BgLOG.net
By heroin , 11 February 2010
Тази година реших да не купувам подарЪци за Св. Валентин.... Защо?.. Защото не подкрепЯм светивалентинската индустриЯ... Дори и да си забравил за празника... отвсЯкЪде ти го напомнЯт... билбордове, ТВ, метрореклама, дори и Фейзбука ми го напомни...НЯма как да не забравиш ДенЯ на Флюбените... НЯма как да не ти стане кофти, ако не си флюбен (тук, слава богу, че го има Свети Трифон, който междуфпрочем, освен, че ни спасЯва от валентинската истериЯ, се празнува и 2 пЪти в годината. Хубав празник!:) Ако празнуваш за пореден пЪт с един и сЪщи човек (нЯма лошо) се чудиш с какво да го изненадаш този пЪт. (Лично на мен кутиЯ шоколадови бонбони и букет рози са ми банални. ВсЪщност повече биха ме зарадвали на 11- ти март... 27-ми декември... 6- ти юли.. или който и да е произволен ден от годината...). Хубаво е да има празник на любовта. Още по- хубаво е когато вЪрви и с празник на виното. Но когато любовта се превЪрне в индустриЯ, когато чувствата и личните отношениЯ между двама души се превЪрнат в средство за изкарване на пари... Работата става банална, кичозна, фалшива, пресилена etc.Не харесвам този Свети Валентин. Не е моЯт празник. Любовта ми струва повече от плюшено сЪрце!

P.S: Докато писах се сетих за текста на една песен на моите приЯтели от Контрол. "... Хайде да го продадем... всички ще се наЯдем..."


Legacy hit count
1549
Legacy blog alias
37292
Legacy friendly alias
--L-O-V-E---

Comments31

chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Абсолютно съгласен. Ако приемем порното за индустрия, вече и любовта на Свети Валентин си е чисто порно.
TinyFeya
TinyFeya преди 16 години и 2 месеца
А, само тази година ли? Никога не съм купувала някому нещо за Св.Валентин. Аз даже бях лееко изненадана, когато се огледах и видях, че хората били празнували този празник...стана някак изведнъж това ( или аз да не съм забелязала де:))).
Не ми става и мъчно, когато съм сама на деня...
Другото, което съм забелязала - всички много плюят ''празника'', пък червените сърчица с пухххче розаФко свършват от витрините;) и розите вървяттт(пък са и 3 пъти по-скъпи.
Няма да се лъжем, на кутия шоколадови бобони бих се зарадвала и на 14 и на 15, и...:)))
Иначе ми е безразлично - който иска празнува, който не иска, не!
За да я има цялата тая индустрия (и порното и Св.Валентин), значи има кой да я купува. Предлагането според търсенето.

DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 2 месеца
Аз лично не празнувам нито Валентин, нито Трифон. Баща ми - за изненада на баба ми - е решил да се роди точно на този ден, така, че празнувам рожден ден на баща ми. Не знам дали любовта има нужда от празник, за да се почувства добре. Или пък виното се нуждае от повод, за да бъде изпито? Не ми е тъжно, ако случайно остана сама на тоя ден. Миналата година бях сама - мъж ми беше в чужбина и скайпа се беше скапал... Ами изпихме с татко бутилка хубаво вино, казахме си, че се обичаме "и да сме живи и здрави", послушахме хубава музика, споменахме "Любовите на животите си" с благодарност за това, че ни търпят - и толкоз. Без патос.

Но всеки може да си празнува каквото си иска :))


Janichka
Janichka преди 16 години и 2 месеца
От една страна хубава статия. Но от друга - всяка година около 14.02 се пишат такива статии тук (а и на много други места) и малко ми е глуповато всяка година да я дъвчем тая тема. Иначе е ясно  - празника отдавна се комерсиализира...
Tanichka
Tanichka преди 16 години и 2 месеца
Абе, хора, що не ги отпуснете тия души и да си празнувате каквото искате? Голям праз, че се бил комерсиализирал. Пийнете си по една чашка, идете се поразходете в снега, изяжте си бонбоните под завивката (на кой му кеф "преди", на кой "след"). Ей такива разни...

Не ви ли омръзна все да сте контра? Че той целият ни живот е наниз от комерсиализирани неща.

Като сте толкова истински, направете си усещането истинско - без значение дали ще сте на купон, ресторант или у дома.

Коледата била комерсиализирана, Великденът и той. Сватбите и те. Защо? Защото, ако решите да празнувате с група - може да се опре до подаръци. Та, нека побързаме да кажем, че ние това не го празнуваме - да ни е чист портфейла.

Ами че по тази логика си стойте всяка вечер у дома и мърморете сърдито, че светът се свършва. Като му дойде свършека, светът ще свърши и без вашата оценка по въпроса. Та, защо да го чакате дотогава намусено?

Празнувайте каквото ви падне, с кеф. Времето си тече и животът ви отлита.

Мисля си, че парите стоят в основата на българския цинизъм... Където каквото прочета из вестници като коментари е все потопено в цинизъм. Някак всичко около нас е гадно, черно, комерсиализирано, лишено от смисъл, защото ние сме най-големите интелектуалци на света.

Само ние, българите правим най-истински неща и знаем същността на всички неща издълбоко и изотвътре. Обаче, светът не ни пита за съвет всяка сутрин как да се завърти най-правилно според нашата прогноза, което му е грешката на света.

Целта, според мен в отричането на всички празници като "комерсиализирани" е, че трябва да обясним научно защо няма да купим на най-близката си приятелка/приятел/мама/етсетера нещо хубаво, което при всички случаи ще ги зарадва - защото не искаме или не можем да си го позволим.

Що не пробвате да дадете на майка си тази неделя кутия бонбони и едно цвете. Нищо, че е комерсиализиран празник и нищо, че е само за влюбени. Но всъщност е за всички, които се обичат, а вие обичате майка си... Хайде на бас, че 99% от майките ще се разреват и изобщо няма да се обидят, че е комерсиализиран празник?

Но не. Ние сме сигурни, че нашите майки/гаджета/приятелки са дълбоки интелектуалци, които мразят подарък. Те искат нещо истинско. Но понеже ние ги обичаме и те го знаят, нищо друго не им е нужно. Следователно - подаръците са нужни само на печелещата от тях страна. Ерго, колко сме умни всички останали.

Та и на мен като Яничка ми е писнало от подобни констатации. Не ви ли омръзна? Празнувайте с повод и без повод.

Вземете един календар на българските традиционни празници - от Васильовден цяла година чак до Нова година са само купони, мохабети, питки, плетени сладкиши, венци, специални тоалети, носии, хлябове, размяна на подаръци с кумове, кумци, кръщелници, и всякаква рода, дето не ти е кръвна рода, плюс цялата кръвна рода. Защо? Заради почивката, купона, трапезата, подаръците.

Днес сме намусени - това е модерно за българите. Това било комерсиално, онова било комерсиално. Ако ме питате защо - моята версия е: заради парите, които трябва да дадем покрай съответната дата. Та, за по-сигурно, да я отречем. Така вълкът може да не е сит, но агнето ще си остане цяло.

Ако някой ще ходи на купон - наздраве от мен!



GalinaNinova
GalinaNinova преди 16 години и 2 месеца
Браво, Таничка! Наздраве!
chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Tanichka wrote :

Целта, според мен в отричането на всички празници като "комерсиализирани" е, че трябва да обясним научно защо няма да купим на най-близката си приятелка/приятел/мама/етсетера нещо хубаво, което при всички случаи ще ги зарадва - защото не искаме или не можем да си го позволим.

Не таничка грешиш. Просто защото не ги смятаме за толкова малоумни.

chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Таничка според мен целият дълъг коментар въртящ се около подаръците издава комплекси. Навярно си страдала като дете от липса на подаръци. Съжалявам, но не може всички да се видиотяваме като теб във всякакви празници. Или да ходим като ухилен 24 часа 365 дни в годината като Грозната Бети, както искаше една девойка. Ние не сме малоумни като Грозната Бети. Ние сме реалисти и виждаме грозното и пошлото. Не ми е необходим някакъв празник за да кажа на някой, че го обичам или да подаря цвете, или нещо друго. Ненавиждам и Трифон Зарезан, защото от един прекрасен езически празник какъвто е бил се изражда в един уродлив битов алкохолизъм с преобладаващо участие на орки, а не жреци.
shellysun
shellysun преди 16 години и 2 месеца
Аз не съм грозна като Бети, но съм по-малоумна от нея. Защото тя се е научила да се радва на моментите. А аз не винаги ги оценявам и това много ме ограбва.
   Чувала съм по разни поводи една история-притча. Някога Александър Македонски, препускайки към някоя своя нова победа, попаднал насред пустината. И както препускал, конят му се вдигнал на задни крака и спрял...защото току пред копитата му седял насред пясъците мъдрец. Слезнал Александър и понеже бил Велик, и понеже бил Македонски, изправил се в цялото си величие над мъдреца и заслепен от собственото си могъщество го попитал, омилостивен от неговата нищета, какво иска да му даде. Мъдрецът изчакал минута, а после спокойно отвърнал: "Не ми отнемай това, което не можеш да ми дадеш." Разфучал се Великият, демек, знаеш ли кой съм аз и какво е моето могъщество?, как може твоето нищожество да си помисли, че има нещо, което не мога да му дам... А мъдрецът преспокойно продумал: "Не ми отнемай лъчите на слънцето като ми  правиш сянка - тях не можеш да ми дадеш."
  Таа, драги ми shopar, не прави сянка, ако обичаш. Всеки повод, по който някой иска да ми подари нещо от сърце, е достоен за уважение.
heroin
heroin преди 16 години и 2 месеца
Брей.. болезнена тема се оказа...
shellysun
shellysun преди 16 години и 2 месеца

 Лейди, хубав пост се е получил. И едното е хубаво, и другото. Както казал един учител на своите ученици, когато те решили да изпитат мъдростта му и го попитали дали затворената между ръцете им пеперуда е жива: "Всичко е във вашите ръце".

  Искате ли рецепта за Валентинка?

Необходими материали: едно топло сърдечно желание, мъдрост да отделиш време за неща, които не се измерват в пари и обект, подходящ за валентинка.

Технология: Сгъвате топлото сърдечно желание на две /така че да изглежда скромно-невинно/, от вътрешната му страна поставяте пърхането на сърцето, а от външната - самособствено измислен стих за цъфналите японски вишни, гарниран с истински листа от роза. Ако нямате рози под ръка или е зима, можете да ги замените с целувка на моста на влюбените. Гарнирате с два-три часа великолепно време, в което не мислите за нищо друго, освен за обекта на валентинката и готово - можете да изприпкате да поднесете, докато розовите листа не са изсъхнали или топлото сърдечно желание не е измръзнало.

    Айде, наслука. И да пуснете снимки от моста на влюбените.

heroin
heroin преди 16 години и 2 месеца
pestizid, и аз бих се навила на рЪчно изработени меденки... просто рЪчно изработените работи са нЯкак по- истински (нЯкой е вложил  сЪрцето си в тЯх) и по уникални... исках тази година да подарЯ на най- близките си хора подарЪци изработени лично от мен, но за сЪжаление креативността ми си е взела почивка...НО задЪлжително ще пробвам рецептата за Валентинка! :)

Have A Nice Day!

P.S: Не заклеймЯвам празниците, а тЪрговиЯта с човешки чувства...


Riri13
Riri13 преди 16 години и 2 месеца
Хайде сега, на всички, които празнуват празника(Валентинчо или Зарезан) честито да ви е....Радвайте се, усмихвайте се, мислете РЕАЛИСТИЧНО!!!
chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Просто трагично.
heroin
heroin преди 16 години и 2 месеца
Заключвам аз в крайна сметка, че, както учехме едно време в добрата стара гимназиЯ, всеки човек е eдин малЪк космос.. А сЪщо, нЯкой нЯкога отдавна ми написа ( пак тук в БеГеЛог), че всеки си гледа от собствената кула... Всеки гледа през собствените си очила, пречупва думите ми през собствениЯ си светоглед, собствените болки и грешки... Което ме натЪжава малко, защото нЯкакси се чувствам леко недоразбрана, но и ме радва, защото затвЪржадава една моЯ отдавнашна теориЯ за човешката душа, на коЯто обаче все още не й е дошло времето да бЪде проЯвена нЯкЪде извЪн главата ми.

БлагодарЯ ви!

И днес на 13-ти февруари бих искала да ви кажа, че ви обичам, защото сте хора! МислЯ, че хората трЯбва да се обичат...

 

P.S: И Riri, недей да се гневиш толкова на господин shopar,а погледни горното изречение :)


Riri13
Riri13 преди 16 години и 2 месеца
 Lady Sunshine , относно търговията на чувства...абсолютна права си!!!Празника стана адкси продажен.... Търговците изкарват пари от малки неща, които сме длъжни да купим заради празника. Всичко е по-скъпо, но не и по-качествено или по-красиво или доказващо повече любовта ни. Всеки един ден е специален и на всеки ден можеш да подаряваш и да радваш хората около теб. Уникалните,ръчно направени подаръци са по-искрени, по-лични. Такива подаръци трябва да се подаряват на близките хора, подаръци, които значат нещо.

Съжалявам, че допуснах този изблик на ненужна за вас информация...Ще се постарая да изтрия коментара си утре :)
heroin
heroin преди 16 години и 2 месеца
Riri, за това са блоговете (и коментите кЪм тЯх)- за изблици на чувства. Специално моите блогове винаги са били един вид кошчета за душевни отпадъци.. Не ме дразни комента ти,напротив, помага ми да бЪда по- малко егоист и да мога да погледна света от друг ЪгЪл ( в случаЯ от твоЯ). Ние сме хора, живеем в социум, БеГеЛог е социална мрежа... Колкото повече неща си казваме, колкото повече комуникациЯ има между нас толкова повече ще се разбираме един друг, ще се сближаваме,, ще ни е по- лесно да живеем в един общ свЯт... 

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 2 месеца

Хубава дискусия се е получила :).
Таничка, Шели, поздрави.
Скоро се опитвах да дам на децата си разбираемо определение за "кич".
С две думи - нямам нищо против да получавам/подарявам  подаръци - по какъвто и да е повод :).
Не харесвам само кичозните подаръци.
От нас си зависи дали ще се поддадем на комерсиализацията и ще купим/подарим нещо, което не харесваме и ни кара да се чувстваме глупаво, когато го подаряваме. Липса на въображение е да подаряваш това, което подаряват всички - примерно грозни кичозни плюшени сърчица...
Чопър, моля ти се, не си късоглед, недей да пееш в хОра :).

Lady Sunshine,

по отношение нежеланието ти да подкрепиш светивалентинската индустрия: вчера дъщеря ми имаше парти за рождения си ден и аз като примерна домакиня предложих безалкохолно на едно от децата. То ми каза, че може да му налея само Спрайт, но не Кола.
Погледнах го учудено и то ми обясни, че негова роднина работела в конкурентна на Кока-Кола компания и затова цялата рода не потребявали напитки на Кока-Кола...
Този довод, макар и доста краен, ми се стори разбираем :).

Понякога, колкото и да сме мънички, си имаме своите доводи да бойкотираме цели отрасли от индустрията...

 

IvayloKaramfilov
IvayloKaramfilov преди 16 години и 2 месеца
Браво на всички за коменарите! Но аз бих казал както се пееше в една песен "КАТО СМЕ БЕЗДЕЛНИЦИ ДА НЕ СМЕ БЕЗ ПРАЗНИЦИ"

 


heroin
heroin преди 16 години и 2 месеца
(И за да продЪлжим линиЯта на разговора...)

 

Аз се подсетих за една песен на КГБ...

БЕЗКРАЙНИ ПРАЗНИЦИ, КАКВИ БЕЗДЕЛНИЦИ
ЩЕ ПИЕМ ЗДРАВО ДО ЗОРИ
СЛОЖЕТЕ МАСИТЕ, ВДИГНЕТЕ ЧАШИТЕ
ДА ПИЕМ ЗДРАВО ДО ЗОРИ

etc...

P.S: Ще се пробвам и линк да сложа...


chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Ela Georgieva wrote :

Чопър, моля ти се, не си късоглед, недей да пееш в хОра :).

туй го не разбрах.

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 2 месеца
Пригласяш в общия хор  на пеещите колко са комерсиализирани празниците :).
Горе-долу си мой набор, та ще се сетиш за репликата от онзи бг филм --  "Аз съм късоглед и пея в хOра"...
chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Не, Ела просто ти се включваш в хора на идиотите в БГ и света.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 2 месеца
Зависи  къде ти си представяш, че е сцената :).
heroin
heroin преди 16 години и 2 месеца
Брей.. загледах се в оценЯването, пЪк се депресирах... ;( Лошава работа...
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 2 месеца
Този пост го преглeдах преди тръгване и си помислих,празниците са за веселие.Какво толкова му мислим,важни ли са или не.Харесвам подаръци, но който не иска да не подарява....Пристигнах на 14.02. в Германия и се извиних, chе тоchно на празника на влüбените съм се появила. Хората ми отвърнаха с мотивите на поста, идеята е комерсиализирана и не празуват. Сега тук е карнавал и Свети Валентин е позабравен.....
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 2 месеца
Не се депресирайте - колкото "За", толкова и "Против". Не е важна оценката, а приятния разговор :)
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 2 месеца
Св. Валентин = Трифон Зарезан в оригинал. И двата са празници на плодородието (досега открих келтски и зороастрийски вариант, плюс нашият - тракийски, разбира се). Така че, ако ще ги празнувате, ги празнувайте както трябва, множейки се :) Ние не знам какво точно празнувахме, ама се наядохме като прасета. Беше хубаво :Р
chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Koprina wrote :
Пристигнах на 14.02. в Германия и се извиних, chе тоchно на празника на влüбените съм се появила. Хората ми отвърнаха с мотивите на поста, идеята е комерсиализирана и не празуват. Сега тук е карнавал и Свети Валентин е позабравен.....

Значи аз съм правият. Както си мислех, аз мисля по европейски.

pestizid
pestizid преди 16 години и 2 месеца
Оф, shopar, изобщо не е така! Просто динамиката на времето/ежедневието се опитва да ни "сграбчи в челичните си лапи", както е казал поетът и се развива някаква народопсихология на вътрешната опозиция: "Тия ли ще ми кажат к'во да правя?"
Ако искам пък ще си стоя цяла вечер пред компа и/или телевизора или дори ще спя на топло. Няма да им купувам гадните сърчица и да им гледам захаросаните чиклити, комедии, лигави романтики.
Аз пък почерпих майка ми топъл шоколад и пратих sms на приятелка. Другите си "подвизи" няма да ги споделям, :))
chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Пестицид , донякъде си права, но при мен е по-скоро следното: ненавиждам т.нар. обществено мнение, повръща ми се от потока на всеобщите битиета и празници и винаги съм опозиция на мнозинството от българското общество по почти всички каузи и въпроси. Защото не го понасям.
By galinatrifonova , 14 February 2009

    Преди малко синът ми от САЩ ме попита кой е Трифон Зарезан и аз осъзнах, че увлечена да го празнувам толкова години, съм пропуснала да разбера кой е той. Посмяхме се малко, че трябва да потърся информация в Гугъл. Решихме, че светът е стигнал до там, че ако нещо го няма в Гугъл, то явно не съществува в света. Слава Богу, Трифон Зарезан съществува в Гугъл. Има го! Ето какво пише за него на

http://www.slovo.bg/old/haemus/101/h200101005.htm 

Legacy hit count
107
Legacy blog alias
26638
Legacy friendly alias
Кой-е-Трифон-Зарезан-

Comments

By galinatrifonova , 14 February 2009

    Преди малко синът ми от САЩ ме попита кой е Трифон Зарезан и аз осъзнах, че увлечена да го празнувам толкова години, съм пропуснала да разбера кой е той. Посмяхме се малко, че трябва да потърся информация в Гугъл. Решихме, че светът е стигнал до там, че ако нещо го няма в Гугъл, то явно не съществува в света. Слава Богу, Трифон Зарезан съществува в Гугъл. Има го! Ето какво пише за него на

http://www.slovo.bg/old/haemus/101/h200101005.htm 

Legacy hit count
215
Legacy blog alias
26636
Legacy friendly alias
Кой-е-Трифон-Зарезан-

Comments

By vesselastoimenova , 30 January 2008
  Какво ще празнувате на 14 февруари - деня на влюбените или нашенския си Трифон....?   .Вижте какви оферти предлагат на влюбените: http://www.monitor.bg/main/article?sid=&aid=146873&cid=1&eid=1278

 Май по-евтино ще е да празнуваме по нашенски, с бутилка червено вино?
 Но както казват :"любовта е сляпа", така че може да си позволите и малко разкош с любимия или любимата! Или всекиму -  според възрастта?
 Кой вариант ще изберете  вие?

                              
Legacy hit count
2491
Legacy blog alias
17118
Legacy friendly alias
Влюбени---или-Трифон-Зарезан-по--нашенски-----

Comments20

lorddesword
lorddesword преди 18 години и 3 месеца
аз предлагам съчетание на празниците - да празнуваме любовта към алкохола:)
Shogun
Shogun преди 18 години и 3 месеца
Присъединявам се към Лорда :)))))))))))
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 3 месеца
 "Шампанско и сълзи е животът ни,
  пияни от любов, ще пием цял живот.
           Даже да горчи, наливай ни любов -
           шампанско и сълзи ще пием цял живот!"

  Ако това не е две в едно, здраве му кажи, а ако не..
  НАЗДРАВЕ!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 3 месеца
Хаха, какво значение е има, важното е да се празнува. :)
lorddesword
lorddesword преди 18 години и 3 месеца
Грузинска веселба. Домакинът казва:
- А сега Гиви ще произнесе тост!
Става Гиви и казва:
- Да пием! - и си сяда.
След малко пак:
- А сега Гиви ще произнесе тост!
Гиви пак става и казва:
- Да пием! - и пак си сяда.
След още малко:
- Вано да произнесе тост!
Вано започва:
- Уважаеми приятели! Всички ние сме се събрали тук в този хубав слънчев ден, за да празнуваме по един много добър повод...
Домакинът го прекъсва:
- Седни си. А сега Гиви ще произнесе тост!
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 3 месеца
       КЪДЕ СТЕ  ВЛЮБЕНИ...? 
                                                            
       Тук, май, са само привърженици на Бакхус?

  Ако някой е влюбен  - да се регистрира!  Напук на финикийските  знаци - ЛЮБОВТА ТРЯБВА ДА Е ЖИВА!
   Е... ли?   Би трябвало да е.... Слушаме ви...  Обадете се...
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 3 месеца
Професоре, това ми напомня един ученически бисер от миналия ми випуск.

Пиша на дъската датата 14-ти февруари и питам моите ученици дали знаят, че днес е денят на влюбените? Да, отговарят ми те. А знаете ли, че на този ден също така празнуват и онези, които обичат да си пийват винце? Така ли, възкликва едно момиченце, значи днес е празник и на тати! :)

Лорде, страшен виц! :)))))))))))
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 3 месеца
  ДA,  Кралице, но "блаженни са верующите" !   А  който Добро посее   (като теб),   Любов ще пожъне!    Така че, да бъде!  Амин.
 
А колкото до "Съботната вечер на професора"       http://bglog.net/BGLog/16208, това си е един шедьовър, и едно доказателство, че никога не е късно да обичаш и да бъдеш обичан!  Така че  - обичайте се!    или   
 MAKE    LOVE  NOT  WAR!  
persey
persey преди 18 години и 3 месеца
    Мисля, че този въпрос не би трябвало изобщо да си го задаваме. Още по-малко да се пише на черната дъска, че 14. февруари е ден на влюбените. Така още веднъж доказваме, че сме вече много дълбоко навлезли в чужд свят. Ако в училище си позволяваме да им натрапваме този чужд празник, после какво ще правим? Куини, аз съм абсолютно сигурна, че ти ги възпитаваш в любов към българското, но не е ли прекалено това залитане по този празник? Все пак сме българи и не бива да забравяме нашите си празници.За мене 14. февруари си празникът на Трифон Зарезан, свързан с моя народ, с моите корени.
      Така се получава и с Деня на вси светии. Преди 10 години имаше една журналистка по радиото, която търсеше връзка между този ден и Деня на народните будители.....Тъжно ми стана миналата година, когато на 1. ноември даваха репортажи от начални училища и детски градини, където се празнуваше с тикви и тем подобни, но нищо не говореха за НАШИЯ празник. Мъка. И това идваше от учителите им, а не от родителите, което е жалко.Какво да се прави. Май все повече отиваме към това нещо.
lorddesword
lorddesword преди 18 години и 3 месеца
най-добре да празнуваме любовта към алкохола и да се опияняваме от любов:)
Katherine
Katherine преди 18 години и 3 месеца
Държа да отбележа, че 14ти февруари е Трифон Зарезан по стар стил! Според новия календар, който спазваме от 1916 година, Трифонов ден се празнува на 1ви февруари. (Справка - Google).
Що се отнася до Свети Валентин - повече се дразня от това, че всички психясват да го празнуват, от колкото, че не е наш празник. Същото важи за всички останали празници, които напоследък е модерно да се празнуват задължително в огромни мащаби, някаква лудница настава около празниците.
Предпочитам да отделя една вечер преди или след празника и да я прекарам с любимия, от колкото да се бутам в навалицата...
п.с. Забравих да кажа, че този въпрос е толкова изхабен, че няма накъде повече - какво ще празнувате на 14ти. То е ясно - който е влюбен ще празнува и двата, който не е - само Трифон Зарезан. Да не говорим, че всъщност, ако трябва да празнуваме както си трябва Трифон Зарезан, трябва да ходим да зарежем лозето и т.н. и т.н. Темата всъщност е доста обширна :)
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 3 месеца
На кой каквото му харесва това да празнува, важното е че празникът носи хубави емоции...:-)
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 3 месеца
  Нека....  !!!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 3 месеца
Проблемът с празниците се дължи само на едно нещо-рекламата.
Как да не празнуваме Св. Валентин като гледаме филми, реклами и новини обясняващи ни как влюбените еди къде си са много щастливи и се събират и обичат заради празника  и всеки дори и несъзнателно си казва "щом те са щастливи на този празник, значи и аз ако го празнувам ще съм щастлив,а". И празнува. И се надява.

Продажбата на мечти някъде по света е най-печелившият бизнес. Затова и гледаме тъпи филми обясняващи ни как духът на Коледа въплащава добротата, как добрия старец, който не е съществувал като медиен образ до преди 100 години всъщност е точно духът на Коледа и как трябва да вярваме в него, защото така вярваме в чудесата. И всичко това, започнало от рекламна кампания на скапана напитка.
(и не, няма лошо Коледа да стимулира доброто в нас, просто не мисля че имаме нужда от белобради старци за целта)

Не мисля, че трябва да се сърдим на празнуващите. Всеки голям празник-Св. Валентин, Вси Светии, Коледа, Денят на Благодарността и т.н. са част от огромна индустрия, която ги популяризира, за да печели от тях. И като си нямаме индустрии, които да печелят от Трифон Зарезна, ще печелят от Св. Валентин. Да не говорим колко по-лесно е да печелиш от разработен празник.

Аз поне се радвам че повечето от тези празници са абсолютно езически, което е доста забавно, а и утешаващо, защото човек ако си затвори очите за рекламите, може да празнува и да е щастлив.

И само да отбележа, влюбена съм, обичам и досега не съм имала "вълшебен" Св. Валентин. Това е просто поредният повод да вися в задимено заведение и да ненавиждам пушачите и гръмогласните компании. Ако питате мен, празникът на влюбените може да се празнува само по един начин, но той определено не е за публични места :)
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 3 месеца
  Цялата тази гора от орхидеи е за теб, Скъпа Кралице!   Каквото и да празнуваш, животът ти да е пълен с прекрасни цветя, много усмивки и щастие и най-вече добри и верни приятели!
   С най-прекрасни  пожелания и много респект!
   от Професора!
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 3 месеца
   ..... и липса на недоброжелатели!...
persey
persey преди 18 години и 3 месеца
    Куини, права си, че така се отваряме към света. Но все пак си ми е болно за нашето си. И за още нещо. На 14 февруари 869 година е починал Свети Константин Кирил Философ, а ние не се сещаме за него. В никоя медия не се споменава този велик човек. Говорим си за Св. Валентин, за живота му, за влюбените. Хубаво, но къде останаха " нашите си хора" Вярно е едно - те не стават за рекламна цел. А за големите ми ученици - старая се в друго време да им говоря за любовта и отношенията между хората. Използвам часовете по литература. Май ще изляза доста консервативна по отношение на празниците, ама съм си такава. Обичам "всичко българско и родно" и се старая да го внушавам на децата си, че и на чуждите.
    Ето днес е Свети Трифон Зарезан по стария си Юлиянски календар и  е време за зарязване на лозите, което и правим в нашето семейство. Разбира се, доста символично, но отрязахме пръчка от лозите в двора - за здраве и плодородие.Та така - наздраве за днешния Зарезан, пък на 14. на кой каквото душа му иска.
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 3 месеца
 Наздраве, persey!             
           Нека да е здраве и плодородие!
 С поздрав!
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 3 месеца
 Благодаря, скъпа Кралице! Вълшебна е музиката на Вивалди!
 Иде пролетта!  Живи и здрави!
By kelvinator , 15 February 2007

Вчера сутринта ми се обади една приятелка и ми каза: "Като те знам, че си романтичен като нощно шкафче, да не забравиш да купиш букет цветя на приятелката си!"

Аз към св. Валентин имам по-особено отношение, не за друго а защото се опитват да ми го натрапят. На всичкото отгоре с имаме Вяра, Надежда и Любов. Предния ден имаше къса дискусия какво точно ще парзнуваме и доста подозрително и твърде бързе беше възприето моето становище, че ще си празнуваме св. Трифон. Оценката на ситуацията показваше, че има реалност да попадна на засада, та за това купих букет рози. Ега ти жените, за какво са им тези цветя като не стават и за салата...

Като и да е. Вечерта се оказа че засадата беше организирана. Получих като подарък чудесно маврудово вино. Да, ама аз си бях подготвен. Букетът свърши работа. Та отидохме на предварително обявеното сборище и оргията започна. Помня само, че много пяхме. Аз пея предимно силно, а някои други даже и верно. След това историята мълчи. Май се е скъсала лентата, а за сега не ми се водят разговори с очевидци.

А на сутринта... На сутринта когато се събудих главата ме болеше две педи в дясно, обръснах двама в огледалото и чувствах черепа си като изтръпнал крак.

В офиса една колежка ме попита имам ли нужда от нещо. От какво може да има нужда в такъв момент човек освен от личния си гробар?

Ех, Трифоне, Трифоне...

Legacy hit count
967
Legacy blog alias
11295
Legacy friendly alias
Ех-Трифоне--Трифоне---
Размисли
Купон
Забавление
Невчесани мисли
Нещата от живота

Comments12

Janichka
Janichka преди 19 години и 2 месеца
Ех, тия мъже :) Да ви кажа сега защо ние, жените, толкова обичаме да ни подарявате цветя :) Най-вече защото това е внимание, малък жест, става ни приятно да знаем, че сте се сетили. А какво ще правим после с тези цветя, няма значение, важното е, че сте се сетили да ни направите едно мъничко подаръче :)
kelvinator
kelvinator преди 19 години и 2 месеца
Ще се сетя, къде ще ходя. Като знам после какво може да последва....
acecoke
acecoke преди 19 години и 2 месеца
Яничка, не мислиш ли, че букет от маруля с няколко домата и краставица е доста по-практичен подарък от, както Нелката се изразява, цветя-трупове?

Законът на природата е каквото убиеш трябва да си го изядеш, иначе си убиец ;)) Тъй че ако гарантират жените, че ще си ядат розите, аз ще подарявам рози :))) Дотогава - марули!!!

bogomil
bogomil преди 19 години и 2 месеца
Има цветя в саксии :). Другите цветя са създадени за да умрат красиво и затова трябва да бъдат подарявани.
kelvinator
kelvinator преди 19 години и 2 месеца

 Ace Coke, не знам дали се нуждаем от такива гаранции. Представи си дама, която изразява мнението си за теб след като току що си е похапнала малко стъбла от рози с бодлите, или свежа коприва... Не искам и да си мисля дори. Ще прозвучи като реч на кръстоска от гърмяща змия и гладна тигрица :))

А иначе аз съм страстен любител на бонсаите. И съм дълбоко убеден, че цветята имат душа. Ще ви разкажа един случай:
Преди 15 години, когато се разделяхме с бившата ми съпруга, тя ме помоли да й оставя няколко много хубави бонсайчета. Съгласих се, като редовно в продължение на няколко месеца й помагах в грижите за тях. Въпреки всичко те залиняха. Наложи са да ги взема при себе си. Възстановиха се за около седмица.
Тогава аз я научих как да започне да отглеждас вои собствени бонсаи. В момента има в колекцията си много хубав ансамбъл.


acecoke
acecoke преди 19 години и 2 месеца
Келвинатор, с удоволствие ще прочета всичко, което споделиш с нас относно бонсаите :))) Че и другите предполагам... Но за мен е много интересно да се образовам по въпроса и благодаря предварително ;)
kelvinator
kelvinator преди 19 години и 2 месеца
С удоволствие ще ви разкажа всичко което знам, но моля, задайте ми въпроси. Мисля че ще стане по-лесно.

Иначе философията е проста. Нашата намеса трябва да е дискретна и почти незабележима. Когато отрежеш връхчето, клончето започва да се разклонява, а стъблото да дебелее.
Същото важи и за корените.
Има интересни книжки с хубави илюстрации по въпроса, но аз мога да ви дам и много практически съвети, които не са толкова сложни като в книгите.
acecoke
acecoke преди 19 години и 2 месеца
Ами... питам, питам..... как да започнем да си правим бонсай с малко четене :))) Доколкото схванах, трябва на дръвчето да му резгам корените, ама не знам как - да не го уморя ;))
kelvinator
kelvinator преди 19 години и 2 месеца

До тук добре. Пробай с няколко, все един ще остане:). Ама ги подкарвай от малки, че иначе не щат да свикват.

Сега му е времето. Вземи една лопата и няколко найлонови торбички. Иди в гората, огледай се да нема горски, харесай си няколко (действително няколко) малки дръвчета - изкопай ги заедно с коренчетата и веднага след това ги посади у вас. После ще ти кажа какво да правиш.

Друг вариант е да отрежеш едно малко върбово клонче (сега му е времето) и го потопи във вода. Като се укорени, посади го.

kelvinator
kelvinator преди 19 години и 2 месеца

До тук добре. Пробай с няколко, все един ще остане:). Ама ги подкарвай от малки, че иначе не щат да свикват.

Сега му е времето. Вземи една лопата и няколко найлонови торбички. Иди в гората, огледай се да нема горски, харесай си няколко (действително няколко) малки дръвчета - изкопай ги заедно с коренчетата и веднага след това ги посади у вас. После ще ти кажа какво да правиш.

Друг вариант е да отрежеш едно малко върбово клонче (сега му е времето) и го потопи във вода. Като се укорени, посади го.

acecoke
acecoke преди 19 години и 2 месеца
Много благодаря, Келвинатор!!! Ще бъде сторено още утре!!!

Първия ми успешен бонсай ще кръстя на теб, в твоя чест, ама понеже сте адаши с баща ми ще използвам името, за да го подбъзиквам, че съм кръстил дърво на негово име :))) Така няма да иска да си кръщавам после децата на него :)))))
By shtepselinka , 14 February 2007
Който, каквото празнува! Бъдете здрави и усмихнати! Нека никога да не бъдете самотни или пък лишени от ласка! Обичайте много и бъдете много обичани! Пожелавам на всички да бъдете винаги заобиколени от любими хора и да можете винаги да прегърнете и целунете скъп за вас човек!
    Споделяйте често, когато обичате някого, защото всички от горчив опит знаем, че времето отлита бързо и после съжаляваме, че не сме намерили време да кажем това, което чувстваме.
    Нека да се обичаме повече! Нека не търсим вината винаги в другите и нека не се страхуваме да прегърнем възможностите, които ни се предлагат всяка една минута! Пожелавам ви да виждате всяка една пътечка, която се отваря пред вас и да не губите любимите си хора!
    А довечера... задължително по една чаша хубаво червено вино в компанията на обичани от вас хора.
    И за капак, ако все пак срам/страх/гордост/обида ви попречат да кажете на някого "Обичам те", то поне му честитете празника и му пожелайте това, което един обичащ човек пожелава на любимия си.
:о) Весело изкарване празнуващи!!!
Legacy hit count
1729
Legacy blog alias
11281
Legacy friendly alias
Честит-празник---
Приятели
Забавление
Връзка и отношения

Comments5

Teri
Teri преди 19 години и 2 месеца
Благодаря ти Щепси!! Желая същите неща и на теб! :))
Krassie
Krassie преди 19 години и 2 месеца
Да, честит празник и на теб!
...пожеланията ли?-определено съм доброжелател :)
Наздраве!
efina
efina преди 19 години и 2 месеца
Въпреки големият ми реализъм, любовта е нещо, на което
винаги ще държа.Така, че - "Честит празник" и от мен!:)))
Katherine
Katherine преди 19 години и 2 месеца
Реализмът не изключва любовта, Ани :)
Пожелавам ви любовта ви да се възползва максимално от празниците, но да няма нужда от тях, за да се напомня за нея. :)
acecoke
acecoke преди 19 години и 2 месеца
Честити, честити!!! Обичайте си и бъдете обичани!!! Обичайте виното и то ще ви обича ;)))