BgLOG.net
By goldie , 19 March 2008
Добре, нека да е новина! Но все пак коя е тази България и тя наистина ли призна Косово или някой дупедавец пак се наведе и по цял свят замириса на пръдня или на л....
Ама нали са си наши не смърдат, а - миришкат.
Извинявайте, за изразите, но вие знаете ли, точно, коя България призна Косово?
Legacy hit count
668
Legacy blog alias
18214
Legacy friendly alias
България-призна-Косово

Comments4

BasiDi
BasiDi преди 18 години и 1 месец
Ами като питаш да ти кажа - не знам. Точно на моята България и е някак на през...ъъъъ ... Родопите за Косово. Не защото чак толкова не ми пука или нямам мнение, а тъкмо заради същите дупедавци, които някак успяват да обезсмислят почти всичко :(
goldie
goldie преди 18 години и 1 месец
Защото и моята България не е признавала нищо/нито с бой, нито без бой/, пък и тя е малко близо до другата българска политическа изцепка - Македония, та затова ми е интересно, коя България и какво точно призна или пак някой, някъде се наведе????????????
Нееееееее, аз нямам нищо против Европейската интеграция и Европа, просто не искам да гледам, как няколко продажници карат моята България да влиза в Европа и световната политика надупена.
BasiDi
BasiDi преди 18 години и 1 месец
Нееееееее, аз нямам нищо против Европейската интеграция и Европа, просто не искам да гледам, как няколко продажници карат моята България да влиза в Европа и световната политика надупена

 
Е точно за това става дума.
goldie
goldie преди 18 години и 1 месец
Ето затова съм бясна.
By vikula6 , 14 March 2008
2008-а беше обявена за Европейска година на междукултурния диалог и носеше очакването за по-целенасочено и осъзнато вглеждане в другостта и многообразието ни, откъдето започва успешната евроинтеграция. Този поглед обаче се оказва не само благопожелателен, но и болезнено предизвикан от събитията, разиграли се на Западните Балкани. Полуостров, за който чуждото потисничество, великите проекти на нациите за господство, опитите за установяване на влияние на големите държави, тоталитаризмът и диктатурата не са само исторически феномени. Те са живото наследство – бреме за съвремието ни. Разпадането на Бивша Югославия, съпътствано от множеството въоръжени конфликти, онагледява тази трагична обремененост, възродена във време на неустойчивост и преосмисляне на социалните конструкти в глобализиращия се свят.
В този контекст обявената на 17-и февруари независимост на Косово е поредният бунт на Балканите не само в смисъла на локализиран на територията на полуострова конфликт между държава и отцепваща се територия, който включва и други страни, подкрепящи едната или другата позиция. Този бунт е и своеобразен опит за пореден път да бъде пренареден пъзела от сложни преплитания на етноси, верски групи и множествени идентичности на Балканите. И може би най-накрая те да заживеят ако не в хармония, то поне в мир и взаимно зачитане. Доколко този процес е естествено пораждащ се у хората или е по-скоро външно инспириран от чужди икономически и политически интереси не може да се каже с точност. Факт е обаче, че пътят на противопоставянето, враждебността и упорито разрастващия се антагонизъм към различието не водят до желаната стабилност на новия ред, а до нови бунтове.
Стоим пред тази тъжна картина на агонизираща безпътност и безчовечност – подпалени храмове, разрушени домове, убийства и ожесточено насилие – само на 45 км по права линия от България. Неизбежно тя придава нови значения на актуалните днес въпроси за развитието на европейския континент – разширяването на ЕС и евроинтеграцията, бъдещето на националната държава в „глобалното село”, както нарича информационната ера Маршал Макулън. Нещо повече – горчиво напомня за необходимото и неотложно изграждане на конкретна визия за ролята на ЕС като идеен и действащ обединител на европейските народи, включително и тези, които днес остават извън неговите предели.
В публикуваното преди седмица съобщение на Комисията до Европейския парламент и Съвет са набелязани основни линии, по които ЕС да оказва подкрепа за развитието на Западите Балкани, така че те да превърнат европейското си бъдеще в желана и усърдно преследвана цел. Най-вече се подчертава значението на прякото запознаване на хората с европейската идея и как тя би направила живота им по-добър. Затова се отпускат повече стипендии за студенти от региона и се върви към облекчаване на визовия режим, има воля за по-интензивно участие на страните в програми на общността в областта на културата, младежта, медиите. Разбира се предвидените 7,5 милиарда Евро в рамките на инструмента за предприсъединителна помощ за периода 2007-2011 също благоприятстват развитието на страните от Западна Европа и Турция. Създаденият миналата година регионален съвет за сътрудничество в Югоизточна Европа също има за цел стабилността на Балканите и изграждането на добри съседски взаимоотношения.
Безспорно това е пътят, по който чрез общи усилия Балканите и ЕС да постигнат траен мир за континента – какъвто е бил устремът на бащите на идеята за европейско обединение преди повече от 50 години.
Френският историк Жак Льо Гоф казва: „Вярвам, че построяването на красива и добра Европа е великото дело на вашето поколение” и тази мечта трябва да оцелее въпреки потъпкването и в кървавите сблъсъци като този в Косово - в гражданите на ЕС, при които има скептицизъм относно бъдещо разширяване на общността, в жителите на размирните райони като спсение от днешната безизходица.
Трудно се говори за светло бъдеще на фона на кървави конфликти, бедност, ширеща се престъпност и страдание на хората. Затова и мрачно прозвуча Одата на радостта, пята от косоварите в нощта на тяхната независимост. Въпреки това всеки им правото да бленува по-добър живот за себе си и своя народ след множеството понесени тегоби. И е хубаво, когато тази мечта е разпозната в общото мирно европейско бъдеще, а не в религиозни фундаменталистки идеи или проекти като „Влика Албания”, които биха донесли още много конфликти и кръв на Балканите.
Не може да се отрече, че подобни страхове гласно или полугласно звучат в европейската общественост. Те присъстват и в дебата докъде трябва да се простира Европейския съюз, дали след бъдещи нови разширявания ще остане функционален, как да се задържи балансът между алианса на държавите – членки и влиянието на националната държава. И няма ли нова форма на управление като например Съединени Европейски Щати, която да направи ЕС по-силен и конкурентноспособен на Световната сцена?
Всички тези въпроси и множествеността на отговорите им са търсения, мислене относно идентичността на европейците – членове и потенциални членове на Съюза. Глобализацията в разноликите и измерения – глобалния пазар, доминирането на масовата култура, униифицираща индивидите-потребители поставя човека в ситуация на напрегнато търсене на себе си. В света без граници, където всичко и всички стават близки благодарение на новите технологии има опасност да останем далечни на себе си. В стихийното отваряне на света, държавата като пазител на национална идентичност, също губи от влиянието си на международната сцена. А усетената заплашеност от обезличаване подканва понякога яростното изтъкване на отличителното, своето, различно от чуждото. Такава емоционалност е осезаема в съвременните сепаратистки тенденции. Те от своя страна пък създават още по-голяма разклатеност на устоите ни в света.
Така глобализацията и сепаратизмът се оказват здраво обвързани и най-лошите последици от са борбите между народите. Те намират благоприятна почва на европейския континент - богата смесица от етноси и регионално обособени групи, които историята е поставяла в пределите на различни държави. Пресният случай с Косово насочва вниманието ни и към други вероятни огнища на разцепление, каквито има например в Испания, Румъния, Северна Ирландия.. И тук идеята, с която преди половин век шестте държави-основателки поставят основите на единната европейска общност звучи болезнено актуална. Вместо да се борим помежду си, можем да се борим да бъдем заедно. Евроинтеграцията е нашият успешен път в глобализацията на света. Защото така деструктивното обезличаване се превръща в осъзната и достойна европейска идентичност. В Европейската общност човекът е активна личност, носеща своите национални и етнически определители – символ на значимост, културно богатство и отвоювано място в света. Именно изграждането на общностно мислене за различието като богатство на многообразието, а не като основание за противопоствяне, може да бъде интегративната сила за съременното ни общество. И тя следва да бъде поддържана от полиитиката, икономиката, институциите като същностни, идейни обединители на хората.
Затова интеграцията на страните-кандидатки за членство – Турция, Хърватия, Бившата Югославска Република Македония и на потенциалните членове – Албания, Босна и Херцеговина, Сърбия, Черна Гора, Косово, трябва да се провежда постепенно и пълноценно. В договора за учредяване на ЕС е записано, че „Всяка европейска страна може да кандидатства за членство”, а в Лисабон е добавено „страни, които зачитат ценностите на ЕС и са ангажирани с разпространението им”. Когато свободата и толерантността, спазването на човешките права, демокрацията и върховенството на закона станат устойчиво мислене на гражданите на тези държави, тогава и политиката им ще бъде последователна в тази насока. Разбира се ролята на властта е не по-малко значима – тя е призвана да намира правилните механизми, с които да се тушират сочените най-често от ЕС като проблемни зони – корупцията, неефективната съдебна система, публичната администрация. Тя трябва да работи и в изграждането на добър икономически климат и развито пазарно стопанство, за което ЕС сътрудничи чрез осигуряването на благоприятни търговски връзки с кандидатите и потенциалните кандидати за членство.
Икономическият фактор е особено значим, за да не се създават условия за вътрешно разделяне на Съюза на бедни и богати държави, на своеобразен „западен” и „източен” блок. Важно е страните, които се присъединяват да бъдат конкурентноспособни и да имат траен икономически растеж, който да ги доближава все повече до най-проспериращите в общността. Например България и Румъния отбелязват такъв икономически напредък спрямо балканските си съседи, които от по-рано принадлежат към Европейското семейство. Иначе делът на групата на най-бедните в Съюза би се умножила неколкократно, което не е от полза за Общността.
През последните 50 години петте вълни на разширяването на ЕС се случват в синхрон с темповете на интеграция на 27-те страни-членки. Само в успоредното протичане на двата процеса ЕС може да работи пълноценно за благото на всичките си граждани. Затова най-важна при бъдещите разширявания на Съюза е постигната пълна готовност на държавата-кандидатка. А предизвкателствата пред сегашните и бъдещи кандидати са големи и Комисията непрестанно акцентира върху тях в докладите си. Спрямо Турция още чака своето решение проблемът с Кипър, признаването на правата на кюрдите, свободата на изразяване и вероизповеданията, правата на жените, смъртното наказание – все фундаментални въпроси, влизащи в пряко несъответствие с европейските ценности и модели. И тук Турция сама трябва да реши кои ще припознае като свои. За страните от Западните Балкани преди всичко е необходимо изглаждане на противоречията помежду им и с другите балкански държави. Защото евентуалното избухване на военен конфликт вече в мащабите на Съюза може да доведе до катастрофални последици. В този смисъл изостреното внимание при бъдещата евроинтеграция е оправдано и ще донесе ползи както за Съюза, така и за страната-кандидатка.
Ако образно си представим присъединяването на нова държава към европейското семейство, то всички бихме били по-щастливи ако видим еднакво сърдечна и желана прегръдка, а не осиновяване на дете от родители, които може би в бъдеще ще изпитат трудности при отглеждането му. В този смисъл множество предизвикателства стоят и пред европейската общност, която само при вътрешна интегрираност, хармоничност и съгласие за перспективата на развитие на Съюза, може да приветства нови разширявания. Затова и отхвърленият през 2005-а година от Франция и Холандия проект за конституция хвърли мрачна сянка върху мисленето в тази посока. Ясно е, че сегашната институционална рамка не позволява приемането на повече от 27 страни и подписването през декември на договора от Лисабон възобнови надеждата, че Съюзът отново ще поеме напред към откриването на общата перспектива, а не във вкопчването в противоречията, националния егоизъм и разделителните линии. Европейците предпочетоха идеята за обществения договор на Русо пред конституцията като название, отпращащо към власт над властта и оттам вид тоталност. И ясно показаха, че „Съединените Европейски Щати” не могат да бъдат успешната формула за Европа, чиято сила е именно в ярките идентичности на държавите, споделянето на богат опит и сътрудничеството. Едновременно с това е нужна по-силна интеграция по отношение на външната политика и съдебната система, които да направят съюза строго дефиниран, последователен и мощен играч на световната сцена. До голяма степен този баланс е отразен в договора от Лисабон като например наред със засилването на ролята на националните парламенти в прякото взимане на решения за общността са и новосъздадените постове на Председател на Европейския съвет и Върховен представител на Съюза за външните работи и политиката на сигурност.
Така в началото на 2008-а година евроинтеграцията отново получава своите оптимистични хоризонти, към които да се стремим, за да оставим завинаги в миналото като изстрадан опит конфликти като този в Косово. И от нас – европейците зависи успехът на европейската идея, на мечтаната Европа, за да не се окажат прави мислители като Алвин Тофлър, за когото ЕС е отживелица или Ралф Дарендорф, който нарича евроинтегацията „последната утопия”.
Като отскорошни членове на Европейското семейство българите, някои повече други по-малко носим ентусиазма, породен от естествената ни необходимост да вярваме в постигането на ценности като мир, свобода, законност, просперитет. Надежда, сривана през вековете чуждо потисничество, Балканските войни и националната катастрофа след двете световни войни, тоталитаризма като поглъщащ идентичността и свободната воля. Всички тези повратности на съдбата пораждат мечтата ни за Европа, заразяваща от повече от половин век не само нас, но и целия континент. И противно на всички скептици и критици, които биха я обявили за наивна, тя остава задължителното условие за успех на всяко дело.


Legacy hit count
1242
Legacy blog alias
18060
Legacy friendly alias
Евроинтеграцията-днес--между-бунта-на-Балканите-и-мечтаната-Европа

Comments4

aragorn
aragorn преди 18 години и 1 месец
Блестящо! Добре дошла!
goldie
goldie преди 18 години и 1 месец
Хубаво пишеш, а и на мен, като на хан Аспарух, много ми харесва в Европа, но за по малко, защото най-добре си вирея в къщи.

 Но иначе, наистина пишеш хубаво, смислено и интересно.
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 1 месец
Прости професионалната ми деформация, но това да не е курсова работа?
veselin
veselin преди 18 години и 1 месец
Много красива снимка :)
By ZeMaria , 26 February 2008

онфигурацията е твърде сложна, а ние при всички случаи трябва да изхождаме от нашия национален интерес, който не може да бъде извън и различен от позицията на ЕС по този въпрос”-заяви Герджиков

„Правителството работи за защита на българския националния интерес”, заяви министър Джевдет Чакъров

„Партийният интерес е след националния интерес”- смъмри съпартйците Станишев

Натка:Българските национални интереси могат все още да бъдат защитени само при активна позиция”

Татяна Дончева: Позицията на БСП е трудна за изработване. Защото се сблъскват много сериозни геополитически лобита и нагласи в самата партия, която винаги е възпитавана да изчаква, каквото и да значи това.

Какво е общото между тези цитати, изказани от различни по цвят политици?

Понятието национален интерес. Няма по дъвкан израз в политикоговора и публицистиката. Не знам за Гьобелс дали се е хващал за кобура, като е чуел „култура”, но аз наистина побеснявам като чуя това клише. Ще обясня защо.

Националният интерес на Германия е изисквал подкрепа на судетските немци. Лебенсраумът се разширява-едва ли някой истински  немец има нещо против. Нищо, че става с анексия на чужда земя. Националният интерес на косовците изисква да направят държава и да покажат среден пръст на международните  правила, спазвани от останалите. Същият интерес, значи, именно заради правилата, изисква  пък от останалите да им  счупят  този среден пръст. Националният интерес като оправдание е сторил толкова злини по света, че чет нямат.Той е най-важната кауза на безброй политически доктрини. В него се кълнат всички политиканстващи-от примапатриотите от тенекиената барака в Селеметя, до премиерите на последните три правителства. И лани, разбира се.

Що е то национален интерес. Ясно е, че първо имаме интерес, второ- той е национален, сиреч общ за синца ни, живеещи на тази земля, обозначена като България.  А що е това интерес? Интереса клати феса-ще отговорите по инерция. Тогава аз ще  ви река, че интерес е  полза –сиреч, келепир. От там-национален интерес, алфата и омегата на политическия смисъл,  е обща полза. За общото ни благо.

Дойдохме си на думата. Хич не ми се щеше да изпадам във философски задълбавания за общото благо. Но не можем и съвсем да избягаме от тях. Преди три години в сп. „Християнство и култура”  Костов писа: „Критериите за добро и зло в живота не са приложими в политиката; има друг критерий за оценка на успешната политика, и той се нарича „общо благо”. Сиреч-националния интерес. Изводи. Политиката няма нищо общо с морала. Употребата на категории като „добро” и „лошо” (морални категории) не е политическата, защото според Костов политиката не издържа моралния тест, защото той не е предназначен за нея.
Тя е налагане на интереси,тоест, келепир, полза на едни групи за сметка на други. Интересът на едни, налага плач и скърцане със зъби на други. Понятието  пък общо благо винаги е служело за бягство от морала и смачкване на индивидуалните права- то е безсмислено, дори и ако го разглеждаме буквално, като  сума от благото за всеки отделен човек, включен в цялото. Моето благо обаче, например е да кажем не на Косово, за да минавам през Сърбия, а не през братска Румъния. Също и благото на мнозина от Западна България, които си спомнят със страх бомбенето и с кеф далаверата през ранния преход с братска Сърбия.

Защо е така? Ами защото разбирането за политиката като борба на интереси на групови лобита е дълбоко погрешно-то е още от Маркс. От там мантрата в която  се кълнат политиците за „общото благо” всъщност е алиби за безконтролната им власт. Сиреч, колкото повече се бият в гърдите че действат за националният интерес-синоним на общото благо, толкова по-малко са  свободни индивидите и техният сбор, наречен общество. Защото свободата е функция на индивидуалните права, а моралът пък е цедката, която спира напъните на колектива, държавата, общността, да подтискат тези права, да подчинят личността на общото.

Така, че който ви говори за общо благо и национален интерес, всъщност мисли за собственото си благо и собствения интерес.

Защото политиката изхожда не от  общото благо и  не от интересите на групата индивиди,  а е конкуренция между визии за общото бъдеще на всички. Очевидно е, че в България е на мода риъл политиката, която изповядват всички цитирани . Сиреч, промарксовата политика, а не про аристотеловата. Според която държавата е не само естествена за индивида среда, но и политическа общност, в която справедливостта намира своя най-висш поведенчески израз- защото тя, справедливостта, е най-висшата добродетел.  

Избягването от дълбоките корени на същността на политиката винаги  има плачевни последици. Ако изходим от двете политики при случая с Косово, ще получим два противоположни резултата.

"Да", на независимо Косово,  първи да го подкрепим, защото ше изкярим най-много от общите батковци, които ни  крепят-нас, политическия елит -Натка

"Да, ама не." Всъщност, не можем да преценим келепира. Сърбия е умряла и ние сме седнали да делим наследството й.  Защото бидейки изразители на различни лобита, не е ясно кой ще настъпим и кой ще надделее-Татяна Дончева.

"Не" на Косово. Несправедливо е-викам аз. Не може правото на едни да е несправедливост за други. Не може да се решава проблемът Косово на парче, без обща визия за всички подобни проблеми в региона и света.Сядаме и решаваме-да  направим Балканска конференция, да разрежем възела, да направим общо бъдеще за страните от региона и за всички. Да създадем правила, общ договор- и да ги спазваме. Това бъдеще, което ни предлагате сега, не е добро-да изработим  наистина по добро.

Не ме чувате, нали. Но да знаете-публиката винаги иска да слуша прескриптивни, по оста добро-зло-аргументи. И политици, които мислят в тези категории-справедливо-не справедливо, като извлек на морално-неморално. И  съвсем логично другите, сегашните риъл политици,  ще бъдат недолюбвани и изхвърлени от борда. Засега тезата не на Косово изповядват Атака-правете си сметка за бъдещето!

Единственото положително в него е, че те пък се кълнат в мантрата „национален интерес”

Впрочем, проумяхте ли, че това е лошо за бъдещето. Ако да, може да отложим дежурното :

Лощо, Седларов, лошо…

 



Legacy hit count
539
Legacy blog alias
17599
Legacy friendly alias
За-Косово-като-келепир--като-кяр-или-като-камбана

Comments5

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 2 месеца
Хм, ми това че политиката никога не борави с добро и зло, а с някакви относителни понятия без ясен смисъл е повече от очевидно. Опитвала съм да споря с юрист на тези теми. Бях обявена за напълно безпринципна. Щото не съм склонна да робувам на някакви общоприети принципи, които на идея трябва да правят живота ни по-добър, а на практика го правят все по-лош. Мда, безпринципна съм, защото смятам че страданието трябва да се минимализира, а не експлоатира. Както и да е. Това предполагам е част от занаята. Ако знаеш какво е добро, как ще защитаваш лошото.

А за Косово, ми то само то ли е, за което държавата ни няма мнение и чака някой да и покаже накъде духа вятъра? Националният интерес е само евфемизъм за национална безполезност. Положението е наистина сложно, но какво значение има. Ако Испания и Румъния могат да кажат не, защо ние не можем? Хем ще сме с Русия и Сърбия. Или пък да кажем Да и да кажем на ЕС и САЩ, че сме го направили заради тях. Или просто да го направим заради себе си. Ама не.

Започвам да си мисля, че проблемът на България винаги е бил опитът за неутралитет. А неутралитетът е утопия, в реалността винаги трябва да заемеш някаква позиция и да си понесеш последствията. Добри или лоши, това е идеята на престоя ни на Земята. Ако идеята беше само да си бъркаме в носа и да си говорим глупости, можеше и да не се раждаме.
Shogun
Shogun преди 18 години и 2 месеца
И аз се чудя как така Румъния и Гърция могат да кажат не, а ние можем само да козируваме. Сега пък измислиха българско национално малцинство: значи признаваме Косово, ако ни признаят малцинството. А то малцинството са някакви хора, дето хабер си нямат за България. Ще ги приобщаваме. ОткАчени истории някакви.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 2 месеца
Е, някои доста разпалено обясняват, че някои от тях се самоопределят като българи. А ако е така, значи са българи.
Но ако просто дадат гражданство на всеки изявил желание е смешно и опасно за ЕС.
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 2 месеца
Хронолгия:
Очертава се сръбско-косовски сблъсък в София
25 февруари 2008 / News.dir.bg

Българите още не знаят държавната позиция за Косово
26 февруари 2008 / News.dir.bg

Сърби и косовци седнаха заедно в София
27 февруари 2008 / News.dir.bg

   Какво става под масата, никой не знае!
   Дано те знаят.....
shellysun
shellysun преди 18 години и 2 месеца
"Бериша заяви на съвместна пресконференция с председателя на косовския парламент Якуп Красничи, че "двете албански държави ще предприемат общи усилия, с които ще изразят приятелство и готовност за сътрудничество с всички съседи"- от Нетинфо
 Е, и това ако не е парадокс, здраве му кажи!
By edinotwas , 25 February 2008
http://vbox7.com/play:b9ed5b37

Не ми дава да кача клипа, за това слагам линк.

И не забравяйте за косовските българи

http://vbox7.com/play:d9228adf

Това което е важно във втория клип е , че това са наследници на български войни изпратени да пазят западната част на Велика България с ъс столица Охрид и всъщност те пазят и до момента и ще пазят България и българското до последно.

Legacy hit count
675
Legacy blog alias
17576
Legacy friendly alias
Косово-пародия

Comments2

edinotwas
edinotwas преди 18 години и 2 месеца
Ама големи сте "българолюбци", всеки явно казва "това мен не ме касае". 
явно по ви интересува "Колко мъже са нужни за да съблекат една жена?"
от колкото за съдбините на нашия народ.
Малко инфо. ПРА Българи  (със съответното произношение и изказ) е значело просветен мъдър народ. Който със своите знания и умения е оставил до ден днешен огромно наследство в земите през които е минал, завръщайки се след потопа в родината си.
Но вас ви интересува

Колко мъже са нужни за да ****ат една жена?





By DenitsaDeni , 17 February 2008
Мдам, по телевизията,в момента.
Сега очаквам залагания след колко време ще се присъединят към Албания. Аз съм за 1 седмица.
Иначе на мен ми направи много весело впечатление във вчерашните новини как показваха Косово и знамената ,които се веееха бяха албанското и американското. И не мога да разбера защо САЩ трябва да подкрепят все мюсюлманските страни в Европа. Дали това не е тяхната идея за контрол над ЕС? Евентуален. Непряк. Може би.
Сега Русия и Сърбия са на ход...
Legacy hit count
794
Legacy blog alias
17404
Legacy friendly alias
Косово-току-що-обяви-независимост

Comments24

pulpfiction
pulpfiction преди 18 години и 2 месеца
Нищо хубаво няма да излезе от тези косово-албански цигании, и американците продължават да са на всяка манджа мерудия.Как така във всичко трагично и античовешко случващо се напоследък винаги са замесени мюсюлмани и САЩ ?
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 2 месеца
И аз това питам :) Или може би :( е по-подходящо.

Така де, не знам до коло е античовешко, но със сигурност мисля, че е гадно спрямо Сърбия и сърбите живеещи там.
Току що чух, че сръбския президент или премиер не разбрах казва. че "това е резултат от години на целенасочена политика на САЩ" .  И съм склонна да му вярвам. Не мога да разбера как така бомбардираха Сърбия (не харесвам Сърбия или сърбите, просто не мисля че това трябва да се случи на който и да е). Не разбирам и защо трябва да са толкова загрижени за албанците.
И току що казаха, че стотици хиляди албанци са се заселили в Косово след бомбардировките. Ми че те може да дойдат и в България да се заселят. И да поискат независимост. Не е справедливо.

И ми е много любопитно каква е идеята зад това подпомагане на Албанците-да се дестабилизира Европа ли? Ако е така, мнооого неприятно. И остават само Русия и Иран.
Deneb_50
Deneb_50 преди 18 години и 2 месеца
Честито,току що СЕКС и САЩ заложиха бомба в нашият регион,не ми се мисли какво ще стане,ако "Йес" господата признаят Косово.
Цяла вечер гледам телевизия,но уви никоя програма не предаде какво мислят сърбите по въпроса.
Интересно ми е САЩ как ще реагират,ако някой щат реши да обяви независимост,особено ,ако е богат ,я на злато,я на петрол
Malackar
Malackar преди 18 години и 2 месеца
стана ми смешно :))))  че се обмисляли  протестни митинги в цяла сърбия, ест. постфактум - "сетила се Мара да се ..." или по цивилизованото "след дъжд качулка". ха представете си сега как след две седмици косовския парлмент трогнат от протестите в Сърбия гласува единодушно завръщането на Косово в Сръбската република ;) иначе и мене не ми се нрави американо-албанското заиграване >:(  
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 2 месеца
А по казионната БНТ показаха някакъв хвалебствен репортаж на кореспондента им в Прищина, според когото Косово щяло да бъде правова и демократична държава. После така любимият ревльо и дупелиз Соломончо се включи да каже, че България трябва по-бързо да си свалигащите, че при следващото надупване може да не ни сложат на първия ред.
Donkova
Donkova преди 18 години и 2 месеца
адски е двусмислено.
от една страна (ако забравим избиването и от двете страни) - защо косоварите да не могат да си искат независимост като хървати, словенци, черногорци, македонци и другите?
от друга (ако си спомним избиването) - защо ООН не вземе да се саморазпусне. и Дейтънското споразумение беше едно голямо нищо и плановете за Косово - 2-3 на брой - също. видимо такъв механизъм не работи. сега още 2 петилетки Съвета за сигурност ще решава супер важни неща за ядрената безопасност на света все в светлината на руското противопоставяне на американската позиция за Косово. Междувременно Китай ще получи компромисни решения, които иначе не би получил в същия Съвет, според това с коя от двете страни преговаря за своите си пък интереси. И цялата работа, защото тук на балканите все още успяваме да се мразим до смърт. да му се не види.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 2 месеца
Абе две страни ама Албания ако я видите каква голяма става с Косово и става доста плашещо. Да не говорим за албанците в Македония. За мен това си е съвсем умишлен ход от стана на САЩ целящ дестабилизацита на и без това земетръсния район. А на въпроса дали някой щат може да се отдели, мисля че няма нужда дори да се пита. Правото на малцинствата или различните етноси да се самоуправляват важи само извън щатите-вижте Ирак, Косово...Кой е следващия?
А, да, Турция :) Която ще направят от умерено крайно ислямска и после ще ни обясняват как се е съюзила със Сирия и Иран срещу тях.
И най-смешното е, че ЕС не правят нищо по въпроса. Много много глупаво от тяхна страна.
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 2 месеца
Едно - защо албанците в Косово да нямат право на свое независимо парче с камъни, дървета и реки, както го имат словенците?

Второ - защо албанците в Косово да имат право на свое независимо парче с камъни, дървета и реки, а осетинците да нямат?

Защо едните да са малък и свободолюбив народ, а другите да са мръсни отцепници?

Между другото, адски смешно ми стана - грузинците, които напоследък са дупе и гащи със САЩ, в един глас със руснаците, казаха, че не щат независимо Косово. Интересът клати тюбетейката, така да се каже. Навлизаме в интересно време :)

Eowyn
Eowyn преди 18 години и 2 месеца
А много интересно. Очаквам скоро бомби и по нашите глави.
Malackar
Malackar преди 18 години и 2 месеца
е да, тъкмо вече нямаме армия...
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 2 месеца
И аз за бомби се сетих вчера докато заспивах :(

А иначе ми дойде следната идея- да поканим няколко милиона китайци в Калифорния и да я обявим за независима китайска република. Лошото е че сигурно ще развали качеството на филмите, които се произвеждат там. Особено на порното :) Но те няма да им дадат визи така или иначе.

То ако се замислиш всеки има право да си иска независимост, по всяко време. Обаче обикновено не го прави. И то рядко от чиста любов към дадена страна.  В общия случай или го мързи или го обявяват за терорист своевременно и го погват със всички законови средства. В крайна смета има доста страни с няколко основни етнически групи. Какво ще стане ако всеки почне да влачи на някъде.

Аз до някъде си мисли, че картата на света е крайно време да се фиксира. В крайна сметка вървим към обединяване и отваряне на границите. Ми тогава какво значение има? (поне за страните в ЕС не би трябвало да има)

Да не говорим за горките палестинци и техните права. Общо взето правила няма. Имат ли щатите интерес някой да е независим, става независим. Ако нямат, го лупат с бомби да си знае мястото.

Сложно нещо е демокрацията...
ne6toto
ne6toto преди 18 години и 2 месеца
Я си представете, че мръсните цигани при нас решат да се правят на независими или турците, какво ще стане аааааааааааааааааа?
hoaxer
hoaxer преди 18 години и 2 месеца
Не се четат мненията, изрязани са отдясно. „((
Deneb_50
Deneb_50 преди 18 години и 2 месеца
 Втори ден гледам телевизия,чета вестници и ми  иде да възкликна като проф.Ю.Вучков-"Боже гледам и не вярвам на очите си"
Да не би Косово да се е присъединило я към Албания или пък е станало 51 щат на САЩ,след като там веят съответните знамена.
Доколкото знам всяка независима държава има собствен флаг и герб.Аз такива поне до този момент не можах да видя в кадрите от Прищина.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 2 месеца
Ааа, вече си имат знаме. С явно подмазване към ЕС защото е синьо и със звездички. Най-забавното е как САЩ изчака чак до днес вечерта, за да реши дали да ги признае.
Само Испания не ще, заради баските. Както пишеше на едно стъбско знаме в новините"Русия, помогни".
Хаха, и най-смешното, първата държава, която ги призна е Афганистан. Чудя се що ли. Може ли САЩ толко да ги е страх да си кажат мнението, че да тестват с Афганистан....Ц ц ц

нещото- може ли да те помоля да смегчиш расизма си, защото иначе ще трябва да махна коментара. Съгласна съм с идеята в мнението ти, но не и изказано в такъв вид.

Donkova
Donkova преди 18 години и 2 месеца
Дени, не от големината май дето й се плашим на Албания. И Германия и Украйна възголемички, пък не ни образуват напрежение. Не и като Турция и Албания всеки случай. Или е от близкото съседство, или е от мюсюлманското преобладание. Но от едните размери няма как да е.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 2 месеца
Ми не, не е само от размера естествено. Първото, което мен ме притеснява са връзките със САЩ и на двете, а второто, че са са преобладаващо мюсюлмански държави в един не-мюсюлмански континент. А и не ми хареса отношението на албанците към сърбите, нито към македонците, няма как да им повярвам просто така, че ще се откажат от него и ще станат примерни европейци.
Deneb_50
Deneb_50 преди 18 години и 2 месеца
Мда,май пак ще се окаже прав моят приятел Душан от Парачин.Както е казано със собствените камъни по техните глави(хамерикански).Явно не знаят че албанците в сръбско се занимават само с наркотици,оръжие и търговия с бяла плът.както ми беше казвал,в сръбско има цели албански села където не смеел да стъпи полицейски крак.
"Политиката е по голяма курва и от историята"-това ми беше казал Душан
Ще  ми се след 2-3 години да видя каква песен ще запеят братята хамериканци като ги нагази албанската мафия-
Malackar
Malackar преди 18 години и 2 месеца
А дали това ke е някакъв алтернативен начин другарите хамириканци да хванат балканския път на наркотиците, оръжието ... така де, некой друг милион долара в касата на ЦРУ никога не са в повече ;)
Malackar
Malackar преди 18 години и 2 месеца
и ся какво? не мога да си променя цитата - що не се вижда целия текст от дясно?
galina_fr
galina_fr преди 18 години и 2 месеца
А нашият отговор? - "На", т.е. нещо средно между "не" и "да"...Да му се не види, защо сме все с толкова мекушави?! Одеве гледам списъците с признали (САЩ, Турция...) и непризнали (Русия, Гърция, Румъния...). Толкова ли е сложно да бъдеш истински?!
Да си кажа - аз съм против!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 2 месеца
Ми явно е сложно...Всъщност България както винаги се опитва да запази неутралитет. Което според мен си е чиста проба страхливост. Щом Румъния може да каже не, защо ние да не можем? В крайна сметка и Испания е против, това би могло да ни вдъхне поне малко кураж. Но не би. Заравяме си главата в пясъка както винаги.

И според мен американците много добре знаят какво правят с албанците. Това че ние не знаем си е наш проблем :) Но колко ли да е сложно. Като дадеш свобода на мафията какво става? Каквото се очаква- вкарват смут и кръв около себе си без да те замесват. А САЩ е достатъчно далече, за да гледа сеира и да не и дреме.
shellysun
shellysun преди 18 години и 2 месеца
Някой да знае точка по света, дето американците да нямат национални интереси? Мисля, че трябва да сме луди да признаем независимостта на държава в държавата. Ако го направим, можем да се готвим да обявим автономия за Кърджали, примерно. Защото сигурно и там американците ще имат национални интереси.
LyudmilaPetkova
LyudmilaPetkova преди 18 години и 2 месеца
Съгласна съм, че както винаги в нашата позиция няма и капка мъжество. Тъжното е, че политиците мислейки как по-йезуитски да го извъртят се смятат за страшно, страшно добри. Това е тяхното разбиране за талант в политиката - никой да не разбере какво в същност мислиш(ако въобще можеш). Страхувам се, че американците, а и не само те, а всички по-големи сили имат интерес да създадат нещо като Близкия изток на Балканите. Така ще сменят местата на полесраженията за да не бие много на очи.
By alexi_damianov , 23 December 2007
Не, не критикувам - просто питам. Ако някой знае - да отговори. Защото докато говорителите на телевизора се подпалиха от думички като независимост, война, криза и т.н., говорителите на Външно министерство са в дълбока и непростимо безразлична летаргия. Докато в Съвета за сигурност играят на канадска независимо ли да бъде проклетото Косово или не, българските дипломати все още си разгряват китките. Докато другите се надпреварват да викат да или не, България само си мънка нещо неразбираемо под носа, и всичките й изречения започват с "Може би...".

Чакаме ли? Мене ми се струва, че чакаме. Чакаме да видим накъде ще повее вятъра, та и ние да се понесем по него. Чакаме да видим силните какво ще направят, за да направим същото.

Това не е хиперинфлацията в Зимбабве. Това дори не е геноцида в Дарфур. Това е независимостта на Косово - една неизгаснала кибритена клечка едва на 100-200 километра от нашия сламеник. Това е и наш проблем. Стига сме се офлянквали - ако ще казваме нещо, да го казваме, за да натежи и нашето перце на везната на тоя проблем.

Или поне да не се оплакваме, че никой не е чувал за нас и не ни познава. Защото за да те познават, трябва да си някой, да си важен, да имаш воля. А не да си онази послушна балканска мижитурка.

И за да изясня какво имам предвид под изразяване на позиция, ще го покажа: моята позиция е против независимостта на Косово. Поне сега, поне в този свят. В този свят, в който няма една мярка за това, дали един народ заслужава да има своя държава - против съм. В който кюрдите и индианците Дакота  са мръсни отцепници, а албанците и чеченците са борци за свобода - против съм. Казах! Кажете и вие.
Legacy hit count
720
Legacy blog alias
16580
Legacy friendly alias
А-каква-е-българската-позиция-за-Косово-

Comments4

Magyar
Magyar преди 18 години и 4 месеца
Алекси Димианов. Много е интересно каквото пишеш. Унгарците също не искат да казват нищо, защото ако казват "не", тогава говорят срещу унгарските малцинства в Романиа, Словакия, Украйна...., но ако казват "да", ще говорят срещу унгарците в Сербия. Знаете че сербите са малко агресивни. Не знам какво ще бъде по добро за нас, ако има свободно Rigómező (Косово), или ако не.
Stormbringer
Stormbringer преди 18 години и 4 месеца
Мисля, че Magyar добре е схванал сложността на целия този проблем. Косово е един много сложен казус, от чието разрешаване зависи много. По принцип, позициите и на сърби, и на албанци сами за себе си са логични и справедливи. Въпросът обаче опира до осъществяване на едно глобално право, което неминуемо ще рефлектира и върху други точки на Балканите и в Европа (а може и другаде). Затова и никак не е лесно да се вземе една определена и категорична позиция...
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 4 месеца
Затова моята позиция е против, защото все още няма утвърдена, призната по целия свят мярка за това кога един народ заслужава независимост и кога - не. Албанците вече достатъчно отдавна населяват Косово, за да казват "наше е" - там са погребани прадядовците им. Но кюрдите например, или осетинците, или баските, много по-отдавна живеят в Кюрдистан, Осетия, Баския. И там лежат прапрапрапрапрапрапрапрадядовците им, сигурно. Защо на едните да дадем независимост, а другите да ги смачкаме? С какво са по-добри?
Stormbringer
Stormbringer преди 18 години и 4 месеца
Общопризнато е, че един народ заслужава свободата си, когато узрее за нея. Така е било и с българите, така е било и с много други... Но има и много фактори, които спъват този процес и тези фактори са световните сили за деня. В дадения момент световните сили са против създаване на държава на кюрдите, например, но с благосклонност гледат към създаване на нация "косовари". Само една световна сила е против, но не се знае какво би станало, ако албанците в Косово едностранно обяват независимост. Има сценарий, по който при такова развитие на нещата всички вкупом ще си отдъхнат, защото по този начин повечето играчи в тази игра просто ще си измият ръцете.