BgLOG.net
By SilvijaAnova , 15 November 2010
Презентазията съответства на учебното съдържание (9 клас - ЗП, издателство "Педагог 6"). Zavisimostite.ppt
Legacy hit count
338
Legacy blog alias
42259
Legacy friendly alias
Зависимостите-E4CBDA28B67441E1B0A0EA1339DB3156
Ежедневие
Психология и логика
Уроци, съвети, препоръки
Час на класа

Comments

By SilvijaAnova , 15 November 2010
Презентацията съответства на учебното съдържание (9 клас - ЗП, издателство "Педагог 6") и не претендира за теоретична изчерпателност. В нея проблемите са само маркирани, защото това все пак е презентация, а не текстови документ. Zavisimostite.ppt
Legacy hit count
676
Legacy blog alias
42258
Legacy friendly alias
Зависимостите-730D3BDABDBF4E5B9C24D42D57CF8C6D
Ежедневие
Уроци, съвети, препоръки
Час на класа
Психология и логика

Comments

By SilvijaAnova , 15 November 2010
Презентазията съответства на учебното съдържание (9 клас - ЗП, издателство "Педагог 6"). Zavisimostite.ppt
Legacy hit count
124
Legacy blog alias
42202
Legacy friendly alias
Зависимостите-6A0E7EF821284167B109867682EB9ACE
Ежедневие
Уроци, съвети, препоръки
Час на класа
Психология и логика

Comments

By SilvijaAnova , 15 November 2010
Презентазията съответства на учебното съдържание (9 клас - ЗП, издателство "Педагог 6"). Zavisimostite.ppt
Legacy hit count
178
Legacy blog alias
42241
Legacy friendly alias
Зависимостите-54255F32FEF749CD9AAB5C8B7F706BA0
Ежедневие
Уроци, съвети, препоръки
Час на класа
Психология и логика

Comments

By SilvijaAnova , 15 November 2010
Презентазията съответства на учебното съдържание (9 клас - ЗП, издателство "Педагог 6"). Zavisimostite.ppt
Legacy hit count
298
Legacy blog alias
42242
Legacy friendly alias
Зависимостите-DE635C5CE0A0413AB85533595F603FBC
Ежедневие
Психология и логика
Уроци, съвети, препоръки
Час на класа

Comments

By Tosh , 7 March 2009

 

 

Silent Disco беше първа стъпка в търсенето на подходящо място за "дискотиране" като за хора, които ходят на дискотека за да танцуват

Ти си избираш силата на музиката, дори ДЖ-а си избираш... И ако искаш, можеш спокойно да си говориш с другите, без да крещиш на ушите им.

 http://artificial-mind.blogspot.com/2009/03/silent-party-pamporovo-and-twenkid.html

http://twenkid.blogspot.com

Цигареният дим обаче си беше там... :(

И вече започвам сериозна инициатива за:

Създаване на дискотеки за непушачи с поносимо силна музика


Търся съмишленици. Ако се организират по въпроса, може да се измисли нещо. Защо не и фирма "Дискотека за танци, а не за пушене, ООД"


Legacy hit count
555
Legacy blog alias
27348
Legacy friendly alias
Дискотеки-за-непушачи---проект

Comments2

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 2 месеца

Tosh,

Къде беше ти, когато аз бях млада?!  Как на никого не му беше хрумнало това преди 20-ина години?

danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 2 месеца
За дискотеки за непушачи не съм чувала да има,но във Враца,където преди години бях на държавна практика имаше заведение за непушачи в "Суми".Огромна зала,мека мебел в лилаво-млечен оттенък.

Тъй като съм от "по-социалните",чакахме с мен-подобните за място в коктейл бара.Наистина чакахме...и в момента в който се освободеше маса на бегом до нея,да не ни изпревари някой.

В същото време заведението,което беше на крачка от коктейл бара също беше пълно...Нищо,че не се пушеше в него.


By vesselastoimenova , 28 May 2008

     Всичко поскъпва,  уж на базата на бензина! Добре, а защо и цигарите ще поскъпват? Да не би да се правят от бензин(по-точно петрол)? Не..., с бедните си ботанически познания знам, че тютюнът се сади, после се отглежда и след това се бере! После се ниже, суши под навеси, накрая се продава на фабриките, които произвеждат отровата, наречена - цигари! Ако някой знае повече, да ме коригира и да добави информация!  Ето това е растението - тютюн

Изводът ми е, че няма нищо обшо с петрола, освен, че и  той идва от земята (от недрата). Освен с транспортирането,няма други допирни точки с пустия бензин! Така е и с много други продукти, които  само заради това (транспортните разходи)поскъпват! Вижте:   http://www.bgfactor.org/news.php?cm=13&nid=41118 

 Ето една иновация  Електронна цигара, която струва само 169 лева! Някой пробвал ли е? Да сподели мнение и оценка! Струва ли си парите?

   И така, пушите ли? Ще спрете ли да пушите след новото вдигане на цените? И как ще го направите? Споделете челен опит! Аз лично няколко пъти се опитвам, но безуспешно! :-(        А трябва, май? 

Legacy hit count
1644
Legacy blog alias
19589
Legacy friendly alias
Пушите-ли-и------докога-

Comments25

Eowyn
Eowyn преди 17 години и 11 месеца

В Европа си купуват тютюнец и си го вият, ако много им се пуши. На никого не му се дават 4-5 евро за цигари.

Дано поскъпнат цигарите, та да се спрат. Или поне да пушат по-малко.

vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 11 месеца
 Eowyn ... ако си наясно с технологията по "виенето на тютюнец", би ли я споделила?
veselin
veselin преди 17 години и 11 месеца
Технологията по "виенето на тютюнец" изисква да си закупиш тютюн, листчета и филтри за цигари, както и машинка за свиване. Излиза 2 пъти по-евтино (сигурно 1,50 или 2 евро за кутия цигари). Казват, че в зависимост от тютюна, може да е много по-качествено, ако няма примеси за консервиране и т.н.

Аз пуша рядко, съпътствано изключително с пиене. Не ми се пуши с кафе, или след ядене. Та не мисля да спирам цигарите засега, защото се чувствам добре така. Ако пушех по-често, бих се замислил.

 


Eowyn
Eowyn преди 17 години и 11 месеца

И представа си нямам аз как се вие.

По последния ми ред става очевидно, че не държа да си комуникирам особено с пушачи в момент на пушене, камо ли да ги гледам какво точно вършат :)

А, да, във Франция имаше хора, които си плюеха тютюна :)

vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 11 месеца

  Eowyn, какво значи плюеха тютюна? Може би искаш да кажеш- дъвчат и тогава плюят?  Това, доколкото знам, е характерно за някои индиански племена?

Веселин, ако се наложи ще се обзаведа с всичко това и ще мина на "направи си сам"  фабрика за цигари! А, може би е по-лесно да ги откажа, като се замисля? ;-)

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 11 месеца
Мама също си свива цигари по същите причини. Не изглежда толкова сложно, а и миришат малко по-приемливо. Но все са си гадни цигари...Надявам се повече хора да ги откажат и тоя бизнес да изчезне, защото ми  е изключително противен.

Да не говорим за едноименния роман, който е толкова интересен и толкова отвратителен. Вярно, не му е точно това идеята, но аз не мога да не свързвам душевната развала с обвързването с бизнес цъфтящ унищожавайки здравето на хората.


Janichka
Janichka преди 17 години и 11 месеца
Не пуша, и страшно ме радва този факт. Не само защото цигарите поскъпват - то какво ли не поскъпва вече? Все гледат да ни направят по-труден живота, ама ние все издържаме...

Не пуша, защото не разбирам как може сам да се тровиш? А и да кажеш, че го правят 10-15 човека и са луди - не! Много народ пуши, то си е зависимост. А не трябва да си зависим от нищо.

Например не разбирам как може сутрин да станеш и да запалиш цигара с кафето. И ако няма цигара, не можеш да пиеш кафе?

Лошото е, че колкото и да поскъпнат цигарите, все ще има пушачи. Наистина трудно се отказват цигари. Наблюдавам мои познати, мъчат се с какви ли не мотид, и след година ги питам дали още пушат, оказва се че да.


vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 11 месеца
  ...навикът е втора природа! Трябва силна воля и най-вече истинско желание и решимост за да ги откажеш! Иначе е по-добре изобщо да не се захваша човек! И всички знаят, че е вредно... ама пак пушат! Но  така е устроена човешката душа - все й се иска това,  дето е вредно и забранено! ;-(
The Maker
The Maker преди 17 години и 11 месеца
Както казва моят добър приятел Дарвин "пушенето и пиенето отличават човека от животното".

Тъй че - пафкайте и поркайте на воля. Дори пълните въздържатели един ден хвърлят топа.


lorddesword
lorddesword преди 17 години и 11 месеца
- Докторе, кажете ми как да доживея до 100 години?

- Пиете ли?

- Не пия... и не пуша. Никога не съм и опитвал.

- Добре ли се храните?

- Не ям месо и сладки работи.

- Играете ли хазарт, карате ли с висока скорост, спите ли всяка нощ с някоя красавица, ?

- Не, не, не и не.

- Че тогава за какво ви е да живеете 100 години?


lorddesword
lorddesword преди 17 години и 11 месеца
По въпросите на професора към съпругата ми:

Хартия и филтри за цигари (използвани и за тревни цигари:)) има по почти всеки павилион  (не е задължително да има цигари). Макар, че по-често (особено за трева) филтърът се прави от навита на руло хартиена лента. Тютюн вече се намира малко по-трудно, но общо взето във всяка дрогерия има. Друг е въпроса колко е качествен. Машинката представлява две ролки с опъната между тях хартия (найлон), които свиват и пресоват тютюна в цигарената хартия. Преди две-три години една такава машинка струваше 5-6 лева. Едва ли е поскъпнала кой зане колко. Общо взето, ако ползваш тютюн малко по-качествен от този на цигарите, свитите цигари излизаха малко повече от половината на стойността на нормална кутия цигари.

Това, което Винката е видяла да изплюват, най-вероятно е било тютюн за дъвчене, който прилича по-скоро на локум, отколкото на цигарения и се реже с нож:) Не само индиански племена са го употребявали, индийците също. Предполагам и други народи. Всъщност за северноамериканските индианци не съм срещал някъде да дъвчат тютюн, но някои ... да ги наречем "каубои", са дъвчели.

Eowyn
Eowyn преди 17 години и 11 месеца
Я, бе , верно ли? Всъщност, никога не съм виждала какво точно си слагат в устата, но като плюят, съм питала що плюят и са ми казвали, че е тютюн, мдам.

А машинки имаше, вярно :)


lorddesword
lorddesword преди 17 години и 11 месеца
Ванката последните две години повече си свиваше - не знам да ли си забелязала...
chudovishte
chudovishte преди 17 години и 11 месеца
Аз успях да постигна върха на съвършенството...Пуша по една-две цигари само сутрин с кафето-удоволствието е несравнимо-само пушач може да го оцени...:) Имам си един каширан стек, който явно ще ми служи вярно месеци наред с настоящия ми интензитет на пафкане :)
Gennnnn
Gennnnn преди 17 години и 11 месеца
Професоре , аз като технолог по тютюна и тютюневите изделия мисля, че има връзка с петрола, но петрола има връзка с американците ,които ни цедят сега с него ,та цяла война направиха зарад петрола , и за това цигарите ще поскъпват.Аз не пуша ,да му мислят пушачите.
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 11 месеца

...да му мислят и да не спят!

 Добре дошъл! Как мина странството?

Gennnnn
Gennnnn преди 17 години и 11 месеца
Добре заварил,още съм в странство.Като споменаваш странсво има една песен на Сара Брайтман "Странник в Рая" чуй я страхотна е.
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 11 месеца
31-ви май допреди около 10-тина години бе световен ден на спорта. След това изведнъж го направиха световен ден за борбата с тютюнопушенето.

 

Спокойно, само да набера още малко повече поклонници и това ще е тяхната Коледа:)

П.С. - Относно пушачите - неприятно е за околните, затова отчасти подкрепям забраната за пушене на обществени места, но от друга страна - след като не влияе на психиката както алкохола да речем - не виждам защо да ги ограничават - главите са си техни, да си ги чупят както си искат! Даже подкрепям идеята, ако някой мине психологични тестове и се окаже психически здрав (като цяло) да не му се пречи да се самоубие, защото това нещо за мен си е чиста форма на садизъм. И най-култовата от всички изцепки - пушенето/пиенето били бавна смърт, че кой бърза?

П.П.С. Специално за професора - вземи си лула - от една страна удоволствието е несравнимо с каквито и да било цигари, от друга - професор без лула е като да си видял Неапол и да не си умрял:)


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 11 месеца
Ама то принципно никой не може да те спре да не се самоубиеш. Особено ако не е на публично място. Кофти се получава ако несполучиш-тогава те обявяват за негоден дори да се самоубиеш и те вкарват в лудница.

Не че омаловажавам самоубийството, но реално погледнато това си е абсолютно твое право. То ако и над собственото си тяло нямаш право...

chudovishte
chudovishte преди 17 години и 11 месеца
Да не се обиждат непушачите и трезвениците ама айде моля ви се хора, които никога не са опитвали "самоубийствените" пороци да не се изказват като самозвани експерти по тази тема :)))
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 11 месеца
мхм, най-веселото изказване преди време беше на един състудент: "Добре де, защо пиете?"

Отговорих му:

  "Ми явно 'щото някое от питиетата м ие харесало на вкус, ако не ми харесваше щях ли да пия?"

Същото беше и с цигарите пуша, защото ми се пуши, и докато дима не пречи на никого, не смятам, че някой има право да ми казва каквото и да било против това. Много пъти съм давал пример с леля ми, която беше хирург и разправяше, че много пъти е виждала бели дробове полу-разядени от тютюна и пак не и пукаше особено и си пушеше.

Сега се сещам за приказките на един тъпунгер: "Знам, че не си вярващ, но нека ти помогна да идеш в рая":)

Бе я върви на .............. Ще ходя където си искам и ще се тровя както си искам - живота си е мой. Ако някой ми забрани и това, остава варианта за кофата с вода и пироните....

vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 11 месеца

 Ха-ха! Това с лулата е идея! Страхотно ще ми отива на имиджа! :-)

         А знаете ли най-краткия виц:

Докторът:      "Пиете ли?"

Пациентът:   "Ако почерпите!"

                                                   С поздрав!

lorddesword
lorddesword преди 17 години и 11 месеца
Пиян се прибира вкъщи и жена му от вратата почва да го налага с тиган по главата и да нарежда:

- Ша пийш ли бе, простако, ша пийш ли бе, простако...

- Добре, жена, не мъ бий, щом толкова настояваш сипи по едно.....


vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 17 години и 11 месеца
Жега.
- Пешо, искаш ли една ледена биричка?
- И питаш?!
- Не питам, гавря се ...
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 11 месеца
- Доктора ми каза, че трябва да откажа пиенето

- И?

- Отказах се.. от ходенето по доктори.


By Teri , 24 October 2006
В събота гледах филма "Oversize me". Той ме накара да се замисля за вредните последици върху организма при ядене в ресторанти от тип "бързо хранене". Накара ме да се замисля и за вредата, която нанасям, когато паля цигари и пия повечко бира. И след като се замислих над това, си представих какво ли би станало, ако спра цигарите и намаля консумацията на алкохолни напитки. Изчислих, че ще спестя близо 200 лева месечно от покупката на 2 кутии цигари дневно. И речено сторено. В събота към 14 часа запалих една цигара, която така и не преполових. От тогава до този момент съм изпушил не повече от 15 цигари. Ще ви опиша как се чувствам.
Първият симптом, който усетих, е свързан с дишането. Някак по-лесно дишам вече. Също така, енергията ми се възвръща постепенно. Нещата, които върша са някак по-лесни, а в същото време настроението е далеч по-оптимистично, от това, което беше преди.
Сутрин ставам все по-лесно - преди се събуждах с много по-голяма мъка. Сега сутринта се събуждам зареден с енергия след далеч по-спокойния сън, който съм имал нощем. И това не е всичко - когато танцувам, мога да танцувам и 2 часа без да прекъсвам, за да си почина.
Вчера например реших да не стоя като сардина в автобуса, а да измина пеша разстоянието от НДК до Плиска. Беше чудесно. Бях си пуснал радио NRJ на слушалки и крачех, без да запаля и една цигара. Така и не запалих цигара още 3-4 часа, а когато го сторих, тя не ми беше никак сладка, някаква блудкава такава.
Други симптоми :) Вече не се налага да се прокашлям, за да си прочистя гърлото, когато телефона звъни или когато искам да кажа нещо :) Също така усещам, как мисълта ми се прочиства някак, просто по-кристално усещам нещата.
А вчера, докато бях на Салса една девойка дойде да танцува с мен, когато тъкмо бе загасила цигарата и усетих "аромата" на тютюн доста силно. Явно се бе върнало и обонянието ми :)
Та това е засега. Мога да кажа, че се чувствам далеч по-щастлив :) Препоръчвам на всеки, който в момента пуши да се замисли - няма смисъл да даваме толкова пари на тези монополисти - можем да ги дадем за далеч по-хубави неща. Ето например, спестените вчера 5 лева дадох за някои неща, които досега съм отбягвал, но съм обичал. Натурален сок от праскови например. Преди ми се струваше ненормално скъп, цели 2.20 лв. - колкото кутия цигари! Сега кутията цигари ми се струва неоправдан разход. Много неоправдан.
Legacy hit count
733
Legacy blog alias
9242
Legacy friendly alias
3-дена-без-цигари
Размисли
Събития
Нещата от живота

Comments6

kgeorgieva
kgeorgieva преди 19 години и 6 месеца
Бравооо, смелчага си Innocent

THE_AI
THE_AI преди 19 години и 6 месеца
Браво Тери! И на теб ти е дошъл ъкъла в главата!
Toni
Toni преди 19 години и 6 месеца
Браво, Тери. Ти си нашата гордост :) Аз отдавна ти бях препоръчала и ти бях казала, че ще се замогнеш, ако откажеш цигарите и намалиш бирата. Ако продължаваш наистина така, ще ти поискам ръката :) Но тук Жоро ми подсказа, че вчера те е видял, че пушиш като комин. Дано да е било илюзия :)
Инак ние сме с теб :) Поне ще знам от кого да взимам пари на заем, богат човек си ти :)
Teri
Teri преди 19 години и 6 месеца
Той Жоро просто случайно ме видя, когато бях излязъл да изпуша една цигара, след като не бях пушил поне няколко часа :)
Janichka
Janichka преди 19 години и 6 месеца
Винаги, когато съм четяла как се чувства някой, който отказва цигарите, съм се чудела, те като се чувстват по-жизнени и изобщо гледат света едва ли не през други очи, ние, непушачите, така ли виждаме всъщност нещата?? И ако на отказващите цигарите всичко им изглежда по-позитивно, аз защо като непушач, не съм чак толкова възхитена от заобикалящата действителност и не ми е всичко позитивно? :)
borislava
borislava преди 19 години и 6 месеца
Мн интересен въпрос, Яничка!

Предполагам, че светът е по-хубав за отказващия се пушач по начина, по който е по-хубав за оздравяващия болен. Когато забравят за пушенето и болестта, нито пушачът, нито болният продължават да се радват всеки ден на новите усещания и възможности и на здравето си. Според мене това е нормално и дори полезно, понеже така се поставят нови въпроси за решаване, чието преодоляване носи ново удовлетворение, и т.н., и това се нарича развитие май:) Сега, пред тебе като непушачка не стои въпросът с пушенето, така че би било странно да сметнеш за свой успех, че не пушиш. Но сигурно има др неща, които те движат:) А именно личният успех прави света по-хубав!
By The Maker , 25 February 2006
След като, скъпи братя по орУжие, обърнахме подобаващо внимание на мастичката - тоз елексир божествен, нека окажем подобаващо внимание и на друг съществен гвоздей в ковчега на нашата тленност - цигарите.

Голяма работа е пиросата, ей! Само си я представете - толкова добре натъпката, толкова стройна, така кръгла, толкова твърда - абе, изобщо - какъв изкусителен вид има само!

Непушачите хал хабер си немат, братя, от задължителния за пушачите ритуал при запалването и изпушването на една цигара. Грам понятие нямат и от необходимия професионализъм, който трябва да притежава всеки никотиноман, когато се налага да запали в условията на гръмотевична буря. Ама какво да им разправям на тез хора, достойни за оплакване.

Мисълта ми е друга - а именно, трите стъпки, които трябва да следва всеки пушач, когато извършва ритуала по запалването на цигарата.

1. Запалете с чувство и финес. 

2. Всмуквайте бавно, с наслада.

3. Гасете с печал. Отишла си е още една приятелка, в крайна сметка.

И накрая - винаги поддържайте запалката в изправност и пазете поне една цигара в пакета за пушач изпаднал в нужда.

Legacy hit count
1851
Legacy blog alias
4844
Legacy friendly alias
Цигарите---балсам-за-белия-дроб
Култура и изкуство

Comments4

acecoke
acecoke преди 20 години и 2 месеца

Напълно подкрепям словото ти, Творецо! Но все пак съм длъжен да вмъкна нещо за част от аудиторията, а именно:

Цигарите са вредни (макар и недоказано) и могат да ви помогнат да дадете фира (доста вероятно) :)) 

BasiDi
BasiDi преди 20 години и 2 месеца

 

 Много е важна резервната цигара. Никога не отказвай на закъсал - закон.

   Тони, никой никога не е успял да докаже безапелационно, че който и да било е умрял заради цигари. Най-малкото собствения ми дядо пушеше по 2 кутии "Арда" на ден и удряше по 200 домашна и доживя до 72 години в добро здраве. По всички показатели. Ама съвсем по всички.  Другия ми дядо не пиеше, не пушеше и ... почина на същите 72 години в добро здраве.

 Сами да си смятат въздържателите :)
 

 

 

 

acecoke
acecoke преди 20 години и 2 месеца

Потвърждавам! Моят пушеше по 2 пакета Арда-качак и изкара 76 :)) другият не пушеше и изкара... 70.

Не правя заключения, просто извадка. И все пак:

ЦИГАРИТЕ СА ГАДНИ ЛАЙНА!!!

The Maker
The Maker преди 20 години и 2 месеца

Заглавие: Лайната - основен продукт на човешката дейност!

Ейс, мама му стара, ко точно имаш против лайната бе, батка? Редовното сране, например, е знак за добро здраве, а е и неделим процес от цялостната физиология на човешкото тяло.

Ерго, ако допуснем хипотезата, че цигарите са лайна, като следствие се доказва, че са полезни!

Коментарите - със заглавия! Структурата им - дървовидна!