BgLOG.net
By inkata22 , 23 June 2012
Не се оказва така просто да следваш реализацията на един проект... Работата се  е повече и по-важна от всичко друго. Но нещата вървят добре. Ето ,вече имам посадени дръвчета ,не съм останал и без зеленчук.
  МОЛИ СЕ И РАБОТИ !
Legacy hit count
498
Legacy blog alias
71489
Legacy friendly alias
Проект--Изгорялата-къща----ухание-на-земя

Comments

By inkata22 , 12 October 2011

Здравейте отново. Главните въпроси които, трябваше да задам на Чичо Митко се отнасяха до това от къде да започна ,с какво да се захвана най напред . Другия  важен въпрос беше за това ,заслужава ли си усилията такъв тип стопанство и има ли лесен и бърз начин за постигане на  резултати. Исках да го питам също до какви резултати все пак се достига ,колко труд влага и както казваме ,успява ли “да закърпи двата края”.

 

   Едни от основните правила в биоактивнато земеделие са :

      1.Никога да не оставяме земята гола, без растителност, което да я предпазва от външните фактори.  Няма вредни растения.  Чичо Митко нито веднъж не каза думата „бурени” и винаги я заместваше с дума, която точно определя функцията на този вид растения –„съпътствуващи”.

      2. Да не обработваме земята на повече от 5-6 см. Да обработваме земята САМО когато се налага. Има дори и практики при които земята изобщо не се копае. Няма да коментирам защо се оре изобщо...Вие може би сте прочели вече за това. Ще кажа само ,че има други методи на подобряване на земята, и това подобряване винаги започва от този жизнено важен слой 5-6 см. , в  който е основната жизнена сила ,определяща  добивите от нея. В този слой „кипи” от живот ,а само живота може да създаде друг живот...

-         А какво ще кажеш  ,правилно ли е сега да започна  с косенето – попитах аз чичи Митко.

-         Много правилно . Косенето е много важно сега ,като начало. Добре е земята да е подравнена. След косенето можеш да видиш дали след обилен дъжд се получават вадички и други такива белези от неправилното използване... виждаш какво имаш на разположение, като почва и растителност. Може да се наложи първо да я подравниш или да терасираш където е нужно. Някои отделни растения или храсти например можеш спокойно да оставиш да си растат на воля . Естествено това съобразяваш с разположението на общия план за засяване. Затова е добре да се премисли да се планира всичко. 

 

 Вярвам ,че всеки се интересува, дали си заслужават  усилията и колко труд е необходимо да се вложат за да се постигнат  прилични резултати.  Исках да разбера в тези не толкова добра почва могат, ли да се очакват  добри резултати.

  Общо трябва да се знае, че в биоактивното земеделие и пермакултурата се набляга на последователните и добре обмислени действия ,което значи сравнително бавно разгръщане при такъв начин на стопанисване на природните дадености. Често подготвеният проект се реализира на етапи, които  могат да претърпят подобрения. Реализирането започва с малки стъпки –на няколко квадратни метра земя например , изпробване на различни методи, наблюдение на развитието и резултатите ,като постепенно се допълват нови елементи ,които да подпомагат и подсилват вече създадените .  Могат да останат райони от мястото ,които дълго време да не се обработват. Принципа е такъв: Ако не знаеш и не разбираш какво да направиш по-добре остави всичко така, както природата ти го поднася. Нетърпението и лакомията е стар и неправилен път за всеки ,който създава ново отношение към земята.

 

  Чичо Митко ми обясни ,че от мястото изкарва следните продукти :

  1. Плодове
  2. Грозде
  3. Зеленчуци

Обобщено той и съпругата му консумират около една трета от произведените количества плодове и зеленчуци от място не повече от 3 декара. По-голяма част от зеленчуците използва за лична консумация , зимнина. Чичо Митко спомена ,че още не е започнал да прави сушени зеленчуци и плодове.  Леля Мария ,съпругата му ни почерпи с домашно приготвен сладко, направено по традиционна рецепта. Сладкото имаше  вкус на истинският плод, от който бе направено ,а не онзи особен вкус на варен плод, характерен за сладката приготвени от не еко логичен плод. 

 

  От гроздето чичо Митко основно приготвя еко вино и малко ракия . Виното му изобщо не прилича на нито едно от вината ,които съм пил до сега. Прилича на отлежал гроздов сок със отличен вкус !

   Аз имах стомашни проблеми още преди пристигането в Бачково .  Съпругата на чичо Митко малко се притесни .  Но на обяд направих малко отклонение и кусах сладкото от праскови.  А вечерта си позволих почти 2 чаши от неговото „еко вино” След тези „експерименти”  нямах  никакви проблеми със стомаха.

 

  Къщата на семейство Стоянови е и къща за гости.  При него гостуват  хора, които искат да се запознаят със забележителностите на район ,или групи ,които проявяват интерес към екологичното производство .Тук идват и гости  просто за няколко дневна почивка . Продуктите които отглежда  на мястото, му позволява да се чувства спокоен за храната- за своята и на гостите си.

 

   Биоактивното земеделие ,както и пермакултурата не е  строго определена практика за отглеждане на храна за човека ,чрез съобразяване с природата. Това е наука, философия  , но и лично наблюдение и непрекъснато съобразяване с великата жива сила на земята . Семейство Стоянови ни показа, че това се постига НЕПРЕМЕННО и с много ЛЮБОВ към всичко живо, което ражда земята . Земята очаква точно такова отношение ,за да се отблагодари! 

 

По много въпроси за озъществяване на идеята за тази ферма ,както иза нейното правилно разгръщане и развитие ,Чичо Митко  се е съветвал и със специалисти  от Института „Пушкаров” във Пловдив. Там има създадена експериментална ферма за биоземеделие, където много „светила” изнасят   лекции,  практически семинари и демонстрации на най-новите практики в тази област.

 

  Чичо Митко ми се похвали ,че той има издаден сартификат за екологичност номер 12. Той ми показа и дневника ,в който си записва  всички дейности по ден и час ,внесени продукти ,фактури и т.н. Воденето на такъв документ за всяка работа е много полезен ,дори ако мястото ни не се наблюдава и сартифицира.  Тези документи ,заедно с пробите на място служат за постоянно следене на състоянието на почвата и реколтата, от сартифициращата организация. Но сартифицирането не е задължително.

   

  Въпреки ,че беше рано аз все пак  го питах какви схеми на сеитбообръшение прилага на мястото си. Той сподели ,че прилага 5 степенен метод на сеитбообръщение на Мария  Тун. Цикъла е 4 годишен. Оформят се 5 лехи една от които е ягоди .Другите са както следва: Леха кореноплодни, леха цветни ,леха листни и една леха плодни. Лехите със зеленчуци се въртят по определен начин през тези 4 години, а ягодите не променят мястото си през този период, след 4години  ягодите заемат друго място. Онези, които се интересуват конкретно от това сеитбообръщение мога да им изпатя конкретна схема .

 

  Ще се постарая в следващата публикация да приключа с разказа за посещението ни в Бачково и да започна същинската част на проекта „Изгорялата къща”.

 

    До нова среща!

Legacy hit count
596
Legacy blog alias
46579
Legacy friendly alias
Проект--Изгорялата-къща----На-гости-в-Бачково-продължение

Comments

By vesselastoimenova , 3 June 2008

   Хей, българи как сте?   Зле ли е положението или  ..Да! 

   Трудно ли ви е, за да не кажа непоносимо!  Как смятате да оцелявате?

   Някои наши сънародници  навреме си взеха шапките и заминаха през девет земи в десета! Други се научиха да крадат на едро и на дребно! Трети заформиха бизнес - къде честен, къде не...

  А какво да кажем "ние с гайдите", дето разчитаме по на една кьорава заплатка?  А тя се топи като пролетен снежец! Но с нея трябва да храним себе си  и  децата си. Трябва  да плащаме сметки, данъци и изобщо да бъдем виртуози и  да разделим 1 купа сено на 10 магарета! Е как да стане това? Как я мислите вие? То сега е трудно, а какво ни готвят "ония" от 1 юли, просто не е за вярване!  Става все по-страшно и по-нетърпимо! Работим по на 2-3 места и пак не стигат! А и този плосък данък обезсмисля всичките ни напъни - илиза, че колкото повече работиш, толова повече ти взимат, така че по-добре да не се "напиняме" излишно, че можем и да се "изкилим" ( да получим херния от напъване!)   Е добре,  какво да правим тогава....

       И така, споделете, какво смятате да правите от тук нататък? Как ще оцеляваме?  Има ли светлина в тунела, или тя е само от идващия насреща влак? Прочетете  http://www.bgfactor.org/index_.php?&id=15209

      Ще се топим ли, докато изобщо изчезнем...?   Нека се замислим!

      КВО  ВАДИС,  НАРОДЕ?

Legacy hit count
888
Legacy blog alias
19691
Legacy friendly alias
Оцеляване-и----топене-

Comments19

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 11 месеца
Ъъъ, как плоския данък ти обезмисля напъните? Все пак идеята му е точно обратната, да те стимулира да даваш всичко от себе си, за да печелиш повече. Щото обикновения данък всъщност те стимулира да работиш по-малко, за да ти взимат по-малко.

А иначе, като човек който от скоро получава заплата, какво да кажа. Днес бъхтах пеша Журналист-Семинарията, за да пестя билетчета. Тъпо, ама 60 стотинки са вафла и половина. А всяка вафла е важна :) Изобщо не ми се мисли от първи юли каква сеч ще настане.

Но няма лошо, тъкмо ще се повталим малко, ще понамалим вафлите и ще изчистим телата си от токсините. А и по-малко ток, повече секс :) Надявам се :)


lorddesword
lorddesword преди 17 години и 11 месеца
Дени, аз всеки ден в продължение на 5 месеца бъхтах Журналист Семинарията пеша

и даже не съм "бъхтал", а се разхождах и се оплаквах, че нямам време да се пораздвижа повече

lorddesword
lorddesword преди 17 години и 11 месеца
Колкото до плоския данък - абсолщтно съм съгласен с Дени. преди имаше доста случаи, в които някои хора искаха да им намалят брутната заплата, защото се оказваше, че по този начин на практика взимат повече пари.
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 11 месеца
П.С. Професоре, май трябва да е - Quo vadis populi?

Освен ако нямаш нещо друг предвид като моя лаф, смесица от латински и английски: "In massacre veritas" :)


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 11 месеца
Е, за мен си е бъхтане :) Особено щом е обратно на наклона. Предпочитам да съм в обратната посока или хоризонтално. Приеми че съм мързел и се гордея с това. Освен това така или иначе обратната посока я ходя всеки ден...Пък и май този месец ще го ходя пеша при всички случаи...а другия или карта или кола :)  И все пак, да кажем НЕ на Журналист-Семинарията :)
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 11 месеца
Професоре, както разбирам май само ние, работещите в държавната сфера, сме го закъсали много яко. Нашите заплати все още не могат да минат 400 лева, а в частния сектор най-ниската заплата вече е 500. Изводът е ясен.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 11 месеца
Ми май така изглежда... Въпреки че това все пак е за София и големите градове, не мисля че по селата е 500лв минималната заплата.
pestizid
pestizid преди 17 години и 11 месеца
Ами на мрънкане изглежда този пост. Ще оцелеем. Няма невъзможни неща. Ама аз всекидневно се срещам с хора в ситуации, които за елементарни неща само си мърморят. Казвам им направете това и това, обадете се еди къде си. А те ми отговарят, че нищо нямало да стане. Пък чудно аз като се обадя, защо всичко оправят или най-малкото ми дават информация. За мен по-скоро се научихме друг да ни вади горещите кестени от огъня. Е докато така чакаме наготово, такъв ще е резултатът. Сега може и да ме оплюете - влязох в менторски стил. Ама колко от вас се срещат със същото ежедневно? Колко от вас открито застанаха зад позициите си? Няма да я правя тази справка, няма да я попълвам тази таблица и да дойде лицето Х.Х. да оправи нещата като приема заявки не по каналния ред. Даже и аз се упреквам, защото не повдигнах въпроса за стотинките лихва от Софийска вода и ЧЕЗ. От мен 3 стотинки, от теб 3 стотинки и ето ти милиони. Но тия дни ще взема да разгледам какъв неизряден платец съм и как да си ги оспоря тия лихви. Вместо да си вършим работата (хубава или лоша, за момента сме на нея), ние залитаме в клюки, мърморене, оплакване, при това далеч извън споделянето. Ама в една подписка не взимаме участие, защото какво толкова ще променим. И ако може някой друг да го напише това оплакване. Аз пък категорично отказах, като нямам подкрепа отвътре да се активизирам. И обясних защо на всичкото отгоре.
Shogun
Shogun преди 17 години и 11 месеца
За сега ми се вижда, че на добре вървят нещата. Заплатите напоследък са се покачили с по-голям процент от инфлацията, а и работни места - колкото искаш. За държавната сфера не коментирам, там нещата са различни. И плоският данък дава възможност мааалко по-реални заплати да се декларират за пенсия. Фалитите са под един процент. От мойта си камбанария не виждам нищо лошо, а освен това и все по-малко хора искат да останат в чужбина, не е тоя пълноводен поток, който изтичаше от държавата до скоро: това си е също показател.

На мен предвижданията ми са апокалиптични за следващата година, когато е ВЪЗМОЖНО (не се знае де) да ни засегне световната криза. Още от тази година ръстът в ЕС се е намалил доста, еврото пада (това е двояк показател). Вече ако ни засегне световната криза, тогава не се знае как ще са нещата, а и няма да има къде да се бяга - световна криза е това. Обаче може да ни се размине горчивата чаша, за сега радвайте се и се веселете.


kelvinator
kelvinator преди 17 години и 11 месеца
Хайде да заменим "оцеляване" със СЪЗИДАВАНЕ. Защото това е мисията ни. И тогава...
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 11 месеца
Световната криза не знам как може да ни се размине. Някъв французин обяснявал как трябва дори да се увеличи процента на земеделските субсидии, за да почнем да си произвеждаме храната и да се изолираме от света (не ние ние, а ние -ЕС). Ма са го порязали, за щастие (на нас учените, а не на тях-френските фермери).

Няма как да се измъкнем от кризата според мен, а дори не мога да си представя колко ще плющи. Направо тия земетресения изглеждаха като лична поръчка на САЩ към Земята.

Е, не се знае нас в България колко ще ни удари, все пак България се издържа на икономиките на половин Европа и САЩ и все пак...Не го виждам апокалиптично, а по-скоро интересно. Да се види как ще реагира света, как ще реагират финансовите институции (например дали ЦЕБ ще намали скапаните проценти най-накрая сигурно за пръв път евър) и така нататък. Все пак за момента никой не го друса особено кризата освен в Азия ма там и без това постоянно се друсат. Та едва ли ще е трагично, по-скоро поучително :)

lorddesword
lorddesword преди 17 години и 11 месеца
като ви гледам (тъй де чета:)) почвам да се успокоявам, че винаги мога да хвана гората:)

 


vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 11 месеца

  Радвам се да  прочета толкова много оптимистични коментари! Значи, според вас, всичко е наред, няма инфлация, плоският данък е едно удоволствие и хората му се радват, подскачайки до небето.... Не знам, имам чувството, че  сме на различни планети!  Може би това за камбанариите на Shogun е определящо, т.е. всеки дава определение с оглед собственото си материално състояние! И  стигаме до извода, че тук има само богати и доволни хора! Похвално! Дерзайте!                              Quo vadis populi?

    Quo vadis ?

Shogun
Shogun преди 17 години и 11 месеца
Professor, не знам наистина какво му намираш на плоския данък. Той се е отразил негативно само на хора, които се осигуряват върху доход под 485 лева. Мисля, че учителите се осигуряват вече за над 500 лева, така че би трябвало на теб да се е отразил положително плоският данък. Инфлация има, обаче заплатите през последната година са качени над процента на тая инфлация, следователно не е въпросът за инфлацията, а за производителността на труда - произвеждаме по-малко, отколкото искаме да потребяваме.

Не знам в твойта сфера как беше през 98-99-та година, та до 2003-та, обаче в мойта област беше пълна драма. Нямаше работа, фирми фалираха, всеки се беше свил в някаква дупка и се чудеше как да оцелее. В момента има растеж, предлагането на работа е много по-голямо от търсенето. Т.е. човек има много голям избор къде и за колко пари да работи. От тази гледна точка нещата са много по-добре, от колкото бяха, и ако човек не е максималист, не може да не го види; а могат да се влошат драстично, каквото именно е моето опасение.

Сега наистина по улиците не текат реки от мед и масло, но това се очакваше да стане едва в комунизЪма, пък ние вече не го строим, така че едва ли ще ни споходи.

.


lorddesword
lorddesword преди 17 години и 11 месеца
Шогун, поради глобалното затопляне реките от мед и мляко не са най-удачни, защото от повишените температури млякото ще вкисне, а меда ще се захароса:)
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 11 месеца
...комунизЪмът  не го построихме ( и слава богу), но защо трябва да живеем  в ДИВИЯ   капитализъм?  Сигурно има някакъв среден, по-добър и справедлив вариант на разпределяне на благата, но за съжаление не тук...:-(
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 11 месеца

Дойната Крава и народа

В едно далечно царство забутано на края на света, разбойници отмъкнали от царската хазна всичкото злато и сребро, та в нея година настъпил невиждан глад и мор по цялата страна.
Един ден Дойната Крава и втръснало от жалкото сено, което и слагали в яслите и и поискала аудиенция при царя.
- Царю честити, дано се слави името ти по земята, идвам при теб с едно прошение.
- Кажи какво те мъчи, Краво.
- Омръзна ми да ме доят сульовци и недорасли пъпчивци. Не стига, че сеното ми е втасало, обора ми вони на мърша, ами никой една стотинка не ми дава за мойто мляко. Да не обяснявам, че вече и никой не се сеща да подменя редовно постелята ми.
- Ами то млякото е народно, как така пари ще му искаш? Тогава пък хептен никой няма да те погледне.
- Затуй и е моето прошение… ако искаш хазната ти пак да се напълни, направи млякото с пари! И нека аз бъда дойната крава на народа, която дава млякото на всички. Всеки, който иска да ме дои нека да оставя по два сребърника в яслата. Пък аз ще ти се отплатя като ти давам една част от тях…
- Ами той народа просто ще си дои свойте крави, каква полза?
- Не е тъй царю, стига с ум да подхванем работата… На първо време ще забраните кравите да се доят, понеже пасат на царска земя, без да си плащат тревата. Ако кравите сами се откажат да бъдат доени, млякото ще стане скъпо. За тая цел трябва да ги стреснете. Ще кажете, че на царската земя е порасла трева, която е много вредна и са я донесли крави, ходили в чужбината на гурбет. Тази трева причинява бавна, но опасна болест, която е силно заразна. Затова ще забраните на кравите да дават млякото си на народа…
- Ми той народа пак ще започне ги дои, щом те провъзгласим за Дойна Крава На Народа и поискаш двата сребърника… Какво като забраня?
- Ами царю преди да ме провъзгласиш пред народа, ще наредиш всички вимета на кравите да бъдат отрязани, за да не изкушават народа. Само си представи, царю: Ако на ден стотина души ме доят, това прави 200 сребърника, от които 80 са за тебе… Значи за един месец в хазната ти ще влизат над 2000 сребърника и ти ще бъдеш нечувано богат цар за нула време!

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 11 месеца
Ама Професоре, плоският данък е най-справедливата форма на облагане. Защо трябва да наказваш хората, че печелят? Това е абсурд. Защото нормалния данък прави точно това-ти си спечелил повече, ще ти вземем повече. Че от къде на къде? Значи като си преуспял по някаква причина или просто си си намерил хубава работа (защото все пак това засяга и хора, които не печелят милиони, а просто почти нормални европейски заплати-примерно програмистите) защо трябва държавата да те наказва вместо да те стимулира? Защото все пак 10% от 1000 лв са доста повече от 10% от 100лв (тамън 10 :) ). Държавата така или иначе взима повече пари от теб, което е честно, защото все пак без общество няма заплата. Но да те наказва за това че си спечелил...аз не съм съгласна. А и е факт, че в частния сектор хората масово се осигуряват на по-ниски заплати така или иначе. Не трябва ли срещу тях да роптаем? Защо 1/10 или колкото са там средно-богати хора трябва да възстановяват с парите си укритите данъци на 7/10 не чак толкова богати. (примерно програмист на 1500лв заплата трябва да покрива разликите на 9 човека на 450, които се осигуряват на 300-и  изобщо не съм го смятала, ако са повече хората, значи са повече). Защо хората, които къде с умения, къде с късмет са си намерили хубава работа трябва да са изрядни за сметка на останалите? В това няма нищо изрядно, а си е направо дискриминация. Аз може и да съм от най-ниско платените труженици, ама го намирам за изключително нечестно.
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 11 месеца
Учителите все още се осигуряват под 485 лева - цифрата, която посочи Shogun. Май там е голямото разминаване...
By vesselastoimenova , 24 January 2008
  Отново се е задала буря на хоризонта, но този път май ще е с размерите на тайфун!      Прочетете и помислете: http://www.uchenik.com/2008/01/23/nova_burja_se_zadava_v_uchilishhata.html
  Да видим кой ще вади кестените от огъня?
  И кой ще оцелее или не след бурята?    Дано да не оцелеят тези, които докараха образованието до този хал!
  Както гласи една поговорка та: "Който сее ветрове, ще пожъне урагани!"
Legacy hit count
615
Legacy blog alias
17032
Legacy friendly alias
ОЦЕЛЯВАНЕ-или-положението-е-драматично-

Comments4

queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 3 месеца

Въвеждане на делегираните бюджети е прибързано, а издръжката от 1151 лв. средно на ученик - недостатъчна. 

В София положението е драматично, защото има много училища. Стандартът за издръжка е най-нисък - 980 лв. на ученик", каза зам.-кметът по образованието Йорданка Фандъкова.

Миналата седмица в училище дойде на посещение новият ни районен кмет, който каза същото нещо. При положение, че 1151 лева са недостатъчни, 980 лева (за София) са сума, с която е невъзможно да се управлява едно училище. Ще се закрият две СОУ-та в квартала по всяка вероятност. С наредбата за брой ученици до 30 просто ще ни закопаят. Масово ще напуснат учителите, защото и сега не се издържа, а какво остава при по-голяма натовареност.

Продължаваме да сме свидетели на това, че образованието в България е „приоритет” на националната политика :(

vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 3 месеца
     Да, скъпа  Кралице! Образованието е приоритет на книга и последна глуха на дело!  А децата?  Те на кого са приоритет? Май само на родителите им!   Но образованието е функция на правителството, а то абдикира! и тогава "къде си ти, може би"? и още: "пари нема, действайте"!                        Докога?
С поздрав и недоумение!
Donkova
Donkova преди 18 години и 3 месеца
Май, уви, ако се съди по впечатленията на учителите, много малка част от децата са приоритет на родителите. Няма училище (а през 2007 ми се наложи да работя пряко с 40-50 училища), в което ей тази картинка да не се среща: "на родителски срещи - 15-20% от родителите; в училищното настоятелство - 2-5 % от родителите; без проблем вървят контактите с малцината родители, чиито деца нямат никакви проблеми с ученето и училището като цяло; с родителите на децата, които имат някакъв проблем - по правило връзката е трудна до невъзможност". Като добавим и официалната статистика, според която 70% от децата в домовете за деца без родителски грижи си имат родители - някак не излиза сметката, че децата са приоритет и на родителите. Гадна работа.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 3 месеца
Професоре, за съжаление децата са приоритет само на някои родители. Не на всички. Както казва Пайдея, на родителски срещи идват малцина, онези, истински загрижените, а другите смятат, че родителската среща им отнема от личното време.

Грижата за децата си личи по много неща: как е облечено детето; в какво състояние са учебниците и тетрадките му и дали му е осигурено всичко необходимо за учебен труд; идва ли навреме на училище; помислено ли е какво ще яде според продължителността на престоя му; изградени ли са у него някакви навици за самостоятелна работа и за организация на работното място; какво е отношението на детето към училището като институция и към учителя като представител на тази институция. Мога да изброявам още издайнически признаци, по които може да се съди за загрижеността на родителите към децата си.

Смятам, че ако един родител нехае за образованието на детето си, той е небрежен и към всичко останало, свързано с отглеждането и възпитанието на неговата рожба.
By ladyfrost , 7 November 2006
Пречи ми... Гневът... Съсипва ме. Итощава ме. Кара ме да правя неща за които после съжалявам...

Понякога... Искам да пищя... От гняв, яд, ярост, възмущение, негодувание...

Понякога се чувствам толкова бясна и отчаяна, и безпомоищна... Искам да пищя чак, защото иначе ще се пръсна или ще се побъркам... Искам да удрям и да ритам, докато сама се потроша и не остане нищичко от мен...

И да пищя, да пищя, да пищя... Докато прегракна, докато вече не мога думичка да обеля... Най-добре да забравя как се пише, как се говори, как се мисли... Може дори да изчезна...

Скимтя като пребито животно и се опитвам да разбера какво става с мен... И сякаш изгубвам разсъдъка си... Започвам да губя представа за света... Света ми се изпълва с гняв! Става гняв!

В гнева няма разум. Всичко разумно сатава абсурдно, безмислено... Изкарва на бял свят най-безумните ми кошмари. Изкарва на бял свят най-жестокото, най-животинското, най-неразумното в мен...

Тогава искам да престана да мисля и чувствам! Просто да се изключа от контакта и да престана да функционирам...

Гневът ме убива! Убива човешкото в мен! Прави ме слаба и безсилна! Пилея силите си излишно. Вместо да си ги събирам в канчето и да ги използвам когато наистина имам нужда, да ги използвам разумно...

Ще се преборя за себе си...
Legacy hit count
809
Legacy blog alias
8723
Legacy friendly alias
WRATH-6342815F436A4FDFB40270EBD5993FCB
Ежедневие
Размисли
Невчесани мисли
Нещата от живота
42
Профил

Comments3

vampiresun
vampiresun преди 19 години и 6 месеца
Недей така бе мацко! Ти си толкова мило и добро същество. Откъде го изкара сега тоя гняв? Помни иска се време и винаги е най-тъмно, точно преди разсъмване....
ladyfrost
ladyfrost преди 19 години и 6 месеца
Не, не ме е обхванал сега! Това е едно от състоянията в които попадам понякога!
Shogun
Shogun преди 19 години и 6 месеца
Нещо и аз много се гневя напоследък. И никак не се харесвам така.

Да взема да мина на вегетарианство ли, що ли? Че в бързината ще взема да изкльопам някого.