
By goldie , 2 June 2010
Турските сапунки някак ни влязоха в къщите и под кожите,превзеха ни телевизорите и съзнанието. Няма да им коментирам качеството, защото не ги гледам. Леко ги избягвам, защото редките ми срещи с тях ми изглеждат като много гаден начин за промиване на мозъци. Трябва да видим какъв висок семеен и морален начин на живот имат нашите съседи и то само когато ги обединява лапачката на масата, а през другото време няма земен грях, който да им е чужд. Аз на това не му викам морал, викам му лицемерие. Но както и да е. Не ми е думата за съседското лицемерие, дето ни дави във фалшив морал.

 Думата ми е за днешния ден.

 Знаете ли кой е Ботев? Можете ли да кажете поне едно негово стихотворение? Аз се сещам за няколко, но не ги знам без грешка. Признавам си. Но помним ли каква кауза имаше този човек? Борил се е за освобождение на нашата страна от османско/турско робство. Суперрр! Обаче в деня на Ботев и падналите за свобода на България по най-гледаните телевизии ни заливат с турски сериали. Бе, ние освободихме ли се през 1878г. или има грешка в учебника?

 Та за какво ми беше думата? АААА, да за турските сериали. Всеки ден ни давят с тях. ОК! Не можеше ли днес да ни спестят поредното удавяне?


Legacy hit count
727
Legacy blog alias
39696
Legacy friendly alias
Такааа---за-турските-сапунки--пак-

Comments14

chopar
chopar преди 15 години и 11 месеца
По тази логика, аз искам да спре излъчването на руски филми по телевизията. Със сигурност талибаните навремето забраниха и излъчването на американски филми в Афганистан. Айде стига евтин национализъм.
shellysun
shellysun преди 15 години и 11 месеца
Chopar. ако ти си учител - срамувам се от теб.
  За какво умряха всички тези хора? 
 Явно все по-малко и по-смътно си спомняме. Но вече ми се изяснява защо са били на нашите земи 500 години.
chopar
chopar преди 15 години и 11 месеца
Шели, очевидно не си ме разбрала, но е така, когато се плъзгате по тънката лайсна на национализма.

Шели,

 Аз пред никого не афиширам как почитам националните си герои. Не бия теманета и не искам забрана на нещо, което няма нищо общо с отминалите времена, нито с нашите герои. Почитам ги дълбоко в сърцето си и не смятам, че дори ги заслужаваме.Но не съм от тези патриоти, които вият при пълнолуние или празници.

 П.С. Относно руските филми - логиката действително е същата - понеже аз смятам, че е имало 50 години съветско/руско/ робство смятам да предложа да се спре излъчването на руски филми. Ами смешно е, извинявай. Тогава на 2-ри юни понеже сме патриоти да спрем да ядем мусака, баница, имам баялдъ, кебап, кюфтета и кебапчета и други турски ястия, само защото са турски. Извинявай Шели, но това е примитивно мислене. На 2-ри юни може би не трябва да ходя и на екскурзия до Турция. За това говоря. Това е смешно, гротескно .

 


goldie
goldie преди 15 години и 11 месеца
Мразя всеки вид сапунки независимо чие производство са, но турските ми идват в повече заради фалшивия морал, който афишират и много бих се радвала да не ми ги навират цели 2 години по националните телевизии. Абсолютно ми стига, че баба ми и лелите ми нямат нищо друго, което да коментират освен житието и битието на съвременните турски ханъмки.

 Има си време за сапунки и то не е 20.00 часа. Да ги махат всички - руски, турски, колумбийски, американски и всякакви други! Изобщо няма да ми липсват на гледката и в темите на разговор с баба ми.

 А на празник пък ми идват свръх в повече от колкото в другите дни, защото тогава ми се налага да си пооставам в къщи по вечерните часове и като ми дойдат гости не искам да ми висят и подсмърчат пред поредната разревана  Шерезада или друга ханъма и да им обсъждат много моралното плюскане с целия род и всички комшии. През седмицата не си стоя в къщи, а като си пусна телевизора един път в седницата не искам да ми навират сапунени мехури в лицето.

 Не ми се вярва, че българина е толкова затъпял, че да има нужда всяка вечер от сапунента серийка.

Що се отнася до руските филми в последно време  е рядкост някоя програма да ни ги натрапва ежедневно. Просто, защото кабелките предлагат няколко руски канала и който иска може да си гледа там. По е приемливо да се предлага някой турски телевизионен канал при кабелките, отколкото непрекъснато да тиражират сапунените им опери по българските канали.

 Е, ако на някой толкова много му харесват да си ги гледа! Но да са ми противни сапунките и да ми е неприятно да ги гледам това значи ли, че национализмът ми е евтин?Освен това по телевизията всяка вечер вървят турски, а не руски сапунки. Ми втръсват вече.

 АМИ НЕ ХАРЕСВАМ САПУНЕНИ ОПЕРИ / никакви/ и съм сигурна, че това не е евтин национализъм, не е евтин морал и не е евтин вкус. САПУНКИТЕ СА ЕВТИНИ и безкрайно ТЪПИ телевизионни продукти. По са зле и от Биг Брадър.

chopar
chopar преди 15 години и 11 месеца
Дидиф, сама изместваш поста си и ядрото в него. Въобще не ставаше дума за сапунките, а за забрана на турските сапунки на 2 юни поради еди какво си. Аз сапунки изобщо не коментирам. Телевизия почти не гледам и не ме вълнува. Ставаше въпрос за друго нещо.
goldie
goldie преди 15 години и 11 месеца
Не я измествам, само казвам, че по принцип не харесвам сапунки и не ми пука дали са турски, колумбийски или руски, или някакви си други, просто на празник не ми се гледат сапунки, НИКАКВИ. ОБАЧЕ Е ФАКТ, ЧЕ ТУРСКИТЕ САПУНКИ ПРЕОБЛАДАВАТ И ТО В НАЙ-ГЛЕДАНОТО ВРЕМЕ.И на никой не му прави впечатление, че те дори ни изместват празниците, делниците и какво ли още не. Позволявам си да НЕ ги харесвам.

 Един концерт или нещо друго такова по щеше да ме впечатли. Но на празник, независимо дали е 02.06, 03.03 или 31.12 срещу 01.01 не ми се гледат сапунки, никакви, моля!  ТУРСКИТЕ СА МИ НАЙ-ПРОТИВНИ, защото са НАЙ-ФАЛШИВИ. Изобщо не вярвам, че милите ни съседи живеят така, както се опитват да ни излъжат, че живеят. Е, каката, баткото, темането, масата, манджата, мусаката, чорбата и др. такива сигурно си ги има, но чак пък такава идилия като на филмче изобщо не ми се вярва да е, защото ако живота в Турция беше като филмчетата им нямаше да има толкова турски емигранти из целия свят. Та не казавам, че имам нещо против турците, защото и те се чудят в коя европейска страна да избягат, понеже явно не им харсва да живеят само около софрата с мусаката и баклавата. Казвам, че имаше национален празник и той не се отпразнува като национален празник, поне представата ми за празнуване на такъв празник не съвпада с идеята за гледане на турска сапунена опера. Но явно за повечето българи от тази година празнуването на този празник сигурно вече е да гледа ТУРСКА САПУНКА по телевизията. Щом никой не иска да празнува този национален празник, а само го отбелязваме в едноминутно висене съпроводено със сирена, защо тогава се брой за празник? Ми нека се давим в сапунени мехури и да не се чудим какво се е случило точно на този ден и защо трябва да стойм прави?! Да, бе, какво толкова се е случило?! Я си пуснете по едно турско филмче и не се чудете! Друго си е да припаднем от умиление пред невероятно прекрасната история на "Листопад" или друг вид пълен емоционален разпад не е като да си припомним някое стихотворение на Ботев, то пък за какво ли ни е в сравнение с такива сърцераздирателни ханъмки? Ми друго си е да гледаме как турското телефилмово семейство се събира около масата, не е като нашето да се събере пред телевизора. Онези маат мусака, а ние шлюпкаме семки.:):( Празници...пък и национални.

chopar
chopar преди 15 години и 11 месеца
"представата ми за празнуване на такъв празник не съвпада с идеята за гледане на турска сапунена опера"

 

ДидиФ, кой ти навира турските и други тъпи сапунки пред лицето. Аз защо не ги знам. Кой те кара на празника да седнеш на масата и да гледаш тъпотии. Явно сама си си го избрала. Защо не отиде примерно на някакъв концерт или театър. Или дори на истинска опера. Извинявай ама то твоето си е някакъв хленч. Никой нищо не ти навира, сама си ги навираш сериалите.
LjubomirNikolov
LjubomirNikolov преди 15 години и 11 месеца
ВТОРИ ЮНИ
ДЕН НА БОТЕВ И ПАДНАЛИТЕ ЗА НАЦИОНАЛНО И СОЦИАЛНО ОСВОБОЖДЕНИЕ НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД

В праграмата на БНТ 1, БТВ и нова телевизия има само едно предаване, посветено на тази дата.

14.25 часа- Христо Ботйов-българският гений. БНТ 1.  

Не ни е нужно повече, турските сериали, Биг брадър, шоуто на Иван и Андрей, шоуто на Слави нали си вървят!

Хак да ни е!

goldie
goldie преди 15 години и 11 месеца
  Чопар, кой те лъже, че съм седяла да ги гледам? Ми не съм. Но ми направи впечатление, че много хора бързаха да се приберат да не изпуснат турското филмче. То им беше по-важно от празнуването. А съм сигурна, че и на повечето българи им е било по-важно да гледат турското филмчето, а не да си празнуват празника. Защото гледането на турски сапунки за много хора  стана по-важно от всичко.

 Любара и аз стигнах до тези изводи като разгледах програмите на телевизиите из нета. Наистина празникът беше лекичко подминат за сметка на нищо и никакво.


chopar
chopar преди 15 години и 11 месеца
Ами ДидиФ и Любара, аз не гледам телевизия и не ме интересува какво дават. Единствено длъжна според мен на такива дати да прави нещо в програмната си схема е Канал1 , тъй като тя е обществена телевизия.

Но ДидиФ, все пак ти истеряса заради турските сериали. Още малко ще искаш да спрат и новините на турски език.


goldie
goldie преди 15 години и 11 месеца
Новините не ме дразнят, те са си на турски и са си за турци, нямат за цел да промиват мозъка на баба ми, леля ми, комшийката и др. знайни и незнайни български телевизионни зрители. Но на сапунките не им е времето по-цял ден на 3 програми. Деца гледат, :))) не е нужно да им промиваме мозъка. Може да прочетат една турска книга като "Листопад" вместо да си разказват турски филми като "Листопад".:)))

 А ако обърнеш внимание на престоя ми на линия, тук или в някой друг сайт като Фейсбук, ще забележиш, че не гледам телевизия, но преглеждам сайтовете на доста телевизии и ми прави невероятно лошо впечатление присъствието на толкова много сапунени опери и то главно турски. Само турците и колумбийците ли правят сапунени опери? И само сапунени опери ли се произвеждат за излъчване по телевизията?

П.П. Не изпадам в истерия. Просто казвам, че има хора, които не искат да гледат сапунки, дори съвсем рядко да гледат телевизия. Всъщност сапунките са една от причините да намаля гледането на телевизия много драстично и съм сигурна, че има и други такива като мен, просто не са се сетили да го кажат на глас.
LjubomirNikolov
LjubomirNikolov преди 15 години и 11 месеца
Да бе, направи, цяло предаване по пладне направи! Че нали имаше сирени по обяд, какво повече искаме. Да се изправят артисти вечерта и да рецитират Ботев, че те ще искат пари, откъде ще се вземат. От заплатата на Мърито ли, ами футбола не е ли национален приоритет, не стига, че му орязаха заплатата с 10 бона! Горкият! Как ще я кара сега, замислил съм се !

 


goldie
goldie преди 15 години и 11 месеца
Е, то сапунките не са без пари, някой е платил за тях и ги е взел в пакет за по-евтино. Но едва ли е по-евтина една сапунка от представянето на предаване с артисти и певци. Все по-рядко се показват, каквито и да е предавания за рабората на български творци и спортисти сякаш за това са нужни милиони, а всъщност многото пари се дават за такива невероятни глупости, че човек да се чуди дали живеем в бедна страна или пък тук всички са толкова безумно богати, че вече няма за какво да си харчим парите, освен за глупости. Освен това, ако бяха пуснали спортно предаване нямаше да е лошо, защото и спортните предавания са по-малко от сапунките. Толкова ли свършиха всички възможности да се представи един празник като празник, че да се отбележи само със сапунени опери?
goldie
goldie преди 15 години и 11 месеца
:):):)
By goldie , 17 February 2010

 

 

От известно време безумно се радвам, че не ми се налага да гледам телевизия. То, какво да и’ гледа човек. Пускам някоя програма и ме връхлетява я  някой „Листопад”, я някоя „Незабравима”, пък дали е Инджи Перлова, К/Гонджа Министершова, М/Е/Л/да Лъжоалчнова или друга сърцераздирателна, да не вярваш, че  имало и турски кльощавелки, от вида кухавекови, разликата е само в името. И като изключим системното мозъчно промиване, което налагат медиите, aми тези дни седнала и леля ми да ме убеждава какви невероятни морални, етични и прочие качества носили турските сериали. Да, ама да ги разправя на онези, дето няма да проверят, а аз съм от онези, дето непременно проверяват и не ми трябват 20 сериала с по 200 серии и 1 серия ми eмного, то 10 минути напълно ми стигат и съм схванала картинката все едно съм и сценарист, и режисьор.

И проверих... И само как проверих... Направо свят ми се зави.

Като се закакосваха и забаткосваха из роднини, не роднини и със случайни минувачи, направо се питам:” Бе в Турция, да не би всички да са си братчеди, като в нашите ЦК-та?”. За мое съжаление няма как да получа правилен отговор. Както и да е с братчетската картинка лесно се свиква, защото и тук си я имаме, ама по едно време като се зацелуваха ръце, като се закланяха на тоя и ония старец, направо ми заприлича на нашенски Заговезни. Пък си викам:”ако вземат и по едно темане да ударят, баш ще го докарат по истински харемски.

 И понеже стана на въпрос, я да вземете да прощавате, че беше прошки по нашите български земи, ако още са ни останали такива, че нещо тези дни изпадам в едни съмнения, заради пустите Инджита, Мехмедовци, Мусатовци, паши, аги и други подобни.

И като прескочите горното нелирическо отклонение е редно да ви кажа, че темата ми беше за пустия му морал и етика. Бе, какъв морал видяхте в тия турски сериали и каква етика, бе хора? Не се били събличали... Е голяма работа голи ли са или облечени, всичките им герои са лъжци и измамници, гледат се в очите и се давят в измама и на това вече морал и етика ли му викаме по нашите земи? Въпросът ми разбира се е риторичен, защото то отдавна е ясно, че на нас действителността ни е яко топната в калта на измамата и лъжата, но пък на това да му викаме морал, хайде, моля, моля, ама нещо на мен не ми се връзва с моята представа за отношения.

 И как може, докато ония си показват лъжата, в която живеят нашият драг ТЕЛЕзрител да се заблуждава, че идело реч за морал и етика?

Ей, ЗЯПЧО Тъпунгерски чисто български, тук не иде реч за морал, брато, нито за етика, а много си намирисва на харем пълен с безмозъчни ханъми и морално-етични кастрирати.

Ха, сега си признайте, много ли ви харесват тия образи? Щото нашите лъжци и измамници, ако не ни стигат, можем да си поръчаме и някой и друг съседски, дори се сещам кой може да изпълни народната поръчка....

 

П.П. Не съм ядосана, просто се надявам на нашите ТЕЛЕвизионери да им дойде акъла и да свалят гадните сапунки от най-гледаното време, защото взе да им става много сапунено и хлъзгаво на малкото непромити мозъчни клетки...

И не съм ядосана. Малко съм отвратена, обаче.

Legacy hit count
510
Legacy blog alias
37403
Legacy friendly alias
Сапунени-мехури

Comments15

DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 2 месеца
Не ми се вярва да ги свалят.

Понеже аз не употребявам такива "занимавки", ще ти кажа съображенията на познатите ми зрители, които се втеляват ужасно : всичко се крие в онова клише за "забравените патриархални ценности". Свекърва ми, например, примира от щастие, като вижда как разните "млади" целуват ръце и "слушат старите". Колежката ми (на 34год) се възхищава на това, как се допитват винаги и за всичко и как винаги се знае "кой е главата на семейството"... На мен ми звучи крайно тъпо, но - факт е, че има хора, които имат нужда от такъв морал. Може да е феодален, но за някои е необходим :(. 


goldie
goldie преди 16 години и 2 месеца
Баба ми е прескочила 80-те и ми е много гот да я слушам как ги кълне тези с патриархалните порядки от филмите и то не защото и тя не ги е спазвала като млада, а точно защото и' се е налагало да ги спазва. Та, моята баба е сигурна, че точно тези патриархални порядки са вредили на нея и на дядо ми да взимат правилните решения. Мечтата на дядо ми е била да се махне от бащината си къща, за да не се съобразява с никой и си купил земя в друго село, но преди да успее да построй къща там дошла национализацията и му взела имота. Обаче след като той почина баба ми си купи парцел с малка вила и се премести в града. Спомням си, че брата на дядо ми беше бесен, че не му е поискала разрешение, защото той е бил най-големия, главата на семейството, така да се каже. Нашите дълги години не поддържаха връзки нито с него, нито с децата му точно заради тези порядки, които се е опитвал да им наложи.

 

Аз смятам, че целуването на ръка не е форма на уважение, нито пък слушането на старите винаги и за всичко може да е правилно. Човек трябва да умее да взима решенията си сам. Не е лошо да споделя, но споделянето не е същото като търсене на благоволение. Приемам споделянето като форма на общуване, но по никакъв начин не толерирам търсенето на благоволение от който и да е, за да се живее щастливо, принципно и достойно.

 

Лицемерното демонстриране на някакви отживели порядки паралелно с показването на гадната страна от живота, която показва живот пълен с лъжи, пошлост, предателства и всякакъв вид измама не може да ме накара да повярвам, че онези, които всяка вечер целуват ръка наистина са носители на доброто у човека и затова си позволявам да смятам, че на турските сапунки изобщо не им е мястото в най-гледаното време. Те не носят поука със себе си, не възпитават в нищо добро и дори да предизвикват нусталгия към някакви забравени ценности изобщо не са техни носители.
chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Ми кой ви кара да гледате телевизия бре. сами сте си виновни.
TinyFeya
TinyFeya преди 16 години и 2 месеца
Сапунени сериали не гледам, ни турски ни други, та не мога да коментирам.
Смятам, обаче че няма нищо лошо в малкоо макар и поостарял патриархален морал. Сякаш обществото има нужда от морал, етика иии по-други ценности, от сега наложилите се:)
Не виждам нищо лошо на Сирни Заговезни да целувам ръка.
Не противореча на по-възрастни хора, дори да смятам, че не са прави. На тях не са им останали много радости в живота, какво ми пречи просто да си замълча или да се съглася, пък да си правя квото си знам. И съвет винаги ще изслушам. Не смятам, че знам нещо повече от човек на 80 години (например), все ще е преживял ''нещичко'' повече от мен за тези години.
Другото, което знам е че възрастните, когато става дума за родители/прародители едва ли ти мислят лошото...най-вероятно те дават най-добрите според техния опит и знания съвет и насоки.

Като да не беше много по темата, щото тя темата със сапунките е свързана, ама аз да си кажа:)))


DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 2 месеца
Хм, мисля, че е точно по темата включването. И аз не виждам нищо лошо, но не виждам и нищо хубаво в това да целувам ръце. Има хиляди по- убедителни начини да се засвидетелства уважение.

Противореча винаги, когато сметна за нужно, и независимо от възрастта на човека. Най- вероятно "прародителите" :)) наистина не ни мислят лошото, но  техният опит и знания са градени в съвсем друга среда, имат съвсем различна основа и едва ли могат да бъдат актуални в съвременния свят. Свекър ми никога няма да проумее защо се налага човек да работи до късно, като на всичкото отгоре не му осигуряват стол и лятна почивка. Какво сега, да приема "тежката му дума" и да напусна работа?


TinyFeya
TinyFeya преди 16 години и 2 месеца
Е, не целуваш ръце повсеместно:)то е ясно. На дните, на които това е традиция...и традициите смятам, не трябва да се забравят. И дааа, естествено, че има начини да покажеш уважение, но можеш и да забележиш колко много се трогва един възрастен човек - за мен е елементарен жест, за него и разбиранията, в които е възпитаван, значи много.
А, пък той свекър ти, човека си е много прав, в случая. В какво му противоречиш? Не е като да тръгнеш да напускаш работа, ама и аз не ща да работя до късно и да не получавам ''стол и лятна почивка'', ама имам ли избор? Хем, до късно работя хем нищо не получавам:(:)))
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 2 месеца
Аз обаче съм рационален човек и предпочитам вместо да ги трогвам, да им показвам, че ги уважавам, когато си заслужават. Съгласна съм, че традициите трябва да се пазят, но аз просто не съм възпитавана в такава традиция и никак не я приемам или разбирам. Ако реша да целувам ръка на баща ми, сигурно ще каже "Щерке, ти кога се побърка?". И изобщо, не харесвам Сирни заговезни. Как мислите, какъв е смисълът всяка година да раздаваш прошка? Ако си простил веднъж, простил си с цялото си сърце и въпросът повече не подлежи на коментар. Ако пък не си простил - значи не си бил готов да направиш това и няма смисъл от връщане към непростеното и предпоставки за негативни случки. Ако става въпрос за натрупаното през годината - пак не ми се връзва, защото човек би трябвало да се учи от грешките си. Иначе се обезсмисля прошката - защо прощавам, ако това по никакъв начин не усъвършенства нито мен, нито другият човек? Ако пък прощавам от чист егоизъм, защо това трябва да е празник?
goldie
goldie преди 16 години и 2 месеца
И аз не приемам повсеместното целуване на ръце, а по отношение на прошката винаги съм предпочитала да простя, заради собственото си спокойствие, но винаги съм давала да се разбере, че прошката не е равносилна на забрава. По отношение на уважението към по-възрастните и целуването на ръка, мога да се съглася че има и такива, които държат на външния израз.Аз уважавам традициите, но не се чувствам задължена да ги спазвам като закон за поведение, дори нещо повече предпочитам да си ги приспособявам към мен и моя начин на живот и разбиране, а не аз да се приспособявам към тях. Освен това моите баби и дядовци не са желали никога да им отдаваме почит и уважение с повсеместно целуване на ръка. Единствената ми жива баба изобщо не държи на този вид уважение. На нея и' е достатъчно, че не я изоставяме в старостта и че и' помагаме за всичко. Този вид уважение повече и' допада.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 2 месеца
"Е голяма работа голи ли са или облечени, всичките им герои са лъжци и измамници, гледат се в очите и се давят в измама и на това вече морал и етика ли му викаме по нашите земи?"

Точно.

Между другото и аз бях заформила подобен пост, но по друг повод та ще се възползвам от твоя.

Тази седмица, много ама много се потресох. Сериалите както и да е, освен че в тях само се реве и мъжете постоянно крещят на жените, които ги гледат като дойни крави, няма проблеми. Гледам един колкото да опозная врага, но в повечето време искрено ми се повръща от него и се чудя що за висш мазохизъм проявявам. Но муте-то помага :)

Какво ме потресе? Първото нещо беше случаят със Спаска Митрова. И най-вече това, че някакви хора се появиха по телевизията и обяснявах как си било нормално жената да я вкарат в затвора като не пуска бившия си мъж вкъщи (друг е въпросът кой точно ще го спре да не я пребие или изнасили и да го минат като домашно насилие). Тя като толкова обичала детето си, защо се правела на интересна, а не скланяла глава и не мирувала. Защото това правят добрите майки - стискат зъби и мируват "заради децата".

Но другото нещо, което окончателно ме потресе беше следният пост. Както виждате, аз съм коментирала някакви неща, но просто реакцията...

"Едно ще ти кажа,радвай се че не си се родила в Саудитска Арабия или някъде в Сирия,защото само за този отговор който ми го даде на мен се сещай сама какво щеше да стане с Живота ти", "В БИБЛИЯТА ПИШЕ,ЧЕ ЖЕНАТА Е ПОДЧИНЕНА НА МЪЖА." и други простотии. И най-лошото е, е че все повече хора, които познавам се обръщат към някаква извратена версия на християнството, която единственото което прави е да всява омраза към различни групи хора - жени (особено по-хубави или независими), гейове, друговерци, извънземни. И не мога, ама наистина не мога да разбера какво се случва.

Как изобщо на някой може да му го роди в болния мозък, че е съвсем нормално един мъж да пребие жена си. Как?! Или че жената трябва да е подчинена и мълчалива спътница на мъжа. Ако може само да готви и да отваря краката още по-добре. И че изневярата се наказвала с бой (или смърт). Че това да не е куче да го пляскаш през муцуната. Като някой не ти харесва, казвате си "чао" и толкова.

Според някаква статия, всяка ТРЕТА жена в България е жертва на домашно насилие! И вие се чудите, че се гледат турски сериали?! Ами че те пасват идеално на масовата олигофрения! Татковците крещят на майките, синовете им целуват посинените от побои ръце, дъщерите шетат или забременяват, пълна идилия.

Честно казано много малко неща могат да ме накарат да намразя България, но това определено е едно от тях. Съвсем определено не мога да разбера как българските мъже си позволяват да вдигат ръка срещу красивите и силни българки, но и не ме интересува. Не съм стигнала до повратна точка, но не съм сигурна колко още ми трябва. В крайна сметка, защо да обичаш страна и народ, които сами не се обичат и изобщо даже не искат да се обичат. Турците можеш да изгониш от страната, но не и от душата на хората. Явно те си ги искат.

goldie
goldie преди 16 години и 2 месеца
Радвам се, че има хора, които разбират причините да ми бъдат особено неприятни турските сериали. Не пиша за някакъв гол национализъм и не се стремя да насаждам негативно отношение към страната Турция и хората, смятащи себе си за турци. Просто ме дразни лицемерието в отношенията, които се показват в турските сериалите на наречените "най-гледани национални" телевизионни програми. В тези филми от една страна се демострират феодално-патриархални отношения, някакво фалшиво уважение към по-възрастния роднина, както същевременно и към всички хора, а паралелно с това се показват отвратителни постъпки, непрекъснати лъжи, страх да се изрече истината, страх да се вземат правилните решения, дори страх да се поеме отговорност за действия. Едновременно с това сред обществото ни започва да се насажда мнение, че тези филми били и много морални. Ако някой наистина мисли така, то на мен ми е много странно на какво ниво му е собствения морал, защото не виждам нищо морално в демонстрирането на фалшиви отношения, зад които виреят интриги, лъжи и страх от лична отговорност.

 П.П. По отношение на цитирания от Дени пост, мога само да кажа това, което написах и в коментара си към него:" Само който не е имал грях има право да хвърли първи камъка на злобата. Защото брак/съжителство и т.н. не означава придобиване на собственост над друго човешко съчество, защото подобен вид отношения си е чиста проба робство.

 По никакъв начин не толерирам насилието в семейството, независимо какви оправдания могат да се изтъкнат по този проблем.

 

 

 


chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Абе, вие добре ли сте??? Как може да правите изводи за едно общество на базата на сапунените му филми. По тази логика всички нации трябва да са малоумни. Като хората, които гледат сапунките.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 2 месеца
шопар, извинявай, но аз поне не си правя изводи толкова много от основната сюжетна линия (която е повече или по-малко стандартна за сапунките), колкото за малките подробности.

И така или иначе, за Турция не знам, но в България статистиката за домашното насилие е ясна. От това по-малоумни няма просто как да станем.

chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Чопар, Дени, Чопар. Не се научи.

 Домашното насилие в България е друга тема. Не знам дали е повече у нас отколкото по света. Идиоти има навсякъде според мен.


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 2 месеца
Че ти си сменяш ника през ден, аз затова пък съм постоянна :) Само не отваряй темата пак, че кученцето ще дофтаса да ми лази по нервите :)

А за домашното насилие, където и да е, е еднакво отвратително и трябва да го борим както можем. 


goldie
goldie преди 16 години и 2 месеца
Ч/Шопар, я вземи и се огедай, ще се изненадаш от собствените си наблюдения... Просто ти е бедна фантазията, колко хора у нас живеят като в сапунена опера. Мен, обаче, повече ме ужасява факта, че същите тези хора от родината ни, които живеят като на филмче със 365 серии денонощно и цял живот, скоро няма да си създадат някаква своя житейска визия и затова си казвам:"Не дай си Боже, да решат да спрат да се изживяват като не добре осъществени латино сапунени геройни, тип грозната Бети и посестрими, защото както са се хлъзнали по мехурите, по мехурите и току виж хванали пътя към Анадола" .  Не, че нещо имам против, онези по-топли места, но имам много против някои леко ориенталски навици, които на нашего брата българина хич не са му чужди и така му се ослаждат, че чак се олигавя - като почнем с кючека и стигнем до гьостерицата/тоягата/.

 

А иначе, съвсем откровенно си признавам, че до сега не съм си давала сметка за това, че много нашенки си живейкат като в сапунен серал, но наскоро се поогледах и направо се смаях от броя им и качеството на вживяване.

 


By Tosh , 12 September 2008
Две нови мои превъплащения, които смятам да включа в поредица от скечове или може би някаква цялостна свързана комедия... Това бяха само кратки импровизации, които ми хрумнаха снощи на момента, след като си сложих тези типични очила. След това започнаха да се появяват и истори на героите и сюжети за свързани неща. За това обаче - в някой следващ епизод...

 

Legacy hit count
533
Legacy blog alias
22059
Legacy friendly alias
Проф--Математиков-и-проф--Интегралов
Филми
Смях до дупка! :)
Видеокастинг

Comments3

lorddesword
lorddesword преди 17 години и 7 месеца
:)
lasombra
lasombra преди 17 години и 7 месеца
С нетърпение чакам да видя нещо завършено от теб.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 7 месеца
Хаха, много яко. :) Направо ми напомни за някои не щастливи мигове в 1ви и 2ри курс. Ама ти си много миролюбив, пък нашите викаха, тропаха...
By ladyfrost , 9 February 2007

Жал ми е, че никой не пише за сериали. Досещам се защо - рядко май някой има време да гледа сериали. Сигурно само аз и бабите песнионерки! =) И сега ще ви разкажа за един много симпатичен сериал!

http://accel5.mettre-put-idata.over-blog.com/0/11/32/62/aout-2/monk-entete-2.jpg


Бившият полицейски детектив Ейдриън Монк (в ролята Тони Шалуб), чиято фотографска памет и изключителна способност да забелязва и най-малките детайли го правят легенда, страда от силно психическо разстройство и множество фобии след неразкритото убийство на жена му Труди през 1997 г. Освободен от полицията на Сан Франциско, той работи като частен детектив и консултант при по-заплетените случаи. Монк се надява да убеди бившия си шеф капитан Лиланд Стотълмайър (в ролята Тед Ливайн) да го върне в полицията. Стотълмайър, който на моменти се възхищава, на моменти се ужасява от ексцентричността на Монк, с времето все повече се сприятелява с него. Познавайки го достатъчно добре, той има големи съмнения относно това дали Монк би трябвало да носи оръжие, например. Заместникът на капитана – лейтенант Рандъл Дишър (в ролята Джейсън Грей-Станфърд) също се възхищава и в същото време съчувства на човека, известен някога като най-добрия детектив. Въпреки всички препятствия, тримата стават чудесен екип, подпомаган от личната помощничка на Монк – медицинската сестра Шарона Флеминг (в ролята Бити Шрам).

Всъщност наистина не знам какво друго да кажа! Освен, че ме разсмива; че е Монк е забавен в странната си пароноичност и лудост. И е хубаво да се успокоиш, че има и по ненормални от теб!

Много ми хареса и основната музикална тема на сриала. Опитах се да я кача, само че не успях! Но пък можете да я чуете ето тук.

В случай че съм ви запалила - приятно гледане/слушане!


Legacy hit count
3845
Legacy blog alias
11142
Legacy friendly alias
МОНК-8A6CB59DE8E1439987772C70B2F1C65A
Ежедневие
Филми

Comments12

Shogun
Shogun преди 19 години и 3 месеца
Аз, докато си превеждам, "Монк" ми бръмчи като фон. Струва ми се забавен, жалко, че няма как да го гледам, но може би скоро вече ще се поосвободя...
Tanichka
Tanichka преди 19 години и 3 месеца
Ние много харесваме Монк, много хумор и странности бликат от този популярен тук сериал...:)))

Да не говорим, че е удоволствие да гледаш Тони Шалуб, който е много талантлив актьор. Помните ли го в "Мъже в Черно" - онзи кривогледия Джийбс, дето като му пръснеш главата, тя пак израстваше наново?

Този сериал, заедно с "Хаус" (медицински сериал, за един странен гениален доктор и колегите му - в главната роля британецът Хю Лори) са сред многократните победители в наградите Златен Глобус - просто Тони и Хю се редуват с награда в ръка...

За Шогун: сайтът на Монк предлага сериите, свалят се от iTunes и струват около 2 долара серията, може да се гледат на компютър. Мисля, че приемат Бг кредитни карти.
sestri4ka
sestri4ka преди 19 години и 3 месеца
Ние всяка вечер от 9 ч. го гледаме. Почти сме го ритуализирали :))). В петък не го дават - затова тогава четем "Том Сойер". Понякога имам съмнения, дали е добре дъщеря ми (7 г.) да го гледа. Но сцени на насилие в сериала де факто няма - нещата са по подразбиране, или вече са се случили. Абе ... все още се съмнявам, но на нея и харесва, а и не сънува кошмари (това е добър показател).
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 3 месеца
Когато имам време го гледам с удоволствие :) Харесва ми :)
ladyfrost
ladyfrost преди 19 години и 3 месеца
Има ги и безплатно по торентите, за такива като мен, които не могат да си ги позволят! :Р

Таничка, и тука по един от каналите дават "Хаус" - много як сериал също.
mishe
mishe преди 19 години и 3 месеца
Брей, ще взема и аз да погледна за какво става дума! Колежкта, с която раяботя в една стая, живо следи "Монк" и много ми го хвали, но аз още не съм гледала нито една серийка. Епизодите могат ли да се гледат отделно и независимо един от друг или всичко е неразривно свързана история?
Tanichka
Tanichka преди 19 години и 3 месеца
А, отделни са, Мише, кой ще ти ги навързва - нали ще изубят публиката така...

Крепи ги общата история за Ейдриан, който е патологичен чистник и дезинфектатор, с тикове и натрапчиво повтарящи се движения и докосвания на предмети около себе си, умен, чаровен по своему, кротък, но и самовлюбен... Мислехме си с Жоро, че вероятно героят на Джак Никълсън в "Колкото Толкова" е залегнал някъде из основите - вие как смятате?
Terkoto
Terkoto преди 19 години и 2 месеца
тоя сериал е супер як жсеки пут се смея като луда на фобийте на Монк и как шарона ходи с пакетите кърпички !Дори в клас се базикаме с репликата "Шаронаааааа , кърпичка!" или просто "Шарона къде си?Шаронаааа?Къде беше?трябва ми кърпичка!" хахахахахаха голям смях пада!
Terkoto
Terkoto преди 19 години и 2 месеца
Най-готиния сериал има много смешки трагедии приключения и др цялото семейство го гледаме не сме изпуснали нито 1 серия
Terkoto
Terkoto преди 19 години и 2 месеца
Това е най-интересният и поучителен сериал излъчван в Българският телевизионен ефир. Това е МОНК! А това е БЪЛГАРСКИЯТ саит за Монк: www.monkbg.info (още се докнструира)
Terkoto
Terkoto преди 19 години и 1 месец
За Монк ли говорите? Боже мой, това е най-якия сериал,който съм гледала.
Terkoto
Terkoto преди 18 години и 11 месеца
Здравейте на всички! Искам да кажа, че откакто пуснаха сериала по телевизията, много се вманиячих.С помощта на приятели успях да изгладам всичките 5 сезона, и с нетърпение чакам шестият.Сериала е страхотен и се надявам да не свършва.ЧАО за сега.