BgLOG.net
By Deneb_50 , 18 January 2009


Съвсем скоро гледах за втори път филма на Тери Гилиъм –“Бразилиа”.

Не ме питайте ,къде съм го гледал,в нашият град няма кина отдавна ,със сигурност знам,само че не беше по водомера ;-)

Просто интуитивно почувствах,че има (също като Чапаев)*,доста  смущаващи съвпадения  с книгата “1984” на Оруел.

Лично аз мисля,че  ако той беше жив днес щеше да напише поне още 5-6 продължения на нея,изпускайки “Москва,2014 година”,защото вече е написана.

А вие какво мислите по темата???

*питали Чапаев на колко е равно ½+0,5,а той отговорил,че чувства,че е равно на литър,но не можел да го изрази матеметически

Legacy hit count
595
Legacy blog alias
25718
Legacy friendly alias
АЛЮЗИИ-BDCFB05A12D848D89CB9C87212F0F06B
Коментари
Десетата муза

Comments3

Deneb_50
Deneb_50 преди 17 години и 3 месеца
Ако не се лъжа,мисля,че същата вечер по Нова излъчваха филма му "12маймуни",само се чудя,кой редактор реши,че след 23.30 ще има голяма гледаемост и че мисловната ни дейност ще есъщата като на отпочинали -предполагам,че не знаят че на другата сутрин хората трябва да стават за работа
Eowyn
Eowyn преди 17 години и 3 месеца
Оу, 12 маймуни беше за мен егати впечетляващият филм! Много ме смахна.
Бразилия не съм го гледала...Трябваше да дадеш малко спойлер за какво се разказва :Р
Deneb_50
Deneb_50 преди 17 години и 3 месеца
Ако някой може да разкаже "1984" на Оруел-ще може  да разкаже и "Бразилиа".

"Това става през 1985 г., когато зрителите виждат „Бразилия” – един от най-важните филми на 80-те години. Режисьорът рисува трагикомична картина на тоталитарното бъдеще – нещо средно между „1984” и „Портокал с часовников механизъм”. Главният герой е скромен служител, който случайно се оказва въвлечен в заговор с цел свалянето на бюрократичния режим. „Бразилия” е  опус, издържан в гротесков, почти кафкиански стил, с с незабравими образи, удивително богата визия и остроумни драматургични ходове."


By Boromir , 30 April 2008
Цяла година  не съм писал в тази тема, и то не поради липса на добри филми или време, а заради патологичен мързел...  :lol:


Но сега смятам да обърна внимание на един съвсем нелош филм. Става дума за "28 weeks later", или продължението на зомби-хорър-екшън-и-прочие "28 days later". За мен и двата филма са истинско попадение за осквернения от неща като "Resident Evil" и "I am legend" жанр на survival-horror филмите. Първо защото в тях личи и повече класа, и повече стил, дължащ се в немалка степен и на факта, че англичани са начело на творческия екип.

 Освен това избирането на пасторални английски пейзажи или на красивия Лондон за арени на апокалипсиса носят една неочаквано уместна оригиналност. Но не в това се крие истинското качество на филма. То е в синтезирания страх, струящ много по-силно от потоците инфектирана или не кръв по екрана. Филмите от подобен род вече отдавна няма как да предложат нещо революционно ново и това в известен смисъл е добре, защото когато създателите на филма знаят какво искат самите те и какво очакват зрителите от тях, могат да се концентират върху изпипването на детайли. И тук е силната страна на филма.

 Като се започне от актьорския състав - Робърт Карлайл (Дон), отхвърлил предложената му роля в първия филм, сега е извънредно убедителен в сериозен диапазон от емоции - от полудял от страх беглец през щастлив баща, от изпълнен с угризения и съжаление човек до напълно озверелия заразен, дал начало на изтреблението.
 Останалите актьори не са особено известни, но ще отбележа Катрин МакКормак (Алис, жената на Дон), която ми е любима още от "Смело сърце", Джереми Ренър (ъм... снайперистът с добро сърце) и симпатичната млада синеока дама Аймъджин Пуутс (хубаво име?!), дала адекватен облик на Тами (дъщерята на Дон и Алис).

Разбира се, в такива филми актьорската игра не е особено важна, защото "героите" просто мрат като мухи по дългия път от точка А (напълно завладяното от зомбитата място) до точка Б (безопасното място, което зомбитата ще завладеят напълно в продължението). "28 седмици по-късно" не остава по-назад от този утъпкан маршрут - има ги добре познатите шепа оцелели, които или загиват в ръцете и зъбите на заразените, или са застреляни от разни войници с неизменната задача да "овладеят положението". НО все пак, в този филм има нещо повече - бълбукащият страх, който се предава под формата на гъделичкащ съспенс през повечето време и под формата на стреснато подскачане, когато някое зомби с рев пробие стената и се стовари върху някого.

 Ще отбележа и наличието на слабости в сценария, особено сцените с отровния газ, които леко развалят впечатлението, както и други моменти, които можеха да се доизпипат. Има и тук-там по някоя дразнеща картина, като например хеликоптер, летящ над теоретично напълно опустошена от вируса и обезлюдена Англия, но с идеално оформени и окосени (вероятно от зомбитата) полета и ливади. Но като цяло замисълът и изпълнението са много добри.

 За музиката могат да се кажат само добри думи - тя допринася за качеството на филма и има немалко сцени, особено сцени на бягство, където само отличният саундтрак съпътства сюжета, а традиционните писъци на зомбитата и жертвите им са в напълно приемливо количество.

 След всичко, изписано дотук, не мога да не спомена отново, че филмът ми хареса, и то доста много ми хареса. Достойно продължение на предшественика си и силно препоръчително заглавие за феновете на зомби/апокалиптични и пост-апокалиптични филми. А и не само за тях, предполагам.

Оценка: 7.5/10


П.П. И да, финалът е отворен.
Legacy hit count
939
Legacy blog alias
19048
Legacy friendly alias
-28-weeks-later-----28-седмици-по-късно---2007-
Филми
Коментари

Comments2

Eowyn
Eowyn преди 18 години
Драго ми е да те видя тук пак, но филма ще го пропусна, нещо не ми е по душа:)
Teri
Teri преди 17 години и 11 месеца
Браво! Много хубаво описание! Ще го гледам! Помня първата част, беше наистина запомняща се!

Добре дошъл отново :)


By Boromir , 23 March 2007
300 (2007)

С: Джерард Бътлър, Дейвид Уенъм, Лена Хеди

Двоумя се откъде да започна...
Това чудо е твърде близо до идеята за "шъпа спартанци под сганта на Ксеркса", само дето едва ли Евфорионов Есхил и дядо Вазов са си представяли такъв точно поглед върху нещата. То че е било кърваво,кърваво е било, ама чак такова мазало... брех!

Ако изобщо са останали хора с надежди за историческа достоверност след толкова слухове и трейлъри, то те ще бъдат твърде разочаровани.Филмът има общо с истината само в най-хлабав смисъл, но аз, който по принцип много мрънкам в името на достоверността, не видях нищо лошо в това. Даже си е свеж полъх от модерната епоха Smile

"300" е прекрасно изпипан в компютърно отношение, авторите не се свенят да признаят, че целият филм без 30 секунди е сниман пред син, зелен или пембен екран и даже се гордеят с този факт. И по едно изключение - това не пречи, а добавя към силата на идеята.

Актьорската игра, доколкото присъства такава, е сведена до лоши шотландски погледи от цар Леонид (мда, Бътлър е роден в
ГлазгоуSmile),също толкова лоши погледи от неговите "гвардейци" и още лоши погледи,превръщащи се в предсмъртни от страна на "персите". Разочароваща е спартанската царица, която и в комикса си беше излишна (явно авторите кротко са прехвърлили и това директно във филма). Може би присъства единствено, за да влее малко женска хубост всред коремните плочки и мощни хоплитови гърди... Като за толкова я бива.

Сюжетът за някакви вражески агенти в Спарта или за нереализирания хоплит-предател Квазимодо не ми хареса, но явно американците не могат да си представят драма без тези работи. На мен не ми попречиха, но можеше и без тях, така или иначе никой няма да се насълзи от този филм. Не отричам няколко добре създадени драматични моменти (особено този с българската народна песен накрая или приятната реч на Фарамир...ъм... Дилиос преди кредитите, както и свежите реплики на спартанците през цялото време на пата-кюта), но нищо качествено ново.

Ето ги и лошите "перси" - едва преглътнат Орфей-негър бива затапен от Ксеркс - висок два-три метра Олайджуон с лапи като слънце и слабост към пиърсинга. Гласът му е хубаво пипнат на някой Саундфордж и той като цяло внушава такава възмутителна неуместност, че просто радва!
А армията му... Еталонът до момента - обсадата на Гондор, бледнее пред разнообразието на Ксерксовите талази. Дори Саурон би се впечатлил от богатството на избор от пушечно (или мечово) месо.

Обикновени кашици, бедуини, негри, нинджи, хора с шлемове от конски черепи (сексиии!) конници (няколко вида), още нинджи с палави криви мечове, метални маски (Имморталс - едни от любимите ми на Цивилизацията) и доста висок боен дух и за цвят - няколко волфенщайнски изверга с ръце-брадви и много зъби. Мумаци... оп, пак грешка - бойни слонове, някакъв див носорог, на когото всички са му криви и доста много стрелци, които редовно засенчват слънцето.
Както е видно, има богааати предпоставки за гладиаторско прекарване пред киноекрана, монитора и така нататък. Филмът е piece of pure entertainment, който доставя наслада на крайниците и предизвива методично "Ухааа! Якооо!" или "Режи ги бееее!" сред публиката, особено младите жентълмени над 16 години. Кръвта се лее на потоци и е естетически тъмна, а камарите от трупове, които се използват за строеж стени и насипи, ще предизвикат одобрително повдигане на вежди дори сред най-закоравелите фенове на Rune.

Като заключение мога да кажа - филмът е чудесно направен, грабва и води до кипване на юнашката кръв. Толкова е пропит с агресия и избиване, че чак капе от него, но кой ли е очаквал друго?
"300" е поздрав за порасналите и непораснали деца, които мечтаят за битки, герои и чест, но без прилежащите към тях отговорности и усложнения - просто хващаш копието, думкаш по щита и кресваш на персите- "Елате и ги вземете(оръжията ни)!". Останалото е безсмъртна слава - както умело е цитиран Есхил чрез цар Леонид - "Спартанци, помнете този ден, защото той е ваш завинаги!". Така е!
И този филм допринася за това по свой начин, по мое мнение - доста добър начин Very Happy .

Оценка: 8.7/10
Legacy hit count
3602
Legacy blog alias
11929
Legacy friendly alias
300---Three-Hundred--2007-
Филми
Коментари

Comments6

Katherine
Katherine преди 19 години и 1 месец
Чудесна статия. :) Въпреки това не знам дали бих го гледала - просто не съм сигурна, че толкова кръв и агресия ще ми понесе... Единственото, което ме влече, е да видя как са изпипани ефектите :)
IvanAngel
IvanAngel преди 19 години и 1 месец
С удоволствие ще го гледам. Обичам такива филми :) мда

Blog.bg/Bilbo
Blog.bg/Bilbo преди 19 години
Не си прав. Филмът е по култовия комикс и е реверанс към създателите и феновете на комикса. 1:1. Няма претенции за историческа достоверност, пък и тия дето я търсят в киното да си гледат History Channel и класики кат Иван Асен II. Аз харесвам този комикс и филма беше балсам за душата, точно това за което си дадох парите. Джералд Бътлър е добър актьор и влага адски много в тоя филм, вкл. изтощителни 8-месечни тренировки. И с тия псевдо-интелктуалски клишенца колко са тъпи американците и масовата култура доста олекваш пич.
Boromir
Boromir преди 18 години и 10 месеца
 Ох, аман от нахални хора. И къде точно го прочете това за "колко са тъпи американците и масовата култура"?

 Иди си играй на Каунтър Страйк и не ме занимавай с балсамите за душата си.
Teri
Teri преди 18 години и 8 месеца
Аз го гледах, но не ми хареса. Момичето с което го гледах само повтаряше "Ах да ми паднат тия мъжагиии".
Някак си не ми хареса цялата тази епичност.
William
William преди 18 години и 6 месеца
Не съм го гледал, защото няма да ми хареса. Единственото хубаво нещо на агресивните реклами на филми, които се вартят до втръсване е, че можеш да разбереш колко струва един филм и без да си даваш парите. Гръко- персийските войни са една от любимите ми теми в европейската история и не искам да си развалям представата за героичната битка от този комикс. Иначе комиксите са хубаво нещо. Кави бяха тези хоплити с бронзови голи тела, на "Мистър Олимпия" ли са се приготвили да ходят, или в сражение. Рисувачите поне да ги бяха издокарали с нагръдници- каквито са носели. Само като видях спартанците в откъсите и се спуках от смях. А за персите въобще няма да говоря, че ще ми омръзне да пиша- пълно обругаване. И това за най- напредналата в културно и материално отношение държава през тази епоха.
By Katherine , 15 March 2007
Изгледах го с любопитство, защото доста хора го сравняват с The Prestige. Едни харесват повече Илюзионистът, други - Престиж. За мен единственото общо между двата филма е, че са на еднаква тема.

Илюзионистът е по-лиричен, по-меланхоличен, по-бавен, напомня на приказка. В основата му стои любовна история. Всичко е обвито в много по-голяма тайнственост и не се разкрива нито един от магическите трикове. Самите изпълнения на Айзенхайм приличат по-скоро на спиритични сеанси, от колкото на представления на фокусник. Тази спиритичност до толкова ме подведе, че наистина повярвах, че Софи е мъртва и едва ли не очаквах почти до самия край някакво магическо пробуждане от мъртвите.

Може би заради това краят ми се видя прекалено бърз, опростен и неподходящ за настроението, което се бе създало у мен в продължение на филма. 

На пръв поглед изглежда, че и двата филма достигат до един и същ извод - че във фокусите няма нищо свръхестествено и всичко си има много просто обяснение, а хората обичат да вярват, че съществува магия. Но ако трябва да обобщя, в Илюзионистът през целия филм повтарят - "Има магия, има магия, има магия", а накрая казват - "Няма магия". Докато в Престижът повтарят -"Няма магия, няма магия, няма магия", а накрая казват - "Има магия". Магията е всичко, което не виждаме или не разбираме как функционира, но въпреки това е гениално. В крайна сметка на мен повече ми хареса Престиж.

Режисьор e Нийл Бъргър, който се оказа, че е съвсем пресен в тази професия. 

Участват Едуард Нортън, Пол Джиамати, Джесика Бийл.
Legacy hit count
1532
Legacy blog alias
11811
Legacy friendly alias
The-Illusionist
Филми
Коментари

Comments2

Boromir
Boromir преди 19 години и 1 месец
 На мен повече ми харесва "Престиж" поради чисто субективни причини - Крисчън Бейл :) Този филм не съм го гледал.

 Ревюто ти е добро, ама е малко кратичко.

Но аз все пак ще взема да се ограмотя и за този илюзионист :)
Katherine
Katherine преди 19 години и 1 месец
Не претендирам за професионализъм в представянето. :) Това са мои нахвърляни впечатления за филмите.
Въпреки това приемам предложения и идеи за разширяването на ревютата.
By Boromir , 2 March 2007
"Призрачен ездач" а.к.а. Ghost Rider

С: Никълъс Кейдж, Ева Мендес, Питър Фонда

Не особено високите ми очаквания се потвърдиха, но не мога да кажа, че скучах. Едва ли някой може да очаква кой знае колко от поредния (и едва ли последен) екранизиран комиксов мъжага. Само дето този Skeleton Warrior не е класическият мъжага Laughing

Първо - за всеки не-американец, който не е прекарал детсвото си, преживяйки хамбургери с кола и премятащ гланцирани комикси с най-разообразни пичове, в този филм няма нищо привличащо.

Най-голямата му реклама в случая е участието на Никълъс Кейдж като образ и Ева Мендес като ходещо деколте.
Макар че "ролята" й не е много повече от споменатото деколте, тя е приятна за гледане.
Самият Кейдж също не се напъва ни най-малко да внася драматизъм, патос или нещо подобно - явно му е ясен замисълът на филма и не се превзема като лигавия Бен Афлек (справка - Daredevil) - просто дава на подрастващите американци по-жив (хъмм) образ на любимеца им с топящия асфалт мотор. И толкова.

Сюжетът е плосък и не просто предвидим, а праволинеен като слънчев лъч, но така и трябва. Щом и Спилбърг го подкара през просото, какво остава за г-н Марк Стивън Джонсън, който освен режисьор е и сценарист на филма - много дини под една мишница, мда.

Идеята за Дявола като относително честно играещ джентълмен, изигран от Питър Фонда, ми хареса. Хареса ми и бунтовният му син с неговия палав начин за справяне с проблемите. Основната "сюжетна линия" за някакъв договор с някакви лоши хора обаче по-добре да не се споменава.Защото самият сценарист явно сам си е издърпал ушите, виждайки, че много ще задълбае в окултизма, развивайки тази иначе приятна тема, и я е оставил за после (тоест за никога).

Нивото на "окултизъм" е горе-долу равно на това в "Гумените мечета", без всякакви претенции за изчерпателност. Репликата е - "Ако се случи това и това, лошите ще "bring Hell on Earth". Колко му е.

И въпреки всичко това филмът не ме подразни - една лека дъвка за мозъка, отлични ефекти (това със зъбите на дяволите ми хареса, ей!),чудодейната способност на Кейдж да бъде еднакво ефективен както като Юри Орлов, така и като Джони Блейз, приятната външност на Ева Мендес и свежите лафове на горящия череп - "Youuu... innocent!" - ме накараха да не съжалявам и аз за изгубеното време и вложените пари.

Оценка - 7/10
Legacy hit count
1652
Legacy blog alias
11594
Legacy friendly alias
Ghost-Rider
Филми
Коментари

Comments3

Katherine
Katherine преди 19 години и 2 месеца
Добре дошъл в общност Филми, а както забелязвам и в БГЛог. :)
Хубаво представяне, макар и аз да не си падам по точно такъв тип филми. Надявам се, че ще споделиш впечатленията си и за други филми тук.
 
Boromir
Boromir преди 19 години и 2 месеца
Честта е моя, добре заварили :)

 Аз също не съм особен почитател точно на жанра на "Призрачен ездач", но не мога да не призная, че не е толкова зле, колкото допусках. Пък и Кейдж ми е любимец и заради него се прежалих.

 Сега ще се заема с нещо по-сериозно.
Terkoto
Terkoto преди 19 години и 2 месеца
Страхотно резюме! И най-после някой да каже истината (всъщност да я е разбрал). Навсякъде плюят по флима, че бил с плосък съжет. Ами това не е нито "Отнесени от вихъра", нито "Война и мир", че да дълбаем в сложните междуличностни отношения. Страхотна забава си е филмът, идеалният начин да убиеш два часа в смях и кеф от готина музика и ефекти. И, о, да, Никълъс Кейдж. Той е невероятен. Радвам се, че не съм единствената му фенка, че където кажа колко го харесвам, ме скъсват от бъзик. Филмът си струва гледането. Аз даже повторих.
By Teri , 24 February 2007
Току-що гледах филма Завръщане, на Педро Алмодовар. Много хубав филм. И го казвам въпреки отзивите на някои филмови критици, които впрочем, видях наскоро. Тези критици ги канят на прожекциите и после одумват. И пишат по вестници и списания. С част от нещата, които пишат съм съгласен и ги уважавам за мнението им. Но специално за мнението им за този филм не съм съгласен. Някак си чувствам, че са се взели прекалено насериозно.
Някои от кинокритиците са облечени така, че хващат погледа отдалеч с нестандартни облекла и прически и изтънчени движения. Не казвам, че е лошо, харесва ми. Имаше една девойка, която беше невероятно секси и такъв приятно вглъбен поглед, че ми се щеше да се запозная с нея и да разбера какво я води в живота, но не ми стигна смелост - може би беше достатъчно самовглъбена, че да спечели страха ми.
Както и да е. Този път на тези хора им казвам - не сте прави! Може би от гледане на филми сте получили изкривяване на представата ви за живота, не знам, но знам какво чувствам аз секунди, след като съм гледал филма.
Филмът "Завръщане" е силен и хубав. Като другите филми на Педро Алмодовар. Филм за живота, такъв, какъвто е. Без грим (въпреки, че в него има много грим, който се разтича по очите на Пенелопе Круз).

Филм за човешки взаимоотношения - хей, критици, къде търсите тръпката, сюжета и другите неща, които сте нащракали на клавиатурите?
Човешки взаимоотношения, които могат да бъдат и толкова оплетени, колкото са и в живота. Филм за доверието, особено между родител и дете. Това е красиво и това е вълшебството и на този филм. Също, това е филм и за недоверието между родител и дете. Но няма да казвам повече, изгледайте филма. Ако останете поразени може би това е Педро Алмодовар, може би това е идеята на филма. Сигурен съм, че не сте захранени с Холивуд и не сте претръпнали откъм човешки чувства. Ако е така, в което наистина вярвам, то знам, че филма ще ви хареса.
Ето и едно видеоклипче, което направих от филма специално за вас. Една песен и едни очи.


Legacy hit count
2251
Legacy blog alias
11478
Legacy friendly alias
Volver---Завръщане
Филми
Филмова музика
Коментари
Десетата муза

Comments2

Katherine
Katherine преди 19 години и 2 месеца
Обожавам Пенелопе Круз! А как сладко говори на английски...
Филма още не съм го гледала, но скоро се надявам да го гледам.
mishe
mishe преди 19 години и 2 месеца
Съгласна съм с мнението ти, Тери :) На мен също филмът много ми хареса. Не е толкова претенциозен колкото "Лошо възпитание", не е обаче и толкова разтърсващ колкото "Всичко за майка ми". Но въпреки това е интересен, нестандартен и е много темпераментен, по испански. Дотолкова, че успява да представи силно травмиращи събития като кръвосмешение, убийство, смърт и завръщане на "мъртвец от отвъдното" със съвсем не-депресиращ средиземноморски маниер на киноправене.
И разбира се, Пенелопе Крус в ролята на страстната Раймунда, която в сцената с песента (която е избрал и Тери) просто може да ви настъхне косъмчетата по цялото тяло.
Просто го гледайте!:)