BgLOG.net
By lasombra , 2 August 2008
Имаме ли нужда от четвърти GSM оператор? Преди всичко бих желал да приведа някои цифри за процента на ползващите мобилни телефони в страната, но явно такава информация няма. Цифрите, което намерих, са прекалено противоречиви и не виждам смисъл да ги цитирам, след като институти от рода на НСИ не са публикували надеждни данни. От това, което прочетох, потреблението на мобилни телефони е между 105 и 130%. Ненужно е да се уточнява, че тези данни са силно завишени. Мобилните оператори провеждат кампании за реклама на предплатените услуги и продават много карти, които в последствие собствениците им захвърлят. Естествено, тези карти влизат в общия брой абонати, обявен от фирмата, и така повишават пазарния дял и съответно цената на фирмата.

Смятам обаче, че смело може да се каже, че в градовете употребата на мобилни телефони е 99.95%. Тези пет стотни, които не притежават мобилен телефон, не могат да си го позволят, независимо към кой оператор. Тук вече проблемът е в бедността на населението, а не в липсата на конкуренция. Покритието на големите градове е 100% (с изключение на естествените "сенки", които не могат да бъдат избегнати). Покритието на територията извън градовете също е прилично, макар и да има какво да се желае. Пример е един мотел до Лом, където телефонът ми нямаше покритие и се наложи да се обаждам вкъщи през румънски оператор.

Какво може да ни даде четвъртият GSM? Опитът с Вивател показа, че явно конкуренцията няма да свали цените. Цените на мобилните разговори паднаха след влизането ни в ЕС, а не вследствие на конкуренцията. Също така от ЕС трябваше да ни натиснат за преносимостта на номерата, която не е изгодна на никой оператор. Също така МТел спря да взима пари за да уведоми повикващия, че търсеният абонат няма гласова поща след едно сериозно дело в Румъния, а не вследствие на конкуренцията. Качеството на предлаганите услуги не се е променило след пускането на третия оператор. Никой оператор не предлага, да речем, СВ информация. Само Глобул предлага iMode, който е евтина и полезна алтернатива на WAP. Накратко -- очевидно е, че пускането на четвърти оператор няма за промени нищо.

В САЩ има 17 мобилни оператори, от които 6 GSM (източник). Територията на САЩ e 9 826 630 кв.м. срещу 110 910 за България. Населението е 304 750 000 срещу 7 640 238. А броят на мобилните ни оператори в момента е наполовина от този в САЩ, при положение че населението на страната е по-малко от това на Ню Йорк. Да не говорим за факта, че всеки, който е могъл да си позволи мобилен телефон, вече има такъв. Слабо вероятно е четвъртият GSM оператор да навие бабите от източните Родопи да ползват видеоразговори за да си разменят актуална информация за снабдяването в селския магазин.

Отделен въпрос са техническите проблеми. Като изключим повишеното облъчване от гроздовете релейки по сградите, все по-често ще виждаме "мрежата заета" на екрана на мобилния си телефон. В крайна сметка носещата честота е една и може да бъде разделена на краен брой времеви и честотни слотове. А мрежата на даден оператор заема честоти (технически не сенаричат "честоти", а TDMA/FDMA слотове) за служебния канал независимо колко души разговарят в момента.

 Тогава не би ли следвало да си зададем въпроса "защо четвърти GSM?" На първо място -- инвестиции. Ясно е, че българска компания няма нито потенциала, нито опита, който КРД изисква. В момента, когато се борим да запазим членството си в ЕС, една голяма чуждестранна инвестиция би била добре дошла. Един вид да кажем "вижте колко надеждна и желана страна за бизнес сме!" Но замисляме ли се за другата страна? Колко подкупи ще бъдат раздадени в процеса на придобиване на лиценз и след това, колко старо оборудване от други страни ще бъде "утилизирано", и колко комисиони ще се платят за внасянето му.

Затова аз лично смятам, че четвъртият GSM оператор е напълно излишен в този момент, освен като удобен начин да се напълнят партийните каси преди изборите.
Legacy hit count
581
Legacy blog alias
21017
Legacy friendly alias
Четирима-са-много
Невчесани мисли
Нещата от живота
Коментари
България

Comments5

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
Хм, аз пък не виждам, защо да няма.

Всичко, което си казал е вярно, но това не е наш проблем, а на инвеститора. Да не подценяваме кандидат-операторите. Те си правят оценка на възвращаемостта на инвестицията и си решават. Е, да, може и да перат пари, но това пък е проблем на прокуратурата. Пък ако инвеститора наистина иска да набере клиенти, наистина ще трябва да свали цените, защото при такова насищане на пазара, не виждам иначе кой ще им се върже. Вивател имаха бонус БТК, но новият няма да има такъв.

Колкото до допълнителното облъчване-разликата ще е минимална-толкова много неща вече ни минават през главите.

А за заетостта на мрежата- ако не можеш да се обадиш, от това губят операторите. Т.е. ще ъпгрейднат ако се налага.

Така де, искам да кажа, че и за 4ти и без него-все тая :)

lasombra
lasombra преди 17 години и 9 месеца
Така де, искам да кажа, че и за 4ти и без него-все тая :)

Ами нали и аз туй обяснявам :)

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
Е, да де, но ти се опитваш да кажеш, че е по-добре без него. Аз пък смятам, че и с него и без него си е все тая, но като им е зор, що не. Важното е да има движение :)
do100jan
do100jan преди 17 години и 9 месеца
А аз пък искам четвърти оператор. За протокола: никога не съм имал мобилен, нямам и намерение да имам (това по повод "изчисленията" на ЛаСомбра, хихик!). Не е от бедност, а просто не ми е нужен. Човек има нужда и от уединение. Защо тогава доброволно да се лишавам от него, след като на всеки един досадник по всяко време на денонощието може да му скимне и да ми го наруши?

Но все пак, нужен е. Дори и на мен. Може и да нямам мобилен, но се налага да разговарям с мобилни. Тогава не ми е безразлично каква цена плащам. И точно затова - ниските цени, е нужно да има повече оператори. Колкото повече, толкова по-добре. Особено пък ако има и кандидати за тази дейност :)))


lasombra
lasombra преди 17 години и 9 месеца
Аз пък нямам стационарен. Така или иначе не си седя вкъщи, а на вивателския ми договор и таксата е по-ниска, и цените. Пък и говоря 100 минути без пари с вивател и БТК срещу някаква смешна такса от 5 лв на месец.
By Teri , 7 September 2007
Шокиращо е какво се случва в сектора на мобилните комуникации. Страната ни беше задължена от началото на годината да има въведена преносимост на мобилните номера, но в момента процеса продължава да бъде спиран от най-големия GSM оператор Мтел. И необезпокояван от никой той налага странни идеи за прилагането на преносимостта, с очевидното желание да предизвика смут у другите оператори, да се разгори спор и да не се постигне преносимостта на практика за неопределено време. И какво ще се случи, когато тази преносимост не бъде въведена? Страната ни ще плаща жестоки глоби на ЕС, заради това, че не е успяла да осигури правото на потребителя в срок.
Нека да погледнем какви са условията, които любимият ни оператор даде едва онзи ден:

Срокът за пренасяне на номер да е до 30 дни
Заявленията за пренасяне да се подават към оператора, от който клиентът се отказва
Дистрибуторите да не могат да обработват заявления за преносимост
Заявленията да се подават между 10.00 и 12.00 ч.
Дневният лимит за пренасяне на номера да е 150 номера общо за оператора
За пренасяне на номера да се плаща такса (размерът не е уточнен)
Отказващият се от даден оператор абонат да е длъжен да му плати парична гаранция за натрупаната сметка в срока на прехвърляне на номера
Преносимостта да не е достъпна за абонати, ползвали услугата на оператора по-малко от три месеца

Какво означава това? Максимален срок за преносимост 30 дни - естествено, ще се използва до последната минута.
Клиентът ще е длъжен да отиде в офиса на Мтел в точно уречения час и да попълни заявлението, като и трябва много да побърза, тъй като дневния лимит е 150 души общо за оператора. Като се има в предвид, че оператора има няколко милиона потребителя, ще е много интересно как някой ще успее да се вреди за смяна на номера, особено ако го изпревари някоя фирма с толкова номера.
Това означава, че Мтел си гарантира с тези условия, че не повече от 53 400 души ще могат да сменят номера си на година! Много изгодно предложение за Мтел, нали? Така те не биха загубили първият си милион потребители години наред. За две години 106 800 абоната, за 10 години половин милион абоната. Чудничко!
Какво казва КРС по въпроса? Цитирам едно изказване на регулатора, свързано с протакването на процеса чрез обжалване: "Въпреки обжалването нищо не ни пречи да наложим глоби на тези, които не се съобразят с решението ни". Не им пречи? Не само, че не им пречи, но и са длъжни да го сторят, иначе глобите ще ги плащаме ние, като данъкоплатци. И то това ще бъде цената да имаме право на избор. Което е меко казано абсурдно.
Какво трябва да се случи? Трябва да се наложат солени глоби на Мтел за всеки ден протакване на процеса по преносимост на номера. Ако това продължи повече от месец, да се отнеме лиценза на оператора и да се предложи на търг.
Също трябва да се провери кой е взел решението процесът за преносимост да трябва да се съгласува между операторите - решение, което както е видно е неработещо, тъй като позволява спорове и подобни недоразумения, като предложението на Мтел. Не би трябвало операторите да се съгласуват, а КРС да изработи ясни правила за преносимост и да задължи компаниите да ги осигурят. Без да ги пита дали искат или не искат. Такива правила КРС би могла да копира от страните в ЕС, които вече са осигурили преносимостта, не вярвам да са с авторски права.
Аз лично нямам думи да изкажа колко съм разочарован от наглостта на този мобилен оператор. Но не само от него, но и от държавата ни, която не прави нищо, че да защити своите интереси и интересите на гражданите и.

Legacy hit count
1471
Legacy blog alias
14554
Legacy friendly alias
Мобилтел---в-плен-на-телефона
Политика
Коментари

Comments1

Teri
Teri преди 18 години и 8 месеца
Да... Радвам се, че и Капитал са писали по темата. Вижте тук
By micromax , 11 January 2007
Току що разгледах сайта на новото технолохично "чудо" на Apple и останах направо възхитен.

Преди няколко дена бях чел някъде, че се очаквало Apple да направят изявление за пускането на нов продукт, който по всяка вероятност щял да разтърси хайтек светът по подобие на iPod преди време.

Да си призная честно не съм голям любител на музикалния им плейър. Една огромна машина за пари ако питате мене. Но факт е, че покрай него се отвори изцяло нова ниша в индустрията, произвеждаща аксесоари и приставки за плеъра им. Като започнем от калъфчета, минем през роботи, които танцуват в такт с музиката му и стигнем до огромни озвучителни системи, в които той се включва и придобивате музикална система с хард диск...
http://images.apple.com/iphone/images/indexhero20070109.jpg
Но какво представлява и въпросният телефон. Най добре ще е да го видите лично на посочения сайт, но ще се опитам да преразкажа малко. Доколкото разбирам е с чувствителен на допир дисплей. Включва функциите на iPod за гледане на слушане на музика и гледане на клипове. Начинът по който скролираш между албумите е много красив и ефектен. Освен това според мене има и сензор, който обръща изгледа на екрана в зависимост от положението в което го държиш. Така например като разглеждаш снимки, ако телефона е обърнат хоризонтално, а снимката е вертикална, при обръщането му във вертиална позиция, снимата се завърта заедно с него и заема целият екран. Подобна функция имат и някой фотоапарати.
Можете да правите и "нормални" телефонни разговори разбира се. Това също става по много красив и ефектен начин. Дори в демото на сайта е показан конферентен разговор.
За писане на смс-и се ползва виртауална клавиатура по подобие на смартфоните и PDA-тата на пазара(iPhone си е и смартфон де). Направи ми впечатление, че съобщенията са групирани по подобие на GMAIL, като цялата коренспонденция с един човек е събрана на едно място под формата на диалози.

Телефонът подържа и WiFi стандарта за безжичен интернет. За преглед на сайтовете се използва бразузъра на Apple - Safari, който доколкото знам от един наш виден блогър не е кой знае какво. Добре ще е, ако има възможност да се сменя с опера примерно. За интернет възможностите ми направи впечатление, че си има поле за търсене, в което се търси автоматично в google, функцията за автоматична ротация на екрана се използва много умело при преглеждането на страници и четене на електронна поща.
Освен за преглеждане на страници и пращане на елетронна поща можете да ползвате google map, както и така модните напоследък widgets. В демото е показано, че от тях са включени преглед на борсовите котировки и прогноза за времето. Според мен в бъдеще ще има много написани от фенове подобни.

Като добавим и сензорите за автоматична яркост на диспеля в зависимост от светлината на която се гледа и десплея, който реагира на докосването на няколко области едновременно(сега вече можете да работите и с повече от 1 пръст при боравене с тъч скрийн дисплей) се получава нещо, което наистина изглежда изработено с цел максимално удобство на боравещият с него и пълно с иновации. И не на последно място процесора му на Intel.
Ето и повече характеристики:

Technical Specifications
Screen size 3.5 inches
Screen resolution 320 by 480 at 160 ppi
Input method Multi-touch
Operating system OS X
Storage 4GB or 8GB
GSM Quad-band (MHz: 850, 900, 1800, 1900)
Wireless data Wi-Fi (802.11b/g) + EDGE + Bluetooth 2.0
Camera 2.0 megapixels
Battery

* Up to 5 hours Talk / Video / Browsing
* Up to 16 hours Audio playback

Dimensions 4.5 x 2.4 x 0.46 inches / 115 x 61 x 11.6mm
Weight 4.8 ounces / 135 grams

Сега дойде ред и на недостъците :(
В предвид, че може да се слуша музика на него ще е добре да е с повече памет.
Обвързаноста му с iTunes и продуктите на Apple.
Засега не е наличен вариант с 3G.
Не знам дали ще е възможно да се четат и редактират файлове на Microsoft Office.

Ако последното е възможно, както и възможността да си качваш всякакви JAVA програми, клипове и музика, бих си купил телефона някой ден.
Засега обаче той се продава само в САЩ и то само при един от операторите им. Ако имате възможност, можета да сключите договор за година със Cingular, да платите 599 долара и да станете горд притежател на iPhone със 8 GB хард диск, ако искате варианта с 4 - цента е 499 $.
Скоро се очаквало и вариант за UK пазара.

Като обобщение мога да кажа, че с този продукт смартфоните придобиха още по-човешки облик и вече се насочват към масовия потребител, а не само към бизнесмените, които по всяко време се нуждаят от мобилния си офис. Да се надяваме, че и пускането му на пазара, ще събуди останалите производители на мобилни телефони и те ще пуснат негови конкуренти, които да предизивикат добавянто на нови и оригинални фунцкии и падане на цените. Дори няма да се очудя ако в скоро време и Microsoft не пуснат на пазара тяхно подобие на LivePhone(името аз си го измислих, имайки си на предвид, че от редмънд явно много си харесват думичката "Live"). А и липсата на клавиатура според мен е умишлено търсена, за да могат потребителите да разберат, че боравят с нещо изцяло от ново поколение, и че е време да скъсат със това, с което са свикнали.
Пожелавам всеки му подобен телефон :)
Legacy hit count
3184
Legacy blog alias
10447
Legacy friendly alias
iPhone-C318235CB95144D9882D307328603E7D
Нещата от живота

Comments4

veselin
veselin преди 19 години и 4 месеца

Вчера и аз разглеждах сайта на apple и също се впечатлих много!

Написал си чудесна статия и си обхванал почти всичко, което е описано за телефона.

Ами... И аз ти пожелавам такъв телефон! :) :) :)

Teri
Teri преди 19 години и 4 месеца
Ох, искам такъв телефон. Вчера се влюбих в него като го видях.... :)
THE_AI
THE_AI преди 19 години и 3 месеца
Незнам кой е бил видният блогер, който е казал, че функциите му не са кой знае какво, но аз напълно го подкрепям.

Единственото, което го отличава от останалите е супер дизайна - иначе историите за въртенето на дисплея мен не ме интересуват кой знае колко много.

Доволен съм си и от PDAto.

http://www.4winmobile.com/viewtopic.php?p=42938


Aко това нещо пак успеят да го наложат като Ipod-а ги признавам тея от Apple.


GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 19 години и 3 месеца
да видим каква ще е цената. тук се дискутират нива от $600 нагоре за 4ГБ версията с две годишен договор със Сингюлър. или двойно без договор... за 8ГБ - 30% повече. Дано това да не е верно... ако е по-малко като пари - ще има огромен успех .. дано, защото има почти всичко, което наистина ползвам от SE P990, само че с по-добър процессор и ОС.

Гарантирам, че Опера ще пуснат браузър и за това, споко ....

Почти е сигурно, че ще го тествам, преди да го пуснат в Европа, така че ще пиша ...
By Teri , 12 December 2006
Случи ми се интересна случка с Мтел. Една приятелка беше по чукарите извън София, някъде по планините, и аз и пускам 2-3 SMS-а от сайта на Мтел. 45 минути те не пристигаха. Помислих си, че сигурно има някакви приоритети и тъй като там обхвата не е добър ако и пусна от моя телефон, той ще пристигне веднага, защото е платен SMS и вероятно приоритета му е по-висок. Съвсем нормално предположение, нали?
Оказа се, че нито един от SMS-ите не пристигна още около час. Накрая звъннах. Връзката се осъществи без никакви проблеми, от раз. Говорихме и докато траеше разговора получих потвърждение за успешно пратен SMS, а сайта на Мтел го потвърди. След това случката се повтори и потрети. Съобщенията, независимо откъде пратени, от телефона или от сайта, си стояха на опашка, докато не звънна. И нито веднъж нямаше "Няма връзка с този номер". Всеки път се свързвах и докато говорехме съобщенията ми минаваха.
Това ме навежда на една мисъл - Мтел са направили така, че SMS-ите в такива райони да са с по-нисък приоритет от разговорите. Ако беше само за безплатните SMS-и - ок, преживява се, все пак безплатно е, може да се направи компромис. Обаче за платени SMS-и това е недопустимо. Още повече, че никъде не е обявено, че има приоритет. Имаше и други хора, които потвърдиха, че им се е случвало. Пишат СМС, няма отговор, звънят и в този момент - хоп, съобщенията пристигат.
Това което пиша се потвърждава от още няколко неща. Примерно, безплатните Прими. Така им викаха, защото вечер след 21 часа каквото говориш с Мтел е безплатно. Аз не съм имал такава прима, но много хора се оплакаха, че когато се опитат да звъннат от такава, винаги мрежата е заета. А други хора, такива на договор примерно, си говорят и нямат ядове. Значи има приоритети в мрежата им. Такъв с Прима е с по-нисък приоритет от такъв с договор, такъв с договор е с по-нисък от такъв с бизнес карта, който пък е с по-нисък приоритет от такъв с полицейска карта, такъв с полицейска е по-нисък от такъв с военна, и накрая се оказва, че Първанов, Станишев и куп мафиоти имат най-висок приоритет и на Нова Година звънят без мрежата да им даде заето, защото са с най-висок приоритет.
Последният абзац е само теория, нещо, което може да се изведе като извод на база наученото от мен чрез случката ми.
Въпросът ми е - не е ли коректно Мтел да обяви някъде ако има такива приоритети? Ако съобщението от сайта е с по-нисък приоритет от това пратено през телефона, не е ли редно да го знам? И също така, не е ли редно да ме уведомят, че SMS-а е последна дупка на кавала, на която не трябва да се разчита, дори и в район, където обхвата се губи често? Едно време с Мтел не беше така.
Да не говорим, че плъзнаха слухове, че гласовия канал за телефония е с намален битрейт. Много хора усещат намалено качество на звука при разговор. Битрейта е намален, една клетка обслужва повече хора... Помните ли, че Мтел отказаха да платят за допълнителни честоти? И тогава казаха, че били намерили решение на проблема. Явно това е решението. Дават ни услуга с най-ниския възможен битрейт на звука, лошо качество, скрита информация...
Мтел, вземи се вразуми, защото почваш да губиш клиенти. Много лоша реклама не е добра реклама!
Legacy hit count
3496
Legacy blog alias
10034
Legacy friendly alias
Отново-за-Мтел---Приоритети-и-некоректност
Коментари

Comments2

vampiresun
vampiresun преди 19 години и 4 месеца
По- точно и по систематизирано, неможе да се каже. Получавал съм SMS. С 24 часа разлика в изпращанаето. Оная вечер една позната ми наду главата, че мъжо и кръшка. И закъснял за среща! Оня и пратил SMS, ама дойде с 3 часа закъснение. Ще и пратя линк от постта. За да не си изпати пича....
Teri
Teri преди 19 години и 4 месеца
Едно много любезно момиче от Мтел (088133), много технически грамотно ми обясни нещата относно случая, като каза, че няма никакви приоритети.
Бях изненадан, не очаквах такава бърза реакция от такава голяма фирма като Мтел :)
By Teri , 26 May 2006
MtelМтел са променили общите си условия, според които, цитирам: "МобилТел ще смятат за нетипичен трафик случаите, когато за кратко време абонатът е осъществил три пъти повече разговори в сравнение с предишен период или в продължение на 12 часа е имал повече от 5 обаждания към един и същ номер на услуги с добавена стойност - т.нар. розови телефони или номера на игри или телевизионни предавания. В такива случаи МобилТел ще има право да прекрати достъпа на абоната до мрежата, като преди това трябва да се обади оператор и да се опита да разбере причините за нарасналия трафик."
Не мисля, че ако ми се наложи да се чуя с Яничка или пък има някакъв спешен проблем и ми се наложи да говоря по-дълго по телефона Мтел имат право да ми прекъснат разговора и да ме питат какво правя. Все пак заради това плащам 12 лв. абонаментна такса, не им дължа по никакъв начин обяснение.
Ако Мтел ми направи този номер, обещавам, че ще ги съдя. Защото ми се е случвало в момент на романтика или на нещо друго да говоря и много по-дълго от предходни месеци. Епизодични случаи, които може да са ми стрували примерно 10 или 20 лв., но те са си моя работа и Мтел по никакъв начин не може да ми държи сметка защо говоря така дълго.
Другата простотия в новите общи условия на Мтел е, цитирам:
"Мобилтел" не носи отговорност за влошеното качество на услугите или за временното прекъсване на достъпа до мрежата, когато се касае за връзка, преминаваща през няколко мрежи, е записано още в общите условия. Когато обслужването на мрежата прекъсне за повече от 24 часа, "Мобилтел" се задължава да намали с 1/30 месечната абонаментна такса за всеки 24-часов период, отчетен от момента на прекъсване на връзката до възстановяването, гласят още промените."
С две думи - абонатът е задължен да си плаща сметката и да не придиря за качеството, което му осигурява оператора. Нищо, че същия този абонат си плаща месечна абонаметна такса и въпреки това го карат да плаща за нереализиран трафик, в случай че разговорът му продължи по-малко от минута.
Това е описано в новите общи условия. Цитирам отново:
От понеделник спирането на мобилния телефон за неплатени сметки вече ще може да става още в деня след изтичането на крайния срок за издължаване. Срокът е 15 дни от датата на засичането, която е различна за всеки потребител. Досега спирането на телефона се правеше 7 дни след изтичането на този 15-дневен срок.

Много ми е интересно, как операторът може да променя едностранно договорните условия, а абонатите нямат право на мнение в случая. Не е ли нормално при промяна на условията операторът да се задължава да иска съгласие от сегашните абонати - все пак условията се променят? Сигурно е нормално, но в договора, който всички нови абонати подписват е записано, че Мтел може да променя условията по всяко време и ти, обикновения потребител, като подписваш си съгласен и с бъдещите нови условия. Няма мърдане. Дори и утре новите общи условия да гласят, че трябва да плащаш първите 5 минути от всеки нов започнат разговор, независимо, че не си ги направил.

Няма ли комисия за защита на потребителите в България? Няма ли държава, която да защити своите граждани от кожодерството на големите компании? То не бяха Топлофикация, то не беше НЕК, БТК, сега и Мтел...
Няма ли органи, които да кажат на големите компании: Вижте сега, не може да карате потребителите да се съгласяват предварително с бъдещи промени в общите условия. Не може и да ги таксувате за нереализирана услуга.
Явно няма такива. Комисията за защита на потребителите е в тесни семейни отношения с големите компании. Комисията за регулиране на съобщенията пък не е регулаторен орган, а манипулативен. Всичко, което тя реши зависи от това колко ще и платят под масата.
Да, моите твърдения не са подкрепени с документни доказателства, но трябва да си сляп, за да не разбереш какво става в милата ни татковина.
Legacy hit count
1572
Legacy blog alias
6765
Legacy friendly alias
Не--нямат-право-
Размисли
Нещата от живота
Коментари

Comments7

monnio
monnio преди 19 години и 11 месеца
За това, че МТел са мошеници и надписват трафик, дерат ни с начални секунди и други щуротии - съгласен съм. За това което пишеш обаче мисля че са прави. Ако си изгубиш телефона и някой проведе разговор с аржентина, или детенцето ти реши да се позабавлява през мобилката на родителското тяло или батко/кака лафейки си с каки, те това е сериозен проблем. Явно има оплаквания и са решили да направят нещо. Едно добро дело и от монополиста кожодер.
kotka_sharena
kotka_sharena преди 19 години и 11 месеца
Наистина нямат право и съм съгласна с Тери.
monnio, ако си загубиш телефона, блокирането на картата е на едно обаждане разстояние.
Никога не съм ползвала услугите на Мтел. Изчаках Глобул и от тогава съм техен абонат. Повече от доволна съм от услугите им, макар, че навсякъде си има по нещо. Ама поне няма да ми прекъсват разговора, само щото съм се заприказвала повече с гаджето ми от Гърция примерно. И няма да ми блокират картата защото не съм платила  точно на деня.
monnio
monnio преди 19 години и 11 месеца
Хъм, не мисля така. Скоро бях в пицария с едно момиче. Тя си забрави там телефона а ние го разбрахме едва сутринта на следващия ден. Бяха минали десет часа. Това е много време. Служебния ми телефон е към Глобул, те са кошмар. Често няма достъп до мрежата им в центъра, изхвърлят ме от мрежата си макар че говоря...това е ежедневие. Глобул в момента имат същите проблеми дето другите гадове имаха преид 4 години. Половината компания разпродадоха за да си напавят мрежа и още им куца. Жалка работа, но е така като даваш маса пари за лиценз. Те още 5 години няма да си изплатят дълговете.
kotka_sharena
kotka_sharena преди 19 години и 11 месеца
Е,аз пък си имам обхват навсякъде и за годините откакто Глобул са на пазара нямам никакви проблеми или оплаквания.
А и незнам кой може да живее 10 часа без телефон, че чак тогава да разбере, че му липсва...аз спя с телефона,постояно го разнасям с мен. Главата си забравям - телефона неCool
Janichka
Janichka преди 19 години и 11 месеца
Ясно е, че МТел си правят каквото искат. Не ги харесвам, но и към други мобилни оператори не ми се минава....
puhcho
puhcho преди 19 години и 11 месеца
"Няма ли комисия за защита на потребителите в България?" Няма, няма! Но има Федерация на потребителите в България  но мисля, че и тя неработи както трябва. Втора година чакам отговор, в  който да ми обяснят дали претенциите ми към БТК са основателни.
ZomBayO
ZomBayO преди 19 години и 11 месеца
МТел са мошенгаториииииииии!!!!!