BgLOG.net
By goldie , 26 July 2011

 

 

От доста време съм в този блог и през всичките години четях как авторите се оплакват то писача на минуси. Понякога много стойностни постове получават минуси, само защото някой потребител от блога има зъб на някой автор. Писането на минус само защото някой автор не ВИ е симпатичен, уважаеми минусописачи е просто тъпо, реваншистко, идиотско опитче за отмъщение.   Големите хора доказват позициите си, а не се крият зад анонимността си, за да демонстрират комплексите си за малоценност. Малоценният човек напада в гръб, той отмъщава по най-долния и примитивен начин. Така че е добре минусописачите да седнат и да си направят равносметка  каква доза душевни отпадъци носят всеки ден със себе си и ако не могат да си изчистят сами душата и съзнанието, нека да потърсят специализирана помощ. Психиатричните клиники са създадени за вас, уважаеми Минусописачи.

 

Не че имам проблем с написаните минуси, но имам проблем с човек, които се крие и забива нож в гърба без причина. Такива хора са родени убийци. Те убиват и изпитват первезна наслада от деянието си. На Минусописача бих искала да кажа някой неща очи в очи, но той се страхува, крие се в сенките и само изпълзява понякога, като отровна змия, за да клъвне най-хубавите неща в блога и да ги нарани или дори убие.

 НеУважаеми, г-н Минусописач, радвам се, че си страхливец, радвам се че си човек без мнение и се радвам, че си силен само, когато си анонимен. Може да продължаваш да забиваш нож в гърба на всеки в блога, но не забравяй, че който вади нож – умира от собствения си нож.

И докато се опитвам да не скривам неуважението си към теб ми хрумна една малка приказчица, която разказва за злобата и завистта, в която живееш. Надявам се да не си щастлив в състояние на непрекъснато отрицание и най-дълбоко и искрено ти пожелавам минуси и отрицание във всяко начинание!!!

 

И не мога да пропусна да ти кажа, че аз съм щастлив, позитивен и радостен човек, а още повече се радвам, че ти не знаеш какво е това и как се постига.

 

Приказка за Минусописача

 

 Имало едно време в наше време един писач на минуси, който аз нарекох Минусописача, а той бил една загубена душа, във всеки смисъл на тази дума и най-вече пълен мухъл, който като човек бил незабележим, а като характер все още е просто загубеняк. Той  нямал свое мнение за нищо и дори не знаел как да се изкаже, защото нямал достатъчно думи нито в устата, нито в ръката, но можел да пише минуси. Затова Минусописачът се скрил зад няколко аватара и почти като истински юзър се настанил в bglog.net. Разбира се през годините всички нормални юзъри и гости негодували срещу Минусописача, както и срещу неговите минуси, но никой не се сетил да изрита  Минусописача и минусите от блога. Така скрит зад няколко аватара и дълбоката анонимност на нета Минусописачът си живее спокойно, че може да пише минуси, а онези, които пишели понякога глупости, понякога много стойностни неща и били именувани със звучната чуждица юзъри, все се питали кога Минусописъчът ще вземе да си събере минусите и целия негативизъм от блога и ще се засели някъде другаде, където може пък някой да се зарадва на неговите минуси, защото тук не му се радваме. Но всеки път пожелаваме радост на майка му и на всичките му близки жени и роднини.:)

 

П.П. Повторението на думата Минусописач не е грешка, напълно нарочно е и много се надявам Минусописачът да се познае.

 

П.П.  ПОЗДРАВ!!!

 

 

Legacy hit count
826
Legacy blog alias
45709
Legacy friendly alias
МИНУСОПИСАЧЪТ-69EE94A16BFB46E6B5BAB340C9B1DDF3

Comments24

SlynceLuna
SlynceLuna преди 14 години и 9 месеца
Диди, праскам ти един плюс:)))) После ще напиша повече ,че изчезвам .
pestizid
pestizid преди 14 години и 9 месеца
Диди Фа, както може би знаеш, пропагандата не е от вчера. Мисля, че просто си подведена. А не се ли замисляш, че може би най-големите противници на минусите са минусописачите? И ги пишат нарочно, за да докажат някаква си своя теория. Аз си го мисля. Но "Теорията драги мой е суха/зелено е дървото на живота".
П.П. Хубаво си го обрисувала, дори конкретни черти ми изплават за въпросното лице, като чета.

П.П.П. Може да заменим "юзъри" с потребители.
kordon
kordon преди 14 години и 9 месеца
didi f, Въпреки твърдението ти, че нямаш проблеми с комплексираните отмъстители (Не че имам проблем с написаните минуси...), фактът че си посветила на това досадно явление цял постинг, показва, че все пак то е нарушило душевното ти спокойствие. Не, не те упреквам, напротив, разбирам те отлично. Съгласен съм, че някои примитиви в този блог използват бутона с минусите, за да избият комплексите си, да изразят анонимно жалките си пристрастия и да отмъстят на опонента си, когато не са могли да го оборят с други аргументи. Мисля, че някой трябваше да повдигне тоя въпрос, макар да се съмнявам в ефекта от това. 
Аз няма да ти пиша нито минус, нито плюс. Но въпреки това уважавам твоето мнение и не смятам, че някакви знаци могат да изразят това отношение.
 
goldie
goldie преди 14 години и 9 месеца
ГЕН, не ми пука, ама хич. Всъщност никога не ми е пукало. До сега не съм им обръщала внимамние, но като видях, че си пуснал поздравителна песен и при това добра, а отгоре има 4 минуса просто не издържах и си рекох, че това ще да е някой чалгоман.  И това нямаше да ми е трудно да го отмина, но ми направи впечатление, че е удостойл повечето постове с 2-4 минуса, но нищо не е написал, нито е прокоментирал.

Пестецид, човек, който е против нещо не го ползва, това включва и минусите, ако някой не ти харесва го отминаваш не му удряш юмрук в лицето. 
И още нещо, къде видя пропаганда, че аз нещо не довиждам такова нещо или просто не го разбирам така? Виждам на всеки пост от 2 до неопределен брой минуси и нито един обоснован коментар към минуса. Ти пишеш ли минуси без да си кажеш мнението, само защото не харесваш автора??? Защото аз не, а ти не си от мълчаливите свидетели, тип сайрджии, доколкото съм разбрала, изобщо не се страхуваш да си изкажеш позицията и да я защитаваш на всяка цена. 

Аз предпочитам да си кажа мнението или просто да отмина поста, но не ми се е случвало да набия цял товар минуси на някой, само защото не ми е симпатичен или защото не съм съгласна с него, а има доста автори тук, които не са ми симпатични. Предполагам, че всеки от нас харесва някой автор повече от другите и има някой, който не харесва. Само заради едното нехаресване ли трабва да си обличаме цялата злоба и да я изливаме из целия блог???
 
Arlina
Arlina преди 14 години и 9 месеца
офф:)))) Диди, скучно ли ти е? няма ли плаж и море за тебе? що не идеш да хапнеш нещо сладко, в Гърция има всякакви сладкиши, нали, айде малко ендорфини, че и тебе те хвана хейт-а:))) 

не мога да разбера каква е тази драма с плюсовете и минусите, наистина, а съм тук отдавна, и помня и времето на петобалните оценки, както и онова по-предишното, без системата за оценяване, а може и да съм склерозирала и само да си въобразявам, че е имало такова време:)))) та, айде стига дребнотемие, кой каквото иска, това да прави и точка, подобно поведение защитавам винаги, защото така и аз мога да яхна метлата, да изровя томахавката и да поема на война/ тука всичко е в кавички/ 
Диди, здраве и всичко добро и слънце и море:)))
арлина-проклетията;)
DianaIlieva
DianaIlieva преди 14 години и 9 месеца
Ми не мисля, че има драма. Отдавна се примирих, че тук се оценява не написаното, а пишещия. Затова и престанах да пиша тук - аз съм Юзър :))). Между другото, Дона е права, пропаганда е и според мен. И Арлина е права - всеки да си прави, каквото реши, щом това му носи някакво вътрешно удовлетворение. Все си мислех, че сам ще надмогне тази идея Писачът, че ще потърси удовлетворение другаде.
SlynceLuna
SlynceLuna преди 14 години и 9 месеца
Парадокс, Диди. Тези които искат да се махне , че дразни тази оценителна система, индиректно им се внушава ,че те слагат минуси. Сбъркан ли ,побъркан ли, свят? Сега отивам да вадя мед и повечерня ще те поздравя с още една песен, да ти е хубава вечерта :)
goldie
goldie преди 14 години и 9 месеца
Арлина, проблемът не е дребнотемие, направо си е сериозен като потоп. Отказвам сладкишите. От 2 месеца не съм яла шоколад и не съм пила онова тъмното безалкохолно с червения етикет. Така че не ми говорете за пропаганда, минусите наоколо ми изглеждат като открит тероризъм и няма как да не се разкрякам.:) Нещата са сериозни. Индекса на щастието ми се понижава с повишаването на температурите и влажността на въздуха. Пък и щяхте ли да се появите наоколо, ако не го бях ударила на дребнотемие.

 Ген, меРРРси за хубавите песни, пак ще се възползвам.

Далето, не знаех, че знаеш, че харесвам Висоцки. Линкът към него е много на място, защото аз не мога да казвам нещата толкова добре и направо.

 Кордон, наистина не ми пука за Минусописача и дългогодишната му дейност наоколо, както не ми пука и за волтажа +/- на  блога, обаче като ми хареса някой пост, като му драсна 2-3 коментара и като видя, че е нацъкан с минуси направо ми завират кафявите отпадъци в червата.:)


Arlina
Arlina преди 14 години и 9 месеца
Диди, знаех си, че в дъното седи една диета...защо се мъчите така?! я си яжте и пийте всичко, каквото Ви е на сърце:))) няма нужда от тормоз, защото ходим гладни и дебели, и започваме да мразим всичко:))) няма полза от подобно поведение, или стил на живот. гърците са измислили хедонизма, никак не са прости тия древни елини:)))) за това, не на диетата! и забавления, и по-малко нет-ене:))

пс. сега ще се обиждаме ли, не съм по дребните теми аз, по мащабните съм, мислех, че го знаете, но ето, да го кажа пак :))))
ппс. съвсем се обърках, последно как си говорим с Вас, на Вие, или на ти?! :))))

поздрави сърдечни!
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 14 години и 9 месеца
диета?! по темата с диетите: любимият ми виц: Какъв щеше да бъде светът, ако нямаше мъже? -- Никаква престъпност и купища щастливи дебели жени :))))))))))) (nothing personal, men :)))
goldie
goldie преди 14 години и 9 месеца
Не правя диета, бе хора! Не ми се отдават диетите. Просто спестявам пари за зимата, нали трябва да си плащам сметките при ЧЕЗ и Глобъл!:) Тук безалкохолното с червения етикет е 2 евро, а почна ли го пия по една бутилка на ден, по 30-31 дни в месеца, това си е банкрут. Със сладкишите е същото положение. А не мога без плодове и зеленчуци. В тях инвестирам по 20 евро на седмица. Разбира се инвестирам и по 50 евро за супера. Ако не мина на някаква икономия зимата ще имам сериозни проблеми с монополите.:)

 П.П. Днес лапнах 1 шоколадов бонбон от българските, онези с лешниците от зелената кутия. Бях забравила, че имам цели 2 кутии. Трябваше да ги подарявам на разни познати като им ида на гости, защото в Гърция се ходи на гости с нещо сладко и в кутия, но в началото на лятото превантивно намалих гостуванията и днес наградих тлъстичкото си телесище с шоколад.:) Затова съм забележимо добричка.:)

 П.П. Първия послепис заприлича на изказване/изписване в ученически дневник. Това има нещо общо с думата блог. Малиии, станах блогиня с един коментар!:)

pestizid
pestizid преди 14 години и 9 месеца
"Не, не забравяй, спомни си мъдростта
капката вода счупва камъка здрав."

Диди Фа, не ги мисли бонбоните. А по-добре ли ще е да се разтопят от удоволствие в това хубаво горещо юлско време? Обичам жегите! :)))

П.П. Темата за пропагандата - някой друг път, като ми се пише по-дълго, :)


goldie
goldie преди 14 години и 9 месеца
Защо около нашите коментари няма бутон харесва ми???
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 9 месеца
Дидка, прочетох само поста ти - коментарите ги оставям за друг път - и се удивих колко точно си назовала проблема. Плюсчето е задължително.

Преди време писах по темата и се повлече една дълга и безсмислена дискусия, след която полека-лека се отказах и от борбата, и от опитите си да убеждавам когото и да било, че минусите привличат минусописачите. Защото, казано простичко, минусчиите идват тук, за да си начешат крастата. Ако няма възможност да си я чешат, те няма да идват. 

http://bglog.net/blog/queen_blunder/site/posts/?bid=31650

Факт е, че в най-общия си вид БГлог не се развива като социална мрежа. И това категорично се дължи на минусите, защото да пишеш минус на нещо, което някой е споделил в обществения си дневник, за мен е душевна перверзия. 
SlynceLuna
SlynceLuna преди 14 години и 9 месеца

Хубаво е и човек да разсъждава върху  това на какъв въпрос си  отговаря оценителя когато натисне червената ръчичка с палец надолу. "Не е полезно за мен", така пише.Абсурда е ,че когато се констатира нещо като неполезно се оценя. Нещо много сбъркано има в това "неполезното" да бъде изразено в математическа стойност.Явно е недомислица , но от инат не се променя. 

Не ми е ясно и кой глупак е сложил графичния знак с палеца надолу и дали изобщо се е замислял, но така , с палец надолу,  императора на Римската империя е показвал на гладиатора на арената когато е  чакал знак от него да убие съперника си при гладиаторските борби. Този знак е знак за убийство ако не е ясно. И когато блогера пишеш тук разбира ,че някой го убива по този начин се маха. Бая народ се махнаха  "убити" .

goldie
goldie преди 14 години и 9 месеца
queen, твоя пост се появи във време разделно, когато убиването на блогъри беше цел. Чела съм твоя пост точно тогава и дори си спомням общото състояние на атмосверата наоколо, тогава се чудех как имаш нерви да издържиш целия негативизъм, които те заливаше тогава. И когато ти четох поста за първи път имах чувството, че ако застанеш пред някоя стена и започнеш да говориш, тя ще ти отговори, но тук като че не чуха думите ти. Лошото е че няма да чуят и мен, но пък поне опитахме да кажем нещо по въпроса.

Ген, убииците на блогъри, убиват и блога. Дали действат поръчково, като гладиаторите или просто са дребнодишни подляри е въпрос на тяхното си вътрешно състояние. Има хора за всичко, за съжаление, готовите на подлост и предателство са повече от онези, които се борят докрай.

Професоре, драго ми е да те видя наоколо!:)
Teri
Teri преди 9 години и 11 месеца
18.05.2016 г - Минусите са премахнати глобално!
Прочетох коментарите и ми стана мъчно. Явно тези минуси са голям минус и вече имам възможност да ги спра тотално. А с новата платформа, която подготвям също няма да ги има. В момента се мъча с експорт-импорт и е много тежко без помощ, но се надявам да успея :)
queen_blunder
queen_blunder преди 9 години и 11 месеца
Тери, получих по пощата известие, че по тази тема има коментар, и надникнах да го прочета. Много се зарадвах на новината и всъщност тази вечер влязох най-вече, за да те поздравя, че си премахнал порочната оценителна система.

Замислям се, че ако беше оставил само плюсовете, както са одобренията във ФБ, това пак не е добре за блога, защото има хора, които вместо да гледат същественото в публикациите, се втренчват в числото на плюсовете. И този, при когото те са най-малко, се възприема като най-малко харесван. А ако отида още по-нататък в разсъжденията си, плюсовете/лайковете/одобренията заради количествената си стойност се оказва, че може да бъдат равносилни на минуси. 
Teri
Teri преди 9 години и 11 месеца
Куини, най-добрата оценка за това дали една публикация е харесала на някой според мен са броя прочити, както и коментарите. Споделянията и лайковете във Фейсбук също. Прочитите са анонимни, но другите не. Прочитите обаче говорят сами за себе си, а зад лайковете и коментарите хората стоят с имената (или поне псевдонимите си). :)
danieladjavolska
danieladjavolska преди 9 години и 11 месеца
Ти да видиш! Чудо!!! Минусите ги няма...То можело и така :)
goldie
goldie преди 9 години и 4 месеца
Хубавите неща ме радват, както новите, така и старите. :-) :-) :-)
By MagiNazer , 10 September 2008

                                     Доброто в мен

                      Есе на Маги Назер,ученичка в НГДЕК

          Ден след ден се лутаме безспирно: между любовта и омразата, между доброто и лошото, между живота и смъртта. Набелязваме си високи цели, жадуваме за пари и известност и колкото повече си мислим, че сме себе си, толкова повече се отдалечаваме от същността си. Горчиво плачем за изгубеното- любовта ни се размива от вечната алчност за повече, надеждата ни се струва все по-далечна и недостижима, остава ни единствено прошката, но на всеки е ясно, че да простиш на себе си е най-трудно…

         Къде съм аз в този кръговрат от отчуждение и злоба? Къде е мястото ми в този свят, изпълнен с болка и сълзи? Тук съм, но въпреки това ме няма. И може би се страхувам повече от това, че и аз мога да се превърна в част от тази ужасяваща реалност, повече и от самото разочарование и мъка. Понякога си мисля,че имам прекалено огромни изисквания и очаквания към хората, без значение дали са роднини, познати или приятели, понякога си задавам и друг въпрос, а именно дали самата аз отговарям на тези критерии .Твърде вероятно не, но има ли значение, щом се опитвам и стремя да го постигна. Знам, че не съм нито най-хубавата, нито най-умната, но желанието ми да се развивам, обогатявам и променям ме прави не по-малко достоен човек, напротив. Всеки си има своите слаби моменти, отклонения от правия път, дни, венчани със знака на неуспеха и отчаянието и може би донякъде основната ни цел е не да се научим как да намалим броя им, а по-скоро как от всяко изживяване да извличаме най-доброто. Такава съм си аз- искам от всичко да опитам, да изживея всеки един момент, било той щастлив или тъжен.Искам да си спомням болката, за да оценявам максимално дори и дребните неща, които животът ми е поднесъл, но искам и да не забравям щастието, за да намирам сили за изправяне след всяко падане. Искам да съм дете- да бъда неподправена, импулсивна, себе си. Ако да стана възрастен, означава да изгубя способността си да преценявам (и съответно да греша), да обичам (и съответно да страдам), то определено никога не бих желала да се откъсна от детството.

          Дълго се търсих , сякаш бях изгубила себе си... И колкото повече ме болеше и колкото повече лица сменях, толкова повече се отдалечавах от собственото си Аз... Отчаяна от живота, от хората и собственото си безсилие, бавно крачех към смъртта- сама и изгубена! Но ето, че един ден, макар отдавна да бях изгубила надежда за това, животът ми се усмихна- посочи ми пътя, по който да тръгна... Аз знаех, че ще срещна много трудности, ясно ми бе, че тъгата и разочарованията да съпътстват всяка моя крачка... Знаех, че малко ще ме подкрепят, но предпочетох да бъда себе си (и следователно да бъда мразена от някои), пред това да живея чужд живот (харесвана от всички). И не съжалявам- много спечелих!Да знаеш, че си себе си във всеки един момент от живота си, да си неподвластен на чуждата омраза, да живееш своя живот, по своя начин е безспорно най-силното и велико чувство! Щастлива съм! За първи път от много време насам, нямам нужда от ничие одобрение, защото знам, че хората, които истински ме ценят и обичат, ще ме подкрепят във всичко.

          Казват, че когато искаш да се почувстваш богат, е достатъчно да преброиш всички неща, които не си купил с пари. Съгласна съм, но също бих добавила, че е много повече от щедрост да даряваш на хората това, от което знаеш, че се нуждаят най-много ,просто за да ги зарадваш. Много пъти в живота си съм се чувствала самотна, тъжна, изоставена... Колко пъти само мъка е издаряла сърцето ми, но днес вече знам- след всеки залез следва изгрев, просто трябва да се въоръжим с малко повече търпение и оптимизъм, да не губим увереност и да се учим от грешките си, защото винаги има начин, винаги има как...

           За съжаление предубеждението е станало неотлъчна част от сивото ни ежедневие. Разделението започва още от училище- метъли, емота, фешъни… , животът затяга примката около врата ни още повече. Но какво от това, че си се доказал пред обществото, щом душата ти се е превърнала във вехта дрипа. Още от пръв поглед човек си създава впечатление за събеседника си, тъжно е обаче, че напоследък се отделя много повече внимание и “почит” на дрехите и стилът на обличане като цяло, отколкото на очите, излъчването… На повечето хора стилът ми ще се стори дързък, донякъде арогантен (щом подборът на цветовете е извън черно-бялата гама) и дори признак на лош вкус, но за мен това е моят макар и символичен начин да изразя себе си, да влияя на околните… Дръзка съм! Чувствителна и преливаща от емоции. Сега се усмихвам, след 5 минути може да заплача- незрялост, противоречивост- както щете го наречете, такава съм и не искам да се променям!Искам да творя,да създавам,да преоткривам хората,да им въздействам…Помислете си само колко красиво би било, след уморителен работен ден да ви бъде подарена просто една усмивка, един топъл жест от човек, който дори не познавате… Друг въпрос е, че от личен опит съм разбрала, че усмивките не винаги са споделени, но дори и тогава ми остава тайната надежда, че все пак съм станала повод за един размисъл- за отминалата младост и скътаните надълбоко спомени на някой отдавна пораснал Пораснал… И както си седя в метрото започвам да си представям какъв е бил на млади години, какво е научил от живота, с какво чувство би посрещнал смъртта, че дори и какви пакости е вършил, какъв ученик е бил, с какво ли е ядосвал родителите си… И ето, че въобще не осъзнавам как съм започнала да се смея- силно и на глас, без никаква видима причина, без никакъв повод, другите ме гледат втренчено, а в очите им чета хем упрек, хем мъничко завист за тази бодрост,  жизнерадостност и младост.

              Твърде често си мисля, че сякаш не съм за тук- за този свят, за тази планета… Отварям широко прозореца с плахата надежда, че някоя звезда ще влезне в стаята ми, за да разсее това тягостно чувство… В тези моменти усещам как просто не се вписвам в света на околните, по същия начин, по който и те не се вписват в моя… В моя розов свят, както биха го нарекли някои, свят само мой- чист и изпъстрен с красота, любов, мечти, спомени и моменти…Свят, където не ме е срам да изплача неудовлетвореността от собствените си постъпки или постижения, както и огорчението от чуждата омраза. И макар да знам колко сила се крие в мен, макар и невидима с просто око, се чувствам все толкова крехка и уплашена. Хората винаги ме нараняват…Четох в една книга, че има вярване, според което всеки човек, преди да се роди, избира как да протече живота му, все едно, че са му предложени няколко сценария, от които трябва да избере един. Човек обаче отново избира и сам моделира собствения си характер каква личност да бъде и докъде да стигне в духовното си израстване ,посредством способността си да променя настоящето. Основното според мен е сам за себе си да разбереш какъв искаш да бъдеш и да положиш воля и устрем в постигането на целите си. Моите цели- да допринеса с нещо за всеобщото съществуване, да изградя от себе си не Човек, а Личност. Не е въпросът в това да натрупаш определен капацитет от знания, знанието не е равносилно на мъдрост. Мъдростта се изгражда на основата на житейския опит, на способността да виждаш невидимото… А аз искам да помагам на хората, да им даря от своето щастие, да им покажа,че има много прекрасни неща, които очакват да бъдат видяни, че има много върхове и места, очакващи своя откривател. И не е нужно да си Магелан или Колумб, за да ги превземеш: ”Търсенето на дребни победи осуетява извършването на велики дела”. Да,може би съм наивна до глупост, може би изречените от мен до тук неща граничат с богохулство, но аз вярвам- вярвам в любовта, макар да съм била разочарована, вярвам в приятелството, въпреки че са ме предавали и съм повече от убедена, че мога да постигна всичко, щом го правя по моя начин и с моите средства- без фалш и измама, без лицемерие и с много любов.

            Каква съм аз и дали пазя доброто в себе си, оставям на всеки да реши поотделно.Тази година преживях много неща, израснах неимоверно много благодарение на училището си- моето училище- и на своя собствен стремеж към това. Прекарах най-тежката зима (период на дълго търсене и голям преход), но и най-незабравимата пролет, затова желая на всички да открият и пазят повече от всичко на света истинското си “Аз”, да даряват обич и радост, да се радват на всяко едно разцъфнало цвете, на всяка прелетяла покрай тях птичка, на всяка макар и безвъзвратно отишла си любов!

 

           

 

Legacy hit count
704
Legacy blog alias
21997
Legacy friendly alias
Доброто-в-мен

Comments

By MagiNazer , 10 September 2008

 

       За смисъла на живота-монолог на един ангел

                              Маги Назер 8д,НГДЕК                     



        Събудих се със същия металически вкус в устата.Отворих очи. Огледах се още сънено с тихата надежда, че си беше отишъл... Май го нямаше, прошепнах си аз... Станах и отидох до банята. Огледах се в огледалото и се сепнах от ужас... Той беше редом с мене... Моят голям страх... Той беше там. Засмя се зловещо, сграбчи ме за врата и чевръсто се гмурна в мене... Харесваше му да живее там... Той ме убиваше всекидневно, погубваше радостите ми... В мене нямаше нищо друго... Марк Твен е казал : '' Да имаш кураж не значи да не се страхуваш , a да си господар на страха си ". Господар? Господар на страха си? А дали беше възможно?

      Kakва съм аз? Коя съм аз? Имаше ли изобщо "аз"? Не знаех... Страхът ме бе обсебил напълно... Страх от самотата, стах от болката, от хората, чуствата... Не изпитвах нищо друго освен страх, болка, празнота.

        "-- Не се страхувам от тигрите, но се ужасявам от теченията. Нямате ли параван?

        ''Да се ужасява от теченията... Не е присъщо за растенията - помисли си Малкия принц - Това цвете явно има много сложен характер..."

         --Вечер ще ме покривате със стъклен похлупак. У вас става много студено.                "

Нима и аз като цветето на Малкия принц живея под стъклен похлупак - в свой измислен свят, където никой не може да ме нарани? Но в този свят никой не може и да ме обича, нали... Похлупакът спира и любовта... Уморих се да се страхувам...

     Лежах отпусната на леглото, току-що събудила се, с лист в ръка... Искаше ми се да напиша нещо, да излея всичката си мъка върху белия лист, но не усещах нищо друго освен стичащите се по бузите ми сълзи... Тази тежест , която чуствах... Тази несподелена мъка, която ме тормозеше, сякаш от векове, изпиваше и последните ми сили... Исках да споделя, но нямаше с кого, исках да се оттърся от този товар, но бях заобиколена от врагове... "Да простя?... За какво?... Малко ли преживях? С какво сгреших? Защо не мога да бъда обичана?...." - Това бяха само част от въпросите, които минаваха през ума ми, светкавично бързи и все толкова объркващи. Облякох се и отидох до черквата... Прекръстих се, влязох... Запалих свещ... И втора, и трета. Но колко ли свещи трябваше да изгорят, за да изкупят вината ми... Вината, която чувствах в сърцето си...

       ''Простено" да си кажем и "Прости".

        Защо се бавим, времето лети -

        на кукувица чуваме броенето...

        Животът ни лети, а ний пестим

        усмивки и сърца. Да си простим-

        единствено не ни прощава времето."

Да си простим... Така силно искам прошката..., оглеждам се, но около мен виждам само непознати, студени лица... Дааа... Всичко друго е по-важно от това да бъдем хора. Няма да плача... Ще стискам зъби, ще затварям очи пред болката и ще се моля да отмине безвъзвратно... Няма да открия чуствата си на никого, няма да обичам и няма, няма да плача..., за да не ме наранят... Отново!  Къде съм? Изгубих се без следа... Каква съм? Остана ли нещо от мен след всичката болка...?

       Прибирам се вкъщи... Въртя ключа, отварям вратата... Хвърлям се на леглото и покривам главата си с възглавницата ... Само ако можех да не мисля, да не чуствам... Внезапно ме обзимат мисли за смисъла на живота... Една вселена... Една галактика... Една планета... Една стая... Едно тяло... Толкова много затвори и само един център- аз! Колко е голямо пространството? До къде достигат духовните граници? Или всичко е илюзия? Пускам радиото, но вместо поредната сърцераздирателна балада фокусирам вниманието си върху нещо съвсем различно..., нещо,което изцяло променя възприятията ми...

      ''Ако си дал на гладния
       дори трохица хляб от своя хляб.
      Ако си дал на скитника
       дори искрица огън от своя огън.
      Ако си дал на милата
      от своето сърце.
      Ако си дал на чуждите
      живот от себе си.
      Ако си дал, ако си дал,
      ако си дал от себе си,
      не си живял, не си живял на празно.

Колко пъти съм чувала тази песен... И просто не съм се замисляла, че именно в това се състои отговорът... За какво живеем..., за какво друго освен да обичаме, да даряваме обич... И неслучайно Аристотел е казал: "Когато ние като отделни индивиди се подчиняваме на законите, които ни наставляват да постъпваме по един или друг начин с оглед на благото на общността като цяло, с това косвено помагаме да се увеличи щастието на всички човешки същества".

      Вятърът заблъска по прозорците ... Тъмнината бавно покриваше целия град... Спомени и моменти изплуваха един след друг... Отворих прашното ковчедже,скрито под кревата. Моята малка съкровищница. Нощта бавно изпепеляваше... Седях на пода и разглеждах една по една красивите, макар и вече омачкани снимки, стихотворения, записани мисли... Спомени... Спомени от живот, изпълнен с обич, надежда, мечти... Много снимки минаха през ръцете ми, но както повечето неща в живота най-ценното открих на дъното. Сгънато на четити, пожълтяло листче, пазено кой знае от кога... Листче, на което бе събрана човешката мъдрост и опит...

      "Макар  двама да следват своите човешки интереси и да търсят познание с различни средства, и двамата разкриват, че не е толкова важно дали животът има смисъл, а дали ние придаваме смисъл на живота, който живеем."- Далай Лама

     Все чакаме някой друг. Несигурни в себе си. Недоверчиви, невярващи. И защо? Защото не вярваме в себе си... Защото искаме да ни съжaляват, да ни съчустват...., а можем... Защото всеки носи доброто в себе си. Въпросът е дали го е потърсил. Не помня колко продължи... Знам само, че стоях на пода, безмълвна, обляна в сълзи... Истинска... Бях изпълнена с надежда... Защото имах цел, не каква да е цел, а онази-лудата,   зашеметяващата, грандиозната... От която ти спира дъха... Която ще следваш, докъто можеш,докъто те има... Моята цел е щастието, любовта, това да постигна нещо в живота си...

     Бях тръгнала вече по една пътека... Нямах право да се обръщам назад.Оставаше само да повярвам в себе си и да прогоня страха... Пътят беше дълъг и каменист, но тръгнала веднъж по него единственото нещо, което можех да направя, бе да се наслаждавам на изкачването...

       "Загубиш ли имот - малко си загубил.

        Загубиш ли чест - много си загубил.

        Загубиш ли смелост - всичко си загубил..."






Legacy hit count
835
Legacy blog alias
21996
Legacy friendly alias
За-смисъла-на-живота-монолог-на-един-ангел

Comments1

amirlin
amirlin преди 17 години и 8 месеца
"........Имаме нужда да бъдем приемани и обичани от другите, но не можем да приемем и обичаме себе си. Колкото по-голяма е любовта ни към самите нас, толкова по-малко ще се самоизмъчваме. Самоизмъчването идва от самоотхвърлянето, а самоотхвърлянето — от представата ни за съвършенството и непостижимостта на този идеал. Представата ни за съвършенство е причина и да се самоотхвърляме и да не приемаме и себе си, и другите такива, каквито са."

Дон Мигел Руис

http://www.chitanka.info/lib/text/2784/2#textstart

Дон Мигел ми помогна да видя света с други очи.Всъщност не бяха други,бяха моите.Давам ти очилата си за временно ползване,скоро няма да ти трябват :)

By lasombra , 27 July 2008
Днес направих един интересен експеримент. Заговарях се със случайни хора. Попитах едната половина какво обичат, а другата -- какво мразят. Резултатът направо ме потресе. Първата половина отговаряше с мънкане и стандартни отговори (морето, да слушам музика и т.н.). Запитаните какво мразят бяха много по-подробни и оригинални. Циганите, скинарите, комунистите, капиталистите, шофьорите от градския транспорт, пътниците в градския транспорт (последното от една гримирана баба, възмутена че никой не й отстъпва място), България, живота изобщо... списъкът е прекалено дълъг, а и не съм си водил бележки.

Това показва, че повечето хора не знаят какво харесват. За сметка на това обаче много добре са ориентирани в тъмната страна на Силата. Знаят какво мразят, ненавиждат, кого биха убили и какво биха унищожили. Знаят от какво бягат, но не знаят към какво се стремят. Показват невероятна страст щом опре до унищожаване, но не знаят какво трябва да замени разрушеното.

Страшно е да се живее в такова общество -- изпълнено с омраза, фокусирано върху разрухата, и ненавистта, а не върху стремежа да се създава. Страшно е да помислиш, че тези хора, с които всеки ден се срещаш по улиците могат да бъдат докоснати единствено с отрицателни емоции. Страшно е да знаеш, че приемат омразата като нещо нормално и се наслаждават да говорят за нея.
Legacy hit count
950
Legacy blog alias
20895
Legacy friendly alias
Нуждата-да-мразим
Ежедневие
Невчесани мисли
София
Нещата от живота
България
Човекът и обществото

Comments29

queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 9 месеца
Интересно изследване си провел и до интересни изводи стигаш. На твое място щях да щракна диктофончето при интервютата, за да се чуят отговорите в натурален вид.

Но си прав в заключенията. Не ми е приятно да го призная, защото заключенията ти звучат твърде песимистично, но пък това е реалността, наистина.


lasombra
lasombra преди 17 години и 9 месеца
И на мен ми мина тази идея за диктофона, но щеше да трябва доста редактиране за да изрежа само същественото.
ment00s
ment00s преди 17 години и 9 месеца

На няколко пъти започвам коментара си. Завършвам го и го трия. Чудя се има ли смисъл да пиша нещо по въпроса, като то се знае всичко по въпроса. Ама нека все пак дам един пример за безграничната 'любов' на българина, неговата човещина и духовност.

Имам една 'съседка' (жена, която има апартамент в блока, но живее в гаража си и част от мазето си и се 'грижи' за уличните кучета) и всеки път като ме види и плюе и ме кълне.. а аз нищо не съм и направила, не съм и казала и дума на въпреки.. ето това е злобата и омразтаа, като няма кого да обича и си пренасочва енергията.. не знам, нищо не и желая, нищо не мисля и за нея и не искам да си навивам на пръста, че ми прави нещо, въпреки всичко, което се случва около и НА мен от известно време насам. Казвам си , че има причина, че всичко се става така както трябва да стане..  Тя е просто капка сред океана от такива хора.. даже не искам човек да я нареча, тя не е човек за мен. И не, не, защото става въпрос за мен така крайно реагирам, ама има и друг случай. Един мъж от блока се изправи с/у нея, стана някакъв скандал по повод, че ползва тока на блока и ние и плащаме сметките и преди известно време почина (да почива в мир!).. Съвпадение ли е, НЕ ЗНАМ!! Никой не знае какво прави в т. нар. си жилище, но мога да ви кажа , че миризмата която се носи оттам е невероятно 'благоуханна' ..

И има още милион такива изперкали в тази страна на мистерии и свръх-сили...

lasombra
lasombra преди 17 години и 9 месеца
Ами то и аз се грижа за уличните кучета, в смисъл че им сипвам вода през жегите. И те са живинки, какво да правя като ми е жал.
Tosh
Tosh преди 17 години и 9 месеца
Според мен е възможно да има и други фактори...

Нещата които наистина обичаме може би са по-интимни от тези които мразим, за да ги споделим с непознат и да тръгнем да му обясняваме, напр. :

- Най-обичам сутрин като се събудя да погледам жена си и като видя че се събужда, да я целуна и да я гледам как се усмихва....

Тези неща, които споменаваш като омразни на мен ми звучът също като обичайните неща, които "би трябвало да се мразят".
ment00s
ment00s преди 17 години и 9 месеца

LaSombra, да съм казала нещо за кучетата, обяснявам с какво се занимава женицата, освен с проклятия?

Аве хора, не мога да ви разбера.. Пиша за злобата (омразата, г/д по темата), вие ми отговаряте за кучетата. Чудя се, ако ви попитам 'Колко е часът?', вие дали няма да ми отговорите 'Днес ще бъде слънчево.'

Почесвам се по главата от объркване..

lasombra
lasombra преди 17 години и 9 месеца
Разбрах за какво говориш. Само споменах че обичам кучета :) А иначе от това, което си написала, явно е психично болна женицата. И при нас има такива, дето само кълнат. Има ги навсякъде. Само не съм виждал някой да обикаля и да благославя хората :)
pestizid
pestizid преди 17 години и 9 месеца
Ла Сомбра, има и такива дето благославят - просяците. :(
Shogun
Shogun преди 17 години и 9 месеца
Чудя се, какво бих отговорила, ако вземеш мен да ме интервюираш. И си мисля, че ще приемеш отговорите ми за стандартни. Според мен, идеята ти е отлична, но какво наистина да отговори човек, че наистина обича, за да е оригинален? Аз обичам - като хора - мъжа си, децата си, майка си, приятелите. Като неща за правене - ходене на планина на първо място, освен това четене на книга, висене в интернет. Като места - планината, морето. Мисля, че и другите хора обичат подобни неща.

А за мразенето... мразя лъжците и непочтените хора, и мразя да съм уморена. Може да е по-оригинално от това, което обичам, но за мен е по-малко важно мразенето от обичането. Все пак живеем, за да обичаме. Мисля, че за повечето хора е така, макар и да не са го изразили ясно в интервюто си.


Kopriva
Kopriva преди 17 години и 9 месеца

"Нуждата да мразим"-Аз нямам подобна нужда.

Омразата е силно и разрушително чуство-антипод на любовта.Със сигурност има неща,които не обичам или не предпочитам,но чак да мразя,дори и на мен(въпреки,че съм крайна в решения и постъпки)ми се вижда крайно разрушително,безсмислено чуство,което изгаря и обсебва индивида.

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
Ми ако мен ме питаш какво мразя, сигурно много ще се зачудя какво да ти кажа. Не забравяй социалния комформизъм-за голяма част от хората да мразиш циганите, примерно е просто нормално. За други е нормално да мразиш КАТ-аджии. Мисля, че по отговорите по-скоро можеш да си вадиш изводи за това колко е искрен човека и в каква социална група е отколкото друго.

Колкото до обичането-то е много по-лично действие. За да кажеш какво обичаш, трябва да си разкриеш малко от душата-а това за пред непознат не е толкова лесно :)

Аз например "мразя" полското правителство и обичам полските порно актриси :) Как ти се вижда :Р


do100jan
do100jan преди 17 години и 9 месеца
Мразя дениджане, щот` не мо`а  до й налучкам ника и да го произнеса. Мразя и бъгълог, щот мноу бъгав. А най мразя  да мразя!

Хаймани такива!


lasombra
lasombra преди 17 години и 9 месеца
Дени, недей така. полски порноактриси, жена казва че ги харесва... имам много развинтено въображение :)
Donkova
Donkova преди 17 години и 9 месеца
Дени, хрумна ми от твоя коментар още една форма на изразяване на специфична българска особеност - в омразата си намираме по-лесно сподолени неща - сиреч общи - сиреч от онези, които правят обществото защото са от общ интерес на несвързани кръвно и приятелски помежду си хора (мразим цигани, катаджии и пр.), докато обичаме - индивидуално, лично, съкровено, различно от всички останали.

 

Е, защо да се учидм тогава, че сме общество на омразата и който и да ни пита обществено - винаги ще заключава, че сме нещастни.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
Мария, ами то е нормално това което обичаш да е по-лично, защото те прави по-уязвим. Докато това което мразиш принципно няма никакво значение за теб, омразата така или иначе не е естествено състояние, а някаква заблуда.

Виждам повече социална значимост в това, че хората не се срамуват да кажат какво мразят, отколкото че предпочитат да не казват какво обичат. А и мисля, че има остатък от някакво суеверие-думите не са достойни за нещата, които са ни наистина мили, особено пък са пред непознат човек.

За драгите мъже-вчера гледах няква глупост по Фешън ТВ-Историята на 3 полски момичета/не нарочно, просто това бяха пуснали в пицарията, в която бяхме/. Както може би може да се сетите обикаляха Лазурния Бряг и разните му клубове и е, като цяло се развращаваха в различни конфигурации. Най-забавното е, че това е канал за мода. Нямаше никакъв секс, естествено, но се подразбираше по голите мадами и дебелите чичковци, които ги зяпаха и им изписваха имената с големи букви. Пък полските мацки бяха толкова "шаблонни", че направо ме избиваше на агресия :) Ми така де, те приличаха на кукли. Бива ли така. :(

до100яне, винаги можеш да ме наричаш Дени, като ти е трудно да напишеш дениджейн.

ЛаСомбра, че що да не говоря за порно актриси, само мъжете ли имат право да гледат порно? Е, вярно, предпочитам мъжко гей порно, но пък е трудно да се идентифицираш с двуметров негър, особено ако си момиче :)

Не разбирам все пак, защо това трябва да ангажира фантазиите ти :) Пусни си филмче и се енджойвай :)

lasombra
lasombra преди 17 години и 9 месеца
Е, аз предпочитам да разчитам на въображението си. Порното ми вдига прага на възбуда, а не искам да се превърна в порно-маниа, който наживо не може да направи нищо :)
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
Хм, че фантазиите не ти ли го вдигат? :) Ако питаш мен, фантазиите са много по-силни от филмчетата, щото все пак в главата си можеш да симулираш пълна реалност, а на картинката гледаш само каквото ти покажат.
Stormbringer
Stormbringer преди 17 години и 9 месеца
Страхотна идея с интервюто! В зависимост от настроението аз също бих се затруднил да отговоря смислено какво обичам. По-лесно ще ми бъде да кажа какво не обичам. Чак за мразене.. И мисля, че с всеки е така. Поне у нас. А не обичам страшно много неща - освен почти всички от тези, които изброи още пет пъти по толкоз. Днес например се изнервих до крайност в задръстването, защото минаването само през центъра на София с рейса ми отне час. На връщане минах през магазина нещо да напазарувам и капакът бе, че блъснах с количката една бутилка водка за над 10 лева, която трябваше естествено да платя. Тая водка всъщност се оказа най-скъпото в сметката ми. Поне да я бях изпил... То пък съм на антибиотици. Абе въобще... Добре, че не си ме срещнал тогава. Такива щях да ти ги извъртя , че нямаше да има спиране... Свят щеше да ти се извие!
lasombra
lasombra преди 17 години и 9 месеца
Stormbringer, как ще съсипеш цяло шише водка бе! Не те е срам! :)

denijane, темата е интересна и с удоволствие бих я обсъждал, но може да стане много дълго и да кажа някои неща, от които да се срамувам после :) Във всеки случай за мен е по-лошо когато ми се натрапват образи отвън. Въпрос на психика, предполагам.


queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 9 месеца
А какво ще кажете да си направим тук едно онлайн допитване на тема какво обичам и какво мразя най-много? Би било интересно да се чуем, или по-точно - прочетем, защото всеки разполага с повече време за размисъл и не би реагирал спонтанно, което си има и своите предимства.
lasombra
lasombra преди 17 години и 9 месеца
Мда-а-а... ще бъде интересно.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
Язък за водката :)

Ласомбра: *вдигам рамене* Честно казано започнах темата, щото се възмутих, че Фешън ТВ е някво порно под прикритие.

За допитването съм съгласна-хайде.


lasombra
lasombra преди 17 години и 9 месеца
Дениджейн, самият факт, че американските войници в Ирак им пратили имейл с молба да показват повече ревюта на бански костюми, трябва да ти говори нещо :) Обаче музиката дето я пускат по FTV е номер едно. Много искам да си намеря някоя миксирана компилация да си я слушам като пътувам.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
В пицарията не беше пуснат звукът.

Значи така, а, пращали им имейли :) Добре де, що не си гледат порно тия войници, пък ние да гледаме мода? Не че съм пускала канала вкъщи някога, но ако ми се прииска, предпочитам да гледам свръхскъпи дрешки, отколкото свръх тъпи полякини. Ееех...много мразя такива половинчати работи. Или правят секс или не, кви са тия бански и глупости...


do100jan
do100jan преди 17 години и 9 месеца
Вижте сега, не ми говорете на мен кое било порно под прикритие. То и олимпиадата, с всичките голи кълки и стегнати дупета, ще наречете порно, бе! Човек вече и на балет да го е страх да отиде, ще го заподозрат като сексуален маниак. Пък и как да отиде, като по улиците има повече голотия (двуизмерна, или направо от плът и кръв) отколкото по порноканалите.
divedi
divedi преди 17 години и 9 месеца
Светът е взел да полудява! Някакъв баща в Англия снимал децата си на публично място и поради тази причина полицаи го обвинили, че е педофил! Политическата коректност заприличва на лудост!
lasombra
lasombra преди 17 години и 9 месеца
do100jan>> Да не говорим пък за женския тенис :)
princesatamani
princesatamani преди 17 години и 9 месеца
   Любовта и омразата са естествен катализатор за проява на нашите мисли ,чувства,поведение,отношение към събития-навсякъде и във всичко.Това е визитната ни картичка-нашата същност.Любовта понякога се изморява когато не е оценена.Тогава Тя е критична и смешно озлобена.В наше време Любовта е чудна смесица от всичко това  и  още гняв за спрведливост и неудовлетвореност от живота ,който живеем. За да бъде Тя само нежна и добра са й нужни специални условия както за отглеждането  на най -нежно и красиво цвете.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
Аз само не разбрах що са двуизмерни, а не триизмерни голотиите навън. И за справка-нямам нищо против голотиите (или порното), но за мен порното или е порно или не е. Какво е това няква мацка да ми се дупи по канал за мода (който се предполага, че трябва да се гледа от жени). Ми като ще се дупят, да се включат и мъже, за да ми е весело и на мен.
By alexi_damianov , 1 January 2008
Честито на всички ви! Но какво си честитим и кое му е честитото? Това ли?



Защо да изричаме празни пожелания за щастие и успех, да се кълнем, че в Новата година ще сме по-добри, щом и през нея ще създаваме този свят?


Защо да слушаме новогодишни послания на държавни глави с клетви за мир и благоденствие, щом същите тези държавни глави управляват този свят?

Кому са нужни гирлянди, пиратки и шампанско, щом знаем, че ни чака още една година на мъка, трагедии, братоубийство и безразличие към тях?

Защо тези, които са решили да бъдат зли, както хиляди дни досега, лъжат, че ще са добри през следващите 366? На тях или на нас, или може би на всички ни е нужно лицемерието с елха на площада, безвкусен концерт и блещукащи джвъчки по улицата?

Снимките, които виждате, са от последния ден на старата година. Но не пречи и да са от първия ден на новата.

На всички, за които казаното в този текст не се отнася, желая много добрина и любов. Както всеки ден досега.
Legacy hit count
859
Legacy blog alias
16695
Legacy friendly alias
Нова-година-е---какво-му-става-на-света-

Comments6

queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Както ми каза един отец: в света съществуват две сили - на доброто и злото. Ако го нямаше злото, ние, хората, нямаше да можем да различаваме и ценим доброто.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 4 месеца
Всеки с избора си, Алекси.

Вярно, това е светът. Но има и друг свят. Светът на щастливите хора. Светът, в който вчера се бяха родили 9 бебета за не знам си колко часа в София. Светът, в който ние всички празнувахме. Светът, в който хората творят и се усмихват и се обичат и се борят да създадат нещо по-добро.

Светът е достатъчно голям, за да побере всички  ни. Има неща, които са лоши, има страдащи хора, но в крайна сметка всички трябва да разберем кои сме. За съжаление, не за всички това е приятен процес, но това не го прави по-маловажен.

А и не забравяй мотото на България-Свобода или смърт. То не предполага съвсем към любов и нежност, ма сме прокопсали до някъде. Значи и за тези от снимките ти има надежда.
Antonia_55
Antonia_55 преди 18 години и 4 месеца
Мислите и чувствата ми са сродни с твоите Алекси. Да, това е светът. Не бих казала, че има и "друг" свят. Просто светът е такъв - пълен с различни неща. Но лицемерието става разгневяващо явно в такива дни. Единственият смисъл ми се струва, че е в това, да се опитваме да увеличаваме хубавото, за да намалява злото. Успех на всички, които искат да го правят. Всъщност, всеки понякога го прави.
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 4 месеца
 

От векове доброто и злото са били в непрекъснато противоборство. Но имам чувството, че днес злото е в най- уродливата си форма, пораждано от хора, скриващи грозната си същност зад маската на лицемерието (облечено във власт и пари) и  гръмки фрази за световна справедливост и демокрация. Силните на деня безнаказано ни натрапват своите прищевки и виждания за световен ред… Нека поне всички ние противопоставим нашите добри мисли, чувства и дела…, защото съм убедена, че мислите на всички хора имат материално изражение в друго измерение и влияят на това, което се случва в планетарен мащаб…

lorddesword
lorddesword преди 18 години и 4 месеца
доброто и злото са различни в зависимост от гледната точка, проблема не е, че злото се е изродило, проблема е, че хората се изродиха, вече не виждат доброто, не, че и то го има кой знае колко, но започна все по-рядко се п(р)оявява... както каза Смърт в "Дядо Прас": "...Раздроби този свят на парченца и тези парченца на още по-малки парченца, докато го раздробиш на съставните му части и тогава ми покажи една молекула доброта или един атом справедливост..."
или както същият герой казва не в една и две книги: "НЯМА СПРАВЕДЛИВОТ, СЪЩЕСТВУВАМ САМО АЗ"...
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 4 месеца
Естествено, че критериите за добро и зло на различните хора са различни Lord deSword, ако гледат през призмата на собственото си благополучие. Но смисълът и съдържанието, което носят като категории, мисля че няма съмнение е един и същ. А иначе, относно молекулите "справедливост" - дали ще ги има и колко на брой, зависи и от всеки един от нас. Да погледнем първо себе си и победим "злото" в самите нас.
By queen_blunder , 17 October 2007

Този път се изложих като репортер, понеже не разбрах колегата, който направи изказването, от кое училище беше. Вероятно разсеяността ми в случая може донякъде да се оправдае с факта, че думите му ме впечатлиха, натъжиха и замислиха...

Legacy hit count
598
Legacy blog alias
15148
Legacy friendly alias
На-учителя-с-омраза
Размисли
Събития
Политика
Невчесани мисли
Нещата от живота
Училище

Comments1

IRADaskalova
IRADaskalova преди 18 години и 6 месеца
Разбира се, че никой не може да търпи положението, в което се намира.
Учудващ е фактът, как онези /не чуващи, не можещи и т.н./ могат да се търпят!
Пак ще се повторя, но е очевадна истината, че империализмът доброволно няма да се откаже от богатствата си,и ако искаме да постигнем нещо повече, трябва да го вземем, а не да се молим!