BgLOG.net
Мисли волни, трепетни и шеметни. Ганкиното кафене е тук
By heroin , 17 January 2010
ВсЪщност не са ми чак толкова много годините... но живота ми става все по- скучен... кара ме да се чувствам стара...

 

ПЪрвиЯт пример, който мога да дам, е музиката.... вече не мога да понасЯм жици... не знам дали слушам само истински качествена музика или просто сЪм се превЪрнала в сЯнката си (коЯто е спрЯла да живее)... на много хора им се случва да се чувстват така... уж с времето отделят само песните, които наистина си струват, но дали... мислите ми са малко разпокЪсани..

 

когато си гледам разни стари снимки или си чета публикациите от преди2-3 години си спомням каква съм била на 16  ..СВОБОДНА ...И ВСЕ ЩЕ СИ ОСТАВАМ ХИПИ(надЯвам се това животЪт никага да не убие у мен)...

 

Сега се чудЯ дали обстоЯтелствата те правЯта такЪв.. или времето.. или самиЯт ти...

 

 

все още търсЯ идеЯ, за коЯто да се борЯ...I don't care about the money.... харесвам истинските хора, които не го превЯт за популЯрност, не за да изпЪкнат , а ЗА ИДЕЯТЯ.... "ветрогонци" ги наричаха Алековите герои... бохеми, може би..истински хора им казвам аз . идеалисти, може би... различни, понЯкога неразбрани... мечтатели... креативни личности с повече вЪображение от капацитета на средностатистическиЯ посредственик... надявам се, че още съм една от тЯх...

 

Все още сЪм различна... разбирам го всеки пЪт когато общувам с хора от начина, по който ме вЪзприемат... все още тЪрсЯ мЯстото си... „Свободата, Санчо, е едно от най-ценните блага..."

 

остарЯвам или пораствам? Има ли разлика? акоНЕ, ок.. Ако ДА- кое от двете се случва с мен..

 

 


Legacy hit count
646
Legacy blog alias
36546
Legacy friendly alias
ОстарЯвам---
Размисли
Невчесани мисли
Нещата от живота
Раздумка

Comments12

heroin
heroin преди 16 години и 3 месеца
Хи- хи.

Знаеш ли, мислЯ, че човек може да бЪде стар на 20 и млад на 50- както си го направи. Затова се страхувам, че може би сЪм остарЯла... на 20...

Порастването само по себе си означава развитие.. от една- две години насам не сЪм развивала потенциала си в никаква посока... постигнах много, но, сакаш, не се развих....

Не се оплаквам от живота си! Просто се страхувам, че буйниЯт огЪн, който нЯкога гореше в мен сега просто тлее.... страх ме е да не се превЪрне в пепел.

Това нЯма да ми попречи да живеЯ, но нЯма да е пЪлноценно.

 

БлагодарЯ за позитивниЯ зарЯд :) Наистина благодарЯ!

 

P.S.:О, да, Франк наистина е Синатра... Случват се такива неща:)


ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 3 месеца

Радвам се, че коментарът ми е изпълнил целта си :).

Аз свързвам стареенето с две основни промени - психологическа и физиологична.
Психологическата страна на процеса бих описала с една дума - предпазливост.
Колкото повече растем, толкова по-предпазливи ставаме. Докато сме още деца, сме  доверчиви; вярваме в Дядо Коледа и в собствените си безгранични възможности; приемаме без предразсъдъци новото.

В процеса на порастване, след като безброй пъти сме споделили тайните си, за да ги чуем разтръбени още на другия ден, след като сме получили нож в гърба или удар под пояса, потвърждаващ за сетен път, че "няма ненаказано добро", свикваме да се държим предпазливо към всичко ново. Т.е. част от нас умира, защото младостта предполага непредпазливост (когато знаеш малко, действаш бързо :).

Мисля, че ти си още далече дори от началото на този период.

Аксиома: ако тялото ти е на 70, но все още си способен да заговориш с добро  непознат на улицата, да накараш дете да се засмее, да дадеш последните си пари на някого, който ти казва, че бърза на среща с любимата си, а няма пари за автобуса - ти си млад (или ужасно глупаво непредпазлив, което е същото).
Втора аксиома, следствие от първата -- ако си на двайсет, но никога не би: тръгнала на автостоп за концерт на любимата си група, или никога не би си татуирала пеперуда на челото, само за да си като твоята най-добра приятелка, или никога, никога не би извършила нещо "глупаво" - това определено значи, че вървиш към седемдесетте - нищо, че все още зъбите ти не спят отделно от теб :).
Потенциалът ни е огромен, почти неизчерпаем на практика. Лошото е, че го осъзнаваме едва когато станем на 70...

 

heroin
heroin преди 16 години и 3 месеца
Eee, oще не съм прекалено безнадеждна! Я К О !
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 3 месеца
 Развеселихте ме!  Всъщност и аз на 20г. се имах за суперстар! :)))Някъде към 18г. спрях да си признавам годините. Дотогава с гордост ги афиширах и веднага се омъжих, да не остана стара мома :)))) Шефът ми каза, че като навърши човек 50г. пак започва с гордост да ги афишира и да се радва на всяка година вповече!
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 3 месеца
Рано за остаряване, късно за порастване... Според мен, просто ви е докривяло в момента. Не е трудно да остарееш на 20, но едва ли има сериозна причина да се върши такова нещо. Така, че - оправете си настроението и ще говорим пак, надявам се :)). Поздрави.
Shogun
Shogun преди 16 години и 3 месеца
Сещам се едно много подходящо стихотворение от поета Козма Прутков. Ще се опитам да го преведа, макар и нескопосно, но пък с най-добри чувства:

Съхне лист. Избяга лято. 
Късно ще се съмне.
Юнкер Шмидт от пистолета
иска да се гръмне.

Спри, безумни, знай - 
отново ще се зеленее.
Юнкер Шмидт, повярвай,
скоро лято ще изгрее.
(1854 г)

 Аз пък, като станах на 20, си знаех, че съм си девойка още - така се чувствах. Но имах приятелки, които ми казваха да не се подтискам от това, че животът вече е свършил и нищо хубаво не ми предстои. :) :) :) Не се оказаха прави. Купонът едва тогава започна, та и до сега. Желая го и на теб, Lady Sunshine!
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 3 месеца

 

 

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 3 месеца
Хахаха:                                                                                                                                  " Но имах приятелки, които ми казваха да не се подтискам от това, че животът вече е свършил и нищо хубаво не ми предстои."

 Те тия приятелки същото казват и на 30г. Да видим какво ще кажат на 40г. :))???

 А, според майка ми животът и сега започва и истински му се наслаждава на 60г.! Така че въпросът е явно на дух и на моментно състояние! :)


DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 3 месеца
Аз пък - понеже съм една вятърничава жена - на 20 изобщо не се замислях какво започва и къде ще свърши евентуално. На 20 исках Всичко - всички пътища, всички планини, всички пещери, цялото море, всичката истинска любов... И въобще не ми минаваше през ума мисъл за остаряване, артрит, дископатия и т.н. Просто исках неща и се опитвах да ги достигна. Не е ли това младостта - да умееш правилно да искаш?
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 3 месеца

В моя клас имаше една подобна смела, пълна с много огън и въображение ученичка.
Та тя веднъж ми каза, че иска всичко. А аз я попитах има ли място, където да побере всичко...

 

pestizid
pestizid преди 16 години и 3 месеца

Ela Georgieva, по повод "всичкото" един поздрав, :))


"Но в суетнята - фатално забравихте,
че аз съм Дама спатия.
Тесни и къси са ви ръкавите -
няма как в тях да ме скриете.
Като любимка на всички влъхви
ще ви го кажа на срички:
- Повече нямам време за блъфове.
Всичко на масата! ВСИЧ-КО!!!"

Маргарита Петкова
heroin
heroin преди 16 години и 3 месеца
Bien, Tres Bien!

 

Струва ми се, че просто го мислЯ прекалено много... ЗадЪлбочаването в разни житейско- философски вЪпроси води до тотално обЪркване, нЯкакЪв вид психоза и, естествено.. главоболие.. ТЪй ми се струва!


By Wishsong , 16 November 2009

...който е решил на всяка цена всеки ден да ръси типотии на първа страница...

...и тъй като БГЛог е най-либерален и "хвърля" по подразбиране всички нови публикации точно "в лицето" на "Авторът си ти!"...

...и когато някой си избира ник, по-подходящ за блог, наречен примерно "Пич, звънни ми, аз съм палава" или за лична страница в порно-сайт...

...и когато го комбинира с гола снимка, която според някои не е порнографска, но пък според мен изобщо не й е мястото на 1-ва страница, щото това не е "жълт", лайнян или както щете го наречете, а претендиращ за най-добрия блогерски домейн...

...и когато някой се подпичква с модераторите и администраторите...

...а в същото време не друг, а собственика е делегирал права на точно тези администратори и модератори за да се грижат БГЛог или поне първата му страцита да не се превръща в клоаката, в която се превърна държавата ни...

...и когато те са му направили забележка, че поста му не отговаря на изисквания да седи на първа страница...

...и когато първа страница почва отново да се пълни с поредните постове, в които се появяват "защитници" на "слабия и онеправдан" потребител, които за пореден път предизвикват сблъсъци...

...БГЛог не е същия.

Хайде,чакам да ме оплюете! Или да ме подкрепите! :)

Бележка на автора: Тъй като това е моя блог коментарите на този пост, които не ми харесат ще бъдат изтрити, защото всъщност те не съществуват! :)))

Извинявам се на всички, които ще се разочароват от картинката на аватара ми - просто не харесвам порнографията, поп-фолка и "манакенките" на повикване

   

Legacy hit count
990
Legacy blog alias
34964
Legacy friendly alias
Когато-се-появи-поредния-самовлюбен-потребител---
Размисли
За BgLOG.net
Невчесани мисли
Нещата от живота
Коментари
Клуб Графоман
Раздумка
Човекът и обществото

Comments12

goldie
goldie преди 16 години и 5 месеца

Извинявай, че ти пиша в блога, но аз искам наистина да се излезе с мнение от админите дали спорния аватар трябва или не трябва да е аватар, защото явно нямат единно мнение, но за сега политиката е да свалят постовете от Заглавната, което ме навежда на мисълта, че голата снимка не се радва на широко одобрение.

П.П. Не те оплюват, само те оминусяват. "-"за писачите на минуси заради изключителната им смелост да натиснат онова бутонче без да обяснят защо.:(

vorfax
vorfax преди 16 години и 5 месеца
Поредният самопровъзгласил се модератор.

Не ме интересува, ако ще и вот +100 да съберете на поста. Аз не мога да понеса как се подигравате с някого защото не ви е по калъпа, не ползва ВАШИТЕ думи, не играе по ВАШАТА свирка и има различни интереси/схващания/вид от ВАШИТЕ.

Това ме отвращава...


pestizid
pestizid преди 16 години и 5 месеца
Такааа. И понеже авторката с никнейм Палавница вече е като "Облечената маха", дали постовете й ще се появят обратно на главна?! Ама изобщо не питам в случая, а подсещам, подканям, провокирам и каквото още се сетите!
chopar
chopar преди 16 години и 5 месеца
Направо разкъсахте момичето. Така и не разбрах защо??? Някакви псевдоинтелектуалки и морализаторки с ОФ страст. С патоса на комсомолски секретарки. И тя взе, че се предаде. Ловът на вещици завърши. Настана мир и спокойствие по блогърската земя.
Terkoto
Terkoto преди 16 години и 5 месеца
 Я стига сте се правили на ощипани! Нагласяте си някакви сценарии, провокирате и след това се чудите, защо хората реагират на провокацията! Обикновените потребители реагираме на постове свързани с "пряката или косвена дискриминация, основана на пол, раса, възраст, националност, политически и религиозни убеждения, сексуална ориентация, проповядващо национална омраза и вражда и др.под" От къде да знам, защо не се свалят! Уточнете се!

 "Разкъсахте момичето!" Хайде сега и жертва излезе:))) Онова момиче, за което тъжиш сигурно и представа си няма, че снимката и е била използване за провокация и нечии цели!Помоли го, shopar, да пуска тук всякакви голи,облечени....снимки и да си говорим, да се забавляваме, да коментираме, а не да спорим за глупости, колко тук било гадно, какви хиени имало и колко неспрсведливо сме се отнасяли......и каква остра нужда имаме от Ворфакс и неговата справедлива намеса!

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 5 месеца
 Изчезна ми коментара!:) Ще се повторя, а като се появи часове по- късно анонимен със същото съдържание да знаете, че съм аз!:)

 Я стига сте се правили на ощипани! Нагласяте си някакви сценарии, провокирате и пищите и после се чудите, защо хората реагират! Обикновените потребители винаги сме реагирали с неодобрение на постове с "пряка или косвена дискриминация, основана на пол, раса, възраст, националност, политически и религиозни убеждения, сексуална ориентация, проповядващо национална омраза и вражда и др.под" Не знам защо не се свалят! Уточнете се!

  "Направо разкъсахте момичето." Онова момиче, за което тъжиш и представа си няма сигурно, че снимката му е била използвана за провокация! Ако пък има, помоли го да публикува всякакви снимки- голи, облечени, актови.......да коментира и пише, да се забавляваме и обсъждаме, а не да спорим и да си доказваме, колко тук е гадно, какви сме хиени, нетолерантни, закостенели........и каква остра нужда имаме от "справедливата намеса" и поучения за обноски в интернет на Ворфакс!


pestizid
pestizid преди 16 години и 5 месеца
Kopriva, защо ли не те виждам да си коментирала в един подобен пост? Или може би си писала на мод/адм ЛС? Интересувам се.
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 5 месеца
 В кой? Или ме е нямало или не съм прочела......Напоследък избягвам натоварващи заглавия......Постингите на Палавница са ми неангажиращи и забавни, затова ги прочетох и се ядосвам на факта, че пак някой трябва да си тръгва или се стига до конфликт, вместо до забавление, от което имам нужда!
pestizid
pestizid преди 16 години и 5 месеца
Kopriva, отговорът се приема. Да не задълбавам повече, ако се интересуваш подробно, мога да ти пратя линк, макар че там вече има разрешение по въпроса.
А в постовете на Палавница освен забавление имаше и доста сериозни неща. Макар че и аз не се отказвам от забавлението, :)
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 5 месеца
Имаше- да и се надявам да продължава да има! Само против провокациите съм! А по въпроса, който ти повдигаш съм съгласна, но не зависи от мен или потребителите, затова написах: "Уточнете се!"
goldie
goldie преди 16 години и 5 месеца
И върнете поне най-коментирания пост, защото не ми се рови из личните блогове.
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 5 месеца
IICFly, не вярвам моят коментар да ви хареса, но все пак ще го напиша. Докато някой разискваха дали потребителката въобще е пълнолетна и дееспособна, вие установихте и особеностите на характера и - т.е. е поредната самовлюбена празнословка? А думичката "подпичква" все още не е озвездена от упълномощения админ (модератор и каквото там...)? Защото всички сме наясно какво точно означава, защото се изключва от "лицето на блога", или защото аватара ви не представлява "Голата Маха"?
By danieladjavolska , 21 October 2009
   Та рекох да ви разкажа, да ви разкажа, още похваля. Моят Марко (разбирайте аватара, защо не и ника, та те са едно цяло) годишнина дочака - хем почти пълна, хем полупразна. Цели 45 димитровника чукна.

   Да си ми жив и здрав Марко, аватарът, още ника, ника, още името.

   Ще те сменям, Марко, да знаеш... До тук беше да ме красиш и представяш пред хората, още обществото, обществото - виртуалното. Ще се разделям с теб и туй то. Много си ми несериозен, лекомислен, още леконравен. Никой на сериозно не те приема. Заговори някой сериозно и ти - иааааа - хоп - озъбиш се на фото на тази ми зелена поляна. И сериозни думи да заредиш - несериозно се приемат с тази ми твоя физиономия озъбила се насреща.

   Ще те пращам в архива.

   Ще си взема друг (аватар) да ме представя. Нещо по-така, по-сериозно, по-сериозно, още солидно, солидно, още засукано, та и нищо да не кажа - думата ми по-сериозно да "звучи" - като хвърлен камък на място.

   Е, ще ми е тъжно малко за тебе...ще потъжа, още поплача, но на сериозно отиват работите, работите виртуалните.

   Беше ми приятел верен (Марко) и смях ме разсмиваше само като те погледна, но...има си кога, какво и как. Ни си знаеш мерилото, ни си намери ставилото...Мяра му е майката, мярааа...

   А твоята къде е? (Не майката, а мярата?) Все като на тъпан пръчката несериозен се изказваш, несериозен, още неподготвен...А беше време, Марко, когато "речите" си пишеше, три пъти мереше, един път "ревеше"...А сега като си млъкнал, звук не обелваш.

   Какво ти стана, Марко, та ми се така умълча??? Дали гладен остана или жаден заспа??? Дали лоша дума на преко ти казах, та ми така млъкна???

   Е, приятелю верен, щеш-не щеш или отново почвай да ревеш, или си отивай там, откъдето си дошъл - от Магарешкото царство, вдън гори Тилилейски...

   А сега Наздраве и умната, защото заканата остава в сила...Или се взимай в ръце, пардон, в копита или...

   Па викна ми Марко, та ревна,

   ревна ми, още запя, запя, още занарежда

   онази ми тъжна песен, песен, още приказка,

   приказка, още изповед...

   От сърце му магарешко извираше,

   извираше, още редеше:

   Питаш ме, още казваш ми:

   Що си ми, Марко, тъжен,

   тъжен, още намръщен?

   Дали си ми, Марко Инатчия,

   Инатчия, още Сайбия,

   та си ми Марко млъкна,

   млъкна, още занемя/?

   Та си ми Марко млъкна,

   млъкна, още занемя.

   Ни ми Марко говори,

   ни ми се Марко усмихва,

   сал ми си Марко гледа,

   гледа, още наднича

   с тая ми шия голяма.

   Не си ми Марко Кралевити,

   най си ми Марко Инатчия,

   Инатчия, още Сайбия.

   Най ми си чукна Марко

   тъкмо 45 Димитровника,

   Димитровника, още Лазарника.

   Дали ги Марко чукна

   или те него чукнаха?

   Та ми си Марко рече,

   рече, още отсече:

   45 Димитровника стигат,

   стигат, още артисват,

   че ми много придойде,

   придойде, още отнесе

   да се блъскам в обори,

   обори, още окови,

   а най си мразя обори,

   обори, още окови

   за Маркови ми мисли,

   мисли, още размисли

   за човешки неволи,

   човешки, още магарешки,

   неволи, още кахъри

   в таз ми бедна Бглог-а...

   Тъй ми Марко ревна, ревна,

   още запя, за вази песен изпя:

   - Иаааа! Иаааа! Иаааа!

 

   Послеслов: Наздравиците плииз - пакетирани или завързани с панделка...Наздраве!

 

 

 

 

 


Legacy hit count
1813
Legacy blog alias
34102
Legacy friendly alias
За-Дупката----и-още-нещо---
Размисли
Невчесани мисли
Нещата от живота
Раздумка

Comments18

vorfax
vorfax преди 16 години и 6 месеца
СИрЬозна ли ще ставаш!?? Ритай докато е време, не се оставяй да те обяздят. Как тъй еди кой си еди как си те приемал, яяя. Голям интерес към черните дупки се заформи. Едни ги разглеждат отвътре, други се възприемат като такива, а трети експериментират колко шоколад могат да поберат. Ех времена, ех нрави...
Публикувано изображение

ПС: ЧРД!


goldie
goldie преди 16 години и 6 месеца

Точно мислех да измислям нещо за магарето на Хитър Петър и то... интуиция ли е, телепатия ли е? Не знам как стана тая...ама пост има пък не е мой.

ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН!!!

Нема нужда да се хвалиш, че си на 45, след 25 другите ги слагаш на банкова сметка за лихви и ако успееш да взимаш 20 години пенсия, тогава почваш да се хвалиш, че си прецакала системата на социалните недоизмислици.

 Сега само здраво похапвай и гледай гостите да не ти изядат тортата. Все пак ти имаш празник и е редно да опразваш наред - чинии, чаши и т.н.:)))

 

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 6 месеца
Дале????? Аватар, ник, Марко,който и от вас да е чукнал 45 "димитровника" да е жив, здрав, щастлив, да си тегли хомота с лекота, да не се инати, да реве на воля, да прескача черните дупки и да оглася "бедната Бглога" с каквото му е на сърце-  песни, стихове, ревове, тъжни легенди, омайни приказки- ние четем всичко, не сме придирчиви, само тишината ни мъчи.........

 Хайде прескачай дупката и си идвай- не ти е крив Марко.......

 ЧЕСТИТО!!!!


ValiaDobreva
ValiaDobreva преди 16 години и 6 месеца

Да дава господ на всички ( дори когато са в дупка) така музата да ги навестява!

ЧРД!

 

DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 6 месеца

ЧРД и от мен - желая ти много щастие, любов и здраве. И незалязващо чувство за хумор.


Shogun
Shogun преди 16 години и 6 месеца
Честито, честито, честито - и на тоз, дет' е чукнал (чукал), и на тогоз, дето са го чукнали (чукали).

PIC_0113

Камък, казваш, а. Сериозно нещо. Ето тука един от моята каменотека. Тежи си на мястото. Ама камък, дето не се търкаля, обраства с мъх. Така че - роулинг стоун или мъх, пореден избор. За следващите 45. :)
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 6 месеца

Дале, честито и да си жива и здрава! Коги шъ празнуваш :)? Я па наздравиците само наливни ги подарявам :).

(Родена си на много специален ден - с мъжа ми имаме р.ден - 9 години брак :)))

galjatodorova
galjatodorova преди 16 години и 6 месеца
 Ела, вие с Далето днес заформихте голяма веселба! От позицията на моите 11 455 дни брак какво да ти пожелая в следващите 99 години освен здраве, обич и разбирателство? Може би- "Спокойствие и само спокойствие..." Да знаеш, понякога помага!

Даленце, извинявай!!!
danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 6 месеца
vorfax, СИрЬозно и още как!?!? Щях да се обърна към теб по един друг начин, но тъй като не зная докъде и какво носиш, пък и нали от днес ставам "сирьозен" чиляк (човек), та да я подкарвам сериозно...

А мен Черните дупки ме вълнуват, но от астрономическа гледна точка. Те са малко страшнички, за разлика от Сатурновите дупки. Черната поглъща де що се изпречи по пътя и, а при Сатурновата - там е по-лесно измъкването. Скачаш от пръстен на пръстен, от метеорит на метеорит, тук-там космическа прах и...готово...Излязъл си от дупката...

Аз дупката я разглеждам от вътре...

А за Хитърпетровото магаре...Как ми откри първоизточника - на аватара???

А, Диди, интуиция е, интуиция...Видях те рано, рано да щъкаш в Бглог-а и си казах: Я да и свия аз един интуитивен номер на Диди и успях...Споко, моето парче от тортата не си го давам на никого, защото си е мое...Чашата и нея не си я давам, защото и тя си е моя...И мъжа не си го давам, защото и той си е мой...За детето да не говорим, колкото по-прилича на тате си, толкова по си е мое, така че и него не давам...Малей...каква егоистка се заформям...

Копривке!!! Вярно, не ми е крив Марко, ама...И тримата ги чукнахме "димитровниците" - аватар, ник, Марко...

Случайна, то хуморът не е бездънна каца с мед...Все в един момент вземе да привършва и се налага презареждане, а ако няма в склада...какво правим тогава??? Крадем...Хм...И хуморът се нуждае от гледане, поливане, хранене, иначе закърнява...

Шогун, то чукнал/чукал - все тая, все едно означава!? А камъкът си го бива. На мен приятели по заръка от чужбина български камък ми донесоха от българско царство, някогашно...

Галя, 145 казваш!?! Бива, защо не??? И не му е пораснала работата на Марко, ами ушите...

Ела, ами аз вече май празнувах...Наливни наздравици казваш...И тях си ги бива...Наздраве и на вас...

Раде, благодаря за специално отделеното време...

Професоре, и "твоят" Марко си го бива...Такъв един веселичък...А моят Марко му е рано да го пенсионирам...Все още...

Валя, чул те Господ...

А сега да ви се похваля какво ми подариха домашните любимци, както обича да се изразява Диди...Едно магаре...Не, не истинско. На терасата не можем да го гледаме. Сувенир. Така че няма отърваване - от магарето...

Благодаря ви за пожеланията и за това, че бяхте мои гости. Лека нощ!!!


danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 6 месеца
Няма пък...да казвам...точно сега...Ако ме "ядосаш" - може...

vorfax, да те питам нещо...Така, както си правиш тази чудна тема с детски книжки, да си срещал случайно приказката "Аленото цвете"? Някога у дома имах много детски книжки и в една от тях имаше точно тази приказка...Минаха години...Индустрията "Дисни" направиха "Красавицата и звярът", чиито "прототип" е точно това "Алено цвете". Доскоро в нета не срещах нищо за цветето, което търся. Отскоро обаче срещам материали, които не ми вършат работа. Най-интересно ми беше да прочета: "Красавицата и звярът" се среща още и като "Аленото цвете" - руска народна приказка...Не се среща "още като", защото цветето е преди звяра и звярът е взел за "основа" "Аленото цвете"...

Та да се върна на въпроса: Срещал ли си я или да сядам да я преразказвам по спомени???


vorfax
vorfax преди 16 години и 6 месеца
Далето, не откривам на български такава приказка, а вероятно и се среща под друго име, както споменаваш. Ще го имам впредвид в нататъшните ми търсения : )
danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 6 месеца
Името е това, друго име няма..."Аленото цвете"...

Професоре, идва ми да те "разцелувам"...За инфото...И аз влизах в руските и нещо намирах, но май не беше точно това...Благодаря!!!


danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 6 месеца
Ммммммм!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Без извинение!?!?!?

Админ (модератор) - все едно - махайте поста в блога ми, да не го махна аз...Тъпня....


Kopriva
Kopriva преди 16 години и 6 месеца

 Дале, не се вдетенявай! Голяма работа- минус :)

"Плюс и минус са полюси различни,

плюс и минус не си приличат,

но страшно се привличат!"

 Кой бил щракнал минуса.....Марко- кой? Ти сама го заплаши, че ще го сменяш!

danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 6 месеца
Права си Копривке...Ех, Марко, Марко!!! Какви ги оплескА???
danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 6 месеца
Я, Професоре!!! От къде го измъкна този готин мъж??? Разведри ми погледа...
By Wishsong , 25 September 2009

Тези дни се наслушах на глупави и дълбоко некомпетентни изказвания на министри от новото правителство. 

Не знам тези хора от Марс ли падат, не знам кой ги съветва, но ден след ден се убеждавам, че ако продължават в същия дух в държавата ще продължава да кипи безсмислен труд и ще се приказват празни приказки.

Думата ми е за "идеите" на социалния министър да вкарва в затвора неплатилите осигуровки.

Учудващо е, че точно заместника на Тотю Младенов, г-жа Христина Митрева, която е така да се каже един от най-големите капацитети в социално-осигурителното право и дългогодишен главен актюер на Националния осигурителен институт лансира идеята да се въздигне в престъпление неплащането на осигурителни вноски.
Необяснимо за мен е, че г-жа Митрева много добре знае, че такъв неуспешен експеримент беше правен от едно предишно правителство и предложеният и приет текст на член 259а в Наказателния кодекс беше отменен като П Р О Т И В О К О Н С Т И Т У Ц И О Н Е Н от Конституционния съд с Решение № 14 от 23 ноември 2000 г. по конституционно дело № 12 от 2000 г., съдия докладчик Тодор Тодоров (Обн., ДВ, бр. 98 от 01.12.2000 г.)II. По § 6 ЗИДНК (виж по-долу въпросната част от решението). 
Да, ама видите ли – тогава като го направили били събрани трийсет милиона лева – голям праз! 
Ами тогава дайте всеки ден Народното събрание да приема безумни промени в законите за да има работа Конституционния съд да ги отменя след това!!! Продължавайте все така и скоро ще станете за смях!
Ето и ако някой се интересува част от текста на Решение № 14 от 23 ноември 2000 г. по конституционно дело № 12 от 2000 г., съдия докладчик Тодор Тодоров (Обн., ДВ, бр. 98 от 01.12.2000 г.)II. По § 6 ЗИДНК 
11. С оспорената разпоредба се създава нов член 259а в Наказателния кодекс. Според него "Длъжностно лице, което разреши изплащането на възнаграждения, без да са внесени дължими задължителни осигурителни вноски, ако невнесеното е в големи размери, се наказва с лишаване от свобода до три години". Съгласно втората алинея на същата разпоредба "...деецът не се наказва, ако до приключване на съдебното следствие в първоинстанционния съд изпълни изцяло задължението си заедно с дължимите лихви". 
Подателите на искането поддържат, че така създадената уредба противоречи на правото на труд, съответно на трудово възнаграждение - чл. 48 от Конституцията, и на принципите на демократичната и правовата държава - чл. 4, ал. 1 от Конституцията. 
12. Искането се поддържа от СРБ. 
13. Съдът приема, че така създадената уредба e противоконституционна. Прилагането й застрашава осъществяването на основни конституционни принципи - чл. 4 от Конституцията (България е правова държава, която гарантира живота на гражданите) и чл. 16 от Конституцията ("Трудът се гарантира и защитава от закона"). Систематичното изнасяне на този принцип сред основните конституционни начала изразява значимостта му на условие за нормално и достойно човешко съществуване, предпоставка за удовлетворяване на естествените човешки потребности. В съвременните условия основна цел почти на всеки труд е получаването на трудово възнаграждение, което е от първостепенна, може да се каже биологическа, важност за отделния човек. Затова правото на "минимално трудово възнаграждение" е посочено изрично сред основните права на гражданите - чл. 48, ал. 5 от Конституцията. Държавата е длъжна да гарантира и защитава това право, а не да създава юридически пречки пред осъществяването му. 
14. Неразривно свързано с правото на минимално трудово възнаграждение, негов правен корелат е задължението на работодателя да изплати заработеното възнаграждение. Правото на труд е безсмислено, ако срещу него не стои насрещно задължение за заплащане на възнаграждение. 
Следователно, конституционното задължение на държавата по чл. 16 и чл. 48, ал. 1 от Конституцията да създава "условия за осъществяване" на правото на труд по необходимост включва задължението й да създава условия за изпълняване на задължението на работодателя да изплаща трудовото възнаграждение за положения труд. С приемането на § 6 ЗИДНК държавата прави точно обратното - обявява за престъпление изпълнението на конституционно установеното задължение на работодателя да заплати трудовото възнаграждение. Създава се противоконституционно законово основание за длъжностното лице, в случая работодателя, да откаже изплащането на трудови възнаграждения, като се позове на невъзможността да внесе задължителните осигурителни вноски и на заплахата от наказателна репресия по оспорената разпоредба. 
15. Съдът отчита, че гражданите имат и право на обществено осигуряване - чл. 51, ал. 1 от Конституцията. Разбира се, законодателят трябва да създаде законови условия за осъществяването и на това право. При създаването на законовата уредба обаче той е длъжен да съобрази различието в целта и функциите на трудовото възнаграждение и целта и функциите на общественото осигуряване. Докато трудовото възнаграждение служи за ежедневно, актуално задоволяване на насъщните нужди на работника и неговото семейство (храна, подслон, лекарства), общественото осигуряване е насочено към задоволяване на такива нужди в един бъдещ, несигурен момент (пенсиониране, болест и пр.). Очевидно, ако гражданинът не получи днес заплатата си, за да се нахрани, вероятността да доживее до пенсия намалява. От тази гледна точка фактическата конкуренция, която възниква между правото на труд и на минимално трудово възнаграждение, от една страна, и правото на обществено осигуряване, от друга страна, законодателно може да бъде решавана само в полза на първото - чл. 16 и чл. 48, ал. 5 от Конституцията. Като конституционна ценност правото на лицето на минимално трудово възнаграждение има приоритет пред правото на обществено осигуряване. 
16. Съдът отчита, че от гледна точка на социалната концепция за същността на социалното осигуряване системата на последното се основава не само върху волята на осигуреното лице (работника), но и върху интересите на обществото като цяло. Основен конституционен принцип е обаче, че интересите на обществото не могат да служат като основание за ограничаване на основни конституционни права дори на един отделен гражданин (изключенията от това правило са изброени изчерпателно и изрично в чл. 57, ал. 3 от Конституцията). Правата, гарантирани от справедливостта, не са предмет на политическо споразумение или отчитане на обществени интереси. Обратната практика, характерна за общества, изградени върху тоталитарни принципи на организация, е отречена от съвременните демократични конституции, които издигат "във върховен принцип правата на личността..." - Преамбюл на Конституцията. 
Ето защо съдът приема, че разпоредбата на § 6 ЗИДНК е противоконституционна.
Надявам се поне някой юрист от МТСП да го прочете и да докладва на г-жа Митрева без да го е страх, че ще го уволнят!
Уважаеми министри, сменете си незабавно съветниците - те са вредни и за Вашето и за нашето здраве!
И НЕПРОТИВОКОНСТИТУЦИОНСТВУВАТЕЛСТВУВАЙТЕ!




Legacy hit count
1741
Legacy blog alias
33342
Legacy friendly alias
НЕПРОТИВОКОНСТИТУЦИОНСТВУВАТЕЛСТВУВАЙТЕ--Бойко-министрите-ти-говорят-глупости--Смени-им-съветниците-
Ежедневие
Размисли
Събития
Невчесани мисли
Нещата от живота
Новини
Коментари
България
Разни
Раздумка
Коментари.
Човекът и обществото

Comments2

chopar
chopar преди 16 години и 7 месеца
Напълно съм съгласен за вкарването в затвора. В Израел има специални икономически затвори. Включително за хората, които не си плащат ток, води и прочие. И евреите треперят  и си плащат точ в точ. Във Франция задължително трябва да представите документ за платен ток за последните 12 месеца ако искате да получите здравна осигуровка, ако сте лица, които нямат доходи за осигуряване и то се покрива от държавата.. Аман от Андрешковци  в тая шибана държава.
Donkova
Donkova преди 16 години и 7 месеца

Чопар, това откъде го научи: Във Франция задължително трябва да представите документ за платен ток за последните 12 месеца ако искате да получите здравна осигуровка?

 

By Wishsong , 24 September 2009

Повод за тези ми размисли е размирисалата се неприятно едва тези дни далавера с укритите доходи на българските футболисти. 
Темата е благодатна за вестниците, които напоследък май само съобщават нещо но не се занимават с по-съществени за държавата неща – да проверят всъщност „къде е заровено кучето”.
С две думи „четвъртата власт” и в частност – вестниците са голям длъжник на читателите си. Разследващата журналистика в България не е приоритет за тях от години– къде по-лесно е да пратиш един репортер, който да запише дума по дума какво е казал тоя или оня министър на поредната пресконференция. Или да туриш на първа страница някоя кифла от фолк-средите, която си е сменила силикона или някой бизнесмен, който си е сменил манекенката.
А къде всъщност е заровено кучето в българския футбол?
Ето какво казва пред пресата шефа на НАП за надушените от данъчните укрити данъци в няколко клуба: "Хванахме нарушенията случайно, в специални анекси към договорите на състезателите. Тези анекси бяха открити в документацията на БФС, по-специално в арбитражната комисия".
От тези две изречения могат да се направят поне два извода:
Първият – че или в данъчната администрация работят пълни дебили, които могат да разкрият даверите с данъците и осигуровките само случайно, (което, напълно убедени сме не е така), или някой на най-високите ръководни нива в същата тая администрация напълно съзнателно и преднамерено години наред е лапал мухи (или не само мухи?) и не си е мърдал пръста да търси укрити доходи. Не само при футболистите, а навсякъде в държавата. 
И втория – че, ако не в ръководството на агенцията по приходите, то в ръководството на БФС са били напълно наясно за далаверата. И не са уведомили когото трябва, което ги прави … „съучастници” май беше думата.
И сега няколко въпроса за размисъл, които компетентните органи (които и да са те) в една нормална правова държава биха си задали са: 

- Случаен факт ли е, а и на никой друг ли освен на мене в тая държава не му прави впечатление, че в изпълкома на Българския футболен съюз /ако може да се вярва на официалният му сайт/ от доста време пребивават тези фактори в същата тая държава:

1.ЙОРДАН АТАНАСОВ ХРИСТОСКОВ - член
Април 2000 г. е избран от Народното събрание за управител на НОИ. 
Април 2005 г. е преизбран за нов 4-годишен мандат.
Б.А. Яяяяя, ама НОИ не събираха ли осигуровките преди НАП?!
От 2006 г. е член на УС на Националната агенция по приходите.
Б.А. Опааа, защо ли не е „светнал” Мургина, а после и Стефанов за укритите данъци и осигуровки на футболистите?

2. АНДРЕЙ ТОДОРОВ ИКОНОМОВ - член
От 2003 г. член на Висшия съдебен съвет
Б.А. Туй не беше ли светая светых на съдебната власт дето бди за законността?!
От 2004 г. и понастоящем председател на Пето отделение на Върховния административен съд.
Б.А. Това „Върховен” звучи доста авторитетно, не мислите ли?!

3. КАМЕН МИХОВ - член, прокурор
Завеждащ отдел "Международно правно сътрудничество" във Върховната касационна прокуратура.
Б.А. Само !!!
- От днес ли българските футболисти карат коли за по сто хиляди лева и нагоре и на никой ли не е направило впечатление какво пишат в данъчните си декларации?
- Ще има ли уволнени данъчни шефове и шефове в НОИ за това, че не са си вършили работата с години? 
И къде всъщност е заровено кучето - в Българския футболен съюз, при НОИ, при данъчните или някъде другаде?


Legacy hit count
580
Legacy blog alias
33308
Legacy friendly alias
Футболът-в-България---ни-лук-ял--ни-данък-помирисал---
Ежедневие
Размисли
Събития
Невчесани мисли
София
Нещата от живота
Новини
Коментари
България
Разни
Раздумка
Коментари.
Човекът и обществото

Comments

By Divna_Tuk_i_Sega , 13 August 2009

Лято е... Море... Пясъчни замъци и разбиващи се в тях пенливи вълни... Идвам!

Ама догодина. Сега всъщност трябва да съм в кревата или да уча, че имам изпити. Но благодарение на прекрасните постове и снимки и на мен ми се прииска малко морски полъх и реших да съчетая полезното с приятното: записах се на курс по плуване. Не че в закрития басейн има и полъх от море (ароматът на йодните изпарения на водораслите е заменен с миризма на хлор), но все пак пороят от небето на път към басейна и обратно дава представа какво е да имаш досег с природната стихия вода... е, в малко по-различна форма от желаната, но да не издребняваме. Важното е, че се престраших.

Като бях малка можех да плувам няколко метра, но до там. Една "доброжелателна приятелка" реши да ни помогне (на мен и на едно друго момиче в същото положение като мен) и без да се усетим, хванали се за нея, се оказахме на дълбокото в басейна. Разбрах, че е дълбоко в момента, в който тя ни отблъсна и много бързо заплува към другия край на басейна, така нея я били научили да плува - беше обяснението и' по-късно. Добре, че спасителката се оказа наблизо, инъче... Остана страхът от дълбоки води и от плуването. А толкова обичам водата! Страх на плитко нямам, но недоверие. Че водата няма да ме носи на дълбокото. Че няма да мога да дишам. Че ще се нагълтам с вода.

Чудя се понякога дали това, че можем да плуваме, е един вид знак дали имаме доверие в живота или не. В крайна сметка каква е разликата между метър вода и пет метра вода под мен, след като съм на повърхността? Доверие... е отговорът лично за мен. Доверие в самите нас, доверие в силите ни, доверие в находчивостта ни, доверие, че - каквито и обстоятелства да ни поднесе животът - ще се справим. Доверие, че всичко, което се случва, е за добро. Просто доверие.

Чудя се и дали е случайност, че за толкова години в България никога не съм усетила нуждата от курс по доверие, пардон - плуване. Все пак ние сме си профилактично недоверчиви към всеки и всичко: все дебнеме от кой храст ще изскочи разбойник, все някой да не ни прецака, все ние да излезем на кяр, все всезнайковци и Майстор Тричковци (т.е. по-добър от нас няма), абе... Вярно, не е лесно да "обърнем посоката", но е възможно. Вместо към малките дрязги и към постоянните проблеми да обърнем глава към позитивното в живота, към това, което ни удовлетворява, което ни радва и ни прави щастливи, просто да имаме доверие - и да творим живота си! Пожелавам ви го!

А аз се запътвам към моя курс по доверие : ) С малка отбивка до леглото... 

 

П.С.: "Чудя се" е реторично - всъщност не се чудя, за себе си съм намерила отговорите.

Legacy hit count
458
Legacy blog alias
32013
Legacy friendly alias
Морски-полъх-от-плувния-басейн-с-капка--не-доверие
Размисли
Невчесани мисли
Спорт
Раздумка

Comments3

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 8 месеца

Много добро решение си взела!
Аз имам недоверие към водата след две почти удавяния.
Затова с желязно упорство водя децата си на уроци по плуване :).
Баща им се опита да ги научи в Сандански по метода "хвърляне в дълбокото" и в началото нямахме успех, но сега, след година, и двете вече плуват добре.

Желая ти успех!

 

Divna_Tuk_i_Sega
Divna_Tuk_i_Sega преди 16 години и 8 месеца
Благодаря, Ела : ) Всъщност - както и писах - не е случайно, че чак сега се уча - просто се научих на доверие,  сега е по-скоро "контролното", проверка дали сама съм си написала домашните ; ) И съм сигурна, че ще успея - просто го зная и го чувствам.

А на теб ти желая смелост и успех, за да се престрашиш и когато се престрашиш : )

 
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 8 месеца

Благодаря!
Аз се престраших - нали знаеш защо някои хора стават герои - просто трябва да дават пример :)...
Та аз съм от тия примерни герои :)
Но не мога да плувам добре и съм жалка гледка във вода (зодия Риби съм - иронично :)...



By CvetiKoleva , 3 August 2009

Или, по друг начин казано, могат ли децата да се превърнат във възпитатели /те по един, или друг начин го правят/ на своите родители? Всички сме били свидетели на това, как децата изнудват своите родители- било за играчка, било за да постигнат някоя друга своя детска цел. "Ако не ми го купиш сега, няма да те обичам повече!"/и започва да се тръшка на улицата./ Или пък: "Ако се разведете с мама, не искам повече да те виждам!"; "Ако продължаваш да пушиш, няма повече да те слушам!"  Милите малки "манипулатори", всъщност държат едно мощно оръжие в своите крехки ръчички - страхът на родителите от опасността, че ще разочароват детето си, че няма да получат неговото одобрение, обич, че ще го отдалечат от себе си. Понякога се питам, дали пък  не може да бъде "използвано", пренасочено то  от нас, учителите това оръжие? Или може би ще е некоректно да  вмешателстваме, а може би дори и опасно? Ние нямаме право да се бъркаме в това, как един родител трябва да възпитава своето дете /това си е негов избор/, но никой не може да ни отнеме възможността да направим така, че добрите детски прояви, или изяви да въздействат още по-силно върху възрастните. Биха могли да имат определена идейно-тематична насоченост, която да се цели по-надълбоко в сантиментите на възрастните. Щом възрастните не могат да се справят с децата си, да се ориентират в проблемите на социалните взаимоотношенията, в нравствените си ценности, дали децата пък не биха могли да се превърнат в "превъзпитатели" на възрастните? Ама, някак си, методологично, нормативно, индиректно и дискретно, без да се превърне в доктрина, само чрез разделителната линия за добро и зло,  която /няма съмнение/ децата усещат по-силно от възрастните. Всъщност, не знам как, по какъв начин би могло да стане, нито изобщо, дали би могло да се получи, но аз възнамерявам да се замисля по-сериозно върху това и да потърся някакви похвати. А може би, някой от вас си е поставял подобни цели и е постигал определени резултати, които би искал да сподели тук?  Педагогиката на сътрудничеството дава някакво методологично основание за подобен род индиректно вмешателство.Реално погледнато, милите училищни и извънучилищни празници и тържества, /някъде в блога срещнах една прекрасна идея за празник "С баба и дядо"/предизвикват умиление и емоционална готовност у възрастните за подобни въздействия. Може би именно такива моменти , са времето и мястото за подобни "манипулативни въздействия", за неусетното въвличане, съпричастност и сътрудничество от страна на родители, възрастни и общественост във възпитателния процес, но не само...Навярно ще си кажете, че това не е нещо ново, че по много различни начини /прим. от типа на Българската Коледа и др. благотворителни инициативи/ се проявява..Да, но хаотично, на парче, тук-там и със съмнително траен ефект. Знам, че блогът се следи от определени служители в МОН, знам също, че той има силата на "генератор" на творчески идеи, както и сериозен потенциал от трудолюбиви учители, съхраняващи дълбоко и пренасящи всеотдайно обществените ценностите през поколенията. Навярно ще се намери път и за нормативното уреждане и прилагане  на умелите педагогически практики и опит в по-глобален аспект, което да стимулира творчеството на учителите-новатори.

 Всички знаем, че доброто възпитание, също си е вид манипулация. Положителна, правилна манипулация, но все пак, контролируем процес. Не харесвате тази дума, нали? И аз - също. Потърсих значението на думата manipulate и открих, че тя има изумително много значения:  управлявате, дръжка, контрол, маневриране, оркестрирам,
     choreograph влияние, използване, експлоатация, играят за да използва: Той
     знае как да манипулира хората, за да ги направя това, което той иска. 2
     дръжка, контрол, работят, директен, работа, използване, работа, преговаря И още: докосвайте, чувствайте, дръжка, пръста палеца, лапата,
изпортвам, пипаме, домашни любимци, манипулират, владея.

(Използвайте): употреба, използват, да използват, заетост, поставени употреба, определени в
движение, влияние или контрол, пласта, работа, владея, държане, манипулират, опитайте, мухъл. [bg/213639/exesyn/dictionary/m5r9-317472769] 

Почти всички намерени значения са свързани с негативна семантичност на самата дума, но нима трябва да се страхуваме чак толкова от думите?  Да се страхуват и да внимават с тях единствено злонамерените. Нашето съсловие няма от какво да се притеснява /като цяло/от употребата на думите. Ние сме хора със "специална мисия" на Земята и като такива, знаем да боравим с думите в правилна посока. Носим си го още с раждането си и сме "белязани" с този "инструмент", така да се каже. Тази мисъл ми хрумна, след като прочетох публикацията на Куини,  "Думите могат всичко" и коментарите около темата. Страхотно, наистина! Ако имаме достатъчно кураж, някои думи можем дори да преобърнем /манипулираме/в наша полза. А  и популярната у нас  книга на Йозеф Киршнер "Манипулирайте, но правилно", ме провокира. Тя започва така: "Светът е пълен с амбициозни и трудолюбиви хора, надарени с всевъзможни, изключителни способности, които обаче се провалят, заедно с всичките си добри намерения и планове, по една единствена причина: те не владеят законите и методите за въздействие върху хората." Доста интересно са представени  основни похвати за въздействие върху хората и макар, че няма претенции за научност и касае предимно отношенията между възрастните и успешното им "пласиране", предоставя добри  идеи за реалното човешко общуване. Дали пък не бихме могли да научим повече от децата и да ги "използваме" в добрия смисъл на думата, подпомагайки по този начин оздравителния процес на обществото ни?

До тук само успях да "среша" мислите си. За това и предлагам  тема, ако това ще ви е интересно. Вижте на какво попаднах и онемях. Арогантно, тъжно и страшно! Ето на какво се смеят и с какво се забавляват нашите деца:

А сега нека малко да разведря обстановката и да се посмеем наистина:

 

 

 

Legacy hit count
820
Legacy blog alias
31721
Legacy friendly alias
Можем-ли-да-използваме-силата-на-детското--изнудване--
Размисли
Нещата от живота
Раздумка
Новото образование
Проекти
Сценарии за празници и тържества

Comments3

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 9 месеца

За да каже едно дете на някого "Няма да те обичам повече" или "Не искам повече да те виждам", значи преди това го е чуло от някого.
Детето се учи да манипулира от неумели манипулатори.

Интересно ми е твоето мнение - мислиш ли, че обич и уважение са едно и също?

Иначе казано, можеш ли да обичаш някого, без да изпитваш респект към него?  (Говоря за отношенията родители-деца, а не за "сляпата неделя" на една влюбена двойка :).

Shogun
Shogun преди 16 години и 9 месеца
От това клипче за бабата аз почти нищо не разбрах - има нужда от преводач определено. Но че бабата наричаше внука си простак ниеден - това го чух добре. Децата, в това число и внуците, не се възпитават сами, някак си, от само себе си. И когато в един момент видиш готовия резултат, не може да не си помислиш, все пак чие дело е това.
CvetiKoleva
CvetiKoleva преди 16 години и 8 месеца

Драга Ели, очевидно, че децата копират всичко от възрастните/добро и лошо/. Посоката на моите мисли е за "умело" пренасочване на детските "изисквания" спрямо родителите. Един мой ученик ми разказа, как е принудил всички свои близки/баща, майка, дядо, баба и по-голям брат/ да дойдат на тържеството в края на учебната година, в което всички те, да споделят неговата гордост от участието му, от изявите му. Заплашил ги е, че ако не дойдат всички, той вече няма да присъства повече и на техните празници и ще "бъде зает" на всички семейни тържества.  На "неговото тържество" дойдоха всички и имаше какво да видят, чуят, а и  да се просълзят от гордост и умиление. Сигурна съм, че ще запомнят този ден и, че не съжаляват за "изгубеното" време. Това е само един малък пример за това, че често родителите не участват в споделянето на детските чувства, защото не подозират за тях, а децата не умеят да "обличат" всичките си чувства с думи. Да възпитаваме любов, чрез любов, е и трудно, и много лесно/и като родители, и като учители/. Лесно, когато самите ние, изпитвайки любов, помним, че тя трябва да се покаже, демонстрира, отприщи, изрази... /това , мисля, се отнася за всяка любов/.Трудно, когато сме затрупали тази любов в сърцето си с дебелата, бетонена плоча на ежедневието и егото си. Безспорно, любов и уважение не е едно и също нещо, но децата обичат родителите си и без да ги уважават понякога, поради вроден, природен инстинкт, ако не са ги накарали да се страхуват и ужасяват от тях, разбира се. Както и обратното би могло да се случи - изпитват уважение, или респект,/което не е едно и също/ без да ги обичат. Това мисля аз, като считам, че всеки може да се научи да изразява чувствата си още от малък.

Shogun, клипчето е недодялано, защото са го правили самите тинейджъри /с телефон, навярно/, но както и ти самата отбеляза, достатъчно красноречиво-и за бабата, и за внука и приятелите му, които се "забавляват" с  вече безпомощната бабка. То е качено във Vbox 7  под заглавие "Баба-изнудвач"/. Чува се ясно репликата на бабата: "Майка ти е в гроба, чу ли?". Разбира се, че за всеки "продукт", има вина "производителят". Именно за това иде реч...Това не е единичен случай. Но нима, можем напълно да виним голямата част от хората, заради ниското ниво на образованост, липса на култура на отношенията и пр.? Само бабата ли е участвала във формирането личността на младежа? Защо се наблюдава такова поведение масово сред тинейджърите днес? Такива са всъщност въпросите, които си задавам. Дали ние, учителите не можем да направим повече? Дали не се увличаме в стремежа си да наложим ИТ в обучението, забравяйки за възпитателната си роля на други, също толкова важни качества, като човещината и добронамереността? Знам, че звучи банално, но това не омаловажава тревогата ми.

 

By ZlatinaNikolova , 13 July 2009
Елегия
     Ех, ........Българийо..........., майко юнашка!
Възпял е нявга поета. Къде са сега, мила Майнольо, твоите синове и дъщери – левенти и убавици? Прогони ги ти, Майко – изеднице, по чужди земи аргати, а тия дето остаха, се чудят кой балкан, Майко да хванат заради немотия и мизерия. Че създаде, Майко и отхрани неколкостотин нехранимайковци, дето от чужда гърбина кръв пият, кръв пият....., жилаво месо късат
    И още, Майчице, ще те питам, къде са ти равни поля,равни поля с тучни пасища? Твойте са поля с бурен обрасли, а пасища – черни стърнища, опожарени и разровени!
    И пак ще те Мале попитам, де са ти гори зелени, гори зелени потоци пенливи? Гори ти Мале изсечени, на тяхно място бетонни дървета, бетонни още железни, железни Мале и тухлени! Потоци, бистри кладенци – утайници Мале са станали, утайници и рибарници за удоволствие на твойте нехранимайковци, дето се чудят как да те погубят, погубят оше погрозят, а най добре щеим е ако могат и безпари да те продадат!!!
     И пак та питам, мила ми Мале, що се даде на тия синове продажни?
Сега, Мале, що плачеш, че нямаш гори и поляни, че нямаш небе високо, високо, още широко?
      Не плачи, Майко Българийо, не плачи още не тъжи, защото и туй не можеш да правиш! Веч изплака сълзите си по загинали и заминали. Ами събери, майко, парчетата от опозорената си душа и пръснатото си сърце, върни ги, Майко, всичките дето от лошо заминаха, заминаха та се невърнаха. Пък им дай, Майко, друг живот, друг живот със слънце в небето. Слънце в небето, жито в полето, пък тогаз, Майко, ще видиш, как ще се посрамят онез твои продажни синове. Ще се скрият, Майко, ще бягат и ще дирят де да се потулят.! И тогаз, Майко, ще видиш, как ще се грижим за тебе, ще станеш пак рохка и мека, със зелени тучни пасища и гори с буйни високи дървета.
             Ако ме Мале послушаш, ще намериш млади невести, и люлки с чеда новородени. По тебе, Мале, ще припкат, сърцето ти да възрадват и в песни да те възпяват!!!!!!!!!!!
 
Legacy hit count
493
Legacy blog alias
31120
Legacy friendly alias
Елегия-0471E2B8BB88499ABE9B158299F00150
Размисли
Литература
Нещата от живота
Семейство
Поезия
България
Училище
Текстове на песни
Раздумка
Човекът и обществото
Човекът и природата
Час на класа
Роден край
Символика

Comments2

Shogun
Shogun преди 16 години и 9 месеца
Тая работа нас чака, няма кой да ни я свърши.
kelvinator
kelvinator преди 16 години и 9 месеца
Нели е права. Защото и нехранимайковците са си наше изделие.
By danieladjavolska , 30 June 2009
Да посрещнем изгрева с вечната песен....

 

Uriah Heep - July Morning

 

 

 И още нещо интересно:

 

 Е, посрещнахте ли изгрева???

 Преди две години бях на точното място, почти до брега на морето на Джулая...Тази година ще позакъснее с една седмица морския изгрев за мен...

 

Legacy hit count
781
Legacy blog alias
30721
Legacy friendly alias
Джулая------
Размисли
Нещата от живота
Раздумка

Comments6

Shogun
Shogun преди 16 години и 10 месеца
Щях, ама се успах.... За компенсация се разходих сутринта из парка, на път за работа. И видях един кълвач!
danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 10 месеца
Кълвач!?!? Това какво ли означава? Кълвачът е доктор на гората....Имайки предвид вчерашните ти терзания...Би трябвало срещата ти с него да ти е повлияла като мехлем за душата!?!?
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 10 месеца
Беше една от най- облачните юлски утрини, но не я проспах :) Идеята за свободния дух никога не може да бъде забравена. Това беше оригиналната идея. Сега нещата са леко променени, но в основата си са същите. Хората все искат да са коренно различни от предходното поколение, а не се сещат, че топлата вода е измислена отдавна. Днешните млади хора искат пак същото - свобода, възможност да правиш това, което искаш, да изживееш живота си по начина, по който искаш. Да намериш най- верния път до себе си. Лично за мен Джулай е онази носталгия по отминалото, която ме натъжава.
danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 10 месеца
Носталгия...И моят съпруг снощи ми говореше за такава носталгия....

Мен не ме натъжава мисълта за миналите години /те са си наши и ги носим на гърба си/, по-скоро ме натъжава мисълта за всяко нещо, оставено за утре, а да е трябвало да го направим днес....

Понеже Джулая се свързва първо с хипарството - не съм била, късно ми е и да бъда, но имам специално разръфани дънки /и то няколко чифта/ и когато нещо се разбунтува в мен, и не само, те са ми бягството и хич не ми пука какво ще кажат хората...Обикновено ми се случва при бунт- вътрешен и вътрешни битки, когато не приемам статуквото, нормите -  измислени от някого не за него, а за нас, простосмъртните...

А слънцето сутринта прозираше през облаците.


Donkova
Donkova преди 16 години и 10 месеца
Джулая, уви, го посрещнаха милите ни сънародници с две безсмислени смърти: 1 изстрел на Иракли (в спор за място за палатка) и 1 скочил в "необезапасено място" (каквото и да значи това) на Яйлата.  Дано за всички останали да е било по-близо до идеята на Джулая....
danieladjavolska
danieladjavolska преди 16 години и 10 месеца
Да, и аз разбрах за тези нелепи смърти....

Не ви ли прави впечатление, че аха, да ни се отпусне душичката и....нещо я похлупи, нещо заоблачи изблика на настроението още в зародиш...

Не сте ли забелязали, че ние, българите /за другите народи не съм се интересувала и не зная/, дори в момент на хвалене и...

Чукаме на дърво, да не чуе дявола, да спи зло под камък. Може да граничи и със суеверие, но по-скоро си е народопсихология, която има дълбоки корени...Дори се страхуваме да се израдваме като хората, а след като не можем си има и причина, която поражда следствието...

Жалко е за тези, които утре няма да посрещнат утрото......

Що се отнася до идеята на Джулая...Мисля си, че е точно тази: Да посрещнеш първи юли с мисълта за много следващи срещи с утрото, докато е рекъл Господ....


By danieladjavolska , 10 May 2009

 

   Ето в такива моменти се срамувам от света в който живеем...Няма значение от какво, само усещане...

   В такива моменти усещам колко е нищожен светът в който живеем пред тяхната съдба....Съдбата на децата, които не виждат, а не виждат, защото някога, някъде, в някакъв кувьоз, някой пуснал повече от така жизненоважния за нас кислород, но в повече..В резултат на което децата остават с увредено зрение за цял живот, освен ако не се случи чудо с тях и за тях...

   Не е уместно да ви подсещам за грешките под земята и тези над земята, както и за грешките за цял живот....

   Срамувам се от безсилието ми да променя същия този свят, който тези деца не виждат, а само усещат....Децата, които искат да го видят, същия този свят. Ако е рекъл Господ и се случи чудото и прогледнат какво ще им предложим да видят?....А те толкова го желаят и са си изградили една тяхна представа за света покрай тях.

   Те искат да видят слънцето и небето, лицата на своите близки. Много ли искат!?!

   Ако се случи чудо / има ли чудеса на този свят???/ и прогледнат какво ще видят???...Раздори и деление....

   Свят, в който прощаваме само на прошки и започваме да трупаме "материал" за следващите.

   Свят, в който се сещаме за благотворителност само по Коледа...

   Свят, който в момента с удоволствие бих напсувала, ама много, много ЯКО!!! Ако някой прояви любопитство ще го пратя да посети северозападния сайт. Той ще каже това, което искам аз да кажа сега, в момента, като истинска северозападнячка.

   В една от детските градини в която работих имаше деца със Специални образователни потребности. Да, това наистина са много специални деца. И изпитвах угризение на съвестта в безпомощността си да им помогна. Освен топлина и уют, друго не можах да им дам. А не бяха много на фона на голямата бройка деца в градината. От 13 групи, 270 общо дечица, около 15 бяха със СОП. Разпределени по групите.....

   Ето в такива моменти на разтърсване като този ми се иска да викна и да ме чуе и глухия цар, ако го има...Стига раздори!!!! Стига крамоли!!!! Колко живота имаме, за да ги пропиляваме в загуба на време...

   Колко сме нищожни и жалки пред усмивките на тези деца, които не виждат нашия свят, но го усещат.

   Понякога вървим като коне с капаци. Гледаме само напред, но не виждаме нищо встрани. Вторачени във своите си каузи пропускаме нещо много важно и съществено...Какво е то??? Нека всеки го открие сам за себе си...

   В точно този момент за мен животът е една алюзия, след днешния ми неделен следобяд на среща с тези деца, които пееха със сърцето и душата си...

   И всичко това на фона на някакви крамоли... Не, не си тръгвайте! Не бива! Където и да отидете, не можете да избягате от себе си, от самите вас и от света в който живеем, а той не за всички е еднакъв. Шарен свят с тъга и усмивки...

   Вятърът е предвестник на буря, а след бурята облаците се разсейват и отново изгрява слънце и то е за всички. Толкова ли е трудно да превъзмогнем собственото си его????

   Аз няма да си тръгвам, защото не искам, а не искам, защото имам да ви казвам толкова много неща, стига да имате търпение и нерви...

   Когато реша да го направя няма да е с БУМ, а тихо, така, както и влязох в този сайт....Не ми се иска и никой да си тръгва...Ако обаче разбера, че някой си е тръгнал заради мен, говоря хипотетично, не съм кой знае каква важна личност, за да си придавам подобни важности, гаранция ви давам, че няма да стъпя тук. Не бих си го сложила като тежест на душата....

 

 

  

 


Legacy hit count
667
Legacy blog alias
29396
Legacy friendly alias
Неделя-късен-следобед
Размисли
Нещата от живота
Раздумка

Comments15

Kopriva
Kopriva преди 17 години
 Благодаря, Дале, че ни напомни за важните неща в живота!

 Егото е проблема! Заради него хората провалят сайта, страната, планетата, живота си!

 Никой не си е тръгнал заради теб, но това изобщо не означава, че не си важна личност! Напротив засега аз ще остана заради теб и още 3-4-ма. А, ако си тръгна съм сигурна, че ти първа ще забележиш-  не защото съм важна, а защото си липсваме, така както от известно време ми липсва Ела!


Donkova
Donkova преди 17 години

Хубав пост. Имам само едно възражение - оставяш впечатление, че някой е виновен и не носи отговорност за щетите, които кислорода в кувьозите нанася на зрението на бебетата при неправилно дозиране. По случайност съм попадала на два казуса, от които научих, че дозирането на килслорода не е било в начлото и още не е съвсем възможно да се стандартизира. Единият случай са близначета (сега са на 7) и двете при еднакви дози са прекарали 1 месец в кувьоз, но само едното има увреждане на зрението (мина една успешна операция, следваща е предвидена за след няколоко години). Другият е един френски певец и композитор Жилбер Монтание - сляп по тази причина (родил се на масата в къщи на 5,5 месеца, а на майка му й разправяли, през цялото време, че има фибром). Той е самоходна пропагандна кампания на любовта към живота, но едно от нещата, които често споменава, е че докторите са му спасили живота и по него време (преди 40 години), изобщо не се е знаело почти нищо за дозирането на кислорода в кувьозите, така че не може да им се сърди за очите.

Това е само усмивка. Сетих се, че ако освен Манка имаше една цяла общонст на медици в БГлог, от такъв детайл можеше като нищо да се развихри една цяла също толкова безмислена кампания като тази около учителите. И вместо да ни размисли основната идея на поста ти - за това как губим хуманност, и как се занимаваме с глупости, вместо с нещата, които ще ни направят по-щастливи, да излезе, че ти мразиш докторите и твоите приятели също мразят докторите и пр. глупости. ;-))))

Kopriva
Kopriva преди 17 години
 Даааа- голяма професионална общност- голям проблем.

 

 Ехо, полицаи,вие няма ли най-после да си направите блогове. Ами аз? С кого да споря?
Donkova
Donkova преди 17 години

В идеалния случай, личните публични дневници не би трябвало да имат никакво отношение към тези неща.  Обаче, блогърските общности си станаха пълноценен канал за публична комуникация, и колкото по-зле е тази в реалната действителност, толкова повече се напряга тази във виртуалната. За съжаление. Още не са си алтерантиви, а по-скоро копия.

 

goldie
goldie преди 17 години
Не съм специалист по медицина и може би греша, но наистина виждам много деца с "дебели" стъкла на очите и не съм сигурна, че са повече отколкото в детството ми, но сега има демографски срив и е възможно да са повече, затова и аз съм се питала дали е от кислорода или е от нещо друго...
danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години
Копривке, докато пишех снощи си мислех и за теб...Че ще те натъжи написаното....Забързани из прозаични грижи, забравили добри обноски понякога забравяме за добрата дума, която казват, врати отваряла....
danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години
Мария, с горенаписаното роптая срещу съдбата на тези деца...Кое и как се е случило...незная, не съм доктор...И категорично заявявам, че аз не мразя докторите, иначе щях да го кажа....Дали??? Не, не ги мразя!!!За мен докторите са хората, на които дължа много...Животоспасяваща операция на татко ми, раждането на дъщеря ми-бях в особената възраст 38!?! Три епидурални упойки, че една не ме "хвана"...Имам роднини доктори и то добри. Прекосяваме София от единия до другия край за да посетим педиатъра, който държим да ни бъде личен лекар на детето....Защото е един от най-добрите...Грешно би било едно такова впечатление...

Дори наскоро писах за зъболекарите.

Нищо, че ме "изтормозиха" трима зъболекари, докато ми извадят един мъдрец, накрая бях благодарна, че ме освободиха от него...

И не съм забравила, че ти дължа един отговор от другата общност, за мотивацията...Само дето реших да потърся мнението и на други хора, не само моето. Е, може да не е съвсем представителна извадка, но друго си е да се проучат и други мнения...Скоро ще го пусна, отговорът.


danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години
Диди, не съм забелязала много деца с дебели стъкла...Имам в групата две момичета, едното все още носи, но не са дебели стъклата, а другото вече не било необходимо да ги носи...
goldie
goldie преди 17 години
Дъщерята на една моя приятелка е с лупи 8+, а познавам още 3-4 деца, при положение, че не ми е ежедневие общуването с деца. Може би ме впечатлява, защото са много малки или защото стъклата са твърде дебели. Но може и да не са много децата с такива увреждания. Честно казано слон да се появи на улицата няма да го забележа, не че имам проблем със зрението, просто не обръщам внимание на неща, които не са ми интересни или не са ми важни.
Donkova
Donkova преди 17 години

Аз имам поне три мисли по въпроса, обаче не съм проверявала нито една от тях. Така, че само ги маркирам:

а) по принцип живеем по-напрегнато и неравномерно отколкото в епохата на нашето детство - от което грижите на родителите за децата пострадаха и заедно с кризата в здравеопазването, правят така щото на децата проблемите им се орткриват късно (вкл. с очите) и в по-сериозна фаза.

б) съвременните деца си товарят много повече от нас очите и много по-малко от нас мускулите и ставите - затова ние бяхме по-ожулени, а те са по-често с очила.

в) децата с проблеми по наше време се криеха в къщи. сега (добре или зле е друг разговор) се опитваме по-съзнателно да им направим достъпен живота на другите деца. затова ни изглеждат повече. просто защото са там където са останали деца.

Shogun
Shogun преди 17 години
Абсолютно се присъединявам към идеята, че се занимаваме повече от необходимото с празни работи, с глупави и излишни конфликти, вместо със смислени неща.

Аз за медицинската страна на проблема не съм сведуща, но знам от лекари, че седмачетата обикновено имат проблеми със зрението (висок диоптър). Сега се сещам, че причината може да не е в това, че не им е достигнало вътреутробното развитие, а в проблем с кувиоза. Ако е така, дано медицината да напредне достатъчно, за да не се допуска това.


Donkova
Donkova преди 17 години

И аз хич не съм компетентна в медицината, обаче ако схванах правилно недобре дозирания кислород "изгаря" ретината. Пък диоптри се правят от много други работи.

И още един медицински факт, който много ме впечатли - няма дете аутист от досега регистрираните случаи, което да е било кърмено. От една директорка на център за деца с аутизъм в Румъния го научих.  Жената каза, че няма научни доказателства за връзката между кърменето и устойвивостта към аутизъм, но по статистика е така.

Xandrina
Xandrina преди 17 години
При седмачетата може и да не е само от кислорода, защото съм чела, че очите се изграждат в осмия месец на бременността. Проблема е, че сега бебетата масово попадат в кувьозите. Не искам да си спомням какво преживях с моя племенник. И при него се наложи да стои "на палатка" и в кувьоз. Бебе 3,700 кг и родено само 10 дни преди термина. Имаше късмет да остане без увреждания, но грешката на медицинския персонал за мен беше безспорна и....умело завоалирана. Опитаха се да ми обяснят, че не са му стигнали 10 дни, за да се завърши развитието му. Оставям без коментар факта, че секциото беше назначено 10 дни по-рано и заради коледните празници.
Donkova
Donkova преди 17 години
Уви, и аз чух твърде много истории за ненужни секциа в поселдните 3-4 години. Заради гадостта клинична пътека (тази със секциото е в пъти по-скъпа). В по-малки общински болници даже лъжат жената за термина, после преносване, после - ми трябва да направим секцио... Общата дехуманизация ще съсипе лекарската професия по-бързо от учителската. Според мен.
Kopriva
Kopriva преди 17 години
Мариа, няма да пиша за лекарите! Ще трябва да издам роман на тази тема. Нито за хуманността им. Направо съм ужасена от изгубените човешки качества на много от тях! Да влачат клинични пътеки и да си носят товара.....По-безопасна е темата за учителите....

 Нали знаеш какво рухва първо в една фалирала държава- най-важните сектори: Здравеопазване, Законност, Образование!