BgLOG.net
By SeoKungFu , 14 May 2009
Редакция: понеже се оказа, че в "Бизнес Обяви" няма как да стане, а целта ми беше да го публикувам там, то да се има предвид, че текста е бил предназначен за тази рубрика. Думата "Тука" се отнася за "там" :)

Тука нещо е замряло, а това никак не е добре, особено при такава голяма общност.

Едно от лошите качества на българите е особено силната недоверчивост и нежелание за комуникация - да, липса на контактност, което естествено води да замиране на предприемчивостта до почти жизнения минимум.

Нации, които с нищо не са по-интелигентни от нас - а както знаем ние сме :) - са далеч по-сговорчиви и добри в екипната, съвместна работа.

Всъщност апелирам към поощряването и развиването на тази секция.

Всеки от вас, освен тези които са все още малки :) е или някакъв специалист в дадена област или поне все нещо има като професионални умения.

Всеки от вас би се нуждаел от услугите или продукта на някой от нас.

Всеки от вас би приел да работи с хора, които познава по-вероятно отколкото такива, които не познава.

Призовавам всички ви да се включите в тази инициатива, а тя е - нека заедно победим проклетата криза!

Благодаря за вниманието!

Предлагам всеки да пише в темата какво предлага и какво търси. Ще "сформираме" своеобразен БЛИЦ ПАЗАР !


Legacy hit count
1353
Legacy blog alias
29482
Legacy friendly alias
Инициатива---нека-заедно-победим-кризата--

Comments42

SeoKungFu
SeoKungFu преди 16 години и 11 месеца
Здрасти!

Колко интересно, прочее ти или някой друг преди време публикува същия или подобен призив тук, нали?

Единственият проблем, който виждам е как да се стигне до всяко едно "да се " - известно ни е че решенията на голямо - междудържавно, държавно и общностно ниво - се взимат от съответните хора, които опростено наричаме политици, ръководители. За да се стигне до тези "да се ..." трябва воля, добра воля от тяхна страна - често липсваща, просто защото техните мотиви да са такива крупни мениджъри не са изцяло от страната на Светлината.

Споменавайки "Светлина" - трябва да ти кажа, че съм приятно изненадан, от това че тук се намеси Кабала, а както знаем там това понятие е широко обсъждано. Имах особено дълбок и пространен контакт с това учение по времето, когато често пътувах до Тел Авив по работа, бях писал малко навремето за това. А контакта с това се случи по особено мистичен начин, не искам да навлизам в подробности, прекалено са лични и детайлизирани, но цялото това съприкосновение остави много дълбока следа.

А най-вече се зарадвах сега, че този първи коментар даде една доста не-материалистична насока на привидно материалистично-ориентирания ми призив.

Което е повече от добър знак.

Ако искаш и ако не си просто spammer ми пиши лично съобщение, за да оставим темата по темата.

Благодаря!

 

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 11 месеца
Добро предложение! Може би трябва да започнеш пръв? От както съм в Бг толкова редовно чета  и пиша в блога, че мога да напиша почти за всеки какво предлага и какво търси. А повечето блогъри знаят за мен повече и от майка ми....

Странно, като се има предвид, че аз не познавам никого от "тук" лично.


SeoKungFu
SeoKungFu преди 16 години и 11 месеца
Благодаря, о, професоре.

Не, не ставаше дума за реклама, а и изчаках знак, че мога да пиша.

Всъщност работя с много проекти, включително световни компании, както пиша някъде там в Интернет, и нямам нужда от реклама.

Но това, което писах е, че хората имат нужда от сплотяване, от взаимопомощ.

Явно професорското ти его не го е схванало!

 

vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 16 години и 11 месеца

-е-е-хо, какво ставa, къде отидохме? ...това ли е начинът, съжалявам, но  не става така - пробвайте това, не знам какво........елате тук, не знам къде..и бъдете щастливи???.....високоенергийно, да,но за кого?

advertisment of what?...

SeoKungFu
SeoKungFu преди 16 години и 11 месеца
Отидохме дотам, че ако не искаш да пишеш по темата, по-добре го прави другаде.

Изтрих и замених "рекламата" с текста, който виждаш сега. Нямам нужда от реклама, не си търся мющерии, имам си достатъчно. Предложих си уменията в помощ на същата тая общност.


Темата е обявена за взаимопомощ с умения.

И поканих всеки да напише с какво би бил ПОЛЕЗЕН на останалите, за да може ОБЩНОСТТА да има полза, развитие, прогрес. Неща с които сме всеизвестно недобри като нация.
Темата беше за преодоляване на собствената ни криза, породена от социалните ни парадигми.

А ти какво предлагаш?

 


Shogun
Shogun преди 16 години и 11 месеца
Добра е идеята според мен. Аз в момента не виждам какво мога да предложа, за да помогна на някого, та по-скоро, който търси помощ, може да го обяви.
vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 16 години и 11 месеца

....знаеш ли, извинявай, но възприемам думата взаимопомощ в малко по-малки мащаби от тези, които ти предлагаш! когато всичко е много голямо, всеобхватно и общочовешко, някъде ми се губи малкият страдащ човечец, който на фона на голямата помощ нищо не получава! Аман от големи проекти, аман от милиарди помощи! Докато не се научим да помагаме на Пешо от съседния апартамент или двор, когото реално познаваме и виждаме къде отива нашата помощ, дотогава ще си говорим  с лозунги и празни приказки...

Съжалявам, нищо лично, но аман от голословие прикрито зад инкогнитост!

queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 11 месеца
SeoKungFu, ти призоваваш за нещо добро и ценно - да сме си полезни взаимно. В този смисъл най-нескромно ще се похваля, че в образователните общности полезният обмен е факт от доста време.
kelvinator
kelvinator преди 16 години и 11 месеца

Природата ни е дала две велики качества.

Едното е колективен инстинкт. Има го и при много животни - 100 антилопи имат 200 очи и 400 крака, лъвовете ловуват почти винаги в група, това е заложенио и при нас-хората.

Но има нещо, което е присъщо само на човека. И то е следното: Дори да смажеш днес един човек, на другия ден той е способен отново да последва мечтата с мисълта си.

И за това професорът е много прав - първо да се научим да помагаме на този до нас, водени от едно единствено чувство - полезност.

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 11 месеца
Я, да помисля, какво мога аз да направя за общността. Хм........Мога да ви направя оценка на имотите, мога да ви организирам и реализирам кетъринг, мога да ви напиша проект в социалната сфера или за интеграция на ромите........мога да ви направя одит и да ви издам сертификат по ISO 9000, можете да дойдете с мен на Майорка  и да ви взема акъла от работа, мога да ви управлявам хотела, ресторанта, да съм ви екскурзовод, да ви преведа немска и испанска песен......Или я да си направим един купон във Варна и да ви разкажа още какво мога........
goldie
goldie преди 16 години и 11 месеца
Kopriva и аз като се замисля само почивки на море или работа на море и ....все с море мога да предложа, а мога да ви замествам безкористно на работното място без възможност да ви взема работата, зашото нямам връзки/ така ми каза една позната, която иска да я замествам няколко дни/
Donkova
Donkova преди 16 години и 11 месеца
Ми аз измислих цяло бизнес начинание. Коприва ще направи план за училищен кетъринг и после ще го управлява, СЕО ще направи едон готин оптимален сайт за заръчване на маджата проследяване на плащанията и пр., а Диди ще наглежда сайта, Дени ще следи научните данни за здравословното хранене, Белеф ще пише седмична беседа за децата - морал, нравственост политика, дисциплина. Аз ще ходя да навивам общините колко е гот да си въведат една такава система. С общи усилия може и да намерим някоя община която е готова да инвестира (не съм много голям спец в бизнеса, ама мисля, че добра храна не може да се организира само за едно училише - много малко клиенти). И всичките ни учители на смени ще пишат по някоя забавна игра за храненето, зада идват децата на сайта и така да следим вкусивете и предпочитанията им.
goldie
goldie преди 16 години и 11 месеца
MariaD, може и да не се замисляш дълбоко за това, което пишеш, но то си е много смислено и важно, защото храненето на децата си е глобален проблем. Като ги гледам как набиват само тестеняци и чипсове направо се плаша...
Shogun
Shogun преди 16 години и 11 месеца
Kopriva, приемам ти предложението за Майорка - но без работа, моля. :)
entusiast
entusiast преди 16 години и 11 месеца
Аз мога да организарам черен ПиАр и да размажа конкуренцията Муахаххаа!
Donkova
Donkova преди 16 години и 11 месеца

Ентусиасте - няма нужда от черен ПР- то конкуренция няма. Ама ако можеш позитивен - също ще си крайно полезен.

Диди нямаш идея колко сериозно го мисля. Според данни на МОН от 2800 училища общо в държавата вече 600 са средищни - децата пътуват за да идат на училище от съседно населено място. Догодина ще са половината. Ученическото хранене умря преди 8-9 години. И сега децата карат от 7 сутрин до 14-17 ч. на сандвичи и сладкиши със съмнителна хранителна и никаква витаминозна стойност. ОБАЧЕ - хич не е лесно. Видях общини (мънички) които се замислиха за малко и после зарязаха - онтикаде ме могат да му направят план и да му сметнат стойността, да не говорим за осигуряването после.

 

goldie
goldie преди 16 години и 11 месеца
Преди месеци гледах едно предаване по телевизията, как една съкратена училищна готвачка от Англия, с помоща да известен телевизионен водещ на предаване за готвене, се опитва да организира училищно хранене. Оказа се, че и там е ужасно трудно, защото и там политиката към образованието не била дългосточна и те успяха да договорят 8 години финансиране на проекти за училищно хранене, смая ме факта, че в такава страна е толкова трудно, а като си помисля за нашата, направо ми е бедна фантазията, но ако решиш наистина да правиш нещо такова, ще помагаме, с каквото можем.
shellysun
shellysun преди 16 години и 11 месеца
Ха, браво на Сео - много ми харесва инициативата му! Браво и на Мария - идеята и е страхотна. Аз какво мога да правя? Да забавлявам най-малките и с малко помощ от Ананан да им направим едно интерактивно училище за различни езици, като, разбира се ще започнем от храната, а пък началните ще ни направят едни презентации за упражняване в добри дела и награждаване с лакомства :)) Белефф ще помага /знам и още възможни помощници за нравствено възпитание/, Тош ще ни направи филмчетата, Тери - дискове със забавни материали, Ла Сомбра -виртуално горско училище за шофьори, Случайна ще ни оказва психологическа помощ, ще попътуваме с Коприва, Ген ще е отговорник за "Можеш да ме нарисуваш", всеки поет или писател ще ни подари по едно стихче или приказка, клубът на природозащитниците ще води заниманията по екология и здравословен начин на живот, Келвинатор ще направи бизнес-схемата, Манка ще е отговорник за медицинския кабинет, Куини ще пише песничките и ще сдобрява сбилите се малчугани, а Стефанов, Професора  и Лел ще правят заключителните тестове...ей, хора, работа има за целия китайски народ...не се офлянквайте.
Shogun
Shogun преди 16 години и 11 месеца
Шели, аз мога да предоставя колекцията си от вицове за час по веселие. ;) В действителност, веселият човек взима различни решения от тъжния (сдухания). Когато човек е в добро настроение, той възприема проблема или ситуацията като цяло; докато ако е в лошо настроение, се задейства инстинкта му на самосъхранение и той вижда само отделни детайли. Така че за тоя час по веселие си има абсолютна научна потребност, и не само за учащите.
SeoKungFu
SeoKungFu преди 16 години и 11 месеца
уау, it almost worked :)
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 11 месеца
Ами то всичко много хубаво, ама на мен най ми хареса предложението за купон :) Хайде всички във Варна :Р

Щото със стотинките на ден за хранене на дете, май всички ще трябва да се научим да фотосинтезираме.

Donkova
Donkova преди 16 години и 11 месеца

Дени, стотинките ги забрави. Те представляват 0,8% от разходите за храна на децата. И, според мен, административната работа по получавенто им остойностена надхвърля субсидията.

Тези въпроси се решават на нивото, на което е валиден интересът за решаването им и може да се постигне разумна ефективност. Според мен най-високото възможно колективно ниво на управление е община. Ма нормална. не като София, дето не можеш да намери една група от 10000 души да имат някакъв споделен интерес. Пък и общината вече върши тази работа за детските градини. Добре или зле е съвсем друг въпрос.

Купонът и бизнесът изобщо не са взаимноизключващи се алтернативи. Нали Коприва трябва да ни представи бизнес плана и разпределението на задачите. :-))))

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 11 месеца
А, нека някой друг напише бизнес плана! Аз изброих какво мога, и предпочитам да съм изпълнител. На мен явно държавата ми е вдигнала мерника и целенасочено ми проваля плановете. Аха.... да ми тръгне бизнесът, я криза ще настъпи, я нов закон ще приемат, я мутри ще окопират свободната ниша..........Казвайте каква ми е задачата и срещу 10 Евро на час, почвам веднага!!!

 Само организацията на купон във Варна е без пари.......А, за Майорка ако освен акъл и с ръце можете да работите, уреждам ви веднага еднопосочни билети.Задачите, които са ми поставили Шели и Мариа също ми допадат. Шогун ще тръгва с мен за острова, но няма да работи, щом може да си го позволи, а с Дени ще купoнясваме докато тръгнем. Дени, само да не "изтървем"  полета!


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 11 месеца
Ами и да го изпуснем, какво, важното е, че ще бъдем щастливи :)
entusiast
entusiast преди 16 години и 11 месеца
Освен, че съм спец по черен ПР, имам и майсторско свиделство (британско) за специалист по интериорни системи за сухо строителство (демек гипсокартон). Ще ме взмете ли на Майорка?

Пак ми стана тясно в БГ


Kopriva
Kopriva преди 16 години и 11 месеца
 Разбира се, че те вземаме! Само няма да обявяваме датата на тръгване,че ако ни четат българите на Майорка, ще ни посрещнат с тояги и ще ни върнат обратно. Там цари такава психоза между българите- от страх да не им вземат новодошлите работата, че всеки нов се посреща на нож. Цели български села от Родопите са се изнесли на острова и ако не си техен( от техния род или село) си по-чужд и от чуждите.

 Но няма страшно, работа има за целия китайски народ, а и с родопчани не е нужно да контактуваме. Има и много интересни и гостоприемни други националности!


SlynceLuna
SlynceLuna преди 16 години и 11 месеца
Тука чета ,че някъде ще ходите.За шерпи има ли място?
Donkova
Donkova преди 16 години и 11 месеца
Таз Майорка криза не я лови очевидно. Я на връщане да донесета ноу-хоу -то.
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 11 месеца
Аз какво да правя? Стихописачите не са особено полезни... Освен това съм доста "сдухана"... Мога да се карам прекрасно и да противореча на всичко :) Ако ми измислите какво да правя, може да дойда с вас :)
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 11 месеца
 Ноу- хау-то са уморени от разрешаването на кризата в собствените си страни милионери, които релаксират и събират сили на остров, на който се цени красотата на природата и има нужната инфраструктура и квалифицирана работна ръка, които да им осигурят благоденствието.Например, според закона им, за да си построиш къща( имение) трябва да заупиш 17дка земя. Така че именията са на доста разстояние едно от друго и не ощетяват природата, дори напротив повечето са приятна гледка. Архитектурата им наподобява замъци. Криза има в малкото огромни курортни комлекса, които са отчетени отдавна като грешка и подлежат на събаряне. Нощните клубове и дискотеки също фалират, защото шум след 23ч. е забранен със закон, който се спазва.

 Изобщо цялата грижа е за осигуряване и поддържане спокойствието на милионерите, които и да са шумни, на никого не пречат, защото организират празненства по имения и яхти-в открито море и държат и на тях да не им се пречи, ако решат да поспят. Полицията демонстрира присъствие, но не ги закача за дреболии- трева, кокаин..........Всеки релаксира както може, но без да пречи.......

 Преди нашествието на милионери на острова, основен поминък на местното население е бил риболовът. Островитяните са живеели в крайна бедност и мизерия и повечето дори не са ходили на училище.

 Никой от бизнесмените, с които съм говорила няма интерес към БГ.Страхуват се от променящите се закони, от престъпността, от лошата инфраструктура.Говорята за управлението ни като за мафия. Колкото и красиви снимки и филми да им показвах, те бяха проучили и бяха много добре, дори по-добре от мен информирани.Не са наивни балъци- както в БГ третираме чужденците, а много интелигентни и предпиемчиви бизнесмени, които са наясно с условията и средата.

 П.П. Пропуснах, че идилията се допълва от близкия остров Ибица. Там е вечна фиеста. Ако на някой му се купонясва 3 дни и 3 нощи сред безкрайна тълпа и дандания, просто си пали яхтата и докато преброи до 303 е там.


Donkova
Donkova преди 16 години и 11 месеца
Като сте там къде ти учат децата, Копривке?
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 11 месеца
 Учиха... Сега са тук, нали се върнахме "завинаги", щото тук щяло да се оправи.....

На училище на Майорка


Shogun
Shogun преди 16 години и 11 месеца
Малка спретната къщурка тип замък, с две липи отпред и дворче 17 декара.... мърррррр....
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 11 месеца
Замени липите с палми, лимонови или портокалови дръвчета или бадеми и маслини....Мърррррррр е само,ако си милионершата и мнооого обичаш милионера, иначе е златен кафез или чужд филм......
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 11 месеца
 Всъщност най- добре е милионерско семейство да те осинови или да ти направи завещание. Веднъж в обяви за търсене на работа прочетох следното:

"Млад, благонадежден, добре възпитан, приятен студент търси самотни милионери или милионерско семейство без наследници, с цел да му препишат имота и финансите си, за да подобрят финансовото състояние, перспективите и бъдещето на младежа!"

  И да се върна към темата -как да победим кризата- идеята да пуснем обяви или писмо в бутилка: SOS ми допада. Все някой в цялата Галактика ще се отзове.....
kelvinator
kelvinator преди 16 години и 11 месеца
И като повикаме, повикаме неволята, а тя не идва, първо ще спрем да слушаме дивотии от рода на "очаква ни мексиканска вълна от отвличания" (общо взето продавачите на страх да вървят на майната си) и след това като ни е омръзнало да сме в криза ще си плюем на ръцете и...
Donkova
Donkova преди 16 години и 11 месеца
Белята, Келвинатор е, че май всички предпочитаме да сме изпълнители. Няма мераклии за предприемачи. Затова и политици като хората не можем да си развъдим.
SlynceLuna
SlynceLuna преди 16 години и 11 месеца
А няма предприемачи защото законите и тяхното спазване не позволява това.
Donkova
Donkova преди 16 години и 11 месеца
Ген, аз не мога да го преценя, щото не съм имала досега  бизнес идея да издържи да дозрее до реализация. Каквото чувам от приятели с бизнес занимаващи се е 50/50. Т.е. половината казват, че уморителни са само капризите на администрациите (данъчната най-вече), а половината казват, че регулациите (сиреч законите като такива, с които трябва да си съобразяват бизнеса) ни са зле и пречат на бизнеса вместо да му създават условия да си се развива според силите и възможностите си.
kelvinator
kelvinator преди 16 години и 11 месеца

Един приятел Швейцарец ми каза веднъж: Бизнес се прави там, където има проблеми. И разработи предприятието си в България.

И законите ни са кофти. И управниците ни обслужват мафиотски интереси. И ние си ги търпим.

Но в наша власт е едно нещо: Да правим нещата тук и сега и да се опитваме да ги правим истински. В рамките на днешния ден. Защото през него берем плодовете от мислите си от вчера и засяваме семената за утре. Е какво искаме да ни се случи утре? Ами нека си го помечтаем днес!

SlynceLuna
SlynceLuna преди 16 години и 11 месеца
Келвинатор ,много си ми интересен с  тези поучителни мисли.И аз като Петър Слабаков съм сменил 1001 работи, а иначе съм работлив човек.До сега няма изключение да съм попадал на коректен работодател Всички искат да преметнат държавата.Наемат те само ако си съгласен да ти правят осигуровки на минимална заплата .Това е от скоро ,а преди хич и не правиха.Още с постъпването виждаш как този предприемач и тебе лъже и държавата.А държавата си трае.За това всички ние пък гледаме да преметнем държавата защото тя не ни защитава и порочния кръг се затваря.И този швейцарец е явно лъжлив щом се е установил в България.И в Чехия бях ,там пък работих в немска фирма и те по същият начин лъжат.

 Не искам да мечтая искам да живея.

pestizid
pestizid преди 16 години и 11 месеца
Знаеш ли, твоят пост ми идва някак закъснял, :(

По въпроса за моженето, бих обучавала на начална компютърна грамотност възрастни хора, които да си контактуват с децата си зад граница по Интернет. Макар че предпочитам да се занимавам с нещо по-артистично, :))


By iskricanadegda , 9 October 2008

Здравейте,

казвам се Елена и съм родител. Синът ми е първи клас в столичното "120 то ОУ Г. С. Раковски. Да ви призная много ме е страх. Не знам как да ви обясня. Когато гледам и слушам какво се случва в образователната система настръхвам. Всеки ден повтарям на Юлиян, че училището е най-важно за него и това ще е така доста години. Уча го да уважава учителите си и да не се страхува да говори с тях, да им казва, когато има проблем или затруднение. Имам нужда от подкрепата и съветите на учител. Как да възпитам у детето си любов към учението? Говоря му за училището с любов, казвам му, че то е прекрасно място, където ще научи много и подобни работи, но.............. какъв е ефекта от думите ми не знам.

Помагайте, ако имате желание.

Поздрави на всички.

Legacy hit count
560
Legacy blog alias
22761
Legacy friendly alias
За-училището-с-любов

Comments

By IrenaNikolova , 28 August 2008
Привет на всички колеги! Поздравления към колегите НАЧАЛНИ УЧИТЕЛИ за блестящите презентации!!!! Бих искала да допълня колекцията от презентации, но не знам как !   Куини, помагай! Не мога да кача презентацията си.
Legacy hit count
658
Legacy blog alias
21596
Legacy friendly alias
Поздравления--

Comments2

antoinetamilanova
antoinetamilanova преди 17 години и 8 месеца
Какъв е проблема? Опишете по-подробно!
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 8 месеца
Здравей, но ти се намираш в момента в "Образование", а не в "Начално образование". За да пуснеш публикацията на точното място, трябва да се намираш там.

А иначе ето виж това: Съвети за начинаещи


By ranvia , 16 January 2008
Моля ви, кажете как разпределяте СБКО във вашия колектив. По какъв начин го изразходвате.
При нас досега беше за колективни екскурзии или тържества. Сумата се разпределяше поравно за всички, работещи в училището. Ако някой не е присъствал по някаква причина на мероприятието, му се изплащаше полагаемата сума, но със солидни удръжки за данъци.
Какъв данък ще се начислява, ако се изразходва за ваучери за храна или направо се начислява към заплатата?
Диференцира ли се при вас размера на сумата, полагаща се на всеки работещи, по някакви критерии или е равна за всички?
Legacy hit count
15174
Legacy blog alias
16917
Legacy friendly alias
СБКО---споделете-опита-на-своето-училище
Уроци, съвети, препоръки
Училище
Трудово-правна взаимопомощ

Comments8

hrabrova
hrabrova преди 18 години и 3 месеца
Съгласно разпоредбите на чл. 292 от Кодекса на труда, социално-битовото и културно обслужване на работниците и служителите се финансира със средства на работодателя, а начинът на използване на средствата се определя с решение на общото събрание на работниците и служителите, съгласно разпоредбите на чл. 293 от Кодекса на труда, т. е. тези средства се предвиждат и се осигуряват за работещите по трудово правоотношение в предприятието.
От разпоредбата на чл. 293, ал. 1 КТ е видно, че актът с който се определя начинът на използване на средствата за социално-битово и културно обслужване на работниците и служителите в предприятието, е решение, за което се съставя протокол.
Средствата за социално-битово и културно обслужване в предприятието се използват по начин, определен с решение на общото събрание на работниците и служителите, поради което не е в правомощията на работодателя да издава заповед за разпределяне на свободните средства.
В ал. 2 на чл. 293 е предвидено, че средствата за социално-битово и културно обслужване не могат да се изземват и използват за други цели.
С оглед императивния характер на горната разпоредба, работодателят не може да нарежда изплащане на средства за социално-битово и културно обслужване без решение на общото събрание на работниците и служителите.
Съгласно разпоредбите па чл. 6, ал. 11 от Кодекса за социално осигуряване върху средствата за социални разходи, давани постоянно или периодично пряко на лицата по чл. 4, ал. 1 /задължително осигурени за всички осигурени социални рискове/ в пари или натура, се внасят осигурителни вноски в размера за фонд "Пенсии".
Върху средствата, предоставени за сметка на социалните разходи, които не са изплатени пряко на работниците и служителите, а са предоставени за издръжка на столове /включително за поевтиняване на храната в тях/, за здравни и лечебни заведения, почивни бази и др., не се дължат осигурителни вноски. Не се дължат осигурителни вноски и при изплащане на еднократни помощи в пари или в натура, за лекарства, при продължително боледуване, за раждане, за смърт или други случайно настъпили събития /чл. 2, ал. 2 от Наредбата за елементите на възнаграждението и за доходите, върху които се правят осигурителни вноски, и за изчисляване на паричните обезщетения за временна неработоспособност или за бременност и раждане/.
В случай че предоставената безплатна храна се дава постоянно или периодично пряко на служителите в пари или натура, се дължат осигурителни вноски. Ако средствата не са изплатени пряко, а са предоставени за издръжка на работническия стол или за поевтиняване на храната в него, не се дължат осигурителни вноски.
ranvia
ranvia преди 18 години и 3 месеца
Храброва, благодаря за информацията. Аз също попаднах на полезна информация за СБКО, след като започнах темата за него. Конкретни въпроси и отговори за начина на разпределение и използване на СБКО има тук. След като кликнете на линка, напишете в полето за търсене СБКО, опитах
да сложа линк директно към въпросите и отговорите за СБКО, но не ми се получи и затова се налага да се пише.Очаквам и други колеги да споделят как стои въросът с разпределянето и използването на СБКО в тяхното училище.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 3 месеца
Нашето СБКО е включено към заплатата.
Lilqna
Lilqna преди 18 години и 3 месеца
Нашето СБКО е във вид на купони към няколко супермаркета.
Дават го на 3 месеца и е на всеки според заплатата.
Случвало се е да гласуваме някои от средствата да са за банкет, но повечето колеги вече са против.
Под натиск на директора са се отклонявали средства и за други неща, например за цветя, но това ми звучи неразумно и мисля да не гласувам при следващо такова предложение.
dorodtea
dorodtea преди 18 години и 3 месеца
 При нас от доста време е процент от заплатата и по този начин всички са доволни и не могат да стават злоупотреби.
krasimirayordanova
krasimirayordanova преди 17 години и 6 месеца
отсъстващите по болест имат ли право да присъстват на общо събрание за разпределяне на фонд сбко
Terkoto
Terkoto преди 17 години и 6 месеца
Върху СБКО давано като купони за супермаркети правят ли се осигуровки?
Terkoto
Terkoto преди 17 години и 5 месеца
Здравейте! Може ли някой да ми каже дали върху икономията на фонд работна заплата се начислява % СБКО?
By ranvia , 7 January 2008
Става дума за заместване, което той ми нарежда да поема. Възпитателка съм в училището със специалност учител по български и английски език. Нарежда ми да замествам отстъстваща колежка по география. Помогнете със съвети. Има ли директорът право да ме задължи да замествам тази колежка или друга дори и по моята специалност? Зместването става, като не спирам да си изпълнявам възпитателската работа. Ако не желая да замествам, имам ли право да му откажа или не? Не се тревожа от това, че после ще ми отмъщава, негова работа си е. Само се питам, с отказа си нарушавам ли някакъв закон?
Legacy hit count
8788
Legacy blog alias
16794
Legacy friendly alias
Как-директорът-може-да-ме-принуди-да-изпълня-идиотско-нареждане-
Училище
Трудово-правна взаимопомощ

Comments18

queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Категорично - не! Не може да те насили да заместваш, ако ти не желаеш.

Никакъв закон не нарушаваш, освен ако в някакъв ваш вътрешен правилник не фигурира подобна нелепост, в което силно се съмнявам, защото ще бъде в противоречие с Кодекса на труда.
ranvia
ranvia преди 18 години и 4 месеца
Благодаря, Куин. Нямаме такъв вътрешен правилник.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Но внимавай какво ти поднася за подписване! Да не се разпишеш под някоя подла заповед?! Това пропуснах да ти кажа...
hrabrova
hrabrova преди 18 години и 4 месеца
Чл. 120. (1) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Работодателят може при производствена необходимост, както и при престой, да възлага на работника или служителя без негово съгласие да извършва временно друга работа в същото или в друго предприятие, но в същото населено място или местност за срок до 45 календарни дни през една календарна година, а в случаи на престой - докато той продължава.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Промяната по предходната алинея се извършва в съответствие с квалификацията и здравословното състояние на работника или служителя.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Работодателят може да възложи на работника или служителя работа от друг характер, макар и да не съответствува на неговата квалификация, когато това се налага по непреодолими причини.


Внимавй с тези разпоредби на КТ Ранвия!
stefanov
stefanov преди 18 години и 4 месеца
Добре, а имат ли основание да искат да съм на работа в петък, в 23 часа, за да въвеждам числа на компютър?
hrabrova
hrabrova преди 18 години и 4 месеца
"Работодателят може при производствена необходимост......" Като такава може да се приеме и заповедта, на преуважавания от всички работещи в ситемата, министър за осигуряване на заместник на боледуващите колеги. Моля Ви да проявим разбиране, ама и ако ни бяха забранили и да боледуваме..........
ranvia
ranvia преди 18 години и 4 месеца
Хм.... замислих се над този чл.120. Направи ми впечатление, че там е записано ДРУГА, работа. Разбрах го, че той може да ме принуди да замествам, която и да е колежка, но като ми смени временно работата. Т. е. да не изпълнявам задълженията си на възитателка, а само заместването. Но ако го направи, няма ли после пак да е длъжен да осигури мой заместник в занималнята, нали и аз съм учител в училището и ако не си водя часовете в занималня, се броя за отсъстваща?
При това положение ми се струва, че няма как да ме задължи и да изпълни едновременно и чл. 120 и разпоредбата за осигуряване на заместници на отсъстващите учители. Вие как тълкувате ситуацията? Греша ли в разсъжденията си?
hrabrova
hrabrova преди 18 години и 4 месеца
Не, ако го комбинирате с чл.259 от КТ (регламентиращ вътрешните замествания, а предполагам по този начен ще го комбинира и въпросния директор) не става въпрос да се търси ваш заместник, а да се възложи допълнителна работа. Мисля си, че най-добрия начен е колегата да разговаря с директора си и да мотивира ЗАЩО не иска да замества. И да се надяваме, че директора ще е разумен.
ranvia
ranvia преди 18 години и 4 месеца
Благодаря, Храброва, наистина ме ориентира в положението, посочи ми кои точно членове от КТ да прочета и ме зареди с оптимизъм, че не се налага да разчитам на добрата воля и разума на директора. Прочетох чл. 259. Като възлагане на допълнителна работа, трябва и аз да съм съгласна. Пише го в чл. 259 ал.(3) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Заместването по ал. 1 се извършва със съгласието на работодателя и работника или служителя, изразено в писмена форма. Липсата на писмена форма не е пречка работникът или служителят да получава възнаграждението за заместването. За прилагането на този член се иска и моето съгласие. Не се споменава необходимост от мотивация за евентуалният ми отказ да се съглася. Вярно, че не съм специалист по законите и тълкуването им, така че ако знаеш друга някоя уловка в КТ, с която все пак да ме принуди, моля те, пиши и за нея.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Едновременно сме писали :-)
hrabrova
hrabrova преди 18 години и 4 месеца
Вижте можем много да спорим относно комбинирането на членовете от КТ. Важно е колко ще бъдем полезни на колегата. Забравяте и всички други нормативни документи, като ЗНП, ППЗНП, длъжностни характеристики и т.н. За това написах комбиниране на чл.120 и 259 от КТ. Нека да не пропускаме, че заповедта на директора е законосъобразна до момента на отмяната и от Началника на РИО(за общинско училище) и от Министъра(за държавно училище). Представете си при жалба от страна на колегата, че не е искал да замества и е принуден, при всичките тези справки за осигурено заместване които попълват ежемесечно до 5-то число директорите, кой ще одобри отказа на колегата.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Защо трябва да се комбинират членовете? Единия член аз го разбирам като заместване на титуляра, а в другия не става въпрос за заместване. Тоест няма титуляр, който да отсъства по някакви причини.

Аз бях уверена още с първия си коментар, че не съм подвела колежката, защото този въпрос сме обсъждали по синдикална линия и друг път.
hrabrova
hrabrova преди 18 години и 4 месеца
Но имате производствена необходимост. Да се осигури заместник на отсъстващия. Което е жизненоважно за любимият ни министър. Да не забравяме, че често дава информации на медиите за това колко пъти сме били в час и колко сме некадърни и т.н.
ranvia
ranvia преди 18 години и 4 месеца
По тази логика на производствената необходимост директорът може да задължи и параджията  да замества отсъстващ учител. :)
Дали това е имал предвид министърът? Или това има предвид КТ?
Ако директорът е принуден на всяка цена да осигури заместник, не е ли по-добре за него, да се отнася, така към служителите си, че те да имат желание да работят извънредно заради неговото добро име пред инспектората? Каквото е посял, това и ще пожъне.
hrabrova
hrabrova преди 18 години и 4 месеца
О, съвсем не оправдавам диретора. Предполагам всички си спомняте как се родиха мобилните групи на МОН. Не подкрепям заместване на всяка цена.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 3 месеца
При всички положения, ако се каже, че е възникнала "производствена необходимост", директорът е длъжен да уведоми служителите си и да им поднесе за подпис мотивирана заповед.
hrabrova
hrabrova преди 18 години и 3 месеца
Да, заповедта е задължителна, устното нареждане не е заповед.
ranvia
ranvia преди 18 години и 3 месеца
Отказах устното нареждане, писмена заповед не последва. При среща се усмихваме мило един на друг. Той планира отмъщение, аз чакам. Няма да ми е за пръв път. С играта на котка и мишка, той определено ме стимулира да се развивам и доказвам постоянно. Не мога да му отрека заслугите в това.
By Svetliche , 4 December 2007
Мълча си. Да, премълчавам. А нещо ме зове – да ти кажа, приятеле, че ме боли.

Боли ме, че млади автори – да, първите и единствените, които срещам в живота си, създатели на първият български колективен роман “Аурелион”(http://choveshkata.net) виж Човешката представя - Аурелион, които имат изключителна ръководителка и приятел – Валентина Димова, нямат пари да дойдат на представяне в София.

От администрацията на НБУ бяха отпуснали 90 лв. командировъчни и в един момент всичко се разсъхва...

Аз исках да ги представя. Таях искрица надежда и усмихната вече влизах в университета и разказвах... Не е било писано. Не и в този епизод.

Може би прекалено много драматизирам, не знам, но защо?...

Защо?...

Фондация “Човешката библиотека” проходи... да, с всяко вдишване, ние с Калин и други наши приятели се грижим за младите автори и ги подпомагаме, колкото можем.

Калин дава от парите си на преводач, аз от скътаните от тук-таме.

Не помня откога не съм купувала нещо за себе си.

Не ми трябва. Обичам да се раздавам. Така обичам – давайки, помагайки.

Това е призив.

Зов за помощ в едно време на предизвикателства, които се изправят пред нас, подобно на бариери, които не можем понякога самички да разрушим.

Ако искате да им помогнете финансово, може и с малко, свържете се с мен и Калин на

slanchevka@gmail.com и kalin.nenov@gmail.com



Продължаваме, нали?* ;)



* днес ми е трудно да си повярвам, но лека-полека и това ще стане. След днес.

Legacy hit count
567
Legacy blog alias
16270
Legacy friendly alias
Зов-за-помощ

Comments5

Eowyn
Eowyn преди 18 години и 5 месеца
Ех, жалко, че си го публикувала тук, трудно ще го видят.
Когато се запознах с Калин, му бях оставила малко парички. Осъзнавам, че бяха доста мизерна сума :( Но ми се искаше да помогна.
Скоро най-вероятно ще започна допълнителен проект,част от парите, които ще получавам от там, смятам да ги ползвам за различни дарения, така че очаквайте обаждане от мен, аз имам и твоя, и неговия мейл :)
Svetliche
Svetliche преди 18 години и 4 месеца
Благодаря ти, мила :)
Пиши ни по всяко време, дори да не е свързано с парички ;)
А къде би ме посъветвала да пускам постовете си? В Бглог или в Сапунените мехури?
Защото ми се струва, че и в Болог не се чете... така ли е?
Прегръдки!
Габи
Eowyn
Eowyn преди 18 години и 4 месеца
Такааа, значи главната страница - БГЛог по принцип се чете от много хора и има по-голяма вероятност съобщението ти да бъде видяно :)
Тази платформа е нова и тук можеш да пускаш постовете си в две общности. Например от тук отиваш на Пиши в блога, когато си напишеш всичко, долу има опции Покажи разширени настройки. От там като цъкнеш, единият таб се нарича Мулти общности - от него можеш да си избереш един и същ пост да бъде пуснат в една или повече общности :)
Иначе Сапунените мехури е прекрасна общност, много обичам да си я чета, но по принцип общностите се посещават по-малко (може би с изключение на Образование, която набра доста сила покрай последните учителски събития) , за това важните неща ги пускай с копие и в БгЛог :)
Adelheid
Adelheid преди 18 години и 4 месеца
Ами не знам може и да се види...Аз имам една приятелка от този клуб.Казва се Мая.
Svetliche
Svetliche преди 18 години и 4 месеца
Благодаря, Еовин :) Много!...
Аделхейд, нищо чудно - светът е малък, а пък България ;) и тя и тя ;)
Прегръдки!
By SeoKungFu , 31 December 2006
Редакция: понеже се оказа, че в "Бизнес Обяви" няма как да стане, а целта ми беше да го публикувам там, то да се има предвид, че текста е бил предназначен за тази рубрика. Думата "Тука" се отнася за "там" :)

Тука нещо е замряло, а това никак не е добре, особено при такава голяма общност.

Едно от лошите качества на българите е особено силната недоверчивост и нежелание за комуникация - да, липса на контактност, което естествено води да замиране на предприемчивостта до почти жизнения минимум.

Нации, които с нищо не са по-интелигентни от нас - а както знаем ние сме :) - са далеч по-сговорчиви и добри в екипната, съвместна работа.

Всъщност апелирам към поощряването и развиването на тази секция.

Всеки от вас, освен тези които са все още малки :) е или някакъв специалист в дадена област или поне все нещо има като професионални умения.

Всеки от вас би се нуждаел от услугите или продукта на някой от нас.

Всеки от вас би приел да работи с хора, които познава по-вероятно отколкото такива, които не познава.

Призовавам всички ви да се включите в тази инициатива, а тя е - нека заедно победим проклетата криза!

Благодаря за вниманието!

Предлагам всеки да пише в темата какво предлага и какво търси. Ще "сформираме" своеобразен БЛИЦ ПАЗАР !


Legacy hit count
170
Legacy blog alias
29484
Legacy friendly alias
Инициатива---нека-заедно-победим-кризата--

Comments