BgLOG.net
Само за услугите на BgLOG.net
By aragorn , 21 May 2007
Поставям на обсъждане създаването на нова общност в БгЛог - "Изобразително изкуство".
Мисля, че доста хора от пишещите в блога рисуват или поне се интересуват от изобразително изкуство и такава общност ще обогати съдържанието и ще даде трибуна на хората да покажат творбите си - не всеки може да направи изложба, нали?
Legacy hit count
22
Legacy blog alias
12846
Legacy friendly alias
Предлагам-създаването-на-нова-общност
За BgLOG.net

Comments4

acecoke
acecoke преди 18 години и 11 месеца
Създаването на нова общност никога не е било проблем. Проблем е, че не се намират желаещи да ги стопанисват :))))

И аз предлагам - Авто, Спорт, ИТ, ..... ама нема желаещи да ги земат :)))
THE_AI
THE_AI преди 18 години и 10 месеца
Ахъм, стопаните са проблема.
Я ме виж мене колко зле се грижа за Компютри :(
ivka
ivka преди 18 години и 9 месеца
А аз какво да кажа като стопанка на "Приятелство"? :((( - най-немърливата съм! Но за идеята съм ЗА. Аз също рисувам и имам няколко рисунки в галерията :)
Teri
Teri преди 18 години и 7 месеца
Смятам да създам общност Изкуства, вътре може да се пише и за изобразително изкуство. Трудно е да се създаде общност покрай нещо строго специфично. Намерих и кой да я стопанисва новата общност :)
By ivka , 24 January 2007
Преди мъничко видях един приятел тук и исках да му пиша, но системата за изпращане на ЛС ми даде грешка.
Legacy hit count
8
Legacy blog alias
10702
Legacy friendly alias
ПОЩА-5C0C7E44B2134F8F9AE1FF0B335D8F8C
За BgLOG.net

Comments1

THE_AI
THE_AI преди 19 години и 3 месеца
Хм, лейди! Недей така ламерски да задаваш въпроси, моля те :)

Хубаво, че ти е дало грешка, но каква??? Записа ли си я? И не е точно мястото тук бъгове - а в предложения.

П.С. Сори, че ти отговарям толкова късно...
By aragorn , 8 January 2007
Днес като влязох в Литература забелязах, че в секцията за препратки след някои от постингите излизат линкове на порносайтове! Вижте в този постинг http://bglog.net/Literatura/4957, оставих го за да го видят администраторите, останалите ще ги почистя доколкото мога.
Това не е ли някакъв пробив в системата, ако не- как администраторите да ги затриват-един по един ли?
П.С. Открих още няколко такива, но тоя пост просто бие рекордите:
http://bglog.net/Literatura/9259
Legacy hit count
39
Legacy blog alias
10398
Legacy friendly alias
Внимание---до-администраторите-
За BgLOG.net

Comments5

Teri
Teri преди 19 години и 4 месеца
Очакваше се това да стане. По принцип тракбаците са уязвими именно към такъв вид спам. Преди година големите на върха, тоест Гугъл, MS и блог сайтовете като Blogspot, Livejournal, Blogger и други намериха решение на проблема, който се състои в....таг, наречен DoNotFollow, тоест не следвай. Решението е просто, такъв спам просто не се зачита от търсачките като линк и не се индексира. Само че, не решава проблема от естество на това, че спама си го има. Затова и сме сложили лесно триене на много тракбаци.
За съжаление това е решението. Тракбака не може да се контролира дори чрез картинка (въвеждане на букви или цифри от картинка), защото технологично представлява Ping от един сървър към постинга. Само пинг, който е автоматичен. Примерно, ако аз пиша в Blogger в моя си блог там, мога да пусна тракбак до постинга ти директно от мен си. Тоест да уведомя твоя постинг, че съм писал нещо по темата точно чрез такъв тракбак.
Ако махнем тракбаците обаче, ще орежем функционалност....тъй че молбата ми е, ако видиш такива спамове, трий. Аз също ще се оглеждам, а нека и другите админи да се оглеждат. Ако ни засипе много такъв спам, може и да изключим тази функционалност генерално - няма средно положение тук:(
queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 4 месеца
Как се трие това нещо? Има ли си бутонче?
GeorgeAtha
GeorgeAtha преди 19 години и 4 месеца
здравейте. има няколко решения:

1. Трият се спамовете един по един
2. Редактира се поста - маха се възможността на този пост да има тракбакове - като се махне отметката от чекбокса - разреши тракбак - всичките спамове ще изчезнат, но ще се забрани тази функционалност за този пост.
3. маха се това право (тракбак) от администрацията за гост потребители - така, ако се получи това наново, ще се знае кой го е направил и могат да се вземат адекватни мерки - от regular потребител нагоре - знае се кой какво е правил, иначе пак се знае но ги следим по IP логовете
4. Може генерално да махнем тази фунционалност заради многото проблеми с идиотски спам, но ....

моето мнение е: т. 3 е най-доброто решение. Спамерите са ужасни, ако се пусне тази функционалност на ниво нерегистрирани потребители.
Teri
Teri преди 19 години и 4 месеца
Проблемът не е в това за къде ние пускаме тракбак, проблемът е в това откъде ни пускат тракбак. А тракбакът няма идентификация, всеки един сайт може да пусне такъв. Затова си мисля че точка 3 няма да реши проблемите ни, тъй като няма как да забраним на външни анонимни сайтове да пускат тракбаци към нас, което означава че нямаме тракбак.
Освен ако не оставим само възможността от нашия сайт да се пуска тракбак навън, но не и обратно.

queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 3 месеца
Вчера на един постинг се бяха закачили около трийсет. Добре, че е tyxo-то, за да разбирам къде се намират...
By Bozhidar , 24 November 2006
Говорим си с Джонев тук и се възхищаваме, как нашата хубава конкуренция от блог.бг с доста нечестни средства си вдига статистиката за посещенията.

Тъй като мен лично броя на посещения в някаква статистика ако са фалшиви не ме касаят, а искам реални такива, г-н Джонев е натоварен с важната задача да:
1. Да направи нови и хубави теми за всяка една общност
2. Да напише скрипт за автоматично гласуване в БГ Топ 100.

Ще пробваме идната седмица какво се случва.
Legacy hit count
25
Legacy blog alias
9748
Legacy friendly alias
Малко-шмекерия
За BgLOG.net

Comments5

Bozhidar
Bozhidar преди 19 години и 5 месеца
За темите изберете си плс какво Ви харесва то themes.wordpress.net
shtepselinka
shtepselinka преди 19 години и 5 месеца
Аз много й се радвам на любов на темичката, тъкмо се чудех на кого да благодаря :о) Вижте тази не е ли с по-близък цвят само. Иначе е супер. Може и така да си остане. И ъгълчетата са заоблени. Много ми харесва:о)10хХубав подарък ;о)
queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 5 месеца
Джонефф ли е автор на прекрасните теми, една от които сложих в "Здраве и красота"? :)))

Мно-о-о-ого му благодаря :)
queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 5 месеца
Един въпрос, свързан със статистиката!

Защо от два-три дена tyxo-то не бачка? Показва ми някаква стара неактуална информация...
Teri
Teri преди 19 години и 5 месеца
Това беше проблем на тухото, вече са го оправили :)
By THE_AI , 4 November 2006
Тъй, понеже вече след много чакане, най-накрая се получи това, което много от нас очакваха! А именно изкарването на новини на първа страница от общностите, аз си мисля, че главната общност BGLOG е излишна. Или поне излишна по на^ина, по начина по който се появява.
Смятам, че и тя като другите общности трябва да се изкара от страни, а на главната общност да се появява всичко от общностите.
ОБщност BGLOG може да се прекръсти на нещо от сорта "Живота, вселената и всичко останало". И в нея да продължи да се пише, но да не е с приоритет пред останлите общности.

едит. Промених заглавието, че нещо се засегна Терко :)
Legacy hit count
37
Legacy blog alias
9406
Legacy friendly alias
Bglog-при-другите-общности
За BgLOG.net

Comments11

Teri
Teri преди 19 години и 6 месеца
Дани, моля те, не ми отнемай общността, за която съм започнал да се грижа от самото начало на BgLOG. Който иска да пише в другите общности, ще пише там. И двете - главната и другите общности си имат своите предимства.
Освен това не можем да насилваме хората да пишат в общности. Когато не целят да насочат постинга си към конкретна тематика пишат в централната. Така шанса да прочетат написаното повече хора се увеличава, но тук вече идва и въпроса какви хора ще го прочетат и колко бързо темата ще падне надолу.
Общностите предлагат уникалната възможност нещо хубаво да се задържи повече време и да бъде показано пред отбрана публика - такава, която се интересува от написаното по тази тематика. В централната общност ако напишеш нещо за компютри, вероятно ще го прочетат 80%, които не ги интересува темата, докато в общност компютри ще имаш 98% читателски интерес от хора, влезнали да четат именно това.
Нека не премахваме централната общност с такава лекота.
Освен това в BgLOG е залегнала идеята за блогове от общностен тип. Като се премахне главната общност дефакто нямаме общност.
THE_AI
THE_AI преди 19 години и 6 месеца
Както ти казах и преди малко. Нямам ни най-малкото намерение да ти отнемам общността. Дори и да исках, няма как :)

Не става въпрос за това обаче.
Ти сам казваш  "не ми отнемай общността". Общността!!! Добре питам аз защо трябва една общност да е привилигирована. Да задушава останлите общности като не им дава поле за изява.
Вярно ти си основателя на БГлог, но нима всички не искаме БГлог да е по-добър.
Аз смятам, че преместването на бглог отстрани където стоят Образование, Компютри, интернет, приятели е по-добрият вариант.

Защо искам това? Защото вече публикациите от общностите могат да се показват на главната страница. И какъв е смисълът аз да пиша в BGlog вместо да вляза в пътешествие например и да си напиша, че вчера карах 20км колело???

Ако искам да пиша в БГлог влизам ти в общността и пиша там. Пак се появява на главната страница.

Нещото, което ми липсваше от стартия сайт беше това, че виждам публикация - кефи ме заглавието и изведнъж се оказва, че съм чел за някакви червеи дето въобще не ме интересуват, но съм се обогатил с нещо. Знам за някакви червеи(примерно).

Днес за пръв път прочетох(2ри) прочетох тема от общност музика и дори коментирах! Знаеш ли защо - защото видях публикацията на първата страница и цъкнах в нея и се озовах в музика! Хареса ми публикацията и коментирах. Иначе кога ще вляза аз в музика, че да пиша и да чета там. Обичам музиката, но пък темите за нея в повечето случаи са ми безсмислени.

Не искам да се изтриват публикациите в твоята общност. Просто искам да отиде отстрани. И в главната страница да има само публикациите от общностите в бглог.

Ако някой успее да ми отговори защо в момента се пишат публикации в BGlog - ще съм му благодарен.

Ако причината е, че останлите общности не са били подходящи, той и за в бъдеще ще пише в тази общност!
THE_AI
THE_AI преди 19 години и 6 месеца
Едитнал си си поста докато писах :(

Teri
Teri преди 19 години и 6 месеца
Както виждаш и в момента има много хора, които пишат в главната общност, рождени дни, търсят по-обща публика и т.н. Не мисля, че главната общност задушава другите. Напротив - тя рекламира другите и същевременно предпазва другите общности от публикуване на  публикации, които не са по темите на общностите.
Ако направим 50-тина общности и нищо, което да бъде по-общо, нищо няма да спечелим. Сайта ще се фрагментира до такава степен, че ориентирането ще стане по-трудно.

Janichka
Janichka преди 19 години и 6 месеца
Определено не подкрепям идеята да изчезне главната общност. Ако тя изчезне и на първа страница се появяват само новите постове от общностите, мисля че бглог ще стане много по-сух. Не знам как да ви го обясня точно, но първата страница си има чар. Там наистина никой не е задължен да насочва публикацията си към определена тематика и общност и точно това е чара.
THE_AI
THE_AI преди 19 години и 6 месеца
Както се казваше - единството прави силата!
Ако общностите не са единни - демек всички на показ няма никаква сила. Това е истината.
Но да видим какво мислят и другите де.
queen_blunder
queen_blunder преди 19 години и 6 месеца
Моето мнение е, че общностите трябва да бъдат представяни на главната страница по равнопоставен начин, защото постингите в тях имат същите достойнства, каквито имат и постингите на bglog.

Под равнопоставен начин разбирам възможност на главната да се разглеждат в реда на публикуването им повече от три постинга. Важно е те да бъдат видяни, да им бъде дадена възможност да минат пред погледите на всички тези гости и потребители на BGlog. Също като Дани смятам, че това ще допринесе за популяризацията на сайта, а не обратното. В "Литературата" например тече страхотна инициатива с писане на криминале от много хора. Сигурна съм, че ако това се виждаше на главната, щеше да предизвика много голям фурор.

По отношение на премахването на главната страница, на която може да се публикува всичко, без някаква специална ориентация, подкрепям мнението на Тери, защото нашите общности не са чак толкова много, че да могат тематично да се разпределят абсолютно всички постинги.
aragorn
aragorn преди 19 години и 6 месеца
Подкрепям Тери - всяка общност си има своите почитатели и своето предназначение.
"Главната" общност за мен е скелета на целия организъм, наречен БгЛог.
Съгласен съм, че е добра идея общностите да бъдат представяни по-равноправно в основната част и по този начин да привличат допълнително почитатели.
Можем да спорим с дни по какъв начин да стане това, но си мисля, че основната общност не може да престане да съществува и ще го мотивирам така: Аз съм част от държавата  "БгЛог", а не само гражданин на щат "Литература" :)
veselin
veselin преди 19 години и 6 месеца
Според мен нещата са добре в този си вид и засега няма нужда от "глобални" промени, а по-скоро от подобряване и доизпипване на някои неща.
Масовите проекти от типа "За Кожата на един Коук" , "..... " и  всички такива прояви трябва да бъдат по-добре рекламирани и отразени с линк в главната общност.
Та така :)
Хубава и интересна тема си отворил, Дани и определено ме размисли... :) Няма нищо лошо да се дискутират такива теми според мен.
THE_AI
THE_AI преди 19 години и 6 месеца
На срещата в сряда ги пообсъдихме нещата. Не изцяло, но поне зачекнахме темата.
Терко май беше пил доста биричка и се оказа по-отстъпчив отколкото си мислех, или въобще загря за какво говоря :)

А, Арагорне, ако мозъка в едно тяло не може да контактува по никакъв начин с частите на тялото - значи нещо не е наред. Тъй че главната страница трябва да показва къде и какво се случва, а не да си прави нещо и между другото да показва какво се случва.
Teri
Teri преди 19 години и 5 месеца
Абе не беше бирата виновна :) Просто ти обясних, че това е планирано, обаче е още рано. Казах ти също, че затова главната общност е с подадрес BGLOG, а не е директно в bglog.net, именно за да не се променят линковете, когато дойде момента :)

By aragorn , 18 October 2006
Във връзка с рекламната обява на неизвестен индивид, който ни нарече "смотаняци", предлагам в основната директория да се сложи анкета, в която да гласуват всички регистрирани потребители с въпрос:
Смятате ли, че за реклами в БгЛог трябва да се заплаща преди публикуването им?
Отговори:
1. Да
2. Не

Legacy hit count
5
Legacy blog alias
9176
Legacy friendly alias
Предложение-за-анкета
За BgLOG.net

Comments

By ivka , 11 October 2006
Моля, някой да провери и да ми каже това, че не мога да деактивирам стара и да активирам нова анкета, бъг ли е или работите нещо по менюто?
Legacy hit count
9
Legacy blog alias
9080
Legacy friendly alias
Молба-4BD16EF801C64979957F3F6833DE628E
За BgLOG.net

Comments1

THE_AI
THE_AI преди 19 години и 6 месеца
Нещо не разбрах - къде какво и как трябва да гледаме.
By entusiast , 11 June 2006
Дали ще е възможно да си включим тази услуга на Гугле-то към общностите и целия сайт? На мен ми е адски интересна информацията, която предлага.
Legacy hit count
33
Legacy blog alias
7527
Legacy friendly alias
Google-Analitics
За BgLOG.net

Comments9

Teri
Teri преди 19 години и 10 месеца
 Интересно! Ще го пробваме задължително! Опитах се да се регистрирам, но ми отговориха, че трябва да изчакам, та като ми активират акаунта ще го свържа с AdWords
aragorn
aragorn преди 19 години и 10 месеца
За какво става въпрос? Я обяснете и на нас. :)
ladyfrost
ladyfrost преди 19 години и 10 месеца
Я раздуйте за какво става въпрос.
entusiast
entusiast преди 19 години и 10 месеца
Програмата дава доста данни за посещенията, географски и какви ли или още. Вижте в гугле-то за подробности.
Teri
Teri преди 19 години и 10 месеца
Същото като българското Тухо, вижте тук http://www.tyxo.bg/?2024

THE_AI
THE_AI преди 19 години и 10 месеца
Днес кандидатствах за акаунт в това чудо, но ще видим какво ще стане.
THE_AI
THE_AI преди 19 години и 10 месеца
Тъй получих акаунт и ще видим каква информация ще покаже и какво му е толкова хубавото.
С бглог ми се струва, че няма как да се интегрира от администраторите, защото ние нямаме достъп до шаблоните - а именно там трябва да вмъкнем един джава скрипт.
THE_AI
THE_AI преди 19 години и 10 месеца
Много е добро това чудо!!!
Ама много! Бях доста скептичен, но гууглето за полед път ме изненадва.
Графики, работи - кой по колко пъти цъкнал тук, кой по колко пъти цъкнал там.
Виждаш страшна статистика и ти е ясно - тоя е гледал тук, онзи е гледал там, трябва да оправя това и това.
И си има и плюс де :) откакто го сложих, страницата ми се изтреля в небесата :) и вече е на първо място при търсене :)
acecoke
acecoke преди 19 години и 10 месеца
Ахааааа, днес гледам, че една страница, на която съм го сложил също скокна от втора на първа страница. Не само, ами на първо място, от 5 860 000 резултата - НЕ Е ИСТИНА! А стстистиките са железни - дава по градове, че дори и доставчика на интернет на цъкналия. Е.аси мамата :))) А още колко работи има, дето не ги разбирам. Жестоко х 1000!
By Teri , 5 June 2006
След смяната на системата стана малка каша с правата, поради тяхното пренареждане. Сега Разреши не трябва да се дава на друг, освен на Админ, защото позволява редакция на чужди постове. Дайта на гости право за коментар само Прочети и Промени (с последното може да пуска коментар само) и махнете Разреши. После на Блог на дайте Промени само на регулар.
Аз оправих доста общности, остана само Литературен клуб и тези, на които не съм админ.
Legacy hit count
5
Legacy blog alias
7154
Legacy friendly alias
Оправете-си-правата---
За BgLOG.net

Comments

By Teri , 8 April 2006

В този документ ще бъдат посочени някои от нещата, които трябва да знаят администраторите на общности, както и съвети към тях.

Общности

Нова общност може да бъде създадена, само като са спазени следните правила:

1. Предварително съгласуване на идеята за общност с администраторите на сайта.

2. Изготвена концепция за развитието и стопанисването на общността - например, аудитория, към която ще бъде насочена, прогноза за посещаемостта и и др.

Общностите се създават само от администраторите на BgLOG. При създаването им те биват заключени. Отключват се когато чрез покани съберат най-малко 50 потребителя и 50 публикации. Това се прави с цел да не съществуват празни общности.

Концепция за общност

Общност не може да бъде създадена около нещо дребно. Например, може да има общност Литература, но не и общност Хайку. Общност Хайку би била неподходяща, поради своята строго специфична аудитория и следва да бъде отделена като самостоятелна общност само, ако аудиторията и покаже, че може да се събере около тази идея.

Общностите са като в живота - хората се събират в общности водени от дадени интереси - професионални, политически, музикални и др. Тоест, както в живота, така и тук общностите трябва да бъдат дотолкова универсални, че да съберат достатъчен брой хора.

Задължения на администраторите на общности

Статутът администратор на общност му позволява да се грижи добре за общността. От него се очаква да следи какви са публикациите в общността, да публикува публикации, да трие противозаконно съдържание и да маха от общността публикации, които не са за нея. Махането на публикация не означава изтриването и, а просто скриването и от общността. Така една неподходяща публикация остава само в блога на авторът и.

Администраторът трябва да се намесва своевременно във възникнали конфликти и мъдро да се опитва да ги разреши или да успокои страстите.

При невъзможност на администратора да се грижи за общността за определен срок, той е длъжен да делегира права на модератор на избрани от него хора, които да се грижат за общността в негово отсъствие.

Такива модераторски права могат да се раздават и по принцип, но на хора, които няма да злоупотребят с тях.

Забрани

Забраните в BgLOG са много малко и тяхната цел е да се осигури едно наистина свободно място. Забраните за администраторите са:

- Не бива да се трие публикация, независимо чия е, какво пише в нея и др. Триенето се осъществява само след съгласуване с администраторите на BgLOG и само в случай, че се постигне консенсус, че публикацията е противозаконна (педофилия, расизъм и др. противоречащи на Конституцията на Р. България).

- Коментари се трият само в крайни случаи, ако са рекламни (спам), груби или противозаконни. За триенето на коментари не се изисква съгласието на администратора, а съгласието на автора на блог постинга, съдържащ нецензурният коментар.

- Рекламни банери се публикуват само след съгласуване с администраторите на BgLOG.

Препоръки

1. Създайте си категории. Те ще спомогнат общността ви да бъде със структурирани данни.

2. Канете приятели и насърчавайте потребителите да канят свои приятели.

3. В случай на откриване на софтуерен проблем, обърнете се към администраторите на сайта.

4. Обновявайте веднъж седмично анкетите, а при наличие на събития (среща на общността, купон и др.) използвайте "Събитие".

5. Персонализирайте външният вид на общността по подразбиране за всички групи потребители - анонимни, обикновени, модератори и администратори. Тази персонализация е само по подразбиране и може да бъде променена от регистрирани потребители в случай, че имат други предпочитания.

6. Не слагайте отметка "В главна страница" на публикации. Използвайте тази функция за важни съобщения до общността - обявление за купон, важно допитване и др.

Legacy hit count
7
Legacy blog alias
5834
Legacy friendly alias
Правила-и-съвети-за-администратори-на-общности
За BgLOG.net

Comments