BgLOG.net
By Teri , 9 May 2026

Обожавам кубинската музика! Салсата ме кара да затанцувам, когато я чуя. 5 години танцувах салса и ходих на всякакви конгреси, беше невероятно! След това се ожених за моята съпруга в заведението Салса Плюс, което за съжаление вече не съществува. Купонът беше невероятен! И мечтая някой ден, по възможност, скоро, да посетя Куба и да се потопя в магията на танца.

Докато мечтая за това обаче, реших да направя нещо щуро. Направих собствена песен, а след това и видеоклип. За целта използвах AI изцяло, като съм написал текста на испански език и съм направлявал изкуствения интелект за изграждане на песента, ритмите и след това отделно направих и видеото. Надявам се да ви хареса :)

Ако видеото ви харесва, харесайте го в YouTube и харесайте публикацията в общност Музика на BgLOG.net. Споделете нещо, което сте направили вие, ако имате успех в създаването на песни, видеоклипове или и двете :)

Legacy hit count
25
Купон

Comments2

Mirella
Mirella преди 1 ден

Тери, страхотно е. Малко се разминава ритъма

Teri
Teri преди 1 ден

Mirella написа:

Тери, страхотно е. Малко се разминава ритъма

Видеото, да :) Но все пак си беше голяма играчка да го направя, има още да се изпипва. Примерно едната жена отстрани е с брада. А един почва да танцува с едни обувки, в друг момент вече е с други :) Но това са подробности :)

By VoevSofiaEOOD , 28 April 2024
КАК ДА СИ ПОМОГНЕМ? КАК ДА НИ ПОМОГНАТ?

Животът може да е по-лесен. Но, какво зависи от нас и как да поискаме помощ от други, ако имаме нужда от това?



Така зададена темата, тя може да се отнася до всеки.

Какви обобщения могат да се направят.
За да продължа нататък, да обясня:
Направих следния експеримент. Зададох някои уточняващи общи въпроси по темата на изкуствения интелект и то на безплатния вариант. Въпреки че е безплатен вариантът, резултатите си заслужава да се видят. Всеки може да направи подобен експеримент по свой начин. Кое е ценното на такъв експеримент? На базата на цялата информация на човечеството във вид на база данни въведени от хората в искуствения интелект, всеки може да получи мигновен достъп до обобщените данни.

ЖИВОТЪТ МОЖЕ ДА БЪДЕ ПО-ЛЕСЕН КАК?
Когато предприемем стъпки за опростяване на ежедневието и намаляване на стреса. Важи за всички хора без значение здравословно или материално състояние, възраст и други фактори. Ако сме от хората които считатаме че живота ни е труден спрямо другите хора: Избягвайте да виждате лоши намерения там, където ги няма. Не правете сравнения с другите и гледайте напред. Действайте активно и търсете възможности, вместо да чакате знаци от съдбата. Бъдете отворени за помощ, когато сте в труден период и допуснете хората до себе си, които искат да ви помогнат и им дайте шанс за това.

КАКВИ МОГАТ ДА БЪДАТ УЛЕСНЕНИЯТА В ЕЖЕДНЕВИЕТО НА ХОРАТА И ПО КАКЪВ НАЧИН И С КАКВО ДА ГИ ПОЛУЧАТ

Улесненията в ежедневието на хората могат да подобрят качеството на живот и да улеснят различни дейности. Те могат да бъдат най-разнообразни и постигат различни цели. Помощни средства за придвижване: проходилки, ролатори, инвалидни колички и други помощни средства, които помагат за по-лесно придвижване на хората и да могат да запазят своята независимост. Технически уреди, приспособления и съоръжения: Кислородни концентратори и апарати за сънна апнея, различни медицински изделия подпомагащи здравето и благополучието на хората. Приспособления за дома:  Дръжки, ръкохватки и допълнителни опори, сгъваеми седалки за под душа или седалки за вана, които намаляват риска от падане и увеличават сигурността и безопасността в банята и тоалетната. Улеснения за лична хигиена: Овлажнени с шампоани и лосиони ръкавици, шапки и кърпи за сухо без вода измиване на тяло и коса. Също и хигиенни санитарни пликове торбички с абсорбатор на урина и фекалии улесняващи поддържането на хигиена при липса или недостиг на вода. Многофункционални изделия: Проходилка-опора, ролатор-количка и други. Също и 4 в 1 комбинирано изделие включващо тоалетен стол и стол за баня, седалка, проходилка на 2 нива. Такива изделия и помощни средства съчетават няколко функции и позволяват гъвкавост при употребата им. 


АКО СМЕ СЪС ЗДРАВОСЛОВНИ ПРОБЛЕМИ.
С какво можем да улесним живота си, така че да бъде по-лесен? Качествен и пълноценен, по възможност независим.

От какво имат нужда възрастните хора на преклонна възраст: Медицинска грижа. Социална подкрепа. Физическа активност. Подходящо жилище. психично здраве. Финансова сигурност. Дългосрочни грижи. Какво интересува лежащо болни и трудно подвижни хора. Някои общи за всички тях неща: Достъп до медицинска помощ. Подходящи помощни средства. Социална, финансова и емоционална подкрепа. Качество на живот.

КАК И С КАКВО МОГАТ ДА МИ ПОМОГНАТ АКО СЪМ ОТ ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ?

При така зададен въпрос може да ви се помогне  под различни форми на подкрепа и услуги. Социални помощи. Можете да кандидатствате за различни социални помощи, включително за отопление, социален патронаж и топъл обяд. Медицински изделия и помощни средства. Безплатно през НЗОК може да получите помощни средства, медицински изделия, приспособления и съоръжения ПСПСМИ.
Лична помощ: Възможност за назначаване на личен асистент. Право на образование: Има регламентирано право на приобщаващо образование за деца със специални потребности. Достъп до правосъдие: Хората с увреждания имат право на достъп до правосъдие и други услуги.
 
Трябва да уточня че резултатите от изкуствения интелект са в съкратен вариант и адаптирани към така обявената тема. За тези които се интересуват от подобни теми могат да прочетат моите публикации. На какво имаме право и как да го получим. За правата на хората, за възрастните, болните, хората с увреждания, инвалидите и т.н. 

Legacy hit count
265
Legacy blog alias
81762
Legacy friendly alias
Как-да-си-помогнем--как-да-ни-помогнат-

Comments

By Tosh , 23 November 2009






Повече - в списанието... :)
Legacy hit count
876
Legacy blog alias
35173
Legacy friendly alias
Фантазьори-и-авантюристи-правят-великите-открития
Разни

Comments10

Teri
Teri преди 16 години и 5 месеца
Браво Тош! Знам че си гений много отдавна и се радвам, че получаваш вече признание :) Това са чудесни новини :)
Shogun
Shogun преди 16 години и 5 месеца
Одлично!  Защо не ти взех автограф в Пловдив... сега няма и да ми дадеш. ;)
HristinkaNikolova
HristinkaNikolova преди 16 години и 5 месеца
Тош!Продължавай, млади човече!България се нуждае от теб, но се чудя, дали ще успее да те задържи!Това да се чува!Напред и нагоре!Бъди себе си!
divedi
divedi преди 16 години и 5 месеца
Браво! Успех в научно-изследователската дейност!
shellysun
shellysun преди 16 години и 5 месеца

Тош, няма нужда да казвам колко е фантастично това, което правиш,нали? Не, всъщност, има нужда. Мъчи ме грип и съм забравила снощи телевироза включен. Събудам се посред нощ и насреща ми - шото на Азис с невероятен гост в него - Маргарита Михнева. Няма да коментирам защо и как тази жена беше избрала този формат за това,което сподели, вероятно поради горчив медиен опит, вероятно и поради усета на самия Азис за шоу и личности. Но...гледах невероятен репортаж - интервю с един от топ-антимафиотите в България, преживял тежка лична драма и още по-тежка професионална - държавата да го съди за изпълнение на служебния му дълг. И то такова изпълнение, с което малцина българи могат да се похвалят - участник в задържането на оправданите убийци на Луканов. Заедно с неговата скромна полу-изповед видях и уникални кадри, снимани от Михнева в лабораторията в Церн и съпоставка  между това как Европа се грижи за един от брлестящите умове на света, Стивън Хокинг, парализиран от години и съдбата на една блестяща студентка, също учен и също парализирана от години, но в България.

  Няма да ти казвам, че ние не ценим и не уважаваме таланите си, не се грижим за хората, които дават най-ценен принос за цялото общество. Ще ти кажа само - напред и нагоре! - не спирай да мечтаеш. Ти, Дени, Рейлайт - хора, които индиректно имам честта да познавам от този блог, със сигурност сте не по-малко ценни от учените в Церн, просто ние и нашата държава не можем да ви оценим. Затова - търси хоризонти и не преставай да летиш. Защото това, което правиш, ще остане за полза на много хора след теб. Дори и ние да не можем да го осъзнаем.

Tanichka
Tanichka преди 16 години и 5 месеца
Браво! Преследвай мечтите си! Какво по-хубаво от това?
Pavlina
Pavlina преди 16 години и 5 месеца
Коментарът на shelly ме подсети за една интересна история, която прочетох преди време в блога на Григор Гачев.
Tosh, бъди здрав и дерзай!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 5 месеца
Поздравления, Тош :) От твоите уста в божиите уши както се казва :) А къде може да се намери това списание?

Шели - благодаря ти :)

Tosh
Tosh преди 16 години и 5 месеца
Благодаря ви! :)

Шогун, наистина няма да ти дам, защото още не съм нито толкова известен, нито пък толкова самозабравен. ;-P

Павлина, много интересно!

Дени, списанието в София го има навсякъде, може да се поръча и по Интернет.

goldie
goldie преди 16 години и 5 месеца
Tosh надявам се да успееш да осъществиш мечтата си, защото в днешно време като че ли има все по-малко мечтатели, а големите скокове в човешката история са направени от мечтатели.
By Tosh , 18 May 2009
Театър София, 11/5/2009

  

Филм за финала на Лаборатория за слава - сряда 20/5/2009, 17:20, БНТ 1
Legacy hit count
298
Legacy blog alias
29573
Legacy friendly alias
Моята-история-в-изкуствения-интелект---Лаборатория-за-слава-2009--Famelab-2009-

Comments

By lasombra , 5 September 2008
В една книга на Тери Пратчет се спонемава, че идеите обикалят свободно и изведнъж влизат в нечия глава. Проблемът бил, че най-често главата била неподходяща. Бил известен случай, когато идеята за създаване на идеалното общество ударила малко, объркано пате, което се споминало от шока.

Бях позабравил за това си хрумване, но тъй като в блога имаме ентусиаст в областта на изкуствения интелект (ИИ за по-кратко), както и програмисти, реших да я споделя. Може пък да влезе в работа на някого. Това е само идея на човек, който се интересува от програмиране само за обща култура. Някои подробности съм разработил, за други бих могъл да дам предложение. Техническите подробности (като конкретни проблеми, свързани с програмирането) не мога да обсъждам по очевидни причини. Ще се радвам, ако някой намери идеята за полезна да драсне един-два реда за благодарност на lasombra007(at)gmail.com

И така... идеята!

Грубо казано, ИИ е програма, която може да се самообучава. За целта й трябва информация, възможност да я анализира, и най-важното -- възможността да прави грешки в предположенията си. Последното (а то е най-важното) е неизменна част от обучението на всяко живо същество. Представете си човек, който от раждането си е бил държан в безопасна среда, изключваща всякакви потенциални наранявания или заплахи за живота му. Ако на двадесет годишна възраст той бъде пуснат в реалния свят, максималната продължителност на живота му ще бъде до първия светофар. Учим се от грешките, които ние правим, а не от това, което ни преподават в училище. Там ни дават елемента на информация, мозъкът ни я анализира и пробва спорните моменти. Известно ви е, че предупреждението никога не спира едно малко дете от това да оближе котлона, напротив!

Разбира се, това е много опростено обяснение, но смятам, че е горе-долу точно. Нека сега разгледаме за пример ИИ, чиято задача е да планира отбранителната стратегия на дадена страна. Създателите на този ИИ очевидно ще имат информация за състоянието на въоръженията на отделните страни, видовете оръжия, които могат да бъдат използвани (говоря общо: ядрени, биологически, метателни, авиация, прашки, водни пръскала и т.н.). Как да бъде обучен ИИ?

Възможно е да се създаде електронна игра от рода на Counter Strike (всъщност именно сюжета и популярността на тази игра родиха идеята), която да може да се играе единствено през Интернет връзка. Сюжетът ще бъде водене на военна и икономическа политика в настоящите условия в света. Играчите няма да се познават помежду си, или в краен случай играчите от един отбор ще се познават. Това е с цел повишаване на популярността, разбира се. Никой няма да играе игра, в която поне частично не може да избира съиграчите си. Сървърът ще добавя по свое усмотрение ботове, само че никой няма да знае кой е бот и кой не. Сървърът на играта записва всяка поредица от действия и я изпраща на ИИ. Така ИИ ще има достъп до милиарди възможни сценарии на развитие на бойните действия. От най-вероятните, до случаите, в които някой от играчите просто се лигави, преследва свои лични цели за отмъщение и т.н.

Когато на ИИ се зададе въпрос, да речем "да нападнем ли Ирак", ИИ анализира последните събития в света (очевидно ще трябва да го абонират за вестници), след което започва да търси съвпадения в разиграваните ситуации. Дава предположение какво ще се случи при даден избор, както и предложение как да се стигне до желан резултат. Спорните моменти се проверяват чрез ботовете. Все пак, съгласно принципа изведен от Азимов, последното решение трябва да лежи в ръцете на жив човек.


Legacy hit count
1154
Legacy blog alias
21858
Legacy friendly alias
Идея-за-интересуващите-се-от-изкуствен-интелект
Размисли
Компютри
Забавление
Програмиране

Comments23

lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
мдам, като представител на диагноза "програмисти" смея да добавя, че за обработката на данните само ще ти отива захранването на средноголям град - на теб оставям да изчислиш парамерите на машината, която да го свърши:)

Идеята си я бива, но имам два въпроса - първо, защо всички първата им асоциация за ИИ е за военни цели? И второ - защо всички се втурват на мащабните проекти? Изобретателят на първите мускети едва ли си е представял, че ще има днешните картечници. Тези, които са направили първите автомобили едва ли са си представяли, че ще се появи нещо като "Тръст", а братя Монголфие или дори братя Райт едва ли са мечтали дори за нещо като Конкорд или МИГ-31. Трябва да се започне с нещо по-просто, да речем ИИ, който да ти носи вестника и чехлите и да успява да ги анмира независимо от това, къде са забравени чехлите и къде е оставил пощальона вестника. После може да се премине на ИИ, който може да иде до магазина и да купи нещо, като се съобразява със светофарите, колите и т.н.

Вярно, че решаването на човешките съдби е доста по-лесна задача, но все пак...

Иначе за едно нещо си абсолютно прав - за да бъде наречен интелект трябва да бъде способен да се самообучава - т.е. да се учи от грешките си. (Вече следващото ниво е, ако се учи и от тези на другите около него:))


lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
На Стратовариус не виждам смисъл да отговарям. В първото изречение съм написал, че не съм програмист, и че това е само идея. Ако Страто може само и единствено да програмира, а в останалото е пълна дупка (включително и в нормалното общуване), това не е мой проблем.

Първо, не си разбрал, че в постовете си изказвам мнеие, предположение или идея, без да се смятам за върховен авторитет по въпроса, или да искам всеки да се съгласява с мен. Второ, думите "глупак", "глупости" и прочее със същия корен явно са залегнали в речта ти като стафиди в козунак. Приемам такива определения, ако -- например -- съм се обявил за най-големия хакер на света, или твърдя, че "щях да го направя, ако не бяха тези бъркащи се навсякъде хлапета" (цитатът е от "Скуби Ду"). Щом почвам поста с уточнението, че изказвам само идея, без да твърдя че е гениална, смятам, че не заслужавам подобни обиди.

Затова ще направя нещо, което до момента не съм си позволявал: отсега нататък всеки твой коментар към мой пост ще бъде премахван, без оглед на съдържанието му.


Лорде, знам каква машина трябва... или по-точно като се опитам да си я представя стига до дъното на иначе бездънното ми въображение :) Дал съм пример с военни цели, защото се вдъхнових от CS. Иначе има по-кротки приложения, които няма да изискват компютър с размера на Мултивак. Например програма за преводи, която праща превеждания и преведен текст на централен сървър, като по този начин ИИ се научава на основните граматични правила на дадения език. Или програма за морски шах, която извежда правила от рода на "аз ако играя тук, той ще играе там" наблюдавайки ходовете на двама играещи по Интернет.

Идеята е да се наблюдават действията на живи хора, но без тяхното знание. Разбира се, това решава проблема с обучението. Не решава по-сериозните проблеми, като анализът на данните, огромният капацитет за съхраняване на натрупаната информация, да не говорим за безумната скорост на работа, необходима за подобно начинание. Изследвания са показали, че докато караш колата си из града мозъкът ти трябва да взима над 1000 решения всяка секунда, основани на знания и предишен опит. Световното господство със сигурност ще изисква повече :)

Колкото до другия ти въпрос, предполагам че ИИ се свързва с военни действия, защото за болшинството от човечеството пътят към идеалния световен ред започва с "първо ще избием евреите, негрите, педерасите..." или каквото там им пречи.

lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Страто, виждал съм изпълнения на Турбо Пролог 2.0 и знам какви възможности има, учил съм ИИ в университета - просто това, което аз наричам интелект е малко по-различно от виждането на повечето с мечти за ИИ. Затова и задълбавам в тези неща и това е моето виждане - интелект е, ако може да иде до магазина и да ми купи нещо, съобразявайки се с колите, камионите, велосипедистите, котките, кучетата, бабичките, циганите с каруците и още куп неща, които никой не се е сетил да му напише в условните инструкции. Това е интелект - да съобрази нещата и акто не намери решение, да вземе някакво, след което да анализира случилото се с това му решение - точно това е сложността на задачата, точно затова казвам, че трябва да почне от по-простите неща. Т.е. тук трябва да се съглася с теб - най-простото е да играе на морски шах. Но има една малка подробност - морския шах е игра с краен брой комбинации и за една съвременна машина не би бил проблем да ги научи всичките. А на улицата никога не знаеш какво може да ти се случи. Точно тук идва интелекта и по това се мери интелигентността - коолко добре можеш да се справиш в напълно непозната обстановка с невъзможно голям брой вероятни развития.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 8 месеца
Лорде, абсолютно съм съгласна с последния ти коментар.
Много ми хареса това за условните инструкции и мястото на циганина в тях (особено ако е с каруца - тогава са най-непредвидими).
lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Лорде, в твоя пример с отиването до магазина, идеята ми е ИИ да наблюдава как хората го правят. Както малкото дете наблюдава възрастните. Също така при анализа на данните не просто да търси множество А в множество В, ами да обърне внимание какво правят хората, когато нямат готово решение. Пак аналогия с децата -- когато се намерят в безизходица, започват например да се чешат по главата и да псуват, защото от баща си са видели, че така се подхожда когато колата се развали и не знаеш какво й е.
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Омбре, (надявам се нямаш нищо против да те наричам така, просто ме мързи да ти пиша цялото име, пък и смятам, че мога да си позволя такова обръщение:)) чак сега ти видях пост-а:) Въпреки че ние не осъзнаваме капацитета на мозъка си, и обикновено сравняваме хората с по-голям капацитет с компютри, факт е, че още няма компютър (или поне допреди 5-6 години официално нямаше), който да има капацитета дори на една мозъчна клетка.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 8 месеца
Да, да не говорим, че повечето от нас ползват само 5-6% от капацитета на мозъка си...значи ние имаме още 95% място за развитие. А при компютрите говорим (все още само)за донасяне на вестника и чехлите.
 
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 8 месеца
Коментарът ми излезе два пъти. Винаги когато реша да бъда високомерна, проклетата машина ми го връща...
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Ела, мен ако питаш, някои хора и толкова не ползват (никой, не ме пита, иначе бих казал, че част от тези хора всъщност нямат и какво да ползват:))

А и това за чехлите и вестника е образно казано, защото това е по-скоро робот (който пак е компютър, но тогава има други функции, на които би трябвало да се наблегне също, което би довело дискусията вече до много заплетено нещо, в което най-вероятно не бих се навил да участвам)

Страто със сигруност е най-запознатият с ИИ от досега коментиралите, защото аз се отказах да се занимавам с подобно нещо,  поради горе-изброените ми разбирания (а и боя ме влече повече от мисленето:))
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Ела, с втория коментар доказваш наличието на ИИ:р

И една много малко известна истина - Компютърът/машината не прави каквото искаш, а каквото му кажеш!

И допълнението на обикновения юзър - всъщност не прави и каквото му кажеш, а каквото си иска:)


ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 8 месеца

Когато ме налегне чувството ми за малоценност, защото нищо не разбирам от компютри, обичам да цитирам една мисъл:
"Компютрите са безполезни. Всичко, което могат да ти дадат, са отговори."

42


Хе, така си е. Всеки родител знае, че няма нищо по-трудно от това да отговориш на някои детски въпроси...

lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Кои? Този за бебетата или за това къде е отишъл някой роднина след погребението, или други, незивестни за мен:)?

 И както каза Дълбока мисъл: "А какъв е въпроса?"

lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Лорде, замислих се върху твоите думи за коли, бабички, цигани и прочее. Всъщност, подлагайки себе си на анализ, на хората не трябва да им се казва по отделно кое какво е. В повечето случаи са асоциации от рода на "кола -- движи се бързо -- спира бързо -- вероятност за оцеляване при сблъсък 50%", или "камион -- движи се бързо -- спира бавно -- вероятност за оцеляване 10%" и т.н. След това се стремим да поставим непознатото в някакви познати групи. Например, ако се движи бързо и спира бързо, значи е кола. Ако при пресичането се натъкнем на каруца с газотурбинен двигател, очевидно е, че няма да се разминем безнаказано :) Отделен въпрос е, че от малки знаем правилото "щом е непознато -- СПРИ ДОКАТО НЕ РАЗБЕРЕШ КАКВО Е, ИЛИ НЕ ОТМИНЕ!" Никой с всичкия си няма да влезе в непозната пещера без да работи с всичките си сетива за да набере информация.

Редакция: Ами той Дъглас Адамс върху "Какъв е въпросът?" цяла серия романи написа :)


ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 17 години и 8 месеца
Ми въпрос от типа "Не е честно" - като например горчивият и много дразнещ въпрос: "Мамо, защо ти можеш да пиеш бира, а аз не?".
Или от серията "Любознателни въпроси": "Мамо, защо тати не обича баба (т.е. тъщата си)" и т.н., и т.н. 
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
да, именно - човека действа на принципа на асоциативното мислене. Т.е. ти влизаш в стая, виждаш нещо и мозъка ти почва сравненията - плоско, с 4 подпорки и издадена плоскост от едната страна, това е стол (става за изкл. малки части от секундата). Ти може да не си виждал точно този тип столове, но ан базата на видени десетки други със специфични особености подобни на това, което си видял, ти вече си исгурен, че това е стол. Така действа мозъкът ти за всичко останало в стаята, както и за самата стая. Сега си го представи всичките тези сравнения изнесени в центъра на София, в делничен ден, в 12:00 на обяд и ще добиеш представа горе-долу на какви изчисления е способен мозъкът ти за части от секундата! Сега разбираш, че на практика интелекта ти действа по доста прост начин, но с такъв огромен капацитет - на практика, с всяка секунда се самообучаваш.-това е човек, това е дърво, това е намсиквоси. Мозъкът ти получава огромно количество информация, която калсифицира. На практика нито едно от нещата, които виждаш за пръв път не ти е познато, но вследствие на сравнителния процес, ти успяваш да установиш, че това са хора, пътища, автомобили:)

Сега може би вече повече разбираш защо почнах за ИИ с носенето на чехлите - компютъра (поне в познатия на мен вид) работи с краен набор от инструкции. Вярно, че не му се дават всичките иснтрукции и той все пак си генерира някакви решения, но това е "ограничен ителект", приложим само при пределените условия, без изкл. или само с предвидими такива. И тук идва номера с онова дете от изолатора - пусни го на улицата и живота му би бил прекратен при първия светофар.


lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Ела - ами не е честно пък! И аз да съм на негово място и аз бих се ядосвал:) На мен баща ми никога не ми е отказвал бира, друг е въпроса, че ми е сипвал едно напръстниче:) Обаче да речем, ако му бях поискал кафе едва ли би ми дал повече от една глътка, а за цигара не ща и да си помислям:)
lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Като изключим обидите, че съм пишел глупости, за мен винаги най-големия проблем в създаването на ИИ е бил че програмистите и психолозите говорят на различни езици. Винаги съм смятал, че такива като мен, дето знаят от всичко по малко, без да са задълбали в дадена област могат да бъдат полезни. Най-малкото, трябва неспециалист с богата обща култура, който да даде насоки към кого да се обърне съответният специалист щом срещне затруднения. Един път спорех с един програмист как трябва да работи ковпютър, който кара кола. Отначало човекът не можеше да разбере и дума от това, което му говоря (той през живота си не бе сядал зад волана). Когато обаче извлякох от килера малкото си познания в програмирането и терминологията му, успяхме да се разберем за по-малко от половин час, та той даже почна да ми тика в носа някакъв алгоритъм, написан на салфетка (аналогията с Джон Атанасов и идеята му за компютъра е случайна :) ). Не мога да кажа, че алгоритъмът беше издържан, защото разговорът се водеше след третата водка, но важна е идеята :) Та хубаво е човек да се интересува от много неща. Ако не друго, то поне се разширява кръгът от хора, с които можеш да общуваш.
lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
"Изкуственият интелект не може да се мери с естествената глупост"

Неизвестен автор

Tosh
Tosh преди 17 години и 8 месеца
LaSombra, google: Darpa Urban Challenge. За самокаращи се коли...

Прав си че е необходима интердисциплинарност, поздравявам те за разностранните ти интереси! Типичните програмисти са най-невероятните създатели (проектатнти) на мислеща машина.

Идеята, която излагаш според мен обаче е много обща, необходимо е по-голямо задълбочаване в това КАК да станат нещата.

..


Страто, говориш за пенсионерски ИИ и какъвто се преподава в най-общите курсове в унито. Лисп е интересен език за програмиране, да, и с него преди 40-50 години са правени интересни неща за времето си. Пролог - японците хвърлиха милиарди долари през 80-те години за машина от "пето поколение" и не постигнаха нищо.
Пролог - експертни системи, в които хамалската са напъхани правила.

Методи за търсене в граф - много модерни изследвания преди 40-50 години. Търсиш в граф -  добре, но кой ще разложи проблемите на подмножества от състояния? По какви критерии? Как ще стане това разлагане?
 ...

Статистически методи - нещо по-съвременно, по-смислено и обещаващо.
Моделиране на процеси, подобни на процесите в мозъка - обещаващо направление.

...

Джеф Хокинс, Борис Казаченко, Тодор Арнаудов - учени които според мен имат известна представа от това какво е разум и как би могъл да работи и да се моделира.  Бих добавил Хуго де Гарис, който се опитва да симулира развитието на кората на главния мозък чрез хардуер.

Препоръчвам тях за четене.

Тодор беше позарязал работата в тези насоки, но загрява за грандиозно завръщане в състезанието... :-[

И нито една от горните личности не е просто "програмист".

lasombra
lasombra преди 17 години и 8 месеца
Tosh, знам че идеята е обща. Всъщност ми хрумна, понеже за мен игрите винаги са били безсмислен разход на психическа енергия. Та докато работех в компютърния клуб се замислих каква полза би могла да се извлече от блъскащите по клавиатурите хлапета. Тогава ми хрумна, че всъщност само за един час в целия свят се разиграват милиони ситуации със заложници, и че ако биха могли да бъдат анализирани шаблоните в поведението на замесените лица, то биха могли да се разработят нови начини за преговори и водене на операциите по спасяване на заложниците.

Иначе предполагам ще се съгласиш с мен, че човек, който е само и единствено програмист може да е гениален такъв, но ще си остане един прост кодировчик. Трябва да имаш познания извън голата логика, за да можеш да създадеш нещо наистина гениално, което да преобрази света на ИТ.


lorddesword
lorddesword преди 17 години и 8 месеца
Тук се изказахте много правилно относно кой да го измисли - поглеждайки назад във времето ще видите, че огромна част от изобретенията, които са тласнали прогреса напред, са дело на "лаици":)
Deneb_50
Deneb_50 преди 17 години и 8 месеца
Ако не се лъжа-Артър Кларк или Айзък Азимов имаше един разказ за един робот,който се учил като наблюдавал робота,който се явявал нещо като майка за него.Искам да уточня,че и а з не разбирам нищо от програмиране и  от ИИ също,но вероятно има нещо което машините усещат как се отнасяш с тях